Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:31
pennywiser schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Dat weet ik, echter bij BKR staat een Roodstand gewoon geregistreerd als DLK. Dus ook als je nooit rood staat maar dit wel als mogelijkheid hebt op je rekening. Er is wettelijk/juridisch geen onderscheid, alleen verschil in commerciële rente die je betaalt.

Gelukkig heb ik het lang geleden al afgeschaft.
ja dat klopt, maar BKR staat hier helemaal buiten.... Het gaat voor de compensatie om teveel betaalde geld over leningen met een variabele rente.
Dennisdn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Ze deelden contracten uit maar je hebt altijd de keus gehad ze te tekenen of niet. Dus wat mij betreft wordt het nu super netjes opgelost. Maar ik heb niet het idee dat de bank mij benadeeld heeft, ik heb het contract weloverwogen ondertekend.
Eens, ik heb ook de diverse contracten weloverwogen getekend. "Winst" maken was natuurlijk wel de drijfveer, op zich niet verkeerd. Maar dat het niet helemaal netjes is gegaan is wel duidelijk (ik zie wel enige parallelen met de woekerpolissen waarin ook niet alles heel transparant was). Ik ken de Kifid procedures vanuit eigen ervaring, maar dat kost veel tijd en het aantal succes verhalen is niet zo heel groot (ja ik had succes in een andere casus, maar is in beroep weer teruggedraaid).

[ Voor 42% gewijzigd door htca op 21-06-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
htca schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:44:
[...]

ja dat klopt, maar BKR staat hier helemaal buiten.... Het gaat voor de compensatie om teveel betaalde geld over leningen met een variabele rente.
Het was inderdaad offtopic, reagerende op jouw eigen opmerking dat het twee verschillende producten zijn. Juridisch is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Het gaat niet over een keus en contract tekenen : die keus heb ik gemaakt: het gaat om te hoge rente berekenen bij heel veel mensen en dat ze die iedere mnd afschreven: nu ze mensen terug moeten betalen zijn ze gegevens kwijt van 2001 . Ja tuurlijk vind ik dat gotspe: ook dat er eerst zaken vanuit kifid moesten komen voor de banken overstag gingen om terug te compenseren. Dat veroorzaakt bij mij wantrouwen hierbij dat mensen ook nog eens onjuiste bedragen terug krijgen: kortom nu moeten de banken wel compenseren maar eerlijk daar was wel heel wat voor nodig. Dus ik vind dat niet netjes en wel de medewerkers van een bank die doen gewoon hun werk uit opdracht van die neem ik niets kwalijk maar de top sorry die vertrouw ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
Versje 1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:02:
Het gaat niet over een keus en contract tekenen : die keus heb ik gemaakt: het gaat om te hoge rente berekenen bij heel veel mensen en dat ze die iedere mnd afschreven
Jij hebt niet bewust het contract met hoge rente óf een contract met variabele rente getekend? Heb je het onbewust gedaan? Ben je gedwongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Nee ik nogmaals ben niet gedwongen, maar het werd wel mooi voorgekauwd toen in 2001 van oh met u inkomen kunt u ….. makkelijk tot limid ….. rood staan opnemen advies om lening te nemen wat ik eerst wilde is niet verstrekt gezien ze met deze oplossing kwamen en ja was er blij mee toen beetje al kip zonder kop en weinig verstand van financieel rente en kosten daarvan,Maar nogmaals het gaat hier niet om een eigen keuze. het gaat om feit dat er teveel rente door burgers betaald is en berekend is door de banken . En er eerst allerlei rechtszaken moesten volgen alvorens banken overgingen tot compenseren . Dat vind ik jammer men had ook de burger zelf kunnen informeren maar pas toen de Consumentenbond in actie en stichting geld belang in actie kwamen kwamen de banken pas in actie en dat vind ik jammer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Dennisdn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Ze deelden contracten uit maar je hebt altijd de keus gehad ze te tekenen of niet. Dus wat mij betreft wordt het nu super netjes opgelost. Maar ik heb niet het idee dat de bank mij benadeeld heeft, ik heb het contract weloverwogen ondertekend.
Ik vind niet dat ik als 18-jarige een weloverwogen keus heb kunnen maken met meteen 2,5k rood en een jaar later 5k om maar wat te noemen. Die financiële zelfredzaamheid had ik toen echt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sugarcoated schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:04:
[...]

Ik vind niet dat ik als 18-jarige een weloverwogen keus heb kunnen maken met meteen 2,5k rood en een jaar later 5k om maar wat te noemen. Die financiële zelfredzaamheid had ik toen echt nog niet.
En toch zijn dat soort rekeningen niet standaard aangeboden. Dat heb je toch echt zelf moeten regelen / akkoord mee gaan.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Vroeger werd je doodgegooid met reclames om geld te lenen, ging allemaal met maar twee klikken. Ik snap wel dat als je snel een uitgave moest doen je hier snel naar verleid zou worden.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 11:59
En bij ing word het weer met 1.5 jaar uitgesteld als je moet betalen zijn ze er snel bij maar als je geld terug krijgt schuiven ze het op de lange baan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
vrossi46 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 05:40:
En bij ing word het weer met 1.5 jaar uitgesteld als je moet betalen zijn ze er snel bij maar als je geld terug krijgt schuiven ze het op de lange baan,
Waar kan in die informatie terugvinden? Op de website van ING zie ik juist iets nieuws staan: “In september 2023 zijn we klaar met de doorlopende kredieten”.
https://www.ing.nl/partic...-rente/doorlopend-krediet
Bertus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:31:
[...]

En toch zijn dat soort rekeningen niet standaard aangeboden. Dat heb je toch echt zelf moeten regelen / akkoord mee gaan.
Nouja, ik ga er wel in mee dat het té makkelijk was. Toevallig heb ik dezelfde weg afgelegd en begon het met een studentenkrediet bij de Postbank van 2500 wat echt binnen een paar tellen geregeld was. Daarna een doorlopend krediet voor een eerste autotje. Doorlopend krediet kon je makkelijk elke maand weer terugstorten (ex rente) en zo bleef je makkelijk eindeloos op 0 aflossing staan. En met -15k op de kredietrekening zaten ze bij het aanvragen van de eerste hypotheek met 2 man van ING nog steeds voor mij: "Ach heer Dennis, neem er toch een tonnetje bij voor een mooie vloer of auto". Gelukkig niet gedaan. Alle buren die dat wél deden konden bij de eerste kredietcrisis vlak daarna hun huis laten veilen.

Maar... dat neem ik vooral mijzelf kwalijk. Heb alles bewust getekend en elke dag in mijn achterhoofd gehad "rente betalen is niet slim". Ik neem het de overheid kwalijk die het toestond. Maar niet de bank, die opereert slechts zijn commerciele taken binnen de regels.

[ Voor 58% gewijzigd door Dennisdn op 29-06-2023 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz7ATcNi3Vgdr51RxpibyQIjlTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3HZUexna0aV6dl4tKPk9szH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WKZ
  • Laatst online: 21-02 18:36

WKZ

Aangepast bericht.. Het is erg vervelend dat ING steeds maar die datum uitstelt voor oud-klanten. Wat kun je er tegen doen? Voor alle anderen die zich dit afvragen, wachten maar blijven opletten. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen en blijf met dezelfde vragen zitten terwijl ik heel goed weet dat ik teveel rente heb betaald en dat kan bewijzen zelfs al zijn de verjaringstermijnen verstreken. Het geeft mij het gevoel alsof ze met elk jaar uitstel minder hoeven te betalen of manieren zoeken om dit helemaal niet meer te doen. ING mag dat ook gerust zeggen, niet de boel omdraaien en zeggen dat ze wat meer tijd nodig hebben omdat het bij oud-klanten wat ingewikkelder is. Nee, zelfs als ik zwart op wit kan bewijzen, op papier, (en zelfs niet ergens ingewikkeld) moet ik alsnog wachten.
Mijn eigen advies aan wie er wat aan kan hebben, blijf het in de gaten houden en zie het als een cadeautje als er nog wat komt. Uiteindelijk is het een vechten tegen een grote financiële leeuw, het is tenslotte ING en die win je niet makkelijk, tenzij je heel veel geduld, kennis, tijd maar vooral zin hebt om je hier druk over te maken. En ja ik begrijp dat je jezelf zeker niet te kort moet doen, kortom:
Its not just a game, its a waitING game…

[ Voor 81% gewijzigd door WKZ op 29-06-2023 14:27 . Reden: Minder emotie meer “advies” en kennis delen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:19
WKZ schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:21:
Aangepast bericht.. Het is erg vervelend dat ING steeds maar die datum uitstelt voor oud-klanten. Wat kun je er tegen doen? Voor alle anderen die zich dit afvragen, wachten maar blijven opletten. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen en blijf met dezelfde vragen zitten terwijl ik heel goed weet dat ik teveel rente heb betaald en dat kan bewijzen zelfs al zijn de verjaringstermijnen verstreken. Het geeft mij het gevoel alsof ze met elk jaar uitstel minder hoeven te betalen of manieren zoeken om dit helemaal niet meer te doen. ING mag dat ook gerust zeggen, niet de boel omdraaien en zeggen dat ze wat meer tijd nodig hebben omdat het bij oud-klanten wat ingewikkelder is. Nee, zelfs als ik zwart op wit kan bewijzen, op papier, (en zelfs niet ergens ingewikkeld) moet ik alsnog wachten.
Mijn eigen advies aan wie er wat aan kan hebben, blijf het in de gaten houden en zie het als een cadeautje als er nog wat komt. Uiteindelijk is het een vechten tegen een grote financiële leeuw, het is tenslotte ING en die win je niet makkelijk, tenzij je heel veel geduld, kennis, tijd maar vooral zin hebt om je hier druk over te maken. En ja ik begrijp dat je jezelf zeker niet te kort moet doen, kortom:
Its not just a game, its a waitING game…
Bijna tijd voor een gezamenlijke klacht voor tijd rekken. Maak maar meer resources vrij om je eigen fouten richting de consument te herstellen. Desnoods afdwingen via de rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrossi46
mv_ak schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 06:20:
[...]

Bijna tijd voor een gezamenlijke klacht voor tijd rekken. Maak maar meer resources vrij om je eigen fouten richting de consument te herstellen. Desnoods afdwingen via de rechter.
Idd want meer dan 2 jaar nodig hebben is toch te gek voor woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Bertus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:31:
[...]

Ik ging naar de plaatselijke ABN vestiging om mijn jongerenrekening om te zetten naar studentenrekening. Dat is mij gewoon zo aangeboden hoor. Enige vereiste was dat m’n stufi op die rekening gestort werd. De creditcard kreeg ik er ook zo bij, en dat zonder salaris en stufi van rond de 6 tientjes in de maand.

Veel 18 jarigen kunnen dat echt niet overzien, en bovendien super onverantwoord van de bank om met een inkomen van 60 euro een creditcard van ik geloof 1000 euro en een roodstand van 2,5k te accorderen.
Om die roodstand vervolgens naar 5k op te schroeven hoefde ik alleen een propedeuse te overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Go ing /abn is ook heel traag vind ik, ik wacht al 2 jaar , verschillende telefoontjes gepleegd en continu standaard antwoorden. En ja ik vanaf 2001 al klant met limid plus dus zal wel op de stapel achteraan zitten. Zit niets anders op dan wachten. Maar ing maakt het lees ik nog bonter. Maar goed die hebben veel personeel met ontslagpremie de deur uitgezwaaid en denkelijk het personeel niet de klus tijdig op te kunnen lossen. Snap dat jullie er geen boodschap aan hebben nu met zo n bericht . Misschien de Consumentenbond erop zetten dat die door openbaarheid wat meer druk op de ketel kunnen plaatsen Leuke is dat ze de vertraging op liepen doordat ze rente op rente moesten betalen. Denk hadden de slimmeriken bij de bank dat al niet voor kunnen calculeren maar goed daar hebben de wachtende nu niets aan. Teveel rente betalen op tijd terug krijgen jaren moeten wachten tot je aan bod bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtiman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04 22:01
ABNA/PLP, ben bang dat mijn dossier ook onder op de stapel ligt. Nog steeds niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Mijn geld is binnen! Benieuwd wanneer de brief voor het andere krediet komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
themeparktommy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:00:
Mijn geld is binnen! Benieuwd wanneer de brief voor het andere krediet komt
Hier ook benieuwd, ruim 6 weken geleden de boel op de post gedaan voor een DLK, maar nog niets ontvangen. Daarna blijft/bleef het ook oorverdovend stil rondom een roodstand op de rekening, geen idee wanneer ABN daar wat over laat horen.

Idem rondom de Rabo, daar in een verleden een HuisVoordeel krediet gehad, dat zou uiterlijk juli 2023 behandeld gaan worden maar het blijft verdacht stil. Kan me niet voorstellen dat dat onder de drempel blijft, want het was een aanzienlijk bedrag en heeft ruim 10 jaar gelopen.

We wachten het wederom maar weer af, bellen/mailen heeft geen enkele zin, men kan je niet meer informatie geven, en als ik het hier zo lees krijgt niemand die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Klopt het is afwachten, maar vind inderdaad raar dat ze de oudste contracten pas als laatste gaan behandelen. En nu komt de vakantie periode ook nog eens dus zal er denkelijk nog meer ….. langer wachten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem61
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik ga inmiddels uit van oktober/november voor mijn PLP compensatie. Deze zomer wordt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Wachten wachten eerst was het volgens abn de limid plus in eerste kwartaal en 2e kwartaal de studenten limid, dan de krediet hypotheken. Nu schorten ze het weer op mede ieder dossier uniek is en tijd kost . En de lastige dossiers sluiten achter op de stapel pfff en liggen te wachten tot ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Hier een paar dagen geleden het voorstel van de ABN ontvangen. was deze kwestie om eerlijk te zijn alweer vergeten. 300,- extra met de verjaardag van de kleine over 2 weken met een lange lijst aan legosets op zijn verlanglijstje combineert geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
Ing heeft weer nieuwe update, vanaf september kan iedereen zijn bedrag inzien, staat nog niet bij wanneer je het kan verwachten maar dan weet je wel hoeveel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Vreemd dat ing op kan geven wat je bedrag straks gaat worden: en als ze het al lijken te weten waarom moet ieder dan wachten tot ie aan de beurt is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
Versje 1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:16:
Vreemd dat ing op kan geven wat je bedrag straks gaat worden: en als ze het al lijken te weten waarom moet ieder dan wachten tot ie aan de beurt is??
Goeie vraag, dat snap ik ook niet je weet dus precies hoeveel
Het bedrag is de berekening is afgerond. En dan word het echt wachten tot ze weer contact opnemen. Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Geld van ABN AMRO is ook binnen na precies 1 maand. Iets langer dan de 5 werkdagen van Nationale Nederlanden (Ohra en Delta Lloyd)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Wel fijn voor je dat jij het geld binnen hebt : had jij ook vanaf 2001 limid plus of een ander soort krediet of roodstand. Las dat ze eerst die vanaf 2008 gingen afronden en vanaf daar terug gaan in jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Gek van ing dat ze dit doen en al berekenen wie wat krijg ik zou het maar goed in de gaten houden, maar anderzijds fijn dat je ongeveer te weten komt wat het bedrag ongeveer gaat zijn. Bij Abn is het geheel niet transparant. Bij hen is überhaupt afwachten of je bij de compensatie ontvangers zit. Bij bellen geven ze aan dat niet te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 05-09 23:31
willem61 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:33:
Ik ga inmiddels uit van oktober/november voor mijn PLP compensatie. Deze zomer wordt het niet meer
Er zit toch nog wel wat beweging in: vorige week mijn compensatie aanbod voor de Privé Limiet Plus ontvangen in de app. = de naam voor kort rood staan bij ABNAMRO) Dus ondanks dat er op plaatsen beweerd wordt dat deze allemaal al gepasseerd zijn: dit is niet het geval. Compensatie voorstellen hiervoor hem je dus niet gemist, maar ze zijn dus gewoon nog niet verstuurd.

Na een akkoord volgt de uitbetaling na een ruimte maand.

Let er wel op dat dit met finale kwijting is: de bank weet dat er vermoedelijk wel meer uit te halen is als je gaat procederen en koopt dit af door je via een makkelijke weg een mindere compensatie te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Hier inmiddels een bericht van de Rabo over roodstand op betaalrekening van jaren geleden. Op de cent af exact hetzelfde voorstel als een ABN DLK. Je zou haast denken dat het afgesproken werk is.

Nog 2 te gaan, 1 van de ABN en 1 van de Rabo. We waren vroeger niet zo van het sparen O-) inmiddels weten we wel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 00:36
Hier gisteren ook een voorstel van de ABNAmro ontvangen.

Wist niet dat dit speelde en ze bieden me bijna € 300.

Weet niet of het verstandig is om te gaan procederen. Hoe lang gaat dat dan duren en hoeveel zou het me globaal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:44
Heb zelf nog 0 bericht gehad van ING.
Maar zo te zien hebben ze de tijd t/m 2024.

Of heb ik het mis en val ik er niet onder?

Heb ING roodstaan al heel lang aan staan.
Creditcard heb ik ook maar zonder gespreid betalen. ( deze zal er dan vermoedelijk ook niet onder vallen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:11
Wat vinden jullie?

Destijds werkte ik bij 1 van de banken en kreeg ik personeelsvoordeel op leningen (kon toen nog, nu is dit not-done) dit was 1/3 van het klantentarief aan voordeel. Maar nu krijg ik de berekening en het 1/3 wat ik destijds aan voordeel heb gehad strepen ze weg tegen de eigenlijke rente. Zit nu met een dilemma. Want de ontvangen korting van destijds is een sigaar uit eigen doos geweest. Zouden jullie hier iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Versje 1 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:01:
Wel fijn voor je dat jij het geld binnen hebt : had jij ook vanaf 2001 limid plus of een ander soort krediet of roodstand. Las dat ze eerst die vanaf 2008 gingen afronden en vanaf daar terug gaan in jaren
Ik had idd ook een rekening van voor 2008. Deze betaling betrof een rekening na 2008. Die van delta lloyden ohra, (via nationale nederlanden) was ook van na 2008. Die betaling was er na 5 werkdagen na het invullen van de gegevens op de site.

Waar je op moet letten is of hun berekening goedgekeurd is door de consumentenbond. Dat is volgens mij het geval bij de berekeningen van abn en nn.

[ Voor 11% gewijzigd door Zuluman op 18-07-2023 07:16 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo J
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Hier iemand met een al langer bestaande doorlopend krediet bij de rabobank (krediet meerdere malen verhoogd) en in het verleden roodstand op betaalrekening. Gezien ik nog steeds niets gehoord heb, zelf maar even gebeld met de Rabobank. Berekeningen zijn nog niet gedaan dus hopelijk voor het einde dit jaar bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waanders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 17:48
Ivo J schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:41:
Hier iemand met een al langer bestaande doorlopend krediet bij de rabobank (krediet meerdere malen verhoogd) en in het verleden roodstand op betaalrekening. Gezien ik nog steeds niets gehoord heb, zelf maar even gebeld met de Rabobank. Berekeningen zijn nog niet gedaan dus hopelijk voor het einde dit jaar bericht.
Ah kijk.. ik zit met een gelijksoortige situatie, dus ben ook erg benieuwd,. Ik hoor inderdaad ook al heel erg lang niks van de Rabobank maar dit verklaart het e.e.a. thx voor delen van je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik kom erachter dat mijn vroegere krediet bij de Nederlandse Voorschotbank lag. Onderdeel van Credit Agricole. Ik zou mij moeten melden bij mijnrentevergoeding.nl maar die site bestaat niet.

Ik denk dat ik pech heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcchris
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10-2024
Weet iemand hoe dit allemaal belasting technisch geregeld is?

Moet je over het bedrag dat je krijgt belasting betalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
Dennisdn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:54:
[...]

https://www.mijnrentevergoeding.nl/

Maar (helaas) alleen voor klanten van de Interbank, ribank, De Nederlandse voorschotbank en Intermediare Voorschotbank.

[...]
Deze site is helaas uit de lucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Hier viel vandaag een compensatie van de ABN op de mat, voor roodstand op een betaalrekening van heel lang geleden. In 2-voud nog wel, beide enveloppen exact hetzelfde contract en compensatie periode. Roodstand was vrij laag, compensatie ook. Maar toch weer "gratis" geld. Nog 1 roodstand van de Rabo en dan hebben we ze allemaal gehad. Betalingen duren wel vrij lang, de 1e van ABN is bijna 2 maanden geleden verstuurd en er is nog niks betaald. Ook geen bevestiging van ontvangst, niets. We wachten maar weer rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
gcchris schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:41:
Weet iemand hoe dit allemaal belasting technisch geregeld is?

Moet je over het bedrag dat je krijgt belasting betalen of niet?
In principe niet, tenzij je belastingvoordeel had door de rente betaling moet je dat denk ik formeel terugbetalen. Maar ik ken geen voorbeelden daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paleda
In mijn aanbod staat, heel algemeen:

Wij zijn verplicht gegevens aan de belastingdienst door te geven. Het kan zijn dat u belasting moet betalen over de compensatie. Dit hangt af van u persoonlijke situatie.

In mijn geval niet iig

[ Voor 8% gewijzigd door Paleda op 20-07-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versje 1
Denk dat de belasting dat alleen doet als je schuld aftrekbaar was : althans dat denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo J
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
waanders schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:43:
[...]

Ah kijk.. ik zit met een gelijksoortige situatie, dus ben ook erg benieuwd,. Ik hoor inderdaad ook al heel erg lang niks van de Rabobank maar dit verklaart het e.e.a. thx voor delen van je info
Wil je laten weten als je iets hebt gehoord? Ik zal het hier ook posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waanders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 17:48
Ivo J schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:31:
[...]

Wil je laten weten als je iets hebt gehoord? Ik zal het hier ook posten.
Uiteraard.. Ik weet dat we er zowat niks uit kunnen opmaken, er is geen duidelijke planning, maar op zijn minst is het prettig om de voortgang bij anderen te zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik lees al een tijdje mee. Wacht ook nog steeds op bericht. Zojuist (weer) gebeld met ABN. PLP hebben ze berekend en geen compensatie. Flexibel krediet zijn ze nog aan het berekenen en verwachting is voor het eind van het jaar.

We zijn oud klant, alles is in 2019 afgelost. Begin toch wel steeds benieuwder te worden. Was een aanzienlijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08 12:33
ABN AMRO Heeft er iets op gevonden om de compensatie voor hun al te compenseren.
Rente op flexibel hypotheek krediet gaat omhoog van 4,7 naar 6,6 % met ingang van 1 augustus in mijn geval.

Aanpassen aan marktwerking noemen ze dat, op mijn vraag of ze dat de afgelopen 10 jaar ook gedaan hebben geen antwoord.
Op de vraag wanneer bericht over mogelijke compensatie als antwoord bel eind dit jaar of medio volgend jaar nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 05-09 23:31
Nou Ing ook. Ze veranderen de berekening van rente op roodstaan in 2 stappen en gaan de wettelijke maximum rente gebruiken als nieuwe rentevoet met ietsje korting. Alles zo terugverdiend.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbdenhaag
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-08-2024
ok
ik heb tussen 01-05 2004 en 01-0 2020 €16.773.26 aan rente betaald
ik moest betalen €16.181.29
renteverschil 591,97
opslag 5% €29,60

totaal compensatie persoonlijk aanbod is €621,57

ik had een flexibel crediet bij fortisbank naderhand de abn amro.

dit aanbod gekregen op 18 mei 2023

er staat dat ik een meer gedetailleerde berekening kan krijgen en die ga ik ook vragen.

ik geloof er geen reet van wat hierboven allemaal staat...ik wil opheldering hebben :(

ook staat er dat ze vanaf 2001 t/m 2011 hebben gewerkt met aannames...ja dat zal ff lekker zijn.

ik neem aan dat dit bedrag een stuk hoger mag maarja dat is maar een aanname.

[ Voor 15% gewijzigd door mbdenhaag op 30-07-2023 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtiman
mbdenhaag schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:47:
ik geloof er geen reet van wat hierboven allemaal staat...ik wil opheldering hebben :(
Dat snap ik. Heb zelf nog niks gehoord maar ik vertrouw het bij voorbaat al niet.

Als je zelf nog stukken van je contract hebt zou je eens contact kunnen opnemen met Rob Goedhart van stichting geldbelangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem61
Ik heb mijn aanbod gehad 1110 euro compensatie, en direct geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem61
Ben er klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolala
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik lees dat veel reacties gaan over ontbrekende stukken over b.v. een DK. Ik heb deze in maart 2023 middels een standaardbrief opgevraagd bij de ABN en kreeg deze binnen 2 weken per post toegestuurd incl. kopie van de originele overeenkomst van het DK, rentes per periode etc. Nu is het wachten op reactie van de ABN. Tevens bij Geldbelangen een Toolkit aangeschaft (€ 15,=) waarmee je een indicatieve berekening kunt maken van de compensatie. Benieuwd waarmee de ABN komt en wanneer want communicatie over wanneer e.e.a. is afgerond blijft vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 18:52
Na mijn dk nu ook mijn compensatie plp binnen. €700 tegenover dk €4000. Beiden €5000 geleend. Best wel een verschil. Hah ,op de plp kwam mijn loon binnen. Dus daardoor zal het wel komen.

En idd ze hebben bij mij ook met aannames gewerkt. In 2001 afgesloten. Ik heb de aanbod geaccepteerd. Als ik een procedure ga starten weet ik wel zeker dat ik niet meer zal krijgen. Immers niemand heeft de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Nou, na vandaag de ABN gebeld te hebben, word ik niet heel blij van de gang van zaken daar. Ik belde om de status van 2 dossiers op te vragen, bleek dat ze van beide dossiers onze retourzending niet hadden ontvangen! De medewerker gaf aan dat de verwerkingstijd op ruim 4 weken lag, maar dat 2 maanden wel erg lang was. Ik moest maar een kopie maken van de “te bewaren” stukken en ze opnieuw toesturen.

Zojuist nogmaals de pakketten opgestuurd, 4 weken verwerkingstijd, 6 tot 8 weken tot uitbetaling. Mag blij zijn als het een kerstbonus wordt zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno19
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb sinds 1998 een doorlopend flexibel krediet bij ABN Amro gehad, tot 2017. Ook een PLP, met 2000 euro roodstand. Nog niets vernomen, en gebeld met de bank. Die vertelde mij dat het allemaal langer duurt dan gepland, en dat ze inschatten tot het tweede kwartaal volgend jaar bezig zullen zijn met compenseren. Wel konden ze zien dat er nog geen berekening voor mij gemaakt was, dus sta wel op de lijst. Ook vertelde de klantenservice dat als ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding, ik helemaal geen bericht krijg van de bank. En werd mij geadviseerd om aan het einde van het jaar nog eens te bellen als ik nog geen bericht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

menno19 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:52:
Ik heb sinds 1998 een doorlopend flexibel krediet bij ABN Amro gehad, tot 2017. Ook een PLP, met 2000 euro roodstand. Nog niets vernomen, en gebeld met de bank. Die vertelde mij dat het allemaal langer duurt dan gepland, en dat ze inschatten tot het tweede kwartaal volgend jaar bezig zullen zijn met compenseren. Wel konden ze zien dat er nog geen berekening voor mij gemaakt was, dus sta wel op de lijst. Ook vertelde de klantenservice dat als ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding, ik helemaal geen bericht krijg van de bank. En werd mij geadviseerd om aan het einde van het jaar nog eens te bellen als ik nog geen bericht had.
Raar, bij mij zeiden ze nog dat je sowieso bericht zou krijgen als je je had ingeschreven. Misschien toch ook maar eens bellen.
Ik heb de compensatie van mijn doorlopende krediet al binnen, maar ik wacht nog op het voorstel voor mijn Privé limiet Plus

[ Voor 6% gewijzigd door themeparktommy op 08-08-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno19
  • Laatst online: 27-06-2024
Dan ben jij gelukkig al op de helft. Zou je willen delen hoelang en wanneer de lening liep, en wat het vergoedingspercentage tov de rente was? Ik ben wel benieuwd, want ik zie hier op de site zeer uitenlopende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

menno19 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:42:
Dan ben jij gelukkig al op de helft. Zou je willen delen hoelang en wanneer de lening liep, en wat het vergoedingspercentage tov de rente was? Ik ben wel benieuwd, want ik zie hier op de site zeer uitenlopende resultaten.
Uit mijn hoofd liep de lening van ongeveer 2009 tot half 2016. En ik kreeg ongeveer 7% van het totaalbedrag terug. Ik heb niet echt om uitgebreidere berekeningen gevraagd, maar zal de brief er nog eens bijpakken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnybat
  • Laatst online: 24-02-2024
Nou ben ook benieuwd
mijn lening is bijna afbetaald en kreeg aan aanbod, dit had ik geaccepteerd alleen zit er een maar aan
ik heb de lening samen met me ex gemaakt dus moesten samen alles invullen maar dat is helaas niet mogelijk want we zijn reeds 16 jaar uit elkaar, dus ik had gebeld en volgens de dame kwam ik niet in aanmerking omdat we samen de lening hadden afgesloten.
nou werd ik 2 maanden daarna gebeld door een van de medewerkers van abn en die vertelde dat ze geen informatie nodig hadden van me ex omdat de openstaande bedrag werd verrekend
nou weer twee maanden verder maar nog steeds niks vernomen, we gaan het meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooro
  • Laatst online: 14-05 17:18
Zouden Wehkamp, Neckerman enz. ook hier aan mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtiman
Hooro schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:11:
Zouden Wehkamp, Neckerman enz. ook hier aan mee gaan doen?
Daar zou ik niet vanuit gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrossi46
Valt me op dat het hier heel stil is alsof er niemand meer bericht heeft gekregen iig vanaf september is er meer nieuws maar voor die tijd is het blijkbaar niets meer dan wachten.. en dan in september start de wachttijd vanaf tot april 2024 😂

• kk1973
  • Laatst online: 08-06-2024
Net 2 compensatie voorstellen gehad mbt privelimiet plus. Zat 2 weken tussen. Op de lopende kreeg ik 50% van de betaalde rente terug (maandelijke roodstand 2000). Van de andere 10%. Nu nog in afwachting van een oude DK die destijds op ons verzoek is omgezet naar een Service lening. Daar nooit voordeel van gehad en betaalden ons scheel, vaak verzocht om te zetten naar een persoonlijke lening. Geen enkele medewerking gekregen van de bank om sneller te kunnen aflossen. Tot de uitspraak van de Kifid (bleek later) toen benaderden ze ons zelf. Echt triest. Ben benieuwd, we hebben in al die jaren nauwelijks kunnen afbetalen omdat bijna alles aan rente werd betaald. Uiteraard kost geld lenen geld, maar we hebben omgerekend inmiddels 2 keer zo veel betaald als het geleende bedrag en nog geen 40% afgelost. Nu het is omgezet naar een PL zit er gelukkig schot in.
Benieuwd wat het voorstel gaat zijn, zou mooi zijn als we het hele zaakje zo kunnen aflossen. Dan gaat voortaan ons geld gewoon onder het matrasje 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
vrossi46 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:49:
Valt me op dat het hier heel stil is alsof er niemand meer bericht heeft gekregen iig vanaf september is er meer nieuws maar voor die tijd is het blijkbaar niets meer dan wachten.. en dan in september start de wachttijd vanaf tot april 2024 😂
Het is sws veel wachten in dit geval... je hebt weinig andere keus. Op zich ook niet zo heel erg; je krijgt waar je recht op hebt. Er zijn rekenregels overeengekomen, tenzij je ander bewijs hebt, lijkt dat redelijk (tenminste in mijn geval).
Wat ik mezelf nogal aanreken is dat ik niet "wakkerder" ben geweest toen ik de producten had. Maar ja, achteraf is het mooi wonen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik las hier ergens dat wanneer je geen compensatie kreeg van ABN Amro, je geen bericht zou krijgen. Dat klopt alleen als je nog klant bent van ABN Amro. Oud-klanten die zich actief hebben aangemeld die krijgen ALTIJD bericht, of je nu wel of geen compensatie krijgt.
Ze verwachten/ streven ernaar om voor het einde van het jaar alle Privelimiet Plus kredieten verwerkt te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinxperlook
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik had mij ooit aangemeld bij ABN als oud-klant in de tijd dat je je nog via de website kon aanmelden. Tot heden had ik nog niets vernomen van de ABN, echter gezien alle berichten op dit forum had ik ook geen hoge verwachtingen ;-). Nu zag ik alleen op de website dat je je nu alleen nog telefonisch kon aanmelden als oud-klant.. Voor de zekerheid had ik toch maar even gebeld, bleek mijn registratie niet bekend te zijn. Dus telefonisch alsnog alles doorgenomen en nu wachten op bericht. Wellicht een tip voor anderen om toch even te bellen of de registratie goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ondertussen de betaling van Rabobank eind juli ontvangen (compensatie voor de betalingrekening met roodstand).

Daarnaast ook de reactie gekregen op mijn vragen over de verschillen van de gehanteerde aannames en de bedragen van de papieren afschriften die ik nog had. 38 maandelijkse papieren afschriften over een periode van 13 jaar (1 klopte, een paar was de aanname hoger dan de afschrift, de rest was de aanname lager dan de afschrift (vaak is de aanname 0). .

Reactie van Rabobank (samengevat). Er zijn aannames gemaakt omdat niet alle informatie beschikbaar is met name het begin van de contract. Ook de startdatum contract en de rente op die datum zijn aannames. Over het kredietgebruik is een gemiddelde gebruikt van een bepaalde periode tot einde looptijd.
Daarbij het verzoek voor de afschriften en contracten als die nog beschikbaar zijn voor een nieuwe berekening.

Ga ik dit verder uitzoeken en opvolgen voor mogelijk een minimaal extra bedrag? (projectie met beschikbare data naar de overige maanden is maximaal 150 euro).

Denk dat ik tenminste wat betreft de betaalrekening met roodstand hierbij ga laten. De kosten wegen niet op tegen de baten (tenzij het een principe kwestie wordt).

Rabobank heeft ook de specificatie van de doorlopend krediet doorgestuurd. Hiervoor ga ik hetzelfde riedeltje langs.

Daarnaast gaat Rabobank de Rabocard met Gespreid betalen opnieuw bekijken vanwege de aangeleverde documentatie.

• Sunnybat
  • Laatst online: 24-02-2024
Na het bericht van de beste heer die mede deelde dat ik ze geen informatie nodig hebben van me ex toch volgende week eens bellen voor de stand van zaken, reeds 4 maanden voorbij en nog geen bericht gehad van de compensatie goedkeuring

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:48
Wat moet je doen als je via de Rabo mobiel identificeren app jouw code hebt ingevuld en alle verificatie stappen hebt doorlopen? Wachten op een nieuwe brief?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:57
kk1973 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:47:
Net 2 compensatie voorstellen gehad mbt privelimiet plus. Zat 2 weken tussen. Op de lopende kreeg ik 50% van de betaalde rente terug (maandelijke roodstand 2000). Van de andere 10%. Nu nog in afwachting van een oude DK die destijds op ons verzoek is omgezet naar een Service lening. Daar nooit voordeel van gehad en betaalden ons scheel, vaak verzocht om te zetten naar een persoonlijke lening. Geen enkele medewerking gekregen van de bank om sneller te kunnen aflossen. Tot de uitspraak van de Kifid (bleek later) toen benaderden ze ons zelf. Echt triest. Ben benieuwd, we hebben in al die jaren nauwelijks kunnen afbetalen omdat bijna alles aan rente werd betaald. Uiteraard kost geld lenen geld, maar we hebben omgerekend inmiddels 2 keer zo veel betaald als het geleende bedrag en nog geen 40% afgelost. Nu het is omgezet naar een PL zit er gelukkig schot in.
Benieuwd wat het voorstel gaat zijn, zou mooi zijn als we het hele zaakje zo kunnen aflossen. Dan gaat voortaan ons geld gewoon onder het matrasje 😉
Puur uit interesse. Je had een lening lopen, maar je mocht deze lening niet tussentijds extra aflossen? Of hoe moet ik dat zien? Om wat voor lening ging het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PyroPixi
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik twijvel of mijn berekening van de ABN welk klopt
Van 2013 tot op heden een rekening gehad PLP en reeds nog bezig met terugbetalen maat ik krijg amper 100 euro terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Misschien is het beter en handiger om de berekeningen zelf in Excel te zetten - zodat je kunt verifiëren of datgene waarmee men komt een beetje realistisch is. Iemand voorbeeld Excel sheets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kk1973
  • Laatst online: 08-06-2024
GioStyle schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:05:
[...]

Puur uit interesse. Je had een lening lopen, maar je mocht deze lening niet tussentijds extra aflossen? Of hoe moet ik dat zien? Om wat voor lening ging het hier?
We hadden een DK dat destijds is omgezet naar een servicelening. Ik heb in de jaren daarna pogingen gedaan dit omgezet te krijgen naar een PL zodat we sneller gingen aflossen, kreeg echter te horen dat dit niet kon omdat ons inkomen hier blijkbaar niet aan voldeed. Blijkbaar waren de regels destijds anders, ook omdat mijn partner toendertijd minder was gaan werken.
Wat ik achteraf raar vond is dat ze omstreeks de tijd dat eea met het Kifid ging spelen zelf met het voorstel kwamen om dit om te zetten naar een PL.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik heb vandaag even contact gehad met ABN AMRO van een krediet van voor 2001 wat liep tot eind 2003. Ik had nog een jaaroverzicht 2001 en 2003. 2002 zou gelijk zijn aan 2001. Totaal zou ik ca. € 5.500,- aan rente hebben betaald van 01-2001 tot aflossing eind 09-2003. Over ca. € 20.000,- krediet.

Als ik zo eea lees dan moet je CBS rente nemen minus een correctie van 0,91% Ik heb 9,5% jaarlijkse rente betaald en Dat had rond de 8,5% moeten liggen. Dat met de rente op rente zou ik ca. € 550-600,- terug krijgen. Helaas heb ik de maandafschriften niet meer. Ik bewaar aardig wat maar ergens in 2015 schat ik heb ik die weggegooid.

Het valt buiten de bewaartermijn voor de bank en dan moet ik met bewijs komen. Jaaroverzichten voldoen niet. Ik heb t idee dat ze zich er zo wel makkelijk vanaf maken. Zou mij niet verbazen als ze de gegevens wel hadden maar alsnog hebben vernietigd na of net voor de definitieve uitspraak.

Hier is een document wat ik vondt met de referentierente doorlopend consumptief krediet versie 13 januari 2020.

https://www.kifid.nl/wp-c...nrapportage-2019-005C.pdf

Zo kan je een grove berekening maken waar je eventueel recht op hebt. Ik heb t nog niet getoetst aan de bedragen die ik al heb gekregen. Ik ga de berekening van Ohra analyseren en kijken of ik daar een formule uit kan halen. Tot dusver ca. € 12.000,- teruggekregen aan te veel betaalde rente van Ohra, Deltalloys en ABN AMRO.

edit:
Ik heb even de uitgebreide tabel met berekeningen van mijn ohra krediet bekeken:
deze liep van oktober 2006 tot juli 2017. 40k continue rood.(uitbreiding woning) tot maart 2009 was de rente net iets onder de marktrente. na de kredietcrisis van 2008 begint dus in maart 2009 het renteverschil op te lopen van eerst 1% tot 4% in juli 2017. let op dat ze ook te weinig berekende rente ook meetellen.

Ik ben de schaamte voorbij als het gaat om mijn verleden met doorlopend krediet. Ik heb altijd alles kunnen betalen maar slim was het niet. Ik ben er uit en heb er van geleerd. Ik had zoveel verder kunnen zijn financieel gezien in te leven maar dat is de koe achteraf in de kont kijken.

Er is nooit iemand die mij geleerd heeft optimaal met geld om te gaan. Ik heb ook geen cent gehad van mijn ouders omdat die er simpelweg niet meer waren na mijn afstuderen. Wij zijn heel erg open naar onze kids over onze struggle met geld nu ze ouder zijn zodat ze niet dezelfde fouten maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Zuluman op 29-08-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
Nog 2 dagen.. ing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zuluman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:13:
Het valt buiten de bewaartermijn voor de bank en dan moet ik met bewijs komen. Jaaroverzichten voldoen niet. Ik heb t idee dat ze zich er zo wel makkelijk vanaf maken. Zou mij niet verbazen als ze de gegevens wel hadden maar alsnog hebben vernietigd na of net voor de definitieve uitspraak.
Waarom zouden ze de data nog gehad moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Napo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:06:
[...]
Zuluman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:13:

"let op dat ze ook te weinig berekende rente ook meetellen"

Maar als ze zelf te weinig berekende rente in rekening brengen (wat een groot effect heeft op het uiteindelijke saldo vanwege rente-op-rente), dan moeten ze daar toch ook met bewijzen komen? Ik snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:57
mv_ak schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Maar als ze zelf te weinig berekende rente in rekening brengen (wat een groot effect heeft op het uiteindelijke saldo vanwege rente-op-rente), dan moeten ze daar toch ook met bewijzen komen? Ik snap het even niet.
Wanneer er geen gegevens beschikbaar zijn wordt er gewerkt met aannames. Samen met de gegevens die een bank wel heeft mogen ze een inschatting maken om je compensatie te berekenen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Het zal per bank verschillen. Maar toen ik in het voorjaar ING hierover aan de lijn had vertelde die heer mij: "Goed dat u belde om uw contractnummer door te geven. Want wij hebben álle informatie, alleen is die van voor een bepaalde datum geanonimiseerd. Met deze informatie kunnen we u weer aan het geanonimiseerde contract koppelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 06:30:
[...]

Het zal per bank verschillen. Maar toen ik in het voorjaar ING hierover aan de lijn had vertelde die heer mij: "Goed dat u belde om uw contractnummer door te geven. Want wij hebben álle informatie, alleen is die van voor een bepaalde datum geanonimiseerd. Met deze informatie kunnen we u weer aan het geanonimiseerde contract koppelen."
Als het weer gekoppeld kan worden is het niet geanonimiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Hier jarenlang een ING krediet gehad. Ik volg de uitspraak van KIFID en de acties van ING al sinds het begin.

De eerste uitspraak was dat eind 2022 iedereen zijn geld terug zou hebben. Ondertussen is de uitspraak dat we kunnen verwachten dat er eind 2024 contact met ons zal worden opgenomen...... Tegen die tijd hebben ze uiteraard helemaal geen informatie meer over onze lening want het verwijderen van de gegevens blijft gewoon door gaan.

Ik snap echt niet hoe dit soort bedrijven op deze manier simpelweg onder een uitspraak uit kunnen komen door de uitvoering te blijven traineren zodat ze de gegevens niet meer hebben. Moet de KIFID niet gewoon opnieuw ingrijpen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Napo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 06:43:
[...]

Als het weer gekoppeld kan worden is het niet geanonimiseerd.
Dat ligt eraan hoe je dat ziet. Alle herleidbare infomormatie is verwijderd, ik kan mij voorstellen dikke zwarte strepen in de administratie. Met mijn (toen nog) Postbank-afschrift had ik het bewijs dat het contractnummer bij mij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

[...]

In dit digitale tijdperk lijkt me dat heel makkelijk.
mv_ak schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Ik refereerde aan de uitgebreide berekening van NN van mijn ohra krediet. Per maand staat daar de berekende rente, de rente die het moest zijn en het verschil. In de eerste paar jaar was de berekende rente lager dan de daadwerkelijke rente. En dat rekenen ze gewoon door. Dat verschil was dermate laag dat t om soms niet meer dan een euro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Zuluman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

In dit digitale tijdperk lijkt me dat heel makkelijk.
Het punt is niet dat het makkelijk is, het punt is dat de organisatie de data niet oneindig lang mogen bewaren, In ieder geval niet in de vorm dat het herleidbaar is naar een persoon.
Dennisdn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:19:
[...]

Dat ligt eraan hoe je dat ziet. Alle herleidbare infomormatie is verwijderd, ik kan mij voorstellen dikke zwarte strepen in de administratie. Met mijn (toen nog) Postbank-afschrift had ik het bewijs dat het contractnummer bij mij hoort.
Met dat contactnummer is het alsnog herleidbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooro
  • Laatst online: 14-05 17:18
Vallen ING rood staan, ABN betaalkrediet en ICS VISA credit card ook onder deze regeling, ook als ik de laatste twee 3 jaar geleden van het roodstaan laten stopzetten?
misschien weet iemand dit hier,
en zou ik dat zelf moeten aanvragen?

Van NN voorheen Ohra een aanzienlijk bedrag terug gekregen, wel zelf actie ondernomen hierop.

alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Hooro schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:08:
Vallen ING rood staan, ABN betaalkrediet en ICS VISA credit card ook onder deze regeling, ook als ik de laatste twee 3 jaar geleden van het roodstaan laten stopzetten?
misschien weet iemand dit hier,
en zou ik dat zelf moeten aanvragen?

Van NN voorheen Ohra een aanzienlijk bedrag terug gekregen, wel zelf actie ondernomen hierop.

alvast bedankt.
ING geeft op hun site aan, dat roodstand en creditcard opgepakt gaan worden nadat de kredieten zijn afgehandeld. Het enige is, dat het tijdspad steeds opschuift, dus het kan nog een paar jaar duren voordat ze daarmee klaar zijn...

Zie ook hier:
https://www.ing.nl/partic...mpensatie-variabele-rente

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-08-2023 15:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Het blijft wel echt bizar hoe lang ze erover mogen doen. Raar dat er geen termijn aan gekoppeld is vanuit het Kifid. Want als het aan hen ligt zijn ze er in 2026 nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Napo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Het punt is niet dat het makkelijk is, het punt is dat de organisatie de data niet oneindig lang mogen bewaren, In ieder geval niet in de vorm dat het herleidbaar is naar een persoon.

[...]

Met dat contactnummer is het alsnog herleidbaar ;)
Ik heb t contractnummer en ze konder adhv dat nummer het wel terugvinden. Nu heb ik van 2001 en 2003 een jaaroverzicht maar ze gaven aan dat ze maandoverzichten nodig hebben. Nu lees ik dat dus niet nodig is en ze met aannames kunnen werken. Ik twijfel of ik nu er meer werk van maak. Jammer dat ik jaaroverzicht 2002 niet heb.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
themeparktommy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:52:
Het blijft wel echt bizar hoe lang ze erover mogen doen. Raar dat er geen termijn aan gekoppeld is vanuit het Kifid. Want als het aan hen ligt zijn ze er in 2026 nog mee bezig.
Even los van mogen, bizar dat ze het zo lang laten aanslepen. Enige incentive om dat niet te doen, is dat ze vanaf eind 2020 wel rente verschuldigd zijn over het uitstaande bedrag. Maar kennelijk is die niet hoog genoeg om vort te maken :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-03 23:03
Is er ook al iemand die een aanbod van Defam heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
In september was bedrag bekend, dus niet ing komt weer zijn eigen woorden niet na maar goed nog 29 dagen die kunnen er ook nog wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor ING geldt inderdaad dat het allemaal niet heel betrouwbaar is. Vandaag staat op de ING site dat in de loop van september 2023 de berekeningen klaar zijn en gisteren stond de tekst "in de loop" er nog niet bij. En gisteren stond er dat je mocht bellen om het te ontvangen bedrag wilt horen. Dus vandaag even gebeld maar zonde van mijn tijd. Ze willen niet de moeite nemen om even in een lijstje mijn contract op te zoeken en even vertellen wat voor bedrag daar staat. Maar goed, de wettelijke rente over mijn vordering op de ING loopt vanaf 1 februari 2020 dus die rente is hoger dan de schandalige 1% op je spaarrente. En roodstaan op je lopende rekening gaat naar 14%, dus dat is wel een schandalige woekerrente ten opzichte van die 1%. En dan denk je dat een rabobank als bank die eigendom is van de leden het beter doet maar dat valt dan ook tegen.....

Ro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrossi46
RoDrenthe schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:54:
Voor ING geldt inderdaad dat het allemaal niet heel betrouwbaar is. Vandaag staat op de ING site dat in de loop van september 2023 de berekeningen klaar zijn en gisteren stond de tekst "in de loop" er nog niet bij. En gisteren stond er dat je mocht bellen om het te ontvangen bedrag wilt horen. Dus vandaag even gebeld maar zonde van mijn tijd. Ze willen niet de moeite nemen om even in een lijstje mijn contract op te zoeken en even vertellen wat voor bedrag daar staat. Maar goed, de wettelijke rente over mijn vordering op de ING loopt vanaf 1 februari 2020 dus die rente is hoger dan de schandalige 1% op je spaarrente. En roodstaan op je lopende rekening gaat naar 14%, dus dat is wel een schandalige woekerrente ten opzichte van die 1%. En dan denk je dat een rabobank als bank die eigendom is van de leden het beter doet maar dat valt dan ook tegen.....
Hoe kunnen ze zo wispelturig zijn, maanden geleden gaven ze idd al aan september hebben we alles klaar. Dan kun je inloggen of bellen. is dat gewoon natte vinger werk, duurt zo al jaren wat doen die gasten de hele dag behalve verzinnen hoe ze weer de datum kunnen veranderen. In sep heb ik iig geen vertrouwen laat staan april 2024 wat een betrouwbaar bedrijf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Het zou ING sieren als ze gewoon uitleggen wáárop we wachten. Het zal best complex zijn, dat geloof ik. Simpelweg een query draaien uit alle verschillende softwarepakketten die ze in de jaren hebben gehad zal er niet in zitten. Misschien zit er wel een sporthal vol studenten allemaal papieren dossiers door te spitten met een exelbestandje op het scherm. Maar communiceer dat dan gewoon. Mensen vinden het niet erg om te wachten, als ze maar weten waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrossi46
Wachten is een ding maar elke keer dat uitstellen van uitstel komt afstel en dan kun je naar je compensatie fluiten dat lijkt mij het scenario dat zij gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defamvergoeding
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-03 23:03
@Paleda Hoi, heb je intussen al iets vernomen van Defam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kletskopje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-08 11:48
Hier van 1997 tot en met 2019 een doorlopend krediet van ABN gehad. De eerste keer kwamen ze met het bericht "voor december 2021 krijgt u bericht"
Dat werd daarna november 2022. Waarna het weer uiterlijk derde kwartaal 2023 werd. Daar zijn we nu zo'n beetje aanbeland, dus zal het volgende wel weer eind 2024 worden.

Zou je ze zelf voor de rechter kunnen dagen? Ik heb alle afschriften bewaard, dus belazeren kunnen ze me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtiman
"Op dit moment compenseren we klanten met een Flexibel Krediet en Privélimiet Plus. Dit loopt door tot later in het jaar."

Hier ook tot op heden niks.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste