Exactor it schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:32:
[...]
Ook jou kan ik niet volgen. Wil je helpen met een onderbouwing?
Wat is er omgekeerd hier?
Waar lees ik de petitie van mensen die gekwetst zijn waardoor de naam van een spel is aangepast?
Kun je je 'andere' mening toelichten?
Het is vind ik juist omgekeerde wereld dat er berichten zonder onderbouwing worden neergeplempt op een discussieforum en dat er gedaan wordt alsof er ook maar iets is gezegd behalve 'ik vind het rot dat er dingen veranderen en wijs maar naar een groep die daarvoor gezorgd heeft (uiteraard niet onderbouwd welke groep en hoe ze er dan voor gezorgd hebben dat een bedrijf van koers is veranderd, heb je bijvoorbeeld weleens een stel extinction rebellion mensen gezien? Die kunnen niet eens zorgen dat ze voor de goede ingang zitten als ze ergens demonstreren laat staan dat ze iets in een bedrijf kunnen veranderen.) in plaats van kritisch na te denken waarom die verandering er komt en wat dat betekent voor anderen'.
Het is moeilijk dit even schriftelijk neer te kwakken maar:
Er zijn tegenwoordig te veel mensen met lange tenen die over alles en nog wat klagen, want er wordt in de breedste zin van het woord "gekwetst". Iedereen identificeert zich met van alles en er zijn zoveel absurde voorbeelden van dingen die niet meer mogen worden gezegd of op scherm mogen worden getoverd (zo ook nu tomb raider, ik kan me echt niet indenken waarom iemand gekwetst raakt door het vinden of roven van fictieve schatten van beschavingen met reuzen Samurais. Dit komt creatieve vrijheid IMHO niet ten gunste van de makers). Dat komt omdat er veel mensen klagen. Als er dan vervolgens tegengas wordt gegeven omdat je dat te ver vindt gaan, dan zijn het die mensen die klagen...
Dat is het voor wat het omgedraaide wereld stukje.
Het is geen groep die er voor zorgt, het zijn allemaal subgroepen en iedereen vindt ergens wat van.
Laat ik me even kwetsbaar opstellen, ben een groot dierenvriend, al vanaf jongst af aan. Speelde toevallig gisteren Tomb Raider en je wordt verplicht om te gaan hunten en een konijn en hert te slachten, doe dit zelf echt niet graag (kijk gewoon weg), maar je wordt verplicht. So be it, het is een spel en het zorgt er bij de meeste mensen niet voor dat ze dit in het echt gaan doen. Ik durf te wedden dat er een ongetwijfeld een sub groep (want ik scheer ze niet allemaal over een kam), hierover wil en zal klagen en ik verwacht echt dat er hier ook dingen uit een game voor gaan worden gehaald in de toekomst. Dat gaat mij gewoon te ver, je moet maar een spel uitbrengen en achteraf alleen maar gezeur krijgen en alles eruit moeten patchen. Er zijn teveel mensen die overal iets van vinden, klaar!
De wereld is niet zo lievvv meer, deal with it! En Lara Croft is een lekker wijf!