Format-C schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:44:
[...]
Ik niet. (Maar niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn natuurlijk)
Denk persoonlijk dat de jongens die hij nu meeheeft prima voldoen, en dat er op zich niet veel beters is. Plus de spelers moeten ook een beetje met elkaar kunnen opschieten (ze zitten wekenlang op elkaars lip), en misschien complementair zijn op elkaar, en er moeten geen spelers zijn die gaan lopen mekkeren en de sfeer gaan lopen verzieken. (Wat dat betreft heb ik mn twijfels over Weghorst, maar ik kan niet achter de schermen kijken dus misschien voegt hij wel gewoon veel toe in "de kleedkamer", zelfs als hij niet speelt.) Zelfs de wisselspelers moeten de basisspelers motiveren als ze niet spelen. Imho.
Ze moeten het samen doen. En de wissels zijn ook gewoon deel van het team. En het team gaat voor het individu. Anders word je geen kampioen. (Zie bijv de invloed van Ronaldo bij Portugal)
En ik snap de kritiek op Depay en Koeman wel hoor, maar denk dat Koeman toch echt wel wat meer verstand van voetbal heeft dan dat wij hebben. (No offense) En we kunnen vinden wat we willen van Depay, maar die neemt natuurlijk wel een sloot aan ervaring mee. En het schijnt dat hij ook "gewoon" een motivator is voor de andere jongens. (Ik zie hem alleen als hij met zn apepakkies op tv is, maar weet natuurlijk niet hoe hij ECHT is. En ik denk dat we dat allemaal niet weten eigenlijk.)
Just my 2 cents..
Voor mijn gevoel gaat het niet om verstand van voetbal maar ook stijlkeuzes. Ik denk dat velen niet zozeer rederen met de gedachte dat zij betere resultaten zouden halen, maar dat zij graag een andere insteek van het spelletje zou willen zien. (voor de mensen die inhoudelijk kijken dan, de 18 miljoen boeroepers hebben we altijd wel)
Persoonlijk ben ik geen fan van een team om een speler heen bouwen en die speler de vrije hand geven, tenzij die van uitzonderlijke wereldklasse is en dat is Depay gewoon niet. Ik denk dat je andere spelers daarmee tekort doet en we ons te veel afhankelijk maken van de grillen van één man.
Maar ik denk dat je wel in de goede hoek zit als het gaat om de invloed van de groep. Koeman heeft altijd een paar spelers die zijn 'vriendjes' zijn, onvoorwaardelijke steun, altijd erbij. En dat betaalt zich hoogstawaarschijnlijk ook terug in een paar spelers in de groep die hem dan weer onvoorwaardelijk steunen en de rest van de groep daarin mee nemen.
Dit is gewoon zijn manier om een groep te creëren die achter hem blijft staan, want dat is natuurlijk de achilleshiel van welke coach. En misschien is het wel zo dat hij van bepaalde spelers de karakters inschat als niet pers e voordelig voor de groep, en dat keuzes daarin voor hem sterk beïnvloed worden.
Hij doet het alleen zo opzichtig dat het hypocriet wordt. Iedereen moet topfit zijn, behalve Depay. De zandbak is exit voor je kansen, behalve bij Wijnaldum. Daar krijg je gewoon een nasmaak van en dan is kritiek daarop gewoonweg terecht.
Of andere keuzes dan ook voor betere resultaten gezorgd zouden hebbgen ga ik nooit beweren. Ik weet wel dat ik het leuker zou vinden, want alle ballen op Depay kan ik gewoon niet naar kijken. Maar ik ga niet beweren dat ik het als coach op papier beter zou doen, dat zou wel een zeer vreemde vorm van gebrek aan realisme zijn.

Ik ben gewoon positief.

Dat is sowiewo wel eens lekker, een Nederlander die het positieve eruit licht in plaats van het negatieve.

Edit; ik zou denk ik wel Van de Ven eruit halen en daar Ake neerzetten, of Hato. Vind Van de Ven verdedigend gewoon (nog) niet echt heul sterk. Maar voor counters is hij natuurlijk wel ideaal. Met zijn mega snelheid. Daaaaamn..
Van de Ven vind ik dan juist weer een fijne keuze. Ik ben groot voorstander van spelers die overal voor gaan, zich volle bak inzetten en fysiek veel kunnen. Dat ze dan ook een keer een fout maken of wat slippertjes hebben neem ik voor lief, het is gewoon veel leuker om te kijken. (en dan is het makkelijker er positieve dingen uit te lichten)
Eigenlijk een verrassende keuze voor Koeman want die is doorgaans juist erg voorzichtig.