Denk dat we best beter zouden kunnen. Allard Kalff was vroeger een goede pitreporter met kennis van zaken en iemand die goede band had met de coureurs omdat hij tegen veel van die jongens geraced had in de opstapklasses. Probleem is dat het nu een vriendenclubje is geworden. Jack Plooij heeft niks in de F1 te zoeken. Hij heeft totaal geen verstand van de sport. Dit probeert hij te compenseren door beetje de lolbroek uit te hangen. Hij zegt zelf dat hij liefhebber is, maar van een liefhebber zou ik na zoveel jaren in de F1 verwachten dat hij kennis van zaken heeft/ontwikkelt. Hier is bij Jack alleen geen sprake van.StealthyPeanut schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:09:
[...]
Jack is gewoon niet de meest professionele pitreporter. Soms is dat grappig en wil hij ook echt de lolbroek uithangen, maar vaker vond ik het tenenkrommend en beschamend dat we niks beters hadden om te sturen.
In de beleving van Hamilton zou dat volgens Kravitz zo kunnen zijn. Hij omschreef een emotie die Hamilton zou kunnen hebben tijdens die race. Tenminste, zo schatte ik dat in.Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:13:
[...]
Het gaat er om dat woorden worden gebruikte als een "gestolen" wereldkampioenschap.
Verder zegt Kravitz niet dat Max het kampioenschap gestolen heeft maar 'get's robbed' over Hamilton. Dus dat klopt ook niet in je voorstelling.
Dan is het van Hamilton toch gestolen volgens deze uitleg en kan Hamilton dat idee hebben over die race? Denk dat je te veel waarde hecht aan de woorden dat Max iets gestolen zou hebben. Overigens zou ik het niet 'eerlijk' noemen gezien de procedure die aangepast was in zijn voordeel. Wel dat Max niets verkeerd gedaan heeft en alles deed wat ieder ander ook gedaan zou hebben.De FIA heeft besloten om alleen de eerste achterblijvers tussen Max en Lewis weg te halen. Max heeft hier niets mee van doen gehad. Max is op eerlijke wijze WDC geworden.
Hamilton is verder de grootste naam, en de meest interessante coureur, voor het internationale publiek, waar nu het verhaal achter zit in hoeverre hij wat kan met een problematische auto. Ze hebben het daarom over Max (waarover je maar zoveel keer kan zeggen dat hij perfect gereden heeft) en Hamilton en minder over andere coureurs die niet bij teams rijden waar iets kan gebeuren. Zelfs Ferrari fungeert een beetje in de marge.
B.S.U.R.
Maar fast forward van zijn voorstelling van Cota "the same person that robbed you of your championship". Dus daar zegt hij wel dat Verstappen Hamilton van het kampioenschap beroofd heeft.RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:53:
[...]
In de beleving van Hamilton zou dat volgens Kravitz zo kunnen zijn. Hij omschreef een emotie die Hamilton zou kunnen hebben tijdens die race. Tenminste, zo schatte ik dat in.
Verder zegt Kravitz niet dat Max het kampioenschap gestolen heeft maar 'get's robbed' over Hamilton. Dus dat klopt ook niet in je voorstelling.
En daarnaast, we zijn niet allemaal juristen die elk woord van Ted of welke journalist dan ook nauwgezet beoordelen en afwegen wat hij bedoelt. 99% kijkt F1 voor entertainment. En hoe je het ook wendt of keert, Ted deed in zijn notebook een mooi staaltje framing en mogelijk "opruiing". Of die het nu zo bedoeld of niet. En gezien de Britten van Sky al jaren niks anders doen dat achter het Duitse team met de Oostenrijkse teambaas aanlopen / verhemelen pastte Teds Notebook ook weer mooi in dat verhaal.
Vandaar dat ik gisteren ook zo verbaasd was over Sam Collins, die woorden te kort kwam om Verstappen op te hemelen. Want ook die heeft maar zelden een goed woord over Verstappen gezegd. En zou mij ook niks verbazen als hijzelf of F1TV (Live) in het algeheel hun (on)partijdigheid tegen het licht heeft gehouden. Waarbij ze, mijn mening, wel neutraal zijn. Op Sam zo nu en dan na.
Klopt helemaal, Sky is zoals ik al eerder schreef lang niet meer zo objectief als 3 jaar geledenRobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:10:
[...]
Maar fast forward van zijn voorstelling van Cota "the same person that robbed you of your championship". Dus daar zegt hij wel dat Verstappen Hamilton van het kampioenschap beroofd heeft.
En daarnaast, we zijn niet allemaal juristen die elk woord van Ted of welke journalist dan ook nauwgezet beoordelen en afwegen wat hij bedoelt. 99% kijkt F1 voor entertainment. En hoe je het ook wendt of keert, Ted deed in zijn notebook een mooi staaltje framing en mogelijk "opruiing". Of die het nu zo bedoeld of niet. En gezien de Britten van Sky al jaren niks anders doen dat achter het Duitse team met de Oostenrijkse teambaas aanlopen / verhemelen pastte Teds Notebook ook weer mooi in dat verhaal.
Vandaar dat ik gisteren ook zo verbaasd was over Sam Collins, die woorden te kort kwam om Verstappen op te hemelen. Want ook die heeft maar zelden een goed woord over Verstappen gezegd. En zou mij ook niks verbazen als hijzelf of F1TV (Live) in het algeheel hun (on)partijdigheid tegen het licht heeft gehouden. Waarbij ze, mijn mening, wel neutraal zijn. Op Sam zo nu en dan na.
Eigenlijk hoop ik dat het statement van Max en RB de ogen bij SKY F1 een beetje doet openen, iets minder Lewis verafgoden kan geen kwaad. Ze genieten gewoon van het woord Sir voor zijn naam.... Nou Lewis moet net zo naar de plee als iedereen....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja, maar dus ook 'robbed YOU', dus vanuit het perspectief van Hamilton. Verder leg je naar mijn idee te veel gewicht op het feit dat hij zegt dat hij heb bestolen heeft vs dat het van hem afgenomen heeft. In context betekent het ongeveer hetzelfde.RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:10:
[...]
Maar fast forward van zijn voorstelling van Cota "the same person that robbed you of your championship". Dus daar zegt hij wel dat Verstappen Hamilton van het kampioenschap beroofd heeft.
Nee, dit is jouw interpretatie. Ik denk daar anders over.En hoe je het ook wendt of keert, Ted deed in zijn notebook een mooi staaltje framing en mogelijk "opruiing".
Dit is complete onzin. Sterker nog, rond de twee grote incidenten vorig jaar, kozen ze de kant van Verstappen en niet Hamilton. Dit is een beetje als iemand van een zeer linkse of rechts politiek partij die zichzelf als het midden ziet en ieder ander als te links of rechts. Sky is altijd zeer objectief geweest. En geven Verstappen altijd alle credits voor wat hij doet. Gisteren ook weer.En gezien de Britten van Sky al jaren niks anders doen dat achter het Duitse team met de Oostenrijkse teambaas aanlopen / verhemelen pastte
Ja, ze zijn Brits en hebben wat meer contact met bepaalde Britten en daar ook meer geschiedenis mee, waar een ander soort contact uit volgt. Maar dat contact hebben ze ook met Red Bull normaal gesproken. Hele gesprekken met Horner, zelfs tijdens de race, en dat hebben ze vaker met Red Bull dan met Mercedes. Wat was het laatste grote interview dat ze deden? Met Horner. Verder was het juist een ding dat Hamilton niet meer met Brundle spreekt: https://sportnieuws.nl/fo...-niet-meer-met-me-praten/
Ik vind Sam Collins altijd objectief. Maar hij durft ook kritisch te zijn en een andere insteek te kiezen. Kijkt gewoon naar de feiten en spreekt zich op basis daarvan uit. Dat betekent dat hij inderdaad niet mee gaat in bepaalde pro-Verstappen hypes zoals vorig jaar dat ontzettend domme verhaal over tracklimits in Bahrein vorig jaar dat tot op de dag van vandaag door veel mensen (inclusief zogenaamde analytici zoals Doornbos) herhaald wordt als dat Verstappen daar onterecht bestraft was terwijl Hamilton zo vaak over de tracklimits heen ging.Want ook die heeft maar zelden een goed woord over Verstappen gezegd. En zou mij ook niks verbazen als hijzelf of F1TV (Live) in het algeheel hun (on)partijdigheid tegen het licht heeft gehouden.
B.S.U.R.
Het is ook iets vd laatste 'zeg 20 jaar' dat journalisten hun voorkeur uitspreken. En de laatste jaren krijg je commentaar met een kleurtje en een verwijt te horen. Ze vragen niet meer uit, en vragen niet meer naar de reden vanuit het standpunt van de geïnterviewde. Nee, ze doen bij een vraag ook een suggestie in de vraag meegeven, sommigen journalisten hameren erop door tot er enigszins een ja op die mening wordt gegeven.
Volwassen fans zeg 30 a 40 jaar oud zien er wel doorheen en weten dat niet alles zo is als de heden ten dage journalist doet voorstellen. Maar hele meutes kunnen dat niet, en gaan er mee om alsof dat de keiharde waarheid is.
Hoe kom ik op volwassenen rond de 30 a 40? Omdat je met alle info, kennis en indrukken en tech die je tegenwoordig gepushte krijgt, meer tijd nodig hebt om ervan te leren. Je wordt geleefd en komt pas veel later dan vroeger tot een nuchtere kijk.
En dan heb je nog het fenomeen twitter, facebook en al die roddel racing sites. Je wordt vooral dáár minder objectief en gaat op den duur boehh roepen
Volwassen fans zeg 30 a 40 jaar oud zien er wel doorheen en weten dat niet alles zo is als de heden ten dage journalist doet voorstellen. Maar hele meutes kunnen dat niet, en gaan er mee om alsof dat de keiharde waarheid is.
Hoe kom ik op volwassenen rond de 30 a 40? Omdat je met alle info, kennis en indrukken en tech die je tegenwoordig gepushte krijgt, meer tijd nodig hebt om ervan te leren. Je wordt geleefd en komt pas veel later dan vroeger tot een nuchtere kijk.
En dan heb je nog het fenomeen twitter, facebook en al die roddel racing sites. Je wordt vooral dáár minder objectief en gaat op den duur boehh roepen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
In zijn notebook na COTA zei hij iets van the same guy who won the race that he was robbed in en the guy that beat him after being robbed.RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:10:
[...]
Als je quote doe het dan correct of anders zie ik graag een bron waar hij die woorden in je quote zei.
Maar goed hij deed zijn popiejopie verhaal terwijl hij sprak over een filmscript. Lekker belangrijk allemaal.
erutangiS
Sorry, maar dat is gewoon onzin.RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
Ja, maar dus ook 'robbed YOU', dus vanuit het perspectief van Hamilton. Verder leg je naar mijn idee te veel gewicht op het feit dat hij zegt dat hij heb bestolen heeft vs dat het van hem afgenomen heeft. In context betekent het ongeveer hetzelfde.
Als een reporter als Kravitz moet je gewoon rekening houden met hoe je reportage geïnterpreteerd gaat worden. Je eigen mening en een sneer geven aan een rijder verpakken als een "suggestie" voor een filmscript is gewoon BS. Dat kan je ook op een andere manier vertellen. Dan hoef je suggestieve woorden als "Robbed" helemaal niet te gebruiken.
Hoe je het ook wend of keert, hij zit hier gewoon fout.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Klopt helemaal, Ted moet zich gewoon verre houden van dit soort suggesties of scripts, dit tast de fun van z'n Notebook alleen maar aan. Hij is gewoon bezig met F1 politiek terwijl hij gewoon lekker een soort van recap moet geven met de laatste nieuwtjes. In mijn ogen tenminsteMarc H schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Sorry, maar dat is gewoon onzin.
Als een reporter als Kravitz moet je gewoon rekening houden met hoe je reportage geïnterpreteerd gaat worden. Je eigen mening en een sneer geven aan een rijder verpakken als een "suggestie" voor een filmscript is gewoon BS. Dat kan je ook op een andere manier vertellen. Dan hoef je suggestieve woorden als "Robbed" helemaal niet te gebruiken.
Ach, dit was gewoon de druppel. Ted was dit hele seizoen al redenen aan het zoeken waarom max gewonnen had, maar aan de kwaliteiten van Max lag het nooit.
Ik keek altijd naar Ted's notebook maar dit seizoen ging het me steeds meer tegen staan. Na de intro van Austin heb ik m ook uitgezet.
Ik geloof niet dat Ted kwade bedoelingen heeft, hij is ook maar een F1 "nerd" en fan. Als je dan dagelijks aan de Engelse media wordt blootgesteld dan krijg je al snel een "bias".
Ik hoop dat ze daar bij Sky nu eens achter de oren krabben en dan kunnen we weer door met de orde van de dag.
Ik keek altijd naar Ted's notebook maar dit seizoen ging het me steeds meer tegen staan. Na de intro van Austin heb ik m ook uitgezet.
Ik geloof niet dat Ted kwade bedoelingen heeft, hij is ook maar een F1 "nerd" en fan. Als je dan dagelijks aan de Engelse media wordt blootgesteld dan krijg je al snel een "bias".
Ik hoop dat ze daar bij Sky nu eens achter de oren krabben en dan kunnen we weer door met de orde van de dag.
Als een journalist een paar uitzendingen door zeurt over iets wat gebeurt is, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar als een journalist aan het einde van het volgende seizoen nog steeds zeurt over het vorige dan ben je in mijn ogen geen journalist. Natuurlijk kan en mag je terug kijken. Maar dat moet je een maandje in het volgende seizoen ook wel doen met de inzichten van dat nieuwe seizoen.
Nu Max dus een tweede wereldtitel bij elkaar heeft gespaard en daar nog de nodige records bij heeft geëvenaard en nog scherper kan stellen, dan kan je naar mijn idee wel stellen dat Max het kampioenschap van 2021 niet van Lewis heeft gestolen. Overigens: Lewis had het kampioenschap helemaal nog niet.
Nu Max en RedBull een ban op Sky hebben, hoop ik dat ze die ban tot het eind van dit seizoen vol houden. Maar na de finish van de laatste race ook meteen de ban weer opheffen, anders gaat dat misschien zeuren.
Nu Max dus een tweede wereldtitel bij elkaar heeft gespaard en daar nog de nodige records bij heeft geëvenaard en nog scherper kan stellen, dan kan je naar mijn idee wel stellen dat Max het kampioenschap van 2021 niet van Lewis heeft gestolen. Overigens: Lewis had het kampioenschap helemaal nog niet.
Nu Max en RedBull een ban op Sky hebben, hoop ik dat ze die ban tot het eind van dit seizoen vol houden. Maar na de finish van de laatste race ook meteen de ban weer opheffen, anders gaat dat misschien zeuren.
Het was t/m dit weekeinde, vanaf volgend raceweekend is het weer business as usual.beerse schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:22:
[knip]
Testing, one, two ...
Het mes snijdt hierbij aan twee kanten. Ik ben van mening dat de journalistiek er wel erg bewust van moet zijn dat beeldvorming erg kan doortrekken naar hoe naar de sport gekeken wordt. Als je meerdere keren per jaar oude koeien uit de sloot haalt over Abu Dhabi 2021, dan heeft dat ook zo zijn effect op de fans. Er heerste al een toxic sfeertje en dat wordt met dit soort gelul alleen maar gevoed. Ook op dat gebied hebben verslaggever een verantwoordelijkheid, vind ik.
Anderzijds moeten de Verstappens, ik begreep dat deze boycot vanuit Jos kwam, er gewoon boven staan. Enerzijds acteert Max de onverstoorbare coureur te zijn, maar in het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat hij best lange tenen kan hebben. Iemand als Schumacher kon veel beter omgaan met dit soort dingen. Anderzijds vind ik het ook wel wat hebben dat Max zich uitspreekt, maar ik denk dat hij het beter kan rusten. Het schiet niets op.
Ik zag dat het ook even over Plooij ging hierboven. Dat is gewoon iemand die je niet serieus moet nemen en is met zijn gedragingen de afgelopen jaren ook voor een deel verantwoordelijk voor bepaalde sfeertjes binnen Nederlandstalige F1-community's. Hij is een amateur en dat weet hij zelf ook, daarom dat clowneske gedrag. Hij heeft soms wel eens gelijk, maar heeft dan ook de bewijsdrang dit achteraf duidelijk te maken. Bepaald niet het gedrag van een verslaggever.
Anderzijds moeten de Verstappens, ik begreep dat deze boycot vanuit Jos kwam, er gewoon boven staan. Enerzijds acteert Max de onverstoorbare coureur te zijn, maar in het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat hij best lange tenen kan hebben. Iemand als Schumacher kon veel beter omgaan met dit soort dingen. Anderzijds vind ik het ook wel wat hebben dat Max zich uitspreekt, maar ik denk dat hij het beter kan rusten. Het schiet niets op.
Ik zag dat het ook even over Plooij ging hierboven. Dat is gewoon iemand die je niet serieus moet nemen en is met zijn gedragingen de afgelopen jaren ook voor een deel verantwoordelijk voor bepaalde sfeertjes binnen Nederlandstalige F1-community's. Hij is een amateur en dat weet hij zelf ook, daarom dat clowneske gedrag. Hij heeft soms wel eens gelijk, maar heeft dan ook de bewijsdrang dit achteraf duidelijk te maken. Bepaald niet het gedrag van een verslaggever.
Plooij is geen verslaggever, Plooij is een narcist.
Om de een of andere mij onbekende reden is hij het lievelingetje van Olav. Die heeft nog redelijk wat krediet her en der waardoor het geaccepteerd wordt dat je Plooij er 'gratis' bij krijgt.
Het niveau waar Sky nu van beschuldigd wordt is het niveau dat Plooij nog nooit ontstegen is.
Om de een of andere mij onbekende reden is hij het lievelingetje van Olav. Die heeft nog redelijk wat krediet her en der waardoor het geaccepteerd wordt dat je Plooij er 'gratis' bij krijgt.
Het niveau waar Sky nu van beschuldigd wordt is het niveau dat Plooij nog nooit ontstegen is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is wel altijd dat ze blijven doorzuigen. En dan zou ik ook eens een reactie geven van "nu is het genoeg geweest, hou nou een sop".Soccer98 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:52:
Enerzijds acteert Max de onverstoorbare coureur te zijn, maar in het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat hij best lange tenen kan hebben.
Dat Ted 10 maanden na dato weer begint over Abu Dhabi is van dat kaliber. Daarbij is het ook niet Max die het gedaan heeft, het zijn de acties van de FIA/Masi die ervoor gezorgd hebben dat Max kon winnen. Dus of hij het nu uit zijn zienswijze of uit de zienswijze van Lewis uitspreekt, een statement "Max heeft Lewis van het WC beroofd" klopt voor en achter niet.
Richt je toorn op de FIA of hou er mee op. Max kan er niets aan doen, die heeft gewoon gereden wat hij kon en gebruik gemaakt van hoe de situatie uitspeelde.
Signatures zijn voor boomers.
Het niveau waar Sky nu van beschuldigd wordt met het Kravitz gebeuren is jarenlang de norm geweest bij Ziggo.
Is Plooij niet vriend van de familie Verstappen? Dat hij op die manier erin gerold is? Zoiets had ik wel eens gelezen meen ik. Plooij weet, zoals hierboven beschreven, dat hij een amateur is en gaat zich dan idd lollig gedragen. Probleem naar mijn mening is alleen dat F1 in de Max Verstappen jaren enorm in populariteit is gestegen en ze erg in hun eigen succes zijn gaan geloven en dingen zijn gaan doen als boeken schrijven, theatershows etc. Plooij stelt zich de laatste jaren ook regelmatig als een echte kenner op met inside informatie die (zoals hierboven ook al beschreven) geregeld niet klopt. Van andere tweakers heb ik wel gelezen dat ze Plooij via twitter op dingen aangesproken hebben en dan worden ze geblokkeerd. Hij kan dus ook geen enkele kritiek hebben, want eigenlijk weet hij wel dat hij niet goed genoeg is in zijn rol als F1 verslaggever/pitreporter.
Is Plooij niet vriend van de familie Verstappen? Dat hij op die manier erin gerold is? Zoiets had ik wel eens gelezen meen ik. Plooij weet, zoals hierboven beschreven, dat hij een amateur is en gaat zich dan idd lollig gedragen. Probleem naar mijn mening is alleen dat F1 in de Max Verstappen jaren enorm in populariteit is gestegen en ze erg in hun eigen succes zijn gaan geloven en dingen zijn gaan doen als boeken schrijven, theatershows etc. Plooij stelt zich de laatste jaren ook regelmatig als een echte kenner op met inside informatie die (zoals hierboven ook al beschreven) geregeld niet klopt. Van andere tweakers heb ik wel gelezen dat ze Plooij via twitter op dingen aangesproken hebben en dan worden ze geblokkeerd. Hij kan dus ook geen enkele kritiek hebben, want eigenlijk weet hij wel dat hij niet goed genoeg is in zijn rol als F1 verslaggever/pitreporter.
Dat is ook wel media eigen om door te blijven zuigen, maar ben wel met je eens dat het ook een keer genoeg is. Ik vind het ook niet professioneel van Kravitz dat hij nu dit op deze manier gezegd heeft, hoewel ik wel begreep dat het in een bepaalde context gezegd is. Maar evengoed was het niet nodig. Verder vind ik Sky tot nu toe wel meevallen moet ik zeggen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik pas sinds dit seizoen weer Sky kijk en nooit de voor/nabeschouwingen kijk, alleen de trainingen en races.Maasluip schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:49:
[...]
Het is wel altijd dat ze blijven doorzuigen. En dan zou ik ook eens een reactie geven van "nu is het genoeg geweest, hou nou een sop".
Dat Ted 10 maanden na dato weer begint over Abu Dhabi is van dat kaliber. Daarbij is het ook niet Max die het gedaan heeft, het zijn de acties van de FIA/Masi die ervoor gezorgd hebben dat Max kon winnen. Dus of hij het nu uit zijn zienswijze of uit de zienswijze van Lewis uitspreekt, een statement "Max heeft Lewis van het WC beroofd" klopt voor en achter niet.
Richt je toorn op de FIA of hou er mee op. Max kan er niets aan doen, die heeft gewoon gereden wat hij kon en gebruik gemaakt van hoe de situatie uitspeelde.
En eerder dit seizoen wilde ik de Indy 500 op Ziggo kijken en was er nog een race cafe gaande vooraf aan de uitzending. En daar hadden ze het toen ook weer over Hamilton en zijn 'that guy' opmerking. Iets wat in 2016 of 2017? geroepen is. De media werkt helaas nu eenmaal zo dat ze gaan zuigen en dingen opblazen tot een verhaal wat eigenlijk een non issue is...
Zoals eerder aangegeven zend Ziggo niet over de hele wereld uit. Ziggo heeft voornamelijk NL publiek. SkyF1 heeft Engeland als publiek, maar word daarnaast ook als primair commentaar uitgezonden naar 100 miljoen andere kijkers via F1TV.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:52:
Het niveau waar Sky nu van beschuldigd wordt met het Kravitz gebeuren is jarenlang de norm geweest bij Ziggo.
Als je daar het primaire commentaar voor verzorgd heb je ook gewoon een voorbeeld functie.
Als Plooij een narcist zou zijn, wat is Olav dan wel niet?alexbl69 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:41:
Plooij is geen verslaggever, Plooij is een narcist.
Ik kijk al meer dan 2 decennia (klinkt zo leuk) niet meer naar NL tv. Gewoon zwaar onprofessioneel in zijn geheel, zit geen ontwikkeling/verbetering in naar mijn mening. Dus ik kan er weinig over oordelen hoe het nú is, maar gezien de commentaren merk ik dat er weinig veranderd is.
Maar hoe is het NL commentaar relevant voor het Britse/wereldcommentaar? Dus omdat Mol & Co het doen is het prima als anderen het ook doen. Of andersom, ja maar jullie klagen over Sky, dan moet wat over Mol gezegd worden. Poeh, wat een volwassen reactie....
Het is gewoon eenvoudig, Sky, én F1TV hebben gewoon meer bereik dan een Mol & Co. Zelfs toen Plooij Ocon voor van alles en nog wat uitmaakt kwam dat niet echt 'ver'. Dat maakt het overigens helemaal niet goed! Maar het heeft minder impact dan dat Sky 12 maanden lang probeerd te stangen of dat het continu de persoonlijke mening van een bepaalde persoon blijft herhalen en dat toelaat. Net als dat bekende Nederlanders een 'voorbeeldfunctie' hebben en daardoor in de spotlight staan, zo ook heeft Sky een primaire voorbeeldfunctie voor de rest, want ze zijn gewoon de standaard world feed.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Klopt, maar ze blijven in de basis een Engelse zender die primair bedoeld is voor het Engelse publiek. En dat Ziggo niet over de hele wereld uitzend, vind ik geen excuus om dan maar zo gekleurd/onprofessioneel te zijn. Ziggo was afgelopen jaren echt de grote Max Verstappen show. Dat vind ik echt nog een wereld van verschil met de manier waarop Sky verslag geeft.Senaxx schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:13:
[...]
Zoals eerder aangegeven zend Ziggo niet over de hele wereld uit. Ziggo heeft voornamelijk NL publiek. SkyF1 heeft Engeland als publiek, maar word daarnaast ook als primair commentaar uitgezonden naar 100 miljoen andere kijkers via F1TV.
Als je daar het primaire commentaar voor verzorgd heb je ook gewoon een voorbeeld functie.
Edit: Het sky commentaar is toch ook niet het primaire commentaar op F1tv? Dat is gewoon de feed van F1tv zelf volgens mij en die zijn ook neutraler van wat ik hier op forum las afgelopen dagen. Dat je ook Sky kan kiezen, wil dan niet in de basis zeggen dat het Sky commentaar dan ook bedoeld is als wereldwijde feed.
Ik ben niet bepaald fan van de Engelse cultuur ofzo. Heb een aantal jaar gewerkt voor Engels bedrijf en ook tijd in de UK gezeten voor projecten. En heb me destijds behoorlijk gestoord aan de Engelse houding en politieke spelletjes die gespeeld werden. maar wat Sky betreft, over het geheel vind ik het ook wel meevallen wat ik tot nu toe gezien heb. Ik heb er niet heel erg op gelet ofzo, maar zijn me ook niet echt heel erge pro Hamitlon of anti Verstappen dingen opgevallen op Sky dit jaar. Verstappen krijgt vaak genoeg credits hoe goed hij is en ze roepen het ook wel wanneer Hamilton fout zit, zoals met die aanrijding met Alonso op Spa.
[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 01-11-2022 10:44 ]
Ook niet iedereen bij Sky is zo biased. Ik luister graag naar Natalie Pinkham en zij is ook vaak positief over Max en andere niet-Britse coureurs. Channel 4 is dan grappig genoeg weer wat meer pro Max met o.a. DC, Edwards en Webber.
En inderdaad, de officiële F1TV stream is vrij neutraal. Jolyon Palmer is veruit mijn favoriet daar en hoewel lang niet iedereen Buxton kan waarderen zie ik weinig partijdigheid bij hem maar vooral over-enthousiasme. Tennant, Baretto en Winter zijn prettige pit reporters en zijn ook redelijk neutraal.
En inderdaad, de officiële F1TV stream is vrij neutraal. Jolyon Palmer is veruit mijn favoriet daar en hoewel lang niet iedereen Buxton kan waarderen zie ik weinig partijdigheid bij hem maar vooral over-enthousiasme. Tennant, Baretto en Winter zijn prettige pit reporters en zijn ook redelijk neutraal.
Ik vond het gewoon duidelijk. Daar heb jij een ander idee bij, dat kan. Dat filmscript-verhaal was ook geïnspireerd doordat mensen van de film waar Hamilton mee bezig is bij de race waren.Marc H schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Sorry, maar dat is gewoon onzin.
Al met al komen de Verstappen-fosie als veel te overgevoelig over. En Verstappen zelf ook, maar dat is in beiden gevallen niets nieuws.
B.S.U.R.
Mee eens, ja. Het contrast tussen Valkenburg/Heemskerk en de Viaplay-studio vind ik wel erg groot.PatrickC schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
Rob vind ik een beetje wisselend. Hij kan het wel, maar soms irritant. Van der Zande vind ik erg goed en Winkelman is inderdaad veruit het beste. Jammer dat viaplay niet met Winkelman werkt, aangevuld met Giedo, Ho-Pin of Renger als co-commentator. Maar Rick wou graag bij Ziggo blijven, want daar voelde hij zich het beste thuis. Want het zwakke punt van viaplay is wat mij betreft Nelson en Melroy. Die vind ik niet of te weinig gegroeid dit jaar.
In de studio zit enorm veel kennis, maar als ervaren F1-kijken word ik bepaald niet warm van de uitleg, interpretaties en inzichten van Valkenburg/Heemskerk. Het komt op mij allemaal wat kinderlijk over en ze lijken een bepaalde basiskennis te missen. Misschien is het ook niet heel handig geweest om daar twee jeugdvrienden neer te zetten. Valkenburg als hoofdcommentator met een ervaren kenner ernaast was waarschijnlijk een betere optie geweest. Of nog liever René Hoogterp in plaats van Valkenburg.
Nu was Mol natuurlijk verre van foutloos, maar zijn fouten hadden meer te maken met het noemen van de verkeerde coureur/auto of het missen van een actie en af en toe een tactische misser. Inmiddels gaat dat wat beter nu hij ook is overgegaan op duo-commentaar. De nieuwe heren lijken qua kennis echt gewoon een stuk lager te zitten, waardoor ze voor doorgewinterde F1-kijkers weinig toevoegen. Al snap ik wel dat een deel van de kijkers de stijl van deze commentatoren een voortuitgang vindt, maar dat blijft toch vooral iets persoonlijks.
Kravitz gebruikt hier juist (express) Woorden als "Robbed" om het te kleuren en te framen. Je kan datzelfde verhaal op tientallen manieren vertellen zonder de negatieve toonzetting.RaJitsu schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:37:
[...]
Ik vond het gewoon duidelijk. Daar heb jij een ander idee bij, dat kan. Dat filmscript-verhaal was ook geïnspireerd doordat mensen van de film waar Hamilton mee bezig is bij de race waren.
Al met al komen de Verstappen-fosie als veel te overgevoelig over. En Verstappen zelf ook, maar dat is in beiden gevallen niets nieuws.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ik had/heb ook altijd een gruwelijke hekel aan 'het Ziggo commentaar' maar laten we wel even de zaken wat van een afstand bekijken aub.. Ik zie hier alweer een paar van die zure/elitaire/arrogante reacties verschijnen..
Eerlijk is eerlijk, Olav/Ziggo en de bubs hebben heel lang aan het 'dode paard' F1 zitten trekken en hebben ook in de mindere tijden F1 'relevant gehouden'. Dat ze nogal gekleurd zijn heeft daar ook wel z'n oorsprong denk ik. We hebben niet alleen een Nederlander in de F1 maar al vanaf z'n eerste meters in de hoofdklasse hebben we een coureur die letterlijk deze sport nieuw leven ingeblazen heeft. Men heeft het er wel over dat Netflix hier verantwoordelijk voor is maar men vergeet dat Verstappen bij letterlijk IEDERE F1 liefhebber iets los maakt.. Netflix heeft het nieuwe publiek aangetrokken maar de liefhebbers hadden hem al snel in de smiezen..
Je was meteen gek op hem als coureur of je had een gruwelijke hekel aan zijn stijl en manieren. Het godvergeten talent dat die kerel in zich heeft kan niet bovenkomen drijven zonder discussies en meningsverschillen maar al met al heeft Max met zijn team leven in de brouwerij gebracht.
Als ik het zo schrijf denk ik dat deze quote ook wel bij 'Max' past:
"Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Eerlijk is eerlijk, Olav/Ziggo en de bubs hebben heel lang aan het 'dode paard' F1 zitten trekken en hebben ook in de mindere tijden F1 'relevant gehouden'. Dat ze nogal gekleurd zijn heeft daar ook wel z'n oorsprong denk ik. We hebben niet alleen een Nederlander in de F1 maar al vanaf z'n eerste meters in de hoofdklasse hebben we een coureur die letterlijk deze sport nieuw leven ingeblazen heeft. Men heeft het er wel over dat Netflix hier verantwoordelijk voor is maar men vergeet dat Verstappen bij letterlijk IEDERE F1 liefhebber iets los maakt.. Netflix heeft het nieuwe publiek aangetrokken maar de liefhebbers hadden hem al snel in de smiezen..
Je was meteen gek op hem als coureur of je had een gruwelijke hekel aan zijn stijl en manieren. Het godvergeten talent dat die kerel in zich heeft kan niet bovenkomen drijven zonder discussies en meningsverschillen maar al met al heeft Max met zijn team leven in de brouwerij gebracht.
Als ik het zo schrijf denk ik dat deze quote ook wel bij 'Max' past:
"Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Maar dat is toch hoe het past in het verhaal dat hij aan het voorspiegelen is, het verhaal dat Hamilton een wedstrijd zou winnen van Max in de VS? Dat is wat hij zegt. Hij zegt niet dat Max Hamilton beroofd heeft van een kampioenschap. Hij stelt een scenario voor hoe dit voor Hamilton zou zijn en dat dit een mooi verhaal zou zijn, en volgens mij ook iets in de trant van een filmisch scenario oid. Dus niets in de trant van 'Hamilton had ik liever zien winnen want Max won het kampioenschap op een gestolen manier, en dat zou ik een mooi verhaal vinden'. Maar goed, ik val in herhaling. We worden het niet eens.Marc H schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:10:
[...]
Kravitz gebruikt hier juist (express) Woorden als "Robbed" om het te kleuren en te framen. Je kan datzelfde verhaal op tientallen manieren vertellen zonder de negatieve toonzetting.
B.S.U.R.
Nee, het is echt Drive To Survive. Als mensen geen F1 kijken, weten ze ook niets over Max. DTS heeft de interesse weten te genereren en vervolgens hebben ze ook een flink deel van het narratief bepaald, met een hele hoop onzinverhalen, iets waar verschillende coureurs, waaronder ook Verstappen, kritisch over zijn geweest.D-Ed schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:22:
Men heeft het er wel over dat Netflix hier verantwoordelijk voor is maar men vergeet dat Verstappen bij letterlijk IEDERE F1 liefhebber iets los maakt.. Netflix heeft het nieuwe publiek aangetrokken maar de liefhebbers hadden hem al snel in de smiezen..
Maar een realityshow is een beproefde manier om iets te promoten. Ook de UFC was op sterven na dood totdat ze met 'The Ultimate Fighter' kwamen, en Dana White, de promotor van de UFC en waarschijnlijk de beste sportpromotor die er is, heeft gezegd dat zonder dat programma, ze het niet gered hadden.
Max is wereldberoemd, in Nederland. Internationaal gaven ze niet veel om hem. Dat is nu anders, maar alsnog is hij niet de grootheid die we in Nederland denken dat hij internationaal is. Niet mainstream, dus ook buiten de F1.
B.S.U.R.
RaJitsu schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:02:
[...]
Nee, het is echt Drive To Survive. Als mensen geen F1 kijken, weten ze ook niets over Max. DTS heeft de interesse weten te genereren en vervolgens hebben ze ook een flink deel van het narratief bepaald, met een hele hoop onzinverhalen, iets waar verschillende coureurs, waaronder ook Verstappen, kritisch over zijn geweest.
Maar een realityshow is een beproefde manier om iets te promoten. Ook de UFC was op sterven na dood totdat ze met 'The Ultimate Fighter' kwamen, en Dana White, de promotor van de UFC en waarschijnlijk de beste sportpromotor die er is, heeft gezegd dat zonder dat programma, ze het niet gered hadden.
Max is wereldberoemd, in Nederland. Internationaal gaven ze niet veel om hem. Dat is nu anders, maar alsnog is hij niet de grootheid die we in Nederland denken dat hij internationaal is. Niet mainstream, dus ook buiten de F1.

het klonk allemaal best leuk en onderbouwd enzo, tot hier

Volgens mij kwam Max zo rond z'n regenrace in Brazilië de F1 wereld echt binnen namelijk.. Maar goed, dat is alweer zo'n zes jaar geleden dus m'n geheugen kan mij in de steek laten.. DTS begon pas in 2019.. Volgens mij vond die Sam Collins hem toen ook maar een lucky guy terwijl anderen journalisten hem een 'breath of fresh air' vonden voor de F1 en (en de volledige Braziliaanse bevolking) hem al met Senna begonnen te vergelijken_O-
Olav is wat dat betreft een one-man-show die altijd dé man aan tafel wil zijn. Met wat opmerkingen, feitjes of zaken.siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:34:
[...]
Als Plooij een narcist zou zijn, wat is Olav dan wel niet?Er zijn redenen dat Kalff niet door is gegaan met Olav. Plooij wilt die 'rol' blijkbaar wel vervullen wat Olav ervan verwacht.
Ik kijk al meer dan 2 decennia (klinkt zo leuk) niet meer naar NL tv. Gewoon zwaar onprofessioneel in zijn geheel, zit geen ontwikkeling/verbetering in naar mijn mening. Dus ik kan er weinig over oordelen hoe het nú is, maar gezien de commentaren merk ik dat er weinig veranderd is.
Maar hoe is het NL commentaar relevant voor het Britse/wereldcommentaar? Dus omdat Mol & Co het doen is het prima als anderen het ook doen. Of andersom, ja maar jullie klagen over Sky, dan moet wat over Mol gezegd worden. Poeh, wat een volwassen reactie....
Het is gewoon eenvoudig, Sky, én F1TV hebben gewoon meer bereik dan een Mol & Co. Zelfs toen Plooij Ocon voor van alles en nog wat uitmaakt kwam dat niet echt 'ver'. Dat maakt het overigens helemaal niet goed! Maar het heeft minder impact dan dat Sky 12 maanden lang probeerd te stangen of dat het continu de persoonlijke mening van een bepaalde persoon blijft herhalen en dat toelaat. Net als dat bekende Nederlanders een 'voorbeeldfunctie' hebben en daardoor in de spotlight staan, zo ook heeft Sky een primaire voorbeeldfunctie voor de rest, want ze zijn gewoon de standaard world feed.
Hij heeft een keer verteld dat hij met iemand op Hockenheim stond te praten, toen Mick met de Ferrari van z'n pa rondjes aan het rijden was (V8/10 of 12, weet ik niet) en dat diegene met wie hij in gesprek was helemaal opfleurde en enthousiast werd. Waarop Olav zei: Ja weetjje, been there, done that, got the T-shirt. Voor mij is het allemaal niet zo speciaal meer.
De manier waarop hij het vertelde met de arrogantie...... Blegh.
Nee Olav, maar de wereld draait ook niet om jou. Toch?
Goed lezen en een beetje nadenken. Je hebt het over F1, niet bepaald een volkssport. En zeker destijds werd er amper over gepubliceerd buiten de relevante katernen en andere media-omgevingen. Natuurlijk was iedereen enthousiast over mooie races; iedereen die F1 volgde. Daarbuiten kreeg men het niet mee. Sowieso is F1 eigenlijk een beetje een apart wereldje. DTS heeft de sport gebracht naar mensen die geen F1-fan waren en hierdoor de sport zijn gaan volgen. In Nederland was het door de zware promotie van Max en daarnaast dat F1 'gratis' was voor de meeste mensen aangezien de meeste mensen Ziggo hebben wat anders dan in derest van de wereld.D-Ed schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:11:
[...]
![]()
![]()
![]()
het klonk allemaal best leuk en onderbouwd enzo, tot hier![]()
Volgens mij kwam Max zo rond z'n regenrace in Brazilië de F1 wereld echt binnen namelijk.. Maar goed, dat is alweer zo'n zes jaar geleden dus m'n geheugen kan mij in de steek laten.. DTS begon pas in 2019.. Volgens mij vond die Sam Collins hem toen ook maar een lucky guy terwijl anderen journalisten hem een 'breath of fresh air' vonden voor de F1 en (en de volledige Braziliaanse bevolking) hem al met Senna begonnen te vergelijken_O-
B.S.U.R.
Kalff is gestopt omdat hij het niet meer kon combineren met zijn eigen racecarrière. Weet niet of dat toen nog in het DTCC was of (ook) elders. Daarnaast waren er ook conflicterende zaken waardoor Kalff niet mee ging, omdat hij bij RTL bleef werken, toen SBS het overnam. Daarna kwam het terug bij RTL en werkte Kalff vanuit de studio. Toen het vervolgens naar Ziggo ging, bleef Kalff weer bij RTL.siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:34:
[...]
Als Plooij een narcist zou zijn, wat is Olav dan wel niet?Er zijn redenen dat Kalff niet door is gegaan met Olav. Plooij wilt die 'rol' blijkbaar wel vervullen wat Olav ervan verwacht.
Kalff heeft ook meermaals verteld dat hij en Mol ook gewoon nog met elkaar spreken. Dus er is geen sprake van dat ze niet met elkaar door de deur zouden kunnen oid.
B.S.U.R.
Als jij nou ook een beetje beter leest ipv erop los fantaseert over wat iemand schrijft.. Dat is precies wat ik zeg namelijk..RaJitsu schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:36:
[...]
Goed lezen en een beetje nadenken. Je hebt het over F1, niet bepaald een volkssport. En zeker destijds werd er amper over gepubliceerd buiten de relevante katernen en andere media-omgevingen. Natuurlijk was iedereen enthousiast over mooie races; iedereen die F1 volgde. Daarbuiten kreeg men het niet mee. Sowieso is F1 eigenlijk een beetje een apart wereldje. DTS heeft de sport gebracht naar mensen die geen F1-fan waren en hierdoor de sport zijn gaan volgen. In Nederland was het door de zware promotie van Max en daarnaast dat F1 'gratis' was voor de meeste mensen aangezien de meeste mensen Ziggo hebben wat anders dan in derest van de wereld.
Maar goed, volgens mij heb je al je eigen facts prima op orde en valt er weinig te bespreken. Prima 👌
Ben ik de enige die vindt dat deze discussie een eigen draadje verdient?
Het heeft IMHO niet zo veel met de "Kwaliteit van uitzendingen" te maken.
Ach, het is dec. '21 all over again, het gaat vanzelf wel weer over 😉Toff schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:48:
Ben ik de enige die vindt dat deze discussie een eigen draadje verdient?
Testing, one, two ...
Hopelijk gaat al het gezeur over wat er wel en niet besproken mag worden ook eens over.....
Ik kan Olav ook niet verdragen. Zit heel arrogant aan tafel beetje te schrijven en in z’n boekje iets doen. Raar ventje is het.StealthyPeanut schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:23:
[...]
Olav is wat dat betreft een one-man-show die altijd dé man aan tafel wil zijn. Met wat opmerkingen, feitjes of zaken.
Hij heeft een keer verteld dat hij met iemand op Hockenheim stond te praten, toen Mick met de Ferrari van z'n pa rondjes aan het rijden was (V8/10 of 12, weet ik niet) en dat diegene met wie hij in gesprek was helemaal opfleurde en enthousiast werd. Waarop Olav zei: Ja weetjje, been there, done that, got the T-shirt. Voor mij is het allemaal niet zo speciaal meer.
De manier waarop hij het vertelde met de arrogantie...... Blegh.
Nee Olav, maar de wereld draait ook niet om jou. Toch?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja je moet ook niet op tv als een f1 live verslag doen je ding is. dan heb je alleen maar tijd voor wat er op dat moment gebeurd en niet voor bijzaken en meningen. ja dat gaat mij dan ook tegen staan.Tylen schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:48:
[...]
Ik kan Olav ook niet verdragen. Zit heel arrogant aan tafel beetje te schrijven en in z’n boekje iets doen. Raar ventje is het.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Een enkele post tegenover hoeveel? Dat is geen zeuren hoor. Verder verdraai je mijn post door te beweren dat er iets niet besproken zou mogen worden. Ik gaf zelfs aan, dat er een apart topic voor zou kunnen komen, zoals wel vaker gebeurt, wanneer er een duidelijke afsplitsing van discussies plaatsvindt.siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:35:
Hopelijk gaat al het gezeur over wat er wel en niet besproken mag worden ook eens over.....
Of wilde je alleen maar grappig doen, over mijn rug?
Alles en iedereen die wat over (tegen) Olaf en Jack heeft te zeggen: Jullie zoeken het zelf op. De F1 zoals F1TV en ViaPlay dat doorgeven heeft helemaal geen Jack en Olaf. En als je er niet naar kijkt, dan hoef je hier daarover niet je gal te spuwen. Wil je dat toch, geef dan ook je mening over het commentaar zoals dat bij de NOS wordt gegeven om maar eens wat anders te vergelijken met wat er met de F1 beelden wordt meegezonden.Tylen schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:48:
[...]
Ik kan Olav ook niet verdragen. Zit heel arrogant aan tafel beetje te schrijven en in z’n boekje iets doen. Raar ventje is het.
En de dosis F1-geouwehoer die je elke vrijdag avond en voor en na de races kan zien en horen moet je apart opzoeken. Als je daar iets op tegen hebt, dan zoek je dat niet op.
Zelf mag ik graag naar deze programma's luisteren. Heerlijk chauvinistisch, gezond luchtig en vooral niet al te serieus. Precies wat ik kan hebben op de vrijdag avond en wat ik ergens rond de race op zondag nodig heb.
Maak jij je nu niet een beetje druk om niets, krijg persoonlijk een hoog pot verwijt de ketel verhaal. Prima dat je Olav wel of niet mag, maar hij heeft zeker recht van spreken. Hij draait sinds begin jaren 90 mee in het F1 wereldje. Natuurlijk hoef je het niet met hem eens te zijn, maar zoals ik al schreef, hij heeft door zijn ervaring een zekere autoriteit. Iets wat door de FOm ook erkend is door dat hij een levenslange free padockpass heeft. De man heeft genoeg gedaan om F1 bij veel mensen hier op tv te krijgen. Jij vind zijn huidige gedrag misschien arogant, een ander kan aangeven dat hij uit ervaring praat. Nogmaals, de man is al in de F1 actief voor dat een flink aantal users hier niets meer waren dan een schalkse blik in de ogen van jullie vaders. Zet het toetsenbordridders ego even van je af. Schat de man op op zijn juiste waarde en ga door met ademhalen..Tylen schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:48:
[...]
Dit land zou echt veel vriendelijker en verdraagzamer zijn als we ons met zijn allen eens wat minder aan elkaar zouden ergeren.
Olav zit in het Ziggo Racecafe als analist en om als ervaringsdeskundige van het F1 wereldje zijn mening te geven. Ik durf hem wel aan, er is geen Nederlander die live even veel F1 races heeft mee gemaakt als dhr Mol him zelf. Afkraken kan iedereen...
[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 02-11-2022 00:42 ]
En Brundle bekent kleur:
https://www.gpblog.com/en...ogue-is-the-only-way.html
Treurig, net doen alsof ie onpartijdig probeerd te zijn, maar wel de haat steunen....
Treurig, net doen alsof ie onpartijdig probeerd te zijn, maar wel de haat steunen....
Hoezo? Hij verdedigt Ted toch niet? Hij zegt alleen dat beide partijen (coureurs & journalisten) met elkaar moeten blijven praten / de coureurs de journalisten te woord "moeten" blijven staan. Hij zegt niet dat hij het 100% eens is met de eerdere uitspraken van Kravitz.siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 06:46:
En Brundle bekent kleur:
En dat Brundle dat nu publiekelijk roept is natuurlijk ook weer niet zo gek. Het gaat uiteindelijk ook om zijn baan. Niet alleen als verslaggever maar ook als werknemer van de zender die, een weekend, geboycot is door dat ene team. Als dit vaker voor komt en/of met meer coureurs (onder artikel staat ook nog een link naar artikel over Norris die kritiek op Kravitz heeft) dan kan het Sky natuurlijk kijkers gaan kosten wat voor Brundles baan niet goed is. Maar geen idee hoe vaak Brundle zijn werk überhaupt nog doet. Want die is dit jaar alweer minder aanwezig dan afgelopen jaren?
Huh 'he has my full support', schrijft hij letterlijk. Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat hij hem volledig steunt? En volledig als in ook de uitspraken? Hij staat er vaak naast en zit in zijn team. Als MB dat niet okay had gevonden had hij TK er al lang op aangesproken.RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:19:
[...]
Hoezo? Hij verdedigt Ted toch niet? Hij zegt alleen dat beide partijen (coureurs & journalisten) met elkaar moeten blijven praten / de coureurs de journalisten te woord "moeten" blijven staan. Hij zegt niet dat hij het 100% eens is met de eerdere uitspraken van Kravitz.
En dat Brundle dat nu publiekelijk roept is natuurlijk ook weer niet zo gek. Het gaat uiteindelijk ook om zijn baan. Niet alleen als verslaggever maar ook als werknemer van de zender die, een weekend, geboycot is door dat ene team. Als dit vaker voor komt en/of met meer coureurs (onder artikel staat ook nog een link naar artikel over Norris die kritiek op Kravitz heeft) dan kan het Sky natuurlijk kijkers gaan kosten wat voor Brundles baan niet goed is. Maar geen idee hoe vaak Brundle zijn werk überhaupt nog doet. Want die is dit jaar alweer minder aanwezig dan afgelopen jaren?
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 02-11-2022 07:25 ]
Ik kijk vanaf het begin van f1tv al via f1tv. En ik zeg niet dat zijn commentaar slecht is. Ik heb het over zijn gedrag aan tafel bij race cafe.beerse schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:31:
[...]
Alles en iedereen die wat over (tegen) Olaf en Jack heeft te zeggen: Jullie zoeken het zelf op. De F1 zoals F1TV en ViaPlay dat doorgeven heeft helemaal geen Jack en Olaf. En als je er niet naar kijkt, dan hoef je hier daarover niet je gal te spuwen. Wil je dat toch, geef dan ook je mening over het commentaar zoals dat bij de NOS wordt gegeven om maar eens wat anders te vergelijken met wat er met de F1 beelden wordt meegezonden.
En de dosis F1-geouwehoer die je elke vrijdag avond en voor en na de races kan zien en horen moet je apart opzoeken. Als je daar iets op tegen hebt, dan zoek je dat niet op.
Zelf mag ik graag naar deze programma's luisteren. Heerlijk chauvinistisch, gezond luchtig en vooral niet al te serieus. Precies wat ik kan hebben op de vrijdag avond en wat ik ergens rond de race op zondag nodig heb.
Whoops, het is nog vroeg.siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:24:
[...]
Huh 'he has my full support', schrijft hij letterlijk. Hoe kan ik dat anders interpreteren dan dat hij hem volledig steunt? En volledig als in ook de uitspraken? Hij staat er vaak naast en zit in zijn team. Als MB dat niet okay had gevonden had hij TK er al lang op aangesproken.
Maar hij geeft dan weer niet aan achter de woorden van Kravitz te staan. En we weten allemaal dat een voetbaltrainer die het slecht doet ook op zondag na de wedstrijd noyde volledige steun heeft van de directie, staf, en spelers, maar op maandagmorgen alsnog ontslagen wordt
Dus er is hoop!RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:44:
[...]
Whoops, het is nog vroeg.
Maar hij geeft dan weer niet aan achter de woorden van Kravitz te staan. En we weten allemaal dat een voetbaltrainer die het slecht doet ook op zondag na de wedstrijd noyde volledige steun heeft van de directie, staf, en spelers, maar op maandagmorgen alsnog ontslagen wordt
Hij kan niets anders zeggen dan iets dat zijn collega volledig ondersteunt. Net als dat Brundle's collega's achter hem staan als hij Monza in 2021 een race-incident noemt of zich raar gedraagt tegen bepaalde celebrities. Je bent een slechte collega als je dit niet doet. Verder blijf ik zeggen dat wat Kravitz deed niets mis mee is, tenzij je overgevoelig bent.siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:24:
[...]
Huh 'he has my full support', schrijft hij letterlijk.
Wat mensen hier zeggen over Olav Mol... Ik ben ook al jaren geen fan van zijn commentaar, waarin hij te veel zelf een character wil zijn en zich het label van de ultieme expert opgespeld heeft en zelfs andere analytici bekritiseerd heeft met een zwakke basis.
Maar ik denk dat zonder Olav Mol de F1 in Nederland nooit zo populair had kunnen worden. Van eerst het enthousiasmeren van race-fans door niet alleen het race-deel te brengen maar ook het uitgebreide programma met een voorbeschouwing waarin aero-veranderingen gepresenteerd werden en heel vroeger ook iets als pitpost en interviews met een bepaald persoon uit de F1, meestal een coureur, tot later het mainstream aanspreken als een typische karakter-commentator waarbij het vooral ging om het enthousiasme in plaats van informeren, omdat de bredere groep die men wilde aanspreken toch niets gaf om de specifieke nerd-informatie.
De arrogantie die veel mensen zien met het schrijven in zijn boekje aan tafel, etc. etc. en dat hij niet met een co-commentator wil werken is misschien een ding, maar deels ook omdat het gewoon iemand van de oude stempel is die al jaren dingen doet op zijn manier. Dat is ook de reden dat hij moeite heeft met het bijhouden van alle gegevens. Mol is iemand gebleken die niet kan omschakelen naar een nieuwe manier van werken en wil alles doen op basis van parate kennis en spreken vanuit een autoriteitspositie. En dat is misschien niet meer van deze tijd. Zeker niet als het doel is om een compleet geïnformeerd beeld te geven.
Dat laatste is echter minder nodig dan veel mensen denken. Je ziet het ook aan commentaar bij overige sporten. De meeste commentatoren hebben niet echt verstand van voetbal, ze omschrijven gewoon wat er gebeurt op beeld, en zeggen niets over systemen of strategieën en zelden iets over de specifieke kwaliteiten van een speler. Dat is, als ze überhaupt bekend zijn met deze zaken.
Vechtsport geldt hetzelfde voor. De meeste mensen gaan echt niet zitten nadenken wat een technische commentator zegt over wat voor positie ingenomen moet worden om een bepaalde zwakte uit te buiten. Verder dan 'hij moet dit doen om eruit te komen' hoeft het feitelijk niet te gaan.
Dat iemand zelf altijd bij de races is, al jarenlang, geeft inderdaad legitimiteit. Echter, zo'n levenslange access zegt natuurlijk niet zoveel. Dat zegt alleen dat je er lang gewerkt hebt, en niet zozeer iets over de kwaliteit van je content. Mol heeft wel wat rare verhalen verteld en ook meermaals bepaalde dingen ontzettend eenzijdig uitgelegd. Derhalve vind ik het geen autoriteit, juist omdat hij zichzelf iets te makkelijk als autoriteit neerzet en nooit open staat voor een ander verhaal.Bullet NL schreef op woensdag 2 november 2022 @ 00:28:
Iets wat door de FOm ook erkend is door dat hij een levenslange free padockpass heeft.
Vaak heeft dit te maken met een bepaald nationalistisch gevoel, zoals we de zijde van Sauber rond Giedo-gate nooit gehoord hebben van Mol, en ze rond Renault al helemaal extreem werden, buiten iedere rationaliteit om. Maar ook dat pakketjes-verhaal rond Honda of dat Ricciardo geen goede feedback kan verzorgen is iets dat alleen Mol geroepen heeft, meermaals, terwijl hier geen basis voor te vinden elders.
Nu zou je kunnen stellen dat dit is omdat ze exclusieve info hebben, maar dat lijkt me niet bepaald redelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door RaJitsu op 02-11-2022 11:35 ]
B.S.U.R.
Serieus, je bent een slechte collega als je iemand confronteert danwel aanspreekt met (mogelijk) slecht gedrag danwel uitspraken?RaJitsu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:29:
[...]
Hij kan niets anders zeggen dan iets dat zijn collega volledig ondersteunt. Net als dat Brundle's collega's achter hem staan als hij Monza in 2021 een race-incident noemt of zich raar gedraagt tegen bepaalde celebrities. Je bent een slechte collega als je dit niet doet. Verder blijf ik zeggen dat wat Kravitz deed niets mis mee is, tenzij je overgevoelig bent.
Ik kijk vanaf de start van 94 al mee als 'kind', maar al snel waren de 'foutjes' van Mol niet uit te staan. Hij heeft zich nooit willen ontwikkelen, laat staan verbeteren. Toen de grotere zenders naar 2 man gingen voor het commentaar, heeft hij dat niet gedaan. Gezien het karakter van Mol, of dat nou egosime, arrogantie of grootheidswaanzin is, het is en blijft een feit dat hij zich compleet niet ontwikkeld heeft. Ergens is dat knap, bijna 30 jaar lang stilstaan in een high tech omgeving, maar ergens is het gewooon diep triest. Ik vind het knap van Viaplay dat ze een andere weg durven in te slaan. En gezien de uitermate zielige en kinderachtige reactie van Mol op dát nieuws, denk ik dat ik wel zijn karakter goed heb ingeschat.De arrogantie die veel mensen zien met het schrijven in zijn boekje aan tafel, etc. etc. en dat hij niet met een co-commentator wil werken is misschien een ding, maar deels ook omdat het gewoon iemand van de oude stempel is die al jaren dingen doet op zijn manier. Dat is ook de reden dat hij moeite heeft met het bijhouden van alle gegevens. Mol is iemand gebleken die niet kan omschakelen naar een nieuwe manier van werken en wil alles doen op basis van parate kennis en spreken vanuit een autoriteitspositie. En dat is misschien niet meer van deze tijd. Zeker niet als het doel is om een compleet geïnformeerd beeld te geven.
Nee, als je hum publiekelijk afvalt. Ik heb als leraar ook meegemaakt dat collega's wat dingen gedaan hadden dat niet helemaal ok was (beoordelingen niet op een juiste manier uitgewerkt of te streng geweest naar een misdragend kind) waar ouders kritiek op hadden. Ik ging dan natuurlijk niet zeggen dat die ouders het correct hadden, omdat je ze dan een vrijbrief geeft om overal kritisch op te zijn en veranderingen te verwachten, en uitspraken van mij tegen een collega konden gebruiken.siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:37:
[...]
Serieus, je bent een slechte collega als je iemand confronteert danwel aanspreekt met (mogelijk) slecht gedrag danwel uitspraken?
Dat is inderdaad wel een ding. Ik kijk sinds rond dezelfde periode. Volgens mij zelfs op het jaar precies, wanneer je praat over dat ik echt iedere race ben gaan kijken. Dat ze zo verongelijkt reageerden op de keus van Viaplay, inclusief een kinderachtig middelvingertje ging inderdaad nergens over. Tegelijkertijd werkte het wel gewoon voor de zender. Vergeet niet dat het ook een programma met een redelijk beperkt budget was destijds. Ik denk dat totdat Ziggo het overnam, er niet eens het budget was om iemand naast Mol te zetten. Onderschat niet hoeveel geld dit kost. Ik vind dat ze wel de complimenten verdienen dat ze met iets van drie man (twee man, en een vrouw) lange tijd dit programma geproduceerd hebben al deze jaren. Pas bij Ziggo ging het team achter de schermen omhoog.Ik vind het knap van Viaplay dat ze een andere weg durven in te slaan. En gezien de uitermate zielige en kinderachtige reactie van Mol op dát nieuws, denk ik dat ik wel zijn karakter goed heb ingeschat.
Het ding is dat veel info mensen weinig doet. Je ziet het ook bij VI (of hoe dat programma tegenwoordig ook heet). Alle grappen en grollen vindt men leuk, ging het daadwerkelijk alleen over voetbal, kreeg je op social reacties dat het zo saai was.
Wie had er verder naast Mol kunnen zitten? Ik denk dat iedere racer die het had gekund, gewoon te saai was. Misschien Tom Coronel destijds? Maar die racete toen en wilde altijd TV alleen naast het racen doen. Dus dan blijven mensen uit een paar bekende racefamilies over die stuk voor stuk te saai zijn of gewoon de kennis niet hebben. Dat is, áls ze al bereid waren er te gaan zitten.
Zenders uit echte racelanden hadden veel meer keus, of gewoon de noodzaak omdat de presentator écht niets over racen wist. Dus dan kreeg je bijv iets wat je bij de Vlamingen kreeg wat je vast wel eens gehoord hebt (veel mensen schakelden in de reclame over) waar je twee commentatoren had die niet echt verstand van racen hadden en daarnaast weinig karakter konden tonen.
B.S.U.R.
Hier een goede video van GP Culture die het Sky probleem uitstekend weet uit te leggen...
Zal wel aan mij liggen, maar als hij (de channel danwel commentator) genoten heeft van de dominatie van Lewis omdat ie Brits is, dan heeft ie het echt niet begrepen.Sterker nog, dit is een prima video om te begriijpen waar de problemen vandaan komen itt wat het probeerd te zijn.Bullet NL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:11:
[YouTube: What Verstappen JUST DID is INSANE!]
Hier een goede video van GP Culture die het Sky probleem uitstekend weet uit te leggen...
Het gaat niet om de sport, maar om nationalisme. De video pretendeerd dan te zeggen dat té veel nationalisme niet goed is, maar ach....
Dat is het treurige aan de hele saga. Het gaat te weinig nog om de sport, om het racen, maar om wie er wint.
Ik vond het fantastisch dat Gerhard Berger won op Hockenheim, ik vond het fantastisch dat Jean Alesi in Canada won. Zouden dit soort mensen dat ook fantatisch vinden als dat nu zou gebeuren? Ik betwijfel het....
Denk dat je dat iets te zwaar in ziet.siggy schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 00:04:
[...]
Zal wel aan mij liggen, maar als hij (de channel danwel commentator) genoten heeft van de dominatie van Lewis omdat ie Brits is, dan heeft ie het echt niet begrepen.Sterker nog, dit is een prima video om te begriijpen waar de problemen vandaan komen itt wat het probeerd te zijn.
Het gaat niet om de sport, maar om nationalisme. De video pretendeerd dan te zeggen dat té veel nationalisme niet goed is, maar ach....
Dat is het treurige aan de hele saga. Het gaat te weinig nog om de sport, om het racen, maar om wie er wint.
Ik vond het fantastisch dat Gerhard Berger won op Hockenheim, ik vond het fantastisch dat Jean Alesi in Canada won. Zouden dit soort mensen dat ook fantatisch vinden als dat nu zou gebeuren? Ik betwijfel het....
Ben het wel met hem eens, een beetje nationalisme is niet erg. Maar het moet wel binnen de perken blijven en belangrijker; je moet het niet te serieus nemen. Maak er af en toe een grapje over waardoor het luchtig blijft.
Dat laatste is het grootste probleem met Sky (in het bijzonder Kravitz) momenteel: ze lijken geobsedeerd door een zelf gecreëerd onrecht ten aanzien van Hamilton. Waarom? Geen idee. Het is sneu voor hem (en de Britten/Sky) zoals Abu Dhabi verlopen is en hij daardoor geen 8-voudig WDC werd, maar iemand die er van iets grotere afstand naar kijkt ziet dat Hamilton ook wel geluk heeft gehad. Jarenlang een dominante auto gecombineerd met Bottas die contractueel de tweede rijder was. En natuurlijk de vele gelukjes die hij vorig jaar heeft gehad waardoor hij überhaupt die uitgangspositie in Abu Dhabi had.
Iemand op iets meer afstand of zelfs een Hamilton-fan zet dit vrij snel na zo'n laatste wedstrijd van zich af en gaat door. De grootste aanklacht tegen Sky is dan ook niet zozeer dat ze biased zijn, maar meer dat ze maar blijven roeren in deze wonde waar veel mensen op de interwebs (ook getuige dit forum) dan weer aanstoot aan nemen. En daar moeten ze een keer mee stoppen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De meeste kennen Race Control wel om multie view naar de F1 te kijken maar vandaag kwam ik bij toeval achter een andere app die er net wat meer slick uit ziet met een hele berg functies.
MultiViewer for F1
Ik kon hem niet vinden in dit topic dus dacht meld hem even
/edit:
Was dus al wel eerder gemeld, thanks @PerlinNoise
MultiViewer for F1
/edit:
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 11-11-2022 09:29 ]
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3schumi2004 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:07:
MultiViewer for F1
Mercedes was de 2de helft van seizoen gewoon een stuk sneller dan redbullalexbl69 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:43:
[...]
Denk dat je dat iets te zwaar in ziet.
maar iemand die er van iets grotere afstand naar kijkt ziet dat Hamilton ook wel geluk heeft gehad. Jarenlang een dominante auto gecombineerd met Bottas die contractueel de tweede rijder was. En natuurlijk de vele gelukjes die hij vorig jaar heeft gehad waardoor hij überhaupt die uitgangspositie in Abu Dhabi had.
Iemand op iets meer afstand of zelfs een Hamilton-fan zet dit vrij snel na zo'n laatste wedstrijd van zich af en gaat door. De grootste aanklacht tegen Sky is dan ook niet zozeer dat ze biased zijn, maar meer dat ze maar blijven roeren in deze wonde waar veel mensen op de interwebs (ook getuige dit forum) dan weer aanstoot aan nemen. En daar moeten ze een keer mee stoppen.
[ Voor 21% gewijzigd door MaXeRs op 11-11-2022 10:14 ]
Ja en nu niet meer alleen Sky blijft er maar over doorzeuren.MaXeRs schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:12:
[...]
Mercedes was de 2de helft van seizoen gewoon een stuk sneller dan redbull
Hmmm waarom geen qualy op de gewone viaplay zender, moet het via de app kijken?
Alleen op zaterdag en zondag is de tv zender beschikbaar.Scuderia110 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:03:
Hmmm waarom geen qualy op de gewone viaplay zender, moet het via de app kijken?
I intend to live forever. So far, so good.
Goed om te weten. Dan dus ook geen viaplay volgend jaar.IkWilbert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:06:
[...]
Alleen op zaterdag en zondag is de tv zender beschikbaar.
Blijf ik bij f1tv
Die TV zender was natuurlijk nooit de bedoeling. Die is er alleen maar gekomen omdat er gevreesd werd dat ViaPlay het niet aan zou kunnen v.w.b. streamen. Initieel zou die zender ook alweer in augustus meen ik verdwijnen, en is vervolgens alsnog opgerekt tot (minimaal) eind van het seizoen. Waarbij die zender bij mijn weten ook alleen live is voor F1, en niet voor de andere sporten die ViaPlay uitzend.Mel33 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:19:
[...]
Goed om te weten. Dan dus ook geen viaplay volgend jaar.
Blijf ik bij f1tv
Gisteravond was wel te merken dat die vrees terecht is geweest, Viaplay klapperde als een gek tijdens Q1. Wisselde meerdere keren per minuut van bitrate om maar niet stil te vallen. Dat gebeurde uiteindelijk 'maar' 2 keer. Was wel een beetje een 'perfect storm': F1 op het drukste uurtje van de dag en met alle Ziggo-kijkers ook op het streaming platform omdat het lineaire kanaal niet in de lucht was. Leermomentje voor Viaplay denk ik zo.
^
Het probleem is niet de leermomentjes, daar hebben ze er genoeg van gehad.
Er ook wat mee doen, dat is het waar het misgaat
Het probleem is niet de leermomentjes, daar hebben ze er genoeg van gehad.
Er ook wat mee doen, dat is het waar het misgaat
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Voor zover TotaalTV een goede bron is stond daar vermeld dat Viaplay de zender gaat vullen met meer uitzendingen. o.a. Nederlandse producties (Masterchef en Dragons Den) en Darts.RobertMe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:10:
[...]
Die TV zender was natuurlijk nooit de bedoeling. Die is er alleen maar gekomen omdat er gevreesd werd dat ViaPlay het niet aan zou kunnen v.w.b. streamen. Initieel zou die zender ook alweer in augustus meen ik verdwijnen, en is vervolgens alsnog opgerekt tot (minimaal) eind van het seizoen. Waarbij die zender bij mijn weten ook alleen live is voor F1, en niet voor de andere sporten die ViaPlay uitzend.
WK Darts verwacht ik eerlijk gezegd gewoon via het vaste kanaal.
In andere landen zoeken ze de samenwerking met Film1 of kopen ze sportzenders op voor vaste kanalen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-11-2022 15:13 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik kijk nu ziggo f1 hoogtepunten op kanaal 14
En het beeld is 0.5sec trager dan de geluid.
Apart nog nooit gehad. Moet ik nu in me decoder gaan instellen of is dit bij iedereen zo.?
En het beeld is 0.5sec trager dan de geluid.
Apart nog nooit gehad. Moet ik nu in me decoder gaan instellen of is dit bij iedereen zo.?
Het einde van het seizoen nadert.
Mijn viaplay abo ook.
Begin dit seizoen gekozen voor viaplay voor met name de voor en nabeschouwing.
Voor komend seizoen lichte twijfel. Viaplay of f1.com.
Ik erger me niet aan het commentaar van viaplay. In ieder niet meer of minder dan dat ik me aan Olav Mol erger.
Live timing en trackchart vind ik wel belangrijk.
Mijn opzet nu is: mainstream op de tv. Op 2 extra schermen dus live timing en trackchart.
Alles via viaplay.
Hoe is de voor en nabeschouwing van F1.com?
Hoe makkelijk zijn de extra schermen in gebruik bij f1.com?
Mijn viaplay abo ook.
Ik erger me niet aan het commentaar van viaplay. In ieder niet meer of minder dan dat ik me aan Olav Mol erger.
Mijn opzet nu is: mainstream op de tv. Op 2 extra schermen dus live timing en trackchart.
Alles via viaplay.
Ik zou dan eens kijken naar f1mv.com icm F1TVp.d.akkerman schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:15:
Mijn viaplay abo ook.
Alles via viaplay.
Hoe doe je de live timing en trackchart via Viaplay op extra schermen. Ik dacht dat je voor zoiets juist F1tv nodig had.p.d.akkerman schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:15:
Mijn viaplay abo ook.
Alles via viaplay.
De voor- en nabeschouwing staan meestal ook live op YouTube. Dus dat zou je vanavond kunnen proberen.p.d.akkerman schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:15:
Mijn viaplay abo ook.
Alles via viaplay.
Viaplay geeft zover ik het weet ruimte voor twee beeldschermen die live streams volgen (op 1 account). Je kan de eentje gebruiken voor de hoofd stream en de ander om een coureur te volgen, live timing of track chart (via andere browser openen of tablet/smartphone bijvoorbeeld). Viaplay heeft namelijk tijdens de race meerdere kanalen open, ook een back up feed zonder commentaar (letterlijk alleen de FOM beelden).meesje schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:05:
[...]
Hoe doe je de live timing en trackchart via Viaplay op extra schermen. Ik dacht dat je voor zoiets juist F1tv nodig had.
Op de tv (Philips) start ik de mainstreammeesje schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:05:
[...]
Hoe doe je de live timing en trackchart via Viaplay op extra schermen. Ik dacht dat je voor zoiets juist F1tv nodig had.
Zodra we gaan starten heb ik een tablet en Android laptop staan
Hierop start ik de 2 extra streams die beschikbaar zijn op de app.
Live timing en trackchart.
Let op het gaat weleens mis als ik de mainstream op de tablet of ander device heb gekeken. Dan krijg je gezeur dat je al meerdere streams hebt lopen
:strip_exif()/f/image/yDkle2KQlFjg0lzxHnzLwJsj.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan met F1TV ook prima op meerdere schermen. Je hebt dan keuze uit F1TV commentaar (mijn keuze), en dan heb je ook pre en after shows. Of Sky/Viaplay commentaar geen pre en after shows.p.d.akkerman schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:46:
[...]
Op de tv (Philips) start ik de mainstream
Zodra we gaan starten heb ik een tablet en Android laptop staan
Hierop start ik de 2 extra streams die beschikbaar zijn op de app.
Live timing en trackchart.
Let op het gaat weleens mis als ik de mainstream op de tablet of ander device heb gekeken. Dan krijg je gezeur dat je al meerdere streams hebt lopen [Afbeelding]
Ik kijk sinds begin jaren 90 dus opgegroeid met Olav, dit jaar F1TV en het geeft weer een andere dimensie en bevalt heel goed. Viaplay trek ik echt niet, paar keer stukjes geprobeerd. Maar ieder zijn ding en ik denk dan "Er zit een knop op je tv, die helpt je zo uit de puree".
Meer mensen laat dat F1 tv terugschakelt naar lage kwaliteit steeds?
Ja hier ook last van.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
Ja, eerder race waarbij ik dit zo ervaar eigenlijk.
Hopelijk snel opgelost.
Hopelijk snel opgelost.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Nope. Rete strak.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
De eerste 15 minuten was het wat minder maar nu hier ook weer prima.
Nee, ik zet hem altijd vast op MAXimale kwaliteit na het starten van een stream.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
Als het op auto staat wil dat wel eens gebeuren.
Kijk je via een Chromecast? Ik heb het idee dat de Chromecast 2018 het niet aan kan en oververhit. De uitzending stopte hier 3 keer (plus regelmatig kwaliteitsverlies).Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
Zijn er mensen met de nieuwe Chromecast 2022 HD? Hoe doet deze het met live uitzendingen?
Nee via de Apple TVLongBowNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:52:
[...]
Kijk je via een Chromecast? Ik heb het idee dat de Chromecast 2018 het niet aan kan en oververhit. De uitzending stopte hier 3 keer (plus regelmatig kwaliteitsverlies).
Zijn er mensen met de nieuwe Chromecast 2022 HD? Hoe doet deze het met live uitzendingen?
Ik stel de stream altijd op 1080p in maar vorige race had ik er helaas ook wat last van.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Even 1x, kortstondig, en dat heb ik anders werkelijk nooit. Waar ik meer last van had is dat de app zelf niet door wilde starten, wilde in eerste instantie niet direct met het hoofdscherm komen, er was dus even wat aan de hand bij aanvang race wellicht?Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
Mijn dochter had hetzelfde probleem met niet willen doorstarten van dezelfde app, en die zit elders te kijken.
Gelukkig was dat verder het enige, daarna geen klagen meer.
Testing, one, two ...
hier een nieuwe chromecast. aangesloten met adapter via netwerk kabel. geen enkele streaming issues.LongBowNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:52:
[...]
Kijk je via een Chromecast? Ik heb het idee dat de Chromecast 2018 het niet aan kan en oververhit. De uitzending stopte hier 3 keer (plus regelmatig kwaliteitsverlies).
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Helaas wel, terwijl ik normaal geen enkel probleem heb met het kijken, tijdens de sprintrace geen last gehad trouwens.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
Ja hier ook een aantal keer gehad, maar al vrij snel op de hoogste kwaliteit gezet en toen geen last meer gehad.Skidmarks schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:06:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Iemand nog wat gehoord?knights16 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:44:
[...]
Iemand nog eens wat gehoord over dit initiatief ?
off-topic: maar hebben heel toevallig meer mensen veel spam gekregen na zich hiervoor aangemeld te hebben?
——
F1OnTV
@F1onTV_
·
Oct 5
Hey there!
Right now the app is almost done. *BUT* live view is BROKEN right now. This is because of the DRM.
Everyone who signed up for the beta will get an email on Friday with all the information about the app, some screenshots and the launch date for the beta.
Ben benieuwd!
Draai al 2 jaar met de Chromecast 2018. geen centje pijn.LongBowNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:52:
[...]
ben benieuwd of er rond black friday weer een aanbieding komt voor F1TV voor aankomend jaar..
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Blijft een geweldige app! Dus zo afentoe mag die wel weer genoemd worden!schumi2004 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:07:
De meeste kennen Race Control wel om multie view naar de F1 te kijken maar vandaag kwam ik bij toeval achter een andere app die er net wat meer slick uit ziet met een hele berg functies.
MultiViewer for F1
/edit:
Yep, sinds kort een automagische auto sync die het fantastisch doet. Je kan boordradios terug luisteren onderin het live timing scherm. je kan in het live timing scherm de race control messages in een apart venster laten zien net als de track map. De track map laat meteen live zien in welke (mini) sector het geel is. Fantastische app.DoeEensGek schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:02:
[...]
Blijft een geweldige app! Dus zo afentoe mag die wel weer genoemd worden!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vooral die tracker is super handig. Hier staat voortaan ook de SC op, die ontbrak bij de video feed van de tracker.AtlAntA schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:13:
[...]
Yep, sinds kort een automagische auto sync die het fantastisch doet. Je kan boordradios terug luisteren onderin het live timing scherm. je kan in het live timing scherm de race control messages in een apart venster laten zien net als de track map. De track map laat meteen live zien in welke (mini) sector het geel is. Fantastische app.
En de beste sectortijden enzo is ook een mooie toevoeging, zeker tijdens qualy.
oh ja dat was ik vergeten te vermelden inderdaad. Beste sector tijden per coureur alsook de topsnelheden op verschillende plaatsen.demonic schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:56:
[...]
Vooral die tracker is super handig. Hier staat voortaan ook de SC op, die ontbrak bij de video feed van de tracker.
En de beste sectortijden enzo is ook een mooie toevoeging, zeker tijdens qualy.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Apart. Maak jij gebruik van een bedrade verbinding? Hoe krijgt de Chromecast stroom? USB in de TV of via een adapter?niki_lauda schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:53:
[...]
Draai al 2 jaar met de Chromecast 2018. geen centje pijn.
Draadloos, stroom via de tvLongBowNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:01:
[...]
Apart. Maak jij gebruik van een bedrade verbinding? Hoe krijgt de Chromecast stroom? USB in de TV of via een adapter?
F1 TV app in Google Chromecast (met Google TV) en micro-stutters? Bij mij zijn ze nu verdwenen!
Probleem:
Ongeveer elke 3 seconden hangt het beeld heel kort vast. Het duurt super kort, maar irritant genoeg, vooral bij bewegende beelden. En bij F1 beweegt nogal wat.
Eerst mijn setup:
Google Chromecast met Google TV. De F1 TV app start ik dus vanuit de Chromecast zelf. Chromecast is bedraad aangesloten op een Ziggo kabelmodem (hiervoor heb ik in de Google webshop een aparte voeding gekocht met extra LAN aansluiting). Ik heb een internet snelheid van 300 Mbps bij Ziggo. Mijn TV is een 4K Samsung.
Wat heb ik al geprobeerd:
- streamen vanaf smartphone naar Chromecast: probleem weg. Maar ja: smartphone nodig.
- F1 TV app in de Chromecast reduceren naar 720p verticaal: probleem weg. Maar ja: 720p...
Oplossing (naar aanleiding van een tip in dit forum):
In de Chromecast instellingen stond de uitvoer naar de TV standaard ingesteld op 4K. Deze heb ik gereduceerd naar 1920x1080 / 50Hz. Dat heeft geholpen! Micro stutters zijn nu verdwenen.
In de F1-TV app laat ik de resolutie overigens op "auto" staan.
Probleem:
Ongeveer elke 3 seconden hangt het beeld heel kort vast. Het duurt super kort, maar irritant genoeg, vooral bij bewegende beelden. En bij F1 beweegt nogal wat.
Eerst mijn setup:
Google Chromecast met Google TV. De F1 TV app start ik dus vanuit de Chromecast zelf. Chromecast is bedraad aangesloten op een Ziggo kabelmodem (hiervoor heb ik in de Google webshop een aparte voeding gekocht met extra LAN aansluiting). Ik heb een internet snelheid van 300 Mbps bij Ziggo. Mijn TV is een 4K Samsung.
- streamen vanaf smartphone naar Chromecast: probleem weg. Maar ja: smartphone nodig.
- F1 TV app in de Chromecast reduceren naar 720p verticaal: probleem weg. Maar ja: 720p...
In de Chromecast instellingen stond de uitvoer naar de TV standaard ingesteld op 4K. Deze heb ik gereduceerd naar 1920x1080 / 50Hz. Dat heeft geholpen! Micro stutters zijn nu verdwenen.
Wat je ook kan doen is:beerse schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:10:
Als het om een F1tv abonnement gaat, dan zou je uit kunnen gaan van wat met veel van dit soort abonnementen gebeurt: Rond het einde en begin van het seizoen komen de aanbiedingen los. Zelf was ik net niet gretig genoeg om vlak voor het begin van het F1 seizoen een jaarabonnement af te sluiten. Toen ik een week later keek was de prijs €10 meer.
Nu ik op de site kijk (f1tv.com) zie ik dat het €65,- per jaar kost. Voor het gemak ga ik er van uit dat dit dan 12 maanden vanaf nu is. Vergelijk dat met per maand betalen: €8.- per maand is €96 per jaar als je het laat door lopen.
[Toegevoegd] Je zou kunnen overwegen de maanden dat er geen F1 is ook niet te betalen. In 2023 is het van februari t/m november elke maand wel racen. 10 maanden à €8,- maakt €80.
1e maand: 3 maart tm 2 april
als China niet doorgaat:
2e maand: 29 april tm 28 mei
3e maand: 3 juni tm 2 juli
4e maand: 3 juli tm 2 augustus
Als China wel doorgaat:
2e maand: 14 april tm 13 mei
3e maand: 19 mei tm 18 juni
4e maand: 1 juli tm 30 juli
5e maand: 25 augustus tm 24 september
6e maand: 6 oktober tm 5 november
7e maand: 6 november tm 5 december
Wel wat gedoe (maar minder dan het lijkt, want je kan dírect na afsluiten weer opzeggen) en je mist soms de vrijdag, maar kost het je dan dus 56,- = goedkoper dan jaarabo. Beter: wachter op jaarabo met korting natuurlijk.
Volgend jaar is er niet zo'n voordeel van NL en BE GP op het open net kijken, maar daarmee kon je dit jaar ook een maand uitsparen. En: als je de laatste races niet hoeft te zien, scheelt je dat ook weer een maand (en áls het kampioenschap niet beslist is, dan neem je die maand natuurlijk wel).
Best wel gedoe voor 9,- minder op 1 jaar. Ik snap best dat 9,- voor iedereen een andere waarde heeft, maar toch...Jake schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:38:
[...]
Wat je ook kan doen is:
1e maand: 3 maart tm 2 april
als China niet doorgaat:
2e maand: 29 april tm 28 mei
3e maand: 3 juni tm 2 juli
4e maand: 3 juli tm 2 augustus
Als China wel doorgaat:
2e maand: 14 april tm 13 mei
3e maand: 19 mei tm 18 juni
4e maand: 1 juli tm 30 juli
5e maand: 25 augustus tm 24 september
6e maand: 6 oktober tm 5 november
7e maand: 6 november tm 5 december
Wel wat gedoe (maar minder dan het lijkt, want je kan dírect na afsluiten weer opzeggen) en je mist soms de vrijdag, maar kost het je dan dus 56,- = goedkoper dan jaarabo. Beter: wachter op jaarabo met korting natuurlijk.
Volgend jaar is er niet zo'n voordeel van NL en BE GP op het open net kijken, maar daarmee kon je dit jaar ook een maand uitsparen. En: als je de laatste races niet hoeft te zien, scheelt je dat ook weer een maand (en áls het kampioenschap niet beslist is, dan neem je die maand natuurlijk wel).
Daarbij het risico dat je het 1 keer te laat opzegt, dan wordt het verschil 1,- op jaarbasis. Vergeet je het 2 keer, dan ben je de sjaak (ok, voor maar 7,-, maar ga e deze fratsen uithalen, dan is 7,- blijkbaar een hoop geld).
Kortom, geen optie lijkt me..
En anders is die er wel in het voorjaar. Ik heb nu al 2 jaar op rij F1TV met korting, elke keer 1 of 2 weken voordat het seizoen begint is er wel een aanbiedingBockelaar schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:54:
ben benieuwd of er rond black friday weer een aanbieding komt voor F1TV voor aankomend jaar..
Vaak bu'j te bang!
Ik had dit ook, met dezelfde setup. Naar mijn idee is het niet opgelost door de uitvoer op 1080p50 te zetten, want dat had ik allang gedaan. Juist na de Chromecast update naar Android 12 is het probleem ineens verdwenen. Dus misschien dat jij de 1080p50 instelling pas geprobeerd hebt na de Android 12 update? Ik durf wel te stellen dat als je Chromecast nog Android 10 zou draaien je het probleem nog steeds zou hebben, ookal zet je hem op 1080p50Mosakopter schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:27:
F1 TV app in Google Chromecast (met Google TV) en micro-stutters? Bij mij zijn ze nu verdwenen!
Probleem:
Eerst mijn setup:
Ik heb ook geen problemen meer met de Chromecast sinds Android 12. Wel op 1080p 50hz zetten. Op 4k stuttert het nog steeds.
Ik heb ook een app geïnstalleerd (Refresh Rate) waardoor je F1TV standaard op deze resolutie kunt zetten en dat de rest van de apps wel gewoon in 4k kunnen draaien. Werkt perfect.
Ik heb ook een app geïnstalleerd (Refresh Rate) waardoor je F1TV standaard op deze resolutie kunt zetten en dat de rest van de apps wel gewoon in 4k kunnen draaien. Werkt perfect.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2