Hoho, dat zeg ik toch ook verder niet? Maar we mogen best wat meer open staan voor de problemen die iemand anders ervaart die wij zelf niet ervaren. Ik vond het pittig, maar we zijn er prima doorheen gekomen. (de dagen thuiswerken én de kinderen zelfstudie geven vielen veel zwaarderGeeEs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:50:
[...]
Als je normaal bovengemiddeld meer kan dan de overgrote rest van de wereld, heb je gewoon veel geluk. Dat is dikke prima en vaak ook welverdiend! , Maar als je dat dan even niet kan, door wat voor reden dan ook... en dat niet trekt, ben je gewoon erg weinig gewend. Geeft niks, maar overdrijven is een vak.
.
Kan lastig zijn... voor sommigen zelfs dramatisch!... Maar we overleven dit echt wel. Alles komt goed.
Het gaat mij erom dat er best wat meer genuanceerd met elkaar om mag worden gegaan en we elkaar prima genuanceerd mogen bejegenen.
Mensen die alleen maar zeggen 'je moet niet zo zeuren, want vroeger hadden we geen telefoon" (gebeurt echt in dit topic), of "mijn ouders hadden een gat in de tuin als wc", daar heeft niemand wat aan. Ieder mens ervaart problemen op zijn/ haar eigen manier en ervaart problemen met andere dingen dan een ander.
De een vindt het heerlijk om thuis te zijn en op zichzelf, een ander niet. Natuurlijk kan je altijd kijken wat nog wél kan (en dat is vaak best veel), maar als je interesses toch echt op andere gebieden liggen dan waar je op dat moment de mogelijkheden voor hebt, dan wordt het gewoon lastig en kan ik mij prima voorstellen dat het niet fijn voelt en mensen ongelukkig geraken.
De een heeft (wellicht door gewenning) bepaalde dingen harder nodig dan iemand anders. Ik ben er zelf ook niet een die snel klaagt of zich verveelt en in een sociaal isolement terecht komt, maar vind het toch wel ver...d fijn dat we straks weer een beetje normaal met vrienden enzo kunnen omgaan en bij elkaar op bezoek. Dit hebben we om verschillende redenen (zwangerschappen/ riciso's) bewust een tijdlang niet gedaan, maar heb dat toch echt wel gemist.