• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Major_ton schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Dat is een goede vraag en eentje waar ik geen antwoord op heb. Ik was in de veronderstelling dat alleen de opnames van patiënten geteld worden die vanwege (erge) Covid gerelateerde klachten in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, maar dat is dan dus niet waar? Als je voor een hartafwijking in het ziekenhuis terecht komt en je blijkt toevallig ook Covid te hebben, of het aldaar te hebben opgelopen, dan wordt dat meegenomen in de telling? Hopelijk wordt er dan door de overheid ook naar die balans gekeken wordt voor het aanhouden, dan wel het afschalen van de maatregelen.
Dat dacht dus bijna iedereen, maar dan klopt dus niet. Sinds medio januari maakt het RIVM daar ook onderscheid in, op dit moment is het 50/50 van de covid cijfers... 50% ligt met covid in het ziekenhuis, de andere 50% door covid. Het is wel een belasting voor de zorg, omdat alle covid patiënten geïsoleerd worden. Ook die 50% die er geen of weinig last van hebben en vanwege een andere reden in het ziekenhuis ligt.

Onderin:
https://www.rivm.nl/nieuw...en-meer-ziekenhuisopnames

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 07-02-2022 16:18 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 12:56
Major_ton schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:01:
Het aantal positieve testen per dag vind ik al een hele tijd niet meer interessant, maar +146 ziekenhuis opnames op één dag moet niet een nieuwe trend gaan worden.
Er zijn er 8 ontslagen... Alleen dat komt niet op de voorpagina terecht

nu.nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZcviWNJqgEYyUZmue3SVWKl3PQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xu1oac8ROpdnNmQZeQteaMOH.png?f=user_large

AD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGfhkOKFjvklWDKXEy2wOa4F2m8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6MvMQWrJcyhOsCpItKJ9vkHq.png?f=user_large

telegraaf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mU0_gy4NhhHIc6y7XK9vsNY-uo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3u2iZ5N7bK9zrusWcj7H5qNY.png?f=user_large

NOS wat milder, heb daar de eerste versie niet van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzYv6Ap3G5Y2MZV6FsHhLMzX1pI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HUVTBGGZOfp5t5fLf0veZMDq.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RodeStabilo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:23:
Met een achterstand die richting 200.000 gaat is er toch nog nauwelijks zicht op het virus toch? Het begint zo steeds minder waarde te hebben dit dagelijkse ritueel.
Er is prima zicht op (voor zover mogelijk) met de GGD cijfers?
Er is exact bekend per dag hoeveel er mist in de dagelijkse RIVM drop.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:59:
@iamcj Er lagen vorige week sowieso "maar" 73 mensen met corona op de IC waarvan 50 door covid. De rest ligt er vanwege andere redenen.
Ben wel benieuwd hoe je aan die 73 en 50 komt.

Er liggen er nog steeds 200+ namelijk?
https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames

Of je bedoeld iets anders :?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 16:29 ]

PSN

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20
Major_ton schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:01:
Het aantal positieve testen per dag vind ik al een hele tijd niet meer interessant, maar +146 ziekenhuis opnames op één dag moet niet een nieuwe trend gaan worden.
Niet naar dagcijfers kijken. 7-daags gemiddeldes zijn nog steeds prima.

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je aan die 73 en 50 komt.

Er liggen er nog steeds 200+ namelijk?
https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames

Of je bedoeld iets anders :?
Ah dat waren de weekcijfers

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 07-02-2022 16:35 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Major_ton schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Dat is een goede vraag en eentje waar ik geen antwoord op heb. Ik was in de veronderstelling dat alleen de opnames van patiënten geteld worden die vanwege (erge) Covid gerelateerde klachten in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, maar dat is dan dus niet waar? Als je voor een hartafwijking in het ziekenhuis terecht komt en je blijkt toevallig ook Covid te hebben, of het aldaar te hebben opgelopen, dan wordt dat meegenomen in de telling? Hopelijk wordt er dan door de overheid ook naar die balans gekeken wordt voor het aanhouden, dan wel het afschalen van de maatregelen.
Zoals je hier kan lezen, zijn ze juist weer corona bedden aan het opschalen:
Dennis1812 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"

De persoon met een hart operatie wordt inderdaad ook meegeteld, omdat die extra veel capaciteit vraagt van het ZKH omdat die apart verpleegd moet worden, en een speciaaltje is met de operatie etc.

PSN

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
ArcticWolf schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:59:
@iamcj Er lagen vorige week sowieso "maar" 73 mensen met corona op de IC waarvan 50 door covid. De rest ligt er vanwege andere redenen.

Met zoveel besmettingen en ruis in de cijfers heeft het dan überhaupt nog nut om dit bij te houden? Lijkt er sowieso op dat de ziekenhuizen weer de reguliere zorg aan het opschalen zijn, ook bij patiënten die covid hebben.
Waar haal je die cijfers vandaan? IC bezetting totaal is 742, waarvan iets meer dan 200 met een positieve coronatest.

• ArcticWolf
  • Niet online
iamcj schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Waar haal je die cijfers vandaan? IC bezetting totaal is 742, waarvan iets meer dan 200 met een positieve coronatest.
Excuus, dat waren de weekcijfers.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Zoals je hier kan lezen, zijn ze juist weer corona bedden aan het opschalen:
Dennis1812 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"

De persoon met een hart operatie wordt inderdaad ook meegeteld, omdat die extra veel capaciteit vraagt van het ZKH omdat die apart verpleegd moet worden, en een speciaaltje is met de operatie etc.
Buiten dat hij een bed op de cohort bezet mag hij na een OK ook niet naar de recovery. Maar moet hij op de OK verkoevert worden. Waardoor de OK dus vele malen langer bezet is. (Wisselend per operatie per patiënt tussen de 30 minuten en de 3uur+). Waardoor je dus überhaupt minder operaties kan uitvoeren. En dus ook personeel van de recovery kwijt bent aan een OK om te komen verkoeveren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
MarcoC schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Niet naar dagcijfers kijken. 7-daags gemiddeldes zijn nog steeds prima.
Per dag is het aantal opnames idd niet heel afwijkend:
7-2: 154
6-2: 121
5-2: 180
4-2: 168
3-2: 201
2-2: 193
1-2: 237

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:42

Major_ton

Shoot!

Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:19:
[...]

nu.nl
[Afbeelding]

AD
[Afbeelding]

telegraaf
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks. Het was mijn eigen observatie. De kranten en het nieuws volg ik al jaren niet of nauwelijks meer. Juist vanwege dit soort stemmingmakerij, sensatie berichten, desinformatie en het overvloed aan negativiteit in het algemeen.

Some infinities are bigger than others.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:55

DevWouter

Creator of Todo2d.com

jip_86 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Wil niet de discussie over de Great Barrington publicatie overdoen. Maar daarvan is aan het licht gekomen dat hoge mensen met de media samengewerkt hebben om het initiatief in diskrediet te brengen omdat het wat te veel aandacht kreeg van belangrijke mensen. Letterlijke woorden "there needs to be a quick and devastating published take down"
[Afbeelding]
https://www.dailymail.co....called-end-lockdowns.html
Geen bewijs, maar wel goed om bedacht op te zijn.
offtopic:
Zucht... Spelen we vandaag de klassieke hits?

Je quote selectief door de zin af te kappen. De volledige zin is namelijk "there needs to be a quick and devastating published take down of it's premises". Hij zegt dat die verklaring op inhoud bestreden moet worden en niet dat het offline gehaald moet worden. En het resultaat is dan ook de John Snow verklaring.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:45
Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:19:
[...]

nu.nl
[Afbeelding]

AD
[Afbeelding]

telegraaf
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Allemaal koren op de molen voor de tegenstanders van versoepelingen. Terwijl er nog helemaal niks aan de hand is en we morgen gewoon weer een degelijke uitstroom gaan zien.

Maar goed, we zitten in de allerhoogste coronapiek ever qua besmettingen en een nagenoeg stabiele IC bezetting de afgelopen tijd, er zit een kwart van de leraren thuis vanwege quarantaineregels. Denk dat er genoeg amper last hebben en gewoon voor de klas zouden kunnen staan indien die quarantaine er eens een keer vanaf kan gaan O-)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Vlassie1980 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Allemaal koren op de molen voor de tegenstanders van versoepelingen. Terwijl er nog helemaal niks aan de hand is en we morgen gewoon weer een degelijke uitstroom gaan zien.

Maar goed, we zitten in de allerhoogste coronapiek ever qua besmettingen en een nagenoeg stabiele IC bezetting de afgelopen tijd, er zit een kwart van de leraren thuis vanwege quarantaineregels. Denk dat er genoeg amper last hebben en gewoon voor de klas zouden kunnen staan indien die quarantaine er eens een keer vanaf kan gaan O-)
Maar willen ze dat ook? Ik zou niet graag besmet naar het werk gaan wetende dat ik anderen zou besmetten. Waarbij de ervaring hier op de school ook nog eens is dat de meesten wel een paar daagjes echt ziek zijn en helemaal nergens heen gaan. Nu gaat het wel zo hard dat het ook nooit lang meer kan duren (binnen 3 weken heeft 40% van de leraren en 50% van de leerlingen het nu gehad)

[removed]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

jip_86 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Per dag is het aantal opnames idd niet heel afwijkend:
7-2: 154
6-2: 121
5-2: 180
4-2: 168
3-2: 201
2-2: 193
1-2: 237
Aan de hand van dit lijstje ligt de 'score' van vandaag onder het gemiddelde. Dat laat maar weer zien hoe sensatiebelust de geposte krantenkoppen door @Señor Sjon eigenlijk zijn. Door maar de helft van de feiten te gebruiken creëer je gemakkelijk je eigen nieuws...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:45
redwing schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Maar willen ze dat ook? Ik zou niet graag besmet naar het werk gaan wetende dat ik anderen zou besmetten. Waarbij de ervaring hier op de school ook nog eens is dat de meesten wel een paar daagjes echt ziek zijn en helemaal nergens heen gaan. Nu gaat het wel zo hard dat het ook nooit lang meer kan duren (binnen 3 weken heeft 40% van de leraren en 50% van de leerlingen het nu gehad)
Als je mensen wat meer de vrije keus geeft dan denk ik dat er aardig wat alsnog zouden kiezen om voor de klas te staan. Ik zou het dan wel zo netjes vinden om bij klachten thuis te blijven natuurlijk. Genoeg die toevallig positief testen en nergens last van hebben.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 11:43

3raser

⚜️ Premium member

Vlassie1980 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Als je mensen wat meer de vrije keus geeft dan denk ik dat er aardig wat alsnog zouden kiezen om voor de klas te staan. Ik zou het dan wel zo netjes vinden om bij klachten thuis te blijven natuurlijk. Genoeg die toevallig positief testen en nergens last van hebben.
Maar ben je dan ook minder besmettelijk als je geen klachten hebt?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
[...]

Maar willen ze dat ook? Ik zou niet graag besmet naar het werk gaan wetende dat ik anderen zou besmetten.
Je gaat elke dag besmet naar het werk / naar buiten. Het is een constante battle die je voert met allerlei virussen en bacteriën.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Major_ton schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Aan de hand van dit lijstje ligt de 'score' van vandaag onder het gemiddelde. Dat laat maar weer zien hoe sensatiebelust de geposte krantenkoppen door @Señor Sjon eigenlijk zijn. Door maar de helft van de feiten te gebruiken creëer je gemakkelijk je eigen nieuws...
Het is niet alsof het heel rooskleurig gaat in de ziekenhuizen, dat ze vanaf 22 januari met 800- patienten nu op een bijna 1300 zitten, is niet van luxe?
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

Dat de media op 1 dag focust zijn idd de oogkleppen die de clicks tevoorschijn toveren.

PSN

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Het is niet alsof het heel rooskleurig gaat in de ziekenhuizen, dat ze vanaf 22 januari met 800- patienten nu op een bijna 1300 zitten, is niet van luxe?

Dat de media op 1 dag focust zijn idd de oogkleppen die de clicks tevoorschijn toveren.
Hopelijk wekte ik niet de impressie dat ik van mening ben dat het er rooskleurig aan toe gaat in de ziekenhuizen. De media slaat alleen wel heel erg door de andere kant op.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

N=1

Nee, deze wil dat niet. Leerlingen hebben er zoals je zegt nog best een beetje last van. Er zijn er nu 3 thuis met wie ik vorige week nog intensief heb samengewerkt... ik hoop dat ik niet de bron bij hun ben

• 42erik
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:50:
[...]

en dus wel leerlingen besmetten.... en die voor een week vast zetten, regelmatig met klachten... sorry, maar nee, echt niet

• Señor Sjon

Halverwege kom ik op 29 opnames gisteren bij het kaartje met ziekenhuisopnames?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:13:

Halverwege kom ik op 29 opnames gisteren bij het kaartje met ziekenhuisopnames?
Je bedoeld die grafiek waar de laatste 3 dagen grijs zijn met als verklaring daarbij:
De laatste dagen zijn niet compleet, omdat meldingen vertraagd binnenkomen
en
In deze grafiek staan de ziekenhuisopnames (inclusief directe IC-opnames) op de dag dat mensen zijn opgenomen met COVID-19. Let op: omdat het aanmelden van ziekenhuisopnames vaak een paar dagen later gebeurt, zijn de laatste dagen nooit compleet. Zo kan het lijken alsof het aantal ziekenhuisopnames afneemt, terwijl dit niet zo is.
Ja, die is nu al geüpdatet naar 33 :)

(de klassieker van meld datum vs rapportage datum is dat :) )

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 17:40 ]

PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik dacht even dat ik in een topic uit 2020 terecht was gekomen. Lijkt wel ken je klassiekers hier vandaag...

Great Barrington, discussies over met of door corona, rapportage achterstanden... 8)7

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:59:
Ik dacht even dat ik in een topic uit 2020 terecht was gekomen. Lijkt wel ken je klassiekers hier vandaag...

Great Barrington, discussies over met of door corona, rapportage achterstanden... 8)7
Nog even en we gaan het over de Britse varianten hebben

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:27
Dennis1812 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Nog even en we gaan het over de Britse varianten hebben
of over het nut van vaccinatie en het CTB 😂

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:56
Hoe laat krijgt Bruno Bruins een briefje met de eerste Nederlandse corona patiënt? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:02:
Hoe laat krijgt Bruno Bruins een briefje met de eerste Nederlandse corona patiënt? :)
Oef. Die hele knakker was ik al vergeten eigenlijk

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Minister Kuipers reageert op de petitie over de coronapas die sinds dit weekend veel aandacht trekt:
Kuipers: 'noodzaak coronapas steeds opnieuw gewogen'
Minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers zegt dat de noodzaak van het coronatoegangsbewijs ook deze week opnieuw gewogen wordt, en dat steeds rekening gehouden wordt met alle grondrechten. Hij reageert daarmee op de grote populariteit van de petitie Onverdeeld Open.

Het manifest tegen het coronabewijs, een initiatief van oud-staatssecretaris Mona Keijzer, is al bijna 600.000 keer ondertekend. Volgens Kuipers geeft de populariteit van de petitie aan "dat er veel weerstand is" tegen het coronabewijs. "Dat geluid was er ook al wel."

Het kabinet houdt alleen vast aan coronatoegangsbewijzen zolang "het proportioneel is en nog in enige mate helpt", aldus Kuipers. "Op het moment dat we er vanaf kunnen, willen we daar dolgraag vanaf."
(NOS Liveblog)

Vooralsnog blijft de minister op zijn oude standpunt.

Verzet tegen coronapas groeit, maar is Nederland klaar voor versoepeling?

Voorstanders blijven pleiten voor de coronapas, al was het maar om deze in de gereedschapskist te houden. Inmiddels lijkt de coronapas een soort nieuwe kleren van de keizer te worden.

Voor half miljoen Nederlanders wacht een zwart kruis in de corona-app

Vanaf middernacht is het zover, meer als een half miljoen Nederlanders zullen hun coronapas verliezen die verkregen is op basis van vaccinatie. In de komende dagen en weken zal dat getal nog verder oplopen indien mensen niet de booster halen.

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 13-01 19:44
"Op het moment dat we er vanaf kunnen, willen we daar dolgraag vanaf."

hoe veel minder werkzaam dan 5% moet het zijn dan ?.... 5% is al niet meer echt significant te noemen

straks zitten we er mee totdat het hooguit nog maar voor 1% werkt 8)7

imo heeft het nou nog maar weinig met virusbestrijding te maken, maar meer met politieke spelletjes

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-02-2022 20:50 ]

• Señor Sjon
YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Je bedoeld die grafiek waar de laatste 3 dagen grijs zijn met als verklaring daarbij:

[...]

en

[...]

Ja, die is nu al geüpdatet naar 33 :)

(de klassieker van meld datum vs rapportage datum is dat :) )
Nee, het kaartje met opname naar woonplaats. Daarbij staat dat die uitgaat van opnamedatum
Mr. Detonator schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:43:

hoe veel minder werkzaam dan 5% moet het zijn dan ?.... 5% is al niet meer echt significant te noemen

Daar hebben we er meer van... :X

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Mr. Detonator Dat is vrij duidelijk toch? Dat 'kunnen' is volgens hun eigen redenatie, dus dat is hoe dan ook geen duidelijk voorspelbaar moment of bij een vaste waarde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

imo heeft het nou nog maar weinig met virusbestrijding te maken, maar meer met politieke spelletjes
Op hetzelfde moment dat je niet meer door de full body scan hoeft voor een vlucht Amsterdam-Parijs.

Verwijderd

jadjong schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Op hetzelfde moment dat je niet meer door de full body scan hoeft voor een vlucht Amsterdam-Parijs.
Toevallig is ook aangekondigd dat dit zal samenvallen met het terugdraaien van de BTW verhoging alsook het teruggeven van het Kwartje van Kok.
joh.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2022 21:03 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Bedank die terroristen uit 2009 daar maar voor :)

(Bodyscan op Ams-Parijs is er misschien net een jaartje btw)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 21:03 ]

PSN

• Mr. Detonator
[...]

van mij mogen ze je visiteren als je voor zo een korte afstand het vliegtuig pakt :+

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 14:02

Mooi he? En ondertussen is er wel 29 miljoen extra nodig voor die apps, die dus nagenoeg 0 effect hebben…

Kuipers: 29 miljoen extra nodig voor corona-apps
https://www.rtlnieuws.nl/...ra-nodig-voor-corona-apps

Onze leiders: wat mogen we blij zijn met ze _/-\o_

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:51:
[...]
Nee, het kaartje met opname naar woonplaats. Daarbij staat dat die uitgaat van opnamedatum
Ah, dat kaartje werkt hier niet eens op de mobiele foon :)

PSN

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 23:09
MikeyMan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:59:

Heeft er nu al iemand eens uitgezocht of er wel of geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan zijn ? :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 09:41

Het is ook geen vijf procent meer, maar hooguit 2 procent. Het verschil wordt gemaakt door de torenhoge piek van de omicrongolf tussen de periode die is onderzocht door TU Delft en nu. Die golf heeft (a) heel veel mensen aan een positieve test geholpen en dus aan een QR code en (b) het verschil in immuniteit tussen de groep gevacvineerden en de groep ongevaccineerden flink verlaagd.

Je kunt niet betwisten dat het CTB “in enige mate” werkt, maar de proportionaliteit is nu heel ver te zoeken.

• Mr. Detonator
t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Je kunt niet betwisten dat het CTB “in enige mate” werkt, maar de proportionaliteit is nu heel ver te zoeken.
0.0017 % is ook enige mate .... ieder percentage dat je erbij verzint is ''enige mate''

• t_captain
KingKoning schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Mooi he? En ondertussen is er wel 29 miljoen extra nodig voor die apps, die dus nagenoeg 0 effect hebben…

Het is een relatief eenvoudige app met een beperkte scope. Hij krijgt nog 1 functionele update en daarna een decomissioning. Moet dat nou 29 miljoen kosten? Ik doe het voor de helft :)

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Het is een relatief eenvoudige app met een beperkte scope. Hij krijgt nog 1 functionele update en daarna een decomissioning. Moet dat nou 29 miljoen kosten? Ik doe het voor de helft :)
Een app simpel maken is vaak heel lastig. Er zit weinig functionaliteit in, maar veel regels en nog niet te spreken over de beschikbaarheid en verspreidheid van de data, borgen van veiligheid, privacy en de 600 ambtenaren die er hun plasje er over moeten doen.

Zelfde als de DIGID app, die doet ook maar 1 ding, maar ik wil niet weten hoe ingewikkeld het is om dat ding bij iedereen te laten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door iamcj op 07-02-2022 21:47 ]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
KingKoning schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:
[...]

*knip* probeer het respectvol te houden, dat is echt beter voor de discussie, dat die apps overduidelijk nut hebben gehad het afgelopen jaar en dat onderhoud en correcte werking geld kosten negeren we dan maar even. *knip* idem

Dag in dag uit dezelfde onzin, we weten het nu wel, de qr app bevalt niet, wees gerust als we straks flink over de piek heen zijn met een paar weken verdwijnt ie vast samen met de winter ( een andere keuze is politieke zelfmoord), nu is het nog even te vroeg en elke dag over 5% posten helpt daar niks aan.

Typisch ook hoe als een onderzoekje eens in het verhaal past dat dat onderzoek dan ook direct een soort van graal is, meestal worden onderzoeken vooral in twijfel getrokken om vooral het eigen gedrag te kunnen goedpraten...

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 08-02-2022 09:15 ]

erutangiS

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:55

DevWouter

Creator of Todo2d.com

t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Zoals in ronde 1 van de Corona App: De App-thon waarbij geen van de deelnemers zich aan de functionele eisen hield? :+

Overigens betwijfel ik sterk of de ontwikkeling 29 miljoen gekost heeft. Waarschijnlijk zijn de ontwikkelingskosten een schijntje en is het vooral de runningcost (servers, ondersteuning) waar de kosten zitten. Denk nieuws: Aantal DigiD-inlogs stijgt met ruim een derde, 'vooral dankzij corona... en ik las in Google Cache dat het inloggen opgeveer 14 cent kost.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• redwing
xzaz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:53:
[...]
Je gaat elke dag besmet naar het werk / naar buiten. Het is een constante battle die je voert met allerlei virussen en bacteriën.
Alleen weet je het nu en zorg je er voor dat anderen wel een week thuis moeten zitten of goed ziek worden. Toch weer een heel andere situatie dan waar we normaal mee te maken hebben.

[removed]

• xzaz
redwing schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Alleen weet je het nu en zorg je er voor dat anderen wel een week thuis moeten zitten of goed ziek worden. Toch weer een heel andere situatie dan waar we normaal mee te maken hebben.
Als het goed is heb je de kennis dat je altijd mensen kan ziek maken, volgens mij is dat ook de reden dat we onze hand voor de mond doen wanneer we niezen. Daar is deze variant geen verschil meer mee. En thuiszitten is een afspraak dat wij met elkaar hebben gemaakt, het virus heeft daar geen weet van.

[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 07-02-2022 22:26 ]

• redwing
xzaz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:25:
[...]
Als het goed is heb je de kennis dat je altijd mensen kan ziek maken. Daar is deze variant geen verschil meer mee. En thuiszitten is een afspraak dat wij met elkaar hebben gemaakt, het virus heeft daar geen weet van.
Nogmaals, nu weet je dat je een heel besmettelijk virus bij je hebt. En je weet ook dat mensen daarvoor thuis moeten blijven om de besmettingen nog enigszins in de perken te houden. Het heeft dus veel meer impact dan de virussen die we normaal bij ons hebben.

[removed]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:24 ]

• t_captain
iamcj schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Een app simpel maken is vaak heel lastig. Er zit weinig functionaliteit in, maar veel regels en nog niet te spreken over de beschikbaarheid en verspreidheid van de data, borgen van veiligheid, privacy en de 600 ambtenaren die er hun plasje er over moeten doen.

Zelfde als de DIGID app, die doet ook maar 1 ding, maar ik wil niet weten hoe ingewikkeld het is om dat ding bij iedereen te laten werken.
Dat isnnou juist het goede van de app: hij doet weinig en heeft niet al teveel business rules. In de haast om het te ontwikkelen hebben ze waarschijnlijk 580 van de 600 stakeholders gepasseerd. Met als gevolg dat de app vlot klaar was en eigenlijk gewoon goed werkt.

Nu dus 1 functionele wijziging en dat is het verkorten van de geldigheid van een QR als je hem print.
(memorie van toelichting)

Informatiebeleid
Realisatie Digitale Oplossingen Covid-19
Er is een aanvullend budget nodig voor de communicatie, doorontwikkeling en het beheer van digitale oplossingen in het kader van corona, zoals de CoronaMelder, de CoronaCheck-app en de CoronaCheckscanner. Voor 2022 gaat het om € 29,4 miljoen. Van dit bedrag wordt € 11,7 miljoen ingezet voor zorgbreed beleid (artikel 4), bestaande uit € 9,1 miljoen opdrachtenbudget en € 2,6 miljoen voor bijdragen aan agentschappen. Naast budget op artikel 4 wordt € 17,6 miljoen beschikbaar gesteld voor personele en overige apparaatsuitgaven (artikel 10).
Nou maakt zo’n app voortdurend nieuwe QR codes aan, waarbij de codes bestaan uit info over (a) de eigenaar van het CTB en (b) het CTB zelf en tenslotte (c) de scope van de code zelf. Hierin moet aanmaakdatum en geldigheid zitten. Tenslotte een digitale signature eronder en visualisatie van de binaire data als QR.

De wijziging zit in deel (c) van de data. Mogelijk moet dat wat worden uitgebreid voor de binnenlandse QR code.

Aan de andere kant, de app die aan de deur wordt gebruikt om je QR te scannen, moet deze wijziging ook worden doorgevoerd.

Dan nog wat compatibiliteits tests tussen de oude en nieuwe versie van de twee apps en voila.

Het is allemaal niet zo lastig. De developer die deze apps heeft geschreven zou het vlot moeten kunnen maken. Paar manweken werk lijkt me op zijn plek als je het netjes wil doen.

• KingKoning
MrOleo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Ach ja als jullie maar lekker kunnen zeiken he, dat die apps overduidelijk nut hebben gehad het afgelopen jaar en dat onderhoud en correcte werking geld kosten negeren we dan maar even. Nee ff een miljoenen getalletje neerplempen met een populaire sneer naar de overheid met een achterlijk smilie om thumbs up te scoren van de medezeikerds is toch weer even leuk.

Dag in dag uit dezelfde onzin, we weten het nu wel, de qr app bevalt niet, wees gerust als we straks flink over de piek heen zijn met een paar weken verdwijnt ie vast samen met de winter ( een andere keuze is politieke zelfmoord), nu is het nog even te vroeg en elke dag over 5% posten helpt daar niks aan.

Typisch ook hoe als een onderzoekje eens in het verhaal past dat dat onderzoek dan ook direct een soort van graal is, meestal worden onderzoeken vooral in twijfel getrokken om vooral het eigen gedrag te kunnen goedpraten...
Dat “overduidelijke nut” heb je daar bewijs van? Tot nu toe is elk onderzoek wat is uitgevoerd een bewijs tégen het nut. Niet alleen het tu delft onderzoek.

Wat wel overduidelijk is, is dat het een grondrecht beperkende maatregel is, die zeer terecht dag in dag uit betwist wordt zolang er geen overduidelijke proportionaliteit is.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:24 ]

• KingKoning
Brazos schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Zonder toegangsbewijs kunnen we de horeca en cultuursector overdag niet open houden.
Waarom niet? Dit is een oprechte vraag. Ik zie écht niet waarom dat niet kan

• Brazos
  • Niet online
.

• 42erik
  • Niet online
KingKoning schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Waarom niet? Dit is een oprechte vraag. Ik zie écht niet waarom dat niet kan
Omdat 5% in een exponentiele wereld nog best veel is.

Omdat ziekenhuis getalletjes oplopen momenteel.

Omdat ze misschien te voorzichtig zijn, maar dat heb ik liever dan te snel ermee stoppen en per ongeluk weer in een lockdown terecht komen (waar we nu ook nog steeds zijn zelfs)

En, en ja, dat is een mening, we geen extra risico hoeven te pakken voor die paar die weigeren prikjes te halen én op wonderbaarlijke wijze nog niet een herstel hebben. Hoeveel kunnen dat er zijn als er 1/200 bevolking per dag doorheen gaan

• t_captain
Uitbreiding van CTB haalt absoluut heen meerderheid. Ik denk zelfs dat het kabinet in een soort eigen wereld leeft als ze dat geloven.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:03:
Uitbreiding van CTB haalt absoluut heen meerderheid. Ik denk zelfs dat het kabinet in een soort eigen wereld leeft als ze dat geloven.
De meeste stemmingen die ik de laatste tijd heb gezien was keurig coalitie vs de rest, en dan winnen ze steeds nipt. Ik ben er nog niet zo zeker van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• t_captain
42erik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Omdat ziekenhuis getalletjes oplopen momenteel.
2% maximaal anno februari, dalend bovendien.

En die ziekenhuisopnames, te laat. Allemaal het gevolg van infecties die al eerder zijn opgelopen. R-waarde inmiddels onder 1 gezakt.

Meest effectieve mastregel nu is isolatie van ouderen. Niet oplopende aantallen positieve tests maar de veranderende leeftijdssamenstelling van de incidentie nieuwe positieve tests is de grootste bron van verdere stijging in de opnames.

• Mr. Detonator
42erik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:51:
[...]

het blijft 5%...ook in een ''exponentiele wereld'' scheelt het over de gehele exponentiele groei maar 5%... die 5% groeit niet exponentieel mee :|

die 5% is trouwens op Delta gebaseerd....Omicron is het nog stuk minder

exponentiele groei waarin ?..... besmettingen of opnames ?

het gaat gewoon helemaal nergens meer over

[ Voor 37% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-02-2022 23:30 ]

• CMD-Snake
'Coronacijfers gunstig, volgende week meer versoepelingen'

De welbekende Haagse bronnen meldden zich weer. Er staan weer versoepelingen in de sterren, zo zouden stadions en theaters meer van hun capaciteit mogen gaan gebruiken. Het nachtleven zou ook hervat kunnen worden, al zijn de voorwaardes hiervoor nog ongewis. De afschaffing van de coronapas zou niet gebeuren, daar zou het nog te vroeg voor zijn aldus deze bronnen. Het kabinet zou ook werken aan een afbouw van het grootschalig testen en het afbouwen van de grootschalige vaccinatiecampagne. Monitoren van het virus zou hierna meer steekproefsgewijs moeten plaatsvinden. Dit alles wordt mogelijk komende dinsdag al aangekondigd door minister Kuipers.

Het vasthouden aan de coronapas tegenover het snel teruglopende nut plus de groeiende maatschappelijke weerstand is ronduit verbazingwekkend. Ik krijg het idee dat het kabinet enkel versoepelingen wil doorvoeren als dit op hun voorwaarden gaat, niet omdat anderen dit wensen. Is dit nu een soort kwestie van trots? Soort van iets gebeurt pas als ik zeg dat iets gebeurt? Met de avondklok leek er eenzelfde patroon te zijn: hoe groter de afkeer werd, hoe meer het kabinet vast bleef houden aan de maatregel.

• t_captain
Gonadan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:06:
[...]

De meeste stemmingen die ik de laatste tijd heb gezien was keurig coalitie vs de rest, en dan winnen ze steeds nipt. Ik ben er nog niet zo zeker van.
Dat is het bubbeltje: een aantal ministers en hun backbenchers in de kamer. Dat maakt een schamele en zeer lokale meerderheid.

Als je kijkt naar de achterban van deze partijen, dan is die lang niet unaniem zoals hin vertegenwoordigers moeten stemmen. In denk dat CTB bij D66 en VVD stemmers waarschijnlijk het hoogst scoort, maar het zou me verbazen als de steun in die groepen boven de 70% is.

Natuurlijk, spiegelzijde. GL zou bijvoorbeeld tegen zijn in de kamer, hun achterban misschien 15 of 20% voor. Maar landelijk telt het absoluut niet op tot een “popular vote”.

De enige manier waarop een uitbreiding van CTB kan worden aangenomen, is door een stapeling van afrondingsfouten.

• Brazos
  • Niet online
.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-01 13:52
Brazos schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:56:
[...]

Het zou me niks verbazen als de versoepelingen eigenlijk een soort uitruil worden. Bijvoorbeeld nachthoreca open met 1G, en stadions/theaters op volle capaciteit met 2G.
2G sowieso niet. 1G zit toch ook niet in de toolbox?

• CMD-Snake
Brazos schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:56:
Het zou me niks verbazen als de versoepelingen eigenlijk een soort uitruil worden. Bijvoorbeeld nachthoreca open met 1G, en stadions/theaters op volle capaciteit met 2G.
Een uitruil voor 2G lijkt mij moeilijk. Het sentiment lijkt zich grotendeels tegen de coronapas te keren en met name het 2G principe. Komende donderdag is de stemming over de motie Van der Staaij-Omtzigt over het intrekken van het 2G wetsvoorstel, indien dat slaagt is Kuipers zijn 2G praktisch gezien kwijt. Donderdag zal het vooral afhangen van de PvdA, die zal vermoedelijk het verschil maken of deze motie het haalt of niet.

1G voor het nachtleven zou mogelijk een voorstel kunnen zijn. Gisteren pleitte de Stichting Open Nederland en de aangesloten testaanbieders voor deze optie om het nachtleven ter heropenen. Wellicht was dat bericht niet geheel toevallig op dat moment uitgebracht, kabinetsbesluiten rondom corona worden vaak vooraf gegaan door dit soort proefballonnetjes. Even kijken hoe de ondernemers en hun publiek reageren op het idee.
eric.1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 00:00:
1G zit toch ook niet in de toolbox?
Niet als dusdanig. Al was een 1G idee wel oorspronkelijk de opzet van het idee achter de Tijdelijke wet coronatoegangsbewijzen. Deze had namelijk eerst Testbewijzen staan waar nu Coronatoegangsbewijzen staat.

Het de nachtclubs reageerden lauwtjes op het voorstel, maar niet meteen afwijzend. Ze zijn nu al bijna twee jaar lang dicht, dus elke euro zal daar nu welkom zijn. Ze hebben niet veel ruimte meer om kieskeurig te worden.

• Brazos
  • Niet online
.

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:09:
[...]

2% maximaal anno februari, dalend bovendien.

En die ziekenhuisopnames, te laat. Allemaal het gevolg van infecties die al eerder zijn opgelopen. R-waarde inmiddels onder 1 gezakt.

Meest effectieve mastregel nu is isolatie van ouderen. Niet oplopende aantallen positieve tests maar de veranderende leeftijdssamenstelling van de incidentie nieuwe positieve tests is de grootste bron van verdere stijging in de opnames.
oh, is R al onder 1... wow, die had ik even volledig gemist. Thanks!

2 is niet zo veel meer nee

• 42erik
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:20:
[...]

het blijft 5%...ook in een ''exponentiele wereld'' scheelt het over de gehele exponentiele groei maar 5%... die 5% groeit niet exponentieel mee :|

die 5% is trouwens op Delta gebaseerd....Omicron is het nog stuk minder

exponentiele groei waarin ?..... besmettingen of opnames ?

het gaat gewoon helemaal nergens meer over
ehm, 5% groeit wel mee.... ga maar eens 1.05 en 1.10 doorrekenen...

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:56
Gommers heeft moeite met loslaten:
Diederik Gommers blijft voorlopig toch langer OMT-lid

Gommers blijft voorlopig lid van het OMT, omdat de coronacrisis zich op een "kantelpunt" bevindt en het niet helemaal duidelijk is welke rol het OMT krijgt in de volgende fase die de coronacrisis ingaat.

Dat betekent dat Gommers de komende OMT-vergaderingen zal bijwonen in plaats van zijn beoogd opvolger Iwan van der Horst.
Het zal voor het OMT wennen zijn als ze straks weinig relevant meer zijn, verwacht een hoop ongevraagde adviezen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ArcticWolf
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:30:
'Coronacijfers gunstig, volgende week meer versoepelingen'

De welbekende Haagse bronnen meldden zich weer. Er staan weer versoepelingen in de sterren, zo zouden stadions en theaters meer van hun capaciteit mogen gaan gebruiken. Het nachtleven zou ook hervat kunnen worden, al zijn de voorwaardes hiervoor nog ongewis. De afschaffing van de coronapas zou niet gebeuren, daar zou het nog te vroeg voor zijn aldus deze bronnen. Het kabinet zou ook werken aan een afbouw van het grootschalig testen en het afbouwen van de grootschalige vaccinatiecampagne. Monitoren van het virus zou hierna meer steekproefsgewijs moeten plaatsvinden. Dit alles wordt mogelijk komende dinsdag al aangekondigd door minister Kuipers.

Het vasthouden aan de coronapas tegenover het snel teruglopende nut plus de groeiende maatschappelijke weerstand is ronduit verbazingwekkend. Ik krijg het idee dat het kabinet enkel versoepelingen wil doorvoeren als dit op hun voorwaarden gaat, niet omdat anderen dit wensen. Is dit nu een soort kwestie van trots? Soort van iets gebeurt pas als ik zeg dat iets gebeurt? Met de avondklok leek er eenzelfde patroon te zijn: hoe groter de afkeer werd, hoe meer het kabinet vast bleef houden aan de maatregel.
Hopelijk gaan wij gewoon Denemarken, Zweden en Noorwegen achterna... Zweden laat vanaf morgen nagenoeg alles los incl ctb.

https://www.government.se...moved-on-9-february-2022/
Restrictions to be lifted as of 9 February 2022
  • Public gatherings and public events: removal of participant limits, requirement of social distancing between groups and maximum group sizes and possibility to demand vaccination certificates upon entry.
  • Eating and drinking establishments: removal of maximum group sizes, social distancing requirements and obligatory closing times.
  • Trade fairs: removal of participant limits, minimum square metres per person and possibility to demand vaccine certificates upon entry.
  • Shopping centres and venues for cultural and recreational activities: removal of minimum square metres per person.
  • Long-distance public transport: removal of requirement for all passengers to be seated and to wear face masks at busy times or when it is not possible to maintain safe distances.
  • Private gatherings in hired premises, etc.: removal of participant limits.
  • Tournaments, competitions and other major indoor activities: removal of advice against organising such events.
  • Social gatherings: removal of advice to avoid major social gatherings.
  • The participant limits will be removed by government decision, and the Public Health Agency of Sweden has decided to rescind its regulations linked to the act on restrictions to reduce transmission of COVID-19 and the temporary act on communicable disease control measures at eating and drinking establishments as of 9 February 2022.
On 1 April, the remaining official recommendations will be removed or adapted to the rate of transmission, burden on health care services and vaccination rates at that time. After that, the vaccination recommendation will remain in place, along with specific recommendations for health service and care environments.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 10:39
ArcticWolf schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Hopelijk gaan wij gewoon Denemarken, Zweden en Noorwegen achterna... Zweden laat vanaf morgen nagenoeg alles los incl ctb.

[...]
Mijn werkgever nam meteen de kans waar om op het intranet te schrijven dat we vanaf de 15e weer allemaal voltijds op kantoor moeten verschijnen, ook al waren er geen problemen met het thuiswerken de afgelopen twee jaar... Zweden zit qua werkgever-werknemer verhouding nog echt in de jaren 50.

• ArcticWolf
  • Niet online
durian schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:01:
[...]

Mijn werkgever nam meteen de kans waar om op het intranet te schrijven dat we vanaf de 15e weer allemaal voltijds op kantoor moeten verschijnen, ook al waren er geen problemen met het thuiswerken de afgelopen twee jaar... Zweden zit qua werkgever-werknemer verhouding nog echt in de jaren 50.
Ik snap die werkgever wel. Las een tijdje geleden een verhaal over de werkgevers in de VS, die dachten dat hun natte droom was uitgekomen met iedereen thuis, geen kantoren meer etc... nou daar zijn ze snel van teruggekomen toen iedereen minder "efficiënt" ging werken, ook daar willen ze weer dat men naar kantoor komt.

Ook bij mijn werkgever merk ik dat alles zeer inefficiënt is geworden en eerlijk... van mij kan het thuiswerken gestolen worden. Thuis woon ik en kantoor/buiten werk ik.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ArcticWolf schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Ik snap die werkgever wel. Las een tijdje geleden een verhaal over de werkgevers in de VS, die dachten dat hun natte droom was uitgekomen met iedereen thuis, geen kantoren meer etc... nou daar zijn ze snel van teruggekomen toen iedereen minder "efficiënt" ging werken, ook daar willen ze weer dat men naar kantoor komt.
De werkgevers in de VS staan er juist bekend om hun micromanagen. Als de chef niet over je schouder mee kan kijken wat je aan het doen bent, ben je per definitie niet aan het werk. Toen de crisis begon zijn er in de VS enorm veel diensten uit de grond gestampt die je in staat stellen om de werknemers te controleren, van keystroke quotas tot 4k schermen met embedded software die a lá CCTV de desktops van personeel laten zien. Dus dat ze liever iedereen terug op kantoor hebben komt nou niet bepaald als een verassing.

Vergeet ook even niet dat de werkgevers daar in principe in staat zijn om vaccinatie af te dwingen, en lid zijn van een vakbond is daar gewoon not done. Dus ik vraag me ook af tot in hoeverre je de VS kan vergelijken met ons. Eigenlijk gewoon niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:13
[...]

Ook bij mijn werkgever merk ik dat alles zeer inefficiënt is geworden en eerlijk... van mij kan het thuiswerken gestolen worden. Thuis woon ik en kantoor/buiten werk ik.
Grappig, ik merk dat iedereen in mijn team met een ochtend thuiswerken een stuk productiever is dan 8 uur op werk.

Er is veel meer focus, zaken die moeten gebeuren, gebeuren sneller, iedere ochtend via teams bij elkaar. Mensen die elkaar nodig hebben om zaken uit te voeren blijven hangen en delen hun scherm.

We hebben ook wat projecten lopen waar teams een stuk efficiënter werkt, steakholders, leveranciers en techneuten die via teams samen komen.

Nee hoor, ik heb het thuiswerken als bijzonder prettig ervaren. Er zijn zelfs teamleden die het afgelopen jaar op 2 uur van de zaak zijn van wonen. Groter wonen voor minder geld in het oosten. Mijn zegen hebben ze 👍

Die zullen in de toekomst een dag per week naar kantoor komen, heel misschien 2 dagen. Blijf voor de rest alsjeblieft lekker thuis. Scheelt een hoop reistijd, verkeer, uitstoot. En het levert een hoop werkplezier op.

Ik zit er simpel in, thuiswerken is geen verplichting, maar naar kantoor komen in dit stadium ook niet.

Mogelijk in de toekomst een vaste dag per week met het team samen komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 08-02-2022 08:52 ]

• FabianGTI
  • Laatst online: 18:58
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Nee hoor, ik heb het thuiswerken als bijzonder prettig ervaren. Er zijn zelfs teamleden die het afgelopen jaar op 2 uur van de zaak zijn van wonen. Groter wonen voor minder geld in het oosten. Mijn zegen hebben ze 👍
En dat is nou net waar het mis gaat, maar dat is een onderwerp voor een ander topic.
Laat ze maar weer snel naar het kantoor gaan en oprotten uit het oosten des lands. ;)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:07
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Grappig, ik merk dat iedereen in mijn team met een ochtend thuiswerken een stuk productiever is dan 8 uur op werk.

Er is veel meer focus, zaken die moeten gebeuren, gebeuren sneller, iedere ochtend via teams bij elkaar. Mensen die elkaar nodig hebben om zaken uit te voeren blijven hangen en delen hun scherm.

We hebben ook wat projecten lopen waar teams een stuk efficiënter werkt, steakholders, leveranciers en techneuten die via teams samen komen.

Die zullen in de toekomst een dag per week naar kantoor komen, heel misschien 2 dagen. Blijf voor de rest alsjeblieft lekker thuis. Scheelt een hoop reistijd, verkeer, uitstoot. En het levert een hoop werkplezier op.

Ik zit er simpel in, thuiswerken is geen verplichting, maar naar kantoor komen in dit stadium ook niet.

Mogelijk in de toekomst een vaste dag per week met het team samen komen.
Ja, ik blijf ook zoveel mogelijk thuiswerken. Er is veel meer rust thuis, in plaats van het kippenhok de kantoortuin. Mijn colleges moet ik natuurlijk wel geven op locatie :) Maar onderzoek, vakontwikkeling, curriculumontwikkeling, afstudeerbezoeken, etc kunnen prima vanuit huis. En dat blijf ik heerlijk doen.

Zoveel meer nuttige tijd, en dan ben ik grote delen van de avond echt vrij ipv het altijd maar dingen afronden in de avond en weekend.

• redwing
hoevenpe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:45:

[...]

Het zal voor het OMT wennen zijn als ze straks weinig relevant meer zijn, verwacht een hoop ongevraagde adviezen.
Dit klinkt meer als een vervanger die niet in een overgang de boel over wil nemen. In verschillende interviews was het mij wel duidelijk dat Gommers het werk weliswaar leuk vond, maar ook blij was om weer op andere dingen te kunnen focussen.

[removed]

• redwing
[...]

Dat ligt ook heel erg aan het werk. Hier hebben we nog nooit zoveel voor elkaar gekregen als de laatste maanden waarbij iedereen 1 dag op kantoor is en verder thuis. Dat overleggen is fijn, maar documenten schrijven en b.v. CAD-tekeningen maken gaat veel sneller als je rustig thuis zit.

[removed]

• redwing
nst6ldr schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:19:
[...]

De werkgevers in de VS staan er juist bekend om hun micromanagen. Als de chef niet over je schouder mee kan kijken wat je aan het doen bent, ben je per definitie niet aan het werk. Toen de crisis begon zijn er in de VS enorm veel diensten uit de grond gestampt die je in staat stellen om de werknemers te controleren, van keystroke quotas tot 4k schermen met embedded software die a lá CCTV de desktops van personeel laten zien. Dus dat ze liever iedereen terug op kantoor hebben komt nou niet bepaald als een verassing.

Vergeet ook even niet dat de werkgevers daar in principe in staat zijn om vaccinatie af te dwingen, en lid zijn van een vakbond is daar gewoon not done. Dus ik vraag me ook af tot in hoeverre je de VS kan vergelijken met ons. Eigenlijk gewoon niet.
En door dat micromanagen doen de meeste mensen alleen precies wat de baas zegt. Als je dan vanuit thuis werkt, gebeurt er al snel niet zo veel meer. De verhouding werkgever-werknemer is daar gewoon anders. Hier zijn we veel zelfstandiger, al zal het werk zich natuurlijk wel moeten lenen voor thuiswerken.

[removed]

• redwing
Brazos schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Geen idee, dat weet alleen het kabinet.
Jij bent anders degene die dat zegt, terwijl het kabinet juist bezig is met versoepelingen. Dus het lijkt me dat het antwoord dan ook van jou moet komen en niet het kabinet.

[removed]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Thuiswerken kan in Blijf jij thuiswerken na de coronacrisis? :)

• CMD-Snake
Brazos schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 00:31:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Als ze alleen bijvoorbeeld 1G erdoor krijgen versoepelen ze misschien minder dan beoogd en houden ze nog even wat meer wisselgeld aan voor wanneer de situatie voor 2G wat meer opportuun is. Of ze gaan voor een pilot met vrijwillige deelname aan 2G in ruil voor volledige capaciteit voor de deelnemers, wat uiteindelijk breder kan worden uitgerold in ruil voor opening van de sector.
Van 2G een vrijwillige pilot maken kan mogelijk slecht vallen. In de Tweede Kamer kan dat opgevat worden als de parlementaire regels buigen zodat het kabinet alsnog haar zin krijgt. De pilot werkt dan verder zonder echte wettelijke basis, dus een nachtclub kan zeggen mee te doen aan de pilot, maar ze kunnen 'Nee' doen zonder vrees voor straf.

Er lijkt weinig uitruil mogelijk deze keer. Kuipers zegt dat 2G geen vervanging meer is voor andere maatregelen bijvoorbeeld. In dat opzicht heeft Kuipers eigenlijk geen wisselgeld meer voor de Tweede Kamer. Hij is nu zeer afhankelijk van de coalitie om nog zijn voorstellen erdoor te krijgen en de relatie met een lid van de coalitie is complex op dit onderwerp.

[...]

Ik kan niet echt een reden vinden in het artikel waarom Gommers toch mag blijven, het OMT-lidmaatschap is gebonden aan de positie van voorzitter van de NVIC. Er wordt niet echt gesproken waarom hij deze regeling krijgt.

Ik denk dat OMT leden genoeg beleefd hebben de afgelopen twee jaar dat ze een paar boekendeals kunnen regelen. Zeker de leden die dol waren op media aandacht zullen daar weinig moeite mee hebben om zoiets te regelen. Het zal wel wennen worden als je niet elke avond bij een talkshow kan aanschuiven.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
@CMD-Snake, oprechte vraag. Heb jij altijd zo'n negatief wereldbeeld gehad of is dat iets van de afgelopen jaren, mede ingegeven door de Coronacrisis?

Het valt mij op dat je alles met negativiteit en achterdocht benaderd. Ik ben voorstander van het kritisch benaderen van instanties, zoals de overheid, en soms kan ik mij best vinden kanttekeningen die je maakt. De nuance lijkt alleen compleet te ontbreken en aan de voorkant lijk je uit te gaan van het slechtste. Dat vind ik soms best moeilijk om te lezen.

• t_captain
CMD-Snake schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:30:

[...]Er staan weer versoepelingen in de sterren, [...] De afschaffing van de coronapas zou niet gebeuren, daar zou het nog te vroeg voor zijn aldus deze bronnen. Het kabinet zou ook werken aan een afbouw van het grootschalig testen en het afbouwen van de grootschalige vaccinatiecampagne.
Die twee statements lijken tegenstrijdig. Als je de vaccinatiecampagne terugtrekt tot de kwetsbaren (wat een logische keuze is in 2022), dan betekent dat natuurlijk ook het einde van CTB.

Immers: de bulk van de QR codes komt voort uit vaccinatie en die zouden gaandeweg gaan vervallen.

Den Haag kennende (met hun hang naar uitstellen van keuzes, incrementele boven integrale keuzes en vasthouden aan eerdere beslissingen), zullen ze nog eerder denken om dan maar de geldigheid van de QR na vaccinatie te verlengen, maar technisch zou dat nergens op slaan. Een vaccin beschermt namelijk slechts enkele maanden tegen verspreiding en als je dan bijvoorbeeld kiest om de QR 2 jaar geldig te maken, dan wordt het een soort beloning voor braaf gedrag in het verleden.
Monitoren van het virus zou hierna meer steekproefsgewijs moeten plaatsvinden. Dit alles wordt mogelijk komende dinsdag al aangekondigd door minister Kuipers.
Logisch.

* 100% BCO dient om een exotisch virus uit te drijven uit je land. Al meer dan een jaar is dat een gepasseerd station.

* 100% testen hoort ook bij die "2020 gereedschapskist". Dat is testen met als doel om de verspreiding in te tomen. Klachten -> testen -> isoleren -> virus weg.

Voor de stats zijn steeksproeven met BCO (vaststellen besmettingsroutes, 100-1000 BCO's per maand) en aselecte tests (vaststellen incidentie, 1000-5000 tests per dag) voldoende.

Levert even waardevolle informatie op en scheelt een klauw met geld. Een klein stukje van dat geld zou ik willen investeren in veel snellere sequencing van varianten. Ik denk dat we daar een zwakke plek hebben.

De omicron-golf viel eerst heel erg mee en toen toch nog een klein beetje tegen (in termen van mijn prognose ziekenhuisbezetting: eerst keek ik naar een brede range 900-1800, toen naar 900-1200 en nu naar 1500-1800). Waarom die wijziging? --> verdringing BA.1 subvariant door BA.2 subvariant. We zitten nu in de tweede omicrongolf. Een snellere kiemsurveillance had kunnen waarschuwen.

Waarmee ik de doem-prognoses van RIVM niet goedpraat. Die kwamen namelijk nooit voort uit gebruik van recentere/snellere data maar juist uit gebruik van achterhaalde data van de delta variant. Het is niet alsof ze de dubbele omicron-golf al vroegtijig hebben onderkend, dat komt nog.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 17:07
t_captain schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Den Haag kennende (met hun hang naar uitstellen van keuzes, incrementele boven integrale keuzes en vasthouden aan eerdere beslissingen), zullen ze nog eerder denken om dan maar

[...]
Ik denk dat we daar ook een sleutelpunt hebben ter verklaring van het grote verschil in gedrag en acceptatie tussen NL en Deense bevolking in verband met corona maatregelen. We hebben een zwabberend beleid met vreemde keuzes, soms te vroeg meestal juist too little too late en geen visie.

• Arrne
  • Laatst online: 29-01 00:03

[...]
Tja, je verwacht het niet hè.. :')

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Of zal z'n opvolger eieren voor z'n geld hebben gekozen?

• stylezzz
  • Laatst online: 23:09
CMD-Snake schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Ik kan niet echt een reden vinden in het artikel waarom Gommers toch mag blijven, het OMT-lidmaatschap is gebonden aan de positie van voorzitter van de NVIC. Er wordt niet echt gesproken waarom hij deze regeling krijgt.

Ik denk dat OMT leden genoeg beleefd hebben de afgelopen twee jaar dat ze een paar boekendeals kunnen regelen. Zeker de leden die dol waren op media aandacht zullen daar weinig moeite mee hebben om zoiets te regelen. Het zal wel wennen worden als je niet elke avond bij een talkshow kan aanschuiven.
Ik las ergens dat hij aanblijft omdat de rol van het OMT in de nabije toekomst gaat veranderen. Kortom, in het uiterste geval zal het OMT ontbonden worden of ingekrompen. Het lijkt me weinig nuttig om hierin nog personele wijzigingen door te voeren voor de resterende tijd.

• xzaz
redwing schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Nogmaals, nu weet je dat je een heel besmettelijk virus bij je hebt. En je weet ook dat mensen daarvoor thuis moeten blijven om de besmettingen nog enigszins in de perken te houden. Het heeft dus veel meer impact dan de virussen die we normaal bij ons hebben.
Dat is mijn punt. Je hebt ALTIJD een virus bij je die mensen ziek maakt, onder deze logica zal je je huis niet meer uitkunnen. Thuisblijven als je positief bent met COVID19 is irrelevant omdat dat een regel is die we met elkaar maken.

• CMD-Snake
bazzemans schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:22:
@CMD-Snake, oprechte vraag. Heb jij altijd zo'n negatief wereldbeeld gehad of is dat iets van de afgelopen jaren, mede ingegeven door de Coronacrisis?
Het handelen van het kabinet op corona en daarbuiten de afgelopen twee jaar waren nu niet echt iets wat vertrouwen geeft. Wat dat betreft heb ik het idee dat het kabinet meer een dolgedraaide olifant in een porseleinkast was waar niemand echt grip op had, legitieme kritiek/opmerkingen is onvoldoende mee gedaan. Het beleid ging alle kanten op en was op sommige momenten ronduit wereldvreemd. Nu kan die schuld niet helemaal bij het kabinet liggen, ook de Tweede Kamer had soms meer mogen doen. Een half uurtje extra regelen op de avondklok of geen coronapas op het terras is niet bepaald een overwinning om jezelf over op de borst te kloppen.

Critici werden steevast beschuldigd dat ze bloed aan hun handen wilden en De Jonge was zeer dogmatisch in zijn opvattingen, het leek alsof alles moest gaan zoals hij het voor ogen had. De houding die hij aannam in 2021 had meer weg van een pastoor die op de kansel stond, hij ontpopte zich tot minister van de gevaccineerden en dat was niet handig wat mij betreft. Het constant een schuldige aanwijzen was vooral contraproductief en ging tegen de communicatieadviezen die hij had van o.a. de Gezondheidsraad in.

De maatschappelijke impact van het beleid is altijd kind van de rekening geweest. Het ingrijpen in 2020 was te verdedigen, maar toen de situatie langer ging duren had dit anders gemoeten. In Denemarken, maar ook andere Scandinavische landen begrepen ze dat bijvoorbeeld. Men deed beter hun best om de angel eruit te trekken zodat maatregelen vooral het virus troffen en niet de mensen. Die boodschap kwam in Nederland niet aan.

Het zou mooi zijn als het kabinet de komende jaren zou besteden vooral aan het herstellen en verstevigen van bepaalde basiszaken. Grote hoofdpijndossiers proberen af te ronden (corona, Groningen, toeslagen) en het verbeteren van het overheidsapparaat. Dat piept en kraakt nogal, waardoor uitvoering telkens hapert of niet lukt zoals men voor ogen had. Misschien eens vier jaar niet zo ambitieus doen, maar simpelweg renoveren van wat we al hadden.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

CMD-Snake schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Het handelen van het kabinet op corona en daarbuiten de afgelopen twee jaar waren nu niet echt iets wat vertrouwen geeft. Wat dat betreft heb ik het idee dat het kabinet meer een dolgedraaide olifant in een porseleinkast was waar niemand echt grip op had, legitieme kritiek/opmerkingen is onvoldoende mee gedaan. Het beleid ging alle kanten op en was op sommige momenten ronduit wereldvreemd. Nu kan die schuld niet helemaal bij het kabinet liggen, ook de Tweede Kamer had soms meer mogen doen. Een half uurtje extra regelen op de avondklok of geen coronapas op het terras is niet bepaald een overwinning om jezelf over op de borst te kloppen.

Critici werden steevast beschuldigd dat ze bloed aan hun handen wilden en De Jonge was zeer dogmatisch in zijn opvattingen, het leek alsof alles moest gaan zoals hij het voor ogen had. De houding die hij aannam in 2021 had meer weg van een pastoor die op de kansel stond, hij ontpopte zich tot minister van de gevaccineerden en dat was niet handig wat mij betreft. Het constant een schuldige aanwijzen was vooral contraproductief en ging tegen de communicatieadviezen die hij had van o.a. de Gezondheidsraad in.

De maatschappelijke impact van het beleid is altijd kind van de rekening geweest. Het ingrijpen in 2020 was te verdedigen, maar toen de situatie langer ging duren had dit anders gemoeten. In Denemarken, maar ook andere Scandinavische landen begrepen ze dat bijvoorbeeld. Men deed beter hun best om de angel eruit te trekken zodat maatregelen vooral het virus troffen en niet de mensen. Die boodschap kwam in Nederland niet aan.

Het zou mooi zijn als het kabinet de komende jaren zou besteden vooral aan het herstellen en verstevigen van bepaalde basiszaken. Grote hoofdpijndossiers proberen af te ronden (corona, Groningen, toeslagen) en het verbeteren van het overheidsapparaat. Dat piept en kraakt nogal, waardoor uitvoering telkens hapert of niet lukt zoals men voor ogen had. Misschien eens vier jaar niet zo ambitieus doen, maar simpelweg renoveren van wat we al hadden.
Een pastoor die op de kansel stond?

Het leek meer een leraar voor de klas. Dat is leuk in het PO maar op de universiteit wordt er toch wat nders verwacht.

Ik ben het met je eens overigens dat ik veel meer van zowel tweede kamer als van regering had verwacht in de afgelopen twee jaar. Inzichtvolle sturing was erg mager. In het begin van de crisis kon ik sommige dingen nog wel rijmen, daar zaten ook veel logische besluiten tussen maar later is het inderdaad erg mager geworden

• redwing
xzaz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Dat is mijn punt. Je hebt ALTIJD een virus bij je die mensen ziek maakt, onder deze logica zal je je huis niet meer uitkunnen. Thuisblijven als je positief bent met COVID19 is irrelevant omdat dat een regel is die we met elkaar maken.
Nee, dat is dus echt onzin. Ik heb zelden een virus bij me dat zo besmettelijk is dat ik zeer waarschijnlijk anderen aan zal steken met de bijwerkingen van covid19. Daarnaast is die regel van thuisblijven er, dus is dat momenteel een impact waar je rekening mee moet houden. Die regel is er ook niet voor niets, omdat de verspreiding anders nog veel sneller zou gaan. Iets waar de ziekenhuizen niet blij mee zouden zijn.

Het is hoe dan ook een heel ander virus dan waar we normaal mee te maken hebben. En Omikron gaat steeds meer richting zo'n 'normaal' virus, maar voorlopig moeten we er gewoon nog voorzichtig mee zijn en is de impact van anderen besmetten gewoon groter dan bij zo'n 'normaal' virus.

Het is gewoon onzin om covid19 nu al te vergelijken met de virussen waar we normaal mee te maken hebben. Ik ken geen ander virus waarvoor we 2 jaar lang maatregelen hebben moeten nemen om dan alsnog overvolle ziekenhuizen te hebben.

[removed]

• gekkie
  • Laatst online: 27-01 23:09
CMD-Snake schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:15:
Bij mijn weten is dat "gebonden aan de positie van voorzitter van de NVIC" nergens vastgelegd en zijn alle overige OMT leden buiten de kern van het RIVM daar op uitnodiging. Daarnaast zie ik niet in waarom het NVIC geen andere keuze zou mogen en kunnen maken op dit moment.
Die van Gommers is al uit: https://www.meerlezen.nl/...aal-van-diederik-gommers/
Dus verander je teneur geheel in lijn der verwachting maar in "Gommers wil in het OMT blijven zodat z'n naam valt en z'n boek gepromoot wordt", een andere optie zal je neem ik aan toch niet waarschijnlijk achten.

• eric.1
  • Laatst online: 29-01 13:52
ArcticWolf schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:54:
[...]

[...]
Dat CTB in Zweden was echt minimaal in gebruik, dat is dan natuurlijk wel makkelijk af te schaffen.

• redwing
t_captain schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Die twee statements lijken tegenstrijdig. Als je de vaccinatiecampagne terugtrekt tot de kwetsbaren (wat een logische keuze is in 2022), dan betekent dat natuurlijk ook het einde van CTB.

Immers: de bulk van de QR codes komt voort uit vaccinatie en die zouden gaandeweg gaan vervallen.

Den Haag kennende (met hun hang naar uitstellen van keuzes, incrementele boven integrale keuzes en vasthouden aan eerdere beslissingen), zullen ze nog eerder denken om dan maar de geldigheid van de QR na vaccinatie te verlengen, maar technisch zou dat nergens op slaan. Een vaccin beschermt namelijk slechts enkele maanden tegen verspreiding en als je dan bijvoorbeeld kiest om de QR 2 jaar geldig te maken, dan wordt het een soort beloning voor braaf gedrag in het verleden.
Maar ook dat laatste zou raar zijn omdat ze net met veel bombarie de geldigheid juist hebben beperkt. Dat weer terugdraaien geeft ook een heel raar signaal af.

[removed]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
CMD-Snake schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Toch grappig, ik ben van mening dat het kabinet het onwijs goed gedaan heeft. Geen zorginfarct, economie overeind gebleven, vaak waren we het land met de minst ingrijpende maatregelen. Vaccinatiecampagne die ineens als een jekko ging. Alleen de laatste 2 maanden begint het wat bedenkelijk te worden, maar alsnog zie ik intrinsiek ethische handelingen en besluiten.

Waren er dingen die beter konden? Absoluut. Heel veel zelfs. Maar we zijn er to nu verdomd goed doorheen gekomen met z'n allen. d:)b

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het idee om 'de kwetsbaren' te vaccineren is in theorie prachtig maar wie trekt de lijn waar de kwetsbaren beginnen ? En wat als 20 tot 30 procent van 'de kwetsbaren' zich helemaal niet kwetsbaar acht en bedankt voor de prik ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ArcticWolf
  • Niet online
eric.1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Dat CTB in Zweden was echt minimaal in gebruik, dat is dan natuurlijk wel makkelijk af te schaffen.
Ja zoals het had gemoeten... hier gebruiken ze het; omdat het kan, anders zijn we niet meer geloofwaardig. En niet omdat het noodzakelijk is |:(

• redwing
Indoubt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Een pastoor die op de kansel stond?

Het leek meer een leraar voor de klas. Dat is leuk in het PO maar op de universiteit wordt er toch wat nders verwacht.

Ik ben het met je eens overigens dat ik veel meer van zowel tweede kamer als van regering had verwacht in de afgelopen twee jaar. Inzichtvolle sturing was erg mager. In het begin van de crisis kon ik sommige dingen nog wel rijmen, daar zaten ook veel logische besluiten tussen maar later is het inderdaad erg mager geworden
Zowel de regering als de kamers kijken al heel wat jaren niet meer ver vooruit, maar alleen naar de directe toekomst. In een crisis, zoals covid19, loop je dan continue achter de feiten aan en ben je iedere keer aan het brandjes blussen.
Naar mijn idee heeft dat weinig met covid19 te maken, omdat dat al jaren eerder aan de gang was. Als je kijkt naar Groningen en de toeslagenaffaire en de afhandeling daarvan zag/zie je precies hetzelfde gebeuren. Als ze in Groningen 20 jaar geleden al een potje hadden gemaakt voor verwachte schades (waar toen al rapporten van waren), had je geen eens een probleem gehad. Hetzelfde met de toeslagenaffaire, waarbij ook al veel eerder bekend was dat het niet lekker liep met de toeslagen. Juist het niet verder vooruit kijken zorgt voor dat soort problemen.

[removed]

Pagina: 1 ... 24 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.