[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 304 305 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:23
iCore schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:43:
Noa lang en Memphis saampjes. We gaan top spel zien :+
Dan heb je het al over de volgenden wedstrijden vannacht?

  • Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iCore schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:43:
Noa lang en Memphis saampjes. We gaan top spel zien :+
Als ze maar niet gaan rappen!

het zijn 2 bijzondere vogels, maar wel 2 die tegen toplanden in een keer voor een verassing kunnen zorgen

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Wil niet negatief doen... maar denk dat de Marokkanen heerlijk rustig slapen. Als Saibari de kansen krijgt die Tunesië heeft gehad vandaag trapt ie er 3 in.

Kan niet zeggen dat ik op basis van deze wedstrijd veel vertrouwen in het vervolg van dit WK heb.

Dit moet wel echt even 3 stappen beter. Vooral verdedigend.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:45
Haha… Memphis… wat is dat nou?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
In zijn hoofd was dit een wereldgoal

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Lang Niet :+


Edit: de beste man op het veld was vandaag de scheids.

Oh wacht...

[ Voor 95% gewijzigd door Format-C op 26-06-2026 02:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:16
Beakzz schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:42:
[...]

Waarschijnlijk op zijn topscorer aller tijden prestatie. Zolang je niet afvraagt hoe en hoe weinig concurrentie er was op die positie lijkt het heel wat
En toch hebben we in die periode op EKs en WKs gespeeld, en hij was dus toendertijd de beste spits die we haddeN en heeft ook gewoon geleverd in doelpunten en assists

  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:35
Wippie1234 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:46:
[...]

Als ze maar niet gaan rappen!

het zijn 2 bijzondere vogels, maar wel 2 die tegen toplanden in een keer voor een verassing kunnen zorgen
Ik hoop het maar ik heb van lang nog niks gezien beide WK's, heeft uiteraard weinig tijd gehad maar in zijn eigen club ook niet echt een uitblinker eerlijk gezegd :)

Don't let perfect be the enemy of good.


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Blik1984 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:48:
[...]

En toch hebben we in die periode op EKs en WKs gespeeld, en hij was dus toendertijd de beste spits die we haddeN en heeft ook gewoon geleverd in doelpunten en assists
En gedurende zijn beste jaren mistten we twee eindtoernooien (2016 en 2018).

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:23
Blik1984 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:48:
[...]

En toch hebben we in die periode op EKs en WKs gespeeld, en hij was dus toendertijd de beste spits die we haddeN en heeft ook gewoon geleverd in doelpunten en assists
Zeker, maar het record vertekend wel in welke categorie spits hij valt. We hebben echt wel betere gehad. Zeg niet dat hij slecht was. Is gewoon nooit mijn speler geweest

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Nou Noa komt er iig wel Lang s

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 21:48
Nou zo weer lekker het bed in, nog een uurtje of vier maken :)

XXXVI


  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:16
Beakzz schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:51:
[...]

Zeker, maar het record vertekend wel in welke categorie spits hij valt. We hebben echt wel betere gehad. Zeg niet dat hij slecht was. Is gewoon nooit mijn speler geweest
Je zult mij ook niet horen roepen dat hij onze beste spits ooit is.

Maar de haat die hij nu de hele tijd over zich heen krijgt is ook niet terecht. Wordt nu net gedaan alsof Depay nooit iets heeft gepresteerd en dat is gewoon onterecht

  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32
Ik ga lekker pitten, mooi geweest zo

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:23
ephymerous schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:53:
Nou zo weer lekker het bed in, nog een uurtje of vier maken :)
Nou ik ga lekker tot zondagochtend slapen. Op naar normale temperaturen 🥳

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Beakzz schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:51:
[...]

Zeker, maar het record vertekend wel in welke categorie spits hij valt. We hebben echt wel betere gehad. Zeg niet dat hij slecht was. Is gewoon nooit mijn speler geweest
De mijne ook niet. Er is alleen daardoor een deel van de voetbalsupporters die doet alsof hij helemaal niks gepresteerd heeft, bij wijze van spreken een sta in de weg die per ongeluk 55 keer op de goede plek stond. Dat is het andere uiterste.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:45
Dus volgende wedstrijd tegen Morocco in de hitte van Mexico… wordt een zware dobber vrees ik na het getoonde spel van vandaag… maar het record is tenminste weer wat aangescherpt vandaag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:35
Beakzz schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:53:
[...]

Nou ik ga lekker tot zondagochtend slapen. Op naar normale temperaturen 🥳
We kunnen hier wel wat lekker verkoelend onweer gebruiken zoals was voorspeld in Kansas :D

Don't let perfect be the enemy of good.


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:23
PatrickC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:54:
Dus volgende wedstrijd tegen Morocco in de hitte van Mexico… wordt een zware dobber vrees ik na het getoonde spel van vandaag… maar het record is tenminste weer wat aangescherpt vandaag.
Of we nou winnen of verliezen. We gaan een deel van Rotterdam verliezen :+

  • D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:52
Format-C schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:46:
Wil niet negatief doen... maar denk dat de Marokkanen heerlijk rustig slapen. Als Saibari de kansen krijgt die Tunesië heeft gehad vandaag trapt ie er 3 in.

Kan niet zeggen dat ik op basis van deze wedstrijd veel vertrouwen in het vervolg van dit WK heb.

Dit moet wel echt even 3 stappen beter. Vooral verdedigend.
Aan de andere kant: die Marokkanen laten Haïti twee keer scoren

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Nou, dat was het. Beetje plichtmatige overwinning, zonder echt goed te zijn aanvallend. Bij balverlies nog altijd kwetsbaar. Deze wedstrijd geen stap gezien in de goede richting helaas. Hoop dat de ploeg daar iets op verzint in de voorbereiding naar Marokko. Dat is een pittige tegenstander (in vorm). Maar goed, dat was Brazilië ook geweest.

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05:24
PatrickC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:54:
Dus volgende wedstrijd tegen Morocco in de hitte van Mexico… wordt een zware dobber vrees ik na het getoonde spel van vandaag… maar het record is tenminste weer wat aangescherpt vandaag.
Scheelt dat monterrey in de bergen ligt en in de avond koeler. Maar is een mooi stadium.

  • wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:26
Matig. Maar ja, wellicht lag het aan de tegenstander en gaat het tegen Marokko beter.

niet iedereen heeft een bierbuikje


  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:35
Japan Zweden ook klaar met 1-1. Fijne nacht ieder, succes met de hitte!

Don't let perfect be the enemy of good.


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:23
Yo slaap lekker allen. Altijd lekker om een beetje te ouwenhoeren tijdens zo’n matige wedstrijd

  • forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Benieuwd als de scherpte er is of ze dan 90 minuten gas kunnen geven tegen Marokko. Verdedigend moet het echt beter maar als we voorin meer ruimte gaan krijgen dan kan het nog heel leuk worden

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ben blij dat ik wakker gebleven ben om dit legendarische historische spektakel te mogen aanschouwen. Geen seconde spijt van! Het was zeeeeer spannend en het was even zweten, maar dat zweten kwam niet door het getoonde voetbal. Gelukkig heb ik mijn lichaam en geest door deze wedstrijd even kunnen laten "wennen" aan het opblijven, want de volgende wedstrijd, tegen Marokko, is om 03.00u 's nachts.

Gelukkig is het in Marokko nu ook 2 uur snachts en liggen die mensen ook allemaal te slapen. Die mensen zullen morgenvroeg op basis van de uitslag op de Marokkaanse versie van teletekst met angst en beven uitzien naar de wedstrijd met Nederland.
/S

We hebben gewonnen..dat is mooi.

On to the next one.

Forza Hollanda!! :)F

Welterusten allemaal!!! Was leuk hier! Thanks!
En tot de volgende! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 26-06-2026 03:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05:24
Je zou maar met de oranje bus 16u te moeten reizen naar monterrey. :+

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Poeh, aanvallend is het toch nog wel erg matig, dat kan tegen Marokko echt nog wel lastig worden. Ik hoop dat we gewoon voor een snelle aanval gaan met Gakpo, Malen en Summerville. Ik denk dat Brobbey daar niet zoveel extra kan bieden. Hopen dat Malen dan eindelijk eens wat kan brengen, want hij valt tot dusverre toch ook wel enorm tegen.

  • Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:33
Die slordige puinhoop achterin gaan we niet oplossen dit toernooi, dat is al drie/vier jaar het geval. Het wordt gewoon een kwestie van veel goals maken en een marge creëren. En Malen vind ik echt een slapzak (altijd al gevonden trouwens). Brobbey is 1 kans -> boem goal dit toernooi. En op rechts is het verschil met Summerville qua flair, rendement en dreiging toch erg groot vind ik.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

D-e-n schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:57:
[...]

Aan de andere kant: die Marokkanen laten Haïti twee keer scoren
Dus de kans bestaat dat Nederland-Marokko eindigt in 7-6.

We gaan t zien. Haha.

We pakken ze!!!! :)F In Brobbey we trust.

Peace out.

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 26-06-2026 03:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 18:54
Gakpo was zo goed als onzichtbaar in deze wedstrijd, die toch wel wat matig was. Zowel Zweden als Japan hebben meer goals tegen Tunesië gemaakt dan wij. Het zal ook wel een stukje psychologie zijn; die spelers weten dat ze als zo goed als door zijn, je staat met 3-1 voor, er is dan soms weinig zin meer en misschien verpestte de regen ook het spelbeeld wat. Nederland was niet 100%.

En nu juist tegen Marokko. Dat zal een interessante pot worden. Statistisch zijn we wel iets beter dan de Marokkanen, maar het blijft voetbal he.

Mijn YouTube Channel


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Snowwie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 05:23:
Gakpo was zo goed als onzichtbaar in deze wedstrijd, die toch wel wat matig was. Zowel Zweden als Japan hebben meer goals tegen Tunesië gemaakt dan wij. Het zal ook wel een stukje psychologie zijn; die spelers weten dat ze als zo goed als door zijn, je staat met 3-1 voor, er is dan soms weinig zin meer en misschien verpestte de regen ook het spelbeeld wat. Nederland was niet 100%.

En nu juist tegen Marokko. Dat zal een interessante pot worden. Statistisch zijn we wel iets beter dan de Marokkanen, maar het blijft voetbal he.
Je kan die resultaten natuurlijk ook niet 1:1 vergelijken. Tunesië blunderde er tegen Zweden op los, had tegen Japan net een nieuwe bondscoach en tegen Nederland was de 2e wedstrijd, je kan ook zeggen dat ze hun spel iets hebben verbeterd. Heb de volledige wedstrijden van Tunesië niet gezien, maar puur die scores vergelijken zegt denk ik niet zoveel.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik kijk nu net de samenvatting terug. Verslaggever: "het zal NL niet lekker zitten dat er weer wordt gescoord uit een strafschop". NOu als je het al 3 keer op rij laat gebeuren dan zal het wel meevallen met dat niet lekker zitten.

Ongelooflijk maar als je elke wedstrijd zo loopt te blunderen ga je het tegen normale tegenstanders wel moeilijk krijgen. Lijkt af en toe de defensie van ajax dit jaar wel bij oranje....

Maar Brobbeast weer een goaltje, lekker zeg!

Volgende wedstrijd, veel media schrijven dat die maandag is. Maar dat klopt niet, het is dinsdagochtend om 3u.

[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 26-06-2026 07:51 ]


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:45
Jorah_Newstone schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 03:06:
Je zou maar met de oranje bus 16u te moeten reizen naar monterrey. :+
Ze kunnen er een paar dagen over doen. Lijkt me juist een mooie road tour. 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:45
Megupe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:50:
Ik kijk nu net de samenvatting terug. Verslaggever: "het zal NL niet lekker zitten dat er weer wordt gescoord uit een strafschop". NOu als je het al 3 keer op rij laat gebeuren dan zal het wel meevallen met dat niet lekker zitten.

Ongelooflijk maar als je elke wedstrijd zo loopt te blunderen ga je het tegen normale tegenstanders wel moeilijk krijgen. Lijkt af en toe de defensie van ajax dit jaar wel bij oranje....

Maar Brobbeast weer een goaltje, lekker zeg!

Volgende wedstrijd, veel media schrijven dat die maandag is. Maar dat klopt niet, het is dinsdagochtend om 3u.
Wel bijzonder, want vooraf was er vooral kritiek (ook van mij) op de matige voorhoede van Oranje, maar de verdediging lijkt nu de minste linie van Oranje. Hopelijk wordt de verdediging ook nog wakker (met name bij de standaard momenten) in de knockout fase.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:11
wodkabuikje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:58:
Matig. Maar ja, wellicht lag het aan de tegenstander en gaat het tegen Marokko beter.
Je ziet Duitsland zelfs verliezen in zo'n laatste poule wedstrijd waar weinig meer op het spel staat.
Wel tevreden wat dat betreft maar mag hopen dat de spelers wel begrijpen dat er meer energie erin moet worden gegooid tegen Marokko. Vooral verdedigend.

Het meeverdedigen als team bij Oranje is vooral zwak. Gakpo, Malen, Reijnders... Het is schijnverdedigen en soms zelfs mee sjoggen waardoor de verdedigende linies in de problemen komen. Dat is hoe ik het nu zie.

Malen heeft trouwens weer niet echt kunnen overtuigen vond ik. Gakpo ook niet.

En die goal van Tunesië... Waarom niet man op man verdedigen? Zet het neer van Dijk (?). Blijf daarbij schuin ACHTER je man aan de doel zijde en loop eventueel met hem mee.

Nu... Reijnders staat VOOR zijn man, krijgt een duwtje en is gezien. Van Hecke kon het ook niet meer corrigeren. De verdediger van ons ACHTER die Tunesiër pakt hem ook niet op. Want zone verdedigen, niet op de man.
Gewoon man op man verdedigen bij die standaard situaties. Dan sta je er ook dicht op om hem eventueel een klein duwtje te geven als hij kan koppen.
Hou je ook nog vaak een paar verdedigers over voor de zone dekking en zet eventueel mensen bij de palen.

Heb ik al gewoon geleerd in meer dan 40 jaar amateurvoetbal. Zo moeilijk is het toch niet? Enfin...misschien zie ik het verkeerd...die minuscule kans is natuurlijk aanwezig :p

Van Hecke, Gravenberch en Frenkie goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-06-2026 08:28 ]


  • BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:54
Harribo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Je ziet Duitsland zelfs verliezen in zo'n laatste poule wedstrijd waar weinig meer op het spel staat.
Wel tevreden wat dat betreft maar mag hopen dat de spelers wel begrijpen dat er meer energie erin moet worden gegooid tegen Marokko. Vooral verdedigend.

Het meeverdedigen als team bij Oranje is vooral zwak. Gakpo, Malen, Reijnders... Het is schijnverdedigen en soms zelfs mee sjoggen waardoor de verdedigende linies in de problemen komen. Dat is hoe ik het nu zie.

Malen heeft trouwens weer niet echt kunnen overtuigen vond ik. Gakpo ook niet.

En die goal van Tunesië... Waarom niet man op man verdedigen? Zet het neer van Dijk (?). Blijf daarbij schuin ACHTER je man aan de doel zijde en loop eventueel met hem mee.

Nu... Reijnders staat VOOR zijn man, krijgt een duwtje en is gezien. Van Hecke kon het ook niet meer corrigeren. De verdediger van ons ACHTER die Tunesiër pakt hem ook niet op. Want zone verdedigen, niet op de man.
Gewoon man op man verdedigen bij die standaard situaties. Dan sta je er ook dicht op om hem eventueel een klein duwtje te geven als hij kan koppen.
Hou je ook nog vaak een paar verdedigers over voor de zone dekking en zet eventueel mensen bij de palen.

Heb ik al gewoon geleerd in meer dan 40 jaar amateurvoetbal. Zo moeilijk is het toch niet? Enfin...misschien zie ik het verkeerd...die minuscule kans is natuurlijk aanwezig :p

Van Hecke, Gravenberch en Frenkie goed.
Ja, ik begrijp die zone dekking van NL ook niet. Als je ziet dat het steeds bij corners niet lekker staat, dan zou je denken dat het toch anders moet.

Ook ik zal er te simpel over denken, maar als je de zone dekking als tegenstander analyseert dan kan je toch redelijk soepel een overtal situatie creëren of een goed blok voorbereiden, zeker met lopende mensen? Het zal iets ingewikkelder zijn dat dit maar toch.

En dat Nederland nu een standaard situatie coach mee heeft, zie ik ook vrij weinig van terug. Ik blijf erbij dat voetbal hier volgens mij nog zoveel van kan leren uit andere sporten. Maar goed ook hier zal ik waarschijnlijk te simpel denken :).

Als je bijvoorbeeld de vrije trap van Portugal van de week zag waar Ronaldo de bal gewoon voorbij loop en zo rechtdoor steekt naar het doel. Ik snap dat dat 1x lukt maar toch. Zo moeten er toch 10-tallen variaties te benken zijn bij corners of een vrije trap.

  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had het eerste kwartier live meegepakt. Goal van Brobbey zat er lekker bam hard in. Maar vanaf de 2-0 weinig pit meer gezien om eerst de 3-0 te maken, het moet 2-1 worden voor oranje echt op zoek ging naar extra marge.

Nu dus tegen Marokko. Die gaan geen eigen doelpunt weggeven zoals Tunesië dat deed. En zijn ook meteen stuk beter in klieren, treiteren en zoals Portugal goed kan bloed onder nagels vandaan halen van de NL spelers. Ben benieuwd. Uiteindelijk wil je kampioen worden moet je tegen elk team kunnen winnen. Maar beter verdedigen tegen een standaard situatie had je tegen Tunesië al een doelpunt minder tegen gehad.

In elk geval geen Argentinië, Brazilië, Frankrijk. Eerst Marokko, dan mogelijk Canada of Zuid Afrika. Zit je toch aan de gunstigere speelhelft qua knock out. Duitsland dus wss als kwartfinale. Daar zal Koeman geen slechte herinneringen aan hebben overgehouden. Blijft toch een mooi affiche. En ja die zullen wel groeien in dit toernooi as usual. Want heel denderend vind ik die mannschaft nog niet.

  • bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:50
Om drie uur in de nacht de volgende wedstrijd mooi lees het dan wel als ik wakker ben wat het is geworden :)

  • Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

Shabbaman

Got love?

Harribo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:24:
Het meeverdedigen als team bij Oranje is vooral zwak. Gakpo, Malen, Reijnders... Het is schijnverdedigen en soms zelfs mee sjoggen waardoor de verdedigende linies in de problemen komen. Dat is hoe ik het nu zie.

Malen heeft trouwens weer niet echt kunnen overtuigen vond ik. Gakpo ook niet.
Door dat halfbakken meeverdedigen denk ik ook dat Summerville speelt. Of de theorie van Koeman moet zijn dat Malen ze eerst moe laat worden en Summerville fris in de wedstrijd komt en met verdedigende discipline de wedstrijd over de streep trekt.

Gakpo heeft ook de pech dat op rechts Dumfries en Gravenberch staan en hij het op links zonder linksback en zonder diepgaande middenvelder moet doen. Ik lees net een stuk met de titel Zo functioneert de nieuwe rechterflank van Oranje (ook leuk dat je aan de URL kan zien dat de titel in eerste instantie een stuk minder zakelijk was) en door het ontbreken van de woorden "Gakpo" en "Ake" kan ik alleen maar concluderen dat Oranje blijkbaar geen linkerflank meer heeft.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi


  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 12:54

Sagat

Is pappa x2!

Format-C schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:46:
Wil niet negatief doen... maar denk dat de Marokkanen heerlijk rustig slapen. Als Saibari de kansen krijgt die Tunesië heeft gehad vandaag trapt ie er 3 in.

Kan niet zeggen dat ik op basis van deze wedstrijd veel vertrouwen in het vervolg van dit WK heb.

Dit moet wel echt even 3 stappen beter. Vooral verdedigend.
Aan de andere kant, dan speel je tegen een ploeg die wil voetaballen, denk dat dit ons veel beter ligt dan bijvoorbeeld Japan. Maar we gaan het zien!

10 second ninja DONE


  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:44
Cijfers zeggen niet alles maar Nederland heeft 10 voor en 4 tegen VS Marokko 6 om 3. Beide ploegen lijken dus aanvallend sterker te zijn dan verdedigend.
Het kan best wel eens een hele leuke wedstrijd worden met twee aanvallend ingestelde ploegen.

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
PatrickC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:10:
[...]

Wel bijzonder, want vooraf was er vooral kritiek (ook van mij) op de matige voorhoede van Oranje, maar de verdediging lijkt nu de minste linie van Oranje. Hopelijk wordt de verdediging ook nog wakker (met name bij de standaard momenten) in de knockout fase.
De verdediging is al zo lang zo matig, het is een samenstelling van grote namen die niet met elkaar kunnen samenspelen. Dat is dit tournooi echt niet anders dan in de voorgaande periode. We hebben op papier zo'n beetje de beste verdeding mogelijk, maar in realiteit krijgen tegenstanders nog altijd vrij eenvoudig kansen. Tegen de betere tegenstanders zal het hopelijk wat beter werken, doorgaans wel het geval, maar ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin ik echt dacht dat we verdedigend zo goed waren.

Ik denk dat ondanks dat de aanvalslinie toch een beetje het probleem blijft. We scoren nu wat goals, maar tegen de grotere tegenstanders blijft dat toch wel een lastig punt. Misschien dat Brobbey ze erin kan schieten, maar ik denk niet dat hij als de grote goalmaker gezien moet worden (heb het graag verkeerd hier). Eigenlijk hebben we gewoon geen goede spitsen en we hebben ook geen Sneijder meer die vanaf het middenveld nog kan scoren, dus we zijn echt aangewezen op wat lucky moments dat een Brobbey, Malen of Gakpo het vizier wel een keer op scherp hebben staan. Dat kan een paar wedstrijden goed gaan, maar ik denk dat het voor een WK-win toch wat te matig is (hoop dat ik het hier ook gewoon mis heb).

  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 13:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

bie100 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:26:
Om drie uur in de nacht de volgende wedstrijd mooi lees het dan wel als ik wakker ben wat het is geworden :)
Die sla ik ook wel over uit zelfbescherming :'). Dat wordt echt een verschrikkelijke pot.

  • bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:50
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Die sla ik ook wel over uit zelfbescherming :'). Dat wordt echt een verschrikkelijke pot.
Minder stress laat ik het zo zeggen :+

  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 13:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

bie100 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Minder stress laat ik het zo zeggen :+
Ja dat leest wat vriendelijker :P.

  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Die sla ik ook wel over uit zelfbescherming :'). Dat wordt echt een verschrikkelijke pot.
Het wordt of rellen omdat Marokko eruit ligt of omdat Marokko wint.

En ja op papier heb je als oranje de beste verdedigers mee. Individueel de beste klasse in hun eigen team qua competitie. Maar dat garandeert nog geen goede samenwerking binnen oranje.

Tegelijkertijd is alles om 1 speler heen bouwen ook gokken op hetzelfde paard. Denk Argentinië, denk Frankrijk. Het is te hopen dat NL groeit in het toernooi. Want dan ga je in ieder geval beter ingesteld de grotere voetballanden tegemoet vanaf de kwartfinale. Maak je daar je kansen niet meteen af is het ook snel klaar.

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:55

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Net teruggekeken. Braindump.

- Cadeautje in de eerste tien minuten dat vervolgens niet wordt uitgebuit. Ze hadden moeten doorduwen na 3 of 4 voor de rust. Tempo veel te laag.
- Standaardsituaties. WTF.
- Tempo omhoog en meteen kansen.
- Terugkijken is niet dezelfde vibe als live.

Twijfel heel erg hoe Marokko-Nederland ga kijken. 3 uur opstaan is niet goed voor mijn gestel. Denk wekker zetten om 6 uur.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 13:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Joosie200 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Het wordt of rellen omdat Marokko eruit ligt of omdat Marokko wint.

En ja op papier heb je als oranje de beste verdedigers mee. Individueel de beste klasse in hun eigen team qua competitie. Maar dat garandeert nog geen goede samenwerking binnen oranje.

Tegelijkertijd is alles om 1 speler heen bouwen ook gokken op hetzelfde paard. Denk Argentinië, denk Frankrijk. Het is te hopen dat NL groeit in het toernooi. Want dan ga je in ieder geval beter ingesteld de grotere voetballanden tegemoet vanaf de kwartfinale. Maak je daar je kansen niet meteen af is het ook snel klaar.
Het wordt echt een Nederland Portugal uit 2006. Ik zie het nu al aankomen.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Omdat wij prima in staat zijn om alsnog lekker te gaan slapen, de nieuwsmedia buiten te sluiten en uitgesteld te kijken alsof het 'live' is, hebben wij thuis vanmorgen pas gekeken. Zo konden we het eindeloze breien ook doorskippen.

Altijd weer die onvermijdelijke tegentreffer. :N

O ja, en ik was na 3 dagen al de zin kwijt om nog de poule in te vullen, veel te veel wedstrijden, onzin-toernooiopzet. Kan me gewoon niet boeien zo. :w

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 26-06-2026 10:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:55

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Inderdaad. Maar je ziet het elke keer ook aankomen, er wordt teveel ruimte weggeven in de omschakeling. Deze corner kwam daar ook weer uit voort. Blijft de achilleshiel van het elftal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:05:
Net teruggekeken. Braindump.

- Cadeautje in de eerste tien minuten dat vervolgens niet wordt uitgebuit. Ze hadden moeten doorduwen na 3 of 4 voor de rust. Tempo veel te laag.
- Standaardsituaties. WTF.
- Tempo omhoog en meteen kansen.
- Terugkijken is niet dezelfde vibe als live.

Twijfel heel erg hoe Marokko-Nederland ga kijken. 3 uur opstaan is niet goed voor mijn gestel. Denk wekker zetten om 6 uur.
Helemaal mee eens, ik heb gelukkig vanochtend gekeken en gerealiseerd dat dit een goede beslissing was.
Ik hoor veel mensen roepen dat het een hele goede wedstrijd was, ik heb het anders ervaren.
Eigenlijk hebben ze maar 1x gescoord, die andere doelpunten waren eigen doelpunten en dan tegen dit team niet meer op de mat kunnen leggen dan zie ik het somber in tegen Marokko, die wel echt willen vechten om te winnen. Ik zie een vergelijking met AZ, vaak de betere ploeg zijn maar niet de spirit om te willen winnen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius


  • Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:50
Ik denk toch dat men in het achterhoofd al in de volgende ronde zat, dat krijg je als zelfs de beste nummers 3 doorgaan. En dan krijg je dus zo'n wedstrijd. Ik ben het wel eens met de kritiek hoor, het blijft een team dat bij vlagen te instabiel is. Dat zie je ook vrijwel iedere wedstrijd tot nu toe terug. Marokko is zeker niet minder dan dit Nederlands Elftal, ook niet kwalitatief. Ik denk dat het een hele spannende wedstrijd kan gaan worden.

  • MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 13:05

MM99

That is the way I am!

Snowwie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 05:23:
Gakpo was zo goed als onzichtbaar in deze wedstrijd, die toch wel wat matig was. .
Zijn maatje aan de rechterkant was er niet, vergeet niet wat voor effect dat heeft. Aké is prima speler, hij deed niet veel verkeerd gisteren, maar Gakpo doet echt beter met een speler als Van der Ven achter zich.

Je merkt ook dat Dumfries iets betere rendement heeft met Malen voor zich dan Summerville. Daardoor is het telkens voor Koeman puzzelen wat ga ik doen.

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:59
De pot net teruggekeken. Als NL voorin scherper was hadden er nog wel een goal of 3-4 extra kunnen vallen. Achterin weer een domme fout wat een tegengoal inleidde.

Duidelijk dat ze niet voluit gingen en ze het wel best vonden. Beetje jammer wel. Vertrouwen tanken met een grote score is toch ook goed voor je? Ahwel, nu tegen de Marokkanen. Kijk ik niet echt naar uit. Gun Marokko helemaal niks, maar dat zijn geen enorme prutsers. Vergelijk ze een beetje met de Zweden.

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
LZ86 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:36:
De pot net teruggekeken. Als NL voorin scherper was hadden er nog wel een goal of 3-4 extra kunnen vallen. Achterin weer een domme fout wat een tegengoal inleidde.

Duidelijk dat ze niet voluit gingen en ze het wel best vonden. Beetje jammer wel. Vertrouwen tanken met een grote score is toch ook goed voor je? Ahwel, nu tegen de Marokkanen. Kijk ik niet echt naar uit. Gun Marokko helemaal niks, maar dat zijn geen enorme prutsers. Vergelijk ze een beetje met de Zweden.
Daar doe je Marokko echt tekort mee, dat is echt wel een goed team en een stuk beter als Zweden. Ik vrees dat dat ons eindstation gaat worden, maar we weten in moeilijke wedstrijden vaak wel wat beter te presteren, dus wellicht kunnen we die ronde overleven. Daarna wacht iig een makkelijke wedstrijd (maar die zijn voor Nederland vaak moeilijker :P)

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik denk dat Marokko een herhaling van Nederland - Portugal uit 2006 gaat worden. Met dezelfde afloop: Nederland gaat niet door.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Mijn voorspelling:

Iedere speler van oranje stijgt boven zichzelf uit. Nederland wint overtuigend van Marokko. Ik word dinsdag mooi op tijd voor het werk gewekt door sirenes.

De overtuiging is nu dat we wel wereldkampioen moeten worden, na zo’n topwedstrijd.

De 1/8 finales gaan we er op penalty’s uit.

U las het hier als eerste :+

  • LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MM99 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:36:
[...]

Je merkt ook dat Dumfries iets betere rendement heeft met Malen voor zich dan Summerville. Daardoor is het telkens voor Koeman puzzelen wat ga ik doen.
Dat idee had ik gister totaal niet, vond dat Malen Dumfries bij vlagen ook gewoon in de weg liep. Malen speelde een beetje met twijfel en zonder idee. Dat zag je ook wel met zn dribbels die eigenlijk nergens heen gingen. Malen mist vertrouwen nu en weet ook wel dat hij centraal is ingehaald door Brobbey en op rechts door Summerville. Het is wat dat betreft geen puzzel voor Koeman denk ik zo. Het kwam goed uit dat Summerville op scherp stond, goed excuus om Malen toch nog een kans te geven.

Rare gedacht mss maar Malen op 10? Als je dan toch Brobbey hebt als aanspeel/kaats punt. Misschien doet Reijnders wel heel nuttig werk/vuile meters maar ik zie het niet echt?
Mog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:51:
Ik denk dat Marokko een herhaling van Nederland - Portugal uit 2006 gaat worden. Met dezelfde afloop: Nederland gaat niet door.
Ik vind Marokko geen zuigploeg zoals Argentinië en Portugal. Zegt mss ook wel wat over "ons" dat wij vaak partij zijn in zo'n oorlog?

[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 26-06-2026 11:05 ]

Only fools are enslaved by time and space.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Haha ik heb het topic eens terug zitten lezen van tijdens de wedstrijd, maar heel Tweakers lijkt wel borderline. Van recordscores tot ze kunnen er niets van en weer terug. :D
Sjah schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:34:
[...]

Ok, hier moet ik toch even op reageren. Telegraaf is voor mij de website, daar halen ze hun geld vandaan lijkt mij, en die vind ik tegenwoordig schreeuwerig op een niet leuke manier met die plaatjes en veel achter paywall. Dat vind ik van nu.nl niet, alleen al de opmaak van nu is veel zakelijker. Wat ik van AD moet vinden weet ik niet.

Maar om te zeggen dat nu.nl veel meer doet dan de gemiddelde nieuwsboodschap brengen, nee. Maar wie doet dat wel dan, is veel te duur toch echt journalistiek werk. Ja de New York Times is een abonnement waard, en in Duitsland de Sueddeutsche Zeitung en in UK Guardian (als je links bent), maar in ons land?
offtopic:
Er zitten wel wat gradaties tussen en ik ga ze ook niet allemaal over één kam scheren, maar het gros houdt zich toch met name bezig met het overnemen van elkaars artikelen en het spelen met klikbeetkoppen. Nu is er geen enkele die dat helemaal niet doet, maar de populairdere zijn hier wel erg fanatiek in.
Plus er wordt, zeker op voetbalgebied, heel veel geschreven wat gewoon niet geverifieerd is. Journalistieke beginselen worden steeds minder gehanteerd, en daar vind ik wel wat van.

En inderdaad, echte journalistiek is prijzig. Ik betaal voor NRC aangezien daar nog daadwerkelijke diepgaande artikelen te vinden vinden zijn. En op zaterdag een papieren krant vind ik ook nog wel lekker om doorheen te bladeren, dan lees je toch weer dingen die je anders niet zou vinden. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:11
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Die sla ik ook wel over uit zelfbescherming :'). Dat wordt echt een verschrikkelijke pot.
Ik zat vanochtend om 6 uur mijn opgenomen wedstrijd te kijken met een bakker koffie. Beviel prima.
Wrs tegen Marokko weer

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 21:48
Snowdog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:47:
[...]

Daar doe je Marokko echt tekort mee, dat is echt wel een goed team en een stuk beter als Zweden. Ik vrees dat dat ons eindstation gaat worden, maar we weten in moeilijke wedstrijden vaak wel wat beter te presteren, dus wellicht kunnen we die ronde overleven. Daarna wacht iig een makkelijke wedstrijd (maar die zijn voor Nederland vaak moeilijker :P)
Ik vind de vergelijking met Zweden wel treffend. Met Saibari een goede aanvaller, Hakimi is ook top en de rest is degelijk. Dat zijn ook de enige twee die in het Nederlands elftal in aanmerking komen voor een basisplaats. Een goed team met veel vuur. Ik onderschat ze niet maar ik vind ze ook niet uitzonderlijk goed ofzo. Nederland heeft gewoon een meer dan reële kans om een ronde door te gaan :)

XXXVI


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:59
Snowdog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:47:
[...]

Daar doe je Marokko echt tekort mee, dat is echt wel een goed team en een stuk beter als Zweden. Ik vrees dat dat ons eindstation gaat worden, maar we weten in moeilijke wedstrijden vaak wel wat beter te presteren, dus wellicht kunnen we die ronde overleven. Daarna wacht iig een makkelijke wedstrijd (maar die zijn voor Nederland vaak moeilijker :P)
`Marokko had het erg moeilijk tegen Haiti.

Niet echt iets waar ze vertrouwen mee tanken denk ik zo. Zo goed is Marokko echt niet (NL is ook niet top, maar we hebben op elke plek een betere speler dan Marokko) Het gaat denk ik vooral beslist worden op inzet en vuur in het spel.

  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32
Dinsdagochtend is echt een onmogelijke tijd, die pot hoor ik wel als de wekker gaat. Met dit spel hebben ze weinig op dit WK te zoeken helaas.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:21:
[...]

`Marokko had het erg moeilijk tegen Haiti.

Het gaat denk ik vooral beslist worden op inzet en vuur in het spel.
True. En ik zie de Marokkaanse ploeg er beter voor aan om met volle inzet ervoor te gaan. Nederland leeft pas op tegen de grote landen en denkt er al te zijn tegen ploegen zoals Tunesië, Marokko. Precies hun valkuil, zonder inzet aantreden en dan wel standaardsituates weggeven.

  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:11
LoneRanger schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:03:
[...]
Dat idee had ik gister totaal niet, vond dat Malen Dumfries bij vlagen ook gewoon in de weg liep. Malen speelde een beetje met twijfel en zonder idee. Dat zag je ook wel met zn dribbels die eigenlijk nergens heen gingen. Malen mist vertrouwen nu en weet ook wel dat hij centraal is ingehaald door Brobbey en op rechts door Summerville. Het is wat dat betreft geen puzzel voor Koeman denk ik zo. Het kwam goed uit dat Summerville op scherp stond, goed excuus om Malen toch nog een kans te geven.

Rare gedacht mss maar Malen op 10? Als je dan toch Brobbey hebt als aanspeel/kaats punt. Misschien doet Reijnders wel heel nuttig werk/vuile meters maar ik zie het niet echt?
Malen loopt idd Dumfries in de weg. Op rechtsvoor komt hij op snelheid soms een man voorbij maar verder doet hij op die positie weinig is mijn mening.
Malen op 10...liever niet, hij is mi niet handig in de kleine ruimte.
Ik zie hem echt als centrum spits. Alleen wel in een wedstrijd met ruimte achter de verdediging zodat je zijn snelheid goed kunt benutten. Alleen het afmaken miste hij tot nu toe dit wk en dan heb je weer meer aan Brobbey denk ik.

Reijnders speelde als een dweil. Maakte veel meters maar zit verdedigend er niet bovenop en sjokte wat terug in deze wedstrijd. Ook wat in de vorige wedstrijden. Wordt zo moeilijker voor onze verdediging.
Malen deed trouwens verdedigend überhaupt niks.
Misschien Koopmeiners voor Reijnders, misschien dat die wel beter mee terug verdedigt.

Wel grappig dat we het aanvallend best aardig doen. Terwijl we dachten dat we niet zo'n goede aanval zouden hebben.
En dat we het verdedigend, als team, minder doen als dat we volgens mij verwacht hadden.

  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
breew schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:58:
Mijn voorspelling:

Iedere speler van oranje stijgt boven zichzelf uit. Nederland wint overtuigend van Marokko. Ik word dinsdag mooi op tijd voor het werk gewekt door sirenes.
Of toeters

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:22
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:05:
Net teruggekeken. Braindump.

- Terugkijken is niet dezelfde vibe als live.

Twijfel heel erg hoe Marokko-Nederland ga kijken. 3 uur opstaan is niet goed voor mijn gestel. Denk wekker zetten om 6 uur.
Zou het normaal volledig met je eens zijn, maar het hangt denk ik ook van de setting af. Tijdens de wedstrijd Nederland - Zweden had ik een bruiloft. Omdat daar heel wat voetbal liefhebbers tussen zaten maar het ook tijdens het diner was, heeft de ceremoniemeester iedereen verzocht de telefoon uit te zetten of op vliegtuigmodus. Daar hebben alle 50 gasten zich aan gehouden, waardoor we daarna om half 10 op groot scherm hebben gekeken en gejuicht alsof het live was.

De biertjes en wijntjes zullen er bij geholpen hebben natuurlijk :P

Gister ben ik halverwege 2e helft naar m'n bed gegaan, had het wel gezien. Nederland - Marokko wil ik eigenlijk ook wel live zien, dus denk dat ik rond een uur of 9 m'n bed in duik en wat slaap probeer te pakken. Of dat plan daadwerkelijk gaat lukken moet ik nog zien :+

Join het GoT Pulse-Team!


  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:24
hoevenpe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:24:
Dinsdagochtend is echt een onmogelijke tijd, die pot hoor ik wel als de wekker gaat. Met dit spel hebben ze weinig op dit WK te zoeken helaas.
Wie? Wat moeten we zoeken? We winnen met 5-1 van Zweden met overtuigend spel. Winnen van Tunesië in een wedstrijd waarin we moeten. Zijn met 7 punten door in onze poule. Duitsland verliest van Ivoorkust, Spanje overtuigt niet eens tegen Kaapverdië. De enige favorieten die overtuigen zijn Argentinië en Frankrijk.

De term "niks te zoeken" vind ik zo'n ontzettend nikszeggende dooddoener en heeft niks met sportmentaliteit te maken. Je kwalificeert je voor een toernooi waar bijna 50 landen aan mee doen. We staan 7de op de FIFA ranking, natuurlijk heb je daar "iets te zoeken"...

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
ephymerous schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:21:
[...]


Ik vind de vergelijking met Zweden wel treffend. Met Saibari een goede aanvaller, Hakimi is ook top en de rest is degelijk. Dat zijn ook de enige twee die in het Nederlands elftal in aanmerking komen voor een basisplaats. Een goed team met veel vuur. Ik onderschat ze niet maar ik vind ze ook niet uitzonderlijk goed ofzo. Nederland heeft gewoon een meer dan reële kans om een ronde door te gaan :)
Oef, ik denk dat je het daar echt mis hebt, ze hebben wel meer goede spelers dan die 2 en daarnaast is Marokko echt een team in tegenstelling tot Zweden dat een loshangend geheel is met een paar goede spitsen. Zoals je zelf ook al zegt, ze hebben heel veel vuur en dat is gewoon altijd gevaarlijk. Het is een echt team met kwaliteiten.

Ik zie Marokko echt als een outsider (net als NL, maar die hebben dan weer een beetje een gebrek aan dat vuur). Ik denk dat we zeker kunnen winnen, maar eenvoudig zal het niet worden. Marokko is echt vele malen beter dan Zweden dat er eigenlijk maar weinig van bakt maar wel een paar grote namen (voorin) heeft.
LZ86 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:21:
[...]

`Marokko had het erg moeilijk tegen Haiti.

Niet echt iets waar ze vertrouwen mee tanken denk ik zo. Zo goed is Marokko echt niet (NL is ook niet top, maar we hebben op elke plek een betere speler dan Marokko) Het gaat denk ik vooral beslist worden op inzet en vuur in het spel.
Dat zegt dan weer weinig, ik bedoel Argentinië verliest van Saudi in 2022, Duitsland verliest van Ecuador, maar dat wil niet direct zeggen dat die teams niks waard zijn. Altijd makkelijk om zo'n wedstrijd eruit te pakken waarin een team niet presteert, dat zal in zo'n knockout match niet het geval zijn en ik denk dat Marokko zeker meer vuur heeft dan Nederland. Wij hebben wellicht wat meer kwaliteit, maar of dat eruit komt...

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 21:48
Snowdog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Oef, ik denk dat je het daar echt mis hebt, ze hebben wel meer goede spelers dan die 2 en daarnaast is Marokko echt een team in tegenstelling tot Zweden dat een loshangend geheel is met een paar goede spitsen. Zoals je zelf ook al zegt, ze hebben heel veel vuur en dat is gewoon altijd gevaarlijk. Het is een echt team met kwaliteiten.

Ik zie Marokko echt als een outsider (net als NL, maar die hebben dan weer een beetje een gebrek aan dat vuur). Ik denk dat we zeker kunnen winnen, maar eenvoudig zal het niet worden. Marokko is echt vele malen beter dan Zweden dat er eigenlijk maar weinig van bakt maar wel een paar grote namen (voorin) heeft.
Misschien dat ik ze gewoon niet goed genoeg ken. Zo’n Africacup volg ik niet. We gaan het binnenkort meemaken :)

XXXVI


  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:24
Marokko staat niet voor niets boven ons op de FIFA ranking. Al weet ik niet of de diefstal van de Afrika cup daarop nog van invloed is geweest. Ik denk dat de spelers ook wel zien dat Marokko een betere tegenstander is dan wat ze tot nog toe zijn tegengekomen in de voorbereiding of op het WK.

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:55

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
De bal is rond.

Iedereen is altijd laaiend over 1998. Maar dat is enorm gekleurd door die wedstrijd tegen Argentinië.

- Zaadpot tegen België
- Goede pot tegen Zuid-Korea
- Heel makkelijk winst weggeven tegen Mexico
- Kantje boord tegen Joegoslavië
- Matige halve finale tegen Brazilië
- Zeer matige 3/4 wedstrijd tegen Kroatië

Waren eigenlijk maar twee wedstrijden waar je met een goed gevoel de tv uitzette. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Enige dat zeker is is dat winnen altijd goed is. Dus ik lees niet teveel in een enkele wedstrijd, je weet dat je qua materiaal niet het beste team hebt, maar als de wind goed staat ben je tegen niemand kansloos. Dus fingers crossed voor de volgende.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:15:
Haha ik heb het topic eens terug zitten lezen van tijdens de wedstrijd, maar heel Tweakers lijkt wel borderline. Van recordscores tot ze kunnen er niets van en weer terug. :D
Funny because true!
offtopic:
Er zitten wel wat gradaties tussen en ik ga ze ook niet allemaal over één kam scheren, maar het gros houdt zich toch met name bezig met het overnemen van elkaars artikelen en het spelen met klikbeetkoppen. Nu is er geen enkele die dat helemaal niet doet, maar de populairdere zijn hier wel erg fanatiek in.
Plus er wordt, zeker op voetbalgebied, heel veel geschreven wat gewoon niet geverifieerd is. Journalistieke beginselen worden steeds minder gehanteerd, en daar vind ik wel wat van.

En inderdaad, echte journalistiek is prijzig. Ik betaal voor NRC aangezien daar nog daadwerkelijke diepgaande artikelen te vinden vinden zijn. En op zaterdag een papieren krant vind ik ook nog wel lekker om doorheen te bladeren, dan lees je toch weer dingen die je anders niet zou vinden. :)
offtopic:
(volledig) Eens. d:)b

Ik heb abonnementen op 2 kranten (VK, NRC) digitaal + 1 papieren (NRC) op zaterdag, en dat is in elk geval lekker veel nuance.

Daar worden de échte experts geraadpleegd, heeft men oog én respect voor harde feiten. Dat zou ook het enige moeten zijn waar journalistiek zich mee bezig houdt.

Helaas wordt 'neutraal' en 'feiten-gebaseerd / fact-based' vaak verward met 'progressief' of 'links' (door: vul zelf maar in), wat gewoon complete kul is. ALs iemand zloiets beweert, dan weet je al dat men liever naar de mond gepraat wordt, en de 'alternatieve feiten' ( 8)7 |:( ) maar al te graag wil geloven, waar doorgaans geen enkel bewijs / feit aan ten grondslag ligt.

Overigens door VK (DPG Media) heb ik ook een hele santenkraam aan aanverwante kranten tot mijn beschikking, AD, Trouw, etc. - incl. veel lokale kranten. Die ik af en toe voor iets specifieks lokaals raadpleeg (ook professioneel), maar voor het échte nieuws hoef ik daar echt niet te zijn, in mijn ervaring. Veel te veel sensatiedrift.

Aanvullend (dankzij NRC) beschikking over NYT, en die vind ik niet echt te pruimen (USA-journalistiek inclusief een shitload aan reclame is niet mijn stijl), en The Guardian voor het overige.

Daarmee denk ik dat ik best degelijk geïnformeerd ben, zonder de clickbait/klikbeet-ellende van de populistische media.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 26-06-2026 12:01 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:59
Harribo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:28:
[...]

Wel grappig dat we het aanvallend best aardig doen. Terwijl we dachten dat we niet zo'n goede aanval zouden hebben.
En dat we het verdedigend, als team, minder doen als dat we volgens mij verwacht hadden.
Hier verbaas ik me inderdaad wel het meeste over. Aanvallend is het eigenlijk best goed. (buiten dat Memphis nog in mag vallen) Malen valt dan wel tegen, maar Summerville dikke prima.

Maar dat de verdediging het zo laat afweten had ik niet niet verwacht. Al leg ik de schuld wel een beetje bij het middenveld. Reijnders speelt zwak en dat maakt helaas nog wel eens uit qua restverdediging en omschakeling.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Gonadan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:15:
Haha ik heb het topic eens terug zitten lezen van tijdens de wedstrijd, maar heel Tweakers lijkt wel borderline. Van recordscores tot ze kunnen er niets van en weer terug. :D
PTSS denk ik

  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 13:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:51:
Ik denk dat Marokko een herhaling van Nederland - Portugal uit 2006 gaat worden. Met dezelfde afloop: Nederland gaat niet door.
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:11:
[...]

Het wordt echt een Nederland Portugal uit 2006. Ik zie het nu al aankomen.
Je hebt er kijk op ;).

  • Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:48

Spotmatic

Ken sent me

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:47:
Waren eigenlijk maar twee wedstrijden waar je met een goed gevoel de tv uitzette. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Enige dat zeker is is dat winnen altijd goed is. Dus ik lees niet teveel in een enkele wedstrijd, je weet dat je qua materiaal niet het beste team hebt, maar als de wind goed staat ben je tegen niemand kansloos. Dus fingers crossed voor de volgende.
Ik ben het hier wel mee eens. Er zijn amper wedstrijden geweest waarbij ik vond dat ze hun stinkende best gedaan hadden. Tegelijkertijd heb ik er wel vertrouwen in dat we ons in ieder geval een aantal X-de finales in rommelen. OOK tegen Marokko.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter


  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:55

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik denk dat Portugal tien keer gehaaider was en is dan Marokko. Die hebben sinds het WK 22 eigenlijk weinig echt goede teams tegenover zich gehad. Twee keer Brazilië, dat is het zo’n beetje. Natuurlijk spelen al die jongens ook op hoog niveau maar dat is niet hetzelfde als in nationaal team verband.

Kan een mooie open wedstrijd worden. Hopen dat Nederland de goals niet te gemakkelijk blijft weggeven, dan komt het goed.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Stimulate14 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:29:
[...]


[...]


Je hebt er kijk op ;).
Great minds think alike? Haha. Zal je zien dat Nederland gewoon 4-2 wint.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:59
JanW schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:44:
Marokko staat niet voor niets boven ons op de FIFA ranking. Al weet ik niet of de diefstal van de Afrika cup daarop nog van invloed is geweest. Ik denk dat de spelers ook wel zien dat Marokko een betere tegenstander is dan wat ze tot nog toe zijn tegengekomen in de voorbereiding of op het WK.
De diefstal van de Afrikacup was daar inderdaad van grote invloed op. Die staan normaal niet boven ons.

Het niveau op de Afrikacup was ook vrij lachwekkend. Nu een WK, maar door die enorme hoeveelheid ploegen hebben de Marokkanen eigenlijk nog geen goede tegenstander gehad. Brazilie heeft op het moment geen goed elftal, maar legde de Marokkanen het vuur aan de schenen. Schotland doet mee voor de grap, maar hadden meer verdient (maar die fans zijn fantastisch) en Haiti had de ploeg het ook erg moeilijk mee.

Ik zie de Marokkanen zoals ik al zei als een Zweden. Een ok ploeg die om 2 goede spelers heen is gebouwd, maar die wel voor elkaar door het vuur gaan. NL heeft op alle fronten meer kwaliteit, maar heeft het probleem dat ze moeite lijken te hebben zich te motiveren. Als je Saibari onschadelijk maakt ben je er eigenlijk al.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
De echte kwaliteit van Marokko vind ik moeilijk in te schatten en eerlijk gezegd geldt dat ook voor Oranje. Bij beide ploegen zie je onderdelen die fantastisch zijn en beide ploegen hebben zwaktes. De energie die de Marokkanen in de wedstrijd leggen, vind ik een groot wapen. Dat zou een verschil kunnen maken.

Marokko is ook geen tegenstander die ik het niet gun. Tegen Nederland gun ik het uiteraard geen enkele tegenstander. Heb er alleen totaal geen zin in dat Marokkanen het erin kunnen wrijven. Dat is toch anders dan Argentijnen of Spanjaarden aan respectievelijk de andere kant van de wereld/Europa.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zou ook zomaar kunnen. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Haha zo een tijdstip kun je toch niet maken voor de kijkers van de desbetreffende landen. Snap dat er een planning is maar ja dit is niks.

enige voordeel is dat er waarschijnlijk minder rellen zijn

  • JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:50
Zal in ieder geval wel weer feest worden in Rotterdam, Den Haag enzo. Al zal de tijd van 3:00 daarin een voordeel zijn

Twente komt eraan!


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 16:08
JanW schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:44:
Marokko staat niet voor niets boven ons op de FIFA ranking. Al weet ik niet of de diefstal van de Afrika cup daarop nog van invloed is geweest. Ik denk dat de spelers ook wel zien dat Marokko een betere tegenstander is dan wat ze tot nog toe zijn tegengekomen in de voorbereiding of op het WK.
Diefstal 😆 die wedstrijd had meteen afgefloten moeten worden met een 3-0 overwinning voor Marokko nadat de spelers van Senegal het veld verlieten! Amateuristisch niveau die finale. Het is toch te hopen dat de WK finale dat niveau nooit aantikt. Je moet er toch niet aan denken dat een team van het veld loopt omdat ze het niet eens zijn met de scheidsrechter. Dan is het toch gelijk klaar voor die weglopers. Waarom bij de Afrika Cup dan niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Charles Hill op 26-06-2026 14:08 ]


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 16:08
Vanmorgen de wedstrijd gekeken, gelukkig niet voor wakker gebleven 😏

Als ze in dit tempo tegen Marokko gaan spelen dan is het snel klaar. En er is een reden waarom spelers bij de palen staan bij een hoekschop. Goed ingekopt, maar die mag er natuurlijk niet in, daar hoort iemand iemand te staan.

  • Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Charles Hill schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Diefstal 😆 die wedstrijd had meteen afgefloten moeten worden met een 3-0 overwinning voor Marokko nadat de spelers van Senegal het veld verlieten! Amateuristisch niveau die finale. Het is toch te hopen dat de WK finale dat niveau nooit aantikt.
Tja, uiteindelijk ging het gewoon door en heeft Senegal op het veld met 1-0 gewonnen.

Verder heb je helemaal gelijk. En dan lees ik op VI over nieuwe standaarden voor Afrika: https://www.vi.nl/nieuws/marokkaanse-media-waarschuwen-oranje-nieuwe-standaarden-voor-afrika

Ik hoop in ieder geval dat de handdoeken van de Oranje spelers achter slot en grendel liggen.

[This is what you get when you mess with us]


  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Charles Hill schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Diefstal 😆 die wedstrijd had meteen afgefloten moeten worden met een 3-0 overwinning voor Marokko nadat de spelers van Senegal het veld verlieten! Amateuristisch niveau die finale. Het is toch te hopen dat de WK finale dat niveau nooit aantikt. Je moet er toch niet aan denken dat een team van het veld loopt omdat ze het niet eens zijn met de scheidsrechter. Dan is het toch gelijk klaar voor die weglopers. Waarom bij de Afrika Cup dan niet.
Je zou maar een finale spelen en dan dusdanig onrecht aangedaan worden zoals Senegal in deze wedstrijd. Ik snapte de reactie van het team wel.

Misschien is het de warmte, maar ik wat er nou precies gebeurde ben ik inmiddels alweer kwijt :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Bossie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:19:
[...]
Je zou maar een finale spelen en dan dusdanig onrecht aangedaan worden zoals Senegal in deze wedstrijd. Ik snapte de reactie van het team wel.

Misschien is het de warmte, maar ik wat er nou precies gebeurde ben ik inmiddels alweer kwijt :+
Die nummer 10 werd omvergetrokken bij een corner -> penalty.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN5ZTi3ZoIekow0xnZMhw_6AHGw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8SEgiW5VZ2fdeWttKKEBLvgz.png?f=user_large.
Je kunt het moment hier terugkijken: youtube vanaf een minuut of 6. Ik vind dat gewoon een domme actie van de verdediger, want je kunt er een penalty voor geven.

Nog dommer was trouwens Brahim Diaz die meende dat dit het juiste moment was voor een panenka 8)7

Regeren is vooruitschuiven


  • AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 16:52

AcoLyte!

*evil grin*

Fijn voor de Odido klanten, maandag op dinsdagnacht wordt er onderhoud uitgevoerd. Volgens Odido is doorslapen de norm; 'We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 07.00 uur. En op afstand, dus je kan gewoon doorslapen.' Ik voel een 5G hotspotje aankomen.

don't mistake lack of talent for genius.


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 16:08
Bossie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Je zou maar een finale spelen en dan dusdanig onrecht aangedaan worden zoals Senegal in deze wedstrijd. Ik snapte de reactie van het team wel.
Dan nog beslist de scheidsrechter. Als bij elk 'onrecht' teams van het veld lopen, dan kan je je lol op met voetbal. Ook dit toernooi zijn er al de nodige fouten gemaakt door de scheidsrechters, wat zorgt voor frustratie, maar het spel gaat wel gewoon verder. Dat is ook sport, tegen tegenslagen kunnen.

Maar goed, de meningen verschillen.

  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 16:08
AcoLyte! schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:36:
Fijn voor de Odido klanten, maandag op dinsdagnacht wordt er onderhoud uitgevoerd. Volgens Odido is doorslapen de norm; 'We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 07.00 uur. En op afstand, dus je kan gewoon doorslapen.' Ik voel een 5G hotspotje aankomen.
Bij Ziggo duurt zulk onderhoud enkele minuten. Geen idee of dat ook dan het geval is.

  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Charles Hill schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:45:
[...]

Dan nog beslist de scheidsrechter. Als bij elk 'onrecht' teams van het veld lopen, dan kan je je lol op met voetbal. Ook dit toernooi zijn er al de nodige fouten gemaakt door de scheidsrechters, wat zorgt voor frustratie, maar het spel gaat wel gewoon verder. Dat is ook sport, tegen tegenslagen kunnen.

Maar goed, de meningen verschillen.
Naar mate de belangen groter worden, zullen de reacties ook meer extreem worden.

Ik zeg niet dat goed is, maar begrip dat zeker.

Daarnaast blijf ik het bizar vinden dat achteraf de winst nog naar Marokko is gegaan maar dat is een andere discussie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32
JanW schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:38:
De term "niks te zoeken" vind ik zo'n ontzettend nikszeggende dooddoener en heeft niks met sportmentaliteit te maken. Je kwalificeert je voor een toernooi waar bijna 50 landen aan mee doen. We staan 7de op de FIFA ranking, natuurlijk heb je daar "iets te zoeken"...
Ik was inderdaad wat te sterk: natuurlijk moet Nederland meedoen op een toernooi met de beste 48 landen, op basis was ik tot nu toe gezien heb is het spel verre van voldoende voor een piek in de halve finale.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 18:54
Ik denk dat we een zelfde situatie gaan zien als Nederland - Japan, waarbij Nederland zich nog even te 'gemakkelijk' voelde. Scoren betekend nog niet een gewonnen wedstrijd. Toen er meer druk op de ketel kwam openbaarde zich dit in een ijzersterk Oranje tegen Zweden. Dus Nederland kan het wel. Aangezien Japan Zweden niet op dezelfde manier over de toonbalk heeft getrokken. Dan vervolgens voelt Nederland zich weer 'comfortabel' en gaat het weer wat minder tegen Tunesië.

De verwachting is nu dan ook dat omdat het nu ook om de knock-out fases gaat dat Nederland tegen Marokko er net zo scherp bij is als tegen Zweden. Het gaat nu om de knikkers.

Mijn YouTube Channel


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
hoevenpe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:33:
[...]

Ik was inderdaad wat te sterk: natuurlijk moet Nederland meedoen op een toernooi met de beste 48 landen, op basis was ik tot nu toe gezien heb is het spel verre van voldoende voor een piek in de halve finale.
Wat een onzin, Duitsland heeft zeker wel genoeg laten zien met hun verlies tegen Ecuador of Spanje met hun gelijkspel tegen Egypte. Je lijkt vooral onzin uit te kramen en zal met iets beters moeten komen om echt een punt te maken. Maarja, belachelijke kritiek geven is altijd makkelijker dan iets met een fundament te schrijven (sorry voor de enigszins aanvallende toon, maar dit soort shit is zo vermoeiend).

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 26-06-2026 18:50 ]


  • Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 23:05

Grvy

Bot

Ruzor schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:14:
[...]

Tja, uiteindelijk ging het gewoon door en heeft Senegal op het veld met 1-0 gewonnen.

Verder heb je helemaal gelijk. En dan lees ik op VI over nieuwe standaarden voor Afrika: https://www.vi.nl/nieuws/marokkaanse-media-waarschuwen-oranje-nieuwe-standaarden-voor-afrika

Ik hoop in ieder geval dat de handdoeken van de Oranje spelers achter slot en grendel liggen.
De diefstal van de Africa cup was echt een blammage voor het voetbal. Hoe haal je het als voetbalbond in je hoofd schandalig.

Dit is een account.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Je zou maar een finale spelen en dan dusdanig onrecht aangedaan worden zoals Senegal in deze wedstrijd. Ik snapte de reactie van het team wel.

Misschien is het de warmte, maar ik wat er nou precies gebeurde ben ik inmiddels alweer kwijt :+
Die wedstrijd? Het hele toernooi lang. Tijdens de wedstrijden en er buiten. Op het veld en langs het veld (handdoek gate)
Pagina: 1 ... 304 305 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!