Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
GeeEs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Als je normaal bovengemiddeld meer kan dan de overgrote rest van de wereld, heb je gewoon veel geluk. Dat is dikke prima en vaak ook welverdiend! , Maar als je dat dan even niet kan, door wat voor reden dan ook... en dat niet trekt, ben je gewoon erg weinig gewend. Geeft niks, maar overdrijven is een vak.
.
Kan lastig zijn... voor sommigen zelfs dramatisch!... Maar we overleven dit echt wel. Alles komt goed. :)
Hoho, dat zeg ik toch ook verder niet? Maar we mogen best wat meer open staan voor de problemen die iemand anders ervaart die wij zelf niet ervaren. Ik vond het pittig, maar we zijn er prima doorheen gekomen. (de dagen thuiswerken én de kinderen zelfstudie geven vielen veel zwaarder :P )
Het gaat mij erom dat er best wat meer genuanceerd met elkaar om mag worden gegaan en we elkaar prima genuanceerd mogen bejegenen.
Mensen die alleen maar zeggen 'je moet niet zo zeuren, want vroeger hadden we geen telefoon" (gebeurt echt in dit topic), of "mijn ouders hadden een gat in de tuin als wc", daar heeft niemand wat aan. Ieder mens ervaart problemen op zijn/ haar eigen manier en ervaart problemen met andere dingen dan een ander.

De een vindt het heerlijk om thuis te zijn en op zichzelf, een ander niet. Natuurlijk kan je altijd kijken wat nog wél kan (en dat is vaak best veel), maar als je interesses toch echt op andere gebieden liggen dan waar je op dat moment de mogelijkheden voor hebt, dan wordt het gewoon lastig en kan ik mij prima voorstellen dat het niet fijn voelt en mensen ongelukkig geraken.

De een heeft (wellicht door gewenning) bepaalde dingen harder nodig dan iemand anders. Ik ben er zelf ook niet een die snel klaagt of zich verveelt en in een sociaal isolement terecht komt, maar vind het toch wel ver...d fijn dat we straks weer een beetje normaal met vrienden enzo kunnen omgaan en bij elkaar op bezoek. Dit hebben we om verschillende redenen (zwangerschappen/ riciso's) bewust een tijdlang niet gedaan, maar heb dat toch echt wel gemist.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35

Dennis1812

Amateur prutser

henkzelf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Al 12 jaar geen inflatiecorrectie op de meeste pensioenen. Loop ik al weer minstens 30% achter.
Krijg ik op mijn salaris ook niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen

[...]

Op zich is dit toch praktisch: we laten alles maatregelen los? Inclusief CTB?
Zien is geloven. Op dit moment heeft de minister zelfs nog 2G in zijn hoofd, dan is het een aardige paradigma shift om CTB te laten vallen.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Krijg ik op mijn salaris ook niet.
En dat is ook schandalig. En toch blijf je in dezelfde sector met je nieuwe baan.
Ging mij erom dat hier zo makkelijk met de portemonnee van gepensioneerden gewinkeld wordt.
En dat in het jaar waarin ook de koppeling van (de groei) van de AOW aan het minimumloon ter discussie staat.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:06:
Ondertussen opnamestop in ziekenhuis Turnhout België door COVID patiënten
https://www.hln.be/turnho...ties-uitgesteld~acf0352d/

[...]
Geldt alleen voor geplande zorg. Dus feitelijk hetzelfde als ze hier geplande zorg afschalen.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:00:
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...maal-van-het-slot-te-gaan

[...]

Dit irriteert me verschrikkelijk.

Tussen de regels door lees ik een houding dat versoepelingen als een soort kadootjes worden uitgedeeld. De beperkte samenleving als norm, de versoepeling als afwijking van de norm.

Ik vind dat we in deze fase een shift naar een ander uitgangspunt moeten maken. De open samenleving als norm, elke afwijking daarvan als uitzondering die telkens moet worden uitgelegd.
Dit inderdaad. Het uitgangspunt lijkt steeds te zijn "we hebben nu bepaalde maatregelen, eens kijken of en hoe we dat stapje voor stapje gaan afschalen". Terwijl de houding eigenlijk moet zijn dat geen van de maatregelen er mag zijn (in strijd met grondrechten) en er dus een heel zwaarwegende rechtvaardiging moet zijn om de maatregel toch te nemen. Die maatregelen moeten bovendien proportioneel zijn, gebruikt worden voor een gerechtvaardigd doel en afgewogen worden tegen lichtere maatregelen. In dat licht is er nu geen ruimte meer voor lockdowns en afstandsregels en was er al geen ruimte voor toegangseisen als 3G/1G en mondkapjes. "Eventjes aankijken", "alle beetjes helpen", "niet alles tegelijk, dat hebben we eerder wel gezien" en dergelijke argumenten vormen nog geen begin van een rechtvaardiging voor dergelijke maatregelen.

Aan de andere kant staat het beperken van gezichtsverlies van de minister natuurlijk weer voorop bij het ministerie. Alles moet in een verhaaltje en gang van zaken gegoten worden, met dat resultaat als doel. De minister heeft al laten zien met het grootste gemak misleiding als middel te gebruiken, dus zal dit opnieuw aanwenden. Wat een nare man is het eigenlijk en dat al zichtbaar na amper een maand ministerschap. Rutte duikt handig weg, die weet zich de laatste weken al geen raad meer met vragen over het coronabeleid. Hopen dat de aanwezige pers op dreef is tijdens de aankomende persconferentie.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
martwoutnl schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:42:
[...]Geldt alleen voor geplande zorg. Dus feitelijk hetzelfde als ze hier geplande zorg afschalen.
Maar wederom (door corona) zitten er dus een aantal patiënten thuis zenuwachtig tot de dag voorafgaande de geplande opname af te wachten of de geplande operatie wel doorgang gaat vinden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Dido
  • Laatst online: 18:47

Dido

heforshe

Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:51:
Maar wederom (door corona) zitten er dus een aantal patiënten thuis zenuwachtig tot de dag voorafgaande de geplande opname af te wachten of de geplande operatie wel doorgang gaat vinden.
Ik kreeg vorige week op T-30minten pas het groene licht :X [/rant]
En dat ging er dus inderdaad met name om of er wel zeker plek was op de IC post-op.

Wat betekent mijn avatar?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
GeeEs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Als je normaal bovengemiddeld meer kan dan de overgrote rest van de wereld, heb je gewoon veel geluk. Dat is dikke prima en vaak ook welverdiend! , Maar als je dat dan even niet kan, door wat voor reden dan ook... en dat niet trekt, ben je gewoon erg weinig gewend. Geeft niks, maar overdrijven is een vak.
.
Kan lastig zijn... voor sommigen zelfs dramatisch!... Maar we overleven dit echt wel. Alles komt goed. :)
Heeft niks met weinig gewend zijn te maken maar met waar je geluk uit haalt in het leven.
Ik heb in meerdere landen gewoond en heb niet het idee dat mensen daar ongelukkiger waren of dat ik dat zelf was als ik daar zat(ook al had ik minder materieel dan hier). Integendeel, Nederland is stiekem in veel opzichten juist al een behoorlijk saai land met weinig natuur, geen bergen en een waardeloos klimaat waardoor iedereen de helft van het jaar binnen zit. Gooi er een lockdown bovenop en het is inderdaad dramatisch. Niks overdreven aan.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ik kreeg vorige week op T-30minten pas het groene licht :X [/rant]
En dat ging er dus inderdaad met name om of er wel zeker plek was op de IC post-op.
Je bent er weer! Nog live mee gekeken? :P

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Ik ben het eens met het afschaffen van veruit de meeste regels. Maar waar ik wel een beetje zuur van begin te worden is dat heilige carnaval. Wat mij betreft schaffen ze over een week alle maatregelen af met de kanttekening we slaan nog even dat idiote carnaval af. In mijn beleving heeft namelijk juist het carnaval al twee keer ervoor gezorgd dat minder konden in de maanden erna. Even alles los in Brabant en heel Nederland is een tijd later weer de sjaak.
Brabant én Limburg. Carnaval 2020 was nog voor het ook maar een beetje eng werd qua Covid (anders had ik er niet tussen gestaan), en viel samen met de apres-ski-capriolen in Oostenrijk en Italië. Sindsdien hebben we geen Carnaval meer gehad. Misschien bedoel je met die tweede keer de viering van de 11e van de 11e, maar dat was niet veel anders dan de kroeg-avonden die er toch al waren. Behalve dan de kleding en de muziek.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 22:17
Dus.. 1G? Dat is testen en dan is jou vaccinatiestatus niet meer van belang?

Lekker dan met twee prikken en een booster mag ik alsnog een stok in de neus duwen voor augustus festivals

Ik volg het niet meer hoor..

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Politiebonden roepen leden op om niet te handhaven bij actie nachthoreca

Burgemeester Bruls zegt dat komende zaterdag gehandhaafd gaat worden als de nachtclubs hun deuren zullen openen. Dit staat haaks op de aangekondigde actie van de politievakbonden die zeggen niet te zullen handhaven. De boabonden hebben aangegeven de actie van de politiebonden te steunen, hun leden zullen ook niet handhaven als de nachtclubs open gaan.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CMD-Snake schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:12:

Burgemeester Bruls zegt dat komende zaterdag gehandhaafd gaat worden als de nachtclubs hun deuren zullen openen. Dit staat haaks op de aangekondigde actie van de politievakbonden die zeggen niet te zullen handhaven. De boabonden hebben aangegeven de actie van de politiebonden te steunen, hun leden zullen ook niet handhaven als de nachtclubs open gaan.
Vraag mij af wie er gaat handhaven dan. Gaat hij zelf met een bonnenboekje de straat op?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Linkdrop: https://www.ed.nl/binnenl...ringen-weer-bij~ae386450/
maar in de teststraten van de GGD is het nog onverminderd druk. Maandag werden er 162.899 coronatesten afgenomen, dinsdag waren dat er 140.966
Die getallen komen niet overeen met de cijfers van coronadashboard. Daar staan er voor maandag minder dan 150.000.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:24 ]

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:46
BarôZZa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:15:
[...]

Heeft niks met weinig gewend zijn te maken maar met waar je geluk uit haalt in het leven.
Ik heb in meerdere landen gewoond en heb niet het idee dat mensen daar ongelukkiger waren of dat ik dat zelf was als ik daar zat(ook al had ik minder materieel dan hier). Integendeel, Nederland is stiekem in veel opzichten juist al een behoorlijk saai land met weinig natuur, geen bergen en een waardeloos klimaat waardoor iedereen de helft van het jaar binnen zit. Gooi er een lockdown bovenop en het is inderdaad dramatisch. Niks overdreven aan.
Helemaal mee eens hoor, en daarom is het juist zo goed om soms een beetje te relativeren denk ik dan. Ik heb zelf dus ook niet de indruk dat er weinig vertier was onder de jeugd en sowieso in het algemeen om mij heen hier de afgelopen 2 jaar. Ja het is/moest anders en voor sommigen is het ook zeker pittig. Maar zo was dat voor de corona net zo. Zat zieke familie en vrienden en andere sores ook om me heen. Gun je gewoon niemand...

Dat alles dus even niet op een dienblaadje werd geserveerd was wel even wennen inderdaad ;) ;)
Maar ook dat is als ik het moet geloven binnenkort weer mogelijk :) :) :)

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:51
henkzelf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Al 12 jaar geen inflatiecorrectie op de meeste pensioenen. Loop ik al weer minstens 30% achter.
Je haalt pensioen en aow door elkaar.
AOW kun je prima indexeren. Pensioen is gewoon een belegging. Belegging heeft X opgeleverd en daar wordt een levenslange uitkering op afgesproken.

Simpel, zonder rechten op inflatiecorrecties.

Het wordt hoog tijd het collectieve uit het pensioen te halen. Allemaal een eigen privé potje, zelf kiezen voor een offensief of defensief beleggings profiel. Aan het einde van de rit het je gewoon een bedrag. Ga je eerder dood, gaat het naar je nabestaanden. Wel zo eerlijk.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Anders kan de boel echt niet open hoor. Even stokkie erin, of van een festival in de zomer naar een feestje met max 4 gasten in de achtertuin.
Ik mag toch hopen dat dat 1G ook heel snel naar de vuilnismand verdwijnt na een maand o.i.d. Helemaal nu er ook geluiden opgaan om de quarantaine zelfs af te schaffen. (Ergo; het boeit niet meer of je wel of niet besmet raakt)

Verwijderd

206 mensen op de IC, op een bevolking van meer dan 17 miljoen. En we zijn aan het kibbelen over QR codes, om bijvoorbeeld met je kind naar het zwembad te gaan of ergens een kopje koffie te drinken op een terras.

Zelfs bij de meest fanatieke zero-covid-adepten moet er nu wel een lampje gaan branden lijkt me.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:
206 mensen op de IC, op een bevolking van meer dan 17 miljoen. En we zijn aan het kibbelen over QR codes, om bijvoorbeeld met je kind naar het zwembad te gaan of ergens een kopje koffie te drinken op een terras.

Zelfs bij de meest fanatieke zero-covid-adepten moet er nu wel een lampje gaan branden lijkt me.
Tsjah, lekkere dooddoener... Of er nou 100, 200 of 500 man op een bevolking van 17 miljoen liggen. Als de vraag hoger is dan het aanbod zul je toch keuzes moeten maken.

Daarnaast; wat zou je dan wel een moment vinden waarop het een punt van discussie is? 500? 1000? 10000? Wat vind je een haalbaar aantal bedden om dit gekibbel af te kappen? Hoeveel heb je daarvoor over?

• CMD-Snake
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:13:
Vraag mij af wie er gaat handhaven dan. Gaat hij zelf met een bonnenboekje de straat op?
Kabinet wil handhaving in nachthoreca, maar niemand weet wie dat moet doen

Hij kan eventueel samen met minister Adriaansens op pad, die eist dat er gehandhaafd gaat worden zaterdag.
Imperium schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:42:
Ik mag toch hopen dat dat 1G ook heel snel naar de vuilnismand verdwijnt na een maand o.i.d. Helemaal nu er ook geluiden opgaan om de quarantaine zelfs af te schaffen. (Ergo; het boeit niet meer of je wel of niet besmet raakt)
Het zou ergens raar zijn om te doen alsof een poppodium levensgevaarlijk is, maar elke andere plek waar veel mensen komen dat niet is. Het nut kan nooit heel groot zijn om nog lang aan 1G voor festivals en evenementen vast te houden. Alleen zal het afschaffen van 1G betekenen dat de infrastructuur van de coronapas ook ontmanteld kan worden, het kabinet schijnt er toch aan te hechten om deze infrastructuur te behouden.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:13:
[...]

Vrij simpel toch, hij gaat in de deuropening staan

Ik snap de 1G eigenlijk niet echt, of is dat nog tijdelijke compensatie voor de commerciële testcentra? Of zorgen dat de infra voorlopig nodig blijft en dus blijft draaien. En eenvoudig weer in te stellen is

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2022 19:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Tsjah, lekkere dooddoener... Of er nou 100, 200 of 500 man op een bevolking van 17 miljoen liggen. Als de vraag hoger is dan het aanbod zul je toch keuzes moeten maken.

Daarnaast; wat zou je dan wel een moment vinden waarop het een punt van discussie is? 500? 1000? 10000? Wat vind je een haalbaar aantal bedden om dit gekibbel af te kappen? Hoeveel heb je daarvoor over?
*knip*
Bewijslast doen we dus niet omdraaien en zeker niet met een valse tegenstelling.

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 09-02-2022 20:13 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Altijd een mooie afleidingsmanoeuvre, dat omdraaien. Daar ga ik over nadenken als je een antwoord op mijn vragen geeft.

Zal vast een voorzetje geven; het hangt volledig af van hoeveel we met zijn allen willen uitgeven aan lege bedden buiten crisistijd.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 09-02-2022 20:14 . Reden: Quote aangepast ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Maar dat is toch ook zo? Het gevolg van wat de jongeren nu meemaken en de keuzes die ze nu maken zijn nog van belang tot hun 70e minimaal. Wat ze nu doen bepaalt hun toekomst, en daar bovenop krijgen ze de klimaatcrisis om te fixen.
Het is niet alsof de 70+er nog 50 jaar heeft te gaan en daarin een carrière moet maken. Die hebben, hoe cru ook, de hoogtepunten -bijna altijd- achter de rug, waardoor ze nu zijn wie ze zijn.
De meeste jongeren zullen er volgend jaar al geen last meer van hebben en zeker niet over 50 jaar nog. Zoals ik al zei blijkt uit onderzoek dat die jongeren heel veerkrachtig zijn en de meesten binnen de kortste keren weer in hun normale ritme zitten. Laten we gewoon hopen dat we er nu van af zijn, dan zullen die lange termijn effecten ook beperkt blijven.

[removed]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:03:
[...]

Altijd een mooie afleidingsmanoeuvre, dat omdraaien. Daar ga ik over nadenken als je een antwoord op mijn vragen geeft.
Ik stel alleen maar vragen!

Ofzoiets

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik stel alleen maar vragen!

Ofzoiets
Jij ook al? Doe zelf onderzoek! :+

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:03:
[...]

En waarom deden we hetzelfde niet in 2018/2019 toen er ruim 10.000 mensen overleden als gevolg van de griep en reguliere zorg eveneens uitgesteld moest worden?
*knip*
Geen ge-jijbak.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 09-02-2022 20:15 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:05:
[...]

[...]

Waar was je toen, met je vreselijke verontwaardiging over het overspoelen van de zorg en het overlijden van kwetsbaren?
Het lijkt wel alsof ik hier op een facebookpagina zit... Je blijft om de hete brij heendraaien.

Maar denk dat @Dennis1812 hier wel een antwoord op heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2022 20:07 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Vrij simpel toch, hij gaat in de deuropening staan

Ik snap de 1G eigenlijk niet echt, of is dat nog tijdelijke compensatie voor de commerciële testcentra? Of zorgen dat de infra voorlopig nodig blijft en dus blijft draaien. En eenvoudig weer in te stellen is
1G werkt beter dan 2G of 3G. Die laatste twee snap ik dan weer minder. Het zou uit gezondheidsoogpunt logisch zijn om 3G en eventueel 2G te laten vallen en overal 1G in te voeren.

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Het lijkt wel alsof ik hier op een facebookpagina zit…
Precies, en de cirkel is weer rond. Gewoon negeren, ridiculiseren, rapporten, censureren, en door met het circus.

Alles om het narratief in stand te houden, dat er een dermate groot gevaar bestaat wat het inperken van grondrechten rechtvaardigt. En dat terwijl er nu massaal mensen bezig zijn om zich expres te laten besmetten (met dat vreselijk gevaarlijke virus!!!) voor een herstelbewijs, om gewoon weer naar de kroeg te mogen.

Werkelijk, wat een bizarre vertoning is dit aan het worden.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

zacht schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:09:
[...]

1G werkt beter dan 2G of 3G. Die laatste twee snap ik dan weer minder. Het zou uit gezondheidsoogpunt logisch zijn om 3G en eventueel 2G te laten vallen en overal 1G in te voeren.
De maatregel die er niet is wordt altijd als beter beschouwd. Ik geef het een week met 1G voordat iedereen er extreem klaar mee is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Precies, en de cirkel is weer rond. Gewoon negeren, ridiculiseren, rapporten, censureren, en door met het circus.

Alles om het narratief in stand te houden, dat er een dermate groot gevaar bestaat wat het inperken van grondrechten rechtvaardigt. En dat terwijl er nu massaal mensen bezig zijn om zich expres te laten besmetten (met dat vreselijk gevaarlijke virus!!!) voor een herstelbewijs, om gewoon weer naar de kroeg te mogen.

Werkelijk, wat een bizarre vertoning is dit aan het worden.
Als je niet door hebt dat je hier precies je eigen gedrag beschrijft, gaat er echt iets heel erg mis. En daarmee is het inderdaad een bizarre vertoning aan het worden.

Letterlijk nergens zeg ik dat ik het gerechtvaardigd vind. Ik vraag je welke prijs je het waard vindt om die vrijheid te kopen. En na te denken over de implicaties van die veronderstelde onbeperkte vrijheid.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2022 20:14 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
[...]

Alleen is overal 1G eigenlijk gewoon onhaalbaar en haalt het alle spontaniteit uit je leven.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Als je niet door hebt dat je hier precies je eigen gedrag beschrijft, gaat er echt iets heel erg mis. En daarmee is het inderdaad een bizarre vertoning aan het worden.
Juist ja. De topics hier staan inmiddels vol met reacties van mensen die er alles aan doen om de booster niet te hoeven halen, waaronder het bewust zich laten besmetten met covid. Alles om maar de QR code te kunnen krijgen.
Letterlijk nergens zeg ik dat ik het gerechtvaardigd vind. Ik vraag je welke prijs je het waard vindt om die vrijheid te kopen. En na te denken over de implicaties van die veronderstelde onbeperkte vrijheid.
Als jij echt het idee hebt dat vrijheid iets is wat je moet “kopen”, dan heb je het echt niet begrepen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Juist ja. De topics hier staan inmiddels vol met reacties van mensen die er alles aan doen om de booster niet te hoeven halen, waaronder het bewust zich laten besmetten met covid. Alles om maar de QR code te kunnen krijgen.

[...]

Als jij echt het idee hebt dat vrijheid iets is wat je moet “kopen”, dan heb je het echt niet begrepen.
Als jij het idee hebt dat vrijheid gratis is, heb je er nog heel veel minder van begrepen. 8)7

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je weet dat de grondwet ook zegt dat de overheid verplicht is jouw gezondheid te bewaken en te beschermen?

Zoniet lees hem nog eens door.

Wil je info over het hoe en waarom, lees de link in de topic warning.
Wil je weten waar ik was toen de zorg in maart 2020 overliep? Ik was op de IC en de SEH.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:De maatregelen worden versoepeld, eind deze maand hebben ze het er al van dat alles in de prullenbak gaat. Ik snap even niet waarom hier zo wordt gerant over vrijheid, proportionaliteit etc.

Kappen daarmee dus. Reageer constructief, inhoudelijk en anders niet.

Tweakers Discord

Verwijderd

*knip*
Geen gerant, reageer constructief of niet.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 09-02-2022 20:30 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gezonder dan ooit. Kostte een kleine 60 hersenoperaties en flink geëxperimenteer met medicatie qua doseringen. Maar hey, Ik ben er en euthanasie traject is gestopt en geniet dagelijks van mijn dochter en werk.

Je tweede deel sla ik maar over, zie modbreak

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

CMD-Snake schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:12:

Gewoon plichtsverzuim van de Nederlandse politie. Straffen, wat mij betreft. Laat die onbenullen maar eens kennis maken met de andere kant van een celdeur.

Sorry hoor, maar de politie van een land heeft een taak als zijnde een overheidstak, en het idee dat ik bij de NL'se politiebonden vaak krijg is dat ze liefst 75% van het jaar op betaald verlof op het strand zouden willen zitten. }:|

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:41:
[...]

Gewoon plichtsverzuim van de Nederlandse politie. Straffen, wat mij betreft. Laat die onbenullen maar eens kennis maken met de andere kant van een celdeur.

Sorry hoor, maar de politie van een land heeft een taak als zijnde een overheidstak, en het idee dat ik bij de NL'se politiebonden vaak krijg is dat ze liefst 75% van het jaar op betaald verlof op het strand zouden willen zitten. }:|
Je hebt er duidelijk geen enkel idee van hoeveel druk er de afgelopen jaren op de politie is gelegd. Ze hebben enorme onderbezetting en werken zicht voor een hongerloontje de tering om zich in sommige gevallen ook nog wekelijks de hersens in te laten slaan.

Wees blij dat er nog agenten zijn om te staken. In dit tempo loopt dat aantal namelijk heel hard terug.

Verwijderd

tweakduke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:27:
Ik snap even niet waarom hier zo wordt gerant over vrijheid, proportionaliteit etc.
*knip* ga nou niet door met ranten…en bij vragen over moderatie -> DM

[ Voor 71% gewijzigd door ZieMaar! op 09-02-2022 20:50 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Je hebt er duidelijk geen enkel idee van hoeveel druk er de afgelopen jaren op de politie is gelegd. Ze hebben enorme onderbezetting en werken zicht voor een hongerloontje de tering om zich in sommige gevallen ook nog wekelijks de hersens in te laten slaan.

Wees blij dat er nog agenten zijn om te staken. In dit tempo loopt dat aantal namelijk heel hard terug.
Het is een godswonder. Zijn we het toch nog érgens over eens.

• CMD-Snake
Amphiebietje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:41:

Als het kabinet of de veiligheidsregio's het zo essentieel denken, dan kunnen ze een kortgeding aanspannen om de actie te voorkomen. Of het echt zo'n impact gaat hebben om de veiligheid betwijfel ik, de handhaving van de coronamaatregelen is al een tijdje op een laag pitje gezet. Met tientallenduizenden besmettingen per dag kan een avondje stappen er nog wel bij.

Uiteindelijk gebeurt het vaker dat de politie als protest stopt met boetes uitdelen om hun punt kracht bij te zetten. In 2018 gebeurde dat ook, er werd een weekje geen boetes geschreven voor kleine zaken. Bij serieuze dingen blijven ze optreden.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
*knip* originele reactie verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 09-02-2022 20:51 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53

Dazzler2120

FP ProMod
Edit: Edit van ZieMaar! gemist op z'n post.

[ Voor 111% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-02-2022 20:51 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Tweak_ers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Je haalt pensioen en aow door elkaar.
AOW kun je prima indexeren. Pensioen is gewoon een belegging. Belegging heeft X opgeleverd en daar wordt een levenslange uitkering op afgesproken.

Simpel, zonder rechten op inflatiecorrecties.

Het wordt hoog tijd het collectieve uit het pensioen te halen. Allemaal een eigen privé potje, zelf kiezen voor een offensief of defensief beleggings profiel. Aan het einde van de rit het je gewoon een bedrag. Ga je eerder dood, gaat het naar je nabestaanden. Wel zo eerlijk.
Ik denk niet dat ik als ervaringsdeskundige pensioen en AOW door elkaar haal.
AOW is (nog) gekoppeld aan het minimumloon qua indexering maar dat staat nu juist ter discussie.

Van o.a. het Pensionsfonds Zorg krijg ik jaarlijks bericht: "we hadden willen indexeren maar we mogen niet vanwege de dekkingsgraad". en dan een 10 kaars overzicht erbij met hoeveel ze in die jaren niet geïndexeerd hebben tov de inflatie.

Over beide problemen hebben de laatste maanden regelmatig berichten in de krant gestaan.

https://www.rtlnieuws.nl/...gen-achtergrond-discussie

https://www.pfzw.nl/parti...s-pensioen/indexeren.html

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Op zich heb je een punt, 200 mensen is een belachelijk laag aantal om maatregelen met een kleine of grote impact in te zetten. Echter woon je in een land waar die 200 extra patiënten daadwerkelijk genoeg is om tegen capaciteitsproblemen aan te lopen. Het hangt er een beetje van af hoeveel mensen er tegen een paaltje fietsen of in het zwembad uit glijden of er capaciteit beschikbaar is voor die nieuwe ziekte.
Gemiddeld gezien is er plek voor 100 covid patiënten die IC zorg nodig hebben. Die 100 was vroeger de overcapaciteit welke beschikbaar was als er een vliegtuig uit de lucht pleurt of er ergens in een kroeg de kerstversiering weer vlam vat.
Helaas voor jou en mij is er weinig moeite gestoken in het ophogen van deze specifieke zorgcapaciteit, iets wat een beetje begint te etteren nu blijk dat die ziekte nog wel even rond blijft dwalen en de afgelopen twee jaar dermate druk zijn geweest dat broodnodig personeel langzaam weg loopt waardoor die honderd bedden waar ik het eerder over had al minder is geworden.

Dus ja, we lopen in dit land ontzettend te kloten omdat de achilleshiel van covid (IC zorg) beperkter is dan de landen om ons heen. Dat was in het begin niet zo erg, immers zijn 20.000 IC bedden totaal onhaalbaar dus je moet ten alle tijden maatregelen treffen. Maar nu het een steady stream van 100-200 extra IC patiënten lijkt op te leveren zijn een paar honderd extra bedden wel handig. :+ Zeker als je al het opgestapelde werk van de afgelopen twee jaar ook nog wilt uitvoeren.

Wat gekibbbel om QR codes, boosters en andere ongein volg ik je gedachtes ook wel. Neem die prik als je bang bent voor je eigen gezondheid, niet omdat je in de sneeuw wilt spelen of uitgebreid gaat dineren met een McKroket. De quote hier onder vat het wel een beetje samen.
t_captain schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Met dat incrementele denken ben je beinvloedbaar. Stapje voor stapje naar iets waarvoor je vooraf nooit had getekend. Wat mij betreft is het tijd om terug te gaan naar de basis: hoe willen we de samenleving het liefst hebben, en welke afwijkingen daarvan zijn nog noodzakelijk momenteel?

• Brazos
  • Niet online
.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Die verhalen hoor je wel steeds meer inderdaad. Helaas is het zonder booster nog knap lastig om omikron te krijgen.
Je krijgt omikron van een booster ja?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Je krijgt omikron van een booster ja?
Dat downloaden ze dan via die 5g.

• Brazos
  • Niet online
.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:23 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Lijkt me niet. Volgens mij zou de kans zonder booster hoger moeten zijn.
Dat denk ik ook, maar dan snap ik je zin niet helemaal ;)

• Brazos
  • Niet online
.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Die verhalen hoor je wel steeds meer inderdaad. Helaas is het zonder booster nog knap lastig om omikron te krijgen.
Mwa, met een geschatte 100 tot 200k per dag moet je toch niet zoveel moeite hebben om iemand te vinden die het door wil geven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Brazos
  • Niet online
.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Mwa, met een geschatte 100 tot 200k per dag moet je toch niet zoveel moeite hebben om iemand te vinden die het door wil geven?
Het is mij nog niet gelukt om het op te lopen. En sprak net een docent en die lukt het ook niet, terwijl zij letterlijk met besmette kinderen in aanraking is geweest.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Het is mij nog niet gelukt om het op te lopen. En sprak net een docent en die lukt het ook niet, terwijl zij letterlijk met besmette kinderen in aanraking is geweest.
Zullen genoeg mensen zijn die het (vrijwel) asymptomatisch hebben of hebben gehad.

Dus ik denk niet dat je dat zo zeker kan stellen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
[...]

Ik heb het toch van mijn dochter gekregen. Partner ook. Voor mij 8 dagen na de booster, partner had de booster al langer (maand of 2).

Wist het ook alleen omdat de dochter koorts had en we zijn gaan testen. Van een normale verkoudheid heb ik veel meer last

Edit: fout gelezen. Geen idee dat hier wappie verhalen rondgaan dat je omnicron alleen kan krijgen nadat je een spuit hebt gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 09-02-2022 22:04 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Maar ik heb wel m'n booster en heb het ook niet :P

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Zullen genoeg mensen zijn die het asymptomatisch hebben of hebben gehad.

Dus ik denk niet dat je dat zo zeker kan stellen.
Zij test elke dag voor school, constant negatief. Ik test soms, ook steeds negatief. Zal best dat veel asymptomatisch hebben, maar blijkbaar kunnen sommige het ook echt niet krijgen. (beide geen booster overigens)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Indoubt

Always be indoubt until sure

Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Dat is inderdaad geen probleem, maar de immuniteit van vaccinatie en herstel is vooralsnog nog te groot.
Bummer!!

Wat nu?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Corona zorgt voor een verhoogd risico op hartfalen. Wie besmet is geraakt met het virus, heeft 55 procent meer kans op een hartaanval, beroerte of andere problemen. Tijdens de pandemie zijn er wereldwijd al 15 miljoen nieuwe patiënten met hartaandoeningen na een coronabesmetting. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek dat gepubliceerd is in Nature Medicine.

De onderzoekers concluderen dat mensen die Covid-19 hebben gehad tot een jaar na de infectie een verhoogd risico op hartritmestoornissen, een ontsteking, bloedstolsels, beroerte, hartaanval, hartfalen of zelfs overlijden. De kans op een hartaanval is 63 procent hoger, en de kans op een beroerte 52 procent hoger.

Dat geldt zelfs voor gezonde personen. ,,Het meest opmerkelijke is dat mensen die nooit hartproblemen hebben gehad en als laag risico werden beschouwd, ook hartproblemen ontwikkelen na Covid-19'', schrijft onderzoeker Ziyad Al-Aly van de Universiteit van Washington.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Johan Bogle schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:05:
Corona zorgt voor een verhoogd risico op hartfalen. Wie besmet is geraakt met het virus, heeft 55 procent meer kans op een hartaanval, beroerte of andere problemen. Tijdens de pandemie zijn er wereldwijd al 15 miljoen nieuwe patiënten met hartaandoeningen na een coronabesmetting. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek dat gepubliceerd is in Nature Medicine.

De onderzoekers concluderen dat mensen die Covid-19 hebben gehad tot een jaar na de infectie een verhoogd risico op hartritmestoornissen, een ontsteking, bloedstolsels, beroerte, hartaanval, hartfalen of zelfs overlijden. De kans op een hartaanval is 63 procent hoger, en de kans op een beroerte 52 procent hoger.

Dat geldt zelfs voor gezonde personen. ,,Het meest opmerkelijke is dat mensen die nooit hartproblemen hebben gehad en als laag risico werden beschouwd, ook hartproblemen ontwikkelen na Covid-19'', schrijft onderzoeker Ziyad Al-Aly van de Universiteit van Washington.
Graag dit voortaan even met bronvermelding. Zomaar een tekst copy-pasten is niet echt de bedoeling :) De discussie hierover mag trouwens verder vanaf hier gambieter in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:36
Johan Bogle schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:05:

Met sterftecijfers hoger dan wat covid heeft veroorzaakt, mag je de conclusie dan trekken dat de ic's opgeschaald moeten worden voor deze influx van hartpatiënten die er aan komen? Nou bedoel ik niet perse gericht op sterftecijfers natuurlijk, die liggen niet op de ic. Maar daarmee gaat hart en vaatziekte patienten met stip op 1 komen lijkt me. En gaat hart en vaatziekten ook de nummer 1 doodsoorzaak worden.

En nou heb ik al meerdere artikelen gelezen of filmpjes voorbij zien komen die die correlatie zien met het spike eiwit. Die wat je ook krijgt door vaccinatie, en als je pech hebt met een infectie er achteraan. Maar ik kan niet zeggen dat dit bevestigd is, maar zou kunnen natuurlijk.

• redwing

Ik kijk liever iets verder en dan zie je dat de ziekenhuizen nog steeds niet de reguliere zorg voor 100% kan verzorgen. Dat komt door druk die er geweest is, de mensen die nu nog in het ziekenhuis liggen en de vele zieken die dit virus veroorzaakt onder het zorgpersoneel.

Het zou dus inderdaad eens tijd worden dat er een lampje gaat branden dat het nog niet zo rooskleurig is als velen zo hard aan het roepen zijn.

[removed]

• redwing
MikeyMan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Maar ik heb wel m'n booster en heb het ook niet :P
Vrienden van ons hebben geen vaccinatie gehad en de hele familie daar heeft het net gehad.

Hier in huis begint het nu ook te komen, de jongste heeft het sinds een paar dagen en de vrouw test net positief. Ik heb nog nergens last van. maar we zullen zien of dat de komende dagen nog verandert :)

[removed]

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 11:05

Ligone

Moeha!

redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Het zou dus inderdaad eens tijd worden dat er een lampje gaat branden dat het nog niet zo rooskleurig is als velen zo hard aan het roepen zijn.
Vrienden van ons hebben geen vaccinatie gehad en de hele familie daar heeft het net gehad.
*knip* je kan niet de wetenschappelijke consensus falsificeren door wat eigen, biased, observaties daar tegenover te zetten. Dat helpt een constructieve discussie namelijk niet

Ik denk dat er bij velen ondertussen de lamp begint te branden dat het nu wel tijd is dat er terug overgeschakeld wordt op het normale leven.

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 10-02-2022 07:52 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Brazos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:24:
Gezien de QR niet weg gaat zouden veel mensen graag nog wel een keertje corona willen.Van die mensen hoor ik weinig succes, mezelf inclusief.
Ja inderdaad, iedereen om mij heen valt om met corona maar zelf nog niets gehad :).

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Ligone schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:49:
Nagenoeg alle vrienden en familie die gevaccineerd zijn hebben ondertussen (sommige meerdere keren) covid/omikron gehad, Alle vrienden en familie die niet gevaccineerd zijn hebben de afgelopen 2 jaar... helemaal niks gehad, zelfs geen verkoudheid.

En zo velen mensen waar ik overal kom (en dat zijn er veel op een week), de verhalen beginnen overal op elkaar te lijken.

Ik denk dat er bij velen ondertussen de lamp begint te branden dat het nu wel tijd is dat er terug overgeschakeld wordt op het normale leven.
Dus uitgaande van jouw N=x waarnemingen ga jij er van uit dat vaccineren niet helpt om besmet te raken?
Het moet niet veel gekker worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Ligone

Ligone

Moeha!

Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:19:
[...]

Dus uitgaande van jouw N=x waarnemingen ga jij er van uit dat vaccineren niet helpt om besmet te raken?
Nee, ik ga er van uit dat vaccineren niet (meer) helpt om "niet" besmet te geraken... :D

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk percentage überhaupt niet bevattelijk is voor covid. Anekdotisch kwam je dit al tegen, mensen die wel besmet moeten raken maar nooit klachten ontwikkelen en/of positief testen. Volgens mij loopt het onderzoek nog, en kan het maken hebben met een genetische afwijking in de ACE2 receptoren.

Wat betreft vaccinatie, in onderzoek naar besmettingen en vaccinatiestatus zou gedrag ook meegenomen moeten worden. Een samenhang tussen de perceptie van veiligheid voor het virus en de laksheid ten opzichte van maatregelen lijkt mij een mogelijke oorzaak.

• ArcticWolf
  • Niet online
*knip* los van een potentiële bias in je observaties is het natuurlijk weinig wetenschappelijk om uitgebreide, onderbouwde onderzoeken van tegengas te voorzien door je eigen observaties. Dat gaan we dus ook niet doen, we hebben niet voor niets de regel dat anekdotisch of n=1 bewijs niet toegestaan is.

[ Voor 74% gewijzigd door ZieMaar! op 10-02-2022 07:54 ]

• Tweak_ers
henkzelf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:59:
[...]

Ik denk niet dat ik als ervaringsdeskundige pensioen en AOW door elkaar haal.
AOW is (nog) gekoppeld aan het minimumloon qua indexering maar dat staat nu juist ter discussie.

Van o.a. het Pensionsfonds Zorg krijg ik jaarlijks bericht: "we hadden willen indexeren maar we mogen niet vanwege de dekkingsgraad". en dan een 10 kaars overzicht erbij met hoeveel ze in die jaren niet geïndexeerd hebben tov de inflatie.

Over beide problemen hebben de laatste maanden regelmatig berichten in de krant gestaan.

https://www.rtlnieuws.nl/...gen-achtergrond-discussie

https://www.pfzw.nl/parti...s-pensioen/indexeren.html
En dat komt door het collectieve verrotte systeem!
Heel snel naar eigen potjes, weg met het collectief.

Mag nog steeds via grote pensioenfondsen, maar de inrichting moet anders!

• Tweak_ers
ArcticWolf schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Zij test elke dag voor school, constant negatief. Ik test soms, ook steeds negatief. Zal best dat veel asymptomatisch hebben, maar blijkbaar kunnen sommige het ook echt niet krijgen. (beide geen booster overigens)
Neem je je keel mee in die test?
Bij ons bleef de test via de neus negatief.

• Tweak_ers
Yaksa schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:19:
[...]

Die 68% uit dat onderzoek strookt niet met waarnemingen in mijn omgeving.

Maar ja het onderzoek zal het wel juist hebben 😅

We zien hier vaker dat één persoon het gewoon niet krijgt binnen het gezin. Maar dat is zowel bij ongeboosterden als geboosterden het geval.

De vraag is maar net hoe symptomatisch zijn de klachten? Mijn vrouw lag heel de nacht te hoesten en als je er dan naast ligt, tja. Dan kun je niet ontkomen heb ik het idee.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat vaccinatie niet veel beschermt tegen besmettingen is nu wel duidelijk. Wat me enorm verbaast is de claim dat niemand die niet gevaccineerd besmet is geweest, zelfs in de 12 maanden voordat vaccinaties er waren.
Alle vrienden en familie die niet gevaccineerd zijn hebben de afgelopen 2 jaar... helemaal niks gehad, zelfs geen verkoudheid.

[ Voor 25% gewijzigd door IJzerlijm op 10-02-2022 07:11 ]

• Tweak_ers
IJzerlijm schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:55:
Dat vaccinatie niet veel beschermt tegen besmettingen is nu wel duidelijk. Wat me enorm verbaast is de claim dat niemand die niet gevaccineerd besmet is geweest, zelfs in de 12 maanden voordat vaccinaties er waren.
Ik ken niet zo veel ongevaccineerden.

Mijn zwager en zijn gezin, maar die hebben tegelijk met ons (waarschijnlijk) omikron doorlopen. Allemaal positief bij de GGD.

Vrienden van ons die vorig jaar deze tijd besmet zijn geweest, verder niet meer gevaccineerd. Hun dochter was vorige week positief, maar zij zijn blijkbaar de dans ontsprongen, wat ik wel vreemd vond. Werken antistoffen dan nog zo lang door?

Verder nog een ander stel, maar die testen ook nooit, dus geen idee of ze het al een keer hebben gehad. Daar kun je 0,0 conclusies aan verbinden.

Overigens zijn er heel veel kinderen ongevaccineerd en positief.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweak_ers op 10-02-2022 07:04 ]

• Ligone

Ligone

Moeha!

[...]
De claim? :? grrr... niks gehad in de zin van "niet ziek geweest".

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:10
Wellicht een stomme vraag, maar mij is het even niet duidelijk meer.

Het hele gezien is vorige week besmet geraakt met het coronavirus. Positieve test bij de GGD op 1 februari. Inmiddels is onze quarantaine voorbij en hebben we geen symptomen meer, los van een hoestje af en toe.

Mijn partner dacht nog een test te doen bij de GGD, om te kijken of ze nog positief zou zijn. Kan dit? Of zal deze dan weer positief aanslaan aangezien recente besmetting?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Wailing_Banshee

You're Next

harmrh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Houden mensen in jouw omgeving zich daar echt aan? Hier in het oosten merk ik daar echt helemaal niets van, als sinds maart 2020 niet..
Hier in het noordoosten valt het me met name op dat mensen beleefder zijn en zich niet zomaar overal tussen drukken, maar even vragen of ze erbij mogen (als je in de supermarkt met je karretje natuurlijk net voor het schap staat waar het product staat dat zij willen hebben).
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Yes! De glimlach komt weer terug in het straatbeeld straks. Ze zullen als bij toverslag weer verdwenen zijn op alle plekken.
Daarom hebben wij mondkapjes met een afdruk van een mond. Hebben we best wel veel positieve opmerkingen over gekregen (en mensen die op ons afliepen en weer omdraaiden omdat ze dachten dat we geen kapje ophadden :D)
[...]
Als ze vorig jaar hadden gezegd dat er sowieso alleen een 1G beleid zou komen, had ik me niet laten vaccineren. De booster ga ik ook alleen halen omdat ik in september naar het buitenland wil. Dus ik wacht daar ook mee tot het laatste moment (half april).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tweak_ers
Munki schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:24:
Wellicht een stomme vraag, maar mij is het even niet duidelijk meer.

Het hele gezien is vorige week besmet geraakt met het coronavirus. Positieve test bij de GGD op 1 februari. Inmiddels is onze quarantaine voorbij en hebben we geen symptomen meer, los van een hoestje af en toe.

Mijn partner dacht nog een test te doen bij de GGD, om te kijken of ze nog positief zou zijn. Kan dit? Of zal deze dan weer positief aanslaan aangezien recente besmetting?
Heeft idd gaan zin, de eerste 8 weken hoef je niet te testen.

https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag

Ggd noemt het testen binnen 8 weken zelf “niet zinvol”.

Heerlijk, kinderen die met een snottebel niet hoeven testen en gewoon naar school mogen.

Moet nog even goed uitzoeken wanneer de 8 weken bij ons aflopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweak_ers op 10-02-2022 07:34 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:01:
[...]

Ik ken niet zo veel ongevaccineerden.

Mijn zwager en zijn gezin, maar die hebben tegelijk met ons (waarschijnlijk) omikron doorlopen. Allemaal positief bij de GGD.

Vrienden van ons die vorig jaar deze tijd besmet zijn geweest, verder niet meer gevaccineerd. Hun dochter was vorige week positief, maar zij zijn blijkbaar de dans ontsprongen, wat ik wel vreemd vond. Werken antistoffen dan nog zo lang door?

Verder nog een ander stel, maar die testen ook nooit, dus geen idee of ze het al een keer hebben gehad. Daar kun je 0,0 conclusies aan verbinden.

Overigens zijn er heel veel kinderen ongevaccineerd en positief.
Ik ken wel wat ongevaccineerde (onder de 30), maar de meeste hebben het niet gehad of geen tot nauwelijks klachten.

Je kan idd geen conclusies trekken aan N=1, echter als je het virus in cijfers omzet dan zijn er echt veel mensen/families die de afgelopen 2 jaar niks van covid hebben gemerkt (behalve van de maatregelen dan :+ )

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik zie weer wat anekdotisch bewijs langskomen, maar het mag inmiddels toch duidelijk zijn dat dat niet de bedoeling is? Je kunt niet de uitkomsten van een wetenschappelijk onderzoek, waarvan de uitkomst in lijn is met andere onderzoeken, afdoen als “onzin” door je eigen waarneming.

Dus hierbij het laatste, dringende verzoek: geen n=1/anekdotisch bewijs gebruiken om wetenschappelijke uitkomsten ter discussie te stellen. Om dat laatste te doen, gebruik je fatsoenlijke onderbouwing.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 12:01
ArcticWolf schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:13:
[mbr]*knip* los van een potentiële bias in je observaties is het natuurlijk weinig wetenschappelijk om uitgebreide, onderbouwde onderzoeken van tegengas te voorzien door je eigen observaties. Dat gaan we dus ook niet doen, we hebben niet voor niets de regel dat anekdotisch of n=1 bewijs niet toegestaan is.[/]
En ik heb een tegenovergestelde ervaring. Vrouw positief en een week flink aan het hoesten geweest. Zelf gevaccineerd en we hebben geen afstand gehouden, gewoon samen in 1 bed geslapen.
Ik heb niks gekregen en bleef negatief testen.

N=2-1=1?

Zullen we wetenschappelijke conclusies aub niet op zulke getallen baseren?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Blackouts schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:58:
[...]

En ik heb een tegenovergestelde ervaring. Vrouw positief en een week flink aan het hoesten geweest. Zelf gevaccineerd en we hebben geen afstand gehouden, gewoon samen in 1 bed geslapen.
Ik heb niks gekregen en bleef negatief testen.

N=2-1=1?

Zullen we wetenschappelijke conclusies aub niet op zulke getallen baseren?
Zie ook de modbreak hierboven :).

https://www.medrxiv.org/c...101/2022.02.06.22270457v2 Is een onderzoek naar de werking van booster tegen infectie en ziekenhuisopname. Er zijn (veel) meer onderzoeken die dat ook onderschrijven.

• ArcticWolf
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:01:
[...]

Zie ook de modbreak hierboven :).

https://www.medrxiv.org/c...101/2022.02.06.22270457v2 Is een onderzoek naar de werking van booster tegen infectie en ziekenhuisopname. Er zijn (veel) meer onderzoeken die dat ook onderschrijven.
Heb je ook een link naar een onderzoek waarom de een wel vatbaar is en de ander niet?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een kwestie van perceptie. Zo heb ik een maat die vaak stelt dat hij nooit ziek is en zelden verkouden, maar een andere maat en ik denken daar heel anders over. Maar dat is meer iets voor de kroeg. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Heb je ook een link naar een onderzoek waarom de een wel vatbaar is en de ander niet?
Nou ja, volgens het onderzoek is het dus de booster of doorgemaakte infectie na vaccinatie ;). Maar waarom bij twee mensen die bijvoorbeeld allebei geboosterd zijn de een wel ziek wordt en de andere niet, daar is volgens mij nog niet zoveel over bekend?

• ArcticWolf
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Nou ja, volgens het onderzoek is het dus de booster of doorgemaakte infectie na vaccinatie ;). Maar waarom bij twee mensen die bijvoorbeeld allebei geboosterd zijn de een wel ziek wordt en de andere niet, daar is volgens mij nog niet zoveel over bekend?
Nee dat is precies mijn probleem met het slaan met wetenschappelijke rapportages :P De andere vragen worden niet beantwoord omdat ze dat niet kunnen.

Ken ook ongevaccineerde die precies hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik ben zelf ziek geweest van/door de vaccinatie en neem de booster niet, maar tot op heden raak ik ook niet besmet met covid. Daar kan men ook niks over zeggen... "daar is weinig over bekend" krijg je dan te horen bij de GGD.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

We weten nog veel te weinig om met een wetenschappelijk bewijs te komen om te bepalen of iemand ziek zal worden, hoe ernstig en waarom eventueel niet. Ook bij veel simpelere zaken als blootstelling aan straling of giftige stoffen zijn er enorm verschillende uitkomsten voor mensen die aan hetzelfde zijn blootgesteld. De ene is in een week dood en de ander na een week volledig hersteld. Infectie met een virus is nog veel lastiger vast te stellen, daar is de hoeveelheid virus dat je binnen krijgt variabel, net zoals waar het zich vestigt en de precieze respons van je afweersysteem.

Er is bij Imperial College een poging gedaan (met zeer veel protest van ethici) om via gecontroleerde besmettingen wat te weten te komen over deze zaken.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-00319-9

Meer dan de helft raakte ook besmet. Maar de rest niet met een identieke hoeveelheid virus op een identieke manier toegediend. Waarom is nog volstrekt onduidelijk.

• redwing
Ligone schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:49:
[...]

[mbr]*knip* je kan niet de wetenschappelijke consensus falsificeren door wat eigen, biased, observaties daar tegenover te zetten. Dat helpt een constructieve discussie namelijk niet [/]

Dat lampje brandt al heel lang, maar pas nu beginnen we in de buurt te komen dat het kan. De roep om alles weer normaal te maken is dan ook logisch, maar dat dat geleidelijk gaat is nog veel logischer :)

[removed]

• redwing
Gonadan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Een kwestie van perceptie. Zo heb ik een maat die vaak stelt dat hij nooit ziek is en zelden verkouden, maar een andere maat en ik denken daar heel anders over. Maar dat is meer iets voor de kroeg. ;)
Ik val hier ook onder. Ik snotter de hele winter door, maar ziek kan ik dat niet noemen. Zodra het weer verandert heb ik dat en ik kan ook op de dag zeggen wanneer mijn neus weer dicht gaat zitten. Maar de laatste keer dat ik thuis heb gezeten omdat ik te ziek was kan ik me echt niet meer herinneren (maar is zeker 25 jaar geleden). Ik kan me echter voorstellen dat anderen dat anders zullen benoemen :P

[removed]

• Dido

Dido

heforshe

jadjong schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:37:
Je bent er weer! Nog live mee gekeken? :P
Nee, het was vanuit mijn perspectief zo gepiept. Oogjes dicht en even later heb je een nieuwe rits boven op je hoofd :+

Die mag de HA dinsdag verwijderen (hoewel mijn hond dat ook heel graag voor me wil doen :X )

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
Dido schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:13:
Die mag de HA dinsdag verwijderen (hoewel mijn hond dat ook heel graag voor me wil doen :X )
offtopic:
Loop jij nu ook met zo'n kap om je nek dan? :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dido

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:26:
offtopic:
Loop jij nu ook met zo'n kap om je nek dan? :+
Die moet pas om als ik de neiging krijg om met mijn teennagels de hechtingen uit mijn schedel te krabben 8)7

Pagina: 1 ... 29 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.