[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:28
Probleem met Rockstar is dat ze een grote groep gamers niet tegemoed komen.

- Geen uitbreiding op GTA5
- Geen 60fps update voor Red Dead 2.En ook hier was een uitbreiding gewenst
- GTA trilogy teleurstellend!

Sowieso vond ik GTA 5 in te tijd dat hij uitkwam al een te overgewaardeerd product.Er is ook 0 reden om in die SP-mode nog eens terug te gaan.

Duidelijk is dat GTA online voor hen alles is.Hoop voor iedereen dat ze met GTA 6 een juiste balans gaan vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door jori040 op 06-03-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:24:
Probleem met Rockstar is dat ze een grote groep gamers niet tegemoed komen.

- Geen uitbreiding op GTA5
- Geen 60fps update voor Red Dead 2.En ook hier was een uitbreiding gewenst
- GTA trilogy teleurstellend!

Duidelijk is dat GTA online voor hen alles is.Hoop voor iedereen dat ze met GTA 6 een juiste balans gaan vinden.
Geen uitbreiding van RDR2 is jammer, verhaal was natuurlijk goed afgerond maar meer had altijd welkom geweest.

"geen uitbreiding op GTA5" lees ik veel maar vind dat niet onderbouwd genoeg om echt als punt mee te nemen. GTA4 had als enige in de 3D uitgaves uitbreidingen maar de rest ook niet. Dus of dat echt wat zegt weet ik niet, ik verwacht van niet.

Grand Theft Auto: The Trilogy was jammer maar ook een compleet ander team natuurlijk, Rockstar had daar kunnen ingrijpen maar het zegt mij niets over de eventuele kwaliteit van GTA 6.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-03-2025 15:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Donstil
Waarom zou je DLC maken als het geld met GTA Online binnen stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:44:
@Donstil
Waarom zou je DLC maken als het geld met GTA Online binnen stroomt.
En die DLC voor Online was soms ook nog eens prima te spelen als "solo DLC" :)
Al met al hebben we als gamers eigenlijk onwijs veel GTA content gehad de laatste jaren, en dan nog deels gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:47:
[...]

En die DLC voor Online was soms ook nog eens prima te spelen als "solo DLC" :)
Al met al hebben we als gamers eigenlijk onwijs veel GTA content gehad de laatste jaren, en dan nog deels gratis ook.
Heb GTA Online ooit een kans gegeven maar ik vond het verschrikkelijk.
Je weet dat er bij Rockstar een paar grote namen weg zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:07
jori040 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Voor mij vergrootte het de replayability van GTA 5 juist enorm. De single player was al heel uitgebreid met een tof verhaal en toffe missies. Toen ik daarmee klaar was kon ik mijn online imperium gaan opbouwen. Daar zijn echt honderden uren in gegaan.

Het is niet voor iedereen nee, maar het is wel wat @Donstil zegt: behoorlijk veel gratis content. Online geld uitgeven is een keuze. Zelf heb ik er geen Euro aan uitgegeven en toch veel plezier gehad :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:58:
Het is niet voor iedereen nee, maar het is wel wat @Donstil zegt: behoorlijk veel gratis content. Online geld uitgeven is een keuze. Zelf heb ik er geen Euro aan uitgegeven en toch veel plezier gehad :)
Dit inderdaad, los van dat ik GTA Online eens gekocht heb voor een tientje toen ik van platform wisselde heb ik er ook nooit geld aan uitgegeven.
jori040 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:52:
Ooh echt, ik heb mij er best wel prima mee vermaakt eigenlijk, maar ook niet met alles overigens.
Het Racen is bijvoorbeeld niet voor mij.
Zeker, maar of en wat dat gaat betekenen voor GTA 6 is nog helemaal niet bekend. Daar ga ik nu op basis van 1 trailer en wat geruchten absoluut geen conclusie aan verbinden.

Edit: Die trailer vond ik wel goed overigens, dat zegt mij dan meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-03-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Donstil
De GTA 6 trailer was ook wel oke.Ubisoft maakt ook vette trailers. ;)

Laten we het hier bij houden.

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 06-03-2025 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 09:39
Mog schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Even de prijzen uit 1998 erbij pakken:
  • Mario Kart 64 kostte ƒ149,- en dat is is nu €126
  • Killer Instinct 64 kostte ƒ189,- en dat is nu €160
Met andere woorden: games zijn al decennia te goedkoop. Ja, de install base van nu is veel groter dan in 1998, maar de ontwikkelteams en technische mogelijkheden zijn dat ook.
Vergelijken met cartridges vind ik wel scheef want een groot deel van de kosten daarvan zaten in die cartridge zelf. Die games waren destijds ook gewoon erg duur vergeleken met andere platformen.
Ik heb voor de gein eens gezocht wat commodore 64 games vroeger kosten. Op archive.org oude Zzap64 pdf's gevonden (geweldig om terug te zien) en in 1985 waren C64 games gemiddeld rond de 10 pond. 10 pond in die tijd was ongeveer 43 gulden wat omgerekend naar euro's met inflatie nu zo'n €46,50 zou zijn. Dus, tja, pick which data fits your argument?

Uiteindelijk gaat het natuurlijk gewoon om wat de markt bereid is te betalen. Ik betaal nu al zelden full price voor games. Als ze naar €100 gaan zal die bereidheid nog minder worden. Uiteindelijk zullen de grote uitgevers echter gewoon berekenen/beredeneren hoe ze het meeste zullen verdienen. Ongetwijfeld zullen de verkopen wat omlaag gaan als de prijs omhoog gaat, maar als dat effect relatief kleiner is dan de stijging in prijs dan verdienen ze uiteindelijk meer.

Persoonlijk heb ik toch altijd zo'n grote backlog dat ik weinig behoefte voel om games meteen bij release te spelen, dus een prijsstijging zal me niet direct erg raken. Uiteindelijk gaat de prijs toch wel weer omlaag, hoewel het natuurlijk afwachten is hoeveel dan (sale prijzen zijn tegenwoordig al een stuk hoger dan dat ze vroeger gingen, er wordt bij lange na niet meer zo gestunt als in de eerste jaren dat Steam echt populair begon te worden met hun sales).

edit: Nog wat verder gekeken, probeerde een wat bekendere game te vinden en misschien wat recenter... Wou eerst Lemmings vinden maar dat lukte niet, maar kwam uiteindelijk Robocop 3 tegen die zelfs ook alleen op cartridge verkocht werd (maar cartridges voor C64 waren denk ik een stuk goedkoper), die was in 1992 15 pond, wat omgerekend naar nu weer op €47 uitkomt. De meeste andere games waren toen juist nog een stuk goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 06-03-2025 17:27 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Finraziel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Vergelijken met cartridges vind ik wel scheef want een groot deel van de kosten daarvan zaten in die cartridge zelf. Die games waren destijds ook gewoon erg duur vergeleken met andere platformen.
Ik heb voor de gein eens gezocht wat commodore 64 games vroeger kosten. Op archive.org oude Zzap64 pdf's gevonden (geweldig om terug te zien) en in 1985 waren C64 games gemiddeld rond de 10 pond. 10 pond in die tijd was ongeveer 43 gulden wat omgerekend naar euro's met inflatie nu zo'n €46,50 zou zijn. Dus, tja, pick which data fits your argument?
Natuurlijk zijn cartridges duurder dan optische media, en dit werd ook doorberekent. Maar als ik naar de PS1 games op CD kijk zie ik dat in 1996 Crash Bandicoot en Tekken 2 ƒ135 kostte (€119 nu) en FIFA 97 kostte ƒ120 (€105 nu). En CD's waren hooguit een dollar om in te kopen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Mog schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Natuurlijk zijn cartridges duurder dan optische media, en dit werd ook doorberekent. Maar als ik naar de PS1 games op CD kijk zie ik dat in 1996 Crash Bandicoot en Tekken 2 ƒ135 kostte (€119 nu) en FIFA 97 kostte ƒ120 (€105 nu). En CD's waren hooguit een dollar om in te kopen.
Klopt, het zit niet alleen maar in de cartridge prijs... Console games van die tijd waren ook duur.
Goed, C64 games zullen ook goedkoop zijn, dat was destijds ook al de budget computer (helaas was een Amiga te duur voor mij :P)
Maar Doom dan op PC, kwam uit voor 40 dollar in 1993, dat was destijds ongeveer 74 gulden, wat nu €70 wordt na inflatie. Stuk meer dan die C64 games, maar geeft wel aan dat die console games gewoon erg duur waren. En logisch dat Sony dat ook volgde, hun grootste concurrent was andere consoles, niet snel verouderende home computers (commodore was dead or dying tegen die tijd) en ook niet echt PC. Maar dat is meer een argument dat aanbieders gewoon vragen wat ze kunnen, niet zo zeer dat ze dat moesten vragen en dat het nu dus ook logisch zou zijn vanuit die hoek bezien.

edit: En Half-Life in 1998 was $49.

edit2: Het scheelt wel of je de inflatie berekening doet op guldens/euro's of op dollars rechtstreeks, afhankelijk van hoe je het doet kom je ook wel uit op dat het destijds duidelijk duurder was dan nu. Maar mijn punt was ook niet zo zeer om dat te ontkrachten, maar meer om aan te geven dat console games eind jaren 90 gewoon erg duur waren. Ik weet nog dat ik destijds wel naar de SNES en later de Nintendo 64 keek (al was ik tegen die tijd al meer en meer PC gamer... en piraat O-) ) maar de games vond ik gewoon echt bizar duur. Voor de Gameboy nog aardig wat games gekocht maar bij de latere consoles vond ik dat gewoon echt te duur worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Finraziel op 06-03-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:43

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mog schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Natuurlijk zijn cartridges duurder dan optische media, en dit werd ook doorberekent.
Dit is toch ook vaak een argument dat gegeven word met de kosten van de Switch spellen. Soms zie je een goedkoop spel in een winkel liggen, is het slecht een code in a box.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Finraziel Ik pakte alleen Nederlandse prijzen uit oude intertoys folders. Maar goed, een iets recenter voorbeeld. PlayStation 3 en Xbox 360 games waren in 2006 tussen de €60 en €65. Dat is anno 2025 ook tussen de €92 en €99.

€100 per game is (helaas) niet zo gek bedrag als je naar het verleden kijkt en de inflatie corrigeert.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:47
Mog schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:48:
@Finraziel Ik pakte alleen Nederlandse prijzen uit oude intertoys folders. Maar goed, een iets recenter voorbeeld. PlayStation 3 en Xbox 360 games waren in 2006 tussen de €60 en €65. Dat is anno 2025 ook tussen de €92 en €99.

€100 per game is (helaas) niet zo gek bedrag als je naar het verleden kijkt en de inflatie corrigeert.
Wanneer ik zoek op AC Shadows of Monster Hunter Wilds, zie ik toch echt dat je 80 euro betaald voor de basis game, en geen bedragen tussen de 92 a 99 euro. Dat zullen waarschijnlijk speciale edities zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:43

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Toonen1988 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Wanneer ik zoek op AC Shadows of Monster Hunter Wilds, zie ik toch echt dat je 80 euro betaald voor de basis game, en geen bedragen tussen de 92 a 99 euro. Dat zullen waarschijnlijk speciale edities zijn.
Heb je het over digitale of fysieke prijzen? Assassin's Creed: Shadows zie ik voor de basis game voor €65,00 staan en Monster Hunter: Wilds voor zelfs €62,00.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Toonen1988 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Hij bedoelt dat €60,- in 2006 met inflatie in 2025 €92,- is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Sony richt nieuwe first party Playstation studio 'Dark Outlaw Games' op. Onder leiding van Jason Blundell (oprichter van Deviation Games, die ook aan een Playstation game werkte, maar vorig jaar stopte).

https://www.gematsu.com/2...mes-led-by-jason-blundell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ubisoft richt nieuw bedrijf op voor Assassin's Creed, Far Cry en Rainbow Six: https://pu.nl/artikelen/n...d-far-cry-en-rainbow-six/

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 28-03-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:07
jori040 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:54:
Ubisoft richt nieuw bedrijf op voor Assassin's Creed, Far Cry en Rainbow Six: https://pu.nl/artikelen/n...d-far-cry-en-rainbow-six/
Tencent is toch groot aandeelhouder / eigenaar van Supercell, League of Legends, Roblox, etc? Gaat dit dan de opmaat worden naar gratis AC en Far Cry games met enorme pay-to-win en cosmetics modellen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Denman schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:06:
[...]

Tencent is toch groot aandeelhouder / eigenaar van Supercell, League of Legends, Roblox, etc? Gaat dit dan de opmaat worden naar gratis AC en Far Cry games met enorme pay-to-win en cosmetics modellen?
Geen idee.In een ander artikel lees ik dat Ubisoft de beslissingen blijft nemen.
Voor mij nog ff vaag dit hoor.

Gaan we op de nieuwe AC game dan geen Ubisoft logo meer zien ?

Gaat die Splinter Cell remake er nog wel komen ?

Ze hebben met dit nieuws uitbrengen natuurlijk gewacht tot Shadows uit is.Opvallend is ook dat niemand op dit moment weet wat de nieuwe grote Ubisoft release gaat zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door jori040 op 28-03-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Van de Tweakers frontpage: (ja die is er ;) )
Volgens Xbox-baas Phil Spencer is de ontslagronde bedoeld om 'lagen van management' te verwijderen om de gamingtak wendbaarder te maken.
Ergens in mijn hoofd denk ik dan: als je lagen van het management wil verwijderen, waarom cancel je dan games die al (ver) in development zijn ? Zijn al die developpers dan ook managers ?

Iets lijkt er niet te kloppen. Echter heb ik geen verstand van bedrijfseconomie en aanverwanten, dus wellicht dat iemand met een verklaring kan komen die de opmerking wat kan verduidelijken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
RawChild schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:22:
Benieuwd waarom ze de studio achter PD de nek om hebben gedraaid. Qua naam toch een system seller en de trailer (al weer veel te lang terug dat we beelden kregen) zag er top uit.
Erg jammer.
Crystal Dynamics heeft zelfs nog aan dit project meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

MazeWing

The plot thickens...

MRE-Inc schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:55:
Van de Tweakers frontpage: (ja die is er ;) )

[...]

Ergens in mijn hoofd denk ik dan: als je lagen van het management wil verwijderen, waarom cancel je dan games die al (ver) in development zijn ? Zijn al die developpers dan ook managers ?

Iets lijkt er niet te kloppen. Echter heb ik geen verstand van bedrijfseconomie en aanverwanten, dus wellicht dat iemand met een verklaring kan komen die de opmerking wat kan verduidelijken.
Het is inderdaad vreemd dat complete spellen gecanceld worden als je lagen van het management wil verwijderen. Ik denk dan ook dat bovenstaande uitspraak meer een soort van PR is om het zo goed mogelijk te laten klinken.

Maar beter dat ze spellen cancellen dan dat ze het toch uitbrengen en je situaties zoals bij Red Fall krijgt. Wat ik me dan wel afvraag is waarom het pas "zo laat" gecanceld wordt. Everwild en Perfect Dark waren behoorlijk lang in ontwikkeling. Heeft men (lees: Phil Spencer) de studio's dan maar wat laten aanmodderen al die jaren?

Welke games uit de Xbox stal (dus echt 100% volledig eigen studios) zijn eigenlijk nog in ontwikkeling?Volgens mij zijn die echt op een paar vingers te tellen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

MazeWing schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Het is inderdaad vreemd dat complete spellen gecanceld worden als je lagen van het management wil verwijderen. Ik denk dan ook dat bovenstaande uitspraak meer een soort van PR is om het zo goed mogelijk te laten klinken.

Maar beter dat ze spellen cancellen dan dat ze het toch uitbrengen en je situaties zoals bij Red Fall krijgt. Wat ik me dan wel afvraag is waarom het pas "zo laat" gecanceld wordt. Everwild en Perfect Dark waren behoorlijk lang in ontwikkeling. Heeft men (lees: Phil Spencer) de studio's dan maar wat laten aanmodderen al die jaren?

Welke games uit de Xbox stal (dus echt 100% volledig eigen studios) zijn eigenlijk nog in ontwikkeling?Volgens mij zijn die echt op een paar vingers te tellen.
Wat zijn in jouw optiek volledig eigen studios? Want deze maand komen er alweer twee games uit... En in oktober ook weer 2 games. Naast de 3 games die al eerder dit jaar zijn uitgebracht.

Of ben je van mening dat studio's die in de loop der tijd zijn gekocht niet vallen onder echte eigen studios? Want dat is een hele arbitraire denkwijze.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2025 11:30 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Wat zijn in jouw optiek volledig eigen studios? Want deze maand komen er alweer twee games uit... En in oktober ook weer 2 games. Naast de 3 games die al eerder dit jaar zijn uitgebracht.

Of ben je van mening dat studio's die in de loop der tijd zijn gekocht niet vallen onder echte eigen studios? Want dat is een hele arbitraire denkwijze.
Ik denk dat hij Xbox Game Studios bedoelt. Ik was toevallig laatst ook even aan het kijken omdat iemand op de fp claimde dat er maar geen goede games uit Microsoft zouden komen, maar het viel me wel op dat veel van het geweld de laatste tijd van Bethesda komt en van wat er nu aan komt er een van Activision is. Die partijen zouden volgens mij toch een beetje zelfstandig door blijven opereren ook al vallen ze nu onder de Microsoft vlag. Alleen Grounded 2 is een losse studio die volgens mij meer in Xbox Game Studios geïntegreerd is?

Ik heb er zelf niet direct zicht op en eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, maar ik begrijp de vraag op zich wel dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 03-07-2025 12:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat hij Xbox Game Studios bedoelt. Ik was toevallig laatst ook even aan het kijken omdat iemand op de fp claimde dat er maar geen goede games uit Microsoft zouden komen, maar het viel me wel op dat veel van het geweld de laatste tijd van Bethesda komt en van wat er nu aan komt er een van Activision is. Die partijen zouden volgens mij toch een beetje zelfstandig door blijven opereren ook al vallen ze nu onder de Microsoft vlag. Alleen Grounded 2 is een losse studio die volgens mij meer in Xbox Game Studios geïntegreerd is?

Ik heb er zelf niet direct zicht op en eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, maar ik begrijp de vraag op zich wel dus.
Ze leggen uiteindelijk allen verantwoording af aan Spencer. Als CEO van Microsoft Gaming. Of ze onder de Xbox game studio’s vlag vallen of onder Activision of Bethesda maakt dat niet veel anders. Dat is gewoon de gekozen structuur. En op zich niet onlogisch gezien de enorme organisatie en publisher tak.

Als al die studio’s ineens onder het naampje Xbox game studio’s zouden horen zou dat onder aan de streep geen verschil maken toch?

Vind het wel grappig. Het commentaar was altijd, ze hebben geen studio’s. Nou… daar is behoorlijk wat aan gedaan waarbij het aantal games die onder Microsoft Gaming vallen nog nooit zo groot is geweest. Nu is het commentaar, ja maar dat is niet echt eigen… er is altijd wel wat :)

En als dat het echt is, dan zijn er dit jaar reeds 2 Xbox Game studio games uitgebracht en komen er nog 4 aan. Met daarbij volgend jaar minimaal 3.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Ze leggen uiteindelijk allen verantwoording af aan Spencer. Als CEO van Microsoft Gaming. Of ze onder de Xbox game studio’s vlag vallen of onder Activision of Bethesda maakt dat niet veel anders. Dat is gewoon de gekozen structuur. En op zich niet onlogisch aangezien de enorme organisatie en publisher tak.

Als al die studio’s ineens onder het naampje Xbox game studio’s zouden horen zou dat onder aan de streep geen verschil maken toch?

Vind het wel grappig. Het commentaar was altijd, ze hebben geen studio’s. Nou… daar is behoorlijk wat aan gedaan waarbij het aantal games die door studio’s Nu is het commentaar, ja maar dat is niet echt eigen… er is altijd wel wat :)

En als dat het echt is, dan zijn er dit jaar reeds 2 Xbox Game studio games uitgebracht en komen er nog 4 aan. Met daarbij volgend jaar minimaal 3.
Klopt hoor, vanuit mij was het meer gewoon benieuwdheid of we uit die hoek nog spannende dingen konden verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:43
MazeWing schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Ik vond vooral de graphics zwaar tegenvallen, zeker als je het vergelijkt met de trailers.
Ik heb zelden een spel gezien waarbij de graphics zo afwisselend zijn. Op bepaalde banen (of bochten) met de juiste lichtomstandigheden ziet het er prachtig uit en op andere momenten is het flets en levenloos. Ditzelfde zie je terug in de auto's mbt tot de lak.

TLDR; GT7 ziet er 100x beter uit!

Maar het was vooral storend dat de developers deden alsof het allemaal volledig opnieuw gebouwd was terwijl er nog voldoende assets (zoals auto's) uit FH3 en FH4 zaten. Als men de gebruikelijke cyclus van 2-3 jaar had gepakt zou men nog steeds teleurgesteld zijn in het eindresultaat.
Graphics vind ik minder van belang persoonlijk. Maar je moet bij FM je setup zo Pietje precies goed hebben, dat winnen op hogere moeilijkheidsgraden anders niet mogelijk is. En dat is in het echte leven natuurlijk ook wel zo, maar als ik wil sim-racen start ik Assetto Corsa wel op. FM was juist een arcade racer met sim-achtige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:45:
[...]

Klopt hoor, vanuit mij was het meer gewoon benieuwdheid of we uit die hoek nog spannende dingen konden verwachten :)
Op zich een groot aantal dus dit jaar.

Obsidian valt onder de Xbox game studio “label” en heeft dit jaar Avowed, Grounded 2 en The Outer Worlds 2.
Het zelfde met Compulsion met South of Midnight en Double Fine met Keepers. En dan eigenlijk ook The coalition (als co studio) met Gears Reloaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Ik bedoel inderdaad de echt eigen studios zoals The Coalition, Turn10, Playground, Rare, etc. Niet de studios die "gekocht" zijn door uitgevers over te nemen zoals Activision en Bethesda.

Nee... echt studios die tot enkele maanden geleden echt "exclusief" voor de xbox zouden ontwikkelen. Want juist bij bovengenoemde studio's vallen nu de ontslagen en worden spellen gecanceld.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:33:
[...]

Ik bedoel inderdaad de echt eigen studios zoals The Coalition, Turn10, Playground, Rare, etc. Niet de studios die "gekocht" zijn door uitgevers over te nemen zoals Activision en Bethesda.

Nee... echt studios die tot enkele maanden geleden echt "exclusief" voor de xbox zouden ontwikkelen. Want juist bij bovengenoemde studio's vallen nu de ontslagen en worden spellen gecanceld.
Zie hierboven voor het antwoord dus. Je hebt in twee jaar tijd (25-26) minimaal 9 vingers nodig om het te tellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

uchiha tijntje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Ze leggen uiteindelijk allen verantwoording af aan Spencer. Als CEO van Microsoft Gaming. Of ze onder de Xbox game studio’s vlag vallen of onder Activision of Bethesda maakt dat niet veel anders. Dat is gewoon de gekozen structuur. En op zich niet onlogisch gezien de enorme organisatie en publisher tak.

Vind het wel grappig. Het commentaar was altijd, ze hebben geen studio’s. Nou… daar is behoorlijk wat aan gedaan waarbij het aantal games die onder Microsoft Gaming vallen nog nooit zo groot is geweest. Nu is het commentaar, ja maar dat is niet echt eigen… er is altijd wel wat :)

Organic growth of zoiets was het toch O-)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:25

HollovVpo1nt

I like gadgets

Xbox heeft een middle management probleem. Ze hebben studio's enorme vrijheden gegeven om te ontwikkelen. Everwild had pas 4 jaar na begin ontwikkeling een idee van welke kant ze op wilden.
Forza duurde 6 jaar om te maken.
Perfect Dark hebben ze op een gegeven moment moeten contracteren naar Crystal Dynamics.
Halo Infinite die na 6 jaar middelmatig eruit kwam. Een hele nieuwe engine ontwikkeling (splitspace) om die vervolgens weer weg te gooien ten gunste van Unreal Engine...

Eerst zaten ze er te dicht bovenop, nu teveel vrijheid en middle management die te wensen over laat. Zie ook Redfall.

Als gamer vind ik het enorm zuur. Alle series en studio's waar ik mee opgegroeid ben leveren niet of worden in gesneden.

[ Voor 28% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-07-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vermoed dat Xbox net als alle andere grote publishers, gezien de idioot hoge ontwikkelkosten en lange ontwikkel tijden van AAA games, het steeds meer gaat gooien op bewezen IP en franchises met minder risico. Aandeelhouders zijn het allerbelangrijkste, eigen personeel komt pas daarna. Alles voor de korte termijn "line must go up!".

Die interne mail van Spencer is natuurlijk doordrenkt van PR omdat men weet dat deze mail lekt en dus niet alleen aan het eigen personeel is gericht maar ook aan aandeelhouders. Ik vrees ook dat dit een jaarlijks terugkerend fenomeen gaat zijn en er nog meer studios gaan sluiten en games geannuleerd worden de komende jaren. Bij EA, Sony en Ubisoft idem dito.

En als het even kan waar mogelijk AI het werk laten overnemen van mensen. Copilot is immers de heilige koe van Microsoft. Ze pushen dat zo hard in al hun producten en services dat ook Xbox daar niet aan ontkomen gaat. Ik merk het ook op mijn werk dat men bij MS soms wel vergeet dat ze ook nog andere producten hebben naast Copilot. In zo'n korte periode nog nooit zoveel design change requests naar ze gestuurd omdat er van alles ontbreekt of mankeert in hun meer traditionele software en services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:24

R.G

Probleem met gamepass is, je hebt of had vroeger gold nodig.
Nu is dat gamepass dus je kan niet anders?

Daarom is gamepass een success.. Denk ik?

Ps plus net zo je hebt nodig ps plus voor online.

De game libraries is leuk extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
R.G schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:36:
Probleem met gamepass is, je hebt of had vroeger gold nodig.
Nu is dat gamepass dus je kan niet anders?

Daarom is gamepass een success.. Denk ik?

Ps plus net zo je hebt nodig ps plus voor online.

De game libraries is leuk extra
Dat is alleen in naam, gamepass core is eigenlijk gewoon het oude gold behalve dat je nu een kleinere set aan games krijgt (kleiner ten opzichte van volledig gamepass) terwijl je vroeger 2-4 games per maand kreeg om een collectie op te bouwen.

Het kan wel dat dit natuurlijk invloed heeft op eventuele cijfers als ze die nog naar buiten brengen want ze kunnen net doen alsof gamepass core (gold) klanten ook gamepass klanten zijn terwijl dat natuurlijk niet is waar mensen dan aan denken. Maar daarbuiten maakt dat toch niks uit eigenlijk, je betaalt nog hetzelfde geloof ik.

Maar intern zal Microsoft dat denk ik niet zo bekijken, die weten ook wel dat waar het om gaat is hoeveel ze extra aan abonnementen verdienen ten opzichte van het oude gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Studios/uitgevers kopen en opstarten heeft voor nu meer kapot gemaakt dan dat het vette games heeft opgeleverd.Ik dacht ff dat ze er als uitgever wel zouden komen maar ook dat trek ik nu in twijfel.Krijgen we volgende maand te horen dat de nieuwe Gears niet doorgaat ?

Mijn vertrouwen in Xbox is naar 0 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:56:
[...]

Dat is alleen in naam, gamepass core is eigenlijk gewoon het oude gold behalve dat je nu een kleinere set aan games krijgt (kleiner ten opzichte van volledig gamepass) terwijl je vroeger 2-4 games per maand kreeg om een collectie op te bouwen.

Het kan wel dat dit natuurlijk invloed heeft op eventuele cijfers als ze die nog naar buiten brengen want ze kunnen net doen alsof gamepass core (gold) klanten ook gamepass klanten zijn terwijl dat natuurlijk niet is waar mensen dan aan denken. Maar daarbuiten maakt dat toch niks uit eigenlijk, je betaalt nog hetzelfde geloof ik.

Maar intern zal Microsoft dat denk ik niet zo bekijken, die weten ook wel dat waar het om gaat is hoeveel ze extra aan abonnementen verdienen ten opzichte van het oude gold.
Die games die je de laatste (lees: sinds game pass er was) jaren kreeg waren echt bedroevend. Er zat praktisch nooit een grote titel bij en vaak waren het van die magere (6'je) indie games.

Het gaat trouwens nog even door met Xbox, nu ook de nieuwe studio van Romero gesloten is. De komende dagen verwacht ik nog wel meer nieuws over studio's en projecten die de nek omgedraaid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 10:15
jori040 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:10:
Studios/uitgevers kopen en opstarten heeft voor nu meer kapot gemaakt dan dat het vette games heeft opgeleverd.Ik dacht ff dat ze er als uitgever wel zouden komen maar ook dat trek ik nu in twijfel.Krijgen we volgende maand te horen dat de nieuwe Gears niet doorgaat ?

Mijn vertrouwen in Xbox is naar 0 gegaan.
Same, mijn gamepass abo eindigt in oktober. Ik ga niet verlengen. Ik hoor het wel als ze terug op het rechte pad geraken. Ik ben teleurgesteld in het merk. Ook die nieuwe Xbox rog ally shit die enkel een pc is spreekt me totaal niet aan. Als ze toffe games uitbrengen speel ik ze wel op de andere platformen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
Ze moeten vooral stoppen met dingen aankondigen ver van te voren. Nu zijn allemaal mensen teleurgesteld terwijl voor het eerst in jaren Xbox weer eens games produceert die goed zijn en de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:22:
Ze moeten vooral stoppen met dingen aankondigen ver van te voren. Nu zijn allemaal mensen teleurgesteld terwijl voor het eerst in jaren Xbox weer eens games produceert die goed zijn en de moeite waard!
Ben ik het mee eens.Er zijn nu trailers gemaakt terwijl de projecten nog amper in ontwikkeling waren.
Eigenlijk is het na de 360 nooit meer top gegaan met Xbox.

Elke Xbox console day 1 in huis gehaald.Wil maar zeggen dat ik er altijd veel mee heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
[AndresRestart]Sad News For Long Time Nintendo Fans...

Vanuit mij veel respect hoe Nintendo de Metroid Prime 4 situatie destijds heeft aangepakt.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 04-07-2025 21:16 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Zero Tolerance topic: ongewenst gedrag (bijvoorbeeld trollen, flamen, op de man spelen) kan direct een ban tot gevolg hebben.

Voor alles rondom de MS - ABK overname: BM in "[ZT] Microsoft - Activision overname"

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)