Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Bij mij staat daar alleen “techno 220 pk comfort range”.
Dus geen MY<jaar> of iets dergelijks.

Ik vraag tzt wel als ik voor de beurt naar de dealer moet.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

The Wizard

Moderator Mobile
Remuzzz schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:53:
In de my Renault App, bijna onderaan: Eigenschappen (over mijn Renault)

En dan: Versie (9e rij). In mijn geval Evolution EV60 130 PK optimum charge (MY2023-2). Auto is uit maart 2024, maar modeljaar 2023 dus.
Dat hebben niet alle modellen, bij mij staat gewoon techno EV60 220pk optimum charge, geen modeljaar erbij (is uit nov 2022, dus eerste serie)

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:09
Weet niet of het geldt voor mensen hier maar klonk wel interessant.
Van de Engelse facebookgroep 'Renault Megane E-Tech 100% ELECTRIC - UK Group'.
Door ene Martin Dalgleish, hij schreef op 11 maart het volgende:

This post is for people with Megane E-tech's built before July 2024.
This is an update on my 9 month battle with Renault multimedia team, technical team and dealerships. As of this afternoon I have successfully had Electric Engine 2.1.0 installed on my 23 plate iconic which enables the charging speed display on the dashboard. The dealer also installed open r link 3.1.0 usb. The update doesn't show up in my update history as I'm sure it only tracks OTA update and open r link usb updates.
For anyone else who is after this you're best off phoning or emailing the multimedia team asking for electric engine 2.1.0 to be installed as it's not provided OTA and getting an E-Care reference number as without this the dealership won't entertain installing it.
I'm now going to see if I can get Renault to authorise the installation of technical platform 1.1.0 and Traction Battery 1.2.0 as these two updates for cars built before July 2024 also aren't provided OTA.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58
Zjanzjak schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:07:
Weet niet of het geldt voor mensen hier maar klonk wel interessant.
Van de Engelse facebookgroep 'Renault Megane E-Tech 100% ELECTRIC - UK Group'.
Door ene Martin Dalgleish, hij schreef op 11 maart het volgende:

This post is for people with Megane E-tech's built before July 2024.
This is an update on my 9 month battle with Renault multimedia team, technical team and dealerships. As of this afternoon I have successfully had Electric Engine 2.1.0 installed on my 23 plate iconic which enables the charging speed display on the dashboard. The dealer also installed open r link 3.1.0 usb. The update doesn't show up in my update history as I'm sure it only tracks OTA update and open r link usb updates.
For anyone else who is after this you're best off phoning or emailing the multimedia team asking for electric engine 2.1.0 to be installed as it's not provided OTA and getting an E-Care reference number as without this the dealership won't entertain installing it.
I'm now going to see if I can get Renault to authorise the installation of technical platform 1.1.0 and Traction Battery 1.2.0 as these two updates for cars built before July 2024 also aren't provided OTA.
Thanks, deze post laat precies alles zien wat er mis is met het update beleid van Renault. Traction Battery 1.2.0 laat namelijk een aardige performance update zien van de laadcurve op oudere Megane's, sommigen hebben deze update wel gekregen anderen weer niet... Dealers doen niks en blijven zo ver mogellijk weg bij updates... Wat een beleid 8)7 :X

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-03 15:26
Wederom een update van mijn SOH die inzichtelijk werd gemaakt bij de beurt: 93%
De auto was in december voor het laatst gesyncht dus die 93% was bij 140.000km, ik zit inmiddels op 150

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:36
BVice schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:20:
Wederom een update van mijn SOH die inzichtelijk werd gemaakt bij de beurt: 93%
De auto was in december voor het laatst gesyncht dus die 93% was bij 140.000km, ik zit inmiddels op 150
Interessant!
Moet je hier specifiek naar vragen en/of zijn hier kosten aan verbonden?

• BVice
B.Hofman schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Interessant!
Moet je hier specifiek naar vragen en/of zijn hier kosten aan verbonden?
als je voor onderhoud komt zit dit standaard als bijlage bij de werkbon, je kan om een kopietje vragen

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:15

JanAd

Wind’s howling

Ik moet morgen binnen, daar ga ik eens op letten.
Ze hebben al wel gezegd dat ze standaard niks van updates uitvoeren als er geen problemen zijn. Nu is er wel een probleem met de passagiersairbag, die blijft altijd op uitgeschakeld staan. Dus mss telt dat als een software foutje :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• GuyBo
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06:14
@BVice Doe je veel aan snelladen? of meestal thuis ?
@JanAd Mijne moet volgende maand binnen voor 1e jaar onderhoud.
Heb om de one pedal update gevraagd en er meteen de glasscoat laten opzetten.
Zag in de App dat er slechts drie jaar garantie op de lak zit... Lijkt me heel karig.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

GuyBo schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:25:
@JanAd Mijne moet volgende maand binnen voor 1e jaar onderhoud.
Heb om de one pedal update gevraagd en er meteen de glasscoat laten opzetten.
Zag in de App dat er slechts drie jaar garantie op de lak zit... Lijkt me heel karig.
De mijne is al 3 jaar gepasseerd, dus te oud voor de OnePedal Drive. Persoonlijk mis ik dat ook totaal niet, ik vind het afremmen met de flippers prima werken zoals het nu is. Plus als je volledig wil stoppen, moet je sowieso toch ff doordrukken op rem (zodat je de rem kan loslaten als je stilstaat)?

• BVice
GuyBo schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:25:
ik laad 90-95% van mijn volumes gewoon op een AC thuis/werk paal.
Soms bij lange ritten even snelladen, maar ik kom liever met 1% aan dan dat ik 5 minuten ga snelladen.
Op de standaard vakantietrips van 1000+ km ben je uiteraard veel aan het snelladen maar die trips zijn 1-2x per jaar.
Zakelijk denk ik eens per twee maanden aan de snellader voor een paar minuten.

Ik laad eigenlijk wel altijd tot 100% (uiteraard niet aan de snellader)

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03 22:21

Megalodon86

Enzyme X

https://www.renault.nl/el...lectric/samenstellen.html
De Business Edition vanaf €32990, dat is een mooie instapprijs zeg!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-03 21:10
Alleen voorraad auto’s. Er komt waarschijnlijk een facelift aan.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Geen SoH en ook geen updates hier (BE/Van Trier) na een onderhoud... Nuja, ik heb er ook niet echt achter gevraagd :P

Ik was te druk bezig met de R4 te bekijken, ik vind die auto ook goed meevallen in het echt. Ik dacht dat de R5 een gedoodverfde opvolger voor m'n Megane ging zijn, maar ik begin wat te twijfelen.

• Zjanzjak
JanAd schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:20:
Ik dacht dat de R5 een gedoodverfde opvolger voor m'n Megane ging zijn, maar ik begin wat te twijfelen.
Ik ben van de Megane naar de Alpine A290 gegaan, het snellere broertje van de 5 zeg maar. Rationeel gezien ben ik er op een aantal punten op achteruit gegaan (wees gerust, ik zou het zo weer doen ;)). Minder range, een HEEL stuk kleiner, zowel de achterbank (als je een kabouter bent dan zit je daar wel comfortabel) als de kofferruimte, dus bezint eer ge begint.

• GuyBo
@BVice , Waarschijnlijk verklaart het meestal "gezond" laden de nog wel mooie SOH na 140K.
@JanAd , Ik weet niet hoe het zit met de Megane. Ik deed ooit testrit met een Nissan Leaf. Daar hoefde je de rempedaal niet te bedienen. Gewoon gas los tot stilstand, terug gas geven om te vertrekken. Soort autohold dus. Vond het leuk rijden, vandaar...

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 08:07
https://www.autoblog.nl/n...gaan-het-snelst-achteruit

Renault scoort niet best! Maar wellicht waren de batterijen die in de Zoe's werden gebruikt niet de beste.

[ Voor 26% gewijzigd door LaTiNo156 op 19-03-2026 09:13 ]

• BVice
LaTiNo156 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:12:
https://www.autoblog.nl/n...gaan-het-snelst-achteruit

Renault scoort niet best! Maar wellicht waren de batterijen die in de Zoe's werden gebruikt niet de beste.
ik mis inderdaad wat meer info over de modellen + de data is gebaeeerd op internationale 'surveys', dus niet echt op harde data? Verder is bijvoorbeeld bekend dat Hyundai start met een SOH van meer dan 100%, terwijl je ziet dat een nieuwe Renault dus gemiddeld op 98.X % zit.

Ik vind het niet heel erg veelzeggend

• Razer
Hier komt net Elektromotor 2.2.0 binnen op mijn Megane uit Feb-23.

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij mij ook, my2023-2

• Erik_O
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-03 13:45
Ja, die krijg ik ook net binnen. Mijn auto is in van maart '23. Ik dacht dat het een gevolg was van de update naar Open R Link 3.1.0 USB, die mijn garage op verzoek vandaag installeerde tijdens een onderhoudsbeurt. Maar is dus toeval.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hier ook een grote update ontvangen. Ik kreeg de melding dat ik de auto moest afsluiten en dat deze de komende 25 minuten niet gebruikt kon worden owv de update die uitgevoerd moest worden.

Is dat voor de 2.2.0 update? (2023-03)

@Zjanzjak Ik heb nog een dikke anderhalf jaar om te beslissen. Ik heb zelfs al overwogen om de auto weg te doen en terug te switchen naar een 125cc Vespa GTS of Yamaha XMAX. Maarja, een auto is voor veel zaken wel wat handiger. Ik doe alleen vrij weinig kilometers en meestal korte (<50km) afstanden en dan is een dure auto wat moeilijk te verantwoorden (aan mezelf). Ik zit nu op 25.000km op 3 jaar tijd.

[ Voor 47% gewijzigd door JanAd op 20-03-2026 08:01 ]

• Zjanzjak
JanAd schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:57:
@Zjanzjak Ik heb nog een dikke anderhalf jaar om te beslissen. Ik heb zelfs al overwogen om de auto weg te doen en terug te switchen naar een 125cc Vespa GTS of Yamaha XMAX. Maarja, een auto is voor veel zaken wel wat handiger. Ik doe alleen vrij weinig kilometers en meestal korte (<50km) afstanden en dan is een dure auto wat moeilijk te verantwoorden (aan mezelf). Ik zit nu op 25.000km op 3 jaar tijd.
Aha op die fiets, ja als ruimte en range ook van minder belang is voor je dan is de R5 een leuke optie.
Heb er een ochtend in gereden en rijdt lekker, zeker in vergelijk met de Alpine die toch wat stugger (duh) is.
In vergelijk met de Megane is het dan net iets minder qua comfort, maar dan ook net.

Over anderhalf jaar is er ook vast nog meer op de markt, vind bijvoorbeeld de VW ID Polo, als het op uiterlijk aan komt, ook wel een leuk model. Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt.

• Razer
JanAd schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:57:
Hier ook een grote update ontvangen. Ik kreeg de melding dat ik de auto moest afsluiten en dat deze de komende 25 minuten niet gebruikt kon worden owv de update die uitgevoerd moest worden.

Is dat voor de 2.2.0 update? (2023-03)

Ja dat was de Elektromotor 2.2.0 update (kun je ook terug zien in de update geschiedenis, incl release notes).

• BVice
hier ook succesvol geinstalleerd gister en idd voor het eerst dat er nu echt expliciet bij stond dat de auto 25 minuten niet gebruikt kan worden

• Eramajarvi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:31
Het zou een kleine moeite en verbetering zijn om , voor het starten van de update, eerst te vermelden wat er wordt geüpdatet , download omvang en wat de verbeteringen zijn. Nu start er iets blindelings.
Deze morgen ook deze update gehad voor ev 08/2022 waarvoor dank.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:31:
[...]

Aha op die fiets, ja als ruimte en range ook van minder belang is voor je dan is de R5 een leuke optie.
Heb er een ochtend in gereden en rijdt lekker, zeker in vergelijk met de Alpine die toch wat stugger (duh) is.
In vergelijk met de Megane is het dan net iets minder qua comfort, maar dan ook net.

Over anderhalf jaar is er ook vast nog meer op de markt, vind bijvoorbeeld de VW ID Polo, als het op uiterlijk aan komt, ook wel een leuk model. Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt.
Bij mooi weer ga ik sowieso met de fiets werken als het kan. :)

Dit is precies wel de eerste keer dat de update zo vlot bij iedereen binnenkomt. Mss heeft Renault achterliggend iets aangepast. Voorheen kwamen de updates eerder at-random bij iedereen aan.

• BVice
Eramajarvi schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:34:
Het zou een kleine moeite en verbetering zijn om , voor het starten van de update, eerst te vermelden wat er wordt geüpdatet , download omvang en wat de verbeteringen zijn. Nu start er iets blindelings.
Deze morgen ook deze update gehad voor ev 08/2022 waarvoor dank.
dat is niet mijn ervaring. Het downloaden en de voor-installatie begint vanzelf (hoewel ik dit altijd handmatig trigger door 'zoeken naar updates' te selecteren), je ziet dan ook wat de grootte van de update is. Waarom is dit eigenlijk relevant, je betaalt namelijk niet voor de data?
De daadwerkelijke installatie moet ALTIJD met de hand bevestigd worden. Tijdens al die stappen heb je toegang tot de release notes.

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 17:07
Hier de changelog van de motor update. Ik hoop dat er ook nog ooit wat aan ghost breaking gedaan wordt. Gaat echt 1 keer per rit mis, bij een beetje zonnig weer. Verder blij met ota updates natuurlijk, go Renault!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s4S4lEh6ARusTxE9-0jV27xayE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95xI02THS4NhqKNnXy8hcRHa.jpg?f=fotoalbum_large

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-03 19:56
Ik heb ook de electro motor 2.2.0 ontvangen.
Bij stap 3 moet ik akkoord gaan als de motor wordt uitgezet.

Tot nu toe nog geen ok button.
Kan ook zijn dat de batterij spanning te laag is.
Is momenteel 16%, straks nog een keer kijken als de accu voller is

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Wel leuk dat je nu de laadsnelheid kan zien.

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:52
Kan het niet in de release notes van elektromoto 2.2.0 terugzien:

Geeft deze update ook een betere laadcurve bij snelladen?

edit:

Nee dus, dat is de Traction Battery 1.2.0 helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door goofer_nieuw op 21-03-2026 09:49 ]

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:02
Ik rijd sinds januari met veel plezier in een flink aangeklede techno van maart 2023. Hier nog geen updates beschikbaar. Valt me daarbij op dat de update geschiedenis sowieso nogal karig lijkt in vergelijking met anderen. Ik heb alleen OpenR link 1.1.0, gevolgd door Connectiviteit 3.1.0 en daarna nog 2x een service update erin staan. Ik mis er niet veel om, behalve dat ik tegen de bekende kleine probleempjes aanloop die in de beginjaren veel genoemd werden in dit topic, zoals vrij regelmatig meldingen dat parkeersensoren niet beschikbaar zijn.

Zijn er updates die ik mis en die toch echt wel aan te raden zijn (bijv. zaken die de levensduur van de batterij ten goede komen)?

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 23:53
Ik kreeg de update vandaag ook maar hij is gefaald. Net als een update van vorig jaar die ook nooit meer teruggekomen is :(

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dkln schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:29:
Ik kreeg de update vandaag ook maar hij is gefaald. Net als een update van vorig jaar die ook nooit meer teruggekomen is :(
Hier ook 1x gefaald, misschien omdat ik nog aan het voorverwarmen was. Uurtje later lukte het wel, kan nu ook de laadsnelheid van de granny charger op het dashboard zien.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 23:53
Kanarie schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Hier ook 1x gefaald, misschien omdat ik nog aan het voorverwarmen was. Uurtje later lukte het wel, kan nu ook de laadsnelheid van de granny charger op het dashboard zien.
Nou er staat nu een kruisje naast de update (net als bij de andere update). En geen manier om het opnieuw aan te zwengelen. Als iemand een manier heeft: ik hoor het graag :-P Anders ga ik maar eens contact opnemen met Renault :-(

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 12:19
Rascal schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:41:
Vannacht veel sluipverbruik gehad,

Van 55% bij thuiskomst naar 42% toen ik vanochtend weer naar werk moest?

Anderen hier last van gehad?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat bij jou pre conditioneren aan?

DPC Chef-kok :)

• Xanquezer
Remuzzz schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:06:
Hier de changelog van de motor update. Ik hoop dat er ook nog ooit wat aan ghost breaking gedaan wordt. Gaat echt 1 keer per rit mis, bij een beetje zonnig weer. Verder blij met ota updates natuurlijk, go Renault!

[Afbeelding]
Ik kreeg deze vandaag ook.
Midden op de A73... (oowwhhnooo)
Maar goed, gelukkig kon ik deze alsnog later uitvoeren.
Ik heb trouwens helemaal geen last van Ghost braking.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanquezer op 24-03-2026 11:39 ]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Remuzzz schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:06:

[Afbeelding]
Heel nice deze uitgebreide changelog, heb de update inmiddels ook geïnstalleerd. Merk zelf altijd dat routeplanning met laadstops over langere afstand vaak te conservatief is, waardoor ik handmatig stops ga verplaatsen omdat ik weet dat wanneer aangegeven wordt dat ik met 10% bij een laadstop zal aankomen, dit uiteindelijk 25% is.
Rij vanavond toevallig naar Parijs, dan ga ik het zien of het inmiddels beter werkt :).

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De firma waarvoor m'n vriendin al 10 jaar werkte is net failliet gegaan (DCA voor de Belgen onder ons) en nu moet zij binnenkort haar auto inleveren. Ik gebruikte de granny charger van haar BMW en de laadpaal is ook via de firma. Maar nu heeft Cenenergy onze kaarten, ook mijn privé kaart, geblokkeerd... Dus ik kan (binnenkort) niet meer laden.
Nu zoek ik tijdelijk een goedkope oplossing, iemand ervaring met dingen als deze of zoiets? Of wat voor alternatieven zijn er tegen een zacht prijsje?

De laadpaal gaan we laten weghalen - of die komen ze hopelijk afbreken - daar waren we toch al niet tevreden over en dan plaatsen we zelf iets wat tenminste beheerbaar is... Maarja, we weten natuurlijk niet hoelang dat ding nog onbruikbaar blijft hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door JanAd op 25-03-2026 19:05 ]

• GuyBo
@JanAd Ik heb de granny charger van Renault mee besteld met de wagen.
Is goed, toont het laadvermogen en toont de totale lading gedurende de laadbeurt.

• Zjanzjak
JanAd schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:52:
Nu zoek ik tijdelijk een goedkope oplossing, iemand ervaring met dingen als deze of zoiets?
Zijn prima granny chargers, toen ik elektrisch ging rijden waren de granny chargers nog niet zo dik bezaaid als nu, heb er toen 1 gekocht bij evplug.eu.

Ik laad hier dus al jaren, een paar keer per week, probleemloos mee. Afhankelijk waar ik in de ochtend op wil uitkomen stel ik 'em in op 8A, 10A of 12A. Wel een aparte groep laten aanleggen en ook rekening houdende met wat er thuis aanstaat. Had 'em namelijk een keer overdag op 16A staan terwijl er het e.e.a, aanstond in huis en toen vrouwlief ook nog eens de waterkoker aangooide klapte alles eruit. :+

• Xanquezer
Ik gebruik zelf een Victron lader, zo`n 450,- en makkelijk bedienbaar.
Tot 22 Kw kan je laden (ik laad vanuit mijn thuisaccu met 22Kw).

Voor een tijdelijke 230 lader is vrijwel iedere goed. op 1 fase rustig laden, let wel op, het duur erg lang voordat je je hele accu vol hebt. (zeg... 15 uur oid...)

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mercie voor de feedback, zal er eentje bestellen, dan kan ik voorlopig verder. Nu zelf doe ik vrij weinig kilometers, dus traag laden was voor mij nooit een probleem. Maar nu de Megane (tijdelijk) onze enige auto gaat zijn zal ik wel wat beter op de range moeten gaan letten. :+

Normaal gezien krijgt ze bij een nieuwe job wel terug een eigen auto... anders kan ik de R5 wel vergeten, dan moeten we mss naar de Scenic gaan kijken. Of toch een R4, we hebben maar 1 kindje :P

• Zjanzjak
JanAd schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:06:
Mercie voor de feedback, zal er eentje bestellen, dan kan ik voorlopig verder. Nu zelf doe ik vrij weinig kilometers, dus traag laden was voor mij nooit een probleem. Maar nu de Megane (tijdelijk) onze enige auto gaat zijn zal ik wel wat beter op de range moeten gaan letten. :+

Normaal gezien krijgt ze bij een nieuwe job wel terug een eigen auto... anders kan ik de R5 wel vergeten, dan moeten we mss naar de Scenic gaan kijken. Of toch een R4, we hebben maar 1 kindje :P
Hoe trager hoe fijner voor de batterij, maar, hoe trager, hoe groter het laadverlies.
Bij 8A heb ik zo'n 8 a 10% laadverlies, bij 12A zit, en blijft, het meer rond de 8%.

Om een idee te geven, geen zonnepanelen dus betaal gewoon het tarief van de energieleverancier en betaal zo'n 22 cent, dus bij 10% laadverlies komt dat dan uit op een goede 24 cent.

Wel een aardig verschil in prijs tussen de R4 en de Scenic. Qua uiterlijk vind ik de R4 er wel stukken leuker uitzien dan de Scenic.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:10:
[...]

Hoe trager hoe fijner voor de batterij, maar, hoe trager, hoe groter het laadverlies.
Bij 8A heb ik zo'n 8 a 10% laadverlies, bij 12A zit, en blijft, het meer rond de 8%.

Om een idee te geven, geen zonnepanelen dus betaal gewoon het tarief van de energieleverancier en betaal zo'n 22 cent, dus bij 10% laadverlies komt dat dan uit op een goede 24 cent.

Wel een aardig verschil in prijs tussen de R4 en de Scenic. Qua uiterlijk vind ik de R4 er wel stukken leuker uitzien dan de Scenic.
Idd, maar een gezinsauto betalen we met z'n 2, de R5 (of R4) is in principe mijn auto en betaal ik alleen. Tenzij we met z'n 2 voor de R4 gaan als gezinsauto. Maarja, zover zijn we nog niet.
Ik zie de Scenic best veel rijden hier, maar ik zou m'n Megane er niet voor willen wisselen. Mooie auto, maar ik heb toch ook een voorkeur voor de R4/R5/Megane.

Zou er tegen 2027/28 geen restyling van de Megane aankomen? Is dat doorgaans niet na een jaar of 5?

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

De geruchten zijn inderdaad een facelift en sportievere versie in 2026/27.

• Xanquezer
Megalodon86 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:09:
De geruchten zijn inderdaad een facelift en sportievere versie in 2026/27.
Megane Etech RS Trophy limited sport pro :9 :P :9 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xanquezer op 26-03-2026 12:03 ]

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Tja... zullen vooral cosmetische aanpassingen zijn gok ik? Met 220pk vind ik hem al aardig sportief

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:10:
[...]

Mwoah, 11 of 22 kW laden doet de accu niks, dat is peanuts :P

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Heel nice deze uitgebreide changelog, heb de update inmiddels ook geïnstalleerd. Merk zelf altijd dat routeplanning met laadstops over langere afstand vaak te conservatief is, waardoor ik handmatig stops ga verplaatsen omdat ik weet dat wanneer aangegeven wordt dat ik met 10% bij een laadstop zal aankomen, dit uiteindelijk 25% is.
Rij vanavond toevallig naar Parijs, dan ga ik het zien of het inmiddels beter werkt :).
Lijkt erop dat die inschatting qua aankomst percentage nu spot-on is bij een lange trip met meerdere laadstops., ik hoef niet meer de laadstop te verwijderen en eentje verder te kiezen. Maar het kan ook aan de temperatuur gelegen hebben, was telkens tussen 5 en 10 graden toen ik aan het rijden was. :P

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:29
nu nog effe doorpakken met Traction Battery 1.2.0 zodat we weer sneller op pad zijn.

15x330 SW38

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste