Dat been stond er al. En Kluivert schopt er tegen. Slechte beslissing.
Maar als het been van Kluivert korter was geweest was er niks aan de hand. Als zn been een meter langer was geweest en de speler stond een meter naar achteren was t dus ook een pingel?Harribo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:56:
Tis een pingel. Anders had Kluivert wel geschoten.
Mooi 1-0. Is die druk, hoog klein ook, eraf
Voor mijn gevoel is dit gewoon ongelukkig, maar valt de verdediger niks te verwijten. Schept ook een beetje een precedent zo. Maargoed, zo goed ken ik de regels niet, dus misschien is dit inderdaad gewoon een pingel. Het voelt alleen onredelijk hard tegenover, in dit geval, Malta.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Dus verdedigen is strafbaar?Harribo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:57:
[...]
Als je al de regel ontnemen van een scoringskans neemt, ben je er al
Als alleen daar naar gekeken wordt wel. Maar dan is elk duel in potentie een penalty bij een aanraking met een andere speler die daardoor niet kan schieten.Harribo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:57:
[...]
Als je al de regel ontnemen van een scoringskans neemt, ben je er al
Dit was toch meer ongelukkig. Maar goed, het is wat het is
Zal de eindstand niet veel beïnvloeden, minder dan 5-0 zou teleurstellend zijn 😏
Dat vind ik ergens ook wel. Maar je kan hem geven. Maar je ziet hier ook dat Kluivert een net niet speler is. Echte topspelers hebben hier de “situational awareness” om een schijntrap uit te voeren (omdat er geen ruimte is om door te halen met je been) en dan pas uit te halen.Apiekool schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:59:
[...]
Die gast stond er gewoon achter. Kluivert haakt zelf zijn been erachter. Erg goedkope penalty vind ik.
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 10-06-2025 21:02 ]
Dan moet het nu wel minstens 6-0 worden.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Er zit soms een verschil tussen logisch denken en de regels.
Ik praat volgens de regels. Niet altijd met gezond verstand dan.
Ik praat volgens de regels. Niet altijd met gezond verstand dan.
Bij welke score zijn jullie tevreden?
Ik wil eigenlijk wel een 12-1...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Knap van Memphis. Al mag hij nog nooit de schoenen van persie strikken
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Bammerdebam
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Als Jeroen Grueter zijn bakkus houdt. Wat een gezever.Fiber schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:02:
Bij welke score zijn jullie tevreden?![]()
En nu Depay wisselen.
Qua doelpunten straks wellicht meer dan RvP. Maar groter dan Robin zal Depay nooit worden.
Qua doelpunten straks wellicht meer dan RvP. Maar groter dan Robin zal Depay nooit worden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
poh wat een drama die mansNielz123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:03:
[...]
Als Jeroen Grueter zijn bakkus houdt. Wat een gezever.
I know. Ik ken de regels.Jeroenvde89 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:58:
[...]
Wel of geen opzet doet er in dezen niet toe. Een scoringskans ontnemen wél!
Maar 'in mijn tijd' was het doodnormaal als dit geen pingel was.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De VAR is bedacht om alle emotie uit het voetbal te halen, regels zijn regels.
ICE ICE Baby
In 'jouw tijd' was er geen var.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:04:
[...]
We voetballen ook niet meer met leren veter ballen 😁Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:04:
[...]
I know. Ik ken de regels.
Scoort penalties tegen Malta, wit Rusland en Luxemburg, kijk waar van persie tegen gescoord heeftQuad schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:03:
En nu Depay wisselen.
Depay op grote toernooien amper belangrijk geweest.
In deze tijd ook. Je mag als verdediger daar gerust je been neerzetten. En aangezien die daar al stond toen Kluivert uithaalde was het gewoon geen penalty.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:04:
[...]
I know. Ik ken de regels.
No shit. Lezen is een kunst

Bam, geweldig voor Virgil!!
⏩ PVOutput☀️
Persie kreeg dezelfde kritiek als Depay altijd. 'Scoort niet tegen de grote jongens.'Agent47 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:06:
[...]
Scoort penalties tegen Malta, wit Rusland en Luxemburg, kijk waar van persie tegen gescoord heeft
Depay op grote toernooien amper belangrijk geweest.
Mooi dat gepruts van Kluivert die goal van Van Dijk mogelijk maakt
Pff dat gaat hard. Record voor Nederland als het gaat om snelste scoreverloop erbij pakken?
Persie heeft het alleen letterlijk overal laten zien. Depay niet. Van Persie werd zelfs speler van het seizoen in de PL.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:07:
[...]
Persie kreeg dezelfde kritiek als Depay altijd. 'Scoort niet tegen de grote jongens.'
Het doelpuntentempo mag wel wat omhoog hoor
ICE ICE Baby
12-1, 12-1, 12-1!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Je bent zeker niet de enige...HollowGamer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:07:
Ik vind deze commentator zo slecht, sorry.
Is in de nos podcast ook altijd zo slecht, vind zichzelf zo belangrijk
Het ging over Oranje. Daarin nooit echt beslissend geweest. Net als Depay trouwens. Wel beter dan Depay overigens. Toch wat belangrijke goals gemaakt. Maar wel te weinig voor zijn status.Agent47 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Persie heeft het alleen letterlijk overal laten zien. Depay niet. Van Persie werd zelfs speler van het seizoen in de PL.
[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 10-06-2025 21:10 ]
Persie was natuurlijk veel beter inderdaad dan Depay maar had wel degelijk dat Seedorf-aura van 'overal goed maar waarom laat hij het niet in Oranje zien?'.Agent47 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Persie heeft het alleen letterlijk overal laten zien. Depay niet. Van Persie werd zelfs speler van het seizoen in de PL.
Malta verliest meestal niet met heel veel doelpunten verschil meerApiekool schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
*inmaakpartij gaat worden*
Manmanman. Het is tegen Malta.
Zet dan NOS langs de lijn aan, even timen met het beeld. Klaar en einde gezeur op de commentator.
⏩ PVOutput☀️
Topscorer aller tijden zien als maatstaf voor voetballende kwaliteit is dan ook wel een stukje scorebordjournalistiek van de bovenste plank.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:03:
En nu Depay wisselen.
Er zijn zo tien aanvallers te noemen met minder doelpunten die stukken beter konden voetballen, maar daar gaat die titel niet over.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een gezeur hier.
De een zeurt over de arbitrage, de ander over de commentator, weer anderen over de regels.
Ik ben even weg hier, toch fijne wedstrijd gewenst
De een zeurt over de arbitrage, de ander over de commentator, weer anderen over de regels.
Ik ben even weg hier, toch fijne wedstrijd gewenst
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 10-06-2025 21:11 ]
Behalve die ene keer dat dat wat uitmaakte danExocet schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Malta verliest meestal niet met heel veel doelpunten verschil meer
Kan me nog wel een vrije trap tegen Ivoorkust herinneren die voor de 1-0 winst zorgde. Op het WK 2010 ook wat gescoord. Tegen Spanje belangrijke kopgoal. Nee daar kan Depay niet tegenop.FreakNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Het ging over Oranje. Daarin nooit echt beslissend geweest. Net als Depay trouwens. Wel beter dan Depay overigens. Toch wat belangrijke goals gemaakt. Maar wel te weinig voor zijn status.
Nee blijf, doe het dan voor mij.Harribo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:11:
Wat een gezeur hier.
Ik ben even weg hier, fijne wedstrijd
⏩ PVOutput☀️
Ja maar kregen ze een stadion voor terug. Dus begrijpelijkDr. Strangelove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Behalve die ene keer dat dat wat uitmaakte dan
Precies. Zo heel belangrijk is die titel ook niet. Depay speelt in een tijd waar we, gevoelsmatig, veel meer wedstrijden spelen dan toen RvP speelde.Gonadan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Topscorer aller tijden zien als maatstaf voor voetballende kwaliteit is dan ook wel een stukje scorebordjournalistiek van de bovenste plank.
Er zijn zo tien aanvallers te noemen met minder doelpunten die stukken beter konden voetballen, maar daar gaat die titel niet over.
⏩ PVOutput☀️
Ja dat was in 2006 tegen Ivoorkust. Maar Depay scoorde ooit ook heel jong de winnende op een WK (in mijn gedachten).Agent47 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Kan me nog wel een vrije trap tegen Ivoorkust herinneren die voor de 1-0 winst zorgde. Op het WK 2010 ook wat gescoord. Tegen Spanje belangrijke kopgoal. Nee daar kan Depay niet tegenop.
2010 kan ik me niet herinneren van hem, dat waren toch anderen die scoorden? Robben bijvoorbeeld. En Sneijder.
Gevoelsmatig is van Persie wel belangrijker geweest dan Depay hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 10-06-2025 21:15 ]
Dan verdien je miljoenen en krijg je zo’n bal niet tussen de palen
Robben scoorde ook vooral 1 keer niet 🫣FreakNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:13:
[...]
Ja dat was in 2006 tegen Ivoorkust.
2010 kan ik me niet herinneren van hem, dat waren toch anderen die scoorden? Robben bijvoorbeeld. En Sneijder.
En RvP was ook al niet de beste, alleen hadden toen minder mensen moeite met zijn titel.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:13:
[...]
Precies. Zo heel belangrijk is die titel ook niet. Depay speelt in een tijd waar we, gevoelsmatig, veel meer wedstrijden spelen dan toen RvP speelde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb een idee dat het door de persoon komt.Gonadan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:14:
[...]
En RvP was ook al niet de beste, alleen hadden toen minder mensen moeite met zijn titel.
⏩ PVOutput☀️
Was ik net over die trauma heen... 😭
⏩ PVOutput☀️
Die ene snoekduik goal op het WK van 2014 tegen Spanje maakt alles verder goed...FreakNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Het ging over Oranje. Daarin nooit echt beslissend geweest. Net als Depay trouwens. Wel beter dan Depay overigens. Toch wat belangrijke goals gemaakt. Maar wel te weinig voor zijn status.
Die vergeten we echt nooit meer.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat was gewoon een wereldpass van Blind en een polletje
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"die trauma" , is dat afrikaans?
ICE ICE Baby
Van Persie heeft het nooit laten zien in eindfases van een EK of WKAgent47 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Geen kwaad woord over m'n schoonmoeder hè.
⏩ PVOutput☀️
Heb net naar het elftal gekeken. Meeste komen uit in Malta zelf. Daar wordt volgens mij geen enkele speler veel beter van door daar te spelen.Exocet schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Malta verliest meestal niet met heel veel doelpunten verschil meer
1 speler 3M waard, 1 speler 500k en de rest 350k en minder, 3 spelers hebben geen waarde 😏
https://www.transfermarkt.nl/malta/startseite/verein/3587
Is nog altijd niet best, dus zeker nog een kleintje om met dubbele cijfers te verslaan. Niveau FC Eindhoven, behalve die ene speler, Teddy Teuma (Stade de Reims), en dat zijn de beste spelers uit hun competentie
Oh, en nog een leuke. 4 spelers van het Nederlands elftal, Olij, Weghorst, Scherpen en de Vrij zijn p.p. minder waard dan het hele elftal van Malta (9,55M), de rest is meer waard, 10M en meer 😄
[ Voor 16% gewijzigd door Charles Hill op 10-06-2025 21:35 ]
Ik gun Kluivert ook z'n doelpuntje. Loopt best goed te voetballen
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik gun het hele NL elftal een doelpunt, incl de keeper.Herman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:20:
Ik gun Kluivert ook z'n doelpuntje. Loopt best goed te voetballen
ICE ICE Baby
Ik verwacht ook niks van die olietanker Depay. Hij moet eens wat lenigheidsoefeningen doen op ballet ofzo.sNielz123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:27:
Slecht uitgespeeld hoor.
Het zakt nu wel in. Begrijpelijk.
⏩ PVOutput☀️
Ondanks dat hij nu twee wedstrijden op rij voldoende speelt is het toch sneu om te zien dat Depay op de topscoorderslijst allertijden staat nu en waarschijnlijk nog de eerste plek gaat krijgen ook. Dat is toch een jammerlijke statistiek maar goed, als hij ons volgend jaar wereldkampioen schiet in de finale tegen Spanje, 16 jaar na het echec in Kaapstad dan is niemand daar rouwig om.
Nu ik dat zo typ merk ik dat ik oud word. 16 jaar na de finale van 1988 was het 2004, 16 jaar terug (komend jaar dus) was het 2010. Lord!
Nu ik dat zo typ merk ik dat ik oud word. 16 jaar na de finale van 1988 was het 2004, 16 jaar terug (komend jaar dus) was het 2010. Lord!
Opa verteld..
⏩ PVOutput☀️
Vrije trap tegen Ivoorkust in 2006 was ook van V Persie toch?Fiber schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:16:
[...]
Die ene snoekduik goal op het WK van 2014 tegen Spanje maakt alles verder goed...
Die vergeten we echt nooit meer.![]()
[YouTube: Kopbal Van Persie WK 2014]
Gelukkig dat er zoveel wordt gescoord, maakt het nog waard om te kijken 😑
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Er is maar één ding vervelender dan ouder worden, en dat is NIET ouder worden.Typhone schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:33:
Ondanks dat hij nu twee wedstrijden op rij voldoende speelt is het toch sneu om te zien dat Depay op de topscoorderslijst allertijden staat nu en waarschijnlijk nog de eerste plek gaat krijgen ook. Dat is toch een jammerlijke statistiek maar goed, als hij ons volgend jaar wereldkampioen schiet in de finale tegen Spanje, 16 jaar na het echec in Kaapstad dan is niemand daar rouwig om.
Vast wel, maar ik heb hem niet op mijn netvlies staan. Van de meeste grote spelers is dat maar 1 goal of actie. De omhaal van Van Basten, de geniale goal van Bergkamp tegen Argentinië, De Kopbal van Sneijder, De Elleboog van Wouters, De penalty van Seedorf, De teen van...Typhone schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:36:
[...]
Vrije trap tegen Ivoorkust in 2006 was ook van V Persie toch?

De fluim van Frank mag hier niet ontbreken.Fiber schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:46:
[...]
Vast wel, maar ik heb hem niet op mijn netvlies staan. Van de meeste grote spelers is dat maar 1 goal of actie. De omhaal van Van Basten, de geniale goal van Bergkamp tegen Argentinië, De Kopbal van Sneijder, De Elleboog van Wouters, De penalty van Seedorf, De teen van...
Hij heeft toch verteld?
⏩ PVOutput☀️
Sinds ik kijk is er niet meer gescoord, zal ik hem maar weer uitzetten dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die had er wel in gemogen zeg. Hoe kan je die missen.
Dit was natuurlijk wel een penalty....
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Depay ging ook wel erg makkelijk naar de grondnocalimero schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:59:
Dit was natuurlijk wel een penalty....
Je krijgt nu een Depay die te graag wilt, dat gaat ervoor zorgen dat de doelpunten niet vallen.
⏩ PVOutput☀️
Telt een eigen doelpunt ook mee voor de statistiek? Want dan wist ik het wel.
⏩ PVOutput☀️
En alle anderen zijn hem nu ook nadrukkelijk aan het zoeken om een goal te maken. Dat is wel lekker verdedigen.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:01:
Je krijgt nu een Depay die te graag wilt, dat gaat ervoor zorgen dat de doelpunten niet vallen.
Goed van Simons hoor.
⏩ PVOutput☀️
Lol die commentator zei Van Basten toen ik het dacht
Was alleen z'n telefoon vergeten.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:07:
Goed van Simons hoor.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
'belde' jij zo nooit dan op de kleuterschool?
⏩ PVOutput☀️
Weghorst z'n spelbeleving is aandoenlijk en z'n inzet is voorbeeldig maar na alle lichtvoetige en balvaardige spitsen die het Nederlands Elftal heeft gehad, doet het wel een beetje pijn aan de ogen als hij aan de bal komt
Depay eruit..

⏩ PVOutput☀️
Dat is wel heel lang geleden dat we dat soort spitsen haddenHerman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:18:
Weghorst z'n spelbeleving is aandoenlijk en z'n inzet is voorbeeldig maar na alle lichtvoetige en balvaardige spitsen die het Nederlands Elftal heeft gehad, doet het wel een beetje pijn aan de ogen als hij aan de bal komt
Dirk Kuyt, Peter van Vossen, Rene Eijkelkamp...Exocet schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:21:
[...]
Dat is wel heel lang geleden dat we dat soort spitsen hadden
Ik word ook oud...

Whehehehehe lekker sneaky balletje van Malen
Volgens deze commentator spelen we tegen Brazilië/Spanje.
Elke goal is niet eenvoudig hoor.
Elke goal is niet eenvoudig hoor.
Goede goal. Weghorst uitstekend weggelopen.
⏩ PVOutput☀️
Intussen doet Finland Oranje een gunst, 2-1 voor tegen Polen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
BAM
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Was 2-0, dus hopelijk blijft het zo met 2-1gambieter schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:27:
Intussen doet Finland Oranje een gunst, 2-1 voor tegen Polen.
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!