Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.852.921 views

• Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
medu80 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:35:
[...]

Ik heb een identieke situatie, bij mij wel aan de muur. Alleen als het extreem stil is, hoor ik'm in de woonkamer en dan altijd nog via de afzuigkap, die komt namelijk een halve meter naast de Quatt naar buiten.
Maar bv. niet aan in de kamer aan de andere kant van de muur?

Klinkt alsof de muurbeugel de beste optie is, ik wacht af...

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06-2025
HBO88 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:02:
[...]

En waarom dan niet met de beugels aan de muur? Lijkt mij altijd beter dan op het houten dak.
wat is de constructie van het dak, ik neem aan hout? Kun je een mooie klankkast krijgen, ik zou net wat HBO zegt ook dat ding tegen de muur op beugels zetten, isolatiematjes er tegen eventueel nog met extra dempers op de beugels (kosten ook maar circa 10 euro voor 4 stuks).

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:33
Seconz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:23:
[...]

Weet ik niet, ik ging af op advies/suggestie van Quatt. Speelt trillingen via de muur dan geen probleem bv?
Ja, gek genoeg leken ze bij mij ook een voorkeur te hebben voor vrije plaatsing (op een houten dak) dan wandmontage. Was 'stiller' volgens hen. Ik denk dat ze de enige zijn die daar zo over denken.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• MacD007
[...]

Ik heb een identieke situatie, bij mij wel aan de muur. Alleen als het extreem stil is, hoor ik'm in de woonkamer en dan altijd nog via de afzuigkap, die komt namelijk een halve meter naast de Quatt naar buiten.
oke, maar lijkt of dat dus geen contactgeluid (trillingen zijn) maar refleterend geluid via het afvoerkanaal van je afzuigkap die het geluid van buiten oppikt en via het kanaal weer naar binnen stuurt. daar kun je vrij weinig aan doen.

• onlinaius
Ik zelf heb de Quatt uiteindelijk na wat wikken en wegen op de garage gezet, met daaronder eerst 4 rubber tegels van 4 cm, en daarbovenop 4 opsluitbanden van 19 kilogram per stuk. Daar bovenop staat de Quatt op bigfoots. Gewicht schijnt je vriend te zijn om resonanties van een warmtepomp te voorkomen.

Als je wat ruimte tussen de opsluitbanden laat (lijkt me sowieso slim, dan trillen ze niet tegen elkaar) en de rubber tegels heb je meer ruimte voor waterafvoer. Bij mij staat de Quatt op de rand van een plek waar water op het dak blijft staan, dus dat was een mooie bijkomstigheid.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• onlinaius
MacD007 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:11:
[...]

oke, maar lijkt of dat dus geen contactgeluid (trillingen zijn) maar refleterend geluid via het afvoerkanaal van je afzuigkap die het geluid van buiten oppikt en via het kanaal weer naar binnen stuurt. daar kun je vrij weinig aan doen.
Zit er al een 1wegklep in het kanaal? Zo niet dan is dat sowieso misschien handig. Bij ons zat deze er ook niet in, en als er een beetje wind stond voelde je de wind gewoon door de afzuigkap naar binnen waaien.

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
graag jullie expertise hier:

Ik heb naar aanleiding van een ticket bij quatt inzake het aantal KW bij warmteverlies een aanvullende vraag gesteld. Het gaat om de suizende leidingen wanneer de quatt op vol vermogen draait. (eerder hier ook eens besproken en kan ook zijn dat de leidingen te dun zijn. Dikste leiding is 22mm.)
Een reactie daarop is dat de flow niet kan worden gehaald en dit kan resulteren in meer geluid. Wanneer ik meer radiatoren openzet, neemt dat geluid iets af. Maar dan ga ik ruimtes verwarmen welke totaal onnodig zijn.

Voorstel/ idee van Quatt: Een bypass in het systeem aanbrengen. Hier wordt een x bedrag voor gerekend.
Is dit in mijn geval een voordeel? Kan ik hiermee enkele de radiatoren openzetten welke ik wil gebruiken?
Dat is de vloerverwarming van de woonkamer, 2x radiatoren slaapkamers kids en badkamer.
Zolder en eigen slaapkamer staat de radiator wel open, op 1. Dus nauwelijks tot geen warmte.

ps. bij mijn CV ketel kreeg ik ook wel eens foutmelding dat hij zijn warmte niet goed kwijt kon.
Zou dat ook met een bypass opgelost kunnen worden?

Zit er standaard een bypass op de vloerverwarming verdeler?

[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 06-04-2023 14:24 ]

• rudyh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik zelf heb de Quatt uiteindelijk na wat wikken en wegen op de garage gezet, met daaronder eerst 4 rubber tegels van 4 cm, en daarbovenop 4 opsluitbanden van 19 kilogram per stuk. Daar bovenop staat de Quatt op bigfoots. Gewicht schijnt je vriend te zijn om resonanties van een warmtepomp te voorkomen.
Heb je hier toevallig een foto van? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:29
Toml83 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:17:

Ik heb naar aanleiding van een ticket bij quatt inzake het aantal KW bij warmteverlies een aanvullende vraag gesteld. Het gaat om de suizende leidingen wanneer de quatt op vol vermogen draait. (eerder hier ook eens besproken en kan ook zijn dat de leidingen te dun zijn. Dikste leiding is 22mm.)
Een reactie daarop is dat de flow niet kan worden gehaald en dit kan resulteren in meer geluid. Wanneer ik meer radiatoren openzet, neemt dat geluid iets af. Maar dan ga ik ruimtes verwarmen welke totaal onnodig zijn.

Voorstel/ idee van Quatt: Een bypass in het systeem aanbrengen. Hier wordt een x bedrag voor gerekend.
Is dit in mijn geval een voordeel? Kan ik hiermee enkele de radiatoren openzetten welke ik wil gebruiken?
Dat is de vloerverwarming van de woonkamer, 2x radiatoren slaapkamers kids en badkamer.
Zolder en eigen slaapkamer staat de radiator wel open, op 1. Dus nauwelijks tot geen warmte.

ps. bij mijn CV ketel kreeg ik ook wel eens foutmelding dat hij zijn warmte niet goed kwijt kon.

Hier staat heel interessante informatie over verwarmen en het wel of niet aan laten staan van radiatoren in niet gebruikte ruimtes: https://www.heatgeek.com/category/consumer-advice/

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, besparen in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-01 12:50

SBL

[...]
O dat kan ook nog.. :-( Speelt bij mij wellicht ook en ik had hier nog niet aan gedacht. (Quatt gepland op garage, dichtbij afvoerpijpje afzuigkap)

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:37
Maar dan ga ik ruimtes verwarmen welke totaal onnodig zijn.

Is dit in mijn geval een voordeel?
Zie ook de eerder gegeven link naar heatgeek, staat een goed stuk over 'extra' radiatoren in.
In het kort: hoe minder warmteverlies je naar andere ruimtes heb binnen de geisoleerde schil, hoe lager de aanvoertemperatuur hoeft te zijn, dus hoe minder hard de Quatt hoeft te werken.
Mijns inziens kan je beter extra radiator open zetten dan een bypass plaatsen.

Ik heb een huis uit 1995 (extra vloer isolatie & HR++ glas, originele spouw & dak isolatie). Had altijd radiatoren op bovenverdieping uit. Heb ze aangezet tijdens installatie Quatt & niet aan gedacht om ze weer uit te zetten, maar comfort in huis is merkbaar verbeterd en woonkamer is veel snel op temperatuur. Gewoon door minder warmteverlies naar bovenverdiepingen.

Dit is even een stukje 'omdenken' van het verwarmen met een CV-ketel naar het verwarmen met een warmtepomp..

WP: Quatt Mono (V1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• Toml83
Dank beiden, @Toby-Wan en @pietjm .

Ik zet de radiatoren dan boven gewoon aan.
Staan nu op standje 1, maar zal het verder zetten naar stand 2. (gaan tot stand 5).
Scheelt toch weer geld (quatt vraagt voor bypass + installatie € 240)

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:29
Toby-Wan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:28:
[...]

Zie ook de eerder gegeven link naar heatgeek, staat een goed stuk over 'extra' radiatoren in.
In het kort: hoe minder warmteverlies je naar andere ruimtes heb binnen de geisoleerde schil, hoe lager de aanvoertemperatuur hoeft te zijn, dus hoe minder hard de Quatt hoeft te werken.

Ik heb een huis uit 1995 (extra vloer isolatie & HR++ glas, originele spouw & dak isolatie). Had altijd radiatoren op bovenverdieping uit. Heb ze aangezet tijdens installatie Quatt & niet aan gedacht om ze weer uit te zetten, maar comfort in huis is merkbaar verbeterd en woonkamer is veel snel op temperatuur. Gewoon door minder warmteverlies naar bovenverdiepingen.

Dit is even een stukje 'omdenken' van het verwarmen met een CV-ketel naar het verwarmen met een warmtepomp..
Ik heb exact dezelfde ervaring. Zolder altijd uit en nu aan staan. De studeerkamer daaronder is nu veel aangenamer qua temperatuur. En dat zal ongetwijfeld weer doorwerken naar de huiskamer.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, besparen in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:15
Gisteren door 4 Tsjechen de Quatt geïnstalleerd. Ze hebben hard en goed gewerkt, zover ik het kan beoordelen.

Vandaag echter doet zowel de cv als de quatt niets, ben ook het contact met de cic kwijt vanaf mijn Samsung telefoon. Spoednummer gebeld, maar die nemen al 90 minuten niet op ... Grrrr ... Mijn vraag voor nu, hoe kan ik de cic resetten? Misschien dat dat helpt ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxmACKceciuxQ2RoTNZu16zbbaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IaOGgB7nOaDZ2jg9doZhqpd.jpg?f=fotoalbum_large

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-01 18:53
duysa01 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:12:
Gisteren door 4 Tsjechen de Quatt geïnstalleerd. Ze hebben hard en goed gewerkt, zover ik het kan beoordelen.

Vandaag echter doet zowel de cv als de quatt niets, ben ook het contact met de cic kwijt vanaf mijn Samsung telefoon. Spoednummer gebeld, maar die nemen al 90 minuten niet op ... Grrrr ... Mijn vraag voor nu, hoe kan ik de cic resetten? Misschien dat dat helpt ...

[Afbeelding]
CIC resetten is stekker uit stopcontact, ff wachten en dan er weer in.

Via de Quatt app kan je ook een spoed ticket inschieten.

• Toml83
duysa01 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:12:

[Afbeelding]
Je thermostaat wil wel verwarmen, maar de warmtepomp reageert niet? Leidingen onder de 18 gaden..

Hoe is je cv ketel aangesloten op je CIC?
Kan deze open therm? Zo niet, is het aan/uit en moeten de draadjes aan de rechterkant van je CIC zitten

Je zou anders ook je CV ketel handmatig kunnen laten verwarmen. Bij mijn nefit is dat een knopje op de CV wat lijkt op een ladder ofzo. Dan zou de hele boel weer in beweging moeten komen.

• duysa01
mrdop schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:21:
[...]

CIC resetten is stekker uit stopcontact, ff wachten en dan er weer in.

Via de Quatt app kan je ook een spoed ticket inschieten.
Reset heeft geholpen, CV heeft 5 min gelopen, nu heeft de quatt het overgenomen!! Cic aan/uit aangesloten op de cv. Ben benieuwd wanneer dit weer optreedt:).

• Falkor73
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-01 12:03
Ik heb zeer regelmatig dat de app zegt dat de CiC geen verbinding heeft.
De WP lijkt wel te werken, maar ik vind het wel verontrustend en niet zo betrouwbaar.
Zijn er meer mensen die dit regelmatig heeft, dat bij Verbinding een rood driehoek staat met een uitroepteken.

Wanneer ik de stekker eruit trek en later er weer in, doet ie het meestal wel weer normaal.

Vanmorgen Quatt al een bericht gestuurd, maar ze lijken wat moeite te hebben met opschalen klantenservice….

MTVenus V148 HWP1 5.1903

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Vandaag is de mijne ook geinstalleerd! 2 slowaakse vakmensen op bezoek gehad, echt tevreden over de installatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aJkC0IZP26FC9OL4V-WMF0lcjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIAnWKJ7ZwRCDuaIK1IQ4vbF.jpg?f=fotoalbum_large

• MacD007

als je je radiatorkraan op 1 staat dan zal deze bijna altijd dicht staan (dus niet een beetje open), deze zijn namelijk temperatuurgestuurd. dit betekend dat deze dus niet meedoen.
de vraag is eerder hoe is bij jou de vloerverwarming opgezet (foto van de verdeler) incl. diameters van de leiding zou hierbij helpen, hier zitten vast genoeg mensen die daar met verstand naar kunnen kijken.

ik zou eerst kijken of niet daar je eigenlijk probleem zit, mede omdat je dat dus ook al voor de WP had.

Bypass kun je altijd nog doen.

• robmaas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-01 09:48
Nu iedereen z,n radiatoren 'ietsjes' open wil laten staan als soort van by-pass , vroeg ik me af of er ook ombouwsetjes bestaan om van een thermostaat knop weer een gewone kraan te maken die je wel 'ietsjes' kan open laten staan ?

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

• MacD007
Gupje360 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:51:
Vandaag is de mijne ook geinstalleerd! 2 slowaakse vakmensen op bezoek gehad, echt tevreden over de installatie!

[Afbeelding]
Als ik je foto zie zou ik totaal niet tevreden zijn, die leidingen dienen echt niet in je grindbed te liggen, een beetje goedkope oplossing. Deze dienen in een goot te liggen.

Ook zou ik hem echt een stuk hoger leggen, wat meer bodemvrijheid zou wel beter zijn, gewoon een paar rubberen tegels eronder plaatsen, nog beter een paar zware stoeptegels tussen de rubberen tegels en de bigfoot geeft nog een beter resulaat (bij trillingen is gewicht je friend).

• mrdop
Falkor73 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:49:
Ik heb zeer regelmatig dat de app zegt dat de CiC geen verbinding heeft.
De WP lijkt wel te werken, maar ik vind het wel verontrustend en niet zo betrouwbaar.
Zijn er meer mensen die dit regelmatig heeft, dat bij Verbinding een rood driehoek staat met een uitroepteken.

Wanneer ik de stekker eruit trek en later er weer in, doet ie het meestal wel weer normaal.

Vanmorgen Quatt al een bericht gestuurd, maar ze lijken wat moeite te hebben met opschalen klantenservice….
Dat betekent alleen dat je CIC niet aan de Quatt server hangt. Je Quatt werkt wel gewoon (door).

Kan dus ook aan je eigen netwerkverbinding liggen. Zit je CIC rechtstreeks op een access point of router? Of via een powerline (TP-link bv)?

• Notaname
  • Laatst online: 12-01 10:42
onlinaius schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:11:
[...]

Ja, gek genoeg leken ze bij mij ook een voorkeur te hebben voor vrije plaatsing (op een houten dak) dan wandmontage. Was 'stiller' volgens hen. Ik denk dat ze de enige zijn die daar zo over denken.
Prijs bigfoots versus wandbeugel? 🤷‍♂️

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:06
robmaas schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:00:
Nu iedereen z,n radiatoren 'ietsjes' open wil laten staan als soort van by-pass , vroeg ik me af of er ook ombouwsetjes bestaan om van een thermostaat knop weer een gewone kraan te maken die je wel 'ietsjes' kan open laten staan ?
Welke thermostaatkranen heb je?

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

• robmaas
Gerardwaz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:25:
[...]

Welke thermostaatkranen heb je?
Gewone thermostaatknoppen van ca 20 jaar oud, met een instelling van vorstbegrenzer * en dan 1 t/m 5 .
Plus ook nog 2 schuifjes met pijltje, rood en groen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28c5bNBGlmTRiBMNbyXQzviUITg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0G8lhEGwRJsC4LR56XDnHNS.jpg?f=fotoalbum_large

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

• Gerardwaz
robmaas schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:55:
[...]

Gewone thermostaatknoppen van ca 20 jaar oud, met een instelling van vorstbegrenzer * en dan 1 t/m 5 .
Plus ook nog 2 schuifjes met pijltje, rood en groen:[Afbeelding]
Dit type zegt mij niets, bij b.v. Danfoss kan je er een gewone knop opzetten. Wat is het merk?

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

• robmaas
Merk thermostaatknop is Heimeier.

• Notaname
robmaas schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:12:
Merk thermostaatknop is Heimeier.
Kan je dus gewoon een knop op zetten. Die gekartelde ring losdraaien en knop met zo'n zelfde ring er op draaien.

• robmaas
Notaname schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:16:
[...]

Kan je dus gewoon een knop op zetten. Die gekartelde ring losdraaien en knop met zo'n zelfde ring er op draaien.
Gevonden . merci.

• onlinaius
rudyh schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:33:
[...]

Heb je hier toevallig een foto van? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Alsjeblieft :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfSDKHDg4m7rFXsU0zw3vCRdDsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQ2f7Eby6YvUevxu9eBWTcE3.jpg?f=fotoalbum_large

• onlinaius

Ik heb hier ook grotendeels 22mm leidingen, maar hoor gelukkig alleen een licht ruisend geluid in de kelder (leiding naar de kelder loopt ook door een koof met een tegelwand er voor, dus deze blokkeert mogelijk wat geluid).

Ik heb zelf een vaag idee dat het suizen bij mij veroorzaakt wordt omdat het thermostatisch ventiel en het voetventiel van de vloerverwarmingverdeler te weinig flow doorlaten. Mijn plan is ook deze te vervangen door normale kogelkranen, maar daar hik ik eerlijk gezegd nog een beetje tegenaan, omdat ik niet helemaal goed kan zien welke aansluitingen precies op welk punt zitten. De vvwpomp staat nu uit, maar deze wil ik er eigenlijk ook tussenuit hebben voor maximale flow.

Bij ons zit er een bypass voor de vvw verdeler van aanvoer naar retour. Deze heb ik dicht gedraaid. In principe is een bypass natuurlijk niet helemaal wat je wil omdat het betekend dat de temperatuur van het cv circuit oploopt. Daardoor kun je met een beperkte flow meer warmte kwijt, maar wel met een slechtere efficientie op de warmtepomp. Ik vind een bypass toch een beetje de 'kop in het zand' oplossing, en zou ik alleen toepassen als de opties om de flow te verbeteren zijn uitgeput.

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Toby-Wan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:28:
[...]

Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe lucht je dan de kamers boven? Of zet je gewoon ramen open op de slaapkamers? Ga je in een warme slaapkamer slapen? Ik kan me er nog maar weinig bij voorstellen als ik eerlijk ben O-)

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• MacD007
Seconz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:38:
[...]

Maar bv. niet aan in de kamer aan de andere kant van de muur?

Klinkt alsof de muurbeugel de beste optie is, ik wacht af...
Sorry had een ding over het hoofd gezien, om het dak met grind te verzwaren zal niet veel tot niets effect hebben, wat je wel kunt doen om veel gewicht tussen de bron en het vlak te brengen, dus een aantal zware stoeptegels helpen hier dus wel, om je dak te beschermen cq extra demping wel eerst bv rubberen tegels als onder vloer plaatsen.

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 13:31
Nou bij Quatt werken ze zo hard dat ze niet doen aan feestdagen. Ik krijg net een email dat ze bij mij 27 April komen installeren. Dat wordt 2 extra oranje tompoezen halen dan maar. :P

• Notaname
NIB0R schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:24:
Nou bij Quatt werken ze zo hard dat ze niet doen aan feestdagen. Ik krijg net een email dat ze bij mij 27 April komen installeren. Dat wordt 2 extra oranje tompoezen halen dan maar. :P
Dat is een voordeel als je Oost Europese monteurs in dienst hebt. 😁

• Toby-Wan
okijokii schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:03:
[...]

Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe lucht je dan de kamers boven? Of zet je gewoon ramen open op de slaapkamers? Ga je in een warme slaapkamer slapen? Ik kan me er nog maar weinig bij voorstellen als ik eerlijk ben O-)
Ventilatieroosters, maar dat lijkt mij geen onderwerp van discussie hier. Ventileren / zorgen voor verse lucht is altijd nodig.

WP: Quatt Mono (V1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• robmaas
Toby-Wan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:53:
[...]

Dan weet je zeker dat je alles kan vervangen mocht je in de toekomst alsnog van het gas af willen. Deel van de sturing van de Daikin zit in de Intergas, dus de 1 kan niet zonder de ander..
Maar al met al lijkt de Daikin Intergas Altherma 8kW hybride warmtepomp set met CW5 cv-ketel en koel mogelijkheid voor €5354 (excl subsidie) me toch een heel aantrekkelijk alternatief. https://www.cvtotaal.nl/d...bride-warmtepomp-set.html en met die prijsverhogingen bij de Quatt (2x tot nu toe...) komt het wel heel dicht bij elkaar. ( of mis ik iets in de aanbieding hier ? )

[ Voor 3% gewijzigd door robmaas op 07-04-2023 01:07 ]

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:01
robmaas schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:41:
[...]

Maar al met al lijkt de Daikin Intergas Altherma 8kW hybride warmtepomp set met CW5 cv-ketel en koel mogelijkheid voor €5354 (excl subsidie) me toch een heel aantrekkelijk alternatief. https://www.cvtotaal.nl/d...bride-warmtepomp-set.html en met die prijsverhogingen bij de Quatt (2x tot nu toe...) komt het wel heel dicht bij elkaar. ( of mis ik iets in de aanbieding hier ? )
Installatie ;)

Bereken je warmteverlies

• okijokii
  • Niet online
Toby-Wan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:58:
[...]

Ventilatieroosters, maar dat lijkt mij geen onderwerp van discussie hier. Ventileren / zorgen voor verse lucht is altijd nodig.
In combinatie met suizende leidingen door de Quatt is het voor mij wel belangrijke informatie. Ik slaap het liefste in een niet verwarmde slaapkamer. Om de suizende geluiden te voorkomen wordt gesteld dat het goed is om meer radiatoren open te zetten. Dat brengt een bepaalde temperatuur met zich mee, die ik mogelijk niet fijn ga vinden. Vandaar mijn vraag. Ventilatie roosters gaan daar niets aan veranderen lijkt mij.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• MacD007
Ik denk dat je voor de installatie ook ergens tussen 3000-4.500 kunt gaan rekenen.

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
okijokii schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:22:
[...]

In combinatie met suizende leidingen door de Quatt is het voor mij wel belangrijke informatie. Ik slaap het liefste in een niet verwarmde slaapkamer. Om de suizende geluiden te voorkomen wordt gesteld dat het goed is om meer radiatoren open te zetten. Dat brengt een bepaalde temperatuur met zich mee, die ik mogelijk niet fijn ga vinden. Vandaar mijn vraag. Ventilatie roosters gaan daar niets aan veranderen lijkt mij.
Ik lees dat je vloerverwarming hebt, kun je een foto plaatsen van de verdeler. Ik los het geluidsprobleem op door alle vloerverwarmingsgroepen maximaal open te draaien. De retour en aanvoer maximaal open, tevens de pomp op maximale snelheid. Als ik alle radiatoren dichtdraai gaat er nog altijd 760 liter door.

• MacD007
okijokii schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:22:
[...]

Dit zal echt van huis en installatie weer anders zijn, mn voor die installaties met relatief weinig radiatoren in de verwarmde ruimtes in combinatie met kleine diameters van leidingen ( vaak de wat nieuwere huizen ) en een vloerverwarming.
Tip, mogelijk heb je een ruimte ( werkkamer, zolder ed ) waar je indien nodig de radiator open kunt gooien om meer doorvoer te kunnen genereren. Of dat in jou situatie werkt is echter sterk afhankelijk van het totale systeem. Nadeel is dat bij het ontwerp van de verwarmingsinstallatie totaal geen rekening gehouden is met oa de veel hogere flow van een warmtepomp die gewoon een stuk hoger is dan bij een normale cv installatie.
Turbulentie en lucht in het cv water zijn daarnaast ook oorzaken voor geluid in de leidingen. Aan het eerste kun je vrij weinig doen, aan het tweede helpt dus een goede ontluchting, ik zou deze er dus altijd bij laten plaatsen.

• okijokii
  • Niet online
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:09:
[...]

Ik lees dat je vloerverwarming hebt, kun je een foto plaatsen van de verdeler. Ik los het geluidsprobleem op door alle vloerverwarmingsgroepen maximaal open te draaien. De retour en aanvoer maximaal open, tevens de pomp op maximale snelheid. Als ik alle radiatoren dichtdraai gaat er nog altijd 760 liter door.
Dank voor het meedenken (alvast, de Quatt wordt binnenkort geplaatst). Hierbij de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYFFSh9UTFOP5ivRfKQ5TsI1sXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6FDPuyJlUb8t1VaXz0FMogX.jpg?f=fotoalbum_large

• Toml83
@MacD007 @onlinaius

Hierbij foto's de vloerverwarming verdeler en aansluiting. Draaiknop staat op 35 graden. Dikte leiding iets meer dan 2cm en pomp ingesteld vanaf 25 graden.
ps. vanmorgen quatt aangegaan op 800 watt werkt het geruisloos met bijna alle radiatoren open. (wellicht ook door het zachte weer buiten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APVaFweE4KqApx0ko159PV031lA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcKvnM9DitmpiJ9HqECqP69j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofGWT4Co8_oWN7f5lP2znZCxnIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDq6bUReN9aSLbEPAXhAiTjC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1gjrHg1NqhlcwXCCemnSuv99ZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPDN4AUHTOihGRg47FUFw18L.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCFlIP4EqBPIgQjWVW5TYGQgr8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCMOMTPYpV0Ej2eYkEjWTjpp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fp_fluxczF6299x3FhWd82ZeWok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FAaCJWgENrcpFy7sdFCjDJa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Toml83 op 07-04-2023 09:50 ]

• medu80
  • Nu online
okijokii schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:29:
[...]

Dank voor het meedenken (alvast, de Quatt wordt binnenkort geplaatst). Hierbij de foto:

[Afbeelding]
Draai dat rode wiel op je pomp eens helemaal met de klok mee, dat ie zeg maar op 11 uur staat.

• medu80
  • Nu online
Toml83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:47:
@MacD007 @onlinaius

Hierbij foto's de vloerverwarming verdeler en aansluiting. Draaiknop staat op 35 graden. Dikte leiding iets meer dan 2cm en pomp ingesteld vanaf 25 graden.
ps. vanmorgen quatt aangegaan op 800 watt werkt het geruisloos met bijna alle radiatoren open. (wellicht ook door het zachte weer buiten)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Links naast de thermostaatknop zit een zilverkleurig afdekkingsdop. Dat is je retourventiel, die mag geheel open. Dus dopje eraf, eronder zit een schroef deze paar slagen linksom draaien. Tevens staat je pomp op stand 2, voor warmtepomp net te laag, denk ik, Kun je op stand 3 zetten.

• duysa01
Ik vind ook dat het bij mij behoorlijk suist door de leidingen in de radiatoren van de woonkamer. Kan ik wat doen aan stand van de pomp van de vloerverwarming?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaTCWbnhf9TcIf_DWcliomstVVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpemYL8lLVilSwFFBbOu1UM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T87IGL3pPCSAywBlkkWjtRUIkNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPrUipZMxTVAsYTZMJhciV82.jpg?f=fotoalbum_large

• Gerardwaz
App update voor Android is beschikbaar, zie geen verschil alleen de lijn als hij aanstaat lijkt wat roder.

• medu80
  • Nu online
duysa01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:18:
Ik vind ook dat het bij mij behoorlijk suist door de leidingen in de radiatoren van de woonkamer. Kan ik wat doen aan stand van de pomp van de vloerverwarming?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Radiatoren in de woonkamer verder opendraaien? Bij jou staat de pomp ook op stand 2, kan ook naar drie. De laatste foto moet je dus niet aan draaien. Dat is om een vastzittende pomp op gang te helpen. :)

• Falkor73
mrdop schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:02:
[...]

Dat betekent alleen dat je CIC niet aan de Quatt server hangt. Je Quatt werkt wel gewoon (door).

Kan dus ook aan je eigen netwerkverbinding liggen. Zit je CIC rechtstreeks op een access point of router? Of via een powerline (TP-link bv)?
Heb een Velop mash systeem, waarbij een Velop kastje in de bijkeuken staat (en dus via wifi connect met ander volop kastje) en de CiC is via kabel aan Velop vast. Maar kastje geeft gewoon blauw lampje en internet werkt dus ook.

Ze hebben me wel aangeboden om een TP link te sturen, maar dan zijn ze blijkbaar vergeten :-)

MTVenus V148 HWP1 5.1903

• onlinaius
Mijn ideaal zou zijn om de ventielen volledig te vervangen door kogelkranen. Daarnaast heb ik een verdeler waarbij het mengen uitgeschakeld kan worden. Dat heb ik al gedaan, maar ik wil eigenlijk ook de pomp er nog tussenuit (deze staat nu uit, en wil ik er tussenuit hebben om de weerstand te verlagen). Dat wil ik echter doen zodra het verwarmingssysteem niet meer nodig is, want ik zie mezelf nog wel een paar keer op en neer rijden naar de Hornbach voor de juiste materialen, en dan moeten de leidingen leeg en de Quatt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqkbxqLIZIvIdgMqdyHIZuITw5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSICch8dxGctS4TpchGUAsuR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door onlinaius op 07-04-2023 10:57 ]

• onlinaius
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:09:
[...]

Geen mogelijkheid om zonder pomp te gaan werken? Zeker als je een oudere pomp hebt zijn dat aardige stroomzuipers, als ik die stap er uit kan halen heeft dat zeker mijn voorkeur.

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
In mijn offerte stond dat ze een bypass nodig achten. (Na mijn video gesprek)

Alleen ben ik nu gek, maar mijn vloerverwarming zit toch vol met drukventielen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24WJbKUe_sLmxwyuhQ1zySXh9p8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O5w5spKArEsAPiYu4bTHzP4P.png?f=fotoalbum_large

• Gerardwaz
onlinaius schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:56:
[...]

Mijn ideaal zou zijn om de ventielen volledig te vervangen door kogelkranen. Daarnaast heb ik een verdeler waarbij het mengen uitgeschakeld kan worden. Dat heb ik al gedaan, maar ik wil eigenlijk ook de pomp er nog tussenuit (deze staat nu uit, en wil ik er tussenuit hebben om de weerstand te verlagen). Dat wil ik echter doen zodra het verwarmingssysteem niet meer nodig is, want ik zie mezelf nog wel een paar keer op en neer rijden naar de Hornbach voor de juiste materialen, en dan moeten de leidingen leeg en de Quatt uit.

[Afbeelding]
De pomp er tussenuit halen wordt een lastig verhaal in jouw geval.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:55
[quote]Toml83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:47:
@MacD007 @onlinaius

Zo een pompschakelaar beïnvloed de flow in je syteem toch ook behoorlijk?
Of mis ik iets in deze?

Bij mij heb ik ook die thermostaatknop bij de verdeler op 45 gezet. Merkte dat ie ook de doorstroming verminderde. Het water van de quatt gaat nauwelijks hoger dan 40 graden. Bij het lager zetten van de thermostaat begint het te ruisen bij de verdeler.

Maar hierover is een apart topic te bekijken
t21 in "Vloerverwarmingverdeler vervangen bij overstap warmtepomp?"

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3 fw146.

• medu80
  • Nu online
onlinaius schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:58:
[...]

Geen mogelijkheid om zonder pomp te gaan werken? Zeker als je een oudere pomp hebt zijn dat aardige stroomzuipers, als ik die stap er uit kan halen heeft dat zeker mijn voorkeur.
UPM3 maximaal 5 watt. In de winter zet ik deze hoger naar stand 3, maximaal 38 watt.

Maximum flow van de Quatt is rond de 800, met mijn pomp op maximale snelheid haal ik dat al bijna. Dus pomp er tussenuit heeft vermoedelijk geen nut. Ik zie dat jij ook een retourregeling hebt, als ik dat doe volledig dichtdraai, gaat er veel water zonder de "grond" aan te raken retour.

Je mag de Quatt heus wel even uit zetten hoor, voor een paar dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door medu80 op 07-04-2023 11:12 ]

• Toby-Wan
DennisDCT schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:03:
In mijn offerte stond dat ze een bypass nodig achten. (Na mijn video gesprek)

Alleen ben ik nu gek, maar mijn vloerverwarming zit toch vol met drukventielen?

[Afbeelding]
op je vloerverwarmingsverdeler zit een thermostaatknop, deze zou dicht kunnen lopen bij voldoende hoge temperatuur. daarom het advies van quatt om altijd nog andere radiatoren open te hebben of wellicht dat er een bypass nodig is. Ik weet niet waar de andere leidingen vanaf je CV ketel hebben.
Even aangenomen dat de vertrekkende CV leiding vanaf je ketel 22mm is, dan is je leidigwerk naar vloerverwarmingsverdeler 15mm (is dit voor de woonkamer?), ik zou deze direct eruit halen en vervangen door een minstens 22mm. Zeker voor een warmtepomp is het als 'ademen door een rietje'

• duysa01
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:34:
[...]

Radiatoren in de woonkamer verder opendraaien? Bij jou staat de pomp ook op stand 2, kan ook naar drie. De laatste foto moet je dus niet aan draaien. Dat is om een vastzittende pomp op gang te helpen. :)
Radiatoren staan helemaal open.
Pomp van 2 naar 3 wil ik doen, maar .... ik zal wel blond zijn ... waaraan moet ik dan draaien?

• medu80
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wWgq53YlZ5dC1H-9zPLo9m6eHM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F8zfy1iKTblQmrARy2Tm2oXk.png?f=fotoalbum_large

Effe met een euro of twee euro munt, er staat als het goed is I, II en III bij. Let op dat je verbruik bijna verdubbeld, dus in de zomer weer op standje 1.

• DennisDCT
  • Laatst online: 03-12-2025
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:15:
[...]

op je vloerverwarmingsverdeler zit een thermostaatknop, deze zou dicht kunnen lopen bij voldoende hoge temperatuur. daarom het advies van quatt om altijd nog andere radiatoren open te hebben of wellicht dat er een bypass nodig is. Ik weet niet waar de andere leidingen vanaf je CV ketel hebben.
Even aangenomen dat de vertrekkende CV leiding vanaf je ketel 22mm is, dan is je leidigwerk naar vloerverwarmingsverdeler 15mm (is dit voor de woonkamer?), ik zou deze direct eruit halen en vervangen door een minstens 22mm. Zeker voor een warmtepomp is het als 'ademen door een rietje'
Tnx! Ja, vloerverwarming is voor de hele beneden verdieping. Gang, keuken, wc en woonkamer. Boven zitten radiatoren die dicht zitten en ook nier open hoeven. Dus als ik het begrijp zijn die leidingen naar vloerverwarming te dun, en is er een bypass nodig als ik geen radiator open zet.

• okijokii
  • Niet online
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:55:
[...]

Draai dat rode wiel op je pomp eens helemaal met de klok mee, dat ie zeg maar op 11 uur staat.
Dit bedoel je? En is dat ook de beste stand zonder warmtepomp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKslgYxeLK6x6P8yobgUXj5ZBpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xB7pZRDI48AF9m7nXhT1eQEc.jpg?f=fotoalbum_large

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:55
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:59:
[...]

Links naast de thermostaatknop zit een zilverkleurig afdekkingsdop. Dat is je retourventiel, die mag geheel open. Dus dopje eraf, eronder zit een schroef deze paar slagen linksom draaien. Tevens staat je pomp op stand 2, voor warmtepomp net te laag, denk ik, Kun je op stand 3 zetten.
Volgens mij is bij deze pomp (wilo) het onderste ledje de snelheid van de pomp en het bovenste ledje de karakteristiek.( Variabel verschildruk/constant/

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3 fw146.

• Toby-Wan
DennisDCT schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:37:
[...]

Tnx! Ja, vloerverwarming is voor de hele beneden verdieping. Gang, keuken, wc en woonkamer. Boven zitten radiatoren die dicht zitten en ook nier open hoeven. Dus als ik het begrijp zijn die leidingen naar vloerverwarming te dun, en is er een bypass nodig als ik geen radiator open zet.
Dat klopt
Ik denk dat je ten alle tijden een bypass moet zien te voorkomen, daarvoor volgende opties:
1) kijk of er ergens alsnog wat radiatoren open kunnen (badkamer bijvoorbeeld), elke open radiator binnen geisoleerde schil is nuttig (zie ook eerder gerefereerde video van heatgeek)
2) vervang vloerverwarmings verdeler door een pomploze zodat de Quatt zijn warmte direct de vloer in kan pompen (is Quatt meer dan geschikt voor) en upgrade gelijk je leidingwerk naar minstens 22mm (groter = altijd beter)

• Farhang
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb eindelijk mijn technisch gesprek gehad na 9 maanden op wachtlijst, helaas net na de prijsverhoging.

Nu zit ik in de clinch met installatie mogelijkheden. er zijn 3 opties

1) installatie op dakkapel 2e verdieping wat op zolder staat direct boven de CV ketel
2) installatie op balkon op 1e verdieping, voor kinderslaapkamer
3) installatie zijgevel t.h.v. 2e verdieping (een hoekhuis)

Optie 1) heeft voordeel dat het direct boven CV ketel staat, muurdoorboring eenvoudig, geen slaapkamer voor geluidsoverlast. Nadeel is dat voor de steiger op balkon 3 meter nodig is, maar 2,75m beschikbaar.
Optie 2) eenvoudige installatie, echter moeten ze leiding door plafond kinderkamer, en dan door muur kinderkamer naar buiten toe boren. En staat direct achter kinderkamer (op balkon). Vind dit lelijk (net alles gestuct), en maak me zorgen over geluidsoverlast en zelfs warmteisolatie door verbinding met buiten.
Optie 3) zelfde voordelen als optie 1 qua geluid, maar ook daar geven ze aan 3meter bij 2 meter voor steiger nodig te hebben. Terwijl 3 meter breedte kan maar paadje 1meter diep is.

Uiteraard kiest Quatt voor op 2), makkelijke installatie voor hen.

Voor mij is dat echt geen optie met geluidsoverlast en opening richting buitenmuur in de kinderkamer.

Naar mijn idee zou optie 1 moeten kunnen aangezien er ook gewoon steigers zijn van 2 en 2,5 meter. En optie 3 zelfs mogelijk omdat steiger standaard diepte maat van 0,75meter heeft (1 meter beschikbaar).

Maar persoon van installatie gesprek is heel stellig, het wordt optie 2 of niet.

Ik denk er zelfs aan zelf een partij in te huren om steiger van 2,5m te bouwen voor hun installatie. Maar gevoel dat ze dat ook weigeren.

Benieuwd hoe anderen hierover denken en/of ervaringen mee hebben met Quatt installatie.

Foto’s van mijn huis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMMMqPEpxQmLyKa863dOJKVGhd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkg8qHH4z0UvzVFch2TUnFX0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU_0Kmz25JDfkjkx-64_ZdeoiqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgwF7hN36oF0L7pCYClWbWOs.jpg?f=fotoalbum_large

• onlinaius
Gerardwaz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:07:
[...]

De pomp er tussenuit halen wordt een lastig verhaal in jouw geval.
De situatie in de eerdere foto was niet mijn situatie. Mijn situatie zie je onderstaand, plus in rood wat ik er aan wil doen.

Ik loop alleen nog een beetje aan te hikken tegen de juiste aansluitingen / materialen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0TEHh4OwKGhH_PC7UOZwQawlc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpDu9wQCnSBtxWlDwiCltC6p.jpg?f=fotoalbum_large

• mrdop
Falkor73 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:36:
[...]

Heb een Velop mash systeem, waarbij een Velop kastje in de bijkeuken staat (en dus via wifi connect met ander volop kastje) en de CiC is via kabel aan Velop vast. Maar kastje geeft gewoon blauw lampje en internet werkt dus ook.

Ze hebben me wel aangeboden om een TP link te sturen, maar dan zijn ze blijkbaar vergeten :-)
Ik heb ook zo’n mesh setup (maar ander merk). Ik had een keer (voor iets anders) de stroom van de mesh eraf gehaald en er weer op en ik merkte dat de CiC (die nog aan stond) daarna niet automatisch verbinding met het internet meer kreeg. Dat is natuurlijk gek, maar geeft wel aan dat de netwerk implementatie van de CiC niet helemaal vlekkeloos verloopt (soms).

• onlinaius
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:10:
[...]

UPM3 maximaal 5 watt. In de winter zet ik deze hoger naar stand 3, maximaal 38 watt.

Maximum flow van de Quatt is rond de 800, met mijn pomp op maximale snelheid haal ik dat al bijna. Dus pomp er tussenuit heeft vermoedelijk geen nut. Ik zie dat jij ook een retourregeling hebt, als ik dat doe volledig dichtdraai, gaat er veel water zonder de "grond" aan te raken retour.

Je mag de Quatt heus wel even uit zetten hoor, voor een paar dagen.
Maar wat wordt het als de pomp uit staat? Want mogelijk kun je met wat kleine aanpassingen de pomp helemaal verwijderen, scheelt toch weer 38 watt in de winter en 5 watt in de zomer. Vrij moderne pomp, met niet al teveel verbruik, maar als het kan is het mooi meegenomen.

• onlinaius
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:15:
[...]

Of je limiteert je ketel op 50 (?) graden, zet een pompschakelaar op de ketel om te voorkomen dat deze per ongeluk door een monteur gereset wordt naar een hogere temperatuur, en haalt de radiatorknop er af zodat deze volledig open staat.

• Gamepc
  • Laatst online: 11-01 21:59
Beste allen,

Heb vorige week videogesprek gehad over installatie van de Quatt 4kw. Ik stond 5XXX op de wachtlijst.

Mijn situatie:

Jaren 20 woning recentelijk gerenoveerd, mijn CV staat op de begane grond en met een koof naar buiten is mijn afvoer. Tijdens het gesprek werd de optie geopperd om de Quatt op mijn aanbouw te plaatsen. Ik was hier zelf niet zo happig op omdat dit volgens mij een houtencontructie is (bitumen met grind) en ik ben bang voor resonantiegeluiden. Aangezien de tv hoek er recht onder is zitten we hier best vaak en zijn geluiden dus best hinderlijk. Daarnaast weet ik niet of de aanbouw zo'n 63kg + beton tegels kan houden.(aanobuw is langgeleden gedaan en geen info om belasting te berekenen). We zouden eventueel een deel van het grind kunnen weghalen en daarmee qua gewicht compenseren maar dan houd je de resonantie problematiek nog wel. Hierover hoor je Quatt trouwens niet..

Toen werd aangegeven dat de Quatt ook op de grond geplaatst kan worden. Echter krijg ik nu bericht dat de volgende situatie kan optreden waardoor er mogelijk lucht zich ophoopt in de leidingen van de de Quatt wat de doorstroom zou belemmeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-StNHoUkGN3H-BrCmOZ0aZ8nXDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnE6Bd9gF9YczRFHSZqUa4Se.jpg?f=fotoalbum_large

Dus rechts staat de Quatt (vierkant) en links de CV (rondje). Volgens installateur kan de leiding niet 2 keer door de rode lijn heen i.v.m. luchtophoping. Ik stelde voor om boven dan een lucht ventiel te plaatsen maar dit zou dus niet kunnen volgens de installateur.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kan er nu lucht komen in een gesloten watersysteem? En als dit een rieeel probleem is waarom zou een luchtventiel dan niet geplaatst kunnen worden?

Nu is de enige optie die Quatt openhoudt om op het platte dak te plaatsen, vind dit toch wel teleurstellend. De resonantie problemen zijn dan voor je eigen rekening terwijl een lucht ventieltje plaatsen en of de Quatt lucht vrij opleveren blijkbaar niet kan.

• Toml83
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:59:
[...]

Dank voor snelle reactie. Heb pomp naar stand 3, beide lampjes. Merk wel even wat meer geluid dat hij aan het aan werken is. Dopje eraf gedraaid, maar schroef zie ik niet goed. Of kijk ik verkeerd :?[]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjdv6SNVEbeZGnDzR3k41Np-G78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGevJGEEltYThQEP6JkQqEu1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmDdKajXIwsjvcU5_jtO0xkV0IY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1KXKeHbVeKbipy0fMEHDeFv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amgqkftR6SSY9-2yLGMqW7_5ZZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDr0Upv9A6chuenkCNrcUI37.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door Toml83 op 07-04-2023 12:35 ]

• Falkor73
Om te voorkomen dat hier allemaal vloerverwarmingspompfotos geplaatst worden, vroeg ik mij af of er iemand is die eens met mij mee wil kijken naar de setting. Het huis heb ik vorig jaar gekocht en dus weet ik niet precies waarom welke setting (van bv de Wilo pomp) is ingesteld en of het met de quatt nog wel de beste oplossing is.

Ik heb het wel zelf proberen uit te zoeken, maar raak snel het zicht kwijt door alle terminologie van bv de vv pomp en welke setting dan wat doet...

MTVenus V148 HWP1 5.1903

• Gerardwaz
onlinaius schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:17:
[...]

De situatie in de eerdere foto was niet mijn situatie. Mijn situatie zie je onderstaand, plus in rood wat ik er aan wil doen.

Ik loop alleen nog een beetje aan te hikken tegen de juiste aansluitingen / materialen vinden.

[Afbeelding]
Als je de pomp weghaalt heb je twee verloopnippels nodig van 1 1/2 buitendraad naar 3/4 binnendraad en twee puntstukken van 3/4 x 22 met daartussen een stukje pijp 22.

• Gerardwaz
Toml83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:34:
[...]

Dank voor snelle reactie. Heb pomp naar stand 3, beide lampjes. Merk wel even wat meer geluid dat hij aan het aan werken is. Dopje eraf gedraaid, maar schroef zie ik niet goed. Of kijk ik verkeerd :?[]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Inbussleutel, maar zo te zien staat hij helemaal open.

• Toml83
Gerardwaz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:43:
[...]

Inbussleutel, maar zo te zien staat hij helemaal open.
Dank je wel. Dan laat ik het dopje eraf en laat de rest zo staan.
Heb in de tussentijd het onderste ledje naar stand 2 gezet. Is nu wat rustiger, heeft inderdaad met de snelheid te maken zoals hier eerder vermeld.

Inmiddels ook een werkschakelaar bij de warmtepomp laten plaatsen.
Volgens mij moet alles nu goed zijn.

Iedereen bedankt voor tips en advies. Ben er zeker beter van geworden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEwNWBw3enmw0Ovih-XNL8NYio8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjZQuyT0KX77a20klyL3cYvA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Toml83 op 07-04-2023 13:13 ]

• Toby-Wan
onlinaius schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:22:
[...]

Of je limiteert je ketel op 50 (?) graden, zet een pompschakelaar op de ketel om te voorkomen dat deze per ongeluk door een monteur gereset wordt naar een hogere temperatuur, en haalt de radiatorknop er af zodat deze volledig open staat.
Dat zou als fix ook wel kunnen werken, echter dan zit in dit geval de verdeler voor woonkamer nog steeds achter een 15mm pijp en dat gaat geen enkele warmtepomp leuk vinden. Prima voor hoge temperatuur-laag debiet van CV ketel (met veel menging in de verdeler), ik verwacht dat dit problematisch worden voor een laag temperatuur-hoog debiet van een warmtepomp (met zo min mogelijk menging in verdeler)
@DennisDCT Dit is puur om je erop attent te maken, wellicht dat het kan werken in huidige situatie; maar als het niet werkt, dan ligt het niet aan de Quatt maar aan je afgifte

• medu80
  • Nu online
Ik wil best helpen, maar dit is geen hoe stel ik mijn verdeler optimaal in voor maximale flow topic. Het is en blijft een ervaringen met Quatt. Dus laten we daarmee verder gaan.

• Toby-Wan
wanneer je andere warmtepomp topics erop naslaat kom je eigenlijk op de volgende 'vuistregels' wat betreft vloerverwarming:
- beste pomp is geen pomp (laat de warmtepomp maar pompen)
- beste menging is geen menging (laat de warmtepomp maar direct zijn aanvoertemperatuur de vloer in stoppen)

wanneer je beide kan oplossen, snijdt het mes aan twee kanten:
1) de warmtepomp kan op een lagere aanvoertemperatuur maken, want wordt niet meer gemengd met koude retour uit de vloer. dus hogere COP, minder kwijt aan elektra
2) geen pomp, wederom minder kwijt aan elektra

sommige verdelers zijn makkelijk om in te stellen of om te bouwen, andere minder.

• okijokii
  • Niet online
medu80 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:25:
Ik wil best helpen, maar dit is geen hoe stel ik mijn verdeler optimaal in voor maximale flow topic. Het is en blijft een ervaringen met Quatt. Dus laten we daarmee verder gaan.
Dat begrijp ik hoor, maar ben voor nu alleen nog even benieuwd nav je opmerking of ik dat knopje in deze stand moet laten staan ook zonder de Quatt :9

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 16:19
Farhang schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:15:
Ik heb eindelijk mijn technisch gesprek gehad na 9 maanden op wachtlijst, helaas net na de prijsverhoging.

Nu zit ik in de clinch met installatie mogelijkheden. er zijn 3 opties

1) installatie op dakkapel 2e verdieping wat op zolder staat direct boven de CV ketel
2) installatie op balkon op 1e verdieping, voor kinderslaapkamer
3) installatie zijgevel t.h.v. 2e verdieping (een hoekhuis)

Optie 1) heeft voordeel dat het direct boven CV ketel staat, muurdoorboring eenvoudig, geen slaapkamer voor geluidsoverlast. Nadeel is dat voor de steiger op balkon 3 meter nodig is, maar 2,75m beschikbaar.
Optie 2) eenvoudige installatie, echter moeten ze leiding door plafond kinderkamer, en dan door muur kinderkamer naar buiten toe boren. En staat direct achter kinderkamer (op balkon). Vind dit lelijk (net alles gestuct), en maak me zorgen over geluidsoverlast en zelfs warmteisolatie door verbinding met buiten.
Optie 3) zelfde voordelen als optie 1 qua geluid, maar ook daar geven ze aan 3meter bij 2 meter voor steiger nodig te hebben. Terwijl 3 meter breedte kan maar paadje 1meter diep is.

Uiteraard kiest Quatt voor op 2), makkelijke installatie voor hen.

Voor mij is dat echt geen optie met geluidsoverlast en opening richting buitenmuur in de kinderkamer.

Naar mijn idee zou optie 1 moeten kunnen aangezien er ook gewoon steigers zijn van 2 en 2,5 meter. En optie 3 zelfs mogelijk omdat steiger standaard diepte maat van 0,75meter heeft (1 meter beschikbaar).

Maar persoon van installatie gesprek is heel stellig, het wordt optie 2 of niet.

Ik denk er zelfs aan zelf een partij in te huren om steiger van 2,5m te bouwen voor hun installatie. Maar gevoel dat ze dat ook weigeren.

Benieuwd hoe anderen hierover denken en/of ervaringen mee hebben met Quatt installatie.

Foto’s van mijn huis

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lastig inderdaad, ik snap je overweging. Ik zou het qua geluid ook spannend vinden. We weten ook nog niet wat de stille nachtmodus gaat brengen.

Aanbieden om zelf een steiger te regelen kan altijd, ja heb je, nee kun je krijgen. Maar uiteindelijk moeten zij de installatie voor je doen en akkoord zijn met de manier van plaatsen.

• RS83
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb vorige week een mail gehad over het inplannen van een intake. Sta heel vroeg op de lijst 7XX. Nu is mijn vraag heeft er al iemand een Quatt in combinatie met een buffervat (500 liter) en hoe werkt dat dan ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
RS83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:46:
Ik heb vorige week een mail gehad over het inplannen van een intake. Sta heel vroeg op de lijst 7XX. Nu is mijn vraag heeft er al iemand een Quatt in combinatie met een buffervat (500 liter) en hoe werkt dat dan ?
Je bedoelt SWW vat denk ik, een buffervat van 500 liter is een tikje overdreven.

• Ron6
  • Laatst online: 02-01 08:31
Gamepc schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:27:
Beste allen,

Heb vorige week videogesprek gehad over installatie van de Quatt 4kw. Ik stond 5XXX op de wachtlijst.

Mijn situatie:

Toen werd aangegeven dat de Quatt ook op de grond geplaatst kan worden. Echter krijg ik nu bericht dat de volgende situatie kan optreden waardoor er mogelijk lucht zich ophoopt in de leidingen van de de Quatt wat de doorstroom zou belemmeren.

[Afbeelding]

Dus rechts staat de Quatt (vierkant) en links de CV (rondje). Volgens installateur kan de leiding niet 2 keer door de rode lijn heen i.v.m. luchtophoping. Ik stelde voor om boven dan een lucht ventiel te plaatsen maar dit zou dus niet kunnen volgens de installateur.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kan er nu lucht komen in een gesloten watersysteem? En als dit een rieeel probleem is waarom zou een luchtventiel dan niet geplaatst kunnen worden?

Nu is de enige optie die Quatt openhoudt om op het platte dak te plaatsen, vind dit toch wel teleurstellend. De resonantie problemen zijn dan voor je eigen rekening terwijl een lucht ventieltje plaatsen en of de Quatt lucht vrij opleveren blijkbaar niet kan.
Bij mij een identieke situatie. Heb bericht gekregen dat ik een nieuw installatie gesprek krijg. Wil daarin ook voorstellen om een ontluchting op het hoogste punt te maken. Ben benieuwd wat ze zeggen...

[ Voor 19% gewijzigd door Ron6 op 07-04-2023 17:51 ]

• RS83
Wilke schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:48:
[...]

Je bedoelt SWW vat denk ik, een buffervat van 500 liter is een tikje overdreven.
Ik heb een buffervat staan van 500 liter deze word verwarmd door een houtkachel. En word gebruikt als voorverwarming voor de CV. Er zit ook een hygiëne spiraal in voor SWW. En een elektrische spiraal die aangaat als ik meer dan 3.5Kw terug lever.

• medu80
  • Nu online
okijokii schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:02:
[...]

Dat begrijp ik hoor, maar ben voor nu alleen nog even benieuwd nav je opmerking of ik dat knopje in deze stand moet laten staan ook zonder de Quatt :9
Kan in ieder geval voorlopig geen kwaad.

• jroz2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ron6 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:50:
[...]

Bij mij een identieke situatie. Heb bericht gekregen dat ik een nieuw installatie gesprek krijg. Wil daarin ook voorstellen om een ontluchting op het hoogste punt te maken. Ben benieuwd wat ze zeggen...
Wilde ze bij mij ook niet doen. Daarom de Quatt op een andere locatie dan de beoogde locatie laten plaatsen.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RS83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:56:
[...]

Ik heb een buffervat staan van 500 liter deze word verwarmd door een houtkachel. En word gebruikt als voorverwarming voor de CV. Er zit ook een hygiëne spiraal in voor SWW. En een elektrische spiraal die aangaat als ik meer dan 3.5Kw terug lever.
WP beste meteen op VVW.
Later kun je het vat evt wel als SWW buffer gebruiken.
Zo heb ik het ook aangesloten hier, WP op buffer is zonde vd COP en stilstand verlies.

• RS83
bbbrumbrum schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:01:
[...]

WP beste meteen op VVW.
Later kun je het vat evt wel als SWW buffer gebruiken.
Zo heb ik het ook aangesloten hier, WP op buffer is zonde vd COP en stilstand verlies.
Bedoel je dan het buffervat helemaal loskoppelen van de vloerverwarming?

De andere opties zouden zijn;

Retour vloerverwarming via onderste spiraal in buffervat

Warmte pomp buffervat constant op 55 graden houden ( word in de zomer vrijwel niet gebruikt omdat de elektrische spiraal het vat op 65 graden houd) ( uurtarief contact)

• bbbrumbrum
  • Niet online
RS83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:23:
[...]

Bedoel je dan het buffervat helemaal loskoppelen van de vloerverwarming?

De andere opties zouden zijn;

Retour vloerverwarming via onderste spiraal in buffervat

Warmte pomp buffervat constant op 55 graden houden ( word in de zomer vrijwel niet gebruikt omdat de elektrische spiraal het vat op 65 graden houd) ( uurtarief contact)
Nee, daar zul je een actieve scheiding moeten maken dmv 2- of 3weg klep. Of een mengklep.
Maar zoals ik voorstelde is de 'normale' all-electric opstelling, dus de WP stuurt de 3-weg klep aan die wisselt tussen VVW en SWW/hygienevat.

(PV) contact kun je beter aan de WP hangen, die doet het in de zomer zeker 3 keer efficienter dan de spiraal.

Maar dit word allemaal veel te speciaal voor Quatt, en terecht.

Er is geen tussenweg, of je hangt hem aan het vat en accepteert dat je COP minder is (maar je accepteerd nu ook COP1, dus dat lijkt je niet zo dwars te zitten). Of niet.

• Ton de Waal
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-11-2024
Mike & Robert, bedankt. Wat een geweldige TEAM. CHAPEAU.
Mooi op de afgesproken tijd op de stoep. Eerst lekker even koffie en doorspreken wat er gedaan gaat worden. Wij bespraken onze zorgen over het boren van een gat door de buitenmuur. Ze hadden een goed oor voor onze zorg dat de beplating van de buitenmuur beschadigd zou raken. Hun motto "we voeren de werkzaamheden zo uit zoals we het bij onszelf thuis ook zouden doen". Aan de slag en doorgaan, we hebben geen moment getwijfeld aan de wijze waarop de mannen aan de slag gingen en de Quatt installeerden. Toen het grote moment: meneer we gaan het systeem vullen. Tijdens het vullen zo nieuwsgierig als wij waren het dak op gegaan om te kijken hoe de Quatt geïnstalleerd stond. OEPS, Quatt niet op de gewenste plek. Dit was geen enkel probleem, alle leidingen weer los en Quatt een paar meter verplaatst en opnieuw aangesloten. Alles top geregeld alle materialen aanwezig en alles werkend. Quatt staat nu lekker te snorren en cv-ketel is nog niet aan geweest. Ohja uurtje na plaatsing kwam de bevestiging van de aanvraag van de subsidie door Quatt al binnen. Hebben we geluk gehad of is dit het standaard resultaat van Quatt. Ik hoop voor iedereen het laatste 😀Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLVwHuytP8JDIP5Q9uy1jCIxMWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxYhGokxf0nPLXJ53LuDrRea.jpg?f=fotoalbum_large

• RS83
bbbrumbrum schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:26:
[...]

Nee, daar zul je een actieve scheiding moeten maken dmv 2- of 3weg klep. Of een mengklep.
Maar zoals ik voorstelde is de 'normale' all-electric opstelling, dus de WP stuurt de 3-weg klep aan die wisselt tussen VVW en SWW/hygienevat.

(PV) contact kun je beter aan de WP hangen, die doet het in de zomer zeker 3 keer efficienter dan de spiraal.

Maar dit word allemaal veel te speciaal voor Quatt, en terecht.

Er is geen tussenweg, of je hangt hem aan het vat en accepteert dat je COP minder is (maar je accepteerd nu ook COP1, dus dat lijkt je niet zo dwars te zitten). Of niet.
Ik accepteer in principe alleen een COP1 als het tarief negatief is. Ben benieuwd of Quatt de scheiding kan maken tussen vvw en sww.

• bbbrumbrum
  • Niet online
RS83 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:57:
[...]

Ik accepteer in principe alleen een COP1 als het tarief negatief is. Ben benieuwd of Quatt de scheiding kan maken tussen vvw en sww.
Maar het tarief is nooit negatief na belasting. Kijk niet elke dag, maar dit jaar nog niet onder de ~€0,10 gezien.

Quatt kom later met all-electric upgrade. CiC heeft al 3-wegklep aansluiting.

• Samsam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2025
Vandaag installatie gehad. Aardige kerels die op zich netjes werken. Bij de opname divers keren gesproken over aantal benodigde aanslutingen. Is me verzekerd dat in mijn geval met bedrade lyric t6 2 stekker aansluitingen nodig waren. Blijken er 4 te zijn…..🙈.
Dan die lyric.. wat een k.t ding. Temperatuuraanwijzing maakt sprongen van hele graden. Vond de intergas thermostaat ook niet alles, maar heilig en handig vergeleken met die lyric.
In de topic is het meerdere keren aan de orde geweest, maar vind het toch bizar dat de ketel iedere keer kort aan moet voordat de quatt start.
Nr 14xx in de rij. Aantal keren contact gehad met quatt, waarom ik niets hoorde en ze wel hogere nummer deden. Toen ging het opeens snel.

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:51
Zit net op de site te kijken bij FAQ, de prijs gaat per 1 mei weer omhoog (2699 voor 4kw, 3599 voor 8kw).

Voor diegene die nog geen gesprek hebben gehad, is het misschien de poging waard om contact te zoeken en een gesprek vóór 1 mei te vragen, zodat je nog enigszins korting geniet?

• NIB0R
Fvhagen schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 06:59:
Zit net op de site te kijken bij FAQ, de prijs gaat per 1 mei weer omhoog (2699 voor 4kw, 3599 voor 8kw).

Voor diegene die nog geen gesprek hebben gehad, is het misschien de poging waard om contact te zoeken en een gesprek vóór 1 mei te vragen, zodat je nog enigszins korting geniet?
Ik heb ook even in de faq gezocht en zie wat jij zegt niet terug. Ik zie wel de genoemde 1 mei. Maar waar zie jij staan dat die 1 mei de peildatum is voor het intake gesprek? Misschien is het wel de preorder plaatsings datum. Daar is quatt niet duidelijk in.

• Fvhagen
NIB0R schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:01:
[...]

Ik heb ook even in de faq gezocht en zie wat jij zegt niet terug. Ik zie wel de genoemde 1 mei. Maar waar zie jij staan dat die 1 mei de peildatum is voor het intake gesprek? Misschien is het wel de preorder plaatsings datum. Daar is quatt niet duidelijk in.
Klopt staat er niet, maar baseer ik op het feit dat dat bij de recente prijsverhoging ook het geval is geweest. Mensen met pre order kregen ook ineens de hogere prijs geoffreerd.

• NIB0R
Fvhagen schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:02:
[...]

Klopt staat er niet, maar baseer ik op het feit dat dat bij de recente prijsverhoging ook het geval is geweest. Mensen met pre order kregen ook ineens de hogere prijs geoffreerd.
Die faq post is meer dan een week geleden geüpdatet staat er. Ik denk dat het dezelfde verhoging is maar dan voor nieuwe klanten. En nu met een concrete overgangsdatum van 1 mei om nog wat nieuwe kopers over de streep te trekken.

Edit: link naar besproken bron: https://support.quatt.io/...wat-kost-een-quatt-hybrid

[ Voor 9% gewijzigd door NIB0R op 08-04-2023 08:12 ]

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 21:08
Ik heb afgelopen week mijn videocall gehad, en kreeg daarna een offerte met onder het kopje ‘wat gaat het kosten?’ Een besrag van 5399,-. Als ik daar € 2700,- aan subsidie van af haal kom ik op 2699,-.

Dit terwijl ik twee weken geleden een mail kreeg van quatt dat ik 2499,- zou moeten betalen. Erg vreemd, heb al navraag gedaan bij quatt maar de reactie laat op zich wachten, terwijl ze bij de vorige mails redelijk snel waren.

• Fvhagen
N3OREJ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:17:
Ik heb afgelopen week mijn videocall gehad, en kreeg daarna een offerte met onder het kopje ‘wat gaat het kosten?’ Een besrag van 5399,-. Als ik daar € 2700,- aan subsidie van af haal kom ik op 2699,-.

Dit terwijl ik twee weken geleden een mail kreeg van quatt dat ik 2499,- zou moeten betalen. Erg vreemd, heb al navraag gedaan bij quatt maar de reactie laat op zich wachten, terwijl ze bij de vorige mails redelijk snel waren.
Recht toe recht aan offerte? Of extra’s zoals extra leidingwerk of extra boorgaten bijv. Anders is het wel vreemd inderdaad.

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 21:08
Recht toe recht aan, geen bijzonderheden. Kan me voorstellen dat niet iedereen het ziet? Ik zie het staan als ik op “Bekijk en betaal offerte” in de mail klik, en dan helemaal onderaan op de website die ik te zien krijg.
Pagina: 1 ... 79 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.