Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 43 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Razer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:46:

Edit
Even terug gezocht, @Luke.warm deelde zijn Parijs ervaring, deze kan helaas dus niet delen m.b.t. verbruik, had graag dezelfde ervaring gehad :O
Klopt, maar jouw ervaring kan ik ook onderschrijven.

Ik schreef ook dat ik het hier niet voor elkaar krijg en dat het verkeer tijdens de vakantie was zo rustig dat ik continue gelijke snelheid kon rijden.

Ik kwam gisterennacht om 02:00 terug van Schiphol en zelfs dan is het in NL niet mogelijk om een constante snelheid te rijden.
Omdat iedereen maar ergens op een willekeurige plek op de weg een willekeurige snelheid rijdt.

Anticiperen tijdens de vakantie was niet meer dan een strook wisselen, hier moet je snelheid aanpassen en soms zelfs (stevig) remmen.

Die wisselingen in snelheid hebben een enorme impact op het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Variatie in kilometers snap ik, geen probleem, maar 3 procent SoC vind ik aardig veel. Vraag me af of anderen dit ook zo hebben. In ieder geval iets dat ik in de gaten houd. Heb hem vanmorgen met 35 procent op kantoor weg gezet, eens zien of hij dan bij wegrijden vanmiddag meer aangeeft omdat het nu weer warmer wordt 8)7
Toen ik na werk weer instapte en de auto lekker warm stond heb ik er weer 2 procent bij gekregen🤪🤪 apart..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM48A1dLsALVbtCWh1GljOLF2aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vCI4DvcqAKSf5PYsjbyNhQp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 26-05-2023 19:26 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-06 11:59
Luke.warm schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Klopt, maar jouw ervaring kan ik ook onderschrijven.

Ik schreef ook dat ik het hier niet voor elkaar krijg en dat het verkeer tijdens de vakantie was zo rustig dat ik continue gelijke snelheid kon rijden.

Ik kwam gisterennacht om 02:00 terug van Schiphol en zelfs dan is het in NL niet mogelijk om een constante snelheid te rijden.
Omdat iedereen maar ergens op een willekeurige plek op de weg een willekeurige snelheid rijdt.

Anticiperen tijdens de vakantie was niet meer dan een strook wisselen, hier moet je snelheid aanpassen en soms zelfs (stevig) remmen.

Die wisselingen in snelheid hebben een enorme impact op het verbruik.
Die wisselingen zouden juist een positief effect moeten hebben ivm regenereren. Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Niet vanwege het regeneren, maar vanwege de lagere gemiddelde snelheid…

Genereren is geen wondermiddel, ook hierbij is er enig verlies van energie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
BVice schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:11:
[...]
Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.
Dit komt in de buurt van mijn ervaring. Zoiets was het gemiddelde verbruik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Heeft iemand de voetgangersclaxon al gevonden? Ik vraag het niet Zandzak want die heeft zijn eigen toeter hier. YouTube: Twizy : Voetganger waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:40:
Heeft iemand de voetgangersclaxon al gevonden? Ik vraag het niet Zandzak want die heeft zijn eigen toeter hier. YouTube: Twizy : Voetganger waarschuwing
De auto maakt bij mij sowieso een of ander geluid bij lage snelheid. Neem aan dat dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Op bladzijde 1.6 van het instructieboekje wordt de voetgangers claxon speciaal genoemd. https://nl.e-guide.renaul...E-TECH-100_1402-3_NLD.pdf

Maar er wordt nauwelijks uitleg aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:54:
[...]

De auto maakt bij mij sowieso een of ander geluid bij lage snelheid. Neem aan dat dat het is?
Dit is dus de voetgangersclaxon. Doet ie vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
OK dat zal het dan moeten zijn. Ik zou dat zoomgeluid geen claxon meer noemen, zoals op het getoond filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het is ook wel van belang om te weten wat een nepgeluid is en een rammel aan de auto.
https://forums.automobile...du-moteur-et-claquements-à-larrière-50262/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
BVice schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:11:
[...]

Die wisselingen zouden juist een positief effect moeten hebben ivm regenereren. Juist bij een constante hoge snelheid is het verbruik extreem hoog. En ook alle testen laten zien dat je bij 130 km/u heel hard richting de 30 kWh/100km gaat.
Nee, het regenereren is het omzetten van vertraging in energie. Maar we zijn meer factoren die voor vertraging zorgen denk aan wrijving in de aandrijving (banden) en luchtweerstand.
Om weer te versnellen moet er dus naast dat de massa weer opgang worden gebracht ook nog de wrijving en luchtweerstand ‘overwonnen’ worden. Dat kost dus meer dan wat er met regeneratie teruggewonnen is. Vandaar dat het op snelheid houden minder energie kost dan afremmen en versnellen.

Ik reed daarbij in Frankrijk ook bijna 175 km 130km/u in tegenstelling tot maximaal 30 km met wisselende snelheden die in Nederland te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-06 20:27
Sr_Ogel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:21:
[...]

6% diep? dat is nog dik 20 kilometer range ;) Had je FastNed Willemsbos nog makkelijk gehaald.

Maar alle gekheid op een stokje. De laadcurve is niet echt gewelidg.
[Afbeelding]

Het loont de moeite om snel weer te gaan rijden. Vanaf 20% gaat de snelheid al hard omlaag en vanaf 50% kom je al onder de 75kW. Ik sta er dan ook zo kort mogelijk. Als de range aangeeft dat ik 10 kilometer overhoud als ik thuis kom dan ga ik rijden. Laden doe ik als ik in bed lig of op de bank zit. Zo min mogelijk langs de snelweg.
Ja weet ik wel. Maar het duurt al ff voordat je je eten krijgt bij 'fast' food ketens hier in NL dus al gauw sta je daar een halfuur met eten en teruglopen, misschien wc, erbij opgeteld. Geen haast, lekker relaxed.

GOM is wel een grapjas heb ik gemerkt. Gaf bij vertrek aan dat ik met 30% 115km kon rijden. Ben uiteindelijk in Delft aangekomen met 9% ipv 0 (ik wilde dit keer echt diep gaan ;)) en kon nog meer dan 70km rijden volgens GOM.

Ik had al door dat de navigatie uitgaat van een zuur verbruik want ik kom altijd met wat procent meer aan dan dat hij oorspronkelijk aangeeft.

En voor de liefhebbers: gisteren bij 100% 476km rijbereik (ja, GOM) en voor de trip van 236km een verbruik van 13.4 met airco en radio. Wel rustig 100 gereden ondanks de terugreis na 19u was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
236 delen door 19 dat is 13 km per uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het kan zijn dat je de Big Mac niet hebt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 10:19
Ik wil graag een kano vervoeren op het dak. Dakdragers zijn goed te vinden. Maar een kano moet ook met een oog aan de voorzijde van de auto worden vastgezet. Heeft iemand daar ervaring mee? Of een goed idee. De Megane Etech heeft geen sleepoog, toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 15:18
Visje99 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:43:
Ik wil graag een kano vervoeren op het dak. Dakdragers zijn goed te vinden. Maar een kano moet ook met een oog aan de voorzijde van de auto worden vastgezet. Heeft iemand daar ervaring mee? Of een goed idee. De Megane Etech heeft geen sleepoog, toch..
Ik heb geen ervaring met kano's maar op pagina 5.23 van de handleiding lees en zie je alles over sleepogen. Ook aan de voorkant.

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06 11:51
Rijhulpsystemen niet beschikbaar....

wel, sinds enige maanden maanden eigenaar van een E-Tech Iconic. Alle "toeters en bellen" zitten er op en zo dus ook de rijhulpsystemen.

En daar heb ik nu een probleempje waar ook de Renault-garage niet uitkomt en dus een ondersteuningsverzoek is gedaan naar Renault Nederland.

Sinds nagenoeg het begin werkt bij mij de "active drive assist" niet, herkenbaar aan het icoontje op het dashboard met een stuurtje tussen 2 lijntjes als deze is geactiveerd. "Nagenoeg" werkt 't niet omdat in het begin deze het nog wel deed, vervolgens een enkele keer wel en uiteindelijk helemaal niet meer... Alles check/check/dubbel check aan de hand van de gebruiksaanwijzing, maar ik (en de Renault-garage) krijg 'm niet -meer- aan de praat. :?

Iemand zoiets ook al aan de hand gehad en een oplossing (-srichting) hiervoor?

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:47
Hebben ze je camera achter de ruit al opnieuw gekalibreerd? Of wat zijn de stappen die ze hebben ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
tsja, welke stappen…. geen idee, ik ga er maar van uit dat de kennis en kunde daar aanwezig is. Ik heb zelf nog meegegeven dat bij een trekhaak (zit een afneembare onder) in de gebruiksaanwijzing iets staat dat rijhulpsystemen kunnen worden uitgeschakeld. Wanneer dat dan weer is en welke van de systemen staat er niet…. Zat te denken aan een software glitch, maar er waren geen updates.
Ik wacht deze week af (Renault Nederland reageert volgens hen vaak binnen 2 a 3 dagen) en hoop dat er een oplossing komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-06 08:55
Dat begint al op iets te trekken.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xrvb5n4D5iI9FoJPznfP_ado9Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmmS2wGOGKQvKZayz8s7tfVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Reet Petite schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:27:
tsja, welke stappen…. geen idee, ik ga er maar van uit dat de kennis en kunde daar aanwezig is. Ik heb zelf nog meegegeven dat bij een trekhaak (zit een afneembare onder) in de gebruiksaanwijzing iets staat dat rijhulpsystemen kunnen worden uitgeschakeld. Wanneer dat dan weer is en welke van de systemen staat er niet…. Zat te denken aan een software glitch, maar er waren geen updates.
Ik wacht deze week af (Renault Nederland reageert volgens hen vaak binnen 2 a 3 dagen) en hoop dat er een oplossing komt.
Bij gebruik van de trekhaak (dus als er iets op de stekker gekoppeld is zoals een fietsendrager of aanhanger) worden de zijradars uitgeschakeld, dus je dode hoek detectie. En de parkeersensoren aan de achterzijde. Verder blijft alles gewoon werken, dus ACC, lane center assist etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
ah, dat zal ‘t dus niet zijn. ‘t Vreemde is dat de active driver assist ‘t wel heeft gedaan, zij het alles bij elkaar 2 weken (auto sinds begin maart in bezit). Een eerste keer dat ie ‘t niet deed schakelde ik alles uit, nachtje weggezet, volgende morgen weer op weg en hoezee; ‘t werkte weer. Maar vervolgens ‘s avonds op weg naar huis weer de brui er aan te geven. Het maximale wat ik er nu uithaal is de lane keeping assist. Dat werkt nog wel, maar het volgende stapje dus niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Reet Petite schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:41:
ah, dat zal ‘t dus niet zijn. ‘t Vreemde is dat de active driver assist ‘t wel heeft gedaan, zij het alles bij elkaar 2 weken (auto sinds begin maart in bezit). Een eerste keer dat ie ‘t niet deed schakelde ik alles uit, nachtje weggezet, volgende morgen weer op weg en hoezee; ‘t werkte weer. Maar vervolgens ‘s avonds op weg naar huis weer de brui er aan te geven. Het maximale wat ik er nu uithaal is de lane keeping assist. Dat werkt nog wel, maar het volgende stapje dus niet (meer).
Maar wat werkt precies niet dan?
Lane keep assist is juist het ‘maximale’ / ‘autopilot’.
Je hebt lane departure warning: trillend stuur en/of geluid en/of een correctie als je over de lijn gaat (volgens mij een verplicht/standaard systeem onafhankelijk van welk pakket je hebt)
Daarnaast heb je de adaptive cruise control, DUs automatisch afstand houden
En daar bovenop kun je lane keep assist hebben, dan blijft hij zelf netjes tussen de lijnen rijden en kun je in theorie een stukje zonder handen rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door BVice op 29-05-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2023

0xi

En hoe haal je dit ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hier ben ik ook wel jaloers op! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Frank S schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:15:
[...]

De auto staat inmiddels al 3 weken te wachten op een veerpoot die uit Frankrijk moet komen, maar nog geen idee van de leverdatum.
Vandaag gebeld dat de auto klaar is. In totaal dus ca. 4 weken moeten wachten op onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 14:43

Sr_Ogel

Klop klop klop

1x 480km bij 100% lading zien staan. Naar mijn idee heb je de rit er voor onder ideale omstandigheden gereden. Niet hoeven remmen, constante snelheid en wind mee. Vanmorgen gewoon weer met 300 km bij 80% lading vertrokken. Het vliegt veel meer alle kanten op dan bij mijn Ioniq. Alsof Renault kijkt naar de laatste 200 gereden kilometers om het gemiddelde verbruik te bepalen en Hyundai de laatste 1000 kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Sr_Ogel schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:45:
1x 480km bij 100% lading zien staan. Naar mijn idee heb je de rit er voor onder ideale omstandigheden gereden. Niet hoeven remmen, constante snelheid en wind mee. Vanmorgen gewoon weer met 300 km bij 80% lading vertrokken. Het vliegt veel meer alle kanten op dan bij mijn Ioniq. Alsof Renault kijkt naar de laatste 200 gereden kilometers om het gemiddelde verbruik te bepalen en Hyundai de laatste 1000 kilometer.
De GOM op de Renault kijkt naar de laatste 70km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het is echt niet prettig om 85 km per uur op de snelweg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2023

0xi

Mjaa schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:23:
Het is echt niet prettig om 85 km per uur op de snelweg te rijden.
Je mag ook 100 rijden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Dan kom ik niet hoger dan een range van 400 km😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 15:40
0xi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:42:
[...]

En hoe haal je dit ? ;)
Volledig opladen, auto op contact, in de N zetten, rempedaal intrappen en gaspedaal intrappen.
Dan met knopje rechts op stuur naar je verbruiksmeter in dashboard en vasthouden.

Dan reset je hem helemaal. Na een x aantal kilometers is van die 495 weinig meer over ;-)

De rekensom is heel simpel. Om echt 400km te halen met de 60 kwh accu moet je niet meer dan 15 kwh/100 verbruiken. Dat lukt niet op d'r snelweg met 100+ tempo. Wel met alleen lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
BVice schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Maar wat werkt precies niet dan?
Lane keep assist is juist het ‘maximale’ / ‘autopilot’.
Je hebt lane departure warning: trillend stuur en/of geluid en/of een correctie als je over de lijn gaat (volgens mij een verplicht/standaard systeem onafhankelijk van welk pakket je hebt)
Daarnaast heb je de adaptive cruise control, DUs automatisch afstand houden
En daar bovenop kun je lane keep assist hebben, dan blijft hij zelf netjes tussen de lijnen rijden en kun je in theorie een stukje zonder handen rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BvaM3nxC_kakn0o_3TZE16Tcmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3zGjeU7HezhmPVChDZVkJpb.jpg?f=fotoalbum_large

dus in feite zou je (met een hand aan het stuur :) ) de weg kunnen laten volgen, zelfs flauwe bochten. In het rijhulpsysteem (openRlink) staan dan ook visueel strepen naast de auto ten teken dat dit aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Reet Petite schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]

dus in feite zou je (met een hand aan het stuur :) ) de weg kunnen laten volgen, zelfs flauwe bochten. In het rijhulpsysteem (openRlink) staan dan ook visueel strepen naast de auto ten teken dat dit aanstaat.

[YouTube: actieve bestuurdersassistentie]
Weet ik, dat gebruik ik altijd. Maar je geeft aan dat die functie bij jou ook werkt. Maar wat werkt er dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2024
Sr_Ogel schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:45:
Zelfde hier
80% snelweg met 103 km/u. Range 300 km bij 80% volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
BVice schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Weet ik, dat gebruik ik altijd. Maar je geeft aan dat die functie bij jou ook werkt. Maar wat werkt er dan niet?
ah, dan ben ik niet duidelijk geweest; die active driver assist werkt dus niet…. wel de lane keeping assist (icoontje met een auto tussen twee lijntjes) maar niet active driver assist (icoontje met een stuurwiel tussen lijntjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Idem, zo’n beetje 300km met 80% accu icm nog koude ochtenden.
ETphonehome schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Zelfde hier
80% snelweg met 103 km/u. Range 300 km bij 80% volle batterij.
Nog iets dat mij vandaag opviel, we lijken wel een stel offroad / motorrijders, beetje zwaaien naar elkaar in de E-tech haha toch een soort verbintenis/community _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud1988
Dat van de radio heb ik met de Spotify app op de auto ook wel eens, heel “schel” geluid alsof de lage tonen ontbreken. Auto aan en uit is dan de oplossing of een beetje klooien met schakelen naar de radio en WiFi opnieuw verbinden met telefoon etc. (Niet aan te raden om tijdens t rijden te doen O-) )
0xi schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:18:
Ook mijn Megane binnen gekregen:[Afbeelding]

Ik merk alleen als ik de radio aan heb dat de geluidsbeleving opeens veranderd uit het niets, vandaag ging hij opeens een stuk zachter, het zou niet aan de snelheid kunnen liggen aangezien ik dezelfde snelheid heb gereden, andere mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-06 06:13

JanAd

Wind’s howling

Ruud1988 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:43:
Idem, zo’n beetje 300km met 80% accu icm nog koude ochtenden.

[...]

Nog iets dat mij vandaag opviel, we lijken wel een stel offroad / motorrijders, beetje zwaaien naar elkaar in de E-tech haha toch een soort verbintenis/community _O-
De Nederlanders zwaaien idd terug, de Belgen precies iets minder :+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
ik zie echt heel vaak megane's e tech maar nooit iemand die op of om kijkt als ik inhaal of wordt ingehaald. Is ook niet een hele opvallende auto (meer), vooral in het donker van een afstandje is de achterkant moeilijk te onderschijden met die van een ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:16
BVice schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:57:
ik zie echt heel vaak megane's e tech maar nooit iemand die op of om kijkt als ik inhaal of wordt ingehaald. Is ook niet een hele opvallende auto (meer), vooral in het donker van een afstandje is de achterkant moeilijk te onderschijden met die van een ID4
Zag er gistermiddag 1 in Rotterdam zuid, was op weg naar huis, bij het inhalen even een grote glimlach en een knikje naar elkaar. Zo van, mooie bak man! Misschien was het omdat we echt precies dezelfde hadden. ;)
Techno, wit met zwart dak. B-)

Gister weer een nieuwe glitch!
Tenminste, dat denk ik haha.
Op kantoor, kreeg melding dat auto volgeladen was (80%), dus ik naar de parkeergarage onder ons kantoor om em te verplaatsen. Kom aanlopen en zie ik vanuit de verte al dat het lampje van de auto niet brandt naast de laadkabel. Normaliter is dit wel het geval, hmmm, key uit mijn broekzak en van afstand open ik de boel.
PLOP, lampje aan, groen.
Maf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

De mailing dat er een megane etech "sekte" is, heb ik gemist. Maar zal er op gaan letten. Ik val sowieso wel op door de rouge flamme. Om niemand teleur te stellen zal ik terug zwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry807
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-03 00:10
Ruud1988 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:47:
Dat van de radio heb ik met de Spotify app op de auto ook wel eens, heel “schel” geluid alsof de lage tonen ontbreken. Auto aan en uit is dan de oplossing of een beetje klooien met schakelen naar de radio en WiFi opnieuw verbinden met telefoon etc. (Niet aan te raden om tijdens t rijden te doen O-) )

[...]
Ik heb hier ook vaak last van. Ik heb gemerkt dat de equalizer instellingen soms niet automatisch ingeladen worden als de muziek start via Apple Carplay. Als ik dan even switch naar de radio (waar er wel een equalizer icoontje te vinden is) dan veranderd het geluid opeens weer van de standaard terug naar de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10-2023
Vraagje: als je de dagteller reset wordt dan ook het gemiddelde verbruik gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:04
Je verbruik wordt gereset maar de indicatie hoeveel kilometer je nog kan rijden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Sr_Ogel schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:27:
De mailing dat er een megane etech "sekte" is, heb ik gemist. Maar zal er op gaan letten. Ik val sowieso wel op door de rouge flamme. Om niemand teleur te stellen zal ik terug zwaaien.
Je merkt het vanzelf aan de trage rijders. Als tegenhanger zie ik ook steeds meer auto’s op benzine met een enorm veel pk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sr_Ogel schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:27:
Toen ik las dat het blijkbaar een ding is ging ik gisteren meteen zwaaien naar een zwarte Mégane rijder op de A10, maar die zwaaide mooi niet terug. :| :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud1988
Haha, geen lid van de sekte blijkbaar :p Zijn die Landrover en motor rijders toch consequenter
Majesty schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Toen ik las dat het blijkbaar een ding is ging ik gisteren meteen zwaaien naar een zwarte Mégane rijder op de A10, maar die zwaaide mooi niet terug. :| :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb vandaag een niet werkende dataconnectie. Meer mensen last van? (kleine icoontje links bovenin heeft een kruisje)

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 01-06-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:35:
Heb vandaag een niet werkende dataconnectie. Meer mensen last van? (kleine icoontje links bovenin heeft een kruisje)
Geen last van gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Geen last van gehad vandaag.
Ok, later nog maar eens kijken dan.

Edit:
Ik zie dat hij weer werkt.. prima :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 01-06-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-01-2024
Luke.warm schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:22:
[...]

Nee, het regenereren is het omzetten van vertraging in energie. Maar we zijn meer factoren die voor vertraging zorgen denk aan wrijving in de aandrijving (banden) en luchtweerstand.
Om weer te versnellen moet er dus naast dat de massa weer opgang worden gebracht ook nog de wrijving en luchtweerstand ‘overwonnen’ worden. Dat kost dus meer dan wat er met regeneratie teruggewonnen is. Vandaar dat het op snelheid houden minder energie kost dan afremmen en versnellen.

Ik reed daarbij in Frankrijk ook bijna 175 km 130km/u in tegenstelling tot maximaal 30 km met wisselende snelheden die in Nederland te behalen zijn.
De energie-balans lijkt me zo wie zo niet simpel uit te rekenen :) . In elk geval zal de omzetting van vertraging -> elektrische energie -> versnelling energie verliezen oplevert. Maar ik vraag me af hoeveel.
De luchtweerstand zou juist in je voordeel werken lijkt me. Bij het stukje langzamer rijden win je aanmerkelijk.
Ga maar eens een stukje 80 rijden of 100. Op 80 km/h ga je snel tegen de 10kwh/100km zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
michie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:21:
[...]

De energie-balans lijkt me zo wie zo niet simpel uit te rekenen :) . In elk geval zal de omzetting van vertraging -> elektrische energie -> versnelling energie verliezen oplevert. Maar ik vraag me af hoeveel.
De luchtweerstand zou juist in je voordeel werken lijkt me. Bij het stukje langzamer rijden win je aanmerkelijk.
Ga maar eens een stukje 80 rijden of 100. Op 80 km/h ga je snel tegen de 10kwh/100km zitten.
Klopt helemaal als je snelheid lager is, zal lucht weerstand lager zijn en mede (niet alleen) daarom het verbruik ook lager. Het ging er vooral over dat er werd geschreven dat wisselende snelheden zuiniger zou zijn dan constante snelheid ivm regenerenen en dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Mja er zit niks anders op dan maar op mooi warm weer te wachten voor optimale conditie van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het verschil tussen de seizoenen is al niet zo groot meer door klimaat verandering en dat is weer goed voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-06 15:19
Om het verbruik in diverse omstandigheden inzichtelijk te maken zijn er sites als deze. De Megane staat niet in de lijst maar kies een vergelijkbare auto.

Bij hoge snelheden is de luchtweerstand de voornaamste bijdrage. Deze is kwadratisch. Hierdoor is constant 100 km/u rijden zuiniger dan niet-constant met een gemiddelde van 100 km/u.

Bij vertragen heb je t.o.v. de gebruikelijke weerstanden geen extra verlies bij het vertragen alleen op luchtweerstand, een extra verlies bij het regenereren (rendement is << 100%) en 100% extra verlies bij remmen d.m.v. de remschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik was voornamelijk nogal verbaasd over het gemiddelde dat Luke haalde bij 130 km/u. Mijn gemiddelde zit dan tegen de 30kWh/100km aan, ook als ik die snelheid constant rijd voor langere tijd. Ik meen dat als je af en toe wat moet afremmen het verbruik lager gaat zijn ivm regeneren, maar dat gaat niet helemaal op omdat je dan ook weer moet optrekken. Maar tussen die acties door ligt je snelheid, en dus je verbruik, een stuk lager.

Maar 10 kWh/100km bij een constante 80 km/u is ook wel overdreven, ik zit bij die snelheid juist op zo'n 14kWh/100km. Altijd cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BVice schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:46:
ik was voornamelijk nogal verbaasd over het gemiddelde dat Luke haalde bij 130 km/u. Mijn gemiddelde zit dan tegen de 30kWh/100km aan, ook als ik die snelheid constant rijd voor langere tijd. Ik meen dat als je af en toe wat moet afremmen het verbruik lager gaat zijn ivm regeneren, maar dat gaat niet helemaal op omdat je dan ook weer moet optrekken. Maar tussen die acties door ligt je snelheid, en dus je verbruik, een stuk lager.

Maar 10 kWh/100km bij een constante 80 km/u is ook wel overdreven, ik zit bij die snelheid juist op zo'n 14kWh/100km. Altijd cruise control.
Dit komt overeen met mijn verbruik.
Rond de 100 km/h 14kWh/100km. Laatst een keer op de cruise 94 km/h 200km gereden toen kwam ik uit op 13.4kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 13:06
Iemand ook last van wat 'rammels' in het interieur? Renault is nu niet de kampioen in 'geen interieur rammels' maar na 7500 km vindt ik het niet kunnen...
- Links aan de ventilatie uitgang dashbord zit een grote rammel..kom er horendol van!
- In de deur aan de veiligeheidsgordel...
- In de kofferklep boven...
En de welbekende 'bonk' van de achteras bij een beetje doorveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
TaxiGilbert schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:28:
Iemand ook last van wat 'rammels' in het interieur? Renault is nu niet de kampioen in 'geen interieur rammels' maar na 7500 km vindt ik het niet kunnen...
- Links aan de ventilatie uitgang dashbord zit een grote rammel..kom er horendol van!
Hier na 7000km nog niet echt rammels. De achteras is wel irritant. Mijn grootste stoor factor is het wind geluid links voren. Lijkt soms haast naar binnen te waaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Moet je naar de Franse forum site gaan van forums.automobile-propre, daar hebben ze een hele topic over geluidjes die je kan horen bij de Megane electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand ook last van wat 'rammels' in het interieur?
Hier na ruim 11.000 gelukkig slechts last van 1 bijgeluid. Het klinkt als een interieur rammel, maar het blijkt het raam aan de bestuurderszijde te zijn. Dat wil nog weleens geluid geven, vooral op slecht wegdek. Een beetje teflon spray in het raamrubber lost dit voor een aantal maanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik zag dat mijn laadklep nog open stond terwijl ik daarmee rustig rondgereden heb zonder signaal of wat dan ook op mijn dashboard. Blijkbaar kan dat bij de Renault Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En over gebonk en gerammel van de Megane las ik op de Franse site dat de schokbreker veren niet zo geweldig zijn en dat er onder de wagen vilt slecht is bevestigd dat kan klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nergens last van, zelfs niet die beruchte bonk waar iedereen het over heeft.
Wie weet heb ik het ook hoor want kan misschien ook mijn rijstijl zijn, ik rij nogal behoudend, zeker bij verkeersdrempels. Maar vooralsnog geen rammeltje gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-06 06:13

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Nergens last van, zelfs niet die beruchte bonk waar iedereen het over heeft.
Wie weet heb ik het ook hoor want kan misschien ook mijn rijstijl zijn, ik rij nogal behoudend, zeker bij verkeersdrempels. Maar vooralsnog geen rammeltje gehoord.
Hier ook niet met een sportieve rijstijl. Het enige dat boenkt en trilt is de subwoofer in de koffer :+
Mjaa schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:33:
Ik zag dat mijn laadklep nog open stond terwijl ik daarmee rustig rondgereden heb zonder signaal of wat dan ook op mijn dashboard. Blijkbaar kan dat bij de Renault Megane.
Is dit bij andere EV's wel 'standaard'? Ik heb nog nooit een auto gehad die wel meldingen gaf als de tankklep niet dicht was.
Nuja, ik ben het ookal een paar keer vergeten. Dus het was zeker handig geweest.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JanAd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:02:
[...]

Hier ook niet met een sportieve rijstijl. Het enige dat boenkt en trilt is de subwoofer in de koffer :+

[...]

Is dit bij andere EV's wel 'standaard'? Ik heb nog nooit een auto gehad die wel meldingen gaf als de tankklep niet dicht was.
Nuja, ik ben het ookal een paar keer vergeten. Dus het was zeker handig geweest.
offtopic:
Bij sommige EV's gaat het tank/laadklepje automatisch dicht bijv. kort nadat de kabel losgekoppeld is of de auto uit P(ark) gehaald wordt. O.a. Tesla en Kia doen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik word naar de garage gestuurd voor een extra service zeggen ze. Er worden nieuwe slotbouten op mijn grote wielen gezet. Wat dat nou weer voor iets is. De bestaande slotbouten zijn blijkbaar niet veilig, voordat je het weet rij je zonder wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mjaa schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:36:
Ik word naar de garage gestuurd voor een extra service zeggen ze. Er worden nieuwe slotbouten op mijn grote wielen gezet. Wat dat nou weer voor iets is. De bestaande slotbouten zijn blijkbaar niet veilig, voordat je het weet rij je zonder wielen.
Terugroepactie, laatst iets van gelezen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Laatst online: 18-06 08:12
Die van de achterklep had ik ook. Zijn de metalen klemmetjes die afdekplaat ter hoogte 3e remlicht vast houd, ik heb die klemmetjes ingetaped zodat ze nog wel klemmen maar niet meer rammelen. Je kunt die afdekplaat gemakkelijk los trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Surfroy01 op 05-06-2023 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ik word naar de garage gestuurd voor een extra service zeggen ze. Er worden nieuwe slotbouten op mijn grote wielen gezet.
Razer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:42:
Klopt, loopt al een tijdje. Bij sommige modellen zat er wel eens links en rechts een bout los(sig).
Na het lezen heb ik toen zelf mijn bouten gecontroleerd maar deze zaten muurvast
De bestaande slotbouten zijn blijkbaar niet veilig, voordat je het weet rij je zonder wielen.
Ja man, zonder wielen, zo maar, ineens, BAM.
Alle 4 tegelijk hè! En je stuur misschien ook.
Ben blij dat ik de Batman-optie heb gekozen bij deze wagen, die gaat dan gewoon, automatisch, vliegen.
Vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:08:
[...]

Die van de achterklep had ik ook. Zijn de metalen klemmetjes die afdekplaat ter hoogte 3e remlicht vast houd, ik heb die klemmetjes ingetaped zodat ze nog wel klemmen maar niet meer rammelen. Je kunt die afdekplaat gemakkelijk los trekken.
bij mij brak er wat af bij het lostrekken, en hoe tape je die klemmetjes in? Heb het geprobeerd maar kon niet een manier vinden die zou werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:17:
[...]

bij mij brak er wat af bij het lostrekken, en hoe tape je die klemmetjes in? Heb het geprobeerd maar kon niet een manier vinden die zou werken
Oh bij mij brak er niets af. Die metalen klemmetjes hebben wat speling met het plastic zodat ze uiteraard makkelijk in de uitsparingen klikken. Ik heb tussen het metaal en plastic stoffen tape geplakt en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik zal het nig eens proberen. Die afgebroken clip is alweer vervangen door de dealer.

Ik hoor wel verschillende rammels en kraakjes, ook met de bass van het geluidssysteem rammelt er vanalles mee. Vind het daardoor niet erg premium klinken allemaal, maar het is natuurlijk ook geen premium. Maar mijn '18 Golfje was echt muisstil qua interieur, de Megane is dat zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ze hebben er een uur voor uitgetrokken om 16 boutjes los en vast te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:01:
ik zal het nig eens proberen. Die afgebroken clip is alweer vervangen door de dealer.

Ik hoor wel verschillende rammels en kraakjes, ook met de bass van het geluidssysteem rammelt er vanalles mee. Vind het daardoor niet erg premium klinken allemaal, maar het is natuurlijk ook geen premium. Maar mijn '18 Golfje was echt muisstil qua interieur, de Megane is dat zeer zeker niet.
Grappig, ik heb hiervoor een MK7 Golf GTI gereden en die vond ik niet veel stiller dan de Megane. Hooguit het windgeruis hoor je iets meer, maar zoals een bevriend Toyota garage werkplaats chef opmerkte toen hij in de Megane reed, de auto is zo stil door de EV dat je meer omgevings geluiden hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:07:
[...]

Grappig, ik heb hiervoor een MK7 Golf GTI gereden en die vond ik niet veel stiller dan de Megane. Hooguit het windgeruis hoor je iets meer, maar zoals een bevriend Toyota garage werkplaats chef opmerkte toen hij in de Megane reed, de auto is zo stil door de EV dat je meer omgevings geluiden hoort.
ik doel meer op hoe solide alles is. Hoe een deur dichtvalt, hoe vast de interieur panelen zitten etc. Bijvoorbeeld de deurgreepjes van de achterportieren van de Megane, erg shabby plastic. In de Megane rammelt dat kofferbakpaneel echt verschrikkelijk, ergens in de C-stijl rammelt iets, in de deurkaart linksvoor hoor ik soms wat tikken. Maar zoals gezegd ben ik er erg gevoelig voor, vooral omdat dat in de Golf 7 helemaal niet was.
En als je gewoon praat in de auto is dat buiten de auto letterlijk te volgen, en de muziek. En dat terwijl er een heel verhaal staat over de zogenaamde ' cocoon' die voor de megane is ontwikkeld om geluid te dempen.

Overigens, nogmaals, ben ik super tevreden met de Megane. Maar ben ook kritisch. maar als ik kijk want er nu op de markt is zou ik 'm nog steeds weer opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 17:22
Klopt ja, het lijkt erop dat er toch is bezuinigd op de isolatie om het gewicht lager te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:20:
Klopt ja, het lijkt erop dat er toch is bezuinigd op de isolatie om het gewicht lager te houden?
tja, er is juist een gepatenteerde nieuwe technologie gebruikt: Smart Cocoon https://media.renault-gro...rde-innovaties-episode-2/
Dat werkt misschien wel tegen afrolgeluiden van buiten naar binnen, maar muziekgeluiden van binnen naar buiten vind ik wel meer dan bij andere modellen.
En de interieur-geluiden tijdens het rijden zijn hierdoor meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:12
Wat is het onderhoudsinterval?
Wat wordt er dan gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DeJos1985 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:46:
Wat is het onderhoudsinterval?
Staat in je app. Jaarlijks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKuNrnnVeuqI7Di0x_EqSBmzfs4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w76LpOhc17Ubny5x2T7gB0ZM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:47
klik ik op "afspraak maken" vraagt de app om een kenteken????? staat toch in die app? waarom dan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Zonder km beperking?

Ik zie dat er bij jou 2 datums staan op 1 jaar? 2025 en 2026. Waarom?

Bij skoda is dat zelfs 2 jaarlijks zonder km beperking. Dat is pas handig.

[ Voor 21% gewijzigd door DeJos1985 op 06-06-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
DeJos1985 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:08:
Zonder km beperking?

Bij de VW id3 was het ook per twee jaar zonder kilometerbeperking, tot mijn collega met 1 jaar en 3 maand 130.000km op de klok had staan en het koelsysteem het begaf. Collega had tussentijds meerdere keren aangegeven dat hij onbenullig veel km’s reed, maar bij VW bleven ze stug volhouden “doorrijden tot auto aangeeft dat ie onderhoud moet”. Daarna heeft VW wel een max ingesteld op aantal kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zonder km beperking?

Omdat Renault het zo verzonnen heeft? 🤣
Ik weet dat de interieur filter in elk geval na een jaar vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-06 20:27
Mjaa schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:33:
Ja, ik heb een keer van Amsterdam naar Harderwijk gereden met de klep open. Heel genant, ik let er extra op elke keer dat ik hem dicht doe. Al was het laatste me weer bijna gebeurd. Begon achteruit m'n parkeervak uit te gaan maar bedacht me ff te checken. Ja hoor, nog open na AC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Bushie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:45:
[...]

Bij de VW id3 was het ook per twee jaar zonder kilometerbeperking, tot mijn collega met 1 jaar en 3 maand 130.000km op de klok had staan en het koelsysteem het begaf. Collega had tussentijds meerdere keren aangegeven dat hij onbenullig veel km’s reed, maar bij VW bleven ze stug volhouden “doorrijden tot auto aangeeft dat ie onderhoud moet”. Daarna heeft VW wel een max ingesteld op aantal kilometers.
En wat is die max?
130000 km op een dik jaar. Is hij een verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
ik dacht 30.000km, nee geen verkoper maar uitvoerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zonder km beperking?

de info in de app varieert een beetje, ik zie de ene keer meer info dan de andere omtrent onderhoud.
Je hebt verschillende soorten beurtjes, ZE a, ZE b. Deze info vind je ook gewoon allemaal bij renault zelf.
Je hebt een kilometer-afhankelijke beurt en een jaarlijkse beurt. Soms vallen die samen, soms niet, uiteraard afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Ik heb het idee dat de app al een beetje voorspelt wanneer je een x aantal kilometers hebt bereikt en geeft dan aan wanneer de beurt gepland moet worden.
Ik rij relatief veel dus heb eind april een a + b beurtje gehad maar zal waarschijnlijk in december nogmaals een a beurtje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:38:
[...]

de info in de app varieert een beetje, ik zie de ene keer meer info dan de andere omtrent onderhoud.
Je hebt verschillende soorten beurtjes, ZE a, ZE b. Deze info vind je ook gewoon allemaal bij renault zelf.
Je hebt een kilometer-afhankelijke beurt en een jaarlijkse beurt. Soms vallen die samen, soms niet, uiteraard afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Ik heb het idee dat de app al een beetje voorspelt wanneer je een x aantal kilometers hebt bereikt en geeft dan aan wanneer de beurt gepland moet worden.
Ik rij relatief veel dus heb eind april een a + b beurtje gehad maar zal waarschijnlijk in december nogmaals een a beurtje krijgen.
wat doen ze bij die beurten en zijn dat vaste bedragen die gerekend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 10:15
Japie.G schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:16:
[...]

wat doen ze bij die beurten en zijn dat vaste bedragen die gerekend worden?
https://onderhoud.renault.nl/prijzen/

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Razer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Dat zou misschien wel eens kunnen verklaren waarom de levering van mijn auto vertraagd is.
Na bestellen (half februari) kreeg ik een datum van 1 augustus door.
Dat werd half mei vervroegd naar 20 juni. Dus ik blij.

Kreeg ik vorige week ineens bericht dat het 13 juli wordt -O-
Maar als er een terugroepactie is zou dat natuurlijk kunnen verklaren waarom het ineens een maand later wordt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Vandaag gek probleem. Bluetooth verbinding verbroken en met geen mogelijkheid opnieuw op te zetten. De code die wel op de telefoon verschijnt komt niet in de auto op het scherm.

Uiteindelijk de hele unit in de auto terug gezet naar fabrieksinstellingen, daarna kon ik weer aanmelden.

Lijkt er op een of andere manier op dat mijn telefoon en auto elkaar niet echt lief vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
O vandaar dat je uit je rode auto naar iedereen zwaait. Je auto laat het niet meer toe dat je met je mobiel contact hebt met de buitenwereld!
Ikzelf heb het opgelost door My-car Bluetooth verbinding een andere naam te geven. En ‘Hik’ doet het nog steeds zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En voor de shampoo liefhebbers hier, in Nederland mag je geen patat meer eten in een plasticbakje, geen ijsje meer eten met een plasticlepeltje, geen drankje drinken met een rietje en geen blikje zomaar weggooien in een vuilbak en je auto niet meer op de vrolijk insoppen op de openbare weg.
Dat is namelijk slecht voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Mjaa schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:17:
En voor de shampoo liefhebbers hier, in Nederland mag je geen patat meer eten in een plasticbakje, geen ijsje meer eten met een plasticlepeltje, geen drankje drinken met een rietje en geen blikje zomaar weggooien in een vuilbak en je auto niet meer op de vrolijk insoppen op de openbare weg.
Dat is namelijk slecht voor het milieu.
En wat heeft dit met de Renault Megane te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Mjaa schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 04:41:
O vandaar dat je uit je rode auto naar iedereen zwaait. Je auto laat het niet meer toe dat je met je mobiel contact hebt met de buitenwereld!
Ikzelf heb het opgelost door My-car Bluetooth verbinding een andere naam te geven. En ‘Hik’ doet het nog steeds zonder haperingen.
Ha ha. Sinds ik heb aangekondigd terug te zwaaien heb ik geen Megane's meer gezien die dichtbij genoeg kwamen. Of iedereen heeft hem ingeruild, of niemand durft nog rode Megane's in te halen denk ik.

Had ook geprobeerd een andere naam te gebruiken, maar dat mocht niet baten. Vannacht deed hij het in ieder geval weer goed dus we kijken hoe het gaat. Als relatietherapie in de vorm van herstellen van fabrieksinstellingen niet te vaak nodig is kan ik er wellicht een gelukkige drie jaar durende relatie van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Baaz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:53:
[...]

En wat heeft dit met de Renault Megane te maken?
Hoort een beetje bij de lifestyle die je koopt met een Megane e. Wat ik eigenlijk met dit mooie weer mis is een open dak. Heeft iemand al een gat in het dak laten zagen?
Pagina: 1 ... 43 ... 95 Laatste