Je kan ook EN gewoon kijken en vooruit kijken. Niets mis mee hoor;)NoahAmber schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:57:
Waarom niet gewoon kijken. Wat er in de toekomst al dan niet gaat gebeuren is toch nu volledig ominteressant.
Ik vind dat mensen op zich het recht hebben om te klagen over services waarvoor je moet betalen, maar ben het met je eens dat er wel erg veel nadruk ligt op vrij kleine "issues". Persoonlijk ben ik blij met het aanbod en had ik niet de verwachting dat oude series zoals The Wire in 4k te zien waren.NoahAmber schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:57:
Waarom niet gewoon kijken. Wat er in de toekomst al dan niet gaat gebeuren is toch nu volledig ominteressant.
Ze zijn net een dag bezig hier in Nederland. En wat ik lees , allemaal 1ste weredlproblemen
Vooruit kijken?! speculaas. Maar als jullie je fantasie de vrije loop willen laten. Leef je uit. Ik doe dat wel als ik sex heb. Heb je veel meer aan en het is natuurlijk verder jullie feestjesverzijl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:00:
[...]
Je kan ook EN gewoon kijken en vooruit kijken. Niets mis mee hoor;)
too much detail, maar bedankt voor je goedkeuring;)NoahAmber schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Vooruit kijken?! speculaas. Maar als jullie je fantasie de vrije loop willen laten. Leef je uit. Ik doe dat wel als ik sex heb. Heb je veel meer aan en het is natuurlijk verder jullie feestje
Mijn pesoonlijke mening is dat dat de allerbeste politieserie ever is. In 2002 was het elke keer wachten tot de kwaliteits omroep de VPRO met de volgende aflevering kwam...JP_Frost schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:00:
[...]
had ik niet de verwachting dat oude series zoals The Wire in 4k te zien waren.
De theme music is ook om te smullen. Vooral Tom Waits..
YouTube: The Wire Intro Theme Songs
[ Voor 17% gewijzigd door NoahAmber op 09-03-2022 17:29 ]
Dat is nog maar een topje..sorrie, tipje van de sluiersverzijl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:19:
[...]
too much detail, maar bedankt voor je goedkeuring;)
Kijk eens bij instelling voor je apps of je niet je google play store en google apps moet updaten. via de google app store helemaal rechtsboven in je account aanklikken en dan kiezen updates.J.E. Weinor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:57:
[...]
Zelfde toestel ook een Philips 903 maar geen HBO max uit de store te downloaden kan nog via APK doen of andere omwegen of via mobiel streamen naar tv maar die weg wil ik niet.
Het toestel heeft de laatste soft/firmware er op zitten.
Ik moest overigens ook zoeken in de app store met HBO .
software versie 107.001.143.000 op mijn 903
Nou succession is begonnen in 2018. Dus dat is gewoon een style keuze van de regisseur geen oude serie.DutchOwnage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:32:
[...]
Idem over dat inzoomen. Maar ik merk dat bij veel oudere series. Over oude series gesproken, hoe graag ik ook The Sopranos en The Wire wil gaan zien, ik ga dat niet op m'n 65" Oled doen. Ik vind het gewoon net even te matig qua beeldkwaliteit. Ik doorloop de seizoenen wel op m'n gemakkie op de tablet ofzo of m'n phone.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eens, dat verdient veel meer dan tablet of smartphone.NoahAmber schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:20:
[...]
Mijn pesoonlijke mening is dat dat de allerbeste politieserie ever is. In 2002 was het elke keer wachten tot de kwaliteits omroep de VPRO met de volgende aflevering kwam...
De theme music is ook om te smullen. Vooral Tom Waits..
YouTube: The Wire Intro Theme Songs
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou, via internet kan ik gewoon een film afspelen, maar via de Nvidia Shield krijg ik elke keer "Kan titel niet afspelen, probeer het later opnieuw" ...
Nvidia Shield 2019. App verwijderd, voorkeuren en cache verwijderd, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, maar hetzelfde probleem...
Nvidia Shield 2019. App verwijderd, voorkeuren en cache verwijderd, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, maar hetzelfde probleem...
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Staat je locatie wel overal op Nederland? Ik heb geen problemen met de Shield en HBO.ginod schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:49:
Nou, via internet kan ik gewoon een film afspelen, maar via de Nvidia Shield krijg ik elke keer "Kan titel niet afspelen, probeer het later opnieuw" ...
Tomorrow is not today!
Je kunt ook nog proberen de Play Store te openen via de browser: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbo.hbonow. Gewoon op je laptop (op mobiel kan ook, maar let er dan op dat die de Play Store in de browser opent en niet in de app). Als je daar bent ingelogd kun je vervolgens de app laten installeren op een apparaat naar keuze. Als het goed is staat je Philips Android TV daar ook tussen.J.E. Weinor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:57:
[...]
Zelfde toestel ook een Philips 903 maar geen HBO max uit de store te downloaden kan nog via APK doen of andere omwegen of via mobiel streamen naar tv maar die weg wil ik niet.
Het toestel heeft de laatste soft/firmware er op zitten.
Ditto, zal waarschijnlijk bij hem lokaal zijnSydney08 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:52:
[...]
Staat je locatie wel overal op Nederland? Ik heb geen problemen met de Shield en HBO.
Voor wat het waard is:vinno86 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:43:
Ik begrijp dat nooit, AndroidTV is toch AndroidTV zou je denken..
Klaarblijkelijk heeft HBO Max problemen met Android TV 7 en 8. Reactie op mijn vraag of er naast "Android TV 5 en hoger" nog andere vereisten waren:
Edit:At the moment we are experiencing some technical issues for the operating systems Android OS 7 and 8. We are working right now to resolve it as soon as possible.
Blijkbaar staat de app er nu wel bij, als ik via Google Play Store op mijn PC kijk (en nu: remote op installeren heb gedrukt).
Ik moest blijkbaar op bovenstaande wachten.CryptoNL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:06:
Zou niet weten waar we op zouden moeten wachten. Ik heb gewoon de Play Store die is voor mij hetzelfde als voor ieder ander lijkt mij. Vreemd.
[ Voor 29% gewijzigd door Jake op 09-03-2022 18:29 ]
Ah, dat zal het misschien ook met de Shield zijn. Alles staat gewoon op nederlands, en heb account gewoon hier via KPN aangemaakt... wat zou dan kunnen zijn, dat ik een 'andere' locatie zou kunnen hebben ?
Nee, ik ben een van die weinige tweakers die geen VPN gebruikt... ;-)
Mocht je een smart tv hebben en de applicatie van HBO daarop kunnen installeren, dan kun je kijken of het daar wel werkt. Werkt het daar ook niet, dan ligt het aan jouw netwerk. Werkt het daar wel, dan ligt het aan jouw Shield en waarschijnlijk de instellingen daarvan.ginod schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:04:
Ah, dat zal het misschien ook met de Shield zijn. Alles staat gewoon op nederlands, en heb account gewoon hier via KPN aangemaakt... wat zou dan kunnen zijn, dat ik een 'andere' locatie zou kunnen hebben ?
Je zou zelfs de Shield met het netwerk van jouw mobiel kunnen verbinden, om te zien of hij dan wel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 09-03-2022 18:10 ]
Tomorrow is not today!
Vanavond eens even wezen rondkijken in de LG HBO app. Ik mis de indicatie welke series in 4K te kijken is of niet. Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 09-03-2022 18:19 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik ben er al achter .... ik deed het remote via Srcpy. Zo neem ik de Shield over via de PC. Dit is de eerste keer dat ik dit zo meemaak. Via NLZiet blijft het beeld zwart, dus ik dacht van... laat ik de verbinding eens verbreken en daadwerkelijk naar de Shield en TV lopen.
Et Voila.
Probleem gefixed dus.
Et Voila.
Probleem gefixed dus.
Staat erbij als je een aflevering kiest. Is gek genoeg niet te zien als je naar de info van de serie kijkt.Seroczynski schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:17:
Vanavond eens even wezen rondkijken in de LG HBO app. Ik mis de indicatie welke series in 4K te kijken is of niet. Zie ik iets over het hoofd?
Kinderprofielen lijken trouwens alles te tonen in het overzicht waarbij sommige series / films vervolgens niet gespeeld mogen worden vanwege leeftijdsrestricties. Ik mocht net bijvoorbeeld geen 7+ serie kijken, maar ze stonden wel mooi als lokkertje in beeld.
Ter info voor andere ouders.
Het zit ‘m in het feit dat ze amper 4K en/of HDR aanbieden. Zelfs in Amerika. Ik heb op Reddit gevallen langs zien komen waarbij een titel op Disney+ in 4K Dolby Vision te zien was maar op HBO Max gewoon 1080p SDR. Het schijnt dat de backend van de app nog van het tijdperk HBO Go is, met alle beperkingen en problemen van dien. Er gaan al een tijd geruchten dat ze bezig zijn met een heel nieuw platform van de grond af aan te bouwen. Met het riedeltje “geselecteerde titels in 4K” hebben ze alvast een mooie loophole klaarstaan voor wanneer ze met een Premium tier komen.Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:23:
Ik denk niet dat er nog een premium klasse zal komen. Als ik naar de Amerikaanse opties kijk, is dat ongeveer hetzelfde als met de Basic en Standaard optie in Nederland. Het enige verschil is dat hun Basic variant wel reclames heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is ook een stukje psychologie. Bedrijven vernoemen hun hoogste abonnement niet voor niets allemaal “Premium” oid. Het klinkt aantrekkelijker dan “Standaard”. Dus waarom zou je je beste offering zo noemen, als er geen plannen waren om vroeg of laat iets daarboven te plaatsen? Ik hoop dat ik er naast zit, maar ik betwijfel het.
Irritant, maar er staat nog wel een slotje bij in de thumbnail. Je kan overigens nog wel voor een bepaalde leeftijdscategorie kiezen in het menu.erwn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:28:
[...] Ter info voor andere ouders.
Hou vol, deze serie wordt echt met de aflevering beter. Je moet er van houden, maar als je dat doet, dan is deze echt geniaal. Voor mij één van de beste series die ik gezien heb.sverzijl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:26:
Net begonnen aan Succession. Zit er meteen goed in. Enige waar ik me aan irriteer is het overmatige (verder) inzoomen op gezichten.
Voor het eerste kijken op mijn apple TV met een 4K abo... maar ik vindt het qua beeld veruit de slechtste streaming dienst tot nu. Zelf op mijn 4K monitor is het beeld echt niet super scherp.
Ik zit naar Dune te kijken en kolere dat is echt absoluut geen 4K ultra
MuziekLiefhebbert
Wat een dilemma, welke serie ga ik nou als eerste bekijken?
Rome herkijken? Ik vond het destijds een meesterwerk. Vind ik dat nog steeds.
Of toch een neiuwere serie aanzwengelen. Heb gehoord dat Marebof Easttown ook goed is.
Waarschijnlijk vanavond een film, Dune lijkt me wel wat.
Familieleden zonet ook geappt, die zijn blij, kunnen ze weer leechen
Rome herkijken? Ik vond het destijds een meesterwerk. Vind ik dat nog steeds.
Of toch een neiuwere serie aanzwengelen. Heb gehoord dat Marebof Easttown ook goed is.
Waarschijnlijk vanavond een film, Dune lijkt me wel wat.
Familieleden zonet ook geappt, die zijn blij, kunnen ze weer leechen
Nee zeker niet maar het ging mij meer om de maand prijzen van 16 euro en de wijzigingen met ads erin. Ik ben zelf niet zo van de jaar abbo's maar met HBO overweeg ik het wel.sverzijl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:24:
[...]
60 eur/jaar is toch niet zo duur als duurste jaarabo ?
Psst, is al langs gekomen. Trek Dune via een andere bron binnen en de film ziet er hetzelfde uit. Sfeer die de regisseur wou. In dit topic is zelfs langs gekomen dat de Dune digitaal is gefilmd, vervolgens op 35mm film gezet, en toen weer "opgenomen" vanaf die film. Daardoor dat je dat korrelige effect hebt, en dat is dus precies wat de regisseur wou.oldsmelly schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:02:
Voor het eerste kijken op mijn apple TV met een 4K abo... maar ik vindt het qua beeld veruit de slechtste streaming dienst tot nu. Zelf op mijn 4K monitor is het beeld echt niet super scherp.
Dat is echt een hele slechte serie. Lees de reviews maar: https://www.imdb.com/title/tt9170108/technoaddict schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:04:
Raised by wolves?
Op je tablet of phone een serie kijken?DutchOwnage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:32:
[...]
Idem over dat inzoomen. Maar ik merk dat bij veel oudere series. Over oude series gesproken, hoe graag ik ook The Sopranos en The Wire wil gaan zien, ik ga dat niet op m'n 65" Oled doen. Ik vind het gewoon net even te matig qua beeldkwaliteit. Ik doorloop de seizoenen wel op m'n gemakkie op de tablet ofzo of m'n phone.

Maar dat inzoomen is echt niet bij ''oudere'' series.The Office en Modern Family zijn er beroemd mee geworden (dat zijn echt niet mijn type sitcom''s) en daar hoor je niemand over klagen.
I agree to disagree (smaken verschillen nu eenmaal).Ruzor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Dat is echt een hele slechte serie. Lees de reviews maar: https://www.imdb.com/title/tt9170108/
Seizoen 1 vond ik wel beter dan wat ik tot nu toe van seizoen 2 heb gezien (ik heb de launch van HBO Max NL daar niet voor afgewacht).
Peacemaker kon er bij mij ook wel in en diverse andere series ook wel. Nu de dienst hier beschikbaar is ga ik hetgeen nog moet komen ook keurig legaal bekijken vanaf nu 😏
Testing, one, two ...
De cijfers van imdb per aflevering zijn anders best hoog. Deze serie valt in een genre waar ik meestal gek op benRuzor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Dat is echt een hele slechte serie. Lees de reviews maar: https://www.imdb.com/title/tt9170108/
Volgens mij zag ik ook dat Euphoria een nieuw seizoen had? Had de 1e 2 seizoenen al gezien op HBO. Hele leuke serie!
Ok tnx voor de info ... dat wist ik idd niet...RobertMe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:09:
[...]
Psst, is al langs gekomen. Trek Dune via een andere bron binnen en de film ziet er hetzelfde uit. Sfeer die de regisseur wou. In dit topic is zelfs langs gekomen dat de Dune digitaal is gefilmd, vervolgens op 35mm film gezet, en toen weer "opgenomen" vanaf die film. Daardoor dat je dat korrelige effect hebt, en dat is dus precies wat de regisseur wou.
MuziekLiefhebbert
@Russel88, Dune is erg goed verfilmd vwb verhaal. Houdt er wel rekening mee dat dit part1 is van het verhaal, niet dat je denkt dat dit de hele verfilming is (ook al duurt dit deel al vrij lang).
Mijn gerne, zie zoiets erg graag.
Mijn gerne, zie zoiets erg graag.
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2022 20:47 ]
Testing, one, two ...
Precies dat was zeer teleurstellend zo lang , eindelijk werd het wat interessanter en blijkt het part 1 te zijn.hardware-lover schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:21:
@Russel88, Dune is erg goed verfilmd vwb verhaal. Houdt er wel rekening mee dat dit part1 is van het verhaal, niet dat je denkt dat dit de hele verfilming is (ook al duurt dit deel al vrij lang).
Duurde lang voor het enigszins interessant werd .... voor mij dan, snapte de hype niet zo...
[ Voor 19% gewijzigd door Peter711 op 09-03-2022 20:50 ]
Hmm Euphoria niet in 4K en geen NL ondertitels! Mag hopen dat op z’n minst de ondertitels nog wel snel komen.
Zo te lezen is binnenkort alles met NL ondertiteling: https://www.nu.nl/media/6...ing-snel-opgelost-is.html
Matrix Resurrections ziet er in HDR en 4K wel goed uit qua kwaliteit met de app op LG TV.
Zo te lezen is binnenkort alles met NL ondertiteling: https://www.nu.nl/media/6...ing-snel-opgelost-is.html
Matrix Resurrections ziet er in HDR en 4K wel goed uit qua kwaliteit met de app op LG TV.
[ Voor 29% gewijzigd door Skidmarks op 09-03-2022 20:49 ]
Big BANG nu wel Engelse ondertiteling
Ik mis het woordje ''wat ik ervoor had moeten zettenDutchOwnage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:19:
[...]
Ja waarom niet? Doe ik zo vaak in het ov![]()
Daarom juist. Verstand op nul lekker even in je eigen wereldje. Gaat prima. Maar nou ben ik ook iemand die rustig in slaap kan vallen in een drukke ruimtePVDK007 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:02:
[...]
Maar kan je echt ontspannen in de trein met een serie op? Er gebeurd dan zoveel om je heen toch?
Mooi. Begin vd avond nog niet.Peter711 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:48:
Big BANG nu wel Engelse ondertiteling
Edit: Engels zeg je, die had ik al. Zit op NL subs te wachten.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 09-03-2022 21:23 ]
Hoe hebben jullie de ondertiteling qua opmaak ingesteld. Zag dat deze standaard een 'achtergrond' heeft wat wij als irritant ervaren. Heb nu wat verschillende instellingen geprobeerd maar krijg hem niet zoals de standaard zoals het ook op televisie of Netflix is.
Iemand tips?
Iemand tips?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gynnad schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:22:
Hoe hebben jullie de ondertiteling qua opmaak ingesteld. Zag dat deze standaard een 'achtergrond' heeft wat wij als irritant ervaren. Heb nu wat verschillende instellingen geprobeerd maar krijg hem niet zoals de standaard zoals het ook op televisie of Netflix is.
Iemand tips?
:strip_exif()/f/image/UpAvjpew2R29f7kORKKsrj55.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BNgCax07liJBDcIYuoL8sI5e.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 09-03-2022 21:27 ]
Ja daar kan ik met het OV zeker inkomen. Even lekker afsluiten en dan een rit van een uur uitzitten ofzoDutchOwnage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Daarom juist. Verstand op nul lekker even in je eigen wereldje. Gaat prima. Maar nou ben ik ook iemand die rustig in slaap kan vallen in een drukke ruimte
Sjeez Euphoria lijkt wel 13 reasons why + Sex Education met 10 omhoog gedraaid..
Best een heftig realistische serie tot nu toe (4 episodes in). Was vergeten omdat ik na GoT eigenlijk geen HBO meer heb gezien dat dit echt goeie seriemakers zijn
Best een heftig realistische serie tot nu toe (4 episodes in). Was vergeten omdat ik na GoT eigenlijk geen HBO meer heb gezien dat dit echt goeie seriemakers zijn
[ Voor 25% gewijzigd door dglavimans op 09-03-2022 21:32 ]
Ik zie anders best wel goede cijfers en reviews. Valt een beetje in het straatje van Prometheus vs Westworld.Ruzor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Net aan iemand uit Zweden op Reddit ff nagevraagd hoe het zit met upload tijden van nieuwe afleveringen. Blijkbaar uploaden ze afleveringen van non-HBO series pas de volgende dag om 9 uur ‘s ochtends. HBO en Max original series gewoon dezelfde dag om 9 uur. Redelijk irritant als je release calendar hierdoor niet klopt maar het is niet anders.
Nog aanraders qua series op HBO?
Als je net als ik cast naar een Chromecast (niet de Chromecast met Google tv) dan heb je blijkbaar pech.Gynnad schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:22:
Iemand tips?
Ik weet jouw smaak niet, maar als je kwaliteit zoekt, dan zit je met Succession in ieder geval erg goed.
Tomorrow is not today!
Die staat atm op Prime Video, dus die hebben (tijdelijk) de rechten. Daarna komt ie op HBOMax wss. Zelfde met bijv. Aquaman, Shazam, etc. die ook op andere streamservices staan.Deezers schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:17:
De nieuwste Wonder Woman staat er (nog) niet op.
[ Voor 6% gewijzigd door iekue op 09-03-2022 21:59 ]
Net begonnen aan Chernobyl - eerste aflevering al erg goed! Relaxte is ook dat dit een mini-serie is van 5 eps.
Duurde inderdaad een seconde of 20 maar daarna werd het beeld scherper. Maar ik zag die kat in het openingsshot op die bank eerst amper liggen.Kenny_026 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:05:
[...]
Had ik ook. Maar als je het een paar minuten geeft springt ie gewoon naar hogere kwaliteit. Net als dat Disney dat heeft.
[ Voor 43% gewijzigd door Katseviool op 09-03-2022 22:07 ]
Die serie had ik 2 jaar geleden ofzo al gezien. Is een hele goeie serie inderdaad!Katseviool schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Net begonnen aan Chernobyl - eerste aflevering al erg goed! Relaxte is ook dat dit een mini-serie is van 5 eps.
Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd hebPVDK007 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Ik zie anders best wel goede cijfers en reviews. Valt een beetje in het straatje van Prometheus vs Westworld.
Vond deze review nog het beste:
spoiler:
Sir Scott should have just stopped. Right after Covenant. However, compared to this even Covenant looks like Interstellar. Sci-fiwise, so to speak. Two androids establishing colony with how many kids? Six? Why not, lets just forget about the genetic diversity. Lets forget monitoring vitals (we've got a stillborn? it's okay darling, lets feed it to others!). And lets forget about fencing holes in the ground near basecamp (because someone may fall into that hole), the whole building things stuff (in 12 years they managed to build what?), basic medicine skills (kids who managed not to wander into hole might get sick), farming (planting stuff in circles? apparently some soooo efficient future agriculture tech) and common sense (oh, that must have been first thing to forget). In 12 years believers arrive (supposedly having spent that time in cryochambers). With shields and armor. The stuff you need on planetary survey. In case you encounter stupid androids. Sure, why not. Than the stupidity of the whole thing made my brain hurt too much. I mean, okay they had to fail. But why in so miserably stupid way? Why, God, why? Why have I bothered watching this junk? Sir Scott, you should have stopped.
Gelukkig staan er nog andere series op HBO Max die wel echt top zijn
Niet iedereen zal er van houden maar naast de sowieso al vele goede series op hbo is “the Leftovers” echt een topper voor mij, Euphoria is er ook zo 1.
XBL gamertag StayingPow3r
En wordt alleen maar beter :-)dglavimans schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:32:
Sjeez Euphoria lijkt wel 13 reasons why + Sex Education met 10 omhoog gedraaid..
Genieten dit hoor, snap al dat gezeur niet echt van iedereen over beeld kwaliteit en versneld afspelen is dat uberhaubt te metken? heb nu van 3 series een aflevering gekeken en een film gekeken en echt haarscherp beeld allemaal en merkte niks van sneller afspelen dan normaal, ool prima ondertiteling.
Hbo heeft zo veel kwalitatief goede series , dan besef ik weer wat voor troep er allemaal op Netflix en prime staat.
4 euro per maand is echt een belachelijk goede prijs voor dit aanbod, zal denk ik wel snel gaan stijgen de prijzen dat kan bijna niet anders maar betaal er met alle liefde ook wat meer voor.
Hbo heeft zo veel kwalitatief goede series , dan besef ik weer wat voor troep er allemaal op Netflix en prime staat.
4 euro per maand is echt een belachelijk goede prijs voor dit aanbod, zal denk ik wel snel gaan stijgen de prijzen dat kan bijna niet anders maar betaal er met alle liefde ook wat meer voor.
[ Voor 37% gewijzigd door Stylze op 09-03-2022 22:44 ]
Playstation 5
Ben ook overstag gegaan, gebruik de app via mijn Xbox. Daar merk je dat de eerste minuut van streamen er een lagere bitrate is, maar trekt dan vlot bij.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ze doen dit voor alle content. Peacemaker is een van de nieuwste series en de intro wordt inderdaad versneld afgespeeld. Had al het vermoeden toen ik de muziek “Do you wanna taste it” een hogere pitch vond hebben. Heb het side-by-side afgespeeld met mijn Amerikaanse plex versie en het is echt een flink verschil. Je kan het ook testen door te switchen naar een Amerikaanse VPN, dan speelt de HBO app wel met 24fps.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:37:
[...]Ik vraag mij echt af in hoeverre die 24 vs 25 fps merkbaar storend is (ik denk echt dat het meevalt en dat het een storm in een glas water is), daarnaast is het ook niet op alle content, maar op geselecteerde oudere content. Effectief gaat het om 40ms per seconde aan video...
Vind het een dooddoener als mensen zeggen dat dit al jarenlang op tv en ziggo on-demand gebeurt en het daardoor een stom in een glas water is. Versnellen van het beeldmateriaal is gewoon niet meer nodig. Ik wil de originele content zien.
Ik heb in het verleden ooit getest met een VPN in combinatie met Netflix maar dat werkte niet al te best. Wellicht dat iemand hier een goede VPN dienst kan aanbevelen die 1; betaalbaar is en 2; werkt met de meeste als niet alle streamingdiensten?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heb zelf PIA. Met Netflix idd drama, maar voor HBO werkt het prima.
Anoniem: 1486766
Helemaal mee eens over Chernobyl. Tijd geleden gekeken en is me al die tijd goed bijgebleven. Indrukwekkende serie.Grudgie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:06:
[...]
Die serie had ik 2 jaar geleden ofzo al gezien. Is een hele goeie serie inderdaad!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 09-03-2022 23:04 ]
Zo kan je elke serie uit elkaar trekken, en kan je geen enkele serie meer bekijkenRuzor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:15:
[...]
Vond deze review nog het beste:
spoiler:Sir Scott should have just stopped. Right after Covenant. However, compared to this even Covenant looks like Interstellar. Sci-fiwise, so to speak. Two androids establishing colony with how many kids? Six? Why not, lets just forget about the genetic diversity. Lets forget monitoring vitals (we've got a stillborn? it's okay darling, lets feed it to others!). And lets forget about fencing holes in the ground near basecamp (because someone may fall into that hole), the whole building things stuff (in 12 years they managed to build what?), basic medicine skills (kids who managed not to wander into hole might get sick), farming (planting stuff in circles? apparently some soooo efficient future agriculture tech) and common sense (oh, that must have been first thing to forget). In 12 years believers arrive (supposedly having spent that time in cryochambers). With shields and armor. The stuff you need on planetary survey. In case you encounter stupid androids. Sure, why not. Than the stupidity of the whole thing made my brain hurt too much. I mean, okay they had to fail. But why in so miserably stupid way? Why, God, why? Why have I bothered watching this junk? Sir Scott, you should have stopped.
Gelukkig staan er nog andere series op HBO Max die wel echt top zijn
Net even een aflevering Euphoria aangeslingerd via een VPN en het eerste wat ik merk is dat er bij de US versie twee waarschuwingen (een voor sex/nudity en een voor epilepsie) en een recap voor zitten. Beide ontbreken in de EU versie. Daar ben ik op zich voor
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee hoor, sommige series zitten wel goed en logisch in elkaar. Bij deze slaat de 1e aflevering al helemaal nergens op.absrnd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:59:
[...]
Zo kan je elke serie uit elkaar trekken, en kan je geen enkele serie meer bekijken
Een recap vindt ik altijd wel fijn vooraf, helemaal mooi zou zijn als mensen hem kunnen skippen zoals ook bij veel intro’s.CyBeR schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:18:
Net even een aflevering Euphoria aangeslingerd via een VPN en het eerste wat ik merk is dat er bij de US versie twee waarschuwingen (een voor sex/nudity en een voor epilepsie) en een recap voor zitten. Beide ontbreken in de EU versie. Daar ben ik op zich voor
Eén van de meest indrukwekkende series die ik ooit gezien heb. Die 9.4 op IMDB is volledig terecht. En in deze tijd zelfs weer actueel aan het worden.Katseviool schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Succession is ook best goed. Leuk ook dat David 'Sledgehammer' Rasche meespeelt.. Ja ik word oud..
[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 09-03-2022 23:38 ]
Bij de tips je ik heb Carnivale nog amper voorbij horen komen, maar dat is toch wel een van mijn meest favoriete series ooit. Wel al zo'n 20 jaar oud inmiddels, dus misschien een beetje traag voor hedendaagse begrippen.
Overigens kon ik bij Euphoria geen verschil horen tussen de US en EU versie toen ik gewoon aan 't kijken was dus heb ik 't even gecheckt of dat echt zo is door een stukje op te nemen (van afl. 7 aan het begin na de recap).

Ik weet niet eens meer welke welke is want de toonhoogte is identiek. Volgens mij is de voorste de 25Hz en de achterste de 24Hz. Bij die serie is dus iig het geluid aangepast.
Edit: en voor de zekerheid ook de snelheid even gecheckt door twee momenten te zoeken en de tijd daartussen te meten, en idd 4% sneller voor de EU versie.

Ik weet niet eens meer welke welke is want de toonhoogte is identiek. Volgens mij is de voorste de 25Hz en de achterste de 24Hz. Bij die serie is dus iig het geluid aangepast.
Edit: en voor de zekerheid ook de snelheid even gecheckt door twee momenten te zoeken en de tijd daartussen te meten, en idd 4% sneller voor de EU versie.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 10-03-2022 00:06 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Serie die ik ook jaren geleden al gezien heb, maar me nog goed is bijgebleven is Banshee. Extreem (beetje over de top, maar niet vervelend) gewelddadig, maar was een geweldige serie. Zag hem net toevallig langskomen toen ik wat aan het scrollen was.
Yes sir. Past ook in mijn straatjeYonix schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:57:
The Righteous Gemstones= 👌
Testing, one, two ...
Weet niet wat ik verkeerd doe, heb ook Videoland via APK downloader gekregen, maar HBO Max lukt niet.TexMex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Sideloaden kan op meerdere manieren. Vind je de app Downloader wel terug in de Play Store? Zo ja, dan zou ik die installeren en vervolgens in Downloader-app navigeren naar https://we.tl/t-JagYu8Nq9C. Dan kun je het bestand downloaden en installeren (waarschijnlijk moet je eerst het installeren van apps uit externe bronnen toestaan in de instellingen). Eventueel kun je de Google TV-app voor mobiel gebruiken om de URL via de remote naar Downloader te sturen, maar je kunt ook gewoon even priegelen met je normale afstandsbediening.
Er zijn nog genoeg andere manieren om te sideloaden, maar ik denk dat dit nu even het simpelst is.
Via de Wetransfer link krijg ik een wit scherm te zien dat niet wilt laden.
Via de Mega Transfer file heb ik ook een download knop die niet werkt met de Downloader app.
Nog andere opties voor een 4K fire tv stick?
Update: Inmiddels gelukt met miXplorer en daar de APK vanaf de desktop op de server gooien.
[ Voor 4% gewijzigd door Royeboi op 10-03-2022 00:53 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik heb net een raw Bluray dump van The Matrix vergeleken met The Matrix op HBO Max in Dolby Vision. Ook hier is de Bluray iets scherper, maar het verschilt eigenlijk niet veel ondanks dat HBO Max het uitzendt in ~30Mbps. Ruis etc. is ook gelijk.
Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder
Dat is een artistieke keuze van de regie, vooral om het "ongemakkelijk" te maken. Typisch zo'n love it or hate it geval.sverzijl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:26:
Net begonnen aan Succession. Zit er meteen goed in. Enige waar ik me aan irriteer is het overmatige (verder) inzoomen op gezichten.
Ik heb me erg vermaakt met peacemaker, en ik ben helemaal niet into the superhelden ik hoop dat er een 2de seizoen komt
Gautama schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:03:
@robcoenen kan jij van HBO Max ook een lijstje maken met best-reviewed films/series?
Bij deze aangevuld met de films @Gautamarobcoenen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:03:
Ik zal later deze week even kijken wat ik kan betekenen. Qua series op HBO Max heb ik de volgende titels klaar staan:
- Band of Brothers
- Chernobyl
- The Wire
- The Sopranos
- Game of Thrones
- True Detective
- Curb Your Enthusiasm
- Sucession
- Boardwalk Empire
- Silicon Valley
- The Night Of
- The Knick
- I May Destroy You
- Barry
- InSecure
(Even qua achtergrondinformatie. Ik heb heel simpel even de top series van IMDb, Rotten Tomatoes en Metacritic tegenover elkaar gezet, de dubbele waarden daaruit gepakt en daarop weer gefilterd wat afkomstig is van HBO)
[Afbeelding]
Het filmaanbod heb ik nog niet doorgekeken maar ondertussen heb ik wel de lijsten van Netflix, Prime Video, Disney+ en sinds deze week ook Viaplay geactualiseerd
Wel leuk om te horen dat er mensen zijn die blij worden van deze lijstjes
Linkje naar de Letterboxd lijst
/f/image/T7gniilQo7PbPNCywVV1Eog2.png?f=fotoalbum_large)
Helemaal mee eens, ik merk het wel degelijk en vind dit vele malen 'erger' dan het gemis van 4K HDR content. Het is zeker storend genoeg dat ik Peacemaker op de originele manier ga kijken. Al jaren kijk ik geen sitcoms meer op TV o.a. door dat versnelde geneuzel.BaseLine schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:47:
[...]
Ze doen dit voor alle content. Peacemaker is een van de nieuwste series en de intro wordt inderdaad versneld afgespeeld. Had al het vermoeden toen ik de muziek “Do you wanna taste it” een hogere pitch vond hebben. Heb het side-by-side afgespeeld met mijn Amerikaanse plex versie en het is echt een flink verschil. Je kan het ook testen door te switchen naar een Amerikaanse VPN, dan speelt de HBO app wel met 24fps.
Vind het een dooddoener als mensen zeggen dat dit al jarenlang op tv en ziggo on-demand gebeurt en het daardoor een stom in een glas water is. Versnellen van het beeldmateriaal is gewoon niet meer nodig. Ik wil de originele content zien.
Toegegeven; als je geen vergelijkingsmateriaal hebt t.o.v. het origineel dan merk je het inderdaad niet en ben je de 25FPS gewoon gewend. Zo keek ik vroeger de Disney films ook als eerst met NL Audio (op VHS
Alle andere zaken zit ik niet zo mee (gebrek NL subs, gebrek 4K HDR, geen recap/trailers etc.) omdat deze allemaal wel opgelost/toegevoegd kunnen worden. Het gebruiken van het originele 24fps bron materiaal daarentegen zie ik echter niet (snel) gebeuren helaas...
Die zijn prima te bekijken als je jezelf even in Amerika plaatst.Cobb schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:26:
T'is gelukt.
Ik mis nog wel behoorlijk wat content. Ik hoopte op bijv. Batman the Animated series, Batman Beyond etc. hoop dat we nog de volledige WB cartoon animated content krijgen.
Ook zag ik bij epische cartoon (oid) The Killing Joke staan, maar de zoek functie vind hem niet meer en hij staat ook nergens meer in het lijstje...
En prima kwaliteit! Ik heb Batman TAS ook op Blu-Ray, maar ook op HBO ziet het er goed scherp uit. Alleen de ondertitels zijn wat groot, maar wellicht kan dat nog aangepast worden.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Denk het ook ja. Ik had na een paar keer zoiets van “houdt daar toch eens mee op joh, dit eentonige kunstje kennen we nu wel hoor”. Maar gelukkig is de serie inhoudelijk wel erg naar mijn smaak, dus ik neem het maar voor lief:)Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:25:
[...]
Dat is een artistieke keuze van de regie, vooral om het "ongemakkelijk" te maken. Typisch zo'n love it or hate it geval.
Ja absoluut, al strand die serie ook wel erg ongelukkig ineens na twee seizoenen.noodgang schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:45:
Bij de tips je ik heb Carnivale nog amper voorbij horen komen, maar dat is toch wel een van mijn meest favoriete series ooit. Wel al zo'n 20 jaar oud inmiddels, dus misschien een beetje traag voor hedendaagse begrippen.
Hadden ze met als bij Deadwood nog wel een afsluitende film bij mogen maken.
Six feet under is ook een aanrader!
Het is iets ingewikkelder dan dat.Ik heb mijn uitgebreide methode ergens ook in een Discord gedropt, dus ik plaats hier even de integrale tekst. Niet heel mooi opgesteld, maar hopelijk helpt het je!
*knip*
Dit valt onder geografische omzeiling en dat is niet toegestaan.
[ Voor 59% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 10:57 ]
K.W.
Hier sluit ik mij bij aan!Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Helemaal mee eens over Chernobyl. Tijd geleden gekeken en is me al die tijd goed bijgebleven. Indrukwekkende serie.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor de fans van The Wire is er ook Treme. Deze serie gaat over het leven in een buurt van New Orleans na orkaan Katrina en hoe gemeenschap weer hun leven opbouwt.
Heb zelf een paar afleveringen gezien en het heeft een andere toon dan The Wire aangezien het niet echt focust op de criminele kant, maar het is gemaakt door dezelfde mensen als The Wire en ook een aantal van dezelfde acteurs komen hierin terug. Wellicht de moeite waard (ook voor de muziek liefhebbers).
Jammer dat The Corner er niet op staat. Dit is tevens een serie (1 seizoen maar) gemaakt door David Simon en Ed Burns. Heb het nooit gezien maar je kan het beetje beschouwen als een voorproefje op The Wire.
Heb zelf een paar afleveringen gezien en het heeft een andere toon dan The Wire aangezien het niet echt focust op de criminele kant, maar het is gemaakt door dezelfde mensen als The Wire en ook een aantal van dezelfde acteurs komen hierin terug. Wellicht de moeite waard (ook voor de muziek liefhebbers).
Jammer dat The Corner er niet op staat. Dit is tevens een serie (1 seizoen maar) gemaakt door David Simon en Ed Burns. Heb het nooit gezien maar je kan het beetje beschouwen als een voorproefje op The Wire.
Handig. Denk je nog aan de linkjes vanuit de andere pagina's naar HBO?robcoenen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:35:
[...]
[...]
Bij deze aangevuld met de films @Gautama![]()
Linkje naar de Letterboxd lijst
[Afbeelding]
*knip*
Idem weg ivm omzeilen geografische restricties.
Idem weg ivm omzeilen geografische restricties.
[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 10:57 ]
Ik zie nu overal reclame voor King Richard, maar die kan ik niet vinden in het aanbod. Is dit zo’n geval van America First?
Ik ben toch malle pietje niet!
Staat er in Amerika op het moment ook niet op, komt daar de 24ste weer terugThe Legend schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:29:
Ik zie nu overal reclame voor King Richard, maar die kan ik niet vinden in het aanbod. Is dit zo’n geval van America First?
Volledig met je eens. Overigens speelt hetzelfde probleem bij andere streaming diensten zoals Netflix, Disney+, Prime, NPO Start Plus voor zover ik weet heeft geen van alle de optie om dit aan te passen. Overigens Chromecast with Google TV heeft dit ook zo irritant. Alleen met third party software in geval van Chromecast op te lossen. Ik zag wel dat de Chinese Xiaomi Mi TV op je tv dit wel kan. Ik duik vrijwel standaard het menu in of zoek laatst afgespeeld. Gebruiksvriendelijkheid ver te zoeken.The Chosen One schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:28:
De app/browse pagina is nog redelijk meh/flut. (sommige punten zijn van toepassing op gebruik met mijn iPad)
Geen "similar as" onder een film met soortgelijke films.
Kan niet op een naam van een acteur drukken en dan de rest van de films te zien krijgen.
Kan niet zien wanneer een serie gemaakt is. (erg handig om te zien als er 1 seizoen gemaakt is in 2016 dat er dan ook geen vervolg seizoenen meer komen (zeer waarschijnlijk))
Ook erg onoverzichtelijk. Veel te grote plaatjes. Teveel aparte categorieën.
(grote lijst)
Grote Matrix banner bovenaan. Dan My list, Dan een welcome to HBO Max, dan populair in NL, Dune banner. (Weer) een HBO Max journey sectie. Dan HBO highlights, dan "grab the popcorn" categorie, Dan 'new episodes' this week. Kids and family, weer een HBO max hubs categorie. Leading Ladies, "fuel for your reality". Etc etc.
Doe gewoon comedy, drama, sci-fi of zo. Ja daar kun je op selecteren maar kom op wat is zo'n standaard pagina bagger.
Mij was het ook opgevallen vrij bijzonder om zo toch alle afbeeldingen te zien van films en series van boven bijv. alle leeftijden of 7+ mag hopen dat ze dit in de toekomst nog gaan veranderen. Ik vind de manier van Netflix of Disney+ dan een stuk beter. Op deze manier gaan de kids op iets klikken en krijgen een popup die ze niet kunnen lezen en halen paps en mams erbij en irritatie tot gevolg bij kind en ouders.erwn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:28:
Kinderprofielen lijken trouwens alles te tonen in het overzicht waarbij sommige series / films vervolgens niet gespeeld mogen worden vanwege leeftijdsrestricties. Ik mocht net bijvoorbeeld geen 7+ serie kijken, maar ze stonden wel mooi als lokkertje in beeld.
Hier op de Chromecast with Google TV ook zelfde optie menu. Zie nu pas de optie 'Vensterkleur' die gelijk even aanpassen zodat hopelijk dat grijze achtergrondje achter de ondertiteling verdwijnt.
Volgens mij loopt er ook een topic over dergelijke VPN-diensten hier ergens op het forum. Misschien (ook) een idee om daar even te buurten?Thalaron schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:52:
Ik heb in het verleden ooit getest met een VPN in combinatie met Netflix maar dat werkte niet al te best. Wellicht dat iemand hier een goede VPN dienst kan aanbevelen die 1; betaalbaar is en 2; werkt met de meeste als niet alle streamingdiensten?
Gisteren Happy Feet gekeken, daar waren de "Nederlandse" ondertitels stiekem in het IJslands... dus dat ging wat moeilijk. Zaten gelukkig wel goede Engelse ondertitels bij.
En ik mis ook dat als je een film aanklikt, dat er dan suggesties worden getoond van films die je waarschijnlijk ook leuk vindt. Hopelijk gaan ze dat nog inbouwen, vind dat bij andere streamingdiensten wel handig.
En ik mis ook dat als je een film aanklikt, dat er dan suggesties worden getoond van films die je waarschijnlijk ook leuk vindt. Hopelijk gaan ze dat nog inbouwen, vind dat bij andere streamingdiensten wel handig.
Amen to that!
[ Voor 56% gewijzigd door migchiell op 10-03-2022 09:50 ]
Gister de eerste aflevering van Raised by Wolves gekeken, maar ik vond het niet heel goed. Mede door de kostuums en het acteerwerk voelde het voor mij bijna als een parodie. Ga het nog wel een kans geven en verder kijken, dus hopelijk wordt het nog wel beter.
Inmiddels ruim een uur na de 'deadline' voor de nieuwe aflevering van Raised By Wolves en nog steeds niet beschikbaar. Ik hoop dat ze niet elke nieuwe aflevering anderhalve dag later gaan uitbrengen want dat gooit mijn hele release calendar in de war. Dan ga ik toch twijfelen of HBO Max het voor mij waard is. Erg jammer als dit het geval is, want ik stream liever dan downloaden.
[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 10-03-2022 10:17 ]
Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC