[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.333 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Ja maar, dat heb op Facebook gestaan.

:')

Ik snap überhaupt dat verlangen naar Olav Mol niet. Sure, ik snap dat er F1 kijkers zijn die alleen met Nederlands commentaar "kunnen" kijken (als in: andere talen niet machtig (genoeg) zijn), en geen ViaPlay willen / te duur vinden / .... Maar dat verlangen naar Olav Mol... "Johee, joho, Strolliebollie rijdt tegen de Franse stokbrootvreter aan" en welke "legendarische" uitspraken heeft hij nog allemaal gedaan.
Had het ook niet verwacht... Maar zet hem tegenwoordig toch aan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Och, het is een welkome afwisseling van dat gegil van die Britse speenvarkens op de international feed.

Het commentaar van F1TV zelf (het standaardkanaal) vind ik persoonlijk niet te doen.

Maar F1TV heeft in maart al bevestigd dat ergens deze zomer Nederlandstalig commentaar terugkomt, waarom twijfelt men daar hier nog aan? Of is er twijfel of Olav dat wordt?

[ Voor 71% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2022 23:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:06

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Ja maar, dat heb op Facebook gestaan.

:')

Ik snap überhaupt dat verlangen naar Olav Mol niet. Sure, ik snap dat er F1 kijkers zijn die alleen met Nederlands commentaar "kunnen" kijken (als in: andere talen niet machtig (genoeg) zijn), en geen ViaPlay willen / te duur vinden / .... Maar dat verlangen naar Olav Mol... "Johee, joho, Strolliebollie rijdt tegen de Franse stokbrootvreter aan" en welke "legendarische" uitspraken heeft hij nog allemaal gedaan.

[...]

Wellicht in het vervolg eerst even de bron / authenticiteit controleren voordat je het hier dan dropt? ;) Dit is nu hoe nepnieuws voet aan de grond krijgt. Iedereen neemt alles maar klakkeloos over zonder ook maar één seconde te controleren of iets echt is / of de bron betrouwbaar is.

Ik vermoed in ieder geval dat met dit plaatje die fanpage er heel wat fans / "leden" bij krijgt. Of het nu waar is of niet.
Het scheelt dan ook weer dat je het niet hoeft te snappen. Als het waar is heb je op F1TV Pro straks tenminste keuze naar wie je het liefste luistert. En keuze is altijd goed. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
MikeyMan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Had het ook niet verwacht... Maar zet hem tegenwoordig toch aan :$
Ik moet bekennen dat mijn ouders meekijken op mijn F1TV account anders keken ze niet, categorie "succes supporter" en gratis te zien bij Ziggo. Eerste race in het Engels, maar gaven ze van aan dat het niet te volgen was (ging te snel / niet goed genoeg in Engels). Daarna international met Duits commentaar, en eigenlijk heb ik er niks van gehoord, dat ze Nederlands willen / waarom dat niet kan. Heb er verder zelf ook niet naar gekeken om GP Radio erbij te krijgen en vindt het voor nu zelf ook wel goed zo. Voor hun zal Nederlands commentaar dus wel een welkome toevoeging zijn, maar ik betwijfel of ze perse Mol & Plooij zouden willen. En ja, mijn ouders zijn nog uit de tijd dat er 3 TV zenders waren waarvan 5 Duitse :+ Vandaar dat ze Duits beter meekrijgen dan Engels.
CodeCaster schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:02:
Maar F1TV heeft in maart al bevestigd dat ergens deze zomer Nederlandstalig commentaar terugkomt, waarom twijfelt men daar hier nog aan? Of is er twijfel of Olav dat wordt?
Dat laatste ja.

Edit:
sjaool schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:11:
[...]

Het scheelt dan ook weer dat je het niet hoeft te snappen. Als het waar is heb je op F1TV Pro straks tenminste keuze naar wie je het liefste luistert. En keuze is altijd goed. ;)
Klopt, schreef een wijs man gisteren ook al: RobertMe in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3" :+
Dat er keuze komt voor Nederlands is dikke prima, dat het mogelijk Mol wordt, ~ meh ~. Maar een "wij willen Olav Mol terug" Facebook pagina? Come on...

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 31-05-2022 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
[...]
Ik vind hem wel een fijne stem en manier van becommentariëren hebben.
Relaxt om naar te luisteren, fijner dan die stemmen van Viaplay, waarbij vooral die Eric Mouthaankloon me irriteert, qua stemgeluid.
F1TV prima te volgen, en hebben goed inhoudelijk commentaar, maar doe mij gewoon lekker Olav. Old school, als Mart Smeets bij de tour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ben benieuwd wie het gaat worden bij F1TV, had nooit verwacht dat ze het zo lang stil zouden gaan houden.

Morgenvroeg weten we het hopelijk, aangezien het dan Juni is... :P

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2022 23:33 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49
matthijst schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:19:
[...]

Relaxt om naar te luisteren, fijner dan die stemmen van Viaplay, waarbij vooral die Eric Mouthaankloon me irriteert, qua stemgeluid.
F1TV prima te volgen, en hebben goed inhoudelijk commentaar, maar doe mij gewoon lekker Olav. Old school, als Mart Smeets bij de tour.
Zelfde hier. Ik weet niet welke van de 2 constant in de ruimte zit te lullen (de hyperactieve) maar daar begin ik me aardig aan te irriteren. Hij heeft het ook vaak fout, waarop die wat rustigere hem corrigeert, maar die wordt imho echt overschreeuwt door die dominante.

Edit: nelson is de dominante Mouthaankloon :+ ( ook even een stukje van die Mouthaan geluisterd, de gelijkenis qua intonatie en stemgeluid is spooky). Ik lees nu in een interview ook dat dit schijnbaar de bedoeling is, omdat Melroy blijkbaar de co commentator is..... Nou, foute keus :P

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 01-06-2022 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:14:
[...]

Ik moet bekennen dat mijn ouders meekijken op mijn F1TV account anders keken ze niet, categorie "succes supporter" en gratis te zien bij Ziggo. Eerste race in het Engels, maar gaven ze van aan dat het niet te volgen was (ging te snel / niet goed genoeg in Engels). Daarna international met Duits commentaar, en eigenlijk heb ik er niks van gehoord, dat ze Nederlands willen / waarom dat niet kan. Heb er verder zelf ook niet naar gekeken om GP Radio erbij te krijgen en vindt het voor nu zelf ook wel goed zo. Voor hun zal Nederlands commentaar dus wel een welkome toevoeging zijn, maar ik betwijfel of ze perse Mol & Plooij zouden willen. En ja, mijn ouders zijn nog uit de tijd dat er 3 TV zenders waren waarvan 5 Duitse :+ Vandaar dat ze Duits beter meekrijgen dan Engels.
[...]
Heeft in mijn geval weinig met taal te maken. Spreek meer Engels dan Nederlands.

Maar als je 25 jaar lang ergens dezelfde stem bij hoort, hoort het er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:12
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:14:
[...]
Ik moet bekennen dat mijn ouders meekijken op mijn F1TV account anders keken ze niet, categorie "succes supporter" en gratis te zien bij Ziggo.
Ik denk vooral dat Viaplay zich heeft vergist in hoeveel van dit supporters er afgelopen jaren bij zijn gekomen. (2021 waren iets van 80% meer kijkers dan de jaren ervoor). En juist van déze mensen zijn er een boel enthausiast geraakt door, onder andere, de stijl van Olav. Ja, Olav is Max-fan, maar dat zijn zij ook. De hele straat van mijn ouderlijk huis zaten vorig jaar nog met zijn allen bij elkaar te BBQ'en met een groot scherm in de tuin de wedstrijden te kijken in de oranje outfit die ze nog van het voetbal hadden. Die zijn in mijn omgeving in ieder geval allemaal afgehaakt óf zitten nu te kl*ten met het syncen van de app.

Die buren, vrienden en bekenden van mijn ouders, de succes-meeloop-supporters, zitten nu allemaal bij Via omdat zender 200 makkelijk is bij Ziggo. Maar die gaat er uit eind juli, dan blijft er voor hen niks over. Streamen/casten snappen ze echt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 01-06-2022 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:44:
[...]

Heeft in mijn geval weinig met taal te maken. Spreek meer Engels dan Nederlands.
Excuses, ik probeerde hier geen link te leggen tussen mijn ouders en jou redenen om bij Olav te blijven.
Maar als je 25 jaar lang ergens dezelfde stem bij hoort, hoort het er gewoon bij.
Net zoals @matthijst schreef dus. Om nostalgische redenen voornamelijk. Enerzijds begrijpelijk. Maar persoonlijk ben ik dan niet zo aan Olav gehecht en was ik al veel langer afgehaakt (voor F1TV al Sky via andere bronnen aan het streamen). Maar IMO kan Olav niet (meer) als je kwaliteit wilt. Of dat het de heren van ViaPlay beter is? Geen idee, ik heb nog geen seconde van het hele programma van ViaPlay gezien of gehoord.
Maar zoals ik veeeel eerder al schreef (lees: maanden terug). Olav Mol is een beetje de Nederlandse Murray Walker geworden. Intussen niet goed meer / teveel fouten. Maar om nostalgische redenen en populariteit an zich wel "een naam" geworden. De emoties van Mol kunnen de kijkers zich waarschijnlijk meer mee associëren. Net zoals Walker's "I've gotta stop because I've got a lump in my throat" heeft Mol ook wel van die momenten gehad (zoals een jaar of 6 terug :p "Jaren zit je te hopen... sport overwinningen zijn zo mooi")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bij Viaplay maken ze dezelfde fouten, tenminste, in de afgelopen race heb ik een half uur hun commentaar aan gehad omdat de sync met GP Radio steeds uit elkaar liep doordat de Viaplay stream een paar seconden stil stond. Dus die zijn wat dat betreft niet zoveel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Geen nieuws over NL commentaar op F1TV?
Wat is dit nou.. :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:28:
Geen nieuws over NL commentaar op F1TV?
Wat is dit nou.. :D
In juni kan ook 30 juni zijn. Dus je hoeft niet elke 5 minuten te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:32:
[...]

In juni kan ook 30 juni zijn. Dus je hoeft niet elke 5 minuten te vragen ;)
:D Sorry!
Ik zal proberen geduldig af te wachten, want ze zeiden vanaf Juni dus vandaar ik dacht 1 Juni is de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:34:
[...]

:D Sorry!
Ik zal proberen geduldig af te wachten, want ze zeiden vanaf Juni dus vandaar ik dacht 1 Juni is de dag.
De dag is nog niet voorbij ;)

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:34:
[...]
vandaar ik dacht 1 Juni is de dag.
Het is vandaag ook nog eens de laatste 1 juni 2022 ooit, dus wellicht toch nog vandaag :p

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 01-06-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

CodeCaster schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:02:
[...]
Ik twijfel niet aan F1TV, maar aan of het Olav word. Ik zou dat persoonlijk jammer vinden, maar ik zou er ook niet van op kijken. Als het het Viaplay-commentaar zou zijn, dan had het waarschijnlijk meteen in maart gekund.

Aan de andere kant was er recent nog een tweet van Mol dat ze het waarschijnlijk niet gaan doen. En Mol houd wel van stoken/rumour veroorzaken op twitter, dus... Ik weet het allemaal niet meer en laat mij (hopelijk) verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gropah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:47:
[...]

Ik twijfel niet aan F1TV, maar aan of het Olav word. Ik zou dat persoonlijk jammer vinden, maar ik zou er ook niet van op kijken. Als het het Viaplay-commentaar zou zijn, dan had het waarschijnlijk meteen in maart gekund.
Of ViaPlay wil het niet omdat het hun klanten kost? Zeker als ze het meteen in maart deden. Waarom zou je voor alleen F1 het dure ViaPlay betalen als je ook F1TV kunt nemen dat hetzelfde commentaar heeft en veel goedkoper is? Daarmee zou ViaPlay zichzelf in de voet schieten. Nu zullen "velen" ViaPlay hebben voor het Nederlandse commentaar, de andere ViaPlay content zien (waaronder dus ook de films & series), en wellicht daarom blijven, of gewoon blijven uit gemak "want scheelt maar €x per maand".
Aan de andere kant was er recent nog een tweet van Mol dat ze het waarschijnlijk niet gaan doen. En Mol houd wel van stoken/rumour veroorzaken op twitter, dus... Ik weet het allemaal niet meer en laat mij (hopelijk) verrassen.
Correct me if I'm wrong, maar is hier recentelijk niet iets voorbij gekomen dat Mol ook heeft aangegeven dat FOM een licentie heeft op GP Radio / hun commentaar? Als dat dus al lang contractueel vast ligt dan hoeft FOM / F1TV dus maar de stream toe te voegen en klaar. Daarvoor hoeven ze dan geen overeenkomst meer te sluiten met GP Radio / Mol, aangezien dat dus al gebeurd is.
Overigens kan dat ook weer iets uit een roddel / "fake news" zijn. Dus pin me er zeer zeker niet op vast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-06 19:25
RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:05:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar is hier recentelijk niet iets voorbij gekomen dat Mol ook heeft aangegeven dat FOM een licentie heeft op GP Radio / hun commentaar? Als dat dus al lang contractueel vast ligt dan hoeft FOM / F1TV dus maar de stream toe te voegen en klaar. Daarvoor hoeven ze dan geen overeenkomst meer te sluiten met GP Radio / Mol, aangezien dat dus al gebeurd is.
Overigens kan dat ook weer iets uit een roddel / "fake news" zijn. Dus pin me er zeer zeker niet op vast :p
GPradio heeft de rechten tot en met dit seizoen. Ik weet nog van vorig jaar dat in mei bekend werd dat Viaplay de rechten voor Nederland had gekocht, het kan dus zomaar zijn dat er gewoon een biedingronde geweest is voor radiorechten, waar radiostations op in konden schrijven en eind mei (oid) dus bekend is wie deze bieding gewonnen heeft.

Correctie: GPradio heeft de rechten tot en met 2023
https://grandprixradio.nl...diorechten-voor-2020-2023

[ Voor 7% gewijzigd door dnmw2705 op 01-06-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 23:29
[...]

Ik vind Olav echt 10x beter te pruimen dan de Viaplay commentatoren. Zet dus nu steevast GP radio aan tijdens de race. Zijn enthousiasme maakt het kijken simpelweg leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-06 10:19
https://www.rtlnieuws.nl/...air-internetzender-crasht

"Daar is mij nu niets over bekend. Maar ze mogen mijn commentaar volgens de contracten waarschijnlijk zo overnemen als ze dat willen."

[ Voor 32% gewijzigd door roeldie op 01-06-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dnmw2705 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:12:
[...]

GPradio heeft de rechten tot en met dit seizoen. Ik weet nog van vorig jaar dat in mei bekend werd dat Viaplay de rechten voor Nederland had gekocht, het kan dus zomaar zijn dat er gewoon een biedingronde geweest is voor radiorechten, waar radiostations op in konden schrijven en eind mei (oid) dus bekend is wie deze bieding gewonnen heeft.
Maar dat zegt dus niks over of FOM ook een licentie heeft op het gebruik van het commentaar van GP Radio (en dat ze dat dus bij F1TV mogen gebruiken).

Had GP Radio overigens voorgaande jaren niet ook al het commentaar van Mol? Waarschijnlijk had GP Radio dus een overeenkomst met Ziggo daarover en heeft GP Radio nu of meteen zelf meegedaan aan een dergelijke bieding of voelde ze al nattigheid dat Ziggo het niet meer ging worden. En dat voorheen de overeenkomst tussen FOM en Ziggo dit "doorverkoop" dus toestond. Hetzelfde als dat ViaPlay nu weer rechten op samenvattingen heeft verkocht aan Ziggo en de NOS. Dat onder zo'n zelfde sublicentie GP Radio toen live het commentaar van Mol / Ziggo mocht uitzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Maar dat zegt dus niks over of FOM ook een licentie heeft op het gebruik van het commentaar van GP Radio (en dat ze dat dus bij F1TV mogen gebruiken).

Had GP Radio overigens voorgaande jaren niet ook al het commentaar van Mol? Waarschijnlijk had GP Radio dus een overeenkomst met Ziggo daarover en heeft GP Radio nu of meteen zelf meegedaan aan een dergelijke bieding of voelde ze al nattigheid dat Ziggo het niet meer ging worden. En dat voorheen de overeenkomst tussen FOM en Ziggo dit "doorverkoop" dus toestond. Hetzelfde als dat ViaPlay nu weer rechten op samenvattingen heeft verkocht aan Ziggo en de NOS. Dat onder zo'n zelfde sublicentie GP Radio toen live het commentaar van Mol / Ziggo mocht uitzenden.
Zoals ik het ooit begrepen heb, volgens mij het Olav Mol het zelf uitgelegd toen, heeft GPradio de rechten en was het stand-alone van de TV rechten, maar omdat Olav Mol dus ook het commentaar bij de TV deed, heeft het dus met Ziggo gewoon afgesproken dat het TV commentaar 1-op-1 doorgeprikt werd naar GPradio. Ziggo heeft eveneens toestemming gegeven aan FOM om de audio te gebruiken voor F1TV, want Ziggo heeft natuurlijk de (ZiggoSport Totaal)klanten ook geholpen aan gratis F1TV.

Ik denk dat de lijntjes van vorig seizoen met ZiggoSport -> GPradio en ZiggoSport -> F1TV wel los van elkaar moeten zien en ik denk ook niet dat er nattigheid gevoeld is door Ziggo, want die waren best wel geschrokken van het feit dat er een partij was die zoveel geld geboden heeft op de rechten, waardoor opnieuw bieden echt niet (financieel)mogelijk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:55
[...]

Mee eens. Het stemgeluid van Mol kan ik best waarderen. Hij heeft wel goede stem voor commentator. En in de jaren 90 kon ik Mol ook wel waarderen, hoewel toen ook al wel BBC mijn voorkeur had. Ik ben de laatste jaren alleen wel allergisch geworden voor het populaire gedrag van Mol en Plooij. Het taalgebruik met termen als "f**k that sh*t" en weet ik wat niet meer. Maar vooral termen idd als Strolliebollie, stokbroodvreter of pannekoek voor rijders die een fout maken. Afgelopen weekend viel ik ook nog in een stukje nabeschouwing van Monaco omdat ik de Indy500 wilde kijken en daar zat Mol in de studio en had ie ook weer paar sneren naar bepaalde coureurs. Het is gewoon niet nodig. En is niet alleen Mol. Het is eigenlijk iets Nederlands lijkt wel. Want in de studio bij Ziggo deden ze dit ook allemaal. Ook gasten zoals Coronel etc in F1 cafe. En vroeger in de rtl dagen hadden verslaggevers zoals Allard Kalff en andere tafelgasten er ook al wel last van. Weet niet hoe het nu op Viaplay is, want ik heb F1tv met Engels commentaar. Maar kan niet zeggen dat ik dat populaire Nederlandse gedoe heel erg mis. Het lijkt vaak wel een competitie van wie de lolligste kan zijn bij de NL uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
dnmw2705 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Correctie: GPradio heeft de rechten tot en met 2023
https://grandprixradio.nl...diorechten-voor-2020-2023

Ik heb geen idee waarom het dan 'per juni' zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Om Olav nou met Mart Smeets te vergelijken gaat me wat ver. Mart Smeets, wat je er verder ook van vind, is een taalliefhebber. Met prachtige volzinnen kan hij een situatie beschrijven. Dat is wel een ander niveau dan "johee, johoo, jofuckingho".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Tleilaxu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Om Olav nou met Mart Smeets te vergelijken gaat me wat ver. Mart Smeets, wat je er verder ook van vind, is een taalliefhebber. Met prachtige volzinnen kan hij een situatie beschrijven. Dat is wel een ander niveau dan "johee, johoo, jofuckingho".
Vooral stemgeluid ging het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Vooral stemgeluid ging het me om.
Mja dit blijft iets van persoonlijke voorkeur waarbij ook gewenning meespeelt omdat meerdere generaties erin meegegroeid zijn, kleine 25 jaar is niet niks.

Daarbij is goed zichtbaar dat Viaplay zoekende is en hun presentatie aan het tweaken is. Eerst deed Stefan items over technologie, nu doen Melroy en Nelson dat. Dat zie je ook met de interviews op de grid, dat was eerst Stephane met Mika, vervolgens met David en nu met Christiaan. Hetzelfde in de studio, eerst stonden achter de desk en nu zitten achter een grote tafel.
Ik vind dit echter los staan van de technische problemen en hoort bij het vinden van de juiste formule in wat wel en niet werkt. Dat is namelijk iets wat typisch hoort bij een nieuwe partij die in de opstart fase zit en aan het testen is wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Mja dit blijft iets van persoonlijke voorkeur waarbij ook gewenning meespeelt omdat meerdere generaties erin meegegroeid zijn, kleine 25 jaar is niet niks.

Daarbij is goed zichtbaar dat Viaplay zoekende is en hun presentatie aan het tweaken is. Eerst deed Stefan items over technologie, nu doen Melroy en Nelson dat. Dat zie je ook met de interviews op de grid, dat was eerst Stefan met Mika, vervolgens met David en nu met Christiaan. Hetzelfde in de studio, eerst stonden achter de desk en nu zitten achter een grote tafel.
Ik vind dit echter los staan van de technische problemen en hoort bij het vinden van de juiste formule in wat wel en niet werkt. Dat is namelijk iets wat typisch hoort bij een nieuwe partij die in de opstart fase zit en aan het testen is wat wel en niet werkt.
Uiteraard, smaak is persoonlijk.
Ik vind het jammer dat het Viaplay commentaar zo vlak is, vind er weinig beleving in zitten. Ik zou ze beter trekken bij een race die me niet boeit, Nascar ofzo, maar bij F1, waar ik vooral naar kijk voor Verstappen (net als vroegah naar zn vader), vind ik het leuker om een beetje een fanartiekere verslaggever te hebben.

Ze doen wel beter hun best lijkt het (laatste 30 min monaco met VP gekeken).

edit, nalv hieronder: buiten de race-uitzending vind ik Olav ook een irritant figuur trouwens, rond Viaplay zat hij bv een paar keer bij Beau, NPO, Jinek oid, weinig zinnigs te melden en vrij arrogant inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 01-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:45
Olav Mol is, zoals Wim Kieft dat altijd zegt, een beetje in zichzelf gaan geloven.
Qua stemgeluid en het vertrouwde gevoel mis ik Olav wel, maar zijn arrogante houding en popiejopie gedrag niet.

Dat hij er wel eens naast zit, kan ik niet zo mee zitten. Ik vind het wel een deel van de beleving om naar de TV te roepen dat hij het verkeerd heeft. Maar hij zat er niet meer "wel eens naast", hij zat er tegenwoordig gewoon vaak naast.

Nu kijk ik F1TV met Engels commentaar, maar ik herken mij niet direct in het beeld wat er al jaren geschetst is dat ze daar zo duidelijk Pro-Hamilton of Anti-Verstappen zijn. Waar ik wel mee zit is dat ik merk dat Engels niet mijn dagelijkse taal is. Ik kan alles volgen, maar het gaat niet zo natuurlijk als Nederlands en vraagt veel meer concentratie.

Het zal voor mij dan ook geen makkelijke keuze zijn wanneer Olav via F1TV te horen zou zijn.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Richard117 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
Waar ik wel mee zit is dat ik merk dat Engels niet mijn dagelijkse taal is. Ik kan alles volgen, maar het gaat niet zo natuurlijk als Nederlands en vraagt veel meer concentratie.
Ik zet het geluid ook harder hierom :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:21
Nog geen officieel persbericht maar F1TV heeft vandaag zijn FAQ aangepast:
Wie zijn de commentatoren:
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk
Link naar F1TV: https://support.f1.tv/s/a...mmentators?language=nl_NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHzjm73a6HLa9fdTUBK3E_1GW5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12SNdFeiJt4N6N7j02jGLvH1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
One-eye864 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:51:
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
Daarmee dus duidelijk dat zij ook via F1TV te horen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Jammer, blijft prutsen dan met die GP Radio-Viaplay streams syncen.
Wat op zich heel simpel zou kunnen zijn, als de TV stream zonder hikken speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
Daar is mijn reden om van Viaplay af te stappen. Vanavond na mijn werk maar even regelen. Scheelt mij veel geld want de rest van Viaplay vind ik niet heel boeiend.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Richard117 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
Nu kijk ik F1TV met Engels commentaar, maar ik herken mij niet direct in het beeld wat er al jaren geschetst is dat ze daar zo duidelijk Pro-Hamilton of Anti-Verstappen zijn.
De grote vraag is dan of je ee international feed kijkt, met het commentaar van Sky (gekleurd), of het F1 Live kanaal van F1TV zelf (niet gekleurd).

Overigens kan ik bij alle genoemde dingen van Olav ook wel F1TV erbij pakken.
Herkenbare stem => heb ik ook bij Ben Edwards die ook commentaar bij BBC & Channel 4 heeft gedaan. En Martin Brundle (Sky dan) heeft zelfs nog naast Walker gezeten, en een tijd bij BBC voordat die ik gok naar ITV ging (en Ben Edwards in zijn plaats kwam).
Veel foute voorspellingen doen, daar is Sam Collins ook een held in
Gekleurd, dat geldt ook wel voor Collins, en bij Sky commentaar voor David Croft
"Aparte persoonlijkheden" (popie jopie en arrogante bij Mol) vind je ook wel bij Buxton (hyper hyper).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Typhone

Who Dares Wins

LZ86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:57:
[...]

Edit: nelson is de dominante Mouthaankloon :+ ( ook even een stukje van die Mouthaan geluisterd, de gelijkenis qua intonatie en stemgeluid is spooky). Ik lees nu in een interview ook dat dit schijnbaar de bedoeling is, omdat Melroy blijkbaar de co commentator is..... Nou, foute keus :P
_O- _O-

Ik geef ze het voordeel van de twijfel maar ik vind het wel verschrikkelijk dat ze live-verslag verslaan alsof het een samenvatting is. Ze krijgen het absoluut niet overgebracht alsof ze 'LIVE-verslag' doen van de race. Daarbij vind ik ze allebei heel erg gemaakt commentaar geven zonder eigen 'ziel & zaligheid' maar meer alsof ze beoordeeld kunnen worden op een bepaalde zakelijkheid. Dat staat haaks op F1TV en ook haaks op hoe Mol het in het verleden deed (en nog doet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De meerwaarde van Viaplay wordt zo met de dag wel minder. Je kunt dus nu beter beeld krijgen bij F1TV met de commentatoren van Viaplay, iets met eigen glazen ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:02:
[...]

De grote vraag is dan of je ee international feed kijkt, met het commentaar van Sky (gekleurd), of het F1 Live kanaal van F1TV zelf (niet gekleurd).

Overigens kan ik bij alle genoemde dingen van Olav ook wel F1TV erbij pakken.
Herkenbare stem => heb ik ook bij Ben Edwards die ook commentaar bij BBC & Channel 4 heeft gedaan. En Martin Brundle (Sky dan) heeft zelfs nog naast Walker gezeten, en een tijd bij BBC voordat die ik gok naar ITV ging (en Ben Edwards in zijn plaats kwam).
Veel foute voorspellingen doen, daar is Sam Collins ook een held in
Gekleurd, dat geldt ook wel voor Collins, en bij Sky commentaar voor David Croft
"Aparte persoonlijkheden" (popie jopie en arrogante bij Mol) vind je ook wel bij Buxton (hyper hyper).
Tja, ik kijk al tijden main stream met Sky Sports F1 commentaar. Ik vind ze eigenlijk vrij neutraal tijdens de race. Vorig jaar ook met de gevechten tussen Verstappen en Hamilton. Ze geven een mening en leggen precies uit waarom ze dat vinden. Deze viel soms in voordeel van Hamilton, maar net zo vaak in voordeel van Verstappen.

Doordat ze het vaak goed uitleggen waarom vind ik het zeker niet partijdig. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar je weet vaak wel waarom ze dingen roepen.

Daarnaast vind ik de contacten die ze tijdens de race met een van de team bazen hebben zeer leuk om te horen. En ook gasten zoals Rosberg en Button soms mooie inbreng hebben.

Je merkt gewoon dat er zo veel meer contacten en kennis zit dan bij onze Nederlandse vrienden. Ze lopen er lang rond, ze hebben zelf in de auto's gezeten vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56
Typhone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:10:
[...]

_O- _O-

Ik geef ze het voordeel van de twijfel maar ik vind het wel verschrikkelijk dat ze live-verslag verslaan alsof het een samenvatting is. Ze krijgen het absoluut niet overgebracht alsof ze 'LIVE-verslag' doen van de race. Daarbij vind ik ze allebei heel erg gemaakt commentaar geven zonder eigen 'ziel & zaligheid' maar meer alsof ze beoordeeld kunnen worden op een bepaalde zakelijkheid. Dat staat haaks op F1TV en ook haaks op hoe Mol het in het verleden deed (en nog doet).
Dat gevoel krijg ik soms ook. Ze reageren vaak helemaal niet als er een boord radio fragment is. Dit is niet altijd even goed te verstaan en vind ik het wel fijn als ze het even herhalen en er inhoudelijk op reageren. Dit doet Olav wel altijd. Ik krijg dan het idee alsof ze gelijktijdig naar Netflix kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
*O* YES! Dag Viaplay met hun slechte live uitzendingen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:06

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:22:
[...]

*O* YES! Dag Viaplay met hun slechte live uitzendingen _/-\o_
En we krijgen er Statler en Waldorf bij :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 11:24
Pierre schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:23:
[...]

En we krijgen er Statler en Waldorf bij :*)
Dan blijf ik wel naar het Engelse commentaar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

majoh schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:19:
[...]
Tja, ik kijk al tijden main stream met Sky Sports F1 commentaar. Ik vind ze eigenlijk vrij neutraal tijdens de race. Vorig jaar ook met de gevechten tussen Verstappen en Hamilton. Ze geven een mening en leggen precies uit waarom ze dat vinden. Deze viel soms in voordeel van Hamilton, maar net zo vaak in voordeel van Verstappen.

Doordat ze het vaak goed uitleggen waarom vind ik het zeker niet partijdig. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar je weet vaak wel waarom ze dingen roepen.

Daarnaast vind ik de contacten die ze tijdens de race met een van de team bazen hebben zeer leuk om te horen. En ook gasten zoals Rosberg en Button soms mooie inbreng hebben.

Je merkt gewoon dat er zo veel meer contacten en kennis zit dan bij onze Nederlandse vrienden. Ze lopen er lang rond, ze hebben zelf in de auto's gezeten vroeger.
Helemaal mee eens, maar je moet toegeven dat de Engelse rijders wel wat meer aandacht krijgen dan de rest van het veld. (en logisch ook als je een Engelse zender bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Freestuff schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Dan blijf ik wel naar het Engelse commentaar luisteren.
Ik ga het 1 kans geven omdat mijn vriendin het misschien leuk vind in het Nederlands, zo niet is het gewoon weer Engels >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Extigo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Daar is mijn reden om van Viaplay af te stappen. Vanavond na mijn werk maar even regelen. Scheelt mij veel geld want de rest van Viaplay vind ik niet heel boeiend.
Yes, same!

Ik heb viaplay 9 maanden gratis bij een aanbieding. (dus het f1 seizoen) Ik zal het niet verlengen en ook op f1 tv overstappen. Studio analyse van een race zal ik wel ergens anders vandaan moeten halen, maar dat zien we nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Heb je Android dan even de Reward app installeren om Google Playstore tegoed te sparen. Dat is dan mooi te gebruiken als een leuke korting op een F1TV Pro jaarabonnement. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:50
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
En zoals ik al dacht: Dat screenshot was gewoon fake dat Mol het zou gaan doen.
Dat F1TV zo lang nodig heeft om over te schakelen naar een andere audiofeed verbaast mij dan ook weer niet.... Die ontwikkelaars zijn ook niet de snelste (of er zitten te weinig mensen op).

Ben er wel heel blij mee. Want ik vind het commentaar wel erg goed van Viaplay. Mol is alsof je naar een voetbalfan aan het luisteren bent die voor zijn cluppie is. Het zijn allemaal pannekoeken behalve Max natuurlijk. Popie Jopie taalgebruik en juichen als een fan. Snap dat sommige mensen dat prachtig vinden en dat mag. Maar zelf hoeft dat van mij niet. Ik heb geen commentaar nodig om de race leuk te vinden.

Viaplay commentaar is commentaar verzorgt door liefhebbers van de sport en auto's. Als je dat enthousiasme niet oppikt dan snap ik dat je het zakelijk vind. maar het is het enthousiasme van een liefhebber van de sport, niet van een fan. De reactie op bijvoorbeeld Zhou's "Tokio drift" hoor je duidelijk dat het liefhebbers zijn van de sport en ex-coureurs. En ik hoor liever dat commentaar dan van een fan.

Als ik fancommentaar wil, nodig ik mijn schoonvader wel uit :+

Voor mij zal de overstap naar F1TV snel gemaakt zijn _/-\o_ Kan mijn vader NL commentaar luisteren

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 01-06-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
Ultra!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Erik Mouthaan en Freek Vonk, die met zijn tweeën net zoveel fouten maken als Mol. Zeker nu Mol Plooij als co-commentator naast zich heeft (wat gek genoeg eigenlijk heel goed uitpakt), doen de beide duo's qua fouten maken weinig voor elkaar onder. De heren van Viaplay lijken op momenten ook bepaalde basiskennis over de regels te missen. Het zijn liefhebbers en geen kenners. Daarnaast vind ik ze persoonlijk saai en ze praten veel te veel. Hun taalgebruik is vreemd en soms zelfs foutief. En hoewel ze passieloos overkomen, zijn ze eigenlijk net zo objectief als Mol: totaal niet dus... Dus ook dat maakt weinig verschil.

Nu kun je een deel van die negatieve punten net zo goed op Mol toepassen, want op hem valt ook genoeg aan te merken. Maar als Nelson Valkenburg en Melvin Heemskerk nu écht het beste zijn waar Viaplay als vervanger voor Mol mee kon komen, dan is het wel heel treurig gesteld met het autosport-commentaar in Nederland.

Ik heb nu inderdaad ook geen reden meer om beide diensten aan te houden. Dus ik denk dat Viaplay eruit gaat. Darts kijk ik op het Belgische VTM (geen VPN nodig). En als het Premier League-voetbal weer begint, kijk ik wel even wat ik doe. Waarschijnlijk verhuis ik dan 'virtueel' :+ naar het buitenland en kies in een dienst uit die wél beeldkwaliteit uit jaar 2022 biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:33:
Heb je Android dan even de Reward app installeren om Google Playstore tegoed te sparen. Dat is dan mooi te gebruiken als een leuke korting op een F1TV Pro jaarabonnement. :P
Serieus? Dit ga ik dan ook installeren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Serieus? Dit ga ik dan ook installeren :D
Reken je niet rijk hoor.
Doe het nu denk ik half jaar ofzo en staat welgeteld €3.59 op de teller 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Dat F1TV zo lang nodig heeft om over te schakelen naar een andere audiofeed verbaast mij dan ook weer niet.... Die ontwikkelaars zijn ook niet de snelste (of er zitten te weinig mensen op).
Ik denk dat de reden eerder was dat Viaplay eerst even een flinke subscriber base mocht opbouwen als enige partij met Nederlands commentaar. En dat de afspraken waren dat het Nederlandse commentaar op een zeker moment weer aan F1TV zou worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat de reden eerder was dat Viaplay eerst even een flinke subscribers base mocht opbouwen als enige partij met Nederlands commentaar. En dat de afspraken waren dat het Nederlandse commentaar op een zeker moment weer aan F1TV zou worden toegevoegd.
Maar nu ga je alsnog krijgen dat er veel lopers komen. Zoals Miki al zei in Viaplay topic. Je kan nu hetzelfde krijgen maar in betere kwaliteit elders.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik als F1TV gebruiker constant GPradio heb gebruikt, maar ik zit nu wel een beetje op een punt dat de 'service' van GPradio leuk is, maar het gemak toch meer de voorkeur zal gaan krijgen denk ik. Mol is iconisch en mag zijn emotie en kennis zeker, alleen ik moet ook van Murray naar Crofty in Nederland hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RvD86 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Reken je niet rijk hoor.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:58:
[...]

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :+
Ik hoor mijn opa spreken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nederlands commentaar is altijd welkom! :) F1tv Live kanaal is ook prima te doen.
Pitreporters vind ik ook wel redelijk, Rosanna doet het prima. :+ Vind Sam en een indisch wat minder, geen sportieve uitstraling oid. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Viaplay opgezegd, F1TV Pro weer aangemaakt. tot de 17e kan ik nog Viaplay kijken als ik dat zou willen. Maar ik gok van niet ;-)

7,99 per maand (of 64 voor een jaar) is toch beter dan 13,99 per maand (vanaf augustus). En dan kan ik weer Race Control gebruiken hoop ik. Op een beamer is met meerdere schermen toch erg leuk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Maar nu ga je alsnog krijgen dat er veel lopers komen. Zoals Miki al zei in Viaplay topic. Je kan nu hetzelfde krijgen maar in betere kwaliteit elders.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik als F1TV gebruiker constant GPradio heb gebruikt, maar ik zit nu wel een beetje op een punt dat de 'service' van GPradio leuk is, maar het gemak toch meer de voorkeur zal gaan krijgen denk ik. Mol is iconisch en mag zijn emotie en kennis zeker, alleen ik moet ook van Murray naar Crofty in Nederland hehe
Dat is zo. Als het alleen om F1 gaat, is de keuze nu makkelijk. Betere kwaliteit voor minder geld (en niet meer naar Albers hoeven luisteren). F1TV heeft ook prima voor- en nabeschouwingen en programma's rondom F1. Alleen Ho-Pin Tung is een echt gemis (maar zo vaak is hij toch niet aanwezig).

En over dat synchroniseren, vergeet http://gpradio.hole1988.nl/ niet (@G_Dragon misschien kan die ook in de OP onder Grand Prix Radio?). Hiermee is het echt een fluitje van een cent. Desnoods alleen bij de race zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 01-06-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Reken je niet rijk hoor.
Ik nu een maand of 3 en zit op €7,18. :)

Ook komen vrij vaak dezelfde enquetes voor bij.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 01-06-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Ik nu een maand of 3 en zit op €7,18. :)

Ook komen vrij vaak dezelfde enquetes voor bij.
Het is erg afhankelijk hoeveel info ze uit je willen trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Het is erg afhankelijk hoeveel info ze uit je willen trekken :+
Ze trekken maar een eind weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Ze trekken maar een eind weg. ;)
Oh het is ook geen commentaar :+ Meer dat wat je verdient nogal kan verschillen van hoe waardevol je bent voor Google. Als je daar een leuke korting mee kan pakken, prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Oh het is ook geen commentaar :+ Meer dat wat je verdient nogal kan verschillen van hoe waardevol je bent voor Google. Als je daar een leuke korting mee kan pakken, prima.
Ach, die vraag, net als wat je opleiding is, komt vaker voorbij dus je kunt variëren in je antwoorden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 08:47
Ik heb ook voor een jaar Viaplay genomen maar pak, nu dat er NL commentaar is, mijn verlies en ga naar F1TV. Ik vind de beeldkwaliteit zo mager bij Viaplay, en de extra films series en sporten kijk ik bij nader inzien toch niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 14:39
[...]

Reken je niet rijk hoor.
Je moet weten langs welke winkels je moet lopen, ik ga tegenwoordig bijna dagelijks langs de Jumbo na werk en hengel die enquetes zo binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
JobKlimop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Je moet weten langs welke winkels je moet lopen, ik ga tegenwoordig bijna dagelijks langs de Jumbo na werk en hengel die enquetes zo binnen :+
Ik kom ook elke dag langs de Jumbo met de fiets...Misschien moet ik dan wat minder hard fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]

En welke winkels er naast gelegen zijn. Zo werkte ik in een AH filiaal, waar een Kruidvat naast zat: 'heeft u onlangs een Kruidvat bezocht'? Bingo.. weer 25 cent verdiend.

Maar dus Viaplay en F1TV gaan nu echt concurreren met elkaar als het gaat om F1! Feest!

[ Voor 9% gewijzigd door dnmw2705 op 01-06-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:46

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Reken je niet rijk hoor.
Mijn saldo staat op +40 euro en ik weet nooit wat ik ermee moet doen, maar een F1TV abo had ik nog niet eens aan gedacht 8)7

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Dat is zo. Als het alleen om F1TV gaat, is de keuze nu makkelijk. Betere kwaliteit voor minder geld (en niet meer naar Albers hoeven luisteren). F1TV heeft ook prima voor- en nabeschouwingen en programma's rondom F1. Alleen Ho-Pin Tung is een echt gemis (maar zo vaak is hij toch niet aanwezig).

En over dat synchroniseren, vergeet http://gpradio.hole1988.nl/ niet (@G_Dragon misschien kan die ook in de OP onder Grand Prix Radio?). Hiermee is het echt een fluitje van een cent. Desnoods alleen bij de race zelf.
Bedankt voor de tip, heb het erin gezet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dnmw2705 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Maar dus Viaplay en F1TV gaan nu echt concurreren met elkaar als het gaat om F1! Feest!
Het lijkt er nu eerder op dat ze gaan samenwerken ipv concurrentie….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:46

Metalfreak

Hoije woh!

Dennisdn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:18:
[...]

En dit zag je toch al van mijlenver aankomen? Ik heb dat bij de aankondiging van Nederlands commentaar al geroepen, dat zal alleen een geldkwestie zijn geweest die even uitgewerkt moest worden. Ze gingen echt geen apart Nederlandstalig kanaal opzetten voor F1TV.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Alsnog zal een F1TV-klant Viaplay minder opleveren dan een iemand zich rechtstreeks bij Viaplay abonneert. In die zin zal Viaplay niet blij zijn als veel mensen Viaplay inruilen voor F1TV. Dus het is zeker samenwerking maar ergens toch ook een vorm van concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]

Ze gaan nog wel concurreren omdat je als alleen F1-kijker op 6mbit kan kijken bij F1TV en 5mbit bij Viaplay. Gooit Viaplay er 1 of 2 mbit bovenop, dan is alleen de prijs nog onderscheidend. Het is overigens in mijn ogen natuurlijk de meest rare situatie dat een rechtenhouder en rechteneigenaar met elkaar aan het concurreren zijn in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Alsnog zal een F1TV-klant Viaplay minder opleveren dan een iemand zich rechtstreeks bij Viaplay abonneert. In die zin zal Viaplay niet blij zijn als veel mensen Viaplay inruilen voor F1TV. Dus het is zeker samenwerking maar ergens toch ook een vorm van concurrentie.
Het is alleen al concurrentie omdat het beide een streamingdienst betreft, ook waren ze identiek aan elkaar, het zijn twee spelers in één markt.

Overigens hou ik er voor nu even lekker over op omdat ik steeds op hetzelfde terugval en uiteindelijk ook maar heb te accepteren dat het gaat zoals het gaat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dnmw2705 op 01-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
[...]

Precies, zo heb ik in 3 jaar rond de 85 euro binnen geharkt :Y)
Metalfreak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Mijn saldo staat op +40 euro en ik weet nooit wat ik ermee moet doen, maar een F1TV abo had ik nog niet eens aan gedacht 8)7
Ik heb pas nog Adrian Newey: How to Build a Car gekocht voor mijn tegoed :)

OT: ben eigenlijk wel benieuwd welke apps/scripts er op PC door Tweakers hier in dit forum gebruikt wordt. Momenteel gebruik ik f1tv_plus, maar ben ik het zat om iedere keer opnieuw mijn grid met streams in te richten. Iemand een oplossing of alternatief dat wel je viewgrid bewaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nederlands
  • Allard Kalff
  • Nelson Valkenburg
  • Melroy Heemskerk

[Afbeelding]
Mooi, ik blijf dus lekker bij het Sky F1 of F1TV Live commentaar... :P

En dan gaan we nu over naar Race Control... Pfff... Doe ff normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Andere browser of appje eens proberen?

Ik heb nu een Tampermonkey script in Firefox op Linux op ik meen een 6th gen i5 en dat werkt gewoon zonder noemenswaardige issues met een 2x2 grid, dus 4 feeds. Kijk vervolgens wel 90% van de tijd naar de TV met de AndroidTV app, maar ook einde race loopt de PC nog in sync.
Tampermonkey script?

Kun je daar wat meer over vertellen?

RichardVos.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Fox-Racing schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Tampermonkey script?

Kun je daar wat meer over vertellen?
f1tv_plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
ik heb die ooit geïnstalleerd, maar krijg het allemaal niet goed werkend om meerdere beelden naast elkaar te krijgen. Ik zal vast iets fout doen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Mooi, ik blijf dus lekker bij het Sky F1 of F1TV Live commentaar... :P

En dan gaan we nu over naar Race Control... Pfff... Doe ff normaal...
Not sure of je nu "Sky Race Control" bedoeld of...?

Like, Sky was vroeger ook vaak genoeg "Paul DiResta at Sky Race Control..." of "Anthony Davidson at Sky Race Control". En dat ze dan iets vertellen over bv wat ze op boordradio gehoord hebben wat dus niet on de world feed zat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik heb maar even een simpele (en vast niet volledige) opsomming gemaakt met de belangrijkste verschillen: TexMex in 'F1 TV Pro krijgt Nederlands commentaar van Viaplay-commentatoren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@TexMex Ziet er goed uit!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Not sure of je nu "Sky Race Control" bedoeld of...?

Like, Sky was vroeger ook vaak genoeg "Paul DiResta at Sky Race Control..." of "Anthony Davidson at Sky Race Control". En dat ze dan iets vertellen over bv wat ze op boordradio gehoord hebben wat dus niet on de world feed zat.
Nee, Viaplay en dan gaan we nu over naar Race Control Allard Kalff. Dat doet zo kinderlijk aan. Hij heeft helemaal niks te controleren. Ja, beide beginnende F1 commentatoren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Driek
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:29:
Ik heb maar even een simpele (en vast niet volledige) opsomming gemaakt met de belangrijkste verschillen: TexMex in 'F1 TV Pro krijgt Nederlands commentaar van Viaplay-commentatoren'.
en er zijn regelmatig 20% korting actief bij f1tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Driek schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Hopelijk zorgen ze ervoor dat je straks ook 20% korting kan krijgen zonder creditcard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Klopt, daar dacht ik ook nog aan. Maar het is lastig om daar standaard van uit te gaan/op te rekenen.

Edit: toch inderdaad ook maar vermeld.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 01-06-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:37:
Zou technisch geen issue mogen zijn. FOM is al verantwoordelijk voor de distributie van alles. AFAIK regelt FOM dus dat bv het commentaar van de commentatoren trackside ook netjes inclusief beelden aankomt bij de TV zender / producent. Dus daarop zullen ze dan ook "aftappen" voor F1TV lijkt mij. Als ik mij niet heel erg vergis gaat bij alle races de video en audio naar <overkoepelende Europese broadcast organisatie die ook de organisator van het songfestival is> en van daaruit gaat het naar de respectievelijke landen / TV zenders. Alleen de extra / eigen stuff moeten de TV zenders soms zelf regelen. Ik meen ook dat Mol recentelijker (afgelopen twee, drie jaar) nog eens een klein item heeft gemaakt over hoe zij werken. En als zij in ieder geval buiten de "track uren" iets opnemen (dus bv de interviews op donderdag) dan moeten ze die beelden via een "satellietwagen" van FOM naar Hilversum sturen. Waarbij "satellietwagen" dan niet letterlijk dat is. Maar dus wel een vanuit FOM geregelde "edit studio" van waaruit de verschillende TV zenders hun reportages "naar huis" kunnen sturen. En alleen een Sky huurt zelf een of meerdere ruimtes voor hun volledige team en huurt ook zelf een (satelliet?) uplink. De rest is daar veel te klein voor en doet dat "huren" van FOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Nee, Viaplay en dan gaan we nu over naar Race Control Allard Kalff. Dat doet zo kinderlijk aan. Hij heeft helemaal niks te controleren. Ja, beide beginnende F1 commentatoren. :P
Maar wat ik dus al aangaf, Sky noemt het exact hetzelfde. Ook zij hebben geen inspraak in de race of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Maar die korting geldt alleen als je nog nooit abonnee bent geweest. Dus tenzij je grossiert in e-mailadressen heb je er maar een keer wat aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Maar die korting geldt alleen als je nog nooit abonnee bent geweest. Dus tenzij je grossiert in e-mailadressen heb je er maar een keer wat aan. ;)
wist ik niet, maar goed om te weten. dan kan ik de komende jaren vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Maar wat ik dus al aangaf, Sky noemt het exact hetzelfde. Ook zij hebben geen inspraak in de race of zo ;)
In het Nederlands klinkt het gewoon knullig en op Sky F1 heb ik er dan al die jaren waarschijnlijk overheen geluisterd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Driek schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:25:
[...]

ik heb die ooit geïnstalleerd, maar krijg het allemaal niet goed werkend om meerdere beelden naast elkaar te krijgen. Ik zal vast iets fout doen.
Had ik ook in het begin. Liep mij rot te zoeken naar iets wat veranderd was maar kon niets vinden, tot ik naar mijn profiel ging op de F1TV website en dit zag als ik een stream actief heb staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OIcZPB1Zq7Ywz4grhNQ1Srfo.png

Misschien had jij dit ook gezien, maar dacht laat ik het toch maar melden :)
Als je problemen hebt met je grid kan ik de multi-view aanraden en te kiezen voor frames, hierna kun je een grid kiezen en wordt deze als popup getoond (zorg er dus wel voor dat je browser popups toelaat!). Hierna kun je op F11 op je toetsenbord drukken om de popup "Fullscreen" weer te geven

[ Voor 27% gewijzigd door Rembock op 01-06-2022 14:46 . Reden: kleine aanvulling in de 1e alinea ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:29:
Ik verbaast me er echt over dat er tussen beide maar 1Mb/s zit in dit overzicht en als nog zo'n mega groot verschil in beeldkwaliteit, scherpte en stabiliteit, hoe dan |:( .

Beeldkwaliteit
F1TV: 6 Mb/s
Viaplay: 5 Mb/s

Ik hoop trouwens wel dat F1TV Viewer voor Android TV word gefixed nu die niet meer werkt met die nieuwe DRM aanpassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Rembock op 01-06-2022 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:40:
[...]
Ik hoop trouwens wel dat F1TV Viewer voor Android TV word gefixed nu die niet meer werkt met die nieuwe DRM aanpassing.
Daar hoop ik ook op, tot die tijd gebruik ik de officiële F1TV app maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Lang leve een catch-all emailadres :+
Met een Gmail-adres kan het volgens mij ook, door een punt ergens in je emailadres te zetten. Dus als je email-adres sjaool@gmail.com is, dan werkt s.jaool@gmail.com ook. Of s.j.a.o.o.l@gmail.com

Zo kan je elk jaar dus afsluiten O-)

Die 20% is meestal voor het seizoen begint toch? Als F1TV echt Viaplay een hak wil zetten, is nu het moment om een aankondiging te doen dat er NL commentaar komt, dat je de hele race kan terugkijken en dat er komende maand 20% korting is :+

Enige wat ik hoop is dat F1TV stopt met spoilers in de thumbnails voor terugkijken. Dat kan best zuur zijn (Baku vorig jaar, met max die tegen zijn band aan schopt... Wie verzint dat voor een replay)

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 01-06-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Lang leve een catch-all emailadres :+
Met een Gmail-adres kan het volgens mij ook, door een punt ergens in je emailadres te zetten. Dus als je email-adres sjaool@gmail.com is, dan werkt s.jaool@gmail.com ook. Of s.j.a.o.o.l@gmail.com
Of sjaool+f1tv@gmail, weet je ook gelijk of F1TV jou spam e-mails verstuurt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Rembock schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Of sjaool+f1tv@gmail, weet je ook gelijk of F1TV jou spam e-mails verstuurt :P
Zo doe ik dat met al mijn emailadressen. Bijvoorbeeld Tweakers@domein.nl, F1TV@domein.nl.

Werkt prima, alleen wel eens een raar gezicht bij kleinere webshops als ze hun eigen bedrijfsnaam in mijn emailadres zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:34:
[...]
Hopelijk zorgen ze ervoor dat je straks ook 20% korting kan krijgen zonder creditcard :D
Later in het jaar stopt Maestro bij Nederlandse banken en wordt het VISA oid.. waarmee dus internetbetalingen zoals nu met Creditcard, ook mogelijk worden met debitcard.

Ik heb mij erin proberen te verdiepen, maar ik vond het ergens vaag, belangrijkste wat ik eruit haalde was dat je met Visa dus ook over de grens waar geen Ideal is, kan gaan betalen, waar nu een VISA/Mastercard vereist is. Hiermee willen ze de internationale betaalstromen versimpelen en dus onderscheid maken in daadwerkelijk betalen op rekeningen of gewoon debitbetalingen.

[ Voor 3% gewijzigd door dnmw2705 op 01-06-2022 14:59 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2