Niet specifiek getest maar start regelmatig een stream vanaf het begin (dus niet live maar is wel de live feed) en nog steeds dezelfde problematiek.beerse schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:12:
[...]
Bij het starten van de live-stream krijg je de keuze tussen ' live' en ' vanaf het begin' . Misschien maakt het wat uit als je ' vanaf het begin' kiest en dan vooruit spoelt tot een paar minuten voor ' live' . Dan gaat ze mogelijk meer/anders/beter om met bufferen.
Zomaar een gokje. Op de laptop (en met gebruik van F1MV (https://beta.f1mv.com/)) werkt het voor mij op die manier wel een stuk minder blokkerig/schokkerig bij een slechtere verbinding.
@magnifor dan zit er toch wel echt wat in je netwerk te bokken. Heb je QoS en media wel toegestaan op je netwerk. Is je wifi wel goed en of evt een vast kanaal. Modem wel vrij voor wifi te zenden. Is je ping laag.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik zit op de hotspot van mijn tel. Alle andere streamingdiensten werken prima. Alleen F1 geeft bij mij problemen.Mel33 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:21:
@magnifor dan zit er toch wel echt wat in je netwerk te bokken. Heb je QoS en media wel toegestaan op je netwerk. Is je wifi wel goed en of evt een vast kanaal. Modem wel vrij voor wifi te zenden. Is je ping laag.
Dus je zit op je 4/5g en dan wifi hotspot aan en welk apparaat zit dan op je hotspot aangesloten? En waar deel of cast je de f1 mee?magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:32:
[...]
Ik zit op de hotspot van mijn tel. Alle andere streamingdiensten werken prima. Alleen F1 geeft bij mij problemen.
Oh wacht ik lees het al
Dus je zit met je ipad op de hotspot van je telefoon. En in de ipad hapert dan de stream?
[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 05-10-2022 14:51 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Exact, haperingen komen niet zo vaak voor maar wel dat ik naar blokjes zit te kijken. Op de een of andere manier wordt de kwaliteit niet vastgehouden maar schakelt snel over naar low bitrate. Ik blijf het zeggen, andere streamingdiensten hebben nauwelijks last van. Heb de afgelopen maand bijna 100GB aan data gestreamd dmv Netflix, Disney, HBO etc. Daar stream ik constant in Full HD. Nu kan ik mij voorstellen dat een live stream meer vatbaar is voor latency etc maar als de app zou toestaan om een kwaliteit in te stellen (ipv dynamisch) dan zou ik 5 min voor aanvang de boel kunnen laten bufferen etc maar die mogelijkheid heb ik niet. Wanneer ik nu de boel laat bufferen dan schakelt hij nog steeds over naar low bitrate.Mel33 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:49:
[...]
Dus je zit op je 4/5g en dan wifi hotspot aan en welk apparaat zit dan op je hotspot aangesloten? En waar deel of cast je de f1 mee?
Oh wacht ik lees het al
Dus je zit met je ipad op de hotspot van je telefoon. En in de ipad hapert dan de stream?
Vergeet niet dat LIVE streaming een hele andere techniek is dan normaal streaming. Het streamen van films/series via Netflix, Disney+ etc, werkt met een buffer, bij een LIVE stream kan je niet bufferen, tenzij je de stream 5 minuten achter laat lopen en dat willen de fans niet.magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Exact, haperingen komen niet zo vaak voor maar wel dat ik naar blokjes zit te kijken. Op de een of andere manier wordt de kwaliteit niet vastgehouden maar schakelt snel over naar low bitrate. Ik blijf het zeggen, andere streamingdiensten hebben nauwelijks last van. Heb de afgelopen maand bijna 100GB aan data gestreamd dmv Netflix, Disney, HBO etc. Daar stream ik constant in Full HD. Nu kan ik mij voorstellen dat een live stream meer vatbaar is voor latency etc maar als de app zou toestaan om een kwaliteit in te stellen (ipv dynamisch) dan zou ik 5 min voor aanvang de boel kunnen laten bufferen etc maar die mogelijkheid heb ik niet. Wanneer ik nu de boel laat bufferen dan schakelt hij nog steeds over naar low bitrate.
En ik denk dat de makers van F1TV haperingen zo veel mogelijk wil voorkomen, waardoor ze dus de keuze maken om de kwaliteit te verminderen in plaats van de hele stream te laten hangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 05-10-2022 15:20 ]
Krijg ik normaal ook altijd ja. Behalve afgelopen zondag toen ik niet live kon kijken. ik start hem en krijg gelijk live beeld zonder die vraag, de podium ceremonie was al bezig!beerse schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:12:
Bij het starten van de live-stream krijg je de keuze tussen ' live' en ' vanaf het begin' . ...
Nou, een minuutje ofzo loopt die al gauw achter omdat er toch gebufferd moet worden.Extigo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Vergeet niet dat LIVE streaming een hele andere techniek is dan normaal streaming. Het streamen van films/series via Netflix, Disney+ etc, werkt met een buffer, bij een LIVE stream kan je niet bufferen, tenzij je de stream 5 minuten achter laat lopen en dat willen de fans niet.
Soms zet ik een stream aan en laat 5 min bufferen, vorig seizoen kon je een kwaliteit selecteren. Nu kan dit helaas niet meer. Wanneer ik een speedtest doe dan haal ik 40-50 mbps, nu weet ik niet of deze snelheid constant wordt vastgehouden tijdens het streamen maar als je een kwaliteit kon selecteren dan kon ik gewoon laten bufferen voor 5 min en is er niks aan de hand. Nu lijkt zelfs het bufferen op dynamische kwaliteit te gebeuren.Extigo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Vergeet niet dat LIVE streaming een hele andere techniek is dan normaal streaming. Het streamen van films/series via Netflix, Disney+ etc, werkt met een buffer, bij een LIVE stream kan je niet bufferen, tenzij je de stream 5 minuten achter laat lopen en dat willen de fans niet.
Bij mij loopt F1TV maximaal 30 seconden achter de F1 app met de data. En dat is niet genoeg buffer voor een live stream.N!co schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Nou, een minuutje ofzo loopt die al gauw achter omdat er toch gebufferd moet worden.
Je kan nog steeds een kwaliteit kiezen, tenminste in de Android-app wel. Niet meer als je cast naar een Chromecast.magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Soms zet ik een stream aan en laat 5 min bufferen, vorig seizoen kon je een kwaliteit selecteren. Nu kan dit helaas niet meer. Wanneer ik een speedtest doe dan haal ik 40-50 mbps, nu weet ik niet of deze snelheid constant wordt vastgehouden tijdens het streamen maar als je een kwaliteit kon selecteren dan kon ik gewoon laten bufferen voor 5 min en is er niks aan de hand. Nu lijkt zelfs het bufferen op dynamische kwaliteit te gebeuren.
Niet binnen de iOS app helaas, zie screenshot beneden:Extigo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:21:
[...]
Je kan nog steeds een kwaliteit kiezen, tenminste in de Android-app wel. Niet meer als je cast naar een Chromecast.
https://i.imgur.com/GEryAX1.png
Voor de test zou je eens de race terug kunnen kijken, hapert het dan niet dan is het gewoon even 5min later kijken ipv live.magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Soms zet ik een stream aan en laat 5 min bufferen, vorig seizoen kon je een kwaliteit selecteren. Nu kan dit helaas niet meer. Wanneer ik een speedtest doe dan haal ik 40-50 mbps, nu weet ik niet of deze snelheid constant wordt vastgehouden tijdens het streamen maar als je een kwaliteit kon selecteren dan kon ik gewoon laten bufferen voor 5 min en is er niks aan de hand. Nu lijkt zelfs het bufferen op dynamische kwaliteit te gebeuren.
Ik heb de radiogo app van olaf erbij voor ‘t geluid, en dan moet ik het toch altijd eerst synchroniseren, infeite kijk ik dan niet meer live live. En ik heb dus ook heel zelden maar een hapering.
Benieuwd of het hapert op jou ipad als je niet live kijkt.
Ik begin regelmatig een 5 tot 30 min later nadat de stream is begonnen, daarna nog aanal minuten laten bufferen maar helaas nog steeds dezelfde problematiek. Een race bekijken die niet meer op de live feed zit zal ik eens testen wanneer ik tijd heb maar in mijn optiek nutteloos ongeacht het resultaat want ik ga natuurlijk niet 2 uur wachten totdat ik de race kan bekijken.Mel33 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:32:
[...]
Voor de test zou je eens de race terug kunnen kijken, hapert het dan niet dan is het gewoon even 5min later kijken ipv live.
Ik heb de radiogo app van olaf erbij voor ‘t geluid, en dan moet ik het toch altijd eerst synchroniseren, infeite kijk ik dan niet meer live live. En ik heb dus ook heel zelden maar een hapering.
Benieuwd of het hapert op jou ipad als je niet live kijkt.
@magnifor Maar dan weet je dat het iig wel goed kan zijn, en het in de live zit.
misschien iets met drm of oud certificaat of een cookie
misschien iets met drm of oud certificaat of een cookie
Je zou het eens kunnen vergelijken met de stream die nu, een paar dagen na de uitzending op de site staat. Volgens mijn ervaring gebruikt die een andere (oudere/lichtere) versleuteling. Als je hiermee geen of minder problemen ervaart, dan is het mogelijk aan de ipad, dat die het te druk heeft met van alles en nog wat om de ont-sleuteling netjes te doen.magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:01:
[...]
Ik begin regelmatig een 5 tot 30 min later nadat de stream is begonnen, daarna nog aanal minuten laten bufferen maar helaas nog steeds dezelfde problematiek. Een race bekijken die niet meer op de live feed zit zal ik eens testen wanneer ik tijd heb maar in mijn optiek nutteloos ongeacht het resultaat want ik ga natuurlijk niet 2 uur wachten totdat ik de race kan bekijken.
Inderdaad. De livestreams zijn voorzien van DRM, na enkele uren (soms wel eens pas na een dag) wordt de DRM van de streams verwijderd en verdwijnen stotterproblemen. Ik verwacht dat @magnifor 's probleem dan niet meer speelt.beerse schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
Je zou het eens kunnen vergelijken met de stream die nu, een paar dagen na de uitzending op de site staat. Volgens mijn ervaring gebruikt die een andere (oudere/lichtere) versleuteling. Als je hiermee geen of minder problemen ervaart, dan is het mogelijk aan de ipad, dat die het te druk heeft met van alles en nog wat om de ont-sleuteling netjes te doen.
Iemand nog eens wat gehoord over dit initiatief ?Rembock schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:46:
@TexMex Via Amaze86 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" er achter gekomen dat gebruikers van WebOs 5 zich ook kunnen aanmelden
Edit: Heb mijzelf alvast ingeschreven. Heb een WebOs 5 TV (BX-model), zal jullie hier op de hoogte houden
off-topic: maar hebben heel toevallig meer mensen veel spam gekregen na zich hiervoor aangemeld te hebben?
——
F1OnTV
@F1onTV_
·
Oct 5
Hey there!
Right now the app is almost done. *BUT* live view is BROKEN right now. This is because of the DRM.
Everyone who signed up for the beta will get an email on Friday with all the information about the app, some screenshots and the launch date for the beta.
Ben benieuwd!
[ Voor 23% gewijzigd door knights16 op 06-10-2022 20:50 ]
Om te testen een Maandabo op F1TVpro genomen want Viaplay opgezegd vanwege Help!!!! in "Viaplay in Nederland"
Moet nog even kijken hoe ik het op mijn TV krijg maar wat me gelijk opvalt is dat het beeld op mijn pc echt veel scherper is dus dat is een goed begin!
Moet nog even kijken hoe ik het op mijn TV krijg maar wat me gelijk opvalt is dat het beeld op mijn pc echt veel scherper is dus dat is een goed begin!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Normaal kijk ik F1 via F1TV Pro maar sinds kort heb ik gratis Viaplay via CaiWay. Ik denk even kijken maar wat is de kwaliteit belabberd zeg! Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Viaplay een lagere bitrate hanteert dan F1TV, maar dat kan ik niet terug vinden in het bericht van de TS
Nog wel wat onduidelijkheden bij F1TV pro misschien zijn hier wat ervaren gebruikers / kenners die mij op weg willen helpen 
Als ik op de desktop PC via browser kijk ziet het er zo uit:
/f/image/IuVZ3eH6wN1RUhiJ5wsOfHdd.png?f=fotoalbum_large)
- Ik kan switchen tussen live en international en bij de laatste kan ik andere commentaartalen kiezen dan Engels. Echter de getoonde beelden zijn ook anders maar het is volgensmij wel allebei live
Hoe zit dit?
- Ik zie geen mogelijkheid om naar teamradio's te luisteren. Of is dit alleen in de race zelf
- Er zijn wel wat livetimings, 1 na laatste icoon rechts, maar niet zo uitgebreid als via de telefoon. Klopt dat?
Op de telefoon (iphone) heb je blijkbaar twee apps nodig (F1TV en Formula 1) en alleen in die laatste vind ik wel teamradio's en uitgebreidere livetimings. Dus is teamradio's en uitgebreide livitimings alleen via de telefoon en je moet twee apps gebruiken
/f/image/IuVZ3eH6wN1RUhiJ5wsOfHdd.png?f=fotoalbum_large)
- Ik kan switchen tussen live en international en bij de laatste kan ik andere commentaartalen kiezen dan Engels. Echter de getoonde beelden zijn ook anders maar het is volgensmij wel allebei live
- Ik zie geen mogelijkheid om naar teamradio's te luisteren. Of is dit alleen in de race zelf
- Er zijn wel wat livetimings, 1 na laatste icoon rechts, maar niet zo uitgebreid als via de telefoon. Klopt dat?
Op de telefoon (iphone) heb je blijkbaar twee apps nodig (F1TV en Formula 1) en alleen in die laatste vind ik wel teamradio's en uitgebreidere livetimings. Dus is teamradio's en uitgebreide livitimings alleen via de telefoon en je moet twee apps gebruiken
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
F1 Live is commentaar van F1 TV zelf. Bij de International stream kan je kiezen welke taal je wilt, waaronder Engels (Sky) en Nederlands. Via het F1 Live kanaal willen ze ook nog wel eens andere beelden tonen van hun eigen camera-team. het International-kanaal zijn de beelden van de normale stream, dus die alle F1 uitzendingen gebruiken.Help!!!! schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:44:
Nog wel wat onduidelijkheden bij F1TV pro misschien zijn hier wat ervaren gebruikers / kenners die mij op weg willen helpen
[Afbeelding]
- Ik kan switchen tussen live en international en bij de laatste kan ik andere commentaartalen kiezen dan Engels. Echter de getoonde beelden zijn ook anders maar het is volgensmij wel allebei liveHoe zit dit?
Volgens mij hoor je de teamradio's als je de driver cams bekijkt (onderste icoontje). Of dit ook werkt tijdens FP's weet ik niet zeker.- Ik zie geen mogelijkheid om naar teamradio's te luisteren. Of is dit alleen in de race zelf
Klopt. De F1 app op een smartphone heeft veel meer data.- Er zijn wel wat livetimings, 1 na laatste icoon rechts, maar niet zo uitgebreid als via de telefoon. Klopt dat?
Voor uitgebreide livetimings heb je inderdaad de F1 app nodig. De teamradio's in de race (en misschien ook de andere sessies) kan je wel via F1 TV luisteren via het onderste icoontje.Op de telefoon (iphone) heb je blijkbaar twee apps nodig (F1TV en Formula 1) en alleen in die laatste vind ik wel teamradio's en uitgebreidere livetimings. Dus is teamradio's en uitgebreide livitimings alleen via de telefoon en je moet twee apps gebruiken
[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 07-10-2022 10:06 ]
^
Duidelijk, bedankt !!
Duidelijk, bedankt !!
PC Specs
Ik heb dat probleem ook als ik rechtstreeks op een apparaat kijk. Alleen bij streamen via Chromecast of airplay heb ik goed en soepel beeld.magnifor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:45:
Kijk de streams veel buitenshuis op de ipad via de hotspot van mijn telefoon en heb gemerkt dat de kwaliteit bedroevend is. Zit vaak meer naar pixels te kijken dan de race zelf. Wanneer ik stream vanuit Disney, Netflix, Amazon etc niks aan de hand. Alleen bij de livestreams van F1 heb ik problemen. Het is ook niet zo dat je de hoogste kwaliteit kunt selecteren en dan 5 min kan laten bufferen helaas.
F1Live en International zijn dezelfde beelden. Alleen zit er een klein verschil in timing (F1Live loopt bij mij meestal 1 seconde zoiets voor heb ik het idee). En zoals al door iemand anders is gereageerd. F1Live heeft vaker een split screen. Tijdens alle sessies hebben ze wel eens een split screen met onboards van een coureur al dan niet "voor de radio" (of een (mogelijke) inhaalactie). En daarnaast tijdens de FPs ook splitscreen met een pitreporter, beelden uit commentaar hokje, of analyse van technische dingen (/plaatje van auto waar ze wat overheen tekenen).Help!!!! schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:44:
- Ik kan switchen tussen live en international en bij de laatste kan ik andere commentaartalen kiezen dan Engels. Echter de getoonde beelden zijn ook anders maar het is volgensmij wel allebei liveHoe zit dit?
Ik moet eerlijk zeggen dat voorgaande jaren het 'Pitlane channel' niet top was en ik liever naar de internationale stream keek, maar nu met de start van F1Live, hebben ze het erg goed geregeld.
Ik ben echter benieuwd naar het volgende en ik denk dat er hier wel kenners lopen. Ik zag vorige week dat F1 met een partner in China de beelden van de Formule1 UHD4k gaat streamen in China. Vorig seizoen bij Ziggo natuurlijk de UHD4k lineair gehad, ik weet dat SkySports UHD4kHDR doet, maar ook lineair. Nu ben ik heel erg benieuwd in welke landen er allemaal UHD4k gestreamd wordt. Iemand enig idee?
Ik ben echter benieuwd naar het volgende en ik denk dat er hier wel kenners lopen. Ik zag vorige week dat F1 met een partner in China de beelden van de Formule1 UHD4k gaat streamen in China. Vorig seizoen bij Ziggo natuurlijk de UHD4k lineair gehad, ik weet dat SkySports UHD4kHDR doet, maar ook lineair. Nu ben ik heel erg benieuwd in welke landen er allemaal UHD4k gestreamd wordt. Iemand enig idee?
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om de GP Radio stream op te nemen? Ik wil bijvoorbeeld bij de kwalificatie ook het commentaar van Olav Mol erbij, zonder vroeg op te staan. Ik zou dit van tevoren willen kunnen instellen, dat hij bijvoorbeeld opneemt tussen 07:50 en 10:00. zodat ik dit later af kan spelen en handmatig kan syncen met de F1 TV Pro stream, als ik deze later terug kijk. Bij voorkeur wil ik dit kunnen doen op mijn Android telefoon, maar als ik moet uitwijken naar een laptop, of een HA plugin, die ik aan moet laten staan is dat ook geen probleem.
Grand Prix Radio biedt na de race (vaak binnen 1 uur al) het commentaar al compleet aan:bisselke schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:42:
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om de GP Radio stream op te nemen? Ik wil bijvoorbeeld bij de kwalificatie ook het commentaar van Olav Mol erbij, zonder vroeg op te staan. Ik zou dit van tevoren willen kunnen instellen, dat hij bijvoorbeeld opneemt tussen 07:50 en 10:00. zodat ik dit later af kan spelen en handmatig kan syncen met de F1 TV Pro stream, als ik deze later terug kijk. Bij voorkeur wil ik dit kunnen doen op mijn Android telefoon, maar als ik moet uitwijken naar een laptop, of een HA plugin, die ik aan moet laten staan is dat ook geen probleem.
https://grandprixradio.nl...-mol-terug-te-luisteren-1
Voor de race is dat inderdaad een prima optie. Voor de kwalificatie helaas nietgerbenp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Grand Prix Radio biedt na de race (vaak binnen 1 uur al) het commentaar al compleet aan:
https://grandprixradio.nl...-mol-terug-te-luisteren-1
We zeuren altijd veel op Viaplay, maar bij Ziggo vinden ze het een goed plan om Samantha Steenwijk uit te nodigen om over F1 te praten.

Ze is zeer geïnteresseerd in racen en heeft wat kennis met Doornbos enz linkNotSoSteady schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:51:
We zeuren altijd veel op Viaplay, maar bij Ziggo vinden ze het een goed plan om Samantha Steenwijk uit te nodigen om over F1 te praten.
Laat haar er lekker in Boulevard over praten. Toegevoegde waarde is 0. Gewoon een minachting naar je kijkers.Mel33 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:05:
[...]
Ze is zeer geïnteresseerd in racen en heeft wat kennis met Doornbos enz link
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 07-10-2022 23:14 ]
Het is een cafe, geen hogeschool heh.NotSoSteady schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:14:
[...]
Laat haar er lekker in Boulevard over praten. Toegevoegde waarde is 0. Gewoon een minachting naar je kijkers.
Nee klopt, volgende week Martien Meiland.
Heef die iets met racen?NotSoSteady schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:22:
[...]
Nee klopt, volgende week Martien Meiland.
Edit toegevoegde waarde was zeker niet 0
Ze maakte wel een goed punt waar de heren niet aan dachten, om PER 2 te laten worden in het wk. en Mexico te gunnen enz, en de rest als Max in japan al wint.
[ Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 07-10-2022 23:45 ]
hebben jullie ook problemen met F1tvpro? Er is niet in te loggen of een stream te starten
app op IOS werkt wel.
app op IOS werkt wel.
[ Voor 12% gewijzigd door rammes op 08-10-2022 08:03 ]
Ik zou het doen!
Het kan zijn dat mijn ogen , door een jaar Viaplay, echt een beetje verpest zijn en ik niet meer goed kan definiëren wat full-HD is een n 4K, maar ik heb voor het eerst dit jaar het idee dat Viaplay via de Apple TV een 4K stream levert ?
Nevermind haha ik kijk momenteel op een tv die helemaal geen 4K heeft. Blijkbaar nog niet helemaal wakker.
Overigens heb ik toch het idee dat het beeld van betere kwaliteit is dan voorheen? Misschien van 720p naar 1080p gegaan?
Nevermind haha ik kijk momenteel op een tv die helemaal geen 4K heeft. Blijkbaar nog niet helemaal wakker.

[ Voor 33% gewijzigd door GertJan2012 op 08-10-2022 08:15 ]
Zelfde probleem hier. Ik wil F1 Multiviewer gebruiken, daarvoor moet ik (weer) inloggen, dat werkt nietrammes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:02:
hebben jullie ook problemen met F1tvpro? Er is niet in te loggen of een stream te starten
app op IOS werkt wel.
Nog steeds geen problemen met F1TV hier.
Sinds ik de Nvidia Shield 2019 heb via lan echt nul issues meer (vanaf begin juli), hiervoor met Chromecast wel microstutters.
Ik blijf ook volgend jaar F1TV pro kijken.
Edit
https://account.formula1.com/#/en/my-subscription
Als je login problemen hebt wellicht checken of je meer dan 6 devices ingelogd hebt?
Sinds ik de Nvidia Shield 2019 heb via lan echt nul issues meer (vanaf begin juli), hiervoor met Chromecast wel microstutters.
Ik blijf ook volgend jaar F1TV pro kijken.
Edit
https://account.formula1.com/#/en/my-subscription
Als je login problemen hebt wellicht checken of je meer dan 6 devices ingelogd hebt?
[ Voor 25% gewijzigd door Turb0Turb0 op 08-10-2022 10:54 . Reden: Tip ]
Als alle instellingen goed staan dan heb ik ook altijd het idee dat ik het mooiste beeld heb op m'n Apple TV 4k, of het echt zo is of suggestie, het zal wel, maar het bevalt me wel.GertJan2012 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:05:
Het kan zijn dat mijn ogen , door een jaar Viaplay, echt een beetje verpest zijn en ik niet meer goed kan definiëren wat full-HD is een n 4K, maar ik heb voor het eerst dit jaar het idee dat Viaplay via de Apple TV een 4K stream levert ?
Nevermind haha ik kijk momenteel op een tv die helemaal geen 4K heeft. Blijkbaar nog niet helemaal wakker.Overigens heb ik toch het idee dat het beeld van betere kwaliteit is dan voorheen? Misschien van 720p naar 1080p gegaan?
XBL gamertag StayingPow3r
Wellicht dat de developer je kan helpen op Discord? Dit soort dingen komen wel vaker langs daar en worden vaak verholpen. Wellicht had je nog een VPN aan?jkrol schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:11:
[...]
Zelfde probleem hier. Ik wil F1 Multiviewer gebruiken, daarvoor moet ik (weer) inloggen, dat werkt niet
Ik vond haar anders een prima gast. Haar vragen waren primaNotSoSteady schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:51:
@jkrolrammes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:02:
app op IOS werkt wel.
Is dat iets wat met Edge WebView2 Runtime te maken kan hebben, als je tenminste over Windows praat?.
Daar zit de DRM check ook in. Je logt ook met die software in namelijk bij multiview en f1tv site.
Misschien die eens verwijderen en her-instaleren, staat gewoon in het configscherm>programmas-verwijderen. Lost wel veel gezeik op met DRM en inloggen, misschien ook wel de microstutter als dat drm gerelateerd is.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 08-10-2022 22:41 ]
Ik ga er nog eens naar kijken, tnxMel33 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:39:
[...]
@jkrol
Is dat iets wat met Edge WebView2 Runtime te maken kan hebben, als je tenminste over Windows praat?.
....
Lost wel veel gezeik op met DRM en inloggen, misschien ook wel de microstutter als dat drm gerelateerd is.
Hmm gpradio loopt eens achter tov F1TV. Dus dan maar f1tv english geluid
Net gedaan, en geen stutters meerJorick schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:44:
[...]
Om tijdens de race de feed te wijzigen moet ik twee keer op omhoog klikken, de eerste keer om de overlay in beeld te brengen en de tweede keer om van de forward-knop naar de audio feed-knop te springen.
En wat de microstutters betreft: waar staat de refresh rate van je tv op? De standaardinstelling van Google TV is dat ie dat automatisch regelt maar in mijn ervaring werkt het beter wanneer je (binnen de instellingen van Google TV) de resolutie/framerate op 1080p50Hz zet want dat komt overeen met de feed van F1TV.
Vaak bu'j te bang!
Alleen op mijn Tablet. Inloggen werkt wel, maar stream blijft op rood scherm hangen. Telefoon werkt wel. Op mijn Google TV Chromecast werkt het ook prima. Tablet was android 11. En op het moment van schrijven loopt android 12 binnen. Benieuwd of het dan weer werkt.rammes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:02:
app op IOS werkt wel.
[Edit]
En met Android 12 werkt het weer. Heel vaag.
[ Voor 5% gewijzigd door -ET- op 09-10-2022 07:39 ]
Het is ook code rood-ET- schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:21:
[...]
Alleen op mijn Tablet. Inloggen werkt wel, maar stream blijft op rood scherm hangen. Telefoon werkt wel. Op mijn Google TV Chromecast werkt het ook prima. Tablet was android 11. En op het moment van schrijven loopt android 12 binnen. Benieuwd of het dan weer werkt.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
waarom zijn de interviews van viaplay niet te luisteren op f1tv?
Omdat het viaplay is en niet f1tvbvbal79 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:48:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De rest is wel te luisteren op f1tv...ga ergens anders de lolbroek uithangen.
Nee het is geen lolbroekerij. Het is toch logisch. Alleen commentaar word eroverheen gelegd. Als viaplay de interviews doet veranderd ook het beeld. Dat word niet uitgezonden op f1tv omdat dat viaplay is.bvbal79 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:51:
[...]
De rest is wel te luisteren op f1tv...ga ergens anders de lolbroek uithangen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sky geluid liep wel gewoon door altijd.Tylen schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:53:
[...]
Nee het is geen lolbroekerij. Het is toch logisch. Alleen commentaar word eroverheen gelegd. Als viaplay de interviews doet veranderd ook het beeld. Dat word niet uitgezonden op f1tv omdat dat viaplay is.
Er is/zou nu op ViaPlay een talk moeten zijn.. doet hij het bij jullie? Bij mij blijft hij hangen.
Kijk hier even. Je bent niet de enige.HollowGamer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:58:
Er is/zou nu op ViaPlay een talk moeten zijn.. doet hij het bij jullie? Bij mij blijft hij hangen.
Viaplay in Nederland
"When you grow up your heart dies"
Weet iemand wie het normale f1 tv pro commentaar gaf vandaag. Ik hoorde palmer en …. Ik vond ze een goed duo.
Harry Benjamin was de andere commentator, idd positieve eerste indruk.
https://twitter.com/imhar...tatus/1577213202714460161
Het selectiebeleid van commentatoren bij F1TV is me verder wel compleet onduidelijk. Elke race weer een (meestal wel goede) verrassing.
https://twitter.com/imhar...tatus/1577213202714460161
Het selectiebeleid van commentatoren bij F1TV is me verder wel compleet onduidelijk. Elke race weer een (meestal wel goede) verrassing.
Vandaag voor het eerst gekeken met de Nokia Streaming Box 8000. De eerste 2 uur van de "race" ging zonder problemen, maar de laatste 10 rondes veel microstutters en soms zelf veel stutters. Geen kwaliteitsverlies gehad, dus het is in ieder geval al veel beter dan de Chromecast V2 waarmee ik eerst keek.
Zijn er nog instellingen voor de Nokia die ik kan gebruiken om de microstutters te verminderen?
Zijn er nog instellingen voor de Nokia die ik kan gebruiken om de microstutters te verminderen?
Eensch.. , prettige verslaggever.KenVerburg schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:19:
Harry Benjamin was de andere commentator, idd positieve eerste indruk.
[knip]
Testing, one, two ...
Om het even helder te krijgen, bedraad of via Wifi aangesloten?Extigo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:58:
Vandaag voor het eerst gekeken met de Nokia Streaming Box 8000. De eerste 2 uur van de "race" ging zonder problemen, maar de laatste 10 rondes veel microstutters en soms zelf veel stutters. Geen kwaliteitsverlies gehad, dus het is in ieder geval al veel beter dan de Chromecast V2 waarmee ik eerst keek.
Testing, one, two ...
1080p50 kiezen, Bekabeld aansluiten, zorgen voor een lage ping, Updaten app en nokia. Nee meer kan je niet doenExtigo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:58:
En dus hopen dat de laatste 10 ronden niet opeens een half miljoen mensen inschakelen en doorspoelen naar de laatste 10 ronden met f1tv
((Dit zegmaar met een ziggo verbinding, want op dsl en glas deel je geen bandbreedte))
Bedraad aan mijn Deco box, die weer draadloos met het hoofdstation gekoppeld is.hardware-lover schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:07:
[...]
Om het even helder te krijgen, bedraad of via Wifi aangesloten?
Die 1080p50 moet ik nog instellen idd. Ga ik doen. Thnx!Mel33 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:14:
[...]
1080p50 kiezen, Bekabeld aansluiten, zorgen voor een lage ping, Updaten app en nokia. Nee meer kan je niet doen
En dus hopen dat de laatste 10 ronden niet opeens een half miljoen mensen inschakelen en doorspoelen naar de laatste 10 ronden met f1tv![]()
((Dit zegmaar met een ziggo verbinding, want op dsl en glas deel je geen bandbreedte))
Met de multi-viewer heb ik 2 schermen open: zowel de 'international' als de 'F1Live'. Volgens mij zag ik wat interviews in de rode-vlag-pauze wel op F1Live maar niet op International.bvbal79 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:48:
Waren het die interviews die je zocht?
Ik zag en hoorde het ook, dat was op f1tv internationale en bij het terug kijken. En dus door het interview op het podium met Max heen. Kweet niet of dat viaplay geluid was, maar het was Allard en de dame die erdoorheen kwamen praten.beerse schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:45:
[...]
Met de multi-viewer heb ik 2 schermen open: zowel de 'international' als de 'F1Live'. Volgens mij zag ik wat interviews in de rode-vlag-pauze wel op F1Live maar niet op International.
Waren het die interviews die je zocht?
Bij het terug kijken met f1tv van de race aan het eind, dus op het podium met Max over zijn wk zege
Afgelopen zondag heb ik de race wat later pas aangezet via F1TV. Wel gekozen voor starten 'vanaf de start', maar hij begon toch live af te spelen en ik moest hem zelf terugspoelen. Achteraf niet erg, want de race was toch onderbroken door de regen, maar wel vervelend voor de toekomstige races. Voorheen werkte het wel zoals bedoeld.
In het verleden had ik al eens gepost dat ik tijdens de race zelf, de taal niet kon kiezen via de F1TV App op een Chromecast with Google TV. Gisteren weer eens op gelet. Voor de race lukte het wel (2x naar boven drukken, en dan kan ik de taal en kwaliteit kiezen), met de OK knop kan ik de stream kiezen (international, coureurs, data etc.).
Tijdens de race kon ik de taal niet meer kiezen (2x omhoog resulteerde alleen in weergave van de tijdbalk en pauzeknop)
Echt heel irritant, want halverwege de race liep de stream vast, opnieuw opstarten van de stream resulteerde in Nederlands commentaar wat ik niet kon wijzigen
Tijdens de race kon ik de taal niet meer kiezen (2x omhoog resulteerde alleen in weergave van de tijdbalk en pauzeknop)
Vaak bu'j te bang!
Meestal helpt het om even terug naar de hoofdpagina in de app te gaan en de stream opnieuw te starten. Ik blijf het nog steeds vervelend vinden dat je geen standaard taal kunt kiezen.-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:41:
In het verleden had ik al eens gepost dat ik tijdens de race zelf, de taal niet kon kiezen via de F1TV App op een Chromecast with Google TV. Gisteren weer eens op gelet. Voor de race lukte het wel (2x naar boven drukken, en dan kan ik de taal en kwaliteit kiezen), met de OK knop kan ik de stream kiezen (international, coureurs, data etc.).
Tijdens de race kon ik de taal niet meer kiezen (2x omhoog resulteerde alleen in weergave van de tijdbalk en pauzeknop)Echt heel irritant, want halverwege de race liep de stream vast, opnieuw opstarten van de stream resulteerde in Nederlands commentaar wat ik niet kon wijzigen
Als F1TV abonnee gebruik ik de multi-viewer voor F1 (MVF1 of F1MV?) en daarbij kan je best al veel 'vastleggen' in de view die je gaat bekijken.sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Meestal helpt het om even terug naar de hoofdpagina in de app te gaan en de stream opnieuw te starten. Ik blijf het nog steeds vervelend vinden dat je geen standaard taal kunt kiezen.
Aan de andere kant, misschien koppelt ze standaard wel aan de taal instellingen van het apparaat waarmee je de stream opstart. Als je het rechtstreeks vanaf de chromecast doet, zou het anders kunnen uitkomen dan als je het vanaf je mobiel met de F1TV app cast naar die zelfde chormecast.
Ik heb mijn nvidia shield op Engels gezet. Dan start F1TV op met het F1 kanaal. En dat is precies wat ik wil.sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Ik blijf het nog steeds vervelend vinden dat je geen standaard taal kunt kiezen.
Ja, zo werkt het ook wel op de Chromecast met Google TV. Maar dat zou niet nodig moeten zijn aangezien ik de rest wel graag in het Nederlands wil hebben. Ook mis je wat dingen in de app die je wel hebt als je hem gewoon op Nederlands laat staan.Turb0Turb0 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
Ik heb mijn nvidia shield op Engels gezet. Dan start F1TV op met het F1 kanaal. En dat is precies wat ik wil.
Was mis je dan in de app? Ik heb mijn apparaten eigenlijk altijd in het Engels, dus dan ben ik benieuwd wat ik mis?sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:04:
[...]
Ook mis je wat dingen in de app die je wel hebt als je hem gewoon op Nederlands laat staan.
A life lived in fear is a life half lived
Zo uit mijn hoofd weet ik het niet maar volgens mij sowieso taalkeuze anders dan Engels.Not_Disclosed schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:16:
[...]
Was mis je dan in de app? Ik heb mijn apparaten eigenlijk altijd in het Engels, dus dan ben ik benieuwd wat ik mis?
Hier op een Chromecast met Google TV met Engels taalinstelling. Met de Google TV F1TV app, dus geen casting:sjaool schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:17:
[...]
Zo uit mijn hoofd weet ik het niet maar volgens mij sowieso taalkeuze anders dan Engels.
Als je een video van een grand prix start staat er in beeld:
"Press centre button to open the channel list"
Als je daar op drukt, midden van ronde knop, krijg je aan de rechter kant de keuze uit de verschillende streams: F1 LIVE, International, Tracker, Data en de streams vanuit de auto's
F1 Live, is het eigen kanaal van F1 TV en heeft alleen Engels commentaar van eigen commentatoren. Tevens heeft dit kanaal soms een extra Picture in Picture beeld van een andere coureur of een herhaling.
International, is de stream voor alle overige zenders zoals Viaplay, Sky en meer. Om Nederlands commentaar te krijgen moet je deze stream selecteren.
Sluit dan de rechter balk met pijltje naar links of wacht even.
Druk dan op de ronde knop naar beneden om de voortgangsbalk te tonen en daarna op omhoog. Je kunt dan de iconen bereiken aan de rechterkant van de balk. Hier kun je kiezen uit, in volgorde, gesproken taal, ondertitels of video kwaliteit. Als je Nederlands selecteert krijg je het commentaar van Viaplay.
Ja, dat hele proces werkt dus wel voor de race bij mij , maar tijdens de race nietNot_Disclosed schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:38:
[...]
Hier op een Chromecast met Google TV met Engels taalinstelling. Met de Google TV F1TV app, dus geen casting:
Als je daar op drukt, midden van ronde knop, krijg je aan de rechter kant de keuze uit de verschillende streams: F1 LIVE, International, Tracker, Data en de streams vanuit de auto's
F1 Live, is het eigen kanaal van F1 TV en heeft alleen Engels commentaar van eigen commentatoren. Tevens heeft dit kanaal soms een extra Picture in Picture beeld van een andere coureur of een herhaling.
International, is de stream voor alle overige zenders zoals Viaplay, Sky en meer. Om Nederlands commentaar te krijgen moet je deze stream selecteren.
Druk dan op de ronde knop naar beneden om de voortgangsbalk te tonen en daarna op omhoog. Je kunt dan de iconen bereiken aan de rechterkant van de balk. Hier kun je kiezen uit, in volgorde, gesproken taal, ondertitels of video kwaliteit. Als je Nederlands selecteert krijg je het commentaar van Viaplay.
Vaak bu'j te bang!
Dat is dat waarschijnlijk een bug want als je aan het casten bent kun je wel van audiostream wisselen tijdens de race. Meestal switch ik direct bij het aanzetten van de stream (voor de race dus) van audio en is het mij nog niet opgevallen bij de F1TV-app. Zal het volgend raceweekend eens proberen.-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Ja, dat hele proces werkt dus wel voor de race bij mij , maar tijdens de race niet
Zou fijn zijn als ze een nieuwe feature van Android 13 toevoegen aan de volgende versie van Google TV dat je per app de taalinstelling kunt wijzigen, zijn we direct van dit gehannes af.
Ik heb daar allemaal geen last van. Kan ten alle tijden en in elke taal live/later starten of terugkijken switchen wat ik wil.-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Ja, dat hele proces werkt dus wel voor de race bij mij , maar tijdens de race niet
Dat heb/had ik dus ook. Nu niet super erg inderdaad met de rode vlag maar de voorlaaste keer dat me dat over kwam was de race van Spa. Zit je in een keer in ronde 12 en zie je dat Verstappen al aan de leiding ligt. Niet erg dat hij al aan de leiding lag maar ik had het liever gewoon vanaf begin gezien zonder dat ik het vooraf al wist.darkdesign schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:21:
Afgelopen zondag heb ik de race wat later pas aangezet via F1TV. Wel gekozen voor starten 'vanaf de start', maar hij begon toch live af te spelen en ik moest hem zelf terugspoelen. Achteraf niet erg, want de race was toch onderbroken door de regen, maar wel vervelend voor de toekomstige races. Voorheen werkte het wel zoals bedoeld.
Heeft iemand toevallig recent nog iets gehoord over die 5 wedstrijden die Viaplay gratis zou uitzenden volgens hun en volgens de aankondiging van de F1 dat Viaplay de rechten had gekocht? Ik heb er namelijk niks meer over gehoord.
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.
Zandvoort was op de NOS te bekijken toch?Pompi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:02:
Heeft iemand toevallig recent nog iets gehoord over die 5 wedstrijden die Viaplay gratis zou uitzenden volgens hun en volgens de aankondiging van de F1 dat Viaplay de rechten had gekocht? Ik heb er namelijk niks meer over gehoord.
[...]
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/
Daarnaast zouden er dus nog 5 gedaan wordenLittleKiller schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:41:
[...]
Zandvoort was op de NOS te bekijken toch?
Ja, dat weet ik allemaal wel natuurlijk.Not_Disclosed schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:38:
[...]
Hier op een Chromecast met Google TV met Engels taalinstelling. Met de Google TV F1TV app, dus geen casting:
Het ging om de verschillen tussen de CWGGTV wanneer deze op Engelstalig of Nederlandstalig staat ingesteld.
Maar welke verschillen doel je dan wel op? Ik dacht even dat je de taal in de app niet kunt selecteren. Vandaar mijn tekst (die nog wat plusjes opleverdesjaool schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:09:
[...]
Ja, dat weet ik allemaal wel natuurlijk.
Het ging om de verschillen tussen de CWGGTV wanneer deze op Engelstalig of Nederlandstalig staat ingesteld.
Maar je doelde dus op verschillen op de CCWGTV als deze in Nederlands of Engels staat? Wat offtopic is maar waar ik ook benieuwd naar ben welke dit zijn, en wat voor een impact dat heeft op de F1 TV app.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de afschrijving van F1TV? Dit is wellicht relevante informatie:
Na het aflopen van mijn ViaPlay abo hebben we een maandabonnement op F1TV genomen die van de creditcard afgaat. Dit ging al maanden goed, maar gisteravond kreeg ik een mail dat ze het bedrag niet konden afschrijven. Het lijkt er sterk op dat ze zelf een probleem hebben met de billing (dat gaven ze in de chat ook uiteindelijk toe; en mijn bank verzekerde me dat er geen geblokkeerde charge was en alles zou moeten werken).
Mocht je dus een mailtje hebben gehad, dan weet je dat het zeer waarschijnlijk niet aan je creditcard ligt.
Na het aflopen van mijn ViaPlay abo hebben we een maandabonnement op F1TV genomen die van de creditcard afgaat. Dit ging al maanden goed, maar gisteravond kreeg ik een mail dat ze het bedrag niet konden afschrijven. Het lijkt er sterk op dat ze zelf een probleem hebben met de billing (dat gaven ze in de chat ook uiteindelijk toe; en mijn bank verzekerde me dat er geen geblokkeerde charge was en alles zou moeten werken).
Mocht je dus een mailtje hebben gehad, dan weet je dat het zeer waarschijnlijk niet aan je creditcard ligt.
Het automatisch verlengen ging hier (ook) niet goed deze zomer. Zat op den duur op zowel de chat bij F1 TV Pro en met mijn bank. En ineens werkte het. Volgens mij had die bankmeneer het erover dat ie iets kon resetten. Dus dan zou je toch zeggen dat het probleem bij de bank zat.Mj2sL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:04:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de afschrijving van F1TV? Dit is wellicht relevante informatie:
Als de auto-renew niet werkt is de crux om te vragen via de chat bij F1TV of ze je abonnement willen beeindigen. Daarna kun je zonder issues onder hetzelfde account weer een abonnement afsluiten.
Dit kost je al met al de minste moeite
Dit kost je al met al de minste moeite
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ja, ieder jaar opnieuw gedoe mee. Zoals @Apoca aangeeft moet je het laten afsluiten en opnieuw aanvragen.Mj2sL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:04:
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Gewoon afgeschreven een dag later, niks aan het handje. Maar goed, wilde het delen in geval meer mensen last hadden aangezien ze blijkbaar wel problemen hadden op dat moment.
Zo te zien niemand die het weet en/of heeft gespost. Ik vermoed dat als je een andere email adres en mogelijk andere betaal methode gebruikt, het niet is te zien dat je eerder abonnee was. (Ik was al eerder abonnee, gratis via ziggo)Miki schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:14:
[...]
Ik wil binnenkort ook een maand abonnement afnemen precies om dezelfde redenen maar vroeg me af of je dan nog in aanmerking kunt komen voor zo’n seizoensdeal met korting.
Maar goed vrijdag 21ste zal ik F1TV aanvragen, en direct opzeggen zodat ik het tot en met 20 november heb.
Ook start vrijdag de 21ste de VIAPLAY OPZEG MAAND, dan kunnen de mensen ook gaan bekijken of ze hun maandelijkse F1 Viaplay abonnement kunnen gaan opzeggen, als je het alleen voor F1 hebt genomen
NB zeg niet direct op, maar kijk naar wanneer de factuur datum is, zeg pas op na die datum.
Ik heb het net voor mij zelf opgezocht en mijn lopende viaplay abonnement bij Ziggo duurt nog tot 11 november, dus ik kan vanaf 12 november opzeggen (en dan duurt het viaplay abonnement dus nog tot 11 december) om het F1 seizoen bij viaplay af te maken (en ik moet nog wat andere content zien, nog zoveel te doen, ik heb nog zoveel te kijken....).
Bij ziggo is de factuur datum leidend voor de opzegging, ik kan de bron daarvan niet meer terug vinden, in mijn geval is dat dus waarschijnlijk 12 november. Ziggo hanteert dus geen hele maand, maar tijdig voor de nieuwe factuur datum. Hoe dit bij de ander providers en viaplay zelf is weet ik niet, ik vermoed dat KPN en Viaplay dezelfde manier van opzeggen hanteren ((ruim)voor de volgende factuur datum).
Everything is better with Bluetooth
Dat lijkt me wel, desnoods met een ander mailadres.Miki schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:14:
[...]
Ik wil binnenkort ook een maand abonnement afnemen precies om dezelfde redenen maar vroeg me af of je dan nog in aanmerking kunt komen voor zo’n seizoensdeal met korting.
Als het om een F1tv abonnement gaat, dan zou je uit kunnen gaan van wat met veel van dit soort abonnementen gebeurt: Rond het einde en begin van het seizoen komen de aanbiedingen los. Zelf was ik net niet gretig genoeg om vlak voor het begin van het F1 seizoen een jaarabonnement af te sluiten. Toen ik een week later keek was de prijs €10 meer.
Nu ik op de site kijk (f1tv.com) zie ik dat het €65,- per jaar kost. Voor het gemak ga ik er van uit dat dit dan 12 maanden vanaf nu is. Vergelijk dat met per maand betalen: €8.- per maand is €96 per jaar als je het laat door lopen.
[Toegevoegd] Je zou kunnen overwegen de maanden dat er geen F1 is ook niet te betalen. In 2023 is het van februari t/m november elke maand wel racen. 10 maanden à €8,- maakt €80.
Je zou kunnen overwegen nu Max toch al wereldkampioen is de laatste maand over te slaan en te wachten met een nieuw abonnement tot het begin van het volgende seizoen. Maar dan moet je in december en januari wel zelf opletten op de aanbiedingen.
Nu ik op de site kijk (f1tv.com) zie ik dat het €65,- per jaar kost. Voor het gemak ga ik er van uit dat dit dan 12 maanden vanaf nu is. Vergelijk dat met per maand betalen: €8.- per maand is €96 per jaar als je het laat door lopen.
[Toegevoegd] Je zou kunnen overwegen de maanden dat er geen F1 is ook niet te betalen. In 2023 is het van februari t/m november elke maand wel racen. 10 maanden à €8,- maakt €80.
Je zou kunnen overwegen nu Max toch al wereldkampioen is de laatste maand over te slaan en te wachten met een nieuw abonnement tot het begin van het volgende seizoen. Maar dan moet je in december en januari wel zelf opletten op de aanbiedingen.
[ Voor 27% gewijzigd door beerse op 20-10-2022 13:38 ]
Heeft iemand hier het "TV Access" abbo van F1TV
Ik zoek met name een replay optie als ik quali mis en niet thuis ben bijvoorbeeld, zodat ik makkelijk terug kan kijken middels de app. Ik kan alleen niet goed afleiden of die replays gauw genoeg online staan, alsin _meteen_ aansluitend ipv uren later.
Voor 2,99 euro per maand is dat prima "te missen"
Mijn boefje is liev!
NVM Verkeerd topic
[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 21-10-2022 08:47 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Na 2 dagen volgens https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.htmlJB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:30:
Heeft iemand hier het "TV Access" abbo van F1TVIk zoek met name een replay optie als ik quali mis en niet thuis ben bijvoorbeeld, zodat ik makkelijk terug kan kijken middels de app. Ik kan alleen niet goed afleiden of die replays gauw genoeg online staan, alsin _meteen_ aansluitend ipv uren later.
Ja zit wat in, maar 2 dagen is ook meh.Plenkske schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:22:
Logisch ook, anders kan je TV Access nemen en alles kijken zodra het is afgelopen.
Mijn boefje is liev!
Precies. Daarom betaal je ook veel minder. Wil je het dezelfde dag zien, dan willen ze de volle mep van je hebben (en terecht als je 't mij vraagt).
Nou ik was de microstutters op de Chromecast met Google TV zo dusdanig zat dat ik ben geswitcht naar de Nokia Streaming Box 8000. Maar ik zit nu FP1 te kijken en het is niet veel beter. Resolutie staat op 1080 en 50hz. Ik snap er geen hout meer van want ik lees hier eigenlijk niemand die er op de Nokia ook last van heeft. Bloedirritant dit.
Geen idee wat voor tv je hebt maar heb je ook al gekeken of opties zoals motion smoothing (alle merken hebben er een eigen naam voor) misschien roet in het eten gooien? De makkelijkste manier is om je tv op game-modus te zetten zodat al die 'verbeteringen' uit staan om dat uit te sluiten.Edwin7290 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:43:
Nou ik was de microstutters op de Chromecast met Google TV zo dusdanig zat dat ik ben geswitcht naar de Nokia Streaming Box 8000. Maar ik zit nu FP1 te kijken en het is niet veel beter. Resolutie staat op 1080 en 50hz. Ik snap er geen hout meer van want ik lees hier eigenlijk niemand die er op de Nokia ook last van heeft. Bloedirritant dit.
Hier f1tv met een CCU, bedraad, 1080@50 in game-modus via kpn en geen last van microstutters.
Wat @Jorick zegt? Want; d0s in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" 🤔Edwin7290 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:43:
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2