[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.464 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mol was eigenlijk gewoon de Nederlandse Murray Walker aan het worden. Jarenlang de stem van de F1, maar echt slecht aan het worden en veel dingen missen en fouten maken. Alleen had Walker wel (altijd) een co-commemtator, zoals James Hunt, en later Martin Brundle, en ook Ted Kravitz heeft nog even met Walker gewerkt. En zo'n co-commemtator haalt de foutjes er wel uit. En Walker is natuurlijk bekend en geliefd geworden met zijn Murrayisms. Mol en Plooij zijn echter eerder bekend geworden door regelmatig hun arrogante of associale houding. Zoals toen Renault geen interviews meer wilde geven, of van nieuwste drive to survive dat Toto Wolff iets tegen Plooij zegt van "heb je alweer gezopen?". Daardoor is er veel meer verdeeldheid over of Mol wel of niet goed is. En ondanks dat die "de stem van de F1 in Nederland" is zijn er net zoveel mensen die blij zijn dat hij weg is dan fans van hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:20

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:17:
Mol en Plooij zijn echter eerder bekend geworden door regelmatig hun arrogante of associale houding.
Zo, dat is een boute aanname die je hier even deponeert. Ik durf zelf bijna te beweren dat het toch net even anders ligt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 10:32

bord4kop

maximaal 100KB!

m0ridin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Ehm, welke app heb je het over en welke philips smart tv... want dit zegt natuurlijk zo'n beetje helemaal niks.

Hier werken zowel de officiele F1TV androidtv app als de F1TV viewer race control app prima op een philips 58PUS8506 android tv (prima tot ik de stream wilde switchen in de officiele app, dan ging het mis)
Een Philips 50PUS8535 (2021), met meest recente updates.
En dan de officiële FT TV app, via de app store: nogo (er staat iets als: 'deze app werkt niet op uw apparaat')
Laatste versie van de F1 TV app via sideloading op USB stick of middels kopie naar interne memory: werkt wel. Maar dan moet ik iedere keer de app opnieuw opzoeken via file manager en inladen. En dan dus iedere keer opnieuw inloggen, settings etc.

Dat is dus waardeloos. Maar via streaming is het prima!

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 22-03-2022 13:40 ]

| Security Management |

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
ReVision. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:54:
Olaf en Jack en ze maakte voldoende fouten
Ik blijf dat een grappig fenomeen vinden dat anderen vinden dat ze erg veel "fouten" maken.....
Maar als je zelf al vaststelt dat er een fout is, heb je hun toch niet meer nodig? Ik merk echt dat mensen verschillend kijken.... Ik hoor ze de hele dag fouten maken of spannende dingen missen.... Maar euh, boeien... ik zie het meer als een gezellig gezelschap met wie ik samen de race kijk.

Daarom was de uitzending om 23u van Ziggo wel leuk, gewoon, met een biertje praten over formule 1. Een stuk gezelliger dan die accountmanagers in pak achter een desk bij Via.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 10:42
@bord4kop Bedoel je dat na sideloaden/installatie je de applicatie niet kan starten op de normale manier en je dus opnieuw installeert steeds om hem te starten?

Zijn namelijk ook launchers voor androidtv die specifiek dit soort non-android-tv apps laten zien (en volgens mij kunnen deze sowieso via een omweggetje wel gestart worden, weet alleen even neit uit mijn hoofd hoe). Maar steeds herinstalleren en alles opniuew inistellen zou niet nodig moeten zijn.

Hoe dan ook, als er een goed werkende workaround of alternatief is dan is dat ook prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04
Zelfs die Coronel was iets beter te verteren bij Viaplay hoor. Het zou me niets verbazen dat hem is meegedeeld dat hij niet meer bij de oranje fanclub zit en iets neutraler moet zijn. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben, dat heeft elk land bij hun eigen coureurs. Maar bij Ziggo was dat echt heel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 16:48
Dennisdn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Ik blijf dat een grappig fenomeen vinden dat anderen vinden dat ze erg veel "fouten" maken.....
Maar als je zelf al vaststelt dat er een fout is, heb je hun toch niet meer nodig? Ik merk echt dat mensen verschillend kijken.... Ik hoor ze de hele dag fouten maken of spannende dingen missen.... Maar euh, boeien... ik zie het meer als een gezellig gezelschap met wie ik samen de race kijk.
Afgelopen zondag voor het eerst de race op F1TV gekeken met engels commentaar, maar die maken ook wel wat foutjes, maar ik maak me daar ook niet zo druk over. Wat mij betreft maakt het niet zoveel uit of de commentator zegt dat het SAI is ipv LEC of wat dan ook, helemaal foutloos zal het toch nooit zijn.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Franco10 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:06:
Natuurlijk mag je een voorkeur hebben, dat heeft elk land bij hun eigen coureurs. Maar bij Ziggo was dat echt heel erg extreem.
Ik denk dat dat wel een beetje is wat de gemiddelde kijker wil. In 2021 waren er in Nederland 81%(!!) meer kijkers dan de jaren ervoor. Bijna een verdubbeling... Die zijn er niet voor Hamilton bijgekomen....
https://www.telegraaf.nl/...le-1-kijkers-in-nederland

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2022 14:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
Poeh, ik heb door de berichten hier zojuist even Race Café terug gekeken, maar holy shit, wat zijn die 2 (Jack & Olav, waarvan Olav het meest) zuur aan het doen haha.
Als ik de verantwoording had over die 2 had ik ze na de uitzending even op het matje geroepen... Of je gedraagt je normaal, of je hoofd is de aankomende tijd sowieso niet meer op TV te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 22-03-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Via de F1TV app op de telefoon of ipad, kan je kiezen tussen 2 soorten engels commentaar (naast de overige talen).
1 is (volgens mij) van Sky en de ander van F1 zelf. (Zoals ik het begrepen heb).
Maar op de Appletv kan je daar niet voor kiezen (lijkt het). Dan kan je alleen de taal kiezen en bij engels krijg je dan het commentaar van Sky.
Is er ook een optie om met de appletv app het commentaar van F1tv zelf te kiezen?
Sky is nl. niet mijn stijl en de app van GrandPrix radio doet het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:28

CaDje

Framedrops for life

F-X schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:39:
Via de F1TV app op de telefoon of ipad, kan je kiezen tussen 2 soorten engels commentaar (naast de overige talen).
1 is (volgens mij) van Sky en de ander van F1 zelf. (Zoals ik het begrepen heb).
Maar op de Appletv kan je daar niet voor kiezen (lijkt het). Dan kan je alleen de taal kiezen en bij engels krijg je dan het commentaar van Sky.
Is er ook een optie om met de appletv app het commentaar van F1tv zelf te kiezen?
Sky is nl. niet mijn stijl en de app van GrandPrix radio doet het vaker niet dan wel.
Op de android tv app kun je het wereldbolletje selecteren, dan krijg je de Sky stream. Het is volgens mij ook een compleet andere stream, dus niet alleen audio, maar ook video (al is die tijdens de race hetzelfde natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

hm, silly me.
Het werkt alleen als je de appletv remote gebruikt.
Ik gebruik de ab van de tv en dan kan je die opties niet selecteren.
Je moet (zoals het er aan het begin ook staat, had ik gemist) naar links vegen en dat kan alleen met de appletv remote.

Dank voor de trigger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:33
F-X schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:59:
hm, silly me.
Het werkt alleen als je de appletv remote gebruikt.
Ik gebruik de ab van de tv en dan kan je die opties niet selecteren.
Je moet (zoals het er aan het begin ook staat, had ik gemist) naar links vegen en dat kan alleen met de appletv remote.

Dank voor de trigger.
De stream heet F1 Live. Ook tijdens de trainingen en kwalificatie's een aanrader imho. Beetje meer op de techniek gericht.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:10
Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Dat ligt primair aan het apparaat waarmee je naar Viaplay kijkt. Voornamelijk de ingebouwde apps op een smart TV werken erg slecht. Wanneer je gebruik maakt van Apple TV, Nvidia Shield of Google Chromecast dan werkt het nagenoeg perfect en stabiel.
Helaas, had ik dezelfde problemen. En ik keek via een chromecast het was bijna niet te doen. Het viel mij op dat het beeld slechter werd of ging stotteren als racecontrol/ Allard Kalf er bij kwam. Of de regie ging schakelen. Ik heb bijna de tv uitgezet. En ik kijk al sinds de jaren 90 formule 1. Het is de enige sport waar ik naar kijk.

Ik heb een glasvezel verbinding van KPN en ik heb met Netflix, videoland of You tube nooit problemen. Hopelijk is het komend weekeinde beter.

Ik had veel freezes op het moment dat er actie was. En dan was het hopen op een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:37
TurboTon1973 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Helaas, had ik dezelfde problemen. En ik keek via een chromecast het was bijna niet te doen. Het viel mij op dat het beeld slechter werd of ging stotteren als racecontrol/ Allard Kalf er bij kwam. Of de regie ging schakelen. Ik heb bijna de tv uitgezet. En ik kijk al sinds de jaren 90 formule 1. Het is de enige sport waar ik naar kijk.

Ik heb een glasvezel verbinding van KPN en ik heb met Netflix, videoland of You tube nooit problemen. Hopelijk is het komend weekeinde beter.

Ik had veel freezes op het moment dat er actie was. En dan was het hopen op een herhaling.
Als je KPN hebt waarom heb je dan niet kanaal 225 gekeken?
Dat werkte zaterdag en zondag goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:10
Arjantje72 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Als je KPN hebt waarom heb je dan niet kanaal 225 gekeken?
Dat werkte zaterdag en zondag goed.
Ik heb enkel internet van KPN. Tv kijk ik via Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
TurboTon1973 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb enkel internet van KPN. Tv kijk ik via Ziggo
Dan kan je mogelijk beter een abonnement nemen bij Ziggo.
Ik kijk zelf ook via Ziggo, met een andere internetprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:05

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Jammer dat de Airplay functie van de F1tvPro app niet goed werkt met een LG C9 en andere apparaten. Is een bekend probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Miesjh op 22-03-2022 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 16:35
Franco10 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:06:
Zelfs die Coronel was iets beter te verteren bij Viaplay hoor. Het zou me niets verbazen dat hem is meegedeeld dat hij niet meer bij de oranje fanclub zit en iets neutraler moet zijn. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben, dat heeft elk land bij hun eigen coureurs. Maar bij Ziggo was dat echt heel erg extreem.
Ik had het gevoel dat hij en Christian niet echt een chemie hebben. Constant elkaar proberen af te troeven wie de meeste F1 kennis heeft. Elkaar niet laten uitpraten en elkaar in de rede vallen.

Moet zeggen het mocht van mij ook wel iets objectiever dan Ziggo, maar dit is totaal de andere kant op. Studio is zakelijk, commentaar vind ik zakelijk, zit totaal geen beleving in. En dan kan het feitelijk wel juist zijn, maar vind er totaal geen sfeer / beleving in zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Okay de laatste jaren toch wel een F1 fan geworden , Ziggo goede kwaliteit , goed commentaar , en eigenlijk een leuke show ervoor .

Viaplay , what the F**k

Beeldkwaliteit komt qua bitrate net op 720p ....

Commentaar , of ik naar een Italiaanse voetbal wedstrijd met Bassie en Adriaan aan het kijken ben, constant onzinnig gerebel.....

Voorshow ... Nou hier begin ik helemaal niet over , kan met zo goed een Talkshow op Max gaan kijken ... Val dan ook wel in slaap.

Op de grid , o mijn god dan mis ik Olaf en jack helemaal ...

En die meid die moet interviewen , ze klinkt heel aardig maar vraagt gewoon niet wat we willen ....

Dus viaplay opgezegd , F1 Tv ....en een sonos waar ik Olaf op stream qua geluid ..

Dan blijft het enigszins nog leuk , want met dit gebeuren haakt toch veel F1 kijkend Nederland af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 23:40
bord4kop schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Een Philips 50PUS8535 (2021), met meest recente updates.
En dan de officiële FT TV app, via de app store: nogo (er staat iets als: 'deze app werkt niet op uw apparaat')
Laatste versie van de F1 TV app via sideloading op USB stick of middels kopie naar interne memory: werkt wel. Maar dan moet ik iedere keer de app opnieuw opzoeken via file manager en inladen. En dan dus iedere keer opnieuw inloggen, settings etc.

Dat is dus waardeloos. Maar via streaming is het prima!
Dan heb je de verkeerde APK gedownload, waarschijnlijk de mobiele versie i.p.v. de Android TV versie.

Deze moet je hebben:

https://www.apkmirror.com...sp51-7-1-release-release/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
jodel99999 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:47:
Viaplay , what the F**k
Beeldkwaliteit komt qua bitrate net op 720p ....
Resolutie en bitrate zijn twee verschillende zaken. Je praat waarschijnlijk mensen na die er ook geen verstand van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas8787
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 08:28
Ik hoop toch wel dat ze nog iets gaan doen aan de beeldkwaliteit van Viaplay.
Ik heb op meerdere manieren gekeken (Android TV, app op LG TV, app op Mediabox Next). Maar ik heb toch het idee dat het nog gewoon in 720 wordt uitgezonden.
Kwaliteit van F1 TV Pro is echt vele malen beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
thomas8787 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:32:
Ik hoop toch wel dat ze nog iets gaan doen aan de beeldkwaliteit van Viaplay.
Ik heb op meerdere manieren gekeken (Android TV, app op LG TV, app op Mediabox Next). Maar ik heb toch het idee dat het nog gewoon in 720 wordt uitgezonden.
Kwaliteit van F1 TV Pro is echt vele malen beter.
ViaPlay zend in 1080p uit.

Voor de 58654477 keer

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:54

OMD

Miesjh schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:27:
Jammer dat de Airplay functie van de F1tvPro app niet goed werkt met een LG C9 en andere apparaten. Is een bekend probleem.
Op race day en Quali deed hij het zonder problemen op mijn GX via airplay

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
Hier afgelopen weekend ook een poging gedaan om F1TV via de Chromecast 1 op de tv te krijgen. Precies nul succes; Android, iPad, noch via Chrome op desktop wilde de cast starten, bleef steeds maar initialiseren. Uiteindelijk maar een laptop met HDMI kabel gebruikt.

Wel een verademing na de afgelopen jaren om wat minder oranje saus over al het commentaar te hebben i.t.t. Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 06-07 10:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Mr Magic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:19:
[...]

Dan heb je de verkeerde APK gedownload, waarschijnlijk de mobiele versie i.p.v. de Android TV versie.

Deze moet je hebben:

https://www.apkmirror.com...sp51-7-1-release-release/
Nope, speciaal op gelet. Die versie die je aangeeft heb ik gebruikt .
Zowel op USB stick als op de interne disk gecopyt.
Ik heb ook de instellingen op de TV gechecked vwb installatie > settings > allow install etc.. :|

Helaas ik geef het op.
Maar zolang de streaming via de foon werkt is het vooralsnog prima!

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:37:
[...]

Voor de 58654477 keer
Verwijs jij niet naar de TV ipv de apps? In de browser is het iig geen 1080p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
DR!5EQ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Ik verwijs naar mijn eigen "meet-resultaten" via de Apple TV app van Viaplay.
En dat is, zoals al zó vaak gemeld, 1080p/50 in 5Mbit bitrate. (i.t.t. F1TV met 1080p/50 met 6Mbit bitrate).

Kanaal 200 Ziggo is dezelfde kwaliteit.

Het is bekend dat met name browsers en de ingebouwde TV apps de slechtste kwaliteit leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2022 08:45 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas8787
[...]

Voor de 58654477 keer
Ja maar zo ziet het er niet uit.. waardoor ik het nog bijna niet geloof.

En dan wel met een enorm lage bitrate, ze zullen misschien nu wel op safe spelen om zo de kans op verstoringen te verlagen. Want daar heb ik dus geen enkele keer last van gehad.
Maar ik hoop toch wel dat ze die kwaliteit nog flink gaan opschroeven..

Ik hoop op de een of andere manier dat ze van Viaplay op dit forum even meelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
thomas8787 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:48:
[...]

En dan wel met een enorm lage bitrate, ze zullen misschien nu wel op safe spelen om zo de kans op verstoringen te verlagen. Want daar heb ik dus geen enkele keer last van gehad.

Ik hoop op de een of andere manier dat ze van Viaplay op dit forum even meelezen
Omdat je zeer waarschijnlijk op jouw setup geen 1080P kunt bekijken en daarom dus tegenvalt :)

Overigens op 1080P is het beeld goed te doen maar het mag nog wel veel beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 23-03-2022 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
thomas8787 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Jij geeft aan dat je de LG app en de Mediabox Next app hebt gebruikt. Dat zijn per definitie al de slechtste apps om het mee te kijken. Zeker als je de LG C1 gebruikt. Dat is de afgelopen dagen / weken al ruimschoots bespoken. De apps voor Apple TV en Nvidia Shield presteren over het algemeen het beste en tonen gewoon een prima kwaliteit. Kan het beter? Uiteraard.

Maar iedereen praat hier elkaar maar na en roept van alles; terwijl het al veelvuldig is besproken dat YMMV gebaseerd op verschillende factoren. Geen enkele opstelling is hetzelfde, waarmee wij naar Viaplay kijken.

Welke TV heb je. Welke app / device gebruik je. Hoe staat je TV afgesteld qua beeldinstellingen etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:35
qua111 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:08:
Hier afgelopen weekend ook een poging gedaan om F1TV via de Chromecast 1 op de tv te krijgen. Precies nul succes; Android, iPad, noch via Chrome op desktop wilde de cast starten, bleef steeds maar initialiseren. Uiteindelijk maar een laptop met HDMI kabel gebruikt.

Wel een verademing na de afgelopen jaren om wat minder oranje saus over al het commentaar te hebben i.t.t. Ziggo.
Hier totaal geen probleem gehad met het streamen vanaf mijn telefoon(pixel4a) of ipad air. Ik stream naar mijn google tv (wat in feite ook een chromecast is). Voor de race heb ik trouwens wel F1TV app gebruikt die je via de google tv kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49

reaL_G

G

Miesjh schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:27:
hier geen problemen gehad op een CX. vrijdag t/m zondag
meerdere telefoons gebruikt. 13mini en SE2020

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas8787
Als ik via de Shield naar F1 TV kijk is de kwaliteit duidelijk een stuk beter. Dus aan de apparatuur of instellingen ligt het zeker niet. Heb toevallig wel wel een LG C1, maar heb de Viaplay app hierop niet in gebruik, ik kijk sowieso al met de Shield TV Pro.

Maar ik ga komend weekend nog maar eens wat proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Jij geeft aan dat je de LG app en de Mediabox Next app hebt gebruikt. Dat zijn per definitie al de slechtste apps om het mee te kijken. Zeker als je de LG C1 gebruikt. Dat is de afgelopen dagen / weken al ruimschoots bespoken. De apps voor Apple TV en Nvidia Shield presteren over het algemeen het beste en tonen gewoon een prima kwaliteit. Kan het beter? Uiteraard.

Maar iedereen praat hier elkaar maar na en roept van alles; terwijl het al veelvuldig is besproken dat YMMV gebaseerd op verschillende factoren. Geen enkele opstelling is hetzelfde, waarmee wij naar Viaplay kijken.

Welke TV heb je. Welke app / device gebruik je. Hoe staat je TV afgesteld qua beeldinstellingen etc. etc. etc.
Precies. Dus hij kan het slecht noemen en met 720p vergelijken. Dat de ervaring voor jou anders is maakt niet zoveel uit. Bovendien als ze al met 5Mbit op 720p in de browser uitzenden, vind ik het wel heel toevallig dat ze dat met dezelfde bitrate ook op 1080p doen. Ik ben er niet van overtuigd, hoewel ik je input waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 17:05

Miesjh

OMD schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:28:
[...]

Op race day en Quali deed hij het zonder problemen op mijn GX via airplay
Op mijn LG 43UN74 werkt het ook, maar die staat in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-07 09:05
Ik heb afgelopen weekend gelukkig goed de wedstrijd kunnen kijken zonder problemen met Viaplay. Ik hoop dat het aankomend weekeind weer goed gaat. Bij mij is de kwaliteit gewoon goed. Ik heb zelf een 6 jaar oude Samsung 48Inch TV. Vorige jaar met Ziggo was het beeld zeker beter dan nu maar het ziet er bij mij nog altijd goed uit.

TV: Samsung smart TV. (fullHD 1920x1080).
Internet: Ziggo Start. (75mbit down / 10mbit up).
Device: Chromecast 4 (model 2020).
Verbinding: Wifi i.v.m. Chromecast standaard geen LAN verbinding heeft.
App: Viaplay
Geluid: Olaf mol radio. (Viaplay geluid staat op mute).

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
DR!5EQ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Hier een tip om op Windows 10 met Microsoft Edge in 1080p te kijken......Chrome en Firefox en de default setting van Microsoft Edge is inderdaad in 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bterstege
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:19
qua111 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:08:

Chromecast 1 wordt volgens mij niet meer ondersteund door F1TV Pro. Die van mij werkte ook niet. Nu een nieuwe Chromecast gekocht met Google TV. Ik moet zeggen; dat werkt heel goed met de app.

XBL: bterstege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
Kon het even niet zo snel vinden, maar is F1TV Pro ondertussen al actief de live race stream aan het beperken tot 1 stream, zoals ze als sinds het begin aangeven, of is 2 streams nog steeds mogelijk voor de race?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 16:35
Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Maar aan de andere kant is het toch van de zotte dat er zoveel verschil in zit? Als ik F1TV gebruik krijg ik ongeacht welk apparaat ik gebruik netjes een1080p @ 6Mbit stream. Of dit nu Chrome, Edge, Firefox is, of via een Android app via de shieldTV kijk.

Daarnaast is het gewoon nog steeds dat ViaPlay maximaal 5Mbit uitzend en dat dit zichtbaar is.
Leut schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:45:
Kon het even niet zo snel vinden, maar is F1TV Pro ondertussen al actief de live race stream aan het beperken tot 1 stream, zoals ze als sinds het begin aangeven, of is 2 streams nog steeds mogelijk voor de race?
2 streams is nog steeds mogelijk. Afgelopen zondag heb ik mijn account gedeeld met een vriend van mij en we kunnen beide gewoon kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 23-03-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:13
Afgelopen race-weekend werd dit in ieder geval dit nog niet beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
Dit weekend nog 7 streams (incl on boards en timing) op 1 IP adres...
Daarvan 2 main streams, maar wel via RaceControl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Zo, dat is een boute aanname die je hier even deponeert. Ik durf zelf bijna te beweren dat het toch net even anders ligt. ;)
Hij geeft voorbeelden om zijn stelling te onderbouwen, heb jij die ook? Of is je bewering ook een nogal boute aanname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:31
[...]

Voor de 58654477 keer
Ja, al heb ik hem al een paar keer naar een lagere resolutie EN bitrate zien schakelen. Zelfs zo'n lage birate dat je veel macroblokken zag.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tleilaxu schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Hij geeft voorbeelden om zijn stelling te onderbouwen, heb jij die ook? Of is je bewering ook een nogal boute aanname?
Nee, maar het is nogal mode om Olav en Jack voor alles en nog wat uit te maken en daar conclusies aan te verbinden en dan vind ik zijn conclusie nogal een boute aanname. De rest mag je zelf uit de media en de reacties van kijkers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 12:10
Ik heb gewoon de reguliere uitzending op Ziggo gekeken (kanaal 200 ofzo) niks aan de hand. De trainingen via de F1 App met race control. Men wil hier af en toe voor de prijs van een Fiat een Ferrari rijden. Liefst 4k terwijl vaak thuis de bandbreedte minimaal is omdat men een abonnementje zo goedkoop mogelijk wilde afsluiten.

10 jaar geleden keken we op een simpel tv-tje naar een korrelig beeld onderbroken door reclames naar de F1 en niemand klaagde, waarom? Noppes niks nada. We doen ons als Nederlanders weer eer aan.

Tweakers oké maar als je er wat meer voor moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, krijg nu een mail van F1TV dat ze mijn betaling niet konden processen (7 dagen trial is over, nu zou de 65 euro afgeschreven worden). Maar creditcard info (ING) is zo te zien in orde, zie op mijn ING overzicht ook reserveringen van F1.com en betalingen mbt netflix, google, etc zijn wel gewoon afgeschreven?

Iemand enig idee wat het kan zijn? Probeerde ia de live chat contact met F1TV op te nemen, maar dat blijkt gewoon alsnog een email verzenden te zijn.

Ik zie ook niks vanuit ING dat ik iets zou moeten goedkeuren oid... Kan natuurlijk cancelen en opnieuw aanvragen, maar misschien mis ik iets. (Kaart nog een keer toevoegen geeft een error, zonder duidelijkheid wat er mis is maar neem aan omdat ik hem al ingevuld heb. Kan de oorspronkelijke ook niet verwijderen 'due to active associations'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-07 16:24
jvbragt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:39:
Ik heb gewoon de reguliere uitzending op Ziggo gekeken (kanaal 200 ofzo) niks aan de hand. De trainingen via de F1 App met race control. Men wil hier af en toe voor de prijs van een Fiat een Ferrari rijden. Liefst 4k terwijl vaak thuis de bandbreedte minimaal is omdat men een abonnementje zo goedkoop mogelijk wilde afsluiten.

10 jaar geleden keken we op een simpel tv-tje naar een korrelig beeld onderbroken door reclames naar de F1 en niemand klaagde, waarom? Noppes niks nada. We doen ons als Nederlanders weer eer aan.

Ik snap je idee, maar ik vind dit een slechte vergelijking. Bij Ziggo werd het in 4K aangeboden, waar ik door middel van mijn abonnement voor betaalde (+ er was geen reclame, wat ik erg netjes van Ziggo vind). Ik moet nu flink extra betalen voor aanzienlijk minder kwaliteit (geen reclame vind ik niet meer dan normaal voor een dienst waar ik voor betaal). Ja, ik krijg nu extra content voor dat geld, maar daar kijk ik toch niet naar. Ook is de techniek inmiddels dusdanig capabel om de stream in 4K door te sturen naar de eindgebruiker, iets waar we 10 jaar geleden wat meer moeite mee hadden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg om te betalen voor een dienst waar ik gebruik van maak. Maar, voor dit geld vind ik wel dat je wat meer mag verwachten dan regelmatige bitrate-drops en matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 23:40
bord4kop schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook de instellingen op de TV gechecked vwb installatie > settings > allow install etc.. :|

Helaas ik geef het op.
Vreemde zaak hoor. Ik heb diezelfde APK op m'n Philips 48OLED935 geïnstalleerd en ik kon daarna het icoontje gewoon aan m'n startscherm toevoegen. En de login gegevens blijven ook bewaard hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 13:32
bord4kop schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Helaas ik geef het op.
Heb je de app Side Launcher al geprobeerd? Als je na de installatie van een APK geen icoon ziet op je startscherm kan je op die manier die app waarschijnlijk wel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:59
JobKlimop schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ik snap je idee, maar ik vind dit een slechte vergelijking. Bij Ziggo werd het in 4K aangeboden, waar ik door middel van mijn abonnement voor betaalde (+ er was geen reclame, wat ik erg netjes van Ziggo vind). Ik moet nu flink extra betalen voor aanzienlijk minder kwaliteit (geen reclame vind ik niet meer dan normaal voor een dienst waar ik voor betaal). Ja, ik krijg nu extra content voor dat geld, maar daar kijk ik toch niet naar. Ook is de techniek inmiddels dusdanig capabel om de stream in 4K door te sturen naar de eindgebruiker, iets waar we 10 jaar geleden wat meer moeite mee hadden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg om te betalen voor een dienst waar ik gebruik van maak. Maar, voor dit geld vind ik wel dat je wat meer mag verwachten dan regelmatige bitrate-drops en matige kwaliteit.
Tja bij Ziggo betaal je al exorbitant veel voor Internet + TV :+ dus dat zit al lang in de kosten verwerkt O-)

Bitrate-drops lijkt nogal persoonlijk te zijn. Genoeg mensen waar het prima werkt. Er lijkt nog wat werk te doen te zijn aan de apps, en door LG zou er wat gedaan moeten worden aan de apps in het algemeen :+

Maar als 4K HDR opeens 22 euro gaat kosten (de prijs van enkel F1 bij Sky Sports) denk ik dat er weinig mensen zouden kiezen om 22 euro te betalen voor énkel F1.

Ja, die mensen zullen hier zeker zijn. Maar Tweakers is maar een klein deel. En Twitter is altijd maar een kleine minderheid die veel schreeuwt O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jvbragt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:39:

Als liefhebber van deze sport wil ik deze natuurlijk ook graag in een mooie kwaliteit kunnen bekijken. Dat ik daar in het verleden extra voor moest betalen vond ik dan ook geen enkel probleem, ik wilde het simpelweg kunnen kijken en ik kon het mij veroorloven.

Nu ben ik voor de legale weg, en als ik dat ook officieel geregeld kan krijgen dan doe ik dat ook. Kon ik dat in het verleden niet, dan waren er anders wegen om toch naar mijn favoriete sport te kunnen kijken, dan maar met enige vertraging.

Ik heb nogal wat aan diverse videokwaliteiten voorbij zien komen over de jaren heen, uit betaalde en "onbetaalde" bron. Hoewel ik vorig jaar ook gebruik kon maken van Ziggo en zijn 4k beeld, voldeed F1TV eigenlijk ook wel v.w.b. beeldkwaliteit, strakke 1080p@50Hz, weinig mee mis (mag altijd beter natuurlijk, maar toch).

Ik ben het Viaplay abonnement niet aangegaan en wilde eerst eens aanzien wat er aan praktische kwaliteit geleverd zou worden voor Nederland. Nu had ik in het verleden al vaker F1 beelden van Viaplay in de verzameling en ook toen was het niet....... echt geweldig. 720p @ lage bitrate.

Nu zijn er beelden "beschikbaar gesteld", komende vanaf het 200 kanaal van Ziggo. Mooie hoge bitrate ~11Mbit, dus dik in orde zou men denken. Niet dus, ook Ziggo kan niet toveren met het beeld wat ze krijgen aangeleverd. Het gaat vooral mis bij de pannende (snel horizontaal bewegende) beelden. Prima dat jij hier verder genoegen mee kunt nemen, en daar is ook helemaal niets mis mee als keuze, maar ik blijf toch nog even het andere aanbod gebruiken. Voorbeeldje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BHsCypy6_HaQKqfPwqjQYqF-Qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylqXwLfUE37LqtpVNZoEAwKS.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
JobKlimop schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ziggo had op het hoogte punt meer kijkers op verschillende adressen dan dat die mogelijk was omdat men niet legaal hun account deelde met de halve wereld. Nu doet men dit weer met VIA Play en F1TV Pro, en waarom? Men wil voor een stuiver op de eerste rang zitten. Dat de aanbieders hier last van hebben begrijp ik, dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. 4K was mogelijk bij Ziggo omdat het via de kabel werd uitgezonden en niet via internet. Dan was de bandbreedte ook de beperking. En ja een abonnement op Ziggo is ook niet goedkoop, vorig jaar ook niet.

Dus niet delen met je vrienden als je de kwaliteit slecht vindt. Doe je dat toch zal men uiteindelijk de prijs omhoog moeten doen om hier aan te kunnen voldoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als er een keuze zou zijn zou dat mooi zijn, maar dat is niet het geval.

Tevens is het de keuze van Viaplay geweest er een streaming dienst van te maken, met als gevolg dat de kwaliteit naar beneden is gegaan omdat ze het anders niet kunnen leveren. Dit heeft niets met de klanten te maken, het is een direct gevolg van de keuze van Viaplay en daar moeten ze nu voor op de blaren zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
forzav schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
het is een direct gevolg van de keuze van Viaplay en daar moeten ze nu voor op de blaren zitten.
Uit hun reactie gister op al het commentaar is maar één ding gebleken, het boeit ze echt helemaal niets wat wij in NL ervan vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jvbragt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Ziggo had op het hoogte punt meer kijkers op verschillende adressen dan dat die mogelijk was omdat men niet legaal hun account deelde met de halve wereld. Nu doet men dit weer met VIA Play en F1TV Pro, en waarom? Men wil voor een stuiver op de eerste rang zitten. Dat de aanbieders hier last van hebben begrijp ik, dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. 4K was mogelijk bij Ziggo omdat het via de kabel werd uitgezonden en niet via internet. Dan was de bandbreedte ook de beperking. En ja een abonnement op Ziggo is ook niet goedkoop, vorig jaar ook niet.

Dus niet delen met je vrienden als je de kwaliteit slecht vindt. Doe je dat toch zal men uiteindelijk de prijs omhoog moeten doen om hier aan te kunnen voldoen.
Ah, dus daarom kun je niks in 4K kijken via Disney+, Netflix etc... Kom op die accounts worden ook bij bosjes gedeeld. Dus geen 4K kunnen leveren is dikke onzin. Ze hebben heel veel betaalt voor de F1 rechten en dat merk je nu als kijker in een mindere beeldkwaliteit, want ja, bandbreedte kost geld.
In dit geval is het naar mijn mening Viaplay die hier dacht een leuke klapper te kunnen maken maar ogen bedriegen niet. Slechte beeldkwaliteit blijft slechte beeldkwaliteit. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
sjaool schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:44:
[...]
Ze hebben heel veel betaalt voor de F1 rechten
30 miljoen terwijl RTL en Ziggo beide rond de 10 hebben ingezet. Bij Ziggo maar zeker bij RTL weten ze, denk ik, net ietsje beter dan ViaPlay wat in Nederland een gezond bedrag is om terug te verdienen.

Dus of ze hebben zich verbrand, of ze nemen met hele diepe zakken de wereld over met een lange termijnplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
[...]

Ah, dus daarom kun je niks in 4K kijken via Disney+, Netflix etc... Kom op die accounts worden ook bij bosjes gedeeld. Dus geen 4K kunnen leveren is dikke onzin. Ze hebben heel veel betaalt voor de F1 rechten en dat merk je nu als kijker in een mindere beeldkwaliteit, want ja, bandbreedte kost geld.
In dit geval is het naar mijn mening Viaplay die hier dacht een leuke klapper te kunnen maken maar ogen bedriegen niet. Slechte beeldkwaliteit blijft slechte beeldkwaliteit. ;)
Alsof Netflix Disney+ etc het wel eerst in 4k konden echt niet! Eerst genoeg eerlijk betalende abonnees hebben om de infra te kunnen hebben (en de niet betalende ook kunnen meer profiteren). Ziggo bood het eerst via TV aan en via de GO was de kwaliteit ook ruk, F1TV haperde in het begin ook. Alles kost tijd dus ook voor Viaplay etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:51:
[...]

30 miljoen terwijl RTL en Ziggo beide rond de 10 hebben ingezet. Bij Ziggo maar zeker bij RTL weten ze, denk ik, net ietsje beter dan ViaPlay wat in Nederland een gezond bedrag is om terug te verdienen.

Dus of ze hebben zich verbrand, of ze nemen met hele diepe zakken de wereld over met een lange termijnplanning.
Ze hebben inderdaad voor honderden miljoenen aan investeringen beschikbaar en mikken internationaal op 4.5 miljoen abonnees. Dus dan zou het laatste kloppen.

Bron:
https://www.emerce.nl/nie...-uitzendrechten-formule-1

Bij RTL weten ze trouwens allerminst hoe dit terug te verdienen is, want RTL heeft geen ervaring met sport achter een paywall. Dit lijkt mij afwijken van een model met reclame.

[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 23-03-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
ed1703 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:18:
[...]
Bij RTL weten ze trouwens allerminst hoe dit terug te verdienen is, want RTL heeft geen ervaring met sport achter een paywall. Dit lijkt mij afwijken van een model met reclame.
Nouja, behalve dat ongeveer de top van de wereldwijde entertainment industrie bij RTL zit zijn ze al een tijdje aan het experimenteren met Videoland. Als zij denken 10 miljoen terug te kunnen verdienen zal het er niet heel ver vanaf zitten. Dat Ziggo om-en-nabij hetzelfde neer wilde leggen versterkt mijn vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:29
[...]

Zit wel een verschil tussen streamen van vooraf opgenomen content versus een "live uitzending" he? ;)
Vooraf opgenomen content kun je makkelijk verdelen over meedere CDN's wat de "kwaliteit" ten goede komt, ik denk dat dit wat lastiger is bij een live uitzending. Doen ze dit wel gaat iedereen over de vertraging klagen omdat het eerst over diverse CDN's verdeeld moet worden, ook niet goed :+
De "kwaliteit" is naar mijn mening ook een stuk hoger als ik later een race later terugkijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 16:37
Rembock schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Zit wel een verschil tussen streamen van vooraf opgenomen content versus een "live uitzending" he? ;)
Vooraf opgenomen content kun je makkelijk verdelen over meedere CDN's wat de "kwaliteit" ten goede komt, ik denk dat dit wat lastiger is bij een live uitzending. Doen ze dit wel gaat iedereen over de vertraging klagen omdat het eerst over diverse CDN's verdeeld moet worden, ook niet goed :+
De "kwaliteit" is naar mijn mening ook een stuk hoger als ik later een race later terugkijk.
Met de huidige HTTP-based adaptive streaming technieken (HLS/MPEG-DASH) is dat verschil helemaal niet zo groot hoor... het enige is dat je chunks van X-aantal seconden moet transcoderen in meerdere kwaliteiten en die beschikbaar moet maken. De eerste persoon die op een CDN komt haalt die dan op bij de origin, en de rest krijgt de cached kopie.

Het lukt sites als Twitch, Facebook en YouTube ook op gigantische schaal, dus waarom zou Viaplay dit niet met een handjevol streams kunnen? Het is een kwestie van de hardware hebben staan voor de transcodering (en dat kan zelfs in de cloud indien nodig) en de bandbreedte om het te verspreiden, maar dat laatste hebben ze reeds geregeld via Fastly/Akamai.

Klinkt mij dus als een puur kostenverhaal, streamen van 720p in maximaal 5 mbit/s kost gewoonweg minder bandbreedte voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@FlorisD goed punt, I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Laguna

Connaisseur

FlorisD schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:32:
[...]

Met de huidige HTTP-based adaptive streaming technieken (HLS/MPEG-DASH) is dat verschil helemaal niet zo groot hoor... het enige is dat je chunks van X-aantal seconden moet transcoderen in meerdere kwaliteiten en die beschikbaar moet maken. De eerste persoon die op een CDN komt haalt die dan op bij de origin, en de rest krijgt de cached kopie.

Het lukt sites als Twitch, Facebook en YouTube ook op gigantische schaal, dus waarom zou Viaplay dit niet met een handjevol streams kunnen? Het is een kwestie van de hardware hebben staan voor de transcodering (en dat kan zelfs in de cloud indien nodig) en de bandbreedte om het te verspreiden, maar dat laatste hebben ze reeds geregeld via Fastly/Akamai.

Klinkt mij dus als een puur kostenverhaal, streamen van 720p in maximaal 5 mbit/s kost gewoonweg minder bandbreedte voor ze.
Indien het technisch mogelijk is, dan zal het ongetwijfeld kostenbesparing zijn. Alleen wordt er al ergens op de wereld iets vergelijkbaars op deze schaal middels een live stream aangeboden in 4k resolutie?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

m0ridin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:45:
Hmmm, krijg nu een mail van F1TV dat ze mijn betaling niet konden processen (7 dagen trial is over, nu zou de 65 euro afgeschreven worden). Maar creditcard info (ING) is zo te zien in orde, zie op mijn ING overzicht ook reserveringen van F1.com en betalingen mbt netflix, google, etc zijn wel gewoon afgeschreven?
Mijn laatste automatische F1TV betaling met ING creditcard mislukte ook zonder duidelijke reden. Toen ik het opnieuw deed werkte het wel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Laguna schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Indien het technisch mogelijk is, dan zal het ongetwijfeld kostenbesparing zijn. Alleen wordt er al ergens op de wereld iets vergelijkbaars op deze schaal middels een live stream aangeboden in 4k resolutie?
De Olympische spelen was nu al voor de 4e keer in 4K. In Japan hebben ze die in 2016 al in 8K uitgezonden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 01:06:
[...]

Mijn laatste automatische F1TV betaling met ING creditcard mislukte ook zonder duidelijke reden. Toen ik het opnieuw deed werkte het wel.
Hoe 'deed je het opnieuw'? Abbo opzeggen en opnieuw aanmelden? Of gewoon wachten tot het nog een keer geprobeerd wordt...?

Vanuit mijn huidige account kan ik namelijk vrij weinig (alleen cc info aanpassen, wat neerkomt op veiligheidscode en/of de datum/naam aanpassen maar niet het cc zelf. Verwijderen/dezelfde nog een keer toevoegen gaat niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Vertraging is sowieso een probleem maar als je naar een stream kijkt, kijk je vaak niet naar een andere stream van dezelfde uitzending dus dat zou niet eens een probleem moeten zijn. Nu zit je sowieso al met vertragingen tussen F1TV Pro, Viaplay en een eventuele andere bron. Maar wie kijkt er nu tegelijk naar 3 verschillende bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-07 20:04
m0ridin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:45:

....
Heb ik ook! Heb ook een kaart van ING en afgelopen maandag had F1TV verlengt moeten worden, ook mislukt. Met de support gechat, deze zegt dat het probleem bij de bank ligt, waar ik mijn twijfels over heb.

De grap is dat mijn account nog steeds actief is ondanks dat de betaling mislukt is. Ik wacht wel tot dat het abonnement stop wordt gezet en probeer het dan wel opnieuw zoals @CAPSLOCK2000 zegt want je kan inderdaad (bijna) niets aan je betaalmethode aanpassen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

m0ridin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:00:
[...]

Hoe 'deed je het opnieuw'? Abbo opzeggen en opnieuw aanmelden? Of gewoon wachten tot het nog een keer geprobeerd wordt...?

Vanuit mijn huidige account kan ik namelijk vrij weinig (alleen cc info aanpassen, wat neerkomt op veiligheidscode en/of de datum/naam aanpassen maar niet het cc zelf. Verwijderen/dezelfde nog een keer toevoegen gaat niet)
Na even nadenken weet ik weer hoe het ging, ik heb uiteindelijk mijn maan-abo opgezegd en een jaar-abo genomen, dat wilde ik toch al doen. Dat ging ook niet. Toen heb ik de klantenservice gebeld en die hebben mijn maandelijkse abo geschrapt en toen kon ik wel betalen. Ik heb geen idee of dat uberhaupt gerelateerd is of toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Jovano schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Heb ik ook! Heb ook een kaart van ING en afgelopen maandag had F1TV verlengt moeten worden, ook mislukt. Met de support gechat, deze zegt dat het probleem bij de bank ligt, waar ik mijn twijfels over heb.

De grap is dat mijn account nog steeds actief is ondanks dat de betaling mislukt is. Ik wacht wel tot dat het abonnement stop wordt gezet en probeer het dan wel opnieuw zoals @CAPSLOCK2000 zegt want je kan inderdaad (bijna) niets aan je betaalmethode aanpassen of verwijderen.
Hmmm, geruststellend dat ik niet de enige ben maar ook weer niet ;)

Wel vaker gehad, de bank verwijst naar de dienst en de dienst naar de bank...en succes.
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Na even nadenken weet ik weer hoe het ging, ik heb uiteindelijk mijn maan-abo opgezegd en een jaar-abo genomen, dat wilde ik toch al doen. Dat ging ook niet. Toen heb ik de klantenservice gebeld en die hebben mijn maandelijkse abo geschrapt en toen kon ik wel betalen. Ik heb geen idee of dat uberhaupt gerelateerd is of toeval.
Tnx, ik kijk wel even en anders cancel ik mijn huidige abbo en maak ik wel een nieuwe aan oid...

[ Voor 26% gewijzigd door m0ridin op 24-03-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sjaool schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Vertraging is sowieso een probleem maar als je naar een stream kijkt, kijk je vaak niet naar een andere stream van dezelfde uitzending dus dat zou niet eens een probleem moeten zijn. Nu zit je sowieso al met vertragingen tussen F1TV Pro, Viaplay en een eventuele andere bron. Maar wie kijkt er nu tegelijk naar 3 verschillende bronnen?
Beetje vervelend wanneer je de buren hoort juichen, terwijl er bij jou nog niets te juichen valt. In het verleden wel meegemaakt als gevolg van het verschil tussen analoge en digitale televisie.
Verder is het in principe leuk om op TV (kan. 200 of 225) te kijken, terwijl je op een PC de tijden en/of de plaatsen op de track bijhoudt. Ik ben daarmee gestopt, omdat ik het niet fatsoenlijk gesynchroniseerd kreeg. Ik zat meer bij te regelen dan van de race te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:54
[...]

Ik weet niet of we het echt een CDN moeten gaan noemen in de context van een nederlandse uitzending. Maar ISP's zetten voor diensten als netflix servers (mirrors) neer binnen hun eigen netwerk. Bij netflix gaat het bijvoorbeeld één keer over de dure zeekabel naar australis en daarna gaat het lokaal verder.

Geen idee of Viaplay zelf ook al in het netwerk van de ISP's zit of dat alles upstream komt.

Verklaring voor de 720p terwijl 1080p was bevestigd zou ik zelf eerder zoeken in een onverwachts groot succes dan in een flop. Als je nu kpn belt krijg je meteen een melding over viaplay.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 24-03-2022 16:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik had dat toen ik eindelijk verbinding had met Olav halverwege de race niet de illusie dat ik de boel gelijk moest proberen te zetten.... Olav liep 10 seconden voor op Via, dat was vooral in de laatste paar rondes even vervelend _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 24-03-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:55:
[...]
Verklaring voor de 720p terwijl 1080p was bevestigd zou ik zelf eerder zoeken in een onverwachts groot succes dan in een flop.
Of een brakke internetverbinding/(wifi-)netwerk waar je de klager natuurlijk nooit over hoort ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:21:
Nu zijn er beelden "beschikbaar gesteld", komende vanaf het 200 kanaal van Ziggo. Mooie hoge bitrate ~11Mbit, dus dik in orde zou men denken. Niet dus, ook Ziggo kan niet toveren met het beeld wat ze krijgen aangeleverd. Het gaat vooral mis bij de pannende (snel horizontaal bewegende) beelden. Prima dat jij hier verder genoegen mee kunt nemen, en daar is ook helemaal niets mis mee als keuze, maar ik blijf toch nog even het andere aanbod gebruiken. Voorbeeldje?
[Afbeelding]
Dat is wel dramatisch maar ook heel herkenbaar, zeker als je er ook nog eens bij zegt dat het vooral bij panning is. Het voelt als interlacing of een andere vorm van interpolatie beeld waarbij er twee opeenvolgende frames worden gemiddeld om zo een extra frame maken en zo FPS op te krikken/bandbreedte te sparen.

Het beste zie je het aan de lampen boven de baan. Rechts zijn alle lampen baan dubbel zichtbaar maar slechts op halve sterkte. Dat komt dus doordat er plaatjes worden gecombineerd tot extra frames.

Één kanttekening, typisch wordt dit pas helemaal aan het einde van de keten gedaan, dus door je eigen TV of mediabox. Omdat je niet de enige bent die klaagt geef ik je het voordeel van de twijfel, anders zou ik je instrueren om je instellingen eens te controleren. Overigens, zelfs als de interpolatie inderdaad door je eigen apparaat wordt gedaan is dat geen echt excuus. Je TV zou het niet doen als het signaal van voldoende kwaliteit was (concreet: genoeg FPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Hier een tip om op Windows 10 met Microsoft Edge in 1080p te kijken......Chrome en Firefox en de default setting van Microsoft Edge is inderdaad in 720p.
Ik vraag me af of er daadwerkelijk verschil is. Dit is bij een serie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<AdaptationSet
      id="3"
      group="2"
      contentType="video"
      par="16:9"
      minBandwidth="149384"
      maxBandwidth="3753271"
      maxWidth="1920"
      maxHeight="1080"
      segmentAlignment="true"
      sar="1:1"
      frameRate="25"
      mimeType="video/mp4"
      startWithSAP="1">

VS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<AdaptationSet
      id="4"
      group="2"
      contentType="video"
      minBandwidth="602920"
      maxBandwidth="1771227"
      maxWidth="1280"
      maxHeight="720"
      segmentAlignment="true"
      frameRate="25"
      mimeType="video/mp4"
      startWithSAP="1">

Bij een livestream (Volleyball):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<AdaptationSet
      id="2"
      group="2"
      contentType="video"
      minBandwidth="149952"
      maxBandwidth="5000000"
      maxWidth="1280"
      maxHeight="720"
      minFrameRate="25"
      maxFrameRate="50"
      segmentAlignment="true"
      mimeType="video/mp4"
      startWithSAP="1">

Bij 720p livestream een bitrate van 5Mbit en bij een serie 1080p en nog geen 4Mbit. Ik blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@DR!5EQ de maxBandwidth is wel meer dan 2x zo hoog bij het eerste voorbeeld (1080p vs 720p). Misschien nog eens vergelijken wanneer F1 live is (maxFramerate zou dan 50 moeten zijn) 8)7 Hoe heb je deze gegevens naar boven gehaald?

[ Voor 21% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-03-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:43:
@DR!5EQ de maxBandwidth is wel meer dan 2x zo hoog bij het eerste voorbeeld (1080p vs 720p). Misschien nog eens vergelijken wanneer F1 live is (maxFramerate zou dan 50 moeten zijn) 8)7 Hoe heb je deze gegevens naar boven gehaald?
Die bitrate en resolutie hoeven dus niet perse te verschillen. Het kan ook middels upscaling gedaan zijn. Dit is toch tenenkrommend slecht. Via Developer Tools (CTRL+SHIFT+I). Ik zal van het weekend weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dennisdn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 05:50:
[...]

De Olympische spelen was nu al voor de 4e keer in 4K. In Japan hebben ze die in 2016 al in 8K uitgezonden….
Iets uitzenden in 4k (of 8k) is niet hetzelfde als een 4k internet livestream die aan miljoenen kijkers (wereldwijd) wordt aangeboden door één aanbieder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Laguna schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Iets uitzenden in 4k (of 8k) is niet hetzelfde als een 4k internet livestream die aan miljoenen kijkers (wereldwijd) wordt aangeboden door één aanbieder.
Dan zouden ze op Ziggo kanaal 200 toch wel 4K uit moeten kunnen zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dennisdn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dan zouden ze op Ziggo kanaal 200 toch wel 4K uit moeten kunnen zenden?
Dat kan in theorie ja, maar dan moet de bron die aangeleverd wordt wel 4k zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
  • Laatst online: 30-03-2022
Dit weekend ga ik proberen of ik F1TV werkend kan krijgen op mn KODI.
KODI heb ik geen ervaring mee maar heb t image wel alvast klaargezet op een micro SD kaartje.
Ook heb ik een raspberry pi 3 nog liggen.

Dus nu nog testen.

Ik vind het nogal een gedoe om F1 TV op tv te kunnen tonen en baal er lichtelijk van dat het niet gewoon via een regulier TV kanaal aangeboden kan worden.
Chromecast werkt niet om redenen die ik niet begrijp (ik kan mn tv wel zien vanuit chrome, maar hij is greyed out)
De appstore van mn tv heeft geen F1TV app.
Dus de laatste race heb ik oldskool mn HDMI kabel uit de laptop direct in de tv gedaan.
Daar was ik klaar mee, dus ben ik maar gaan richten op KODI en ik las op deze website dat er een plugin o.i.d. beschikbaar is, dus dat is mogelijk mn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

fastbikkel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:51:
Dit weekend ga ik proberen of ik F1TV werkend kan krijgen op mn KODI.
KODI heb ik geen ervaring mee maar heb t image wel alvast klaargezet op een micro SD kaartje.
Ook heb ik een raspberry pi 3 nog liggen.

Dus nu nog testen.

Ik vind het nogal een gedoe om F1 TV op tv te kunnen tonen en baal er lichtelijk van dat het niet gewoon via een regulier TV kanaal aangeboden kan worden.
Chromecast werkt niet om redenen die ik niet begrijp (ik kan mn tv wel zien vanuit chrome, maar hij is greyed out)
De appstore van mn tv heeft geen F1TV app.
Dus de laatste race heb ik oldskool mn HDMI kabel uit de laptop direct in de tv gedaan.
Daar was ik klaar mee, dus ben ik maar gaan richten op KODI en ik las op deze website dat er een plugin o.i.d. beschikbaar is, dus dat is mogelijk mn oplossing.
Voor KODI heb ik nog geen goed werkende add-on gevonden met F1TV Pro. De bestaande add-on werkte bij mij niet. Dus ik vrees dat deze poging voor jou ook op niks gaat uitlopen.

Ik kijk nu gewoon via de Chromecast met Google TV en dat werkt perfect en snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
sjaool schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Voor KODI heb ik nog geen goed werkende add-on gevonden met F1TV Pro. De bestaande add-on werkte bij mij niet. Dus ik vrees dat deze poging voor jou ook op niks gaat uitlopen.

Ik kijk nu gewoon via de Chromecast met Google TV en dat werkt perfect en snel ook.
Dank voor de snelle reactie!
Dat klinkt niet fijn. CHromecast krijg ik niet werkend om redenen die ik niet begrijp, ik kan mn tv wel zien als ik de cast wil opzetten, maar hij is greyed out.

Toen ik KODI besloot te installeren, had ik voor ogen om daarin een browser te starten om zo F1TV te streamen. Ik had niet eerder gehoord van een mogelijke plugin.
Er is dus geen browser in KODI die dit mischien toch kan streamen?

Anders ga ik proberen android op mn Pi te installeren.

Ik vind het serieus omslachtig dit, maar wil wel graag kunnen kijken zonder die laptop naast mn tv te parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

fastbikkel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Dat klinkt niet fijn. CHromecast krijg ik niet werkend om redenen die ik niet begrijp, ik kan mn tv wel zien als ik de cast wil opzetten, maar hij is greyed out.

Toen ik KODI besloot te installeren, had ik voor ogen om daarin een browser te starten om zo F1TV te streamen. Ik had niet eerder gehoord van een mogelijke plugin.

Ik vind het serieus omslachtig dit, maar wil wel graag kunnen kijken zonder die laptop naast mn tv te parkeren.
Je kunt van je Raspberry Pi 3 een Android TV box maken en dan kijken of dat werkt met de F1TV Pro Android TV app.

https://www.makeuseof.com...roid-tv-box-raspberry-pi/

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 25-03-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-07 09:05
@fastbikkel Dan zou ik persoonlijk wel gewoon de laptop gebruiken via HDMI. Kun je meteen het geluid via Grand prix radio tegelijkertijd gebruiken zodat je lekker via de soundbar en of soundset kunt genieten van Formule 1. ;)
[...]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11
[...]

Als het puur om een browser gaat, zou ik Kodi (LibreELEC waarschijnlijk?) niet gebruiken... Ben je veel te lang en omslachtig bezig. Zou ik gewoon een normale Linux distro erop zetten. Of, zoals @sjaool zegt kijken naar Android TV. Zal wat meer gepruts zijn waarschijnlijk, maar wel leuk en kan je er veel meer mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Werkt deze Kodi-addon ook niet?
https://dut-iptv.github.io/

@fastbikkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Even een vraagje. Tot nu toe keek ik altijd via Ziggo, maar dit jaar heb ik een F1TV-abonnement. Het leek mij wel een aardige toevoeging om behalve de main-feed via de AppleTV op de TV te kijken, daarnaast via de iPad de timing of cockpit-views te kijken.

Ik had verwacht dat als je op 2 apparaten met hetzelfde account naar een uitzending zou kijken, dat ze dan vanzelf synchroon zouden lopen, maar dat was niet zo. Doe ik iets fout of is het echt het idee dat je elke keer dat je even iets op pauze zet of van stream wisselt, dat je daarna aan het pielen moet om de 2 apparaten gelijk te laten lopen?

Uit frustratie heb ik halverwege de iPad maar weggelegd, ik was meer bezig met proberen die streams gelijk te krijgen dan dat ik naar de wedstrijd aan het kijken was. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar misschien heeft iemand wat tips voor komend weekend?

(overigens heb ik afgelopen zondag niet live gekeken, maar achteraf, geen idee of het met een live-uitzending anders is dan een gearchiveerde uitzending?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

ocaj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:49:
Even een vraagje. Tot nu toe keek ik altijd via Ziggo, maar dit jaar heb ik een F1TV-abonnement. Het leek mij wel een aardige toevoeging om behalve de main-feed via de AppleTV op de TV te kijken, daarnaast via de iPad de timing of cockpit-views te kijken.

Ik had verwacht dat als je op 2 apparaten met hetzelfde account naar een uitzending zou kijken, dat ze dan vanzelf synchroon zouden lopen, maar dat was niet zo. Doe ik iets fout of is het echt het idee dat je elke keer dat je even iets op pauze zet of van stream wisselt, dat je daarna aan het pielen moet om de 2 apparaten gelijk te laten lopen?

Uit frustratie heb ik halverwege de iPad maar weggelegd, ik was meer bezig met proberen die streams gelijk te krijgen dan dat ik naar de wedstrijd aan het kijken was. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar misschien heeft iemand wat tips voor komend weekend?

(overigens heb ik afgelopen zondag niet live gekeken, maar achteraf, geen idee of het met een live-uitzending anders is dan een gearchiveerde uitzending?)
Goed nieuws en slecht nieuws. Het ligt niet aan jou. Er is geen synchronisatie tussen twee devices (zelfs niet op één device zoals een laptop).

Zoiets als dit zou mooi zijn: https://www.bbc.co.uk/rd/projects/companion-screens

[ Voor 3% gewijzigd door noo op 25-03-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
noo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Goed nieuws en slecht nieuws. Het ligt niet aan jou. Er is geen synchronisatie tussen twee devices (zelfs niet op één device zoals een laptop).
Jammer, dat is wel een gemiste kans....

Maar fijn om te weten dat het niet aan mij ligt. Dan blijf ik denk ik maar lekker op 1 scherm kijken om frustratie te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21
Beetje jammer dat F1TV in de browser niet zoiets hebben als theater mode zoals bij youtube. Video element is erg klein op een m'n scherm. Vooralsnog opgelost met zoom. Nog andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens mij heb ik die gebruikt en vertikte die het om te werken. Ik zal hem eens proberen ook al heb ik hem niet meer nodig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 25-03-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastbikkel
Dank voor de tips luitjes, echt super. Ik denk dat ik er nog wel even zoet mee zal zijn.
Linux of android dan maar eens bekijken. Android heb ik niet zoveel ervaring mee, maar dat mag de hobby pret niet drukken.

Wat ik allemaal niet over heb voor een F1 view. Ik laat mn bevindingen hier wel even weten, mischien dat een ander er ook iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
paragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:07:
Beetje jammer dat F1TV in de browser niet zoiets hebben als theater mode zoals bij youtube. Video element is erg klein op een m'n scherm. Vooralsnog opgelost met zoom. Nog andere opties?
Hoe bedoel je precies? Als ik F1TV in de browser draai dan zie ik zo'n vierkantje rechtsonderin waarmee hij naar fullscreen springt, net als bij youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:28

Soggney

Zeekomkommer

ocaj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:49:

...
Ik merkte ook dat de cockpit view en de main view niet synchroon liepen, toen de pit view opgezet en die liep ook voor op de main view.

Wat mij tot de conclusie leidde dat de world/main view sowieso vertraagd is om tijd te hebben om te bliepen, en andere zaken die niet wereldkundig hoeven te gaan op tijd te kunnen switchen.

Dus toen Max Charles voorbij ging in zijn eerste poging op de world view zag ik op de cockpit dat Charles er alweer voor reed.

Als je meer synchroon wil, pit view aanzetten, of het aanvaarden dat je een sneak preview krijgt met cockpit view.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
paragon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:07:
Met Firefox kun je meerdere tabs laten afspelen in afzonderlijke Picture In Picture. Ieder zo een PIP kun je schalen naar eigen behoefte en positioneren. Zo kun je de training volgen en gewoon verder browsen in andere tabbladen.
The Picture-in-Picture feature allows you to pop videos out of their webpage into a floating, always on top, window so you can watch while continuing to work in other tabs.
Pagina: 1 ... 24 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2