[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste
Acties:
  • 456.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
F1 tv pro via de chromecast doet het wel goed zo te zien.
Grandprix radio werkt ook via sonos maar wel aardig wat ruis en bijgeluiden.
Ook komen de boardradio’s niet door bij grandprix radio.

Al met al wel te doen voor nu.
Hopen dat het geluid nog wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Crxtreem schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:02:
F1 tv pro via de chromecast doet het wel goed zo te zien.
Grandprix radio werkt ook via sonos maar wel aardig wat ruis en bijgeluiden.
Ook komen de boardradio’s niet door bij grandprix radio.

Al met al wel te doen voor nu.
Hopen dat het geluid nog wat beter wordt.
Board radio’s en motor geluiden zouden er wel moeten komen. Vind het wel cool dat gpr een audio feed mogelijk maakt die te syncen is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
Even fotootje gemaakt van het beamer beeld (full HD beamer, via nvidia shield)

Viaplay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfbCF6_3x18aHEIUgU5KIPq8_rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXxdXmrF2qsBw0FR2KuBlfpp.jpg?f=fotoalbum_large

F1 TV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlBhxoEj3YNhsP1cFsdY0L6PPA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOdtbJpQz8F6TZhQ2vblZZDo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
knights16 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om via AirPlay überhaupt te streamen te streamen. Google cast werkt nu wel.
Chromecast net vorige week aan mijn pa gegeven. Dus die optie heb ik Ff niet meer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Door de ogen van een fotograaf gezien: wat een grauwe foto's zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpoqKewTuXah-BweBZcDuNQwYBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQuKpG40tUWG71XwrsSPXKal.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik mis Rik Winkelman nu al.. ;(

Wat hoort die Allard Kalff zichzelf graag praten, onderbreekt ook z'n collega met nietszeggende opmerkingen. En neem potdomme een slok water vent!

Wat betreft stream via WebOS app op LG tv wel aardig. Af en toe wat Lowres tussendoor.

Wel raar dat de vrije trainingen dus niet op kanaal 200 worden uitgezonden. Alleen dus de qualy en race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjeetje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 04:25
Heb net de vrije training gekeken met de f1tv Apple TV app. Was iets later (2min) ingeschakeld en heb dan “vanaf de start” geklikt dus niet live. Geen problemen ondervonden en geweldige stabiele kwaliteit. Zag dat er mensen waren die een wat onstabiele kwaliteit hadden live, dan is dit wellicht een goede oplossing. Als je het zelf niet zo erg vindt om een paar minuten achter te lopen 😅

[ Voor 2% gewijzigd door mjeetje op 18-03-2022 15:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:33

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

G_Dragon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Kans krijgt iedereen, maar ze hebben er al een verspilt toen ze bij de testdagen zoveel klachten kregen en daarop antwoord gaven dat dit weekend 1080p met 50fps en een hoge bitrate zou zijn. Maar het vervolgens niet na komen
Ehm het is hier toch echt 1080p50 hoor. En de ‘hoge’ bitrate is 5,8 Mbit/s. En dat is hier stabiel via WiFi

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
The GUI schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Ehm het is hier toch echt 1080p50 hoor. En de ‘hoge’ bitrate is 5,8 Mbit/s. En dat is hier stabiel via WiFi
Verschilt per apparaat, dat vermeld Viaplay niet duidelijk naar mijn mening. Via webbrowsers is het 720P (Safari wel 1080P heb ik begrepen). Via smart TV of Android TV verschilt het per tv merk begreep ik. Apple TV is ook 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Ik zie in ieder geval een uitdaging voor @Spollie om de GPR audiostream te integreren in Race Control, inclusief controls om het gelijk te kunnen krijgen (soortgelijk aan wat de website bied) O-) :) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:40
PatrickPR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:23:
Ik zie in ieder geval een uitdaging voor @Spollie om de GPR audiostream te integreren in Race Control, inclusief controls om het gelijk te kunnen krijgen (soortgelijk aan wat de website bied) O-) :) .
Gezien het een opensource project is zou ik die uitdaging niet bij @Spollie leggen maar bij eenieder die Race Control gebruikt en daadwerkelijk zit te wachten op het commentaar van GPR.
Als developer die zelf ook wel eens wat poogt bij te dragen aan opensource projecten vind ik het persoonlijk in ieder geval erg irritant als gebruikers druk gaan uitoefenen om een bepaalde feature te krijgen, terwijl de ontwikkelaar(s) zelf wellicht geen behoefte hebben aan die feature. Als de vraag naar een feature zo groot is zijn daar vast wel een of meerdere developers tussen te vinden die ook zelf hun vrije tijd kunnen investeren in het toevoegen van een feature die zijzelf nodig vinden, i.p.v. via "groepsdruk" de hoofdontwikkelaar(s) dit te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:46:
Echt, ik weet precies weer waarom ik 2 jaar geleden F1TV de deur heb uitgeknikkerd. Wat een schijt kwaliteit, echt onbegrijpelijk. Ik wil gewoon kijken. Waarom kan niemand mij dit bieden dan??? Het is fucking 2022, het interesseert mij geen enkele reet wat het kost, als het maar werkt. pffff
Mee je dit? F1tvpro heeft 20% procent hogere bitrate en duidelijk zichtbaar betere beeldkwaliteit.
Lightmanster in "Viaplay in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:37

OMD

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Mee je dit? F1tvpro heeft 20% procent hogere bitrate en duidelijk zichtbaar betere beeldkwaliteit.
Staat ook 2 jaar geleden… toen was er geen Viaplay maar had ik Ziggo Sport.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Gezien het een opensource project is zou ik die uitdaging niet bij @Spollie leggen maar bij eenieder die Race Control gebruikt en daadwerkelijk zit te wachten op het commentaar van GPR.
Als developer die zelf ook wel eens wat poogt bij te dragen aan opensource projecten vind ik het persoonlijk in ieder geval erg irritant als gebruikers druk gaan uitoefenen om een bepaalde feature te krijgen, terwijl de ontwikkelaar(s) zelf wellicht geen behoefte hebben aan die feature. Als de vraag naar een feature zo groot is zijn daar vast wel een of meerdere developers tussen te vinden die ook zelf hun vrije tijd kunnen investeren in het toevoegen van een feature die zijzelf nodig vinden, i.p.v. via "groepsdruk" de hoofdontwikkelaar(s) dit te laten doen.
Ik kan me vinden in jouw standpunt en uitleg. Ik ben zelf echter geen developer of anderzins actief bij het ontwikkelen van software, ik zou ook niet weten hoe het moet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39
Xantoz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Hier net zo. Kan prima op de iPhone kijken met F1pro maar als ik wil kijken via AirPlay op de LG G1 blijft hij maar “bufferen”. Met daarna een melding dat mijn netwerkverbinding slecht is.

Als ik een training van vorig jaar start heb ik binnen 2 seconden beeld.

Vorige week zonder problemen kunnen casten naar de LG
ik kan dus niet airplayen naar mijn LG. Lukte vorige week nog wel, op het knopje klikken doet helemaal niks. Naar mijn chromecast ook niet. Elke andere streamapp op mijn iphone wel.
Uiteindelijk dus via mijn laptop met race control gestreamd naar mijn chronecast.

De olaf radia app syncen werkte trouwens ook voor geen meter, of ik weet niet hoe het werkt :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02
Hmm F1tv in de browser is aangepast. Vorig seizoen kon ik op mijn pc screenshots maken van de uitzending. Nu wordt in dat geval het beeld zwart.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Viaplay voelt vooralsnog aan als een dure downgrade in kwaliteit..... dat ze anno 2022 een 1080p stream niet werkend bij mensen in huis kunnen krijgen vind ik enorm triest.

Er is eigenlijk geen excuus voor, men had bij elke provider gewoon een kanaal kunnen kopen. De provider heeft ervaring hoe ze beelden bij mensen thuis moeten krijgen. Viaplay had zich dan dus alleen maar over content druk hoeven te maken.

Nee, ze scoren hier geen punten mee. Ontzettend jammer, een eerste indruk maak je namelijk niet een tweede keer.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Staat ook 2 jaar geleden… toen was er geen Viaplay maar had ik Ziggo Sport.
Je noemt in je reactie helemaal geen Viaplay? Je hebt het alleen maar over schijtkwaliteit. Als je je reactie in het Viaplay topic had geplaatst had ik me er nog iets bij voor kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Je noemt in je reactie helemaal geen Viaplay? Je hebt het alleen maar over schijtkwaliteit. Als je je reactie in het Viaplay topic had geplaatst had ik me er nog iets bij voor kunnen stellen.
Jij plakt een link naar het viaplay topic + je zegt 20% hogere nitraten. Neem aan dat je dat tov viaplay bedoelt.

Ik heb ook een viaplay abbo. Ik had het over het algemeen dat het schijt kwaliteit is en veel buffer en dergelijke. Daarvoor had ik het 2 jaar geleden er uit gegooid en Ziggo Sport genomen maar die keuze heb ik niet meer.

Het is nu een keuze tussen 2 niet heel erg goede diensten waar ik gewoon voor betaal. Ik verwacht dat dit goed werkt. Het is toch niet gek dat je verwachting is dat iets correct werkt als je er voor betaald? (Storingen daar gelaten)

Ik denk dat ik jou niet snap en jij mij niet of je hebt niet al mijn reacties gelezen en reageerd alleen op mijn laatste bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 18-03-2022 15:09 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Jij plakt een link naar het viaplay topic + je zegt 20% hogere nitraten. Neem aan dat je dat tov viaplay bedoelt.

Ik heb ook een viaplay abbo. Ik had het over het algemeen dat het schijt kwaliteit is en veel buffer en dergelijke. Daarvoor had ik het 2 jaar geleden er uit gegooid en Ziggo Sport genomen maar die keuze heb ik niet meer.

Het is nu een keuze tussen 2 niet heel erg goede diensten waar ik gewoon voor betaal. Ik verwacht dat dit goed werkt. Het is toch niet gek dat je verwachting is dat iets correct werkt als je er voor betaald? (Storingen daar gelaten)

Ik denk dat ik jou niet snap en jij mij niet of je hebt niet al mijn reacties gelezen en reageerd alleen op mijn laatste bericht.
Ik geef toch duidelijk aan welke dienst een 20% hogere bitrate heeft?
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Dit is toch duidelijk? In de link zelf ook nog f1tvpro en Viaplay genoemd.

En verder als in een algemeen F1 topic aangeeft dat iets van slechte kwaliteit is, is het handig om te vermelden wat dit iets is. We hoeven toch niet bij te houden wat ieder gezegd heeft? De reacties komen nu wel heel snel voorbij. Hetzelfde met dat er vaak niet vermeld wordt met welk device er wordt gekeken. Tja, dat iemand dat ergens vorig weekend heeft gezegd, dat kan ik niet bijhouden hoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 18-03-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theden
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2024
Poe poe!

Wat een vreemde ervaring! F1 niet via ziggo maar van ViaPlay…
LG tv met native ViaPlay app

Slechter beeld
Donker thema
Geen fijn geluid, gewoon irritant alles door elkaar
En tja! De presentatie het zal wennen zijn, maar fijn vind ik het niet🙈

[ Voor 5% gewijzigd door theden op 18-03-2022 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Ik krijg flashbacks naar het 2019 seizoen haha. Toen was F1TV drama. :P

Is uit eindelijk wel goed gekomen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Ik geef toch duidelijk aan welke dienst een 20% hogere bitrate heeft?

[...]

Dit is toch duidelijk? In de link zelf ook nog f1tvpro en Viaplay genoemd.

En verder als in een algemeen F1 topic aangeeft dat iets van slechte kwaliteit is, is het handig om te vermelden wat dit iets is. We hoeven toch niet bij te houden wat ieder gezegd heeft? De reacties komen nu wel heel snel voorbij. Hetzelfde met dat er vaak niet vermeld wordt met welk device er wordt gekeken. Tja, dat iemand dat ergens vorig weekend heeft gezegd, dat kan ik niet bijhouden hoor. :)
Sorry hoor maar de reactie zijn van vandaag, na 13:00. Dat je geen zin hebt om alles bij te houden betekent natuurlijk niet dat iemand maar constant hetzelfde moet herhalen en in elke post hetzelfde moet zetten.

Je zit trouwens niet in een algemeen F1 topic maar over de kwaliteit van de uitzendingen.

Nogmaals, we praten langs elkaar heen omdat je het topic niet volgt (specifiek waar ik het over had). Ik had het dus over de slechte kwaliteit van F1TV tijdens de vrije training. Viaplay was nog erger heb ik begrepen. Ik heb alleen geen keuze voor iets beters. Ik wil gewoon betalen voor iets dat gewoon goed werkt, niet half, niet af en toe maar gewoon wat je mag verwachten van een dienst waar je voor betaald (storingen daar gelaten).

[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 18-03-2022 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

sdk1985 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:53:
Hmm F1tv in de browser is aangepast. Vorig seizoen kon ik op mijn pc screenshots maken van de uitzending. Nu wordt in dat geval het beeld zwart.
Koop een Mac >:)
noo in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Sorry hoor maar de reactie zijn van vandaag, na 13:00. Dat je geen zin hebt om alles bij te houden betekent natuurlijk niet dat iemand maar constant hetzelfde moet herhalen en in elke post hetzelfde moet zetten.

Je zit trouwens niet in een algemeen F1 topic maar over de kwaliteit van de uitzendingen.

Nogmaals, we praten langs elkaar heen omdat je het topic niet volgt (specifiek waar ik het over had). Ik had het dus over de slechte kwaliteit van F1TV tijdens de vrije training. Viaplay was nog erger heb ik begrepen. Ik heb alleen geen keuze voor iets beters. Ik wil gewoon betalen voor iets dat gewoon goed werkt, niet half, niet af en toe maar gewoon wat je mag verwachten van een dienst waar je voor betaald (storingen daar gelaten).
Blijf lekker recht lullen wat krom is. Gewoon zeggen dat iets van slechte kwaliteit is in een topic voor meerdere F1 diensten. Dan geef je toch gewoon aan welke dienst in jouw ogen slecht is?
Daarnaast proberen mij te pakken op dat ik niet aangeef welke dienst 20% betere bitrate dan de andere, terwijl ik dat wel doe…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DHCP aan het werk dus O-) Gij zult geen kopiën maken :+

EDIT: nee, wat hieronder wordt gezegd. Is inderdaad door hardware acceleratie. Dat kennen ze op Mac nog niet blijkbaar :+

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metieske
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:42
Hardware acceleratie uitzetten in Chrome, dan kun je weer screenshots maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik gewoon de Snippit tool :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:44:
[...]

EDIT: nee, wat hieronder wordt gezegd. Is inderdaad door hardware acceleratie. Dat kennen ze op Mac nog niet blijkbaar :+
Op mijn MacBook Air uit 2013 gelukkig niet dan :)

Edit: trouwens mooi dat VER met nummer 1 rijdt, nu staat ie mooi bovenaan in het onboards lijstje bij F1TV, scheelt weer scrollen.

[ Voor 14% gewijzigd door noo op 18-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PatrickPR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Ik kan me vinden in jouw standpunt en uitleg. Ik ben zelf echter geen developer of anderzins actief bij het ontwikkelen van software, ik zou ook niet weten hoe het moet ;) .
offtopic:
Ik schrijf dan ook nergens dat je dit zelf moet toevoegen ;) Alleen dat ik het niet netjes vind om hier op het forum deze "druk" iit te oefenen op Spollie. Er is een GitHub issue voor waar je bv een duimpje kunt plaatsen dat je deze feature ook graag wilt zien. De manier waarop je het nu hier op het forum plaatst vind ik persoonlijk een manier om een vorm van groepsdruk uitoefenen op Spollie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Blijf lekker recht lullen wat krom is. Gewoon zeggen dat iets van slechte kwaliteit is in een topic voor meerdere F1 diensten. Dan geef je toch gewoon aan welke dienst in jouw ogen slecht is?
Daarnaast proberen mij te pakken op dat ik niet aangeef welke dienst 20% betere bitrate dan de andere, terwijl ik dat wel doe…
Ik heb het dus sinds 13:00 al over F1TV, niks recht lullen wat krom is.
Laatste keer, ik wil GEEN gebuffer, GEEN 188p, GEEN haperingen, GEEN schokkende beelden waar ik voor betaal. Dit gebeurt bij F1TV bij de eerste training, net als bij duizenden andere gevbruikers.

[EDIT]
Ik snap wellicht je verwarring nu ik alles terug lees. Ik had het echt enkel over F1TV. Ik heb ViaPlay nog niet gebruikt.

[ Voor 75% gewijzigd door OMD op 18-03-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Waarom heb ik zo'n stom vierkantje links in beeld bij viaplay streams, alleen bij hun ook.
Andere diensten hebben gewoon wel perfect beeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ennnn internationale feed op F1TV af gezet en gewisseld naar F1 Live feed. Crofty liep het al warm weg bij Hamilton zijn gele helm... "En kijk eens naar de camera bovenop de auto... Ook geel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Ik zie nu pas dat er zwarte diagonale lijnen over de driver foto’s en de witte naambalk onderin beeld zit. Dat hadden ze wat mij betreft niet hoeven doen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ok, F1TV is dus ook niet meer te casten via Airplay naar LG tv. Top dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:03
schumi2004 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:03:
Waarom heb ik zo'n stom vierkantje links in beeld bij viaplay streams, alleen bij hun ook.
Andere diensten hebben gewoon wel perfect beeld
Ik kijk ook naar viaplay maar ik zie niks…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat je HDCP bedoeld :+ DHCP is Dynamic Host Configuration Protocol als ik eens wat moet verzinnen. In ieder geval het protocol om ervoor te zorgen dat een netwerkapparaat een IP adres kan ophalen. HDCP is HD(?) Copyright Protection. Of je bedoelde gewoon DRM an zich waar het hele HTML verhaal ook wat standaarden voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:29

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Race Control werkt best wel mooi, moet nog handiger worden met alle controls. :)
Zo te zien kan je ook casten naar de chromecast, morgen maar eens testen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbosmans
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb een Sony 84j maar ik kan de F1TV app niet vinden in de Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

En F1TV freezed, geen stream meer mogelijk. Wat een schijtzooi je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:14:
Hier geen issues. Kijk op m'n werk PC via RaceControl.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
joostbosmans schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:13:
Klopt, de F1TV app voor Android TV lijkt niet vrijgegeven te zijn voor TVs :+ Bv de Chromecast with Google TV, Nvidia Shield en andere Android TV gebaseerde mediaspelers is die wel voor vrijgegeven. Je zult dus even een APKtje moeten zoeken en sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:39
Cowamundo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Nu lijkt het idd weg. Was vooral in begin en zichtbaar bij lichte achtergrond zo'n 10 cm uit de kant links net onder midden.
Sowieso lijkt het beeld erg op gang te moeten komen om beetje smooth te spelen en aan mijn internet snelheid ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Hier geen issues. Kijk op m'n werk PC via RaceControl.
Ik heb 3 netwerken geswitched vandaag dus dat kan het niet zijn. Ach ja, het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Viaplay crashte net hier. Maar werkt na "probeer opnieuw" gewoon weer. Kinkje in de kabel ofzo. :+
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Ik denk dat je HDCP bedoeld :+ DHCP is Dynamic Host Configuration Protocol als ik eens wat moet verzinnen. In ieder geval het protocol om ervoor te zorgen dat een netwerkapparaat een IP adres kan ophalen. HDCP is HD(?) Copyright Protection. Of je bedoelde gewoon DRM an zich waar het hele HTML verhaal ook wat standaarden voor heeft.
oeps :+
Is je account van Google wel op Nederland/Nederlands ingesteld? Dat kan wel eens issues geven met het vinden van de apps.

Zelf vind ik F1 TV Player veel fijner overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Iemand anders ook het probleem dat als je een andere keuze maakt uit het side menu hieronder de TV opnieuw opstart?

Philips 55OLED936 met laatste F1 TV app versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCjwXSs_v_0_XC0DQKOYgxz4w-k=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQhHL47ugyWtbNCv9odko4eB.jpg?f=fotoalbum_small

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Het is nu, in tegenstelling tot FP1, hier een stuk beter bij F1TV (officiele Apple TV app). Nog geen blokken of audiohikjes gehad in FP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 11:52
GPR via app op Iphone en F1 TV via Google Chrome op mijn laptop lopen volgens mij direct synchroon.

Franz Tost in beeld en Jack vertelt erover. Quote boxjes rechts in beeld en het word geciteerd. Als ik dit zondag ook via Sonos gelijk goed krijg, is mijn dag geslaagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cowamundo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Ik had dat vanmorgen ook op m’n LG app, heb de TV maar eens stroomloos gemaakt voor 30 sec en daarna alles dikke prima :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

noo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Het is nu, in tegenstelling tot FP1, hier een stuk beter bij F1TV (officiele Apple TV app). Nog geen blokken of audiohikjes gehad in FP2.
Officiele apple app? Que, heeft Apple tv een F1TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:05:
Ok, F1TV is dus ook niet meer te casten via Airplay naar LG tv. Top dit
Check.. was net even aan het kijken op Twitter en kwam ik deze reactie tegen… dus…….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8gFf2U-zYDFTUurZSTsxxKLoL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DCQt8jdKeQxqKXjTPkwAWtA.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een ongelofelijke prutsers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbosmans
  • Laatst online: 22-12-2022
[...]
Is je account van Google wel op Nederland/Nederlands ingesteld? Dat kan wel eens issues geven met het vinden van de apps.
[/quote]

Hoe verander ik dit ?
Sorry net nieuwe Sony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Officiele apple app? Que, heeft Apple tv een F1TV app?
Ja, wel twee zelfs! De officiele, en de onofficiele VROOM TV app. Die was er eerder dan de officiele en heeft tov de officiele ook nog mooie multiscreen mogelijkheden.

VROOM TV app: https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV

En de officiele app staat gewoon in de Apple TV app store natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door noo op 18-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:18
Hmmm bij de F1TV faq staat dat de NL audio voor vt1 2 en 3wordt verzorgd door Olav mol, kan echter op de iPad geen NL commentaar selecteren

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, ze hebben de buffer iets groter gezet. Zie het vooral ook aan de data welke m'n AppleTV nu over het netwerk aan't sleuren is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 11:52
wowly schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:27:
Hmmm bij de F1TV faq staat dat de NL audio voor vt1 2 en 3wordt verzorgd door Olav mol, kan echter op de iPad geen NL commentaar selecteren
Ze hebben die FAQ in de app nog niet bijgewerkt naar dit seizoen.

https://nl.motorsport.com...ar-via-f1-tv-pro/8848470/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Probeer de app anders te sideloaden. Dat gaat waarschijnlijk het makkelijkst via de app 'Downloader'. Dus installeer eerst Downloader, open die app en navigeer naar https://we.tl/t-eBSTp7ukU4. Vervolgens kun je de F1TV-app downloaden en installeren (waarschijnlijk moet je eerst het installeren van apps uit externe bronnen nog toestaan in de instellingen van je Android TV).

Eventueel kun je de Google TV-app voor mobiel gebruiken om de URL via de remote naar Downloader te sturen, maar je kunt ook gewoon even priegelen met je normale afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:27
Viaplay (via Apple TV 4k) lijkt hier beter te zijn t.o.v. eerste training... prima beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39
Xantoz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Check.. was net even aan het kijken op Twitter en kwam ik deze reactie tegen… dus…….

[Afbeelding]

wat een getrut weer

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD

OMD

Xantoz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:20:
[...]

[Afbeelding]

Verdomme, er is ook echt altijd wat. Geef mij maar gewoon een tv-kanaal. 15 euro per maand? Geen probleem , als ik maar zonder gezeik kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb het dus sinds 13:00 al over F1TV, niks recht lullen wat krom is.
Laatste keer, ik wil GEEN gebuffer, GEEN 188p, GEEN haperingen, GEEN schokkende beelden waar ik voor betaal. Dit gebeurt bij F1TV bij de eerste training, net als bij duizenden andere gevbruikers.

[EDIT]
Ik snap wellicht je verwarring nu ik alles terug lees. Ik had het echt enkel over F1TV. Ik heb ViaPlay nog niet gebruikt.
Met welk apparaat kijk je naar F1tvpro? Op dit moment kijk ik via een Apple TV naar Viaplay. Dit levert voor mij een prima beeld. De bitrate kan ik niet testen, maar geen gebuffer, geen haperingen en schokkerige beelden. F1tvpro zou dus (in mijn geval) een beter beeld moeten geven. Ik heb zo’n idee dat de kwaliteit van de stream erg afhankelijk is van het device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Met welk apparaat kijk je naar F1tvpro? Op dit moment kijk ik via een Apple TV naar Viaplay. Dit levert voor mij een prima beeld. De bitrate kan ik niet testen, maar geen gebuffer, geen haperingen en schokkerige beelden. F1tvpro zou dus (in mijn geval) een beter beeld moeten geven. Ik heb zo’n idee dat de kwaliteit van de stream erg afhankelijk is van het device.
De bedoeling was op mijn iPhone via Airplay te casten naar de LG Oleg GX...
Helaas heeft f1tv besloten dat niet meer "officieel te ondersteunen". Het werkt ook niet meer helaas. Ik kijk nu op de pc, het is even niet anders. Eerder op de dag was het op een iPad Pro 2017 en een iPhone 12 Pro.

Morgen heb ik kanaal 200 beschikbaar via Ziggo. Ik heb mijn ViaPlay account gedeeld met 2 anderen. Ik gebruik Netflix van de één en de ander is mijn vader. Ik kan dus nu geen stream openen want ze kijken beiden.

Daarom heb ik F1TV erbij genomen maar dat gaat dus niet zonder slag of stoot. Ik ben nu aan het nadenken of ik een Apple TV koop aangezien daar een native F1TV app op kan.

Morgen heb ik in ieder geval het lineaire kanaal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 09:20
heeft iemand een leuke config voor f1 viewer op Mac?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
Zijn er hier meer mensen die een error krijgen bij het gebruiken van airplay in de f1tv app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Echt wat een gedoe en gekloot voor een beetje f1.

Via play, f1 TV pro, sideloaden, race control, streams zoeken.

Geef gewoon wat we vorig jaar op kanaal 14 hadden met commentaar van Olav. Ppfff

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Technofreakz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:01:
Zijn er hier meer mensen die een error krijgen bij het gebruiken van airplay in de f1tv app?
LG TV zeker? Je struikelt over de mensen met airplay problemen in het juiste topic voor die vraag: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:55:
[...]

De bedoeling was op mijn iPhone via Airplay te casten naar de LG Oleg GX...
Helaas heeft f1tv besloten dat niet meer "officieel te ondersteunen". Het werkt ook niet meer helaas. Ik kijk nu op de pc, het is even niet anders. Eerder op de dag was het op een iPad Pro 2017 en een iPhone 12 Pro.

Morgen heb ik kanaal 200 beschikbaar via Ziggo. Ik heb mijn ViaPlay account gedeeld met 2 anderen. Ik gebruik Netflix van de één en de ander is mijn vader. Ik kan dus nu geen stream openen want ze kijken beiden.

Daarom heb ik F1TV erbij genomen maar dat gaat dus niet zonder slag of stoot. Ik ben nu aan het nadenken of ik een Apple TV koop aangezien daar een native F1TV app op kan.

Morgen heb ik in ieder geval het lineaire kanaal beschikbaar.
Gezien je genoemde devices zou ik zeker een Apple TV aanraden!
Ook al had F1tvpro nog ondersteuning voor AirPlay, is dat ook niet zaligmakend. Van LG eigenaren heb ik begrepen dat dat niet altijd vlekkeloos werkt.

Ik kijk nu nog een paar maanden naar Viaplay. Wanneer NL commentaar beschikbaar is bij F1tvpro ga ik die dienst eens proberen. Het gaat mij puur om F1, in de rest van het Viaplay aanbod heb ik geen interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 14:38
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Je bedoeld de Britten? Dan heb je ze tijdens de race nog niet gehoord :+
Van wat ik hoorde is de sky stream en de F1tv stream dezelfde audio. Maar ja in het engels. Is de originele F1TV stream trouwens wel beter en zonder haperingen en stotteringen of zit het in de stream? Heb het met ziggo ook wel eens gehad maar dit is al beide trainingen gewoon een haper feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Gezien je genoemde devices zou ik zeker een Apple TV aanraden!
Ook al had F1tvpro nog ondersteuning voor AirPlay, is dat ook niet zaligmakend. Van LG eigenaren heb ik begrepen dat dat niet altijd vlekkeloos werkt.

Ik kijk nu nog een paar maanden naar Viaplay. Wanneer NL commentaar beschikbaar is bij F1tvpro ga ik die dienst eens proberen. Het gaat mij puur om F1, in de rest van het Viaplay aanbod heb ik geen interesse.
Met discovery+ werkt het anders prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Je bedoeld de Britten? Dan heb je ze tijdens de race nog niet gehoord :+

Of die van Viaplay? Want die vind ik gewoon best rustig?
Tijdens de race is het wel een ander team van Sky dat het commentaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:22
Afgelopen week F1TV Pro aangeschaft, en getest of ik via m'n MacBook Air mijn beeldscherm kan casten op m'n Samsung QN93A. Dat werkte fantastisch, vloeiend beeld zonder stekkers. Helaas werkte het vanmiddag niet met de livestream. Kreeg wel geluid te horen, maar een zwart beeld. Wanneer ik de verbinding dan verbreek met de TV krijg ik wel beeld op m'n MacBook.

Toch wel een domper, ik dacht dat dit een vrij makkelijke oplossing zou zijn om toch op m'n TV F1 te kijken. Daarna ook nog Airplay geprobeerd via een wat oudere iPad, maar ook dat lukte niet. Dus uiteindelijk toch maar weer via USB-C --> HDMI, maar dat had ik eigenlijk juist willen voorkomen. Vind het echt van de zotte dat dit anno 2022 nog steeds op deze manier moet. F1TV blokkeert ook het videosignaal via de TV-browser (zo kijk ik bv. wel ESPN e.d.). Chromecast is niet echt een optie omdat de Wi-Fi-verbinding direct achter de TV niet zo denderend is. Dat wordt voorlopig toch nog maar even behelpen met een hoop kabels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Hier toch via play genomen naast f1 tv , en valt niet tegen, mooi dat het ieder maand opzegbaar is.

Hopelijk maakt f1 tv ooit een app voor LG tv's

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Waren die nieuwe grafische overlay altijd zo in your face? Lijkt dit jaar echt een veel groter deel van het linkerbeeld in te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Heeft f1tvpro ook iets van voor- en nabeschouwing? Of moet je dan uitwijken naar Ziggo Sport (race café)?
Klopt het dat race café alleen op vrijdag en zondag is (en maandag de herhaling van zondag)? Zoiets geeft de tv guide in de Ziggo app aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-indoboy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:21
Zelf ook de combinatie F1tv pro en een LG oled televisie. Tijdens de test in bahrein vorige week deed casten via airplay het prima op de tv. Maar vandaag met de tweede training steeds fout bm2101. Alle andere streaming diensten gaan prima in 4k dus eigen bandbreedte moet echt geen probleem zijn. Toch wel ontzettend jammer dat zelfs simpel 1080 casten niet gaat. Ook wel een gemis dat LG het blijkbaar niet voor elkaar heeft dat er een app voor hun tv bestaat.

[ Voor 22% gewijzigd door d-indoboy op 18-03-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 20:07
dglavimans schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:00:
Waren die nieuwe grafische overlay altijd zo in your face? Lijkt dit jaar echt een veel groter deel van het linkerbeeld in te nemen
ik had het zelde idee heel erg groot en niets geen transparantie er in dus gedeelte van het scherm weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
computerjunky schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Van wat ik hoorde is de sky stream en de F1tv stream dezelfde audio. Maar ja in het engels.
Nog eens luisteren dan :+ Vanaf nu zijn er blijkbaar twee feeds voor alle sessies. Een internationale feed wat de oude world feed is met het commentaar van Sky F1, en een "F1 Live" feed die ogenschijnlijk bij de race het volledige programma krijgt (dus ook de F1 TV pre- & post shows). Laatstgenoemde was nu met commentaar van een bekende stem, maar weet niet wie, met Jolyon Palmer ernaast, daarnaast meerdere malen split screen met Sam Collins uit de pitstraat en één interview van Lawrence Baretto (met Piastri) vanuit het paddock.

FP1 heb ik de internationale feed gekeken, met Natalie Pinkham als commentator met Damon Hill ernaast en Karun Chanduck blijkbaar van thuis op de bank op zijn roze wolk (blijkbaar verse pappa). 's middags was Crofty terug (vorig jaar deed hij FP1 ook al niet meer verslaan). En nadat hij meteen over Hamilton zijn gele helm begon inclusief de volledige historie van Hamilton met gele helm, en vervolgens begon over "en kijk naar de camera op de auto, OOK GEEL" ben ik dus naar de nieuwe F1 Live feed geswitcht, en die was een verademing.

offtopic:
Ja, ik weet dat deze post offtopic is hier. Maar niet iedereen zal het "waar te kijken" topic lezen en dan is iedereen weer up-to-date v.w.b. F1TV en blijft het hier niet bij de nu "onwaarheid" dat F1TV = Sky commentaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik kon het ook niet laten en heb naast F1TV net voor de 2e VT ook Viaplay genomen.
Het valt me echt heel erg mee. Je ziet natuurlijk wel dat het net uit de startblokken komt maar vind het commentaar tijdens de VT zeer aangenaam (zeker in vergelijking met Plooij) en ook het programma wat nu aan de gang is (Studio F1 Bahrein shakedown) vind ik goed te pruimen. Ho-Pin Tung gaat zich vanaf de GP van Miami bezig houden met analyses vertelde hij net. Amber is beter dan wat er bij Ziggo te zien was en het lijkt zelfs wel of Coronel normaal kan doen. Ongelooflijk. Kortom, tot nu toe aangenaam verrast. Het niveau is omhoog en het jo-hee-jo-hoo gevoel is minder. Ik weet niet of het commercieel gezien verstandig is, maar het past persoonlijk beter in mijn straatje.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:00:
Heeft f1tvpro ook iets van voor- en nabeschouwing? Of moet je dan uitwijken naar Ziggo Sport (race café)?
Ja, er is een pre- en post-show op F1TV. Dit seizoen zelfs ook bij de qualificatie.
Zaterdag van 15:30 - 15:55 en van 17:00 - 17:30, en zondag van 15:00 - 15:45 en van 18:00 tot 18:40

(https://f1tv.formula1.com...r-bahrain-grand-prix-2022)

[ Voor 12% gewijzigd door noo op 18-03-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Nog eens luisteren dan :+ Vanaf nu zijn er blijkbaar twee feeds voor alle sessies. Een internationale feed wat de oude world feed is met het commentaar van Sky F1, en een "F1 Live" feed die ogenschijnlijk bij de race het volledige programma krijgt (dus ook de F1 TV pre- & post shows). Laatstgenoemde was nu met commentaar van een bekende stem, maar weet niet wie, met Jolyon Palmer ernaast, daarnaast meerdere malen split screen met Sam Collins uit de pitstraat en één interview van Lawrence Baretto (met Piastri) vanuit het paddock.

FP1 heb ik de internationale feed gekeken, met Natalie Pinkham als commentator met Damon Hill ernaast en Karun Chanduck blijkbaar van thuis op de bank op zijn roze wolk (blijkbaar verse pappa). 's middags was Crofty terug (vorig jaar deed hij FP1 ook al niet meer verslaan). En nadat hij meteen over Hamilton zijn gele helm begon inclusief de volledige historie van Hamilton met gele helm, en vervolgens begon over "en kijk naar de camera op de auto, OOK GEEL" ben ik dus naar de nieuwe F1 Live feed geswitcht, en die was een verademing.

offtopic:
Ja, ik weet dat deze post offtopic is hier. Maar niet iedereen zal het "waar te kijken" topic lezen en dan is iedereen weer up-to-date v.w.b. F1TV en blijft het hier niet bij de nu "onwaarheid" dat F1TV = Sky commentaar.
Bedankt voor de tip. Volg dat topic wel, maar dit had ik niet meegekregen! Mocht het NL commentaar jiet bevallen is dat altijd nog een optie. Iets tussen de Nederlandse bril en de Britse zou wel fijn zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 14:38
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:15:
[...]

offtopic:
Naja dan had ik de Engelse ipv internationale te pakken want ze zeiden letterlijk hetzelfde. Alleen was de sky stream 20 sec later. Morgen toch maar even zoeken naar een internationale want die engelse... Je gaat olaf er gewoon van missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
noo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Ja, er is een pre- en post-show op F1TV. Dit seizoen zelfs ook bij de qualificatie.
Zaterdag van 15:30 - 15:55 en van 17:00 - 17:30, en zondag van 15:00 - 15:45 en van 18:00 tot 18:40

(https://f1tv.formula1.com...r-bahrain-grand-prix-2022)
Ook (straks) in de NL taal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Engels only. Nederlands zie ik niet gebeuren (but, pigs might fly).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33
noo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:27:
[...]

Engels only. Nederlands zie ik niet gebeuren (but, pigs might fly).
Is al aangekondigd: 1 juni. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:03
Ik heb deze maand gekozen voor F1 tv pro. Vooralsnog gaat het prima streamen naar de Sony 55XF 8505. Even kijken hoe dat gaat met de kwalificatie en race natuurlijk. Jammer genoeg kan ik de app niet op deze tv installen.
Morgen ook even proberen de Grand Prix Radio app via kabeltje te verbinden met geluidssysteem, even luisteren of ik Olav nog leuk, of beter vind dan het Engelse commentaar.

Hoe dan ook, ik heb er zin in !

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
mir4dor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:58:
Ik heb deze maand gekozen voor F1 tv pro. Vooralsnog gaat het prima streamen naar de Sony 55XF 8505. Even kijken hoe dat gaat met de kwalificatie en race natuurlijk. Jammer genoeg kan ik de app niet op deze tv installen.
Zo lukt installeren waarschijnlijk wel: TexMex in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

dehardstyler schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Is al aangekondigd: 1 juni. :)
Dat is voor de race, het ging over de pre- en post-shows :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Apache4u schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:16:
ik kon het ook niet laten en heb naast F1TV net voor de 2e VT ook Viaplay genomen.
Het valt me echt heel erg mee. Je ziet natuurlijk wel dat het net uit de startblokken komt maar vind het commentaar tijdens de VT zeer aangenaam (zeker in vergelijking met Plooij) en ook het programma wat nu aan de gang is (Studio F1 Bahrein shakedown) vind ik goed te pruimen. Ho-Pin Tung gaat zich vanaf de GP van Miami bezig houden met analyses vertelde hij net. Amber is beter dan wat er bij Ziggo te zien was en het lijkt zelfs wel of Coronel normaal kan doen. Ongelooflijk. Kortom, tot nu toe aangenaam verrast. Het niveau is omhoog en het jo-hee-jo-hoo gevoel is minder. Ik weet niet of het commercieel gezien verstandig is, maar het past persoonlijk beter in mijn straatje.
Hier idem, de 2e training gekeken voor het eerst op viaplay. Het is ook een beetje wennen na zoveel jaren Olaf Mol. Waar ik al wel aan gewend ben is het ontbreken van geneuzel van Jack Plooy.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
Zijn er meer mensen wie ook steeds opnieuw in moeten liggen met inlognaam en wachtwoord in de F1 TV app?
Zowel op de telefoon als op de TV Shield dit probleem :(

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 20:42
Ad de Jong schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:13:
Zijn er meer mensen wie ook steeds opnieuw in moeten liggen met inlognaam en wachtwoord in de F1 TV app?
Niet meer, eerder van de week en vorige week wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:05
Walgelijk die 2 commentatoren bij Viaplay, Beavis en Butthead.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
MadButcher schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:30:
Ik vind ze echt top. Rustig en kundig.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
MadButcher schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:30:
Ik heb geen Viaplay dus kan deze niet beoordelen maar het kan nooit slechter zijn dan Jack Plooij.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ad de Jong schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:13:
Jup, vorige week op de SHIELD en telefoon, vandaag wederom om de SHIELD, telefoon app nu even geopend en FP1 gestart en gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
RobertMe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Jup, vorige week op de SHIELD en telefoon, vandaag wederom om de SHIELD, telefoon app nu even geopend en FP1 gestart en gaat wel goed.
Ik heb ze inmiddels weer opnieuw ingevoerd en ben benieuwd of het deze keer wel blijft werken dan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ad de Jong schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Ik heb geen Viaplay dus kan deze niet beoordelen maar het kan nooit slechter zijn dan Jack Plooij.
Ik heb naar de eerste training even gekeken. Ken je het commentaar bij de tour de france? Een beetje van dat kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:03
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Nee, de post en pre shows zijn nooit in het Nederlands geweest. Ik zie dat dit jaar ook niet gebeuren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 12:28
Hoe kijk je via VIAPLAY terug. Ik kan echt geen optie vinden op mijn TV. Klik de vrije training aan en krijg het bericht "de uitzending is al afgelopen " of iets in die trant. Wat is dit?

De app op de LG is ZO onoverzichtelijk.....

[ Voor 12% gewijzigd door Disker op 18-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Disker schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:44:
Hoe kijk je via VIAPLAY terug. Ik kan echt geennoptie vinden op mijn TV. Kijk de vrij training aan en krijg het bericht "de uitzending is al afgelopen " of iets in die trant. Wat is dit?
Je kunt naar het schema en dan terug in de tijd.

Hier nog de bandwidth verschillen tussen ViaPlay en F1TV Pro via de Apple TV.

FP2 via Viaplay:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhGKXfTQd17PEmIzT2gulCvdZBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CXslQ72azL5IX4C9xhg81Lw8.png?f=fotoalbum_large

FP2 via F1TV Pro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_UrxxZ-MYwXvYM-JuKsmlscgbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ajil1TYcREgG03YRPkrZlLWL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Rivanov volgens mij zijn de plaatjes links naar hetzelfde plaatje. Waarschijnlijk is die van F1TV Pro fout?

EDIT: ah, fixed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-03-2022 21:49 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2