Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
Tweak_ers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 06:00:
[...]

En wat als Corona en ziekenhuis bezetting blijft? Wil je dat al die wetten in stand houden voor de rest van je leven?

Ik word liever 60 jaar oud in een volledig vrije samenleving, zonder maatregelen, waar kinderen hun school periode volledig kunnen volgen.
Dan dat ik 80 jaar oud word in een huidige samenleving met maatregelen en regels en kinderen geen groep 8 musical en kamp hebben etc.
Haal van mij ook maar twintig jaar van m'n leven af als er geen groep 8 musical was. Onmenselijk. Ik weet nog altijd dat ik de dokter speelde in Minoes. Zeker een paar zinnen gezegd.
De afgelopen 2 jaar voelen écht als verloren jaren aan. Alsof je 2 jaar “leven” overslaat.
Dat doe je grotendeels zelf. Het afgelopen jaar ben ik 5 keer wezen vliegen, bijna vijf maanden in het buitenland gezeten geweest waarvan drie maanden op een tropisch eiland, verhuisd naar een andere grote stad, geswitcht van baan, 10K+ gespaard, aantal kilo afgevallen (nu gezond gewicht), geleerd fatsoenlijk te koken, gestopt met roken en vrijwel geheel met drinken.

En geen covid opgelopen, itt vrienden die zich hebben opgesloten.

Neemt niet weg dat het Nederlandse ineffectieve anti-plezier beleid(niks mag behalve werken) natuurlijk tot de meest waardeloze van de wereld behoort en ik dat ook als storend heb ervaren, maar als je twee jaar van je leven als verloren beschouwt dan ligt dat toch echt aan jezelf. En het verbaast me hoe makkelijk veel mensen dat laten gebeuren. Ik ken mensen die twee jaar lang vanuit huis hebben gewerkt, niet in het buitenland zijn geweest, een keer per week boodschappen doen en voor de rest thuis zitten. En die vallen niet eens in een risicogroep. Ik snap er werkelijk niks van.

Gelukkig zijn we in Nederland van het winkelwagentjes ritueel bij de supermarkt af :+

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Dazzler2120 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Maar ze zijn niet 2 jaar van hun leven kwijt geraakt. Laten we de afgelopen 2 jaar vooral niet verder dramatiseren dan dat het was. Uiteraard voelt de situatie voor ieder persoon anders en kan persoon A er gemakkelijker mee omgaan dan persoon B, maar dat betekent niet dat persoon A 2 jaar van zijn leven kwijt geraakt is.

De maatregelen waren meestal niet om overlijdens te voorkomen t.g.v. Covid, maar om een zorginfarct te voorkomen. Ondanks dat het vele malen uitgelegd is, wordt nog steeds flink onderschat wat het effect van een echte code zwart zou zijn & wat dat tot gevolgen zou hebben.
Vanuit jouw perspectief is het niet dramatisch. 2 jaar thuis zitten kan vergaande consequenties hebben voor jongeren, tot zelfmoord aan toe.

Misschien was de verhouding doden en besmettingen een slechte vergelijking, want ik begrijp code zwart. Ik vrees er alleen voor dat het hebben van maatregelen een doelstelling op zich aan het worden is.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Wat is dit voor onzin? Je mocht gewoon bij elkaar op bezoek bijvoorbeeld.
Je werkt fulltime thuis en je moet om 20;00 weer thuis zijn.
Dus tot 18:00 werken dan koken eten en weer om 20:00 thuis zijn dat is in theorie inderdaad 2 uur dat je bij iemand op visite kan gaan. Moet je wel gaan eten daar natuurlijk. En geen reistijd hebben.
Als je eerst nog moet eten en 25 min reistijd hebt houd je 30 min per dag over.
Bovendien blijf zo veel mogelijk thuis = ga niet op visite.
Dus ja als je alle regels volgt betekend dat dat je als single zolang je thuis kan werken dus gewoon niemand zou zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-02-2022 09:45 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35

Dennis1812

Amateur prutser

@Shadowhawk00 ik heb geen fancy grafieken helaas.
Wel informatie van mijn en omliggende ziekenhuizen.
Gemiddeld draaien de ziekenhuizen in deze regio tussen de 30 en 50% OK capaciteit. Een enkeling rond de 60/65%.

Dus op deze manier krijgen we alleen maar meer uitgestelde zorg in plaats van minder.

Een andere optie is natuurlijk om asyptomatische patiënten niet meer geïsoleerd te verplegen. Hiermee winnen we wellicht enkele bedden. Maar des te meer draagkracht doordat men niet meer kan zeggen dat we iedereen voor niks isoleren?

Zomaar een idee. Als we op deze manier met t virus willen leven en deze ziekenhuis bezetting is er een miljardeninjectie in ziekenhuis en thuiszorg en verpleeghuiszorg nodig om het mogelijk te maken om covid naast regulier te doen. Daarnaast moeten we goed nadenken over wie we wanneer voor hoelang willen isoleren denk ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Politie treedt niet op bij protestactie nachtleven tegen coronamaatregelen
Nachtclubs hebben zaterdag niets te vrezen van politie: bonden willen niet handhaven

Wie de 12e wil stappen tijdens de protestactie van het nachtleven hoeft zich geen zorgen te maken over eventuele prenten. De politie zal niet optreden als eigen protest tegen het gebrek aan ontwikkelingen rondom hun nieuwe cao. De politiebonden vragen de boa's om hun steun en net als de politie niet op te treden deze dag.

Burgemeester Bruls sprak zich uit bij het NOS Radio journaal dat het kabinet eerder had mogen versoepelen: In januari was al duidelijk dat de omikronvariant van het coronavirus minder ziek maakt. Wat ons betreft had het kabinet al eerder verder mogen versoepelen, want het is niet meer te houden. Het is wel indrukwekkend hoe Bruls elke week alle kanten van het debat kan verdedigen dan wel aanvallen.

Kan de coronapas eindelijk de prullenbak in? ‘Je moet hem niet houden voor de aardigheid’

Kritiek op de coronapas blijft aanzwellen. Toch zou het kabinet willen blijven vasthouden aan de coronapas en achterliggende systemen. Volgens Haagse bronnen wil het kabinet de coronapas in bepaalde situaties willen houden met een 1G opzet. De infrastructuur zou paraat blijven voor eventuele situaties dat het kabinet (op bredere schaal) terug wil naar 3G.
D-e-n schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:17:
Je doet nu alsof iedereen de regels twee jaar lang aan de laars gelapt heeft.
Ondanks thuiswerkadvies zat driekwart werknemers eind 2021 al op kantoor

In 2021 was de animo op en zoals Peter Pannenkoek al zei, we doen niet meer aan corona.
BarôZZa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:41:
Neemt niet weg dat het Nederlandse ineffectieve anti-plezier beleid(niks mag behalve werken) natuurlijk tot de meest waardeloze van de wereld behoort en ik dat ook als storend heb ervaren, maar als je twee jaar van je leven als verloren beschouwt dan ligt dat toch echt aan jezelf. En het verbaast me hoe makkelijk veel mensen dat laten gebeuren. Ik ken mensen die twee jaar lang vanuit huis hebben gewerkt, niet in het buitenland zijn geweest, een keer per week boodschappen doen en voor de rest thuis zitten. En die vallen niet eens in een risicogroep. Ik snap er werkelijk niks van.
De laatste paar jaar zat weinig smaak of kraak aan wat mij betreft, het was meer bestaan dan echt leven. Zaken die ik normaliter doe buiten de deur mochten allemaal niet omdat het of een evenement zou zijn of een verboden groepsbijeenkomst onder de coronaregels. Af en toe mocht je even buitenspelen, maar het tapijt kon net zo goed weer onder je vandaan getrokken worden.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:49:
@Shadowhawk00 ik heb geen fancy grafieken helaas.
Wel informatie van mijn en omliggende ziekenhuizen.
Gemiddeld draaien de ziekenhuizen in deze regio tussen de 30 en 50% OK capaciteit. Een enkeling rond de 60/65%.

Dus op deze manier krijgen we alleen maar meer uitgestelde zorg in plaats van minder.

Een andere optie is natuurlijk om asyptomatische patiënten niet meer geïsoleerd te verplegen. Hiermee winnen we wellicht enkele bedden. Maar des te meer draagkracht doordat men niet meer kan zeggen dat we iedereen voor niks isoleren?

Zomaar een idee. Als we op deze manier met t virus willen leven en deze ziekenhuis bezetting is er een miljardeninjectie in ziekenhuis en thuiszorg en verpleeghuiszorg nodig om het mogelijk te maken om covid naast regulier te doen. Daarnaast moeten we goed nadenken over wie we wanneer voor hoelang willen isoleren denk ik.
Nou er zijn genoeg miljarden naar de maatregelen gegaan (nog even los van alle steunpakketten) die ze ook in de ziekenhuizen hadden kunnen steken. Maar wat doet het nieuwe kabinet... nog meer bezuinigen op de zorg 8)7 sla mij maar dood...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:43:
[...]

Je werkt fulltime thuis en je moet om 20;00 weer thuis zijn.
Dus tot 18:00 werken dan koken eten en weer om 20:00 thuis zijn dat is in theorie inderdaad 2 uur dat je bij iemand op visite kan gaan.
Bovendien blijf zo veel mogelijk thuis = ga niet op visite.
Dus ja als je alle regels volgt betekend dat dat je als single zolang je thuis kan werken dus gewoon niemand zou zien.
Twee dingen; die 20.00 kan ik me niet heugen in de maatregelen van December. En de regel was om max 1 keer per dag op bezoek te gaan, dat is niet "ga niet op visite".

Ik blijf erbij, je kon echt nog wel wat doen en met mensen in contact komen. Minder dan voorheen, absoluut. Maar je hoefde echt niet 24/7 in je appartementje te blijven zitten.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53

Dazzler2120

FP ProMod
codex schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Vanuit jouw perspectief is het niet dramatisch. 2 jaar thuis zitten kan vergaande consequenties hebben voor jongeren, tot zelfmoord aan toe.
Maar je hoefde niet 2 jaar thuis te zitten. Sterker nog gedurende iedere lockdown was het nog mogelijk om met mensen af te spreken etc.
Hoe comfortabel iemand zich daarbij voelt, is aan de individu.
2 jaar absoluut thuis zitten heeft consequenties voor iedereen, niet alleen jongeren.
Misschien was de verhouding doden en besmettingen een slechte vergelijking, want ik begrijp code zwart. Ik vrees er alleen voor dat het hebben van maatregelen een doelstelling op zich aan het worden is.
Maar er wordt gekeken naar versoepelingen terwijl er nog steeds een achterstand in de zorg & een grote IC capaciteit bezet is & er redelijk recent ook flinke versoepelingen zijn geweest.
Wat is voor jou de indicator dan dat maatregelen een doel op zich zijn?

Tot nu toe is iedere keer gebleken dat maatregelen (te laat) ingevoerd worden wanneer noodzakelijk, maar ook losgelaten worden indien niet meer noodzakelijk...
ArcticWolf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Nou er zijn genoeg miljarden naar de maatregelen gegaan (nog even los van alle steunpakketten) die ze ook in de ziekenhuizen hadden kunnen steken. Maar wat doet het nieuwe kabinet... nog meer bezuinigen op de zorg 8)7 sla mij maar dood...
Wat is het budget voor de overheid van de zorg de laatste jaren?
In mijn beleving wordt het zorgbudget namelijk groter en wordt er niet verder bezuinigd op de zorg, maar wordt er steeds meer aan uitgegeven (terecht), doordat het noodzakelijk is...
Ik heb even snel gezocht, maar kan niet gemakkelijk vinden of dit daadwerkelijk het geval is...

PS4 PSN: Dazzler2120

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:31
[...]

Ondanks dat ik het met je eens ben dat het toch echt een keer tijd wordt om ook te horen hoe de zorg gaat "leven met het virus" (en dus ook je verontwaardiging over de bezuinigingen begrijp), gaat het verschuiven van de incidentele kosten voor de maatregelen met structurele kosten op de zorg niet op. Het is geen situatie van of-of maar en-en.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
codex schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik ben oprecht verbaasd over het gebrek aan empathie. Dat het wel meevalt en het e.e.a. echt wel kan. De jeugd in zijn algemeenheid heeft hier echt wel een tik van gekregen. Juist in de periode dat je (jezelf) moet ontdekken en onder de mensen moet zijn werden ze beperkt. De studenten die ik spreek op het werk en in mijn kennissen en familiekring ervaren dat als erg zwaar. Om nog maar te zwijgen over alle kinderen die opgroeien in lastige thuissituaties. Ik ben echt bang dat een aantal hier de eigen bubbel en levenswijze als uitgangspunt neemt voor de rest van de maatschappij.

XXXVI

• Shadowhawk00
Dazzler2120 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:59:

Wat is het budget voor de overheid van de zorg de laatste jaren?
In mijn beleving wordt het zorgbudget namelijk groter en wordt er niet verder bezuinigd op de zorg, maar wordt er steeds meer aan uitgegeven (terecht), doordat het noodzakelijk is...
Ik heb even snel gezocht, maar kan niet gemakkelijk vinden of dit daadwerkelijk het geval is...
Er gaat jaarlijks meer geld naar de zorgsector toe ( heb geen absoluut getal )
Maar aan de andere kant zijn er op de werkvloer structurele tekorten en de salarisverhoging was ook minimaal.
Zorgverleners worden uitgeknepen, de thuiszorg krijgt bijvoorbeeld maar minimaal budget per jaar en kan dus ook niet meer mensen aannemen.
Dus ergens gaat er wat mis, we kunnen niet te weinig mensen hebben maar vervolgens geen vacatures of budget. Er zou kritisch gekeken moeten worden naar hoe we het hebben ingeregeld.

Maar dat staat los van het corona verhaal aangezien dat al jaren lang speelt, maar het is wel een factor die niet heeft meegeholpen met het oplossen van de problemen.
Overigens belgie wilde toch 50k aan medewerkers kwijt dus personeel kan niet echt een probleem zijn nu :)
ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:02:
Ik ben oprecht verbaasd in het gebrek aan empathie. Dat het wel meevalt en het e.e.a. echt wel kan. De jeugd in zijn algemeenheid heeft hier echt wel een tik van gekregen. Juist in de periode dat je (jezelf) moet ontdekken en onder de mensen moet zijn werden ze beperkt. De studenten die ik spreek op het werk en in mijn kennissen en familiekring ervaren dat als erg zwaar. Om nog maar te zwijgen over alle kinderen die opgroeien in lastige thuissituaties. Ik ben echt bang dat een aantal hier de eigen bubbel en levenswijze als uitgangspunt neemt voor de rest van de maatschappij.
Niet alleen de jeugd heeft er veel last van. Het word vaak gebracht als de jeugd heeft er veel last van maar laten we de rest van nederland ook niet vergeten.
Voor veel mensen was sporten een uitlaatklep en ook een sociale aangelegenheid ( teamsporten ) als dat soort dingen wegvalt heb je daar ook last van. Zeker in combinatie met de sociale contacten op je werk die wegvallen.

[ Voor 30% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-02-2022 10:09 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de GGD ook al gebeld, maar die doen geen uitspraken.
Vraag me even af of jullie ervaring hebben met het volgende:

Afgelopen zondag testte mijn dochter positief op corona. Een dag later mijn vrouw en zoon ook.

Het gekke is, ik test zelf negatief. Ook bij de GGD test ik negatief terwijl de rest positief is.

Kan het zijn dat ik simpelweg immuun ben voor Covid of is er iets anders aan de hand?

Ik kan me namelijk niet heugen dat ik recent ziek ben geweest en ik test vrij vaak, er gaat geen week voorbij dat ik niet minimaal 1x getest heb.
Algelopen week heb ik wel zo'n 10x getest met verschillende merken tests (+1x GGD) en alles blijft hartstikken negatief.

Liefste zou ik namelijk ook gewoon een keer positief zijn, dan heb ik het gehad. Ik zit nu verplicht in quarantaine en moet dus thuiswerken. Dat is 2 dagen in de week hartstikke fijn, maar in een vol huis en hierdoor bepaalde dingen op kantoor niet te kunnen doen is wel vervelend.
Ben een beetje bang dat als ik volgende weer zélf positief ben dat ik wéér een week thuis moet blijven.

PS. We houden in huis geen afstand hoor, dus als ik bevattelijk was had ik het écht allang moeten hebben.

• Shadowhawk00
Fairy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:09:

Afgelopen zondag testte mijn dochter positief op corona. Een dag later mijn vrouw en zoon ook.

Het gekke is, ik test zelf negatief. Ook bij de GGD test ik negatief terwijl de rest positief is.

Kan het zijn dat ik simpelweg immuun ben voor Covid of is er iets anders aan de hand?

Ik kan me namelijk niet heugen dat ik recent ziek ben geweest en ik test vrij vaak, er gaat geen week voorbij dat ik niet minimaal 1x getest heb.
Algelopen week heb ik wel zo'n 10x getest met verschillende merken tests (+1x GGD) en alles blijft hartstikken negatief.

Liefste zou ik namelijk ook gewoon een keer positief zijn, dan heb ik het gehad. Ik zit nu verplicht in quarantaine en moet dus thuiswerken. Dat is 2 dagen in de week hartstikke fijn, maar in een vol huis en hierdoor bepaalde dingen op kantoor niet te kunnen doen is wel vervelend.
Ben een beetje bang dat als ik volgende weer zélf positief ben dat ik wéér een week thuis moet blijven.

PS. We houden in huis geen afstand hoor, dus als ik bevattelijk was had ik het écht allang moeten hebben.
Tja je kan er weinig aan doen, blijkbaar is het voor bepaalde mensen een stuk lastiger om het virus te krijgen dan voor andere mensen. Maar misschien heb je het al wel maar moet het nog even ontwikkelen voordat je positief test. Volgens mij zat er een paar dagen tussen besmet zijn en besmettelijk zijn want pas zodra je besmettelijk bent test je positief.
Overigens lijkt het te zijn dat als je verkouden bent je minder bevattelijk bent voor het virus, maar daar is geen objectief onderzoek die het bevestigt. Er lijkt alleen een verband te zijn.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Fairy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:09:

tja ik heb nu ook iemand thuis positief maar test zelf negatief. ben wel geboosterd dus hoef ook niet thuis te blijven,maar na 1x ggd test en de rest thuistest iedere dag, zal het wel.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Twee dingen; die 20.00 kan ik me niet heugen in de maatregelen van December. En de regel was om max 1 keer per dag op bezoek te gaan, dat is niet "ga niet op visite".

Ik blijf erbij, je kon echt nog wel wat doen en met mensen in contact komen. Minder dan voorheen, absoluut. Maar je hoefde echt niet 24/7 in je appartementje te blijven zitten.
Maar dit is ook vaak het grote probleem. Veel mensen zijn zich aan het focussen wat allemaal wel niet meer mag, en vergeten wat ze allemaal juist wel mogen. Net als met dat werken hier, schijnbaar werkt het gros van de thuiswerkers van 7 tot 18:00 thuis om maar duidelijk te kunnen maken dat je niet voor of na werktijd nog iets kan doen. Maar als je om 7 uur begint, ben je normaal gesproken tegen een uur of 4 wel klaar. En als je tot 18:00 werkt, kun je dus ook om 9:00 beginnen en vooraf b.v. sporten.

Er zijn dus inderdaad beperkingen geweest, maar hoe je er zelf mee omgaat bepaald ook wel heel veel.

[removed]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

mrsar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:30:
[...]

tja ik heb nu ook iemand thuis positief maar test zelf negatief. ben wel geboosterd dus hoef ook niet thuis te blijven,maar na 1x ggd test en de rest thuistest iedere dag, zal het wel.
Ik ben ook geboosterd, mijn vrouw ook, maar zij is positief en ik niet. Alleen is zij op de zelftest niet zichtbaar positief, alleen via het ziekenhuis.

Ondanks dat ik geboosterd ben, bij besmettingen in huis zal ik toch echt thuis moeten blijven volgens de GGD.
Of wisselt dat beleid per medewerker?

In eerste instantie was ook alleen mijn dochter van 6 positief. Toen zei de GGD dat mijn zoon van 8 thuis moest blijven. Toen we dit gingen navragen bij school en opnieuw de GGD bleek dat niet te kloppen. Echter de volgende dag was hij positief en maakte het toch al niet meer uit.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 14:49
Fairy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Ik ben ook geboosterd, mijn vrouw ook, maar zij is positief en ik niet. Alleen is zij op de zelftest niet zichtbaar positief, alleen via het ziekenhuis.

Ondanks dat ik geboosterd ben, bij besmettingen in huis zal ik toch echt thuis moeten blijven volgens de GGD.

In eerste instantie was ook alleen mijn dochter van 6 positief. Toen zei de GGD dat mijn zoon van 8 thuis moest blijven. Toen we dit gingen navragen bij school en opnieuw de GGD bleek dat niet te kloppen. Echter de volgende dag was hij positief en maakte het toch al niet meer uit.
Zit in het zelfde schuitje hier, vrouw test in zowel ggd als thuis testen positief en is er ook redelijk ziek bij. Ik blijf negatief testen. Lang leve de booster zullen we maar zeggen😇

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Maar dit is ook vaak het grote probleem. Veel mensen zijn zich aan het focussen wat allemaal wel niet meer mag, en vergeten wat ze allemaal juist wel mogen. Net als met dat werken hier, schijnbaar werkt het gros van de thuiswerkers van 7 tot 18:00 thuis om maar duidelijk te kunnen maken dat je niet voor of na werktijd nog iets kan doen. Maar als je om 7 uur begint, ben je normaal gesproken tegen een uur of 4 wel klaar. En als je tot 18:00 werkt, kun je dus ook om 9:00 beginnen en vooraf b.v. sporten.

Er zijn dus inderdaad beperkingen geweest, maar hoe je er zelf mee omgaat bepaald ook wel heel veel.
Het is dan ook een psychologisch probleem, dat is niet zwart / wit zoals men hier graag wilt zien. De opeenstapeling van maatregelen, beetje bij beetje werd je steeds meer beperkt. Het was een sluipend iets.. Probeerde nog zoveel te doen met alle de maatregelen maar de avondklok was bij mij toch wel de druppel en een klap in mijn gezicht. Het heeft wel even geduurd om uit die "depressie" te komen.

• ephymerous
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:05:
Niet alleen de jeugd heeft er veel last van. Het word vaak gebracht als de jeugd heeft er veel last van maar laten we de rest van nederland ook niet vergeten.
Voor veel mensen was sporten een uitlaatklep en ook een sociale aangelegenheid ( teamsporten ) als dat soort dingen wegvalt heb je daar ook last van. Zeker in combinatie met de sociale contacten op je werk die wegvallen.
Zeker waar, ondanks dat ik vlak voor Corona en tijdens Corona vader ben geworden en het vizier daardoor meer op mijn gezin heb gericht heb ik zelf echt wel geworsteld met de beperkingen. Tijdens de wintersport een aantal weken geleden kwam ik er pas echt achter hoe ik het heb gemist om te ouwehoeren met willekeurige mensen uit allerlei windstreken.
[...]

Niet het grote probleem maar wel een onderdeeltje. En in theorie is dat mooi zeggen maar als je je energie krijgt uit het samenwerken met mensen en onderweg zijn dan is de overstap naar thuiswerken groot hoor. Stellen dat een andere mindset dat oplost vind ik echt te kort door de bocht.

[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 09-02-2022 10:51 ]

XXXVI

• redwing
ArcticWolf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Het is dan ook een psychologisch probleem, dat is niet zwart / wit zoals men hier graag wilt zien. De opeenstapeling van maatregelen, beetje bij beetje werd je steeds meer beperkt. Het was een sluipend iets.. Probeerde nog zoveel te doen met alle de maatregelen maar de avondklok was bij mij toch wel de druppel en een klap in mijn gezicht. Het heeft wel even geduurd om uit die "depressie" te komen.
Inderdaad, ik snap goed dat je er last van kunt hebben hoor. Het is alleen niet zo dat je door die beperkingen plotseling niets meer kan. Je kunt er nog best wat van maken, alleen kost dat wel meer moeite. Ik heb zelf b.v. de meeste moeite gehad met het continue moeten nadenken/plannen van de tijd. B.v. met trainen/training geven, dat je op een gegeven moment om 20:00 klaar moest zijn. Normaal geef ik rustig zo'n training en hoef ik niet op te letten of het nu 10 minuten later of eerder klaar is. Maar nu moest je plotseling echt de tijd in de gaten gaan houden.

Maar het punt is precies wat jij zegt, het is allemaal niet zo zwart/wit.

[removed]

• Shadowhawk00
[...]

Het ligt heel erg aan wat jij zelf ook nog leuk vind. Ja je kan inderdaad naar de sportschool om 7:00 dat is leuk, maar tja je hobby was voetbal en dat is een teamsport. Ja je kan wel een heel andere hobby zoeken maar dat is niet hetzelfde. Volgens die redenering zijn horeca en sportscholen en zelfs georganiseerde sporten helemaal overbodig, o en scholen trouwens ook. Want je kan gewoon thuis eten, buiten hardlopen en e-learning doen.
En ja als je vrienden 30 min rijden is moet je natuurlijk gewoon andere vrienden zoeken? Marktplaats ofzo?

Ja je kan nog wel wat ja, als je de beperkingen negeert zijn ze er niet.
Als jij compleet geen sociaal leven hebt, een hekel hebt aan andere mensen,sporten en naar buiten gaan dan valt de lockdown ook wel mee.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Fairy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:
[...]

U heeft een huisgenoot of bent een nauw contact van iemand met corona. In deze situaties hoeft u niet in quarantaine.

U heeft geen klachten en:

u bent in de afgelopen 8 weken positief getest en inmiddels hersteld; of
u heeft meer dan 1 week geleden een boostervaccinatie gehad; of
u bent jonger dan 18 jaar en gaat naar de kinderopvang, het primair onderwijs of het voorgezet onderwijs. Deze uitzondering geldt ook voor:
leerlingen in het voorgezet onderwijs die 18 jaar of ouder zijn; en
studenten onder 18 jaar aan het MBO, HBO of de universiteit; of
uit overleg met uw werkgever blijkt dat u onmisbaar bent en voldoet aan de voorwaarden van werknemers in essentiële bedrijfsprocessen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• redwing
ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Niet het grote probleem maar wel een onderdeeltje. En in theorie is dat mooi zeggen maar als je je energie krijgt uit het samenwerken met mensen en onderweg zijn dan is de overstap naar thuiswerken groot hoor. Stellen dat een andere mindset dat oplost vind ik echt te kort door de bocht.
Zoals ik hier boven al zeg, ik bedoel vooral aan te geven dat de boel niet zo zwart/wit is. Je kunt/kon inderdaad niet alles, maar het zo draaien dat je helemaal niets meer zou kunnen is ook niet waar. Ik wil dus niet aangeven dat je er geen last van zou kunnen hebben (zou ook raar zijn want ik heb er zelf zeker ook last van gehad). Maar ik wil wel aangeven dat je ook niet jezelf de put in moet praten omdat je niets meer zou kunnen (zoals hier b.v. met de 7:00-18:00 dagelijks werken b.v. wordt gedaan)

[removed]

• Shadowhawk00
mrsar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:56:
[...]

U heeft een huisgenoot of bent een nauw contact van iemand met corona. In deze situaties hoeft u niet in quarantaine.

U heeft geen klachten en:

u bent in de afgelopen 8 weken positief getest en inmiddels hersteld; of
u heeft meer dan 1 week geleden een boostervaccinatie gehad; of
u bent jonger dan 18 jaar en gaat naar de kinderopvang, het primair onderwijs of het voorgezet onderwijs. Deze uitzondering geldt ook voor:
leerlingen in het voorgezet onderwijs die 18 jaar of ouder zijn; en
studenten onder 18 jaar aan het MBO, HBO of de universiteit; of
uit overleg met uw werkgever blijkt dat u onmisbaar bent en voldoet aan de voorwaarden van werknemers in essentiële bedrijfsprocessen.
Dit klinkt niet als een medische reden eigenlijk. Dus ergens compleet onzinnig dat iemand van 18 wel gewoon naar buiten mag maar iemand van 19 niet in exact dezelfde situatie. Alsof je dan ineens besmettelijk bent maar je 18 jarige broertje/zusje niet?

En het dan vreemd vinden dat mensen dit soort regels niet opvolgen. Het is gewoon geen logische reden.
Essentiele beroepen kan je nog inkomen maar de rest van de uitzonderingen zijn natuurlijk gewoon willekeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-02-2022 11:01 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Wat is dit voor onzin? Je mocht gewoon bij elkaar op bezoek bijvoorbeeld.
Ik denk dat je hier wat ongevoelig bent t.a.v. de verschillende situaties waarin mensen kunnen zitten.

Ik ben bijvoorbeeld niet zo heel hard betroffen door de lockdowns.
* ik heb een mooi eigen huis waarin ik bezoek kan ontvangen;
* ik woon niet alleen maar met partner, kinderen en hond;
* ik had al niet meer niet de gewoonte om in het nachtleven rond te hangen;
* ik woon niet al te ver van de grens;
* ik heb een auto en de financiele middelen om 100km te rijden voor een winkelstraat op restaurant.

Maar dat kun je niet zomaar projecteren op iemand die bijvoorbeeld single is, 20 jaar jonger dan ik, in een kleine studio in Noord-Holland woont en voor zijn sociale contacten afhankelijk is van uitgaansleven en sportclubs. Die heeft veel meer last van lockdowns dan ik.

• eric.1
t_captain schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat je hier wat ongevoelig bent t.a.v. de verschillende situaties waarin mensen kunnen zitten.

Ik ben bijvoorbeeld niet zo heel hard betroffen door de lockdowns.
* ik heb een mooi eigen huis waarin ik bezoek kan ontvangen;
* ik woon niet alleen maar met partner, kinderen en hond;
* ik had al niet meer niet de gewoonte om in het nachtleven rond te hangen;
* ik woon niet al te ver van de grens;
* ik heb een auto en de financiele middelen om 100km te rijden voor een winkelstraat op restaurant.

Maar dat kun je niet zomaar projecteren op iemand die bijvoorbeeld single is, 20 jaar jonger dan ik, in een kleine studio in Noord-Holland woont en voor zijn sociale contacten afhankelijk is van uitgaansleven en sportclubs. Die heeft veel meer last van lockdowns dan ik.
Kom op, hoe het ook verschilt per persoon...het was nooit een eenzame opsluiting. Dat is gewoon het dramatiseren van een onderwerp, niets meer en niets minder.

• codex

codex

eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Kom op, hoe het ook verschilt per persoon...het was nooit een eenzame opsluiting. Dat is gewoon het dramatiseren van een onderwerp, niets meer en niets minder.
Volgens mij wil het niet landen dat je dat niet vanuit jouw perspectief moet beoordelen. Er zijn genoeg jongeren, mijn stiefdochter bijvoorbeeld, die zeer beperkt werden in hun normale bezigheden. Bijbaantjes die wegvallen, niet meer het contact met mede leerlingen, de stapavonden thuis op de bank zitten, buiten af spreken met vrienden en dan een boete krijgen vanwege de coronaregels. Een maandje of 2 is dat niet dramatisch, maar als het aan blijft houden kan het zijn tol gaan eisen.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 15:06

Agent47

I always close my contracts.

Ben benieuwd hoeveel mensen de zonvakantie al geboekt hebben of toch nog even wachten :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt

Horeca zou tot middernacht mogen open blijven en de 1,5 meter in de horeca zou vervallen. Het thuiswerkadvies zou ook komen te vervallen, net als het advies om maximaal 4 mensen thuis te ontvangen per dag.

• Agent47

Agent47

CMD-Snake schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:26:

Horeca zou tot middernacht mogen open blijven en de 1,5 meter in de horeca zou vervallen. Het thuiswerkadvies zou ook komen te vervallen, net als het advies om maximaal 4 mensen thuis te ontvangen per dag.
Hmm had dat thuiswerken er lekker ingehouden tot april-mei zou ik zeggen. Verder niet heel bijzonders toch? Die 1,5m in de kroeg was toch amper bij te houden. Nu mag de kroeg mogelijk 2 uurtjes langer open blijven. Stadions en theaters wat voller.

• Shadowhawk00

Dit weekend kan toch alles al open want er is geen handhaving. Dus kabinet kan dat mooi als excuus gebruiken om het dan maar toe te staan. De horeca mag open tot middernacht en dan? Niemand die het controleert de nachthoreca is ook gewoon open ik verwacht dat de horeca gewoon tot 3 uur open gaat zijn.

Ben benieuwd hoeveel QR codes er dit weekend daadwerkelijk gescanned gaan worden of dat horeca gewoon de andere kant op gaat kijken. Er word niet gehandhaafd dus waarom zou je dan mogelijke klanten wegsturen. Gebeurde in mijn beleving toch al weinig, horeca die gewoon niet scanned of doet alsof ze scannen.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-02-2022 11:31 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

er wordt namelijk niet bezuinigd op de zorg, maar de groei wordt geremd tov de prognoses. ;)
Maja, populistische leuzen blijven blijkbaar makkelijk hangen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:28:
Hmm had dat thuiswerken er lekker ingehouden tot april-mei zou ik zeggen.
Alsof mensen zich daaraan houden, wie wil gaat nu al naar kantoor.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Agent47

Agent47

hoevenpe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Oh bij ons mag er niemand komen tenzij je netwerk thuis het ineens begeeft :+

• FabianGTI
  • Laatst online: 21:36

Darnit, net iets te vroeg gereserveerd voor het restaurant + bios.
Achjah, dan nog maar een keertje. O-)

Zou mooi zijn als op verschillende plekken de mondkapjes ook mogen verdwijnen. :)

• ArcticWolf
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Oh bij ons mag er niemand komen tenzij je netwerk thuis het ineens begeeft :+
Ik werk bij een overheidsinstantie en bij ons is alles alweer een paar weken alles open. Het is niet uitgebreid gemeld, maar je mag gewoon naar kantoor.

• redwing
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:55:
[...]
Het ligt heel erg aan wat jij zelf ook nog leuk vind. Ja je kan inderdaad naar de sportschool om 7:00 dat is leuk, maar tja je hobby was voetbal en dat is een teamsport. Ja je kan wel een heel andere hobby zoeken maar dat is niet hetzelfde. Volgens die redenering zijn horeca en sportscholen en zelfs georganiseerde sporten helemaal overbodig, o en scholen trouwens ook. Want je kan gewoon thuis eten, buiten hardlopen en e-learning doen.
En ja als je vrienden 30 min rijden is moet je natuurlijk gewoon andere vrienden zoeken? Marktplaats ofzo?

Ja je kan nog wel wat ja, als je de beperkingen negeert zijn ze er niet.
Als jij compleet geen sociaal leven hebt, een hekel hebt aan andere mensen,sporten en naar buiten gaan dan valt de lockdown ook wel mee.
Punt is dat je net doet of je helemaal niets meer kunt en dat is gewoon niet waar. Dat je dingen anders zult doen dan voorheen en dat dat niet altijd even leuk is ontken ik niet. Maar precies wat jij in je laatste zin zegt is wat me iedere keer triggered. Want dat is precies het zwart/witte waar het commentaar over ging. Je kunt nog steeds een sociaal leven hebben, maar inderdaad wel wat minder. En je kunt nog steeds mensen ontmoeten en je kunt nog steeds sporten. Je kunt dus de focus leggen op wat je allemaal niet meer kunt, maar je kunt ook eens voor jezelf bedenken wat je juist wel nog kunt. En dan ontdek je dat je nog best mensen kunt ontmoeten, sporten en daarmee een sociaal leven hebben.

[removed]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
[...]

Dat ligt ook aan de werkgever, zit nu op de zaak om de IT afdeling te bemannen indien er wat hardware gerelateerde zaken opspelen die ik niet eenvoudig via Teamviewer kan fixen. Maar er wordt toch op aangestuurd om zo min mogelijk bezetting te hebben. Ook altijd mondkapjes verplicht gehad hier terwijl je die in de supermarkten in de zomer niet meer hoefde.

Ben blij dat er weer wat meer mag qua werken op kantoor. Vooral vandaag is er amper iemand op kantoor.
En ja, ik vind het fijn om elke ochtend even op mijn high speed e-bike naar de zaak te pendelen, heb ik een beetje mijn beweging en na het werk lekker hoofd leegmaken. Doe nu 3 dagen kantoor per week en hoop dat het naar 4 kan :)

• redwing
[...]

Laatste onderzoek dat ik zag, zaten nog zo'n 25% van de mensen thuis en wat aantal thuis-gewerkte uren betreft lag het percentage tegen de 35% aan. Er zijn dus best nog wat mensen die iig een gedeelte van de tijd thuis zitten.

[removed]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
codex schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:15:
Volgens mij wil het niet landen dat je dat niet vanuit jouw perspectief moet beoordelen. Er zijn genoeg jongeren, mijn stiefdochter bijvoorbeeld, die zeer beperkt werden in hun normale bezigheden. Bijbaantjes die wegvallen, niet meer het contact met mede leerlingen, de stapavonden thuis op de bank zitten, buiten af spreken met vrienden en dan een boete krijgen vanwege de coronaregels. Een maandje of 2 is dat niet dramatisch, maar als het aan blijft houden kan het zijn tol gaan eisen.
In mijn ogen doet hij dat dan ook niet. Het punt is dat het ook voor een groot deel van je eigen instelling afhangt hoe erg je het ervaart. Je kunt proberen er wat van te maken en zoeken naar uitwegen, of thuis op de bank zwelgen in zelfmedelijden. Ik denk dat daar nog de grootste verschillen zitten tussen mensen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Geen eenzame opsluiting. Maar het kan voor sommigen wel een soort 2-jarige pauzestand op het ontplooien van je eigen leven zijn.

Talloze (vooral jonge) mensen hebben vastgezeten in tijdelijke banen zonder perspectief en zijn een groot deel van hun sociale contacten kwijtgeraakt.

Op 1 heel specifiek deel van onze levensboog heeft dat een aanzienlijke impact. Het ontmoeten van een levenspartner was veel moeilijker en als je die had gevonden was het vinden van een eigen plek veel moeilijker vanwege de tijdelijke contracten.
Ik geloof dat veel mensen hier vertraging hebben opgelopen, en het niet zo dat ze er een leuke extra vrijgezellentijd voor terugkregen.

Dus als iemand het gevoel heeft twee jaar van zijn of haar leven te zijn kwijtgeraakt, dan heb ik wel begrip voor die uitspraak.

• Gonadan

Gonadan

CTB is zeker hard nodig om dit mogelijk te maken? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:37:
Laatste onderzoek dat ik zag, zaten nog zo'n 25% van de mensen thuis en wat aantal thuis-gewerkte uren betreft lag het percentage tegen de 35% aan. Er zijn dus best nog wat mensen die iig een gedeelte van de tijd thuis zitten.
Dat gaat waarschijnlijk ook blijven als alles weer mag, een mengvorm is imo ideaal.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Shadowhawk00
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Punt is dat je net doet of je helemaal niets meer kunt en dat is gewoon niet waar. Dat je dingen anders zult doen dan voorheen en dat dat niet altijd even leuk is ontken ik niet. Maar precies wat jij in je laatste zin zegt is wat me iedere keer triggered. Want dat is precies het zwart/witte waar het commentaar over ging. Je kunt nog steeds een sociaal leven hebben, maar inderdaad wel wat minder. En je kunt nog steeds mensen ontmoeten en je kunt nog steeds sporten. Je kunt dus de focus leggen op wat je allemaal niet meer kunt, maar je kunt ook eens voor jezelf bedenken wat je juist wel nog kunt. En dan ontdek je dat je nog best mensen kunt ontmoeten, sporten en daarmee een sociaal leven hebben.
Die laatst zin zegt dat niet.
Die zegt dat als jij zo bent je geen last hebt van de lockdown.
Het effect van de lockdown is persoonlijk, mensen worden er anders door geraakt. Als jij niet meer kan doen wat je leuk vind en wat je normaal doet word jij harder geraakt dan iemand die zijn normale leven kan blijven leven.
Als jou sociale leven in 1 klap wegvalt omdat alles waar jou sociale leven uit bestaat verboden is raakt het jou een stuk harder dan als dat je maar een stukje kwijt raakt.
Ja dat het in theorie mogelijk is om andere dingen te doen is leuk maar daar heb je niets aan, het is niet alsof je ineens op magische wijze een wandelclubje hebt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

t_captain schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:39:
[...]

<>
Dus als iemand het gevoel heeft twee jaar van zijn of haar leven te zijn kwijtgeraakt, dan heb ik wel begrip voor die uitspraak.
Ik ben redelijk doorgegaan met mijn sociaal leven, heb de afgelopen twee jaar veel gewandeld met vrienden, maar toch als ik een datum ergens moet invullen heb ik nog steeds het gevoel dat het 2020 is ipv 2022, dus ergens ben ook ik twee jaar kwijt geraakt voor mijn gevoel. Te weinig herinneringen kunnen maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je dat aardig tegenvalt. Het is aardig druk al een hele tijd op de weg. Niet file-filedruk maar op mijn traject zie ik toch wel aardig wat verkeer in de ochtend en de middag. Ik werk zelf 1-2 dagen thuis, de rest gewoon op kantoor.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01

Thuiswerken? Deed men dat nog dan? Alleen bij overheden zie ik dat nog. Dat was de grootste wassen neus in heel dit beleid. Werkgevers lieten hun personeel buiten de lockdowns om vaak gewoon opdraven, anders kon je permanent thuis blijven. De thuiswerkvergoeding van 2 euro... dat is 1 kuub gas met de huidige tarieven. :P.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Shadowhawk00
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Thuiswerken? Deed men dat nog dan? Alleen bij overheden zie ik dat nog. Dat was de grootste wassen neus in heel dit beleid. Werkgevers lieten hun personeel buiten de lockdowns om vaak gewoon opdraven, anders kon je permanent thuis blijven. De thuiswerkvergoeding van 2 euro... dat is 1 kuub gas met de huidige tarieven. :P.
Grappig, als ik bij mij kijk is het ongeveer zo dat de meeste 25% van de tijd op kantoor zitten en de rest thuis. En dan voornamelijk op kantoor omdat ze dingen niet thuis kunnen doen. Speciale test opstelling nodig. Maar dat zal ook bij veel bedrijven wel anders zijn. 50/50 thuis/kantoor zou persoonlijk mijn voorkeur hebben toch makkelijk kunnen overleggen met het team maar ook de voordelen van thuis werken.

• Gonadan

Gonadan

Afhankelijk van branche, maar wanneer mogelijk zeer zeker. Ook bij ons (IT) is het merendeel nog steeds thuis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Afhankelijk van branche, maar wanneer mogelijk zeer zeker. Ook bij ons (IT) is het merendeel nog steeds thuis.
Bij mijn klanten ook en wat ik van mijn collega's hoor is thuiswerken ook bij hun de standaard.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd in welke branches er wel veel op kantoor gewerkt wordt, ik hoor niet anders dan dat iedereen thuis werkt.

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Misschien binnen jouw kring, hier nog steeds vanalles thuis werken, en een aantal mensen die 1x per week op kantoor zijn.
(geen overheid)

PSN

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
Ankona schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Bij mijn klanten ook en wat ik van mijn collega's hoor is thuiswerken ook bij hun de standaard.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd in welke branches er wel veel op kantoor gewerkt wordt, ik hoor niet anders dan dat iedereen thuis werkt.
Bij ons (600+ medewerkers) werkt vrijwel iedereen nog thuis. Afgezien van wat afdelingen waar controle-geile managers graag hun medewerkers live in de gaten houden. Sporadisch ging af en toe wel iemand naar kantoor, maar dat was omdat het 'moest'. Zelf ben ik helemaal tevreden met thuiswerken. Ben helemaal tot rust gekomen in die 2 jaar. Kantoor is zo'n kippenhok :+

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:21:
Ben benieuwd hoeveel mensen de zonvakantie al geboekt hebben of toch nog even wachten :)
Hier al lang geboekt. Ik verwacht dat de prijzen van reizen en tickets die van de horeca en gas/benzine achterna gaan. We gaan dure tijden tegemoet.

• Señor Sjon
Bouwsector, maar thuis timmert lastig, dus aanverwant personeel ook naar kantoor en dan moest om het gelijkwaardig te houden de rest ook maar.

https://www.ad.nl/politie...eerden-te-weren~ad402793/?

PvdA heeft ook gezien dat de coronapas en xG-beleid niet bijzonder populair is onder (mede) haar achterban. ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:40:
[...]

CTB is zeker hard nodig om dit mogelijk te maken? O-)
Er wordt gekeken of het CTB eind van de maand kan worden afgeschaft net als de 1.5m maatregel.

Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt - https://nos.nl/l/2416450

Tweakers Discord

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Ben benieuwd hoeveel QR codes er dit weekend daadwerkelijk gescanned gaan worden of dat horeca gewoon de andere kant op gaat kijken. Er word niet gehandhaafd dus waarom zou je dan mogelijke klanten wegsturen. Gebeurde in mijn beleving toch al weinig, horeca die gewoon niet scanned of doet alsof ze scannen.
Ik wens de horeca veel succes met codes scannen met Carnaval _O-

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:45
ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik ben oprecht verbaasd over het gebrek aan empathie. Dat het wel meevalt en het e.e.a. echt wel kan. De jeugd in zijn algemeenheid heeft hier echt wel een tik van gekregen. Juist in de periode dat je (jezelf) moet ontdekken en onder de mensen moet zijn werden ze beperkt. De studenten die ik spreek op het werk en in mijn kennissen en familiekring ervaren dat als erg zwaar. Om nog maar te zwijgen over alle kinderen die opgroeien in lastige thuissituaties. Ik ben echt bang dat een aantal hier de eigen bubbel en levenswijze als uitgangspunt neemt voor de rest van de maatschappij.
De jeugd en de meeste mensen moesten een stapje terug doen hier... Iets minder luxe en vanzelfsprekendheid dat alles wat je wil maar kan wanneer je maar wilt. Vooral de luxe en leuke dingen inderdaad. Dramatisch...

Heb je ooit de rest van de wereld wel eens bekeken?
;)

• Shadowhawk00
zacht schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Carnaval gaat op veel plaatsen niet door omdat het te kort dag word om alles te regelen.

Ach ja de 1.5meter is zeker niet te doen, 1.5cm is al lastig met carnaval op veel locaties.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
[...]

Tjah de naleving van de maatregel zal te wensen over laten. Het is eerder de laatste stap voor alles weer kan en om toch een 'coronaexplosie' wat werd genoemd te voorkomen.

Je wil uiteindelijk niet de glazen ingooien op het laatst, maar tegelijkertijd kan er wel weer veel. Uiteindelijk gaan we de goede kant op, hopelijk hebben festivals en evenementen genoeg tijd om zich voor te bereiden. Het lijkt er tot zover op dat het deze zomer weer kan.

Tweakers Discord

• eric.1
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:46:
Bouwsector, maar thuis timmert lastig, dus aanverwant personeel ook naar kantoor en dan moest om het gelijkwaardig te houden de rest ook maar.

https://www.ad.nl/politie...eerden-te-weren~ad402793/?

PvdA heeft ook gezien dat de coronapas en xG-beleid niet bijzonder populair is onder (mede) haar achterban. ;)
Mocht een nieuwe variant zich voordoen, dan kunnen we die weging opnieuw maken.
Ja, en we weten allemaal hoe lang dat duurt. Dus met een eventueel nieuwe irritante variant zit je dus gewoon weer met zn allen in de stront :9

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:53:
[...]

[...]

Ja, en we weten allemaal hoe lang dat duurt. Dus met een eventueel nieuwe irritante variant zit je dus gewoon weer met zn allen in de stront :9
Als die motie morgen wordt aangenomen is 2G toch definitief van de baan of kan dat kreng alsnog een of andere stuiptrekking maken in bepaalde omstandigheden?

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:47:
Er wordt gekeken of het CTB eind van de maand kan worden afgeschaft net als de 1.5m maatregel.

Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt - https://nos.nl/l/2416450
Bij een volgend weegmoment. Wedden dat ze nu gaan zeggen dat het nog wel even nodig is? ;)

Het kijken is het probleem niet, dat doen ze steeds. Het gaat om de conclusies, die zijn steeds: "Nog even niet.".

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• eric.1
Vlassie1980 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Als die motie morgen wordt aangenomen is 2G toch definitief van de baan of kan dat kreng alsnog een of andere stuiptrekking maken in bepaalde omstandigheden?
Dat is nog een goed punt, geen idee.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-11 16:25
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:21:
Ook al lang geboekt (december al), maar meer omdat de vraag naar de door ons gewenste accommodatie groot is, en het aanbod niet al te groot.
[...]

Zowel bij ons, als bij mijn vrouw is het gewoon thuiswerken wat de klok slaat.

Alleen bij hoge uitzondering mogen ze bij ons op kantoor komen.

Bij mijn vrouw geldt dat je alleen wanneer je functie dusdanig essentieel is dat werken op kantoor/locatie noodzakelijk is je daar mag werken. Anders geldt, vanwege de essentiële rol in de samenleving (energie infrastructuur), thuiswerken i.v.m. de continuïteit van de bedrijfsvoering.
[...]

Nee, het Kabinet kan er voor kiezen om die motie gewoonweg niet uit te voeren, dat ze die 2G dan op een ander moment overigens nooit door de kamer krijgen is een tweede. :+

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 09-02-2022 13:00 ]

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
GeeEs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:51:
[...]

De jeugd en de meeste mensen moesten een stapje terug doen hier... Iets minder luxe en vanzelfsprekendheid dat alles wat je wil maar kan wanneer je maar wilt. Vooral de luxe en leuke dingen inderdaad. Dramatisch...

;)
Dat blijft een slap argument, de rest van de wereld. Als jij gewend bent en het fijn vindt om ieder weekend te stappen of je vrienden / kennissen te ontmoeten dan hakt dat op het sociale en psychische/ emotionele vlak er in.

Dan maakt het niet uit of het in de rest van de wereld erger is en waardoor het komt. Door de duur en grilligheid van de pandemie, heb je weinig perspectief en ondervind je schade.

Zo zal een puber van 17 al 2 jaar niet normaal hebben kunnen uitgaan en dito voor school. Als ik dat had in mijn tijd dan weet ik wel zeker dat ik daar last van had. Die tijd haal je niet meer in en het is een deel van je ontwikkeling.

Tweakers Discord

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
[...]

Hier ook al 2 jaar thuiswerken. Ik werk in de financiele wereld en 90% van mijn klanten werkt thuis.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11 13:37
[...]

Hier iemand die zich oprecht zo voelt. 100% eens met onderstaande omdat dit letterlijk mijn leven omschrijft de afgelopen twee jaren.
[...]

Maar het kan voor sommigen wel een soort 2-jarige pauzestand op het ontplooien van je eigen leven zijn.

en zijn een groot deel van hun sociale contacten kwijtgeraakt.

Op 1 heel specifiek deel van onze levensboog heeft dat een aanzienlijke impact. Het ontmoeten van een levenspartner was veel moeilijker en als je die had gevonden was het vinden van een eigen plek veel moeilijker vanwege de tijdelijke contracten.
Ik geloof dat veel mensen hier vertraging hebben opgelopen, en het niet zo dat ze er een leuke extra vrijgezellentijd voor terugkregen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

Nox

Noxiuz

[...]

Carnaval is de 26e, ik verwacht dan nog wel versoepelingen. Dinsdag a.s. kroegen tot middernacht open, niet geplaceerd, geen 1,5m evt. met ctb. Maar ik merk nu al niet dat mijn ctb gecontroleerd wordt in restaurants. Of ik zo'n ondernemer trof die het uit protest niet doet of omdat het gewoon redelijk druk was, dunno. Alleen de hele grote massazaken zoals stadions en beurzen hebben het nog gecontroleerd en toen de kermis in het najaar was net na de versoepelingen.

Die ctb gaat niet gescand worden met carnaval vermoed ik, en rond 10 maart gaat er nog wel een piek komen. Of we moeten als zweden doen: gewoon kappen met testen, als je ziek bent blijf je ff thuis, anders doe je maar weer waar je zin in hebt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Bij een volgend weegmoment. Wedden dat ze nu gaan zeggen dat het nog wel even nodig is? ;)

Het kijken is het probleem niet, dat doen ze steeds. Het gaat om de conclusies, die zijn steeds: "Nog even niet.".
Nee, want de naleving gaat niet geweldig worden en het verzet wordt groter als in de tweede kamer.

Een maatregel heeft op een gegeven moment zijn tijd gehad wegens het gebrek aan draagvlak en noodzaak.

Tweakers Discord

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:45
TIGER1125 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Ook al lang geboekt (december al), maar meer omdat de vraag naar de door ons gewenste accommodatie groot is, en het aanbod niet al te groot.

[...]

Zowel bij ons, als bij mijn vrouw is het gewoon thuiswerken wat de klok slaat.

Alleen bij hoge uitzondering mogen ze bij ons op kantoor komen.

Bij mijn vrouw geldt dat je alleen wanneer je functie dusdanig essentieel is dat werken op kantoor/locatie noodzakelijk is je daar mag werken. Anders geldt, vanwege de essentiële rol in de samenleving (energie infrastructuur), thuiswerken i.v.m. de continuïteit van de bedrijfsvoering.
Is enorm verschillend inderdaad.
Hier vrijwel nooit thuisgewerkt, alleen in de eerste lockdown paar keer... Geen essentieel beroep whatsoever, wel kantoor.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

TIGER1125 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:58:

Nee, het Kabinet kan er voor kiezen om die motie gewoonweg niet uit te voeren, dat ze die 2G dan op een ander moment overigens nooit door de kamer krijgen is een tweede. :+
Ik vraag mij serieus af hoe de kamer precies denkt dat het coronavirus zich aan de beslissingen van diezelfde kamer gaat houden.

Tijd om Covid-19 Nederlands onderdaan te maken, met een mooi paspoort en een eigen huisje en kantoortje? :+

• Señor Sjon
tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Tjah de naleving van de maatregel zal te wensen over laten. Het is eerder de laatste stap voor alles weer kan en om toch een 'coronaexplosie' wat werd genoemd te voorkomen.

Je wil uiteindelijk niet de glazen ingooien op het laatst, maar tegelijkertijd kan er wel weer veel. Uiteindelijk gaan we de goede kant op, hopelijk hebben festivals en evenementen genoeg tijd om zich voor te bereiden. Het lijkt er tot zover op dat het deze zomer weer kan.
Ik verwacht dat men zo dicht mogelijk op de verkiezingen van 16 maart de maatregel wil laten vallen om zo hun lokale afdelingen te ondersteunen.
[...]

Er kan altijd een nieuw voorstel gedaan worden, het is ook maar een motie.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-11 16:25
Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Ik vraag mij serieus af hoe de kamer precies denkt dat het coronavirus zich aan de beslissingen van diezelfde kamer gaat houden.

Tijd om Covid-19 Nederlands onderdaan te maken, met een mooi paspoort en een eigen huisje en kantoortje? :+
Gewoon verplichten om thuis te werken... :+ los je alle problemen op. :9

Uiteindelijk verdwijnen al die "gereedschappen" in de kist van het Kabinet en komen ze er bij de volgende crisis/gevaarlijke opleving wel weer uit. Ze weten nu wat ze hebben en kunnen toepassen, dus die zullen ze dan waarschijnlijk ook wel inzetten wanneer noodzakelijk.

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:00:
Nee, want de naleving gaat niet geweldig worden en het verzet wordt groter als in de tweede kamer.

Een maatregel heeft op een gegeven moment zijn tijd gehad wegens het gebrek aan draagvlak en noodzaak.
Ja al een hele tijd, maar daar lijken de meningen nog over verdeeld. Een verzet in de kamer is niet meer dan een ongemak, ze hebben toch een meerderheid.

Overigens bekent het feit dat ze pas later daarnaar gaan kijken eigenlijk al wat ik stelde, bij de komende versoepelingen gaan ze gewoon beweren dat het nog even nodig is. Grote gok en risico en spannend en zo, je kent het wel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• codex

codex

Mooie daling weer. Wel een tendens, maandag en dinsdag plus en de rest van de week min.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Ja al een hele tijd, maar daar lijken de meningen nog over verdeeld. Een verzet in de kamer is niet meer dan een ongemak, ze hebben toch een meerderheid.

Overigens bekent het feit dat ze pas later daarnaar gaan kijken eigenlijk al wat ik stelde, bij de komende versoepelingen gaan ze gewoon beweren dat het nog even nodig is. Grote gok en risico en spannend en zo, je kent het wel. ;)
Nou ja het CTB als de 1,5m en het testen bijvoorbeeld is onderhand een basismaatregel die ze zo laat mogelijk laten vallen. Het is een herhaling bij vorig jaar, toen was het op een gegeven moment ook echt waarom hebben we maatregelen nog actief?

Bruls roept het zelfs dat valt wel erg op.

Wat @Señor Sjon zegt, kun je nooit hard maken, maar het zou politiek niet verkeerd uitkomen. Echter als die maatregel begin maart pas vervalt, is het onderhand echt mosterd na de maaltijd.

Tweakers Discord

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:53:

Maar we weten toch allemaal dat er geen enkele maatregel is die besmettingen bij carnaval gaat verminderen? De enige die in de buurt komen zijn afblazen of 1G.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Dat is nog een goed punt, geen idee.
Is die motie, democratisch gezien, eigenlijk niet heel slecht? Feitelijk is het omgekeerd hetzelfde als waar het kabinet van beschuldigd wordt. Door de motie aan te nemen, maak je een feitelijk én moreel debat overbodig, op grotendeels principiële (SGP etc) en populistische (BBB/Fvd/PVV/etc) gronden. De vreemde eend hierbij is eigenlijk overigens vooral Groen Links, die zeker niet in één van die 2 categorieën valt.

https://www.volkskrant.nl...coronapas-en-2g~b07ccaae/ is een opinie stuk / open brief, ik denk alleen voor abonnees, maar zegt oa het volgende:
Dat die motie de steun zal krijgen van de christelijke partijen en de populisten in de Kamer is niet verwonderlijk. Een groot deel van de streng-christelijke achterban is ongevaccineerd gebleven en is daarom tegen elke maatregel die hen beperkingen oplegt. De populisten hebben er met hun rumoerige verzet aan bijgedragen dat een klein deel van de Nederlandse bevolking overtuigd antivaxer is geworden maar claimen graag dat zij ‘de andere helft van Nederland’ vertegenwoordigen.
Maar de onderzoekers constateren ook dat 2G wel degelijk effectief kan zijn bij het terugdringen van besmettingen onder met name ongevaccineerden als er in de toekomst nieuwe vaccins worden gebruikt. Met andere woorden: de conclusie van het rapport is niet dat 2G niks is en ook nooit wat zal worden. Waarom zou GroenLinks dan een motie in het parlement steunen die dat wel beweert en die bovendien de uiterst twijfelachtige stelling verdedigt dat vaccinatiedrang tot een tweedeling in de maatschappij leidt?
Ik denk ook dat hun conclusie treffend is:
De SGP/Omzigt-motie is een goed voorbeeld van twee bedenkelijke kenmerken van de grote corona-opruiming. Dat er nieuwe, wellicht ziekmakender coronavarianten zullen komen wordt voor het gemak vergeten. Bovendien hebben de schoonmakers geen zin in de principiële keuzen die vaak onder bepaalde maatregelen liggen.
Door deze motie blijf je juist weg bij de discussie die je eigenlijk zou moeten voeren....

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Nou ja het CTB als de 1,5m en het testen bijvoorbeeld is onderhand een basismaatregel die ze zo laat mogelijk laten vallen. Het is een herhaling bij vorig jaar, toen was het op een gegeven moment ook echt waarom hebben we maatregelen nog actief?

Wat @Señor Sjon zegt, kun je nooit hard maken, maar het zou politiek niet verkeerd uitkomen. Echter als die maatregel begin maart pas vervalt, is het onderhand echt mosterd na de maaltijd.
Ja klopt, maar je reageerde op mijn initiële stelling alsof die niet klopte. Heb ik dat dan verkeerd geïnterpreteerd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:10
[...]

;)
Ik ben een half jaar geleden van werkgever gewisseld, maar bij m'n vorige baan had ik veel startende collega's. Allemaal studenten die in Groningen nog op kamers zaten. Een aantal van hun had nog niet eens plek voor een bureautje of eettafel en zaten op hun bed met een laptop op schoot.
Anderen zaten iets ruimer, maar dan in een nagenoeg isolement en hadden we serieus last van.
Die mochten dan ook gewoon naar kantoor komen waar ze heel blij van werden.

Ik ben in Afghanistan geweest en heb gezien dat het heel veel slechter kan dan bij ons. Maar zelfs die Afghanen zaten doorgaans niet opgesloten in hun quala ;)

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Is die motie, democratisch gezien, eigenlijk niet heel slecht? Feitelijk is het omgekeerd hetzelfde als waar het kabinet van beschuldigd wordt. Door de motie aan te nemen, maak je een feitelijk én moreel debat overbodig, op grotendeels principiële (SGP etc) en populistische (BBB/Fvd/PVV/etc) gronden. De vreemde eend hierbij is eigenlijk overigens vooral Groen Links, die zeker niet in één van die 2 categorieën valt.

https://www.volkskrant.nl...coronapas-en-2g~b07ccaae/ is een opinie stuk, ik denk alleen voor abonnees, maar zegt oa het volgende:

[...]

[...]

[...]

Door deze motie blijf je juist weg bij de discussie die je eigenlijk zou moeten voeren....
Ik vind het met name een bedenkelijke conclusie en verdenk de verslaggever van tunnelvisie.
Als je Omtzigt een beetje volgt zie je dat hij juist voorstander is van plannen maken voor nieuwe varianten of het najaar, maar dan wel goed voorbereid, goed onderbouwd en in lijn met de grondwet. Dus geen crisisdenken meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Maar we weten toch allemaal dat er geen enkele maatregel is die besmettingen bij carnaval gaat verminderen? De enige die in de buurt komen zijn afblazen of 1G.
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Ja klopt, maar je reageerde op mijn initiële stelling alsof die niet klopte. Heb ik dat dan verkeerd geïnterpreteerd?
Volgens mij heb je het niet verkeerd geïnterpreteerd :)

De minister zal nu alleen de maatregel op een voor hem goed mogelijke manier af willen laten lopen en dat is dus niet van de 1 op andere dag, maar als ik zie hoe snel het draagvlak weg brokkelt verwacht ik niet dat hij dit heel lang nog kan volhouden.

De besmettingen indammen gaat steeds minder belangrijk worden, vooral als de cijfers afvlakken. Het is puur even een paar weken aanhouden om het ook soepel te houden en wat dat betreft is dat niet verkeerd, de ziekenhuizen mogen het van mij het relatief rustig houden.

Alleen geef wel genoeg perspectief voor de evenementensector.

Tweakers Discord

• codex

codex

De vreemde eend hierbij is eigenlijk overigens vooral Groen Links, die zeker niet in één van die 2 categorieën valt.
Groen Links propageert natuurlijk wel tegen uitsluiting in wat voor vorm dan ook te zijn, ik snap wel dat ze in deze motie mee gaan. Op principiële overwegingen zou ik eigenlijk niet anders verwachten.

• Señor Sjon
tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Klopt, maar er ontstaat nu speelruimte door de mildere variant waardoor politieke belangen pijlsnel naar boven komen drijven.
[...]

https://www.volkskrant.nl...coronapas-en-2g~b07ccaae/ is een opinie stuk, ik denk alleen voor abonnees, maar zegt oa het volgende:

[...]

[...]

[...]

In alle debatten sinds november is uitvoerig gesproken over 2G en 3G, zijn er vernietigende rapporten over het wetsvoorstel geweest van o.a. RvS en als slagroom op de taart kwam het Delft onderzoek die het moest ondersteunen de boel nog verder ondermijnen. Dus dit is het narratief omdraaien. Je kan niet alles meer ongestraft naar de Kamer sturen. Maar goed, populistisch? Vrijwel geheel de oppositie en CU is tegen, mede op grondwettelijke gronden.

Overigens is het eerder een open brief naar Groen Links lijkt het wel. 2 van de 4 voormalig GL en Hontelez zat in de anti-kernlobby en later bij Mliieudefensie, ook niet ver van de GL idealen.
Gied ten Berge (oud-medewerker IKV en Pax Christi)
John Hontelez (voormalig secretaris-generaal Europees Milieubureau)
Joost Lagendijk (oud-lid Europees Parlement GroenLinks)
Leo Platvoet (voormalig voorzitter en Eerste-Kamerlid GroenLinks)

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
codex schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:09:
[Twitter]

Mooie daling weer. Wel een tendens, maandag en dinsdag plus en de rest van de week min.
Prima cijfers.
Het mooie is ook dat het 7-daagsgemiddelde qua nieuwe kliniek-opnames vorige week donderdag op 174 stond, en na een piek zaterdag op 180, nu gestaag gedaald is naar 174.
Als morgen onder de 200 opnames zijn (vorige week 201 opnames die dag), dan daalt het netjes door.

Bij <20 zijn de besmettingen de afgelopen week gedaald.
20-29 lijkt gestabiliseerd te zijn en dus binnenkort te gaan dalen.
30-39 is ook gedaald de afgelopen week, idem 40-49
50-69 lijkt ook gestabiliseerd te zijn.

Dus eigenlijk verwacht je ook niet ineens een ZH-opnames piek meer :)

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:19:
Volgens mij heb je het niet verkeerd geïnterpreteerd :)

De minister zal nu alleen de maatregel op een voor hem goed mogelijke manier af willen laten lopen en dat is dus niet van de 1 op andere dag, maar als ik zie hoe snel het draagvlak weg brokkelt verwacht ik niet dat hij dit heel lang nog kan volhouden.

De besmettingen indammen gaat steeds minder belangrijk worden, vooral als de cijfers afvlakken. Het is puur even een paar weken aanhouden om het ook soepel te houden en wat dat betreft is dat niet verkeerd, de ziekenhuizen mogen het van mij het relatief rustig houden.

Alleen geef wel genoeg perspectief voor de evenementensector.
Oké, maar dan gaat hij dus bij de komende versoepelingen dus wél zeggen dat het CTB nog even nodig is om dit mogelijk te maken. :)

En nee, ik denk niet dat dat nog wel even goed is. De impact is allang niet meer in proportie met de extra golf die het zou veroorzaken. We zitten nog steeds meer een CTB wat schijnveiligheid geeft, daar is niets aan veranderd. En zeker met omikron zegt een groen vinkje helemaal niets.
Ikzelf en meerderen in mijn omgeving zitten op dit moment in isolatie vanwege besmetting, maar hebben wel gewoon een CTB. CTB was leuk met Delta, nu moet je naar 1G of gewoon dicht als er kak aan de marbel is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ericplan
  • Laatst online: 21:08

ericplan

5180 Wp PV

[...]

De regering hoeft een motie niet uit te voeren.

A'dam PVOutput

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

geenstijl schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Prima cijfers.
Het mooie is ook dat het 7-daagsgemiddelde qua nieuwe kliniek-opnames vorige week donderdag op 174 stond, en na een piek zaterdag op 180, nu gestaag gedaald is naar 174.
Als morgen onder de 200 opnames zijn (vorige week 201 opnames die dag), dan daalt het netjes door.

Bij <20 zijn de besmettingen de afgelopen week gedaald.
20-29 lijkt gestabiliseerd te zijn en dus binnenkort te gaan dalen.
30-39 is ook gedaald de afgelopen week, idem 40-49
50-69 lijkt ook gestabiliseerd te zijn.

Dus eigenlijk verwacht je ook niet ineens een ZH-opnames piek meer :)
De 7-daags gemiddelden over de bevestigde cijfers zijn nu hopelijk net op een plateau beland:
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

Gemiddelde opnames van 187/dag gaat hopelijk wel snel dalen.
De zaterdag die jij als 'piek' aanmerkt op basis van meldingsdatum lijkt juist de eerste dag te zijn die weer ruim onder het gemiddelde gaat komen?

PSN

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik vind het met name een bedenkelijke conclusie en verdenk de verslaggever van tunnelvisie.
Als je Omtzigt een beetje volgt zie je dat hij juist voorstander is van plannen maken voor nieuwe varianten of het najaar, maar dan wel goed voorbereid, goed onderbouwd en in lijn met de grondwet. Dus geen crisisdenken meer.
Maar als je met open vizier een lange termijn strategie wilt, waarin je het openhouden gelijk stelt aan de zorgdruk, waarom zou je dan op voorhand iets weggooien wat best een groot verschil kan maken (zie dat TUDelft rapport), ook al doet het het nu niet? Waarom voer je die discussie dan niet gewoon?

Omtzigt is secuur, onderbouwt goed, maar mist volgens mij toch wel een beetje een politieke bril, waardoor hij zich in de praktijk zo nu en dan, onbedoeld, eigenlijk gewoon voor de wagen van een aantal populisten laat spannen. En juist op basis van zijn argumenten is een rustige, goed onderbouwde discussie toch veel beter dan deze motie?
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:23:

[...]

In alle debatten sinds november is uitvoerig gesproken over 2G en 3G, zijn er vernietigende rapporten over het wetsvoorstel geweest van o.a. RvS en als slagroom op de taart kwam het Delft onderzoek die het moest ondersteunen de boel nog verder ondermijnen. Dus dit is het narratief omdraaien. Je kan niet alles meer ongestraft naar de Kamer sturen. Maar goed, populistisch? Vrijwel geheel de oppositie en CU is tegen, mede op grondwettelijke gronden.
CU zit, wat dit betreft, natuurlijk net als de SGP met een achterban waarbij vaccinatie niet per se vanzelfsprekend is. Da's dus niet populistisch, maar religieus van aard. Het TUDelft onderzoek ondermijnt de werking (zeker in potentie maar ook retrospectief) helemaal niet. Het geeft vooral dat het nu niet nodig is. Daar is volgens mij best consensus over.
Overigens is het eerder een open brief naar Groen Links lijkt het wel. 2 van de 4 voormalig GL en Hontelez zat in de anti-kernlobby en later bij Mliieudefensie, ook niet ver van de GL idealen.

[...]
Klopt, iets aangepast. Blijft daarmee wel opinie, natuurlijk :). En ik blijf maar even met de disclaimer komen: ik ben niet pro 2G, maar ik zou graag de discussie en de mogelijkheden voor de lange termijn zuiver gewogen zien worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 09-02-2022 13:31 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:59:
[...]Zo zal een puber van 17 al 2 jaar niet normaal hebben kunnen uitgaan en dito voor school. Als ik dat had in mijn tijd dan weet ik wel zeker dat ik daar last van had. Die tijd haal je niet meer in en het is een deel van je ontwikkeling.
Dan ga je maar abnormaal uit, duo dating in het park of zo. Verzin iets, wees (binnen de regels) creatief.
Ik krijg af het toe het idee dat de jeugd van tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangereikt wil hebben, zonder ook maar enig eigen initiatief te tonen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Dan ga je maar abnormaal uit, duo dating in het park of zo. Verzin iets, wees (binnen de regels) creatief.
Ik krijg af het toe het idee dat de jeugd van tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangereikt wil hebben, zonder ook maar enig eigen initiatief te tonen.
Alsjeblieft zeg…

• ephymerous
[...]

;)
Weer zo'n mooie dooddoener. Een ander heeft nog meer ellende dus jij mag je vooral niet ellendig voelen. Voor mij heeft iedereen recht op zijn of haar eigen ellende. Zo kan je alles wel bagatelliseren.
tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:59:
Zo zal een puber van 17 al 2 jaar niet normaal hebben kunnen uitgaan en dito voor school. Als ik dat had in mijn tijd dan weet ik wel zeker dat ik daar last van had. Die tijd haal je niet meer in en het is een deel van je ontwikkeling.
Bizar he hoe weinig inlevingsvermogen we hier terugzien.

[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 09-02-2022 13:39 ]

XXXVI

• Señor Sjon
ericplan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:28:
[...]

De regering hoeft een motie niet uit te voeren.
Nee, maar het voorstel moet dan wel een daadwerkelijke stemming overleven.
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Maar als je met open vizier een lange termijn strategie wilt, waarin je het openhouden gelijk stelt aan de zorgdruk, waarom zou je dan op voorhand iets weggooien wat best een groot verschil kan maken (zie dat TUDelft rapport), ook al doet het het nu niet? Waarom voer je die discussie dan niet gewoon?

Omtzigt is secuur, onderbouwt goed, maar mist volgens mij toch wel een beetje een politieke bril, waardoor hij zich in de praktijk zo nu en dan, onbedoeld, eigenlijk gewoon voor de wagen van een aantal populisten laat spannen. En juist op basis van zijn argumenten is een rustige, goed onderbouwde discussie toch veel beter dan deze motie?
Persoonlijk vind ik hier weinig populistisch aan? Als je de inbreng van Omtzigt terugkijkt dan gaat het name over de grote overschatting in de modellen en de tamme reactie erop door het kabinet en veel grondwettelijke basisrechten die zonder echt onderbouwing opzij worden geschoven.
[...]

CU zit, wat dit betreft, natuurlijk net als de SGP met een achterban waarbij vaccinatie niet per se vanzelfsprekend is. Da's dus niet populistisch, maar religieus van aard. Het TUDelft onderzoek ondermijnt de werking (zeker in potentie maar ook retrospectief) helemaal niet. Het geeft vooral dat het nu niet nodig is. Daar is volgens mij best consensus over.

[...]

Klopt, iets aangepast. Blijft daarmee wel opinie, natuurlijk :). En ik blijf maar even met de disclaimer komen: ik ben niet pro 2G, maar ik zou graag de discussie en de mogelijkheden voor de lange termijn zuiver gewogen zien worden.
Maar die discussie is toch al grotendeels gevoerd? Vorige week nog uitgebreid bij de Twm, aangezien dat ook als debatkapstok geldt voor alle maatregelen die die wet mogelijk maakt. Er zijn uitgebrede redevoeringen gehouden waarom de coronapas en 2G er niet door moeten komen en de tegenargumenten kwamen niet veel verder dan [...] (VVD, die stuurde kanonvoer naar de kamer) en D66, die inherent voorstander zijn.

De Kamer heeft ook grote moeite met een ongelimiteerde gereedschapskist aan maatregelen die zomaar ingevoerd kunnen worden.

Overigens is eerder SGP tegen deze vorm van vaccinatiedwang, de ChristenUnie minder. Die hebben tot op heden braaf alles doorgestemd, inclusief verbreding van 3G in de EK (hoewel er daar met PvdA en GL altijd een meerderheid was en ze dus niks te winnen hadden bij dwarsliggen in de coalitie).

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:31:
Je moet dat rapport sowieso in het juiste daglicht plaatsen. Dat gaat niet over omikron en de conclusie was dat het pas significant bijdraagt als je het grootste deel van de maatschappij achter een CTB zet.

In de ogen van Omtzigt en zijn medestanders is zo'n CTB geen basismaatregel maar één die je pas op het laatste moment inzet. Daarin staan ze dus al lijnrecht tegenover het kabinet. Waarom zou je nu faciliteren dat het kabinet doorbouwt op de wetten die ze juist weg willen hebben terwijl je juist wil dat ze de basis eens goed gaan regelen.

Sowieso moet men niet zo piepen dat hierdoor ineens geen maatregelen getroffen kunnen worden als het echt moet. Is er echt weer stront aan de knikker dan kan je prima via de juiste procedures alsnog bepaalde maatregelen in gang zetten. Men moet echt af van het carte blanche denken van het kabinet.
Omtzigt is secuur, onderbouwt goed, maar mist volgens mij toch wel een beetje een politieke bril,
Dat is juist zijn kracht. Geen spelletjes maar feiten en procedures.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

[...]

De jeugd krijgt natuurlijk vooral de rekening op een presenteerblaadje. En dan heb ik het niet eens alleen over Corona. Ze moeten straks werken om de (nog riante) pensioenen van de oudjes te betalen. Ze moeten maar een paar jaar van hun jeugd opgeven om dezelfde oudjes te beschermen tegen een virus. Ze krijgen straks ook nog de rekening voor de grote thema's die de oudjes voor het gemak maar hebben laten liggen. En als bonus krijgen ze op termijn ook nog de rekening voor de economische schade die is ontstaan door het beschermen van de oudjes in deze crisis.

Dat ze hoge verwachtingen hebben, is ze ook aangeleerd natuurlijk. En dan hoef ik natuurlijk niet eens uit te leggen door wie. Dat waren de generaties voor hen, die "the sky is the limit" als motto hadden.

Reken er maar op dat de spanningen tussen de generaties alleen maar groter gaan worden. De jeugd moet nog maar afwachten wat er overblijft van alle prachtige regelingen waar de oudjes gebruik van mochten maken. Veel is al weg en ik zie eigenlijk nog geen kentering.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:58
YakuzA schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:31:
[...]

De 7-daags gemiddelden over de bevestigde cijfers zijn nu hopelijk net op een plateau beland:
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

Gemiddelde opnames van 187/dag gaat hopelijk wel snel dalen.
De zaterdag die jij als 'piek' aanmerkt op basis van meldingsdatum lijkt juist de eerste dag te zijn die weer ruim onder het gemiddelde gaat komen?
Dat is het verschil tussen coronadashboard (die NICE als bron heeft) en de LCPS-data.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
[...]

Grote groepen buiten mocht lang niet en veroorzaakt iets als overlast.
Daar zijn uitgaansgelegenheden voor, voor die uitlaatklep.

Laten we de beperkingen en gevolgen door de maatregelen eens erkennen, in plaats van te bagatelliseren. We konden geregeld niet anders, maar reflectie is wel op zijn plaats in dit stadium van de pandemie.

Tweakers Discord

• redwing
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Die laatst zin zegt dat niet.
Die zegt dat als jij zo bent je geen last hebt van de lockdown.
Iedereen heeft last van de lockdown, dat lijkt me wel duidelijk.
Het effect van de lockdown is persoonlijk, mensen worden er anders door geraakt. Als jij niet meer kan doen wat je leuk vind en wat je normaal doet word jij harder geraakt dan iemand die zijn normale leven kan blijven leven.
Als jou sociale leven in 1 klap wegvalt omdat alles waar jou sociale leven uit bestaat verboden is raakt het jou een stuk harder dan als dat je maar een stukje kwijt raakt.
Ja dat het in theorie mogelijk is om andere dingen te doen is leuk maar daar heb je niets aan, het is niet alsof je ineens op magische wijze een wandelclubje hebt.
Nee, maar je instelling bepaalt wel voor een groot deel hoeveel last je er uiteindelijk van hebt. Ik zie dat hier in de buurt bij de horeca ook. Er zitten hier 2 kroegen, waarvan de ene vanaf het begin van de crisis al grotendeels dicht is en alleen maar aan het klagen is hoe zwaar het is. Zijn buurman heeft echter zijn werknemers bij elkaar geroepen en die hebben besloten om als bezorgservice voor de catering in de buurt te gaan rijden. Hij zal net zo goed blij zijn als ie weer normaal open kan, maar hij heeft wel heel wat minder last van de crisis gehad.

En zo werkt dat persoonlijk ook, je kunt kijken naar de mogelijkheden en er het beste van maken, of kijken naar de onmogelijkheden en je dieptreurig voelen. En in beide gevallen heb je alsnog last van de lockdowns, maar toch zal er een enorm verschil in de beleving zitten.

[removed]

• redwing
ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Weer zo'n mooie dooddoener. Een ander heeft nog meer ellende dus jij mag je vooral niet ellendig voelen. Voor mij heeft iedereen recht op zijn of haar eigen ellende. Zo kan je alles wel bagatelliseren.

[...]

Bizar he hoe weinig inlevingsvermogen we hier terugzien.
Eerder bizar hoe zwart/wit het hier nogal eens bekeken wordt. Iedereen heeft last van de crisis gehad en de een nu eenmaal wat meer dan de ander. Een gedeelte van die 'ellende' kun je helemaal niets aan doen, en je kunt een gedeelte voorkomen door actief op zoek te gaan naar alternatieven.

[removed]

• redwing
hoevenpe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk ook blijven als alles weer mag, een mengvorm is imo ideaal.
Helemaal mee eens. Ik weet dat ze bij ons iig al overstag zijn. Wat dat betreft heeft de corona-crisis toch nog iets opgeleverd. Voor de crisis was er geen enkele mogelijkheid om standaard thuis te werken, maar nu zijn ze er achter dat een mengvorm eigenlijk veel beter werkt :)

[removed]

Pagina: 1 ... 27 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.