ja dat klopt, maar BKR staat hier helemaal buiten.... Het gaat voor de compensatie om teveel betaalde geld over leningen met een variabele rente.pennywiser schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Dat weet ik, echter bij BKR staat een Roodstand gewoon geregistreerd als DLK. Dus ook als je nooit rood staat maar dit wel als mogelijkheid hebt op je rekening. Er is wettelijk/juridisch geen onderscheid, alleen verschil in commerciële rente die je betaalt.
Gelukkig heb ik het lang geleden al afgeschaft.
Eens, ik heb ook de diverse contracten weloverwogen getekend. "Winst" maken was natuurlijk wel de drijfveer, op zich niet verkeerd. Maar dat het niet helemaal netjes is gegaan is wel duidelijk (ik zie wel enige parallelen met de woekerpolissen waarin ook niet alles heel transparant was). Ik ken de Kifid procedures vanuit eigen ervaring, maar dat kost veel tijd en het aantal succes verhalen is niet zo heel groot (ja ik had succes in een andere casus, maar is in beroep weer teruggedraaid).Dennisdn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:07:
[...]
Ze deelden contracten uit maar je hebt altijd de keus gehad ze te tekenen of niet. Dus wat mij betreft wordt het nu super netjes opgelost. Maar ik heb niet het idee dat de bank mij benadeeld heeft, ik heb het contract weloverwogen ondertekend.
[ Voor 42% gewijzigd door htca op 21-06-2023 15:48 ]