[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 56 Laatste
Acties:
  • 456.028 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:23
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Je kunt naar het schema en dan terug in de tijd.

Hier nog de bandwidth verschillen tussen ViaPlay en F1TV Pro via de Apple TV.

FP2 via Viaplay:

[Afbeelding]

FP2 via F1TV Pro:

[Afbeelding]
App is gewoon bagger. Druk op vrije training en en 2 onboard van Max etc. Allemaal zelfde probleem.

In de telefoon app werkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik heb F1 TV pro voor mijn vader aangeschaft, maar hij is het Engels niet echt machtig en het Nederlands commentaar komt pas in juni. Duits kan hij wel, maar dat kon ik niet selecteren bij FP1 via de Android App. Is die wel beschikbaar in de kwalificatie/race, of is dat gekoppeld aan de instellingen van je telefoon? Hij zal waarschijnlijk ook de App gebruiken icm Chromecast of rechtstreeks op zijn Chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Nou de TV app kan ik als verloren beschouwen. Kan alleen de samenvatting kijken van 2 minuten. En wat een slechte beeldkwaliteit.

De rest werkt gewoon niet, op de telefoon werkt alles wel naar behoren. Moet nu dus geforceerd een chromecast ultra kopen wil ik in 4k op de tv kunnen kijken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:08:
Nou de TV app kan ik als verloren beschouwen. Kan alleen de samenvatting kijken van 2 minuten. En wat een slechte beeldkwaliteit.

De rest werkt gewoon niet, op de telefoon werkt alles wel naar behoren. Moet nu dus geforceerd een chromecast ultra kopen wil ik in 4k op de tv kunnen kijken?!
4K ga je niet kijken. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Je kunt naar het schema en dan terug in de tijd.

Hier nog de bandwidth verschillen tussen ViaPlay en F1TV Pro via de Apple TV.

FP2 via Viaplay:

[Afbeelding]

FP2 via F1TV Pro:

[Afbeelding]
Nu nog een stabiele stream vanuit F1tv. Het wisselde in kwaliteit bij mij behoorlijk.

Misschien helpt het om met 10sec vertraging te kijken. Morgen tijdens fp3 maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:01:
Ik heb F1 TV pro voor mijn vader aangeschaft, maar hij is het Engels niet echt machtig en het Nederlands commentaar komt pas in juni. Duits kan hij wel, maar dat kon ik niet selecteren bij FP1 via de Android App. Is die wel beschikbaar in de kwalificatie/race, of is dat gekoppeld aan de instellingen van je telefoon? Hij zal waarschijnlijk ook de App gebruiken icm Chromecast of rechtstreeks op zijn Chromebook.
De beschikbaarheid van audio talen kan altijd wijzigen, is afhankelijk van regio etc. In ieder geval: F1TV Pro is niet meer beschikbaar in Duitsland voor nieuwe klanten. Als F1TV Pro in Duitsland (voor reeds bestaande klanten) nog beschikbaar is in het Duits dan verwacht ik eigenlijk wel/nog steeds dat de Duitse taal verwijderd is in andere regio's. Dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als er vandaag geen Duits beschikbaar was dat het morgen en zondag ook het geval zal zijn. Dus helaas zul je dan, neem ik aan, ook geen gebruik kunnen maken van de Duitse taal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben in ieder geval blij met de F1TVpro keuze. Zeer betaalbaar, super beeld en ik hoor het Engelse commentaar graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:14:
[...]

De beschikbaarheid van audio talen kan altijd wijzigen, is afhankelijk van regio etc. In ieder geval: F1TV Pro is niet meer beschikbaar in Duitsland voor nieuwe klanten. Als F1TV Pro in Duitsland (voor reeds bestaande klanten) nog beschikbaar is in het Duits dan verwacht ik eigenlijk wel/nog steeds dat de Duitse taal verwijderd is in andere regio's. Dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat als er vandaag geen Duits beschikbaar was dat het morgen en zondag ook het geval zal zijn. Dus helaas zul je dan, neem ik aan, ook geen gebruik kunnen maken van de Duitse taal.
Dat zou jammer zijn, want ik had dit gelezen, maar geen idee of dat betrouwbaar is en hoe ik dan het Duitse commentaar zou kunnen krijgen:
Aan het begin van het nieuwe seizoen zijn alleen de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees te horen.
https://www.want.nl/formule-1-niet-f1-tv/

Er zijn natuurlijk wel meer Duitstalige landen dan alleen Duitsland, dus ik hou maar de hoop dat het er wel tijdens de belangrijkste momenten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Vanmiddag via de pc gekeken want moest werken. Maar de stream van viaplay is gewoon echt lage kwaliteit. Dat zag je vooral terug bij de helmet cams.... Weet niet wat je een betere trip geeft een stevige lijn coke of 5 minuten naar helmet cam beelden kijken.

En dan nog die commentators man man man geef mij jack plooij maar weer die weet tenminste waar hij over praat. En die valt niet continu stil omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen.

Morgen vt3 en qauli via de tv app kijken maar als dat net zo ruk is gaat viaplay er weer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-man op 18-03-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Zag ik maar ja dan maar upscaled. Maar Viaplay lijkt wel 720p. Denk toch maar dat ik voor de F1tvpro ga.....

Chromecast ultra zit ik dan naar te kijken of is een mindere ook afdoende?

Want viaplay is alleen maar frustratie...

[ Voor 19% gewijzigd door Disker op 18-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Zag ik maar ja dan maar upscaled. Maar Viaplay lijkt wel 720p. Denk toch maar dat ik voor de F1tvpro ga.....

Chromecast ultra zit ik dan naar te kijken of is een mindere ook afdoende?

Want viaplay is alleen maar frustratie...
Zolang je geen 4K kunt streamen (als in: de bron geen 4K is) heeft de Chromecast Ultra natuurlijk geen nut. Maar de vraag is of je wel een Chromecast nog moet kopen nu er ook een Chromecast with Google TV is. Laatstgenoemde is namelijk een echte mediaspeler, met afstandsbediening, die draait op Google TV / Android TV. Daardoor kun je apps direct op het ding installeren en hoef je dus uberhaupt niet meer te casten. En afgaande op de Pricewatch bestaat de Ultra niet meer (1 webshop die hem verkoopt, en ook nog eens flink duurder is dan een Chromecast with Google TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Zolang je geen 4K kunt streamen (als in: de bron geen 4K is) heeft de Chromecast Ultra natuurlijk geen nut. Maar de vraag is of je wel een Chromecast nog moet kopen nu er ook een Chromecast with Google TV is. Laatstgenoemde is namelijk een echte mediaspeler, met afstandsbediening, die draait op Google TV / Android TV. Daardoor kun je apps direct op het ding installeren en hoef je dus uberhaupt niet meer te casten. En afgaande op de Pricewatch bestaat de Ultra niet meer (1 webshop die hem verkoopt, en ook nog eens flink duurder is dan een Chromecast with Google TV
Bedankt voor de tip!

Zie dat je wel moet casten. Heb nu dit product.
Of is de telefoon alleen nodig voor setup?

Sorry ben niet echt bekend met deze producten.

https://www.bol.com/nl/nl...ifi-wit/9300000032517926/

Edit: reviews gekeken denk dat ik het aanschaf. Is wel nodig omdat Viaplay via Ziggo (op de tv via zender 200) toch stopt dit seizoen. Dan alleen nog ff F1pro kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Disker op 18-03-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:45:
[...]
Dat laatste dus. Maar als je er een hebt, ben je daar inmiddels zelf ook wel achter, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Damn de kwaliteit op de website van Viaplay zelf is ook om te huilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Ik vind de normale Chromecast wel prima eigenlijk. Mijn telefoon gebruiken als 1 bron voor al mijn streamingdiensten. Alle apps op je telefoon en gaan ipv twee apparaten bij te houden betreft apps (aangenomen dat je de telefoon apps sowieso installeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:18:
Damn de kwaliteit op de website van Viaplay zelf is ook om te huilen :(
Als je 4k gewend bent misschien? Films en series op 1080p @50 Hz (standaard stond de CCmGTV bij mij op 60Hz) zien er bij mij niet minder uit dan ik van Ziggo gewend ben op 55" HD uit jaar kruik (op de zwarte achtergrond van de ondertitels na). De F1-streams lijken iets minder van kwaliteit. Vooral de tekst-delen ogen minder. De Timing stream lijkt wel met een oude telefoon van een beeldbuis gefilmd. Hopelijk zijn dit aanloopproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Toff schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:30:
[...]

Als je 4k gewend bent misschien? Films en series op 1080p @50 Hz (standaard stond de CCmGTV bij mij op 60Hz) zien er bij mij niet minder uit dan ik van Ziggo gewend ben op 55" HD uit jaar kruik (op de zwarte achtergrond van de ondertitels na). De F1-streams lijken iets minder van kwaliteit. Vooral de tekst-delen ogen minder. De Timing stream lijkt wel met een oude telefoon van een beeldbuis gefilmd. Hopelijk zijn dit aanloopproblemen.
Keek op de website zelf en het is erg blurry, vooral net wat je aangeeft de tekst e.d.

Vergeleken met de Ziggo uitzendingen van vorig jaar (op de tv) is dit naar mijn mening een achteruitgang.

Hoop morgen via kanaal 200 dat het een beetje zoals vorig jaar is qua kwaliteit, maar ja dit verdwijnt ook al dit seizoen.

Denk dat ik het een paar maanden laat doorlopen en als het stopt bij Ziggo zelf over ga stappen naar F1tv. Dan kan ik zien of tegen die tijd Viaplay vooruitgang heeft geboekt ja/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Disker Het is in Bahrein wel erg warm (trillende lucht) en stoffig. Ik denk dat minstens een deel van de mindere kwaliteit daardoor komt. Heb net nog even naar wat herhaling gekeken op mijn PC. Naar mijn idee zijn de avondbeelden van de 2e vrije training al iets beter en de opnamen uit de pitboxen lijken redelijk van kwaliteit.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Yuhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01-2024
Toch prachtig dat er bijna 70 pagina’s aan gesprek is over welke “minst kutte” F1 abonnement je moet afsluiten 😂

Want laten we allemaal eerlijk zijn; anno 2022 is dit om te janken

'if you've made your point, stop talking'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disker
Yuhannes schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:54:
Toch prachtig dat er bijna 70 pagina’s aan gesprek is over welke “minst kutte” F1 abonnement je moet afsluiten 😂

Yup, vorig jaar was het nog wel leuk, maar nu echt drama. Nu weet ik hoe ze zich in andere landen voelen waar dit gedoe al langer bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:20:
[...]
Dat zou jammer zijn, want ik had dit gelezen, maar geen idee of dat betrouwbaar is en hoe ik dan het Duitse commentaar zou kunnen krijgen:

[...]

https://www.want.nl/formule-1-niet-f1-tv/

Er zijn natuurlijk wel meer Duitstalige landen dan alleen Duitsland, dus ik hou maar de hoop dat het er wel tijdens de belangrijkste momenten is.
Er was Duits commentaar vandaag, is afkomstig van het Duitse Sky, net als vorig jaar ook al het geval was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Bedankt voor de tip!

Sorry ben niet echt bekend met deze producten.

https://www.bol.com/nl/nl...ifi-wit/9300000032517926/

Edit: reviews gekeken denk dat ik het aanschaf. Is wel nodig omdat Viaplay via Ziggo (op de tv via zender 200) toch stopt dit seizoen. Dan alleen nog ff F1pro kopen.
Ik heb diverse Chromecasts en ik zou zeker voor de Chromecast TV gaan, eenmaal ingesteld de F1TV app erop, inloggen en klaar ben je.
Geen telefoon meer nodig.
Ideaal gewoon.
De ideale oplossing voor een overjarige smarttv waarvan de apps niet meer ondersteund worden.
Je hebt ineens weer een moderne smarttv.
Ik heb de tv apps ( 2 Samsung tv's) nog nooit gebruikt. Ja 1x nadat ik de tv aangezet had.
Wat een drama zijn die dingen, zo traag....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Minor nuisance:

Als ik een stream in de f1 tv pro app start, is het default audio channel altijd fx.
Hoe fix ik dat naar engels?

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 19-03-2022 06:24 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 21:43
Maar de vraag is of je wel een Chromecast nog moet kopen nu er ook een Chromecast with Google TV is. Laatstgenoemde is namelijk een echte mediaspeler, met afstandsbediening, die draait op Google TV / Android TV. Daardoor kun je apps direct op het ding installeren en hoef je dus uberhaupt niet meer te casten.
Ter info: die is bij de FNAC nog steeds beduidend goedkoper dan hier in NL. Daar was hij al in de aanbieding nog voordat hij in NL leverbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

sjaool schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Over Race Control gesproken. Die vind mijn Chromecast helaas niet meer dus casten kan ik wel vergeten op dit moment. :|

Ik gebruik nu de F1TV Pro app op mijn Beelink GT King Pro Android box en dat werkt prima.
Ik heb mijn probleem met het vinden van de Chromecast opgelost door de netwerk/wifi driver op mijn laptop te wissen en opnieuw te installeren. Nu worden mijn Chromecast apparaten weer netjes gevonden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59

reaL_G

G

teacher schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 06:21:
Minor nuisance:

Als ik een stream in de f1 tv pro app start, is het default audio channel altijd fx.
Hoe fix ik dat naar engels?
hij pakt de default in je settings, bij audiocommentaar in de app menu.
denk zelf als er geen commentaar is hij altijd op fx staat zoals bij de trainingen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hebben mensen dubbel casten al getest? Als ik naar f1tv pro zou gaan icm grandprix radio, kan een iphone en f1tv pro naar een chromecast sturen en grandprix radio naar een soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:14:
[...]

FP2 had in ieder geval nog Duits commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:48
noo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:30:
[...]

FP2 had in ieder geval nog Duits commentaar.
Wel even opletten dat je de juiste main stream hebt. Bij 1 van de 2 heb je alleen Engels, bij de ander heb je alternatief engels commentaar en Duits, Spaans, Frans, Portugees (waarbij ik alleen Duits heb uitgeprobeerd)

Screenshot van de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzpTxM8JCwIuUPCCYuMJLV0RaOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kU4w41sKOgOvvInJ2NFtwzF9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door RHE218 op 19-03-2022 09:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

RHE218 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Wel even opletten dat je de juiste main stream hebt. Bij 1 van de 2 heb je alleen Engels, bij de ander heb je alternatief engels commentaar en Duits, Spaans, Frans, Portugees (waarbij ik alleen Duits heb uitgeprobeerd)
Goede punt. De 'F1 Live' feed heeft alleen Engels (de F1TV Pitlane Channel commentatoren), de 'International' Feed heeft Engels (Sky commentatoren), Duits, Frans, Spaans, Portugees en FX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Yuhannes schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:54:

Ik kijk F1TV en ben er gelukkig mee. Race, boardcams & livetiming via meerdere schermen, wat wil ik nog meer. Het gaat mij om de race, rest is bijzaak. Commentaar zal me worst wezen en beeldkwaliteit is goed.
Ik ben klaar voor de quali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
jan390 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Ik kijk F1TV en ben er gelukkig mee. Race, boardcams & livetiming via meerdere schermen, wat wil ik nog meer. Het gaat mij om de race, rest is bijzaak. Commentaar zal me worst wezen en beeldkwaliteit is goed.
Ja jammer dat de Airplay gesloopt hebben sinds gisteren.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:15
Seafox schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Het lukte mijn niet om het geluid van de Grand Prix Radio app te streamen naar mijn Sonos systeem. Ik luisterde daarom via de TuneIn app op mijn iPad. De “time shift” in TuneIn gaat in stappen van 30 sec, wat het synchroniseren erg lastig maakt. Toen opende ik de Grand Prix Radio app en die nam tot mijn verbazing het streamen naar Sonos over. Op deze manier kan ik dus per 0.5 sec time shiften. 🙂
Mag ik vragen hoe de Grand Prix Radio app het streamen naar Sonos overnam? Airplay?

Ik zou graag via m'n Sonos systeem het commentaar van Olav hebben, maar dat blijkt lastiger dan gedacht.
Toen ik het vorig jaar even testte, lag GP Radio nog achter op F1TV en kon ik gewoon de videostream op de Shield even pauzeren. Nu is dat niet meer zo en de Sonos implementatie van TuneIn kan niet pauzeren, maar vraagt iedere keer de stream opnieuw op.

Sonos ondersteunt geen Cast of Bluetooth en dit is een Android Only huishouden, dus Airplay is helaas geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuhannes
  • Laatst online: 28-01-2024
jan390 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:56:
[...]

“Meerdere schermen” behalve je tv. Je mag verwachten dat je F1 gewoon op je TV moet kunnen kijken en niet allemaal capriolen ervoor moet uithalen met slecht werkende apps, chromecasts etc.

Ik snap dat de die-hard fan blij is dat hij kan kijken. Maar zoals vorig jaar even je tv aanslingeren en zender F1 erop knallen en koffie pakken zit er niet meer bij. En dat is ronduit erbarmelijk.

'if you've made your point, stop talking'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Yuhannes schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Maar zoals vorig jaar even je tv aanslingeren en zender F1 erop knallen en koffie pakken zit er niet meer bij. En dat is ronduit erbarmelijk.
Dat is toch echt wat ik nog steeds doe.
Slinger mijn tv aan, start de app op de chromecast en kijk F1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sjoop1985 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Mag ik vragen hoe de Grand Prix Radio app het streamen naar Sonos overnam? Airplay?

Ik zou graag via m'n Sonos systeem het commentaar van Olav hebben, maar dat blijkt lastiger dan gedacht.
Toen ik het vorig jaar even testte, lag GP Radio nog achter op F1TV en kon ik gewoon de videostream op de Shield even pauzeren. Nu is dat niet meer zo en de Sonos implementatie van TuneIn kan niet pauzeren, maar vraagt iedere keer de stream opnieuw op.

Sonos ondersteunt geen Cast of Bluetooth en dit is een Android Only huishouden, dus Airplay is helaas geen optie.
De nieuwe Sonos modellen ondersteunen AirPlay 2. Met een oude Sonos kun je bijvoorbeeld een AirPort Express via Line-In aansluiten en op die manier AirPlay gebruiken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Yuhannes schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:14:
[...]

“Meerdere schermen” behalve je tv. Je mag verwachten dat je F1 gewoon op je TV moet kunnen kijken en niet allemaal capriolen ervoor moet uithalen met slecht werkende apps, chromecasts etc.

Ik snap dat de die-hard fan blij is dat hij kan kijken. Maar zoals vorig naar even je tv aanslingeren en koffie pakken zit er niet meer bij. En dat is ronduit erbarmelijk.
Tv aan, f1tv aanklikken en kijken (en idd, daar heb ik initieel wat setup voor moeten doen).
Verder is er geen enkele sport waar ik zoveel meer extra info heb (boardcams/radio, livetiming/positie op het circuit, enz enz). Dat alles voor €2.25 per race. Ik ben hier gelukkig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 09:20
en iets goedkopere optie is de xiaomi mi tv stick. die heeft ook android tv ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
wat is volgens jullie de beste oplossing op een Mac? ik vind die f1tv+ wel fijn werken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Crosspost ViaPlay topic

F3 stream F1TV Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m7dgwx4zH3xmAiq2u-AqFvgIXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdPtdX2kDVYznOU3W4z1DcVQ.jpg?f=fotoalbum_large

F3 stream ViaPlay (countdown scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8dlUy38th45X7d9zBgDWOrY1oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HAv7rHAAuYu5DcQIohRPlMv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:44:
Crosspost ViaPlay topic

F3 stream F1TV Pro

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo hee, naast de video bitrate is de audio kwaliteit ook een stuk minder bij Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

zierbeek schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:33:
wat is volgens jullie de beste oplossing op een Mac? ik vind die f1tv+ wel fijn werken nu.
Ik gebruik F1Viewer (https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer) op de Mac. Wat is f1tv+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zierbeek
F1 viewer maar dan direct in de browser van f1tv.
https://github.com/najdek/f1tv_plus

bestand handig ipv config files te schrijven zodat alles mooi past. ook blijft alles in sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:44:
Crosspost ViaPlay topic

F3 stream F1TV Pro

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb op f1gp vooral laat van wisselende bitrate. Nee bij rondje 19 van F3 continu slecht beeld nu weer goed. Heb dit bij Netflix etc nooit op de Apple TV. Terwijl ik dan uhd releases kijk. Zal vanmiddag is kijken of een utp kabel verschil maakt. Maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:01
Gezien de problemen die ik heb met de F1 tv pro app. “Kan niet meer streamen naar mijn lg tv”

Heb ik een klacht ingediend bij Apple “Abbo aangekocht via AppStore” en heb een full refund gekregen voor mijn betaalde jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een Sony android TV en daar zit Chromecast ingebouwd. Gisteren mij helemaal zitten te frustreren. Geen enkele stream van de F1 app (op Google Pixel pro 6) kon gecast worden naar de tv zonder haperingen. Op de telefoon en iPad geen enkel probleem.

Elke stream haperde om de 10 seconden om daarna weer verder te gaan. Niet te haggelen.

Maar.... En don't ask why. Een stream vanaf de iPad casten naar de tv geeft een perfect beeld en geen haperingen. Geen idee. Maar als je er last van hebt...... Zo heb ik er om heen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
__R__ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:42:
Ik heb een Sony android TV en daar zit Chromecast ingebouwd. Gisteren mij helemaal zitten te frustreren. Geen enkele stream van de F1 app (op Google Pixel pro 6) kon gecast worden naar de tv zonder haperingen. Op de telefoon en iPad geen enkel probleem.

Elke stream haperde om de 10 seconden om daarna weer verder te gaan. Niet te haggelen.

Maar.... En don't ask why. Een stream vanaf de iPad casten naar de tv geeft een perfect beeld en geen haperingen. Geen idee. Maar als je er last van hebt...... Zo heb ik er om heen gewerkt.
Als je F1TV hebt en een Android TV TV dan zou ik persoonlijk gewoon de F1TV app voor Android TV sideloaden en alles lekker op de TV doen i.p.v. gaan zitten casten. Of je installeert de thirth party F1 Viewer app die voor zover ik begrepen heb wel in de Play Store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Misschien zie ik het over het hoofd maar kan ik F1 TV proefperiode ook zonder creditcard activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20
RobertMe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Als je F1TV hebt en een Android TV TV dan zou ik persoonlijk gewoon de F1TV app voor Android TV sideloaden en alles lekker op de TV doen i.p.v. gaan zitten casten. Of je installeert de thirth party F1 Viewer app die voor zover ok begrepen heb wel in de Play Store staat.
Er is gewoon een officiële Android tv app. Dus je hoeft niks te sideloaden.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
mastair schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Er is gewoon een officiële Android tv app. Dus je hoeft niks te sideloaden.
Op tv's met Android tv ingebouwd is de app niet officieel beschikbaar. Sideloaden werkt daarvoor prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:39
Hmm wat is f1 tv van plan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCbhtr80/unknown-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Technofreakz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:40:
Gezien de problemen die ik heb met de F1 tv pro app. “Kan niet meer streamen naar mijn lg tv”

Heb ik een klacht ingediend bij Apple “Abbo aangekocht via AppStore” en heb een full refund gekregen voor mijn betaalde jaar.
Ik heb sinds afgelopen week een Chromecast met Google TV en daarop de F1TV Pro app geïnstalleerd. Dat werkt perfect en ook een goede beeldkwaliteit via wifi.

Ik had de app ook op mijn Beelink GT King Pro kunnen installeren maar de Chromecast met Google TV werkt toch net wat lekkerder.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 19-03-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Crosspost

FP3 ViaPlay via Apple TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDEe86n072Gs6vIQ5LCoX29h5KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Nepxy1H0JWdaahWF1CIYnNK.jpg?f=fotoalbum_large

FP3 F1TV via Apple TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOIofjQN2L31NSxNw5C4dLE6Tg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NWEY65LPp2INVPN4cQrs7MN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
FP3 is ook te bekijken via Kanaal 200 (Ziggo).
Alleen hebben ze daar volgens mij het Backup kanaal zonder commentaar actief gezet. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 19-03-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Bij m'n Samsung QN95a werkt Airplay weer vanaf een iPhone met de F1TV app. :)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

OMD

Geen commentaar dus via kanaal 200

Goed, nog een kansloos iets erbij

[ Voor 35% gewijzigd door OMD op 19-03-2022 12:59 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En Grandprixradio ligt er ook weer uit, 502 Bad Gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disker
Man man man. Kijk nu viaplay op de LG tv app. Kwaliteit is echt "meh".

Geluidskwaliteit is echt heel slecht. Je hoort de commentatoren amper door het achtergrondgeluid. En alles klinkt gedempt.

Dit is een grote achteruitgang tegenover Ziggo. Ij hoop dat de race op kanaal 200 beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 23:32

Technomania

Huiskamer verslaafde.

OMD schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:58:
Geen commentaar dus via kanaal 200

Goed, nog een kansloos iets erbij
Ik hoorde net commentaar in een vreemde taal (Zweeds? Deens?)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 05-10 01:34
Dark_Angelus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:08:
[...]

Ja jammer dat de Airplay gesloopt hebben sinds gisteren.
Ik kijk F1TV Pro nu via Airplay op een LG G1. Dus het lijkt opgelost te zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:15

OMD

Ik heb mijn iPad via AirPlay kunnen koppelen via F1TV!!

Lijkt erop dat het weer werkt!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Disker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:02:

Geluidskwaliteit is echt heel slecht. Je hoort de commentatoren amper door het achtergrondgeluid. En alles klinkt gedempt.

Dit is een grote achteruitgang tegenover Ziggo. Ij hoop dat de race op kanaal 200 beter is..
Toch gek, kijk ook via de Viaplay app op LG en ervaar dat van het geluid helemaal niet. Klinkt hier allemaal prima.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Laatst online: 09:46

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Die app stream lagt en stottert op een Google tv, en ziggo kanaal 200 moet aan de audio schaven

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Disker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:02:

Viaplay zelf loopt te slapen nu, het commentaar geluid is veel te zacht.

Dat was bij eerdere sessies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is Viaplay via Ziggo wel 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58
sjaool schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:59:
En Grandprixradio ligt er ook weer uit, 502 Bad Gateway.
Yup, hier ook... Te weinig capaciteit ingekocht zeker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:01
sjaool schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb sinds afgelopen week een Chromecast met Google TV en daarop de F1TV Pro app geïnstalleerd. Dat werkt perfect en ook een goede beeldkwaliteit via wifi.

Ik had de app ook op mijn Beelink GT King Pro kunnen installeren maar de Chromecast met Google TV werkt toch net wat lekkerder.
Waarom zou ik dat moeten aanschaffen terwijl ik een topmodel tv uit 2020 heb.

Andere apps werken wel prima met AirPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zie gvd gewoon niet of er een haas of een alfa romeo het rechte stuk op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nope, tenzij je TV héél erg veel aan Up-Scaling kan doen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Gewoon lachwekkend hoe slecht dit geregeld is.

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van dit gedoe? Waarom kon Ziggo vorig jaar wel gewoon in 4K uitzenden en waarom kan F1 dat zelf niet?

Het is een hypermoderne sport maar wat betreft uitzendkwaliteit zijn we terug in 2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 21:43
Ik moet nog wel even wennen aan de nieuwe layout van F1tv. Van de sectorkleuren is nog maar een mager dun streepje overgebleven (paars, geel, groen). Vooral dat paarse op een zwarte ondergrond vind ik slecht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
grun93 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:07:
Ik moet nog wel even wennen aan de nieuwe layout van F1tv. Van de sectorkleuren is nog maar een mager dun streepje overgebleven (paars, geel, groen). Vooral dat paarse op een zwarte ondergrond vind ik slecht te zien.
Moet je nu geen viaplay hebben. Dan heb je geen streepje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:24

Don Quijote

El Magnifico

Gek. Ik heb op de Viaplay app (lg) wel dat het commentaar boven de achtergrond uitkomt. Op Ziggo 200 weer niet. Commentaar onverstaanbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SquareOne schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:07:

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van dit gedoe? Waarom kon Ziggo vorig jaar wel gewoon in 4K uitzenden en waarom kan F1 dat zelf niet?

Het is een hypermoderne sport maar wat betreft uitzendkwaliteit zijn we terug in 2010.
Signaal wat door ViaPlay aangeleverd wordt is max. 1080P dus hoe moet Ziggo daar 4K van gaan 'bakken'? Vorige jaren was er ook geen 4K stream op te pikken vanuit de source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 23:32

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Don Quijote schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:09:
Gek. Ik heb op de Viaplay app (lg) wel dat het commentaar boven de achtergrond uitkomt. Op Ziggo 200 weer niet. Commentaar onverstaanbaar.
Commentaar lijkt nu iets harder (en Nederlands) op kanaal 200

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Aha, dank je ! Installeren is gelukt. Ik heb echter nog geen beeld, blijft kringetje draaien, geen idee hoelang dat duurt.
Nu maar even VT streamen. Verder op tweede telefoon GrandPrix Radio met kabeltje aan geluidsset. Heb ik Olav ook weer :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
dutchgio schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Viaplay zelf loopt te slapen nu, het commentaar geluid is veel te zacht.

Dat was bij eerdere sessies niet.
Dat dus inderdaad. Hopelijk lossen ze dat nog op dan. Maar afgezien van dat is de kwaliteit alsnog laag vergeleken met ziggo vorig jaar. Klonk veel dieper.

Maar niemand biedt dit in 4k aan wat nog schaamtelijker is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34
noo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Goede punt. De 'F1 Live' feed heeft alleen Engels (de F1TV Pitlane Channel commentatoren), de 'International' Feed heeft Engels (Sky commentatoren), Duits, Frans, Spaans, Portugees en FX.
Hoe krijg je de international feed? Die kan ik op mijn appletv niet vinden? Ik wil crofty :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Technofreakz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Waarom zou ik dat moeten aanschaffen terwijl ik een topmodel tv uit 2020 heb.

Andere apps werken wel prima met AirPlay.
Ik zeg niet dat je die moet aanschaffen. Ik zeg alleen dat op de Chromecast met Google TV alles perfect werkt en ook nog lekker snel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 19-03-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:53
Will_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Signaal wat door ViaPlay aangeleverd wordt is max. 1080P dus hoe moet Ziggo daar 4K van gaan 'bakken'? Vorige jaren was er ook geen 4K stream op te pikken vanuit de source.
Nee Ziggo is wat mij betreft geen partij in de nieuwe set up. Garbage in = garbage out.

Maar vorig jaar kon ik volgens mij toch echt 4K kijken op m’n tv met ziggo. Dus bedoel meer, wat is er in de wereld veranderd dat geen enkele partij meer 4K kan aanbieden? Zitten ze met een baksteen te filmen daar op de circuits? Heeft Viaplay geen rechten op 4K beelden (als in niet genoeg voor betaald)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Adlermann schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Hoe krijg je de international feed? Die kan ik op mijn appletv niet vinden? Ik wil crofty :(
Swipe left, kies International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34
noo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:13:
[...]

OK, dat was simpeler dan ik dacht. Ik ben weer helemaal blij nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

Was dit niet een eigen kanaal van ziggo?
Blijkbaar moet in Scandinavië de schoorsteen op een bepaald niveau roken en mag het niet nog meer kosten?

Edit. Over het woordje F1 heen gelezen. Dacht dat je op viaplay doelde.

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 19-03-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Heeft F1 TV een voorbeschouwing en nabeschouwing op de kwali? Ik kan zo snel geen programmering vinden.

En wat is het verschil tussen F1 Live stream en International? Ik zie dat F1 Live een pitreporter heeft en als commentaar Palmer en nog iemand. De International lijkt de stream te zijn van Sky ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
noo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Ben ook even naar F1TV gegaan, kijken hoe snel de Hamilton fanboys mij gaan irriteren vs het gebabbel van de Viaplay crew.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

loekf2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Ben ook even naar F1TV gegaan, kijken hoe snel de Hamilton fanboys mij gaan irriteren vs het gebabbel van de Viaplay crew.
Tip: wil je ze wel horen: kies International, Engels. Wil je normaal Engels: kies F1 Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Ligt het aan de lucht/licht daar of zijn de kleuren echt zo "washed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Disker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:20:
Ligt het aan de lucht/licht daar of zijn de kleuren echt zo "washed".
Klopt, ik heb ook zwevenden lampenbakken langs het circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online

Het is nieuw. Nieuwe bron, nieuwe presentatie, andere kwaliteit. Alles is anders. De meeste mensen houden niet van verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Tip: wil je ze wel horen: kies International, Engels. Wil je normaal Engels: kies F1 Live.
Ik heb hier op 'zône-2' van m'n versterker een Wireless RF Headset aangesloten waarbij ik nu als source voor die zône GP-Radio / NetRadio opgegeven heb. Het beeld wordt door de F1TV App op m'n AppleTV (In zône-1) dóór m'n versterker naar de TV gezet over HDMi 2.x

Een Android App op m'n (65" 4K Philips) TV installeren kán natuurlijk ook maar de meeste TV's hebben een (veel) té zwakke Mediatek SOC aan boord voor dit soort streams, IMHO. Een AppleTV-4 4K is dan toch heel wat sneller en stabieler... Sowieso wens ik niets van Google te gebruiken / met het internet te verbinden :o

Je moet er tegenwoordig wel een béétje moeite voor doen en er een zwikje apparatuur voor hebben, hé :9

Gisteren tijdens FP-1 had ik heel even wat last van een té kleine bufferinstelling aan de kant van F1TV maar dat was met FP-2 al weer keurig opgelost door ze. Heel de uitzending eigenlijk gewoon zonder glitches in FHD kunnen kijken. Enige nadeel wat ik hier thuis had was dat 'mijn' stream ruim 40 seconden voor liep op dat wat collega's van me door ViaPlay aangeboden kregen. Maakt tijdens een FP niet veel uit maar ik hoop wel dat tijdens de race morgen alles een beetje meer synchroon gaat lopen tussen de verschillende aanbieders.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-03-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
DR!5EQ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Het is nieuw. Nieuwe bron, nieuwe presentatie, andere kwaliteit. Alles is anders. De meeste mensen houden niet van verandering.
Niet als de kwaliteit in alle opzichten slechter is nee,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Klopt het dat bij de Viaplay onboard streams van coureurs, er geen radio zit? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Ik vind de kwaliteit van F1 TV via Chromecast (op 65” LG C9) best OK eigenlijk. Zelf vind ik het Engels commentaar een verademing.
Enige issue waar ik last van heb is dat ik niet in de app kan switchen van kanaal, bv naar driver cam. Dan moet ik het casten eerst stoppen, anders blijft hij maar laden. Is dit normaal gedrag?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:57
Vandaag op Apple TV App op International nog steeds gestotter en fluctuatie in kwaliteit. Nu F1 Live kanaal proberen, kan een verschil maken. Ze lopen ook niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
Dus we krijgen de radios nu niet mee. Verschijnt wel op het scherm net maar je hoor niks. Ook geen text erbij. Net bij Lewis niet ij iedergeval. Bij de rest kreeg je some een text te zien. Hopelijk tijdens de race is dit anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
paul99 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Niet als de kwaliteit in alle opzichten slechter is nee,,,
Afgelopen dagen via app gekeken en had de hoop dat de stream op Ziggo 200 beter zou zijn. Maar echt, wat slecht. De beelden in bijvoorbeeld de spits lijken stabiel. Maar de beelden op circuit op snelheid lijken echt uit de zelf-dvd’s-kopiëren-tijd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit nu op de laptop met Race Control te kijken, world feed op de chromecast. Werkt best mooi.
Helaas nog niet helemaal in sync. Hoe krijg je dit goed voor elkaar? Knopje ken ik, maar doet niet zoveel.
Is het casten van meerdere schermen ook mogelijk? (splitscreen) Of kan je dan het beste een hdmi kabeltje aansluiten? :?

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
De F1 app, dus niet de F1TV app, heeft toch veel meer te bieden als je een beetje door klikt :P

Wel heel krap op mn iPhone 12 mini. Dus misschien morgen maar eens de iPad erbij pakken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLNcZHNBqwLDkOK4551txqEwDjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AfoNDqECmOL675bfVCv81giJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 19-03-2022 13:57 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-10 06:23
TheBrut3 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:17:
Heeft F1 TV een voorbeschouwing en nabeschouwing op de kwali? Ik kan zo snel geen programmering vinden.
Niet echt een heel programma er omheen. Vorig jaar af en toe wel eens een 10 minuten 2 mensen vanuit de studio, en voor de race een gridwalk van Will Buxton , maar niet vergelijkbaar met zoals het bij Ziggo was. Al kun je je afvragen of je een semi BNN’er of een Radio DJ die over f1 lult echt gaat missen :+
Pagina: 1 ... 18 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2