Acties:
  • 0Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:50
Ik heb 20K aan rente betaald, voorgestelde vergoeding 2500 euro. De berekening die ik opgevraagd heb zijn ze gek genoeg al weken aan het maken. Ze zouden het toch niet kwijt zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtiman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:32
Op de website van Kifid heb ik pdf document gevonden betreft een onderzoek naar de referentierente op een doorlopend krediet. Zie link hier.

Echt absurd te lezen hoe veel rente iedereen hier heeft betaald. Dit gaat echt om duizenden euro's compensatie.

[Voor 61% gewijzigd door xtiman op 09-04-2023 21:01. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Lunaa7 schreef op zondag 9 april 2023 @ 01:03:
[...]

De 20 jaar terug wordt berekend vanaf de overeenkomst met de Consumentenbond (sept 2021), vandaar in elk geval vanaf 2001. Hoe lang de bank er na die overeenkomst vervolgens over doet om het af te handelen staat daar verder los van.
Dat is duidelijk maar wat als de voorstellen niet reëel zijn en je zelf of samen wilt procederen? In mijn geval moet ik de bank voor een deel compenseren voor het te weinig in rekening brengen van rente, wat dus ook de rente op rente verlaagd. Argument van de bank: u krijgt nog steeds geld terug dus u heeft geen punt.

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:35
Ik heb ook bericht gehad. Begin maart al maar ik had het niet door want het stond alleen in de app.
Ik heb 10.680 euro aan rente betaald en ik krijg 540 terug.
PLP gehad van ver voor 2001 tot 2016

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:51
Paleda schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:46:
Ik heb ook bericht gehad. Begin maart al maar ik had het niet door want het stond alleen in de app.
Ik heb 10.680 euro aan rente betaald en ik krijg 540 terug.
PLP gehad van ver voor 2001 tot 2016
Misschien toch die berekening maar eens opvragen?

[Voor 16% gewijzigd door Zonnegeer op 12-04-2023 15:12]

• Paleda
Er zat een heel document bij met grafiek/tijdstippen en uitleg. En ik had soms te weinig betaald en soms teveel. En dat was weer allemaal verrekend.
Ik heb er geen verstand van en geen zin en tijd om me erin te verdiepen.

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:51
Ok, ik snap je. Per slot van rekening is het toch gewoon gratis geld (in de zin van: ik had er sowieso geen rekening mee gehouden, dus mooi meegenomen).

[Voor 37% gewijzigd door Zonnegeer op 12-04-2023 16:39]

• Paleda
Ja, klopt. Zo zie ik het ook maar.

• mv_ak
  • Nu online
Paleda schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:22:
Er zat een heel document bij met grafiek/tijdstippen en uitleg. En ik had soms te weinig betaald en soms teveel. En dat was weer allemaal verrekend.
Ik heb er geen verstand van en geen zin en tijd om me erin te verdiepen.
Ja, dat soms te weinig betaald is onterecht dat dat gecorrigeerd wordt, dat mogen ze niet doen. En dat kan heel veel schelen bij het eindbedrag! Want je rente-op-rente keldert in elkaar.
Ik zou evt Kifid uitspraken hierover nog maar even afwachten, de banken zijn eerder ook teruggefloten (want ze rekenden eerst geen rente-op-rente).

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
mv_ak schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
[...]

Ja, dat soms te weinig betaald is onterecht dat dat gecorrigeerd wordt, dat mogen ze niet doen. En dat kan heel veel schelen bij het eindbedrag! Want je rente-op-rente keldert in elkaar.
Ik zou evt Kifid uitspraken hierover nog maar even afwachten, de banken zijn eerder ook teruggefloten (want ze rekenden eerst geen rente-op-rente).
ING geeft dit ook zo aan en ik zie bij de consumentenbond nergens dat die het daar niet mee eens zijn. Terwijl de consumentenbond wel aangeeft dat ze deze afspraken met ING heeft gemaakt. Lopen er dan nog meer procedures bij Kifid? Heb je daar meer info over?

iRacing Profiel

• mv_ak
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:14:
[...]

