Toch een tegenvaller nu met mijn Megane. Heb hem nu bijna 2 maanden en eigenlijk al sinds het begin maakte de verwarming een hoop geluid. Had al een afspraak gemaakt om daar volgende maand naar te laten kijken, maar gisterochtend werd het geluid ineens veel harder. Een soort schrapend en raspend geluid, alsof er een helikopter opsteeg onder de motorkap; kortom tijd om naar de dealer te gaan.
Echter, toen ik in de middag terug van werk naar huis reed, kreeg ik ineens deze melding op mn dashboard:
Vandaag direct langsgegaan bij de dealer. Snelle diagnose: de airco-pomp is defect. Waardoor die accu-waarschuwing is gekomen weet men niet, maar de boel is gereset en nu is hij weg. "Waarschijnlijk kun je als hij weer terugkomt wel gewoon laden."
Nu moet ik een maand wachten op de reparatie van die airco-pomp, had gelukkig al een afspraak gemaakt voor begin februari, anders had ik nog langer moeten wachten. Tot die tijd heb ik dus geen/nauwelijks verwarming in de auto, want ik vind het link om met zon stuk systeem rond te rijden. Ook al kon het volgens de dealer geen kwaad "het is toch al stuk meneer". Maar lijkt me toch beter om zo min mogelijk te gebruiken ivm potentiele schade een andere delen.
Naja, niet echt een lekker begin als je bijna 30k hebt uitgegeven aan een auto van iets meer dan een jaar oud

Gelukkig wel gewoon een garantie-kwestie, maar leuk is anders.
[
Voor 4% gewijzigd door
Remuzzz op 13-01-2026 16:36
]