beetje zwartdenken (vind ik), je kunt achter elke hoek wel iets kunnen vinden wat een reden kan worden om iets niet te doen.
Tuurlijk bevind zich een beginnend bedrijf in een risicovolle situatie, maar dat zelfde kun je dus ook zeggen van al langer bestaande producenten.
"Kennelijk vallen de opdrachten tegen", op welke
feiten baseer je deze uitspraak? of is het meer een buikgevoel van jou? Dus elk bedrijf wat nu met een actie komt staat op omvallen? Als dat zo was was 3/4 van Nederland werkeloos binnen 3 maanden.
Het vergelijk met vanMoof is denk ik geen goed voorbeeld, vanMoof was eerst in de eerste series een prima fiets en bedrijf, echter men wilde te snel te veel met een nieuwe versie (nr 3 van hun fiets), deze bleek gewoon heel slecht te zijn ( slecht ontwerp (oorzaak, men heeft deze te snel op de markt gezet, fiets en zijn onderdelen waren nog niet goed doorontwikkeld) wat resuleerde in een zeer hoge uitval en garantieclaims, dat in combinatie met een te snelle expansie (wererldwijd) was gewoon te veel.
Bij Quatt zie ik dat nog niet zover komen. Quatt kan nu profiteren van hun relatieve snelle groei in aantalen, nu al ruim boven de 2000 stuks binnen 1 jaar, binnen de warmtepomp wereld is dat best een behoorlijke prestatie.
we horen eigenlijk op dit moment nog weinig klachten, de eerste serie voorfronten waren van slechte kwaliteit, deze hebben ze moeten vervangen.
De Quatt unit zelf is een redelijk standaard ontwerp met een behoorlijk lange levenduurverwachting van min. 15 jaar. De CIC is hun eigen ontwerp, als ze de basis van de besturing (ik heb daar nog redelijk weinig over kunnen lezen (welke hardware daarin verbouwd is) zou dus nog een behoorlijke software upgrades kunnen krijgen. De eerder genoemde deWarmte maakt gebruik van een Rasp.Pi met een SD kaartje, ik verwacht daar meer problemen van gezien de betrouwbaarheid van de SD, waarom zij niet voor een SSD gekozen is is mee een raadsel.
Volgens mij hebben ze vlink in personeel uitgebreid en hebben blijkbaar ook voldoende units beschikbaar om geinstalleerd te kunnen worden, logisch dat ze hiervan gebruik willen maken, juist omdat we nu al weer richting winter gaan en mensen nu ook weer iets met energie willen doen en warmtepompen steeds meer geacepteerd gaan worden.
[
Voor 5% gewijzigd door
MacD007 op 05-08-2023 13:01
]