Ik heb eindelijk mijn technisch gesprek gehad na 9 maanden op wachtlijst, helaas net na de prijsverhoging.
Nu zit ik in de clinch met installatie mogelijkheden. er zijn 3 opties
1) installatie op dakkapel 2e verdieping wat op zolder staat direct boven de CV ketel
2) installatie op balkon op 1e verdieping, voor kinderslaapkamer
3) installatie zijgevel t.h.v. 2e verdieping (een hoekhuis)
Optie 1) heeft voordeel dat het direct boven CV ketel staat, muurdoorboring eenvoudig, geen slaapkamer voor geluidsoverlast. Nadeel is dat voor de steiger op balkon 3 meter nodig is, maar 2,75m beschikbaar.
Optie 2) eenvoudige installatie, echter moeten ze leiding door plafond kinderkamer, en dan door muur kinderkamer naar buiten toe boren. En staat direct achter kinderkamer (op balkon). Vind dit lelijk (net alles gestuct), en maak me zorgen over geluidsoverlast en zelfs warmteisolatie door verbinding met buiten.
Optie 3) zelfde voordelen als optie 1 qua geluid, maar ook daar geven ze aan 3meter bij 2 meter voor steiger nodig te hebben. Terwijl 3 meter breedte kan maar paadje 1meter diep is.
Uiteraard kiest Quatt voor op 2), makkelijke installatie voor hen.
Voor mij is dat echt geen optie met geluidsoverlast en opening richting buitenmuur in de kinderkamer.
Naar mijn idee zou optie 1 moeten kunnen aangezien er ook gewoon steigers zijn van 2 en 2,5 meter. En optie 3 zelfs mogelijk omdat steiger standaard diepte maat van 0,75meter heeft (1 meter beschikbaar).
Maar persoon van installatie gesprek is heel stellig, het wordt optie 2 of niet.
Ik denk er zelfs aan zelf een partij in te huren om steiger van 2,5m te bouwen voor hun installatie. Maar gevoel dat ze dat ook weigeren.
Benieuwd hoe anderen hierover denken en/of ervaringen mee hebben met Quatt installatie.
Foto’s van mijn huis