Toon posts:

Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:03
Razer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:46:

Edit
Even terug gezocht, @Luke.warm deelde zijn Parijs ervaring, deze kan helaas dus niet delen m.b.t. verbruik, had graag dezelfde ervaring gehad :O
Klopt, maar jouw ervaring kan ik ook onderschrijven.

Ik schreef ook dat ik het hier niet voor elkaar krijg en dat het verkeer tijdens de vakantie was zo rustig dat ik continue gelijke snelheid kon rijden.

Ik kwam gisterennacht om 02:00 terug van Schiphol en zelfs dan is het in NL niet mogelijk om een constante snelheid te rijden.
Omdat iedereen maar ergens op een willekeurige plek op de weg een willekeurige snelheid rijdt.

Anticiperen tijdens de vakantie was niet meer dan een strook wisselen, hier moet je snelheid aanpassen en soms zelfs (stevig) remmen.

Die wisselingen in snelheid hebben een enorme impact op het verbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Variatie in kilometers snap ik, geen probleem, maar 3 procent SoC vind ik aardig veel. Vraag me af of anderen dit ook zo hebben. In ieder geval iets dat ik in de gaten houd. Heb hem vanmorgen met 35 procent op kantoor weg gezet, eens zien of hij dan bij wegrijden vanmiddag meer aangeeft omdat het nu weer warmer wordt 8)7
Toen ik na werk weer instapte en de auto lekker warm stond heb ik er weer 2 procent bij gekregen🤪🤪 apart..

[Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 26-05-2023 19:26]

De hartelijke groeten van mij!

• BramVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 10:37
Luke.warm schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Klopt, maar jouw ervaring kan ik ook onderschrijven.

Ik schreef ook dat ik het hier niet voor elkaar krijg en dat het verkeer tijdens de vakantie was zo rustig dat ik continue gelijke snelheid kon rijden.

Ik kwam gisterennacht om 02:00 terug van Schiphol en zelfs dan is het in NL niet mogelijk om een constante snelheid te rijden.
Omdat iedereen maar ergens op een willekeurige plek op de weg een willekeurige snelheid rijdt.

Anticiperen tijdens de vakantie was niet meer dan een strook wisselen, hier moet je snelheid aanpassen en soms zelfs (stevig) remmen.

Die wisselingen in snelheid hebben een enorme impact op het verbruik.
Die wisselingen zouden juist een positief effect moeten hebben ivm regenereren. Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:41
Niet vanwege het regeneren, maar vanwege de lagere gemiddelde snelheid…

Genereren is geen wondermiddel, ook hierbij is er enig verlies van energie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
BramVice schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:11:
[...]
Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.
Dit komt in de buurt van mijn ervaring. Zoiets was het gemiddelde verbruik inderdaad.

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:35
Heeft iemand de voetgangersclaxon al gevonden? Ik vraag het niet Zandzak want die heeft zijn eigen toeter hier. YouTube: Twizy : Voetganger waarschuwing

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:40:
Heeft iemand de voetgangersclaxon al gevonden? Ik vraag het niet Zandzak want die heeft zijn eigen toeter hier. YouTube: Twizy : Voetganger waarschuwing
De auto maakt bij mij sowieso een of ander geluid bij lage snelheid. Neem aan dat dat het is?

• Mjaa
Op bladzijde 1.6 van het instructieboekje wordt de voetgangers claxon speciaal genoemd. https://nl.e-guide.renaul...E-TECH-100_1402-3_NLD.pdf

Maar er wordt nauwelijks uitleg aangegeven.

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:54:
[...]

De auto maakt bij mij sowieso een of ander geluid bij lage snelheid. Neem aan dat dat het is?
Dit is dus de voetgangersclaxon. Doet ie vanzelf.

• Mjaa
OK dat zal het dan moeten zijn. Ik zou dat zoomgeluid geen claxon meer noemen, zoals op het getoond filmpje.

• Mjaa
Het is ook wel van belang om te weten wat een nepgeluid is en een rammel aan de auto.
https://forums.automobile...du-moteur-et-claquements-à-larrière-50262/

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:03
BramVice schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:11:
[...]

Die wisselingen zouden juist een positief effect moeten hebben ivm regenereren. Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.
Nee, het regenereren is het omzetten van vertraging in energie. Maar we zijn meer factoren die voor vertraging zorgen denk aan wrijving in de aandrijving (banden) en luchtweerstand.
Om weer te versnellen moet er dus naast dat de massa weer opgang worden gebracht ook nog de wrijving en luchtweerstand ‘overwonnen’ worden. Dat kost dus meer dan wat er met regeneratie teruggewonnen is. Vandaar dat het op snelheid houden minder energie kost dan afremmen en versnellen.

Ik reed daarbij in Frankrijk ook bijna 175 km 130km/u in tegenstelling tot maximaal 30 km met wisselende snelheden die in Nederland te behalen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:02
Sr_Ogel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:21:
[...]

6% diep? dat is nog dik 20 kilometer range ;) Had je FastNed Willemsbos nog makkelijk gehaald.

Maar alle gekheid op een stokje. De laadcurve is niet echt gewelidg.
[Afbeelding]

Het loont de moeite om snel weer te gaan rijden. Vanaf 20% gaat de snelheid al hard omlaag en vanaf 50% kom je al onder de 75kW. Ik sta er dan ook zo kort mogelijk. Als de range aangeeft dat ik 10 kilometer overhoud als ik thuis kom dan ga ik rijden. Laden doe ik als ik in bed lig of op de bank zit. Zo min mogelijk langs de snelweg.
Ja weet ik wel. Maar het duurt al ff voordat je je eten krijgt bij 'fast' food ketens hier in NL dus al gauw sta je daar een halfuur met eten en teruglopen, misschien wc, erbij opgeteld. Geen haast, lekker relaxed.

GOM is wel een grapjas heb ik gemerkt. Gaf bij vertrek aan dat ik met 30% 115km kon rijden. Ben uiteindelijk in Delft aangekomen met 9% ipv 0 (ik wilde dit keer echt diep gaan ;)) en kon nog meer dan 70km rijden volgens GOM.

Ik had al door dat de navigatie uitgaat van een zuur verbruik want ik kom altijd met wat procent meer aan dan dat hij oorspronkelijk aangeeft.

En voor de liefhebbers: gisteren bij 100% 476km rijbereik (ja, GOM) en voor de trip van 236km een verbruik van 13.4 met airco en radio. Wel rustig 100 gereden ondanks de terugreis na 19u was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
236 delen door 19 dat is 13 km per uur rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
Het kan zijn dat je de Big Mac niet hebt overgeslagen.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee