Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spe87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
kk1973 schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:36:
Hier nog steeds in afwachting van bericht omtrend Flexibel Krediet (2003 tm 2013) en Service Lening ( 2013 tm 2020).
Heeft het zin om er achteraan te bellen?
In beide gevallen denk ik rond de 30k aan rente betaald.
Mijn man heeft gewoon elke maand gebeld om te vragen hoe het ervoor stond. Na een aantal keer bellen het aanbod per post gekregen. Geen idee of het door het bellen is gekomen, maar het kan iig geen kwaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Spe87 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:03:
[...]

Mijn man heeft gewoon elke maand gebeld om te vragen hoe het ervoor stond. Na een aantal keer bellen het aanbod per post gekregen. Geen idee of het door het bellen is gekomen, maar het kan iig geen kwaad :)
Behalve dat je iedere keer een halve radio marathon moet luisteren waarin ze uitleggen dat de Kifid regeling vertraagd is en er alles aan doen om zsm alles te regelen. Vervolgens krijg je iemand aan de lijn die precies niets kan vertellen. Ik raad het niet aan ;)

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik moet gewoon tot eind 2024(!) wachten bij de ING of ik aanmerking kom met een studentenkrediet en/of continu limiet voor ex-studenten (rood staan). Dat is toch bizar slecht?
We verwachten dat je eind 2024 kunt inloggen in Mijn ING of ons kunt bellen om te checken of je geld terug krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheezborger op 23-11-2023 00:14 ]

• menno19
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb mijn berekening terug van Geldbelangen. Die concludeerde dat ik zelfs eigenlijk geld terug moest betalen, ipv 69 euro krijgen. Als echter de compensatie in september in zou gaan, toen ABN AMRO overeenstemming heeft gekregen met de consumentenbond, dan zou ik 2300 euro terugkrijgen. Omdat toen de rentestand veel voordeliger was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrossi46
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 11:59
Sta nou al jaren te wachten op
Ing dank daarvoor mijn geduld is nooit zo sterk op de proef gesteld. als de rij te lang is, loop ik er al heel gauw heel snel van weg. Ben toch geen schaap. Maar toch sta ik nog steeds te wachten in die rij,, jaren lang nogmaals diep respect…september zou ik antwoord krijgen.. nope… oktober….nope…November…nope.. en die andere schapen regelingen zou afgelopen moeten zijn in november en december.. als ik moet wachten tot april mag er serieus een bom vallen dat heel de ing in elkaar dondert fuck dat geld dan maar zie liever heel ing verdwijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb vandaag nog maar een keer gebeld. Kreeg terug dat ik mogelijk volgende week van de ING mag horen maar echt beloven kon de aardige dame het niet. Ik krijg trouwens op mail geen reactie mee van de ING.

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:10
Als je het voorstel voor de rentecompensatie accepteert hoe geef je dit aan bij de belastingdienst?
Moet je dit überhaupt opgeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Reintje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:37:
Als je het voorstel voor de rentecompensatie accepteert hoe geef je dit aan bij de belastingdienst?
Moet je dit überhaupt opgeven?
Niet en nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Niet doen. Om meerdere redenen niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 26-11-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
vrossi46 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:19:
Sta nou al jaren te wachten op
Ing dank daarvoor mijn geduld is nooit zo sterk op de proef gesteld. als de rij te lang is, loop ik er al heel gauw heel snel van weg. Ben toch geen schaap. Maar toch sta ik nog steeds te wachten in die rij,, jaren lang nogmaals diep respect…september zou ik antwoord krijgen.. nope… oktober….nope…November…nope.. en die andere schapen regelingen zou afgelopen moeten zijn in november en december.. als ik moet wachten tot april mag er serieus een bom vallen dat heel de ing in elkaar dondert fuck dat geld dan maar zie liever heel ing verdwijnen
Ik denk dat je tot 3 jaar geleden niet wist dat je dit te goed hebt.... Zie het als extratje... relax en wacht af. Het komt echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrossi46
htca schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat je tot 3 jaar geleden niet wist dat je dit te goed hebt.... Zie het als extratje... relax en wacht af. Het komt echt wel.
Dat zal allemaal wel, maar je kan toch niet verkopen dat ze eerst exact de datum kunnen aangeven meerdere keren uitstellen. En dan in september aangeven dat alles is berekend en je kan zien wat het bedrag is. Dit Weer niet kunnen waarmaken en diegene die het wel kunnen zien en ook afgehandeld loopt tot nog tot eind dec. Dus die zaken zijn compleet afgerond en dan verwacht ik onderhand toch wel iets meer inzicht in
Mijn dlk dan het loopt van september tot april. Op mijn rente vergoeding.nl site bestaat niet meer kon je jaren geleden al zien om welke bedragen het ging.. het geld zal wel komen maar inzicht hoeft geen jaren te duren dit is gewoon van kastje naar de muur sturen want ze weten blijkbaar nog helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:53
Hoe geraak ik aan de normrentes?

Ik heb een doorlopend krediet gehad tussen mei 2004 en juli 2007 met een vast rentepercentage van 9% per jaar.

De SNS bank zegt dat ik niet te veel betaald heb. Waar kan ik dit checken? Wat vinden jullie?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolala
  • Laatst online: 27-08-2024
Panzer_V schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:02:
Hoe geraak ik aan de normrentes?

Ik heb een doorlopend krediet gehad tussen mei 2004 en juli 2007 met een vast rentepercentage van 9% per jaar.

De SNS bank zegt dat ik niet te veel betaald heb. Waar kan ik dit checken? Wat vinden jullie?
Als het goed is gaat de rentecompensatie alleen voor Doorlopend Krediet met variabele rente. Als je rente altijd vast stond (zie contract) geldt het niet voor jou DLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:53
Rolala schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:20:
[...]

Als het goed is gaat de rentecompensatie alleen voor Doorlopend Krediet met variabele rente. Als je rente altijd vast stond (zie contract) geldt het niet voor jou DLK
Ach so….dat wist ik niet.

Dank voor de info.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• ztevil
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-03 18:50
Alle doorlopende kredieten afgesloten na 2010 zouden uiterlijkte november een voorstel gehad hebben van de ING Bank.

Ik ben heel benieuwd naar jullie voorstellen want ik heb nog helemaal niks gezien

• Joey36
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
Ook hier een doorlopend krediet bij de ING maar tot op heden nog niks gehoord.

Vandaag maar weer een mail gestuurd maar volgesmij reageren ze daar ook niet meer op en communicatie hebben ze ook nog nooit van gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansschu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:09
ING 30 nov voorstel gehad in de middag (2 contractanten); goedgekeurd allebei op 1 dec 08.15; binnen 10 min stond het op de rekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Hansschu schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:33:
ING 30 nov voorstel gehad in de middag (2 contractanten); goedgekeurd allebei op 1 dec 08.15; binnen 10 min stond het op de rekening!
Top man.. Dus er is wel degelijk beweging.. Had je een Doorlopend krediet? Van wanneer tot wanneer liep je lening? Heb je een goeie compensatie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Zat de complete berekening erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gister ook een hernieuwd voorstel gehad en geaccepteerd. Met berekening per periode. ING hier.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Iets meer info zou leuk zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moon86
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Hier ook ING doorlopend krediet vanaf 2011 maar ook nog geen bericht ontvangen.

Vandaag nog maar eens gebeld en die vrouw kon nog geen nieuwe datum aangeven behalve dat ik op een lijst geplaatst ga worden en zodra de link beschikbaar is , ik een mail ga krijgen waarbij je kan inloggen hoeveel het compensatiebedrag is, verder gaf ze aan dat het grootste deel gisteren de deur uit is gegaan maar voor de rest konden ze niets zien, ik behoorde ook niet tot de uitzonderingen... dus nog steeds afwachten.

Ken nu 1 persoon in mijn omgeving die gisteren bericht heeft gekregen (krediet uit 2009 en een iemand met een krediet vanaf 2014 nog geen bericht... er is in ieder geval beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cintin
  • Laatst online: 28-12-2023
Heel veel jaren dlk gehad en ook verhoogd dus meerdere contracten.
In september voorstel gehad voor een klein gedeelte van de totale periode daarna niks meer gehoord. Gemaild en geen reactie dus gebeld. Binnen 2 weken zou er een link op de site komen te staan waarmee je kan zien of je, wanneer je tot een uitzondering behoort, toch compensatie krijgt en zo ja, hoeveel. Of er staat dat je geen compensatie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
waar wil je dan info over?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Bertus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:
[...]

waar wil je dan info over?
Zou ik mogen vragen wat je startmaand/jaar en de contractrente was. Het start-kredietbedrag en hoe lang de looptijd was.

de compensatie reken ik zelf wel globaal uit dan ;) ;) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ztevil schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:23:
[...]

Zou ik mogen vragen wat je startmaand/jaar en de contractrente was.
Nee.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ztevil
<knip> Namecalling is niet ok.

[ Voor 52% gewijzigd door Ardana op 06-12-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert aapie
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb ik.ook nog recht op de jaren voor 2001
Want ze kijken tot 20 jaar terug(verjaringsjaren)
Ik heb namelijk vanaf 1990 tot maart 2001een doorlopend krediet gehad.
Heb geen bewijsmateriaal meer en de bank zeg wij kunnen dat ook niet terug zien wat ik betwijfel
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Dat is rap, heb mijn abn voorstel 11 11 gehad. Ze hanteren 14 dagen herroepingsrecht en daarna pas gaan ze binnen 30 overmaken las ik ergens. Tot nu toe nog niets gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dun Tinten
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een berekening en aanbod van ING ontvangen, maar er wordt uiteindelijk de helft vanaf getrokken.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Dun Tinten schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:48:
Ik heb een berekening en aanbod van ING ontvangen, maar er wordt uiteindelijk de helft vanaf getrokken.
Is dat normaal?
Hoe bedoel je dat? Ik zou niet weten waarom de helft er uiteindelijk af gehaald zou moeten worden..

Ik zou het voor je na kunnen rekenen. Als je je naam, rekening- en contract nummer en andere privé gegevens eraf haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:46

Speedmaster

Make my day...

Dun Tinten schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:48:
Is dat normaal?
Toevallig een en/of rekening…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dun Tinten
  • Laatst online: 13-12-2023
ztevil schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:59:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik zou niet weten waarom de helft er uiteindelijk af gehaald zou moeten worden..

Ik zou het voor je na kunnen rekenen. Als je je naam, rekening- en contract nummer en andere privé gegevens eraf haalt.
Dank je wel voor je reactie. Dat is niet nodig.
De berekening van de rente klopt wel, maar op het eind staat een bedrag en daar krijg ik de helft maar van. Dat vind ik vreemd.
Ik ga morgen ING om uitleg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansschu
Dun Tinten schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:45:
[...]

Dank je wel voor je reactie. Dat is niet nodig.
De berekening van de rente klopt wel, maar op het eind staat een bedrag en daar krijg ik de helft maar van. Dat vind ik vreemd.
Ik ga morgen ING om uitleg vragen.
Je hebt met 2-en het DK afgesloten, dus die ander krijgt ook de helft:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansschu
Nou breekt mijn klompAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXFADyxsR-exGor-G69rbp4YyPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BnuYo8nk66YGGobwLnx3cSUf.png?f=fotoalbum_large
De laatste wijziging is van 17-11-202

2

Indiase jaartelling denk ik:-) Méér dan een jaar op moeten wachten dus (voorstel op 30-11-2023 en ontvangen/afgewikkeld o1 1 -12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansschu
ztevil schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:28:
[...]

Top man.. Dus er is wel degelijk beweging.. Had je een Doorlopend krediet? Van wanneer tot wanneer liep je lening? Heb je een goeie compensatie gehad?
Yep DK voor huiseigenaren van 2009-2022; ongeveer 2150 terug van ong 8600 aan rente (en ruim 200 rentevergoeding:-))

[ Voor 4% gewijzigd door Hansschu op 03-12-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Hansschu schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:40:
Nou breekt mijn klomp[Afbeelding]
De laatste wijziging is van 17-11-202

2

Indiase jaartelling denk ik:-) Méér dan een jaar op moeten wachten dus (voorstel op 30-11-2023 en ontvangen/afgewikkeld o1 1 -12-2023
ze waren aan het kijken of ze door een nieuw uitspraakje van Kifid nog ergens onderuit konden komen

Tot wanneer liep jou krediet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintin
  • Laatst online: 28-12-2023
Volgens mij hebben ze de tekst op de site weer aangepast. Het spreekt elkaar tegen als ik dit zo lees. Bovenste staat nu bij uitzonderingen.

Heb je een doorlopend krediet en/of Continu Limiet gehad en is deze beëindigd voor 2016? Dan hebben we iets meer tijd nodig voor de berekening omdat we (een deel van) jouw informatie niet meer hebben omdat de bewaartermijn daarvan is verstreken. Je ontvangt tussen oktober 2023 en eind april 2024 bericht als je compensatie krijgt.

Doorlopend Krediet geopend na 2010: september t/m november 2023
Heb je na 2010 een doorlopend krediet geopend en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen september en eind november 2023 een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annevk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-01 22:57
Hallo

Had ook een dlk bij de ing lopen. Hadden jullie eerder bericht gekregen dat jullie recht hebben op een compensatie!? Of misschien recht hebben. Of helemaal geen bericht

Dit is het enigste wat ik heb gekregen van ing in 2021. Lekker duidelijk zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXorN1PZsR7klunLgW6iM_xBiqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YsRDUlKrSo0BtNLZmyhabMAg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
annevk schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:09:
Hallo

Had ook een dlk bij de ing lopen. Hadden jullie eerder bericht gekregen dat jullie recht hebben op een compensatie!? Of misschien recht hebben. Of helemaal geen bericht

Dit is het enigste wat ik heb gekregen van ing in 2021. Lekker duidelijk zo

[Afbeelding]
Je weet het pas zeker als ze je een voorstel sturen. Ben je nog klant van ING? Is je krediet al afgelost voor mei 2022 en heb je het na 2010 afgesloten (en variabele rente)? dan had je eigenlijk al een voorstel moeten hebben.

Hoe lang heeft je DLK gelopen? OF je compensatie krijgt hangt af van de maand + jaar dat je het afsloot en wat de rente was die in die maand in je contract gezet is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• annevk
Ja.

2011 afgesloten en afgelost juni 2023. Ben nog klant Variabel weet ik eigenlijk niet.

Dacht dat we altijd dezelfde rente hadden..

Zal toch de papieren er bij moeten zoeken dan😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annevk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obKuV4WUhjn1X4gQbtIhqkkPEko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DlsrLbsYTSWW7elbki0tUxaS.png?f=fotoalbum_large

Variabel zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flakkeese
  • Laatst online: 14-12-2023
Vandaag post van de ABN binnen gehad met voorstel 294 euro.
Roodstaan rekening van 2001 tot en met 2021 en zoals ik het leest, geen rente op rente.
Eerlijk! Dit was nieuw voor mij, maar ik vraag me af wat als ik dit niet accepteer, komen ze dan later alsnog over de brug, of moet ik gaan procederen?
Het bedrag lijkt me wat laag over 20 jaar! En helaas heb ik niets meer van afschriften.
En komen andere instanties waarbij ik ook rood staan en doorlopende kredieten had, ook vanzelf bij me aankloppen?
Hier geen schuld meer, dus alles weggegooid.
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-03 23:03
Flakkeese schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:15:
Roodstaan rekening van 2001 tot en met 2021 en zoals ik het leest, geen rente op rente.
Eerlijk! Dit was nieuw voor mij, maar ik vraag me af wat als ik dit niet accepteer, komen ze dan later alsnog over de brug, of moet ik gaan procederen?
Het bedrag lijkt me wat laag over 20 jaar! En helaas heb ik niets meer van afschriften.
En komen andere instanties waarbij ik ook rood staan en doorlopende kredieten had, ook vanzelf bij me aankloppen?
Weet iemand dit?
Voorstel van 294 euro van wat? Hoe groot was je krediet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flakkeese
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik mocht 1000 euro rood staan of het equivalent van dit bedrag in guldens in aanvang van de opening van de rekening.
Dit was 30 jaar geleden.
En ik stond tijd rood :(

[ Voor 8% gewijzigd door Flakkeese op 13-12-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Defamvergoeding schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:41:
[...]
Voorstel van 294 euro van wat? Hoe groot was je krediet?
Nog belangrijker misschien: Wat is de start Delta. En ziet je uitleg er hetzelfde uit als dit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTFQ_SLG2fMkr5X3FI9odBCS_1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WietrTfVGROO5pqZZCCYyPIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Flakkeese schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:04:
Ik mocht 1000 euro rood staan of het equivalent van dit bedrag in guldens in aanvang van de opening van de rekening.
Dit was 30 jaar geleden.
En ik stond tijd rood :(
Geen oordeel, we zitten er allemaal in voor weinig (nou ja, weinig?) LOL

• ztevil
themeparktommy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:45:
[...]

Allow me to help you.
Ik heb alles even in de Excel gezet, zodat het wat leesbaarder wordt.

https://docs.google.com/s...7I_ZltVs/edit?usp=sharing
Dit wil ik ook kunnen.. _/-\o_
Ik vind Excel een top programma, ik kan er nog niet zo mee werken dat ik uit die gegevenssoep zo een nette tabel kan toveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Flakkeese schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:15:
Weet iemand dit?
Ik sla een vraag over. Heb je de gedetailleerde berekening erbij gekregen? Die zou ik eerst even opvragen. De ABN heeft allemaal kleine trucjes om de compensatie, vooral bij de langlopende kredieten voor hen zo voordelig mogelijk te laten uitpakken. Een 'foutje' of andersoortig verschil van voorbeeld 0,2% kan het verschil betekenen tussen € 69 en € 2.300 compensatie.

Zie de post van Menno19 _/-\o_
menno19 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:33:
Ik heb mijn berekening terug van Geldbelangen. Die concludeerde dat ik zelfs eigenlijk geld terug moest betalen, ipv 69 euro krijgen. Als echter de compensatie in september in zou gaan, toen ABN AMRO overeenstemming heeft gekregen met de consumentenbond, dan zou ik 2300 euro terugkrijgen. Omdat toen de rentestand veel voordeliger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo J
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 11:48
Vandaag via Rabo app bericht gehad na lang wachten. 387,82 euro krijg ik terug van doorlopende krediet, ik had eigenlijk meer verwacht maar aan de andere kant begrijp ik dat de Rabobank de rentes beter heeft gevolgd dan sommige andere banken. Uit de brief te halen wordt er gewerkt met aannames maar ik heb verder geen afschriften meer dus ik kan ook niets weerleggen.

@waanders heb jij inmiddels ook bericht gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinxperlook
  • Laatst online: 27-09-2024
Als oud-klant van ABN vandaag ook de brief ontvangen met het persoonlijk aanbod. Ik had een studentenlimiet van €5000 in de periode van 01-12-2009 tot 01-06-2018. Bijna de volledige looptijd maximaal opgenomen.

Het aangeboden compensatie bedrag is €207,65. Prima, ik wist destijds dat een lening geld kost. Ze hebben niet geheel de regels gevolgd maar de geleden schade was in mijn geval niet groot over een periode van +/- 9 jaar. En voor nu een mooie meevaller :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waanders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 17:48
@Ivo J Helaas, ik heb nog niks vernomen, net nog even gechecked.

[ Voor 3% gewijzigd door waanders op 24-12-2023 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angela12
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb 6 december weer gemaild gisteren pas een reactie gekregen en dus weer wachten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igDcKEb7v-kG7-nX7O6CDJo-SKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtGVtFQS8L4aI4xt2lWyMGlQ.jpg?f=fotoalbum_large

• ztevil
Angela12 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:26:
Ik heb 6 december weer gemaild gisteren pas een reactie gekregen en dus weer wachten.[Afbeelding]
Ik heb 14 december hetzelfde automatische antwoord ontvangen op mijn mail van 23 november (net as jij precies 21 dagen na mijn mail).

Als ze de huidige tijdlijnen niet zouden halen hadden ze al vanaf minimaal 14 dec de tijd om de site aan te passen. De tijdlijn zegt nu gewoon nog eind 2023. Dus morgen verwacht ik mijn voorstel.

We krijgen gewoon een standaard auto reply van een mail bot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_7v6TorfZFQOh4CenW05rkZD5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gqiZL885Hw7J1PtyDmhwgrU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angela12
  • Laatst online: 23-11-2024
Het is ongelooflijk hoe lang ze dit kunnen rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon86
  • Laatst online: 03-05-2024
Vandaag nog een keer contact opgenomen met de ING.
Mijn doorlopend krediet van 2011 is twee jaar geleden door ING omgezet van een doorlopend krediet naar een persoonlijke lening, vast maandelijks aflossen.

Nu blijkt dat dit valt onder de uitzondering, het zogenaamde financieel Fit Krediet dus ik krijg pas eind april iets te horen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolala
Zojuist gebeld met ABN, volgens de heer aan de telefoon kwam ik NIET in aanmerking voor compensatie. Maar aangezien we de (grootste) bank van Nederland helaas niet meer serieus kunnen nemen heb ik de berekening opgevraagd. Dit kan 3 weken duren en komt in internet bankieren als PDF te staan.

Voor jullie info, krediet van 32K vanaf 1998 tot 2010 en toen verhoogd naar 37K. Alles afbetaald in 2015. Eigen berekening zou rond de 3K aan compensatie zijn. Zou me niets verbazen dat ABN de gewijzigde debetrentevoet (in 2010) niet heeft aangepast in de berekening en daardoor een berekening heeft gemaakt ten gunste van de bank zelf.
Als ik een update heb meld ik me weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:46

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik heb een brief ontvangen van ABN Amro op mijn oude adres, nadat ik telefonisch en met een soort internetaccount mijn adres heb laten wijzigen. Erg netjes dus. Gelukkig heeft de nieuwe bewoner de brief onderschept en stuurt deze hem door naar mij. Benieuwd wat erin staat en of ik iets terugkrijg. Ik laat het weten zodra ik hem heb.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Wij hebben begin oktober 2 brieven gehad. Van 1 doorlopend krediet kregen we een ‘klein’ bedrag terug, het andere een groter bedrag. Papieren tegelijk terug gestuurd. Het kleinere bedrag hebben we begin december ontvangen, maar het grotere bedrag tot op heden niks over gehoord. Volgende week maar weer een keer bellen… :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Net gebeld, ze konden me mededelen dat ik geen compensatie krijg op de rekening, en dat ik zelfs te weinig rente heb betaald over die periode. Dus prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsstrAnger
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik kreeg eerst berichten via de abn amro app en daarna brieven per post met een compensatie aanbod van 217 euro.
Maar heb niet op gereageerd en de bewijzen bewaard mocht er in de toekomst nog meer te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
SsstrAnger schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:26:
Ik kreeg eerst berichten via de abn amro app en daarna brieven per post met een compensatie aanbod van 217 euro.
Maar heb niet op gereageerd en de bewijzen bewaard mocht er in de toekomst nog meer te halen zijn.
Hoi, dank voor het delen. Wat was/is de looptijd en het bedrag van je DK?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vest
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-02-2024
Heb hier vorig jaar ook al eens gepost .
Had een PLP van € 50.000 , looptijd 2005/2018.

Vandaag eindelijk bericht van de ABN
Krijg € 23.161 terug .
Dit is echt zoveel meer dan ik verwacht had zeker gezien sommige posts van anderen met onwijs lage bedragen .
Ik ben er erg blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
Vest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:54:
Heb hier vorig jaar ook al eens gepost .
Had een PLP van € 50.000 , looptijd 2005/2018.

Vandaag eindelijk bericht van de ABN
Krijg € 23.161 terug .
Dit is echt zoveel meer dan ik verwacht had zeker gezien sommige posts van anderen met onwijs lage bedragen .
Ik ben er erg blij mee !
Dat ziet er zeker goed uit.... wat was je aflossing inclusief rente per maand als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vest
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb geen idee meer, wel dat het een aantal jaren op -30000 gestaan heeft en een aantal jaren zelfs op -45000.
Er was geen vaste aflossing , zolang er maar een percentage per maand van de roodstand op die die rekening gestort werd .
Rente was fors dat weet ik nog wel meende iets van ruim 9%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
Vest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:58:
Ik heb geen idee meer, wel dat het een aantal jaren op -30000 gestaan heeft en een aantal jaren zelfs op -45000.
Er was geen vaste aflossing , zolang er maar een percentage per maand van de roodstand op die die rekening gestort werd .
Rente was fors dat weet ik nog wel meende iets van ruim 9%
Wat was gemiddeld je aflossing per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel69
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-05-2024
Is er een manier om het voorstel, in mijn geval van ABNAMRO, te controleren? €2200 op 12k betaalde rente berekend vanaf 2001 lijkt mij weinig. Er staat wel in dat rente op rente meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolala
Miguel69 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:42:
Is er een manier om het voorstel, in mijn geval van ABNAMRO, te controleren? €2200 op 12k betaalde rente berekend vanaf 2001 lijkt mij weinig. Er staat wel in dat rente op rente meegenomen is.
Je kunt tegen een kleine vergoeding je berekening na laten kijken bij geldbelangen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolala
Rolala schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:57:
Zojuist gebeld met ABN, volgens de heer aan de telefoon kwam ik NIET in aanmerking voor compensatie. Maar aangezien we de (grootste) bank van Nederland helaas niet meer serieus kunnen nemen heb ik de berekening opgevraagd. Dit kan 3 weken duren en komt in internet bankieren als PDF te staan.

Voor jullie info, krediet van 32K vanaf 1998 tot 2010 en toen verhoogd naar 37K. Alles afbetaald in 2015. Eigen berekening zou rond de 3K aan compensatie zijn. Zou me niets verbazen dat ABN de gewijzigde debetrentevoet (in 2010) niet heeft aangepast in de berekening en daardoor een berekening heeft gemaakt ten gunste van de bank zelf.
Als ik een update heb meld ik me weer.
update 24-01
berekening binnen, exact 3 weken na de aanvraag. Volgens berekening van DE BANK zou ik € 2400 te weinig rente hebben betaald.
Voor € 35,= door geldbelangen.nl een herberekening laten maken. O.b.v. hun inschatting zou ik een kleine € 2000 moeten ontvangen. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Dit o.b.v.:
- start berekening september 2001 i.p.v. jan 2001 (dit loopt ook nog bij de Kifid)
- aanpassing delta rente i.v.m. aanpassen krediet in 2010 (passen ze niet standaard aan, is door Kifid aangegeven dat dit wel moet)
- wettelijke rente die niet wordt berekend. (deze "vergeet" DE BANK van NL schijnbaar regelmatig onanks dat ze deze moeten berekenen, misschien voor Rutte een mooie functie aangezien die ook geen actieve herinneringen heeft :-)

Vandaag een klacht ingediend bij de ABN en gevraagd om een herberekening o.b.v. bovenstaande 3 punten.
Kan weer 6 weken duren, daarin zijn ze wel stipt, rekken van tijd en de opgegeven reactietermijn hanteren.

Resume, DE BANK is nog steeds niet te vertrouwen, eigenlijk moet die gewoon strafrechtelijk worden vervolgd vanwege valsheid in geschrifte :)
Bij een nieuwe update meld ik me weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Eigenlijk is het ook wel bizar dat zulk soort regelingen niet door een derde partij worden geregeld. Alle banken zullen altijd proberen zo min mogelijk uit te keren, waar een onpartijdige derde partij er voor de consument zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrossi46
En ze hebben het weer aangepast hoor, nu is eind april vervangen door voor de zomer, lekker duidelijk maw je weet dus weer niks van de status, alleen dat de zomer begint in juni dus ze hebben de maand mei ook nog nodig. ing is een grote comedie

Heb of had je een Doorlopend Krediet dat nog actief was na 1 mei 2022? Dan ontvang je voor de zomer van 2024 bericht van ons als je geld terugkrijgt (compensatie). Je hoeft hier niks voor te doen. Wil je nu al weten of je compensatie krijgt? Dan kun je ons bellen op 020 22 888 90 om dit te checken. Mailen mag ook naar compensatieregeling@ing.nl . Als je compensatie krijgt, kan het zijn dat je wel nog even moet wachten op het daadwerkelijke compensatievoorstel, want we versturen de voorstellen in fases.

[ Voor 7% gewijzigd door vrossi46 op 28-01-2024 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
themeparktommy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:48:
Eigenlijk is het ook wel bizar dat zulk soort regelingen niet door een derde partij worden geregeld. Alle banken zullen altijd proberen zo min mogelijk uit te keren, waar een onpartijdige derde partij er voor de consument zal zijn.
Inderdaad, en in dit soort gevallen kan een claimorganisatie helpen zoals bleek bij de woekerpolis affaire.

https://nos.nl/artikel/24...krijgen-extra-compensatie

Dus diegenen die een lange adem hebben, sluit je aan, De ‘regeling’ is discutabel, rente-op-rente ok maar het kan niet zo zijn dat consumenten die van niets wisten in de berekening de bank gaan terugbetalen zoals blijkt uit de detail berekeningen. Daar komen de negatieve uitkomsten vandaan. Want de consument wist van niets, kon er niets aan doen en heeft geen schuld, Alleen de rechter zal hier eerst een uitspraak over moeten doen.

Wordt vervolgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik ook nog steeds wachtend op een reactie en nu lees ik op fit forum dat ING alweer de datum heeft verzet. Niet geloofwaardig meer. Tijd om over te stappen naar een andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
Vandaag bericht gehad ING. Krijg 5000+ terug over een lening van €35000. Looptijd 2003-2018. Rente over 2003-2008 is een schatting gaven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
.

[ Voor 98% gewijzigd door sevreN op 06-02-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:00
sevreN schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:00:
Vandaag bericht gehad ING. Krijg 5000+ terug over een lening van €35000. Looptijd 2003-2018. Rente over 2003-2008 is een schatting gaven ze aan.
ik ben heel benieuwd hoe die berekening er uitziet. Was het een PL of DK ? En hoe hoog was het gemiddelde openstaande saldo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevreN
Het was een DK en ik nam ook vaak weer een bedrag op als ik had afgelost dus het openstaande saldo daalde maar langzaam. Uiteindelijk via oversluiten de lening afgelost maar er zaten wel jaren ertussen waarin ik €700-900 teveel rente had betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
nog altijd geen nieuws over die zogenaamde link van voor 2010.
en iedereen zou bericht krijgen voor eind april. ik zie het deze maand echt niet meer gebeuren. hopelijk volgende maand. anders ga ik er weer vanuit dat april de deadline waarin het afgehandeld zou zijn. weer niet gehaald word. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
vrossi46 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:59:
nog altijd geen nieuws over die zogenaamde link van voor 2010.
en iedereen zou bericht krijgen voor eind april. ik zie het deze maand echt niet meer gebeuren. hopelijk volgende maand. anders ga ik er weer vanuit dat april de deadline waarin het afgehandeld zou zijn. weer niet gehaald word. 8)7
Welke link?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:46

Speedmaster

Make my day...

Vandaag voorstel ontvangen van ING, betreft spaarkrediet wat ruim 12 jaar open stond voor een bedrag van circa €20.000,=.

Terugbetaling van bijna €3500,=

Edit: om 11:00 uur voorstel binnen, 10 minuten later geaccepteerd en om 13:45 geld op mijn rekening…😳🧐🤔🙈🤣

[ Voor 28% gewijzigd door Speedmaster op 22-02-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Speedmaster schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:25:
Vandaag voorstel ontvangen van ING, betreft spaarkrediet wat ruim 12 jaar open stond voor een bedrag van circa €20.000,=.

Terugbetaling van bijna €3500,=

Edit: om 11:00 uur voorstel binnen, 10 minuten later geaccepteerd en om 13:45 geld op mijn rekening…😳🧐🤔🙈🤣
Dat is lekker zeg. Topper...

Van wanneer tot wanneer liep dit? En wat was de start rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Heeft iemand een voorbeeld van de compensatie berekening van ING?
of zou iemand de berekening willen delen?

Alleen de berekening, natuurlijk zonder persoonlijke gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:02
Hier ook nog geen bericht van de ING het is immers nog geen eind April ik wacht maar rustig af.

Heb wel een vraag hoe hebben jullie bericht gekregen ivm een voorstel van de ING via de app , schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coto5558
  • Laatst online: 13-11-2024
Ook nog niets gehoord. Ing gebeld als je internet bankiert krijg je het via de mail. Maar als je het op twee namen hebt staan en er bankiert maar een van de twee, wat bij ons het geval, is gaat het via de post!
Ze verwachten dat de post berichten ook in april bericht krijgen!! Ze gaan daar nu bijna mee meestarten vertelde de Ing!!!
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Vandaag bericht gehad van de ING via de app en de e mail .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schatje
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
Roland1971 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:45:
Vandaag bericht gehad van de ING via de app en de e mail .
Mag ik vragen wat jouw situatie was? Contract beëindigd voor 2016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland1971
@Schatje : looptijd Juli 2003 - september 2013 15k leengedeelte - compensatie 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17
Zojuist gebeld met ABN Amro waar ik in het verleden een rekening had. In december 2022 aangemeld, nog steeds geen bericht. Er is tot nu toe nog niets gecommuniceerd en ze konden ook niet aangeven wanneer dat zou plaatsvinden behalve een vage streefdatum voor april.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zou een compensatieregeling ook afgedwongen kunnen worden voor te weinig uitbetaalde rente over saldo's? De rente is bij de Nederlandse grootbanken bijna altijd 1-1.5% lager dan bij andere Europese banken. Zou hier ook iets mogelijk zijn?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Eh, nee. De compensatie is voor iets dat de banken hadden moeten doen en niet gedaan hebben (de rente op lopende kredieten automatisch aanpassen). Er is geen enkele verplichting om dat omgekeerd ook voor spaarrentes te doen. Als jij meer rente wilt, kun je prima zelf naar die andere Europese bank (zie Het spaartopic - Deel 4).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolala
Rolala schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:28:
[...]

update 24-01
berekening binnen, exact 3 weken na de aanvraag. Volgens berekening van DE BANK zou ik € 2400 te weinig rente hebben betaald.
Voor € 35,= door geldbelangen.nl een herberekening laten maken. O.b.v. hun inschatting zou ik een kleine € 2000 moeten ontvangen. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Dit o.b.v.:
- start berekening september 2001 i.p.v. jan 2001 (dit loopt ook nog bij de Kifid)
- aanpassing delta rente i.v.m. aanpassen krediet in 2010 (passen ze niet standaard aan, is door Kifid aangegeven dat dit wel moet)
- wettelijke rente die niet wordt berekend. (deze "vergeet" DE BANK van NL schijnbaar regelmatig onanks dat ze deze moeten berekenen, misschien voor Rutte een mooie functie aangezien die ook geen actieve herinneringen heeft :-)

Vandaag een klacht ingediend bij de ABN en gevraagd om een herberekening o.b.v. bovenstaande 3 punten.
Kan weer 6 weken duren, daarin zijn ze wel stipt, rekken van tijd en de opgegeven reactietermijn hanteren.

Resume, DE BANK is nog steeds niet te vertrouwen, eigenlijk moet die gewoon strafrechtelijk worden vervolgd vanwege valsheid in geschrifte :)
Bij een nieuwe update meld ik me weer.
****Update 29-02****
Reactie per mail ontvangen van de ABN AMRO, er is een nieuwe berekening uitgevoerd.
- start berekening september i.p.v. jan 2001 is afgewezen
- aanpassen delta rente i.v.m. aanpassen krediet is nu wel meegenomen
- Wettelijke rente geven ze als coulance nu wel incl. de 5% opslag

i.p.v. de eerste berekening die ABN heeft gemaakt waarbij we € 2400 te weinig hadden betaald nu een compensatieaanbod ontvangen van ruim € 600,=

Was even mailen en klein beetje werk maar dit bedrag toch mooi meegenomen.
We wachten waarschijnlijk een eventuele uitspraak van Kifid niet af inzake startdatum sept ipv jan 2001, ik verwacht daar nog niet veel van, en accepteren het voorstel.
Ook dank aan Geldbelangen voor hun advies en inzet, was de € 35,= kosten meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Rolala schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:40:
[...]

****Update 29-02****
Reactie per mail ontvangen van de ABN AMRO, er is een nieuwe berekening uitgevoerd.
- start berekening september i.p.v. jan 2001 is afgewezen
- aanpassen delta rente i.v.m. aanpassen krediet is nu wel meegenomen
- Wettelijke rente geven ze als coulance nu wel incl. de 5% opslag

i.p.v. de eerste berekening die ABN heeft gemaakt waarbij we € 2400 te weinig hadden betaald nu een compensatieaanbod ontvangen van ruim € 600,=

Was even mailen en klein beetje werk maar dit bedrag toch mooi meegenomen.
We wachten waarschijnlijk een eventuele uitspraak van Kifid niet af inzake startdatum sept ipv jan 2001, ik verwacht daar nog niet veel van, en accepteren het voorstel.
Ook dank aan Geldbelangen voor hun advies en inzet, was de € 35,= kosten meer dan waard!
Hoiii Rolala

Helemaal top en helemaal terecht. Dat is toch een verschil van € 3.000 :P :P.

- Kan je uitleggen hoe de delta wordt aangepast bij krediet wijziging?
Wordt het bepaald met de nieuwe contractrente en de referentierente van de maand van de aanpassing? Of wordt het verschil tussen je oude en je nieuwe contractrente van je huidige delta afgetrokken?
Hoe vaak is je krediet aangepast? en in welk jaar ?

-Hoe hebben ze de wettelijke rente nu berekend ?

Goed dat je volgehouden hebt. Alleen die september naar januari truc rechtvaardigt deze uitkomst al.. (ING doet dit trucje ook trouwens)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolala
ztevil schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Hoiii Rolala

Helemaal top en helemaal terecht. Dat is toch een verschil van € 3.000 :P :P.

- Kan je uitleggen hoe de delta wordt aangepast bij krediet wijziging?
Wordt het bepaald met de nieuwe contractrente en de referentierente van de maand van de aanpassing? Of wordt het verschil tussen je oude en je nieuwe contractrente van je huidige delta afgetrokken?
Hoe vaak is je krediet aangepast? en in welk jaar ?

-Hoe hebben ze de wettelijke rente nu berekend ?

Goed dat je volgehouden hebt. Alleen die september naar januari truc rechtvaardigt deze uitkomst al.. (ING doet dit trucje ook trouwens)
hoi ZTEVIL,

Eigenlijk wordt bij het wijzigen van je krediet het compenseren dan opgedeeld in 2 stukken, in mijn geval van jan 2001 tot dec 2010, toen is het krediet verhoogd met een lagere rente, en jan 2011 tot ergens eind 2015.
De eerste delta is bepaald o.b.v. rente aangaan krediet en de referentierente in jan 2001.
De tweede delta is dus bepaald o.b.v. afgesloten nieuwe krediet met de rente die maand in 2010 en de referentierente in die maand.
Omdat de rente is gedaald bij ophogen krediet moet de delta opnieuw worden bepaald. En dat waren ze de eerste keer "vergeten".

Op je vraag hoe vaak we krediet hebben aangepast, 1x verhoogd in 2010 (en alles afgelost in 2015)

De compensatie kwam uit op net geen € 500,=, daar kwam de 5% vergoeding bij op dus totaal € 525,=
Daarna is er, vraag me niet hoe ze het hebben berekend, een coulance toegepast voor de wettelijke rente van ongeveer € 90,=. Daar geven ze wel bij aan dat ze dit niet hoeven te doen, jaja, wettelijke rente....

Totaal vergoeding rond de € 615,=.

Voor de lezers die de ABN ook niet vertrouwen. Bel met de ABN en vraag of je berekening al klaar is, je moet je contractnummer wel even weten van het DK. Als ze zeggen ja maar u krijgt niets terug dan de berekening opvragen. Ik heb deze berekening voorgelegd bij Geldbelangen en zij laten hun berekening er op los (geen garanties natuurlijk) tegen een kleine vergoeding van € 35,=. Zij geven ook advies hoe de klacht in te dienen.
Als blijkt dat je eigenlijk toch compensatie moet krijgen dit melden bij hun klachtenafdeling (Variabelerenteklacht <variabelerenteklacht@nl.abnamro.com>)

Hopelijk je zo je vragen voldoende te hebben beantwoord maar schroom niet te reageren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menno19
  • Laatst online: 27-06-2024
Deze reactie heb ik gekregen over mijn klacht over de begin datum, en mijn bewijs aan de hand van mijn belasting aangiftes om de hoogte van mijn schuldbedrag. Ik dacht dat ik daarmee zou kunnen aantonen hoe hoog mijn schuldbedrag was destijds. Lijkt me logisch dat je bij de belastingdienst de juiste gegevens verstrekt over je schuldbedrag ivm rente vergoeding. Maar wordt niet geaccepteerd als bewijs.

Betreft: reactie op uw klacht
Geachte heer ,
Bij brief verzocht u ABN AMRO Bank N.V. (“de Bank”) om een herberekening van het
compensatiebedrag vanwege te veel betaalde rente over uw Flexibel Krediet
(contractnummer: 582) en PrivéLimiet Plus (contractnummer: 430). Concreet stelt u
voor als startdatum van de compensatieberekening en als maand waarin de delta wordt bepaald
september 2001 te hanteren, en niet januari 2001 zoals de Bank heeft gedaan in het Persoonlijk Aanbod
voor uw Flexibel Krediet d.d. 10 oktober 2023 en voor uw PrivéLimiet Plus d.d. 10 november 2023.
Verder verzoekt u de Bank om een herberekening te maken voor uw Flexibel Krediet, omdat het
openstaand saldo van uw Flexibel Krediet in 2001 anders was dan weergegeven in onze berekening.
In antwoord op uw brief bericht de Bank u als volgt.
Startdatum compensatieberekening: 1 januari 2001
De Bank hanteert 1 januari 2001 als startdatum van de compensatieberekening voor doorlopend
kredieten die reeds vóór deze datum bestonden. De startdatum 1 januari 2001 is bepaald op basis van
de wettelijke verjaringstermijn van 20 jaar. Dit betekent dat de Bank in de compensatieberekening tot
20 jaar terug moet gaan, gerekend vanaf het jaar waarin de compensatieregeling tot stand is gekomen.
Omdat de onderhandelingen met de Consumentenbond zijn begonnen in het begin van 2021, en wij
toen afspraken hebben gemaakt over de verjaring van vorderingen van klanten, is gekozen voor 1
januari 2001 als startdatum voor de compensatieregeling. Dit uitgangspunt m.b.t. de berekeningsperiode
is vastgelegd in de met de Consumentenbond overeengekomen compensatieregeling en geldt voor alle
klanten van de Bank. De Bank maakt geen uitzonderingen op dit uitgangspunt. De Bank wijst uw
verzoek om de startdatum van de berekening voor uw Flexibel Krediet en PrivéLimiet Plus aan te passen
naar 1 september 2001 daarom af.
Hoofdkantoor
Amsterdam
Gustav Mahlerlaan 10
Correspondentieadres
Postbus 283
1000 EA Amsterdam
Herberekening Flexibel Krediet
Voor de berekening van de compensatie voor uw Flexibel Krediet heeft de Bank voor de periode vóór
2008 gewerkt met aannames, omdat de Bank onvoldoende gegevens heeft over uw Flexibel Krediet.
Indien u vindt dat deze aannames niet juist zijn omdat uw openstaand saldo van uw Flexibel Krediet in
2001 anders was dan weergegeven in onze berekening, dan kunt u om een herberekening vragen. We
vragen u de gegevens waaruit dit blijkt aan te leveren zodat wij kunnen beoordelen of er een
herberekening kan worden opgemaakt. Om een herberekening te kunnen opmaken hebben wij van u de
volgende gegevens nodig: de kredietovereenkomsten en/of rekeningafschriften en/of jaaroverzichten
van uw Flexibel Krediet. U kunt deze gegevens aanleveren door deze te e-mailen naar
variabelerenteklacht@nl.abnamro.com. De Bank kan geen herberekening opmaken op basis van de
belastingaangiftes die u heeft aangeleverd.
De Bank is bereid om het bedrag dat uit een eventuele herberekening volgt in de plaats te stellen van
het compensatiebedrag genoemd in uw Persoonlijk Aanbod. Uiteraard voor zover de herberekening
gunstiger uitpakt voor u.
Nog vragen?
Wij verwijzen u naar onze website (www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling) voor actuele
informatie. Heeft u nog vragen? Bel ons gerust: 088-226 26 09 (gebruikelijke belkosten). U kunt ons
bereiken op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.30 uur. Een e-mail
sturen kan natuurlijk ook: variabelerenteklacht@nl.abnamro.com.
Vervolgprocedure
Indien u het niet eens bent met onze reactie, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut
Financiële Dienstverlening (KiFiD), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag (zie ook www.kifid.nl).
Binnen welke termijn moet u dit doen? Binnen drie maanden na de datum van deze e-mail óf binnen
één jaar nadat u de klacht voor de eerste keer bij ABN AMRO heeft ingediend. De langste termijn geldt.
U kunt er ook voor kiezen om uw klacht direct aan de burgerlijke rechter voor te leggen.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en vernemen graag of u gegevens
kunt aanleveren waarmee een herberekening kan worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Heeft Iemand de laatste weken wat van de ING Bank gehoord m.b.t. een voorstel ?Elk kwartaal weer hogere miljarden-winsten. Dit komt met name door de hogere rentestand.

Alleen klanten hun klanten (die ze lekker uitknijpen voor elke cent) hun onterecht teveel betaalde rente terugbetalen vinden ze vervelend werk.

In September 2022 (!!!) werd bekend dat ze rente op rente mee gingen nemen. Uitstel na uitstel. De smoes dat de berekeningen zo heel erg moeilijk zijn gaat dik 1,5 jaar na de laatste wijziging van de regeling niet meer op.

We worden echt aan het lijntje gehouden. Als je de afdeling een e-mail stuurt krijg je na 9 dagen een mail met smoezen van een auto-chatbot terug. Als je ze belt dan is het HEEEL erg druk dus dan sta je minimaal 1 uur en 10 minuten in de wacht. Of er wordt gewoon niet opgenomen of na heel lang wachten is opeens de verbinding verbroken.

Terwijl de mensen die je aan de telefoon krijgt HELEMAAL NIKS inhoudelijks of qua tijdlijn kunnen vertellen. Alleen of je wel of niet op een lijst staat die misschien compensatie gaan krijgen. Ik moet geloven dat ze 1,5 uur aan klanten in een wachtrij voor mij staan die ze ieder voor maximaal 3 minuten aan informatie kunnen geven, namelijk dat ze niks weten, en omdat de berekening heeeeel moeilijk is de compensatie weer met maanden moeten uitstellen.

Elke keer dat ik ze bel staan er dus zo'n 25 tot 30 mensen in de wachtrij voor me..

Zo moeilijk zijn de berekeningen echt niet. Zeker niet voor een financiële instelling als de
ING bank. Het verhaal van ING is COMPLEET ongeloofwaardig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExOTByYWR1ZmcxMHZqZmZpdmgwcHphNXg5eHZzdjk2a3J6Y3V4dDZhciZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/26ght68hbJfmUrKWk/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coto5558
  • Laatst online: 13-11-2024
Ja, twee weken geleden een voorstel gehad over een een kortlopende dk was oke. Wacht nu alleen op een ander voorstel van een doorlopend krediet wat groter was en langer liep. Hoop voor eind april hier iets over te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
Ik heb ook gebeld en ze zeiden dat als het krediet nog steeds loopt, je pas tegen de zomer iets kan verwachten. Ze zijn aan die groep nog lang niet begonnen zei de medewerker die ik sprak.

Ik vind het echt schandalig dat het zo lang moet duren en we continue aan het lijntje worden gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defamvergoeding
arene schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:42:
Ik heb ook gebeld en ze zeiden dat als het krediet nog steeds loopt, je pas tegen de zomer iets kan verwachten. Ze zijn aan die groep nog lang niet begonnen zei de medewerker die ik sprak.

Ik vind het echt schandalig dat het zo lang moet duren en we continue aan het lijntje worden gehouden.
Wie heb je gebeld? ABN ING Defam etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arene
ING. Ik reageerde op Ztevil maar vergat te quoten. Sorry
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste