Daily driver; MB R171 SLK280

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Mijn reviews al gezien?
Via website wel als je ander kanaal kiest onder 'our stations'. Ook geen haperingenaveenhuysen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:41:
Hier helemaal niks, gisteren perfect tijdens de quali. Hopelijk gaan ze dat oplossen voor de volgede GP.
Hier is het management ook niet blij met Engelse adhdPeacekeeperNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:42:
Hier indd ook problemen. Gelukkig gewoon de FX geluiden iig nog aanstaan. Engelse commentaar vindt de leidinggevende hier in huis helemaal niks, dus dat wordt m niet. Nu maar zonder commentaar kiekn..
Anoniem: 306567
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik kan tegen veranderingen zoals jij zegt. Ben het helemaal met je eens. Het gaat mij echt om bufferen. We kijken allemaal tegenwoordig naar live streams. Erg storend dat als max Leclerc voorbij probeert te gaan. Je de hele actie mist. Als ik normaal bv YouTube streams kijk geen enkele probleem.Majesty schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:32:
[...]
Helemaal eens. En dat is echt niet alleen omdat "verandering, daar kunnen mensen niet tegen". Nee, het is kwalitatief gewoon een stuk slechter. Ik gebruik Viaplay op een LG 55GX vanuit de app en via kanaal 200, op beide plekken is de kwaliteit gewoon zeer matig. Helemaal in tegenstelling tot de 4k beelden van destijds bij Ziggo. Om over het commentaar nog maar te zwijgen, maar goed dat is een persoonlijk dingetje denk ik.
Wellicht moet ik er aan wennen maar wat zijn die commentatoren druk zeg. Hier voor viaplay gekozen omdat het eerder genoemde management geen Engelse commentatoren wilde. Hoe wissel ik binnen de App naar onze Crofty? Die zijn ook druk maar trek ik een stuk beter op dit moment
Your Friendly Neighborhood Moderator
Juni dacht ik, was vandeweek nieuwsbericht over. Alleen commentator namen nog onbekend. Persoonlijk hoop ik Olav Mol gewoon weer. Denk dat er dan best wat mensen van Viaplay overstappen op F1TV Pro. Van collega's had ik begrepen dat het Nederlandse commentaar bagger is bij Viaplay..Anoniem: 306567 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:44:
F1tvpro app op Android tv werkt hier erg goed. Beeldkwaliteit is goed, beter dan normaal ziggo signaal (1080i). Commentaar is wel wat hyper, hopelijk snel nl commentaar.
Mijn reviews al gezien?
of het commentaar helemaal uit is ook goed, zet ik grand prix radio ernaast.xSmooth- schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:55:
Ook hier in het begin buffer problemen. Ik gebruik een AppleTV die bedraad aangesloten zit op 1000mbit. Verbinding is nu wel stabiel maar met de replays veel haperingen.
Wellicht moet ik er aan wennen maar wat zijn die commentatoren druk zeg. Hier voor viaplay gekozen omdat het eerder genoemde management geen Engelse commentatoren wilde. Hoe wissel ik binnen de App naar onze Crofty? Die zijn ook druk maar trek ik een stuk beter op dit moment
Storing waarschijnlijk, dat gebeurt wel vaker. Zeker als er net nieuwe graphics zijn.sverzijl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:04:
Snap alleen niet waarom er al zo lang geen timings meer in beeld zijn. Laat die gewoon continu in beeld zeg
Hopelijk hebben ze de transparency slider iets verder naar rechts geschoven als die terug komt.Tralapo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Storing waarschijnlijk, dat gebeurt wel vaker. Zeker als er net nieuwe graphics zijn.
Gelukkig wel via de formula 1 app. Ik stoorde me er ook aan.sverzijl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:04:
Snap alleen niet waarom er al zo lang geen timings meer in beeld zijn. Laat die gewoon continu in beeld zeg
- F1TV
- GPR
Toch maar een weblog?
Hier ongeveer hetzelfde, helemaal toppieBadda-b schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:08:
Ik moet zeggen, ben heel tevreden met de kwaliteit van F1TV pro, op laptop met Race Control, en commentaar van GPR ernaast op mobiel. Half uur geleden viel GPR paar keer weg, maar nu heel stabiel

Mijn reviews al gezien?
Bijzonder knullig van viaplay, als je twitter analyseert, dat hun commentatoren erg druk zijn.
Wensenlijstje: Olav die het commentaar van F1TV pro gaat voorzien per juni (datum ergens gelezen)
Bij Ziggo was er bijna geen vertraging.
[ Voor 12% gewijzigd door talkatoo op 20-03-2022 17:28 ]
Positief punt is dat de beeldkwaliteit prima was, beter dan afgelopen vrijdag.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Er is ook nog een tweede Engelstalige feed.Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:46:
Mijn hemel, wat een schreeuwerd op F1TV. Kan die gast niet gewoon zijn medicijnen voor de race nemen? Laat ze maar opschieten met dat Nederlands commentaar want dit is zwaar irritant.
International = Sky Sports UK
F1 Live = F1TV
Wellicht dat de andere feed je beter bevalt.
[ Voor 86% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-03-2022 17:58 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heb je helemaal geen enkele keer gehad dat er een F1 TV stream even uit viel, zwart werd of het beeld vast hing en het geluid wel doorging?Orion84 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:02:
Aan de opstelling lag het deze week in elk geval niet en via F1TV kijken ging ook prima. Alleen loopt de F1TV app op appleTV wat voor op de browser streams op de laptop.
[Afbeelding]
Ik heb namelijk op mijn Apple apparaten niet veel last gehad maar een Windows laptop (fatsoenlijk geïnstalleerd) had toch wat problemen via de website van F1 TV.
FreeReef.nl
Nergens last van gehad. Heb op de macbook zelfs nog een derde feed aangezet (data feed ipv de live timings webpagina die nog zichtbaar was in de screenshot).World Citizen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Heb je helemaal geen enkele keer gehad dat er een F1 TV stream even uit viel, zwart werd of het beeld vast hing en het geluid wel doorging?
Ik heb namelijk op mijn Apple apparaten niet veel last gehad maar een Windows laptop (fatsoenlijk geïnstalleerd) had toch wat problemen via de website van F1 TV.
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2022 18:11 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb hier overal het probleem, telefoon, 2x laptops, app op de Shield en de Chromecast TV.... regelmatig moet ik hier inloggenGh0stw4lk3r schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:48:
[...]
Heb hier exact hetzelfde op mijn android telefoon. Browser en android tv app nergens last van
Hmm heb nu die Crofty voor het eerst ook een hele race aangehoord. Normaal hoor ik hem alleen tijdens de samenvattingen op Youtube.Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:46:
Mijn hemel, wat een schreeuwerd op F1TV. Kan die gast niet gewoon zijn medicijnen voor de race nemen? Laat ze maar opschieten met dat Nederlands commentaar want dit is zwaar irritant.
Brundel valt nog mee, maar die Crofty blijft wel echt een pro-bias richting Mercedes te hebben en een negatieve bias richting Max/RBR. Het is subtiel vaak maar wel irritant. Zijn stem verschoot toen zowel Max als Checo uitvielen. Tikkeltje tergend imo, maar oke. De stream van F1 tv ging overigens prima, halverwege de race even een korte buffering gehad, en in het begin van de stream (op de grid) een korrelig beeld, maar voor de rest prima.
Na even kijken is het beeld en geluid ineens weg. Zwart, geen geluid. Enige dat helpt is pagina herladen, geluid weer aanzetten en verder kijken. Had het bij de voorbeschouwing na ongeveer 45 minuten. Dus, spannend: zou het in de race ook gebeuren?
Tijdens race gebeurde het weer. Bij ronde 25, 16:45. En, gezien de ervaring gokte ik op lap 50 weer. Het werd ronde 52, om 17:32.
Had iemand anders dit probleem ook? Wat me opvalt is dat het probleem zo consistent is, ik kon bijna voorspellen wanneer de stream weer zou stoppen (maakte de herstart van de race wel extra spannend maar toch, zou graag van dit probleem af zijn
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Commentaar is af en toe veel te druk.
GPradio ,dat werkt toch ook niet lekker,heb moeite om het gelijk te krijgen en vervolgens hapert of valt het weer uit.
2021 was alles toch beter geregeld met F1 bij Ziggo gewoon linear.,met nederlands commentaar ,prima beeld en een leuk programma eromheen.
Viaplay met hun serieuze mensen in pak is dodelijk saai en ook nog eens van een laag niveau in het algemeen.
Viaplay past totaal niet bij de Nederlandse mentaliteit en beleving!
Er is een post race show bezigMart11 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:21:
F1tv beeldkwaliteit is prima,jammer dat het snel na de race ook meteen afgelopen is.
Is een aparte sessie, dus die start niet automatisch na de race
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik weet hetOrion84 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Er is een post race show bezig
Is een aparte sessie, dus die start niet automatisch na de race
De stream liep zo slecht dat hij gewoon de orginele audio pakte. Uiteindelijk https://22323.live.streamtheworld.com/GPRDANCE.mp3 als backup stream gepakt. Met een offset vandehardstyler schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Wanneer begin je het geluid van GPR te horen als je dit hebt toegevoegd? Ik zie geen extra selectie als audio optie bijvoorbeeld. Hoe heb jij dit gedaan?
20600 had ik hem lekker lopen
Die negatieve bias viel mij eigenlijk niet op, ik vond het in ieder geval niet storend. Beetje de Olav Mol van de UK denk ik oid, eerste keer dat ik deze commentator hoorde denk ik, afgezien van inderdaad misschien wat youtube.kevlar01 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Hmm heb nu die Crofty voor het eerst ook een hele race aangehoord. Normaal hoor ik hem alleen tijdens de samenvattingen op Youtube.
Brundel valt nog mee, maar die Crofty blijft wel echt een pro-bias richting Mercedes te hebben en een negatieve bias richting Max/RBR. Het is subtiel vaak maar wel irritant. Zijn stem verschoot toen zowel Max als Checo uitvielen. Tikkeltje tergend imo, maar oke. De stream van F1 tv ging overigens prima, halverwege de race even een korte buffering gehad, en in het begin van de stream (op de grid) een korrelig beeld, maar voor de rest prima.
Wel jammer dat, tenzij ik wat verkeerd doe, F1TV geen nabeschouwing heeft met interviews van de niet podium finishers.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 20-03-2022 18:34 ]
Live timing kan je ook pauzeren. Zodat je het kan syncen met je beeld. Kijkt stuk fijner..talkatoo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:27:
Grootste nadeel van Viaplay is hoever het achter loopt.. in de f1.com live timing rijden ze de pit straat alweer uit en op Viaplay moeten nog pitten.
Bij Ziggo was er bijna geen vertraging.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik vond het gewoon gênant dat die presentatrice vlak voor de start iets zei van: “Als de stream even wegvalt moet je niet gaan herladen maar een paar extra nootjes eten”…. M.a.w.: dat hoort erbij bij ViaPlay.Mart11 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:21:
2021 was alles toch beter geregeld met F1 bij Ziggo gewoon linear.,met nederlands commentaar ,prima beeld en een leuk programma eromheen.
We hadden het gewoon prima voor elkaar bij Ziggo
Inderdaad heel irritant is dat juist als je zelf teleurgesteld zit te kijken hoe Max en Checo uitvallen Crofty of zo'n subtiele sneeky britse manier sneertjes uitdeelt aan Max en Red Bull.kevlar01 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Hmm heb nu die Crofty voor het eerst ook een hele race aangehoord. Normaal hoor ik hem alleen tijdens de samenvattingen op Youtube.
Ik zou op zo'n moment dan graag even terugzappen naar Ziggo
Vrienden met viaplay liepen 2 a 3 rondes voor. Waarmee voor mij gelijk een hoop van de lol eraf is. Ik krijg al appjes met wat er gebeurt terwijl ik de aanleiding nog nieteens gezien heb...
Al met al: vroeger was alles beter.

Inderdaad, net als die sneertjes over T4(tracklimits) die Max vorig jaar de race hebben gekost, of reageren op de boordradios van Max mbt bandesparen op outlap enz. Of tijdens de safetycar hinten dat nu alle lapped cars moeten inhalen, doet overkomen dat ze nog traumas hebben nav Abu Dhabi.Mart11 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Inderdaad heel irritant is dat juist als je zelf teleurgesteld zit te kijken hoe Max en Checo uitvallen Crofty of zo'n subtiele sneeky britse manier sneertjes uitdelen.
Ik zou op zo'n moment dan graag even terugzappen naar Ziggo
Los van al dat is er op zich wel prima naar te luisteren. Die sneertjes probeer ik nu maar te negeren
2 a 3 rondes voor???MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
Nou... Eerste race zit erop... Heb al jaren f1tv als backup naast Ziggo. Maar nu ik ervan afhankelijk ben valt het aardig door de mand zeg.
Vrienden met viaplay liepen 2 a 3 rondes voor. Waarmee voor mij gelijk een hoop van de lol eraf is. Ik krijg al appjes met wat er gebeurt terwijl ik de aanleiding nog nieteens gezien heb...

Hooguit 5 seconden.
En dat is Viaplay via ch 200 op Ziggo en F1 TV Pro via de laptop (Racecontrol).
[ Voor 7% gewijzigd door Frappuccino op 20-03-2022 18:53 ]
Ik negeer tijdens de race alle appjes. Als er iets dringend is dan bellen ze maarMikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
Nou... Eerste race zit erop... Heb al jaren f1tv als backup naast Ziggo. Maar nu ik ervan afhankelijk ben valt het aardig door de mand zeg.
Met Ziggo keek ik soms wel eens een race terug later op de avond, het is dan moeilijk om media te mijden of spoilers uit de weg te gaan van vrienden of familie… dus het is wel herkenbaar.
Dat lijkt me dan toch meer een lokaal issue, dan zou je 3 tot 4,5 min achterlopen, dat merk je toch direct. Een paar seconden moet kunnen, maar meer dan 30 seconden een minuut moet je toch eigenlijk direct merken omdat de race dan niet 'op tijd' begint.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
Ja het is wennen en anders maar eerst maar een paar GP's aankijken en welke van de 2 streams het best bevalt. En straks keuze uit 3 wat mij betreft.
Een vooruitgang t.o.v. voorheen.
Ik ken een neutraler verslag veel meer waarderen dan verslag gericht op 1 persoon/team.
De voorbeschouwing was ik vergeten, de nabeschouwing beviel ook wel.
Ook live te bekijken op YouTube trouwens ;-)
En je krijgt alle rijders aan het woord dus ook de race winnaars.
In de F1 app (of als je de f1tv data feed stream bekijkt) wel, maar de live timing op f1.com niet toch? Of heb ik ergens een knopje over het hoofd gezien?VidaR-9 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:35:
[...]
Live timing kan je ook pauzeren. Zodat je het kan syncen met je beeld. Kijkt stuk fijner..
Verder F1 via F1TV Pro gekeken via de Chromecast met Google TV en de F1TV Pro app. Dat werkt echt uitstekend en snel. Geen last van bufferen of wat dan ook.
"When you grow up your heart dies"
Ahum… 3 x rondetijd Bahrein 1m 37s = 4min 51sMikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
Vrienden met viaplay liepen 2 a 3 rondes voor….
Zeker op je dubbele ISDN lijn gekeken naar F1TV en ongeveer 4 minuten nodig gehad om je buffer in de app op te bouwen
[/sarcasme mode off]
Heb al enkele jaren F1TV Pro en heb vandaag ook Viaplay parallel meegedraaid met F1TV Pro, maar 2 a 3 rondjes vertraging… wat een onzin

Onzin? Wat is dat nou weer?Montoya200x schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Ahum… 3 x rondetijd Bahrein 1m 37s = 4min 51s
Zeker op je dubbele ISDN lijn gekeken naar F1TV en ongeveer 4 minuten nodig gehad om je buffer in de app op te bouwen![]()
[/sarcasme mode off]
Heb al enkele jaren F1TV Pro en heb vandaag ook Viaplay parallel meegedraaid met F1TV Pro, maar 2 a 3 rondjes vertraging… wat een onzin
Ik maak het toch mee? Wat een gelul om dat als onzin af te doen.

Heb gewoon alles in 1 complete met 300mbit. Met een volledig ubiquiti netwerk waar ik echt nooit issues mee heb.
En halverwege de race ff de stream opnieuw starten is ook nogal een onderbreking.
Lineaire tv heeft nou eenmaal een groot voordeel. Dat nu weg is.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2022 19:21 ]
MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Onzin? Wat is dat nou weer?
Ik maak het toch mee? Wat een gelul om dat als onzin af te doen.
Heb gewoon alles in 1 complete met 300mbit. Met een volledig ubiquiti netwerk waar ik echt nooit issues mee heb.
En halverwege de race ff de stream opnieuw starten is ook nogal een onderbreking.
Lineaire tv heeft nou eenmaal een groot voordeel. Dat nu weg is.
Dennism schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:50:
Dat lijkt me dan toch meer een lokaal issue, dan zou je 3 tot 4,5 min achterlopen, dat merk je toch direct. Een paar seconden moet kunnen, maar meer dan 30 seconden een minuut moet je toch eigenlijk direct merken omdat de race dan niet 'op tijd' begint.
Overigens is het in dit topic ook handig als mensen aangeven welke F1TV audiostream ze gebruiken als ze er commentaar op hebben.
Palmer? Crofty en brundle doen het commentaar toch?TheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:28:
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met F1TV. Geen tot nauwelijks vertraging ten opzichte van Viaplay, betere beeldkwaliteit en ik ben ook tevreden met het commentaar van Palmer en de oude man waarvan ik de naam steeds vergeet. Voorbeschouwing was ook interessant genoeg. Nabeschouwing niet gezien omdat ik na de finish gelijk ben overgeschakeld naar IndyCar.
Overigens is het in dit topic ook handig als mensen aangeven welke F1TV audiostream ze gebruiken als ze er commentaar op hebben.
Je hebt een F1TV audiostream en een stream met audio van Sky Sports F1.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Palmer? Crofty en brundle doen het commentaar toch?
"When you grow up your heart dies"
Ik had dat vandaag niet. Ik had whatsapp contact met een vriend met wie ik vaak ook samen f1 kijk. Hij kijkt via viaplay. Het leek gewoon gelijk te lopen.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
Vandaag heb ik de world feed via racecontrol op tv gekeken (mpv player) en op mijn mobiel regelmatig de live timing erbij gepakt. Dit werkte allemaal vlekkeloos.
Vanwege bezoek heb ik niet al het commentaar kunnen horen. De Engelse heb ik altijd al te schreeuwerig gevonden en dat viel vandaag ook weer op.
Ben Edwards, Jolyon Palmer, Will Buxton, Sam Collins and Tom Gaymor. Je kan naar 2 kanalen luisteren, misschien zat je op de andere? Ik vond af en toe wat teveel stiltes vallen.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Palmer? Crofty en brundle doen het commentaar toch?
Verder blij met de keuze van f1 tv pro, wel van wat minder handige vrienden appjes gehad tijdens de race over hoe ze het op de tv konden kijken

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 20-03-2022 19:40 ]
Das anders dan voorgaande jaren dan. Heb de stream niet aangeraakt, aangezien ik toch al Engels commentaar verwachtte.sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:38:
[...]
Je hebt een F1TV audiostream en een stream met audio van Sky Sports F1.
Voorgaande jaren zat het F1TV commentaar achter het Pitlane Channel.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Das anders dan voorgaande jaren dan. Heb de stream niet aangeraakt, aangezien ik toch al Engels commentaar verwachtte.
Stond bij mij op Sky en daar heb ik niet zelf voor gekozen. Volgende rce kijk ik met commentaar van F1TV.KenVerburg schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:42:
Ja, eigen F1tv commentaar is nu de default geworden, Sky nog op te vragen via International feed. Moet zeggen dat ik 'if you're a Sky Q customer push the red button for highlights' en 'powered by AWS' geen seconde heb gemist met het F1tv commentaar.
Bij mij stond Sky als default, heb deze met de hand op de F1TV mensen moeten zetten.KenVerburg schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:42:
Ja, eigen F1tv commentaar is nu de default geworden, Sky nog op te vragen via International feed. Moet zeggen dat ik 'if you're a Sky Q customer push the red button for highlights' en 'powered by AWS' geen seconde heb gemist met het F1tv commentaar.
Ik vond het commentaar overigens prima, was al niet zo'n fan van Ziggo en hoe hun alles deden. Ook was de beeldkwaliteit beter dan ik gewend was. Oftewel ik ben wel tevreden.
Zeker als ik zo de geluiden rond viaplay hoor...
Hater is overdreven, maar ja, ik vond het nu beterDennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:59:
Ben inmiddels wel benieuwd: alle Olav- Jack- en Ziggo-studioteam-haters…. Is het nu echt beter dan?
Zodra Nederlands commentaar er is bij F1TV probeer ik dat, behalve als dat Olav is dan niet. Maar ik verwacht dat dat viaplay commentaar zal zijn en mogelijk zijn ze dan wat meer op hun gemak en in een ritme gekomen. Dan wil ik ze wel een kans geven voor het commentaar.
[ Voor 28% gewijzigd door DaitoX op 20-03-2022 20:02 ]
Ik ben de race nu pas aan het kijken, maar ik word helemaal gek van het Viaplay commentaar. Ze blijven maar door-ratelen met oninteressante eindeloos rekkende zinnen, onzinnige spreekwoorden en niet relevante feitjes. Ze hebben 10 woorden nodig voor iets wat af kan met 2.... je hoort amper nog de auto's door al dat gelulDennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:59:
Ben inmiddels wel benieuwd: alle Olav- Jack- en Ziggo-studioteam-haters…. Is het nu echt beter dan?

Voorbeeldjes:
"Lecler.... ligt op 4 seconden. Nu maar eens kijken wat Alonso op deze band kan doen."
wtf is de relatie tussen deze zinnen?.. en waarom zo'n pauze na 'lecler...' ?
'deze lewis hamilton gaat voor een driestopper'...
donder op met je 'deze'... zijn er meerdere op de baan?
en het woordje 'inderdaad' kan een drankspelletje worden.
[ Voor 24% gewijzigd door FunFair op 20-03-2022 20:05 ]
Vandaag na 10 min Olav erbij gepakt.
Dat vind ik ook echt irritant, plus het feit dat het "enthousiasme" heel fake en aangedikt klinkt. Het komt niet uit het hart maar omdat het verwacht word en dat kun je duidelijk horen.FunFair schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:02:
[...]
Ik ben de race nu pas aan het kijken, maar ik word helemaal gek van het Viaplay commentaar. Ze blijven maar door-ratelen met oninteressante eindeloos rekkende zinnen, onzinnige spreekwoorden en niet relevante feitjes. Ze hebben 10 woorden nodig voor iets wat af kan met 2.... je hoort amper nog de auto's door al dat gelul
Nou inderdaad... het is net alsof ze een boekje voor een kleuter voorlezen met die 'spannende stemmetjes'.forzav schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:04:
[...]
Dat vind ik ook echt irritant, plus het feit dat het "enthousiasme" heel fake en aangedikt klinkt. Het komt niet uit het hart maar omdat het verwacht word en dat kun je duidelijk horen.
einde klaagzang
Nu nog met Engels commentaar, maar de volgende race wil ik proberen om Grand Prix Radio synchroon mee te laten streamen.
Vaak bu'j te bang!
Het is een kwestie van smaak en ik hoor 10.000 x liever Olav en Jack dan die ADHD'er van Sky. Olav en Jack zijn niet slecht maar die hebben een andere stijl en je houdt er van of niet. Maar ik snap die haat niet, omdat je iemand zijn stijl niet bevalt hoef je die persoon toch niet uit te kotsen?Dennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:59:
Ik ben nieuw bij F1TV maar voor die paar tientjes per jaar krijg je best wel waar voor je geld. Uitgebreide voorbeschouwing en nabeschouwing zonder dat het te technisch wordt.
Mol had veel meer ups en downs in zijn commentaar, maar bij Viaplay is het gewoon oeverloos geratel. Is de ene uitgesproken dan gaat de andere verder. Vrijwel elke seconde werd er gesproken. Maar dat is totáál niet wat sport becommentariëren inhoudt.FunFair schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Nou inderdaad... het is net alsof ze een boekje voor een kleuter voorlezen met die 'spannende stemmetjes'.
einde klaagzang
In eerste instantie was ik vrij positief over het commentaar, maar naarmate de race vorderde ging ik me er toch steeds meer aan ergeren. Ik hoop dat de heren nog even wat lesjes sportcommentaar gaan krijgen.
Ga dan maar nooit live wielrennen kijken op de VRT. Die twee praten alsof ze in de kroeg een pint aan het vatten zijnTexMex schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Mol had veel meer ups en downs in zijn commentaar, maar bij Viaplay is het gewoon oeverloos geratel. Is de ene uitgesproken dan gaat de andere verder. Vrijwel elke seconde werd er gesproken. Maar dat is totáál niet wat sport becommentariëren inhoudt.
In eerste instantie was ik vrij positief over het commentaar, maar naarmate de race vorderde ging ik me er toch steeds meer aan ergeren. Ik hoop dat de heren nog even wat lesjes sportcommentaar gaan krijgen.
Dat ligt ook aan de sport en hoeveel er gebeurd? Bij voetbal hoef je inderdaad niet elke pass van commentaar te voorzien want dat ziet iedereen gebeuren en draait alles om die ene bal die iedereen thuis kan volgen. Bij F1 gaat het om 20 auto's, waarvan er maar een aantal in beeld zijn die de kijker zelf kan volgen. Daarnaast speelt de strategie een belangrijke rol die de kijker thuis ook niet "ziet" maar een commentator wel kan toelichten. Juist al die "inzichten" en informatie m.b.t. rijders die je niet ziet (iets dat in het midden of achterveld gebeurd bv) maakt het dat het wel echt wat toevoegt.TexMex schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Mol had veel meer ups en downs in zijn commentaar, maar bij Viaplay is het gewoon oeverloos geratel. Is de ene uitgesproken dan gaat de andere verder. Vrijwel elke seconde werd er gesproken. Maar dat is totáál niet wat sport becommentariëren inhoudt.
Olav Mol is / was in die zin IMO meer een commentator voor de radio dan voor TV dom gezegd. Hij vertelt meer wat je als kijker zelf ook kan zien dan echte achtergrondinformatie en strategieen etc die niet elke gebruiker thuis zit uit te rekenen maar wel "nodig" zijn om de race vorm te geven.
Ja voor mij persoonlijk wel, ze hebben echt van begin tot eind een nette en zeer informatieve show neergezet. Dit was voor mij een verademing na die schijtlollige bende van ZS afgelopen jaren. Het gaat nu eindelijk over de sport, de F1.Dennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:59:
Mwa, dit was gewoon radio-commentaar bij Viaplay, terwijl de kijkers zelf ook alles zien. Het mag écht wel een onsje minder. Het gaat erom dat je núttige zaken meldt; een voortdurende stortvloed aan woorden is nergens voor nodig.RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Dat ligt ook aan de sport en hoeveel er gebeurd? Bij voetbal hoef je inderdaad niet elke pass van commentaar te voorzien want dat ziet iedereen gebeuren en draait alles om die ene bal die iedereen thuis kan volgen. Bij F1 gaat het om 20 auto's, waarvan er maar een aantal in beeld zijn die de kijker zelf kan volgen. Daarnaast speelt de strategie een belangrijke rol die de kijker thuis ook niet "ziet" maar een commentator wel kan toelichten. Juist al die "inzichten" en informatie m.b.t. rijders die je niet ziet (iets dat in het midden of achterveld gebeurd bv) maakt het dat het wel echt wat toevoegt.
Olav Mol is / was in die zin IMO meer een commentator voor de radio dan voor TV dom gezegd. Hij vertelt meer wat je als kijker zelf ook kan zien dan echte achtergrondinformatie en strategieen etc die niet elke gebruiker thuis zit uit te rekenen maar wel "nodig" zijn om de race vorm te geven.
En via de app en dan met paypal?DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:32:
[...]
offtopic:
Ik baal ook echt dat ik maar geen F1TV abonnement kan afsluiten omdat ik alleen maar problemen heb met creditcards. Want ik zou normaal gesproken de onboards erbij hebben gepakt en eens terug hebben gekeken.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2022 20:42 ]
En @AtlAntA Ten eerste zeg ik dit bewust onder offtopic tags omdat ik me wel aan mijn eigen regels moet houden. Gaan jullie erop reageren.
Maar helaas. Ik heb al drie verschillende creditcards geleend die het allemaal niet meer doen. Daarvan werkte eentje twee jaar geleden nog wel, maar nu niet meer. Paypall account aanmaken was ook een compleet drama met dat ik mijn bankrekening niet mocht koppelen en F1TV heeft ook besloten om mijn tablet en telefoon te blokkeren omdat ze het vertikte het correcte wachtwoord te accepteren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Normaal keek ik altijd met Ziggo en dan UHD/4k. Echter is er op dit moment geen 1 nederlandse aanbieder die 4k aanbiedt. Het is gewoon een grote stap terug van wat het was met de F1 uitzending.
Vandaag de lineare uitzending op Ziggo gekeken, maar het beeld was niet top en het geluid/beeld waren niet synchroon.
Ik wil best wat betalen maar een viaplay abbonement voor maar 1080p zie ik niet zitten.
Wat ik niet kan begrijpen is dat de rechtengever(Liberty Global) besluit dat het oke is om terug te gaan van 4K naar 1080p en dit aan de licentiekoper overlaat. Ik vind dat hier gewoon regels aan vast moeten zitten en eventueel de licentie moet splitsen indien de huidige aanbieder dit niet aanbiedt
Heeft iemand al een goede weg gevonden via bijv. een buitenlandse aanbieder?
[ Voor 20% gewijzigd door Stemis op 20-03-2022 20:49 ]
Waarom moeilijk doen met creditcards of PayPal als je ook gewoon rechtstreeks met Google Play tegoed of Apple Store tegoed kunt betalen? Je kunt dat spul opwaarderen middels Ideal of zo'n kaart in vrijwel iedere winkel halen. F1 TV app installeren op je mobiel, abonnement afsluiten, betalen hoe je maar wil en je zit gebakken voor de rest van het seizoenDaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:42:
[...]
En @AtlAntA Ten eerste zeg ik dit bewust onder offtopic tags omdat ik me wel aan mijn eigen regels moet houden. Gaan jullie erop reageren.
Maar helaas. Ik heb al drie verschillende creditcards geleend die het allemaal niet meer doen. Daarvan werkte eentje twee jaar geleden nog wel, maar nu niet meer. Paypall account aanmaken was ook een compleet drama met dat ik mijn bankrekening niet mocht koppelen en F1TV heeft ook besloten om mijn tablet en telefoon te blokkeren omdat ze het vertikte het correcte wachtwoord te accepteren.
Als ik dan weer mag inloggen op F1TV op mijn tablet of telefoon, dan zou dat handig zijn ja. Misschien moet ik hun klantenservice maar gaan pesten om dat voor elkaar te krijgen...Jorick schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:50:
[...]
Waarom moeilijk doen met creditcards of PayPal als je ook gewoon rechtstreeks met Google Play tegoed of Apple Store tegoed kunt betalen? Je kunt dat spul opwaarderen middels Ideal of zo'n kaart in vrijwel iedere winkel halen. F1 TV app installeren op je mobiel, abonnement afsluiten, betalen hoe je maar wil en je zit gebakken voor de rest van het seizoen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is weer een ander probleem maar daar kunnen we je helaas niet mee helpen vrees ik. Heb zelf wel dat ik af en toe weer opnieuw moet inloggen (terwijl ik niet ben uitgelogd) maar afgezien daarvan werkt het prima. Kwaliteit van de stream is goed en geen issues met buffering (dit kan misschien per provider anders zijn).DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:52:
[...]
Als ik dan weer mag inloggen op F1TV op mijn tablet of telefoon, dan zou dat handig zijn ja. Misschien moet ik hun klantenservice maar gaan pesten om dat voor elkaar te krijgen...
Ik zit niet in Ziggo gebied dus ik gebruik al sinds de lancering F1TV. Het probleem is dat het dit jaar gewoon drama is.Jorick schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:57:
[...]
Dat is weer een ander probleem maar daar kunnen we je helaas niet mee helpen vrees ik. Heb zelf wel dat ik af en toe weer opnieuw moet inloggen (terwijl ik niet ben uitgelogd) maar afgezien daarvan werkt het prima. Kwaliteit van de stream is goed en geen issues met buffering (dit kan misschien per provider anders zijn).
ik zit (buitengebied op 5G) van t-mobile en dat werkte vandaag prima met F1TV - alleen de live streaming kostte me 4 maal inloggen op mijn tablet, want die wilde niet.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Ik zit niet in Ziggo gebied dus ik gebruik al sinds de lancering F1TV. Het probleem is dat het dit jaar gewoon drama is.![]()
Stream was echt rete stabiel, al moest ik wel even switchen van de voor beschouwing naar de race, maar ik was dacht ik niet de enige.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voorprogramma race en nabeschouwing zijn allemaal aparte programma's bij F1tvfranssie schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:03:
[...]
ik zit (buitengebied op 5G) van t-mobile en dat werkte vandaag prima met F1TV - alleen de live streaming kostte me 4 maal inloggen op mijn tablet, want die wilde niet.
Stream was echt rete stabiel, al moest ik wel even switchen van de voor beschouwing naar de race, maar ik was dacht ik niet de enige.
Vreemd dat de ervaringen zo wisselend zijn, zou haast denken dat het een beetje afhankelijk is van de provider of die wel/niet aan rechtstreekse peering doet met partijen als FOM en Viaplay of iets in die richting.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Ik zit niet in Ziggo gebied dus ik gebruik al sinds de lancering F1TV. Het probleem is dat het dit jaar gewoon drama is.![]()
De gangbare manier van tv kijken (coax & iptv) is altijd heel constant in kwaliteit en betrouwbaar, mede omdat hier toegewijde kanalen voor worden gebruikt al dan niet in een eigen VLAN en met QoS. De meeste on-demand iptv diensten gaan gewoon over het reguliere internet en dat blijft toch een stuk gevoeliger voor storingen en problemen. Toevallig recent nog van provider gewisseld dat je problemen zou kunnen verklaren? Zit zelf bij een KPN gerelateerde provider en tot op heden (nog) niets te klagen.
Vanmiddag even GPR geluisterd na even Olav te hebben geluisterd kwam Plooij. Toen maar meteen afgehaakt.Dennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:59:

Waarom zou je airplay willen gebruiken? Er is gewoon een F1TV app voor AppleTV.alienfruit schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:39:
Eerste keer via F1TV Pro gekeken en werkt prima. Alleen jammer dat het Airplay-en niet werkte vanaf mijn iPad naar mijn Apple TV
Zelf geen ervaring mee, maar... Omdat er meerdere platformen zijn met Airplay ondersteuning? In dit topic is sowieso nogal vaak langs gekomen dat Airplay met LG TVs wel/niet (meer) werkt. Terwijl een AppleTV natuurlijk een (extra) mediaspeler is.Orion84 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Waarom zou je airplay willen gebruiken? Er is gewoon een F1TV app voor AppleTV.
Dat je airplay gebruikt naar een TV die dat ondersteunt snap ik, maar @alienfruit heef het specifiek over airplay naar zijn appletv.RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:51:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar... Omdat er meerdere platformen zijn met Airplay ondersteuning? In dit topic is sowieso nogal vaak langs gekomen dat Airplay met LG TVs wel/niet (meer) werkt. Terwijl een AppleTV natuurlijk een (extra) mediaspeler is.
Maar waarom dan?matthijst schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:04:
Commentaar van Viaplay zuigt echt.
Airplay werkte prima gisteren en vandaag. Alleen vrijdag niet.RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:51:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar... Omdat er meerdere platformen zijn met Airplay ondersteuning? In dit topic is sowieso nogal vaak langs gekomen dat Airplay met LG TVs wel/niet (meer) werkt. Terwijl een AppleTV natuurlijk een (extra) mediaspeler is.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Deze opstelling gebruik ik hier ook.-tom-562 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:14:
Weer dikke prima hiero via de F1TV i.c.m. F1TV Viewer op een Chromecast with Google TV![]()
Nu nog met Engels commentaar, maar de volgende race wil ik proberen om Grand Prix Radio synchroon mee te laten streamen.
Over het algemeen tevreden, maar toch had ik soms last van heel even blikkerig beeld, maar bovenal zaten er best lange periodes tussen waarin het beeld wat schokte. Had jij dit ook? Ik had de framerate van de Chromecast ingesteld op 4K50, dus dat zou goed moeten werken toch? Het zou wel logisch zijn geweest als het schokkerig was geweest mocht ik hem op 4K60 hebben staan. Waar heb jij hem op staan? Misschien werkt 1080p50 beter dan 4K60?
En had jij de kwaliteit binnen de F1TV Viewer app gelocked op 1080p of op auto laten staan?
[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 20-03-2022 22:04 ]
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2