Haal van mij ook maar twintig jaar van m'n leven af als er geen groep 8 musical was. Onmenselijk. Ik weet nog altijd dat ik de dokter speelde in Minoes. Zeker een paar zinnen gezegd.Tweak_ers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 06:00:
[...]
En wat als Corona en ziekenhuis bezetting blijft? Wil je dat al die wetten in stand houden voor de rest van je leven?
Ik word liever 60 jaar oud in een volledig vrije samenleving, zonder maatregelen, waar kinderen hun school periode volledig kunnen volgen.
Dan dat ik 80 jaar oud word in een huidige samenleving met maatregelen en regels en kinderen geen groep 8 musical en kamp hebben etc.
Dat doe je grotendeels zelf. Het afgelopen jaar ben ik 5 keer wezen vliegen, bijna vijf maanden in het buitenland gezeten geweest waarvan drie maanden op een tropisch eiland, verhuisd naar een andere grote stad, geswitcht van baan, 10K+ gespaard, aantal kilo afgevallen (nu gezond gewicht), geleerd fatsoenlijk te koken, gestopt met roken en vrijwel geheel met drinken.De afgelopen 2 jaar voelen écht als verloren jaren aan. Alsof je 2 jaar “leven” overslaat.
En geen covid opgelopen, itt vrienden die zich hebben opgesloten.
Neemt niet weg dat het Nederlandse ineffectieve anti-plezier beleid(niks mag behalve werken) natuurlijk tot de meest waardeloze van de wereld behoort en ik dat ook als storend heb ervaren, maar als je twee jaar van je leven als verloren beschouwt dan ligt dat toch echt aan jezelf. En het verbaast me hoe makkelijk veel mensen dat laten gebeuren. Ik ken mensen die twee jaar lang vanuit huis hebben gewerkt, niet in het buitenland zijn geweest, een keer per week boodschappen doen en voor de rest thuis zitten. En die vallen niet eens in een risicogroep. Ik snap er werkelijk niks van.
Gelukkig zijn we in Nederland van het winkelwagentjes ritueel bij de supermarkt af