[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.227 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:59
Multiviewer for f1 heeft een windows installer versie, MultiViewer.for.F1-1.9.2.Setup.exe Link
Wel een leuke grafisch setup bij de setup.
Nadeel, je kan alleen niets configureren in de setup.
Hij zet hem in de C:\Users\je naam\AppData\Local\MultiViewerForF1 map.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:02
Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:22:
Multiviewer for f1 heeft een windows installer versie, MultiViewer.for.F1-1.9.2.Setup.exe Link
Balen. Ik zet mijn (portable) programma's bij voorkeur op een programma partitie maar dat kan nu dus niet meer met mvf1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:22:
Dan dien je toch een feature request in? ;)

https://github.com/f1mult...?discussions_q=sort%3Atop

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zappert schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Balen. Ik zet mijn (portable) programma's bij voorkeur op een programma partitie maar dat kan nu dus niet meer met mvf1.
@sjaool
Misschien is de hele (na de installatie) map in een keer naar een andere map of schrijf te plakken. Zelf nog niet geprobeerd iig

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
Edwin7290 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:43:
Nou ik was de microstutters op de Chromecast met Google TV zo dusdanig zat dat ik ben geswitcht naar de Nokia Streaming Box 8000. Maar ik zit nu FP1 te kijken en het is niet veel beter. Resolutie staat op 1080 en 50hz. Ik snap er geen hout meer van want ik lees hier eigenlijk niemand die er op de Nokia ook last van heeft. Bloedirritant dit.
Volgens mij komen de micro-shutters van conversie tussen 25/30 of 50/60 hz. Naar mijn idee zou buiten de US alles in veelvouden van 25 Hz moeten draaien omdat het licht dat ook doet, maar dat is vooral de techneut in mij en puur persoonlijk.

De chromecast doet haar best om netjes tussen 25/30/50/60 hz beeld te kiezen. Maar soms gaat dat niet goed. Dan kan je daar zelf iets in aanpassen: https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=nl

Een detail hier in is de instelling van je tv, hoe die daar dan weer mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 12:21
Ik mis de optie met F1tv en een andere app zoals Multiviewer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Justevo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:39:
Aangezien MVF1 afhankelijk is van F1TV (Pro) en ook niet echt andere content biedt dan F1TV (m.u.v. de berichten van race control), lijkt mij dat je dan gewoon F1TV Pro kiest.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:46
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Aangezien MVF1 afhankelijk is van F1TV (Pro) en ook niet echt andere content biedt dan F1TV (m.u.v. de berichten van race control), lijkt mij dat je dan gewoon F1TV Pro kiest.
In principe heb je gelijk maar zonder een app als multiviewer voor Windows had ik mijn F1TV abbo toch echt wel stop gezet.

Je zal via de browser bij lange na niet dezelfde ervaring kunnen hebben. Ik heb dat 2 races moeten doen omdat RaceControl niet meer werkte en ik zat me groen en geel te ergeren aan van alles en nog wat. RaceControl had me wat dat betreft heel erg verwend. Nu met multiviewer is het bijna perfect. Zonet FP2 terug gekeken en al mijn vensters (main feed, onboards, track map, live timing, RC messages) met 1 klik gesynchroniseerd.

Ik zou echt niet meer zonder willen.

Voor wie het nog niet wist, de app heeft nu een in-app update feature dus geen rarretjes meer uitpakken!
https://beta.f1mv.com/

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik ben niet bekend met alle opties die er zijn, maar in principe kijk je formule 1 dan gewoon via F1tv pro. Dat Multiviewer laat je dan meerdere streams (van f1tv pro) tegelijk zien of niet? Het is slechts een app om de stream op je tv te tonen.

Ik ben vooral benieuwd wat het aandeel van viaplay gaat zijn volgend jaar. Mijn verwachting is dat ze heel wat klanten gaan verliezen, tenzij die klanten ook darten of voetbal willen zien, want volgens mij is daarbij geen concurrentie.

Zelf stap ik iig over naar f1tv pro. Ook al vallen de problemen bij mij mee, ik vind het geen €15,-/mnd waard. En de manier waarop ze met klachten van anderen omgaan, dan verdien je het als bedrijf om financiële schade te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

@sjaool
Misschien is de hele (na de installatie) map in een keer naar een andere map of schrijf te plakken. Zelf nog niet geprobeerd iig
Dat zou kunnen maar ik maak me niet zo druk om 400MB die in mijn appdata map staat. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Dat zou kunnen maar ik maak me niet zo druk om 400MB die in mijn appdata map staat. ;)
Er is ook een portable versie. https://beta.f1mv.com/download

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:35
Van mij mogen ze Hinch wel meer races uitnodigen voor commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Soduj.... wat een blokkerig beeld..... (via die drone) 🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 15:39
hardware-lover schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:08:
Soduj.... wat een blokkerig beeld..... (via die drone) 🤪
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/VUN0X7PVmYQ/hqdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:23
Nou ik was de microstutters op de Chromecast met Google TV zo dusdanig zat dat ik ben geswitcht naar de Nokia Streaming Box 8000. Maar ik zit nu FP1 te kijken en het is niet veel beter. Resolutie staat op 1080 en 50hz. Ik snap er geen hout meer van want ik lees hier eigenlijk niemand die er op de Nokia ook last van heeft. Bloedirritant dit.
Ik denk dat het ook aan de Android TV app ligt.

Op m'n Nvidia Shield Pro 2019 zijn de panning shots ook niet smooth, ook niet wanneer ik de optie op de Shield gebruik om de refresh rate te switchen naar 50 Hz.

Via de Multiviewer for F1 app op m'n PC die op de TV is aangesloten via HDMI en in Windows ingesteld op 50 Hz is alles wel smooth en zonder hikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sinds ze Wdevine DRM hebben gebruikt mijn systeem fors meer CPU om het af te spelen.
Ik weet niet of het de bron is van alle onregelmatigheid die ik ervaar of dat het alleen een verzwarende factor is. Maar ik mis hoe soepel het vroeger liep en hoe vaak het dat nu net niet is. (Laat ik er nog even bij zeggen dat de betrouwbaarheid van de streams de laatste tijd wel flink vooruit is gegaan, het is niet alleen maar ellende).

Het zou ook nog kunnen dat de Windows versie van Widevine beter is geoptimaliseerd dan die voor Android.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23-10-2022 12:50 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Dat is de tool die je gebruikt om te kijken. Ik kijk F1TV met verschillende tools, afhankelijk van diverse andere zaken:
De race meestal met de multi-viewer, incluief GrandPrixRadio. Overigens vaak 'uitgesteld', soms een half uurtje, soms 's avonds omdat ik overdag iets anders te doen heb.
De trainingen kijk ik met een schuin oog via de app, op android of iphone, net welk toestel in de buurt ligt en genoeg energie heeft. Soms GrandPrixRadio, soms geluid van 1 van de streams. Ook komt het voor de trainingen en quallies wel voor dat ik nog onderweg ben. Dan is het GrandPrixRadio.
De quallies zet ik nog wel eens op de chromecast maar dat kan ook rechtstreeks op de laptop gebeuren.

