[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Phil legt een keuze bij de studio neer en dat is niet hoe het in wezen gaat.Ik trek in twijfel of dat zo wel gaat.
Dat mag, en uiteraard zullen wij nooit 100% weten hoe het er achter de schermen aan toe gaat, hence, achter de schermen :+ Bij grote partijen/bedrijven is het altijd goed om uitspraken met een korreltje zout te nemen.

Feit is dat we voor nu zien dat een aantal games waarbij men bang was dat die exclusief zouden worden, het in de praktijk niet blijken te zijn. Ik vind het echt heel raar dat je daar zo'n punt van maakt. Het neigt een beetje naar wat @Exactor it zegt, wat Microsoft ook doet, ze hadden het tegenovergesteld moeten doen.
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:33:
[...]

In de praktijk zijn er denk maar een paar studios die wat druk kunnen uitoefenen.Maar goed joh je hebt van mij hier geen last meer. ;)

Jou onderschrift zegt me genoeg. ;)
Het feit dat ik een Xbox linkje in mijn signature hebt staan zegt genoeg? Ik heb inderdaad zo mijn redenen om voor Xbox te kiezen, en niet voor een ander platform, maar dat heeft echt geen fluit te maken wat ik hier verder op post :)

Overigens heb ik de hele discussie even verplaatst, dit past beter in het Ontwikkelingen topic dan in het Xbox topic wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 10-06-2024 17:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:22
Voor mij is wel heel duidelijk geworden dat hier een richting verkeer is.Ik ben weg van de site.
Op de man spelen is nog nooit een goed idee geweest

[ Voor 50% gewijzigd door BM op 10-06-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Die gast is er puur op uit om mij hier van het forum te jagen.heb goede wil hier op de site gehad en dat word nu zo te niet gedaan.

Heb in mijn ogen op een luchtige manier kritiek geleverd.Heb hier nooit man op de man gespeeld.

op deze manier heb ik er hier geen zin meer in.Doeiii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:06:
Die gast is er puur op uit om mij hier van het forum te jagen.heb goede wil hier op de site gehad en dat word nu zo te niet gedaan.

Heb in mijn ogen op een luchtige manier kritiek geleverd.Heb hier nooit man op de man gespeeld.

Doe even rustig. Wat mij betreft post je hier heel je leven. Het interesseert me niet. Enige wat je nu echter doet is negativiteit posten over een platform waar je niets mee te maken wil hebben. Daar reageer ik en anderen op. Dat je het zo persoonlijk aantrekt ligt echt aan je zelf.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33

Ah komop. De discussie gebeurt respectvol. Zonde als je weggaat hier, het is juist vaak leuk met je discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
uchiha tijntje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Doe even rustig. Wat mij betreft post je hier heel je leven. Het interesseert me niet. Enige wat je nu echter doet is negativiteit posten over een platform waar je niets mee te maken wil hebben. Daar reageer ik op. Dat je het zo persoonlijk aantrekt ligt echt aan je zelf.
Ja die reactie van klaar met Xbox was niet heel slim.Heb altijd een zwak voor Xbox gehad.
Op day one was ik Halo aan het spelen destijds

Voor nu sluit hun visie niet meer aan bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter

Het laatste stukje wat ik geknipt heb was op de man, en ik denk dat je dat zelf ook wel weet ;)

Je hoeft van mij niet weg hoor, wees welkom :) Maar ik ben oprecht benieuwd naar het 'waarom' in de posts hierboven, en daar geef je maar geen concreet antwoord op. Dan snap ik ergens wel dat anderen daar ook op gaan reageren.
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:12:
[...]
Voor nu sluit hun visie niet meer aan bij mij.
Kijk, dat kan natuurlijk. Maar mag ik je dan wel vriendelijk vragen om een beeeetje op te letten dat je niet alleen maar komt posten met 'negatieve' zaken, het voorkomt dat mensen je als een troll gaan zien, wat weer vervelende reactie oplevert, die wij als mods dan weer mogen opruimen. Wij willen ook een beetje een rustige job :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Maar wat is volgens jou dan de visie van Microsoft en waarin vindt je de visie van Sony dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:19
Als ik voor mezelf spreek vind ik de visie van Microsoft niet perse slecht. Als we het in ieder geval hebben over zoveel mogelijk games op zoveel mogelijk platformen beschikbaar maken, want dat is de kant die ze op willen zo lijkt het.
Alleen de manier waarop, door veel op te kopen om zichzelf relevant te houden, spreekt mij niet aan.

Daar tegenover staat dat het beleid van Sony, met flauw titels weghouden bij de concurent mij ook niet aanstaat. Ook de kant die ze opgaan met meer live service games is voor mij niet weggelegd.

Eigenlijk past het "ouderwetse" beleid van Nintendo (een console met veel sterke eigen titels) nog steeds het beste bij mij. Maar ik ben wat dat betreft waarschijnlijk te conservatief, want ik begrijp ook wel dat de markt sterk veranderd (is) en dit niet houdbaar is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:47
Dit ziet er verdomd goed uit. Cinema 4D duurt erg lang met renderen, dat heb ik ook met Nvidia Iray in DAZ3D. Een image renderen kan uren in beslag nemen, vooral in 4k resolutie.

Unreal Engine heeft nu een tool waarbij alles realtime wordt gerendered. Animaties toevoegen is ook nog nooit zo makkelijk geweest. Tijd om Unreal Engine weer te downloaden, heb nog een boel pakketten gekocht via Humble Bundle die ik nog moet bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 11-06-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Gisteravond om 18:00 was The First Descendant offline gegaan voor onderhoud. De ontwikkelaar poste opeens een bericht dat ze problemen hadden met de Microsoft Azure server. Na vier uur kwam eindelijk het spel online, en nog geen uur later klapte het spel eruit.

Het spel is opnieuw in onderhoud, het ligt nu al zes uur offline. Veel kritiek op de Discord en gespam van boze gamers op de Discord van The First Descendant, dat pas gister is uitgekomen.

Nu wordt het opeens duidelijk dat Microsoft een groot probleem heeft. Ik zie berichten bij Sea of Thieves, Forza Horizon serie's, Flight Simulator, die al sinds voor 21:00 gister avond offline liggen.

Halo Infinite zie ik nog geen berichten verschijnen, die lijkt niet getroffen te zijn.

EDIT: Na 9 uur komen de eerste games weer online.

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 04-07-2024 05:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

FTC is overduidelijk nog niet over haar pak slaag in de rechtzaak heen

FTC blasts Microsoft’s new ‘degraded’ Xbox Game Pass Standard tier and price increases
The Federal Trade Commission (FTC) has blasted Microsoft’s Xbox Game Pass price increases in a filing to the US Court of Appeals for the Ninth Circuit. Microsoft revealed last week that it’s increasing PC Game Pass and Xbox Game Pass Ultimate prices, and planning to launch a new Game Pass Standard tier soon without day one access to first-party Xbox games°
De klacht van FTC zou iets meer stand houden als ook Playstation/Netflix/Peacock/Paramount/Apple/Hulu/Disney hun prijzen recent niet verhoogd hadden. Om de wijzigingen te wijten aan de overname is daardoor vrij dom.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-07-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Waar is Xbox in godsnaam mee bezig, Indiana Jones die niet meer exclusief is maar ook naar de PS5 komt. Doodzonde. Heb je juist straks wat games om de verkoop van Xbox een boost te geven ga je het ook bij de concurrent uit brengen.

Voel mij best wel bestolen met dit soort acties. Misschien maar op tijd mijn Xbox verkopen voordat ik er straks niks meer voor krijg. Ook met de recente prijsverhoging van gamepass word het er ook niet beter op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:39

L23

rutgergron schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:10:
Waar is Xbox in godsnaam mee bezig, Indiana Jones die niet meer exclusief is maar ook naar de PS5 komt. Doodzonde. Heb je juist straks wat games om de verkoop van Xbox een boost te geven ga je het ook bij de concurrent uit brengen.

Voel mij best wel bestolen met dit soort acties. Misschien maar op tijd mijn Xbox verkopen voordat ik er straks niks meer voor krijg. Ook met de recente prijsverhoging van gamepass word het er ook niet beter op.
Inderdaad doodzonde dat er nog meer mensen van games kunnen genieten.

Hoevaak heb jij inmiddels je Xbox verkocht?

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 21-08-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
L23 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Inderdaad doodzonde dat er nog meer mensen van games kunnen genieten.

Hoevaak heb jij inmiddels je Xbox verkocht?
Teller staat op 50 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Snel verkopen is mijn advies!

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-08-2024 11:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem

Ik snap soms echt niet wat sommige gamers nou willen.

- Microsoft koopt uitgevers en studios
- "Nu wordt alles exclusief :( "
- Microsoft brengt het ook uit op Playstation
- "Nu is het niet meer exclusief :( "

- "Gamepass is niet sustainable. Games moeten fullprice verkocht worden om te kunnen investeren in betere games :( "
- Microsoft: Oke, we brengen games fullprice uit voor een grote doelgroep"
- "Waar is Microsoft mee bezig?! :( "

Ik geef toe dat ik ook redelijk conservatief ben ingesteld als het om gaming gaat, moet weinig hebben van abonnementen en digitale aankopen. Maar ik snap ook wel dat de toekomst er anders uitziet en Microsoft hier op inspeelt.

Geniet gewoon van de games die je kunt spelen. Wat maakt het verder uit op welke platformen ze nog meer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22

Als je nu nog niet snapt dat MS gamepass en games wil verkopen ipv consoles dan let je niet echt goed op. Als Sony game pass zou toestaan op de ps5 zou MS dat denk ik ook doen.

Heel simpel: MS is een software bedrijf, en tada, ook in de gamewereld willen ze software (games) verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:42
Ik denk vooral dat grote titels en in dit geval extra licentie kosten richting Disney op een grotere installbase dan allen Xbox+pc moet uitkomen om financieel verantwoord te zijn.

Zeker als je de game "gratis" weggeeft op gamepass en het niet een mtx game is.

We zien denk ik de invloed van de MS directie die hun grote investering terugverdiend willen zien en mogelijk afspraken met Disney.

maar ik snap dat je je als exclusieve Xbox gamer je wellicht bedrogen voelt. De PlayStation gamer krijgt games van Xbox maar andersom kan de Xbox gamer nog geen Spiderman, horizon of god of war spelen. Dus het is eenrichtingverkeer wat betreft first party games die op concurrerende platformen uitkomen.

[ Voor 47% gewijzigd door Palindrome op 21-08-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Palindrome schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:
Ik denk vooral dat grote titels en in dit geval extra licentie kosten richting Disney op een grotere installbase dan allen Xbox+pc moet uitkomen om financieel verantwoord te zijn.

Zeker als je de game "gratis" weggeeft op gamepass en het niet een mtx game is.

We zien denk ik de invloed van de MS directie die hun grote investering terugverdiend willen zien en mogelijk afspraken met Disney.

maar ik snap dat je je als exclusieve Xbox gamer je wellicht bedrogen voelt. De PlayStation gamer krijgt games van Xbox maar andersom kan de Xbox gamer nog geen Spiderman, horizon of god of war spelen. Dus het is eenrichtingverkeer wat betreft first party games die op concurrerende platformen uitkomen.
Op de PC kan je alles spelen. En heb je ook nog eens gamepass :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het exclusiviteits verhaal is echt wel een beetje op zijn retour… met uitzondering van Nintendo games ben je als gamer gewoon het beste af (t.a.v. het aanbod aan games) op een pc. Ik kan volgens mij bijna alle laatste grote PlayStation games lekker op steam kopen. En met een beetje moeite de games van Nintendo (op minder legale wijze) spelen volgens mij.

Dat je je als een Xbox of een PlayStation gamer gepiepeld voelt omdat ze games naar andere platformen brengt, wat ze beiden al jaren doen met de pc (direct dan wel timed) en alleen maar zal toenemen is best wel sneu en leef je echt nog in de console tijdperk van de 360/ps3 en heb je geen besef van waar de gaming industrie naar toe gaat.

Wees blij met het feit dat MS nog wil investeren in dit soort games en niet de keuze heeft gemaakt om alles maar live service te maken. Dat ze die games dan aan een groot publiek willen kunnen verkopen is gewoon business.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-08-2024 11:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
Palindrome schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:
Dan moet je toch naar Sony wijzen en niet maar Microsoft?
En je bestolen voelen slaat al helemaal ergens op, er wordt niks van je afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Raem schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Dan moet je toch naar Sony wijzen en niet maar Microsoft?
En je bestolen voelen slaat al helemaal ergens op, er wordt niks van je afgenomen.
eh nee, first party exclusives voor het platform waarin je hebt geïnvesteerd of diehard fan van bent is het beginpunt en is de status quo.

Als straks bekend wordt dat FH5 ook naar PlayStation komt dan is dit een grote trendbreuk en in die zin teleurstelling van deze diehard fans die first party exclusives waarderen en juist willen zien dat Xbox exclusives content heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Palindrome op 21-08-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

MazeWing

The plot thickens...

Buiten gamepass, dat (nog) niet op de PlayStation beschikbaar is, zijn er straks weinig redenen om voor een Xbox ipv een PlayStation te gaan.

Op de PlayStation heb je alle Xbox games + Sony exclusives+ alle third party games.
Op de Xbox heb je sowieso niet de Sony exclusives en (mogelijk) minder third party games ivm afzetmarkt, etc. In ruil daarvoor heb je wel de mogelijkheid tot gamepass.

Hoe dan ook is het zelfvernietiging voor je eigen console op het gebied van hardware...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Laatst online: 21-09 19:54
Wat een discussie weer over exclusives :D

Het maakt mij echt niet uit of Microsoft een (groot) deel van haar games ook elders beschikbaar stelt (mits met crossplay), ik zou het het andersom alleen maar fijn vinden als Sony dat ook zou doen.

Dan kan je zelf je preferente platform en bijbehorende controller kiezen.

De exclusives van Xbox zijn al jaren "matig" maar doordat mijn handen helemaal met de xbox (orginal, 360 etc) controllers zijn opgegroeid (en ik in het eco-systeem vastzit met mn digital games) kies ik toch altijd bij een multiplatform game voor de Xbox ipv Playstation.

Ik vind het zelf verder super fijn dat ik mijn digitale games op meerdere plekken in mn huis (tegelijk) kan spelen zonder dat ik deze opnieuw hoef aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:02:
Buiten gamepass, dat (nog) niet op de PlayStation beschikbaar is, zijn er straks weinig redenen om voor een Xbox ipv een PlayStation te gaan.

Op de PlayStation heb je alle Xbox games + Sony exclusives+ alle third party games.
Op de Xbox heb je sowieso niet de Sony exclusives en (mogelijk) minder third party games ivm afzetmarkt, etc. In ruil daarvoor heb je wel de mogelijkheid tot gamepass.

Hoe dan ook is het zelfvernietiging voor je eigen console op het gebied van hardware...
En dat is het verschil in denken. MS verwacht dat het over 10 jaar niet meer gaat om de hardware maar om het ecosysteem onafhankelijk van hardware. Elk device (telefoon, pc, tv, tablet, console) wordt dadelijk het medium waar je je game op kunt spelen. Dan wel native dan wel via cloud. Mij is het om het even wat voor hardware ik onder mijn tv heb staan. Zolang ik mijn game library heb, mijn friendlist, achievements en gamepass. Als ze dat over 10 jaar kunnen verpakken in een ecosysteem die op elke pc of ander device naadloos werkt met dezelfde gebruiksvriendelijkheid gebruiksvriendelijk als een console (denk aan de steamdeck) dan is hardware toch irrelevant aan het worden? De enige hardware dat mij echt boeit is de controller. :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-08-2024 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Palindrome schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

eh nee, first party exclusives voor het platform waarin je hebt geïnvesteerd of diehard fan van bent is het beginpunt en is de status quo.

Als straks bekend wordt dat FH5 ook naar PlayStation komt dan is dit een grote trendbreuk en in die zin teleurstelling van deze diehard fans die first party exclusives waarderen en juist willen zien dat Xbox exclusives content heeft.
Diehard fan van een platform is sowieso heel gek. Dat je dan bent van een game snap ik, een platform niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:39

L23

Ik ben sowieso geen fan van die diehard fans als ik het zo hoor. Het klinkt zo sneu. Ik associeer het woord fan steeds vaker met iets negatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:22

justifire

Shut up and squat !!

Raem schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Ik snap soms echt niet wat sommige gamers nou willen.

- Microsoft koopt uitgevers en studios
- "Nu wordt alles exclusief :( "
- Microsoft brengt het ook uit op Playstation
- "Nu is het niet meer exclusief :( "

- "Gamepass is niet sustainable. Games moeten fullprice verkocht worden om te kunnen investeren in betere games :( "
- Microsoft: Oke, we brengen games fullprice uit voor een grote doelgroep"
- "Waar is Microsoft mee bezig?! :( "

Ik geef toe dat ik ook redelijk conservatief ben ingesteld als het om gaming gaat, moet weinig hebben van abonnementen en digitale aankopen. Maar ik snap ook wel dat de toekomst er anders uitziet en Microsoft hier op inspeelt.

Geniet gewoon van de games die je kunt spelen. Wat maakt het verder uit op welke platformen ze nog meer uitkomen.
Er zit wel een verschil tussen gamers en fanboys.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

En dat is het verschil in denken. MS verwacht dat het over 10 jaar niet meer gaat om de hardware maar om het ecosysteem onafhankelijk van hardware. Elk device (telefoon, pc, tv, tablet, console) wordt dadelijk het medium waar je je game op kunt spelen. Dan wel native dan wel via cloud. Mij is het om het even wat voor hardware ik onder mijn tv heb staan. Zolang ik mijn game library heb, mijn friendlist, achievements en gamepass. Als ze dat over 10 jaar kunnen verpakken in een ecosysteem die op elke pc of ander device naadloos werkt met dezelfde gebruiksvriendelijkheid gebruiksvriendelijk als een console (denk aan de steamdeck) dan is hardware toch irrelevant aan het worden? De enige hardware dat mij echt boeit is de controller. :)
Maar tot het zover is en cloud gaming echt voor 99,99% vergelijkbaar werkt als native, zit je met hardware (lees: een console).

Je hebt dan een Xbox console met een kleine game library vanwege het gebrek aan echte console exclusives en minder 3rd party (zoals je nu ook al hebt) als je het vergelijkt met PlayStation. Je wil echter wel qua graphics op z'n minst gelijkwaardig zijn dus heb je wel een bepaalde performance nodig. Ook dat kost weer geld.

Uiteindelijk zul je dus een console lager geprijsd op de markt moeten zetten omdat er simpelweg minder content voor is. Alle spellen + meer kun je ook spelen op de concurrent.
Als, zoals nu, beide consoles €499 kosten is er in mijn optiek zeer weinig reden om Xbox boven PlayStation te kiezen, al helemaal als je geen game pass gaat gebruiken.

Ik zie dan ook alleen een soort "Xbox Game Pass" edition van een console werken. Zonder disk met 1 aanschafprijs van zeg maar €199 of een maandelijks bedrag (incl. Game Pass).

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Als MS, MS games verkoopt op een ps5 is dat toch ook prima voor MS? Ze verkopen Windows ook voor Dell machines terwijl ze zelf surface laptops produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niks aan de hand mensen, zoals Philp Spencer het in 2011 zo mooi zei: ""If we lose our way with Halo, we lose our way with Xbox"... :+

En die game heeft nog steeds (net) genoeg gamers om leuke multiplayer potjes te vinden _/-\o_

@uchiha tijntje @Kalkie Vanavond weer present?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

D-Ed schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:
Niks aan de hand mensen, zoals Philp Spencer het in 2011 zo mooi zei: ""If we lose our way with Halo, we lose our way with Xbox"... :+

En die game heeft nog steeds (net) genoeg gamers om leuke multiplayer potjes te vinden _/-\o_

Zekers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Dat handjevol fanboys (van beiden kampen) die daar nog mee bezig zijn bedoel je? Zal mij aan m'n reet roesten als de typische Xbox games ook op andere consoles uitkomen.. Grootste fuckup is eigenlijk dat ze multiplayer mixen met PC's. Als ze Halo (of bv Forza/Gears) ook op Playstation uitbrengen lijkt mij dat prima, meer mensen online om tegen gematcht te worden, iedereen wint _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27

Kalkie

NLMP

D-Ed schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:

Zekers, Xbox Oldies for life!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27

Kalkie

NLMP

D-Ed schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Dat handjevol fanboys (van beiden kampen) die daar nog mee bezig zijn bedoel je? Zal mij aan m'n reet roesten als de typische Xbox games ook op andere consoles uitkomen.. Grootste fuckup is eigenlijk dat ze multiplayer mixen met PC's. Als ze Halo (of bv Forza/Gears) ook op Playstation uitbrengen lijkt mij dat prima, meer mensen online om tegen gematcht te worden, iedereen wint _/-\o_
Dat zou mooi zijn, als mijn Xbox weer bokt en 100 Gb 'update' voor Halo wil installeren zodat ik 20 minuten moet wachten voordat ik bij jullie in het fileteam zit, slinger ik zijn blauwe broer aan en haak vanaf daar weer aan.
Wat ook mooi zou zijn als Gamepass cloud toegelaten wordt op de Switch.
Ik heb een voorkeur voor Xbox en de Xbox controller, omdat ik niet kon kiezen heb ik alle 3 de consoles maar in huis gehaald.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
MazeWing schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:02:

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
Ik lees en hoor steeds vaker geruchten dat de volgende generatie Xbox console meer pc(-achtig/hybride) zal zijn en dus ook pc spellen kan uitvoeren.
Of het waar is of niet, laat ik - voor nu - even aannemen dat deze richting inderdaad wordt ingeslagen.

Ik vraag mij af hoeveel overhead c.q. extra brute kracht deze console dan moet hebben om op zijn minst gelijkwaardig te ze aan een PS6. Aangezien de huidige Series X iets krachtiger is dan de PS5 maar dit in de praktijk amper merkbaar is.

De toekomstige PS6 is immers een pure spelcomputer, zonder overbodige, onnodige ballast (bijvoorbeeld pc dingetjes). En is geoptimaliseerd voor spellen, waar nodig met door Sony zelf ontwikkelde hard- en software oplossingen, die verder gaan dan kant en klare oplossingen van hardwarepartners als AMD. Of als ze in zee gaan met andere partners NVIDIA, Intel, etc.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Volgens mij gaat hij er vanuit dat alle mensen die een Playstation hebben óók op een pc gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
D-Ed schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Dat handjevol is redelijk dominant online, vandaar ook de regels in dit forum over versus discussies. De reacties op de Xbox socials winden er ook geen doekjes omheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Dat handjevol is redelijk dominant online, vandaar ook de regels in dit forum over versus discussies. De reacties op de Xbox socials winden er ook geen doekjes omheen.
Ach tja. Social media heb ik al een lange tijd geleden afgezworen, lekker rustig. We gaan het allemaal wel zien. Microsoft heeft sinds de 360 periode niet genoeg feeling met wat gamers willen zo lijkt het en ze kiezen nu (wederom) een andere strategie.

It is what it is. Zo maar eens de Series X aanslingeren en kijken of er nog wat te teabaggen is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De reacties op platforms als Twitter (los van het onderwerp) zien als een representatieve afspiegeling is best wel zorgwekkend.

Ik denk dat de most played games lijstjes per maand meer zegt over de gaming industrie dan console warriors op social media. En ik kan je vertellen dat die zeer ver van elkaar vandaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:02

L0g0ff

omg

ariekanari schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:35:
Ik lees en hoor steeds vaker geruchten dat de volgende generatie Xbox console meer pc(-achtig/hybride) zal zijn en dus ook pc spellen kan uitvoeren.
Of het waar is of niet, laat ik - voor nu - even aannemen dat deze richting inderdaad wordt ingeslagen.

Ik vraag mij af hoeveel overhead c.q. extra brute kracht deze console dan moet hebben om op zijn minst gelijkwaardig te ze aan een PS6. Aangezien de huidige Series X iets krachtiger is dan de PS5 maar dit in de praktijk amper merkbaar is.

De toekomstige PS6 is immers een pure spelcomputer, zonder overbodige, onnodige ballast (bijvoorbeeld pc dingetjes). En is geoptimaliseerd voor spellen, waar nodig met door Sony zelf ontwikkelde hard- en software oplossingen, die verder gaan dan kant en klare oplossingen van hardwarepartners als AMD. Of als ze in zee gaan met andere partners NVIDIA, Intel, etc.
Als we dan ook steam games kunnen spelen dan zou ik daar wel heel blij van worden :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik schets even de toekomst waarbij de Xbox studio games ook op de Playstation uitkomen en je dus niet "meer" games hebt door specifiek voor een platform te kiezen (zoals nu het geval met iedere console hun eigen exclusives).

Voor de consument is het natuurlijk prima, maar voor de onderlinge concurrentie is het natuurlijk minder fijn. Het is toch een soort 2e Sega in dat geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
MazeWing schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Ik schets even de toekomst waarbij de Xbox studio games ook op de Playstation uitkomen en je dus niet "meer" games hebt door specifiek voor een platform te kiezen (zoals nu het geval met iedere console hun eigen exclusives).

Voor de consument is het natuurlijk prima, maar voor de onderlinge concurrentie is het natuurlijk minder fijn. Het is toch een soort 2e Sega in dat geval...
Ik dacht te menen dat zowel Microsoft als Sony consoles verkopen met verlies. Waar maken deze twee bedrijven winst op? First party (exclusieve) games.

Wanneer Microsoft en Sony hun first party (exclusieve) games uitbrengen op een andere console, zullen ze op de eindstreep meer winst maken. Zelfs als ze hierdoor minder consoles zouden verkopen, hebben ze nog altijd meer winst.

Tenzij we praten over betaalde services op een console, zoals Xbox Live of PSN. Dat zou wel de winst kunnen afnemen als ze minder consoles zouden verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 21-08-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hoe meer games te spelen zijn voor zoveel mogelijk mensen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toonen1988 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Ik dacht te menen dat zowel Microsoft als Sony consoles verkopen met verlies. Waar maken deze twee bedrijven winst op? First party (exclusieve) games.

Wanneer Microsoft en Sony hun first party (exclusieve) games uitbrengen op een andere console, zullen ze op de eindstreep meer winst maken. Zelfs als ze hierdoor minder consoles zouden verkopen, hebben ze nog altijd meer winst.

Tenzij we praten over betaalde services op een console, zoals Xbox Live of PSN. Dat zou wel de winst kunnen afnemen als ze minder consoles zouden verkopen.
Ze maken winst op elk spel wat verkocht wordt voor de console. Ze krijgen namelijk 30% van de verkoopwaarde. Hoe meer consoles ze verkopen, hoe groter de kans is dat er meer games verkocht worden. Dat verlies (Sony maakt overigens geen verlies meer op de huidige consoles) maken ze goed met de verkopen van games. Dus niet alleen de first party games, maar alle games die verkocht worden op het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Consoles worden bij release verkocht met verlies maar daar wordt inmiddels wel winst op gemaakt. De rest van de inkomsten moet inderdaad uit games, abbonement en accesoires komen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:26
Chaoss schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:39:
Consoles worden bij release verkocht met verlies maar daar wordt inmiddels wel winst op gemaakt. De rest van de inkomsten moet inderdaad uit games, abbonement en accesoires komen.
Ik vraag me wel af hoe lang dit systeem nog houdbaar blijft. De ontwikkeling van games worden steeds duurder en duren langer voordat ze klaar zijn. Het ontwikkelen van een console (4 jaar) is korter. Ontwikkelaars durven steeds minder risico's te nemen. Aantal remasters en remakes nemen alleen maar toe. Ook zie ik weinig vernieuwing in games deze generatie. Op dit moment vraag ik me echt af wat bijvoorbeeld een Ps6 meer gaat bieden dan de Ps5. Verschil tussen PS4 en PS5 vind ik op de snelle laadtijden na al beperkt.

• Timothy3000
bRuud83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:11:
[...]
Ook zie ik weinig vernieuwing in games deze generatie.
Echt? Met die snelle laadtijden en de Dualsense al een hoop echt mooie vernieuwende games gezien. Zo'n Returnal bijvoorbeeld. Of Ratchet and Clank.

• bRuud83
Timothy3000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Echt? Met die snelle laadtijden en de Dualsense al een hoop echt mooie vernieuwende games gezien. Zo'n Returnal bijvoorbeeld. Of Ratchet and Clank.
Bovengenoemde twee games zijn inderdaad wel uitzonderingen en ook Demon Souls remake is zeer indrukwekkend. De laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat games steeds groter moeten worden met veel steeds meer saaie side quests of het is een souls like game nummer zoveel. Ook technisch mankeren games bij release nog al wat. Tussen bijvoorbeeld FF7 remake en FF7 Rebirth zie ik grafisch amper verschil, behalve dat FF7 Rebirth vooral veel groter is.

• giantgiantus
bRuud83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Bovengenoemde twee games zijn inderdaad wel uitzonderingen en ook Demon Souls remake is zeer indrukwekkend. De laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat games steeds groter moeten worden met veel steeds meer saaie side quests of het is een souls like game nummer zoveel. Ook technisch mankeren games bij release nog al wat. Tussen bijvoorbeeld FF7 remake en FF7 Rebirth zie ik grafisch amper verschil, behalve dat FF7 Rebirth vooral veel groter is.
Al die lange games komen door die internet roeptoeters die “waar voor hun geld” willen. Kunnen we niet net als bij restaurants een all you can eat concept hebben voor games. Dat Ubisoft games maakt voor de roeptoeters en dat andere ontwikkelaars weer meer mooie en gefocuste games gaan maken.

Verwijderd

[...]

Ik vraag me wel af hoe lang dit systeem nog houdbaar blijft. De ontwikkeling van games worden steeds duurder en duren langer voordat ze klaar zijn. Het ontwikkelen van een console (4 jaar) is korter. Ontwikkelaars durven steeds minder risico's te nemen. Aantal remasters en remakes nemen alleen maar toe. Ook zie ik weinig vernieuwing in games deze generatie. Op dit moment vraag ik me echt af wat bijvoorbeeld een Ps6 meer gaat bieden dan de Ps5. Verschil tussen PS4 en PS5 vind ik op de snelle laadtijden na al beperkt.
Op die remasters pakken ze toch ook gewoon 30%? Dit systeem blijft gewoon houdbaar.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Als ik heel simpel mag reageren: hoe meer mensen er zijn, hoe meer plezier er vaak gemaakt wordt

Hoe leuk is het om te zien dat spellen waaraan wij (Xbox gebruikers) zoveel plezier hebben beleefd of nog steeds plezier beleven nu gedeeld worden met spelers op een ander platform die er op geen enkele mogelijkheid plezier aan hebben kunnen beleven? Het feit dat ik speciaal een Playstation 5 heb moeten aanschaffingen voor de Horizon, God Of War, The Last Of Us, Ghost of Tsushima spellen zegt denk ik ook al genoeg, want ik was echt super blij geworden als Playstation bijvoorbeeld een van deze titels naar Xbox zou hebben gebracht als bedankje voor wat Xbox nu voor hun doet.

Dus de boosheid omdat een exclusief spel opeens niet meer exclusief is snap ik totaal niet!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

G_Dragon schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:
Als ik heel simpel mag reageren: hoe meer mensen er zijn, hoe meer plezier er vaak gemaakt wordt

Hoe leuk is het om te zien dat spellen waaraan wij (Xbox gebruikers) zoveel plezier hebben beleefd of nog steeds plezier beleven nu gedeeld worden met spelers op een ander platform die er op geen enkele mogelijkheid plezier aan hebben kunnen beleven? Het feit dat ik speciaal een Playstation 5 heb moeten aanschaffingen voor de Horizon, God Of War, The Last Of Us, Ghost of Tsushima spellen zegt denk ik ook al genoeg, want ik was echt super blij geworden als Playstation bijvoorbeeld een van deze titels naar Xbox zou hebben gebracht als bedankje voor wat Xbox nu voor hun doet.

Dus de boosheid omdat een exclusief spel opeens niet meer exclusief is snap ik totaal niet!
Zakelijk gezien gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Sony is er veel meer bij gebaat dat mensen op hun platform blijven, waarbij Microsoft meer omzet zoekt, omdat de install base van de xbox consoles te klein is om deze games rendabel te houden. Geheel andere situatie, Sony heeft deze Microsoft games dan ook niet nodig.

Het gevaar voor Microsoft is dat mensen geen aanleiding meer zien om überhaupt een xbox console te kopen. Aangezien je straks alle xbox games ook op PlayStation kan spelen.

En beide zijn bedrijven en geen liefdadigheidsinstelling, dus Sony zal nooit games naar xbox brengen als bedankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Zakelijk gezien gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Sony is er veel meer bij gebaat dat mensen op hun platform blijven, waarbij Microsoft meer omzet zoekt, omdat de install base van de xbox consoles te klein is om deze games rendabel te houden. Geheel andere situatie, Sony heeft deze Microsoft games dan ook niet nodig.

Het gevaar voor Microsoft is dat mensen geen aanleiding meer zien om überhaupt een xbox console te kopen. Aangezien je straks alle xbox games ook op PlayStation kan spelen.

En beide zijn bedrijven en geen liefdadigheidsinstelling, dus Sony zal nooit games naar xbox brengen als bedankje.
Maar ook Sony is hier niet immuun voor op den duur. Het plafond qua console installbase is al een tijdje bereikt, daar zit nog maar nauwelijks groei in maar de ontwikkelkosten voor games nemen elke generatie wel significant toe. De demographic bij zowel Xbox als Playstation is ook een stuk ouder, die zijn meegegroeid met de vorige generatie consoles sinds de PS1 uitkwam in 1995. Jongere generaties kiezen nu eerder voor een Swtich, zijn veel meer actief met gamen op hun mobiel of kiezen vaker voor een PC in plaats van een console.

Ja, de Xbox verkopen zijn buiten de US erg ingekakt (Microsoft blijft naar mijn mening te US centric en hun corporate culture sijpt toch een beetje door tot hun Xbox divisie heb ik het idee) en voor MS is het een must om die ontwikkelkosten terug te verdienen dus moeten ze kijken naar andere platformen buiten hun eigen consoles en PC. Maar Sony is ook niet voor niets verder gaan kijken door hun SP games langzaamaan naar PC te brengen en live service games zelfs op day 1.

Ik denk dat zowel MS als Sony moeten proberen om een jonger publiek aan te trekken (de Kinect was daarom eigenlijk wel een goede zet destijds) waardoor ze sneller kiezen voor een Playstation of Xbox in plaats van een Nintendo console, PC of hun mobieltje. Dus ik vind het op zich ook wel slim dat Sony nu een first party game op de Switch gaat uitbrengen en een game als Astro Bot enkel op de PS5 uitbrengt, juist om de wat jongere gamer geïnteresseerd te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
[...]

Ik kan het zo niet terug vinden, maar ik meen dat ik een keer gelezen heb dat bij Sony het omslagpunt in het 2'de jaar ligt. Dat betekend dat zou betekenen dat ze inmiddels al 2-2,5 jaar consoles met winst verkopen en dat de komende jaren blijven doen. Een mogelijke PRO versie van de PS5 wordt gelijk met winst verkocht.

En er zijn 50miljoen PS+ abonnees verdeeld over 3 tiers, dus die brengen ook veel geld in het laatje. Sony maakt nog altijd winst anders was dit bedrijfsonderdeel allang de nek omgedraaid.

Maar het klopt dat winst maken met games op zich steeds lastiger is, enerzijds stijgen de kosten maar kopen consumenten steeds minder games. Je merkt daardoor dat uitgevers steeds voorzichtiger worden. Waardoor er steeds minder originele games of nieuwe franchises gemaakt worden. Ze maken liever deel 7 van een goedlopende bestaande franchise want dat verkoopt toch wel. En remakes en remasters zijn goedkoper om te maken en verkopen relatief goed, en zijn dus ook minder risicovol. Komt er een keer een nieuwe game dan vallen de verkopen vaak tegen omdat consumenten voorzichtiger zijn geworden en omdat ze minder games kopen doordat er veel aanbod is via PS+ en Gamepass, dus je zit in een vicieuze cirkel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kazuka schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Maar ook Sony is hier niet immuun voor op den duur. Het plafond qua console installbase is al een tijdje bereikt, daar zit nog maar nauwelijks groei in maar de ontwikkelkosten voor games nemen elke generatie wel significant toe. De demographic bij zowel Xbox als Playstation is ook een stuk ouder, die zijn meegegroeid met de vorige generatie consoles sinds de PS1 uitkwam in 1995. Jongere generaties kiezen nu eerder voor een Swtich, zijn veel meer actief met gamen op hun mobiel of kiezen vaker voor een PC in plaats van een console.

Ja, de Xbox verkopen zijn buiten de US erg ingekakt (Microsoft blijft naar mijn mening te US centric en hun corporate culture sijpt toch een beetje door tot hun Xbox divisie heb ik het idee) en voor MS is het een must om die ontwikkelkosten terug te verdienen dus moeten ze kijken naar andere platformen buiten hun eigen consoles en PC. Maar Sony is ook niet voor niets verder gaan kijken door hun SP games langzaamaan naar PC te brengen en live service games zelfs op day 1.

Ik denk dat zowel MS als Sony moeten proberen om een jonger publiek aan te trekken (de Kinect was daarom eigenlijk wel een goede zet destijds) waardoor ze sneller kiezen voor een Playstation of Xbox in plaats van een Nintendo console, PC of hun mobieltje. Dus ik vind het op zich ook wel slim dat Sony nu een first party game op de Switch gaat uitbrengen en een game als Astro Bot enkel op de PS5 uitbrengt, juist om de wat jongere gamer geïnteresseerd te maken.
Misschien Sony zelf nog niet, maar pak ik Square Enix even als voorbeeld, die geven aan dat onder andere Final Fantasy 16 niet genoeg verkocht heeft om genoeg winst te maken. https://nl.ign.com/final-...de-sinds-final-fantasy-16

Ook zij gaven dit jaar al aan niet exclusief voor Sony te blijven maken omdat de winst blijft dalen. https://nl.ign.com/final-...s-maken-nu-de-winst-daalt

Uiteindelijk zal dit op langer termijn ook Nintendo gaan pakken, maar je ziet dat uiteindelijk met een steeds oplopende kosten games exclusief houden steeds lastiger word. We zullen uiteindelijk zien wat de tijd ons brengt, maar laten we ook eerlijk zijn, als Microsoft zou stoppen met de Xbox dan zou dat niet goed voor de industrie zijn.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Linksquest schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Misschien Sony zelf nog niet, maar pak ik Square Enix even als voorbeeld, die geven aan dat onder andere Final Fantasy 16 niet genoeg verkocht heeft om genoeg winst te maken. https://nl.ign.com/final-...de-sinds-final-fantasy-16
Dat staat helemaal niet in dat artikel. Dat hun waarde is gedaald gaat niet over exclusiviteit, maar dat ze een hoop troep hebben uitgebracht wat is geflopt. Ja, misschien was het iets minder geweest als FF7 en FF16 direct multiplatform waren gereleased. Maar zolang daar tegenover staat dat ze ook een hoop drek uitbrengen denk ik niet dat het heel veel verschil maakt.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Raem schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Dat staat helemaal niet in dat artikel. Dat hun waarde is gedaald gaat niet over exclusiviteit, maar dat ze een hoop troep hebben uitgebracht wat is geflopt. Ja, misschien was het iets minder geweest als FF7 en FF16 direct multiplatform waren gereleased. Maar zolang daar tegenover staat dat ze ook een hoop drek uitbrengen denk ik niet dat het heel veel verschil maakt.
In het 2de artikel dat ik deelde, dat een paar maanden later is, en wat ik ook eigenlijk meer bedoelde, is dat ook hun aangeven een multiplatformstrategie aan te gaan.
Als reactie op de dalende winsten kondigde Square Enix aan wat het "Square Enix Reboots, and Awakens" noemt, een plan van drie jaar voor herstarten voor groei op de lange termijn. Dit omvat een heroverweging van alle onderdelen van het bedrijf, maar het hoogtepunt is een "verschuiving naar een multiplatformstrategie." Square Enix zei dat het "agressief een multiplatformstrategie zal nastreven die Nintendo-platforms, PlayStation, Xbox en pc's omvat."

Als onderdeel van deze multiplatform-push zei Square Enix dat het "een omgeving zal creëren waarin meer klanten van onze titels kunnen genieten met betrekking tot grote franchises en AAA-titels, inclusief catalogustitels." De suggestie hierbij is dat mainline Final Fantasy-games PlayStation-exclusiviteit zullen laten varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

In het 2de artikel dat ik deelde, dat een paar maanden later is en wat ik ook eigenlijk meer bedoelde, is dat ook hun aangeven een multiplatformstrategie aan te gaan.

[...]
Maar dit is niet direct het gevolg van de exclusiviteit. Meer het gevolg van de slechte releases en nu willen ze snel recoveren en daarop is deze keuze gemaakt.

• bRuud83
Linksquest schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:25:
[...]
Uiteindelijk zal dit op langer termijn ook Nintendo gaan pakken, maar je ziet dat uiteindelijk met een steeds oplopende kosten games exclusief houden steeds lastiger word. We zullen uiteindelijk zien wat de tijd ons brengt, maar laten we ook eerlijk zijn, als Microsoft zou stoppen met de Xbox dan zou dat niet goed voor de industrie zijn.
Is Nintendo niet een geval apart? Hun grootste franchises zoals de Zelda en Mario games verkopen tientallen miljoenen per titel op de Switch. Daarnaast verkopen ze hun consoles nooit met verlies volgens mij. Ik denk niet dat ze snel problemen krijgen met hoog oplopende ontwikkelkosten. Hopelijk wordt de Switch opvolger niet de volgende Gamecube of WiiU.

Verwijderd

bRuud83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Is Nintendo niet een geval apart? Hun grootste franchises zoals de Zelda en Mario games verkopen tientallen miljoenen per titel op de Switch. Daarnaast verkopen ze hun consoles nooit met verlies volgens mij. Ik denk niet dat ze snel problemen krijgen met hoog oplopende ontwikkelkosten. Hopelijk wordt de Switch opvolger niet de volgende Gamecube of WiiU.
Precies dat inderdaad. Daarnaast zijn de games van Nintendo veel goedkoper om te maken dan menig ps5 of xbox game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-10 08:39
met winst console verkopen: bedoelt wordt denk ik dat de verkoopprijs hoger is dan de productie kost? dat is nog geen winst in absolute zin, alle moeite in R&D, marketing, verkoopkanalen, distributie ea is dan nog niet gedekt. netto kan het dan nog steeds geld kosten.

dit is een reden dat een product soms wel 4-5x over de kop gaat tussen productiekosten en retailprijs. veel tussenschakels die marge pakken en je moet veel geld extra binnenhalen voor de recoup van kosten (en financieren nieuwe productierun, en al helemaal nieuwe R&D)

het lijkt een een spagaat te worden; AAA game exclusives kunnen consumenten binden aan je console, maar die maken is zoveel duurder geworden, dat je wellicht de kosten meer moet spreiden over kopers en dus bredere pool kopers nodig hebt (pc, ...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Iemand trouwens meegekregen dat Ubisoft flink in de schuld zit, die jaarlijks aan het stijgen is?

Schuld zou nu richting de 2.1 miljard aantikken. Alleen al vorig jaar zouden ze 500 miljoen verlies hebben gemaakt. Ze zouden nog iets van 1,21 miljard aan geld hebben, voor projecten en investeringen. Ze zouden met plannen komen die Ubisoft weer "back on track" zou moeten brengen.

https://finbox.com/ENXTPA:UBI/explorer/total_debt/

Ook de aandelen zijn weer flink gedaald, doordat gisteren investeerders hebben gevraagd om het huidige management te vervangen.

https://www.iex.nl/Aandee...bisoft-Entertainment.aspx

Playstation Universe meld het volgende.

https://www.psu.com/news/...nt-management-go-private/

"It stands though as yet another test to the Guillemot family control of the studio. Back in 2022 Tencent invested €300 million in the Guillemot family’s holding company which helped Yves Guillemot retain control of Ubisoft by giving the Guillemot family the capital to buy more shares.

The letter calls the current state of Ubisoft “mismanaged” and that shareholders are “hostages of Guillemot family members and Tencent who take advantage of them.”

It also threatens to start a proxy fight, and alleges that the Guillemot family and Tencent are purposely plummeting the share price of the studio to buy shares at a lower cost and take a majority position within the company.

AJ Investments believes that with minority shareholders owning about 70% of the company, they can convince enough of them to challenge Guillemot and get him and his family out of the company."

Edit: ook Youtubers zijn begonnen met het uploaden van videos.

YouTube: Ubisoft Investors Planning HOSTILE TAKE-OVER! DEMAND That CEO Be FIR...

Zal ook maar even de open brief posten van AJ Investments.

https://aj-invest.com/wp-...9/Ubisoft-Open-Letter.pdf

[ Voor 94% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Als ik kijk naar hun laatste spellen ( Avatar: Frontiers Of Pandora, The Crew: Motorfest, Star Wars: Outlaws) zag ik deze zeker niet aankomen, want het zijn allemaal prachtige spellen die toch best veel winst in het laatje hebben gebracht? Tenminste dat zou je denken of heeft de kracht van social media en review bombing mensen er toch bij weg weten te houden...

Ik hoop dat Ubisoft het hoofd boven water weet te houden en zo doorgaat met het maken van spellen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:25:
Als ik kijk naar hun laatste spellen ( Avatar: Frontiers Of Pandora, The Crew: Motorfest, Star Wars: Outlaws) zag ik deze zeker niet aankomen, want het zijn allemaal prachtige spellen die toch best veel winst in het laatje hebben gebracht? Tenminste dat zou je denken of heeft de kracht van social media en review bombing mensen er toch bij weg weten te houden...

Ik hoop dat Ubisoft het hoofd boven water weet te houden en zo doorgaat met het maken van spellen!
Zoals ik in de open brief weet uit te halen is dat AJ Investements Yves en Tencent beschuldigd om games in een belemmerde toestand uit te brengen zodat de aandelen zouden dalen, om die vervolgens goedkoop te kopen om Ubisoft uiteindelijk volledig over te nemen. Ook zouden ze nieuwe investeerders hebben geblokkeerd.

In 2022 zou Yves Guillemot hier 300 miljoen voor hebben ontvangen van Tencent, om die aandelen goedkoop te kopen.

Star Wars Outlaws zou juist flink tegenvallen kwa sales.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56

Volgens mij valt dat wel mee. Outlaws heeft slecht verkocht, in ieder geval niet naar de verwachtingen. Van Avatar is niet direct iets bekend maar ik heb niet het idee dat die game wel erg populair was.

Ze kosten hier, althans op de consoles en dat is toch nog steeds de grootste markt hier, 79 euro. Dat is nogal wat. Dus dan moet de hype/kwaliteit wel erg hoog zijn willen mensen dat bedrag impulsmatig neerleggen. Ubisoft games zijn vaak prima maar dan ook niet meer dan dat. In principe niks mis mee, maar om de een of andere reden kunnen ze de massa niet meer zo goed bereiken.

Ik denk dat Ubisoft zichzelf uiteindelijk in de etalage gaat zetten. Daarbij is dan wel de vraag wie de zakken heeft om ze te kopen en waarbij de toezichthouders niet direct voor de deal gaan liggen. Ik denk dat de kandidaten daarvoor dun gezaaid zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankoNL op 10-09-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:23:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee. Outlaws heeft slecht verkocht, in ieder geval niet naar de verwachtingen. Van Avatar is niet direct iets over bekend maar ik heb niet het idee dat die game wel erg populair was.

Ze kosten hier, althans op de consoles en dat is toch nog steeds de grootste markt hier, 79 euro. Dat is nogal wat. Dus dan moet de hype/kwaliteit wel erg hoog zijn willen mensen dat bedrag impulsmatig neerleggen.
Ja, vreemd toch? Want met beide spellen is niks mis en zijn gewoon goed, ik gok en denk toch dat review bombing en social media ergens invloed heeft gehad op de verkopen. Maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer raar dat mensen zich daar wat van aantrekken, want na een paar livestreams weet je al vrij snel of het paniek om niks was..

Ik denk inderdaad dat de hoge prijzen eerder een oorzaak kunnen zijn van de slechte verkopen, want ik zou het er zelf ook nooit voor neer hebben gelegd als ik spellen niet via het buitenland goedkoop kon kopen en via Xbox Sharing met mijn bonusvader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:26:
[...]

Ja, vreemd toch? Want met beide spellen is niks mis en zijn gewoon goed, ik gok en denk toch dat review bombing en social media ergens invloed heeft gehad op de verkopen. Maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer raar dat mensen zich daar wat van aantrekken, want na een paar livestreams weet je al vrij snel of het paniek om niks was..

Ik denk inderdaad dat de hoge prijzen eerder een oorzaak kunnen zijn van de slechte verkopen, want ik zou het er zelf ook nooit voor neer hebben gelegd als ik spellen niet via het buitenland goedkoop kon kopen en via Xbox Sharing met mijn bonusvader.
Nouja "niks mis mee" is misschien wat overdreven maar het zijn geen slechte games. Het is gewoon middelmaat of daar net boven. Dat is prima maar dan zijn er voor die prijs betere alternatieven.

Daarnaast lijkt de gameindustrie te imploderen. We zitten in een videogamecrash. Niet van de omvang / met de gevolgen van de crash uit 1982 maar er zat gewoon teveel gebakken lucht in de industrie. De budgetten zijn veel te hoog en er komt veel te veel uit. Mensen kunnen niet al die games kopen en spelen, waardoor de risico's gigantisch worden. AAA Game slaat niet aan? Bam, 150 miljoen weg en studio dicht. Niet voor niets dat indies het relatief goed doen.

Overigens vind ik Outlaws echt een game om in de herfst/winter te spelen, want Star Wars. Het zal aan mij liggen maar ik vind dat beter bij die tijd passen. :9

[ Voor 24% gewijzigd door FrankoNL op 10-09-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat verbaasd mij eerlijk gezegd niet. Er is ook al lange tijd een groot leadership en cultuur probleem bij Ubisoft. Paar jaar geleden was dat nog in het nieuws maar veel van de top houdt elkaar in het zadel met Guillemot voorop.

Wat ze uitbrengen is gewoon teveel middle of the road of halfslachtig geïmplementeerd, dat deden ze vroeger toch beter. Massive kan mooie games maken met Snowdrop maar de gameplay in bijvoorbeeld Outlaws is dan weer vrij matig en ongepolijst.

Ze hebben met AC en Far Cry franchises die altijd wel goed verkopen maar ze zijn ook altijd een van de eerste publishers met flinke prijsverlagingen kort na een release. Je kunt een Ubisoft game vaak beter pas 2 maanden na release kopen, dan zijn de meeste bugs eruit en heb je grote kans dat de game nog maar de helft kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:28:
[...]

Nouja "niks mis mee" is misschien wat overdreven maar het zijn geen slechte games. Het is gewoon middelmaat of daar net boven. Daar is niks mis mee maar dan zijn er voor die prijs betere alternatieven.

Daarnaast lijkt de gameindustrie te imploderen. We zitten in een videogamecrash. Niet van de omvang / met de gevolgen van de crash uit 1982 maar er zat gewoon teveel gebakken lucht in de industrie. De budgetten zijn veel te hoog en er komt veel te veel uit. Mensen kunnen niet al die games kopen en spelen, waardoor de risico's gigantisch worden.
Ja dat we in een videogamcrash zitten is overduidelijk, ondanks er nog wel een aantal grafische verrassingen tussen zitten. Heb je helaas ook heel veel die tegenvallen en de optimalisatie totaal niet goed hebben bij het uitbrengen, wat mij vooral erg opvalt is dat er weinig sprongen vooruit worden gemaakt.

Ik weet ontwikkeling is duurder geworden en kost meer tijd, niet iedereen heeft de mensen en het geld zoals Rockstar heeft. Maar ik blijf persoonlijk wel van mening dat wat de bovengrens van old-gen was, zou ergens stiekem toch wel de ondergrens van current-gen moeten zijn? (Red Dead Redemption 2)...

De verrassingen dit jaar voor mij waren toch echt wel:
  • Star Wars: Outlaws
En natuurlijk maar nog niet gespeeld: Dragon Ball Sparking! Zero (Wat er grafisch echt ontzettend goed uitziet), Assassin's Creed: Shadows (Erg goede hoop bij), Indiana Jones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat Ubisoft zichzelf uiteindelijk in de etalage gaat zetten. Daarbij is dan wel de vraag wie de zakken heeft om ze te kopen en waarbij de toezichthouders niet direct voor de deal gaan liggen. Ik denk dat de kandidaten daarvoor dun gezaaid zijn.
Niemand, want Yves Guillemot en Tencent zijn juist van plan om het hele bedrijf over te nemen. Juist door hun beslissingen en het afleveren van slechte producten, daalt juist de shares die ze dan goedkoop willen kopen.

Met andere woorden, zoals het overkomt is het een doorgestoken kaart en heeft het management onder leiding van Yves voor express games in een slechte staat afgeleverd, zodat de shares zouden dalen om die goedkoop te kopen, zodat ze uiteindelijk het hele bedrijf willen overnemen.

Iemand heeft me uitgelegd dat dit "insiders trading" is. Waar eerder in 2016 ook al mensen onder leiding van Yves Guillemot zijn voor gestraft.

Investeerders zien nu wat er gebeurt en willen het bedrijf op een harde manier overnemen en een nieuwe management implementeren. Aldus AJ Investements.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:42:
[...]

Niemand, want Yves Guillemot en Tencent zijn juist van plan om het hele bedrijf over te nemen. Juist door hun beslissingen en het afleveren van slechte producten, daalt juist de shares die ze dan goedkoop willen kopen.

Met andere woorden, zoals het overkomt is het een doorgestoken kaart en heeft het management onderleiding van Yves voor express games in een slechte staat afgeleverd, zodat de shares zouden dalen om die goedkoop te kopen.

Iemand heeft me uitgelegd dat dit "insiders trading" is. Waar eerder in 2016 ook al mensen onder leiding van Yves Guillemot zijn voor gestraft.

Investeerders zien nu wat er gebeurt en willen het bedrijf op een harde manier overnemen en een nieuwe management implenteren. Aldus AJ Investements.
Complot theorieen zijn meestal dat, complot theorieen. Occam's razor. In heel veel gevallen valt een bedrijf om omdat ze de kosten niet onder controle (meer) hebben. Vaak na grote successen worden salarissen, bonussen, managementlagen, winstuitkeringen etc flink omhoog geschroefd, "the sky is the limit", en als er dan daarna niet meer zo lekker gedraaid wordt (omdat er bv een hele nieuwe generatie concurrenten komt die een nieuw populair genre veel beter kunnen ontwikkelen, vermarketen en monetizen) begint het al snel flink te bloeden. En dan kan het idd erg snel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
olafmol schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:49:
[...]

Complot theorieen zijn meestal dat, complot theorieen. Occam's razor. In heel veel gevallen valt een bedrijf om omdat ze de kosten niet onder controle (meer) hebben. Vaak na grote successen worden salarissen, bonussen, managementlagen, winstuitkeringen etc flink omhoog geschroefd, "the sky is the limit", en als er dan daarna niet meer zo lekker gedraaid wordt (omdat er bv een hele nieuwe generatie concurrenten komt die een nieuw populair genre veel beter kunnen ontwikkelen, vermarketen en monetizen) begint het al snel flink te bloeden. En dan kan het idd erg snel fout gaan.
Complot theorieen? Dit komt van een open brief van AJ Investments, die ik een paar comments geleden heb gepost. AJ Investements is een van de hoofd investeerders van Ubisoft.

Daarnaast zijn ze in 2016 ook al gestraft voor 1.2 miljoen boete wegens "Insiders Trading".

Ik denk dat AJ Investements echt wel meer weet. Zeer komisch dat Yves ook 300 miljoen van Tencent heeft gekregen en juist nu dat de shares laag staan, massaal gaan kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:51:
[...]

Complot theorieen? Dit komt van een open brief van AJ Investments, die ik een paar comments geleden heb gepost. AJ Investements is een van de hoofd investeerders van Ubisoft.
Die op slechte voet staan met de huidige grootaandeelhouders. Ze onderbouwen uiteraard ook niks.

Ik vind het wel echt ver gaan om te stellen dat Guillermo en tencent bewust zouden aansturen op slechte games zodat ze vervolgens het bedrijf relatief goedkoop helemaal in handen kunnen krijgen. Dat is nogal kapitaalvernietiging en daarnaast overigens hartstikke illegaal. Dan hebben we het over 50 jaar gevangenisstraf illegaal zeg maar. Het runnen van een beursgenoteerd bedrijf is geen spelletje.

Dat er problemen zijn (geweest) binnen de management lagen van Ubisoft is al een hele tijd duidelijk, maar dat is wat anders dan het bewust ten gronde richten van een onderneming door de CEO met de bedoeling daar later zelf van te profiteren. Dat is echt een complottheorie in de categorie “de aarde is plat”.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankoNL op 10-09-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:55:
[...]

Die op slechte voet staan met de huidige grootaandeelhouders. Ze onderbouwen uiteraard ook niks.

Ik vind het wel echt ver gaan om te stellen dat Guillermo en tencent bewust zouden aansturen op slechte games zodat ze vervolgens het bedrijf relatief goedkoop helemaal in handen kunnen krijgen. Dat is nogal kapitaalvernietiging en daarnaast overigens hartstikke illegaal. Dan hebben we het over 50 jaar gevangenisstraf illegaal zeg maar. Het runnen van een beursgenoteerd bedrijf is geen spelletje.
Dat klopt volledig, het is ook zwaar illegaal. Het vreemde is dan ook dat 5 mensen onder leiding van Yves in 2016 ook ervoor zijn gestraft voor 1.2 miljoen, maar mochten wel binnen het bedrijf blijven werken. 2022 krijgt Yves 300 miljoen om te investeren van Tencent om shares te kopen wanneer die laag staan.

Als AJ Investments met harde bewijzen gaan kopen, dan kan Yves inderdaad een gevangenisstraf krijgen.

Het is de komende maanden afwachten hoe dit zal lopen. Misschien is het ook een grote bluf van AJ Investments om Yves Guillemot weg te krijgen. Maar wat ze in de open brief zetten, is niet mis. En ik denk niet dat ze zomaar een open brief publiceren zonder er over hebben nagedacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:59:
[...]

Dat klopt volledig, het is ook zwaar illegaal. Het vreemde is dan ook dat 5 mensen onder leiding van Yves in 2016 ook ervoor zijn gestraft voor 1.2 miljoen, maar mochten wel binnen het bedrijf blijven werken. 2022 krijgt Yves 300 miljoen om te investeren van Tencent om shares te kopen wanneer die laag staan.

Als AJ Investments met harde bewijzen gaan kopen, dat kan Yves inderdaad een gevangenisstraf krijgen.

Het is de komende maanden afwachten hoe dit zal lopen. Misschien is het ook een grote bluf van AJ Investments om Yves Guillemot weg te krijgen. Maar wat ze in de open brief zetten, is niet mis.
Heb het even opgezocht. Het gaat hier om een zaak uit 2013 waarbij een aantal personen binnen het bedrijf hun aandelen verkochten in aanloop naar de release van Watch dogs. Dit vlak voor de aankondiging van uitstel van de game.

Dit is dus echt een heel andere kwestie. Ten eerste was dit 11 jaar geleden, een heel andere tijd. Daarnaast ging het om een select aantal executives die gewoon hun eigen financiële hachje probeerde te redden. Het is niet zo dat Guillermo zijn eigen aandelen hoog verkocht om vervolgens weer een hele rits aandelen terug te kopen voor een lager bedrag.

De investering van tencent was overigens ook pas 9 jaar later.

[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 10-09-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:16
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:51:
[...]

Daarnaast zijn ze in 2016 ook al gestraft voor 1.2 miljoen boete wegens "Insiders Trading".

Ik denk dat AJ Investements echt wel meer weet. Zeer komisch dat Yves ook 300 miljoen van Tencent heeft gekregen en juist nu dat de shares laag staan, massaal gaan kopen.
Het is insider trading niet insiders trading. Insider trading is handelen met voorwetenschap. Dat is bijvoorbeeld dat jij, omdat je bij het bedrijf werkt, weet dat de kwartaalcijfers goed gaan zijn waardoor de aandelenkoers gaat stijgen en dat je daarom nu aandelen (of long opties) koopt. Het heeft geen bal te maken met expres wanbeleid voeren om de prijs te laten dalen zoals in die slecht geschreven open brief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Exactor it schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:10:
[...]

Het is insider trading niet insiders trading. Insider trading is handelen met voorwetenschap. Dat is bijvoorbeeld dat jij, omdat je bij het bedrijf werkt, weet dat de kwartaalcijfers goed gaan zijn waardoor de aandelenkoers gaat stijgen en dat je daarom nu aandelen (of long opties) koopt. Het heeft geen bal te maken met expres wanbeleid voeren om de prijs te laten dalen zoals in die slecht geschreven open brief staat.
Als ik Guillermo was zou ik ze wel voor de rechter slepen, het is nogal iets wat ze in die brief stellen. Dit zonder enige onderbouwing. Lijkt me nogal onder laster/smaad vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:07:
[...]

Heb het even opgezocht. Het gaat hier om een zaak uit 2013 waarbij een aantal personen binnen het bedrijf hun aandelen verkochten in aanloop naar de release van Watch dogs. Dit vlak voor de aankondiging van uitstel van de game.

Dit is dus echt een heel andere kwestie. Ten eerste was dit 11 jaar geleden, een heel andere tijd. Daarnaast ging het om een select aantal executives die gewoon hun eigen financiële hachje probeerde te redden. Het is niet zo dat Guillermo zijn eigen aandelen hoog verkocht om vervolgens weer een hele rits aandelen terug te kopen voor een lager bedrag.

De investering van tencent was overigens ook pas 9 jaar later.
Ik zeg nergens dat deze dingen direct met elkaar te maken hebben, wel dat er dingen gebeuren binnen Ubisoft die niet horen. Dus hoezo zou het nu niet kunnen dat Yves hetzelf ook niet doet?

Ik vind het apart dat je het meteen op "complet theorie" gooit en aannames doet over AJ Investements dat het allemaal niet waar is. Heb jij dan op dit moment meer inzicht op dit gebeuren of ben je helderziend? Ik post alleen maar wat AJ Investments op dit moment publiceert.

Ik wacht het rustig af, zonder een directe mening te hebben. Eerst wachten op feiten en dingen die zijn gebeurt.

Ik neem aan dat AJ Investements ook niet iets zomaar gaat publiceren. Het verbaasd me ook dat je ook zegt "Als ik Yves Guillemot was, had ik ze aan geklaagd." Alsof je nu al weet of AJ Investments onzin verklapt.

Daarnaast zullen ze echt niet alles openbaar maken. Wat voor AJ Investments nadelig zou kunnen uitvallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:26:
[...]
Ik proef hier toch wel enige tegenstrijdigheid in je berichten. Je hoopt dat Ubisoft zo door gaat, maar je vindt hun games niet full price waard? Dan is er dus toch iets wat je mist of niet goed vindt aan hun games?
Of je moet de Ubisoft formule prima vinden voor zo'n €30, maar wat mij betreft mag er echt wel wat veranderen.

Ik vind de meeste games van Ubisoft maar matig. Ze zijn niet perse slecht, maar het is allemaal 13 in een dozijn. Paar jaar geleden kwamen nog de berichten naar buiten dat ze weer meer variatie in hun games wilde brengen, maar volgens mij is daar nog weinig van terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:13:
[...]

Ik zeg nergens dat deze dingen direct met elkaar te maken hebben, wel dat er dingen gebeuren binnen Ubisoft die niet horen. Dus hoezo zou het nu niet kunnen dat Yves hetzelf ook niet doet?

Ik vind het apart dat je het meteen op "complet theorie" gooit en aannames doet over AJ Investements dat het allemaal niet waar is. Heb jij dan op dit moment meer inzicht op dit gebeuren of ben je helderziend? Ik post alleen maar wat AJ Investments op dit moment publiceert.

Ik wacht het rustig af, zonder een directe mening te hebben. Eerst wachten op feiten en dingen die zijn gebeurt.

Ik neem aan dat AJ Investements ook niet iets zomaar gaat publiceren. Het verbaasd me ook dat je ook zegt "Als ik Yves Guillemot was, had ik ze aan geklaagd." Alsof je nu al weet of AJ Investments onzin verklapt.
Omdat het ook een complottheorie is. Er is niks bewezen, er is geen onderbouwing, helemaal noppes. Als er hard bewijs voor lag dan had er allang een aangifte gelegen.

Totdat dit wel gebeurt is het niks meer dan een complottheorie.

Overigens stelde jij het wel degelijk als voldongen feit:

“ Niemand, want Yves Guillemot en Tencent zijn juist van plan om het hele bedrijf over te nemen. Juist door hun beslissingen en het afleveren van slechte producten, daalt juist de shares die ze dan goedkoop willen kopen.”

Men moet meningen en feiten niet met elkaar verwarren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:23:
[...]

Omdat het ook een complottheorie is. Er is niks bewezen, er is geen onderbouwing, helemaal noppes. Als er hard bewijs voor lag dan had er allang een aangifte gelegen.

Totdat dit wel gebeurt is het niks meer dan een complottheorie.

Overigens stelde jij het wel degelijk als voldongen feit:

“ Niemand, want Yves Guillemot en Tencent zijn juist van plan om het hele bedrijf over te nemen. Juist door hun beslissingen en het afleveren van slechte producten, daalt juist de shares die ze dan goedkoop willen kopen.”

Men moet meningen en feiten niet met elkaar verwarren :).
Ja, want die bewijs is er. Anders had Yves niet 4 miljoen shares gekocht met het geld van Tencent. Dat is gewoon openbaar. Als ze niet het bedrijf volledig wilde overnemen, kochten ze ook niet massaal 4 miljoen shares.

Dus, dit is voor jou ook een mening? Als je niet meer zeggenschap wilt binnen een bedrijf, kocht je ook niet massaal 4 miljoen shares wanneer die het laagste staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Raem schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:22:
[...]

[...]

Ik proef hier toch wel enige tegenstrijdigheid in je berichten. Je hoopt dat Ubisoft zo door gaat, maar je vindt hun games niet full price waard? Dan is er dus toch iets wat je mist of niet goed vindt aan hun games?
Of je moet de Ubisoft formule prima vinden voor zo'n €30, maar wat mij betreft mag er echt wel wat veranderen.
De spellen zijn voor mij goed en ik vermaak me er prima mee, want hun maken steeds weer unieke werelden en geven de speler een mooi diepgaand verhaal met veel zij missies en andere activiteiten. Er is inderdaad altijd ruimte voor verbeteringen, zoals de AI die gewoon al jaren heel dom en simpel is.... oh er ligt iemand dood? Even kijken of er iemand in de buurt is die dit heeft kunnen doen, oh ik zie niemand dus dan ga ik maar weer daar staan..

Het is puur de prijs die mij te hoog is geworden. €80 is teveel uit principe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:16
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:13:
[...]

Als ik Guillermo was zou ik ze wel voor de rechter slepen, het is nogal iets wat ze in die brief stellen. Dit zonder enige onderbouwing. Lijkt me nogal onder laster/smaad vallen.
Geen idee of ze dan een zaak hebben. Of dat degene die de brief publiceren inderdaad een minderheidsbelang in Ubisoft heeft. Of dat er ook maar iets klopt in die brief. Ik ga dat ook niet napluizen (wat wel moet als je termen als insider trading en wanbeleid door bestuur in de mond wil nemen in mijn ogen). Napluizen hier bedoel ik overigens niet mee YouTube filmpjes kijken, van iemand horen dat er insiders
trading is en een brief van een bedrijf lezen.

Bewust wanbeleid voeren om de koers naar beneden te krijgen als meerderheidseigenaar lijkt me overigens een vrij domme manier om goedkoop aan meer aandelen te komen. Je hebt daarmee niets gewonnen want je eigen aandelen (waar je er dus meer van hebt dan de rest) worden relatief nog minder waard dan de aandelen die je bij wilt kopen. Het lijkt me logischer om goed beleid te voeren waardoor je meer geld in kas hebt om bijvoorbeeld aandelen mee op te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Exactor it op 10-09-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:13:
[...]

Beetje tegenstrijdig nietwaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 01:57:
Iemand trouwens meegekregen dat Ubisoft flink in de schuld zit, die jaarlijks aan het stijgen is?

Schuld zou nu richting de 2.1 miljard aantikken. Alleen al vorig jaar zouden ze 500 miljoen verlies hebben gemaakt. Ze zouden nog iets van 1,21 miljard aan geld hebben, voor projecten en investeringen. Ze zouden met plannen komen die Ubisoft weer "back on track" zou moeten brengen.

https://finbox.com/ENXTPA:UBI/explorer/total_debt/

Ook de aandelen zijn weer flink gedaald, doordat gisteren investeerders hebben gevraagd om het huidige management te vervangen.

https://www.iex.nl/Aandee...bisoft-Entertainment.aspx

Playstation Universe meld het volgende.

https://www.psu.com/news/...nt-management-go-private/

"It stands though as yet another test to the Guillemot family control of the studio. Back in 2022 Tencent invested €300 million in the Guillemot family’s holding company which helped Yves Guillemot retain control of Ubisoft by giving the Guillemot family the capital to buy more shares.

The letter calls the current state of Ubisoft “mismanaged” and that shareholders are “hostages of Guillemot family members and Tencent who take advantage of them.”

It also threatens to start a proxy fight, and alleges that the Guillemot family and Tencent are purposely plummeting the share price of the studio to buy shares at a lower cost and take a majority position within the company.

AJ Investments believes that with minority shareholders owning about 70% of the company, they can convince enough of them to challenge Guillemot and get him and his family out of the company."

Edit: ook Youtubers zijn begonnen met het uploaden van videos.

YouTube: Ubisoft Investors Planning HOSTILE TAKE-OVER! DEMAND That CEO Be FIR...

Zal ook maar even de open brief posten van AJ Investments.

https://aj-invest.com/wp-...9/Ubisoft-Open-Letter.pdf
Oei, dit niet zien aankomen, komt me eigenlijk wel als een verrassing binnen vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Hoezo is dat tegenstrijdig? Ik post alleen wat AJ Investments publiceert. Ik trek nog geen partij of doe uitspraak wie nu schuldig is.

En het lijkt me logisch dat AJ Investements dit niet zomaar klakkeloos op het internet gooit en/of eerst advocaten te raadplegen. Dit is gewoon een basis principe binnen het bedrijfsleven. Als ze dit niet doen, dan is het toch wel een dom bedrijf, niet? Het zou inderdaad ook een "bluf" kunnen zijn, maar waarom zou je reputatie schade willen oplopen?

Het zou in mijn ogen absoluut achterlijk zijn als ze dit gewoon klakkeloos op het internet hebben gegooid. Dan zou het juist erg makkelijk zijn voor Yves om van deze investeringsbedrijf af te komen en juist meer "macht" binnen het bedrijf te krijgen. ;)

Iets wat ze juist proberen te voorkomen. Wat jij nu dus een aannamen van mij noemt, noem ik een basis principe voordat je een ander bedrijf aanvalt. Anders ben je absoluut achterlijk bezig als bedrijfzijnde.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:26:
[...]

Ja, want die bewijs is er. Anders had Yves niet 4 miljoen shares gekocht met het geld van Tencent. Dat is gewoon openbaar. Als ze niet het bedrijf volledig wilde overnemen, kochten ze ook niet massaal 4 miljoen shares.

Dus, dit is voor jou ook een mening? Als je niet meer zeggenschap wilt binnen een bedrijf, kocht je ook niet massaal 4 miljoen shares wanneer die het laagste staat.
Ja, dat is een mening. Je stelt het als voldongen feit dat Guillermo slechte games maakt, bewust, om de aandelenkoers te laten kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:23:
[...]

Ja, dat is een mening. Je stelt het als voldongen feit dat Guillermo slechte games maakt, bewust, om de aandelenkoers te laten kelderen.
Er staat in de brief dat door het slechte management en het leveren van slechte games de aandelen inderdaad dalen, en dat ze dan vervolgens de aandelen goedkoop kopen. Staat gewoon in de brief, dus nogmaals ik post gewoon wat AJ Investments post.

En dan kopen ze opeens 4 miljoen shares binnen het bedrijf, met geld dat hij van te voren van Tencent heeft gekregen. Voordat de aandelen zouden dalen. Hij zou dit in 2022 hebben ontvangen en op 1 februari 2023 4 miljoen aandelen van hebben gekocht.

Staat allemaal gewoon in de brief. Dus nogmaals, ik post gewoon wat AJ Investements post. En nogmaals, ik neem aan dat ze dit niet klakkeloos op het internet gooien.

Ik doe tenminste geen uitspraken van "Als ik Yves Guillemot was, zou ik ze meteen voor de rechter slepen" alsof ik nu al weet dat AJ Investments uit zijn nek aan het lullen is. Ik wacht het op dit moment gewoon lekker af en hou het in de gaten.

We gaan het de komende weken/maanden horen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Toonen1988 op 10-09-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:28:
[...]

Er staat in de brief dat door het slechte management en het leveren van slechte games de aandelen inderdaad dalen, en dat ze dan vervolgens de aandelen goedkoop kopen. Staat gewoon in de brief, dus nogmaals ik post gewoon wat AJ Investments post.

En dan kopen ze opeens 4 miljoen shares binnen het bedrijf, met geld dat hij van te voren van Tencent heeft gekregen. Voordat de aandelen zouden dalen. Hij zou dit in 2022 hebben ontvangen en op 1 februari 2023 4 miljoen aandelen van hebben gekocht.

Staat allemaal gewoon in de brief. Dus nogmaals, ik post gewoon wat AJ Investements post. En nogmaals, ik neem aan dat ze dit niet klakkeloos op het internet gooien.

Ik doe tenminste geen uitspraken van "Als ik Yves Guillemot was, zou ik ze meteen voor de rechter slepen" alsof ik nu al weet dat AJ Investments uit zijn nek aan het lullen is. Ik wacht het op dit moment gewoon lekker af en hou het in de gaten.

We gaan het de komende weken/maanden horen. :)
Nogmaals: jij verkoopt het als voldongen feit. Dat iets in een brief staat betekent niet dat het zo is. Dit is toch echt jouw eigen tekst:

“Niemand, want Yves Guillemot en Tencent zijn juist van plan om het hele bedrijf over te nemen. Juist door hun beslissingen en het afleveren van slechte producten, daalt juist de shares die ze dan goedkoop willen kopen”

Terwijl dit per definitie geen voldongen feit is.

Anyhow, laten we het topic inderdaad niet vervuilen met deze discussie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:38:
[...]

Ja dat we in een videogamcrash zitten is overduidelijk, ondanks er nog wel een aantal grafische verrassingen tussen zitten. Heb je helaas ook heel veel die tegenvallen en de optimalisatie totaal niet goed hebben bij het uitbrengen, wat mij vooral erg opvalt is dat er weinig sprongen vooruit worden gemaakt.

Ik weet ontwikkeling is duurder geworden en kost meer tijd, niet iedereen heeft de mensen en het geld zoals Rockstar heeft. Maar ik blijf persoonlijk wel van mening dat wat de bovengrens van old-gen was, zou ergens stiekem toch wel de ondergrens van current-gen moeten zijn? (Red Dead Redemption 2)...

De verrassingen dit jaar voor mij waren toch echt wel:
  • Star Wars: Outlaws
En natuurlijk maar nog niet gespeeld: Dragon Ball Sparking! Zero (Wat er grafisch echt ontzettend goed uitziet), Assassin's Creed: Shadows (Erg goede hoop bij), Indiana Jones.
Veel nieuwe games worden geprezen om hun graphics. Ik zie echter nauwelijks vernieuwingen qua verhaal en gameplay.

Er zijn weinig games waar je echt het verhaal ingezogen wordt (zeg RDR2 of HZD). Of gameplay waar je denkt “wauw dit is waarom ik gamen leuk vind”.

Ik kijk reviews en zie telkens dezelfde elementen. De standaard missies als ”reis 10km en praat met die persoon” of de “sneak missie” of “de minigame/puzzel om je langer over het spel te laten doen”.

Of wat te denken van de wapens. Alles is een variatie op een assault rifle, zelfs in (zeer) futuristische games. Dat is toch ontzettend zonde. Kijk eens terug in de game historie om briljante wapens te zien.

Zo kan je wel even doorgaan. De nieuwe consolegeneratie heeft enorme rekenkracht, maar er wordt nauwelijks meer mee gedaan dan mooie graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Tk55 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:54:
[...]

Veel nieuwe games worden geprezen om hun graphics. Ik zie echter nauwelijks vernieuwingen qua verhaal en gameplay.

Er zijn weinig games waar je echt het verhaal ingezogen wordt (zeg RDR2 of HZD). Of gameplay waar je denkt “wauw dit is waarom ik gamen leuk vind”.

Ik kijk reviews en zie telkens dezelfde elementen. De standaard missies als ”reis 10km en praat met die persoon” of de “sneak missie” of “de minigame/puzzel om je langer over het spel te laten doen”.

Of wat te denken van de wapens. Alles is een variatie op een assault rifle, zelfs in (zeer) futuristische games. Dat is toch ontzettend zonde. Kijk eens terug in de game historie om briljante wapens te zien.

Zo kan je wel even doorgaan. De nieuwe consolegeneratie heeft enorme rekenkracht, maar er wordt nauwelijks meer mee gedaan dan mooie graphics.
Dit is juist het probleem van de gaming industrie, innovatie in gameplay is ver te zoeken. We hebben een aantal uitblinkers kwa verhaal en personages maar kwa gameplay hebben we weinig tot geen vernieuwingen meer gezien de laatste jaren.

Het enige spel wat misschien vernieuwend aanvoelt kwa gameplay is Baldur's Gate 3, waarbij je ontzettend veel vrijheid hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Toonen1988 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:20:
[...]

Dit is juist het probleem van de gaming industrie, innovatie in gameplay is ver te zoeken. We hebben een aantal uitblinkers kwa verhaal en personages maar kwa gameplay hebben we weinig tot geen vernieuwingen meer gezien de laatste jaren.

Het enige spel wat misschien vernieuwend aanvoelt kwa gameplay is Baldur's Gate 3, waarbij je ontzettend veel vrijheid hebt.

:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Over Ubisoft gesproken: nieuws: Ubisoft belooft een offlinemodus voor The Crew 2 en The Crew Motorfest

Dit vindt ik een positieve ontwikkeling. Hopelijk volgen meer *kuch* TDU3 *kuch*. Toch maar The Crew Motorofest kopen zodra de patch uitgebracht is.

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-10 09:00
Zou dit invloed gaan hebben? Zouden we hierdoor hele andere constructies krijgen? of zouden we teruggaan naar de normale game kopen en thats it, geen micro transactions meer.
https://www.ad.nl/buitenl...leren-consument~a63f8e79/

[ Voor 17% gewijzigd door Tdv98 op 12-09-2024 08:20 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Caayn schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:58:
Over Ubisoft gesproken: nieuws: Ubisoft belooft een offlinemodus voor The Crew 2 en The Crew Motorfest

Dit vindt ik een positieve ontwikkeling. Hopelijk volgen meer *kuch* TDU3 *kuch*. Toch maar The Crew Motorofest kopen zodra de patch uitgebracht is.
Dit is zeker een positieve ontwikkeling en zou standaard moeten zijn! _/-\o_

• Toonen1988
Tdv98 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:14:
Zou dit invloed gaan hebben? Zouden we hierdoor hele andere constructies krijgen? of zouden we teruggaan naar de normale game kopen en thats it, geen micro transactions meer.
https://www.ad.nl/buitenl...leren-consument~a63f8e79/
Ik ben niet tegen DLC's mits ze waardevolle content toevoegen. Het liefste zie ik de oude expansion packs systeem terug. Zoals CDPR dat heeft gedaan met Phantom Liberty.

Waar ik wel op tegen ben, zijn die microtransacties zoals lootboxen en kansspellen of dure cosmetische pakketten. Dat een outfit meer kost dan een triple A game.

• Toonen1988
G_Dragon schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:18:
[...]

Dit is zeker een positieve ontwikkeling en zou standaard moeten zijn! _/-\o_
Zeker een positieve ontwikkeling, maar waarom nu opeens? The Crew 2 en Motorfest in een flinke discount gegooid en meteen aangekondigd dat ze bezig zijn met een offline mode.

Als TDU Solar Crown een groot succes was en niemand klaagde over de "always-online" mechanic, hadden ze dit ook echt niet gedaan. Ze maken eigenlijk nu best wel misbruik van deze situatie om nu meer mensen aan te trekken.

Dit hadden ze ook net zo goed vorig jaar kunnen aankondigen. De aantal verkopen en aantal spelers zullen natuurlijk ook gigantisch aan het terug lopen zijn. Dus nu maken ze misbruik van deze situatie om weer meer mensen aan te trekken.

En dan zullen ze hopen dat mensen nu de microtransacties gaan kopen die uiteraard niet in de aanbieding zijn.

Ik ben benieuwd of ze in de toekomst nu ook offline mode in hun race games toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 12-09-2024 20:11 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Zero Tolerance topic: ongewenst gedrag (bijvoorbeeld trollen, flamen, op de man spelen) kan direct een ban tot gevolg hebben.

Voor alles rondom de MS - ABK overname: BM in "[ZT] Microsoft - Activision overname"

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)