Dat is een betere oplossing dan een compleet nieuwe OBC. Wel wilde de Megane na de nieuwe OBC weer overal laden, gelukkig ook thuis.vrolijkefluiter schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:20:
Voor de toekomstige lezers met hetzelfde probleem: ik ben ermee naar de garage gegaan. Zij hebben het opgelost met een herprogrammering o.i.d. Frappant was dat de laadpaal hier in de wijk nog steeds ervoor zorgt dat de auto in storing gaat. Bij andere laadpalen is dat gelukkig niet meer zo. Dus ik laat deze bewuste paal maar links liggen in de toekomst...
Daar had onze Megane ook last van, dat die een onderbroken laadsessie veelvuldig niet wilde herstartten. Wij la(ad)en normaliter thuis enkel met overschot aan zonnestroom, en dat geeft ook geregeld een onderbreking in de laadsessie. De Megane herstartte na een onderbreking vaker niet dan wel. En dat lag niet aan de laadpaal, onze nieuwe EV (KIA EV3) herstart elke keer zonder probleem.Dat brengt me wel op een ander issue wat ik heb met de Megane: als ik sta te laden bij mijn werkgever (groot laadplein) eindigt mijn laadsessie op het moment dat iemand anders een laadsessie start bij dezelfde paal. Volgens de fles manager heeft het te maken met de loadbalancing van de palen. Mijn Megane herstart de sessie alleen niet - een Tesla doet dat bijvoorbeeld wel (laatst getest met een collega). Behoorlijk onhandig want nu gebeurt het regelmatig dat ik net binnen ben maar dan weer kan omkeren om opnieuw de sessie te starten. Iemand ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/T25uuHgmULTf6rMF518gFoU7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XKFbrWMLYx1VmS6yo7HDyqZ5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bKVeRL1FpUMsIoTAfNxLSbmV.jpg?f=fotoalbum_tile)