Mfpower schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:29:
[...]
Ondertussen neemt iedereen elkaar hier de maat terwijl nog amper duidelijk is wat de effecten van maatregelen nou eigenlijk zijn, en op welke manier / hoe bijvoorbeeld kwetsbaren beschermd moeten worden. Laat staan dat iemand dat zelf kan afwegen of daarmee bezig is / kan zijn / moet zijn.
Men neemt elkaar de maat zodra zonder verdere argumenten maatregelen worden afgedaan als niet effectief, omdat, als je tussen de regels doorleest, men ze niet leuk vindt en men niet bereid is persoonlijke ongemakken te ondergaan zelfs wanneer dit voor de samenleving in z'n geheel baat zou hebben.
Nadruk op "zou". Het kan immers zijn dat ook bewezen wordt dat men inderdaad gelijk heeft, maar daar waar men aan de ene kant bereid is te accepteren dat dat het resultaat van een evaluatie is, is de andere kant voor geen enkel argument ontvankelijk en heb ik ook niet de illusie dat enig vorm van wetenschappelijk bewijs geaccepteerd zal worden.
Het liefste zie ik vandaag nog een onderzoek verschijnen wat die maskers tot volstrekt onnuttig verklaart en een lockdown ineffectief, ook al staat het haaks op hoe ik hier achter stond destijds. Dat zou immers betekenen dat we ze nooit meer hoeven te gebruiken, wat mij een stuk belangrijker is dan achteraf m'n gelijk te krijgen over m'n standpunten in 2020/2021

Niet iedereen is een "tweaker" die het grote plaatje continu afweegt tegen zijn eigen belangen.
Dat is ook in orde. Het probleem is dat er mensen zijn die daartoe perfect in staat zijn, of het haarfijn uitgelegd krijgen, maar hier alsnog geen boodschap aan hebben. Dat mag, maar voel je dan niet aangevallen als anderen rechtzetten wat zojuist kromgepraat is.