Beetje off-topic. Maar ik wil de boiler eerst nog samen met de CV schakelen, net als de Quatt samen met de CV. Uiteindelijk in de toekomst de CV weg.onlinaius schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:54:
[...]
Boiler als in direct volledig elektrisch met Quatt en boiler?
Met het oog op het verdwijnen van de salderingsregeling en overcapaciteit stroom uit onze zonnepanelen wil ik via domotica de boiler inschakelen bij veel teruglevering. De boiler levert dan afhankelijk koud, warm of heet water aan de CV, afhankelijk van hoeveel tijd de boiler heeft opgewarmd, waardoor de CV bij heet water niet zal bijverwarmen en bij koud/warm, water zal verwarmen tot de ingestelde waarde van de CV.
Als er geen zon is, is het op dit moment nog voordeliger te douchen op gas. Dus voorlopig blijft de CV. Het idee is dat ik zo van het gas af kan als gas heel duur wordt. We kunnen dan de CV er tussenuit halen en we zijn van het gas af. Eventueel alleen een "full electric" module erbij nemen van Quatt (als ze die nog gaan ontwikkelen) of een elektrische CV i.p.v. HR-CV op gas als de Quatt niet genoeg vermogen heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door harrr op 13-04-2023 18:23 ]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh