Zojuist de race teruggekeken...wel fijn dat f1tv geen spoilers laat zien!
Race zelf was wel spannend alleen de uitslag wat minder
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Kruitdamp schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:06:
Zojuist de race teruggekeken...wel fijn dat f1tv geen spoilers laat zien!
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
[ Voor 14% gewijzigd door Crxtreem op 20-03-2022 22:32 ]
Pff geen idee, de Chromecast staat voor zover ik weet ingesteld op 4Kcordonbleu schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Deze opstelling gebruik ik hier ook.
Over het algemeen tevreden, maar toch had ik soms last van heel even blikkerig beeld, maar bovenal zaten er best lange periodes tussen waarin het beeld wat schokte. Had jij dit ook? Ik had de framerate van de Chromecast ingesteld op 4K50, dus dat zou goed moeten werken toch? Het zou wel logisch zijn geweest als het schokkerig was geweest mocht ik hem op 4K60 hebben staan. Waar heb jij hem op staan? Misschien werkt 1080p50 beter dan 4K60?
En had jij de kwaliteit binnen de F1TV Viewer app gelocked op 1080p of op auto laten staan?
Vaak bu'j te bang!
Ze praten ongenadig veel, maar zeggen weinig nuttigs.
[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 20-03-2022 23:05 ]
Ik heb bij Primera een cadeaukaart met €64,95 Google Playstore tegoed gekocht en daarmee F1TV Pro aangeschaft.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:32:
[...]
offtopic:
Ik baal ook echt dat ik maar geen F1TV abonnement kan afsluiten omdat ik alleen maar problemen heb met creditcards. Want ik zou normaal gesproken de onboards erbij hebben gepakt en eens terug hebben gekeken.
"When you grow up your heart dies"
En anders heb je ook gratis online cc's. Via N26 bijvoorbeeld. Geld storten met ideal en gaan..sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:30:
[...]
Ik heb bij Primera een cadeaukaart met €64,95 Google Playstore tegoed gekocht en daarmee F1TV Pro aangeschaft.
I served in a company of heroes.
Ik vind die online credit cards teveel gedoe met weer een account aanmaken bij een bedrijf waar ik verder geen zaken mee doe. Ik gebruik die dingen sowieso niet. Dan is tegoed kopen bij Primera voor mij eenvoudiger.Vuvuzela schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:34:
[...]
En anders heb je ook gratis online cc's. Via N26 bijvoorbeeld. Geld storten met ideal en gaan..
Dat had ik dus al door en zei ook al dat Viaplay 720p was en F1TV 1080p wat je duidelijk kan zien als je ze naast elkaar open hebt staan.. Maar volgens dezelfde Rivanov ligt dat dus kennelijk aan de browser die er een 720 filter overheen gooit?!? Ik begrijp dat niet, maar zal wel aan mij liggen.. In zowel Edge als Chrome in ieder geval dus maximaal 720p voor Viaplay op mijn PC..DR!5EQ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:29:
[...]
Komt doordat de kwaliteit van F1TV stream een stuk hoger ligt. Zie: Rivanov in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"
Ik heb nog nooit gehoord dat een browser bepaald wat voor resolutie er wordt uitgepoept. Dat gebeurd altijd aan de kant van in dit geval viaplay. Misschien dat @Rivanov het eea kan toelichten.Inflatable schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:53:
[...]
Dat had ik dus al door en zei ook al dat Viaplay 720p was en F1TV 1080p wat je duidelijk kan zien als je ze naast elkaar open hebt staan.. Maar volgens dezelfde Rivanov ligt dat dus kennelijk aan de browser die er een 720 filter overheen gooit?!? Ik begrijp dat niet, maar zal wel aan mij liggen.. In zowel Edge als Chrome in ieder geval dus maximaal 720p voor Viaplay op mijn PC..
Ik had ook last van schokkig beeld met de F1TV pro app en ook via the F1TV viewer app op de Shield Pro 2019. Soms krijg ik hem super smooth, heerlijk 50 fps, maar dan plots is het ineens niet meer smooth, en hakkelt / schokt het beeld, alsof de Hz en fps niet overeen komt.cordonbleu schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Deze opstelling gebruik ik hier ook.
Over het algemeen tevreden, maar toch had ik soms last van heel even blikkerig beeld, maar bovenal zaten er best lange periodes tussen waarin het beeld wat schokte. Had jij dit ook? Ik had de framerate van de Chromecast ingesteld op 4K50, dus dat zou goed moeten werken toch? Het zou wel logisch zijn geweest als het schokkerig was geweest mocht ik hem op 4K60 hebben staan. Waar heb jij hem op staan? Misschien werkt 1080p50 beter dan 4K60?
En had jij de kwaliteit binnen de F1TV Viewer app gelocked op 1080p of op auto laten staan?
Don't dream your life, live your dreams!
DRM. Netflix kun je ook niet in elke browser op elk systeem in FHD of 4K bekijken. Zo was ook Edge de eerste browser waarbij je überhaupt Netflix in FHD kon bekijken omdat dat de enige browser was die alle DRM spul correct implenteerde.DR!5EQ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:40:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat een browser bepaald wat voor resolutie er wordt uitgepoept. Dat gebeurd altijd aan de kant van in dit geval viaplay. Misschien dat @Rivanov het eea kan toelichten.
Zover ik weet zijn die beide uitgezonden. Bij de NOS voor het voetbal en bij Ziggo rond dezelfde tijd als ik het goed heb.saert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
Hoe zit het precies met het uitzenden van de samenvatting? Via NOS en Ziggo kon ik geen enkele samenvatting vinden, terwijl ik meende dat beide partijen hier de rechten voor hadden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Toevallig gisteren voor iemand zonder F1TV of Viaplay opgezocht.saert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
Hoe zit het precies met het uitzenden van de samenvatting? Via NOS en Ziggo kon ik geen enkele samenvatting vinden, terwijl ik meende dat beide partijen hier de rechten voor hadden.
[ Voor 3% gewijzigd door noo op 21-03-2022 09:02 ]
Die op Ziggo is zo rond 18:00 uur uitgezonden maar ik kan hem nu ook niet meer terugvinden in de EPG.saert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 21-03-2022 09:15 ]
Op het YouTube kanaal van F1 zelf is er ook een samenvatting te vinden.saert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
Ik kon gisteren wel van Sky naar F1TV switchen. Helaas pas na de race maar hij staat nu goed voor volgende week.Justevo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:12:
Ik kon op mijn AppleTV bij de F1 app niet switchen naar het Sky commentaar, alleen het default commentaar van F1TV. Of mis ik iets?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Swipe left geprobeerd? Dan kan je kiezen voor 'F1 Live' voor het andere Engelse commentaar.Justevo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:12:
Ik kon op mijn AppleTV bij de F1 app niet switchen naar het Sky commentaar, alleen het default commentaar van F1TV. Of mis ik iets?
Zo heb ik 10 minuten zitten prutsen hoe je de boel pauzeert op een Google TV.noo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Swipe left geprobeerd? Dan kan je kiezen voor 'F1 Live' voor het andere Engelse commentaar.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bij Viaplay een beetje hetzelfde verhaal. Blijven maar praten. Had verwacht Olav niet te gaan missen, maar het begint er toch verdacht veel op te lijken. Heb denk ik toch wat liever enthousiast commentaar met wat fouten, dan deze 2 die een gemaakt sfeertje proberen te creëren. Hebben gewoon ook geen fantastische commentaarstemmen.Richard117 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
Na 28 jaar naar Olav geluisterd te hebben, heb ik gisteren voor het eerst via F1TV gekeken en daarmee naar de Engelsen geluisterd. Wat mij vooral bij is gebleven is dat ze elke seconde vol lullen, af en toe een korte stilte om ook als kijker op adem te komen zou geen kwaad kunnen.
Komt ook omdat ze er met z'n 2tjes zitten.Richard117 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
Na 28 jaar naar Olav geluisterd te hebben, heb ik gisteren voor het eerst via F1TV gekeken en daarmee naar de Engelsen geluisterd. Wat mij vooral bij is gebleven is dat ze elke seconde vol lullen, af en toe een korte stilte om ook als kijker op adem te komen zou geen kwaad kunnen.
