[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:19
HollovVpo1nt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Het gerucht was dat Xbox een haar platform zou licenceren voor third parties, denk niet dat ze zouden stoppen. Er zou bijvoorbeeld een ASUS Xbox kunnen komen etc. In theorie zou dan ook een Sony Xbox kunnen komen xD. De Microsoft Xbox zou dan de 'Surface' van de Xboxen worden. Maar ik denk niet dat ze het daarmee makkelijker maken voor de game ontwikkelaars... Series S, Series X en PS5 is al moeilijk genoeg. Ik denk dat de Xbox hardware blijven maken. En ik dat hoop ik eerlijk gezegd ook. Sinds de Xbox One X zijn Microsoft consoles echt uitstekend.
POKE -1,170 of 65535,168. Terug naar de goede oude tijd van MSX en MSX2.
En de ene MSX de andere (net) niet is, idem voor MSX2.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:27

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

HollovVpo1nt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Het gerucht was dat Xbox een haar platform zou licenceren voor third parties, denk niet dat ze zouden stoppen. Er zou bijvoorbeeld een ASUS Xbox kunnen komen etc. In theorie zou dan ook een Sony Xbox kunnen komen xD. De Microsoft Xbox zou dan de 'Surface' van de Xboxen worden. Maar ik denk niet dat ze het daarmee makkelijker maken voor de game ontwikkelaars... Series S, Series X en PS5 is al moeilijk genoeg. Ik denk dat de Xbox hardware blijven maken. En ik dat hoop ik eerlijk gezegd ook. Sinds de Xbox One X zijn Microsoft consoles echt uitstekend.
Lijkt me inderdaad geen slimme zet, want dan ga je dus ook verschillende hardware krijgen en heb je dus meer een PC met een Xbox OS dan dat je een kant en klare console hebt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik vind het op zich niet erg als mensen met een Playstation ook Xbox games kunnen spelen... Ik gun iedereen het om te kunnen spelen wat ze willen. Het probleem is alleen dat je dan weer terug bent bij het probleem van de vorige generatie...

Stel Microsoft brengt al hun games ook uit op de Playstation. Sony doet dat niet en blijft exclusives uitbrengen. Ze brengen misschien ook wel games naar pc (waar ik heel blij mee ben) maar voor veel mensen is een pc niet echt een optie, die willen gewoon een console. Dan heb je dus zelfs als Microsoft wel Xbox consoles blijft maken de situatie dat kiezen voor een Playstation betekent dat je alles kunt spelen en op een Xbox heb je minder keuze. Dat leidt dan weer tot dat meer en meer mensen naar de Playstation trekken. En als het dan 90% Playstation en 10% Xbox is of zo, waarom zouden uitgevers dan nog games voor Xbox uitbrengen? Dat is het op een gegeven moment niet meer waard. En dan is Xbox (als console platform) dood en Sony alleenheerser op de performance console markt. En dat zou voor iedereen een heel slechte situatie zijn...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:52:
Ik vind het op zich niet erg als mensen met een Playstation ook Xbox games kunnen spelen... Ik gun iedereen het om te kunnen spelen wat ze willen. Het probleem is alleen dat je dan weer terug bent bij het probleem van de vorige generatie...

Stel Microsoft brengt al hun games ook uit op de Playstation. Sony doet dat niet en blijft exclusives uitbrengen. Ze brengen misschien ook wel games naar pc (waar ik heel blij mee ben) maar voor veel mensen is een pc niet echt een optie, die willen gewoon een console. Dan heb je dus zelfs als Microsoft wel Xbox consoles blijft maken de situatie dat kiezen voor een Playstation betekent dat je alles kunt spelen en op een Xbox heb je minder keuze. Dat leidt dan weer tot dat meer en meer mensen naar de Playstation trekken. En als het dan 90% Playstation en 10% Xbox is of zo, waarom zouden uitgevers dan nog games voor Xbox uitbrengen? Dat is het op een gegeven moment niet meer waard. En dan is Xbox (als console platform) dood en Sony alleenheerser op de performance console markt. En dat zou voor iedereen een heel slechte situatie zijn...
Het gaat er toch ook steeds meer naar toe dat Microsoft gewoon een grote third party publisher gaat worden, met als troef gamepass. De gehele strategie van Microsoft laat zien dat ze de hardware minder interessant vinden en vooral software en abonnementen willen verkopen. Nu is het al zo dat het 70% PlayStation is en nog maar 30% xbox. Het aandeel PlayStation lijkt alleen maar groter te worden.
De marketing van xbox is overal compleet afwezig, niet op tv, niet in de retail winkels etc. Dus deels zijn ze hier ook zelf wel schuldig aan. Andere deel is dat mensen nu in een eco systeem zitten waar ze niet zo snel meer van afstappen. Als fysieke discs gaan verdwijnen dan ben je inderdaad alleen afhankelijk van 1 store en dat is niet heel wenselijk. Al zit op pc het meerendeel ook gewoon op steam en lijkt dat ook gewoon prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:02:
[...]

Het gaat er toch ook steeds meer naar toe dat Microsoft gewoon een grote third party publisher gaat worden, met als troef gamepass. De gehele strategie van Microsoft laat zien dat ze de hardware minder interessant vinden en vooral software en abonnementen willen verkopen. Nu is het al zo dat het 70% PlayStation is en nog maar 30% xbox. Het aandeel PlayStation lijkt alleen maar groter te worden.
De marketing van xbox is overal compleet afwezig, niet op tv, niet in de retail winkels etc. Dus deels zijn ze hier ook zelf wel schuldig aan. Andere deel is dat mensen nu in een eco systeem zitten waar ze niet zo snel meer van afstappen. Als fysieke discs gaan verdwijnen dan ben je inderdaad alleen afhankelijk van 1 store en dat is niet heel wenselijk. Al zit op pc het meerendeel ook gewoon op steam en lijkt dat ook gewoon prima te werken.
Oh ja absoluut... Maar jammer is het wel.

Steam is overigens denk ik toch niet echt te vergelijken omdat die niet beursgenoteerd is... Niet dat Valve alleen maar bestaat uit lievertjes die geld vies vinden maar het is toch anders dan aandeelhouders tevreden moeten houden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Finraziel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Steam is overigens denk ik toch niet echt te vergelijken omdat die niet beursgenoteerd is... Niet dat Valve alleen maar bestaat uit lievertjes die geld vies vinden maar het is toch anders dan aandeelhouders tevreden moeten houden.
En Valve is idd niet echt te vergelijken denk ik. Valve is met uitzondering van een steamdeck niet echt een hardware bouwer en is met uitzondering van een game eens per zoveel jaar niet echt een grote developer/publisher.

Een consolemarkt (in de high end markt) met maar 1 partij die alle drie deze elementen (hardware, store en development) in zich heeft is niet een toekomst die ik graag zie. De overstap naar een PC is dan voor mij erg snel gemaakt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-02-2024 19:15 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Is niet beursgenoteerd inderdaad. Maar heb het ook vooral over de store front en niet de hardware. Dat er in de 6 jaar weer goede hardware staat daar is geen discussie over mogelijk. Als je geen hardware levert dan lopen mensen ook gewoon weg. Het gaat vooral om de concurrentie op die ene store die je mist. Nu heb je nog prima concurrentie omdat je ook fysieke discs hebt. De digitale store is alleen interessant als er aanbiedingen zijn, als die er niet zijn dan zijn de prijzen te hoog t o v. de fysieke games. Dus als fysiek blijft bestaan en de retail blijft meedoen dan is het niet zo erg. Een all digital console met enige aanbieder Sony dat zal je niet moeten willen. Er is al sprake dat de EU op dit soort zaken wil ingrijpen, dat er meerdere stores beschikbaar moeten zijn op dit soort platformen. Theoretisch zou dit ook kunnen betekenen dat Microsoft een store heeft op het PlayStation platform.

Ik vond deze wel toepasselijk:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik moet altijd een beetje gniffelen om het corporate 'we hear you', zeker in de context van een tech company :+
Ik moet dan altijd denken aan Succession:

Maar goed, Spencer drukt niet direct de geruchten de kop in dus er zal toch iets significants aangekondigd gaan worden in die briefing.

Ik vermoed dat ze een beetje dezelfde port strategie gaat toepassen zoals Sony dat doet op de PC, maar dan richting Nintendo en Sony. Als de Switch opvolger krachtig genoeg is om meer 3rd party games te kunnen spelen is dat natuurlijk ook een gigantische install base die je kunt aanspreken.

Wel benieuwd of er ook iets aan Gamepass gaat veranderen, dat is toch hun USP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

https://esports.gg/news/g...elp-escape-colonial-past/
Gaan we dit gezeur weer krijgen.
Tomb Raider mag niet meer raiden want dat is heel erg stout en kwetsend voor de verschillende culturen.. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:29:
Tomb Raider mag niet meer raiden want dat is heel erg stout en kwetsend voor de verschillende culturen.. 8)7
Dan moet het of "Tomb ...." of "...... Raider" worden want de huidige naam dekt precies de lading.

Maar waar zijn we in hemelsnaam mee bezig? Echt alles en iedereen vind wel iets om over gekwetst te worden en eist vervolgens aanpassingen. En mensen zich maar afvragen waarom een steeds grotere groep mensen geen enkel incasseringsvermogen meer heeft...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:45
Wel mooi dit. Allemaal posts dat het vreselijk is dat er aanpassingen komen in de setting van het verhaal omdat er ingezien wordt dat het misschien niet echt oké is om kunstroof in de koloniale tijdperk te verheerlijken en dan de conclusie dat de laatste 3 delen heerlijk waren. Bij de laatste drie delen waren deze posts gegaan over dat het uiterlijk van Lara aangepast is omdat ingezien werd dat het neerzetten van een vrouw met enorme borsten en achterwerk niet echt oké is.

Waar komt het 'gezeur' vandaan en wie zijn de mensen die 'overal door gekwetst worden' nou eigenlijk? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 11-04-2024 20:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:29:
Mag hopen dat dit een of andere nep nieuws is, want als dit waarheid is gaan we met elkaar toch wel compleet de verkeerde kant op. Disney is al hard bezig zichzelf kapot te maken en andere bedrijven volgen langzaam op deze manier..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:15:
[...]

Mag hopen dat dit een of andere nep nieuws is, want als dit waarheid is gaan we met elkaar toch wel compleet de verkeerde kant op. Disney is al hard bezig zichzelf kapot te maken en andere bedrijven volgen langzaam op deze manier..
Nou prima toch? Als bedrijven zich op die manier “kapot” maken (ik denk van niet maar dat geheel terzijde) zijn we er vanzelf vanaf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:15:
[...]

Nou prima toch? Als bedrijven zich op die manier “kapot” maken (ik denk van niet maar dat geheel terzijde) zijn we er vanzelf vanaf.
Ik hoop niet dat al die gamers die zich zo gekwetst voelen dat iets een beetje veranderd kapot gaan. Ik hoop vooral dat alle gekwetste gamers zich niet zo druk maken over dingen die veranderen. Tis jammer dat de gamewereld zo aartsconservatief is vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 11-04-2024 23:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 22:51
giantgiantus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:13:
[...]

Ik hoop niet dat al die gamers die zich zo gekwetst voelen dat iets een beetje veranderd kapot gaan. Ik hoop vooral dat alle gekwetste gamers zich niet zo druk maken over dingen die veranderen. Tis jammer dat de gamewereld zo aartsconservatief is vind ik.
Dat valt wel mee. Het gaat er met name om dat grote bedrijven proberen hun politieke beeld c.q. kijk op de maatschappij door -knip- probeer het nogmaals maar dan zonder die beeldspraak, kom eens met fatsoenlijke argumenten

En dat is gewoon ruk.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 12-04-2024 10:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
FrankoNL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 01:39:
[...]

Dat valt wel mee. Het gaat er met name om dat grote bedrijven proberen hun politieke beeld c.q. kijk op de maatschappij door de strot van gamers willen duren, puur omdat er een kleine groep “woke” zuurpruimen bestaat die overal slachtofferschap in zien.

En dat is gewoon ruk.
Ik probeer je te volgen maar het lukt me niet. Heb ik ook altijd met Derksen en Piers Morgan. Kun je me helpen?

Wat bedoel je met woke?
Hebben bedrijven zelf een politiek beeld cq kijk op de maatschappij die ze bij zich houden zolang er geen woke zuurpruimen bestaan?
Wie ziet overal slachtofferschap in (en wat is slachtofferschap zien?)
Wat wordt er bij gamers door de strot geduwd?
Zien de gamers nu slachtofferschap in wat hun overkomt? (en is het niet nogal vreemd om een groep waarin kennelijk verschillende opvattingen leven neer te zetten als een vlakke groep met allemaal dezelfde zienswijze, zoals je dat ook dat met de 'woke zuurpruimen' en gamers doet?)

[ Voor 19% gewijzigd door Exactor it op 12-04-2024 07:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
Oké, we hebben voor en tegenstanders van veranderingen die al dan niet woke zijn. Ik zou zeggen, stem met je portemonnee.
Ik slinger zo lekker RDR2 nog even aan!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
FrankoNL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 01:39:
[...]

Dat valt wel mee. Het gaat er met name om dat grote bedrijven proberen hun politieke beeld c.q. kijk op de maatschappij door de strot van gamers willen duren, puur omdat er een kleine groep “woke” zuurpruimen bestaat die overal slachtofferschap in zien.

En dat is gewoon ruk.
Ik zie eigenlijk vooral slachtofferschap bij degene die zich heel erg gekwetst voelen als een game wat inclusiever wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
D-Ed schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:23:
Nog een jaar of tien en we schieten niet meer met rockets, geweren op pixels, rijden niet meer door rode verkeerslichten, geven voorrang waar nodig, stelen geen voertuigen en andere spullen uit huizen, kampen en vakantieparken om te overleven in games.
Ik ben vast niet de enige die in RPG's nu al dusdanig de good guy roleplayed dat mijn main characters sowieso niet stelen hier toch? Toch?!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
-knip- draagt niets bij aan een discussie

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 12-04-2024 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Jij bedoelt het als grap. Ik heb echt de hele Cyberpunk intro gespeeld zonder te schieten omdat ik hoopte dat je de game volledig non lethal kon spelen net als vroeger de Deus Ex games en steel echt niet in games als Baldurs Gate. :p Waar het mogelijk is speel ik nonlethal en "good guy". Haal ik oprecht de meeste lol uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:55:
Jij bedoelt het als grap. Ik heb echt de hele Cyberpunk intro gespeeld zonder te schieten omdat ik hoopte dat je de game volledig non lethal kon spelen net als vroeger de Deus Ex games en steel echt niet in games als Baldurs Gate. :p Waar het mogelijk is speel ik nonlethal en "good guy". Haal ik oprecht de meeste lol uit.
Ik speel ook het liefst zo foxy als de hounds hoor. Wel een beetje afhankelijk van het spel. In de deus ex remakes en dishonoured ga ik voor 100% stealth en 100% lief terwijl ik in Sniper Elite het te leuk vind om grote stapels Nazi's te maken. Dat begint meestal in stealth maar als je dan een klein geluidje hebt gemaakt (met een panzerfaust) dan komen ze allemaal. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 10:59
giantgiantus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:25:
[...]

Ik zie eigenlijk vooral slachtofferschap bij degene die zich heel erg gekwetst voelen als een game wat inclusiever wordt.
Huh, dat is toch omgedraaide wereld? Er wordt geklaagd en er worden petities opgesteld door mensen die zich gekwetst voelen en dan geven andere mensen er hun mening over en dan zijn zij vooral de gekwetste personen?

We hebben er een heel andere kijk op...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:55:
Prima, en fantastisch dat die keuze er is d:)b

Maar steeds meer keuzes worden ontnomen door mensen die zich op een bepaalde manier voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
JDL15 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:16:
[...]

Huh, dat is toch omgedraaide wereld? Er wordt geklaagd en er worden petities opgesteld door mensen die zich gekwetst voelen en dan geven andere mensen er hun mening over en dan zijn zij vooral de gekwetste personen?

Er wordt imo terecht "geklaagd", goede aanpassingen gemaakt en vervolgens een hoop gezeurd en gesjanterd door mensen die niet tegen verandering kunnen. As usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
JDL15 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:16:
[...]

Ook jou kan ik niet volgen. Wil je helpen met een onderbouwing?

Wat is er omgekeerd hier?
Waar lees ik de petitie van mensen die gekwetst zijn waardoor de naam van een spel is aangepast?
Kun je je 'andere' mening toelichten?

Het is vind ik juist omgekeerde wereld dat er berichten zonder onderbouwing worden neergeplempt op een discussieforum en dat er gedaan wordt alsof er ook maar iets is gezegd behalve 'ik vind het rot dat er dingen veranderen en wijs maar naar een groep die daarvoor gezorgd heeft (uiteraard niet onderbouwd welke groep en hoe ze er dan voor gezorgd hebben dat een bedrijf van koers is veranderd -knip- in plaats van kritisch na te denken waarom die verandering er komt en wat dat betekent voor anderen'.

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 12-04-2024 10:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JDL15
Exactor it schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:32:
[...]

Ook jou kan ik niet volgen. Wil je helpen met een onderbouwing?

Wat is er omgekeerd hier?
Waar lees ik de petitie van mensen die gekwetst zijn waardoor de naam van een spel is aangepast?
Kun je je 'andere' mening toelichten?

Het is vind ik juist omgekeerde wereld dat er berichten zonder onderbouwing worden neergeplempt op een discussieforum en dat er gedaan wordt alsof er ook maar iets is gezegd behalve 'ik vind het rot dat er dingen veranderen en wijs maar naar een groep die daarvoor gezorgd heeft (uiteraard niet onderbouwd welke groep en hoe ze er dan voor gezorgd hebben dat een bedrijf van koers is veranderd, heb je bijvoorbeeld weleens een stel extinction rebellion mensen gezien? Die kunnen niet eens zorgen dat ze voor de goede ingang zitten als ze ergens demonstreren laat staan dat ze iets in een bedrijf kunnen veranderen.) in plaats van kritisch na te denken waarom die verandering er komt en wat dat betekent voor anderen'.
Het is moeilijk dit even schriftelijk neer te kwakken maar:

Er zijn tegenwoordig te veel mensen met lange tenen die over alles en nog wat klagen, want er wordt in de breedste zin van het woord "gekwetst". Iedereen identificeert zich met van alles en er zijn zoveel absurde voorbeelden van dingen die niet meer mogen worden gezegd of op scherm mogen worden getoverd (zo ook nu tomb raider, ik kan me echt niet indenken waarom iemand gekwetst raakt door het vinden of roven van fictieve schatten van beschavingen met reuzen Samurais. Dit komt creatieve vrijheid IMHO niet ten gunste van de makers). Dat komt omdat er veel mensen klagen. Als er dan vervolgens tegengas wordt gegeven omdat je dat te ver vindt gaan, dan zijn het die mensen die klagen...

Dat is het voor wat het omgedraaide wereld stukje.

Het is geen groep die er voor zorgt, het zijn allemaal subgroepen en iedereen vindt ergens wat van.

Laat ik me even kwetsbaar opstellen, ben een groot dierenvriend, al vanaf jongst af aan. Speelde toevallig gisteren Tomb Raider en je wordt verplicht om te gaan hunten en een konijn en hert te slachten, doe dit zelf echt niet graag (kijk gewoon weg), maar je wordt verplicht. So be it, het is een spel en het zorgt er bij de meeste mensen niet voor dat ze dit in het echt gaan doen. Ik durf te wedden dat er een ongetwijfeld een sub groep (want ik scheer ze niet allemaal over een kam), hierover wil en zal klagen en ik verwacht echt dat er hier ook dingen uit een game voor gaan worden gehaald in de toekomst. Dat gaat mij gewoon te ver, je moet maar een spel uitbrengen en achteraf alleen maar gezeur krijgen en alles eruit moeten patchen. Er zijn teveel mensen die overal iets van vinden, klaar!

De wereld is niet zo lievvv meer, deal with it! En Lara Croft is een lekker wijf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:38:
[...]

Dat is dan ook wel weer wat kort door de bocht. ;)
Het is en te kort door de bocht en tegelijk waar. :) Het punt dat ik probeerde te maken is dat de groepen die de maatschappij veranderen niet zulke geoliede machines zijn als dat er wordt gepretendeerd. Sterker nog, in veel gevallen bestaat er helemaal geen groep die iets probeert te veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

JDL15 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:59:
[...]

Laat ik me even kwetsbaar opstellen, ben een groot dierenvriend, al vanaf jongst af aan. Speelde toevallig gisteren Tomb Raider en je wordt verplicht om te gaan hunten en een konijn en hert te slachten, doe dit zelf echt niet graag (kijk gewoon weg), maar je wordt verplicht. So be it, het is een spel en het zorgt er bij de meeste mensen niet voor dat ze dit in het echt gaan doen. Ik durf te wedden dat er een ongetwijfeld een sub groep (want ik scheer ze niet allemaal over een kam), hierover wil en zal klagen en ik verwacht echt dat er hier ook dingen uit een game voor gaan worden gehaald in de toekomst. Dat gaat mij gewoon te ver, je moet maar een spel uitbrengen en achteraf alleen maar gezeur krijgen en alles eruit moeten patchen. Er zijn teveel mensen die overal iets van vinden, klaar!
Ik ben net zoals jou een groot dierenvriend, maar wanneer het om een spel of film gaat mag het van mij zo brute mogelijk of zo vrij mogelijk. Want weetje het is toch nep, dus wat maakt het uit? Zolang het maar niet de echte wereld is, is er niks aan de hand.

Dat is een knop die mensen tegenwoordig vergeten zijn, laat spellen lekker met rust en zijn zoals ze waren. Ik keek The Walking Dead met het avond eten, maar kan geen seconde van Dr. Poll of andere dierenarts programma's zien omdat het echt is :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Het is natuurlijk ook gewoon een clickbait-titel: "Tomb Raider franchise changing to help escape colonial past"

Voor ik het artikel las bedacht ik me al dat het doel helemaal niet grafroven (de titel van de spellenreeks in het Nederlands) is; de verhaallijnen zijn dat dat de artifacts echt magische krachten hebben (losjes gebaseerd op de goden/cultuur van het land waar zo'n deel afspeelt), en je probeert te verkomen dat de evil organisatie Trinity dit gebruikt om de wereld over te nemen of zo. Je rooft in die spellen niet hele tombs, je lost een puzzel op en als beloning krijg je een bow-upgrade of zo. Je 'rooft' alleen een paar magische key-artifacts die anders misbruikt zouden worden door Trinity.

Maar...het artikel zegt het zelf ook al: "The more recent Tomb Raider trilogy did take a step in the right direction, as the majority of those games followed her through an epic adventure as she strode to uncover a bunch of mysteries."

En dit gaat dus over een game-reeks die 11 jaar geleden al is begonnen. Dus wat willen ze nu met de clickbait-title aangeven, als het al die 11 jaar geleden in gang gezet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik ben dan toch meer team #geenverplichtedierenleed in games. Maak het dan maar optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is een knop die mensen tegenwoordig vergeten zijn, laat spellen lekker met rust en zijn zoals ze waren.
Die knop is door mensen niet vergeten, er zijn mensen die liever wél verandering zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
JDL15 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:59:
[...]

Het is moeilijk dit even schriftelijk neer te kwakken maar:

Er zijn tegenwoordig te veel mensen met lange tenen die over alles en nog wat klagen, want er wordt in de breedste zin van het woord "gekwetst". Iedereen identificeert zich met van alles en er zijn zoveel absurde voorbeelden van dingen die niet meer mogen worden gezegd of op scherm mogen worden getoverd (zo ook nu tomb raider, ik kan me echt niet indenken waarom iemand gekwetst raakt door het vinden of roven van fictieve schatten van beschavingen met reuzen Samurais. Dit komt creatieve vrijheid IMHO niet ten gunste van de makers). Dat komt omdat er veel mensen klagen. Als er dan vervolgens tegengas wordt gegeven omdat je dat te ver vindt gaan, dan zijn het die mensen die klagen...

Dat is het voor wat het omgedraaide wereld stukje.

Het is geen groep die er voor zorgt, het zijn allemaal subgroepen en iedereen vindt ergens wat van.

De wereld is niet zo lievvv meer, deal with it! En Lara Croft is een lekker wijf!
Dank dat je onderbouwd reageert, waardeer ik!

Ik zou er tegenin brengen dat er denk ik niet zozeer groepen mensen zijn die overal over klagen maar eerder mensen zijn die over één iets klagen. En dat we op moeten passen om niet in hokjes te gaan zitten zoals 'ik vind overal wat van en alles moet anders' en 'al die veranderingen gaan te ver, niks moet meer veranderen want er is al zoveel veranderd'.

En mensen moeten wat nuance aanbrengen in wat ze zeggen. Om in jouw voorbeeld over dierenliefde te spreken, als er een optie in een spel kwam om jagen te vervangen door een atletiek parcours voor diegenen die dat liever doen dan jagen, kan ik me voorstellen dat jij (of iemand anders) dat fijn vindt. Als deze voorbeeld te onzinnig is denk dan aan de optie om spinnen te veranderen in andere dieren. Het zou wat onaardig zijn van mij om te roepen dat ik dit echt onzin vind en dat er weer een groep is geweest met lange tenen waardoor mij iets door de strot is geduwd.

Je verplaatsen in mensen die bang zijn voor spinnen of jagen vreselijk vinden is best te doen. Geldt misschien ook voor je verplaatsen in mensen die de mening zijn toegedaan dat de welvaart van het westen is gebouwd over de rug van de rest van de wereld. Vanuit dat perspectief is het helemaal niet zo raar om blij te worden dat een spel het roven van schatten uit verre uithoeken uitbant, zodat jij er van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 07:52

justifire

Shut up and squat !!

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:17:
[...]

Ik ben dan toch meer team #geenverplichtedierenleed in games. Maak het dan maar optioneel.
Eens hoor!
In DD2 hak ik ook met pijn in het hart de kop af van een jonge ree met van die zielige kraaloogjes.
Best even mikken met een zwaard van drie meter…
Maar goed, verstand op nul en hakken, hakken, hakken, de hele kudde moet dood!
Er mag geen levend hert, varken, hond of buffel gespaard blijven, dood en verderf, alles moet dood, we moeten nl wel goed blijven eten!!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Modbreak:Uit bovenstaande discussie heb ik enkele offtopic (uiterlijk van Lara door de jaren heen) en enkele zeer low-effort / trollerige reacties die niets aan een gezonde discussie bijdragen verwijderd

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lang verhaal kort..

De meeste mensen die gamen willen juist een escape from reality en opgaan in andere werelden zonder grenzen (of grenzen die een gamemaker heeft bepaald) om helemaal los in te gaan.

Juist dát is de kracht van games en (en vroeger ook films). Als makers echt voor iedere gebeurtenis in games verschillende opties bieden voor mensen die bang zijn of schrikken van dingen is het einde zoek. Er zijn weer andere games die men dan kan spelen.

Overigens vind ik het super cool als gamemakers die optie bieden (zoals spinnen uit kunnen zetten in Grounded) maar dan moet het vanuit die maker zelf komen omdat zei dat vinden passen bij hun doelgroep, ze kiezen daar dus voor om een bepaalde doelgroep aan te spreken.

En daar gaat het tegenwoordig fout. Heeeeeeel veel doelgroepen EISEN dat games worden aangepast zodat ZEI tevreden zijn (meestal zijn dat mensen die meer op social zitten dan dat ze daadwerkelijk dat spel spelen.. Thinking about it, misschien moet ik ook eens dingen op social gaan EISEN want zoveel speel ik niet.. Maar op social zit ik ook niet.. Dilemma! _O- )

Dit zie je ook terug in de filmindustrie. Die EISENDE mensen hebben nu plekken op hoge posities veroverd zonder een fatsoenlijk carrièrepad te hebben bewandeld maar nu wel de lakens uitdelen.. Dat is nu ook aan het gebeuren in de gamesindustrie IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:29:
[...]

Ik ben vast niet de enige die in RPG's nu al dusdanig de good guy roleplayed dat mijn main characters sowieso niet stelen hier toch? Toch?!?!
Je wilt zeggen dat je in geen enkele RPG schatkisten opent? :P

Ik ervaar elke wereld in een RPG als een soort van socialistische wereld. Alles is voor het collectief en er is geen “eigen bezit”. Behalve als het terecht komt in mijn inventory. Dat is een kapitalistische wereld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:52:
[...]

Je wilt zeggen dat je in geen enkele RPG schatkisten opent? :P

[Video: Looting random chests in games - Chest]

Ik ervaar elke wereld in een RPG als een soort van socialistische wereld. Alles is voor het collectief en er is geen “eigen bezit”. Behalve als her terecht komt in mijn inventory. Dat is een kapitalistische wereld. :P
Schatkist op een afgelegen bergje: ja! Schatkist in iemands huis? Nee! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:57:
[...]

Schatkist op een afgelegen bergje: ja! Schatkist in iemands huis? Nee! :P
Moet je nagaan hoeveel huwelijken jij dus kapot hebt gemaakt!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
D-Ed schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:50:
En daar gaat het tegenwoordig fout. Heeeeeeel veel doelgroepen EISEN dat games worden aangepast zodat ZEI tevreden zijn (meestal zijn dat mensen die meer op social zitten dan dat ze daadwerkelijk dat spel spelen..
Dat "eisen" zie ik dus eigenlijk vrijwel nooit. Ik zie wel veel ophef als developers zelf besluiten opties toe te voegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben zelf ook iemand die angst heeft voor spinnen maar die games die koop/speel ik dan ook niet.

Ik vind het mooi dat sommige games die optie toevoegen om het uit te zetten maar eisen? Lol nee natuurlijk niet.

Waar trek je de grens, ik ben zelf ook een enorme dierenvriend maar het jagen in RDR2 bijv is gewoon mooi gedaan, het is niet echt.

Ik ben een enorme honden liefhebber maar in sommige games zul je ze toch echt af moeten maken om verder te komen.

Ik ben ook een enorme liefhebber van vrouwen trouwens maar als ik een game speel speel ik gewoon liever als een mannelijk personage omdat ik me daar gewoon meer kan inleven.

Als ik nu bijv zeg dat ik die nieuwe Ubisoft Star Wars game pas in een aanbieding ga kopen omdat ik het personage waar je mee gaat spelen weinig aan vind dan wordt ik door velen ook alweer weggezet als vrouwenhater.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Sipio schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:59:
Als ik nu bijv zeg dat ik die nieuwe Ubisoft Star Wars game pas in een aanbieding ga kopen omdat ik het personage waar je mee gaat spelen weinig aan vind dan wordt ik door velen ook alweer weggezet als vrouwenhater.
Ik vind het vooral bijzonder dat je dat op basis van 1 trailer al kan vaststellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:59:
[...]

Dat "eisen" zie ik dus eigenlijk vrijwel nooit. Ik zie wel veel ophef als developers zelf besluiten opties toe te voegen.
Nee precies, dat komt dus door dit:
Dit zie je ook terug in de filmindustrie. Die EISENDE mensen hebben nu plekken op hoge posities veroverd zonder een fatsoenlijk/succesvol carrièrepad te hebben bewandeld maar nu wel de lakens uitdelen.. Dat is nu ook aan het gebeuren in de gamesindustrie IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
En dat is imo echt onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Helemaal prima natuurlijk. Is gewoon een mening op het internet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:
[...]

Ik vind het vooral bijzonder dat je dat op basis van 1 trailer al kan vaststellen.
Character waar je mee speelt is toch al bekend of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
Exactor it schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:23:
[...]

Dank dat je onderbouwd reageert, waardeer ik!

Ik zou er tegenin brengen dat er denk ik niet zozeer groepen mensen zijn die overal over klagen maar eerder mensen zijn die over één iets klagen. En dat we op moeten passen om niet in hokjes te gaan zitten zoals 'ik vind overal wat van en alles moet anders' en 'al die veranderingen gaan te ver, niks moet meer veranderen want er is al zoveel veranderd'.

En mensen moeten wat nuance aanbrengen in wat ze zeggen. Om in jouw voorbeeld over dierenliefde te spreken, als er een optie in een spel kwam om jagen te vervangen door een atletiek parcours voor diegenen die dat liever doen dan jagen, kan ik me voorstellen dat jij (of iemand anders) dat fijn vindt. Als deze voorbeeld te onzinnig is denk dan aan de optie om spinnen te veranderen in andere dieren. Het zou wat onaardig zijn van mij om te roepen dat ik dit echt onzin vind en dat er weer een groep is geweest met lange tenen waardoor mij iets door de strot is geduwd.

Je verplaatsen in mensen die bang zijn voor spinnen of jagen vreselijk vinden is best te doen. Geldt misschien ook voor je verplaatsen in mensen die de mening zijn toegedaan dat de welvaart van het westen is gebouwd over de rug van de rest van de wereld. Vanuit dat perspectief is het helemaal niet zo raar om blij te worden dat een spel het roven van schatten uit verre uithoeken uitbant, zodat jij er van kan genieten.
Graag gedaan ouwe :)

Natuurlijk even uitkijken om niet iedereen in een hokje te knallen, maar ja dat maakt de wereld om ons heen wat makkelijker te begrijpen, dat doen we allemaal wel eens.

Ik ben ook zeker niet van alle veranderingen zijn slecht, we schieten er wel in door. En daar zit de nuance en de crux. Je maakt de wereld nu, vind ik, wel nog gecompliceerder dan dat hij is. Het opent de weg naar nog meer veranderingen, want als deze personen klagen om spinnen, dan klagen andere mensen om te dikke konijnen in een game (of legio andere voorbeelden). Dit opent natuurlijk deuren en het einde lijkt me dan zoek..

Het stoorde me gewoon omdat ik echt toevallig net de TR reboot trilogie had gekocht, hier zo enorm van aan het genieten ben en dan zo'n nieuwsbericht lees. Ik bang ben dat er dadelijk veel te veel wordt afgekaderd, daar beperk je de creatieve vrijheid gewoon mee van ontwerpers.

Speelde laatst Evil West en zag ook die toggle om spinnen uit te zetten, je zou dan net zo goed kunnen afvragen waarom dit en dit en dit en dit ook niet? Zoals @Sipio het al goed verwoordde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Speelde laatst Evil West en zag ook die toggle om spinnen uit te zetten, je zou dan net zo goed kunnen afvragen waarom dit en dit en dit en dit ook niet?
Als de devs er de tijd voor hebben dan inderdaad, waarom niet? Hoe meer mensen er van kunnen genieten hoe beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:08:
[...]

Als de devs er de tijd voor hebben dan inderdaad, waarom niet? Hoe meer mensen er van kunnen genieten hoe beter.
Maar waar ligt de grens dan om iets weg te laten?
Zoals ik al zei games met spinnen koop ik gewoon niet, en zoals ik al eerder zei sommige personages /characters van games vind ik ook minder dus die koop ik dan in een aanbieding of helemaal niet.

Je kunt nou eenmaal niet iedereen pleasen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sipio schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:17:
[...]
Maar waar ligt de grens dan om iets weg te laten?
Bij de tijd die devs hebben en kunnen inzetten om een game zo inclusief mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:29:
[...]

Bij de tijd die devs hebben en kunnen inzetten om een game zo inclusief mogelijk te maken.
Tja ok, laten we maar zien wat de toekomst brengt, tegenwoordig mogen we al blij zijn als de Framerate lekker is ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:29:
[...]

Zo inclusief mogelijk is uiteraard een mooi streven, maar het levert naar mijn mening vooral eerder creatieve beperkingen op in een medium die toch al veel te veel op safe speelt en moeite heeft met het nemen van risico’s.

Je kunt trouwens inclusie in games op vele verschillende manieren opvatten. Bijv. Inclusie op het gebied van accessibility. Wat in mijn optiek een zeer feitelijke manier is van het inclusief maken van een game. Ook al heb ik daar ook een mening over ten aanzien van bepaalde genres. :)
Maar het inclusief maken van games ten aanzien van maatschappelijke opvattingen in een gepolariseerde samenleving is zeer lastig. En het is niet een taak van een developer om dat voor elkaar te krijgen. Prima als ze het doen, maar ook prima als ze het niet doen. Men heeft geen verworven recht ofzo om een bepaalde game (met name ten aanzien van maatschappelijke opvattingen) te willen spelen op de manier die men vanuit een persoonlijke voorkeur zou willen. Je kunt gewoon kiezen om een bepaalde game niet te spelen als je het niet eens bent met de keuzes die men maakt. Als er genoeg mensen zijn die die keuze maakt zal de developer bij de volgende game wel 2x nadenken. Maar wat er in de huidige samenleving te vaak gebeurd is dat mensen denken dat hun wereldbeeld de enige juiste is en dat anderen dat maar moeten faciliteren. Dat is wat er mis is met deze maatschappij. En dat geldt voor beide kanten van het spectrum.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-04-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:20:
[...]
Maar wat er in de huidige samenleving te vaak gebeurd is dat mensen denken dat hun wereldbeeld de enige juiste is en dat anderen dat maar moeten faciliteren. Dat is wat er mis is met deze maatschappij. En dat geldt voor beide kanten van het spectrum.
Dat valt voor mjjn gevoel allemaal wel wat mee. Ik zie vooral een hoop geschreeuw en gezeur van de mensen aan de kant van de discussie die niet willen dat er dingen veranderen.

Maar zoveel verandert er niet. En de dingen die wel veranderen veranderen met een goede reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:38:
[...]

Dat valt voor mjjn gevoel allemaal wel wat mee. Ik zie vooral een hoop geschreeuw en gezeur van de mensen aan de kant van de discussie die niet willen dat er dingen veranderen.

Maar zoveel verandert er niet. En de dingen die wel veranderen veranderen met een goede reden.
Het valt voor jou wellicht mee omdat je toch leunt naar een bepaalde kant. :) Het is gewoon zo dat men niet altijd even scherp is over hoe iemands eigen bubbel of standpunt overkomt op anderen.

Juist dit soort discussies worden bemoeilijkt door voor ingenomen standpunten waarbij iedereen van mening is dat zijn standpunt de basis is en het standpunt van de andere daarvan afwijkt. Het is echter vooral afhankelijk van het perspectief van waar je uit kijkt.

En nu trekken we het door naar games. Maar in mijn dagelijkse werk praktijk merk ik dit met zeer grote regelmaat. Dus dat jouw gevoel anders is, dat mag. Maar dat maakt mijn gevoel niet minder relevant. :)

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-04-2024 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

D-Ed schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:50:
Lang verhaal kort..

De meeste mensen die gamen willen juist een escape from reality en opgaan in andere werelden zonder grenzen (of grenzen die een gamemaker heeft bepaald) om helemaal los in te gaan.

Juist dát is de kracht van games en (en vroeger ook films). Als makers echt voor iedere gebeurtenis in games verschillende opties bieden voor mensen die bang zijn of schrikken van dingen is het einde zoek. Er zijn weer andere games die men dan kan spelen.

Overigens vind ik het super cool als gamemakers die optie bieden (zoals spinnen uit kunnen zetten in Grounded) maar dan moet het vanuit die maker zelf komen omdat zei dat vinden passen bij hun doelgroep, ze kiezen daar dus voor om een bepaalde doelgroep aan te spreken.

En daar gaat het tegenwoordig fout. Heeeeeeel veel doelgroepen EISEN dat games worden aangepast zodat ZEI tevreden zijn (meestal zijn dat mensen die meer op social zitten dan dat ze daadwerkelijk dat spel spelen.. Thinking about it, misschien moet ik ook eens dingen op social gaan EISEN want zoveel speel ik niet.. Maar op social zit ik ook niet.. Dilemma! _O- )

Dit zie je ook terug in de filmindustrie. Die EISENDE mensen hebben nu plekken op hoge posities veroverd zonder een fatsoenlijk carrièrepad te hebben bewandeld maar nu wel de lakens uitdelen.. Dat is nu ook aan het gebeuren in de gamesindustrie IMHO..
Doen gamemakers dit door druk? Of doen veel gamemakers dit omdat ze helaas minder makkelijk publieke opinie kunnen negeren door de hoge kosten van het maken van een game en daardoor breed geaccepteerd willen worden?

Is dit een gevoel dat je hebt, of heb je data waarbij de beinvloeders van een game de uiteindelijke game helemaal niet spelen? Serieuze vraag en geen kritiek.

Ik zie vooral dat gamemakers voor veilig gaan zodat de game breed geaccepteerd wordt, want zou moeten leiden tot grotere verkopen. Vandaar dat ze voor veilige bekende franchises gaan en die continu uitmelken.

Alleen kleinere indie partijen kunnen nog eens wat nieuws proberen, zolang de ontwikkelkosten laag blijven.

Ikzelf stoor mij vooral aan de fortnite-iesering van games met allerlei belachelijke skins en rommel. Maar het verkoopt helaas. Dat is dus dan mijn probleem want de consument spreekt duidelijke taal :X

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 12-04-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:38:
[...]

Dat mag jij wel geschreeuw en gezeur vinden. Dit zijn wel consumenten die anders de game wel hadden gekocht en dat waarschijnlijk nu niet gaan doen.

Tuurlijk veranderingen zijn goed, maar ze moeten wel de game beter maken. Niet veranderingen brengen uit een bepaalde persoonlijke geloofsovertuiging of standpunt en daar word nu wel de nadruk opgelegd. Niet bepaald een goede start om je game te verkopen. Als het nou met een kleine knipoog is, kan het makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Hunterrnl op 12-04-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hunterrnl schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:15:
[...]
Dat mag jij wel geschreeuw en gezeur vinden. Dit zijn wel consumenten die anders de game wel hadden gekocht en dat waarschijnlijk nu niet gaan doen.
Dat betwijfel ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Dus als jou favoriete game serie Trump aan het verheerlijken is en openlijk steunt. Dan zou je alsnog de game in kwestie gewoon kopen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hunterrnl op 12-04-2024 15:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Het is in mijn mening gewoon te gek voor woorden dat politiek en andere veranderingen in de wereld moeten plaatsvinden in spellen, het is nou eenmaal een fantasiewereld die je juist even uit de echte wereld haalt.

Zoals Grand Theft Auto, daar kan je echt alles doen wat maar niet kan in het echte leven en ook nog eens zonder zorgen want weetje het is allemaal nep en doet geen schade aan de echte wereld dus waarom klagen...

Zoals ik al eerder zei ben ik een grote dierenvriend en hebben wij veel dieren thuis (konijnen, honden, katten, hamsters, vissen), maar als ik dan in een spel een dier moet doden doe ik dat zonder twijfel. Want het is toch nep dus geen schade voor mijn liefde voor dieren en de echte wereld, wat maakt het dan uit? Niks? Waar maken mensen zich druk om? Geniet van je spel die ze met zoveel moeite voor je hebben gemaakt :)

-------
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

P.s voordat je reageert hoop ik dat je even diep adem haalt en rustig blijft, want dit is puur mijn persoonlijke kijk erop en geen aanval of watdan maar ook d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
en we dan terugkijken met elkaar op een tijd van veel leerzame momenten en het in de toekomst kunnen voorkomen.
Ik snap oprecht niet wat je hier zegt of bedoelt. Wat voorkomen? Meer inclusiviteit? Positieve verandering?

Ik snap ook niet wat complotdenken te maken heeft met deze discussie. Dat is een totaal ander onderwerp. Het lijkt alsof je meerdere discussies door elkaar haalt hier.

En je geeft ook niet iedereen de keus als je alsnog maar 2 keuzes geeft. ;)

Het begint onderhand ook allemaal wat offtopic te worden. Misschien is het beter als we de discussie terughalen naar games of een ander topic aanmaken.

[ Voor 125% gewijzigd door Timothy3000 op 12-04-2024 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:03:
[...]

Ik snap oprecht niet wat je hier zegt of bedoelt. Wat voorkomen? Meer inclusiviteit? Positieve verandering?

Ik snap ook niet wat complotdenken te maken heeft met deze discussie. Dat is een totaal ander onderwerp. Het lijkt alsof je meerdere discussies door elkaar haalt hier.

En je geeft ook niet iedereen de keus als je alsnog maar 2 keuzes geeft. ;)

Het begint onderhand ook allemaal wat offtopic te worden. Misschien is het beter als we de discussie terughalen naar games of een ander topic aanmaken.
Ach tja, misschien zijn mensen er gewoon een keer klaar mee hè.. Mensen die zich over het algemeen niet te druk maken over dingen maar zich ondertussen wel continue ‘gedwongen’ voelen zich druk te moeten maken over dingen omdat anderen dat ‘eisen’ van hen (geen idee, gewoon een gedachte he..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:15:
[...]

Doen gamemakers dit door druk? Of doen veel gamemakers dit omdat ze helaas minder makkelijk publieke opinie kunnen negeren door de hoge kosten van het maken van een game en daardoor breed geaccepteerd willen worden?

Is dit een gevoel dat je hebt, of heb je data waarbij de beinvloeders van een game de uiteindelijke game helemaal niet spelen? Serieuze vraag en geen kritiek.

Ik zie vooral dat gamemakers voor veilig gaan zodat de game breed geaccepteerd wordt, want zou moeten leiden tot grotere verkopen. Vandaar dat ze voor veilige bekende franchises gaan en die continu uitmelken.

Alleen kleinere indie partijen kunnen nog eens wat nieuws proberen, zolang de ontwikkelkosten laag blijven.

Ikzelf stoor mij vooral aan de fortnite-iesering van games met allerlei belachelijke skins en rommel. Maar het verkoopt helaas. Dat is dus dan mijn probleem want de consument spreekt duidelijke taal :X
Geen idee. Een jaar of tien/vijftien geleden misschien wel onder druk maar misschien nu wel vanuit overtuiging.

Er komen steeds meer mensen op bepaalde plekken te zitten die een bepaalde agenda pushen ipv een goed verhaal willen vertellen. Schrijvers die niet eens de lore (willen) kennen van een game/boek maar wel hun eigen verhaal/agenda willen pushen middels een bestaande franchise is er een goed voorbeeld van..

Alles wordt een beetje middelmaat hè.. Ook met dat Fortnite voorbeeld van je. Is ook terug te zien in muziek/festivals etc. Vroeger was een crossover een echte crossover, tegenwoordig een manier om een grotere doelgroep aan te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Past wel goed bij de Tomb Raider discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Deze zag ik niet aankomen:

Microsoft Closes Redfall Developer Arkane Austin, HiFi Rush Developer Tango Gameworks, and More in Devastating Cuts at Bethesda

Tango.. Arkane Austin..? Er zit serieus talent in die studios. Pijnlijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker balen, Tango was mijn favoriete ontwikkelaar bij Bethesda. Ghostwire en HI-FI rush waren enorm goed. Redfall was na de patches serieus leuk. Ik had liever gehad dat ze 343 sluiten, die hebben minder goede games uitgebracht.

Maar je ziet wel dat de focus naar blockbusters gaat en minder naar wat niche games. Zelfde bij Sony, die hebben ook London studio en Japan studio gesloten. Toch jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ja en het is wel wat je vaak ziet bij MS volgens mij. Ze sluiten heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

giantgiantus schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:25:
Er zijn industrie breed studio sluitingen waarbij Microsoft het eigenlijk qua studio sluitingen verrassend lang volgehouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

giantgiantus schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:25:
Er zijn industrie breed studio sluitingen waarbij Microsoft het eigenlijk qua studio sluitingen verrassend lang volgehouden heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Dat is zeker balen, Tango was mijn favoriete ontwikkelaar bij Bethesda. Ghostwire en HI-FI rush waren enorm goed. Redfall was na de patches serieus leuk. Ik had liever gehad dat ze 343 sluiten, die hebben minder goede games uitgebracht.

Maar je ziet wel dat de focus naar blockbusters gaat en minder naar wat niche games. Zelfde bij Sony, die hebben ook London studio en Japan studio gesloten. Toch jammer....
Ik snap oprecht de sluiting van Tango niet. Ghostwire, Evil Within... dat zijn wel games die denk ik aanspreken in Japan, een markt waar ze meer aanwezig willen zijn. Buiten het feit dat het gewoon écht goeie games waren. Maar blijkbaar onvoldoende verkocht. Erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Toys for bob hadden ze ook al afgestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:37:
[...]

[...]

Ik snap oprecht de sluiting van Tango niet. Ghostwire, Evil Within... dat zijn wel games die denk ik aanspreken in Japan, een markt waar ze meer aanwezig willen zijn. Buiten het feit dat het gewoon écht goeie games waren. Maar blijkbaar onvoldoende verkocht. Erg jammer..
Shinji Mikami is weg daar. Dus wellicht maakt dat een enorm verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:44:
[...]

Toys for bob hadden ze ook al afgestoten.
Afgestoten is niet gelijk aan afgesloten. Bovendien weet je niet op wiens initiatief die afstoting is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Erg vervelend voor die studios natuurlijk maar super verrassend vind ik het ook niet. Bij veel publishers gaat de focus volledig op blockbusters, bewezen IP, sequels en remakes. Dat heeft denk ik alles te maken met de huidige staat van de games industrie.

Het zou me niets verbazen als er nog meer studios volgen bij MS, het lijkt me onbegonnen werk om 30+ studios te managen.

Sony, Take Two en Square Enix deden recent hetzelfde en ik verwacht dat EA en Ubisoft de focus ook gaan verleggen. Kleinere en creatieve games leveren te weinig op (voor de aandeelhouders) dus dat soort games gaan we voorlopig vrijwel alleen van kleinere indie studios zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:27

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja ik schrok ook al toen ik net Tweakers opende voor het nieuws, vooral Tango Gameworks vind ik erg.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Like clockwork:
Ubisoft has canceled its upcoming free-to-play shooter, Tom Clancy's The Division Heartland, amid larger plans to focus resources on "bigger opportunities.

This news was revealed as a part of Ubisoft's earnings release this morning, with the company saying it has "redeployed resources to bigger opportunities such as XDefiant and Rainbow Six." The move is part of a larger, longer process Ubisoft has been undergoing in recent quarters to restructure its teams, cut costs, and concentrate its resources into fewer, bigger games.

Ubisoft has been on a game-cancelling spree of late, having shut down three unannounced games including its mysterious Project Q, as well as Immortals Fenyx Rising 2 just last year. The prior year, Ubisoft cancelled four other unannounced games, with the company explaining its decision by saying it had been trying to make too many games at once
Dus verwacht de komende jaren vooral nog meer Assassins Creed en Far Cry sequels en spinoffs.
Nu nog even wachten op persberichten van EA en WB met exact dezelfde teksten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:58
Timothy3000 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:12:
Het is gewoon wat mager dit jaar.
Er is nog een Xbox sowcase in de avond hé.Als Microsoft dit najaar een nieuwe Gears heeft zullen veel mensen blij worden.

Zelf ben ik klaar met alles wat met Xbox te maken heeft.Microsoft heeft de Arkane studio naar de klote geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jori040 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:19:
[...]
.Microsoft heeft de Arkane studio naar de klote geholpen.
Gesloten, ja
Naar de klote geholpen, nog niet misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
HollovVpo1nt schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Gesloten, ja
Naar de klote geholpen, nog niet misschien
Redfall: Deel van het concept was niet het idee van de studio.Microsoft is sowieso goed in studios sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jori040 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Redfall: Deel van het concept was niet het idee van de studio.Microsoft is sowieso goed in studios sluiten.
Microsoft heeft geen aandeel gehad in de tot stand koming en gamedesign van Redfall.

Er zijn genoeg argumenten om geen fan van Microsoft te zijn, bijzonder dat je juist die ene uitlicht waar ze weinig mee te maken hadden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
HollovVpo1nt schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:44:
[...]

Microsoft heeft geen aandeel gehad in de tot stand koming en gamedesign van Redfall.

Er zijn genoeg argumenten om geen fan van Microsoft te zijn, bijzonder dat je juist die ene uitlicht waar ze weinig mee te maken hadden 😂
Wat ik uit personeel berichten heb kunnen halen is dat heel het online gebeuren niet hun idee was.
Ik zij een deel van het concept.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 09-06-2024 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jori040 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:47:
[...]

Wat ik uit personeel berichten heb kunnen halen is dat heel het online gebeuren niet hun idee was.
Definieer 'hun idee'. Nee, het was niet de visie van het arkane design team, wel van Arkane management. Microsoft had er niks mee te maken.

Overigens, naast het feit dat je voor het falen van Arkane onterecht de schuld aan Microsoft geeft, noem je ook nog een element van het spel - altijd online - wat in de lijst van problemen van Redfall de meest insignificante is.

Ik moet daarom best wel lachen als dit je argument is om klaar te zijn met Xbox xD

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-06-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
jori040 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Correctie het concept is gepushed door Bethesda en niet MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
cold_as_ijs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Correctie het concept is gepushed door Bethesda en niet MS.
Microsoft wilde dit hoe dan ook uitbrengen.Dat de studio niet achter dit product stond daar waren geen oren naar.

Voor een deel ligt het idd bij Betheda en het ander deel bij Microsoft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:44:
[...]

Microsoft wilde dit hoe dan ook uitbrengen.Dat de studio niet achter dit product stond daar waren geen oren naar.

Waarom weiger je dit te snappen? Ook Arkane heeft management, en management van Arkane vond dat het spel vrijgegeven kon worden. Xbox management schakelt met Arkane management, niet met mensen op de werkvloer van Arkane. Zo gaat dat in de wereld.

Het spijt mij zeer dat ik dit in de PlayStation topic moet toelichten, maar dit is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
HollovVpo1nt schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Waarom weiger je dit te snappen? Ook Arkane heeft management, en management van Arkane vond dat het spel vrijgegeven kon worden. Xbox management schakelt met Arkane management, niet met mensen op de werkvloer van Arkane. Zo gaat dat in de wereld.

Het spijt mij zeer dat ik dit in de PlayStation topic moet toelichten, maar dit is gewoon onzin.
Als je het als onzin ziet dan zijn we nu klaar.Kan je lekker verder in het Xbox topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
schumi2004 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Hee psst, daar heb het spel een eigen topic voor! 8)7 |:(

/edit:
Ga je nu echt om de zoveel tijd aangeven hoever je bent en wat voor geweldig spel het is?
Die berichten zijn een stuk leuker dan jouw gezeur erover :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:33:
[...]

Als je het als onzin ziet dan zijn we nu klaar.Kan je lekker verder in het Xbox topic.
Het is niet dat ik het als onzin zie (mening), het is dat het onzin is (feit). Dus als je feitelijke onjuistheden verkondigt, zal ik je corrigeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:44:
[...]

laten we het bij de feiten houden:
https://www.windowscentra...ll-blamed-for-its-quality

Het was Zenimax die pushte om Redfall uit te brengen. Je kan MS hooguit verwijten dat ze niet dichter op de bal hebben gespeeld, maar niet dat ze Arkane gepushed hebben om Redfall uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Prima jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deze is van Phil:
Games als The Dark Ages zullen op zoveel mogelijk platforms beschikbaar worden gesteld, beslissingen die worden genomen op basis van wat ontwikkelaars willen.

Sorry maar deze kan echt niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:52:
Deze is van Phil:
Games als The Dark Ages zullen op zoveel mogelijk platforms beschikbaar worden gesteld, beslissingen die worden genomen op basis van wat ontwikkelaars willen.

Waarom zou dat niet kunnen? Op het moment dat MS allerlei studios aan het overnemen was, was de wereld te klein, want ze zouden alles exclusief maken, en dat was niet eerlijk. Nu blijkt dat ze dat voor bepaalde games niet doen, is het ook weer niet goed.

Je hebt in een aantal andere posts duidelijk gemaakt klaar te zijn met Xbox. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar het lijkt me verstandig om je dan ook niet meer zo druk te maken om dit soort zaken. Stuk beter voor je bloeddruk ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
BM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Op het moment dat MS allerlei studios aan het overnemen was, was de wereld te klein, want ze zouden alles exclusief maken, en dat was niet eerlijk. Nu blijkt dat ze dat voor bepaalde games niet doen, is het ook weer niet goed.

Je hebt in een aantal andere posts duidelijk gemaakt klaar te zijn met Xbox. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar het lijkt me verstandig om je dan ook niet meer zo druk te maken om dit soort zaken. Stuk beter voor je bloeddruk ;)
Mijn punt is dat Phil de bal bij de ontwikkelaar legt.Die keuze ligt niet bij hen.
Het beste van gisteren is dat DOOM ook naar PS5 komt.

Maak je niet druk om mij want ik ben super relaxed.Rondom mijn hobby maak ik me weinig zorgen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 10-06-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:22:
[...]

Mijn punt is dat Phil de bal bij de ontwikkelaar legt.Die keuze ligt niet bij hen.
Het beste van gisteren is dat DOOM ook naar PS5 komt.
Maar dan nog snap ik niet waarom dat niet zou kunnen. Microsoft neemt studios over, maar laat die verder (relatief) vrij in wat ze doen. Effectief is dus het enige wat veranderd het feit dat er nu een Microsoft logo zichtbaar word bij het starten van de game, en dat (een deel) van het geld van die games naar Redmond gaat, voor de rest blijft het dus hetzelfde. Ik snap niet waarom dat niet zou kunnen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
BM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:25:
[...]

Maar dan nog snap ik niet waarom dat niet zou kunnen. Microsoft neemt studios over, maar laat die verder (relatief) vrij in wat ze doen. Effectief is dus het enige wat veranderd het feit dat er nu een Microsoft logo zichtbaar word bij het starten van de game, en dat (een deel) van het geld van die games naar Redmond gaat, voor de rest blijft het dus hetzelfde. Ik snap niet waarom dat niet zou kunnen :)
In de praktijk zijn er denk maar een paar studios die wat druk kunnen uitoefenen.Maar goed joh je hebt van mij hier geen last meer. ;)

Jou onderschrift zegt me genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:52:
Deze is van Phil:

Want? Goed toch, juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:33:
[...]

In de praktijk zijn er denk maar een paar studios die wat druk kunnen uitoefenen.Maar goed joh je hebt van mij hier geen last meer. ;)

Jou onderschrift zegt me genoeg. ;)
Maar wat is dan je punt?

1)MS zorgt voor te veel exclusives
2)MS zorgt voor te weinig exclusives
3)Het is sowieso stom dat MS allemaal studio's heeft gekocht die nu games uitbrengen en 1/2.

Je mag je kalimero pet wel af doen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zijn punt is dat wat Microsoft ook doet, het even niet goed is omdat hij chagrijnig is op Xbox. Als Microsoft ze te weinig vrijheid geeft is het fout, als ze teveel vrijheid krijgen is het ook niet goed.

Hoe meer multiplat hoe beter. Kan mooi iedereen ervan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Exactor it schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:43:
[...]

Maar wat is dan je punt?

1)MS zorgt voor te veel exclusives
2)MS zorgt voor te weinig exclusives
3)Het is sowieso stom dat MS allemaal studio's heeft gekocht die nu games uitbrengen en 1/2.

Je mag je kalimero pet wel af doen overigens.
Phil legt een keuze bij de studio neer en dat is niet hoe het in wezen gaat.Ik trek in twijfel of dat zo wel gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 10-06-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Phil legt een keuze bij de studio neer en dat is niet hoe het in wezen gaat.Ik trek in twijfel of dat zo wel gaat.
Dat mag, maar waar maak je je druk om?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Zero Tolerance topic: ongewenst gedrag (bijvoorbeeld trollen, flamen, op de man spelen) kan direct een ban tot gevolg hebben.

Voor alles rondom de MS - ABK overname: BM in "[ZT] Microsoft - Activision overname"

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)