Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.830.560 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
HBO88 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:32:
[...]

op dakkapel zou ik niet doen. dat is van hout en dat resoneert zeker. Ook is de installatie lastiger.
Het beste is in de tuin op de grond.
sowieso... wat als er een tweede bij moet, wat als je wat anders wil na x jaar, wat als je even het filtertje wil reinigen. Wel zuur als je CV dan 1 of 2 verdiepingen hoger staat, dat wel.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-07 11:39
Ik ben met de voorbereidingen bezig voor een 2x4 KW en heb een vraag:
Zijn de big foots of de kunststof voeren verstelbaar?
Hoe wordt de Quatt recht geplaatst als de ondergrond schuin afloopt?
Wat zijn de ervaringen van degene, die reeds een plaatsing achter de rug hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Wisl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:21:
Ik ben met de voorbereidingen bezig voor een 2x4 KW en heb een vraag:
Zijn de big foots of de kunststof voeren verstelbaar?
Hoe wordt de Quatt recht geplaatst als de ondergrond schuin afloopt?
Wat zijn de ervaringen van degene, die reeds een plaatsing achter de rug hebben?
Jij moet zorgen dat de grindbak recht is ;)

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsnP8ub_Exhq2--iMUq5hXFW-90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyk7qFZetneJnKay55DrSjpc.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij komt de Quatt in de achtertuin op de grond, tegen de achtergevel (blauwe blok), dat komt omdat de CV ketel in de muur erachter hangt (Rode vlek).
Ik had de Quatt liever verder links in de tuin gehad dan zo centraal maar dat is qua leidingwerk blijkbaar niet te doen.

Qua uiterlijk maak ik me niet zo'n zorgen, de Quatt ziet er prima uit maar er wordt in de tuin wel gespeeld door de kinderen dus een rondvliegende voetbal ofzo daar maar ik me nog wel wat zorgen om.

Dus een taak voor mezelf om toch iets te maken om de Quatt te beschermen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
louzy82 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:32:
[Afbeelding]

Bij mij komt de Quatt in de achtertuin op de grond, tegen de achtergevel (blauwe blok), dat komt omdat de CV ketel in de muur erachter hangt (Rode vlek).
Ik had de Quatt liever verder links in de tuin gehad dan zo centraal maar dat is qua leidingwerk blijkbaar niet te doen.

Qua uiterlijk maak ik me niet zo'n zorgen, de Quatt ziet er prima uit maar er wordt in de tuin wel gespeeld door de kinderen dus een rondvliegende voetbal ofzo daar maar ik me nog wel wat zorgen om.

Dus een taak voor mezelf om toch iets te maken om de Quatt te beschermen
Als ze bij mij 13 meter omhoog kunnen, kunnen ze bij jou toch ook wel de tuin in? Graaf je een geul voor ze waar ze de leidingen in kunnen leggen? Lijkt me qua isolatie beter dan tegen de gevel.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Spykie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Als ze bij mij 13 meter omhoog kunnen, kunnen ze bij jou toch ook wel de tuin in? Graaf je een geul voor ze waar ze de leidingen in kunnen leggen? Lijkt me qua isolatie beter dan tegen de gevel.
Die vraag had ik wel gesteld tijdens het gesprek maar volgens hem was dat geen optie.

Daarnaast is de plek die ik in gedachte heb ook wel te dichtbij de erfgrens denk ik. Zou het eens op moeten meten of dat dan 2,5 meter is...

[ Voor 15% gewijzigd door louzy82 op 05-07-2023 12:45 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:48
Spykie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:39:
[...]

meegeleverde leiding lijkt me niet geschikt om in de grond te graven, dan moet het minstens in een flinke mantelbuis, en betwijfel of het dan nog 'standaard' genoeg is.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
Toby-Wan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:45:
[...]

meegeleverde leiding lijkt me niet geschikt om in de grond te graven, dan moet het minstens in een flinke mantelbuis, en betwijfel of het dan nog 'standaard' genoeg is.
Eens, die buis moet wel ergens in.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
MacD007 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:25:
[...]

vermoed een foutje, om je installatie niet in gevaar te brengen zou ik even met Quatt contact zoeken, dan weet je het zeker. wel mooi, ik zal nog even moeten wachten, maar het is ook nog geen winter, dus tijd genoeg.
Ah inderdaad. Heb nu bericht dat de betaling uiterlijk 10 dagen voor plaatsing betaald moet zijn! Nu heb ik de installatie 2 dagen naar voren verplaatst, dus 24-07-2023, dus binnenkort betalen. Spannend! Duurt niet lang meer!

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-07 11:39
Spykie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Jij moet zorgen dat de grindbak recht is ;)
@ Spykie; Er komt geen grindbak. Afvoer gaat via hemelwaterafvoer. Dus (aflopend) terras blijft gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wisl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:57:
[...]

@ Spykie; Er komt geen grindbak. Afvoer gaat via hemelwaterafvoer. Dus (aflopend) terras blijft gewoon liggen.
Dan is het wel zaak dat je warmtepomp waterpas komt te staan. Klein beetje uit het lood kan niet meteen kwaad, maar je wil wel dat je water de bedoelde afvoer inloopt en zich niet ophoopt tijdens defrosts in de behuizing.
Als het maar om een paar mm gaat aan de voorzijde bijv, zou ik gewoon met wat ringen de draad opvullen.

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 05-07-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
geerttttt schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:57:
[...]

Als ik mag gokken zit er een flexibele kabel aan de Quatt en pakken ze gewoon van beide kabels een ader en twisten ze die samen en stoppen ze die daarna onder het contact. Of zo:
[Afbeelding]
dat zou kunnen, ben echter zelf geen fan van dit soort "achterhaalde" installatiedingetjes, net zo min dat ik nog kroonsteentjes (wat dit ding eigenlijk ook is) gebruik. uit ervaring garandeer je hiermee gewoon een slechte verbinding, iets wat je eigenlijk niet wil hebben.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Zo, toch even geschrokken toen ik zojuist thuiskwam. Hele dag niet met de storm thuis geweest. Mijn Quatt staat op een plat dak, maar staat met de rubberen voeten OP het grove dakgrind.
Klaarblijkelijk was de storm sterk genoeg om de 60kg (dacht ik) wegende Quatt toch op dat dak te laten bewegen. Ik vond de Quatt zoals in de foto, dus “uit het lood” maar weet dus niet of dit het was/

Mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen? Wil denk ik sowieso de rubberen bigfoots de “vloer” laten aanraken dat deze daar direct op het dak zit ipv op het grind. Is wat stabieler. Maar kan ik nog meer doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vdb8HNVcfQCNid9qeBta2yOJyVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xk6pL1CAYv2uqlcEZ9uoQWVM.jpg?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 19:55
Kwam er laatst toevallig achter dat de Quatt installateurs de pompsnelheid van de vloerverwarming hadden verhoogd. Daarnaast hadden ze de thermostaat van de vloerverwarming richting de 50 gezet. Ik heb dit weer teruggezet naar 35 graden.

Ik heb een houtenvloer dus niet zo handig, nou zal de Quatt niet zo snel 55 graden maken. Maar ik vroeg mij wel af kunnen ze bij Quatt de stooklijn limiteren op b.v. 35 graden? Het heeft in mijn situatie niet veel nut om daarboven te zitten. Of ik kan de thermostaat op 40 graden zetten? Hoe verhoudt dit zich tot de oppervlakte temparatuur van de vloer die niet boven de 28 graden mag komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Gamepc schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:30:
Kwam er laatst toevallig achter dat de Quatt installateurs de pompsnelheid van de vloerverwarming hadden verhoogd. Daarnaast hadden ze de thermostaat van de vloerverwarming richting de 50 gezet. Ik heb dit weer teruggezet naar 35 graden.

Ik heb een houtenvloer dus niet zo handig, nou zal de Quatt niet zo snel 55 graden maken. Maar ik vroeg mij wel af kunnen ze bij Quatt de stooklijn limiteren op b.v. 35 graden? Het heeft in mijn situatie niet veel nut om daarboven te zitten. Of ik kan de thermostaat op 40 graden zetten? Hoe verhoudt dit zich tot de oppervlakte temparatuur van de vloer die niet boven de 28 graden mag komen?
Daar kun je berekeningen op los laten, meestal samen met het ontwerp van je vvw zelf.
En uiteraard kunnen ze dat instellen bij Quatt. Het is gewoon suf dat je dat zelf niet kunt.
Warmer wanneer ongewenst is bovendien ook inefficiënt.
De vloer die 28 mag worden staat overigens niet gelijk aan water van 28.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 01:51
Vandaag ook mijn Quatt 4Kw besteld, no 7720

- pre-order reservering 16/4/2023, voor de prijsverhoging
- Installatie check 17/4/2023
- extra info zoneregeling 1/6/2023 (honeywell evohome)
- videogesprek 22/6/2023
- offerte en technisch rapport 22/6/2023
- bestelling geplaatst 5/7/2023

Het hele proces, inclusief de video intake, verliep erg soepel, en qua administratie is het allemaal netjes geregeld. Ze willen wel standaard oplossingen leveren maar geven ook aan dat in overleg met de monteurs je alternatieven kunt bespreken.

Nu kijken wanneer ik installatiedatum krijg :-)

Eerst even op vakantie 3 weken!

[ Voor 24% gewijzigd door sky_walker op 05-07-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
paQ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:52:
[...]

Daar kun je berekeningen op los laten, meestal samen met het ontwerp van je vvw zelf.
En uiteraard kunnen ze dat instellen bij Quatt. Het is gewoon suf dat je dat zelf niet kunt.
Warmer wanneer ongewenst is bovendien ook inefficiënt.
De vloer die 28 mag worden staat overigens niet gelijk aan water van 28.
Ik heb de vvw ‘gekocht’ met het huis en kan daarom moeilijk zelf gaan rekenen aangezien ik niet weer hoe de vloerverwarming is gelegd. Ik zal even contact opnemen met Quatt wat zij aanraden. Denk het makkelijkste om de vloertemp te meten op een koude dag of dit onder de 28 blijft. Dacht met 35 graden wel aan de veilige kant te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
krizzziz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:27:
Zo, toch even geschrokken toen ik zojuist thuiskwam. Hele dag niet met de storm thuis geweest. Mijn Quatt staat op een plat dak, maar staat met de rubberen voeten OP het grove dakgrind.
Klaarblijkelijk was de storm sterk genoeg om de 60kg (dacht ik) wegende Quatt toch op dat dak te laten bewegen. Ik vond de Quatt zoals in de foto, dus “uit het lood” maar weet dus niet of dit het was/

Mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen? Wil denk ik sowieso de rubberen bigfoots de “vloer” laten aanraken dat deze daar direct op het dak zit ipv op het grind. Is wat stabieler. Maar kan ik nog meer doen?

[Afbeelding]
Wellicht opstellingsbalken gebruiken van 90cm of langer? Kan me voorstellen als je balken meer grip hebben op een groter oppervlakte dat het dan lastiger gaat schuiven. Of zou je unit aan de muur kunnen hangen? Kan de situatie lastig beoordelen maar pakt die nu wind over de volle breedte van de Quatt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Gamepc schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Ik heb de vvw ‘gekocht’ met het huis en kan daarom moeilijk zelf gaan rekenen aangezien ik niet weer hoe de vloerverwarming is gelegd. Ik zal even contact opnemen met Quatt wat zij aanraden. Denk het makkelijkste om de vloertemp te meten op een koude dag of dit onder de 28 blijft. Dacht met 35 graden wel aan de veilige kant te zitten.
Normaliter (met het bepalen/vaststellen van een stooklijn) zoek je een sweetspot op kwa temperatuur op een koude dag, en ook op een niet zo'n koude dag, maar wel graag wat verwarming aan. De lijn tussen die twee temperaturen is dan kort door de bocht de stooklijn.
Als je het voorheen op alleen je CVketel ook prima naar je zin had met 35 graden, dan moet dat nu niet anders zijn lijkt me.

Maar goed, ze zullen wel een warmteverlies'berekening' hebben gemaakt, waarna ze zeggen: ja! het moet 50 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
paQ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Normaliter (met het bepalen/vaststellen van een stooklijn) zoek je een sweetspot op kwa temperatuur op een koude dag, en ook op een niet zo'n koude dag, maar wel graag wat verwarming aan. De lijn tussen die twee temperaturen is dan kort door de bocht de stooklijn.
Als je het voorheen op alleen je CVketel ook prima naar je zin had met 35 graden, dan moet dat nu niet anders zijn lijkt me.

Maar goed, ze zullen wel een warmteverlies'berekening' hebben gemaakt, waarna ze zeggen: ja! het moet 50 zijn.
Ik kwam met CV met 35 graden prima uit. Echter was een milde winter en door de gasprijs heb ik hem continu op 18 graden gezet. Ben nu voornemens op 19 continu te gaan stoken. Warmteverlies van Quatt kwam op 5kw uit. Heb wel nog recent voor HR++ glas en vloerisolatie laten plaatsen.

Ga het van de winter wel even uittesten. Quatt nu gevraagd de stooklijn op 35 te zetten. Mocht het niet warm blijven kunnen we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
Gamepc schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:04:
[...]

Wellicht opstellingsbalken gebruiken van 90cm of langer? Kan me voorstellen als je balken meer grip hebben op een groter oppervlakte dat het dan lastiger gaat schuiven. Of zou je unit aan de muur kunnen hangen? Kan de situatie lastig beoordelen maar pakt die nu wind over de volle breedte van de Quatt?
Yep!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007

[Afbeelding]
Bij een behoorlijke storm zou dat wel kunnen gebeuren, eigenlijk zou je de voeten zelf aan een zware tegel(s) moeten vastzetten, daarmee vergroot je het gewicht, alleen met die voetjes gaat de Quatt gewoon aan de wandel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
MacD007 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:53:
[...]

Bij een behoorlijke storm zou dat wel kunnen gebeuren, eigenlijk zou je de voeten zelf aan een zware tegel(s) moeten vastzetten, daarmee vergroot je het gewicht, alleen met die voetjes gaat de Quatt gewoon aan de wandel.
Zou het niet gelijk bij de voeten leggen, ligt er meer dat die op het grind staat. Onderschat niet hoeveel makkelijker die glijdt over nat grind dan over ruw dak bitumen.
@krizzziz sowieso grind eronder weghalen, zou ook onder het grind nog een opsluitband ervoor kunnen leggen als extra weerstand tegen schuiven.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Toby-Wan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:04:
[...]

Zou het niet gelijk bij de voeten leggen, ligt er meer dat die op het grind staat. Onderschat niet hoeveel makkelijker die glijdt over nat grind dan over ruw dak bitumen.
@krizzziz sowieso grind eronder weghalen, zou ook onder het grind nog een opsluitband ervoor kunnen leggen als extra weerstand tegen schuiven.
Uhhhh maar wat vond Quatt er zelf van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:28

[Afbeelding]
Plaatsen op grind lijkt mij ook niet goed voor het bitumen eronder. Je moet ook niet op grind lopen, dus waarop wel 60kg op van die voetjes plaatsen op grind.

dus; grind weghalen - dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
Heinemancp schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:27:
[...]

Plaatsen op grind lijkt mij ook niet goed voor het bitumen eronder. Je moet ook niet op grind lopen, dus waarop wel 60kg op van die voetjes plaatsen op grind.

dus; grind weghalen - dan komt het vast goed.
Niet op het grind lopen? Nooit geweten! Ga er nog weleens op om de dakrand schoon te maken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Toby-Wan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:04:
[...]

ja, ik had sws de voetjes niet op grind gelegd maar op rubberen tegels (extra demping plus bescherming voor het dak zelf, bitumen of ander soort), wil je het nog stever dan de genoemde zware tegel aan de onderkant van de voeten vastzetten, onder de zware tegels voor bescherming weer die rubberen tegels) en dat geheel kan dan weer met grind omgeven worden, maar dus zoals gezegd niet op de grind zelf plaatsen. het is maar een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
krizzziz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:47:
[...]

Niet op het grind lopen? Nooit geweten! Ga er nog weleens op om de dakrand schoon te maken.
Bij warm (heet) weer is vaak het bitumen zo opgewarmd dat deze (bijna) aan het smelten is, je drukt dan heel makelijk de kleine grind steentjes in het bitumen en er door, wat dan tot lekkage zal leiden. Bij vrieskou ook oppassen, want kan kan bitumen gaan breken en scheuren, met het zelfde resulaat. Bij koud weer een bitumen dak gewoon niet betreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninoor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 15:20
Hi, bij mij video intake gehad. Plaatsingsafspraak volgt. Vraagje: Onze installatie zal hybride worden. Er zit een Remeha ketel (recent) die gekoppeld zal worden met de Quatt.

Recent heb ik een warmtepompboiler laten plaatsen. Warm water is dus reeds voorzien.

In hele huis ook airco voor koud / warm. Quatt puur voor vloerverwarming (en paar radiatoren).

We hebben sinds November 2022 het huis verwarmd met airco. Gaat wel is echter minder comfortabel (koude vloeren). Kan, als de quatt geplaatst is en deze alleen voor de vloeren en radiatoren is (soort vaste baseline) het gas losgekoppeld worden?? Als het erg koud schakelen we de aircoś bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
ninoor schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:35:
Hi, bij mij video intake gehad. Plaatsingsafspraak volgt. Vraagje: Onze installatie zal hybride worden. Er zit een Remeha ketel (recent) die gekoppeld zal worden met de Quatt.

Recent heb ik een warmtepompboiler laten plaatsen. Warm water is dus reeds voorzien.

In hele huis ook airco voor koud / warm. Quatt puur voor vloerverwarming (en paar radiatoren).

We hebben sinds November 2022 het huis verwarmd met airco. Gaat wel is echter minder comfortabel (koude vloeren). Kan, als de quatt geplaatst is en deze alleen voor de vloeren en radiatoren is (soort vaste baseline) het gas losgekoppeld worden?? Als het erg koud schakelen we de aircoś bij...
de Quatt kan niet zonder CV ketel.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Spykie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:55:
[...]

de Quatt kan niet zonder CV ketel.
juist, even een aanvulling om het wat duidelijker te maken, de CV dient hier als boost om de minimum CV temperatuur (18º C heeft de Quatt nodig om aan te gaan, onder die 18º C doet het de Quatt dus niet) te krijgen.

Dus je kunt deze dus niet loskoppelen, anders zou je 2 systemen krijgen, CV op je radiatoren en de Quatt alleen op je vloerverwarming, dat gaat dus niet werken, het is ten slotte een hybride warmtepomp.

Mogelijk is ook je vloerverwarming te klein dat de Quatt zijn warmte kwijt kan, dan werkt deze dus vere van optimaal. lijkt me geen goed idee. O-)

Wat later wel eventueel zou kunnen is de huidige CV (gas) te vervangen door een electrische CV (stroom) of een doorloopheater om de benodigde 18º C in je leidingen te krijgen (bij de inlaat van de Quatt dus). De CIC stuurt via een aan/uit contact de ketel aan.
Hou wel rekening dat als je met airco's gaat bijverwarmen je de thermostaat op een juiste waarde zet, anders zal de warmtepomp waarschijnlijk niet goed aangestuurd worden, normaal wil je wel dat deze dan ook blijft werken en niet alleen de airco's.

[ Voor 26% gewijzigd door MacD007 op 06-07-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennobang
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 21:04
MacD007 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Bij warm (heet) weer is vaak het bitumen zo opgewarmd dat deze (bijna) aan het smelten is, je drukt dan heel makelijk de kleine grind steentjes in het bitumen en er door, wat dan tot lekkage zal leiden. Bij vrieskou ook oppassen, want kan kan bitumen gaan breken en scheuren, met het zelfde resulaat. Bij koud weer een bitumen dak gewoon niet betreden.
het grind voorkomt dat de dakbedekking te heet word dus dat zal wel meevallen. Elk dak heeft onderhoud nodig met of zonder ballast (=grind) dus je zal dan gewoon over het grind lopen. Geen probleem ik heb al zoveel daken voor onderhoud belopen wat bij elkaar vele kilometers is geweest met elk weertype en nooit schade gemaakt. Als het dak zijn technische levensduur heeft gehad kan je het laatste zetje geven voor schade/lekkage maar dat heeft niets met belopen te maken. Nogmaals: elk dak moet geschikt zijn voor belopen/onderhoud plegen

NH 180m2 vrijstaand buitengebied. Alles goed geïsoleerd HR++ veel op zuid. 120m2 vvw in woonkamer/keuken + 2xT22 radiator 2.5x0,5 zonder fans Verlies Quatt ingesteld op 7kW. Intergas 28/24 2009 voorheen gas ca 750m3. 9600Wp PV Geen cv denker en snap WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Er is vandaag een nieuwe Quatt Actie in de mailbox gekomen.
Ze bieden nu 200 euro korting aan.
en hun Besparingscheck staat live.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMA_CxwAb650GnAiXtmOzyOaZdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNdBXWXWUoHURoIJ3ssWGsUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
MacD007 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:55:
Er is vandaag een nieuwe Quatt Actie in de mailbox gekomen.
Ze bieden nu 200 euro korting aan.
en hun Besparingscheck staat live.

[Afbeelding]
Wat leuk, even ingevuld. Apart dat ze nu de Quatt omschrijven als "Quatt Hybrid 4-6kW" en de duo als: "Quatt Duo 8-12kW"

Dus blijkbaar is er meer capaciteit onder ideale temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
geerttttt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Wat leuk, even ingevuld. Apart dat ze nu de Quatt omschrijven als "Quatt Hybrid 4-6kW" en de duo als: "Quatt Duo 8-12kW"

Dus blijkbaar is er meer capaciteit onder ideale temperaturen.
Of ze hebben de 'marketingtruc' van De Warmte overgenomen: bij een 6kW WP doodleuk 8 kW max capaciteit melden, waardoor iedereen zonder al te veel kennis in de materie denkt dat ze een 8 kW WP hebben :+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:08
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:21:
Of ze hebben de 'marketingtruc' van De Warmte overgenomen: bij een 6kW WP doodleuk 8 kW max capaciteit melden, waardoor iedereen zonder al te veel kennis in de materie denkt dat ze een 8 kW WP hebben :+ 8)7
Als ik terugkijk in de data van de API dan zie ik dat het maximum op 6,12 kW ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy75BVEOFYw0cDygspTXArGUIZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bq3TeP83J1ZS8C3OeRYLhv4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 16:18
Timmy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Als ik terugkijk in de data van de API dan zie ik dat het maximum op 6,12 kW ligt.

[Afbeelding]
Klopt, rated power is 6.12kW. En dit haalt ie bij een graad of 6 a 7 buitentemperatuur. Daarna gaat het rap naar beneden en zit je op een 4kW bij temperaturen net iets boven nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 16:18
medu80 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:
Wat mij dus opvalt is dat Quatt met deze temperaturen nog ruim 4.5kw kan opbrengen. En bij 7 graden is het bijna 6kW. Waarom wordt dat ding dan verkocht als een 4kW warmtepomp.

Ik hoop dat ze binnenkort WAR gaan implementeren. Want een warmtepomp dat uitgaat als de temperatuur bereikt is, ipv doorgaan op 30Hz is irritant. Alles koelt af en Quatt moet weer van vooraf aan beginnen met opwarmen. Met deze temperaturen is het doordraaien toch beter in mijn geval. Ik weet toevallig dat als ie tussen de 30 en 40Hz draait dat dan de temperatuur gehandhaafd blijft. Nu stopt ie ermee en de Lyric heeft een veel te grote hysteresis.
Dat had ik enkele maanden geleden al aangegeven dat ie makkelijk 6kW haalt boven de 5graad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRHpLvFnYXVo9MRYUkcWQzIG2Qs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/isdP8ZApSWNGcpjkIFNAXLcL.png?f=user_large

Iemand die onlangs een gesprek heeft gehad die al meer over de verlengde garantie weet. Ben wel benieuwd hoe het met die plannen staat (het lijkt nu al wel iets concreter te zijn gezien die 7 jaar).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Nou, hij staat op het dak. De installateurs ben ik erg tevreden over, ze hebben de boel netjes achter gelaten en ook al het afval meegenomen (in de mail stond dat dit voor mijn rekening zou komen). De logistiek vanuit Quatt vond ik wat onhandig. Ik kreeg vorige week in de avond ineens een e-mail dat er de volgende dag een warmtepomp geleverd zou worden tussen 's ochtends vroeg en halverwege de middag. Daar had mijn werkgever ook niet op gerekend zegmaar.

Dan is er nu nog één ding waar ik mee stoei: de Quatt app vereist helaas Google Play ter controle (voor wat?), terwijl hij functioneel gewoon zou moeten kunnen werken met de warmtepomp. Ik moet even kijken hoe ik dat op ga lossen op mijn GrapheneOS toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyuieD1Dkq33a7sGbzFS3Qp1HtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y9CKmhyZCdHePzVA50ogdRFM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door nst6ldr op 07-07-2023 14:54 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

nst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:51:
Nou, hij staat op het dak. De installateurs ben ik erg tevreden over, ze hebben de boel netjes achter gelaten en ook al het afval meegenomen (in de mail stond dat dit voor mijn rekening zou komen). De logistiek vanuit Quatt vond ik wat onhandig. Ik kreeg vorige week in de avond ineens een e-mail dat er de volgende dag een warmtepomp geleverd zou worden tussen 's ochtends vroeg en halverwege de middag. Daar had mijn werkgever ook niet op gerekend zegmaar.

Dan is er nu nog één ding waar ik mee stoei: de Quatt app vereist helaas Google Play ter controle (voor wat?), terwijl hij functioneel gewoon zou moeten kunnen werken met de warmtepomp. Ik moet even kijken hoe ik dat op ga lossen op mijn GrapheneOS toestel.

[Afbeelding]
Hij doet volgens mij alleen initieel bij inloggen de safteynet controle. Bij volgende keren niet meer.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 20:40
MacD007 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Wat later wel eventueel zou kunnen is de huidige CV (gas) te vervangen door een electrische CV (stroom) of een doorloopheater om de benodigde 18º C in je leidingen te krijgen (bij de inlaat van de Quatt dus). De CIC stuurt via een aan/uit contact de ketel aan.
Hou wel rekening dat als je met airco's gaat bijverwarmen je de thermostaat op een juiste waarde zet, anders zal de warmtepomp waarschijnlijk niet goed aangestuurd worden, normaal wil je wel dat deze dan ook blijft werken en niet alleen de airco's.
Dit heb ik nagevraagd en dat is volgens Quatt (nog) niet mogelijk. Een electrische CV ketel gaat niet werken.
Onze fale saves zitten in de (gas) CV ketel. Hierdoor is het niet mogelijk deze op een elektrische CV aan te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Quatt Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik heb de Tado aan de Quatt gehangen, maar het geheel lijkt nog niet te werken (bij mij).

Wellicht komt het door het warme weer, maar het verwarm signaal van de Tado geeft geen reactie bij Quatt (ruimtes van 22 graden naar 25 gezet, Tado geeft aan dat hij verwarmt).
Volgens de Tado pro app is alles verbonden (als boiler de Quatt commander geselecteerd) en ook de Quatt geeft aan dat alles verbonden is (al lijkt dat over de WiFi te gaan).

Ik heb de Tado rechtstreeks aan de thermostaat uitgang van de CiC gehangen. Kan iemand zijn/haar aansluiting met mij delen voor de zekerheid? Zijn er nog andere manieren om te testen of de aansluiting werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Barbapapa720 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Dit heb ik nagevraagd en dat is volgens Quatt (nog) niet mogelijk. Een electrische CV ketel gaat niet werken.

[...]
Sorry, ik snap het niet meer, maar wat zijn dan hun "fale saves" dan ? Weet iemand dat hier.
Ik weet dat Quatt er nu niet aan wil om de Quatt op een electrische CV aan te sluiten , dus ik schreef ook heel duidelijk "mogelijk later" maar eigenlijk zou dat toch niets moeten uitmaken, zolang er maar een verwarmingstoestel er bij hangt die zo nodig de starttemperatuur (van 18 Gr.) kan produceren, dat zou dus ook prima met een electrische CV moeten kunnen? of welke denkfout maak ik hier? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 07-07-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
RobertowNL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:47:
[Afbeelding]

Iemand die onlangs een gesprek heeft gehad die al meer over de verlengde garantie weet. Ben wel benieuwd hoe het met die plannen staat (het lijkt nu al wel iets concreter te zijn gezien die 7 jaar).
Ik heb binnenkort met hun een gesprek, zal het navragen. zo snel ik het weet en het is hier nog niet gepost zal ik het even laten weten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:43
MacD007 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Sorry, ik snap het niet meer, maar wat zijn dan hun "fale saves" dan ? Weet iemand dat hier.
Ik weet dat Quatt er nu niet aan wil om de Quatt op een electrische CV aan te sluiten , dus ik schreef ook heel duidelijk "mogelijk later" maar eigenlijk zou dat toch niets moeten uitmaken, zolang er maar een verwarmingstoestel er bij hangt die zo nodig de starttemperatuur (van 18 Gr.) kan produceren, dat zou dus ook prima met een electrische CV moeten kunnen? of welke denkfout maak ik hier? |:(
Het zou zomaar kunnen dat de Quatt niet overweg kan met de thermostaat van een elektrische ketel. Op zich is zo'n ketel niet een probleem lijkt mij.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 07:28
Gerardwaz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat de Quatt niet overweg kan met de thermostaat van een elektrische ketel. Op zich is zo'n ketel niet een probleem lijkt mij.
Ik zou ook niet zien waarom niet, een cv ketel als deze: https://www.masterwatt.com/producten/calida-high-power kan gewoon aan/uit geschakeld worden volgens de pagina. En we hebben in eerdere posts ook gezien dat er ketels aan/uit aangestuurd werden uit de CIC.
Dit is wel een opstelling die ik voor ogen had als komende winter niet te veel extra gas nodig heb als extra vermogen. Dan is er wel de 'back-up' om het water 18 graden (of meer) te maken en moet de quatt lekker de rest gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Hogu schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Ik zou ook niet zien waarom niet, een cv ketel als deze: https://www.masterwatt.com/producten/calida-high-power kan gewoon aan/uit geschakeld worden volgens de pagina. En we hebben in eerdere posts ook gezien dat er ketels aan/uit aangestuurd werden uit de CIC.
Dit is wel een opstelling die ik voor ogen had als komende winter niet te veel extra gas nodig heb als extra vermogen. Dan is er wel de 'back-up' om het water 18 graden (of meer) te maken en moet de quatt lekker de rest gaan draaien.
Is dat dan ook voor warm water? Anders is 30kW wel heel flink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 07:28
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Is dat dan ook voor warm water? Anders is 30kW wel heel flink ;)
Doen we deze: https://www.masterwatt.com/producten/calida-compact
Was meer ter illustratie bedoeld. Maar is ook aan/uit, dat lijkt mij toch niet zo gek?

Of zal Quatt bang zijn dat je met zo iets te weinig vermogen hebt om dat koude water een stukje warmer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Hogu schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Doen we deze: https://www.masterwatt.com/producten/calida-compact
Was meer ter illustratie bedoeld. Maar is ook aan/uit, dat lijkt mij toch niet zo gek?

Of zal Quatt bang zijn dat je met zo iets te weinig vermogen hebt om dat koude water een stukje warmer te krijgen?
Of zoiets:
https://www.groenehoedduu...ty=1&custom%5B5348560%5D=
Dan dan met een relais oid op de CIC aan/uit
Warm water met een WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 23:40
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Of zoiets:
https://www.groenehoedduu...ty=1&custom%5B5348560%5D=
Dan dan met een relais oid op de CIC aan/uit
Warm water met een WPB
Waarom geen doorstroomverwarmer? Of zeg ik dan iets geks? Die kan je toch ook automatisch laten aangaan voor een watertemp van > 18 graden? En dan daarnaast een wpb voor de douche.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Zou moeten kunnen werken. Heb je tado op de juiste aansluiting? Hij moet op de opentherm klemmen zitten. En op opentherm van CiC volgens mij.

Ik krijg vrijdag mijn Quatt en heb ook Tado. Dat Pro app zegt dat alles verbonden is zegt niet zoveel want dat zegt hij bij mij ook zonder dat de Tado aangesloten is. :-)
T-!-M schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:09:
Ik heb de Tado aan de Quatt gehangen, maar het geheel lijkt nog niet te werken (bij mij).

Wellicht komt het door het warme weer, maar het verwarm signaal van de Tado geeft geen reactie bij Quatt (ruimtes van 22 graden naar 25 gezet, Tado geeft aan dat hij verwarmt).
Volgens de Tado pro app is alles verbonden (als boiler de Quatt commander geselecteerd) en ook de Quatt geeft aan dat alles verbonden is (al lijkt dat over de WiFi te gaan).

Ik heb de Tado rechtstreeks aan de thermostaat uitgang van de CiC gehangen. Kan iemand zijn/haar aansluiting met mij delen voor de zekerheid? Zijn er nog andere manieren om te testen of de aansluiting werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:42
Wat zijn de ervaringen met het geluid? Aanwezig/niet aanwezig? Storend? Last van trillingen et cetera? Geluid is voor mij het grootste struikelblok om verder te kijken dan een cv ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
rumu schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:02:
Wat zijn de ervaringen met het geluid? Aanwezig/niet aanwezig? Storend? Last van trillingen et cetera? Geluid is voor mij het grootste struikelblok om verder te kijken dan een cv ketel.
Dat ligt aan de situatie.

Vrijstaand in de tuin, 20mtr van buren en gevel zal niemand er ooit iets van horen.

Zet je hem bovenop je houten dakkappeltje waar je recht onder slaapt, tsja dan is de kans wat groter dat je 'm hoort.

Dus, schets eens je situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
Mijn situatie is dat het wat mij betreft overal kan. Genoeg grond. Maar de vraag is wat Quatt daarvan vindt als ik het zo lees. Ben vooral benieuwd naar de geluidservaringen van mensen. Als ik 'm achter in de tuin zet, zal ik er geen last van hebben. Maar daar heeft bijna niemand het over.

Wat als ie vlak op de gevel staat of op een plat dak van een uitbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
Ps: geen hypothetische discussie dus graag. Ervaringen hoor ik graag als die er zijn. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader, maar dat kan men vaak prima toelichten als je een beetje gevoel in je donder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
bbbrumbrum schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:07:
[...]

Dat ligt aan de situatie.

Vrijstaand in de tuin, 20mtr van buren en gevel zal niemand er ooit iets van horen.

Zet je hem bovenop je houten dakkappeltje waar je recht onder slaapt, tsja dan is de kans wat groter dat je 'm hoort.

Dus, schets eens je situatie...
Ps: ik vind dit een klote reactie. Ik vraag om ervaringen. Die staan los van mijn situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:08
rumu schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:17:
Ps: ik vind dit een klote reactie. Ik vraag om ervaringen. Die staan los van mijn situatie.
Er zijn genoeg persoonlijke ervaringen in dit topic beschreven, dus je had ook kunnen zoeken als je daar naar op zoek was. ;)

En wat betreft die van mij. Binnen hoor ik 'm niet. Buiten minimaal, maar het komt niet boven een windkracht 3-4 of wat omgevingsgeluid uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
[...]

Bedankt! Ervaringen zijn nutteloos als ze niet (enigszins) vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spykie
[...]

Succes met je situatie! ;w

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
ZveenT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Waarom geen doorstroomverwarmer? Of zeg ik dan iets geks? Die kan je toch ook automatisch laten aangaan voor een watertemp van > 18 graden? En dan daarnaast een wpb voor de douche.?
Het is een doorstroom verwarmer, maar dan specifiek voor CV ipv warm water toepassing, zal niet geschikt zijn voor drinkwater (ontbreken Kiwa keur) en heeft grotere aansluiting diameters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:35
Mr_thebrown schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:20:
Zou moeten kunnen werken. Heb je tado op de juiste aansluiting? Hij moet op de opentherm klemmen zitten. En op opentherm van CiC volgens mij.

Ik krijg vrijdag mijn Quatt en heb ook Tado. Dat Pro app zegt dat alles verbonden is zegt niet zoveel want dat zegt hij bij mij ook zonder dat de Tado aangesloten is. :-)

[...]
Mijn ketel ondersteund geen opentherm helaas, dus hij zit op de aan/uit. Maar dat was bij de Lyric T6 ook, dus ik heb enkel de aansluiting van de Lyric vervangen door de Tado.

Over de output naar de ketel maak ik me geen zorgen, dat hebben de installateurs gedaan. Wel de input naar de CiC.

Zou top zijn als iemand zijn/haar Tado wiring zou kunnen delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
rumu schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:14:
Ps: geen hypothetische discussie dus graag. Ervaringen hoor ik graag als die er zijn. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader, maar dat kan men vaak prima toelichten als je een beetje gevoel in je donder hebt.
sorry, maar je vraagt naar een antwoord die niemand je kan geven. En als dan de beste mensen proberen je antwoord te geven ben je boos.
Je vraag:
"Wat zijn de ervaringen met het geluid? Aanwezig/niet aanwezig? Storend? Last van trillingen et cetera?"

zeker gezien je achterliggende gedachte "Geluid is voor mij het grootste struikelblok om verder te kijken dan een cv ketel." kan ik die vraag ook wel begrijpen.

echter zijn deze zaken helaas niet alleen afhankelijk van de Quatt.
Simpel antwoord: De quatt heeft een geluidsvermogen van 55 dB (overdag) en bij een nachtmodus is dat 52 dB.
Duidelijk, is een perfect antwoord.
Waarom? omdat deze waarde in een geluidskabine zonder onderliggende trillingen ed is bepaald en gemeten (bij Kiwa).
kun je iets met dat antwoord? Waarschijnlijk niet, ben je echter een geluidstechnicus waarschijnlijk wel.

De Quatt bij jou thuis (of bij iemand anders) zal anders klinken, dat heeft heel veel te maken hoe en welke ondergrond, omgeving en nog een heleboel andere factoren die alle daar meer en minder een rol in gaan spelen.
Dus als bij mij de Quatt zo stil als een kerkmuis (hoe stil is een kerkmuis eigenlijk?) klinkt hoeft dat bij jou weer heel anders kunnen klinken (geluid van een rat of een varken of hond?).
Daarnaast weet ik helemaal niet hoe jou geluidsopnahme is, ben je half stokdoof, heb je bij bepaalde fequenties al een gehoorschade (ver uit de meeste mensen hebben dat overigens) of heb je het perfecte gehoor tot 20.000 Hz?

Dus kom je weer uit bij de enige geluidswaarde die juist onafhankelijk is, en dat zijn die eerder genoemde 55 en 52 dB. Is dat nu luid zul je dan afvragen?
Ja en Nee is het antwoord, die 55 dB is bij vol vermogen, hoe vaak verwacht jij dat de Quatt op vol vermogen gaat werken ? het kan maar zal zeker niet continue zijn (of de Quatt is bij jou eigenlijk te zwak en je hed beter een zwaardere warmtepomp (bv een dubbele Quatt 8kW)) kunnen pakken. Maar ja die maken dus ook weer meer lawaai, namelijk dubbel zo veel, dat is 57 dB. (dus van 55 dB naar 57 dB is twee keer zo veel (geluidsniveau)).

Helaas zijn er geen verdere gegevens mbt het geluid (meetbaar) bekend, overigens veel andere warmtepompen hebben ook niet meer gegevens beschikbvaar, wettelijk is dat ook niet nodig.
Let er wel op dat de waarde die op het energielabel staat weer een andere berekende waarde is en veelal lager is dan de eerder genoemde wettelijke waarde op vol vermogen.

Belangrijk is dat je tenminste een berekening doet (tool van de overheid), zelf meten kan, de meetapparatuur, los van de kennis die je nodig hebt, kost circa 5 a 10 keer de kosten van de Quatt (en dan ben ik nog goedkoop). De meting moet conform de normen voor industiegeluid worden uitgevoerd, voor een leek is dit gewoon niet haalbaar. Met die berekening kun je beoordelen of de plaats wel of geen hinder (>45 cq 40 dB) aan jou buren (op de erfgrens) veroorzaakt en dus ook indirect aan jou.

t.o.v. andere warmtepompen in de zelfde klasse is dit een behoorlijk stille warmtepomp, dat geeft ook de ervaring van de gebruikers hier weer (niemand heeft echter 2 verschillende warmtepompen bij cq tegen zijn huis staan om een geluidsproef te maken, is denk ik ook vrij zinloos)

kort antwoord: behoorlijk stil mits je zelf de nodige maatregelen neemt en hem bv niet op een klankkast monteerd (bv aanbouw, garage of iets dergelijks) zonder de juiste extra maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Ik bedoel opentherm klemmen van de Tado. Dus niet de aan/uit klemmen. De route is:

Tado —(OT)—> CiC—(aan/uit)—>CV.
T-!-M schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:22:
[...]

Mijn ketel ondersteund geen opentherm helaas, dus hij zit op de aan/uit. Maar dat was bij de Lyric T6 ook, dus ik heb enkel de aansluiting van de Lyric vervangen door de Tado.

Over de output naar de ketel maak ik me geen zorgen, dat hebben de installateurs gedaan. Wel de input naar de CiC.

Zou top zijn als iemand zijn/haar Tado wiring zou kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Mr_thebrown schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:58:
Ik bedoel opentherm klemmen van de Tado. Dus niet de aan/uit klemmen. De route is:

Tado —(OT)—> CiC—(aan/uit)—>CV.

[...]
Je kunt ook gewoon bij tado zelf kijken, daar staat het heel duidelijk verwoord. Slechts een paar klics nodig. 8)7
Om je het makkelijk te maken hier de link
https://cdn.brandfolder.i...ER_MANUAL-TA-NL-00-V2.pdf
Voor de duidelijkheid, de ketel op je plaatje is dus dan de cic, daar moet je wel de OT klemmen gebruiken (thermostaat in dus (rechts onder).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgdHhdEA7IypSWd7jkLqK1W2BFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6uZY6RId2tqsYaGh1GluOewI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door MacD007 op 08-07-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 23:40
Toby-Wan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:11:
[...]

Het is een doorstroom verwarmer, maar dan specifiek voor CV ipv warm water toepassing, zal niet geschikt zijn voor drinkwater (ontbreken Kiwa keur) en heeft grotere aansluiting diameters
Maar dan is een “normale” doorstroom ook goed icm een wp boiler, toch? Die cv hoeft niet met kiwa gecertificeerde doorstroom te worden geïnstalleerd.
Dacht meer dat dat goedkoper zou zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikhj
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik ben nogal teleurgesteld in Quatt. Ik heb een Danfoss vloerverwarmingssysteem. Een gangbaar systeem. Tijdens de intake voor installatie werd mij verteld dat Danfoss niet ondersteund wordt door Quatt.Ik zou het hele aansturingssysteem moeten vervangen en heb daardoor afgezien van installatie. Heeft iemand ervaring met de combi Danfoss Quatt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Rikhj schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:57:
Ik ben nogal teleurgesteld in Quatt. Ik heb een Danfoss vloerverwarmingssysteem. Een gangbaar systeem. Tijdens de intake voor installatie werd mij verteld dat Danfoss niet ondersteund wordt door Quatt.Ik zou het hele aansturingssysteem moeten vervangen en heb daardoor afgezien van installatie. Heeft iemand ervaring met de combi Danfoss Quatt?
Dat zal wel te maken hebben met de speciale Danfoss thermosstaat of hebben ze een andere redenen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Rikhj schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:57:
Waarom niet gewoon Danfoss op Marktplaats?

Of het er tijdelijk uithalen voor installatie en daarna zelf proberen of het écht niet werkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asYBEk9_RqNRciGeEJqTRB2LKec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAKFODzaiF0ih46g8YHtFBny.jpg?f=fotoalbum_large

Zomaar ineens in het wild gespot! Zou het een Tweaker zijn?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX3jo8h60nRXBtyEfEGz81Az5qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RETmP2j6v3dW247CQi4xZQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Hm, kleine kink in de kabel.
Ben bezig met het grindbed, het leek me het mooist om deze precies voor het donkere stuk muur (onder het middelste kozijn dus) en dat is precies een meter breed.

Bedacht me alleen net dat daar precies in het midden een ontstoppingstuk van de hoofdriolering zit... De deksel begint op 65 cm uit de muur en grindbed zou 60 cm breed moeten zijn + minimaal 15 cm uit de muur.

Dus ik denk dat ik maar ga proberen om het ontstoppingstuk een stuk te verlengen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43
louzy82 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:04:
[Afbeelding]

Hm, kleine kink in de kabel.
Ben bezig met het grindbed, het leek me het mooist om deze precies voor het donkere stuk muur (onder het middelste kozijn dus) en dat is precies een meter breed.

Bedacht me alleen net dat daar precies in het midden een ontstoppingstuk van de hoofdriolering zit... De deksel begint op 65 cm uit de muur en grindbed zou 60 cm breed moeten zijn + minimaal 15 cm uit de muur.

Dus ik denk dat ik maar ga proberen om het ontstoppingstuk een stuk te verlengen
Lijkt me niet nodig, op de post voor die van jou zie je de Quatt op 120x60 staan bij de muur. Zolang het ontstoppingstuk bereikbaar blijft is het geen probleem. De bigfoots komen er toch links en rechts van te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09 09:16
Ik ga deze week eens contact hebben met Quatt. We zijn al een tijdje op zoek naar een warmtepomp. Wilden eerst all-electric, maar dat bleek na schouw een brug te ver in ons huis. Ik vind het zonde om de CV-ketel van drie jaar oud te vervangen en mijn vrouw vindt de buitenunits van de meeste warmtepompen lelijk...

We zitten in een situatie waarin we ongeveer 3000kwh aan de energiemaatschappij terugleveren (38 panelen) en nu zo'n 1300 kuub gas verbruiken. Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Isolatie beneden is uitstekend. Boven wat minder, waarbij eigelijk alleen de kinderslaapkamers met radiatoren worden verwarmd. We zitten wel met Evohome, waarbij we op alle radiatoren zo'n knop hebben geïnstalleerd. De vloerverwarming gaat met een klep.

Installatie kan zo aan de gevel van de garage, waar ook de CV zit. Dus dat lijkt me niet heel ingewikkeld. We hebben zelfs nog een vrije groep in de meterkast zitten.

Ik benieuwd naar het advies van Quatt. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Dexter35 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:29:
Ik ga deze week eens contact hebben met Quatt. We zijn al een tijdje op zoek naar een warmtepomp. Wilden eerst all-electric, maar dat bleek na schouw een brug te ver in ons huis. Ik vind het zonde om de CV-ketel van drie jaar oud te vervangen en mijn vrouw vindt de buitenunits van de meeste warmtepompen lelijk...

We zitten in een situatie waarin we ongeveer 3000kwh aan de energiemaatschappij terugleveren (38 panelen) en nu zo'n 1300 kuub gas verbruiken. Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Isolatie beneden is uitstekend. Boven wat minder, waarbij eigelijk alleen de kinderslaapkamers met radiatoren worden verwarmd. We zitten wel met Evohome, waarbij we op alle radiatoren zo'n knop hebben geïnstalleerd. De vloerverwarming gaat met een klep.

Installatie kan zo aan de gevel van de garage, waar ook de CV zit. Dus dat lijkt me niet heel ingewikkeld. We hebben zelfs nog een vrije groep in de meterkast zitten.

Ik benieuwd naar het advies van Quatt. We gaan het meemaken.
Hoezo een brug te ver?
Met vloerverwarming ben je klaar.
Want: hoe slechter geïsoleerd en hoe groter het huis, hoe meer gas verbruik, des te sneller je een WP hebt terug verdiend.
Een grotere WP is maar iets duurder dan een kleinere, installatiewerk is hetzelfde en je krijgt meer subsidie.

Edit: zie nu de 1300kuub, dat is amper 7kW WP incl SWW. Dat is niets spannends, verre van.

Feit blijft natuurlijk wel dat het het beste is om de energievraag aan de voorkant aan te pakken, dus isoleren!

Maar de dooddoener dat een slecht geisoleerd huis niet om kan is onzin, de enige voorwaarde is dat je voldoende afgifte (bij een voor de WP acceptabele aanvoer temperatuur) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Goedemorgen en dank. Extra isolatie is bij ons geen optie, dan moet ik met voorzetwanden gaan werken. Onze bovenverdieping heeft een houten gevel. We hebben beneden wel de kruipruimte laten isoleren en boven hr++ glas laten plaatsen. Dat scheelde enorm.

De man die aangaf dat die AE-warmtepomp niet kon, kwam met een heel verhaal over leidingwerk en radiatoren. Dat zou allemaal niet geschikt zijn en adviseerde daarom hybride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:07
Dexter35 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:55:
Goedemorgen en dank. Extra isolatie is bij ons geen optie, dan moet ik met voorzetwanden gaan werken. Onze bovenverdieping heeft een houten gevel. We hebben beneden wel de kruipruimte laten isoleren en boven hr++ glas laten plaatsen. Dat scheelde enorm.

De man die aangaf dat die AE-warmtepomp niet kon, kwam met een heel verhaal over leidingwerk en radiatoren. Dat zou allemaal niet geschikt zijn en adviseerde daarom hybride.
Ik denk dat de Quatt een zeer goede optie is voor je, gezien je situatie .Nu ook nog 200 euro korting. Je zult er geen spijt van krijgen, ik had hetzelfde. Full electric is voor mij brug te ver, en Quatt is een mooi uitziende monoblock. Ik ben zeer tevreden met de Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikhj
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-02-2024
MacD007 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Dat zal wel te maken hebben met de speciale Danfoss thermosstaat of hebben ze een andere redenen aangegeven.
Ze hebben aangegeven dat er niet getest is met Danfoss en dat ze daarom geen garantie kunnen geven dt Quatt werkt met Danfoss. Daarom is er helaas afgezien van installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie

Klinkt als een CV monteur die ook iets met warmtepompen doet, klopt dat? Een second opinion kan wellicht geen kwaad.

Daarnaast zou je zelf over AAE (Almost All Electric :+ ) na kunnen denken, met een warmtepompboiler i.c.m. een hybride warmtepomp kom je een heel eind.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

onzin.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

zoek aub een andere installateur, deze heeft er echt geen kaas van gegeten. Ben het met HBO eens, zou de Quatt geen mooi alternatief zijn, is wel een hybride maar soms kom je met kleine steps ook aan je doel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Daarom eerst eens adviesgesprek met Quatt. Eens kijken wat daaruit komt. Financieel is AE nu geen optie meer. Bouwdepot moest worden afgesloten en daarmee is een hybride nu het hoogst haalbare. Of we moeten naar een duurzaamheidslening kijken.

Werkt zo'n warmtepompboiler in het zeldzame geval van geen warm water meer, ook samen met de CV?

[ Voor 27% gewijzigd door Dexter35 op 09-07-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennobang
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 21:04
Dexter35 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:53:
Daarom eerst eens adviesgesprek met Quatt. Eens kijken wat daaruit komt. Financieel is AE nu geen optie meer. Bouwdepot moest worden afgesloten en daarmee is een hybride nu het hoogst haalbare. Of we moeten naar een duurzaamheidslening kijken.

Werkt zo'n warmtepompboiler in het zeldzame geval van geen warm water meer, ook samen met de CV?
Daarvoor zijn ze voorzien van een 230 volt verwarmingselement. Ook voor legionella tegen te gaan volgens mij

NH 180m2 vrijstaand buitengebied. Alles goed geïsoleerd HR++ veel op zuid. 120m2 vvw in woonkamer/keuken + 2xT22 radiator 2.5x0,5 zonder fans Verlies Quatt ingesteld op 7kW. Intergas 28/24 2009 voorheen gas ca 750m3. 9600Wp PV Geen cv denker en snap WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Bennobang schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:24:
[...]
Daarvoor zijn ze voorzien van een 230 volt verwarmingselement. Ook voor legionella tegen te gaan volgens mij
WPB zijn vaak al R290 en halen anti-legionella temps op de compressor.
Maar idd, voor nood is er idd meestal een verwarmingselement aanwezig.
Dit is anders ook makkelijk met een doorstromer op te lossen, dan heb je ook meteen de situatie afgevangen mocht ooit je boiler volledig leeggedouchet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb mijn boiler idd nog niet een keer op de spiraal een legionellarun zien uitvoeren. Hij haalt altijd de 62 graden op de compressor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• blackmaze
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 21:33
Drardollan schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:54:
[Afbeelding]

Zomaar ineens in het wild gespot! Zou het een Tweaker zijn?
yes hiero! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Ik las overigens ergens dat Quatt niet goed samenwerkt met de draadloze Evohome-thermostaat. Weet iemand of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zoek nog een vuilafscheider. Ik heb mijn aanvoer/retourleiding van de ketel even opgemeten en die heeft een omtrek van 7,5cm ongeveer. Dan moet ik een 24mm vuilafscheider hebben toch? Klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:28
geerttttt schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:44:
Ik zoek nog een vuilafscheider. Ik heb mijn aanvoer/retourleiding van de ketel even opgemeten en die heeft een omtrek van 7,5cm ongeveer. Dan moet ik een 24mm vuilafscheider hebben toch? Klopt dat?
2*pi*r = omtrek

r = omtrek / (2*pi) = 75 / 6,28 = 11.93mm

diameter = 23.9mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:38
Is het een stalen of koperen leiding? Dan zou ik eerder 22 mm verwachten, misschien dat de meetlint niet helemaal stak om de leiding zat. Of is het kunststof / meerlagenbuis? Dan moet je sowieso opletten, dat past niet zomaar in elke knelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
ik zou 22mm verwachten, dat komt het meeste voor. Dat is een omtrek van 7cm, dus dat scheelt niet veel. Zonder schuifmaat is het lastig te meten.
Of is het een kunststof leiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
marcop23 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Is het een stalen of koperen leiding? Dan zou ik eerder 22 mm verwachten, misschien dat de meetlint niet helemaal stak om de leiding zat. Of is het kunststof / meerlagenbuis? Dan moet je sowieso opletten, dat past niet zomaar in elke knelkoppeling.
Het is koper voor zover ik weet. Althans, redelijk nieuw huis en het ziet er uit als koper. Het gaat een vlakbij de grond verderop over naar flexibele witte buis.

Ja ik kon nog niet direct een 24mm vuilafscheider vinden, vandaar dat ik twijfelde.

Ik kan wel een schuifmaat vinden ergens denk ik ,misschien daar toch maar even mee meten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Of je knipt/zaagt een sleufje van 22mm in een stuk karton/trespa/hout. Heb je daarmee een go/nogo tool. Er zijn maar een paar maten koper, 24mm bestaat niet, dat is dan gewoon 22mm. Je kunt het wss ook in de installateurs handleiding van de ketel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
geerttttt schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Het is koper voor zover ik weet. Althans, redelijk nieuw huis en het ziet er uit als koper. Het gaat een vlakbij de grond verderop over naar flexibele witte buis.

Ja ik kon nog niet direct een 24mm vuilafscheider vinden, vandaar dat ik twijfelde.

Ik kan wel een schuifmaat vinden ergens denk ik ,misschien daar toch maar even mee meten..
en als het 22mm is, dan heb je bijvoorbeeld een mooie als onderstaand: https://www.technim.nl/in...aRaj6KWcWeghoCYLAQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik herken je dakkapel zelfs ;)

Leuk! Het had mij verbaasd als hij bij een niet-Tweaker zou hebben gestaan. In de markt verder niet heel bekend nog volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:11
Nou, als Quatt het daarvan moet hebben...
Ik had er al van gehoord en ben toen op internet gaan zoeken en kwam dit topic tegen.
Ze hebben ook best veel Google reclame gekocht, waardoor er vaak een advertentie tussen het nieuws op mijn telefoon in beeld kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
StarrFire schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:16:
Nou, als Quatt het daarvan moet hebben...
Ik had er al van gehoord en ben toen op internet gaan zoeken en kwam dit topic tegen.
Ze hebben ook best veel Google reclame gekocht, waardoor er vaak een advertentie tussen het nieuws op mijn telefoon in beeld kwam.
Het zal wel even duren voor Quatt een serieuze naamsbekendheid heeft in de wereld. Die paar mensen die zoeken op Google gaat ze geen geld opleveren. Ze moeten zo bekend worden dat installateurs ze gaan aanbieden naast hun reeds bestaande producten.

En voor je dat voor elkaar hebt ben je wel even verder. Dan zal je eerst moeten zorgen voor een zwik installaties waarbij er positieve resultaten zijn. Pas dan zal het balletje wellicht gaan rollen. En dan nog is het maar de vraag of je het grote publiek gaat bereiken, de meeste mensen en installateurs hebben een vast gamma aan merken en die merken leveren ook zo ongeveer allemaal soortgelijke producten. Waarom zou een installateur merk X ketel aanbieden en merk Y warmtepomp, dan moet je wel heel unieke voordelen hebben. En vooralsnog heeft Quatt die nog niet. Leuk voor de Tweaker op dit moment, maar ik denk dat voor de gemiddelde gebruiker de Quatt geen optie is op dit moment (gezien wat er in dit topic allemaal langskomt).

Maar dat is niet erg, geen enkel product of merk is in een week populair geworden. Als Quatt kwaliteit levert, tevreden klanten krijgt en daardoor wat bekendheid opbouwt dan is er absoluut een goede kans dat ze in de toekomst een mooie klantenkring gaan opbouwen. De vraag is of je er van kan rondkomen als bedrijf, een verkochte Quatt gaat jaren mee bijvoorbeeld. Het is geen verbruiksartikel en installatie en onderhoud doen ze niet zelf. Als iemand een Quatt koopt dan is dat gelijk voor 20 jaar klaar, die klant komt dan niet meer terug (op een uitzondering na). Het is niet voor niets dat ze bepaalde functies achter een betaald account stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-09 16:41
Drardollan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Het zal wel even duren voor Quatt een serieuze naamsbekendheid heeft in de wereld. Die paar mensen die zoeken op Google gaat ze geen geld opleveren. Ze moeten zo bekend worden dat installateurs ze gaan aanbieden naast hun reeds bestaande producten.
Zal niet gaan gebeuren, installateurs verkopen alleen waar ze het meeste aan verdienen.

Het directe model van Quatt maakt dat ze significant goedkoper kunnen zijn door oa de groothandel en de installateur eruit halen.

Een beetje de Tesla methode dus.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
rvdgaag schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:42:
[...]

Zal niet gaan gebeuren, installateurs verkopen alleen waar ze het meeste aan verdienen.

Het directe model van Quatt maakt dat ze significant goedkoper kunnen zijn door oa de groothandel en de installateur eruit halen.

Een beetje de Tesla methode dus.
Ik dacht dat het een tweevoudig model zou worden, met bovenstaand model vraag ik mij af of er handel in zit op de lange termijn. Juist rondom verwarming is men vaak verknocht aan de vaste leverancier / onderhoudsmonteur. Daar kom je vanaf de zijlijn niet zomaar tussen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-09 19:37
Drardollan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Ik dacht dat het een tweevoudig model zou worden, met bovenstaand model vraag ik mij af of er handel in zit op de lange termijn. Juist rondom verwarming is men vaak verknocht aan de vaste leverancier / onderhoudsmonteur. Daar kom je vanaf de zijlijn niet zomaar tussen denk ik.
Wanneer 1.000.000 warmtepompen je ambitie is, is er werk zat in de toekomst lijkt me ;)
Volgens Quatt (wc eend?) zijn ze nu al marktleider op het gebied van hybride warmtepompen.
Volgens mij houden ze alles in eigen beheer en proberen dus niet om derden hun warmtepomp te installeren.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Drardollan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:04:
[...]
men kan nog zo verknocht zijn aan een vaste 'CV ketel' installateur, als deze (te)veel vraagt voor een WP ten opzichte van een Quatt zijn mensen snel genoeg over.
Quatt bouwt nu al een aardige klantbasis voordat straks de hybride WP verplicht wordt en het mensen serieus in hun portemonnee kan gaan raken. Als je vaste installateur dan 4000+ na subsidie voor een hybride aan komt zetten, gaat men vanzelf alternatieven zoeken

Pagina: 1 ... 103 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.