CMD-Snake schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:30:
'Coronacijfers gunstig, volgende week meer versoepelingen'
De welbekende Haagse bronnen meldden zich weer. Er staan weer versoepelingen in de sterren, zo zouden stadions en theaters meer van hun capaciteit mogen gaan gebruiken. Het nachtleven zou ook hervat kunnen worden, al zijn de voorwaardes hiervoor nog ongewis. De afschaffing van de coronapas zou niet gebeuren, daar zou het nog te vroeg voor zijn aldus deze bronnen. Het kabinet zou ook werken aan een afbouw van het grootschalig testen en het afbouwen van de grootschalige vaccinatiecampagne. Monitoren van het virus zou hierna meer steekproefsgewijs moeten plaatsvinden. Dit alles wordt mogelijk komende dinsdag al aangekondigd door minister Kuipers.
Het vasthouden aan de coronapas tegenover het snel teruglopende nut plus de groeiende maatschappelijke weerstand is ronduit verbazingwekkend. Ik krijg het idee dat het kabinet enkel versoepelingen wil doorvoeren als dit op hun voorwaarden gaat, niet omdat anderen dit wensen. Is dit nu een soort kwestie van trots? Soort van iets gebeurt pas als ik zeg dat iets gebeurt? Met de avondklok leek er eenzelfde patroon te zijn: hoe groter de afkeer werd, hoe meer het kabinet vast bleef houden aan de maatregel.
Hoe kan je nou testen afbouwen en de CTB in stand willen houden? Die twee zijn met elkaar verbonden voor het Genezen vinkje.
bazzemans schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:22:
@
CMD-Snake, oprechte vraag. Heb jij altijd zo'n negatief wereldbeeld gehad of is dat iets van de afgelopen jaren, mede ingegeven door de Coronacrisis?
Het valt mij op dat je alles met negativiteit en achterdocht benaderd. Ik ben voorstander van het kritisch benaderen van instanties, zoals de overheid, en soms kan ik mij best vinden kanttekeningen die je maakt. De nuance lijkt alleen compleet te ontbreken en aan de voorkant lijk je uit te gaan van het slechtste. Dat vind ik soms best moeilijk om te lezen.
Dat komt denk ik omdat er veel beslissingen niet altijd met (voor mij) de meest zuivere motieven zijn genomen. De invoering van de mondkapjesplicht was bij mij het breekpunt. De invoeringsstukken waren van bedenkelijk niveau, op (grond)wettelijke kritiek werd nauwelijks stilgestaan of gereageerd en de antwoorden in debatten waren tenenkrommend. Kwam er op neer dat men niet zo moest zeuren en doe nou maar.
Daar kwam niet veel later een lockdown nog overheen, terwijl men na de eerste lockdown plechtig erover had de scholen niet weer te sluiten, maar men deed dat toch. Het zou niet de laatste gebroken belofte zijn. Die invoering was ook al niet te fris. Eerst sta je iedereen toe te testen per 1-12-2020, daardoor veel meer testen en dus automatisch meer gevonden besmettingen. Dan ga je die toegenomen cijfers gebruiken als munitie om een lockdown in te voeren. Die ga je een paar weken later nog verstrengen met een avondklok. Vervolgens bleef die avondklok ook nog eens maanden hangen en het nut ervan onderzoeken wilde men ook niet. Want hij was gekoppeld aan de bezoekersbeperking en dat kon je niet los van elkaar zien.

Zo zijn we vorig jaar ook maandenlang gegijzeld met grafieken die voorspelden dat met het openen van de BSO weer duizenden mensen op de IC zouden komen EN dat de avondklok bijna mythische invloed op de R zou hebben.
Bv deze:
Pas op 26(!) juni werden diverse maatregelen afgeschaft toen er al bijna geen ziekenhuisopnames meer waren. Vervolgens kreeg je Dansen met Jansen om de vaccinatiegraad op te krikken. Dat hebben we geweten.

Dan strompelen we naar de herfst en krijgen we de tijdelijke coronapas waar men ook geen afscheid van kan nemen.
Inmiddels is door het plaatsen van het OMT op een voetstuk hun inidividuele leden ook e.e.a. naar het bolletje gevlogen. Koopmans/Fouchier komen in Republeaks voor in mailwisselingen over het actief en preventief debunken van de lab theorie, Bonten is lid, maar heeft nooit met virussen gewerkt en het gros van het OMT bestaat uit virologen, terwijl er maar drie immunologen waren aangesloten in al die tijd. Lijkt me niet geheel onhandig om die er ook bij te hebben. De focus was zo eenzijdig en de laatste lockdown was er één teveel. Daar kwam nog een 'mondkapjes overal' advies in januari bij, wederom o.b.v. Omikron besmettingen met Delta ziekmakendheid. Ze zijn gewoon aan het doorslaan lijkt wel, de zorg over alles en de rest van de maatschappij in de wachtstand.
De bewegende doelpalen... we zijn van besmettingen, naar IC, naar ziekenhuis, weer naar besmettingen, de rest van de zorg en gisteren kwamen de kwetsbaren langs. Alsof die pre-2020 niet kwetsbaar waren en zich ook moesten redden in een open samenleving.
Dan heb ik het nog niet eens over de formatieperikelen met dezelfde poppetjes, het kritiekloze stemgedrag van coalitiepartijen, etc, etc. Af en toe voelt het als een parallele samenleving de afgelopen 2 jaar. Ik wil niet voor @
CMD-Snake spreken, maar al dit heeft mijn wereldbeeld over de politiek en samenleving niet verbeterd...
[
Voor 10% gewijzigd door
Señor Sjon op 08-02-2022 11:05
]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.