ING geeft dit ook zo aan en ik zie bij de consumentenbond nergens dat die het daar niet mee eens zijn. Terwijl de consumentenbond wel aangeeft dat ze deze afspraken met ING heeft gemaakt. Lopen er dan nog meer procedures bij Kifid? Heb je daar meer info over?
Inderdaad, ik lees het nu ook. Maar dat betekent nog niet dat het juridisch in de haak is. Feitelijk zegt ING (en consumentenbond) dat bij de klant het te weinig in rekening gebrachte uit het verleden, alsnog in rekening gebracht mag worden bij de klant + rente-op-rente. Dan had die klant wel moeten kunnen vermoeden dat dat zo was, maar dat was niet zo, en treft dus geen blaam. Wat mij betreft is hierover het laatste woord nog niet gezegd. En anderen gaven eerder ook aan dat er mogelijk nog Kifid zaken komen en het beter is even te wachten.

• Wild Chocolate
  • Nu online
mv_ak schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:24:
[...]

Inderdaad, ik lees het nu ook. Maar dat betekent nog niet dat het juridisch in de haak is. Feitelijk zegt ING (en consumentenbond) dat bij de klant het te weinig in rekening gebrachte uit het verleden, alsnog in rekening gebracht mag worden bij de klant + rente-op-rente. Dan had die klant wel moeten kunnen vermoeden dat dat zo was, maar dat was niet zo, en treft dus geen blaam. Wat mij betreft is hierover het laatste woord nog niet gezegd. En anderen gaven eerder ook aan dat er mogelijk nog Kifid zaken komen en het beter is even te wachten.
Ik kan uiteraard wachten, desnoods totdat ik een ons weeg. Maar ik zou dan wel graag weten waarop ik wacht, dus iets van een linkje met info over organisaties/personen die dit aanhankelijk gaan maken zou ik nog steeds waarderen.

Het lijkt me niet heel onredelijk dat het in de berekening 2 kanten op werkt, "redelijk en billijk" is een term die vaak terugkomt in de civiele rechtspraak.

iRacing Profiel

• mv_ak
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:44:
[...]

Ik kan uiteraard wachten, desnoods totdat ik een ons weeg. Maar ik zou dan wel graag weten waarop ik wacht, dus iets van een linkje met info over organisaties/personen die dit aanhankelijk gaan maken zou ik nog steeds waarderen.

Het lijkt me niet heel onredelijk dat het in de berekening 2 kanten op werkt, "redelijk en billijk" is een term die vaak terugkomt in de civiele rechtspraak.
Geen info nog, eigen gevoel.
Het gaat om het terugbetalen van te weinig betaalde rente aan de bank na de herberekening. Een andere uitspraak zegt dat je omdat je niet wist dat je terug moest betalen (tot moment herberekening) er dan geen boeterente of rente-op-rente gevorderd kan worden. Wel afhankelijk van wat in oorspronkelijk contract staat.
https://uitspraken.rechts...ente,Herberekening&idx=16
Stel je moet de te weinig betaalde rente in zeg 2004 terugbetalen ( ook mensen die negatief uitkomen krijgen een naheffing van de bank, tot 20 jaar terug??), dan mag dat niet met rente-op-rente en dus niet zoals nu dat wel gedaan wordt, maar aparte berekening.
Of het significant voor je is moet blijken uit de detailberekening en daar zie je de periodes dat je terug betaalt.

• vrossi46
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:22
Heb 2 doorlopende kredieten gehad een bij interbank en een bij ing beide 7000 euro vanaf 2002 interbank is afgelost op 2010 en kreeg een compensatie van 2500 euro
Ing heb ik bijna afgelost maar heb vanaf 2002 al ruim 40.000 betaald aan de ing nou is de vraag hoe kan ik interbank afgelost hebben en ing bijna terwijl ik wel elke maand heb afgelost en geen bedrag meer heb geleend. Dus ing kan diep in de buidel tasten, dat verklaard ook meteen waarom het zo lang duurt. De grote bedragen komen het laatste aan de beurt

• No Hands
bijna 6 weken geleden gebeld voor de berekening, die zou ik met 6 weken hebben. Ik zal maandag maar eens bellen of het al gelukt is om die berekening op te zoeken ergens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtiman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:32
ABN Amro, PLP, tot op heden nog steeds niks gehoord

Acties:
  • +2Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Net zoals ik hierboven al iemand las ben ik te lui om me hier helemaal in te verdiepen om te kijken of het niet meer zou moeten zijn. Ik had sowieso nergens op gerekend (want hele kwestie is compleet langs me heen gegaan totdat ik bericht kreeg van ABN), en als de consumentenbond het zo goed vindt dan vind ik het ook wel best.

Nog los van eventuele kansen op meer geld: als ik zelf zou moeten gaan procederen dan moet ik een advocaat inhuren à enkele duizenden euro's, kan me slecht voorstellen dat ik dat geld er ooit uit zou kunnen slepen aan een hogere compensatie.

Ik heb het aanbod dus geaccepteerd, voor mij onverwacht gratis geld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrossi46
Je hebt meer dan 10k aan rente betaald en krijgt maar 300 euro?? Ik had de lening vanaf 2002 en kreeg 2500 euro terug hoeveel heb ik dan wel
Niet aan rente betaald???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• No Hands
No Hands schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:56:
bijna 6 weken geleden gebeld voor de berekening, die zou ik met 6 weken hebben. Ik zal maandag maar eens bellen of het al gelukt is om die berekening op te zoeken ergens.
Het bleek dat ik de berekening al had gehad maar dat ze dat ergens documenten uitwisselen hadden genoemd. Dat was me compleet ontgaan.
Ik heb du snuit een x aantal pagina's lang document waarvan de helft door de aan amro op gemiddelden is gedaan wat kennelijk hebben ze de echte gegevens niet meer. Ik vind het allemaal maar flut.

Maar net als @migchiell ik had nergens op gerekend ik ga het zelf allemaal niet uitzoeken. Dik 2500 euro geld wat ik onverwachts krijg. Prima zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:21

themeparktommy

Pretparkgek!

xtiman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:48:
ABN Amro, PLP, tot op heden nog steeds niks gehoord
Ik heb het idee dat ABN Amro trager is dan de rest.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
ABN Amro geeft een Persoonlijk Aanbod, met daarin tekst en uitleg en een 'berekening' wat geen berekening is, maar een uitleg van de berekening die ze hebben gedaan. Heeft iemand hier de berekening opgevraagd en gekregen?

Never mind:

In het aanbod staat de volgende tekst:
U kunt ook een meer gedetailleerde berekening van uw compensatiebedrag opvragen.

[Voor 26% gewijzigd door GioStyle op 02-05-2023 08:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paleda
vrossi46 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 04:49:
Je hebt meer dan 10k aan rente betaald en krijgt maar 300 euro?? Ik had de lening vanaf 2002 en kreeg 2500 euro terug hoeveel heb ik dan wel
Niet aan rente betaald???
Ik heb ook dik 10k aan rente betaald en krijg 540 terug. Maar ik ga het verder niet uitzoeken. Begin ik echt niet aan.

Ik had trouwens geen lening maar een prive limiet plus.

[Voor 6% gewijzigd door Paleda op 02-05-2023 11:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• feyre
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-06 20:03
Ik had abnamro vandaag een bericht gestuurd en ze zeiden dat iedereen die recht heeft op compensatie van privelimiet plus inmiddels bericht hebben gehad.
Ik zelf heb helaas niks gehoord. Heb een plp sinds 2005. Ben nog steeds klant.
Het zou wel balen zijn.
Iemand die ook dit antwoord heeft gekregen of meer weet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vest
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-05 08:19
Ik heb toevallig gisteren ook contact gehad met de ABN betreffende een privé limiet plus.
Mijn man had namelijk begin maart al een voorstel gehad voor zijn privé limiet plus rekening .
Ik dus nog niks , mij werd verteld dat ze met mijn berekening bezig waren en ik vanzelf bericht zou krijgen .

Niks gehoord dus over het feit dat iedereen die recht zou hebben op compensatie dit al gehoord zou moeten hebben .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
themeparktommy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:25:
[...]

Ik heb het idee dat ABN Amro trager is dan de rest.
Ik niet, hier ook nog niks gehoord van ING. En ik heb hier volgens mij ook nog weinig gelezen van ING klanten, terwijl ING de grootste bank is, je zou dus verwachten dat zij ook de meeste zaken moeten afhandelen...

En als ze dan de Doorlopend kredieten hebben afgehandeld, gaan ze beginnen aan roodstand en creditcards...

iRacing Profiel

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:58
Bij Abn voorstel gehad op 17-04
Ik had €295 aan rente betaald en krijg nu €50 terug. In absolute bedragen beide niks maar relatief schrok ik wel hoeveel ik terug heb gekregen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pendora schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:38:
Bij Abn voorstel gehad op 17-04
Ik had €295 aan rente betaald en krijg nu €50 terug. In absolute bedragen beide niks maar relatief schrok ik wel hoeveel ik terug heb gekregen.
50eu is exact het drempelbedrag toch? ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:58
YakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:58:
[...]

50eu is exact het drempelbedrag toch? ;)
Het was iets meer maar dat zou het wel kunnen verklaren.

• willem61
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-05 10:14
Heb vandaag naar ABN gebeld, ze hebben nog geen berekening. Hij kon niets meer vertellen dan dat het dit jaar gebeurt......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

willem61 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:50:
Heb vandaag naar ABN gebeld, ze hebben nog geen berekening. Hij kon niets meer vertellen dan dat het dit jaar gebeurt......
Volgens mij is dat het standaard antwoord. De informatieverstrekking is echt om te janken. Ze konden zelfs niet eens controleren of mijn aanmelding aangekomen was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrossi46
Als de belasting mij kan terugbetalen binnen 2 maanden terwijl zij meer klanten hebben te behandelen, vind ik het heel bijzonder dat ing jaren nodig heeft 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
vrossi46 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:58:
Als de belasting mij kan terugbetalen binnen 2 maanden terwijl zij meer klanten hebben te behandelen, vind ik het heel bijzonder dat ing jaren nodig heeft 🤔
Tja... maar die doen dat ook al wat langer, maar over de ICT bij de belastingdienst is ook wel wat te zeggen ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vrossi46
htca schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Tja... maar die doen dat ook al wat langer, maar over de ICT bij de belastingdienst is ook wel wat te zeggen ;-)
Haha idd het zijn niet de meest succesvolle berekeningen tot zeer kwalijke berekeningen, maar in opeisen en betalen zijn ze toch sneller dan ing al is het vaak niet positief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 14:55
vrossi46 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:11:
Heb 2 doorlopende kredieten gehad een bij interbank en een bij ing beide 7000 euro vanaf 2002 interbank is afgelost op 2010 en kreeg een compensatie van 2500 euro
Ing heb ik bijna afgelost maar heb vanaf 2002 al ruim 40.000 betaald aan de ing nou is de vraag hoe kan ik interbank afgelost hebben en ing bijna terwijl ik wel elke maand heb afgelost en geen bedrag meer heb geleend. Dus ing kan diep in de buidel tasten, dat verklaard ook meteen waarom het zo lang duurt. De grote bedragen komen het laatste aan de beurt
Heb jij je zelf aangemeld bij Interbank?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrossi46
sugarcoated schreef op maandag 15 mei 2023 @ 06:36:
[...]

Heb jij je zelf aangemeld bij Interbank?
Er is een website compensatie vergoeding waar banken opstaan zoals interbank daar voer je je contract nr in en zie je ook gelijk wat je terug krijgt de rest gaat automatisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 12:09
vrossi46 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:39:
[...]

Er is een website compensatie vergoeding waar banken opstaan zoals interbank daar voer je je contract nr in en zie je ook gelijk wat je terug krijgt de rest gaat automatisch.
Heb je dan ook een link naar deze website?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:43
Bobo221 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Heb je dan ook een link naar deze website?
https://www.mijnrentevergoeding.nl/

Maar (helaas) alleen voor klanten van de Interbank, ribank, De Nederlandse voorschotbank en Intermediare Voorschotbank.
Nadat u ingelogd bent in het portaal en uw contractnummer hebt ingevoerd, kunt u zien hoe hoog de totale rentevergoeding is op het contract. Als u het doorlopend krediet samen met een mede-contractant hebt, ontvangt u beiden de helft van de totale rentevergoeding.

[Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 15-05-2023 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrossi46
Dennisdn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:54:
[...]

https://www.mijnrentevergoeding.nl/

Maar (helaas) alleen voor klanten van de Interbank, ribank, De Nederlandse voorschotbank en Intermediare Voorschotbank.

[...]
Klopt maar kon na het invoeren van de gegevens precies zien hoe het ervoor stond, bij ing tast je volledig in het duister

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paleda
Het uitbetalen duurt ook lang.
Ik heb 12 april het voorstel van de ABN geaccepteerd (op het PLP) maar nog steeds niks binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Het is werkelijk bizar hoe traag dit allemaal gaat en hoe slecht er geïnformeerd wordt.

• No Hands
Ik heb gisteren ook mijn aanbod van ABN geaccepteerd. Ik had nergens op gerekend en heb ook geen zin om hier tijd en moeite aan te gaan besteden.

• waanders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 20:49
ik lees af en toe de voortgang hier mee, en lees veel over allerlei banken. Maar de Rabobank is ook enorm traag... Ik heb denk ik meer dan een jaar geleden een brief gehad hierover, en sindsdien is het volledig stil...

• EdwinJ85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-05 18:18
waanders schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:40:
ik lees af en toe de voortgang hier mee, en lees veel over allerlei banken. Maar de Rabobank is ook enorm traag... Ik heb denk ik meer dan een jaar geleden een brief gehad hierover, en sindsdien is het volledig stil...
Ik ben oud klant en heb ook al meer dan een jaar geleden een online formulier in zitten vullen zonder enige bevestiging of reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• htca
waanders schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:40:
Hier ook Rabobank, maar uitbetaling hier was binnen een paar weken na de brief

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vrossi46
Valt mij op dat bij ing de contracten vanaf 2010 worden het eerste afgehandeld en contracten van voor 2010 worden behandeld vanaf mei 2023.. dus lijkt mij dat de kleinere bedragen sneller worden behandeld en uitbetaald. En dit zou gaan om 100.000+ klanten.. dan 1. Dat percentage zou dus al afgehandeld moeten zijn en daar hoor je hier niks over mischien net 3 personen.. en 2 de klanten van voor 2010 zijn nu aan de beurt en daar hoor je hier ook niks van nogmaals het gaat om veel geld en zou toch prettig zijn om te weten hoe het ongeveer werkt

• vrossi46
en dit was nog zonder rente op rente

• Lunaa7
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-05 00:30
Paleda schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:25:
Ik heb 12 april het voorstel van de ABN geaccepteerd (op het PLP) maar nog steeds niks binnen.
Ik heb op 17/4 geaccepteerd. Uitbetaling zou max ong 6 weken moeten duren daarna (er staat: uiterlijk 30 dagen na de herroepingsperiode, en die is 14 dagen). Weet zeker dat ze op de allerlaatste dag pas gaan uitbetalen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paleda
Lunaa7 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:55:
[...]

Ik heb op 17/4 geaccepteerd. Uitbetaling zou max ong 6 weken moeten duren daarna (er staat: uiterlijk 30 dagen na de herroepingsperiode, en die is 14 dagen). Weet zeker dat ze op de allerlaatste dag pas gaan uitbetalen 8)
Ja, inderdaad.
Ik zit nu op dag 23 na de herroepingsperiode van 14 dagen. Ze hebben nog een week :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:52
Paleda schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:25:
Wat vreemd dat het bij jullie zo lang duurt. Ik heb vorig jaar van ABN een aanbod gekregen voor mijn Flexibel Krediet. Ik kreeg deze overigens via de App (in het berichtenmenu) en niet via de post. Nadat ik akkoord ben gegaan (wederom via de app) had ik het echt ruim binnen 48 uur op mijn rekening staan. Ook het extra rente op rente bedrag wat ik een paar maanden later kreeg stond binnen een paar dagen na ontvangst van de brief op mijn rekening.

• Paleda
Ja, het is een apart proces.

Maar goed. Er staat gewoon dat na acceptatie er een herroepingsperiode van 14 dagen is en dat ze daarna binnen 30 dagen uitbetalen. Dus tja.

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Compleet onverwacht viel er vandaag een envelop op de mat. Krijg een prima bedrag terug, ruim 10 procent van de hoogte van de lening dus helemaal prima!

Wel apart dat omdat ik een oud-klant ben ik een afspraak moet maken met een persoon die mij gaat identificeren. Goed, maar wel apart 😅

[Voor 31% gewijzigd door themeparktommy op 20-05-2023 20:44]

• willem61
was dat van de ABN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saar19
  • Laatst online: 18:54
Ik was benieuwd of iedereen met een PLP van ABN al bericht gehad heeft inmiddels? Ik heb bijna 20 jaar een PLP gehad, maar nog niks gehoord. Kan me niet voorstellen dat bij mij de rente al die tijd wel juist is berekend…behandelen ze alles maar willekeurig of zit er een systeem in? Op alfabet bijv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willem61
Ze laten niets los over systeem of wat dan ook, alleen dat het dit jaar rond komt. Dus kan theoretisch nog half jaar duren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paleda
Er is inderdaad geen peil op te trekken. Ook de bedragen gaan alle kanten op. Er zit niks anders op dan afwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Saar19 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:46:
Ik was benieuwd of iedereen met een PLP van ABN al bericht gehad heeft inmiddels? Ik heb bijna 20 jaar een PLP gehad, maar nog niks gehoord. Kan me niet voorstellen dat bij mij de rente al die tijd wel juist is berekend…behandelen ze alles maar willekeurig of zit er een systeem in? Op alfabet bijv
Zelfde hier, ook 18 jaar met een plp, en nog steeds, maar alleen krekels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik kreeg dus een hele brief met dat ik mij moest identificeren, maar die code werkte niet. Dus ik bellen naar ABN Amro, hebben ze die hele aanmelding nog niet doorgezet. Wat een gedoe elke keer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Nou, identificatie is gelukt, brief is verstuurd. Ben benieuwd wanneer het op de rekening staat.
Ook benieuwd of er nog een envelop onderweg is voor het Prive Limiet Plus. Die zouden dus apart van elkaar verzonden worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• md_73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 07:05
Ik heb ook nog geen bericht gehad van ABN-AMRO. Ik heb zelf een Privélimiet Plus en daarvoor nog een studentenrekening met roodstand.
Als je bericht krijgt over de Privélimiet Plus, krijg je dat in eerste instantie via de app, of kan je ook een brief krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paleda
Ik ben nog steeds klant van ABN en ik kreeg de melding van de PLP (die is gestopt in 2016) via de app.
Had ik niet eens door. Ik heb geen brief of mail gehad.

Ik had de melding al op 2 maart maar ik zag hem pas op 12 april.

Toen wel meteen geaccepteerd maar nog geen geld gezien.

[Voor 6% gewijzigd door Paleda op 23-05-2023 20:14]

• Vest
  • Laatst online: 26-05 08:19
Ik had een privé limiet plus bij abn
Op 2 mei aanbod geaccepteerd en had het gisteren bijgeschreven op de rekening .
Kreeg het bericht via de abn app ( had hem eerst gemist en zag het pas weken later )
Dat krediet liep dus al vanaf 2003 ofzo.

Wacht nog op een aanbod van een doorlopend krediet van ruim € 40.000 , daar dus nog niks van vernomen .
Dat krediet stamt uit 2005 en is afgelost in 2018.
Ben erg benieuwd waar ze mee komen .
Heb gebeld maar idd verder dan “we zijn ermee bezig “ kom je niet .

• Lunaa7
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-05 00:30
Ik ben 23/5 (vorige week) uitbetaald door ABN Amro voor Prive Limit Plus (17/4 voorstel geaccepteerd).

• vrossi46
Ik tel de maanden af het is gewoon een heel mooi bedrag, dus laat maar komen, het zou behandeld worden tussen mei en oktober zeggen ze als ik dit heel letterlijk neem. Word dat dus juni juli augustus of september.. en dat heeft dan ruim 2 jaar geduurd. Waar interbank een website voor nodig had en meteen werd afgehandeld afijn zonder rente op rente maar toch. Dus vermoed dat ing een hele andere berekening toepast veel persoonlijker en geen standaard berekening wat wel is toegepast bij interbank.. ben heel benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yvonnebonne
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:49
Vandaag weer eens gebeld met ABN AMRO Ik heb mij begin September 2022 aangemeld als “oud” klant en kreeg gelijk een bevestiging.
Bij nieuwe ontwikkelingen zou ik op de hoogte gehouden worden.
Al van een aantal mensen om mij heen gehoord dat zij gecompenseerd zijn maar hier nog helemaal niets. Dus tóch maar even gebeld naar dat infonummer.
Kreeg best wel een onbeleefde medewerker aan de telefoon.
Ik wilde weten hoe de tussenstand is omdat ik nooit iets hoor. En wanneer gaan ze voor mij beginnen met compenseren van mijn flexibel krediet en privelimietplus van destijds. Ja moet u even afwachten mevrouw, zei ze. Wilt u geen contractnummer van mij? Nee hoor kan ik niets mee mevrouw, is een oud contract.
Maar waarom moest ik dat nummer dan opgeven in dat formulier voor “oud klanten? Dat weet ik ook niet mevrouw. Ze kon niets zien aan de hand van dat nummer. Ik zei haar, dat toen ik vorige keer belde, met een hele andere vraag, dat ze mij juist vroegen om dat contractnummer en toen hadden ze daarmee direct mijn gegevens. Oké geeft u maar dat nummer!! Dus u kan het wél zien? Ja in een ander systeem mevrouw!
Nee niets bekend zegt ze, kan heel 2023 duren.
Waarom niet af een toe een update? Gewoon iets van; we zijn nu op xx% van de afhandelingen. We starten in het x kwartaal met uw berekening. Helemaal niets!
Zou veel telefoontjes schelen denk ik. Gewoon af en toe een mailtje.
En als je dan een medewerker op die functie zet, doe dan een aardige en niet een zuchtende, die helemaal niet bereid is om ook maar even te gaan kijken!
Voor zover het “info”nummer.

Dag mevrouw! :(

[Voor 6% gewijzigd door Yvonnebonne op 02-06-2023 11:52]

• Jarrovski75
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:10
Ik lees hier nu voornamelijk veel over aanbiedingen vanuit ABN en ING, maar zijn er inmiddels ook mensen die al iets hebben gehoord vanuit de Rabobank en van ICS?

Ik heb denk ik een jaar of 12 iets van €2000 rood gestaan op een Rabo studentenrekening en ook zoiets bij ICS via de Bijenkorf Card. Maar van beide nog geen reactie gehad.

• waanders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 20:49
Ik had een gelijksoortige situatie bij de Rabobank en ICS, maar het is inderdaad oorverdovend stil sinds de brief van anderhalf jaar geleden..

• htca
Ik had een eigen huis krediet en 2 roodstand rekeningen bij Rabobank (eerst studenten rekening, daarna in RC omgezet). Eind 2022 heb ik daarvan bericht gehad en conform aankondiging kreeg ik de bedragen na een week of 4 overgemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 12:07
Eind vorig jaar brief en app ontvangen abn dlk. Binnen 2 weken gestort. Nadat het bekend werd dat rente op rente ook vergoed moest worden binnen een maand gestort. Waren mooie bedragen! Nu wachten op plp. Beiden afgesloten voor 2012.

[Voor 4% gewijzigd door Unjooly op 02-06-2023 06:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NijtramP
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-06 22:20
Op de site van Geldbelangen staan wel wat punten t.a.v. de berekening van ABN zelf:

https://www.geldbelangen.nl/abn

Niet dat ik eerlijkheid verwacht van een bank, maar dit zijn toch wel stevige punten.

Ik twijfel nog of ik het aanbod afwijs of aanneem. PLP sinds 2001 en af in 2019.

• mv_ak
  • Nu online
NijtramP schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:27:
Op de site van Geldbelangen staan wel wat punten t.a.v. de berekening van ABN zelf:

https://www.geldbelangen.nl/abn

Niet dat ik eerlijkheid verwacht van een bank, maar dit zijn toch wel stevige punten.

Ik twijfel nog of ik het aanbod afwijs of aanneem. PLP sinds 2001 en af in 2019.
Bij Rabobank heb ik het voorstel afgewezen, maar de rentevergoeding werd toch uitgekeerd. Dus tsja dat heb ik maar geaccepteerd als voorschot. Ik blijf het niet eens zijn dat ik de bank moet compenseren (in het verrekenmodel, als de rente delta negatief uitvalt). Immers ik wist van niks, dus hoezo moet ik de bank compenseren dan? Wacht het verder wel af.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee