Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:42
Vannacht, en nu nog steeds, is het thuis laden op 3 fase ontzettend traag. Alsof er maar 1 fase actief is.

Normaal laadt de accu volledig op gedurende de nacht, in ongeveer 4 uur tijd. Vannacht heeft ie in 5.5u maar 36% geladen en het resterende stuk verwacht ie nog 6 uur over te doen.

Wat zou dit kunnen zijn?

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41
Heb je al een openbare paal geprobeerd om uit te sluiten of het in de auto, kabel of paal zit?

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:42
Nee, nog niet. Ik zit nog even lekker binnen. Wel een goed idee!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:18
Majesty schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:28:
Over max regeneratie op de snelweg: wie rijdt er nog zonder ACC en lane assist op de snelweg? 😜 Ik rij daar 90% van de rit mee, wat een genot!
Niet alleen snelweg, ook op de wat langere binnendoorwegen gaat de ACC met Lane assist aan maar de regen(eratie) gebruik ik vrijwel alleen in steden/dorpen. Of bij aankomen rotondes op de binnendoorwegen.
Ik 'speel' eigenlijk meer met de regen dan dat het constant in een bepaalde stand staat.

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:12
Mijn Megane is van mei 2023 en hier gaat de regeneratie ook altijd terug naar defaultwaarde. Bij het wegrijden gewoon even een tikkie met de flipper en klaar.
Wel gebeurt het dan bij snelheden onder de 70 km/u dat bij gas loslaten de remlichten altijd reageren. Voor mij geen probleem, maar voor achterliggers lijkt dat mij wat minder als constant de remlichten aangaan. In de defaultinstelling gebeurt dat niet.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:04
Waarschijnlijk al bekend maar bij de mijne (december 2025) blijft de regeneratie staan zoals deze is achtergelaten.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:45
Vanmorgen bij het dicht drukken van de laadklep brak het slotje af en is terug in de auto geschoten. Had alles sneeuw vrij gemaakt, maar vergeten dat slotje volledig vastgevroren was.

Heb al even gekeken of het slotje van de laadklep terug te drukken is, maar volgens mij is hij normaal vast gemaakt aan de binnenkant van de auto.

Iemand soort gelijk probleem gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bPDVbLa1kASUJ-zxbZkU2BWKn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tss5pRheCzEFXprX2FVynd7M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 05-01-2026 08:42 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

tlpeter schreef op maandag 5 januari 2026 @ 07:57:
Waarschijnlijk al bekend maar bij de mijne (december 2025) blijft de regeneratie staan zoals deze is achtergelaten.
Behalve voor de one pedal stand, die vereist wel elke keer een klikje op de paddles. Maar inderdaad iets wat snel genoeg een muscle memory wordt bij het wegrijden dus niet zo'n probleem.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
grote_oever schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:41:
Vanmorgen bij het dicht drukken van de laadklep brak het slotje af en is terug in de auto geschoten. Had alles sneeuw vrij gemaakt, maar vergeten dat slotje volledig vastgevroren was.

Heb al even gekeken of het slotje van de laadklep terug te drukken is, maar volgens mij is hij normaal vast gemaakt aan de binnenkant van de auto.

Iemand soort gelijk probleem gehad?
Nee, wel paar keer gelezen dat dat 'pieletje' kapot was gegaan, in vele gevallen een ritje naar de dealer.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:25
Yup bij mij is ie ook stuk geweest, klep werd niet meer vergrendeld en dat was niet eens bij vorst. Heeft paar weken geduurd eer reserve onderdeel er was. Daarna geen last meer van gehad.

• grote_oever
Surfroy01 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:32:
Yup bij mij is ie ook stuk geweest, klep werd niet meer vergrendeld en dat was niet eens bij vorst. Heeft paar weken geduurd eer reserve onderdeel er was. Daarna geen last meer van gehad.
Tot die tijd gewoon met open klep gereden? Ik merk namelijk dat er ledje blijft branden omdat auto nu denkt dat hij open staat.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:25
Met tape dicht gehouden. Had ik maar een signalering van open klep maar de eerste generatie had dat niet. Trouwens op mijn ID.7 ook niet en ik vergeet zo vaak die klep dicht te doen.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

The Wizard

Moderator Mobile
Surfroy01 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:30:
Met tape dicht gehouden. Had ik maar een signalering van open klep maar de eerste generatie had dat niet. Trouwens op mijn ID.7 ook niet en ik vergeet zo vaak die klep dicht te doen.
Ik zie ook regelmatig (voor VAG) auto's rondrijden met openstaande klepjes :P . Met mijn EV6 geen last van, ideaal zo'n gemotoriseerde klep. Vrouwlief heeft ook wel eens rondgereden met een openstaande Megane klep.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:04
Zjanzjak schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:51:
[...]

Klinkt meer als een bereik dingetje dan een Megane gerelateerd dingetje. Wat mij wel links en rechts (ik bezoek vele fora en facebookgroepen gerelateerd aan de elektrische Renault's) opvalt is dat als eigenaren zelf dingen toevoegen de auto wel eens wat kuren vertoont. OBD dongle, dashcam, etc..

Een soft reset draai ik trouwens mijn hand niet voor om, kost je 20 seconden.
Ik had er een OBD dongle inzitten maar die heb ik vorige week al verwijderd en toch komt het nog voor. Wel irritant omdat dit het gebruik beïnvloed zoals accu voorverwarmen voor fast charging. Ik kan de usb-stick nog verwijderen voor de dashcam app, die het overigens niet doet. Over het algemeen ben ik heel tevreden met de auto met jammer van de hele kleine puntjes.

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
edtbonep schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:07:
Mijn Megane is van mei 2023 en hier gaat de regeneratie ook altijd terug naar defaultwaarde. Bij het wegrijden gewoon even een tikkie met de flipper en klaar.
Wel gebeurt het dan bij snelheden onder de 70 km/u dat bij gas loslaten de remlichten altijd reageren. Voor mij geen probleem, maar voor achterliggers lijkt dat mij wat minder als constant de remlichten aangaan. In de defaultinstelling gebeurt dat niet.
Bij een vertraging van 1,3 m/s² of meer is het verplicht dat de remlichten aan gaan. Die regel is ingegaan in 2021 in de EU.

15x330 SW38

• grote_oever
Zjanzjak schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Nee, wel paar keer gelezen dat dat 'pieletje' kapot was gegaan, in vele gevallen een ritje naar de dealer.
Morgen rij ik langs de dealer. Ik hou jullie op de hoogte. Mogelijk afgeknapt of losgeschoten...

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:36
grote_oever schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:43:
[...]

Morgen rij ik langs de dealer. Ik hou jullie op de hoogte. Mogelijk afgeknapt of losgeschoten...
ik hebd it ook gehad en de hele unit moet dan vernieuwd worden helaas...

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:36
edtbonep schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:07:
wat is volgens jou dan de default-waarde? En je flippers gebruik je toch tijdens het rijden?
Als je remlichten altijd gaan branden als je je gas los laat, denk ik dat je te abrupt je gas los laat. Want zoals al gezegd, remlichten branden alleen als er ook serieus wordt vertraagd. En als jij telkens erg vertraagt omdat je je gas los laat, is dat vooral vervelend voor je achterliggers. Die remlichten zijn vooral een waarschuwing voor de vertraging.
Probeer dus wat meer je gaspedaal te doseren en niet aan/uit te trappen. Dat is ook voor je passagiers een stuk fijner ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BVice op 06-01-2026 09:18 ]

• grote_oever
BVice schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:16:
[...]

ik hebd it ook gehad en de hele unit moet dan vernieuwd worden helaas...
Ja, kwam ik vandaag ook achter. 350 euro voor een complete unit. Levertijd ook nog eens onbekend. Eigen dikke schuld, want ik ging er heen met het idee dat het een slotje van 30 euro was... * grote_oever was dus voor de rest van de dag chagrijnig.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:18:
[...]

wat is volgens jou dan de default-waarde? En je flippers gebruik je toch tijdens het rijden?
Als je remlichten altijd gaan branden als je je gas los laat, denk ik dat je te abrupt je gas los laat. Want zoals al gezegd, remlichten branden alleen als er ook serieus wordt vertraagd. En als jij telkens erg vertraagt omdat je je gas los laat, is dat vooral vervelend voor je achterliggers. Die remlichten zijn vooral een waarschuwing voor de vertraging.
Probeer dus wat meer je gaspedaal te doseren en niet aan/uit te trappen. Dat is ook voor je passagiers een stuk fijner ;)
Als ik een aanhanger/trekhaakkoffer aan de auto heb hangen gaan de remlichten ook veel sneller aan zonder extra vertraging, zal vast een veiligheidsdingetje zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste