Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sovieto schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Dat is het verschil tussen coronadashboard (die NICE als bron heeft) en de LCPS-data.
Aangezien @geenstijl reageert op de post van de dagcijfers, en ik daardoor de link met de dagelijkse bingogetallen leg, gok ik eerder dat het komt door het verschil tussen de meld datum en de achterliggende opname datum van dezelfde data?

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 09-02-2022 14:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
codex schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:09:
[Twitter]

Ziekenhuiscijfers Woensdag 09-02-2022

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.531 (daling van 49)

Kliniek: 1.325 (daling van 29)
IC: 206 (daling van 20)

Instroom:
Kliniek: 181 (gisteren: 210)
IC: 18 (gisteren: 19)

Uitstroom:
Kliniek: 210 (gis: 135)
IC: 38 (gis: 7)
Opnames lopende periode "week 6":

Datum rapportage | IC | Kliniek | Kliniek weekdag gecorrigeerd
2022-02-05 9 180 165
2022-02-06 13 121 149
2022-02-07 14 154 178
2022-02-08 19 210 173
2022-02-09 18 181 173

Opnames kliniek zitten stabiel rond de 175, gelijk aan week 5. Het model voorspelde aanzienlijke stijging richting 210-240 per week. Dat is vooralsnog uitgebleven. Voor volgende week is enige stijging in onames nog wel te verwwachten: de stijging in positieve tests is gekeerd, maar de incidentie verschuift wel van jong naar oud momenteel. Dan kan een stijging in opnames met 15 a 20% veroorzaken.

Oog op piek bezetting: ~1500 bedden incl bijvangst. Daar zitten we eigenlijk al aan (afhankelijk van weekdag).

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
2G wordt politiek onhaalbaar: ook de PvdA stemt tegen
Het kabinet loopt stuk met het voornemen om de toegang tot enkele sectoren te gaan regelen via het 2G-beleid. In navolging van de ChristenUnie en GroenLinks schaart ook de PvdA zich achter een motie die het kabinet oproept het 2G-plan in te trekken. Daarmee is een meerderheid voor die motie donderdag bij de stemming zo goed als zeker.
Het is einde oefening voor 2G.
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:12:
Door deze motie blijf je juist weg bij de discussie die je eigenlijk zou moeten voeren....
Die discussie zou denk ik ook nooit echt gekomen zijn andersom, dan had de coalitie het gesteund en was het een gedane zaak. De coalitie doet immers wat het kabinet van ze vraagt.

De motivatie waarom GroenLinks zich hier niet voor zou moeten lenen is nogal oppervlakkig, ik zou haast drogredenering zeggen. De confessionele partijen worden voor achterlijk uitgemaakt, die willen hun achterban beschermen die volgens achterhaalde denkbeelden wil leven, en andere zijn schreeuwende populisten die verantwoordelijk zijn voor de antivaxxers. Op die manier doen de auteurs het voorkomen alsof bedenkingen tegen de coronapas geen gegronde reden kunnen hebben. Ieder weldenkend en net mens is voor de coronapas omdat hij/zij een weldenkend en net mens is. De proportionaliteit van de baten en de lasten wordt niet echt op ingegaan. De redenatie "voor het geval dat" is nogal wankel, slapende wetgeving is en blijft een risico.

Lisa Westerveld had een prima betoog vorige keer waarom GroenLinks niet meegaat meer in de coronawetgeving zoals die nu is.
ericplan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:28:
De regering hoeft een motie niet uit te voeren.
Klopt, maar dat kan Kuipers zijn samenwerking met de Tweede Kamer wel onder druk zetten. In dat opzicht moet hij goed nadenken of hij dat risico wil nemen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Je moet dat rapport sowieso in het juiste daglicht plaatsen. Dat gaat niet over omikron en de conclusie was dat het pas significant bijdraagt als je het grootste deel van de maatschappij achter een CTB zet.
Wel meer dan dat. Ook de mate van virulentie, de mate waarin een vaccin werkt, etcetera.
In de ogen van Omtzigt en zijn medestanders is zo'n CTB geen basismaatregel maar één die je pas op het laatste moment inzet. Daarin staan ze dus al lijnrecht tegenover het kabinet. Waarom zou je nu faciliteren dat het kabinet doorbouwt op de wetten die ze juist weg willen hebben terwijl je juist wil dat ze de basis eens goed gaan regelen.

Sowieso moet men niet zo piepen dat hierdoor ineens geen maatregelen getroffen kunnen worden als het echt moet. Is er echt weer stront aan de knikker dan kan je prima via de juiste procedures alsnog bepaalde maatregelen in gang zetten. Men moet echt af van het carte blanche denken van het kabinet.
Ik ben niet voor een carte blanche ofzo. Ik begrijp alleen niet goed wat er te winnen is bij het op voorhand afschieten van iets, terwijl de lange termijn strategie nog moet uitwerken. Die krijgt een ander doel, het lijkt me in ieder geval zinvol om vanuit dat doel naar de inhoudelijke bijdrage te kijken én of er kaders vast te stellen zijn waarin je dat dan wel inzet (of bijvoorbeeld helemaal niet). Kaders wil je in rust en zonder druk afspreken, zodat je ze niet hoeft vast te stellen als er stront aan de knikker is. Juist al die belangrijke randvoorwaarden (zoals welke mate van proportionaliteit eventueel nodig is), moet je niet 'in the heat of the moment' vaststellen.
[...]

Dat is juist zijn kracht. Geen spelletjes maar feiten en procedures.
Helaas vervalt het stuk achter de komma in de praktijk niet zo makkelijk als jij het hier nu weg laat ;). Verder eens hoor!

@CMD-Snake eens met dat 'voor het geval dat' onvoldoende is, dat zeker. Onderzoek het in de breedte en beslis dan. Daar hoort dan ook een principe discussie bij (inclusief grondrechten, religie etc).

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 09-02-2022 14:31 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Dan ga je maar abnormaal uit, duo dating in het park of zo. Verzin iets, wees (binnen de regels) creatief.
Ik krijg af het toe het idee dat de jeugd van tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangereikt wil hebben, zonder ook maar enig eigen initiatief te tonen.
Jonge jaren zijn ontzettend belangrijk voor je (sociale) ontwikkeling. We staan al praktisch 2 jaar stil. Creatief zijn houdt vroeg of laat ook op. Ik vind je post getuigen van weinig inlevingsvermogen voor jongere mensen. Vaak de beste tijd van je leven.

In veel opzichten hebben de jongere generaties het een stuk lastiger dan voorgaande generaties (na WOII).

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Dit klinkt niet als een medische reden eigenlijk. Dus ergens compleet onzinnig dat iemand van 18 wel gewoon naar buiten mag maar iemand van 19 niet in exact dezelfde situatie. Alsof je dan ineens besmettelijk bent maar je 18 jarige broertje/zusje niet?

En het dan vreemd vinden dat mensen dit soort regels niet opvolgen. Het is gewoon geen logische reden.
Essentiele beroepen kan je nog inkomen maar de rest van de uitzonderingen zijn natuurlijk gewoon willekeur.
dat is toch precies wat ze doen? Alleen moet je je even realiseren dat onderwijs volgen een essentieel beroep is als het ware

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Wel meer dan dat. Ook de mate van virulentie, de mate waarin een vaccin werkt, etcetera.

[...]

Ik ben niet voor een carte blanche ofzo. Ik begrijp alleen niet goed wat er te winnen is bij het op voorhand afschieten van iets, terwijl de lange termijn strategie nog moet uitwerken. Die krijgt een ander doel, het lijkt me in ieder geval zinvol om vanuit dat doel naar de inhoudelijke bijdrage te kijken én of er kaders vast te stellen zijn waarin je dat dan wel inzet (of bijvoorbeeld helemaal niet). Kaders wil je in rust en zonder druk afspreken, zodat je ze niet hoeft vast te stellen als er stront aan de knikker is. Juist al die belangrijke randvoorwaarden (zoals welke mate van proportionaliteit eventueel nodig is), moet je niet 'in the heat of the moment' vaststellen.
Wat afgeschoten wordt is het voorstel van het kabinet, een vorm van 'zo gaan we het doen'. Een zoveelste voldongen feite wat ze erdoor proberen te fietsen. Ik begrijp juist niet zo goed wat er op tegen is om éérst inhoudelijk te gaan discussiëren over hoe je zoiets in zou zetten en pas daarna een wetsvoorstel door de kamer te loodsen.

Wat is het voordeel van iets de kamer in loodsen waarvan je al weet dat je het eigenlijk niet wilt hebben en eigenlijk al helemaal niet wilt inzetten. Jij gaat nog steeds mee in de matra van het kabinet dat het een noodzakelijke en proportionele maatregels is waar we nu niet zonder kunnen. Laat dat eens los en je ziet waarom men het af wil schieten: het is niet proportioneel, het is niet noodzakelijk en het zou al helemaal niet nu de focus moeten hebben.
Helaas vervalt het stuk achter de komma in de praktijk niet zo makkelijk als jij het hier nu weg laat ;). Verder eens hoor!
Jawel, want dat beschouw ik zuiver als stroman van de schrijvers. Dat iets een populaire mening is maakt het niet meteen populisme.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:52

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Fuujii schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Jonge jaren zijn ontzettend belangrijk voor je (sociale) ontwikkeling. We staan al praktisch 2 jaar stil. Creatief zijn houdt vroeg of laat ook op. Ik vind je post getuigen van weinig inlevingsvermogen voor jongere mensen. Vaak de beste tijd van je leven.

In veel opzichten hebben de jongere generaties het een stuk lastiger dan voorgaande generaties (na WOII).
Helemaal eens! @Yaksa zijn reactie is echt stuitend te noemen door gehele generaties over één kam te scheren.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:08

ericplan

5180 Wp PV

[...]

Misschien moeten we dan toch de dienstplicht maar weer gaan activeren. Twee jaar lang legervoertuigen groen schilderen, marcheren (en bier drinken zonder accijns), gewoon omdat het moet van de sergeant of de luitenant of de majoor.
Erg goed om te leren omgaan met gezag, machtsverhoudingen en vrije tijd. En als kers op de taart: wild kamperen in Duitsland in je puptentje.

A'dam PVOutput

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
[...]Jonge jaren zijn ontzettend belangrijk voor je (sociale) ontwikkeling. We staan al praktisch 2 jaar stil. Creatief zijn houdt vroeg of laat ook op. Ik vind je post getuigen van weinig inlevingsvermogen voor jongere mensen. Vaak de beste tijd van je leven.
Niemand stond helemaal stil gedurende 2 jaar. Je hebt niet per sé (fysiek) een hele groep mensen om je heen nodig om je sociaal te ontwikkelen.
En ik vraag me werkelijk af in welke opzichten de jongere generaties het nu lastiger zouden hebben dan de voorgaande.
Integendeel: het lijkt me dat ze het nu makkelijker hebben, worden met de auto naar school of naar voetbal gebracht, ze zijn 24/7 mobiel bereikbaar, voor hun studie kunnen ze gebruik maken van het allesomvattende internet en ze hoeven maar te kikken of de ouders roggelen het voor ze.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Gonadan

Gonadan

Een voordeel van ouder worden is dat je ook een stuk beter kunt relativeren. Ik merk dat zo'n eigenschap de oudere generaties ook erg helpt in dit soort situaties. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fuujii
Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Niemand stond helemaal stil gedurende 2 jaar. Je hebt niet per sé (fysiek) een hele groep mensen om je heen nodig om je sociaal te ontwikkelen.
En ik vraag me werkelijk af in welke opzichten de jongere generaties het nu lastiger zouden hebben dan de voorgaande.
Integendeel: het lijkt me dat ze het nu makkelijker hebben, worden met de auto naar school of naar voetbal gebracht, ze zijn 24/7 mobiel bereikbaar, voor hun studie kunnen ze gebruik maken van het allesomvattende internet en ze hoeven maar te kikken of de ouders roggelen het voor ze.
Nee niet helemaal stil misschien, maar totaal niet te vergelijken met hoe het was. Tenzij jij denkt dat een Zoom-meeting vergelijkbaar is met vrienden naar een festival gaan. 8)7

Denk jij dat een smartphone, het internet en alle keuzes qua studies het echt makkelijker hebben gemaakt? Ik denk namelijk het tegenovergestelde. De wereld waar je in geboren wordt sinds de jaren ~80-90 is enorm complex geworden.

Door (social) media lijkt alles maakbaar. Je wordt dood gegooid met (nep) nieuws. Je wordt constant beïnvloed door marketing. De verwachtingen zijn torenhoog. Zo gaat het rijtje nog wel even door. Vroeger was het leven simpeler.

Ik wil niet roepen dat vroeger alles beter was. Maar makkelijker wordt het er niet op. Waar denk je dat alle burn-outs en depressies vandaan komen? En puur kijkend naar welvaart hebben nieuwe generaties het ook lastiger. Kijk alleen al de huizenmarkt…

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

En ze hebben studieschuld, boomers pakken alle huizen af en vragen belachelijke huren, hypotheek krijgen ze niet of ze moeten 50k extra overbieden, boomers laten een klimaatcrisis achter en als bonus mag de jeugd alle corona schulden ophoesten de komende jaren.

Top inderdaad.

Of zullen we toch de pensioenen maar eens korten en wat meer van de ouwelui vragen in de diverse crisissen die momenteel spelen? Tenslotte hebben ze de meeste zelf veroorzaakt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 21:10
IC-bezetting is alweer gedaald, ziekenhuisopnames nemen af. Tijd voor verdere versoepelingen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MarcoC schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:50:
IC-bezetting is alweer gedaald, ziekenhuisopnames nemen af. Tijd voor verdere versoepelingen.
Memo gemist? Deze dagen dalen we al tijden. En ma-di stijgen we.
Netto stijgen we daardoor nog.

Maar je roep is gehoord. Versoepelingen zijn al aangekondigd/uitgelekt. Net hoe je t noemt.

• MarcoC
[...]

Studeren is duurder geworden, wat bij de jongere generatie veel druk legt op het tijdig afronden van een studie. Wonen is bijna onbetaalbaar. Ze hebben inderdaad wel een telefoon, dat klopt.

• MarcoC
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Memo gemist? Deze dagen dalen we al tijden. En ma-di stijgen we.
Netto stijgen we daardoor nog.

Maar je roep is gehoord. Versoepelingen zijn al aangekondigd/uitgelekt. Net hoe je t noemt.
Ik volg het 7-daags gemiddelde, dat is doorgaans heel stabiel en gaat niet zomaar over van daling naar stijging. Deze is vandaag gedaald t.o.v. het 7-daags gemiddelde van gisteren. Dat is niet toe te schrijven aan schommelingen door de week heen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Indoubt

Always be indoubt until sure

Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:44:
Een voordeel van ouder worden is dat je ook een stuk beter kunt relativeren. Ik merk dat zo'n eigenschap de oudere generaties ook erg helpt in dit soort situaties. ;)
Ik denk dat dit een mooie zin is om op in te haken.

Voor mij was het niet zo erg, de afgelopen twee jaar. Dat betekend echter niet dat het goed was, sterker nog: het was af en toe volledig kl#te. Ik woon alleen en dan is thuiswerken echt wel eenzaam.

Het punt: ik heb erger meegemaakt dan dit. Ik draai al even mee en heb voldoende battlescarfs en life events meegmaakt.

Dat neemt niet weg dat ik geen begrip heb voor jongeren en sommige daarvan hebben het echt zwaar. Daar staat tegenover dat er ook een hoop wordt gezeurd.

Makkelijk is het maar voor weinigen en er zijn er die echt wel reden tot klagen hebben maar voor een grote groep is het ook wel een beetje tranen drogen, neus snuiten en weer door

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:52

Shadow_Agent

[...]

:D Compleet van de werkelijkheid los zo blijkt wel. Lekker in je eigen bubbeltje blijven zitten.

Ik ken talloze mensen, sociale dieren, die letterlijk tegen de muur opliepen van het thuiszitten, het niet elkaar mogen opzoeken in de kroeg, daten, genieten van een poolbiljartavond, concertje met vrienden. En ja, men heeft een mobiel maar voor velen is een mobiel ook een "verplichting" om maar sociaal te doen, om maar likes te scoren en om maar foto's op Instagram te zetten omdat je andere misschien wel buiten de boot gaat vallen. En contact via een app is geen enkele vervanging van fysiek contact!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
[...]

Jeetje je krijgt nog plusjes ook. Tjah als je geen inlevingsvermogen hebt kunnen we dat ook niet van je vragen.

XXXVI

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Eerder bizar hoe zwart/wit het hier nogal eens bekeken wordt. Iedereen heeft last van de crisis gehad en de een nu eenmaal wat meer dan de ander. Een gedeelte van die 'ellende' kun je helemaal niets aan doen, en je kunt een gedeelte voorkomen door actief op zoek te gaan naar alternatieven.
Alleen zijn de alternatieven die de user noemt waar het over gaat altijd zwaar bagatelliserend. De jeugd moet niet zeuren, iedereen leeft nu hartstikke luxe, in de jaren 60 hadden we geen mobiele telefoon en internet.

Ouderen die twee jaar niet wegkunnen is wel even wat anders dan twee jaar verliezen tijdens het ontdekken van jezelf..

Haha en ondertussen terwijl ik dit type heeft @Yaksa alweer zijn mobiele telefoon stokpaardje te pakken _O-

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Gonadan

Gonadan

Indoubt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:54:
Ik denk dat dit een mooie zin is om op in te haken.

Voor mij was het niet zo erg, de afgelopen twee jaar. Dat betekend echter niet dat het goed was, sterker nog: het was af en toe volledig kl#te. Ik woon alleen en dan is thuiswerken echt wel eenzaam.

Het punt: ik heb erger meegemaakt dan dit. Ik draai al even mee en heb voldoende battlescarfs en life events meegmaakt.

Dat neemt niet weg dat ik geen begrip heb voor jongeren en sommige daarvan hebben het echt zwaar. Daar staat tegenover dat er ook een hoop wordt gezeurd.

Makkelijk is het maar voor weinigen en er zijn er die echt wel reden tot klagen hebben maar voor een grote groep is het ook wel een beetje tranen drogen, neus snuiten en weer door
Dat bedoel ik. Over een aantal decennia zullen velen terug kijken en oordelen dat het eigenlijk ook wel weer mee viel. Maar dat doet niets af aan de emotie die op dit moment gevoeld wordt, die is gewoon reëel.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 09-02-2022 15:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:07:
Ik weet vrij zeker dat wij de 3600 opnames per week gaan halen.
En, ben je er nog steeds zeker van dat we dit over anderhalve tot tweeënhalve week gaan halen? Voorlopig zij we nog niet op de helft.

• GAIAjohan
ericplan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Misschien moeten we dan toch de dienstplicht maar weer gaan activeren. Twee jaar lang legervoertuigen groen schilderen, marcheren (en bier drinken zonder accijns), gewoon omdat het moet van de sergeant of de luitenant of de majoor.
Erg goed om te leren omgaan met gezag, machtsverhoudingen, en vrije tijd. En als kers op de taart: wild kamperen in Duitsland in je puptentje.
Als ik mijn(nog) oudere collega’s mag geloven die nog dienstplicht hebben meegemaakt was het erg leuk, maar tegelijkertijd erg kansloos.

• MarcoC
eamelink schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:07:
[...]

En, ben je er nog steeds zeker van dat we dit over anderhalve tot tweeënhalve week gaan halen? Voorlopig zij we nog niet op de helft.
1500 max.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Jeetje je krijgt nog plusjes ook. Tjah als je geen inlevingsvermogen hebt kunnen we dat ook niet van je vragen.
Gek zeg... Er zitten nogal wat tinten grijs tussen twee jaar jezelf opsluiten en yolo...

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
eamelink schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik ben een stuk minder overtuigd nu. Ben wel erg benieuwd wat alles open gooien doet. Als iedereen weer naar kantoor gaat en vooral de nachthoreca weer open gaat, wat gaat er dan gebeuren? Is dit echt het einde of een fase

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Over dat verlies van 2 jaar: ik denk dat daar een grote portie survival of the fittest in zit. Als je 2 jaar lang gaat wachten totdat je weer mag doen wat je altijd deed, dan ben je 2 jaar kwijt. Mensen die zich het beste kunnen aanpassen zijn de afgelopen 2 jaar ook het beste doorgekomen. Kan dit of dat niet meer? Nou, dan doen we maar wat anders. Hoeft niet altijd ideaal te zijn of makkelijk, maar het is nu eenmaal zo dus je moet roeien met de riemen die je hebt.

Je kan op sociaal gebied dan verplicht achter moeten lopen, op andere gebieden kun je dan weer voorlopen: meer tijd voor vaardigheden ontwikkelen, intellectuele ontwikkeling, beter geworden in sporten die nog wel konden etc.

Tis lang niet ideaal en het kan eenzaam en frustrerend zijn, maar dan heb je in ieder geval niet stilgezeten als je je zo goed en zo kwaad als het kan hebt aangepast. Het is zoals het is dus dan moet het maar zoals het kan.

Ik voor mij heb heel veel nieuwe dingen gedaan, nieuwe buitensport ontdekt waar ik lol in heb en goed in ben geworden, ik heb veel vaardigheden opgedaan en nieuwe (potentiële) bronnen van inkomsten aangeboord, wat niet had gekund zónder lockdowns en maatregelen. Zelfs een relatie opgeduikeld tijdens de lockdown van een jaar geleden, en een nieuwe beste vriend gemaakt sinds corona.

Er zit een hoop geluk bij, dat snap ik ook wel, geluk qua mogelijkheden, geluk qua (onontdekte) talenten waar ik wat mee kon, geluk om de juiste mensen tegen te komen. En ook zat frustratie gehad dat ik mijn grote passie en werk (dansen) nauwelijks op mijn niveau/manier heb kunnen doen. Maar doordat ik doorgegaan ben met leven, met ontdekken, met nieuwsgierig uitproberen of dit of dat misschien nog kan en leuk is, met mensen aanspreken en uitnodigen voor dit of dat, kan ik zeker niet zeggen dat ik 2 jaar kwijt ben. Anders, zeker. Niet iedereen had dat zo gekund, snap ik. Maar ik zie ook mensen al 2 jaar redelijk in de pauzestand staan, die zeker wel mogelijkheden hadden. Tja.

Je kan niet anders dan je aanpassen. Met wat geluk is dit voorlopig het einde, met wat minder geluk gaat het nog even door. Of breekt WW3 uit met Rusland en China, who knows hoe het leven dan op z'n kop gaat. Ik hoorde wat Nostradamussen een paar jaar geleden al voorspellen dat er binnenkort een enorme economische crisis aankomt, dat kan ook nog eens spannend worden. Ook dan kan het leven op niet voor te stellen wijze anders worden, en zijn het degenen die besluiten zich aanpassen - zo goed en zo kwaad als het kan - degenen met de meeste kans om vooruit te komen en niet kunnen zeggen dat ze x jaar van hun leven kwijt zijn. Nogmaals, door factoren als geluk/omgeving/omstandigheden kan het voor sommige mensen (zeer) moeilijk zijn. Tegelijkertijd zijn er vaak meer mogelijkheden dan op het eerste gezicht lijkt.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

Zo zie je maar weer, hoe ver iemand buiten de maatschappij kan komen te staan na twee jaar lockdown :)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53

Dazzler2120

FP ProMod
Zullen we het hier vooral inhoudelijk houden in plaats van het op de man spelen bij iemand die een andere mening heeft? :?

offtopic:
Benoemen dat iemand geen empathie, inlevingsvermogen heeft of wereldvreemd is omdat die persoon ergens een andere mening over heeft is overigens ook een beetje ironisch naar mijn mening.

Edit: Woordkeuze

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-02-2022 15:20 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Alleen zijn de alternatieven die de user noemt waar het over gaat altijd zwaar bagatelliserend. De jeugd moet niet zeuren, iedereen leeft nu hartstikke luxe, in de jaren 60 hadden we geen mobiele telefoon en internet.
Zoals ik al zeg, van beide kanten niet zo wart/wit kijken :) Zowel de problemen als de oplossingen worden vaak overdreven.
Ouderen die twee jaar niet wegkunnen is wel even wat anders dan twee jaar verliezen tijdens het ontdekken van jezelf..
Hier doe je het trouwens zelf ook, waarom zouden ouderen er minder last van hebben dan jongeren? Ik durf te wedden dat er in beide groepen mensen zitten die er juist veel of weinig last van hebben gehad. Dat ligt nu eenmaal grotendeels aan het individu zelf.

[removed]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Uh, tuurlijk.

Want jij bent opgegroeid in een huis zonder verwarming met een gat achterin de tuin dat dienst deed als toilet (allebei mijn ouders wel, je weet wel, van die enge boomers...)?

Sla eens een geschiedenisboek open en informeer je, voordat je onzin uitkraamt.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

GGD positief van maandag, weer een daling in (percentage) positief ten opzichte van vorige week (toen zaten we boven de 88k):
[Twitter: https://twitter.com/YorickB/status/1491415812422438915]

• t_captain
Datum | Positieve uitslagen DDG | weekdag gecorrigeerd (range, verschillende systematieken)

2022-02-07 86124 77799 - 81750

Range 77k-82k ligt ruim onder lopend 7-daags gemiddelde.

R-waarde: 2022-01-31 range 0.92 - 0.97

Daling is nu echt ingezet. Alle stats (positieve tests, percentage positief en uitgevoerde tests) zitten in een dalende trend en de hele range van de R-waarde schattingen in onder 1 gezakt.

Nog een weetje: de R-waarde is ongeveer met 0.05 gedaald in de 7 dagen tussen infectiedatum 24-1 en 31-1. Dat is ondanks de effecten van versoepelingen die in die periode juist een opwaartse contributie moeten hebben gehad. De daling lijkt naar het einde toe iets te accellereren.

[ Voor 49% gewijzigd door t_captain op 09-02-2022 15:36 ]

• redwing
[...]

En in veel opzichten ook vele malen beter/makkelijker. Zoals ik al zei, je moet de problemen niet overdrijven maar ook niet bagetaliseren. Onderzoek van de versoepelingen tussendoor geven al aan dat jongeren zich weer heel snel herstellen zodra ze weer op pad mogen.

Uiteindelijk is deze tijd voor iedereen lastig maar zul je er toch mee moeten leven.

[removed]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Shadow_Agent schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:55:
[...]

:D Compleet van de werkelijkheid los zo blijkt wel. Lekker in je eigen bubbeltje blijven zitten.

Ik ken talloze mensen, sociale dieren, die letterlijk tegen de muur opliepen van het thuiszitten, het niet elkaar mogen opzoeken in de kroeg, daten, genieten van een poolbiljartavond, concertje met vrienden. En ja, men heeft een mobiel maar voor velen is een mobiel ook een "verplichting" om maar sociaal te doen, om maar likes te scoren en om maar foto's op Instagram te zetten omdat je andere misschien wel buiten de boot gaat vallen. En contact via een app is geen enkele vervanging van fysiek contact!
Anders gezien, mensen wiens leven zo leeg is als een zwart gat zijn erachter gekomen dat als ze zich niet kunnen volzuipen/-spuiten op feeesies de depressie die ze mogelijk al hadden weer naar de voorgrond treedt. En om de een of andere reden komt vervolgens niet in hen op dat iets als een creatieve hobby best leuk is, zeker omdat er tal van fora zijn op internet waar je van gedachten kan wisselen etc. (je weet wel, sociaal zijn).

Overigens, als je echt "creatief" bent (i.t.t. tot iets dat je hebt bedacht dat je bent), dan verdwijnt dat niet met de leeftijd. Zie talloze kunstenaars.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:46
tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Dat blijft een slap argument, de rest van de wereld. Als jij gewend bent en het fijn vindt om ieder weekend te stappen of je vrienden / kennissen te ontmoeten dan hakt dat op het sociale en psychische/ emotionele vlak er in.

Dan maakt het niet uit of het in de rest van de wereld erger is en waardoor het komt. Door de duur en grilligheid van de pandemie, heb je weinig perspectief en ondervind je schade.

Zo zal een puber van 17 al 2 jaar niet normaal hebben kunnen uitgaan en dito voor school. Als ik dat had in mijn tijd dan weet ik wel zeker dat ik daar last van had. Die tijd haal je niet meer in en het is een deel van je ontwikkeling.
Als je het over empathie hebt, en dat is waar ik op reageerde, dan heeft en had vrijwel 90% van de wereld het altijd al slechter dan wij hier... Dus vind ik het ook allemaal wel meevallen met de situatie hier

Elk individu ervaart dit anders.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 16:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Shadow_Agent schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Ze waren zo alleen dat ze spiderman werden? Dat is dan bijna weer de moeite waard.

• GeeEs
Bouke-p schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Ik ben een half jaar geleden van werkgever gewisseld, maar bij m'n vorige baan had ik veel startende collega's. Allemaal studenten die in Groningen nog op kamers zaten. Een aantal van hun had nog niet eens plek voor een bureautje of eettafel en zaten op hun bed met een laptop op schoot.
Anderen zaten iets ruimer, maar dan in een nagenoeg isolement en hadden we serieus last van.
Die mochten dan ook gewoon naar kantoor komen waar ze heel blij van werden.

Ik ben in Afghanistan geweest en heb gezien dat het heel veel slechter kan dan bij ons. Maar zelfs die Afghanen zaten doorgaans niet opgesloten in hun quala ;)
Ik heb werkelijk geen dag binnengezeten de afgelopen 2 jaar. Behalve toen we besmet waren vorig jaar een weekje.
Alsof je als student niet even naar buiten kon...
Isolement is ook echt overtrokken hoor... Dat hebben die mensen zichzelf dan aangedaan. Er was totaal geen verbod op contact of je in de buitenlucht begeven. Boodschappen doen... Etc.. etc...

Als ik alle thuisfeestjes dan even vergeet...

• Johan Bogle
Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Uh, tuurlijk.

Want jij bent opgegroeid in een huis zonder verwarming met een gat achterin de tuin dat dienst deed als toilet (allebei mijn ouders wel, je weet wel, van die enge boomers...)?

Om niet te spreken over hun ‘nachtleven’. Welke clubs? Welke restaurants? Als je 1 keer per jaar buiten de deur at was dat al bijzonder.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
[...]

Uh, tuurlijk.

Goed, toch maar even reageren, niet zozeer op jouzelf als in algemene zin. Laten we minder polariserend doen met elkaar. Het is echt 'ik / zij, wij/ zij'.
Maar een nuance die in dit hele gebeuren mist (waar door @redwing wordt aangegeven dat het grotendeels aan het individu ligt, waar ik het wel mee eens ben), is wel dat het ook nogal uitmaakt wat je gewend bent.

Vergelijk het eens met iemand die geld te over heeft, en ineens met een minimum moet leven. Zo'n omslag heeft aanpassingstijd nodig en de ene kan dit sneller/ handiger verwerken dan een ander. (zie weer het verschilt per individu), maar ongeacht wie is het een aanpassing die moeite vergt en niet vanzelf gaat.

Als jij gewend bent elke dag x te doen en ineens kan dat niet meer, dan val je wat dat betreft in een gat, en de ene persoon kan dat beter aan dan een ander. Daarbij speelt ook nog eens de continue onzekerheid mee, wanneer kan x weer, ga ik dan wat anders zoeken ipv x, of hoop ik dat ik x snel weer kan doen.
Ieder persoon is anders en gaat daar anders mee om.

Vergelijken met 'vroeger' zoals hier werd gedaan slaat ook nergens op, als je opgroeit in een bepaalde situatie en je weet niet anders dan dat je een gat in de grond moet graven om te poepen en het gat vervolgens weer dicht te gooien, heb je het dan minder gehad dan mensen waarvoor het nu gewoon is om op een WC te toilleteren?
Ja, je had bepaalde luxe niet, aan de andere kant als je dan weer verder terugkijkt had je weer luxe t.a.v. de generatie daarvoor. Zo gaat het nu eenmaal met vooruitgang, die kan niet met terugwerkende kracht geboekt worden.

Maargoed, lang verhaal kort. Laten we het gezellig houden en niet per definitie afvallen op een andere mening, maar ook vooral niet stellen 'dat mensen zich niet moeten aanstellen', want voor de ene persoon is het zwaar/ lastig, en die valt in een (sociaal) gat, en een ander gaat vrolijk verder met wat die altijd al deed en merkt er niet zoveel van omdat er voor die persoon niet zoveel veranderd, of omdat hij/ zij door ervaringen uit het verleden bepaalde relativeringen kan doen.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:29:
omdat er tal van fora zijn op internet waar je van gedachten kan wisselen etc. (je weet wel, sociaal zijn).
_O-

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-11 16:00
Bron: Trouw.nl
Kabinet hoopt begin maart meeste coronaregels af te schaffen

Het kabinet hoopt begin maart de meest coronamaatregelen af te kunnen schaffen, waaronder het mondkapje en de 1,5 meterregel. Bij grote festivals en evenementen moeten mensen een negatieve test kunnen laten zien. Het kabinet wil wel eerst van het OMT horen of de versoepelingen verantwoord zijn.

Eind deze maand zouden mogelijk al nachthoreca, festivals en ongeplaceerde evenementen open kunnen voor mensen die negatief getest zijn. Verdergaande stappen worden, als de deskundigen dat verantwoord achten, waarschijnlijk dan begin maart doorgevoerd. Mogelijk worden deze versoepelingen aangekondigd op de coronapersconferentie van 8 maart, maar zeker is dat niet. (ANP)
Ik zou de 1,5 meter en mondkap nog even vasthouden tot tegen mei. Vorige keer waren ze ook te snel.

• Agent47
  • Laatst online: 17-11 15:06

Agent47

I always close my contracts.

martwoutnl schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:42:

[...]

Ik zou de 1,5 meter en mondkap nog even vasthouden tot tegen mei. Vorige keer waren ze ook te snel.
Heb je 3 prikken in je flikker mag je alsnog laten testen :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:36

[...]

Mondkapjes weg! *O*
Die ondingen hebben toch praktisch geen nut gehad, dus afschaffen zou perfect zijn.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
ArcticWolf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Het is dan ook een psychologisch probleem, dat is niet zwart / wit zoals men hier graag wilt zien. De opeenstapeling van maatregelen, beetje bij beetje werd je steeds meer beperkt. Het was een sluipend iets.. Probeerde nog zoveel te doen met alle de maatregelen maar de avondklok was bij mij toch wel de druppel en een klap in mijn gezicht. Het heeft wel even geduurd om uit die "depressie" te komen.
Het is ook een psychisch probleem en juist daarom is het zo belangrijk dat je er wat aan doet. Geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als je fysieke gesteldheid.

De avondklok was voor mij ook de druppel. Het was toen koud/nat/donker in Nederland, alles was dicht en om 9 uur moest je thuis zijn. En je wist dat het maanden ging duren als je naar de cijfers keek, ook al zeiden ze dat ze na een paar weken zouden evalueren. De vaccinaties verwachtte ik ook niet voor het eind van de zomer. Ik vind het bijna knap als je daar niet depressief van wordt.
Dus baan/appartement opgezegd, spullen in de storage en kijken in welk land je een paar maanden goedkoop in de zon kon verblijven. Ik zou niet weten waarom ik maanden zou werken om te leven in een land waar ik absoluut niet wilde zijn op dat moment.

Als je merkt dat je er depressief van wordt moet je gewoon actie ondernemen.
[...]

Uh, tuurlijk.

Ah huis met een tuin. Daar moet je nu een universitair opgeleid koppel voor zijn om je te veroorloven. Liefst met master.

Nee de vorige generaties hebben het absoluut niet mooi achtergelaten voor de jongeren. En bij het beleid is er ook als eerste gesneden in de activiteiten van jongeren. Ook al is dat in andere landen veel minder het geval.

De enige keer dat iets voor ze kon was toen we ze richting een vaccinatie probeerden te duwen met Dansen met Janssen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:25

[...]

ik vind de 1,5 meter eigenlijk zeer prettig, die ga ik eigenlijk wel missen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kol Nedra op 09-02-2022 15:52 ]

nothing stops this train

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Kol Nedra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:51:
[...]

ik vind de 1,5 meter eigenlijk zeer prettig, die ga ik eigenlijk wel missen.
Houden mensen in jouw omgeving zich daar echt aan? Hier in het oosten merk ik daar echt helemaal niets van, als sinds maart 2020 niet..

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Anders gezien, mensen wiens leven zo leeg is als een zwart gat zijn erachter gekomen dat als ze zich niet kunnen volzuipen/-spuiten op feeesies de depressie die ze mogelijk al hadden weer naar de voorgrond treedt. En om de een of andere reden komt vervolgens niet in hen op dat iets als een creatieve hobby best leuk is, zeker omdat er tal van fora zijn op internet waar je van gedachten kan wisselen etc. (je weet wel, sociaal zijn).

Overigens, als je echt "creatief" bent (i.t.t. tot iets dat je hebt bedacht dat je bent), dan verdwijnt dat niet met de leeftijd. Zie talloze kunstenaars.
Wat een onzin. Het een vervangt niet de ander. Toen ik jong was was ik zowel creatief als dat ik naar feestjes ging(nog steeds overigens). Het gaat om het hebben van opties.

Overigens waren het op de feestjes juist enorm vaak creatieve mensen. Dat zijn juist de mensen die niet alleen maar bezig zijn met werk.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
FabianGTI schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Mondkapjes weg! *O*
Die ondingen hebben toch praktisch geen nut gehad, dus afschaffen zou perfect zijn.
Yes! De glimlach komt weer terug in het straatbeeld straks. Ze zullen als bij toverslag weer verdwenen zijn op alle plekken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

harmrh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Houden mensen in jouw omgeving zich daar echt aan? Hier in het oosten merk ik daar echt helemaal niets van, als sinds maart 2020 niet..
Hier in het oosten houden de mensen zich er prima aan anders.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Het vreemde is, normaal als er een storing is wordt er geen bestand geplaatst. Het lijkt er wel op dat er een bestand is geplaatst op de data.rivm, maar dit identiek aan het bestand van gisteren was.

• Johan Bogle
Ik zou zeggen mondkapjes enkel nog in het OV en bij personeel van winkels en horeca.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Yes! De glimlach komt weer terug in het straatbeeld straks. Ze zullen als bij toverslag weer verdwenen zijn op alle plekken.
Haha ja die kunnen we missen als kiespijn :)

Net als andere dingen die onvoldoende bijdragen aan het voorkomen van maar wel veel impact hebben :+

Ben niet zo'n 'terug-naar-normaal'-roeper, aangezien er genoeg niet normaals was aan hoe het was, maar ik zou het wel fijn vinden niet meer na te hoeven denken over elke activiteit buiten de deur.

En van de zomer overal gratis festivals om iedereen die zich geroepen voelt te bedanken voor hun inzet? Positief afsluiten :)
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Heb je 3 prikken in je flikker mag je alsnog laten testen :+
Ben benieuwd welke onderbouwing daarvoor gevonden gaat worden na de omicron uitbraken die we nu al kennen.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-02-2022 16:01 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• t_captain
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...maal-van-het-slot-te-gaan
Kuipers 'voorzichtig optimistisch' over de coronacijfers

Premier Mark Rutte en minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers zijn "voorzichtig optimistisch" over de coronacijfers. "Het aantal besmettingen is heel erg hoog, maar gelukkig valt naar verhouding de druk op de zorg heel erg mee", zei Kuipers. Rutte acht "de kans echt wel groot dat er versoepelingen mogelijk zijn". Ze willen niet zeggen welke versoepelingen het kabinet nu overweegt.
Dit irriteert me verschrikkelijk.

Tussen de regels door lees ik een houding dat versoepelingen als een soort kadootjes worden uitgedeeld. De beperkte samenleving als norm, de versoepeling als afwijking van de norm.

Ik vind dat we in deze fase een shift naar een ander uitgangspunt moeten maken. De open samenleving als norm, elke afwijking daarvan als uitzondering die telkens moet worden uitgelegd.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:25
harmrh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Ik hou mij hier wel aan bij mensen die ik niet ken of bij collega's die niet lekker ruiken :+

nothing stops this train

• harmrh
Empathy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Hier in het oosten houden de mensen zich er prima aan anders.
Het valt mij echt niet op..

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
t_captain schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:00:

[...]

Tussen de regels door lees ik een houding dat versoepelingen als een soort kadootjes worden uitgedeeld. De beperkte samenleving als norm, de versoepeling als afwijking van de norm.

Ik vind dat we in deze fase een shift naar een ander uitgangspunt moeten maken. De open samenleving als norm, elke afwijking daarvan als uitzondering die telkens moet worden uitgelegd.
Dit lees ik er totaal niet in in ieder geval / dat gevoel krijg ik er niet van, je gaat een verandering in vanuit je huidige situatie. D.w.z. dat op dit moment de huidige situatie de norm is. Vanuit daar moet je gaan verantwoorden bij een wijziging van de huidige situatie. Bij verzwaring; waarom draagt de maatregel bij. Bij versoepeling; waarom kunnen we gaan versoepelen.

• eric.1
  • Laatst online: 16-11 20:13

[...]

Dat valt toch wel mee?

Het enige wat me tegen staat is dat het totaal onduidelijk wat het specifieke doel nu is van de maatregelen. Ja, de druk op de zorg verminderen, maar hoeveel? Wat zijn nu die drempelwaardes per maatregel. Het voelt een beetje als natte-vinger werk.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik weet nu al hoe die prima uitgelegde uitzonderingen worden ontvangen in de maatschappij.
Met protest en met als reden: "Hullie mogen wel en wij mogen niet."

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• t_captain
Dazzler2120 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Dit lees ik er totaal niet in in ieder geval / dat gevoel krijg ik er niet van, je gaat een verandering in vanuit je huidige situatie. D.w.z. dat op dit moment de huidige situatie de norm is. Vanuit daar moet je gaan verantwoorden bij een wijziging van de huidige situatie. Bij verzwaring; waarom draagt de maatregel bij. Bij versoepeling; waarom kunnen we gaan versoepelen.
Met dat incrementele denken ben je beinvloedbaar. Stapje voor stapje naar iets waarvoor je vooraf nooit had getekend. Wat mij betreft is het tijd om terug te gaan naar de basis: hoe willen we de samenleving het liefst hebben, en welke afwijkingen daarvan zijn nog noodzakelijk momenteel?

• Fuujii
[...]

Uh, tuurlijk.

Kijk eens naar de ontwikkeling van de welvaart/economie (en waar het belandt), de huizenmarkt en lees mijn laatste posts eens terug.

• Agent47

Agent47

[...]

Dit is puur weer het voorzichtige jongetje zijn nadat hij eerst domme dingen gedaan heeft. Volgens mij denken ze in Den Haag dat als er weer wat gebeurd, Nederland niet met de rest is mee gegaan maar " slim" is gebleven waardoor alles snel aangetrokken kan worden.

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik merk zelf dat er toch nog best wat mensen zijn die het allemaal maar snel vinden gaan. Bijvoorbeeld mijn ouders, ik vertelde dat we NU op de piek zitten, en hun antwoord was: neeee, pas over 3 weken, dat heeft jaap van dissel gezegd, dus dat is zo.
Vervolgens het punt dat er wellicht carnaval werd gevierd was het antwoord "Zijn ze gek geworden!!".

Soortgelijke meningen hoor ik vaker, vaak toch bij 50+ers die alleen het algemene nieuws volgen. Daarin wordt constant deze terughoudende houding aangenomen, en dat is dus ook hun werkelijkheid.

Blijkbaar "werkt" het dus wel, wat de overheid doet (angst aanpraten, of in ieder geval het meest negatieve plaatje als verwachting verkopen)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:31
FabianGTI schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Mondkapjes weg! *O*
bij ons in de zorg blijken ze anders best effectief en zou ik best akkoord zijn met een uitzondering tot zeg eind maart/begin april, om gezeur met patienten en uitval van personeel nog een beetje te reguleren

• redwing
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Dit is puur weer het voorzichtige jongetje zijn nadat hij eerst domme dingen gedaan heeft. Volgens mij denken ze in Den Haag dat als er weer wat gebeurd, Nederland niet met de rest is mee gegaan maar " slim" is gebleven waardoor alles snel aangetrokken kan worden.
Ik blijf het altijd leuk vinden om dit soort dingen te lezen en dan te vergelijken met de reakties toen ze vorige keer alles in een keer los lieten. Daar waren de reakties precies tegengesteld wat wel aangeeft dat Den Haag het nooit goed kan doen :+

Uiteindelijk hebben we nu nog steeds ziekenhuizen die niet alle normale zorg draaien. Het begint wel beter te worden, maar nog wat extra druk omlaag kan echt geen kwaad. Pak daarbij de aankomende versoepelingen en we versoepelen al aardig snel gezien de marges die we hebben in het ziekenhuis.

Probleem van nu is echter dat voor beide iets te zeggen is. Alles vrij zal best wel goed gaan, maar zal wel zorgen voor meer achterstallige zorg, maar wel blijere mensen. Nog een aantal maatregelen behouden zal juist weer goed zijn voor de zorg, maar zorgt weer voor minder blije mensen. Naar mijn idee is het allemaal priuma zolang ze maar versoepelen en duidelijk weer terug gaan naar alles weer vrij. En voorlopig is er geen reden om daaraan te twijfelen.

[removed]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
brothermaynard schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:13:
[...]

bij ons in de zorg blijken ze anders best effectief en zou ik best akkoord zijn met een uitzondering tot zeg eind maart/begin april, om gezeur met patienten en uitval van personeel nog een beetje te reguleren
Ik snap ook niet helemaal waar sommigen (nog steeds!) het idee vandaan halen dat mondkapjes niet effectief zijn. Volgens mij is nog steeds niet wetenschappelijk bevestigd dat mondkapjes géén effect hebben op de verspreiding van Covid (of welke door lucht overdraagbare ziektes dan ook).

• GAIAjohan
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Zoals ik al zeg, van beide kanten niet zo wart/wit kijken :) Zowel de problemen als de oplossingen worden vaak overdreven.

[...]

Hier doe je het trouwens zelf ook, waarom zouden ouderen er minder last van hebben dan jongeren? Ik durf te wedden dat er in beide groepen mensen zitten die er juist veel of weinig last van hebben gehad. Dat ligt nu eenmaal grotendeels aan het individu zelf.
Bij jongeren is er van alles waar maar 1 echte ingang is tot het latere leven. Je moet je middelbare school goed afronden. Daarna je studie bijvoorbeeld waar je normaal allemaal mensen leert kennen, maar je ook je verdere basis legt voor later. Daar hoort ook van alles bij wat niet in te halen valt, of op latere leeftijd lastiger eigen te maken is. Sowieso is die hele periode een ontdekkingstocht naar jezelf.
Het is vrijwel uitgesloten dat iemand op z’n 30e of 40e nog even meedoet aan het studentenleven. Natuurlijk zal niet iedereen hier last van hebben, maar diegenen die dat wel hebben moeten nog wel 60-80 jaar..

De pijn bij ouderen zit, zoals ik van hen begrijp vooral in het contact met (klein) kinderen en het missen van menselijkheid. Een knuffel of een arm om je heen bij verdriet.
Maar ook het niet afscheid kunnen nemen van dierbaren.

Een gelukkig is niet elk individu hetzelfde, maar het is wel van belang naar het uiteindelijke gevolg op het leven te kijken van groepen. En de uiteindelijke duur van het gevolg. Over 30 jaar zijn de pubers die nu deze tijd meemaken er nog en horen ze nog steeds bij te dragen aan de samenleving en te ‘leveren’, althans dat is wat ‘men’ verwacht. De pubers van nu zitten sowieso binnen een paar jaar met allerlei andere soorten stress en deels puinruimen. Iets met huizencrisis, klimaatcrisis, betaalbaar houden zorg etc etc

Ik denk dat als ik puber was in deze tijd of juist net aan mijn studie was begonnen of afstuderen, dat ik echt enorm zou balen, en díe tijd inhalen kan niet, wat eigenlijk de mooiste tijd van je leven hoort te zijn. En dan kom je ook nog eens met een schuld de huizenmarkt op. Enig voordeel van de inflatie is dat die schuld verdampt. :+

Eigenlijk hebben 30ers en 40ers het deels gewoon extreem goed getroffen. We konden studeren zonder schulden te maken, een huis kopen was nog te doen als er op tijd bij was. Je hebt in principe je leven op de rit. In coronatijd best fijn dat je meer bij je kinderen kunt zijn als je die hebt. Uitgaan enzo is niet echt meer nodig.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 10:50
ConQuestador schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Ik merk zelf dat er toch nog best wat mensen zijn die het allemaal maar snel vinden gaan. Bijvoorbeeld mijn ouders, ik vertelde dat we NU op de piek zitten, en hun antwoord was: neeee, pas over 3 weken, dat heeft jaap van dissel gezegd, dus dat is zo.
Vervolgens het punt dat er wellicht carnaval werd gevierd was het antwoord "Zijn ze gek geworden!!".

Soortgelijke meningen hoor ik vaker, vaak toch bij 50+ers die alleen het algemene nieuws volgen. Daarin wordt constant deze terughoudende houding aangenomen, en dat is dus ook hun werkelijkheid.

Blijkbaar "werkt" het dus wel, wat de overheid doet (angst aanpraten, of in ieder geval het meest negatieve plaatje als verwachting verkopen)
Ik ben het eens met het afschaffen van veruit de meeste regels. Maar waar ik wel een beetje zuur van begin te worden is dat heilige carnaval. Wat mij betreft schaffen ze over een week alle maatregelen af met de kanttekening we slaan nog even dat idiote carnaval af. In mijn beleving heeft namelijk juist het carnaval al twee keer ervoor gezorgd dat minder konden in de maanden erna. Even alles los in Brabant en heel Nederland is een tijd later weer de sjaak.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Agent47

Agent47

redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Ik blijf het altijd leuk vinden om dit soort dingen te lezen en dan te vergelijken met de reakties toen ze vorige keer alles in een keer los lieten. Daar waren de reakties precies tegengesteld wat wel aangeeft dat Den Haag het nooit goed kan doen :+

Uiteindelijk hebben we nu nog steeds ziekenhuizen die niet alle normale zorg draaien. Het begint wel beter te worden, maar nog wat extra druk omlaag kan echt geen kwaad. Pak daarbij de aankomende versoepelingen en we versoepelen al aardig snel gezien de marges die we hebben in het ziekenhuis.

Probleem van nu is echter dat voor beide iets te zeggen is. Alles vrij zal best wel goed gaan, maar zal wel zorgen voor meer achterstallige zorg, maar wel blijere mensen. Nog een aantal maatregelen behouden zal juist weer goed zijn voor de zorg, maar zorgt weer voor minder blije mensen. Naar mijn idee is het allemaal priuma zolang ze maar versoepelen en duidelijk weer terug gaan naar alles weer vrij. En voorlopig is er geen reden om daaraan te twijfelen.
Het gaat mij er puur om dat Den Haag in het begin met o.a. Hugo van alles en nog wat beloofde maar dat niet nakwam. Nu gaat het gelukkig een stuk beter en zie je dat ze enorm terughoudend zijn. Je hebt gelijk qua ziekenuis en dat covid niet onderschat moet worden, maar het is wel frappant om dit aan te zien zo.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-11 16:00
Cobb schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Ik ben het eens met het afschaffen van veruit de meeste regels. Maar waar ik wel een beetje zuur van begin te worden is dat heilige carnaval. Wat mij betreft schaffen ze over een week alle maatregelen af met de kanttekening we slaan nog even dat idiote carnaval af. In mijn beleving heeft namelijk juist het carnaval al twee keer ervoor gezorgd dat minder konden in de maanden erna. Even alles los in Brabant en heel Nederland is een tijd later weer de sjaak.
In 2021 was er weinig Carnaval zie https://nos.nl/artikel/24...en-kijken-wat-mogelijk-is Veel zaken gingen toen niet door. Ik vier het trouwens zelf niet (nooit gedaan).

• GAIAjohan
Cobb schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:20:
[...]

In mijn beleving heeft namelijk juist het carnaval al twee keer ervoor gezorgd dat minder konden in de maanden erna. Even alles los in Brabant en heel Nederland is een tijd later weer de sjaak.
Best bijzonder.. vorig jaar was carnaval nml vrijwel overal afgelast volgens mij, of niet meer dan wat optochten met afstand :+.
Dat feb2020 een trigger is geweest is wel duidelijk.

Verder hebben we de afgelopen tijd zoveel besmettingen (en daarmee hopelijk immuniteit) gezien, dat ik me afvraag of het zomaar weer los kan gaan.

• redwing
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:19:
[...]
Bij jongeren is er van alles waar maar 1 echte ingang is tot het latere leven. Je moet je middelbare school goed afronden. Daarna je studie bijvoorbeeld waar je normaal allemaal mensen leert kennen, maar je ook je verdere basis legt voor later. Daar hoort ook van alles bij wat niet in te halen valt, of op latere leeftijd lastiger eigen te maken is. Sowieso is die hele periode een ontdekkingstocht naar jezelf.
Het is vrijwel uitgesloten dat iemand op z’n 30e of 40e nog even meedoet aan het studentenleven. Natuurlijk zal niet iedereen hier last van hebben, maar diegenen die dat wel hebben moeten nog wel 60-80 jaar..

De pijn bij ouderen zit, zoals ik van hen begrijp vooral in het contact met (klein) kinderen en het missen van menselijkheid. Een knuffel of een arm om je heen bij verdriet.

Een gelukkig is niet elk individu hetzelfde, maar het is wel van belang naar het uiteindelijke gevolg op het leven te kijken van groepen. En de uiteindelijke duur van het gevolg. Over 30 jaar zijn de pubers die nu deze tijd meemaken er nog en horen ze nog steeds bij te dragen aan de samenleving en te ‘leveren’, althans dat is wat ‘men’ verwacht. De pubers van nu zitten sowieso binnen een paar jaar met allerlei andere soorten stress en deels puinruimen. Iets met huizencrisis, klimaatcrisis, betaalbaar houden zorg etc etc

Ik denk dat als ik puber was in deze tijd of juist net aan mijn studie was begonnen of afstuderen, dat ik echt enorm zou balen, en díe tijd inhalen kan niet, wat eigenlijk de mooiste tijd van je leven hoort te zijn. En dan kom je ook nog eens met een schuld de huizenmarkt op. Enig voordeel van de inflatie is dat die schuld verdampt. :+

Eigenlijk hebben 30ers en 40ers het deels gewoon extreem goed getroffen. We konden studeren zonder schulden te maken, een huis kopen was nog te doen als er op tijd bij was. Je hebt in principe je leven op de rit. In coronatijd best fijn dat je meer bij je kinderen kunt zijn als je die hebt. Uitgaan enzo is niet echt meer nodig. Thuis zitten is wel best :+
Heb je door dat je het voor de ouderen allemaal heel positief aan het brengen bent, terwijl je voor de jongeren juist de negatieve punten benadrukt?

Als puntje bij paaltje komt zijn er bij ouderen ook genoeg dingen die ze maar 1 keer kunnen doen. Want die kleinkinderen groeien toch echt door en heb je toch echt een stuk minder kunnen zien toen ze nog klein waren. Afscheid nemen kan ook niet op de manier die je zou willen. En als ik naar mezelf kijk heb ik door corona een andere baan moeten kiezen dan de bedoeling was. Iets wat echt niet meer terug te halen is.

Voor de rest, elke generatie roept wel dat de vorige generatie het beter en makkelijker had. Maar de ene generatie loopt tegen het ene probleem aan, de volgende tegen een ander, maar uiteindelijk komen we er over het algemeen toch goed doorheen.

En bovenal, wat gebeurt is gaan we toch niet veranderen. Laten we dus vooruit kijken en zien hoe we het snelste weer zo veel mogelijk mensen op de rit kunnen krijgen. En dan gaat het om zowel jongeren als ouderen, want uiteindelijk heeft corona ieder zijn leven overhoop gegooid.

[removed]

• GAIAjohan
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Heb je door dat je het voor de ouderen allemaal heel positief aan het brengen bent, terwijl je voor de jongeren juist de negatieve punten benadrukt?
Die mag je uitleggen.
Hoe is
positief?

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2022 16:37 ]

• redwing
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Het gaat mij er puur om dat Den Haag in het begin met o.a. Hugo van alles en nog wat beloofde maar dat niet nakwam. Nu gaat het gelukkig een stuk beter en zie je dat ze enorm terughoudend zijn. Je hebt gelijk qua ziekenuis en dat covid niet onderschat moet worden, maar het is wel frappant om dit aan te zien zo.
Klopt. Uiteindelijk zou je juist moeten zeggen dat het erop lijkt dat ze geleerd hebben van eerdere fouten. Maar alsnog worden ze daarop neergesabeld :+

[removed]

• redwing
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Die mag je uitleggen.
Hoe is

[...]
positief?
Dat is het enige negatieve dat je benoemt, de rest van je stuk leest dat de problemen van jongeren veel groter en langer zullen duren (iig zo lees ik het, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :) )

[removed]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

codex

Geen OpenAI agent :)

In coronatijd best fijn dat je meer bij je kinderen kunt zijn als je die hebt. Uitgaan enzo is niet echt meer nodig.
Ben blij dat mijn stiefdochter nu op zichzelf woont en mijn dochter bij haar moeder woont en heel zelfstandig is, dan kan ik weer uit 8)

Festivals dan, ik word echt te oud voor Skihut achtige meuk.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

[...]

Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen
Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen. Festivals en andere plekken waar veel mensen zijn, zouden dan vanaf 25 februari toegankelijk worden met een negatieve test ('1G').
Op zich is dit toch praktisch: we laten alles maatregelen los? Inclusief CTB?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:58:
Ik zou zeggen mondkapjes enkel nog in het OV en bij personeel van winkels en horeca.
Nederland was 1 van de laatste landen waar mondkapjes werden ingevoerd, eerst in het OV (september? 2020) en daarna de rest (oktober 2020). Maar of het significant bijdraagt aan het voorkomen van besmettingen...? Denk het niet.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:18
[...]

Eigenlijk hebben 30ers en 40ers het deels gewoon extreem goed getroffen. We konden studeren zonder schulden te maken, een huis kopen was nog te doen als er op tijd bij was. Je hebt in principe je leven op de rit. In coronatijd best fijn dat je meer bij je kinderen kunt zijn als je die hebt. Uitgaan enzo is niet echt meer nodig.
Nou, zo'n 10 a 12 jaar geleden was er ook een zekere crisis. Ik kan je zeggen, dat was ook niet bepaald de meest prettige en uitzichtvolle tijd om de arbeidsmarkt op te komen en iets voor jezelf te vinden. Sociale huur was er destijds immers ook niet, de private sector te duur en iets kopen kon niet want de markt zat op slot of je kreeg sowieso geen geld van de bank. Als je in de tussentijd alsnog je slag hebt geslagen ben je spekkoper, als je nu in de afgelopen twee jaar iets hebt moeten kopen, dan ging het per opbod en heb je flink meer betaald dan de stenen eigenlijk waard zijn, omdat je de pech hebt gehad dat er sinds de vorige crisis (eigenlijk sinds de oliecrisis al) structureel veel te weinig is bijgebouwd.

Wat dat betreft heeft iedere generatie z'n crisis en komt het ook wel weer op z'n pootjes terecht, want naderhand liggen er dus weer kansen als de markt weer opveert. Alleen ja, die studieschuld, dat blijft een bittere pil. Die had men echter ook zonder corona gehad, hard gezegd.

• GAIAjohan
redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Dat is het enige negatieve dat je benoemt, de rest van je stuk leest dat de problemen van jongeren veel groter en langer zullen duren (iig zo lees ik het, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :) )
Maar dat is toch ook zo? Het gevolg van wat de jongeren nu meemaken en de keuzes die ze nu maken zijn nog van belang tot hun 70e minimaal. Wat ze nu doen bepaalt hun toekomst, en daar bovenop krijgen ze de klimaatcrisis om te fixen.
Het is niet alsof de 70+er nog 50 jaar heeft te gaan en daarin een carrière moet maken. Die hebben, hoe cru ook, de hoogtepunten -bijna altijd- achter de rug, waardoor ze nu zijn wie ze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2022 16:49 ]

• GeeEs
jbdeiman schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Goed, toch maar even reageren, niet zozeer op jouzelf als in algemene zin. Laten we minder polariserend doen met elkaar. Het is echt 'ik / zij, wij/ zij'.
Maar een nuance die in dit hele gebeuren mist (waar door @redwing wordt aangegeven dat het grotendeels aan het individu ligt, waar ik het wel mee eens ben), is wel dat het ook nogal uitmaakt wat je gewend bent.

Vergelijk het eens met iemand die geld te over heeft, en ineens met een minimum moet leven. Zo'n omslag heeft aanpassingstijd nodig en de ene kan dit sneller/ handiger verwerken dan een ander. (zie weer het verschilt per individu), maar ongeacht wie is het een aanpassing die moeite vergt en niet vanzelf gaat.

Als jij gewend bent elke dag x te doen en ineens kan dat niet meer, dan val je wat dat betreft in een gat, en de ene persoon kan dat beter aan dan een ander. Daarbij speelt ook nog eens de continue onzekerheid mee, wanneer kan x weer, ga ik dan wat anders zoeken ipv x, of hoop ik dat ik x snel weer kan doen.
Ieder persoon is anders en gaat daar anders mee om.

Vergelijken met 'vroeger' zoals hier werd gedaan slaat ook nergens op, als je opgroeit in een bepaalde situatie en je weet niet anders dan dat je een gat in de grond moet graven om te poepen en het gat vervolgens weer dicht te gooien, heb je het dan minder gehad dan mensen waarvoor het nu gewoon is om op een WC te toilleteren?
Ja, je had bepaalde luxe niet, aan de andere kant als je dan weer verder terugkijkt had je weer luxe t.a.v. de generatie daarvoor. Zo gaat het nu eenmaal met vooruitgang, die kan niet met terugwerkende kracht geboekt worden.

Maargoed, lang verhaal kort. Laten we het gezellig houden en niet per definitie afvallen op een andere mening, maar ook vooral niet stellen 'dat mensen zich niet moeten aanstellen', want voor de ene persoon is het zwaar/ lastig, en die valt in een (sociaal) gat, en een ander gaat vrolijk verder met wat die altijd al deed en merkt er niet zoveel van omdat er voor die persoon niet zoveel veranderd, of omdat hij/ zij door ervaringen uit het verleden bepaalde relativeringen kan doen.
Als je normaal bovengemiddeld meer kan dan de overgrote rest van de wereld, heb je gewoon veel geluk. Dat is dikke prima en vaak ook welverdiend! , Maar als je dat dan even niet kan, door wat voor reden dan ook... en dat niet trekt, ben je gewoon erg weinig gewend. Geeft niks, maar overdrijven is een vak.
.
Kan lastig zijn... voor sommigen zelfs dramatisch!... Maar we overleven dit echt wel. Alles komt goed. :)

• GAIAjohan
Cid Highwind schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Nou, zo'n 10 a 12 jaar geleden was er ook een zekere crisis. Ik kan je zeggen, dat was ook niet bepaald de meest prettige en uitzichtvolle tijd om de arbeidsmarkt op te komen en iets voor jezelf te vinden. Sociale huur was er destijds immers ook niet, de private sector te duur en iets kopen kon niet want de markt zat op slot of je kreeg sowieso geen geld van de bank. Als je in de tussentijd alsnog je slag hebt geslagen ben je spekkoper, als je nu in de afgelopen twee jaar iets hebt moeten kopen, dan ging het per opbod en heb je flink meer betaald dan de stenen eigenlijk waard zijn, omdat je de pech hebt gehad dat er sinds de vorige crisis (eigenlijk sinds de oliecrisis al) structureel veel te weinig is bijgebouwd.

Wat dat betreft heeft iedere generatie z'n crisis en komt het ook wel weer op z'n pootjes terecht, want naderhand liggen er dus weer kansen als de markt weer opveert. Alleen ja, die studieschuld, dat blijft een bittere pil. Die had men echter ook zonder corona gehad, hard gezegd.
Klopt. Ik ben in die tijd op de arbeidsmarkt gekomen en dat was lastig. Alles accepteren want voor jou 10 anderen. Had ik iets ouder geweest dan had ik waarschijnlijk een huis onder water gehad.
Qua huis heb ik inderdaad nog op het goede moment toegeslagen. Daarom zeg ik ook in principe hebben 30ers en 40ers veel geluk.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GeeEs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Als je normaal bovengemiddeld meer kan dan de overgrote rest van de wereld, heb je gewoon veel geluk. Dat is dikke prima en vaak ook welverdiend! , Maar als je dat dan even niet kan, door wat voor reden dan ook... en dat niet trekt, ben je gewoon erg weinig gewend. Geeft niks, maar overdrijven is een vak.
.
Kan lastig zijn... voor sommigen zelfs dramatisch!... Maar we overleven dit echt wel. Alles komt goed. :)
Tegelijkertijd kun je zo elke discussie platslaan. Het overgrote deel van de mensen in ontwikkelingslanden heeft ook niks te klagen, omdat ze op ieder willekeurig moment niet levend aan het verbranden zijn. De mensen die letterlijk levend verbranden, die mogen klagen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Patriot schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Tegelijkertijd kun je elke discussie platslaan. Het overgrote deel van de mensen in ontwikkelingslanden heeft ook niks te klagen, omdat ze op ieder willekeurig moment niet levend aan het verbranden zijn. De mensen die letterlijk levend verbranden, die mogen klagen.
En de mensen die al verbrand zijn dan?
Diegene die branden kan je nog blussen.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:54:
[...]

En de mensen die al verbrand zijn dan?
Diegene die branden kan je nog blussen.
Het was een hyperbool, laten we er geen analogie van maken.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
https://nos.nl/artikel/24...-meeste-coronamaatregelen

Ik snap iets niet, kabinet wil af van het CTB maar wil ook 1G invoeren voor festivals. Hoe toon je dan aan dat je negatief bent getest? :')

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

Vlassie1980 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:57:

Ik snap iets niet, kabinet wil af van het CTB maar wil ook 1G invoeren voor festivals. Hoe toon je dan aan dat je negatief bent getest? :')
Met de testuitslag zelf? Hoeft niet via de app, kan natuurlijk wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• GAIAjohan

Gewoon met een printje of je testkit, of een gloednieuwe app geïntegreerd met je festivalkaartje :+

Denk wel dat als dit gebeurt en bv België doet geen 1G bij festivals dat er veel gaan verplaatsen.
Sowieso vind ik niet dat iets dergelijks de standaard moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2022 17:02 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
franssie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Met de testuitslag zelf? Hoeft niet via de app, kan natuurlijk wel.
En die testuitslag krijg je via mail? Sorry, nooit TVT gebruikt haha :+

• GeeEs
Patriot schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Tegelijkertijd kun je zo elke discussie platslaan. Het overgrote deel van de mensen in ontwikkelingslanden heeft ook niks te klagen, omdat ze op ieder willekeurig moment niet levend aan het verbranden zijn. De mensen die letterlijk levend verbranden, die mogen klagen.
Klopt, jij noemt het plat slaan.
Ik noem het relativeren...

• harmrh
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Op zich is dit toch praktisch: we laten alles maatregelen los? Inclusief CTB?
Is dat zo? CTB blijft bestaan voor evenementen want die gaan mogelijk achter 1G..

[edit: zijn in de tussentijd al meer reacties op gekomen zie ik]

[ Voor 10% gewijzigd door harmrh op 09-02-2022 17:02 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Vlassie1980 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:59:
[...]

En die testuitslag krijg je via mail? Sorry, nooit TVT gebruikt haha :+
Ik ook niet maar dat dacht ik eerst wel (voor de app) en die .pdf-jes werden ook vervalst meen ik mij te herinneren, zal wel een vergelijkbare QR code op komen. Als ze het zo gaan doen - uitvoering van besluiten duurt bij overheden vaak nog langer dan het besluitvormingsproces zelf :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

CTB blijft sowieso nog een bestaande infrastructuur voor reizen in de EU.

• FabianGTI
  • Laatst online: 21:36

Dat wordt straks uitgelezen met je 5G chip die je bij je vaccinatie kreeg.. O-)

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:13
FabianGTI schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:04:
[...]

Dat wordt straks uitgelezen met je 5G chip die je bij je vaccinatie kreeg.. O-)
_/-\o_ *O* _/-\o_

• GAIAjohan
Ondertussen opnamestop in ziekenhuis Turnhout België door COVID patiënten
https://www.hln.be/turnho...ties-uitgesteld~acf0352d/
TURNHOUTAZ Turnhout bevindt zich momenteel in ‘code zwart’. Alle bedden in het ziekenhuis zijn volledig volzet. Het ziekenhuis voert daarom een opnamestop in. Niet-dringende operaties worden uitgesteld.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 10:50
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Best bijzonder.. vorig jaar was carnaval nml vrijwel overal afgelast volgens mij, of niet meer dan wat optochten met afstand :+.
Dat feb2020 een trigger is geweest is wel duidelijk.

Verder hebben we de afgelopen tijd zoveel besmettingen (en daarmee hopelijk immuniteit) gezien, dat ik me afvraag of het zomaar weer los kan gaan.
Nee niet helemaal. Ik ben geen Carnaval vierder maar ik herinner mij toch echt nog hossende mensen en polonaise foto's van kroegen in Brabant rond Carnaval. Volgens mij was het een feest vlak voor het officiële Carnaval.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• franssie

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:06:
Ondertussen opnamestop in ziekenhuis Turnhout België door COVID patiënten
https://www.hln.be/turnho...ties-uitgesteld~acf0352d/

[...]
Nu is dat zeer regionaal gelukkig en niet federaal (of hoe dat heet in België) maar het geeft wel aan dat buurman's gras niet altijd zoveel groener is dan velen denken.
Ik snap het ongeduld hier in NL (want ik heb er ook verrotte veel last van) maar die 3 weken extra, stap voor stap, we doen het zo slecht nog niet.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:48:
[...]

En ze hebben studieschuld, boomers pakken alle huizen af en vragen belachelijke huren, hypotheek krijgen ze niet of ze moeten 50k extra overbieden, boomers laten een klimaatcrisis achter en als bonus mag de jeugd alle corona schulden ophoesten de komende jaren.

Top inderdaad.

Of zullen we toch de pensioenen maar eens korten en wat meer van de ouwelui vragen in de diverse crisissen die momenteel spelen? Tenslotte hebben ze de meeste zelf veroorzaakt.
Al 12 jaar geen inflatiecorrectie op de meeste pensioenen. Loop ik al weer minstens 30% achter.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Pagina: 1 ... 28 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.