Kunnen we niet gewoon eens ophouden over commentatoren want veel mensen presenteren hier eigen meningen als feiten. Ik heb dat programma net terug gekeken en herken me daar niet in. Net als dat ik Crofty irritant vind terwijl anderen daar geen moeite mee hebben.Franco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
Wat was Olav Mol gefrustreerd en irritant zeg gisteravond. Niet om aan te gluren. Hij maakte alle anderen aan tafel belachelijk, alsof hij de enige is die er verstand van heeft.
Ja ze verslaan het alsof het een paardenrace is (is ook zo'n nationaal dingetje). Alsof ze geen adem hoeven te halen, zo snel gaat het. Ik wende er wel aan en later in de race nam het gelukkig (iets) af in mijn beleving.Richard117 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Inderdaad, die vraag van Rob Kamphues of Max gewoon niet z’n inhaalactie pas had kunnen doen bij de 2e DRS was volgens mij een terechte vraag, maar werd arrogant weggelachen door Olav en Jack.Franco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
Wat was Olav Mol gefrustreerd en irritant zeg gisteravond. Niet om aan te gluren. Hij maakte alle anderen aan tafel belachelijk, alsof hij de enige is die er verstand van heeft.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zoals als al vaker is gezegd kun je ook de andere audiostream kiezen die is een stuk rustiger.Richard117 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
Het was zeer zeker niet hun eerste race hoor. Ze hebben er sowieso al een paar achter de kiezen om proef te kunnen draaien. Ze hebben waarschijnlijk niet heel veel objectieve feedback gehad waardoor ze het goed hadden.S1NN3D schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
Het commentaar van Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk was zeker niet geweldig. Maar het was hun eerste wedstrijd dus ik geef ze graag de tijd. Vergelijken met iemand die er decennialang gezeten heeft is niet eerlijk. Ze mogen inderdaad ook af en iets minder praten.
GianPierro stelde Max ook die vraag.tijdens de race Of het niet beter was in de tweede drs in te halen. Maar dat ging niet helemaal counterde Max. Was tijdens de podcast van de Boordradio te horen.PatrickC schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:50:
[...]
Inderdaad, die vraag van Rob Kamphues of Max gewoon niet z’n inhaalactie pas had kunnen doen bij de 2e DRS was volgens mij een terechte vraag, maar werd arrogant weggelachen door Olav en Jack.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Wel hun eerste officiële Formule 1 race. Een Le Mans wedstrijd verslaan is anders dan 1,5 uur F1.sjaool schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Het was zeer zeker niet hun eerste race hoor. Ze hebben er sowieso al een paar achter de kiezen om proef te kunnen draaien. Ze hebben waarschijnlijk niet heel veel objectieve feedback gehad waardoor ze het goed hadden.
Ik vind ze beiden geen prettige commentaarstem hebben. Het is net of ik naar een stel enthousiaste puber zit te luisteren met een veel te hoog stemmetje. Ik hou van een warmer commentaar.
Het commentaar op F1TV Pro kan ik wel waarderen. Crofty is een enthousiasteling die bij actie compleet over the top gaat en de anderen zijn een behoorlijk pak rustiger. Ik hou wel van die combi. Ook de grappen over de laatste race vorig jaar kan ik wel waarderen. Gewoon een beetje sarcasme. Hoe je dat opvat is natuurlijk ook weer persoonlijk. Ik kon er in ieder geval wel om lachen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2022 11:25 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb niet gekeken gisteren, maar dit klinkt als Olav Mol ja. In het verleden zat hij wel eens vaker bij het F1 Café en toen had hij ook al zo’n vreemde air van ‘ik ben Mr. Formule 1 in Nederland’ om zich heen.Franco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
Viel wel mee hoor maar Olav kan bij veel mensen geen goed (meer) doen en dan worden er dingen gezien die er niet zijn. Net zoals dat Allard Kalff nu ook van een aantal mensen gezever krijgt. Het is gewoon allemaal persoonlijk maar het verschil tussen persoonlijke mening en feiten is vrij klein blijkbaar.Soccer98 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Ik heb niet gekeken gisteren, maar dit klinkt als Olav Mol ja. In het verleden zat hij wel eens vaker bij het F1 Café en toen had hij ook al zo’n vreemde air van ‘ik ben Mr. Formule 1 in Nederland’ om zich heen.
Past natuurlijk ook volledig in het verhaal dat hij geen co-commentator naast zich wil, waarmee hij zijn eigen kansen bij Viaplay heeft verpest.
Ze hebben op de laatste races van 2021 geoefend.Rivanov schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Wel hun eerste officiële Formule 1 race. Een Le Mans wedstrijd verslaan is anders dan 1,5 uur F1.
En droog oefenen op een herhaling van oude races zonder "live publiek" is natuurlijk weldegelijk anders.
Dat is een verhaal dat een eigen leven is gaan leiden en ook niet waar is. Ze hebben het wel eens geprobeerd maar het werkte gewoon niet. Dat is iets anders dan het niet willen.Soccer98 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Past natuurlijk ook volledig in het verhaal dat hij geen co-commentator naast zich wil, waarmee hij zijn eigen kansen bij Viaplay heeft verpest.
Maar niet live.sjaool schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:49:
[...]
Ze hebben op de laatste races van 2021 geoefend.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb geen aversie met Olav Mol, totaal niet. Alleen gedurende de jaren valt het mij op dat hij doet overkomen of hij alles weet. En soms heb ik daar moeite mee.Lekker Ventje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Viel wel mee hoor maar Olav kan bij veel mensen geen goed (meer) doen en dan worden er dingen gezien die er niet zijn. Net zoals dat Allard Kalff nu ook van een aantal mensen gezever krijgt. Het is gewoon allemaal persoonlijk maar het verschil tussen persoonlijke mening en feiten is vrij klein blijkbaar.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Tja, dan hoef je naar mijn mening ook niet te oefenen.
Is dat verhaal dat dat gewoon niet werkte niet ook een eigen leven gaan leiden?sjaool schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is een verhaal dat een eigen leven is gaan leiden en ook niet waar is. Ze hebben het wel eens geprobeerd maar het werkte gewoon niet. Dat is iets anders dan het niet willen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat kan ik me best voorstellen dat de tweede DRS te lastig was. Ik denk echter wel dat die misschien niet élke ronde had hoeven proberen in te halen. Want daardoor verremde die zich uiteindelijk. Kwam van te ver, maar had ook gewoon kunnen aanhaken en volgen en dan een ronde later proberen.Sepp14 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:21:
[...]
GianPierro stelde Max ook die vraag.tijdens de race Of het niet beter was in de tweede drs in te halen. Maar dat ging niet helemaal counterde Max. Was tijdens de podcast van de Boordradio te horen.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 21-03-2022 12:38 ]
Met dat laatste, daar sla je voor mij, de spijker mee op z'n kop.Tom5 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Bij Viaplay een beetje hetzelfde verhaal. Blijven maar praten. Had verwacht Olav niet te gaan missen, maar het begint er toch verdacht veel op te lijken. Heb denk ik toch wat liever enthousiast commentaar met wat fouten, dan deze 2 die een gemaakt sfeertje proberen te creëren. Hebben gewoon ook geen fantastische commentaarstemmen.
Op zich is Sky prima, maar 100% objectief en perfect zijn ze ook niet.. Ik vind vooral die David Croft erg vermoeiend.. Die man heeft echt last van ADHD en schreeuwt mij teveel i.p.v. normaal praten.. Bovendien is hij een iets te opzichtige Mercedes fanboy..Richard117 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
Wel bijzonder dat Ronald van Dam de Kwali en Race gaat doen. Is voor sommige mensen ook iemand die ze niet zo goed kunnen hebben qua verslag. Dat was bij Ziggo toch een beetje de man van de F2 en F3.GeleFles schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
En als Olav niet welkom is bij Viaplay, gaat ie toch naar F1TV?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/olav-mol-naar-f1-tv-pro/
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 21-03-2022 13:26 ]
Volgens mij baseren ze het op oude info. Van Dam stond voorgaande jaren ook vermeld maar heeft dat nooit gedaan. Mol gaat echt niet alleen trainingen doen.GeleFles schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
Om de vrije trainingen te verslaan ... Ronald van Dam gaat Q en race doen blijkbaar?GeleFles schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
Dat betekent, stam + t .
Volgende race ga ik het andere kanaal proberen, die heeft de andere Engelse commentatoren. Klinkt prettiger. Je kan het testen door de race van gisteren opnieuw te starten.Inflatable schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Op zich is Sky prima, maar 100% objectief en perfect zijn ze ook niet.. Ik vind vooral die David Croft erg vermoeiend.. Die man heeft echt last van ADHD en schreeuwt mij teveel i.p.v. normaal praten.. Bovendien is hij een iets te opzichtige Mercedes fanboy..
Dat betekent, stam + t .
Precies. Het is te toevallig dat ze dat voor een tweede keer "fout" zouden vermelden 😏Plenkske schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Volgens mij baseren ze het op oude info. Van Dam stond voorgaande jaren ook vermeld maar heeft dat nooit gedaan. Mol gaat echt niet alleen trainingen doen.
Testing, one, two ...
Inderdaad, deze lulkoek blijft op media-blogs maar terugkomen. Op de website van F1TV kun je nog een aantal stokoude FAQ's terugvinden als je goed zoekt. Deze info staat daar ongeveer al sinds de begintijd van F1TV en het heeft ook nog altijd verkeerd om gestaan. Ronald van Dam deed ooit de vrije trainingen en Olav Mol de kwalificatie en de race.Plenkske schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Volgens mij baseren ze het op oude info. Van Dam stond voorgaande jaren ook vermeld maar heeft dat nooit gedaan. Mol gaat echt niet alleen trainingen doen.
Maar Ronald van Dam voor de race en kwalificatie? Dan gaat bij mij de stream dus gewoon op het commentaar van Sky Sports F1 of de andere stream. Die Ronald van Dam is zo'n gast die maar door blijft zagen over dingen, dood vermoeiend is dat.GeleFles schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 21-03-2022 13:33 ]
Compleet mee eens hoor en dat blijkt voor mij dus toch ook een stuk belangrijker dan gedacht.Montoya200x schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Met dat laatste, daar sla je voor mij, de spijker mee op z'n kop.
Weet van mezelf, dat ik de toon van een stem héél belangrijk vind en als die toon mij irriteert, ga ik zo'n stem uit de weg, hoe informatief de inhoud ook mag zijn.
Misschien een soort autisme met stemmen van mijn kant, maar vermoed dat meer mensen daar last van hebben.
Blijkbaar de zender waar je naar luistert weet niet dat het tegenwoordig MV1 isApache4u schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:25:
Ik vond trouwens het commentaar bij viaplay echt een verademing. Ik had niet het gevoel dat de MV33-fanclub het commentaar verzorgde zoals in het verleden. Echt prima voor een eerste race. Ook dat duo-commentaar bevalt me prima. De toevoeging van Kalff ook goed, die alle data een beetje in de gaten houdt en goed wordt onderbroken als er boordradio's voorbij komen.
Als je doelt op Dan Ticktum: ja, dat is diezelfde Ronald van Dam.SquareOne schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:17:
Ronald van Dam - is dat die gozer die helemaal gek werd van zo'n brit die kamikaze door het veld ging en daardoor constant over hem liep te klagen?
Yep, dat is die gozer die als je hem een boom geeft maar door blijft zagen...SquareOne schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:17:
Ronald van Dam - is dat die gozer die helemaal gek werd van zo'n brit die kamikaze door het veld ging en daardoor constant over hem liep te klagen?
LOL. Nee.JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:04:
Is het trouwens ook mogelijk om ergens F1 te kijken zonder reclame.
En dan bedoel ik bv het blurren/uitfilteren van de circuit reclame borden / sponsor namen op auto's etc?
Zal waarschijnlijk met een soort laag erover heen moeten, zoals je ook bij veel andere programma's ziet waar merken dan geblurred zijn.
Is dit een serieuze vraag?JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:04:
En dan bedoel ik bv het blurren/uitfilteren van de circuit reclame borden / sponsor namen op auto's etc?
Zal waarschijnlijk met een soort laag erover heen moeten, zoals je ook bij veel andere programma's ziet waar merken dan geblurred zijn.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Als je je focust op de race, dan valt de reclame automatisch wegJBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:04:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Waarom niet?
Je denkt dat sponsors nog gaan betalen voor reclame-uitingen als die niet zichtbaar zijn op tv? Zonder sponsors is F1 ten dode opgeschreven. Dus dat zit er echt niet in.JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:27:
[...]
Waarom niet?
Zeker de circuitreclame is gewoon nutteloze afleiding.
DIe schreeuwende neon borden etc.
Voor thuis is er de nee/nee sticker, online adblockers etc en sluikreclame in series etc is toch ook gewoon verboden. Waarom tijdens sport niet?
Ik wil jou niet in het verkeer tegenkomen. Daar rij je ook geblindoekt rond zodat je geen abri's en reclameborden ziet?JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:27:
[...]
Waarom niet?
Voor thuis is er de nee/nee sticker, online adblockers etc en sluikreclame in series etc is toch ook gewoon verboden. Waarom tijdens sport niet?
Gewoon de TV uitzetten dan maar? Of wil je dan ook dat elke keer in het commentaar Ferrari, Red Bull, Mercedes weg worden gebliept? En de auto's wil je dan ook niet zien, want ook dat is een groot reclamebord?JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:27:
[...]
Waarom niet?
lekker herkenbaar ook al die blokjesRobertMe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:42:
[...]
En de auto's wil je dan ook niet zien, want ook dat is een groot reclamebord?
Nice!njitter schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:46:
[...]
lekker herkenbaar ook al die blokjes![]()
[Afbeelding]
Vergeet de Pirelli + P-Zero nietnjitter schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:46:
[...]
lekker herkenbaar ook al die blokjes![]()
[Afbeelding]
Helaas geen oplossing voor momenteel. Je kunt gebruik maken van MPV i.p.v. de standaard (FlyLeaf) speler i.c.m. de "Enable MPV auto sync" optie, maar ik heb zelf ervaren dat dit al snel 1 grote synchronisatie bende wordt met meer dan 2 streams.Seroczynski schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:17:
Ik heb even een vraag aan de Race Control experts, aangezien ik gisteren tegen het volgende aanliep:
Met behulp van dit topic mooi een JSON gebruikt om verschillende schermen naast elkaar te tonen op mijn 4K TV, maar de beelden liepen niet synchroon. Op het moment dat op de standaardstream VER de pitstraat inreed, reed hij op zijn onboard alweer weg.
Excuses als dit eenvoudig is te fixen in RC, maar ik zag het zo snel even niet.
Alleen Heineken heeft al 220 miljoen betaald voor die bordjes.... Liever dat dan zelf nóg meer moeten betalen om te kunnen kijken....JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:27:
[...]
En minimaal eens per 5 minuten moet vertellen dat MP Motorsport uit Westmaas komt.Soccer98 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:27:
[...]
Als je doelt op Dan Ticktum: ja, dat is diezelfde Ronald van Dam.
Dat is ook de Ronald van Dam die vijftig keer per seizoen een agressieve coureur aanduidt met ‘cowboy’.
[ Voor 14% gewijzigd door bord4kop op 21-03-2022 16:11 ]
| Security Management |
Not sure if serious...JBplap schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Nice!![]()
Kijk dit is de tweaker spirit die ik zocht, niet alleen maar die standaard reacties van het is nou eenmaal zo accepteer het. Maar dat gelijk iemand een addon ervoor gaat bouwen.
Denk wel dat de blokjes iets kleiner kunnen nog en dan blurren met de achtergrond kleur, maar het idee is goed.
Wanneer komt dit beschikbaar? Ik wil wel meehelpen met testen.
Vond het echt ténenkrommend, met om de haverklap fouten/kansloze opmerkingen met als klap op de vuurpijl: “het oudhollandse damage control” en Elax Albon.. hebben wel gelachen maar nee doe ons Olav maarApache4u schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:25:
Ik vond trouwens het commentaar bij viaplay echt een verademing..
[ Voor 12% gewijzigd door GewoonDennis op 21-03-2022 16:21 ]
Ik hoop het niet anders is het tijd voor *knip*
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-03-2022 10:27 . Reden: Laten we er maar niet mee spotten aub. ]
Het zijn alleen niet hun eerste race. Ze doen het al jaren. Als je vorige jaar zegt we gaan het veel beter doen als. Dan verwachten mensen dat ookS1NN3D schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
Ik snap oprecht al dat geklaag over Viaplay en het commentaar niet. Mensen zijn wat dat betreft echt gewoontedieren en kunnen niet tegen veranderingen.
Het klopt dat Olav Mol de stem is van de F1 want hij houdt zich daar al 20-30 jaar mee bezig. Maar hij zat toch wel in een neerwaartse spiraal en zag steeds meer dingen verkeerd, te laat of helemaal niet. Jack Plooij heb ik nog nooit kunnen betrappen op een zinnige bijdrage. Zijn interview-skills zijn volstrekt afwezig. De beide heren hadden er beter aan gedaan om te stoppen op het hoogtepunt in de vorm van de titel van Max Verstappen.
Het commentaar van Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk was zeker niet geweldig. Maar het was hun eerste wedstrijd dus ik geef ze graag de tijd. Vergelijken met iemand die er decennialang gezeten heeft is niet eerlijk. Ze mogen inderdaad ook af en iets minder praten.
In de studio vond ik dat Amber Brantsen wisselend uit de verf kwam; soms prima soms matig. Maar och… Rob Kamphues had nooit iets zinvols bij te dragen. Tom Coronel viel me nog wel mee; die was bij Ziggo irritanter. Alhoewel ik daar liever Robert Doornbos had gezien.
De combinatie Mika Häkkinen en David Coulthard snap ik niet helemaal. Ze kunnen hen beter om beurten met Stéphane Kox over de grid sturen. Nu zijn hun interviews 100% in het Engels. Als Stéphane dat direct kan voorzien van een Nederlandse weergave, betrekken ze ook de mensen die minder behendig zijn met het Engels.
Was het allemaal perfect het eerste weekend bij Viaplay, zeker niet. Denk dat we ze toch even de tijd moeten geven om er in te komen. En dat ze dan ook meteen de resolutie opschroeven van 720p naar 1080p.
Volgens mij is dat juist het concept van Viaplay. Landen hebben deel een eigen bijdrage en er is een deel die ze in alle landen uitzenden.S1NN3D schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
De combinatie Mika Häkkinen en David Coulthard snap ik niet helemaal. Ze kunnen hen beter om beurten met Stéphane Kox over de grid sturen. Nu zijn hun interviews 100% in het Engels. Als Stéphane dat direct kan voorzien van een Nederlandse weergave, betrekken ze ook de mensen die minder behendig zijn met het Engels.
Tom5 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Bij Viaplay een beetje hetzelfde verhaal. Blijven maar praten. Had verwacht Olav niet te gaan missen, maar het begint er toch verdacht veel op te lijken. Heb denk ik toch wat liever enthousiast commentaar met wat fouten, dan deze 2 die een gemaakt sfeertje proberen te creëren. Hebben gewoon ook geen fantastische commentaarstemmen.
Ach, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.Slavy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:27:
Voor alle mensen die hier nu blij zijn dat Olav en Jack weggaan: kom niet over een half jaar zeuren als het commentaar slecht is. Je weet nu wat je hebt maar je weet niet wat je krijgt en hoe het gaat klinken.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Ze zijn wel 1080p.Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:44:
Die 2 tamme marmotten die nu het commentaar doen geef ik nog 1 weekend en dan is Olav terug.
Ze zijn niet te pruimen.
De beeldkwaliteit op het vaste kanaal is goed, behalve de overlays in de studio (visuals). Die zijn geen 1080P HD, maar van een veel lagere bitrate. Dat is best storend en niet strak.
Haha, ziener! Moet zeggen dat ik de tandarts geen seconde heb gemist hoor. Maar goed, ik geef het nog een aantal wedstrijden en anders stap ik lekker over naar F1TV
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Dat idee kreeg ik ook + dit was overigens ook wel 1 van de weinige keren dat Doornbos niets meer te vertellen had. Vooral de zure glimlach nadat Doornbos over Monaco begon en Olav zich afvroeg waarom ze het nu ineens over Monaco hadden, Doornbos zijn ego kan daar niet tegenFranco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
BlaBlaBla
[ Voor 99% gewijzigd door Dolbyadt op 22-03-2022 11:10 ]
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Ben op zich een grote fan van Olaf en Jack. kan hun manier van wedstrijd verslaan wel waarderen, maar moet zeggen dat ze zichtzelf wel flink voor lul gezet hebben tijdens de uitzending.PatrickC schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:50:
[...]
Inderdaad, die vraag van Rob Kamphues of Max gewoon niet z’n inhaalactie pas had kunnen doen bij de 2e DRS was volgens mij een terechte vraag, maar werd arrogant weggelachen door Olav en Jack.
Ehm, welke app heb je het over en welke philips smart tv... want dit zegt natuurlijk zo'n beetje helemaal niks.bord4kop schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:11:
App op de Philips smart TV werkt niet, ook niet via allerlei trucs.
Maar streamen vanaf de telefoon gaat tadeloos
Beviel mij uitstekend in ieder geval!
Wie weet proberen ze een breuk te forceren? Je denkt toch niet dat Viaplay voor de schermen roept nog achter de commentatoren te staan en om vervolgens achter de schermen te praten met Mol en Plooij over een contract? Het persbericht van Viaplay kwam op mij over als een voetbalclub die nog achter de trainer staat na een fiasco. Vervolgens worden ze ontslaan.seninha schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:54:
[...]
Ben op zich een grote fan van Olaf en Jack. kan hun manier van wedstrijd verslaan wel waarderen, maar moet zeggen dat ze zichtzelf wel flink voor lul gezet hebben tijdens de uitzending.
Beide waren alleen maar bezig om zichtzelf te profileren en andere belachelijk maken.
Erg jammer, en helemaal niet nodig.
Vraag van Kamphues was terecht. Vroeg me zelf ook af na de 2de poging. En dan reactie van beide heren te zien, was niet netjes
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
hoi
De visie van Viaplay met duo commentaar (zelfs voor de testdagen en trainingen) staat de bijdehante Mol niet aan.Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:40:
[...]
Wie weet proberen ze een breuk te forceren? Je denkt toch niet dat Viaplay voor de schermen roept nog achter de commentatoren te staan en om vervolgens achter de schermen te praten met Mol en Plooij over een contract? Het persbericht van Viaplay kwam op mij over als een voetbalclub die nog achter de trainer staat na een fiasco. Vervolgens worden ze ontslaan.
Dat ligt primair aan het apparaat waarmee je naar Viaplay kijkt. Voornamelijk de ingebouwde apps op een smart TV werken erg slecht. Wanneer je gebruik maakt van Apple TV, Nvidia Shield of Google Chromecast dan werkt het nagenoeg perfect en stabiel.ReVision. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:54:
Persoonlijk interesseert mij het commentaar niet super veel, ik had weinig met Olaf en Jack en ze maakte voldoende fouten en zijn te veel Max fan boys. Maar erg wakker lag ik er niet van. Hetzelfde nu met het commentaar bij Viaplay, het is soms wat saai en vooral het continue gepraat zonder stilte werd wel irritant. Maar wederom ik lig er liet wakker van. Het zal allemaal wel.
Waar ik me wel enorm aan heb geërgerd is de enorme slechte beeldkwaliteit 720p wat soms zakte naar 360p.Verder continue haperingen en stilstaand beeld en heb zelfs de laatste 15 minuten van de race gemist omdat het beeld elke 30 seconden een paar minuten bevroor.
Daarom ben ik nu maar overgestapt op F1TV,
Kwam er achter dat het mogelijk is om zonder creditcard een abonnement te nemen dus dat was helemaal fijn
Via verschillende browsers direct op mijn pc gekeken.Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:56:
[...]
Dat ligt primair aan het apparaat waarmee je naar Viaplay kijkt. Voornamelijk de ingebouwde apps op een smart TV werken erg slecht. Wanneer je gebruik maakt van Apple TV, Nvidia Shield of Google Chromecast dan werkt het nagenoeg perfect en stabiel.
hoi
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq