Heerlijk om te lezen hoe iedereen hier druk bezig is met de Quatt. Komen een hoop interessante posts voorbij die ik later zeker nog een keer ga raadplegen op het moment dat ie er bij ons ook is. Hierbij ook even mijn voorlopige ervaring:
Gisterenochtend mijn intake gesprek gehad, via Google Meet, in het Engels. In principe geen probleem en ging allemaal aardig, alleen woorden zoals “Dakkapel”, “Vuilafscheiver” en “Trapgat” waren lastig (voor beide). Nog dezelfde dag via de mail de offerte en het technisch rapport ontvangen. In het rapport Nederlands en Engels continue door elkaar gebruikt wordt, dus dat leest wat lastig, maar ziet er verder allemaal goed uit.
Quatt zal bij ons op het dakkapel achter, van de 1e verdieping, geplaatst worden en vanaf daar door het schuine dak naar binnen gaan. Officieel gezien moet deze (vanaf bovenkant dakkapel gezien) door de 2e rij dakpannen, maar omdat het dakkapel c.a. 30cm lager is dan de plafonds in de slaapkamers, zit deze dan waarschijnlijk precies op de hoogte van de verdiepingsvloer, dus het wordt 1 rijtje hoger.
Verder weinig bijzonderheden, we zijn helemaal "Quatt compatible". Er komt nog wel een bypass bij en kosten voor een steiger, maar blijf na teruggave van de subsidie nog onder de € 2000,- (zat bij de 1e 1.000 klanten). Met een verwachtte opbrengst van bijna € 400,- per jaar, is dat dus met 5 jaar terugverdiend. Wel vond ik de tekst "Na 14 dagen is deze offerte niet meer geldig, en
vervalt je plek op de wachtlijst." in de mail nogal heftig. Weinig tijd dus om er nog even over na te denken,
Omdat de 1e verdieping + zolder allemaal 1 groep is en daar o.a. ook al de wasdroger en de elektrische vloerverwarming van de badkamer op zitten, zal ik voor een extra groep moeten zorgen. Door het gebrek aan loze leidingen wordt dat nog even een uitdaging. Nu snap ik dat deze aanpassing niet over 2 weken gereed hoeft te zijn (datum van plaatsing wordt altijd overlegd), maar dit moet nu dus wel snel uitgezocht worden om de definitieve knoop door te hakken + door de lage prijs, wordt de terugverdientijd elke keer alleen maar langer