Ik mis de stream button in de app van grand prix radio, deze moet er toch wel zijn of zit ik mis?
F1 tv hier ook drama. Blijft wel draaien maar kan soms de pixels tellen
Hier geen enkel probleem met F1 tv.
Stream via AirPlay naar de tv.
Op de laptop data en fpv aan.
Draait allemaal soepel..
Draait allemaal soepel..
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Hoe laat heb je de stream geopend? Hoe later ik inschakel, hoe vaker ik problemen heb. Nu ook op het laatste moment ingeschakeld en steeds vastlopers etc.rmr1 schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:25:
Hier geen enkel probleem met F1 tv.
Draait allemaal soepel..
Vorig seizoen werkte het eigenlijk prima, maar dit is weer net als het eerste seizoen F1TV.
Ongeveer een kwartier voor de start alles aangezet.
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Met Cloudfront tot nu toe geen issues, dus wie weet zijn er problemen via AkamaiRivanov schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:59:
F1TV Pro hort en stoot ook op Apple TV.
Geen issues met F1TV op een Chromecast Google TV.
Pff nu aan het kijken via RTL. Maar de hoeveelheid reclame is echt veelste hoog. 
Checo ging naar de pits, reclame begon,lap 21 reclame einde.

Checo ging naar de pits, reclame begon,lap 21 reclame einde.
[ Voor 27% gewijzigd door Louwke op 24-04-2022 15:37 ]
Untappd: Louwke80
F1 TV met een bedrade Chromecast is ook een goede combinatie. Wederom een stabiele en scherpe stream zoals bij de eerdere races.
Ok kudos voor Rtl na het missen van de pitstops en het inhalen van Lewis gemist te hebben. Nu wel een splitscreen reclame om het kusje van Leclerc te zien
Untappd: Louwke80
Serieus, ik weet niet of dit een chrome-dingetje is, maar net nadat Norris is geweest met de interviews, knalt chrome tabblad eruit. Echt een drama sinds ze de f1tv app hebben ver****.
Ook altijd leuk als je ververst 'do you want to watch live'? ffs, begin gewoon live en ik kan zelf wel terugspoelen als ik dat zou willen. En uiteraard gemute, wie verzind dit toch...?
Ook altijd leuk als je ververst 'do you want to watch live'? ffs, begin gewoon live en ik kan zelf wel terugspoelen als ik dat zou willen. En uiteraard gemute, wie verzind dit toch...?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
De race met F1 TV Pro gestreamd op een nvidia Shield op het televisiescherm met de android app.
Tijdens de race een aantal haperingen gehad, in totaal een paar seconden vertraging gedurende de race.
Tegelijk op de laptop in Chrome via de website van f1tv de cameraview van Max gevolgd, daar geen storiing op gehad. Toch even gepauzeerd om te syncen met de televisie, samen met de live timing op de ipad.
Zijn er nog meer mensen die Race Control niet kunnen openen door een foutmelding voor missing frameworks for .NET?
Tijdens de race een aantal haperingen gehad, in totaal een paar seconden vertraging gedurende de race.
Tegelijk op de laptop in Chrome via de website van f1tv de cameraview van Max gevolgd, daar geen storiing op gehad. Toch even gepauzeerd om te syncen met de televisie, samen met de live timing op de ipad.
Zijn er nog meer mensen die Race Control niet kunnen openen door een foutmelding voor missing frameworks for .NET?
f1tv in edge browser hier ook veel problemen in begin eerste keer dat ik het zo erg mee maak dit jaar veel kwaliteits wisselingen en vast lopen van de stream.
2de helft van de race leek het een stuk beter te zijn
Die moet je updaten, gebruikt nieuwe versie geloof ik.bartpl1 schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:49:
In Chrome browser dezelfde ervaring. Had in totaal 5 vensters open staan en moest in de eerste helft van de race alles meerdere keren 'verversen'. Met verversen bedoel ik een keer op de Live knop drukken rechtsonder in de hoek. Meestal herstart de stream zichzelf zonder dat je de gele pagina moet verversen.hjvg schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:01:
f1tv in edge browser hier ook veel problemen in begin eerste keer dat ik het zo erg mee maak dit jaar veel kwaliteits wisselingen en vast lopen van de stream.
In de 2e helft van de race was het qua kwaliteit en haperingen bijna perfect.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hier ook problemen. Deze keer via de htpc aangezet, welke een vaste gbit aansluiting heeft. Maar nog nooit zoveel glitches gehad.
Ook de vertraging lijkt er niet perse beter op te zijn geworden. Seconde of tien lijkt het nog steeds.
Zou fijn zijn als Grand Prix radio aangeeft hoeveel seconden je inmiddels hebt gepauzeerd.
Ook de vertraging lijkt er niet perse beter op te zijn geworden. Seconde of tien lijkt het nog steeds.
Zou fijn zijn als Grand Prix radio aangeeft hoeveel seconden je inmiddels hebt gepauzeerd.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2022 17:26 ]
Mensen met F1TV, troost je: ook bij Viaplay de eerste paar ronden in VHS kwaliteit gekeken. Daarna sporadisch nog een paar keer. Tweede helft van de race was wel bijna foutloos.
Dit met de Viaplay app op een 2017 LG TV.
Dit met de Viaplay app op een 2017 LG TV.
Hier in Firefox geen problemen gehad. Had vorig seizoen in chrome ook regelmatig vast lopende tabbladen.siggy schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:46:
Echter die popup of je live wil kijken of niet vind ik goud waard. Als je net iets te laat komt kan je toch zonder de stand al te weten vanaf het begin terug kijken.
Ik snap de functie, alleen is dit op de verkeerde plek. Als ik klik op een plaatje 'the race, now live', dan wil ik niet nog eens klikken 'ja ik wil live'. Dat ze dan maar twee knopjes in de race-knop maken. Dit is gewoon bizar slechte user interface. Ook dat het geluid gemute is na een (noodzakelijke) refresh. Is compleet geen reden voor te bedenken om het geluid te bedenken.chevsticks schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:45:
[...]
Hier in Firefox geen problemen gehad. Had vorig seizoen in chrome ook regelmatig vast lopende tabbladen.
Echter die popup of je live wil kijken of niet vind ik goud waard. Als je net iets te laat komt kan je toch zonder de stand al te weten vanaf het begin terug kijken.
De ervaring met de F1 race control app was gewoon prima, nu verplicht op de site is het gewoon ruk. Veel haperingen, crashes en de godsonmogelijke interface.
Vorige weekenden was F1TV prima (stabiel en goede kwaliteit), maar dit weekend had ik last van kleine verspringingen (1 a 2 sec., zowel vooruit als achteruit zo leek het) om de zoveel tijd. Dat kijkt best irritant. M'n internetverbinding is snel, stabiel en ik keek bekabeld.
Automatisch gemute geluid bij het laden van de pagina kan mogelijk ook een setting in Firefox zijn die je wilt aanpassen:siggy schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:51:
Ook dat het geluid gemute is na een (noodzakelijke) refresh. Is compleet geen reden voor te bedenken om het geluid te bedenken.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/block-autoplay
(Heb zelf geen F1TV, dus ik kan niet checken of dit de oorzaak kan zijn. Maar wellicht wel de moeite om even te kijken
Ik ben trouwens zelf erg blij dat Viaplay bij het openen (ook) eerst vraagt of ik live wil kijken, maar snap dat het bij een refresh eigenlijk wel frustrerend is dat hij dan niet gewoon zsm verder speelt maar eerst opnieuw vragen gaat stellen. (Ik weet niet wat de Viaplay website in dit geval doet trouwens.)
Totaal niet mee eens. Waarom zou je twee links maken. Dit is veel intuïtiever. Druk je op de verkeerde zit je gelijk met de stand voor je neus.siggy schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:51:
[...]
Ik snap de functie, alleen is dit op de verkeerde plek. Als ik klik op een plaatje 'the race, now live', dan wil ik niet nog eens klikken 'ja ik wil live'. Dat ze dan maar twee knopjes in de race-knop maken. Dit is gewoon bizar slechte user interface.
Eens met de haperingen. Interface vind ik eigenlijk best prima. Tenminste, als je eenmaal in de race beland bent.Ook dat het geluid gemute is na een (noodzakelijke) refresh. Is compleet geen reden voor te bedenken om het geluid te bedenken.
De ervaring met de F1 race control app was gewoon prima, nu verplicht op de site is het gewoon ruk. Veel haperingen, crashes en de godsonmogelijke interface.
Blijf me er wel over verbazen dat er anno 2022 zoveel verschil zit tussen een kabelsignaal en streaming. Ben echt benieuwd waar dat vandaan komt.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2022 19:10 ]
Als je live wilt kijken heb je haast, wil je replay kijken dan heb je geen haast, toch? Live is primair, daarvoor betaal ik.MikeyMan schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:09:
Totaal niet mee eens. Waarom zou je twee links maken. Dit is veel intuïtiever. Druk je op de verkeerde zit je gelijk met de stand voor je neus.
Plus de vraag krijg je ook als je moet refreshen omdat je stream hangt. Kunnen ze op zijn minst ff in een cookie opslaan dat ik al aan het live kijken was. Veel te veel handelingen die ik moet doen om bij de juiste stream te komen.
Nah had vandaag eens voor de grap de interface gebruikt, knopje 'internationaal' kreeg ik, terwij lik al de engelse f1tv had, compleet geen idee wat ze nou met Davison als internationaal bedoelen. Voor mij persoonlijk compleet onzinnig tov de F1 race control app. En het is best prijzig. Ik hoop gewoon dat zsm die app het weer doet zodat ik wat overzicht heb, dit is anno 2020 iets wat Bernie in elkaar gedraait heeft met een HTML voor dummies boek.Eens met de haperingen. Interface vind ik eigenlijk best prima. Tenminste, als je eenmaal in de race beland bent.
Blijf me er wel over verbazen dat er anno 2022 zoveel verschil zit tussen een kabelsignaal en streaming. Ben echt benieuwd waar dat vandaan komt.
Wat zijn jouw instellingen? De Chromecast op 4K50 en in de F1TV app de kwaliteit op auto of 1080p? Zo heb ik het staan, maar met de officiële F1TV app blijf ik last houden van micro stutters. Op m'n TV staat motion interpolation ook gewoon uit. Snap er niks van. Met de F1TV Viewer app werkte het wel altijd naar behoren, maar die app werkte deze race helaas niet...Theswitch schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:31:
Geen issues met F1TV op een Chromecast Google TV.
Wat was 2021 toch een fijne F1-tijd…. Alleen op kanaal 14 zetten en er was F1 zonder gedoe met niet goed werkende apps, in strak 4k……
Alleen zo jammer van Olav Mol & Jack PlooijDennisdn schreef op maandag 25 april 2022 @ 06:48:
Wat was 2021 toch een fijne F1-tijd…. Alleen op kanaal 14 zetten en er was F1 zonder gedoe met niet goed werkende apps, in strak 4k……
Valt mij wel op dat sinds die DRM aanpassingen, dus sinds RaceControl e.d. niet meer werkt, de F1TV Pro stream een stuk stabieler is geworden, geen bitrate dips en timeouts meer sinds die tijd...
Kan toeval zijn natuurlijk.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Weet niet je algemeen bedoeld of dat Ziggo en Mol/ Plooij erg pro-max was, maar ik merk met het Engelse commentaar nu regelmatig het tegenovergestelde. Het is vaak heel subtiel, maar tussen de regels door voel je bij al die Britse verslaggeving dat ze veel positiever tegenover bv LeClerc staan dan tegenover Max. Kan er vaak wel om lachen. Kleine bijzinnetjes, of dingen die ze juist niet zeggen.RobertMe schreef op maandag 25 april 2022 @ 06:54:
[...]
Alleen zo jammer van Olav Mol & Jack PlooijAls Ziggo klant keek ik al jaren op "alternatieve" wijze. Afgelopen jaren F1TV, daarvoor geprobeerd met (illegale) streams van Sky.
Sinterklaas wil bier !
Zal toeval zijn, ik vond het juist slecht(er). Aantal keren bufferen en slechte kwaliteit. Na even paar seconden pauzeren liep die daarna wel vlekkeloos.Damian schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:11:
Valt mij wel op dat sinds die DRM aanpassingen, dus sinds RaceControl e.d. niet meer werkt, de F1TV Pro stream een stuk stabieler is geworden, geen bitrate dips en timeouts meer sinds die tijd...
Bij Ziggo was alles wel ~ meh ~ at best naar mijn idee. Sky is wel deskundig, maar inderdaad ook niet perse onafhankelijk. Nu sinds dit seizoen heeft F1TV dan hun eigen commentaar op de F1 Live feed en dat is wel te pruimen. Die switch dan gemaakt omdat ik bij GP Bahrein inderdaad ook al snel genoeg had van het ophemelen van Hamilton.ParaWM schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:14:
[...]
Weet niet je algemeen bedoeld of dat Ziggo en Mol/ Plooij erg pro-max was, maar ik merk met het Engelse commentaar nu regelmatig het tegenovergestelde. Het is vaak heel subtiel, maar tussen de regels door voel je bij al die Britse verslaggeving dat ze veel positiever tegenover bv LeClerc staan dan tegenover Max. Kan er vaak wel om lachen. Kleine bijzinnetjes, of dingen die ze juist niet zeggen.
Afgelopen weekend draaide de stream hier als zonnetje. Geen happeringen, of stutter issues meer. Ik weet niet wat ze hebben getuned, maar voor mij was het nu goed kijkbaar.Damian schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:11:
Ik betwijfel echter of het weghalen van de app veel verschil maakt. Het is in ieder geval nu wel stuk meer gedoe om meerdere streaming feeds synchroon op te zetten, dus wellicht dat er meer mensen het nu bij 2 of 3 feeds houden (TV, timing, 1 onboard ipv half dozijn). Dat kan natuurlijk ook z'n weerslag hebben op de server load. Maar ik vind ditzelf nog steeds wel een slechte keuze.. koop dan meer bandbreedte in.
[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 25-04-2022 09:20 ]
Ik heb al sinds de start van het seizoen problemen met F1tv op m'n Apple TV. Zit aangesloten via Ethernet. Kwaliteit die terugvalt en enkel artifacts laat zien, soms tientallen seconden bufferen.. en het probleem zit niet bij mijn internetverbinding want als ik F1tv via m'n laptop kijk in Chrome is er niets aan de hand.
Gebruikt er iemand die niet officiele F1 app nog?
Gebruik de Viaplay app op een AndroidTV (Philips 55OLED803) van een paar jaar oud, deze race wel 5-10x gehad dat de stream er voor 10 seconden uit ligt, hij start dan wel weer uit zichzelf (was vorige races, en bij de kwalificatie wel anders, dan stopte het echt en moest je op "opnieuw proberen" klikken. Na het starten dan eerst 20 seconden een 240 pixels resolutie zo lijkt het, een grote waas/blur. Ben hier totaal niet van onder de indruk.
Ook een hele slechte user interface van de Anrdoid app: alleen maar plaatjes, zonder duidelijke datums, tijden en beschrijving van de betreffende uitzending. Het is gokken wat ik ga bekijken, heel vreemd ontworpen. En als de race al begonnen is en je wil beginnen met kijken wordt er niet gevraagd of ik vanaf het begin wil kijken of dat ik live wil kijken, vrij hinderlijk omdat je dan al bijv. de uitslag van kwalificatie weet.
Heen en weer in een uitzending is ook hinderlijk, waarom kun je niet gewon 2x 4x 8x 16x snelheid doorspoelen, of in stappen van 5 of 10 minuten? Spoel maar eens een uur terug, dat gaat per 10 seconden ofzo, moet je een minuut lang die knop ingedrukt houden
Dat was met Ziggo (heb een oudere Humax hdd recorder/decoder) wel een stuk beter: gewoon inklokken en zelf bepalen wanneer je kijkt en reclame gewoon doorspoelen.
Erg jammer dat Viaplay destijds het hoogste bod had voor de uitzendrechten, had het liever gezien dat Ziggo het had gewonnen. Kan die Christiaan Albers ook niet uitstaan, wat vervelende bal.
Ook een hele slechte user interface van de Anrdoid app: alleen maar plaatjes, zonder duidelijke datums, tijden en beschrijving van de betreffende uitzending. Het is gokken wat ik ga bekijken, heel vreemd ontworpen. En als de race al begonnen is en je wil beginnen met kijken wordt er niet gevraagd of ik vanaf het begin wil kijken of dat ik live wil kijken, vrij hinderlijk omdat je dan al bijv. de uitslag van kwalificatie weet.
Heen en weer in een uitzending is ook hinderlijk, waarom kun je niet gewon 2x 4x 8x 16x snelheid doorspoelen, of in stappen van 5 of 10 minuten? Spoel maar eens een uur terug, dat gaat per 10 seconden ofzo, moet je een minuut lang die knop ingedrukt houden
Dat was met Ziggo (heb een oudere Humax hdd recorder/decoder) wel een stuk beter: gewoon inklokken en zelf bepalen wanneer je kijkt en reclame gewoon doorspoelen.
Erg jammer dat Viaplay destijds het hoogste bod had voor de uitzendrechten, had het liever gezien dat Ziggo het had gewonnen. Kan die Christiaan Albers ook niet uitstaan, wat vervelende bal.

Yep, kijk hier met multi-view via idd VroomTV.Justevo schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:40:
Ik heb al sinds de start van het seizoen problemen met F1tv op m'n Apple TV.
…
Voordeel van deze app naast multi-view, is dat je ook de CDN kan instellen voor het aanleveren van de data van de feeds.
Merkte dit weekend ook dat Akemai problemen had en daardoor de app instellingen voor de CDN omgezet naar CloudFront.
…. Verkeerde knop
[ Voor 94% gewijzigd door Montoya200x op 25-04-2022 20:08 ]
Sinds de onofficiële apps niet meer werken ben ik weer terug gevallen op het aansluiten van een laptop op mijn C9 en dan gewoon via de browser te kijken. Ondanks dat het een kleine moeite is, vind ik het wel vervelend dat ik niet langer gebruik kan maken van mijn Kodi plug-in.
Verder kan ik niet zeggen dat ik problemen heb met de F1TV streams. Ik heb het hele weekend vrijwel zonder problemen alles kunnen streamen, zowel in-house als in de trein (bij hoge uitzondering).
Verder kan ik niet zeggen dat ik problemen heb met de F1TV streams. Ik heb het hele weekend vrijwel zonder problemen alles kunnen streamen, zowel in-house als in de trein (bij hoge uitzondering).
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
En dit is het (nietszeggende) antwoord dat ik van ze (Lara) heb ontvangen. Nu maar hopen dat het relevante team wat met mijn vraag doet...sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:18:
Ik hoop trouwens dat F1TV Pro eens een keer komt met een stream voor alles. Dus de voorbeschouwing, race en nabeschouwing in een stream. Door dat wisselen tussen streams wil je nog wel eens wat missen. Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd met de suggestie om het hele event van de race in één stream onder te brengen vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Misschien dat er daar iemand wakker wordt.
Dear sjaool,
Thanks for contacting Formula 1. Your reference number for this case is xxxxxxxx.
We understand that what you are trying to say and we're sorry to hear that this is user friendly. No worries we will raise this to relevant team so that in the future it will be user friendly.
If your query is urgent, you can contact us on our Live Chat service which operates between 11:00-19:00 (GMT) Monday to Sunday. Race weekend hours vary.
You can also check out our F1 TV support page here where you may be able find additional information to help you.
Thanks for contacting F1 today and feel free to reach out for further assistance.
Keep on winning.
Lara
The F1 Team
"When you grow up your heart dies"
Ik ben het hier helemaal mee eens! Ik dacht eerst nog: hoeveel gezeik kan het streamen van live-sports nou echt zijn.. Beetje 'geoefend' met races toen bekend werd in mei dat Ziggo de rechten verloren had. Dat werkte prima, maar nu puntje bij paaltje begin ik steeds meer te balen van het feit dat het niet lineair is.Dennisdn schreef op maandag 25 april 2022 @ 06:48:
Kennissen van mij hebben in Engeland Sky Q met Sky Sports en 4k abo (en ruzie met hun geld). Die 4kUHD50 met HDR is echt om je vinger van af te likken en wij kijken naar een brakke stream 5 of 6mbit en behoorlijke delay..
Nooit verwacht dat ik zo zou smachten naar de lineaire TV..
Hier net zo. Komende race ga ik eens de Luxemburg-route uitproberen die ik op forums tegenkom. Met een simpel VPN-lijntje zou je daar de landelijke zender vrij moeten kunnen zien.dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:18:
[...]
Nooouuu, lineaire TV gaat mij wel een beetje ver hoordnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:18:
[...]
Ik ben het hier helemaal mee eens! Ik dacht eerst nog: hoeveel gezeik kan het streamen van live-sports nou echt zijn.. Beetje 'geoefend' met races toen bekend werd in mei dat Ziggo de rechten verloren had. Dat werkte prima, maar nu puntje bij paaltje begin ik steeds meer te balen van het feit dat het niet lineair is.
Kennissen van mij hebben in Engeland Sky Q met Sky Sports en 4k abo (en ruzie met hun geld). Die 4kUHD50 met HDR is echt om je vinger van af te likken en wij kijken naar een brakke stream 5 of 6mbit en behoorlijke delay..
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Momenteel heb ik een Viaplay abonnement via Ziggo, echter zit ik eraan te denken om Ziggo volledig op te zeggen en alles te streamen.
Hoe is de F1 TV app via Google TV? Laatst heb ik een chromecast gekocht met google TV en dat vind ik tot nu toe prima werken. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Hoe is de F1 TV app via Google TV? Laatst heb ik een chromecast gekocht met google TV en dat vind ik tot nu toe prima werken. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar met mijn Chromecast met Google TV krijg ik het beeld via de officiële F1TV app niet soepel. Ik heb met die app continu last van micro stutters, behalve als ik de kwaliteit lager dan 1080p heb staan... De Chromecast staat ook op 4K50, dus netjes op 50 Hz.JP_Frost schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:49:
Momenteel heb ik een Viaplay abonnement via Ziggo, echter zit ik eraan te denken om Ziggo volledig op te zeggen en alles te streamen.
Met een onofficiële app zoals F1TV Viewer, die nu niet werkt, was het beeld wel altijd soepel op de hoogte kwaliteit. En ook als ik de officiële app via mobiel of pc cast naar m'n TV zijn de stutters een heel stuk minder.
Hoe zijn jouw settings?
De grootste irritatie bij mij is de desync tussen F1TV en Radio Grand Prix, het lijkt wel alsof ze 30 a 40 sec voorlopen en als één van de streams kortstondig hapert moet je de ander pauzeren en weer in sync zien te krijgen.Dennisdn schreef op maandag 25 april 2022 @ 06:48:
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik heb nog geen F1 TV abonnement, dus vandaar dat ik even informeerde alvorens ik Viaplay/Ziggo opzeg. Excuus voor de verwarring.cordonbleu schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:04:
[...]
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar met mijn Chromecast met Google TV krijg ik het beeld via de officiële F1TV app niet soepel. Ik heb met die app continu last van micro stutters, behalve als ik de kwaliteit lager dan 1080p heb staan... De Chromecast staat ook op 4K50, dus netjes op 50 Hz.
Met een onofficiële app zoals F1TV Viewer, die nu niet werkt, was het beeld wel altijd soepel op de hoogte kwaliteit. En ook als ik de officiële app via mobiel of pc cast naar m'n TV zijn de stutters een heel stuk minder.
Hoe zijn jouw settings?
Overigens vind ik Viaplay prima tot nu toe, maar scheelt het aardig wat geld per maand om Ziggo op te zeggen. Geen problemen met Viaplay tot nu toe (app op LG CX TV)
Welke televisie heb jij?cordonbleu schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:04:
[...]
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar met mijn Chromecast met Google TV krijg ik het beeld via de officiële F1TV app niet soepel. Ik heb met die app continu last van micro stutters, behalve als ik de kwaliteit lager dan 1080p heb staan... De Chromecast staat ook op 4K50, dus netjes op 50 Hz.
Hoe zijn jouw settings?
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn Chromecast op een Samsung qe55q64 televisie. Zodra ik in de F1TV app het beeldkwaliteit vastzet naar 720p zijn de stutters weg.
Heel vervelend en nog geen oplossing gevonden.
Up
Ik heb geen last van stutters gehad eigenlijk op mijn Chromecast Ultra met F1TV. Ok ik heb maar een 1080p 40" TV, dus stuur 'maar' 1080p50 uit.
Laatste race gekeken via de Edge browser op de Xbox One X, dat ging eigenlijk ook goed, vermoed dat de Chromecast binnen niet afzienbare tijd van TV verhuisd
, want die werd alleen nog gebruikt voor F1TV eigenlijk.
Laatste race gekeken via de Edge browser op de Xbox One X, dat ging eigenlijk ook goed, vermoed dat de Chromecast binnen niet afzienbare tijd van TV verhuisd
Ook een Samsung TV. De UE50MU6100. Wel al een wat oudere dus, wel 4K, maar dat zou niet uit moeten maken lijkt mij. Met de motion instellingen kan het ook niet te maken hebben lijkt mij, want die heb ik uit staan.Mikromanic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:33:
[...]
Welke televisie heb jij?
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn Chromecast op een Samsung qe55q64 televisie. Zodra ik in de F1TV app het beeldkwaliteit vastzet naar 720p zijn de stutters weg.
Heel vervelend en nog geen oplossing gevonden.
Met afspelen via de Chromecast met Google TV lijkt het mij ook dat de Chromecast het beeld verwerkt en niet de tv zelf, dus zou je zeggen dat de tv zelf er niet veel mee te maken heeft...
Als ik de kwaliteit op 720p zet zijn de stutters bij mij ook zo goed als weg, maar ik merk de vermindering van de kwaliteit duidelijk en dus is het geen optie eigenlijk.
Grappig, ik heb helemaal geen last van haperingen met Google TV i.c..m. F1TV. Sterker nog het loopt echt heel erg soepel, zeker ten opzichte van vorig jaar.cordonbleu schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:04:
[...]
Hoe zijn jouw settings?
Hmm. Misschien zou het kunnen helpen om de F1TV app te verwijderen en opnieuw installeren? Heel de Chromecast resetten zal misschien niet veel uithalen denk ik? Alle andere apps die ik erop gebruik werken namelijk wel soepel. Maar misschien is dit nog een last resort optie. Gekke is dan wel dat het via de F1TV Viewer app wel soepel werkte. Het kan dus wel..
Op een Firestick TV 4K Max werkt het ook als de spreekwoordelijke tietKruitdamp schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:54:
[...]
Grappig, ik heb helemaal geen last van haperingen met Google TV i.c..m. F1TV. Sterker nog het loopt echt heel erg soepel, zeker ten opzichte van vorig jaar.
Ook aan het testen geweest met ViaPlay (abo loopt nog) maar dat zet ik alleen nog maar op als mijn moeder meekijkt want die snapt niets van dat Engelse commentaar

Auto. Nooit 1080 geprobeerd, heel soms in begin even 360p oid. T mobile glas en via wifi.cordonbleu schreef op maandag 25 april 2022 @ 01:36:
[...]
Wat zijn jouw instellingen? De Chromecast op 4K50 en in de F1TV app de kwaliteit op auto of 1080p? Zo heb ik het staan, maar met de officiële F1TV app blijf ik last houden van micro stutters. Op m'n TV staat motion interpolation ook gewoon uit. Snap er niks van. Met de F1TV Viewer app werkte het wel altijd naar behoren, maar die app werkte deze race helaas niet...
Oke en waar heb je de Chromecast op staan? Ik dus op 4K50. Heb ook eens 1080p50 geprobeerd, maar dat was niet beter volgens mij.Theswitch schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:53:
[...]
Auto. Nooit 1080 geprobeerd, heel soms in begin even 360p oid. T mobile glas en via wifi.
[ Voor 14% gewijzigd door cordonbleu op 26-04-2022 21:03 ]
4k50 idd. Anders probeer je toch even verschillende settings? Ik heb dus niets aangepast. Misschien kan je nog een ander HDR profiel testen?cordonbleu schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:02:
[...]
Oke en waar heb je de Chromecast op staan? Ik dus op 4K50. Heb ook eens 1080p50 geprobeerd, maar dat was niet beter volgens mij.
HDR is hier toch niet van toepassing? Geloof niet dat F1TV in HDR uitzendt. Volgens mij is het gewoon 1080p 50Hz SDR aan 6-7 Mbit/s.Theswitch schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:13:
[...]
4k50 idd. Anders probeer je toch even verschillende settings? Ik heb dus niets aangepast. Misschien kan je nog een ander HDR profiel testen?
Ik kan dit beamen. Ik heb een Google Chromecast met Google TV welke ingesteld staat op 4K50 via ethernet op een 100Mbit glasvezel verbinding (T-Mobile).
Live of recente beelden zitten altijd vol met microstutters. Toen ik na een uur of zo de nabeschouwing keek, zag ik bijvoorbeeld de ticker onderin in beeld de hele tijd schokken.
Heb nu ter controle even de samenvatting van de race gestart en deze bevat geen micro stutters (meer). Kan helaas de ticker van de nabeschouwing niet controleren, want de nabeschouwing staat er zo te zien niet meer op.
Lijkt dus inderdaad iets te zijn dat zich alleen voordoet bij live of recente beelden.
Live of recente beelden zitten altijd vol met microstutters. Toen ik na een uur of zo de nabeschouwing keek, zag ik bijvoorbeeld de ticker onderin in beeld de hele tijd schokken.
Heb nu ter controle even de samenvatting van de race gestart en deze bevat geen micro stutters (meer). Kan helaas de ticker van de nabeschouwing niet controleren, want de nabeschouwing staat er zo te zien niet meer op.
Lijkt dus inderdaad iets te zijn dat zich alleen voordoet bij live of recente beelden.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik zag gisteren een update voor F1TV Android/Google TV voorbij komen, misschien verbetert er wat voor diegene die nu niet helemaal tevreden is over de live streaming.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2022 17:36 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Jep. Hier hetzelfde probleem.NoFearCreations schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:57:
Ik krijg met de laatste versie van RaceControl een blank login scherm als ik hem open, en doet verder niks. Erg jammer...
Waarschijnlijk mis je een of beide vereiste runtimes, zie:
https://github.com/robvdpol/RaceControl#manual-installation
https://github.com/robvdpol/RaceControl#manual-installation
Ik gebruikte F1TV Viewer app op mijn televisie, dat werkt dit seizoen helaas niet meer in verband met 3rd-party / DRM problemen? Andere vergelijkbare apps werkten ook niet. Is dat nog steeds aan de orde?
Verder maakt het niet zo gek veel uit.. ik open F1TV op mijn telefoon, druk op de stream knop, en heb alsnog hetzelfde beeld op de televisie. Alleen het kiezen van de verschillende kanalen/audio-streams ging voorheen wat makkelijker.
Verder maakt het niet zo gek veel uit.. ik open F1TV op mijn telefoon, druk op de stream knop, en heb alsnog hetzelfde beeld op de televisie. Alleen het kiezen van de verschillende kanalen/audio-streams ging voorheen wat makkelijker.
Is de officiële F1TV app niet beschikbaar/werkbaar op jouw TV? Als die niet in de Play Store staat kun je ook nog kijken of sideloaden een optie is. Want het lijkt erop dat F1TV nog alleen voor mediaspelers is vrijgegeven en niet voor TVs met Android TV, maar het werkt vaak wel gewoon.Divak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:51:
Ik gebruikte F1TV Viewer app op mijn televisie, dat werkt dit seizoen helaas niet meer in verband met 3rd-party / DRM problemen? Andere vergelijkbare apps werkten ook niet. Is dat nog steeds aan de orde?
En v.w.b. F1TV Viewer. Ik meen dat er een bugfix versie is uitgebracht waarin DRM wel werkt. Alleen zat daar een andere bug in waardoor de stream links niet klopten en niks meer werkte. Als dat ook gefixt is werkt deze app waarschijnlijk dus weer als vanouds, alleen dan met DRM. Maar let er daarbij wel op dat de app niet (meer?) in de Play Store staat en je voor updates dus bent aangewezen op handmatig opnieuw sideloaden.
@RobertMe, het laatste wat ik gelezen heb betreffende F1TV Viewer is;
leonardoxh (ontwikkelaar), mentioned this issue 7 days ago; Live not working on lastest version 2.6.2
Daar lijkt nog steeds geen oplossing voor te zijn op dit moment.
leonardoxh (ontwikkelaar), mentioned this issue 7 days ago; Live not working on lastest version 2.6.2
Testing, one, two ...
Je verwijst nu naar een ticket dat hij gesloten heeft als duplicate, dat zegt natuurlijk niks over de daadwerkelijke statushardware-lover schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:57:
@RobertMe, het laatste wat ik gelezen heb betreffende F1TV Viewer is;
In any case, ik doelde hier op: https://github.com/leonar...9#issuecomment-1107423776 Maar er is geen nieuwe release meer geweest en geen fix hiervoor. Dus er is of meer aan de hand of de developer heeft er gewoon niet meer naar gekeken (blijft immers een "open source hobby project").
Zelf gebruik ik op mijn Shield in ieder geval de officiële app, dus bij mij "werkt het altijd" * RobertMe klopt op hout.
Gezien het versienummer en de laatst beschikbare build, is er nog steeds niets veranderdRobertMe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:40:
[...]
Je verwijst nu naar een ticket dat hij gesloten heeft als duplicate, dat zegt natuurlijk niks over de daadwerkelijke status
In any case, ik doelde hier op: https://github.com/leonar...9#issuecomment-1107423776 Maar er is geen nieuwe release meer geweest en geen fix hiervoor. Dus er is of meer aan de hand of de developer heeft er gewoon niet meer naar gekeken (blijft immers een "open source hobby project").
Zelf gebruik ik op mijn Shield in ieder geval de officiële app, dus bij mij "werkt het altijd" * RobertMe klopt op hout.
Het meest logische alternatief gebruik ik nu ook de laatste tijd, en ze hebben stappen gemaakt v.w.b. de app, dus eigenlijk is de "echte" F1TV app nu wel toereikend
Testing, one, two ...
Dat gaf ik zelf al aanhardware-lover schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:47:
[...]
Gezien het versienummer en de laatst beschikbare build, is er nog steeds niets veranderd
Het meest irritante aan de officiële app vind ik nog steeds dat Select/Ok/Enter de overlay opent voor wisselen van de feed. En daarnaast dat ik steeds in de internationale feed wordt gegooid terwijl ik F1Live wil, daarvoor mogen ze nog wel een setting maken dat je de default feed kunt overrulen. Vond ik bij F1TV Viewer net zo irritant, 10x klikken voordat je beeld hebt van de feed die je wilt zien.Het meest logische alternatief gebruik ik nu ook de laatste tijd, en ze hebben stappen gemaakt v.w.b. de app, dus eigenlijk is de "echte" F1TV app nu wel toereikend
De niet officiele F1TV app voor de Apple TV werkt nog steedsDivak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:51:
Andere vergelijkbare apps werkten ook niet. Is dat nog steeds aan de orde?
https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Deze heeft net als Race Control (toen deze nog werkte), de mogelijkheid tot "Multi-feed" weergave:
Ik vind het jammer dat er geen mogelijkheid meer is om een split screen te kunnen kijken via de F1tv app! Heeft iemand hier een oplossing voor. Ik heb een firestick 4K en een Android tv.
*knip*
Welkom op Tweakers. Dergelijke promoties in posts staan we niet toe.
*knip*
Welkom op Tweakers. Dergelijke promoties in posts staan we niet toe.
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 03-05-2022 21:27 ]
Zojuist maar even vlug gekeken of m'n account gegevens bij F1TV nog intact waren gebleven met de laatste App-Updates (iOS / tvOS). Maar goed dat ik dat deed want ik kon overal weer opnieuw inloggen

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Net geprobeerd en ik kan gewoon inloggen via de site. De App doet het ook.Emsung schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:59:
Zij er meer mensen die niet in kunnen loggen bij F1TV?
[Afbeelding]
Geen issues via web, Android, ipad, en racecontolEmsung schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:59:
Zij er meer mensen die niet in kunnen loggen bij F1TV?
[Afbeelding]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Viaplay: er is iets mis gegaan.
Goh.
Goh.
Haters everywhere but I don’t really care
op de fire stick viplay app geeft een melding er is iets mis gegaan. Ook de app op ipad doet het niet…
Ook het voetbal werkt niet.
Vanaf 2035 het werkt weer.
Ook het voetbal werkt niet.
Vanaf 2035 het werkt weer.
[ Voor 61% gewijzigd door jeanj op 07-05-2022 11:40 ]
Everything is better with Bluetooth
Na drama's met viaplay zojuist f1tvpro aangeschaft. Prima beeld.Is het wegvallen van geluid bij streamen naar chromecast een bekend probleem? Of heeft iedereen nu af en toe geluid issues?
Enorme synchronisatie issues op f1tv in chrome. Gaat van slecht naar ***.
Na de FP (via F1 TV Pro) dat gekluns van ViaPlay maar eens opzeggen.
Het andere kanaal (F1 Live) heeft wel goed geluid op F1TV Pro. Ik ben daar dus maar naar overgeschakeld.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 06-05-2022 20:44 ]
"When you grow up your heart dies"
Mijn hele F1 app doet crappy. Geluid. Maar ook beeld al paar keer paar seconde terug gezet.
Normaal nooit problemen.
Normaal nooit problemen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Viaplay werkt na 15 minuten proberen eindelijk
F1tv regelmatig audio problemen. Ben niet de enige hier zie ik.
Hier de eerste keer dat ik er ook moeite mee had! Eerst 2 keer opnieuw inloggen, vervolgens drie keer een "crash", en na 10 keer zit ik er dan eindelijk probleemloos in.Cowamundo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:34:
Viaplay werkt na 15 minuten proberen eindelijk
Twente komt eraan!
F1 pro op Apple tv 4k ook geluid dat steeds weg valt, ligt dus aan F1tv
F1 en streamingdiensten is in mijn geval blijkbaar een hele slechte combinatie. Dat wegvallen van geluid op f1tvpro is echt gruwelijk irritant. Krijg helaas enorme viaplay vibes. Hopelijk is het beginners pech.
F1 tv is echt waardeloos vandaag. Vaker geen geluid dan wel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hier hetzelfde...OFV schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:31:
Na drama's met viaplay zojuist f1tvpro aangeschaft. Prima beeld.Is het wegvallen van geluid bij streamen naar chromecast een bekend probleem? Of heeft iedereen nu af en toe geluid issues?
Schakel over naar F1live dan werkt het perfect.
Viaplay met instabiele fps, lijkt wel rubberbanding
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Is dat een andere stream of waar vind ik dat? Binnen de audio settings zie ik alleen English, German, French, Espanol, Portugues en FX.Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:44:
[...]
Can confirm
Hier ook geswitched van International naar F1live.
Edit; Al gevonden. De seletieknop op de afstandsbediening van m'n Chromecast even ingedrukt houden en dan krijg je rechts in beeld een menulijst.
[ Voor 48% gewijzigd door cordonbleu op 06-05-2022 20:49 ]
Euhm.. Ik mis even hoe en wat hiermee bedoeld wordt?Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:44:
[...]
Can confirm
Hier ook geswitched van International naar F1live.
Ja lijkt een technisch iets te zijn. Alle audiokanalen lijken er last van te hebben.dm-dutchman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:36:
F1tv regelmatig audio problemen. Ben niet de enige hier zie ik.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Kun je kiezen in het menu van de streams (tracker, driver cams, etc). Bovenaan heb je de keuze uit international en F1live.VidaR-9 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Euhm.. Ik mis even hoe en wat hiermee bedoeld wordt?
Bovenaan het tabblad waar je naar de individuele coureurs kan kijken.VidaR-9 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Euhm.. Ik mis even hoe en wat hiermee bedoeld wordt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2