Afgelopen week zijn de servicemonteurs van Quatt langs geweest. Bleek dat de signaalkabel tussen CiC en warmtepomp niet goed was vastgedraaid bij de warmtepomp zelf. Hierdoor viel contact tussen CiC en warmtepomp af en toe weg en ging de warmtepomp water rondpompen ter zelfbescherming. Vlot contact gehad met Quatt en vlug verholpen, helemaal top.eddieko33 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:43:
Herkent iemand het volgende gedrag van de Quatt?
Sinds afgelopen zaterdag begint de warmtepomp op vaste tijden het cv-water rond te pompen. Overdag staat de pomp uit en is het standby verbruik 5W, tussen 21:30 en 07:30 draait de pomp en verbruikt de Quatt 20-25W. Thermostaat staat sinds half april uit dus dat kan het niet zijn lijkt mij. Tussen half april en afgelopen zaterdag kwam het verbruik nooit boven de 5W.
Ik heb dit eerder gezien tijdens het voorjaar dat er geen warmtevraag was maar het snachts wel rond 0 was, als vorstbeveiliging. Maar dat kan met deze zomers temperaturen niet het geval zijn.
Ik heb Quatt ook al een mailtje gestuurd maar misschien herkend iemand hier dit gedrag.
[Afbeelding]
Jaren ‘30 rijtjeswoning, omgeving Utrecht, 100m2, redelijk tot goed geïsoleerd, Quatt mono sinds maart 2023, radiatoren met Heatboosters