Rentetarieven 2002 ABN AMRO
Hier heb ik voor iedereen de gearchiveerde website van ABN AMRO, zoals die eruit zag op 09 december 2002. Inclusief de rentetarieven van de verschillende kredietvormen.
Ze hadden bij het voorstel op zijn minst je contractrente en de start delta even kunnen vermelden.
Handig om naast de opgevraagde berekeningen te leggen. Begin hier en je kan ook de website zien zoals hij online stond op latere data.
ABN mag dan vergeetachtig zijn, het internet vergeet niet.
/f/image/EttiOsmQXQFUIbeH4FEVPARZ.png?f=fotoalbum_large)
https://web.archive.org/w...lier/producten/indexframe
Hier heb ik voor iedereen de gearchiveerde website van ABN AMRO, zoals die eruit zag op 09 december 2002. Inclusief de rentetarieven van de verschillende kredietvormen.
Ze hadden bij het voorstel op zijn minst je contractrente en de start delta even kunnen vermelden.
Handig om naast de opgevraagde berekeningen te leggen. Begin hier en je kan ook de website zien zoals hij online stond op latere data.
ABN mag dan vergeetachtig zijn, het internet vergeet niet.
/f/image/EttiOsmQXQFUIbeH4FEVPARZ.png?f=fotoalbum_large)
https://web.archive.org/w...lier/producten/indexframe
Nog belangrijker misschien: Wat is de start Delta. En ziet je uitleg er hetzelfde uit als dit?Defamvergoeding schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:41:
[...]
Voorstel van 294 euro van wat? Hoe groot was je krediet?
Ik heb 14 december hetzelfde automatische antwoord ontvangen op mijn mail van 23 november (net as jij precies 21 dagen na mijn mail).Angela12 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:26:
Ik heb 6 december weer gemaild gisteren pas een reactie gekregen en dus weer wachten.[Afbeelding]
Als ze de huidige tijdlijnen niet zouden halen hadden ze al vanaf minimaal 14 dec de tijd om de site aan te passen. De tijdlijn zegt nu gewoon nog eind 2023. Dus morgen verwacht ik mijn voorstel.
We krijgen gewoon een standaard auto reply van een mail bot.
@moon86
'december 2011 tegen 9,2% tot november 2017. Hebben ze gecorrigeerd naar 0,0073612'
December 2011
9,2% eff = 8,83% nom = 0,736% nom per maand.
KIFID rente in december 2011 was 7,73% nom.
Jouw 'delta' is dan 8,83 - 7,73 = 1,10%
Klopt dat?
'december 2011 tegen 9,2% tot november 2017. Hebben ze gecorrigeerd naar 0,0073612'
December 2011
9,2% eff = 8,83% nom = 0,736% nom per maand.
KIFID rente in december 2011 was 7,73% nom.
Jouw 'delta' is dan 8,83 - 7,73 = 1,10%
Klopt dat?
Wat is de maand van afsluiten in 2001 en jouw rente in de afsluit maand.Medea128 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:53:
25k, rente 2001 tot 2015 rente varierend tussen 8.3 en 9.4, deze periode te weinig rente betaald.
Het verschil tussen jouw afsluit-rente en de in die maand geldende referentie rente (Bepaald in een rapport van het Kifid) is bepalend hoeveel de compensatie is.
Dan kan een afsluitmaand waar het verschil 0,2 procent lager of hoger is, al het verschil zijn tussen geen, een paar tientjes of vele honderden euro's compensatie.
Tegen ons gevoel in, krijg je bij de laagste afsluit rente, de meeste compensatie. De mensen met een flexibel hypotheek krediet, krijgen veel meer compensatie omdat zij een afsluit rente van rond de 6,7% effectief hadden.
Daarom ook, berekenen ABN en ING voor contracten die al liepen voor 2001, compensatie vanaf januari 2001, ipv vanaf oktober 2001. (zoals had gemoeten als je 20 jaar verjaringstermijn rekent)
Dat is een interessant punt. Maar dan zouden ze ook de referentierente van die betreffende maand moeten gebruiken. (deze zijn bekend vanaf jan 1998) om de delta te berekenen. en dan zou de eerste maand nog steeds € 0,0 moeten zijn.Karennn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:52:
Ik ga er, wellicht ten onrechte, vanuit dat de bank weet wanneer het DK gestart is, wat de maximale kredietruimte was en het rentepercentage op moment afsluiten. Hoe het DK vervolgens gebruikt is, dus de operationele info, is niet meer bekend.
Als rentepercentage op moment afsluiten (dus voor 1-1-2001), wordt gebruikt en lager is dan referentie rente op 1-1-2001, dan kan er, als mijn redenatie klopt, te weinig rente zijn betaalt.
[...]
Als de 'delta' op deze (of jouw) manier berekend zou worden door ING, dan zouden ze dit duidelijk in het voorstel moeten aangeven, en dan is het nog steeds niet correct.
Dit wijkt ook af van de manier waarop alle andere banken het berekenen.
Voor kredieten gestart voor januari 2001, wordt normaal gesproken de Contractrente en de Kifidrente op Januari 2001 gebruikt. Het verschil tussen deze 2 is de delta.
Contractrente (betaalde rente) = Kifidrente + delta. (de Rente die je had moeten betalen)
In jan 2001 moeten deze 2 gelijk zijn.
Ik heb inmiddels mijn voorstel binnen van Ing € 800 DK 28k vanaf 2014 met 8,7%
Wat jij quote is geen misverstand, Hoe lager je startrente, hoe kleiner de {of zelfs een negatieve} startdelta, En hoe hoger de compensatie.
Ik heb mijn voorstel nagerekend met startrente 9,5% - 8,4% en de 6,7% van de man waar jij mijn antwoord van quote
Bij 9,5% had ik 230 moeten bijbetalen,
bij 8,4% had ik 1460 gekregen
Bij 6,7% had ik 3690 gekregen
Ipv de €800 met startrente 8,7%
:strip_exif()/f/image/6THXFppIniafoUOyFqNQHjB3.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook:
https://www.kifid.nl/kenn...en-hoe-wordt-die-berekend
Wat jij quote is geen misverstand, Hoe lager je startrente, hoe kleiner de {of zelfs een negatieve} startdelta, En hoe hoger de compensatie.
Ik heb mijn voorstel nagerekend met startrente 9,5% - 8,4% en de 6,7% van de man waar jij mijn antwoord van quote
Bij 9,5% had ik 230 moeten bijbetalen,
bij 8,4% had ik 1460 gekregen
Bij 6,7% had ik 3690 gekregen
Ipv de €800 met startrente 8,7%
:strip_exif()/f/image/6THXFppIniafoUOyFqNQHjB3.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook:
https://www.kifid.nl/kenn...en-hoe-wordt-die-berekend
arene schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37:
[...]
Ik zie dit misverstand hier steeds terug maar de hoogte van de rente doet er niet toe. Alleen of je bent meegedaald en gestegen t.o.v. het startmoment. ING gebruikt als startdatum de startdatum van de lening als deze voor 1 Jan 2001 ligt, en begint daarvan af te vergelijken met de KIFIDr3nte. Maar ABN bijv doet dat vanaf 1 Jan 2001 omdat dat 20 jaar voor de datum is dat de afspraak met de consumenten bond is gemaakt. Dit ivm de verjaringstermijn.
Dit lijkt me ook de juiste startdatum om de vergelijking te starten.
Zelf ook nog steeds niets gehoord van ICS (gespreid betalen credit card). Ben nog actief klant.GioStyle schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:50:
[...]
Nee, maar de informatievoorziening is ook een beetje troebel. Moet je nu wel of niet aanmelden als oudklant? Of krijg je automatisch bericht? Etc...
Zie ook link met meer informatie; oud klanten moeten even bellen.
https://www.icscards.nl/info/compensatieregeling
Ik heb er eens naar gekeken, Hier heb je een screenshot van de door KIFID bepaalde Marktrente uit 2007 en 2008. Als je hele tabel in xls wil moet je me even DM.
:strip_exif()/f/image/otcdIW4bYpSuxtsvQblHnf6h.png?f=user_large)
Vergelijk deze kolommen maar met je voorstel. Dan zie je meteen de eerste truuk van ING: Alsw zij de rente WEL hadden mee laten bewegen met de marktrente dan hadden ze dat per maand aangepast. (BULLSHIT)
Kifid geeft de rente per maand, waarom dan per kwartaal aanpassen? En dan nog het leukste. Dan gebruiken ze de Maandrente van de maand die voorafgaat aan het kwartaal. (Dus april mei juni, hebben de Kifidrente uit maart) Op mijn vraag waarom ze dat doen en niet gewoon de in die maand geldende, door kifid bepaald maandrente, komt echt het meest belachelijke antwoord ooit: ING: "Je kan bij variabele rente nooit de rente bepalen van een kwartaal wat nog plaatsvinden in de toekomst, daarom gebruiken we de rente van de voorafgaande maand als kwartaalrente van het kwartaal wat nog moet plaatsvinden"
HUH ????
Dus als we met een tijdmachine teruggaan naar maart 2007 dan kan je niet voorspellen wat de rente is voor mrt apr mei 2007, want dat is nog niet gebeurd in maart 2007?
Dus al weet je de marktrente voor mrt april mei 2007 achteraf wel in 2024 (bepaald door KIFID), je moet dan net doen alsof je die rentes nog niet wist in 2007.
Ik denk dat dit is om bij iedereen de compensatie 3 maanden naar voren te schuiven. Omdat de rente in de 20 jaar voornamelijk gedaald is, is het vanaf 3 maanden verder rekenen alweer rekenen met een lagere instap rente.
Ook door de rente een heel kwartaal hetzelfde te houden, bereken je de daling van de eerste maand ook voor de 2e en 3e maand. De daling van de tweede en derde maand krijg je dus niet.
(eigenlijk dus de rente van de maand vooraf aan het kwartaal, want je kan in 2024 achteraf niet weten of de rente gaat stijgen of dalen (???????) april mei en juni van 2007)
Ik vind dit zo onwijs achterlijk. Het maakt op een persoonlijk voorstel niet heel veel verschil. Maar bij veel klanten een klein beetje pikken levert ze gewoon heel veel besparing op. Dat kunnen ze blijkbaar wel foutloos berekenen. DAT is de werkwijze..
ING denkt met zichzelf mee.
:strip_exif()/f/image/otcdIW4bYpSuxtsvQblHnf6h.png?f=user_large)
Vergelijk deze kolommen maar met je voorstel. Dan zie je meteen de eerste truuk van ING: Alsw zij de rente WEL hadden mee laten bewegen met de marktrente dan hadden ze dat per maand aangepast. (BULLSHIT)
Kifid geeft de rente per maand, waarom dan per kwartaal aanpassen? En dan nog het leukste. Dan gebruiken ze de Maandrente van de maand die voorafgaat aan het kwartaal. (Dus april mei juni, hebben de Kifidrente uit maart) Op mijn vraag waarom ze dat doen en niet gewoon de in die maand geldende, door kifid bepaald maandrente, komt echt het meest belachelijke antwoord ooit: ING: "Je kan bij variabele rente nooit de rente bepalen van een kwartaal wat nog plaatsvinden in de toekomst, daarom gebruiken we de rente van de voorafgaande maand als kwartaalrente van het kwartaal wat nog moet plaatsvinden"
HUH ????
Dus als we met een tijdmachine teruggaan naar maart 2007 dan kan je niet voorspellen wat de rente is voor mrt apr mei 2007, want dat is nog niet gebeurd in maart 2007?
Dus al weet je de marktrente voor mrt april mei 2007 achteraf wel in 2024 (bepaald door KIFID), je moet dan net doen alsof je die rentes nog niet wist in 2007.
Ik denk dat dit is om bij iedereen de compensatie 3 maanden naar voren te schuiven. Omdat de rente in de 20 jaar voornamelijk gedaald is, is het vanaf 3 maanden verder rekenen alweer rekenen met een lagere instap rente.
Ook door de rente een heel kwartaal hetzelfde te houden, bereken je de daling van de eerste maand ook voor de 2e en 3e maand. De daling van de tweede en derde maand krijg je dus niet.
(eigenlijk dus de rente van de maand vooraf aan het kwartaal, want je kan in 2024 achteraf niet weten of de rente gaat stijgen of dalen (???????) april mei en juni van 2007)
Ik vind dit zo onwijs achterlijk. Het maakt op een persoonlijk voorstel niet heel veel verschil. Maar bij veel klanten een klein beetje pikken levert ze gewoon heel veel besparing op. Dat kunnen ze blijkbaar wel foutloos berekenen. DAT is de werkwijze..
ING denkt met zichzelf mee.
Gover schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:18:
https://www.dropbox.com/s...h6b0tck0a3190lv8ll83&dl=0
Uitkomsten berekening ING (csv) in dopjesdoos-link:
- ja ik stond meestal tussen de 2000 en 2500 "rood" op de credit card (doorlopend krediet), zeker in de onzekere jaren (2007-2012),ook daarna,
- het genoemde bedrag is exclusief extra tegemoetkoming € 396 en € 5 wettelijk rente
Voor alle (onduidelijke) jaren stond ik meestal tegen de max, ergens tussen de 2k en 2k5, uit lammigheid.
Lastigste is dat ik de data niet heb om na te rekenen of het voostel klopt. Maar de bedragen in de csv, specifiek hoeveel er open stond lijken over de hele periode wel aardig te kloppen. Zonder de hele zolder af te pakken op zoek naar het laatste afschrift is het openstaande bedrag aannemelijk, maar de bijbehorende rentestanden, geen idee waar die te vinden, dus dat is dan wel weer een blackbox.
De compensatie bedragen tot en met 2013 zijn ook niet zo hoog, aantonen dat ik ipv 2200 wel 2400 rood stond voegen cumulatief niet zoveel toe, dat is minder dan 150 Euro zo even snel uit het blote hoofd berekend voor de jaren 2007 t/m 2012/2013.
Ik heb een gedetailleerde berekening van de bank gehad ( abn amro / defam). Ik kom echter niet tot de nieuwe beginsaldi van het doorlopend krediet van elke maand gegevens zoals die in het overzicht van de bank staan. Ik heb de bank om uitleg gevraagd maar ze doen net of ze gek zijn of domweg de technische afdeling die de rekensommen maakt na klacht heeft er geen tijd voor. Aangezien de betaalde rente 1 component is is anderzijds de te betalen rente ook van invloed op de hoogte van de compensatie. Immers rente wordt over de saldi berekend. Vanuit dat oogpunt zou ik graag jullie mening willen weten hoe in onderstaand overzicht ze elke keer tot een nieuw begin saldo bij eerste van de maand komen met het uitgangspunt de mutaties in de voorafgaande maand. Ik heb naast de kolom d debetstand en e gecorrigeerde debet stand, twee kolommen ingevoegd om de mutatieregels te bepalen tussen elk genoemde saldo in het overzicht. Ik weet dat er opnames tussen de mutatie staan maar het gaat mij voornamelijk om mutatie tussen twee maanden in die niet overeenkomt met de te betalen rente....
Correctie "Zoals het WEF had "zoals ROND het WEF" moeten zijn.
Je bedoelt dictator Klaus zonder land. De dictator die gaat aftreden.
Laten het bij de ING houden en en die ons echt aan het bestelen is. Daar heeft het WEF niks mee te maken. Jouw reactie is precies wat ik bedoelde. De ING is de winnaar als de discussie afgeleid wordt en opeens over onzin gaat.
"Verdeel en heers"
Je bedoelt dictator Klaus zonder land. De dictator die gaat aftreden.
Laten het bij de ING houden en en die ons echt aan het bestelen is. Daar heeft het WEF niks mee te maken. Jouw reactie is precies wat ik bedoelde. De ING is de winnaar als de discussie afgeleid wordt en opeens over onzin gaat.
"Verdeel en heers"
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/pe9P34kBqqzc7vW9jTtRYX5U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z3HZUexna0aV6dl4tKPk9szH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NNix1LaKf80E9LaCw4z8kW59.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BnuYo8nk66YGGobwLnx3cSUf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YsRDUlKrSo0BtNLZmyhabMAg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DlsrLbsYTSWW7elbki0tUxaS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vtGVtFQS8L4aI4xt2lWyMGlQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHzreKcxr1YC7a9nBvEISYoO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zbBPshvj1IwToOtcQpRwsaZx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ijaxvg5t8RQCiSDLjMwgGC0J.jpg?f=fotoalbum_large)