één heel belangrijk ding, heel goed isoleren, de standaard isolatie van Quatt is bij deze lengte echt onvoldoende (zeker als deze buitenom loopt).Toml83 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:39:
afgelopen dinsdag gesprek gehad. Dit verliep goed en werd de tijd voor genomen. De eerste aangewezen plek door mij zelf, kon helaas niet door het te grote formaat van de quatt (zelf niet goed berekend). Optie 2 was tegen de gevel aan. Daarbij zou de afstand naar de CV (zolder) minder dan 8 meter zijn. En verder moest ik zorgen voor 3 stopcontacten voor de aansluiting, naast de CV ketel. 1 voor de quatt, de ander voor de CIC en de derde wist hij nog niet...
Echter willen we nu toch de locatie van de Quatt wijzigen naar begane grond (harde eis van de vrouw).
Waarbij de afstand naar de CV ketel langer wordt dan 8 meter. Naar zolder is al +8 meter en dan daar naar binnen tot de ketel +5 meter. Iemand ervaring met de deze lengtes en garantie tot goede werking?
m.b.t. de stopkontacten een vraag, op welke groep ga je deze installeren, mijn advies : in ieder geval niet op de zelfde groep plaatsen als je CV (ook niet op dezelfde aardlek overigens). Ik zou de warmtepomp (zo ver je groepenkast dat toelaat) een aparte groep gunnen en deze met een directe kabel naar buiten en daar een werkschakelaar plaatsen (zodat je er wel bijkomt) vanuit de werkschakelaar (kost circa 20 euro) dan de warmtepomp in.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CKftPQwsv9XHrbUs2HnmtSU9.jpg?f=user_large)
ik zou hier overigens een alamat (automatische zekering in combinatie met een aardlek) nemen, Siemens heeft een spanningsonafhankelijke alamt 1-Din breed (normaal zijn deze 2-Din breed) (kost circa 40 euro).
. een ander punt wat je niet noemde maar waar ik van weet dat Quatt dat niet zelf doet is een vuil & ontluchtingsfilter (zie een aantal post terug, zijn een aantal versies langsgekomen), advies van andere tweakers is om dan tijdens de installatie dat netjes aan de monteurs te vragen (goed gevulde koek zou blijkbaar helpen).
wat ik begreep hebben de meeste deze of nieuw of tweede hands (via tweakers of marktplaats) gekocht, bij warmteservice kost deze 178 euro (wit of zwart) dat is dacht ik een stuk weiniger dan bij Quatt, tweede hands zag ik prijzen van rond de 100-150 euro.En hebben jullie de thermostaat lyric zelf aangeschaft en door hen laten installeren?
Ik heb contactpersoon van het gesprek gemaild en via de chat dit bericht achter gelaten. Nu maar hopen dat ze dit oppakken. Een telefoonnummer had wat makkelijker geweest.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
.
:strip_exif()/f/image/KJVXVfwZbCmK5MGQf9AReBYV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/xy1a2hrfgkvO69PmLNtqJaX2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DMngIkI7vOz33ss8fI8QEUUL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kjcw4hEk7RviicuIJtTjfVEt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wotu5oeSOB8ORJ9U5bYK8n31.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zMIfGixowI2RJ7sIjES0oG1S.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QzxTEM3ZyIME6f88nsHRpU6z.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RGsGTcp5nUo3VR7fhVGzlSMT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/79u6b8kBr22Ahp4MPOdmc6Fl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jVKVATq0VeskA94VaGgrHk5f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/InKnt0UyrylBzN2HtGloUPRH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6nFmVZKYsgYP4QRdZkERt42G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8HrDXDcJeohgsEzYd5me3lTG.jpg?f=fotoalbum_large)