Snap dat je enigszins gefrustreerd bent om hoe ze dit aanpakken, maar ik ben het wel met @
uchiha tijntje eens.
Je hebt je spel nog, het spel werkt nog. Alle functionaliteit werkt nog. Het enige wat niet meer werkt is dat je geen dingen meer kan kopen voor die game. De game is "al" 7 jaar oud zie ik , dus het lijkt mij dat als spelers van die game iets hadden willen kopen voor die game dat ze dat al wel gedaan zouden hebben.(?)
Verder is het zo dat je niet naar die andere versie van die game HOEFT over te stappen. Er is niemand die jou verplicht dat je dat moet doen. Je kan gewoon met de oude versie doorspelen. Met de content die je hebt. Dat je bepaalde dingen niet meer kan kopen is vervelend, maar de game werkt nog wel, met het DLC materiaal dat je gekocht hebt.
En ook bij bijvoorbeeld remastered versies van andere games kan het zo zijn dat je alles opnieuw moet doen of alle DLC opnieuw moet kopen.
Dit is ook een remaster, en dus een "nieuwe" game, en niet exact dezelfde game, zoals jij aangeeft dat het is.
Enkele voorbeelden van andere games waar dit ook gebeurd is (even wat gezocht);
Grand Theft Auto: The Trilogy (The Definitive Edition): Nadat Rockstar Games deze remastercollectie uitbracht, werden de originele versies van GTA III, Vice City en San Andreas uit de handel genomen. Hierdoor kun je de oude versies en hun originele uitbreidingen niet meer los aanschaffen.
Voor Metro 2033 & Metro Last Light:
Na de release van de Metro Redux-remasters werden de originele releases van deze games (en hun specifieke DLC's) van de digitale consoles en pc-stores verwijderd.
Dark Souls: Toen Dark Souls: Remastered verscheen, verwijderde uitgever Bandai Namco de originele Prepare to Die Edition van Steam. Daarmee verdween ook de mogelijkheid om de oude afzonderlijke DLC-pakketten voor die specifieke versie te kopen.
Dus er zijn veel meer games waarbij men dit doet. Er zijn ook games die bijv op een PS3 werken maar die je opnieuw moet kopen voor een PS4 of PS5. Incl eventuele DLC content.
Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar helaas gaan sommige gamedevelipers en bedrijven hier zo mee om. Klantvriendelijk is het idd niet echt. Heb zelf GTA 5 volgens mij wel 3x gekocht, en BF5 ook, en heb voor BF5 zelfs voor meerdere platformen bepaalde DLC content meerdere keren "moeten" betalen/kopen. (Eigen keuze of ik dit wel of niet wilde doen) Kreeg er een nare smaak van in mn mond maar het wss niet anders. En dat was EXACT dezelfde game.en nog niet eens een remaster ook!
Edit: en ik denk niet echt dat ze hiermee bewust inspelen op emoties van spelers of dat ze bewust een soort van fomo proberen te veroorzaken. (Maar dat is mijn mening, en misschien vergis ik me daarin. En dat je het zo kan voelen kan ik me indenken, maar of dat ook echt zo is weet ik dus niet. Naar mijn idee zal dat niet hun intentie zijn, maar willen ze gewoon de nieuwe versie van de game aan nieuwe spelers verkopen.)
Edit: het was schappelijker geweest dat je de nieuwe game met korting had kunnen kopen, of bepaalde DLC gratis had kunnen krijgen, of ook met korting had kunnen krijgen, maar goed.
Zoals iemand anders ook al aangaf kan je "stemmen met je portemonnee" en gewoon niks meer van deze developer kopen in de toekomst. Als je dit wanpraktijken vindt. Dan zijn ze je gewoon helemaal kwijt. En verdienen ze nooit meer iets aan jou. Als veel mensen dat zouden doen of gaan doen pakken ze het misschien in de toekomst anders aan.
[
Voor 22% gewijzigd door
Format-C op 29-06-2026 02:28
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV