Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.829.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:20
Heeft met thermostaat te maken. Mijn iSense thermostaat geeft elke minuut een waarde door zie ik in de grafiek in HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 14:39
Wat ik mijn al een poosje afvraag, moet de optimalisatie op de t6 nu aan of uit staan? Cic doet denk ik de optimalisatie toch? Anders zijn er twee kapiteins op het schip lijkt mijn.. šŸ˜…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bacteria1980 op 06-12-2023 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:36
charrel schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:24:
[...]

Ik had een screenshot van het mac adres uit de app gemaild. Na 3u al reactie en na het eraf halen en er 5 minuten later weer erop klikken van de thermostaat zitten we op:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteraard ging de Quatt wel even op"hol" temp leek te laag dus die ging op 1400watt aan de slag. Dus na de update van de t6 ook nog maar even de cic van de stroom gehaald.
Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar wat is nu exact het voordeel van de firmware update? Wat zou de Quatt beter moeten doen met de thermostaat update?
Quatt werkt hier mijns inziens prima
Mijn firmware is 3.09.11.06

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpa1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-09 14:15
Ik heb sinds 9 oktober de dubbele quatt (8Kw) en zeer tevreden. Woonboerderij met 300 m2 op de begane grond met Jaga LTV radiatoren en oude convectoren in wk en keuken. De rest van de (slaap) kamers gewone radiatoren. Sindsdien gemiddelde COP van 5.5 en 410 kWh verbruik. De flow blijft keurig rond de 800.
Isolatie is nu redelijk met rondom HR++ glas, spouwmuren. De houtenvloer krijgt binnenkort Tonzon, ivm teveel tocht en dus warmteverlies.
Ik heb constante temperatuur ingesteld op 19 gr C, dus geen nachtverlaging. De afgelopen 2 weken draaiden de 2 wp voor zover ik heb gezien continu.
Echter, sinds vandaag schakelen ze uit zodra de 19,2 C wordt gehaald. Bij 18,8 C schakelen ze weer in.
Ze beginnen dan weer met zijn 2en te draaien en persen er meteen iets van 6 kW uit.
Ik vraag me af of dat komt door minder warmteverlies door minder harde wind. Of dat het systeem lerende is en dit efficienter is dan op laag vermogen doordraaien.
En verder begrijp ik de werking van het control setpoint niet die ik zie op de Json.
Klopt het dat dit de door de thermostaat berekende benodigde water aanvoer temperatuur is om de ingestelde room setpoint (bij mij dus 19 C) te bereiken?
Want die staat als de wp niet draait (vanwege bereiken ingestelde kamertemp) op 10 C. Als de wp weer aanslaat staat die eerst op iets van 25/26 C en daalt deze langzaam naarmate de kamertemperatuur weer stijgt.
Maar waarom is/blijft de control setpoint lager dan gemeten temperature water out? Want die staat dan op 33 of 34 C. Het lijkt wel of de control setpoint op hol slaat, want ik heb vorige week deze ook al eens op 51 C (!) zien staan.
Of doet de CIC hier niets mee en heeft die zijn eigen algoritme om de benodigde temp water out te berekenen?
Misschien dat iemand het weet of iets vergelijkbaars heeft.

NH kustgebied landelijk vrijstaand. Woonboerderij 330 m2 met Duo Quatt en Lyric T6r sinds 9/10/2023 en Intergas HReco36 en Bullerjan 20kW houtkachel. Afgifte 17 oude radiatoren/convectoren en 7 Jaga Tempo. 9500KWh zp. Isolatie vloer, spouw, plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:53
Bacteria1980 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:19:
Wat ik mijn al een poosje afvraag, moet de optimalisatie op de t6 nu aan of uit staan? Cic doet denk ik de optimalisatie toch? Anders zijn er twee kapiteins op het schip lijkt mijn.. šŸ˜…
Ik heb alleen optimalisatie UIT op Aan staan, dus ā€˜s avonds. Werkt prima.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Mickel moen

mickelmoen.nl

MacD007 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:30:
[...]

sorry, wilde die ook hebben.
6:30 18C
9:00 18,5C
11:00 19C
18:00 19C
22:00 18C

dus redelijk eenvoudig. op met kleine stapjes van max 0,5C en voor nu hebben we het binnen prima warm tikt soms zelfs rond de 19,5C aan.
Dank.
Zetten we daar jouw grafiek bij en het ANWB plaatje dan lijkt het mij logisch dat iemand met een dynamisch contract gaat experimenteren met tijden en temperaturen om relatief minder stroom in de dure uren te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldY5SzwSEWAOs-NUODAaiKBA9Ak=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cs5IDMkWLB7lYxLOQqkZ1XeQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHp-00mGqLLQygEZY1sST7w7Pks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To1FxxBZOloaTeGFhmSb3ntS.jpg?f=fotoalbum_large

Of het een argument is om naar een dynamisch contract te gaan?

Dat zal situatie afhankelijk zijn. Wel of geen zonnepanelen, overige zware verbruikers, bijvoorbeeld een EV, zal daar ook een rol in spelen. Kies je echter voor een dynamisch contract, dan lijkt het mij evident, dat je dan ook naar de rol van de Quatt daarin kijkt.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 16:07
Mickel moen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:12:
[...]

Dank.
Zetten we daar jouw grafiek bij en het ANWB plaatje dan lijkt het mij logisch dat iemand met een dynamisch contract gaat experimenteren met tijden en temperaturen om relatief minder stroom in de dure uren te gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zal situatie afhankelijk zijn. Wel of geen zonnepanelen, overige zware verbruikers, bijvoorbeeld een EV, zal daar ook een rol in spelen. Kies je echter voor een dynamisch contract, dan lijkt het mij inherent, dat je dan ook naar de rol van de Quatt daarin kijkt.
Bij dit verwarmingsschema zou dat heel misschien kunnen. Bij een vaste temperatuur van bijvoorbeeld 20° gaat dat volgens mij niet, omdat de warmtepomp zelf besluit wanneer het weer tijd is om aan te gaan om het huis op temperatuur te houden.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Nu online

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ja maar dat is dus uitgaan van het stookgedrag bij een niet dynamisch contract.

Dat is dus wat je vaak ziet; een bepaalde situatie, je eigen bijvoorbeeld, als norm nemen en dan een andere mogelijkheid ontkennen, afwijzen.

Neem je een dynamisch contract dan lijkt mij een 24/7 dezelfde temperatuur helemaal niet zo logisch. Althans dan is er reden om het wellicht anders te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mickel moen op 09-11-2023 21:21 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Mickel moen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:20:
Ja maar dat is dus uitgaan van het stookgedrag bij een niet dynamisch contract.

Dat is dus wat je vaak ziet; een bepaalde situatie, je eigen bijvoorbeeld, als norm nemen en dan een andere mogelijkheid ontkennen, afwijzen.

Neem je een dynamisch contract dan lijkt mij een 24/7 dezelfde temperatuur helemaal niet zo logisch. Althans dan is er reden om het wellicht anders te doen.
Ben ik iets aan het ontkennen of afwijzen? Daar ben ik me niet van bewust. Ik geef alleen aan dat het met een constante temperatuur lastig is. Maar be my guest šŸ˜‰

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:44
Rowwan schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:52:
[...]

Het plaatje van hoe de Quatt installatie standaard in elkaar zit staat hier al enkele keren op het forum. Daarin kun je duidelijk de functie van de terugslagklep zien. Verder heb ikzelf direct een drukventiel onder de CV om ongewenste stroming door de CV te voorkomen bij tapwater (Intergas specifiek geloof ik, die hebben geen driewegklep).

Om te voorkomen dat er altijd flow is als de warmtepomp aan staat zijn er 2 opties:
- Altijd een radiator open laten
- Een bypass installeren. Dat is een directe connectie tussen aanvoer en retour, met een drukventiel er tussen.

Ze zijn dus echt niet allemaal hetzelfde, en hebben zeker allemaal een andere functie.
Ja, deze bedoel je neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crD5kRLBo7sw9Jvs5BZeXHmC_V8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ijrdXQ7OM9BZx2A9gh1W3WA.jpg?f=user_large

Hier zit de terugslagklep niet op. Als ik zie waar deze op de foto bij @simplemouse lijkt te zitten is dat direct onder de cv ketel waar het warme water uit komt. Dat zou in het schema op de oranje pijl moeten zijn die vanuit de ketel naar beneden loopt.

Edit: let niet op de rechterkant, daar heb ik er zelf ooit wat ingetekent.

[ Voor 13% gewijzigd door onlinaius op 09-11-2023 21:26 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Nu online

Mickel moen

mickelmoen.nl

@okijokii Je brengt wel een situatie in, die bij een dynamisch contract niet voor de hand ligt, lijkt mij

[ Voor 5% gewijzigd door Mickel moen op 09-11-2023 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• okijokii
Mickel moen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:24:
Je brengt wel een situatie in, die bij een dynamisch contract niet voor de hand ligt, lijkt mij
Klopt, dat deed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysbeer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
MWink schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

Ik probeer ook te helpen en daar hebben we dit forum voor, volgens mij zijn we het met elkaar eens.

Het doel van LightningSky is denk ik de temperatuur in de ruimtes boven te verhogen:

[...]

Waterzijdig inregelen is bij de situatie van LightningSky geen oplossing, de adviezen die direct erna werden gegeven wel: boven afgifte verbeteren door ventilatoren of betere radiatoren plaatsen.

Wat betreft waterzijdig inregelen ben ik het zeker met je eens als je daarmee bedoelt dat je het systeem waterzijdig in balans wil brengen, waterzijdig in balans betekent dus de retour temperaturen (of deltaT) zoveel mogelijk gelijk per radiator, zodat de flow per radiator past bij de afgifte. Het rendement van het verwarmingssysteem neemt daardoor toe. Dat resulteert dus uiteindelijk in meer flow naar radiatoren die een hoger afgiftevermogen hebben en dus helaas minder naar radiatoren die het al minder goed doen bij deze lage temperaturen. Dat geeft een tegengesteld effect met wat een bewoner vaak daarmee verwachtte te bereiken, want er is meestal een aanleiding waarom een bewoner laat/gaat inregelen, en dat is niet altijd het rendement optimaliseren..

Waterzijdig in balans brengen zorgt er niet voor dat je de temperatuur van de ruimtes daarmee naar de gewenste waarde (bijvoorbeeld elke ruimte gelijke temperatuur) kunt brengen, want dan ben je ruimtezijdig aan het inregelen. Dat misverstand is namelijk hardnekkig en dat wil ik uit de weg hebben, ik wil voorkomen dat bewoners grote investeringen doen die niet het gewenste effect hebben.

Wat je nog weleens ziet is dat mensen een enkele radiator die te veel doorstroomt (hydraulische kortsluiting) gaan afknijpen, de retourtemperatuur neemt daardoor af, wat goed is voor de waterzijdige balans, dus prima voor het rendement. Maar soms denkt men dan dat de radiator dus ook meer warmte afgeeft door de grotere deltaT, helaas het afgiftevermogen neemt juist af. Je draait een radiator toch dicht om het in een ruimte minder warm te krijgen?

Dus alle radiatoren inregelen inderdaad, maar dat betekent ook weer niet alle radiatoren steeds meer afknijpen, er zijn radiatoren die volledig open blijven staan. Mocht je zelf aan de slag gaan met waterzijdig inregelen let daar wel op. Als je alles steeds meer afknijpt krijgt de pomp het alleen maar lastiger totdat hij die 800 l/u niet meer redt. De aanvoertemperatuur (Quatt Temperature WaterOut) neemt toe en de CoP af. Op dat moment kun je wel bereiken dat die slechte radiator meer afgiftevermogen krijgt doordat de aanvoertemperatuur hoger wordt van het hele systeem, maar dan heb je de rest waarschijnlijk sterk afgeknepen en ben je niet meer waterzijdig in balans aan het brengen, maar ruimtezijdig, en dat gaat dus ten koste van het rendement, volgens mij willen wij allemaal een hoog rendement halen met de Quatt.

De beste investering vind ik om het afgiftevermogen te verbeteren in de ruimtes die te koud blijven door bv ventilatoren te plaatsen of te zoeken naar een grotere of LTV radiator/convector.
Ik heb nog geen Quatt maar binnenkort hopelijk wel. Kan ik het beste nu al waterzijdig inregelen, of straks pas, als de Quatt er is?

Quatt. Jaren '50 tussenwoning/dubbel glas/radiatoren/Heatboosters/speedcomforrts/Intergas Kombi Kompakt HR 36 30/Honeywell Home Chronotherm Touch/O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Nu online

Mickel moen

mickelmoen.nl

@onlinaius

Was er niet iets anders fout aan dit schema?
Van de uitvoer van de ketel gaat het naar de Quatt ingang, dan via de Quatt uitvoer naar de verwarmingselementen en dan weer naar de retour van de Ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
harv schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:24:
[quote]MacD007 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:00:

helemaal juist, echter is dit wel in functie een bypass om de CV-ketel te omzeilen, om echter te voorkomen dat als de pomp van de CV gaat werken er een tegenstroom optreed is dit als een terugslagklep uitgevoerd zodat de stroming slechts ƩƩn kant op kan gaan.
Maar dat is inderdaad wel iets wat mij (ook?) verbaast, aangezien ik me geen scenario kan indenken waarbij de stroomrichting de verkeerde kant op kan gaan. Zowel de pomp van de Quatt als de pomp van de cv ketel als een eventuele vloerverwarmingspomp zorgen er voor dat aan de rechterkant in het schema altijd een hogere druk is dan aan de linkerkant

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Mickel moen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:30:
@onlinaius

Was er niet iets anders fout aan dit schema?

[...]
Ik kan niet echt iets ontdekken, het is in ieder geval zoals het bij mij is aangesloten, tenzij ik wat over het hoofd zie.

(minus het stukje rechts onder de ketel, dat was een ideetje dat ik er indertijd zelf heb ingetekend om de warmtepomp te gebruiken om het SWW water voor te verwarmen via een warmtewisselaar voordat het de ketel in gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
pietjm schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:53:
[...]

Ik heb alleen optimalisatie UIT op Aan staan, dus ā€˜s avonds. Werkt prima.
Bedoelde eigenlijk op mijn t6 thermostaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
Bacteria1980 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:15:
[...]

Bedoelde eigenlijk op mijn t6 thermostaat...
Ik ook! Juist in de thermostaat.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

onlinaius schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:23:
[...]

Ja, deze bedoel je neem ik aan.

[Afbeelding]

Hier zit de terugslagklep niet op. Als ik zie waar deze op de foto bij @simplemouse lijkt te zitten is dat direct onder de cv ketel waar het warme water uit komt. Dat zou in het schema op de oranje pijl moeten zijn die vanuit de ketel naar beneden loopt.

Edit: let niet op de rechterkant, daar heb ik er zelf ooit wat ingetekent.
Het zit bij mij precies zo.

Link uitgang CV > in de bocht flow regelaar (zwart rood) >
T splitsing bypass > naar beneden flow meter > microbelontluchter (niet standaard) > verwarmingsloop in.

Rechts uitgang verwarmingsloop > vuil afscheider (niet standaard) > expansievat en retour leiding Quatt

Rechts ingang CV > aanvoer Quatt > T splitsing bypass > T splitsing vulkraan

Rechts maakt het een beetje een vage loop omdat ik onvoldoende hoogte had voor de microbelontluchter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:03
MacD007 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:08:
[...]

ik heb het probleem dat mijn T6 dus niet de actuele temperatuur in de kamer laat zien (in stapjes van de bekende 0,5ĀŗC) maar blijkbaar de ingestelde waarde.
gezien wij geen grote sprongen maken viel dat eerst ook totaal niet op, wij hebben echter ook nog een externe thermometer in de kamer, en daar zagen we op een gegeven moment heel duidlijke afwijkingen die niet te verklaren waren door een andere locatie met de thermometer.
mn avonds was dat heel duidelijk, net voor de tijdstip van de nachtstand (18ĀŗC) was dat dus direct duidelijk, net voor de omschakeling gaf de T6 mooi een 19ĀŗC aan, tijdens het omschakelen (2a3 minuten later) zag je plosseling 18ĀŗC staan. :? (blauwe waarde) echter wel groot op de gele plaats.
[Afbeelding]

nu zien we dit overigens ook, de T6 geeft 19ĀŗC aan (=gewenste temperatuur) en thermometer (staat er 2 m er van af) staat 19,7ĀŗC.
ik heb nu een update bij Honneywell aangevraagd.
Hou wel rekening met het feit dat de Lyric de speciale "fine tune" functie gebruikt. Hierbij berekent de thermostaat de echte (gevoels) temperatuur in de ruimte en deze wordt getoond op het display. Wordt gedaan door onder andere te kijken naar de luchtvochtigheid. Ook bij mij wijkt de waarde soms flink af. Ik vind dit persoonlijk een verwarrende functie en heb gevraagd aan Resideo of dit uitgezet kan worden, helaas kan dit niet.
Heb je gekeken naar de temperatuur die de thermostaat doorgeeft aan de Cic (via de json). Deze klopt bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
cranb schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:25:
[...]

Hou wel rekening met het feit dat de Lyric de speciale "fine tune" functie gebruikt. Hierbij berekent de thermostaat de echte (gevoels) temperatuur in de ruimte en deze wordt getoond op het display. Wordt gedaan door onder andere te kijken naar de luchtvochtigheid. Ook bij mij wijkt de waarde soms flink af. Ik vind dit persoonlijk een verwarrende functie en heb gevraagd aan Resideo of dit uitgezet kan worden, helaas kan dit niet.
Heb je gekeken naar de temperatuur die de thermostaat doorgeeft aan de Cic (via de json). Deze klopt bij mij wel.
Bij mij toont de t6 echt niet de echte (gevoels) temperatuur, maar de temperatuur zoals ingesteld in het schema. Deze verspringt ook onmiddellijk bij een nieuw punt in dat schema. Alleen de temperatuur in Json en in de app van Quatt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:30:
[...]

Bij mij toont de t6 echt niet de echte (gevoels) temperatuur, maar de temperatuur zoals ingesteld in het schema. Deze verspringt ook onmiddellijk bij een nieuw punt in dat schema. Alleen de temperatuur in Json en in de app van Quatt klopt.
Raar dat er zoveel verschil in gedrag zit bij de een en ander. Zoek de verchillen zou ik zeggen. Ik heb dit nog nooit gehad. Ik heb de T6 (dus niet de T6R), aangesloten via opentherm, hele jaar door dezelfde temperatuur (20.5 graden).
Verder gaat hij bij mij blijkbaar automatisch naar de laatste firmware (tenzij 4.0.3.80 al jaren oud is, hij hangt al minstens 3 tott 4 jaar aan de muur). Heb wel altijd de Resideo app geinstalleerd gehad, misschien heeft die nog invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranb
Staan er geen twee waardes op het display bij jou? Bij mij is de bovenste waarde de ingestelde (gevraagde) temperatuur. Daaronder in iets grotere cijfers de ruimtetemperatuur.

[ Voor 44% gewijzigd door cranb op 10-11-2023 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
cranb schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:52:
[...]

Staan er geen twee waardes op het display bij jou? Bij mij is de bovenste waarde de ingestelde (gevraagde) temperatuur. Daaronder in iets grotere cijfers de ruimtetemperatuur.
Nee, ik zie de tijd en 1 waarde šŸ¤”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoOIfiQdgYkYXTqy7--iOyFs8IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmorR506Vsq7PFPuAWqUCSKH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacteria1980
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:06:
[...]

[Afbeelding]
Hier precies het zelfde. Ook de firmware update heeft niets uitgehaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
okijokii schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:15:
[...]

Bij dit verwarmingsschema zou dat heel misschien kunnen. Bij een vaste temperatuur van bijvoorbeeld 20° gaat dat volgens mij niet, omdat de warmtepomp zelf besluit wanneer het weer tijd is om aan te gaan om het huis op temperatuur te houden.
Dat denk ik dus ook, ik heb zelfs mijn zeer grote twijfels of dat met dit schema (in de winter gaat lukken), nu zou dat mogelijk met veel kunst en vliegwerk nu nog wel gaan lukken, mogelijk dat je zelfs nu al moet gaan inboeten op comfort.
Nee, ik geloof niet in een dynamisch tarief, uiteindelijk moeten die bedrijven winst (veel winst) gaan maken, en met gratis energie lukt dat dus niet, overigens als iedereen dynamisch gaat krijg je een behoorlijke schift in het gebruiksprofiel en worden de nu gratis tijden vanzelf weer een stuk duurder. :?

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:33:
[...]

Maar dat is inderdaad wel iets wat mij (ook?) verbaast, aangezien ik me geen scenario kan indenken waarbij de stroomrichting de verkeerde kant op kan gaan. Zowel de pomp van de Quatt als de pomp van de cv ketel als een eventuele vloerverwarmingspomp zorgen er voor dat aan de rechterkant in het schema altijd een hogere druk is dan aan de linkerkant
Jawel, bv als de pomp van de Quatt uit staat (bv alleen cv bedrijf) dan zou een deel via de bypass direct weer richting retour cv ketel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Mickel moen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:12:
[...]

Dank.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zal situatie afhankelijk zijn. Wel of geen zonnepanelen, overige zware verbruikers, bijvoorbeeld een EV, zal daar ook een rol in spelen. Kies je echter voor een dynamisch contract, dan lijkt het mij evident, dat je dan ook naar de rol van de Quatt daarin kijkt.
Even een vraag, die prijzen van de ANWB zijn excl energiebelasting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:13:
[...]
Even een vraag, die prijzen van de ANWB zijn excl energiebelasting ?
Ja, is leveringstarief met btw en exclusief energiebelasting en inkoopkosten. (die twee kan je met pv opbrengst salderen en verder krijg je het uurtarief).
Ik ga het meemaken verder of er met de quatt in mijn woning iets te doen is met de goedkope uren. Nu is dat vaak s nachts wanneer er bij constante temperatuur ook meer warmtevraag zal zijn en natuurlijk geen pv opbrengst is. Als het toch lange runs zijn zal het ongeveer op het gemiddelde tarief uitkomen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:41
Cella schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:35:
Bestaat er een toegankelijke manier om de JSON live feed grafisch weer te geven, anders dan via HA? Met een webbased app ofzo? Ik wil wel wat meer inzicht in het verloop van de data van de Quatts, maar heb geen HA.
Ik weet niet of het een gemakkelijke oplossing is, maar je kunt met IFTT een webhook maken en een JSON file uitlezen, om hier vervolgens iets mee te doen, b.v. de waarde in een Excelsheet plaatsen. Daarna kan je in Excel van alle waardes een mooi grafiekje maken. Voorwaarde is wel dat je de CIC json pagina (deze: http://<jouw ip address van de CIC>:8080/beta/feed/data.json) via internet kunt benaderen. Daarvoor moet je in jouw router/firewall een regel voor opnemen.

Dit is de website van IFTT: https://ifttt.com/

Ik kan je niet helpen met het maken, maar mogelijk lukt het zelf door hier te kijken: https://help.ifttt.com/hc...0347-Webhooks-service-FAQ

Of misschien is een andere Tweaker helemaal los op IFTT?

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:22
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet of het een gemakkelijke oplossing is, maar je kunt met IFTT een webhook maken en een JSON file uitlezen, om hier vervolgens iets mee te doen, b.v. de waarde in een Excelsheet plaatsen. Daarna kan je in Excel van alle waardes een mooi grafiekje maken. Voorwaarde is wel dat je de CIC json pagina (deze: http://<jouw ip address van de CIC>:8080/beta/feed/data.json) via internet kunt benaderen. Daarvoor moet je in jouw router/firewall een regel voor opnemen.

Ik kan je niet helpen met het maken, maar mogelijk lukt het zelf door hier te kijken: https://help.ifttt.com/hc...0347-Webhooks-service-FAQ

Ik heb een Fritzbox modem, zou je kunnen uitleggen hoe ik de JSON pagina extern dus niet via wifi kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deermann
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
Ze hebben 2 weken geleden bij mij een dubbele Quatt geplaatst. Allemaal heel netjes gegaan.
Ik heb een Tado welke 2 groepen aanstuurt.
Ik ben meteen na de installatie op vakantie gegaan en ik ben gisteren terug gekomen. Ik heb het systeem in de gaten gehouden met de app van Quatt en Tado. Het leek goed te gaan, wel veel overshoots.

Bij thuiskomst bleek dat de zomekleppen continu openstonden. De instelling van Tado was verkeerd, stond voor de installatie goed. De zonekleppen kregen een opentherm signaal (vandaar de hele tijd open?). Deze teruggetez op aan/uit signaal. Ik heb gecontroleerd of de zonekleppen de goede sturing krijgen
: ja ze gaan open en dicht met de vraag vanuit Tado.

Vanmorgen: een koud huis. Quatt springt niet meer bij, ketel gaat ook niet meer aan (wel warm water).
Hulp gezocht met Quatt: op het 020 nummer krijg ik een voicemail…..

Tip voor wat ik kan doen?

Groeten Adam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
Gamepc schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb een Fritzbox modem, zou je kunnen uitleggen hoe ik de JSON pagina extern dus niet via wifi kan benaderen?
https://www.edpnet.be/nl/...itz!box-configureren.html

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Deermann schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:53:

Groeten Adam
Stroom al even van de CIC gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:20
Ze hebben 2 weken geleden bij mij een dubbele Quatt geplaatst. Allemaal heel netjes gegaan.
Ik ben meteen na de installatie op vakantie gegaan en ik ben gisteren terug gekomen. Ik heb het systeem in de gaten gehouden met de app van Quatt en Tado. Het leek goed te gaan, wel veel overshoots.

Bij thuiskomst bleek dat de zomekleppen continu openstonden. De instelling van Tado was verkeerd, stond voor de installatie goed. De zonekleppen kregen een opentherm signaal (vandaar de hele tijd open?). Deze teruggetez op aan/uit signaal. Ik heb gecontroleerd of de zonekleppen de goede sturing krijgen

Vanmorgen: een koud huis. Quatt springt niet meer bij, ketel gaat ook niet meer aan (wel warm water).

Groeten Adam
Heb je cv bedrijf uitgezet op CV ketel?

Vaak kan het helpen om stekker van CIC even uit stopcontact te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deermann
Ik heb de stekker uit de cic gehaald, 10 seconden gewacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:47
… en weer terug erin :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43

Groeten Adam
Zeker niet op aan/uit instellen, de Quatt is OpenTherm. Met de Tado Pro app kan je de Quatt selecteren. Dat de kleppen bijna altijd open staan lijkt goed volgens mij. Het is een lage temperatuur die de Quatt levert, dus hoeft bijna nooit te worden afgeknepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UNXviCLXoaZh8azmMxHTZ0paBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xN8r9j1MK0owCGcB8Fuk63Cd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Steven_SvD op 10-11-2023 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

[...]

Ik heb zonder IFTTT, maar met Excel+webquery+macro een file die eens in de zoveel tijd een kolom toevoegt vanuit JSON. Excelfile moet dan wel open staan en computer aan, dus werkt vooral goed op thuiswerkdagen ;-)
Hij checkt iedere 2 uur of de laatst tegevoegde kolom al 4 uur oud is, zo ja of hij de query kan refreshen, en als dat lukt of de Quatt aan staat; zo ja, dan voegt hij een kolom toe. En daar kun je grafiekjes mee maken, maar dus niet alle historische momenten terugzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yINvnLUSu_nblXIWodlYeyh3TEQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ICHmIUHTZTvSw2Dtyef4CrN0.jpg?f=user_large

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• okijokii
Volgens mij wordt het kouder buiten šŸ˜‡ temperatuur op 20° constant, Quatt is gisteravond om 8 uur aangegaan en is nog steeds niet van plan om uit te gaan. Dit wel met een COP van 5.1. De langste run bij mij tot nu toe en stil going....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMhIIMksNUV2_sp2wyDLiDxJIUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwCp5vfSSrUn6k1gaNGic4qg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
simplemouse schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 06:29:
Link uitgang CV > in de bocht flow regelaar (zwart rood) >
T splitsing bypass > naar beneden flow meter > microbelontluchter (niet standaard) > verwarmingsloop in.
Dan heb ik het inderdaad toch goed gezien, en snap ik de verwarring / vraag van Harv: wat doet dat ding daar?
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik zie geen enkel scenario waarbij water tegen de richting in door de ketel kan stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:23
@okijokii

Het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:06:
[...]

[Afbeelding]
Raak het schermpje even aan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T43TQrh-ke10-dAzxhP6QagcCdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eszJBk9IvG05a5zy6kzZMY48.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie daar ook nog "Verwarmingssysteem" Gas staan. Moet dat dan ook niet anders ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:43:
[...]

Jawel, bv als de pomp van de Quatt uit staat (bv alleen cv bedrijf) dan zou een deel via de bypass direct weer richting retour cv ketel kunnen gaan.
Maar de bypass heeft toch een terugslagklep? Dan kan het water toch niet terug door de bypass?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onlinaius
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:35:
[...]

Dat denk ik dus ook, ik heb zelfs mijn zeer grote twijfels of dat met dit schema (in de winter gaat lukken), nu zou dat mogelijk met veel kunst en vliegwerk nu nog wel gaan lukken, mogelijk dat je zelfs nu al moet gaan inboeten op comfort.
Op comfort inboeten door een dynamisch schema is een optie, maar hoeft niet. Niets wat je tegenhoud om als je een temperatuur van 20 graden in huis wil dat als minimum temperatuur te beschouwen, en op de goedkope momenten naar bijv 21 te gaan. Vooral de goedkopere periode in de middag is daar erg interessant voor: hoge buitentemperatuur, dus de warmtepomp werkt relatief efficient, lage prijs voor energie, en de prijs aan het begin van de avond is over het algemeen vrij hoog, dus als je op dat moment wat minder hoeft te stoken is dat voordelig.

Verder zou je het ook kunnen zien als 'een dienst aan de maatschappij'. Ik hoor hier toch ook wel wat mensen die de Quatt nemen / namen omdat ze goed met het milieu willen omgaan, en ik kan me voorstellen dat sommigen hier misschien ook wel hun steentje willen bijdragen aan netstabiliteit. (wat indirect ook weer zorgt voor een lagere rekening voor netbeheer als meer mensen hun verbruik verleggen naar betere tijden).

Last but not least: het milieuaspect. Energie is in de middag niet voor niets goedkoper, dat is omdat er relatief veel goedkope, schone energie is. Begin van de avond is er altijd een piek in energieverbruik, op het moment dat zonnepanelen (zeker in hartje winter) al niet zo heel veel meer doen. En die energie wordt opgewekt in een relatief dure gas (peaker) centrale.

Al met al best wat redenen om in de middag (met een warmtepomp uiteraard) de thermostaat een graadje hoger te zetten, zowel monetair, ecologisch als in voordelen naar de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Nee hoor, in ieder geval niet waar jij op doelt, want ik heb naar aanleiding van jouw opmerking (en in afwachting van het antwoord van Wilo), de pomp eerst weer op (bijna) 6 gezet. Dus dat heeft er niets mee te maken šŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:44:
[...]

Raak het schermpje even aan.... ;)
Hahaha met mijn sinds kort ingestelde gelijke temperatuur kan ik dat niet checken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWhL0uCCtVEJizHO2yo-0YHzgUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqYhcWzSVRMgH4URGUh1opPp.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik zou dan dat beeld of altijd willen zien, of alleen de gevoelstemperatuur. Niet zoals nu de ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
kroam schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:47:
[Afbeelding]
Ik zie daar ook nog "Verwarmingssysteem" Gas staan. Moet dat dan ook niet anders ingesteld worden?
Nee, laten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
kroam schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:47:
[Afbeelding]
Iik bedacht me letterlijk net hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:42
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:32:
[...]

Je zou toch denken dat het aangepast moet worden aangezien een gas ketel heel anders werkt dan een warmtepop. Ik kan er zelf niets over vinden online. Ik kan deze vraag ook nog even bij resideo neerleggen, die reageren wel goed en snel op e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:17:
[...]

Hahaha met mijn sinds kort ingestelde gelijke temperatuur kan ik dat niet checken

[Afbeelding]

Maar ik zou dan dat beeld of altijd willen zien, of alleen de gevoelstemperatuur. Niet zoals nu de ingestelde temperatuur
Als het scherm "uit" gaat, dan zie je alleen de gevoelstemperatuur en de klok. Is dat niet wat je zou willen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:37:
[...]

Als het scherm "uit" gaat, dan zie je alleen de gevoelstemperatuur en de klok. Is dat niet wat je zou willen??
Ja, dat zou ik wel willen, maar ik zie alleen de ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:32:
[...]

Bij mij staat ook gas, zal dat ervoor zorgen dat het display de verkeerde waarde geeft? 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpa1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-09 14:15
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:39:
[...]

Bij mij staat ook gas, zal dat ervoor zorgen dat het display de verkeerde waarde geeft? 🤷
Bij mij staat ook gas en staat de huidige temp goed in het display.

NH kustgebied landelijk vrijstaand. Woonboerderij 330 m2 met Duo Quatt en Lyric T6r sinds 9/10/2023 en Intergas HReco36 en Bullerjan 20kW houtkachel. Afgifte 17 oude radiatoren/convectoren en 7 Jaga Tempo. 9500KWh zp. Isolatie vloer, spouw, plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
jpa1 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:47:
[...]

Bij mij staat ook gas en staat de huidige temp goed in het display.
Kunnen we dat ook wegstrepen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:37:
[...]

Ja, dat zou ik wel willen, maar ik zie alleen de ingestelde temperatuur
Weet je dat echt zeker? Zet de ingestelde temperatuur eens op 17 ofzo. Ben benieuwd of je dan ook 17 ziet met het scherm "uit"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:58:
[...]

Weet je dat echt zeker? Zet de ingestelde temperatuur eens op 17 ofzo. Ben benieuwd of je dan ook 17 ziet met het scherm "uit"...
Ik ben niet meer thuis, dus kan het nu niet testen. Wat er bij mij gebeurt, is dat toen ik nog een schema had en het tijdstip zover was dat hij bijvoorbeeld van 20 naar 20.5 schakelde, ook de thermostaat exact op dat moment verandert in 20.5 en dit blijft staan tot het volgende schakelmoment en gaat hij bijvoorbeeld weer exact op dat moment van 20.5 weer naar 19 bijvoorbeeld. Dat blijft dan ook weer staan tot het volgende etc. Er zijn meer Tweakers met datzelfde 'probleem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:02:
[...]

Ik ben niet meer thuis, dus kan het nu niet testen. Wat er bij mij gebeurt, is dat toen ik nog een schema had en het tijdstip zover was dat hij bijvoorbeeld van 20 naar 20.5 schakelde, ook de thermostaat exact op dat moment verandert in 20.5 en dit blijft staan tot het volgende schakelmoment en gaat hij bijvoorbeeld weer exact op dat moment van 20.5 weer naar 19 bijvoorbeeld. Dat blijft dan ook weer staan tot het volgende etc. Er zijn meer Tweakers met datzelfde 'probleem'
ja, hier het zelfde probleem, door de kleine verschillen tussen de twee waarden ( en vooral door het het afronden tussen 0,5 en hele getallen is het vaak niet te zien wat hij nu echt aangeeft.
Nu bv geeft de Thermosstaat 19ĀŗC aan, vanuit JSON zie je dat de werkelijk gemeten waarde 38,5898.. is, rekenkundig zou je dus op het display eigenlijk 18,5ĀŗC moeten zien.
wat ik al eerder had geschreven: de T6 zou hier eigenlijk de werkelijke temperatuur moeten weergeven (volgens handleiding) blijkbaar doet hij dat echter niet.
nu het hele vreemde: zet ik nu de thermostaat naar 20ĀŗC dan zou je eigenlijk verwachten dat de weergave naar 20ĀŗC mee zou gaan, doet hij echter niet en blijft op 19ĀŗC staan.
heb sinds vandaag ook de nieuwste firmware gekregen en dit ook Residio gemeld, op dat probleem met de temperatuur echter geen antwoord gekregen. :? Nu vind ik dat eigenlijk geen probleem, zolang hij maar de Quatt goed aanstuurt een vreemde dingen det vind ik dat eigenlijk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:21:
[...]

nu het hele vreemde: zet ik nu de thermostaat naar 20ĀŗC dan zou je eigenlijk verwachten dat de weergave naar 20ĀŗC mee zou gaan, doet hij echter niet en blijft op 19ĀŗC staan.
Ik kan me herinneren dat ik dat ook al eens getest had en gebeurt het dan inderdaad niet. Alleen tijdens het schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
verguldebarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:37:
[...]

uit wat haal je dat dat hij de "gevoelstemperatuur" laat zien. in de handleiding staat daar helaas niets over in.
alleen gemeten kamertemeratuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef7kAsJbxjQvDD_45NT9RtV_jaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZ2Yt5sDrDS9ScGxdtClQByd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:23:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik dat ook al eens getest had en gebeurt het dan inderdaad niet. Alleen tijdens het schema
dan ga ik eens het schema even wijzigen, eens zien wat je dan krijgt te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:28:
[...]

dan ga ik eens het schema even wijzigen, eens zien wat je dan krijgt te zien. :)
nee, dus blijft lekker op 19 staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:29:
[...]

nee, dus blijft lekker op 19 staan. :?
Dan is het bij jou nu dus opgelost? 🄳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
[...]

@verguldebarman , zou je deze post ook even op onze HA en domotica Quatt forum willen plaatsen. alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:33:
[...]

Dan is het bij jou nu dus opgelost? 🄳
eigenlijk, niet, want ik weet nu nog steeds niet wat hij dan aangeeft.

Zou het dan toch "gevoelstemperatuur" kunnen zijn, maar daatvoor mist de T6 toch gewoon een luchtvochtigheidssensor, want die heb je daar voor namelijk wel nodig, eigenlijk ook een windsnelheidsmeter, maar in een woonkamer mag die mogelijk wel verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Even getest, bij mij schiet hij wel gelijk door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfbdlYcrXYR4uFCyAE31L0d3u1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Zuk25phzzJR2BGf6ertPSff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H7EAmb76y0ZSeEDh7h8wktWlZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LlBMI3UZWxsNkz0Pm2YY6Pi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:01:
Even getest, bij mij schiet hij wel gelijk door (dus duidelijk de ingestelde temperatuur):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranb
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:26:
[...]

uit wat haal je dat dat hij de "gevoelstemperatuur" laat zien. in de handleiding staat daar helaas niets over in.
alleen gemeten kamertemeratuur.

[Afbeelding]
Onderstaande pagina legt het concept uit:

https://www.honeywellhome...t/lyric-thermostat-app-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deermann
Steven_SvD schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:20:
[...]

Zeker niet op aan/uit instellen, de Quatt is OpenTherm. Met de Tado Pro app kan je de Quatt selecteren. Dat de kleppen bijna altijd open staan lijkt goed volgens mij. Het is een lage temperatuur die de Quatt levert, dus hoeft bijna nooit te worden afgeknepen.

[Afbeelding]
Dat heeft geholpen… dank je.
Ik heb weer warmte.

Tado pro gaf inderdaad de foutmelding (niet digitaal).

Ik heb de instelling in Tado weer teruggezet (thermostaat verwijderd en weer toegevoegd).
Foutmelding weg en Quatt reageerde weer.

Ik zag in de Tado-pro app dat niet Quatt is geselecteerd maar mijn Remeha ketel, is dat wel goed?

Super bedankt,

Groeten Adam

Overigens niets meer van Quatt gehoord, ik heb 3x ingesproken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:13
Deermann schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:10:
[...]

Ik heb weer warmte.

Ik heb de instelling in Tado weer teruggezet (thermostaat verwijderd en weer toegevoegd).

Ik zag in de Tado-pro app dat niet Quatt is geselecteerd maar mijn Remeha ketel, is dat wel goed?

Super bedankt,

Groeten Adam

Wel heel slecht van Quatt, het is toch het noodnummer? Dat bel je niet voor niets, het is bovendien een gewone werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43
Deermann schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:10:
[...]

Ik heb weer warmte.

Super bedankt,

Groeten Adam

De aansturing van de ketel verloopt via de CiC (Commander in Chief) van de Quatt. Dus je kan de Tado instellen op Quatt Hybrid Control Unit.

Er is geen reden meer om het nog op Remeha te hebben staan, dat is als alleen de ketel aangesloten zou zijn, maar dat is nu niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Duidelijk, bedankt, dus toch een "gevoelstemperatuur, en we weten nu dat de T6 dus ook een luchtvochtigheidsmeter heeft ingebouwd ". ik vind wel slecht dat dit gewoon in de handleiding staat.
overigens de link waar je eea kunt instellen (handleiding) word als onveilig gezien omdat hun veiligheidscertificaat is verlopen. slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:18
MacD007 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:17:
[...]

Duidelijk, bedankt, dus toch een "gevoelstemperatuur, en we weten nu dat de T6 dus ook een luchtvochtigheidsmeter heeft ingebouwd ". ik vind wel slecht dat dit gewoon in de handleiding staat.
overigens de link waar je eea kunt instellen (handleiding) word als onveilig gezien omdat hun veiligheidscertificaat is verlopen. slordig.
Hij weet zelfs de buitentemperatuur (geen idee hoe, aan de hand van locatie misschien?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFiduY5U3UXjL82gO86-yRQrpjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2051W5m0KI1e23YeTlYmK1b.jpg?f=fotoalbum_large

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
Spykie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:20:
[...]

Hij weet zelfs de buitentemperatuur (geen idee hoe, aan de hand van locatie misschien?)

[Afbeelding]
Komt waarschijnlijk van AccuWeather vandaan. Staat ook in de app van Resideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:18
pietjm schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:25:
[...]

Komt waarschijnlijk van AccuWeather vandaan. Staat ook in de app van Resideo.
Ik wilde je debunken maar ik zie dat je gelijk hebt ĆØn dat die informatie nog minder vaak dan de binnen temperatuur doorgegeven wordt :X

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:36:
Volgens mij wordt het kouder buiten šŸ˜‡ temperatuur op 20° constant, Quatt is gisteravond om 8 uur aangegaan en is nog steeds niet van plan om uit te gaan. Dit wel met een COP van 5.1. De langste run bij mij tot nu toe en stil going....

[Afbeelding]
Hier ook (voor het eerst) een super stabiele run, thermostaat (tado) vast op 20 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaK4o9KBCxKwudTkBt8Wd1mzIt4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Da4sJXsvsMYeMabv2VbeF1mE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P40qiRjnNQ-lfB7xEh9j-qHdGH0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/E8QEKlp11LPt8JUVxhj1JS0z.png?f=fotoalbum_tile

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:57

Church of Noise

Drive it like you stole it

Dat omhoogspringen met 0.5 graad is een typisch Honeywell dingetje.
Mijn vroegere thermostaten van Honeywell deden steevast hetzelfde als ik de temperatuur verhoogde. Ik vermoed ivm een soort hysterese...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 20:47

JWT

Blij dat ie het toch doet zonder gas (even luchten na gourmetten met de pui open koste een paar graden :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1HOfi4EdY9_-eDzjfBLeqUWTMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bCNyTFRxoB1AeFcGFrWMXCR6.png?f=fotoalbum_large

Powerrr ;) niet lang natuurlijk met radiatoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 20:47

JWT

[...]

[Afbeelding]
Nee zit denk ik wel een meter. Bij mij zit er meer dan een graad verschil tussen de 2 quatts... Dus of ze ook kloppen is maar de vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 21:23
[...]

[Afbeelding]
He, ik zie meer waardes van je thermostaat. Ik heb mijn T6 van de week toegevoegd aan HA, die werd ontdekt als Homekit device. Maar ik zie nu dat je de Honeywell integratie moet toevoegen. Ik heb de stappen via:
https://www.home-assistant.io/integrations/lyric/

gevolgd, echter na het toevoegen van de oauth gegevens e.d. en de website geopend wordt naar https://api.honeywell.com/ loop ik vast. Ik log hier in met de accountgegevens die ik eerder heb aangemaakt, maar krijg vervolgens:
Sorry, we kunnen geen gebruiker vinden met toegangsrechten. |:( |:(
Ik weet niet of Honeywell deze zaken ook handmatig moet accorderen :) , maar helaas nu nog zonder resultaat.

edit: blijkbaar moet je hier met je Resido account inloggen, en niet met je developer account.

[ Voor 4% gewijzigd door clubeddie op 10-11-2023 20:06 . Reden: Oplossing gevonden ]

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
ZiegoM schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:08:
[...]

Hier ook (voor het eerst) een super stabiele run, thermostaat (tado) vast op 20 graden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is inderdaad een geweldige run en een mooie COP. Waar staat jouw thermostaat op ingesteld?

Excuus, ik zie het al. Dat is een geweldige COP

[ Voor 3% gewijzigd door okijokii op 10-11-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Stijgt bij jullie ook de kWh op zo'n dag als vandaag in vergelijking met de vorige dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJG
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2024

GJG

Bij ons thermostaat stabiel op 19.5 graden ā€˜s nachts en 20 graden over dag. Vandaag ca 1/3 meer kwh gebruikt san de afgelopen 2 dagen. Wellicht te maken met regen en vochtige lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:11
Ik wilde graag even polsen wat jullie mening is. Wij hebben de thermostaat constant op 18.5 staan, temperatuur zakt naar 17.9/18 en pomp gaat aan en doet vaak een overshoot naar 18.9 en gaat uit. Daardoor zijn de runs wat korter maar wel een hoge cop 7 t/m 9. Dat is voor de portemonnee goed(?) maar voor slijtage van de pomp misschien beter de temperatuur hoger te zetten en dat hij iets minder vaak schakelt en iets inleveren op cop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHjlVyM-TPLfjEV1ar-ErRdB8cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9WueR46FZXwTDBUV0qpiIz1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JH0as6stXdfrs06c4G0B83eTYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDvcHKFwwgnkyzXczI8MotlI.jpg?f=fotoalbum_large

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
rinkh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:19:
Ik wilde graag even polsen wat jullie mening is. Wij hebben de thermostaat constant op 18.5 staan, temperatuur zakt naar 17.9/18 en pomp gaat aan en doet vaak een overshoot naar 18.9 en gaat uit. Daardoor zijn de runs wat korter maar wel een hoge cop 7 t/m 9. Dat is voor de portemonnee goed(?) maar voor slijtage van de pomp misschien beter de temperatuur hoger te zetten en dat hij iets minder vaak schakelt en iets inleveren op cop?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een fantastische COP, absoluut en dat meen ik echt met dit weer. Maar de ingestelde temperatuur is toch te laag om het een beetje behaaglijk te hebben in huis?

Is een hoge COP je doel? Of is een warm welkom thuis ook iets wat kan bijdragen aan een mooi leven. Ik zie dat soort temperaturen echt niet zitten hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door okijokii op 10-11-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:22:
[...]

Een fantastische COP, absoluut en dat meen ik echt met dit weer. Maar de ingestelde temperatuur is toch te laag om het een beetje behaaglijk te hebben in huis?

Is een hoge COP je doel? Of is een warm welkom thuis ook iets wat kan bijdragen aan een mooi leven. Ik zie dat soort temperaturen echt niet zitten hoor...
Nou belangrijkste is inderdaad comfort en een pomp die zo lang mogelijk goed blijft :P 18.5 is nu nog wel te doen vind ik, zeker omdat hij ook die overshoot naar bijna 19 maakt en paar uur later start ie weer. We hebben overal droogbouw vloerverwarming dus warmte wordt snel afgegeven. Maar ik kreeg de indruk dat langst mogelijke runs beste is voor de pomp

[ Voor 4% gewijzigd door rinkh op 10-11-2023 22:33 ]

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
rinkh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:32:
[...]

Nou belangrijkste is inderdaad comfort en een pomp die zo lang mogelijk goed blijft :P 18.5 is nu nog wel te doen vind ik, zeker omdat hij ook die overshoot naar bijna 19 maakt en paar uur later start ie weer. We hebben overal droogbouw vloerverwarming dus warmte wordt snel afgegeven
Als jij/jullie met deze temperaturen tevreden zijn, wie ben ik dan. Ik moet er persoonlijk niet aan denken.
Wat bedoel je met de opmerking dat de pomp zo lang mogelijk goed blijft? En heeft dat invloed op je stookgedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:34:
[...]

Als jij/jullie met deze temperaturen tevreden zijn, wie ben ik dan. Ik moet er persoonlijk niet aan denken.
Wat bedoel je met de opmerking dat de pomp zo lang mogelijk goed blijft? En heeft dat invloed op je stookgedrag?
Ik bedoel dat de compressor zo lang mogelijk goed blijft, dat is het onderdeel wat snelst slijt en mijn perceptie is dat als ik de temperatuur hoger zet de pomp misschien wat minder vaak afslaat en ipv 2/3 runs het met misschien zelfs 1 of 2 kan doen? Of moet ik me daar geen zorgen over maken, dat kan ook een conclusie zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
rinkh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:40:
[...]

Ik bedoel dat de compressor zo lang mogelijk goed blijft, dat is het onderdeel wat snelst slijt en mijn perceptie is dat als ik de temperatuur hoger zet de pomp misschien wat minder vaak afslaat en ipv 2/3 runs het met misschien zelfs 1 of 2 kan doen? Of moet ik me daar geen zorgen over maken, dat kan ook een conclusie zijn
Daar zou ik me inderdaad geen zorgen over maken. Het is een beetje de metafoor dat je wel een koffiezetapparaat koopt maar geen koffie gaat drinken zodat het apparaat niet kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderegt66
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 20:55
Steven_SvD schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:20:
[...]

[Afbeelding]
Dag @Steven_SvD Mij viel het scherm op. Ik heb ook een Tado en een Quatt maar herken dit scherm niet. Ik kan ook nergens de QUATT selecteren als verwarmingssysteem. Welke app is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

sderegt66 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:16:
[...]

Dag @Steven_SvD Mij viel het scherm op. Ik heb ook een Tado en een Quatt maar herken dit scherm niet. Ik kan ook nergens de QUATT selecteren als verwarmingssysteem. Welke app is dit?
Staat in de tekst: tado pro app

\_Specs_/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

rinkh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:19:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat had ik met 20 graden op de thermostaat ook toen het nog wat warmer was. Nu het iets kouder is niet meer. Het lijkt mij een verschijnsel van de overgang waarin het net niet koud genoeg is voor lange runs. Als het nog wat kouder wordt verdwijnt dit vanzelf denk ik.

\_Specs_/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
okijokii schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:34:
[...]

Ik verbaas me ook over de temperaturen die hier genoemd worden. In de ochtend staat mijne op 20,5 en later vanaf 15:00 gaat hij lekker naar 21,5. Ik koop een pomp en zonnepanelen om mijn energie rekening laag te krijgen en om comfortabel in mijn huis te leven. Die quatt staat hier om te werken, niet om stil te staan. 🄶

Reply andere reactie:
ik zag gister ook meer energie verbruik dan andere dagen. Ik heb deze week een cop van 5.1 vorige week 5.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 17:12
Weet iemand of er in de laatste dagen een update is geweest van de Quatt?

Ik krijg een monteur op bezoek vanmiddag omdat de te hoge flows mijn cv pomp in error duwde en volgens cv monteur zelfs beschadigd heeft en vervangen moet worden (418€..).
Nu zie ik sinds een paar dagen die hoge flows niet meer, alleen af en toe piekje. Cv gaat ook niet meer in error. Iemand een idee of daar software matig iets is veranderd de afgelopen dagen?
Zie trend beneden, eerst en dan de laatste dagen, duidelijk anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCbrcS1xXhfIBetKhNGNJTFRyLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B490OsngWSj4uofibbqddwhG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egP65U9zbJyKobFUmoSi9JFTdAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujAkCTpFiBScyWP3KZqa7TH0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 14:25
patrickvdhart schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:09:
Weet iemand of er in de laatste dagen een update is geweest van de Quatt?

Ik krijg een monteur op bezoek vanmiddag omdat de te hoge flows mijn cv pomp in error duwde en volgens cv monteur zelfs beschadigd heeft en vervangen moet worden (418€..).
Nu zie ik sinds een paar dagen die hoge flows niet meer, alleen af en toe piekje. Cv gaat ook niet meer in error. Iemand een idee of daar software matig iets is veranderd de afgelopen dagen?
Zie trend beneden, eerst en dan de laatste dagen, duidelijk anders.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
CiC bij ons nog steeds op 2.6.2. Het is wel kouder aan het worden dus dat geeft overal ander warmtebeeld.

Wat is het antwoord van Quatt op deze afwijkende flows? 2 Quatt pompen in serie moeten ook op ca 800 l/u zitten.

En ik zou ook met Quatt overleggen over die cv-pomp (vervanging), want anders gaat die nieuwe het ook niet lang volhouden (als dat al het probleem was).

[ Voor 3% gewijzigd door mrdop op 11-11-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
mrdop schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:15:
[...]

CiC bij ons nog steeds op 2.6.2. Het is wel kouder aan het worden dus dat geeft overal ander warmtebeeld.

Wat is het antwoord van Quatt op deze afwijkende flows? 2 Quatt pompen in serie moeten ook op ca 800 l/u zitten.

En ik zou ook met Quatt overleggen over die cv-pomp (vervanging), want anders gaat die nieuwe het ook niet lang volhouden (als dat al het probleem was).
Ik heb zelfde software versie inderdaad. Quatt heeft er niet echt op geantwoord, maar sturen dus vandaag een monteur langs.
Er is vorige week ook even een monteur langs geweest voor iets anders (afdek Kap) maar die begreep niets van wat ik hem uitlegde. Ik kan alleen de fotos en Trends laten zien, live gaat hij de laatste dagen niet meer in error. Helaas is ook na 10 dagen de historie in HA weg. Is lastig overleggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
mrdop schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:15:
[...]

Dat dacht ik ook, maar zoals je ziet zat hij regelmatig op 1200+. Dat waren ook de momenten dat cv pomp storing gaf en pas raet worden kon als de flow lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 14:25
patrickvdhart schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:47:
[...]

Ik heb zelfde software versie inderdaad. Quatt heeft er niet echt op geantwoord, maar sturen dus vandaag een monteur langs.
Er is vorige week ook even een monteur langs geweest voor iets anders (afdek Kap) maar die begreep niets van wat ik hem uitlegde. Ik kan alleen de fotos en Trends laten zien, live gaat hij de laatste dagen niet meer in error. Helaas is ook na 10 dagen de historie in HA weg. Is lastig overleggen dan.
Aha, een monteur van Quatt, ik dacht van de cv.

Quatt zelf kan alle historie zien (en nog veel meer zaken die niet in de json zit).
Pagina: 1 ... 145 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.