Uiteindelijk gebruik ik dus het F1TV abonnement met alle mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door beerse op 23-10-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:15

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik start net weer de f1 multiviewer app.. maar ik ben in eens mijn grand prix radio knop kwijt. Ben ik nu gek geworden?

Nevermind.. Found it.. De race stream moest nog starten.

[ Voor 22% gewijzigd door SpeedfreakR op 23-10-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

F1TV weer lekker aan het throttlen en haperen hier, meer mensen last van?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:23
CodeCaster schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:58:
Ja hier ook, nu lijkt het oke

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Nope via de Shield geen probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52
Ik heb viaplay er uit geschopt en probeer mijn F1tv account weer te activeren maar de site weigert mijn subscription

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
Ok, bij Ziggo was het "gratis" en nooit reclame tijdens de race... bij Viaplay kwakken ze net opeens een banner bovenin in beeld terwijl ik ervoor betaal.

Is dit voor het eerst of valt het me nu pas op?
Ach maakt niet uit, ik vrees dat ik maatregelen moet nemen en F1TV maar eens ga proberen. Wat een sukkels bij Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Voor mij was Grand Prix Radio net ook even aan het haperen waardoor ik hem midrace overnieuw moest starten en syncen. Eerste keer sinds de opstartproblemen begin van het jaar. Blijft toch jammer dat je het niet direct gelijk kunt leggen met de F1TV stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Alexknl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:23:
Voor mij was Grand Prix Radio net ook even aan het haperen waardoor ik hem midrace overnieuw moest starten en syncen. Eerste keer sinds de opstartproblemen begin van het jaar. Blijft toch jammer dat je het niet direct gelijk kunt leggen met de F1TV stream.
Even een momentje zoeken op gp zoals boordradio bijv en dan pauze op gp tot je het op beeld ziet.
Dan ben je er al bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 19:42
Oh ohhww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:55
Hier op Android TV met de nieuwste versie van F1TV geen haperingen meer. Eerder kakte de stream wel eens in maar nu helemaal niet meer gelukkig.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:52
Ik had gisteren tijdens de GP weinig last van stutters. Het was niet helemaal 100% smooth zoals het vorige jaren wel was. Maar zeker niet slechter geworden dan eerder dit jaar. (Dankzij tip van hier om game mode op de TV in te schakelen denk ik dan. Dank!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben niet ontevreden met F1Tv. Zeker nu ViaPlay ook wat meer vertraging lijkt te krijgen. Loop ik wat minder voor op m'n vrienden.

Grootste doorn in het oog zijn de separate streams voor voorbeschouwing/race/nabeschouwing. En de vaak wat rommelige overgang hiertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:12

pinda powerrr

Slow down...

F1TV op ChromeCast GoogleTV werkt al tijden vlekkeloos, gisteren eens een zeldzame hickup gehad; "It's lights out and away we........"

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/9svUkATFXt26s/giphy.gif?cid=ecf05e47419xx25ne05ew5z939pg7hlwfyj4ccfrs77jdwjr&rid=giphy.gif&ct=g

Exact op moment van starten 8)7
:+ Gelukkig altijd nog twee schermen extra open staan, dus uiteindelijk niks gemist.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
F1TV liep weer als een trein op mijn Sony KD-55AG8 _/-\o_
Geen hickups of wat dan ook, gewoon stabiel en scherp beeld :)

[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 24-10-2022 11:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46

d0s

sssst

F1TV:
Na de Android 12 update op mijn Chromecast geen microstutters meer op 1080P. Echt heel fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 24-10-2022 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:24
Was echt dramatisch inderdaad, niks als stotteren, blurry beeld en haperen.

Terwijl ik perfect signaal heb en mijn chromecast bedraad heb aangesloten......F1 tv pro is dus ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
G_Dragon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:39:
F1TV liep weer als een trein op mijn Sony KD-55AG8 _/-\o_
Geen hickups of wat dan ook, gewoon stabiel en scherp beeld :)
die apps die direct te starten zijn vanaf een compatible smart tv, dat lijkt wel goed te werken, streamen naar een chromecast daarentegen lijkt een stuk lastiger, en waar dat aan ligt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:44

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Scorpio861 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

die apps die direct te starten zijn vanaf een compatible smart tv, dat lijkt wel goed te werken, streamen naar een chromecast daarentegen lijkt een stuk lastiger, en waar dat aan ligt zou ik niet weten.
Nee hor afgelopen jaren slecht 1 of 2 keer hier last van gehad. Volgens mij posten gierde meeste alleen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54
d0s schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:08:
F1TV:
Na de Android 12 update op mijn Chromecast geen microstutters meer op 1080P. Echt heel fijn.
Idem, op Chromecast met Google TV (4K), of bijna geen meer toch.

Een wereld van verschil. Gisteren ergerde ik me eindelijk weer eens over de regie i.p.v. de chromecast, haha.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
niki_lauda schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:23:
[...]

Nee hor afgelopen jaren slecht 1 of 2 keer hier last van gehad. Volgens mij posten gierde meeste alleen problemen.
Het is niet nodig om hier gelijk in de verdediging te gaan , het gaat hier om een ervaring die ik heb en waar ik graag een oplossing voor zie.

Ik zou heel graag gebruik maken van de dienst maar dat is op deze manier niet te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Scorpio861 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Het is niet nodig om hier gelijk in de verdediging te gaan , het gaat hier om een ervaring die ik heb en waar ik graag een oplossing voor zie.

Ik zou heel graag gebruik maken van de dienst maar dat is op deze manier niet te doen.
Balen dat het niet werkt, ik ben van een raspberry pi met kodi wat eerst goed werkte tot ze met drm gingen stoeien naar een chromecast welke random werkte en microstutters had naar een nvidia shield gegaan.

Ik heb sinds ik de nvidia shield heb 0 issues meer. Wellicht is het handig om je hele setup te vermelden.

Ik heb dit:
* F1TV pro jaar abbo
* Ziggo zakelijk start 200/30
* Nvidia Shield 2019 via UTP  4K 59.940Hz (default)
* LG  oled65GX6LA
* Tv in sportmodus. (Gaat vanzelf, hdmi poort 3 waar de shield op zit is auto sportmodus aan)
* Als ik een stream start staat deze op auto maar ik zet hem altijd vast op 1920x1080, 7635kbps
Vaak op de telefoon ook een stream in de auto van Max erbij om de radio mee te luisteren.

Ik heb hiermee nul problemen, live en terugkijken gaat perfect, vaak zitten er dan een paar kids ook te streamen (Disney+ of Netflix)

Het blijft jammer dat ze geen app maken voor de tv's, ik denk dat ze dan veel meer klanten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
Turb0Turb0 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:22:
[...]
[...]
Het blijft jammer dat ze geen app maken voor de tv's, ik denk dat ze dan veel meer klanten krijgen.
Dat betwijfel ik dus. Want voor ieder tv platform zijn er maar nauwelijks gebruikers.
Ze kunnen veel meer klanten krijgen door fatsoenlijke chromecast/firestick/appleTV support te hebben dan native tv support.

(maar misschien moet F1TV ook gewoon gaan zeggen met welke chromecasten je wel kan streamen en welke niet, want volgens mij als je een van de recentere sticks hebt gaat het een stuk beter dan met de oude/originele chromecast.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:08
demonic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:59:
[...]
(maar misschien moet F1TV ook gewoon gaan zeggen met welke chromecasten je wel kan streamen en welke niet, want volgens mij als je een van de recentere sticks hebt gaat het een stuk beter dan met de oude/originele chromecast.)
Dit is er al, staat op de support pagina van F1TV.
https://support.f1.tv/s/article/2022What-devices-do-you-support?language=nl_NL

Voor chromecast: gen 2 en hoger.
Ben het er wel mee eens dat er qua casten naar chromecast iets niet lekker gaat. Dit schijnt toch de setup met de meeste problemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:42

Metalfreak

Hoije woh!

Turb0Turb0 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:22:
[...]

Balen dat het niet werkt, ik ben van een raspberry pi met kodi wat eerst goed werkte tot ze met drm gingen stoeien naar een chromecast welke random werkte en microstutters had naar een nvidia shield gegaan.

Ik heb sinds ik de nvidia shield heb 0 issues meer. Wellicht is het handig om je hele setup te vermelden.

Ik heb dit:
* F1TV pro jaar abbo
* Ziggo zakelijk start 200/30
* Nvidia Shield 2019 via UTP  4K 59.940Hz (default)
* LG  oled65GX6LA
* Tv in sportmodus. (Gaat vanzelf, hdmi poort 3 waar de shield op zit is auto sportmodus aan)
* Als ik een stream start staat deze op auto maar ik zet hem altijd vast op 1920x1080, 7635kbps
Vaak op de telefoon ook een stream in de auto van Max erbij om de radio mee te luisteren.

Ik heb hiermee nul problemen, live en terugkijken gaat perfect, vaak zitten er dan een paar kids ook te streamen (Disney+ of Netflix)

Ik heb een Xiaomi Mi Box S met Android TV en ervaar eigenlijk ook 0 problemen. Deze connect naar mijn LG 55NANO866 TV via wifi naar een Ubiquiti AP en dit heeft dit jaar tijdens de races nog geen enkele hapering opgeleverd.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
demonic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Dat betwijfel ik dus. Want voor ieder tv platform zijn er maar nauwelijks gebruikers.
Ze kunnen veel meer klanten krijgen door fatsoenlijke chromecast/firestick/appleTV support te hebben dan native tv support.
Die opmerking klopt ook niet helemaal. De AndroidTV app, die er wel is, hebben ze weer niet vrijgegeven voor daadwerkelijke TVs. Dus diegenen met een TV waar AndroidTV op draait die moeten de APK alsnog sideloaden terwijl de app in principe perfect er op moet werken (/het alleen niet goed kan gaan op een oude TV met budget hardware of andere gekke combinaties).

Dat ze geen app hebben voor andere TV platformen (LGs WebOS, Samsungs Tizen, ...) is natuurlijk jammer, maar begrijpelijk in een kosten/baten afweging. Een bestaande app niet vrijgegeven voor het volledige platform maar slechts enkele apparaat types (lees media spelers), en de andere apparaat types niet (lees: TVs) is gewoon raar.

* RobertMe heeft een 2016 LG TV dus zou ook met een WebOS app waarschijnlijk buiten de boot vallen door te oude TV / WebOS versie. Maar blijft ook dan opmerkelijk dat de app niet voor TVs met AndroidTV is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
RobertMe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:20:
[...]
* RobertMe heeft een 2016 LG TV dus zou ook met een WebOS app waarschijnlijk buiten de boot vallen door te oude TV / WebOS versie. Maar blijft ook dan opmerkelijk dat de app niet voor TVs met AndroidTV is vrijgegeven.
Wellicht kan dit jou blij maken :) : https://mlangendijk.mediu...g-television-fd196b68b5b9
Misschien kun je met de auteur van dit artikel in contact komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrcreatech
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-04 17:25
Rembock schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Wellicht kan dit jou blij maken :) : https://mlangendijk.mediu...g-television-fd196b68b5b9
Misschien kun je met de auteur van dit artikel in contact komen
Hoi, that's me! Ik zag toevallig de views vanuit tweakers op mijn blog voorbij komen :)

Helaas is de app niet echt in een productie-ready state. Ik maak gebruik van een simpele php proxy voor alle traffic (ook voor de streams), en die werkt niet bijster goed. Daar gelaten dat deze app uitbrengen in de LG store voor legal problemen zal zorgen.

Sideloaden van een app op LG is per definitie niet handig en moet je iedere 72 uur opnieuw uitvoeren...

Dus helaas kan ik niets anders bieden dan aan Liberty laten zien dat het kan -- en ze mogen me met alle liefde om hulp vragen natuurlijk. Sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
mrcreatech schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Hoi, that's me! Ik zag toevallig de views vanuit tweakers op mijn blog voorbij komen :)

Helaas is de app niet echt in een productie-ready state. Ik maak gebruik van een simpele php proxy voor alle traffic (ook voor de streams), en die werkt niet bijster goed. Daar gelaten dat deze app uitbrengen in de LG store voor legal problemen zal zorgen.

Sideloaden van een app op LG is per definitie niet handig en moet je iedere 72 uur opnieuw uitvoeren...

Dus helaas kan ik niets anders bieden dan aan Liberty laten zien dat het kan -- en ze mogen me met alle liefde om hulp vragen natuurlijk. Sorry :(
Kun je hem niet in de homebrew store zetten? https://github.com/webosbrew/webos-homebrew-channel

Edit: ik zie in de comments van je artikel dat iemand dit al heeft voorgesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door PerlinNoise op 25-10-2022 15:12 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikromanic
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:31

Mikromanic

Onder de titel

Edwin7290 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:18:
Ik had gisteren tijdens de GP weinig last van stutters. Het was niet helemaal 100% smooth zoals het vorige jaren wel was. Maar zeker niet slechter geworden dan eerder dit jaar. (Dankzij tip van hier om game mode op de TV in te schakelen denk ik dan. Dank!)
Welke TV heb je? En staat welke settings heb je op je chromecast 4k?

Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
PerlinNoise schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Kun je hem niet in de homebrew store zetten? https://github.com/webosbrew/webos-homebrew-channel

Edit: ik zie in de comments van je artikel dat iemand dit al heeft voorgesteld.
Zolang ik werkelijk alle traffic zal moeten proxyen is dat voor mij nu geen optie helaas.. dat vergt net iets teveel servercapaciteit om dat nu voor elkaar te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvisser101
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-02 01:11
mrcreatech schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

Zolang ik werkelijk alle traffic zal moeten proxyen is dat voor mij nu geen optie helaas.. dat vergt net iets teveel servercapaciteit om dat nu voor elkaar te krijgen..
Je zou kunnen overwegen de server configurabel te maken en dan een optie om dat zelf dmv. een docker-container te runnen (ergens op je netwerk of daarbuiten?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrcreatech
jeroenvisser101 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Je zou kunnen overwegen de server configurabel te maken en dan een optie om dat zelf dmv. een docker-container te runnen (ergens op je netwerk of daarbuiten?)
Is het overwegen waard. Momenteel is het een simpel php scriptje wat ik voor meer pet projects gebruik (wel wat aanpassingen specifiek voor F1). Er is wel een bestaande api proxy geschreven in GO die ik zou kunnen gebruiken, kan de git alleen even niet vinden.

Genoeg om te proberen in any case, zal als ik tijd heb er nog wel eens een blik op werpen, maar geen garanties ;)

Edit: git gevonden: https://github.com/iebb/F1WebViewer-SelfHosted

[ Voor 4% gewijzigd door mrcreatech op 25-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
Mikromanic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Welke TV heb je? En staat welke settings heb je op je chromecast 4k?
Samsung type onbekend uit 2015 met Nokia Streaming Box 8000: 4k 50hz (stuttert af en toe, ga komend weekend 1080 proberen)
Samsung type onbekend uit 2012 met Chromecast / Google TV: 1080 50hz (lijkt tot nu toe stabiel af te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Scorpio861 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Je cast niet naar de Chromecast met Google TV. De app start je direct op het apparaat, dus eigenlijk hetzelfde als bij een app op je smart tv. Ik ben dus heel blij met de Chromecast met Google TV. Die is sneller en wisselt ook sneller tussen apps dan mijn smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
sjaool schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:46:
[...]
Je cast niet naar de Chromecast met Google TV.
maar het KAN wel, wat best wel handig is om bv even wat van een computerscherm groot te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

maar het KAN wel, wat best wel handig is om bv even wat van een computerscherm groot te laten zien.
Inderdaad het kan wel maar ik zie het nu niet in om bijvoorbeeld F1TV Pro te gaan casten naar de Chromecast met Google TV want dat was het punt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Die Kalff hoort zichzelf zo graag praten....

Een ander aan het woord laten of uit laten praten is niet echt zijn ding.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die Amerikaanse Indycar commentator op F1TV is goed te pruimen. Hij deed vorig weekend ook het commentaar. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dreester schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:35:
Die Amerikaanse Indycar commentator op F1TV is goed te pruimen. Hij deed vorig weekend ook het commentaar. (y)
Zitten toch wel ook nog wat foutjes in. Toen Perez op de softs een out lap reed was die hele tijd bezig dat de H in timing tower niet klopte. Maar als "jarenlange fan van de sport" (en ex IndyCar coureur) zou hij toch moeten weten dat die H daar stond omdat die snelste tijd op de harde band gereden was. En zo zaten er nog wel wat foutjes in. Maar het is veelbelovend ja, prettige stem, prettig naar te luisteren, en ook als ex-coureur weet die zeker waar die het over heeft.

Overigens is het volgens mij geen Amerikaan maar een Canadees, als ik het vorige week goed begrepen had :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Zitten toch wel ook nog wat foutjes in. Toen Perez op de softs een out lap reed was die hele tijd bezig dat de H in timing tower niet klopte. Maar als "jarenlange fan van de sport" (en ex IndyCar coureur) zou hij toch moeten weten dat die H daar stond omdat die snelste tijd op de harde band gereden was. En zo zaten er nog wel wat foutjes in. Maar het is veelbelovend ja, prettige stem, prettig naar te luisteren, en ook als ex-coureur weet die zeker waar die het over heeft.

Overigens is het volgens mij geen Amerikaan maar een Canadees, als ik het vorige week goed begrepen had :p
Aah je hebt gelijk. Meestal kan ik horen of het een Canadees is :P

Zolang het geen fouten zijn van het caliber Olav Mol, is dat wel te vergeven.

IMHO is F1TV Pro nog steeds het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FP2 aan het terugkijken. Sam Collins die de 10% penalty / überhaupt windtunnel & CFD tijd uitlegt. Als iemand het begrepen heeft vind ik het een hele prestatie. Want hij begint met 3xx runs en 92 uur in de windtunnel voor P10 bij de constructors. En eindigt met 2xx uur en 5x runs voor Red Bull. Dus ineens draait hij de nummertjes / "units" om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:46
RobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:41:
FP2 aan het terugkijken. Sam Collins die de 10% penalty / überhaupt windtunnel & CFD tijd uitlegt. Als iemand het begrepen heeft vind ik het een hele prestatie. Want hij begint met 3xx runs en 92 uur in de windtunnel voor P10 bij de constructors. En eindigt met 2xx uur en 5x runs voor Red Bull. Dus ineens draait hij de nummertjes / "units" om...
Ja hij is dit weekend wel weer aan de rol met zijn wilde theorieën en cijfertjes. Waar is Palmer als je hem nodig hebt om Collins terug te fluiten en kritische vragen te stellen? De andere commentatoren laten Colins maar los gaan zonder tegen gas te geven wat hij toch wel nodig heeft.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
AtlAntA schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Ja hij is dit weekend wel weer aan de rol met zijn wilde theorieën en cijfertjes. Waar is Palmer als je hem nodig hebt om Collins terug te fluiten en kritische vragen te stellen? De andere commentatoren laten Colins maar los gaan zonder tegen gas te geven wat hij toch wel nodig heeft.
Wat Collins nodig heeft is een baan buiten/naast TV :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 13:55
(jarig!)
Is F1TV bij jullie ook nog niet gestart? Hij staat op Coverage will begin shortly... Meestal is het al gestart op dit moment toch?

Edit: ah, ze lezen mee. Het start nu :D
Edit 2: ik had de internationale feed aan staan denk ik ipv de F1TV feed, zou fijn zijn als je een default kan instellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Arjan90 op 29-10-2022 22:29 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Viel me ook op zojuist....

Inmiddels nl (Viaplay?) commentaar uitgezet, ze horen daar in de studio vast de boordradio's niet, m.a.w. ze praten er doorheen 8)7

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Arjan90 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:55:
Is F1TV bij jullie ook nog niet gestart? Hij staat op Coverage will begin shortly... Meestal is het al gestart op dit moment toch?

Edit: ah, ze lezen mee. Het start nu :D
Edit 2: ik had de internationale feed aan staan denk ik ipv de F1TV feed, zou fijn zijn als je een default kan instellen.
Dat is nu juist z’n mooie functie bij MultiviewerF1
Je zet je voorkeur, én meerdere schermen én positie’s van de schermen vast in de save lay-out.
Met 1 klik op open lay-out, en hup alles staat zoals je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Arjan90 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:55:
Bij mij start hij met F1TV, taal van nvidia shield op Engels gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:43:
[...]

Wat Collins nodig heeft is een baan buiten/naast TV :X
Dan komt de diversiteit in het gedrang en dat kan niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:33:
[...]

Dan komt de diversiteit in het gedrang en dat kan niet. ;)
De diversiteit in? Meningen / voorspellingen? Man man man. "Er kunnen best 6 coureurs strijden om de pole, en dan niet de 6 die je verwacht". Nou, wie dan? Vooraf was het helemaal onzin. Uiteindelijk leek Bottas er misschien nog aardig bij te zitten, maar natuurlijk nooit voor pole.

Edit:
Om nog maar te zwijgen over dat die elke race regen voorspelt 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 29-10-2022 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

pro_6or

amateur_60r

Ik wil toch zeggen dat ik viaplay waardeer. Presentatrice die er lol in heeft en niet bezig is met ego botsinkjes, behoorlijk goede analyses rond de belangrijkste sessies, vandaag weer Ernst en Giedo. Zelfs wanneer Albers er is wordt er geluisterd en laten ze elkaar uitspreken.

Het enige dat ik echt niet fijn vind is steeds die crew in de pits, ze houden de microfoons te ver weg (terwijl het daar super lawaaierig is) en de info is ook niet interessant genoeg om de sessie even niet te laten zien. Hopelijk verbeteren ze dat nog.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:40
Leuk die f1 themesong op z’n Mexicaans. Doen ze dit vaker?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan geen NL verslaggeving kiezen bij F1TV?
Edit na herstart van de app werkt het weer prima (y)

[ Voor 39% gewijzigd door sloth op 30-10-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
Vraagje voor Viaplay klanten: is het beeld bij jullie wel scherp? Ik kan de tekst niet eens lezen :s

Edit: nu in ronde 6 is het scherper geworden :/

[ Voor 20% gewijzigd door Jerrythafast op 30-10-2022 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Alekz87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:58:
Nee, alleen in Mexico :+

Hij is in ieder geval al eens gebruikt, in '21 of '19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:08

-tom-562

Oliesjeik

Wederom weer problemen met de taalselectie via de F1TV app op Android tv :( voor de race kon ik de taal/audio selecteren met de knop omhoog (chromecast Android tv). Net loopt de stream vast, start hem opnieuw op en nu kan ik de taal (en de kwaliteit) dus niet meer kiezen :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wat heeft die Collins gesnoven? Hij noemt Verstappen nu al meermaals de beste coureur "ooit". Geen opmerking over "maar beste auto". "Geweldig dat hij 14 races wint in 1 seizoen", "geweldig zo lang op die banden". Heeft hij in gezien dat Hamilton supporten een afgaande zaak is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
RobertMe schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:54:
Wat heeft die Collins gesnoven? Hij noemt Verstappen nu al meermaals de beste coureur "ooit". Geen opmerking over "maar beste auto". "Geweldig dat hij 14 races wint in 1 seizoen", "geweldig zo lang op die banden". Heeft hij in gezien dat Hamilton supporten een afgaande zaak is?
Laten we maar even zijn commentaar tijdens de race ook negeren.
Melden dat verstappen slechte ronde rijd. en een probleem heeft.
Letterlijk op dat moment rijd max de snelste tijd. |:(

En dat max heel erg aan het jojo-en is met ronde tijd.
7 rondes later, max rijd enorm constante ronde tijden. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Alekz87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:58:
YouTube: F1 Intro Gran Premio Mexico Version Mariachi 2022
Deze uitvoering vind ik eigenlijk gaver dan de originele versie. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin7290
Bij mij leken de kleuren van F1TV tijdens de voorbeschouwing en race wel wat flets/grauw. Is dit meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik lag ook ineens op de grond, meerdere keren vanavond.

Het is dat ie nog in Engeland zat anders had het de hoogte kunnen zijn :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gaat weer lekker bij Ziggo Race Café… Rob: “Lee McKenzie zit dus te soppen op Renger van der Zande?” En Renger die Jack met een tortilla in het gezicht mag meppen. Lekker niveautje weer. Verder… mochten Olav en Jack ooit weer aan de bak komen in de paddock, dan hoop ik niet dat de teambazen Ziggo Race Café kijken… maar ja… beide heren hebben al vaker hun eigen glazen ingegooid toen ze nog wel in de paddock kwamen.

Ik had al een tijdje geen Race Café meer gekeken, maar ben meteen weer genezen. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:35
Ik zat ook te kijken. Dat zo over Lee zeggen is tijdens deze hoogtij van woke'ism niet zo handig van mr dickpic :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik moet zeggen dat ik de combi Ernst Knoors & Giedo van der Garde naast Amber veel beter vind dan als Albers er bij zit.... Ik vind Albers een beetje vervelend aan het worden als analist. Knoors is dan wel geen coureur maar erg kundig qua techniek.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Een schokkend beeld ervaring van afgelopen zondag: In beeld elke 4 seconden een hik in het beeld. Hopeloos irritant en geen idee waar het vandaan kwam...

De configuratie: Laptop met windows 11 en laptop scherm op 60 Hz. Via hdmi het video signaal naar een receiver/versterker die het beeld onveranderd door stuurt naar een tv met een beeld frequentie van 50 Hz.
Op de laptop draait F1MV (https://beta.f1mv.com/). Het hoofd beeld staat full-screen op de tv. op de laptop een paar andere stromen. Het geluid van 1 van de bord-camera's staat door naar de receiver verder al het geluid daar uit. Toevallig hadden we GrandPrixRadio al draaien via een mobiel apparaat.

Met de bovenstaande setup hadden we dus iedere 4 seconden een hik, dat het beeld 1 tel even stil staat. Gewoon irritant. Ook vertraagde het geheel zodat na verloop van tijd het beeld en geluid steeds meer uit elkaar ging lopen. We moesten GrandPrixRadio zo af en toe even pauzeren om weer een beetje in sync te komen.

Ongeveer halverwege de race ging het geluid via het mobiele apparaat uit en op dat moment hebben we GrandPrixRadio alsnog via F1MV gestart en het geluid via de receiver laten lopen. En wonderbaarlijk, vanaf dat moment is het beeld veel stabieler! Het beeld hikt vanaf dat moment niet meer iedere 4 seconden.

Maar het blijkt nog wel dat het beeld en geluid niet helemaal in sync gaan en langzaam uit elkaar lopen....

Daarmee: Er is wel degelijk een sync uitdaging met het beeld en geluid van F1TV, zeker als meerdere kanalen worden samengevoegd en ook de beeld frequentie ergens onderweg aangepast moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:08

-tom-562

Oliesjeik

beerse schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:10:
Een schokkend beeld ervaring van afgelopen zondag: In beeld elke 4 seconden een hik in het beeld. Hopeloos irritant en geen idee waar het vandaan kwam...

De configuratie: Laptop met windows 11 en laptop scherm op 60 Hz. Via hdmi het video signaal naar een receiver/versterker die het beeld onveranderd door stuurt naar een tv met een beeld frequentie van 50 Hz.
Op de laptop draait F1MV (https://beta.f1mv.com/). Het hoofd beeld staat full-screen op de tv. op de laptop een paar andere stromen. Het geluid van 1 van de bord-camera's staat door naar de receiver verder al het geluid daar uit. Toevallig hadden we GrandPrixRadio al draaien via een mobiel apparaat.

Met de bovenstaande setup hadden we dus iedere 4 seconden een hik, dat het beeld 1 tel even stil staat. Gewoon irritant. Ook vertraagde het geheel zodat na verloop van tijd het beeld en geluid steeds meer uit elkaar ging lopen. We moesten GrandPrixRadio zo af en toe even pauzeren om weer een beetje in sync te komen.

Ongeveer halverwege de race ging het geluid via het mobiele apparaat uit en op dat moment hebben we GrandPrixRadio alsnog via F1MV gestart en het geluid via de receiver laten lopen. En wonderbaarlijk, vanaf dat moment is het beeld veel stabieler! Het beeld hikt vanaf dat moment niet meer iedere 4 seconden.

Maar het blijkt nog wel dat het beeld en geluid niet helemaal in sync gaan en langzaam uit elkaar lopen....

Daarmee: Er is wel degelijk een sync uitdaging met het beeld en geluid van F1TV, zeker als meerdere kanalen worden samengevoegd en ook de beeld frequentie ergens onderweg aangepast moet worden...
Output van de laptop op 50Hz zetten? Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Chromecast with Google TV. Output daarvan op 50Hz gezet, en het probleem was weg (de stream is namelijk ook in 50Hz)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dit had ik ook tegen het einde van de pre race show, 5 minuten ofzo. Op de race stream had ik er geen last meer van. Heb je F5 gedaan?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock

Installeer je Windows updates en probeer het nog een keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sky en F1TV hadden een _goedmaak_ weekend zo lijkt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Ja, volgens mij is hij duidelijk om.
It’s a 71 lap GP; if Max Verstappen keeps these (medium) tyres alive until the end of the GP, that’d be the finest piece of racecraft you will ever see in your life.
Sam Collins, lap 44, 2022 Mexican GP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:10

psy

PatrickC schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:06:
Gaat weer lekker bij Ziggo Race Café… Rob: “Lee McKenzie zit dus te soppen op Renger van der Zande?” En Renger die Jack met een tortilla in het gezicht mag meppen. Lekker niveautje weer. Verder… mochten Olav en Jack ooit weer aan de bak komen in de paddock, dan hoop ik niet dat de teambazen Ziggo Race Café kijken… maar ja… beide heren hebben al vaker hun eigen glazen ingegooid toen ze nog wel in de paddock kwamen.

Ik had al een tijdje geen Race Café meer gekeken, maar ben meteen weer genezen. :+
- Olav moet het vooral bij commentaar houden en niet bij Racecafé komen, is veel te veel een betweter
- Jack blijft teveel popiejopie spelen, met zijn "inside info" alleen al. Als hij serieus zou zijn zou het wellicht nog goed kunnen komen, maar hij blijft de lolbroek uithangen en dat is zo irritant
- Rob is prima wat mij betreft
- Doornbos ook wel, al weten we de verhaaltjes uit zijn geschiedenis nu wel
- Van der Zande is echt dikke prima. Weet veel en is sympathiek
- Winkelman steekt eigenlijk met kop en schouders boven iedereen uit
- Van Gameren is een beetje meh. Weet wel erg veel dus mag door

Ik weet ook niet wat ik er van moet vinden. Ik kijk Racecafé wel nog altijd maar spoel ook wel vaak e.e.a. door. Het is dat ik geen Viaplay meer heb na de goedkope 4 maanden, dus ik vind de voor en nabeschouwing van de race toch wel leuk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:18
Hij vergat denk ik even dat Perez op 2 ronde oudere banden stond, en ook op diezelfde mediums de race uitreed. Hetzelfde voor Ferrari. Denk dat veel strategieën het niet hadden voorspeld dat die mediums het zo lang zouden uithouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 31-10-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 22:03
Edwin7290 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:07:
Bij mij leken de kleuren van F1TV tijdens de voorbeschouwing en race wel wat flets/grauw. Is dit meer mensen opgevallen?
Ik had dat eerst ook. Toen bleek dat Flux op mijn PC aanstond :)
En aangezien het gisteren door de tijdswisseling eerder donker was, had ik niet in de gaten dat Flux zo vroeg aanstond.

Na "movie modes" op Flux aangezet te hebben geen last meer.
(Ja ik kijk F1TV op mijn PC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 09:07
psy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:55:
[...]
- Olav moet het vooral bij commentaar houden en niet bij Racecafé komen, is veel te veel een betweter
Ik luister af en toe naar de f1maximaal podcast (of hoe dat ding heet). Daar heeft Olav toch vaak de beste inhoudelijke kennis. Dat gaat allemaal wat gemoedelijker/minder druk. Ik denk dat dat Olav goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
psy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

- Jack blijft teveel popiejopie spelen, met zijn "inside info" alleen al. Als hij serieus zou zijn zou het wellicht nog goed kunnen komen, maar hij blijft de lolbroek uithangen en dat is zo irritant
- Rob is prima wat mij betreft
- Doornbos ook wel, al weten we de verhaaltjes uit zijn geschiedenis nu wel
- Van der Zande is echt dikke prima. Weet veel en is sympathiek
- Winkelman steekt eigenlijk met kop en schouders boven iedereen uit
- Van Gameren is een beetje meh. Weet wel erg veel dus mag door

Ik weet ook niet wat ik er van moet vinden. Ik kijk Racecafé wel nog altijd maar spoel ook wel vaak e.e.a. door. Het is dat ik geen Viaplay meer heb na de goedkope 4 maanden, dus ik vind de voor en nabeschouwing van de race toch wel leuk.
Rob vind ik een beetje wisselend. Hij kan het wel, maar soms irritant. Van der Zande vind ik erg goed en Winkelman is inderdaad veruit het beste. Jammer dat viaplay niet met Winkelman werkt, aangevuld met Giedo, Ho-Pin of Renger als co-commentator. Maar Rick wou graag bij viaplay blijven, want daar voelde hij zich het beste thuis. Want het zwakke punt van viaplay is wat mij betreft Nelson en Melroy. Die vind ik niet of te weinig gegroeid dit jaar.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:10

psy

PatrickC schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Rob vind ik een beetje wisselend. Hij kan het wel, maar soms irritant. Van der Zande vind ik erg goed en Winkelman is inderdaad veruit het beste. Jammer dat viaplay niet met Winkelman werkt, aangevuld met Giedo, Ho-Pin of Renger als co-commentator. Maar Rick wou graag bij viaplay blijven, want daar voelde hij zich het beste thuis. Want het zwakke punt van viaplay is wat mij betreft Nelson en Melroy. Die vind ik niet of te weinig gegroeid dit jaar.
Overigens heb ik alles gemist gisteren, zelfs de race, jouw aangegeven fragment (nabeschouwing neem ik even aan) dus ook niet gezien, achteraf maar goed dan, daar zou ik me ook aan gestoord hebben.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:38
flessuh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Bij Ziggo Race Café zei Jack Plooij dat hij contact had gehad met Ted.
Ted gaf aan nooit de dingen gezegd te hebben waar hij van beschuldigd wordt, en dat het door knipwerk vertekend kan lijken. (dacht dat meeste juist live was dus niet geknipt?)
Geen idee hoe hij dat ziet moet ik zeggen...Juist de geknipte fragmenten online is om te laten zien/horen waar mensen problemen mee hebben.
Jack roept wel vaker dat hij "contact heeft gehad" met iemand. Later hoor je dan dat hij via via hoorde dat.....

Jack wil ook graag wat te vertellen hebben aan tafel he :) . Ik nam zijn verhalen nooit zo serieus; soms zat er wel wat tussen, maar kwam vooral op mij over op interessant-doenerij. Ook de manier waarop hij het verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 22-06 13:09

RaJitsu

B.S.U.R.

StealthyPeanut schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Jack roept wel vaker dat hij "contact heeft gehad" met iemand. Later hoor je dan dat hij via via hoorde dat.....

Jack wil ook graag wat te vertellen hebben aan tafel he :) . Ik nam zijn verhalen nooit zo serieus; soms zat er wel wat tussen, maar kwam vooral op mij over op interessant-doenerij. Ook de manier waarop hij het verteld.
Haha, dit inderdaad. Jack staat er ook niet boven om gewoon hele verhalen te verzinnen, net als dat verhaal een paar jaar terug in Baku, waar hij niet mee weg kwam omdat Buxton daarop reageerde. Volgens mij nemen die andere journalisten Jack ook niet al te serieus en zien ze hem als iemand die maar wat praat.

Overigens, als je dat fragment van Ted's Notebook bekijkt, kan je die woorden ook gewoon opnemen als iets dat hij zegt vanuit het perspectief van Hamilton. Verder was het ook niet onwaar als het gaat om de beslissing van Masi, afgaande op het resultaat van het FIA-onderzoek.

Hoe dan ook vind ik de reactie van Verstappen overgevoelig. Maar goed, dat zit wat in het karakter, ondanks dat veel mensen willen roepen dat hij zo 'nuchter' is (wat opzichzelf als een grap is, aangezien men dit ook graag stelt als een van de typeringen van het Nederlandse volk, terwijl een heel volk typeren opzichzelf compleet idioot is).

[ Voor 11% gewijzigd door RaJitsu op 31-10-2022 15:59 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Haha, dit inderdaad. Jack staat er ook niet boven om gewoon hele verhalen te verzinnen, net als dat verhaal een paar jaar terug in Baku, waar hij niet mee weg kwam omdat Buxton daarop reageerde. Volgens mij nemen die andere journalisten Jack ook niet al te serieus en zien ze hem als iemand die maar wat praat.

Overigens, als je dat fragment van Ted's Notebook bekijkt, kan je die woorden ook gewoon opnemen als iets dat hij zegt vanuit het perspectief van Hamilton. Verder was het ook niet onwaar als het gaat om de beslissing van Masi, afgaande op het resultaat van het FIA-onderzoek.

Hoe dan ook vind ik de reactie van Verstappen overgevoelig. Maar goed, dat zit wat in het karakter, ondanks dat veel mensen willen roepen dat hij zo 'nuchter' is (wat opzichzelf als een grap is, aangezien men dit ook graag stelt als een van de typeringen van het Nederlandse volk, terwijl een heel volk typeren opzichzelf compleet idioot is).
Ik vind het helemaal niet overgevoelig van Max, Sterker Max heeft een enorm punt als het op Ted en zijn beeldvormende statements aankomt. Max en RB hebben het afgelopen weekend prima gedaan, je punt maken als praten toch geen zin heeft. Ted doet het voor de views, nou dan maar even geen views met RB... De volgende Race heeft hij een nieuwe kans.

Waarom zouden we allemaal maar moeten aannemen wat journalisten uitkramen... Olav en Jack krijgen continu de wind van vormen terwijl Ted aantoonbaar zaken op de kant aan het zetten is de hand boven het hoofd moet worden gehouden?

Kom nou....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StealthyPeanut schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Op zich heeft ie vrij lang door de pitstraat gelopen. Het is een klein wereldje. Die kennen elkaar echt wel. En liepen ook weleens te geinen op camera.

Daarnaast heeft ie met verschillende coureurs wat historie gehad van op de kartbaan. Dat het een clown is of dat zn stijl je niet aanstaat, soit. Maar hij is echt niet zo leip als ie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 22-06 13:09

RaJitsu

B.S.U.R.

Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:12:
[...]

Ik vind het helemaal niet overgevoelig van Max, Sterker Max heeft een enorm punt als het op Ted en zijn beeldvormende statements aankomt. Max en RB hebben het afgelopen weekend prima gedaan, je punt maken als praten toch geen zin heeft. Ted doet het voor de views, nou dan maar even geen views met RB... De volgende Race heeft hij een nieuwe kans.

Waarom zouden we allemaal maar moeten aannemen wat journalisten uitkramen... Olav en Jack krijgen continu de wind van vormen terwijl Ted aantoonbaar zaken op de kant aan het zetten is de hand boven het hoofd moet worden gehouden?

Kom nou....
Zoals ik al zei, kun je Ted's woorden zien als gezegd vanuit het perspectief van Hamilton, niet als zijn persoonlijke mening. Daarom vind ik het overgevoelig. En eigenlijk zie je dit al jaren. Ooit was het nog weg te schrijven als de jeugdigheid van iemand die zonder het idee opgegroeid is dat hij niet fantastisch en geweldig is. Maar dat ligt nu toch anders nu hij halverwege de 20 is.

Verder, wat aan de woorden van Ted klopt overigens niet? Het zou voor Hamilton toch mooi zijn als hij gewonnen had? En Abu Dhabi is toch beïnvloed door (onterechte beslissingen van) de wedstrijdleiding waar zelfs onderzoek naar geweest is die specifiek dat als uitkomst had?

Ik zou Sky niet op hetzelfde niveau plaatsen als de kritiek die Mol en Plooij gehad hebben die soms hele verhalen verzonnen (bijv. Honda die pakketjes zou hebben gekregen van andere merken, Ricciardo die een slechte feedback zou geven, de vreemde analyse over Renault en Abiteboul) en het stoer vonden als ze door Renault een tijdje geblokkeerd werden, omdat ze specifiek dingen zeiden die niet klopten, wat ook terug te vinden was in wat er in werkelijkheid gezegd was.
MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Op zich heeft ie vrij lang door de pitstraat gelopen. Het is een klein wereldje. Die kennen elkaar echt wel. En liepen ook weleens te geinen op camera.

Daarnaast heeft ie met verschillende coureurs wat historie gehad van op de kartbaan. Dat het een clown is of dat zn stijl je niet aanstaat, soit. Maar hij is echt niet zo leip als ie doet.
Ze kennen elkaar 100%. Maar dat betekent niet dat hij het niet verzonnen kan hebben of dat hij het extern gehoord heeft. Jack's reputatie is gewoon niet zo best in dit opzicht. Hij heeft ook verhalen verteld die hij later weer veranderde, zoals over Schumacher die hem liet wachten. De ene keer was hij kwaad op Schumacher en was Schumacher daarvan onder de indruk en de andere keer was het een powermove van Schumacher die hij respecteerde en accepteerde.

[ Voor 19% gewijzigd door RaJitsu op 31-10-2022 16:32 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:38
MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Elkaar kennen, een keer gek doen, of iemand gesproken hebben over dit soort gevoelige zaken is totaal anders imho.

Jack is gewoon niet de meest professionele pitreporter. Soms is dat grappig en wil hij ook echt de lolbroek uithangen, maar vaker vond ik het tenenkrommend en beschamend dat we niks beters hadden om te sturen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Zoals ik al zei, kun je Ted's woorden zien als gezegd vanuit het perspectief van Hamilton, niet als zijn persoonlijke mening. Daarom vind ik het overgevoelig. En eigenlijk zie je dit al jaren. Ooit was het nog weg te schrijven als de jeugdigheid van iemand die zonder het idee opgegroeid is dat hij niet fantastisch en geweldig is. Maar dat ligt nu toch anders nu hij halverwege de 20 is.

Verder, wat aan de woorden van Ted klopt overigens niet? Het zou voor Hamilton toch mooi zijn als hij gewonnen had? En Abu Dhabi is toch beïnvloed door (onterechte beslissingen van) de wedstrijdleiding waar zelfs onderzoek naar geweest is die specifiek dat als uitkomst had?

Ik zou Sky niet op hetzelfde niveau plaatsen als de kritiek die Mol en Plooij gehad hebben die soms hele verhalen verzonnen (bijv. Honda die pakketjes zou hebben gekregen van andere merken, Ricciardo die een slechte feedback zou geven, de vreemde analyse over Renault en Abiteboul) en het stoer vonden als ze door Renault een tijdje geblokkeerd werden, omdat ze specifiek dingen zeiden die niet klopten, wat ook terug te vinden was in wat er in werkelijkheid gezegd was.

[...]
Het gaat er om dat woorden worden gebruikte als een "gestolen" wereldkampioenschap. Max heeft niets gestolen tijdens de laatste race afgelopen jaar. De FIA heeft besloten om alleen de eerste achterblijvers tussen Max en Lewis weg te halen. Max heeft hier niets mee van doen gehad. Max is op eerlijke wijze WDC geworden.

Het constante gezeur van Ted over dat Lewis is bestolen van zijn WDC klopt dus gewoon niet, Sterker Lewis heeft dit zelf ook nog nooit gezegd. Dat jij nu insinueert dat Ted uit monde van Lewis praat is des de opmerkelijker, omdat Lewis zelf nog nooit het woord "gestolen" in de mond heeft genomen.

Ted is gewoon bezig met foute beeldvorming, als media moet je zelf geen nieuws maken, je moet het (sport)nieuws verslaan. Wil Ted dan niet, dan moet hij een opine programma gaan maken.
Ik begrijp Max daarom ook volledig, met name Sky F1 is constant aan Max zijn prestaties aan het zagen waarbij ze niet schromen op de zevenvoudige nog actieve F1 wereldkampioen in de zelfde zin op een voetstuk plaatsen.

Sky F1 is de laatste tijd gewoon erg vervelend bezig, Lewis uitvergroten en Max verkleinen. Als je zo'n internationaal publiek hebt, of zo'n grote kijkersbase mag je wel wat genuanceerder uit de hoek komen. Sky F1 is geen Lewis Hamilton TV, wanneer hoor je ze nou eens iets over Noris of de overige Britten zeggen.

Het is daarom Max zijn goed recht in een tijd dat de Twitter reacties van jan en allemaal erg, toxic zijn (gebruik Max zijn eigen woorden), een zender als SKY F1 op z'n verantwoordelijkheid te wijzen.
Dan kan Ted wel beargumenteren dat zijn woorden het gene is wat z'n kijkers denken, maar misschien moet hij daar dan maar eens aan werken...

Overigens, en dat heeft Max zelf ook al aangegeven, Ted zijn opmerkingen hebben niet alleen tijdens het weeekend in COTA plaats gevonden, het was een opeenstapeling van een aantal weekenden dit jaar.

Waar Ted staat kan je overigens ook Simon Lazenby neer zetten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 31-10-2022 17:31 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2