O
[ Voor 98% gewijzigd door burgerfreerk op 07-12-2022 00:41 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door burgerfreerk op 07-12-2022 00:41 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb ook mijn huis voorzien van de Heimeier Eclipse maar wat is de reden dat je daar niets aan hebt in combinatie met een warmtepomp? De radiatoren blijven toch ook met een warmtepomp dan goed ingeregeld?medu80 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:34:
@Pbure97 Het hangt een beetje van je huis af, isolatie, vloerverwarming etc. 8KW is al wel heel veel voor een hybride, dat zit je al meer richting de full-electric. Ik heb de 4.5KW puur als 70% van de tijd verwarmen, gezien ik vloerverwarming heb. Ik kan mijn huis opwarmen met de ATAG i28ECZ in geforceerd laaglast dat is rond de 35 graden.
Wat wel zonde is, dat ik mijn gehele huis heb voorzien van de Heimeier Eclipse waar je nu dus geen ene K*T aan hebt.
Omdat ze de flow enorm beperken. Achteraf had ik beter de Eclipse 300 moeten halen. Gezien ik radiatoren heb met speedcomfort is een enorme flow beter.Lasoul schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:28:
[...]
Ik heb ook mijn huis voorzien van de Heimeier Eclipse maar wat is de reden dat je daar niets aan hebt in combinatie met een warmtepomp? De radiatoren blijven toch ook met een warmtepomp dan goed ingeregeld?
17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6
Die delta T van 20 red je met lage temperatuursverwarming sowieso al niet. Ik stook hier met 35 graden aanvoertemperatuur, dan zou ik het met 15 graden retour moeten krijgen. In de praktijk zit je eerder op een delta T van 10 of kleiner.ds23man schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:58:
Je loopt met een hybride systeem tegen een leuk probleem aan. Als de WP draait wil je een lage delta T hebben, dus veel flow. Als de ketel draait wil je veel minder flow hebben omdat anders de ketel niet condenseert. Dus op welke flow regel je het afgiftesysteem in? De WP wil graag 5 graden verschil tussen aan en afvoer, de CV ketel 20.
De meeste mensen die op hybride overgaan hebben geen LTV.Insert12 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:25:
[...]
Die delta T van 20 red je met lage temperatuursverwarming sowieso al niet. Ik stook hier met 35 graden aanvoertemperatuur, dan zou ik het met 15 graden retour moeten krijgen. In de praktijk zit je eerder op een delta T van 10 of kleiner.
Is voor beiden niet van belang dat de temperatuur van het retourwater in de warmtewisselaar zo laag mogelijk is / ergo, dat er zoveel mogelijk warmte aan het huis is afgegeven, maar ook dat de flow zo hoog mogelijk is?ds23man schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:58:
Je loopt met een hybride systeem tegen een leuk probleem aan. Als de WP draait wil je een lage delta T hebben, dus veel flow. Als de ketel draait wil je veel minder flow hebben omdat anders de ketel niet condenseert. Dus op welke flow regel je het afgiftesysteem in? De WP wil graag 5 graden verschil tussen aan en afvoer, de CV ketel 20.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
De rode punten zijn de Quatt aan en afvoerleidingen die op hun beurt weer tussen de CV ketel retourleiding zijn aangesloten .michielsweb schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:23:
[...]
enig kans dat je fotos wilt delen van de connecties op je verwarmingsysteem ?
:strip_exif()/f/image/B4drLx1EjOR8eJv1uBObxpQx.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf de vuilfilter geplaatst, of zat deze er al in?
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Ik denk dat ik met mijn standaard Eclipse in combinatie met Quatt een heel eind kom. De Eclipse gaat standaard tot 150 l/h en de Eclipse 300 gaat tot 300 l/h. Als ik naar de instellingstabel van beide kijk dan hebben ze een grote overlap en kun je voor kleine capaciteit radiatoren prima de Eclipse instellen voor een delta-T van 5 (met bijbehorende flow). De Eclipse 300 is vooral bruikbaar voor grote capaciteit radiatoren met hoge flow of middelgrote radiatoren met boosters waardoor de capaciteit van de radiator wordt verhoogd.medu80 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:51:
[...]
Omdat ze de flow enorm beperken. Achteraf had ik beter de Eclipse 300 moeten halen. Gezien ik radiatoren heb met speedcomfort is een enorme flow beter.
:fill(white):strip_exif()/f/image/V6XqS8xaJJ7RQi0N6ERil6O2.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/W7AfrTVZMl4ERRBHIeLkAkim.png?f=user_large)
[ Voor 54% gewijzigd door zverdier op 07-12-2022 13:12 ]
Als je iets naar boven leest, dan zie je dat bij burgerfreerk de Quatt op Toon is aangesloten.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:
Ik krijg net (helaas) te horen dat onze (vrij oude) Nefit Moduline 400 ook niet compatibel is met Quatt.
De Honeywell vind ik toch wel weer een heel prijzig apparaat. Nu waren wij in onze vorige woning best wel fan van de Eneco Toon, en ik zit er al een poosje over na te denken weer een (mogelijk gerootte) Toon op te hangen. Weet iemand of deze wel samengaat met Quatt?
Krijg ook net te horen dat de Tado nog niet goed ondersteund wordt. Dit zou wel in toekomst zo zijn.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:
Ik krijg net (helaas) te horen dat onze (vrij oude) Nefit Moduline 400 ook niet compatibel is met Quatt.
De Honeywell vind ik toch wel weer een heel prijzig apparaat. Nu waren wij in onze vorige woning best wel fan van de Eneco Toon, en ik zit er al een poosje over na te denken weer een (mogelijk gerootte) Toon op te hangen. Weet iemand of deze wel samengaat met Quatt?
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.
Dat lijkt mij inderdaad de bypass van de CV ketel, zodat niet alle flow door CV ketel hoeft. Je zit ook de terugslagklep daar zittenburgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:33:
[...]
Op de foto is ook te zien ( groene stippen) dat er een leiding ( brug ) is geplaatst tussen de CV aan en retourleiding
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
kijk dit wou ik zien geeft een mooie indicatie. hoe een instalatieeruit ziet super bedanktburgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:33:
[...]
De rode punten zijn de Quatt aan en afvoerleidingen die op hun beurt weer tussen de CV ketel retourleiding zijn aangesloten .
Op de foto is ook te zien ( groene stippen) dat er een leiding ( brug ) is geplaatst tussen de CV aan en retourleiding, tenminste, dat was er niet dacht ik voor de installatie van de Quatt, hier raak je me ook kwijt hoor...[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is me nog steeds onduidelijk waarom een Honeywell T6 WEL werkt met een quatt en elke andere opentherm of aan/uit thermostaat NIET. Er zit absoluut geen magic in die Honeywell. Enige dat ik kan bedenken is het limiteren van het aantal schakelmomenten. Maar zolang Quatt zelf niet kan aangeven wat ze precies nodig achten in een “compatible” thermostaat zou ik even afwachten met switchen.berrieberrie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:04:
[...]
Krijg ook net te horen dat de Tado nog niet goed ondersteund wordt. Dit zou wel in toekomst zo zijn.
Bij bespreken van instalatie was dit nog geen probleem.....?
Ik heb een Remeha Isense, die werkt ook.olafmol schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:57:
[...]
Het is me nog steeds onduidelijk waarom een Honeywell T6 WEL werkt met een quatt en elke andere opentherm of aan/uit thermostaat NIET. Er zit absoluut geen magic in die Honeywell. Enige dat ik kan bedenken is het limiteren van het aantal schakelmomenten. Maar zolang Quatt zelf niet kan aangeven wat ze precies nodig achten in een “compatible” thermostaat zou ik even afwachten met switchen.
Tnx. Al vraag ik me wel af of (OT) modulatie überhaupt veel nut heeft met een WP. WAR stookcurves lijken me veel efficiënter.HBO88 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:08:
[...]
Ik heb een Remeha Isense, die werkt ook.
Het opentherm werkt, want voorheen zag ik op mijn thermostaat geen buitentemperatuur, nu wel.
Niet switchen is niet echt een optie, want dan wordt je installatie uitgesteld. Ik zie die Honeywell niet zitten, een (gerootte) Toon op marktplaats op de kop tikken vind ik een stuk interessanter.olafmol schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:57:
[...]
Het is me nog steeds onduidelijk waarom een Honeywell T6 WEL werkt met een quatt en elke andere opentherm of aan/uit thermostaat NIET. Er zit absoluut geen magic in die Honeywell. Enige dat ik kan bedenken is het limiteren van het aantal schakelmomenten. Maar zolang Quatt zelf niet kan aangeven wat ze precies nodig achten in een “compatible” thermostaat zou ik even afwachten met switchen.
[ Voor 16% gewijzigd door onlinaius op 07-12-2022 13:30 ]
Dank je, dat detail had ik gemist!jroz2001 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:03:
[...]
Als je iets naar boven leest, dan zie je dat bij burgerfreerk de Quatt op Toon is aangesloten.
Goed idee, ik ga ze denk ik maar eens lastig vallen met een emailtje over de ondersteunde modellen. Mocht hier meer informatie uit komen dan post ik die uiteraard hier.nietwijk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:28:
Als je een Quatt wilt lijkt de thermostaat me geen probleem. Die dingen kosten een paar tientjes op Marktplaats en een "connected" versie iets meer, maar nog steeds "peanuts" als je het zelf regelt. Er zitten 2 draadjes aan. Zo moeilijk is dat niet. In 5 minuten opgehangen. Tegen de tijd dat ze komen installeren vragen welke thermostaat ondersteund wordt. Kies een thermostaat die je aanstaat uit het lijstje en prik die op je muur voordat ze langskomen. Je kan ook nu al vragen om een lijstje met ondersteunde thermostaten.
Weet niet zeker of deze eerder gepost is, maar hierbij een lijstje met welke slimme thermostaten wel/niet kunnen. Wellicht uitbreiden met andere merken om compleet te maken.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:32:
[...]
Goed idee, ik ga ze denk ik maar eens lastig vallen met een emailtje over de ondersteunde modellen. Mocht hier meer informatie uit komen dan post ik die uiteraard hier.
[ Voor 16% gewijzigd door nietwijk op 07-12-2022 13:42 ]
Ja, dat bericht hebben zo ook zo ongeveer via mail gestuurd, met de vraag of ik wilde wachten of switchen van thermostaat.nietwijk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:37:
[...]
Weet niet zeker of deze eerder gepost is, maar hierbij een lijstje met welke slimme thermostaten wel/niet kunnen. Wellicht uitbreiden met andere merken om compleet te maken.
Post je het antwoord hier?onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:41:
[...]
Ik heb ze ondertussen een bericht gestuurd met de vraag welke thermostaten geschikt zijn voor Quatt.
Hier ook een gesprek en de offerte gehad maar bij mij adviseren ze wel de gateway-16jroz2001 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:03:
[...]
Als je iets naar boven leest, dan zie je dat bij burgerfreerk de Quatt op Toon is aangesloten.
Goedkoop alternatief is de Honeywell Round Modulaton. Daarnaast vraagt Quatt een veel te hoge prijs voor de T6. Even Googelen en je vindt hem een stuk goedkoper, of even Marktplaats afspeuren.
Bij mij doen ze moeilijk over de Remehe Etwist, ook als ik daarop een gateway aansluit, waardoor die gewoon als OpenTherm functioneert...
Ik begin te vermoeden dat het vooral om specifieke OpenTherm implementaties gaat, die beter of slechter werken met Quatt. Wat natuurlijk vreemd is, aangezien OT een "standaard" is, waar je compatible mee bent of niet.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:41:
[...]
Ja, dat bericht hebben zo ook zo ongeveer via mail gestuurd, met de vraag of ik wilde wachten of switchen van thermostaat.
Toen deze FAQ pagina hier gisteren gepost werd had ik geen problemen verwacht, aangezien ik de 15 jaar oude Nefit hier absoluut niet zou willen omschrijven als 'slimme thermostaat', maar kennelijk geeft deze ook problemen.
Ik heb ze ondertussen een bericht gestuurd met de vraag welke thermostaten geschikt zijn voor Quatt.
eTwist direct op Remeha ketel gaat via R-bus, dus logisch dat er iets tussen moet. Ik heb specifiek gevraagd of het werkt met Gateway ertussen, waarop het antwoord 'nee' was. Erg vreemd dit...gerthallink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:24:
[...]
Hier ook een gesprek en de offerte gehad maar bij mij adviseren ze wel de gateway-16
Heb nu de eTwist direct op de remeha ketel aangesloten maar daar moest van Quatt dus een gateway tussen i.v.m open therm
burgerfreerk schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:47:
De Quatt is vandaag geïnstalleerd.
Aangezien ik geen pilot ben mag ik als eigenaar zaken delen, echter ik ben geen Tweaker, ik lees graag mee op dit forum en zuig de info ook op maar als het technisch wordt schiet ik snel tekort.
.....
foto hoe het word geleverd? kan dat? pleaseBiondonl schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:25:
Ook hier de hele installatie vandaag bezorgt van Quatt.morgen de installatie.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Ohnee, de app heeft ( nu nog ) weinig toegevoegde waarde, je ziet of de Quatt actief is ( er is dan een flow in de leidingen) en je kunt de nachtmodus 19.00 -07.00 of 24/7 laten lopen, verder kan er nog niet veel.paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:16:
@burgerfreerk welke gegevens kun je nou uit je app toveren?
Kun je zaken zien als verbruik? of energieopwek oid?
wisten we almedu80 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:19:
in een doos
Als ik de FAQ lees gaat het niet om de standaard, maar om het regelgedrag.medu80 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:35:
OT hoort een standaard te zijn. Maar elke fabrikant heeft zijn variaties en kleine aanpassingen.
[ Voor 13% gewijzigd door ultramarine op 07-12-2022 18:21 ]
Dat kan ik bevestigen_JGC_ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:24:
[...]
. Denk dat zo'n iSense ook prima de Quatt kan aansturen.
😂MacD007 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:17:
[...]
foto hoe het word geleverd? kan dat? please
Als je in de komende jaren 1 miljoen warmtepompen denkt weg te zetten is het niet raar dat je de eerste 1000 als pilot zietburgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:37:
Vreemd, ik ontving ook net een mail met als aanhef beste pilot deelnemer...echt vreemd, dit is de eerste keer dat ik zo genoemd wordt.
[ Voor 29% gewijzigd door michielsweb op 07-12-2022 19:16 ]
Of ze zijn bij jou vergeten met je te overleggen of je vroege levering wilt door pilot klant te worden.. hoe dan ook, jij bent het niet, dus dat is best leuk! Kun je misschien wat meer beeldmateriaal delen? Fotos van de unit buiten, de CiC en hoe dat zit, en wat screenshots van wat je nu eigenlijk ziet in de app?burgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:37:
Hmmm, ben ik de enige die geen pilot deelnemer was?
Vreemd, ik ontving ook net een mail met als aanhef beste pilot deelnemer...echt vreemd, dit is de eerste keer dat ik zo genoemd wordt.
Misschien dat ik de plek heb ingenomen van een pilot deelnemer zonder dat dit in de administratie van Quatt is aangepast...
Oost west, 127.0.0.1 best!
yep, eensmichielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:06:
Ik deel die mening, zo een foto als een aansluiting. geeft eerder vertrouwen dan geen vertrouwen. want eerlijk gezegt. " zoveel goedkoper is de quatt niet meer.
en gelet op het feit dat ik binnen nu en een week of 2 afspraak heb met remeha na een mail van afgelopen zondag met de aanvraag, is het aan quatt om juist meer info vrij tegeven. want juist deze instalatie fotos bieden vertrouwen zelfs als je erbij zegt dat het nog pilot installs zijn
ik kom nu op een punt aan dat quatt juist op het onderscheid begint te verliezen plus het feit dat remeha monteurs in persoon komen voor een advies. tussen full elec en hybride.
kosten 50 euro die dan weer aftrekbaar zijn.
bij order
zonder reclame ideeen he, want ik twijfel nog tussen 3 bedrijfen inclusief de quatt. ik doel dan ook meer op de geslotenheid van quatt
Ja en nee. Een simpele 'basis' installatie is door Quatt altijd voorgespiegeld. Ze zouden vooral het onderscheid maken op 'slim' en 'de app'.paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:04:
En als je zoals sommigen hier een installatie wenst anders dan dat quatt levert (lees: spullen ophangen, aansluiten, aanzetten en naar de volgende) dan ben je denk ik niet hun (type) klant.
Dat kan dan verschil van interpretatie zijn.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:14:
[...]
Ja en nee. Een simpele 'basis' installatie is door Quatt altijd voorgespiegeld. Ze zouden vooral het onderscheid maken op 'slim' en 'de app'.
Dat is tenminste hoe ik het altijd heb begrepen: basis warmtepomp met basisaansluiting en de personalisatie doe je via de app.
Een vriend van mij werkt bij Remeha en kan veel warmtepompen verkopen, maar geen leveren. Ben benieuwd hoe dit bij jou zal gaan.michielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:06:
Ik deel die mening, zo een foto als een aansluiting. geeft eerder vertrouwen dan geen vertrouwen. want eerlijk gezegt. " zoveel goedkoper is de quatt niet meer.
en gelet op het feit dat ik binnen nu en een week of 2 afspraak heb met remeha na een mail van afgelopen zondag met de aanvraag, is het aan quatt om juist meer info vrij tegeven. want juist deze instalatie fotos bieden vertrouwen zelfs als je erbij zegt dat het nog pilot installs zijn
ik kom nu op een punt aan dat quatt juist op het onderscheid begint te verliezen plus het feit dat remeha monteurs in persoon komen voor een advies. tussen full elec en hybride.
kosten 50 euro die dan weer aftrekbaar zijn.
bij order
zonder reclame ideeen he, want ik twijfel nog tussen 3 bedrijfen inclusief de quatt. ik doel dan ook meer op de geslotenheid van quatt
2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++
jep ben ik ook bang voor , daarin tegen kan quatt en andere firma's het ook niet.okijokii schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:21:
[...]
Een vriend van mij werkt bij Remeha en kan veel warmtepompen verkopen, maar geen leveren. Ben benieuwd hoe dit bij jou zal gaan.
Er zijn zat warmtepompen op voorraad hoor. In heel Europa. Je moet alleen iemand vinden die op korte termijn tijd heeft, maar idd, ook bij Quatt sta je op een (immense) lijst.michielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:04:
[...]
jep ben ik ook bang voor , daarin tegen kan quatt en andere firma's het ook niet.
Op de één of andere manier lukt het Quatt blijkbaar wel 🤷michielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:04:
[...]
jep ben ik ook bang voor , daarin tegen kan quatt en andere firma's het ook niet.
2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++
Ach, begin mei 3 Vaillants besteld. Morgen komt de laatste binnen.....michielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:04:
[...]
Ik wil hier toch wel bij aansluiten. Ik ben overtuigd van de wil en kunnen van het bedrijf en kijk enorm uit naar het moment. Tot het moment lees ik elk stukje info, al lees ik dat tig keer. Daar krijg ik het warm van. De geheimzinnigheid snap ik deels vanuit voorzichtigheid en het goed willen presenteren. Alleen ik zou ervoor willen pleiten gwn te erkennen dat:onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:47:
[...]
Als je in de komende jaren 1 miljoen warmtepompen denkt weg te zetten is het niet raar dat je de eerste 1000 als pilot ziet![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp waar de geheimzinnigheid van Quatt vandaan komt. Als ik de ervaringen van de huidige gebruikers lees maakt dat me eerder enthousiaster dan minder enthousiast, en ook een stuk zekerder dat het 'allemaal goed komt', dan voorheen.
Mijn twijfels zijn door de ervaringen grotendeels weg, het enige kleine negatieve puntje wat ik heb gehoord is de functionaliteit van de app, maar ik neem aan dat ook dit in de toekomst wel goed komt, en zelfs als dit niet goed komt is het geen dealbreaker (hoewel ik dan wel de cv ketel fysiek ga uitschakelen om te voorkomen dat deze mee gaat helpen bij de verwarming).
Ik ook. Ik vind alle geheimzinnigheid vooral verdacht.DennisDCT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:22:
Ik hoop op een omslag… 🙏😎
heel realisties gezien. denk ik niet dat remeha en anderemerken ook niet uitleveren. alleen de productie is niet in evenwicht met vraag.okijokii schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:07:
[...]
Op de één of andere manier lukt het Quatt blijkbaar wel 🤷
De app staat in de app store inderdaad, hij is alleen te activeren door een QR code vanaf je CIC én toestemming van de installateur ( dus als de installatie afgerond is ).geerttttt schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:26:
[...]
Of ze zijn bij jou vergeten met je te overleggen of je vroege levering wilt door pilot klant te worden.. hoe dan ook, jij bent het niet, dus dat is best leuk! Kun je misschien wat meer beeldmateriaal delen? Fotos van de unit buiten, de CiC en hoe dat zit, en wat screenshots van wat je nu eigenlijk ziet in de app?
En hoe kom je eigenlijk aan de app, staat die in de app store?
/f/image/OgaFEi1tsoIPpGkDOiq1ONvr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PF6jdAvTF0AkJkuOWujqPUmx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RC37lkHUNpqXkTTbvI8iCx1v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LdcJUHJ2xD5cTEzf4Bvek1oo.png?f=fotoalbum_large)
maar wordt verder niet gespecificeerd.[ Voor 3% gewijzigd door burgerfreerk op 07-12-2022 22:09 ]
Hij raakt veel klanten kwijt door het niet kunnen leveren. Is echt een groot probleem momenteel en het einde daarvan nog niet in zicht, volgens hem. Ik heb verder geen belangen, ik schrijf hier op wat ik hoor.michielsweb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:49:
[...]
heel realisties gezien. denk ik niet dat remeha en anderemerken ook niet uitleveren. alleen de productie is niet in evenwicht met vraag.
Fijn die rvs slangen blijven de luchtbelletjes zo lekker in hangen .burgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:33:
[...]
De rode punten zijn de Quatt aan en afvoerleidingen die op hun beurt weer tussen de CV ketel retourleiding zijn aangesloten .
Op de foto is ook te zien ( groene stippen) dat er een leiding ( brug ) is geplaatst tussen de CV aan en retourleiding, tenminste, dat was er niet dacht ik voor de installatie van de Quatt, hier raak je me ook kwijt hoor...[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door Proton_ op 08-12-2022 11:14 . Reden: Quotefix ]
En dan de hamvraag: hoelang zijn ze bezig geweest?HBO88 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:41:
Ik wil straks ook wel een uitgebreide review plaatsen, maar het is nog niet af. Ik wacht nog op de frontplaat dus als ik die heb zal ik ervaringen delen.
In grote lijnen is het overigens hetzelfde als @burgerfreerk. Het draait, monteurs waren vriendelijk en hebben hard gewerkt. maar bijv. kabels is idd een aardige spaghetti. Zelf zou ik dat netter hebben gedaan ipv voor een leiding en dan weer achter eromheen zegmaar. Al met al ben ik (zeer) tevreden, zeker de prijs meewegend.
Bij Quatt denken ze er straks per koppel monteurs 2 te plaatsen per dag ,nou dat kunnen ze voorlopig wel vergeten .elke woning is anders .ds23man schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:27:
[...]
En dan de hamvraag: hoelang zijn ze bezig geweest?
En hier komt de aap uit de mouw: het verdienmodel van Quatt...jroz2001 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:54:
In mijn definitieve offerte staat overigens wel dat vanaf volgend jaar het mogelijk is om de tijdstippen van de nachtmodus aan te passen, maar dat hiervoor een abonnement nodig is van 5 á 10 euro per maand. Ik vind zelf om19:00 al overschakelen op nachtmodus wel erg vroeg...
Dat was al min of meer bekend, alleen hebben ze dit in een later stadium weer van de website gehaald.ds23man schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:56:
[...]
En hier komt de aap uit de mouw: het verdienmodel van Quatt...
gatverdamme zeg. Weeeer een toko die probeert om de klant maandelijks een klein beetje geld af te troggelen voor "extra functionaliteit" ofzo. Ik weet dat het helaas die kant op beweegt maar vind het een hele vieze en slechte ontwikkeling. Natuurlijk moeten we eerst goed weten wat er dan allemaal wel/niet in zit en wat het abbonement kost, maar gezien het gebrek aan info weet niemand dat natuurlijk.jroz2001 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:58:
[...]
Dat was al min of meer bekend, alleen hebben ze dit in een later stadium weer van de website gehaald.
[ Voor 15% gewijzigd door zverdier op 08-12-2022 09:23 ]
Van 19.00 tot 07.00 is de wettelijk verplichting voor geluidsproductie. Indien je de silence mode gebruikt mag je tussen 07.00 en 19.00 45dB op de erfgrens afgeven en tussen 19.00 en 07.00 40dBjroz2001 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:54:
In mijn definitieve offerte staat overigens wel dat vanaf volgend jaar het mogelijk is om de tijdstippen van de nachtmodus aan te passen, maar dat hiervoor een abonnement nodig is van 5 á 10 euro per maand. Ik vind zelf om19:00 al overschakelen op nachtmodus wel erg vroeg...
vanuit foto's zou ik zeggen dat die er al zat, gezien die op ander stuk leiding zit dan wat is aangepast door Quatt monteurs.onlinaius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:34:
[...]
Zelf de vuilfilter geplaatst, of zat deze er al in?
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
ik probeer zelf zoveel mogelijk voor te bereiden, zodat ik zoveel mogelijk controle heb hoe e.e.a. eruit gaat zienzverdier schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:21:
Eigenlijk is het plug en play, als alle situaties gelijk zijn, werkplek voorbereid zoals de gaten geboord Electra aanwezig leiding bereikbaar!
Laat ze spullen maar brengen dan doe ik het zelf!
bedankt voor het delen!burgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:55:
5 e screenshot, dit ziet er interessant uit, helpt Quatt te kiezen gebruik warmtepomp of cv ketel al naar gelang de prijs van stroom en gas,
Als je zelf al de boorgaten voorbereid door je muren en vloeren en ook al een vrije groep voorbereid en al een lange utp kabel neerlegt dan zal het de monteurs veel schelen .Maar de meeste mensen hebben zoiets echt niet voorbereid .zverdier schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:21:
Eigenlijk is het plug en play, als alle situaties gelijk zijn, werkplek voorbereid zoals de gaten geboord Electra aanwezig leiding bereikbaar!
Laat ze spullen maar brengen dan doe ik het zelf!
Ik ben zeker geen expert, maar eerder een leergierige enthousiast op dit gebied.Pvogel1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:07:
Wellicht weet iemand nog verder wat voor / nadelen van deze opstelling. Wellicht maakt dit mijn beslissing toch anders.
[ Voor 9% gewijzigd door onlinaius op 08-12-2022 11:38 ]
bijna raak maar net niet. Fancoils (or airco's) halen niet per se het dauwpunt naar beneden doordat ze vocht onttrekken. Het is precies andersom, zodra je beneden een bepaalde temperatuur komt zal vocht uit de lucht condenseren. Dit kan op leidingen zijn bijv. maar ook in de airco of fancoil gebeuren. Het "ontvochtigen" of klaar zijn voor "condenserend koelen" slaat vooral op het feit dat deze units een afvoer voor het condenswater hebben. Oorzaak en gevolg zijn dus precies andersomPvogel1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:07:
Ik was voornemens om te wachten op de 2x4kW + fancoil om wat extra te kunnen koelen. Nu vraag ik mezelf af of dit wijs is. Ik weet dat ik dan zou moeten wachten tot de zomer van 2023 (aldus Quatt), maar dat is niet zo’n punt.
Ik heb al veel kennis hier opgedaan, maar wat betreft fancoil is het apparaat mij nog niet helemaal duidelijk. Kan ik dit zien als een airco-unit?
Onttrekt deze ook vocht zoals een airco zodat het dauwpunt naar beneden gaat en er dus met een lagere temperatuur gekoeld kan worden?
Wellicht weet iemand nog verder wat voor / nadelen van deze opstelling. Wellicht maakt dit mijn beslissing toch anders.
Beetje Dom van mij waar gaat de UTP kabel heen naar de cic of naar de WPmichielsweb schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:46:
ik heb gewoon in mijn cv kast, een mesh wifi punt, waar ik ook 1 utp op kan aansluiten is ook een goedkope oplossing
Dit aspect maak ik me niet echt zorgen over: een klein buisje naar buiten is over het algemeen peanuts, het geeft alleen als limitatie dat de fancoil aan de buitenmuur moet, tenzij er toevallig een afvoer in de buurt is.Fr33z schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:38:
EN je fancoil dus een afvoer heeft voor het water dat er gaat ontstaan.
Dat is het heikele punt naar mijn idee: alle cv leidingen tot de fancoil moeten worden geisoleerd en alle radiatoren / vloerverwarmingleidingen moeten dicht zitten, anders is het vragen om problemen.Fr33z schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:38:
je leidingen zijn ingepakt zodat daar geen condens op ontstaat
klopt, daarom zijn er ook bijzonder weinig mensen die condenserend koelen met een warmtepomp. Je situatie moet er heel geschikt voor zijn of je moet gewoon erg je best willen doen. Je kunt ook nog niet-condenserend koelen (dus hogere temperatuur koelwater) alleen dat helpt wat minder. moet zeggen dat die variant in ons eigen huis al helemaal prima is en ik dus geen andere opties zoek. 18C water door de vloer in de zomer maakt het ook net een paar graden koeler en daarmee heel aangenaam, zonder gezeik met condens.onlinaius schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:43:
[...]
Dit aspect maak ik me niet echt zorgen over: een klein buisje naar buiten is over het algemeen peanuts, het geeft alleen als limitatie dat de fancoil aan de buitenmuur moet, tenzij er toevallig een afvoer in de buurt is.
[...]
Dat is het heikele punt naar mijn idee: alle cv leidingen tot de fancoil moeten worden geisoleerd en alle radiatoren / vloerverwarmingleidingen moeten dicht zitten, anders is het vragen om problemen.
Geen domme vraag hoor. Utp naar de CIC.zverdier schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:40:
[...]
Beetje Dom van mij waar gaat de UTP kabel heen naar de cic of naar de WP
Is dit beter voor de verbinding ik heb gewoon WiFi ook naar mijn omvormers naast de CV ketel
Dus de fancoil en de vloerkoeling tegelijk aan is niet mogelijk?onlinaius schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:43:
[...]
Dit aspect maak ik me niet echt zorgen over: een klein buisje naar buiten is over het algemeen peanuts, het geeft alleen als limitatie dat de fancoil aan de buitenmuur moet, tenzij er toevallig een afvoer in de buurt is.
[...]
Dat is het heikele punt naar mijn idee: alle cv leidingen tot de fancoil moeten worden geisoleerd en alle radiatoren / vloerverwarmingleidingen moeten dicht zitten, anders is het vragen om problemen.
Ik vermoed dat het in veel gevallen wel mogelijk is, mits de fancoil eerder in het cv circuit zit dan de vloerleidingen. Zoals Fr33z al aangeeft kun je zonder problemen water van een graad of 18 door je vloer laten stromen zonder condensatie te krijgen. Zo lang het cv water rond die temperatuur zit nadat het door de fancoil is gegaan zou het mogelijk moeten zijn. Daarnaast trekt de fancoil wat vocht uit de lucht, waardoor het dauwpunt bij een lagere temperatuur komt te liggen.Pvogel1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Dus de fancoil en de vloerkoeling tegelijk aan is niet mogelijk?
Wat efficientie van condenserend koelen vs niet condenserend koelen betreft durf ik niet echt een uitspraak over te doen.Pvogel1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
Klopt het dat het dan efficienter is om alleen met de vloer op 18 graden te koelen (120m2 alleen beneden verdieping).
[ Voor 31% gewijzigd door michielsweb op 08-12-2022 12:44 ]
Hoe groter de dT tot bron, hoe inefficienter de WP. Lagere Ta bij koelen zal altijd effectiever zijn, maar dus minder efficient.onlinaius schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:13:
[...]
Wat efficientie van condenserend koelen vs niet condenserend koelen betreft durf ik niet echt een uitspraak over te doen.
Condenserend koelen kost meer energie dan niet condenserend koelen, maar een lagere luchtvochtigheid in de zomer geeft ook meer comfort, waardoor het bijvoorbeeld wel eens zou kunnen dat een hogere temperatuur met condenserend koelen even comfortabel is als een lagere temperatuur met niet condenserend koelen.
Ook het materiaal van de vloer zal een beetje meespelen: als het een stenen vloer is zal je met vloerkoeling al snel koele voeten hebben, en je voeten zijn aardig bepalend voor de gevoelstemperatuur van je lichaam.
Maar hoe dat sommetje precies uitdraait durf ik niet te zeggen, teveel onbekende variabelen.
Ik zou eerst maar eens gaan nadenken of condenserend koelen wel bestaat...onlinaius schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:13:
[...]
Wat efficientie van condenserend koelen vs niet condenserend koelen betreft durf ik niet echt een uitspraak over te doen.
Condenserend koelen kost meer energie dan niet condenserend koelen, maar een lagere luchtvochtigheid in de zomer geeft ook meer comfort, waardoor het bijvoorbeeld wel eens zou kunnen dat een hogere temperatuur met condenserend koelen even comfortabel is als een lagere temperatuur met niet condenserend koelen.
Ook het materiaal van de vloer zal een beetje meespelen: als het een stenen vloer is zal je met vloerkoeling al snel koele voeten hebben, en je voeten zijn aardig bepalend voor de gevoelstemperatuur van je lichaam.
Maar hoe dat sommetje precies uitdraait durf ik niet te zeggen, teveel onbekende variabelen.
Het tijdstip word door de wetgeving bepaald, en daar staat:jroz2001 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:54:
Ik zou verwachten naar de CiC, echter werkt deze ook niet via WiFi, UTP is wel iets bedrijfszekerder als je geen goede ontvangst bij de CiC hebt ?zverdier schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:40:
[...]
Beetje Dom van mij waar gaat de UTP kabel heen naar de cic of naar de WP
Volgens mij staat de Quatt bij niemand direct naast de cv...nivekamoud schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:48:
Zit al een tijdje mee te lezen, iemand al een installatie gedaan waar de quatt niet naast de cv-ketel zit? Mijn CV staat op zolder maar de quatt kan prima worden geplaatst op bgg naast mijn garage, CV-leidingen lopen hier naar mijn vloerverwarming. Of heeft iemand al een intake gesprek gehad waar dit gaat gebeuren?
Ik heb wel al 1 gereserveerd maar intake nog niet gehad.
Ik denk dat hij bedoelt de leidingen die van de warmtepomp naar de CV moeten.jroz2001 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:17:
[...]
Volgens mij staat de Quatt bij niemand direct naast de cv...
De vraag is eerder of je CV leidingen al erder zijn afgetakt (wat ik zou verwachten), uit eerdere posts blijkt dat dit dus bij Quatt op problemen stuit.nivekamoud schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:48:
Zit al een tijdje mee te lezen, iemand al een installatie gedaan waar de quatt niet naast de cv-ketel zit? Mijn CV staat op zolder maar de quatt kan prima worden geplaatst op bgg naast mijn garage, CV-leidingen lopen hier naar mijn vloerverwarming. Of heeft iemand al een intake gesprek gehad waar dit gaat gebeuren?
Ik heb wel al 1 gereserveerd maar intake nog niet gehad.
super, bedankt !burgerfreerk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:25:
[...]
😂
Ongeveer 8 colli op een pallet en 10 meter flexible buis .
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq