In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zie rondetijden, sectortijden,verschil, paarse sector, banden, hoe lang ze op betreffende banden rijden, .....Ad de Jong schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:48:
[...]
Je kan via de browser inderdaad de Live timing zien maar geen tussentijden etc.
[ Voor 13% gewijzigd door jan390 op 14-03-2022 17:52 ]
Klopt, ik vergat erbij te zetten dat je wel een abonnement moet hebben hiervoor.jan390 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Ik zie rondetijden, sectortijden en verschil.
Heb je dat niet dan zie je alleen maar een ronde tijd.
Gratis account op Formula1.com!Ad de Jong schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:52:
[...]
Klopt, ik vergat erbij te zetten dat je wel een abonnement moet hebben hiervoor.
Heb je dat niet dan zie je alleen maar een ronde tijd.
Nooit serieus gebruikt, maar in de F1 apo kun je in de live timing deze op pauze zetten. Daarnaast staat bv bij de FPs en Q de tijd erbij en zie je deze op TV (de main feed) ook mooi in beeld, dus dan kun je perfect synchroniseren. (Automatisch met een niet hoorbaar signaal in de audio, zoals gebeurt bij quizes op TV waarbij je kunt meespelen, zou natuurlijk nog beter zijn)jan390 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:45:
[...]
Livetiming kun je sowieso "gratis" kijken via Formula1.com (account aanmaken). Nadeel is wel dat de Viaplay en F1TV streams ongeveer 20 seconden achterlopen. Vandaar dat ik alles via F1TV (wedstrijd, boardcam & livetiming) kijk.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Viaplay is geen 90 euro, eerste 4 maanden totaal 20 euro, daarna de maand Augustus 9,99 en september, Oktober en November is 13,99 per maand. Ik kom dan op 71,95. Verschil met F1TVPRO is dan niet heel erg groot. Komt bij dat je Viaplay op twee streams tegelijk kunt zien, en volgens mij F1TVPRO niet. Dus als je dan Viaplay ook nog met iemand gaat delen ben je nog goedkoper uit.LongBowNL schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:43:
Je bent bij Viaplay €90 kwijt (9 maanden, eerste GP is 20 maart, laatste GP is 20 november). F1TV was €52 voor een heel jaar met de aanbieding. Dus daar zit naar mijn mening een substantieel verschil tussen.
Pffff, was zeker een lucky shot.. Nu weer dezelfde errorLa1974 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:26:
Zojuist de update voor F1 TV binnengehaald. Major update met nieuwe features geven ze aan.
Iemand een idee wat er nieuw is?[Afbeelding]
Net geupdate en…………..bij werkt Airplay naar mijn Samsung Q9 nu. Eerder met de oude versie kreeg ik steeds de BM2101 error. Stond op het punt een Chromecast te kopen om vanaf vrijdag op mijn tv te kunnen kijken. Heel fijn dat dit nog op tijd lijkt te zijn gefixed. Hopelijk geldt het ook voor de andere merken tv’s.
[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcus038 op 14-03-2022 21:15 ]
Dat ken ik maar die timings zijn minder compleet dan de app. Toch bedankt voor de tip.Rembock schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:52:
@CAPSLOCK2000 Ik gebruik Race Control en heb meerdere vensters met streams open tijdens het kijken (waaronder de live timings), als ik nu een race van vorig jaar selecteer lopen deze timings netjes mee met de main feed.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Op de website van desbetreffende series (F2 en F3) staat dat ze via F1TV (ook live) te zien zullen zijn hier in Nederland.noo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:31:
Volgens https://www.formula1.com/...WPJiS4uJQyQqnzMYesrH.html zijn er dit weekend ook weer Porsche en F2 en F3 races maar die zie ik nog niet in het schema bij F1TV staan. Worden die niet meer op F1TV uitgezonden dit seizoen?
Ziggo heeft ook de uitzendrechten zo te zien.
Porsche Supercup niet gecontroleerd maar dat zal mogelijk eveneens het geval zijn.
Testing, one, two ...
Ik zie op https://www.ziggosport.nl/programmagids/ geen F2 of F3. Die zie ik wel in het schema van Viaplay terugkomen. Dus ik denk dat F2 en F3 te zien zijn bij Viaplay en niet bij Ziggo.hardware-lover schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Op de website van desbetreffende series (F2 en F3) staat dat ze via F1TV (ook live) te zien zullen zijn hier in Nederland.
Ziggo heeft ook de uitzendrechten zo te zien.
Porsche Supercup niet gecontroleerd maar dat zal mogelijk eveneens het geval zijn.
Tja? Er staat toch echt Ziggo in het overzicht, meer kan ik er ook niet van maken?Extigo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Ik zie op https://www.ziggosport.nl/programmagids/ geen F2 of F3. Die zie ik wel in het schema van Viaplay terugkomen. Dus ik denk dat F2 en F3 te zien zijn bij Viaplay en niet bij Ziggo.
https://www.fiaformula2.c...YDQy/where-to-watch-us-f2 << edit: overzicht lijkt niet te kloppen wat Ziggo betreft.
Bij F3 staat hetzelfde.
Edit: geen F2 bij Ziggo zo te zien, wel F3 volgens deze info; en tevens verlengde de zender de contracten met de IndyCar, NASCAR, Formule 3, W-Series en Formule E.
[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2022 11:01 ]
Testing, one, two ...
Ziggo gaat het niet uitzenden, aldus hun uitzendschema. Het enige wat ik kan bedenken dat de websites van F2 en F3 nog niet geüpdatet zijn.hardware-lover schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:56:
[...]
Tja? Er staat toch echt Ziggo in het overzicht, meer kan ik er ook niet van maken?
https://www.fiaformula2.c...YDQy/where-to-watch-us-f2
Bij F3 staat hetzelfde.
Edit: Ik zie dat de F3 wel uitgezonden gaat worden bij Ziggo. Maar de F2 staat er niet bij
[ Voor 9% gewijzigd door Extigo op 15-03-2022 11:03 ]
Daar hebben ze blijkbaar de rechten idd niet voor, zie mijn edit.Extigo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Ziggo gaat het niet uitzenden, aldus hun uitzendschema. Het enige wat ik kan bedenken dat de websites van F2 en F3 nog niet geüpdatet zijn.
Edit: Ik zie dat de F3 wel uitgezonden gaat worden bij Ziggo. Maar de F2 staat er niet bij
Ik verwacht ze trouwens toch via F1TV te kunnen zien, wordt even wachten tot het raceweekend los gaat
Edit:
/f/image/2aAVZ9rTmAFJB6NmZyG8fFav.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2022 11:10 ]
Testing, one, two ...
Mijn keuze om o.a. voor F1TV Pro gekozen te hebben (voor al meer dan 1,5 jaar), is de mogelijkheid om op m'n beamerscherm meerdere onboards tegelijkertijd aan te hebben staan, terwijl op m'n TV, de main feed draait.Wachten... schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:38:
.. maar het grote voordeel is dat je Viaplay met 2 streams tegelijk kunt kijken.
Zou bij wijze van spreken alle onboards van de hele grid (dus 20 onboards), tijdens de start op m'n beamerscherm aan kunnen zetten, want de niet-officiele F1TV Apple TV app van Noah Fetz, trekt dat met gemak op een Apple TV 4K
Ik zou wel graag de race en de onboard van Max op 1 scherm (=mijn TV) zien.
[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 15-03-2022 15:28 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Die vraag is een tijd geleden al eens gesteld aan de ontwikkelaar van de alternatieve Android TV app, was blijkbaar toch te lastig om dat voor elkaar te krijgen.technorabilia schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:28:
Is zoiets als ^^^ ook mogelijk voor Android TV? Ik weet nu van Apple TV ^^^ en Race Control voor Windows, maar voor Android TV?
Ik zou wel graag de race en de onboard van Max op 1 scherm (=mijn TV) zien.
https://github.com/leonar...44#issuecomment-857524070
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2022 15:39 ]
Testing, one, two ...
(alleen via een USB stick, maar dat is natuurlijk butt)
[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 15-03-2022 15:43 ]
| Security Management |
Het als in F1 TV app? En op een Android TV?bord4kop schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
Ik krijg het vooralsnog helemaal niet werkend op mijn Philips TV
(alleen via een USB stick, maar dat is natuurlijk butt)
Dan kun je de apk sideloaden.
F1 TV (Android TV) 3.0.0.7-SP51.7.1 apk ergens downloaden en op een USB stick zetten.
Hierna de apk installeren vanaf de USB stick.
Ik moest eerst nog een File Explorer app installeren voordat ik de apk kon selecteren en installeren.
En je moet in de settings nog Install apps from external sources aanzetten maar dat wordt gevraagd als je de apk gaat installeren.
Of bedoel je wat anders?
👉🏻 Blog 👈🏻
En ook precies deze stappen gevolgd, maar ik zie de app niet in het app menu. Alleen op de USB stick.
Dus eerst via de file explorer de APK opgezocht en kon ik hem installeren.
Toen ik hem nergens in het menu van de TV kon vinden, ben ik weer via de file explorer naar de USB stick gegaan. Daar stond -alleen- de APK nog steeds. En die startte vanaf de USB stick. Maar de App is dus niet te vinden op de TV zelf.
Ergens doe ik iets fout denk ik..
[ Voor 35% gewijzigd door bord4kop op 15-03-2022 16:35 ]
| Security Management |
Even de link erbij: https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.htmldwdd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:08:
De eerste race kan gratis worden bekeken:
[Afbeelding]
en de voorwaarden: https://account.formula1.com/#/nl/subscription-terms
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 15-03-2022 17:33 ]
Je bent echt niet toevallig bezig met de mobiele versie? Deze komt namelijk niet als geïnstalleerde versie tevoorschijn. Indien je de Android TV versie hebt dan zou deze wel zichtbaar moeten zijn via het "normale" app overzicht.bord4kop schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:30:
Nee exact dat!
En ook precies deze stappen gevolgd, maar ik zie de app niet in het app menu. Alleen op de USB stick.
Dus eerst via de file explorer de APK opgezocht en kon ik hem installeren.
Toen ik hem nergens in het menu van de TV kon vinden, ben ik weer via de file explorer naar de USB stick gegaan. Daar stond -alleen- de APK nog steeds. En die startte vanaf de USB stick. Maar de App is dus niet te vinden op de TV zelf.
Ergens doe ik iets fout denk ik..
Testing, one, two ...

Zal het check / install nog een keer helemaal overnieuw doen vanavond..
| Security Management |
Home, Apps en dan even naar onderen gaan. De laatst geinstalleerde apps staan onderaan.
Edit:
Zag de laatste reacties niet.

Maar deze heb ik gebruikt:
https://www.apkmirror.com...sp51-7-1-release-release/
[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 15-03-2022 17:42 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Datum | Grand Prix van | Waar te zien |
24 april 2022 | Imola | RTL Duitsland |
3 juli 2022 | Silverstone | Channel 4 / RTL Duitsland |
4 september 2022 | Zandvoort | NOS / RTL Duitsland |
11 september 2022 | Monza | RAI Sport + |
13 november 2022 | Sao Paolo | RTL Duitsland |
Voor wie de RTBF kan ontvangen (ik vermoed alleen Belgen):
Datum | Grand Prix van | Waar te zien |
28 augustus 2022 | Spa-Francorchamps | RTBF La Deux / Tipik |
Channel 4 zendt dit jaar geen enkele wedstrijd alleen Silverstone live uit, maar ook weer niet, want op kwalificatie- en wedstrijd dagen is er om 20:30 Nederlandse tijd een samenvatting te zien. Een samenvatting klinkt wat sober, maar het is een samenvatting van tweënhalf uur lang.
[ Voor 138% gewijzigd door dmantione op 15-03-2022 22:27 ]
RTBF zendt de (meeste) kwalificaties en races uit in België. Sporza zendt Spa ook elk jaar uit.dmantione schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:19:
Als je de Formule 1 gratis wilt ontvangen zijn er dit jaar de volgende mogelijkheden:
Datum Grand Prix van Waar te zien 24 april 2022 Imola RTL Duitsland 3 juli 2022 Silverstone RTL Duitsland 4 september 2022 Zandvoort NOS / RTL Duitsland 11 september 2022 Monza RAI Sport + 13 november 2022 Sao Paolo RTL Duitsland
Voor wie de RTBF kan ontvangen (ik vermoed alleen Belgen):
Datum Grand Prix van Waar te zien 28 augustus 2022 Spa-Francorchamps RTBF La Deux / Tipik
Beeld en geluid is dik in orde.
Het is dan wel geen 4K maar voor het geld kun je jezelf geen buil vallen.
Bij mij heeft de update niet geholpen. Nog steeds de BM2101 error bij AirPlay icm LG C8. Heb daarom m’n abonnement maar opgezegd en ga alsnog voor ViaPlay via Ziggo.MrMarcus038 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:07:
[...]
Pffff, was zeker een lucky shot.. Nu weer dezelfde error![]()
Net geupdate en…………..bij werkt Airplay naar mijn Samsung Q9 nu. Eerder met de oude versie kreeg ik steeds de BM2101 error. Stond op het punt een Chromecast te kopen om vanaf vrijdag op mijn tv te kunnen kijken. Heel fijn dat dit nog op tijd lijkt te zijn gefixed. Hopelijk geldt het ook voor de andere merken tv’s.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Chromecast werkt prima. Via Edge op de Xbox series x werkt ook en lijkt de kwaliteit wat beter te zijn.
HDMI vanuit laptop is ook mogelijk, maar nog niet geprobeerd.
Het werkt prima vanaf een stick, dus progsel en TV vinden elkaar lief. Waaarom dan niet via de App Store? Waarom kan ik het ding niet installeren via apkmirror??
Wat een gezeik, ben al twee uur bezig
| Security Management |
Heb jij een bron Channel 4 (Schotel, Astra 2) Silverstone niet uitzend in 2022? De deal is in 2019 voor meerdere jaren aangegaan, maar nooit gespecificeerd. Volgens deze bron en deze bron zen Channel 4 de race wel uit. Die laatste bron heeft het ook over Abu Dhabi, maar dat was een eenmalige deal voor zover ik het weet. Als er een bron is dat Channel 4 niet Silverstone uitzend in 2022, laat het weten dan zal ik de start post waar de FTA uitzendingen in staan aanpassen.dmantione schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:19:
Als je de Formule 1 gratis wilt ontvangen zijn er dit jaar de volgende mogelijkheden:
...
Channel 4 zendt dit jaar geen enkele wedstrijd live uit, maar ook weer niet, want op kwalificatie- en wedstrijd dagen is er om 20:30 Nederlandse tijd een samenvatting te zien. Een samenvatting klinkt wat sober, maar het is een samenvatting van tweënhalf uur lang.
RTBF La Deux zal ik toevoegen, ik zie dat het bij Caiway en Delta is te ontvangen in NL.
Overigens is er aangeven dat er bij viaplay 6 wedstrijden gratis te zien zouden zijn, waaronder Zandvoort. Aangezien meerdere bronnen dit melden, acht ik dat dit waar is, echter details ontbreken daarover. Het kan zijn dat het dezelfde wedstrijden zijn als al zijn genoemd....
Everything is better with Bluetooth
Deze berichten zijn uit mei 2021, toen men ook nog dacht dat Olav Mol zou meegaan. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.jeanj schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:44:
[...]
Overigens is er aangeven dat er bij viaplay 6 wedstrijden gratis te zien zouden zijn, waaronder Zandvoort.
Je hebt gelijk, ik dacht dit te concluderen op basis van tekst op de website van Channel 4, maar die conclusie klopt niet en jouw bronnen zijn een stuk duidelijker. Ik heb Channel 4 in mijn tabelletje gezet.jeanj schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:44:
[...]
Heb jij een bron Channel 4 (Schotel, Astra 2) Silverstone niet uitzend in 2022? De deal is in 2019 voor meerdere jaren aangegaan, maar nooit gespecificeerd. Volgens deze bron en deze bron zen Channel 4 de race wel uit.
Elk jaar is het onduidelijk of ze het wel of niet hebben. Sky heeft nog tot 2024 de rechten maar hoelang de Channel 4 - Sky overeenkomst voor zowel Silverstone als de samenvattingen geldig is blijft een raadsel....dmantione schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:06:
[...]
Je hebt gelijk, ik dacht dit te concluderen op basis van tekst op de website van Channel 4, maar die conclusie klopt niet en jouw bronnen zijn een stuk duidelijker. Ik heb Channel 4 in mijn tabelletje gezet.
Was zeer verbaasd dat men Abu Dhabi uitzond, en is wist het pas na de race toen ik mijn opnames doorkeek (automatisch opgenomen...)
Het is oud, maar beide bronnen geven aan dat het niet zeker was dat Olav mee zou gaan.dmantione schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:06:
[...]
Je hebt gelijk, ik dacht dit te concluderen op basis van tekst op de website van Channel 4, maar die conclusie klopt niet en jouw bronnen zijn een stuk duidelijker. Ik heb Channel 4 in mijn tabelletje gezet.
Maar omdat meerdere serieuze media het melden moet het wel uit een persbericht komen. Dus 5 seconden gegooglede et voilá
Dus Nent, belofte maakt schuld (het zal wel Silverstone, Imola, Spa, Sao Paolo en nog 1 andere zijn....)...
In the Netherlands, Viaplay will show all Formula 1® races live, along with every qualifying session and free practice, between 2022-2024. The coverage will be led by world-class Dutch commentators and experts, and will feature extensive and innovative studio programming. Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events. ....
[ Voor 54% gewijzigd door jeanj op 15-03-2022 22:25 ]
Nu komend weekend maar eens zien hoe het werkt! Vindt de ~150 euro per jaar die het via viaplay zou kosten toch echt wat te gortig maar dit is nog wel de moeite waard.
Dus:
1) F1TV aan op tv, zonder commentaar. Geluid van de race wel hoorbaar op tv.
2) Grandprixradio op telefoon streamen naar een bluetooth speaker (voor betere kwaliteit audio)
3) sliden om gelijk te laten lopen.
Dit weekend maar eens kijken hoe goed dat werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door gysman11 op 16-03-2022 12:22 ]
Ik begreep uit de podcast van GrandPrixRadio dat geluiden van de race zelf, zoals auto's en boordradio ook via de app gestreamd worden. Dus dat betekent dat je die geluiden dubbel hebt.gysman11 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
App van grandprix radio is vernieuwd, en bevat nu de "slider" waarmee het mogelijk moet zijn om het geluid van grandprixradio (= het commentaar van Olav) gelijk te laten lopen met de beelden van F1TV.
Dus:
1) F1TV aan op tv, zonder commentaar. Geluid van de race wel hoorbaar op tv.
2) Grandprixradio op telefoon streamen naar een bluetooth speaker (voor betere kwaliteit audio)
3) sliden om gelijk te laten lopen.
Dit weekend maar eens kijken hoe goed dat werkt.
Zou er een manier zijn om het geluid naar Sonos te streamen?gysman11 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
...
...
Dat kun je natuurlijk gewoon zo testen door nu de app te openen en proberen te streamen naar je Sonos.RF1000 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Zou er een manier zijn om het geluid naar Sonos te streamen?
"When you grow up your heart dies"
https://grandprixradio.nl/radio-luisteren
Ziggo voegt Viaplay-app toe op Mediabox Next #Viaplay #NENT #Ziggo #MediaboxNext #Formule1 #media @ZiggoCompany @ZiggoWebcare @VodafoneZiggo #nent_group @viaplay_nl @viaplaysportnl https://t.co/2KeIJqtuCe pic.twitter.com/lmBr4mCIXd
— Totaal TV (@TotaalTV) 16 maart 2022
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij gaat streamen naar Sonos (nog) niet lukken met de GP Radio app. Het kan wel via b.v. TuneIn of Juke, maar dan ontbreekt uiteraard de synchronisatie-optie.RF1000 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Zou er een manier zijn om het geluid naar Sonos te streamen?
Ik heb die app meteen verwijderd, want ik vond het nogal vervelend dat die op de achtergrond actief bleef en luidruchtige notificaties stuurde (wat anderen misschien juist prettig vinden). Linkje werkt prima!sjaool schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:09:
Het live commentaar syncen met de Grandprixradio app gaat via een weblink. Je hebt de app dus niet eens perse nodig.
https://grandprixradio.nl/radio-luisteren
TuneIn heeft een timeshift functie, dus zo wel moeten lukken.Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Volgens mij gaat streamen naar Sonos (nog) niet lukken met de GP Radio app. Het kan wel via b.v. TuneIn of Juke, maar dan ontbreekt uiteraard de synchronisatie-optie.
XBL gamertag StayingPow3r
[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 16-03-2022 16:26 ]
Ik zie deze optie niet (in de Pro versie?). Ik kan vanuit de TuneIn app ook niet streamen naar Sonos, maar alleen als service toevoegen binnen de Sonos app. Daarbij zijn de opties erg beperkt. TuneIn Pro werkt al helemaal niet samen met Sonos.Mr. Freeze schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:10:
[...]
TuneIn heeft een timeshift functie, dus zo wel moeten lukken.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb de gratis versie op iOS. Ik kan AirPlay doen, evenals casten. Sonos ben ik helaas niet bekend mee.Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:30:
[...]
Ik zie deze optie niet (in de Pro versie?). Ik kan vanuit de TuneIn app ook niet streamen naar Sonos, maar alleen als service toevoegen binnen de Sonos app. Daarbij zijn de opties erg beperkt. TuneIn Pro werkt al helemaal niet samen met Sonos.
/f/image/KO1aO1DXhN2RH8M3kmGzyh2x.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-03-2022 17:16 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Lees even een paar post terug, bijvoorbeeld dinsdag 15 maart 2022 21:44. Zie ook de topic start.Snowhite0901 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:08:
Ik dacht ergens gezien te hebben dat de eerste race gratis was bij viaplay. Is nu al bekend welke 6 races daar gratis te kijken zijn? Hopelijk overlappen die zoveel mogelijk de tijd tot juni;)
[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 16-03-2022 18:45 ]
Welke App heb je geinstalleerd als ik het vragen mag?Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:57:
Ik ben nieuw op F1 TV Pro en kijk thuis bij voorkeur op mijn TV (Philips 55OLED935) met de Android TV app. Ik ben tevreden met de beeldkwaliteit en het Engelse commentaar. Ik vind het wel jammer dat ik via de Android TV app geen mogelijkheid zie om documentaires te kijken, zoals het recent toegevoegde “Beyond all Limits” (3 afleveringen). Ik hoop dat deze optie alsnog zal worden toegevoegd. Nu kan ik deze documentaires wel “casten” naar mijn TV vanaf mijn iPad, maar dan is de kwaliteit toch wat minder.
Ik heb namelijk de laatste versie voor Android TV gesideload en daarmee kan ik wel de docu's vinden en kijken, waaronder Beyond all limits.
Betreft deze:
https://www.apkmirror.com/apk/formula-one-digital-media-limited/f1-tv-android-tv/f1-tv-android-tv-3-0-0-7-sp51-7-1-release-release/
Lang verhaal kort: wat is de beste manier om te kijken? Ik heb namelijk totaaaaal geen verstand van Chrome kast, heb het niet eens, of wat dan ook.
Viaplay via KPN aanschaffen? Een account aanmaken via de TV App? Kan ik dan ook gebruik maken van de zender op de televisie, enkel de Viaplay app (tv, ipad, iphone) of beide?
[ Voor 17% gewijzigd door JoteW op 16-03-2022 19:00 ]
Twente komt eraan!
Thx, nog niet bekend welke dus.jeanj schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:45:
[...]
Lees even een paar post terug, bijvoorbeeld dinsdag 15 maart 2022 21:44. Zie ook de topic start.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Lijkt wel te kunnen. Zelfs zonder de app of webpagina. Grandprixradio is gewoon te beluisteren va myTuner radio in de Sonos app!Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Volgens mij gaat streamen naar Sonos (nog) niet lukken met de GP Radio app. Het kan wel via b.v. TuneIn of Juke, maar dan ontbreekt uiteraard de synchronisatie-optie.
Bedankt voor je reactie. Ik heb F1 TV Player, die ik een paar maanden geleden op mijn TV heb gedownload in de Google Play Store. Ik kan geen versienummer ontdekken. Ik heb zojuist nog eens gekeken in de Play Store, maar ik kan nu helemaal geen F1 TV app meer vinden. Jouw versie is duidelijk een andere, maar ik heb geen idee hoe ik buiten de Play Store om een app op mijn TV kan installeren.marcello14 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:47:
[...]
Welke App heb je geinstalleerd als ik het vragen mag?
Ik heb namelijk de laatste versie voor Android TV gesideload en daarmee kan ik wel de docu's vinden en kijken, waaronder Beyond all limits.
Betreft deze:
https://www.apkmirror.com/apk/formula-one-digital-media-limited/f1-tv-android-tv/f1-tv-android-tv-3-0-0-7-sp51-7-1-release-release/
Volgens mij heb ik deze:
:strip_exif()/f/image/UJNXl0HvXzcxtgQvvKi7RVhK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Seafox op 16-03-2022 20:41 ]
Ok, dat is wel een andere app dan degene die ik gebruik idd.Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb F1 TV Player, die ik een paar maanden geleden op mijn TV heb gedownload in de Google Play Store. Ik kan geen versienummer ontdekken. Ik heb zojuist nog eens gekeken in de Play Store, maar ik kan nu helemaal geen F1 TV app meer vinden. Jouw versie is duidelijk een andere, maar ik heb geen idee hoe ik buiten de Play Store om een app op mijn TV kan installeren.
Volgens mij heb ik deze:
[Afbeelding]
De link die ik deelde is van de officiele app, die zou ik sowieso installeren via sideloading (Google is your friend).
Ik heb op mijn tv TV File Commander staan, die kan je in de Google Play store terugvinden.
Hierin heb je de mogelijkheid om je google-drive account toe te voegen.
Als dat gedaan is de APK die je wilt sideloaden in je eigen google drive zetten (via PC of mobiel) en deze dan openen via TV file commander op je android tv. Scheelt geklooi met usb sticks etc...
Succes en mocht je vast lopen laat het mij weten.
Die onofficiële versie moest de Play Store verlaten (schrijft de ontwikkelaar), en updates daarvoor zullen in de toekomst handmatig moeten worden bijgewerkt.Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb F1 TV Player, die ik een paar maanden geleden op mijn TV heb gedownload in de Google Play Store. Ik kan geen versienummer ontdekken. Ik heb zojuist nog eens gekeken in de Play Store, maar ik kan nu helemaal geen F1 TV app meer vinden. Jouw versie is duidelijk een andere, maar ik heb geen idee hoe ik buiten de Play Store om een app op mijn TV kan installeren.
Volgens mij heb ik deze:
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen. Toch wel een beetje vreemd dat deze officiële app niet in de Play Store van mijn TV staat.marcello14 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Ok, dat is wel een andere app dan degene die ik gebruik idd.
De link die ik deelde is van de officiele app, die zou ik sowieso installeren via sideloading (Google is your friend).
Ik heb op mijn tv TV File Commander staan, die kan je in de Google Play store terugvinden.
Hierin heb je de mogelijkheid om je google-drive account toe te voegen.
Als dat gedaan is de APK die je wilt sideloaden in je eigen google drive zetten (via PC of mobiel) en deze dan openen via TV file commander op je android tv. Scheelt geklooi met usb sticks etc...
Succes en mocht je vast lopen laat het mij weten.
Deze app staat niet meer in de Play Store, maar is naar mijn idee wel het fijnst voor Android TV. Cleane layout, werkt snel, stabiel en schakelt zowat instant naar 1080p50.Seafox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Volgens mij heb ik deze:
[Afbeelding]
Gebruik die ook altijd, maar moest vandaag toch even de officiële installeren toen ik een docu wilde bekijken op F1TV, die kon ik niet terug vinden .cordonbleu schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:34:
[...]
Deze app staat niet meer in de Play Store, maar is naar mijn idee wel het fijnst voor Android TV. Cleane layout, werkt snel, stabiel en schakelt zowat instant naar 1080p50.
Ik kom hierop uit:abe26 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:00:
[...]
Viaplay is geen 90 euro, eerste 4 maanden totaal 20 euro, daarna de maand Augustus 9,99 en september, Oktober en November is 13,99 per maand. Ik kom dan op 71,95. Verschil met F1TVPRO is dan niet heel erg groot. Komt bij dat je Viaplay op twee streams tegelijk kunt zien, en volgens mij F1TVPRO niet. Dus als je dan Viaplay ook nog met iemand gaat delen ben je nog goedkoper uit.
1e 4 maand 5€ pm
(Maart/April/Mei/Juni) = 20€
Dan tm 1Aug 9.99
(Juli) = 9,99€
Dan 13.99 per maand
(Aug/Sept/Okt/Nov) = 55,96€
Samen: €84,96
[ Voor 30% gewijzigd door GewoonDennis op 18-03-2022 06:26 ]
Ik heb op de laptop voor de zekerheid racecontrol geïnstalleerd.. Wat is de mooiste beleving om er gebruik van te maken?
Is dit iets voor je?Frank1973 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:56:
Ik heb op de laptop voor de zekerheid racecontrol geïnstalleerd.. Wat is de mooiste beleving om er gebruik van te maken?
Eerlijk gezegd vind ik de app update die met veel bombarie was aangekondigd nogal tegenvallen. Er is alleen een linkje toegevoegd naar de web player die met je browser wordt geopend. Waarom bouwen ze die functie niet gewoon in de app in?sjaool schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:02:
[...]
Dat kun je natuurlijk gewoon zo testen door nu de app te openen en proberen te streamen naar je Sonos.
Maar goed, we gaan komend weekend zien hoe goed (of niet) het werkt met het instellen van de vertraging...
Sky will broadcast the 2022 season of F1 in HDR for the first time. Sky Q already supports 4K / 50fps broadcasts of F1, and will now get the added benefit of HDR pic.twitter.com/mxPn6VI91T
— Tom Warren (@tomwarren) 17 maart 2022
[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2022 10:47 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, dat viel mij ook nog al tegen. Heb je een app en wordt je vervolgens doorverwezen naar een weblink.Mr Magic schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik de app update die met veel bombarie was aangekondigd nogal tegenvallen. Er is alleen een linkje toegevoegd naar de web player die met je browser wordt geopend. Waarom bouwen ze die functie niet gewoon in de app in?
Maar goed, we gaan komend weekend zien hoe goed (of niet) het werkt met het instellen van de vertraging...
Kijk even een race van vorig seizoen, dan kan je spelen met de opties van de Apple TV app.Frank1973 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:56:
Even voor de F1TV gebruikers. Voor mij de eerste keer. Ik kijk via de Apple TV naar de race op het grote scherm. Wat als ik nu onboards en zo wil bekijken. Moet dat dan op een ander device bv laptop? Of kan dat ook op de TV met pic in pic? Is voor mij nog even onduidelijk.
De non-official F1TV app installeren van Noah Fetz.Frank1973 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:56:
Even voor de F1TV gebruikers. Voor mij de eerste keer. Ik kijk via de Apple TV naar de race op het grote scherm. Wat als ik nu onboards en zo wil bekijken. Moet dat dan op een ander device bv laptop? Of kan dat ook op de TV met pic in pic? Is voor mij nog even onduidelijk.
Hier kun je meerdere kanalen in één scherm plaatsen.
https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Als het niet al te veel moeite is zou ik die layout ook graag ontvangen.Rembock schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Is dit iets voor je?-> Rembock in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"
Ik heb hem zelf al proberen te maken maar werkt nogal onhandig naar mijn mening.
Ik hoorde een paar weken geleden al dat F1 dit wilde gaan, 4k50 met HDR... Als als als, Ziggo de rechten nog had, hadden we hier zeer waarschijnlijk gewoon op mee kunnen liften.
Vorig jaar, begin maart heeft F1TV de upgrade gedaan van 25p naar 50p.. Duimen dat ze ergens dit seizoen het aan durven om er weer een schepje boven op te doen.
Dus een heel jaar speciaal een kanaal openen voor Bottas...Drie speciale onboardkanalen: live meekijken bij Max Verstappen
De abonnees van de nieuwe aanbieder kunnen ook ieder weekend genieten van live onboardbeelden van enkele coureurs. Zo zijn alle verrichtingen van Max Verstappen te volgen via een speciaal kanaal. Ook is er het gehele jaar een onboardkanaal van Valtteri Bottas beschikbaar. Per weekend zal er een derde coureur aan worden toegevoegd. Dit zal elke GP een andere rijder zijn. Komend weekend zijn alle verrichtingen van Lewis Hamilton te volgen.

Jeetje wat slecht van me

Totaal overheen gelezen!
Thanks a lot!
Dat is om de Finse Viaplay abonnees te pleasen natuurlijk. In de UK zenden ze niet uit dus kunnen ze de Britten mooi roulerensjaool schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:13:
https://nl.motorsport.com...-f1-uitzendingen/9069278/
[...]
Dus een heel jaar speciaal een kanaal openen voor Bottas...
Dan ben je als Nederlandse abonnee er mooi klaar mee. Doe mij dan toch maar F1TV Pro dan kan ik zelf kiezen. O wacht, ik heb F1TV Pro...noo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:30:
[...]
Dat is om de Finse Viaplay abonnees te pleasen natuurlijk. In de UK zenden ze niet uit dus kunnen ze de Britten mooi rouleren
Afsluiten via de app met betalen via de app store van het OS. Dan heb je volgens mij wel meer keuze on betaalmogelijkheden.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:08:
Ik kan alleen maar naar Viaplay evt via Ziggo gezien f1tv alleen met credit card is.
Door bewindvoering kan dit niet(meer)RobertMe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Afsluiten via de app met betalen via de app store van het OS. Dan heb je volgens mij wel meer keuze on betaalmogelijkheden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De herhaling is een 1:1 kopie van de live uitzending, vanaf ongeveer 5 minuten voor de start tot en met de huldiging.Giel1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:36:
Is het mogelijk om via hun website de race terug te kijken zonder spoilers e.d.? Heb pas eind vorige week een abonnement afgesloten dus heb nog geen idee van hoe de omgeving er uit ziet op een racedag.
Hangt er vanaf in welk buitenland je zit. Zie: https://support.f1.tv/s/a...travelling?language=en_USAmple Energy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
Heeft iemand hier Viaplay of F1TV Pro afgesloten in Nederland en gebruikt in het buitenland? Ik vind €65 voor 22-23 GP's live kijken niet verkeerd, maar >€100 (Viaplay is zelfs €420) gaat me te ver. Ik hoop daarom te kunnen meeliften op de Nederlandse aanbiedingen. Volgens Viaplay en F1.com kan het niet. Ik ben wel van plan om een proefabonnement te nemen op F1TV Pro en het gewoon te proberen, maar ik hoor graag praktijkervaringen.
Er zijn geen spoilers.Giel1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:36:
Even een vraagje voor de ervaren F1TV-kijkers: ik kan a.s. zondag om 16.00 uur de race helaas niet kijken vanwege sociale verplichtingen. Ik ben daarom van plan om race 's avonds pas te gaan kijken. Is het mogelijk om via hun website de race terug te kijken zonder spoilers e.d.? Heb pas eind vorige week een abonnement afgesloten dus heb nog geen idee van hoe de omgeving er uit ziet op een racedag.
Sinds kort hebben ze ook de optie toegevoegd om vertraagd te kunnen kijken. Dat was nogal een geklooi vroeger:
Dan kon je live kijken en snel terugspoelen en dan zorgen dat je niet naar het beeld keek
Nu heb je de optie: Play from start.
De F1TV interface laat nooit resultaat spoilers zien van wedstrijden, ook niet van wedstrijden in het verleden.
Ik doe het andersom. Heb F1tv via Google afgesloten in Turkije(lekker goedkoop) en gebruik het in Nederland.Ample Energy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
Heeft iemand hier Viaplay of F1TV Pro afgesloten in Nederland en gebruikt in het buitenland? Ik vind €65 voor 22-23 GP's live kijken niet verkeerd, maar >€100 (Viaplay is zelfs €420) gaat me te ver. Ik hoop daarom te kunnen meeliften op de Nederlandse aanbiedingen. Volgens Viaplay en F1.com kan het niet. Ik ben wel van plan om een proefabonnement te nemen op F1TV Pro en het gewoon te proberen, maar ik hoor graag praktijkervaringen.
In NL kopen en ergens anders gebruiken moet dus geen enkel probleem zijn.
Er zit wel verschil in content per land: https://support.f1.tv/s/a...travelling?language=en_US
p.s. waarom wil je in NL kopen? Er zit geen verschil in de abonnementen.
De app is in het Engels en de taal van het verslag tijdens de race, kwali etc kun je zelf instellen.
Kunt on the fly schakelen tussen Nederlands en Engels bijvoorbeeld. AL hebben ze de eerste maanden geen NL commentaar dit jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-03-2022 16:12 ]
Dan de typische NL vraag: hoeveel kost het via afsluiten in Turkije dan?AndereKoekoek schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Ik doe het andersom. Heb F1tv via Google afgesloten in Turkije(lekker goedkoop) en gebruik het in Nederland.
En wat bedoel je als je zegt 'via Google'?
Excuses als dit valt onder het omzeilen van geografische barrières, ik zie het meenemen van een abonnement op vakantie niet zo:Ample Energy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
Ik heb de laatste race van 2021 tijdens mijn reis naar Zuid-Oost Azië rechtstreeks via mijn NL abo op F1TV gekeken, kan me niet meer herinneren of dat met of zonder hulp van NordVPN was. Dat F1TV abonnement was vorig jaar gratis via Ziggo.
Ik heb daar ook het abonnement voor dit jaar afgesloten op een nieuw account, dat moest wel via VPN regio Nederland. Abonnement op dat moment afgenomen wegens een promotie, met als doel om het dit jaar in NL te gebruiken.
De “race” in Spa kon ik op de Canarische Eilanden gewoon kijken, zonder VPN.
Ik betaal tussen de 2,50 en 2,60 Euro per maand ongeveer. Afhankelijk van de koers van de Turkse Lira.jkrol schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:15:
[...]
Dan de typische NL vraag: hoeveel kost het via afsluiten in Turkije dan?
En wat bedoel je als je zegt 'via Google'?
Heb het abonnement afgesloten vanuit de Android app en dan wordt je naar Google Pay geleid voor de betaling.
Volgens mij valt dit wel onder de topic warning: Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Dat kan ook met PayPal en Google Playstore of Apple Store tegoed. Even bij Primera een kaart kopen en daar je de benodigde hoeveelheid tegoed opzetten, inwisselen bij de Play Store en dan F1TV Pro afsluiten. Dat werkte voor mij het beste en het eenvoudigste.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:08:
Ik kan alleen maar naar Viaplay evt via Ziggo gezien f1tv alleen met credit card is.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 17-03-2022 16:30 ]
Doet me goed om dit deuntje weer te horen. Kijk uit naar dit weekenddnmw2705 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:56:
Voor de liefhebbers:
De introtheme van F12022
F12022 introtheme

Wow, hey, bedankt!noo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Hangt er vanaf in welk buitenland je zit. Zie: https://support.f1.tv/s/a...travelling?language=en_US
Bij F1.com heb ik het via chat en e-mail gevraagd en ergens tussen de 36 A4 aan Amerikaanse hoop dat ik en mijn familie veilig zijn temidden een pandemie en dat ze hun best doen de ultieme ervaring te bieden stond toch echt heel duidelijk dat het in het buitenland niet zou werken. Maar na het lezen van de pagina die jij linkt heb ik wel het vertrouwen om een jaarabonnement af te sluiten.
Heb ik gezien, maar het enige dat me echt interesseert is live de races en de kwalificaties kijken en dat is hier ook beschikbaar. Voor mij zou het in de praktijk dus geen verschil in content moeten betekenen, als dat er al is.AndereKoekoek schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Ik doe het andersom. Heb F1tv via Google afgesloten in Turkije(lekker goedkoop) en gebruik het in Nederland.
In NL kopen en ergens anders gebruiken moet dus geen enkel probleem zijn.
Er zit wel verschil in content per land: https://support.f1.tv/s/a...travelling?language=en_US
p.s. waarom wil je in NL kopen? Er zit geen verschil in de abonnementen.
De app is in het Engels en de taal van het verslag tijdens de race, kwali etc kun je zelf instellen.
Kunt on the fly schakelen tussen Nederlands en Engels bijvoorbeeld. AL hebben ze de eerste maanden geen NL commentaar dit jaar.
En in NL vanwege de kosten. F1TV Pro is waar ik woon 2x zo duur en Viaplay 3x. En omdat ik nog een NL paspoort heb en een NL huisadres kan invullen bij het afrekenen heb ik bij eventuele problemen nog wat om mee te zwaaien. Dat heb ik niet voor Turkije en de paar euro die dat me nog extra zou kunnen besparen is me dan het risico niet waard.
Heb er zin in! Veel plezier mensen!
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 17-03-2022 20:20 ]
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2