D-e-n schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:17:
[...]
Volgens mij is dit nu al duizend keer uitgelegd: de modellen gaan van een pessimistische inschatting over de besmetting van Omikron tot een optimistische inschatting. Is het zo gek dat dan de pessimistische inschatting gekozen wordt, wetende hoe het bij een eerdere golf mis ging?
De modellen zijn er om ziekte verspreiding te bepalen. Maar ze houden vaak veel te weinig rekening met menselijk gedrag. Omdat we als mensen gewoon moeilijk te modelleren zijn.
Als je mensen dus 1/3 van de dag opsluit hebben ze 1/3 minder sociale contacten dus 1/3 minder verspreiding. Leuk in theorie maar mensen gaan dan gewoon daar omheen werken.
Sportschool na 18:00 gesloten, geen probleem ga ik wel tijdens de lunch sporten.
Restaurant na 17:00 dicht, ok dan gaan we wel lunchen.
Kroeg dicht, ok halen we een kratje en gaan we bij henk thuis zitten.
Mag je niet naar huis na 20:00 ok dan maken we er een slaap feestje van.
QR code? O dan ga ik wel naar een kroeg die niet controleert.
Ik heb geen getallen over hoe vaak het gebeurde maar ik weet dat heel veel mensen wel een creatieve manier hadden om de regels leefbaar te houden voor zichzelf.
Je doet nu alsof iedereen de regels twee jaar lang aan de laars gelapt heeft. Dat is gewoon niet waar. Wat wel waar is: als iedereen gewoon altijd de basismaatregelen (afstand houden, thuis blijven bij klachten, thuiswerken) dan waren de pieken van de golven een flink stuk lager geweest. We kunnen dus boos zijn op het kabinet maar laten we vooral ook boos zijn op onszelf.
Thuiswerken? Tja misschien moet je Rutte daar dan even op aanspreken over dat thuiswerken.
Jij beweerd overigens dat de rest van nederland zich niet aan de basisregels heeft gehouden maar wie zegt dat dit zo is. Alleen de extreme regels als lockdowns dat was voor veel mensen gewoon een brug te ver. Zeker voor singles die thuiswerken zou dat 2 maanden eenzame opsluiting betekenen.
Heb je daar ook actuele cijfers van hoeveel zorg er nu nog uitgesteld word. We lopen natuurlijk gigantisch achter dus dat gaat nog wel even duren. Aangezien er al heel veel mensen met covid in het ziekenhuis komen is dit niet al gewoon planbare zorg??
[
Voor 10% gewijzigd door
Shadowhawk00 op 09-02-2022 09:31
]