Wat opvalt is dat in de Nederlandse competitie veel cruciale posities niet bezet worden door Nederlandse spelers. Met name op het gebied van keepers is momenteel schraalhans keukenmeester. Je troefkaart (Bijlow, die trouwens ook lang niet altijd topniveau haalt) zwaar geblesseerd en meteen is het armoe troef.
Talenten zat, maar op één of andere manier lijken degenen die technische en fysiek zeer gekwalificeerd zijn voor topniveau daar mentaal niet op voorbereid. Drommel is een goed voorbeeld. Dat die nu als een soort 1e keus meegaat vind ik niet heel rustgevend. Maar (later) Cillessen is wel een solide optie wanneer fris, en Krul, die moet het volgens mij ook een beetje van pieken hebben.
Je zou daar als club en als KNVB best wel eens wat mee moeten willen, en misschien gebeurt dat ook wel, maar vooralsnog komt het er niet uit. Topkeepers opleiden zou momenteel een speerpunt moeten zijn.
Qua backs is er best wat keus, zowel links als rechts. Opkomende backs voor 5-3-2 / 3-5-2 / 4-3-3 / 3-4-3 / 4-4-2 omschakeling hebben we genoeg. Kwestie van inslijpen positiewisselingen.
Brenet is de laatste tijd behoorlijk op niveau, kan ook mee voor 'rechtsback'. Dumfries is zonder meer een goede rechtsback, Karsdorp zou ook kunnen, en Teze laat al lange tijd zien zowel centraal als rechtsback te kunnen spelen. Tete hebben we ook nog achter de hand. Misschien wil de naturalisatie van Mauro Junior een beetje opschieten, dan zitten we gebeiteld!
Links hebben we op zich meer keus vanuit de ED, Wijndal en Malacia zijn uitstekend. En dan zijn er nog meer mogelijkheden. Blind is volgens mij wel definitief klaar, niet meer oproepen, tenzij 'voor de bank', want gogme. Van Aanholt is een mogelijkheid, en Aké kan prima in 5-3-2- / 3-5-2, maar eerder (links) centraal.
De Ligt, Timber, Teze, Aké voor centraal achterin geeft wel te denken, maar als die heel blijven is het met straks De Vrij er weer bij is dat een behoorlijk stevige linie. En als Teze meegaat heb je daarmee ook een dubbele optie.
Zo vind ik de keuze voor achterin best behoorlijk. De defensie was lange tijd het zorgenkindje, nu hopen dat er geen langdurige blessures komen op het middenveld / in de aanval. Die charge op Gakpo - die in topvorm is - was gruwellijk.
Middenveld en aanval geloof ik verder wel... kwestie van flink afjagen, hoge druk, zuiver passen, goed omschakelen en tussen de palen mikken.
[
Voor 5% gewijzigd door
Ramzzz op 19-03-2022 12:04
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan