[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 266 267 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 22:49
HollowGamer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:27:
Hato heeft zich overigens al in de basis van Chelsea geknokt. Dus opzicht zou hij wel een goede backup zijn.
Nederland heeft echt een overschot aan hele goeie verdedigers. Maarja fit blijven is voor velen daarvan een lastige en dan krijg je bejaarden zoals De Vrij er weer in

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 31-03-2026 22:30 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
Terranova schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:24:
Oh god, Weghorst. Nog slechter voetbal incoming
Gokken op de snelheid van Weghorst in de counter, dat doet iedere coach als zijn team met 10 man komt te staan.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
bazzemans schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:25:
[...]

Wie zegt dat dan? En wat moeten ze anders zeggen? "Mooi dat we erbij zijn, we doen voor spek en bonen mee"?
Ok, als jij 1-1 tegen Ecuador een goed resultaat vindt... ik niet. Met 11 of 10 man.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Die kaart had die eerder al verdient, hij vroeg ook steeds om een gele kaart bij ons.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:31
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:34:
[...]

Ok, als jij 1-1 tegen Ecuador een goed resultaat vindt... ik niet. Met 11 of 10 man.
Rare reactie op mijn vraag.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:40
Ach ja, Italië staat ook na een 1-0 voorsprong en een vroege rode kaart op 1-1 tegen Bosnië.
Beetje vergelijkbare situatie, alleen gaat Italië wellicht het WK niet halen zo en is Koeman met zijn matties er gewoon weer bij

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:09
Schouten lost veel op verdedigend. Als hij in vorm is, dan heb je er best een goede aan

Ecuador is aanvallend niet heel sterk denk ik, die moeten het meer van een snelle counter hebben lijkt het

• Dr. Strangelove
Same back at ya.

Heel simpel, je speelt straks tegen vergelijkbare ploegen in de groepsfase en dan moet je ook als het tegenzit die drie punten kunnen pakken. Dus prima oefening dit. En niet zoals die commentator ijlt dat je moet vermijden te verliezen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het wordt dus Zweden op het WK.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:53
Zweden de tegenstander op het WK van Nederland, Polen rest het niet tegen Zweden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Harribo
De vrij eruit volgende keer, van hecke erin

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Harribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:40:
De vrij eruit volgende keer, van hecke erin
De Vrij is ook slechts de backup

• Harribo
Gynnad schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:40:
Zweden de tegenstander op het WK van Nederland, Polen rest het niet tegen Zweden.
Balen, had liever Polen gehad.
Zweden lijkt mij lastiger

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Die had er best in gemogen

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:41:
[...]

Balen, had liever Polen gehad.
Zweden lijkt mij lastiger
Zweden is veel leuker toch, alleen al qua fans

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:17

DirtyBird

Praktiserend denker

toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:42:
[...]

Je houdt t forumniveau graag in lijn met het voetbal begrijp ik?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• bazzemans
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:39:
Same back at ya.

Heel simpel, je speelt straks tegen vergelijkbare ploegen in de groepsfase en dan moet je ook als het tegenzit die drie punten kunnen pakken. Dus prima oefening dit. En niet zoals die commentator ijlt dat je moet vermijden te verliezen.
Ik vroeg naar de bewering dat Oranje aangeeft titelkandidaat te zijn. Dat zeggen ze namelijk niet. Wel gaan ze met de instelling ernaartoe om kampioen te worden. Dat lijkt mij heel normaal.

Verder. Nee, het spel was niet goed. Dat is met een rode kaart ook niet heel gek. Bovendien is het een oefenwedstrijd met ontzettend veel positiewisseligen. Nog los van het feit dat ik de daadwerkelijke kwaliteit van Ecuador moeilijk in kan schatten. Lijkt mij een hele taaie ploeg om tegen te voetballen, ze maken je het voetballen op af mogelijke manieren onmogelijk. Nee, ik hecht weinig waarde aan deze wedstrijd. Vooraf al niet en gelet op het verloop van de wedstrijd al helemaal niet.

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:42:
[...]

Dat misschien
Qua statistieken was Polen de betere partij dus misschien is Zweden toch niet zo goed als ik vrees.

• bazzemans
Zweden lijkt mij een makkelijkere tegenstander.

• Harribo
Italië 1-1 met rood.
Zou een stunt zijn als die er niet bij zouden zijn
Tsjechië Denemarken ook 1-1

Blij dat wij niet in die situatie beland zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 31-03-2026 22:48 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:05
Harribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:47:
Italië 1-1 met rood.
Zou een stunt zijn als die er niet bij zouden zijn
Tsjechië Denemarken ook 1-1

Blij dat wij niet in die situatie beland zijn
Ik vind het wel jammer. Anders had je nu nog een geslaagd die nog ergens om gingen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
hoevenpe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:09:
Equador lekker aan het ballen, voelt niet als een WK titel-kandidaat tegen FC schietschijf.
Je speelt tegen #21 terwijl wij blijkbaar top 10 zijn.
Dat laatste verbaast mij meer dan de ranking van Equador.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• HollowGamer
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:46:
Zweden lijkt mij een makkelijkere tegenstander.
We hebben net niet verloren van ECU..

• toolkist
  • Niet online
Waarom geeft Turpin al die klagende Italianen geen geel? Natuurlijk was dit geen rood er staat een andere speler zowat tegen die Italiaan aan.

• bazzemans
HollowGamer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:59:
[...]

Dus? Het is de vergelijking tussen Zweden en Polen. Dan lijkt mij Zweden de makkelijkere tegenstander. Ik geloof niet dat ik schreef dat we die wel ff mee een nulletje of 6 van de mat spelen. In deze periode van Koeman hebben we sowieso weinig wedstrijden met volle overtuiging gewonnen, dus ik verwacht dat we het op het WK ook dat geen enkele wedstrijd makkelijk is.

Oh ja, en we hebben gelijkgespeeld, met 10 tegen 11. Dat is wel een nuanceverschil.

• toolkist
  • Niet online
DirtyBird schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:44:
[...]
Je houdt t forumniveau graag in lijn met het voetbal begrijp ik?
Wat is dit nou weer voor gezever? Mag ik de Scandinavische fans leuker vinden dan andere fans? Net als de Ieren, Schotten etc?

• D-e-n
HollowGamer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:59:
[...]

Engeland speelde gelijk tegen Uruguay, dat lager eindigde in de kwalificatie dan Ecuador en verloor vandaag van Japan. Er zijn dus amper makkelijke wedstrijden meer.

En zeker onze groep is straks gewoon k**. Want wellicht moet je in de volgende ronde gelijk tegen Brazilië.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:25
Kan die Schelvis niet gewoon ontslag krijgen met zijn Pro-Italie gezwets?

Twente komt eraan!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:17:
Kan die Schelvis niet gewoon ontslag krijgen met zijn Pro-Italie gezwets?
Echt zo irritant inderdaad. Onbegrijpelijk dat ze hem die wedstrijden blijven geven, net als met Sierd de Vos en Atletico

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:13:
[...]

Engeland speelde gelijk tegen Uruguay, dat lager eindigde in de kwalificatie dan Ecuador en verloor vandaag van Japan. Er zijn dus amper makkelijke wedstrijden meer.

En zeker onze groep is straks gewoon k**. Want wellicht moet je in de volgende ronde gelijk tegen Brazilië.
Engeland B/C ja ;)

• toolkist
  • Niet online
Jammer, geen Denemarken op t WK.

• toolkist
  • Niet online
Verrek ik zie die bal van Italie net voorbij vliegen

• Exocet
  • Niet online
Dag Italië, derde keer op rij...

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:35:
Dag Italië, derde keer op rij...
Tja als je dat team nou bekijkt, dan hebben ze op Donnaruma na toch ook geen toppers rondlopen? Tonali is nog wel aardig, maar verder?
Schelvis zal inmiddels wel in een hoekje zitten te huilen

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Mooi hoor Bosnie door, prachtig land :) Nou de italianen waren erg blij toen Bosnie van Wales won haha geweldig.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is een beetje het gevolg van koopcompetities, Engeland heeft dat ook. Die verloren vanavond vrij geruisloos van Japan. Veel kopen, weinig kansen voor eigen talent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dr. Strangelove
Bizar. Drie keer op rij WK missen maar tussendoor wel een EK overtuigend winnen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23
Faillissement vh Italiaanse voetbal, vraag me af of er maatregelen gaan komen.
En vreemd dat er zich geen Turk meldt die zijn blijdschap uit, ligt dat aan Tweakers?
Congo erbij, leuk...

• Megupe
Sjah schreef op woensdag 1 april 2026 @ 02:18:
Faillissement vh Italiaanse voetbal, vraag me af of er maatregelen gaan komen.
En vreemd dat er zich geen Turk meldt die zijn blijdschap uit, ligt dat aan Tweakers?
Congo erbij, leuk...
Die zitten op tweakers.com.tr.

En ik roep al jaren dat sport1 en later ziggo moet stoppen met schelvis, wat een drama die man. Alsof hij betaald wordt door italie.

[ Voor 17% gewijzigd door Megupe op 01-04-2026 08:01 ]

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:26
Nederland heeft zo'n bizar zware weg naar een eventuele wk finale dat het eigenlijk schier onmogelijk gaat worden. Zwaarste ooit volgens mij met Brazilië/Marokko, Frankrijk, Portugal en Spanje allemaal achterelkaar koekoek

SiberischeHusky MoviecollectorNL

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 19:22
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:58:
Bizar. Drie keer op rij WK missen maar tussendoor wel een EK overtuigend winnen.
Wat ik er van gezien heb was dit ook wel echt een voorbeeld van een incident. Zonder rode kaart of over 2 wedstrijden had Italie dit makkelijk gewonnen denk ik. Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:29:
[...]

Wat ik er van gezien heb was dit ook wel echt een voorbeeld van een incident. Zonder rode kaart of over 2 wedstrijden had Italie dit makkelijk gewonnen denk ik. Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.
Het kan toch geen incident zijn als je de poule fase uberhaupt al niet als winnaar door komt?

Verwijderd

Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.
Relatief minder plekken. Maar 16 UEFA deelnemers is een record. In Qatar waren het maar 13.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:53
[...]

Italië verliest in de poulefase 2x ruim van Noorwegen: 3-0 en 4-1. Dat een land als Italië 2x zo ruim verliest en gisteren niet van Bosnië Herzegovina kan winnen, waarbij de rode kaart natuurlijk niet helpt, dan is het niet per se een incident.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 19:22
toolkist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:43:
Het kan toch geen incident zijn als je de poule fase uberhaupt al niet als winnaar door komt?
Gynnad schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:51:
Italië verliest in de poulefase 2x ruim van Noorwegen: 3-0 en 4-1. Dat een land als Italië 2x zo ruim verliest en gisteren niet van Bosnië Herzegovina kan winnen, waarbij de rode kaart natuurlijk niet helpt, dan is het niet per se een incident.
Ik denk dat 2e worden achter Noorwegen elk land had kunnen overkomen, dat is gewoon een goede ploeg. Ze hebben verder geen punt gemorst.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 01-04-2026 09:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Harribo
Wel mogelijk, een Koeman die kampioen wordt

• HollowGamer
  • Niet online
De zesde Klasse? Ik heb lang niet meer gevoetbald, is dat niet heeeel laag?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
HollowGamer schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:18:
[...]
De zesde Klasse? Ik heb lang niet meer gevoetbald, is dat niet heeeel laag?
Lager kan niet in de reguliere pyramide. Maar da's geen schande toch, als je tegen de AOW-leeftijd aanhikt.

Regeren is vooruitschuiven

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:27
Ik lees in de eredivisie blog van de NOS vandaag dat Wijnaldum hoopt op het wk. Ik hoop van harte dat zijn afscheid van het NL elftal toch echt al definitief is. En dat de Saoedische competitie sterker zou zijn dan de Nederlandse.. Tsja.
Wijnaldum wil naar WK: 'Bondscoaches Portugal en Brazilië kijken hier wel rond'
Georginio Wijnaldum heeft in De Telegraaf zijn wens om met Oranje naar het WK te gaan uitgesproken. De 35-jarige middenvelder hoopt dat bondscoach Ronald Koeman oog heeft voor zijn prestaties in de Saudische competitie.

"Natuurlijk wil ik naar het WK. Ik ga er alles aan doen om een kans te krijgen", zegt Wijnaldum. "Het is niet de makkelijkste situatie. Het grote verschil is dat ik bij Al Ettifaq al anderhalf jaar op mijn eigen positie speel en topfit ben. Onder Steven Gerrard speelde ik voor de verdediging. Na zijn vertrek ben ik weer de middenvelder die ik wil en kan zijn."

Dat Wijnaldum in Saudi-Arabië speelt ziet hij zelf zeker niet als een struikelblok. "De coaches van Brazilië en Portugal kijken hier wel rond. Met alle respect: de Saudi Pro League is sterker dan de eredivisie. Als een eredivisiespeler mijn statistieken haalt, is hij dan in beeld bij Oranje? Ik weet dat ik onder een vergrootglas lig en dat ik meer moet brengen. Daar heb ik mee te dealen."

Zijn laatste interland speelde Wijnaldum op het EK 2024. Dit seizoen maakte hij veertien goals voor Al Ettifaq, in 28 duels.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Oranje-international Simons mist WK door zware knieblessure - https://nos.nl/l/2612137

Geen Simons. Kansen Wijnaldum toegenomen?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• D-e-n
Quad schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:28:
Oranje-international Simons mist WK door zware knieblessure - https://nos.nl/l/2612137

De laatste keer had Koeman Gravenberch, Reijnders, Timber, Valente, Smit, Koopmeiners. Daar komt De Jong nog bij en hij had ook nog Til op het oog. Lijkt me niet dat een speler uit de zandbak dan wat toevoegt.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Grote aderlating, het gemis van Simons. Erg groot. Bovenal ontzettend sneu.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:51:
Grote aderlating, het gemis van Simons. Erg groot. Bovenal ontzettend sneu.
Ik denk dat veel dat huilend bekkie kunnen missen als kiespijn…. Wel sneu inderdaad

• DutchOwnage
  • Nu online
Mij boeit dat huilende bekkie dus echt helemaal niks. Ik beoordeel iemand liever op zijn prestaties en zijn toegevoegde waarde.

• Megupe
DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:38:
Mij boeit dat huilende bekkie dus echt helemaal niks. Ik beoordeel iemand liever op zijn prestaties en zijn toegevoegde waarde.
En toegevoegde waarde heeft ie niet bij Oranje.

• toolkist
  • Niet online
Wijnaldum ziet z'n kansen op selectie weer stijgen... :X

• DutchOwnage
  • Nu online
Megupe schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:55:
[...]

Voor het gemak even de halve finale tegen Engeland vergeten EK 24 zeker.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:24
Gelukkig middenvelders genoeg en missen we Simons niet en hoeven we ook niet terug te vallen op de hypocriete Wijnaldum. Die kon vier jaar geleden al niet meer.

XXXVI

• Typhone
  • Laatst online: 10:41

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:28:

Geen idee waarop die kansen zijn toegenomen maar als dat Nederlands elftal moet zijn dan mag Koeman meteen opbokken. Wat dat betreft mag alleen Depay nog een fout schema krijgen en het ziet er goed uit voor komende zomer. Alle slapjanussen weg. Scheelt weer van die geforceerde opstootjes in de 85e minuut waar de heren opeens beseffen waar het om gaat als het kalf allang verdronken is.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 21:07

Qu3st

Koeman heeft het nepotisme uitgevonden lijkt het, als ie wéér aankomt met z'n pleegkind Wijnaldum.
En dat charme offensief van Wijnaldum zelf in de krant, zeggen dat het een goede competitie is etc. Ja prima, maar jij bent al over je houdbaarheidsdatum heen voor het NL elftal.

• Megupe
DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:47:
[...]

Eh?

• DutchOwnage
  • Nu online

• ephymerous
Heb je ook een mooi fragment van Koevermans of Collins John? :)F

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hoe deed Xavi het in de wedstrijd erna eigenlijk? >:)

• D-e-n
Megupe schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:55:
[...]

Simons is de enige middenvelder in de selectie die wat creativiteit in het voorste middenveld kan brengen. Dat hij in Oranje nog niet altijd zijn plek weet te vinden mede omdat hij meermalen is misbruikt als rechtsbuiten mag zo zijn maar dit is echt een enorme aderlating, al is het maar als twaalfde man.

En dan wordt er iedere keer weer geroepen dat we zo'n fantastisch middenveld hebben maar het is vooral veel van hetzelfde. De Jong en Gravenberch spelen graag van achteruit en Reijnders komt als loper toch ook beter tot zijn recht naast De Jong of Gravenberch dan ervoor. Ook hij gaat dat laatste balletje in de zestien niet geven.

• D-e-n
ephymerous schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:09:
[...]

Heb je ook een mooi fragment van Koevermans of Collins John? :)F
Dit soort flauwe reacties dragen niet echt bij aan een inhoudelijke discussie. Met enig voetbalinzicht zou je toch moeten zien dat dit totaal onvergelijkbare spelers zijn.

Dit soort gejank is ook zo typisch Nederlands. Aan de ene kant overschatten we ons voetbal schromelijk, aan de andere kant worden spelers veel te snel met de grond gelijk gemaakt. En het zijn niet de minsten die op enig moment in hun carrière door ons als zogenaamde "kenners" te licht zijn bevonden voor Oranje: van Bergkamp tot Seedorf tot Kluivert tot van Nistelrooij tot van Bommel.

• D-e-n
Dat is ook één van de redenen dat we slechts een subtopper zijn dit WK. Als we het achterin dichthouden kunnen we wellicht eens verrassen maar we gaan het al oh zo moeilijk hebben in de groep waar de tegenstander zich gewoon lekker op ons in gaat stellen en zie er dan maar doorheen te komen zonder enige creativiteit. Wellicht kan Summerville ons nog verrassen maar dat een speler van een degradatie kandidaat onze hoop zou moeten zijn op de vleugel zegt al genoeg.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:47:
[...]

Die wedstrijd die we verloren bedoel je?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• DutchOwnage
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:50:
[...]

Die wedstrijd die we verloren bedoel je?
Ja, die ja :')

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:10:
[...]

Dit soort flauwe reacties dragen niet echt bij aan een inhoudelijke discussie. Met enig voetbalinzicht zou je toch moeten zien dat dit totaal onvergelijkbare spelers zijn.
Alsof één fragment van een willekeurige speler iets zegt. Of dat nou Simons of Koevermans is. En nee ze zijn niet te vergelijken.

XXXVI

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:07
Simons is eigenlijk toch meer half middenvelder/half aanvaller? Bij Spurs staat hij ook vaak hangend op links, of anders in een vrije rol op 10. Koeman heeft hem juist vaker hangend op rechts geprobeerd, wat niet zo heel veel succes heeft opgeleverd. Gezien Gakpo er ook nog is, moet je dan het team aanpassen en Simons vrij op 10 zetten? Anyhow, gezien het gebrek aan creativiteit had ik hem er toch graag bij gehad, al was het maar op de bank. Maar achteraf gezien had hij beter in de Bundesliga kunnen blijven.

Ik denk dat we op het WK veel van hetzelfde gaan zien wat de afgelopen jaren al hebben waargenomen, d.w.z. afhankelijk van de opkomende backs, of een individuele actie van Gakpo of een dood spelmoment. Maar ik laat me graag verrassen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56

Fiber

Beaches are for storming.

Hopen dat Kluivert weer fit wordt en Reijnders nog wat speeltijd krijgt bij zijn club.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
Sineplex schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:27:
Gezien Gakpo er ook nog is, moet je dan het team aanpassen en Simons vrij op 10 zetten?
Dat hangt van de tegenstander af. Ik vind Reijnders, Gravenberch, De Jong niet voor elke tegenstander ideaal. Tegen Spanje deed Kluivert het bijvoorbeeld goed op tien. Er zullen tegenstanders of gewoon delen van wedstrijden komen waar je een type Simons nodig hebt maar die optie is nu dus weg.

De tijd van een vaste elf lijkt me sowieso voorbij. We zijn ook niet goed genoeg om ons niet aan te passen

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:59:
[...]

De tijd van een vaste elf lijkt me sowieso voorbij. We zijn ook niet goed genoeg om ons niet aan te passen
Omdat wij nooit trainen op een dergelijk scenario. Dat kun je een coach verwijten. Niet de spelers. Geef mij een taak dat ik de hele wedstrijd Messi moet dekken en dan zal ik dat doen.

Xavi heb je niet nodig op een WK. Een paar anderen ook niet. Wellicht kan hij van pas komen als de spelers het veld op komen om het handje van de tegenstanders vast te houden. De tijd voor een frisse wind kan niet snel genoeg komen. Modern voetbal in Oranje. Cant wait!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 15:54
Typhone schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:56:
[...]

Omdat wij nooit trainen op een dergelijk scenario. Dat kun je een coach verwijten. Niet de spelers. Geef mij een taak dat ik de hele wedstrijd Messi moet dekken en dan zal ik dat doen.
Wat je eigenlijk zegt is dat Koeman jou gewoon mee moet nemen? :D

Ik denk dat het moeten missen van Xavi echt wel een aderlating is, je kan bepaalde type spel nu gewoon minder goed doen. Ja hij heeft een rotkop als hij dingen niet eerlijk vind, maar voetballen kan hij zeker wel.

WoT stats

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 21:07

Qu3st

Als ie Weghorst ook niet meeneemt zou het gehalte rotkoppen wel historisch laag zijn onder Koeman.

En vooral het gehalte van mensen die zichzelf belangrijker vinden dan het team.

[ Voor 30% gewijzigd door Qu3st op 28-04-2026 11:25 ]

• ephymerous
Qu3st schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:12:

Heb jij informatie over dat Depay niet meegaat? :o

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Als ie Weghorst ook niet meeneemt zou het gehalte rotkoppen wel historisch laag zijn onder Koeman.

En dan Goes als vervanger meenemen })

• D-e-n
Als we iedere speler thuis moeten laten die hier wordt afgezeken dan komen we uit op een selectie van tien man. Het zoals Ik hierboven constateerde een hardnekkig fenomeen van alle tijden maar ik vind het allemaal nogal bekrompen.

Xavi is gewoon een goede voetballer die kwaliteiten heeft die niemand anders van onze middenvelders heeft en die kwaliteiten ga je gedurende een toernooi dus missen. En Weghorst is superirritant maar je hebt ook een pinchhitter nodig. Til misschien anders?

• D-e-n
Typhone schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:56:
[...]

Het gaat niet om het dekken van Messi. Het gaat om een ander type speler vanwege het spel van de tegenstander. Dat kan dus ook een aanvallende keus zijn.
De tijd voor een frisse wind kan niet snel genoeg komen. Modern voetbal in Oranje. Cant wait!
En dan komt weer de vraag die vervolgens nooit beantwoord wordt: welke spelers dan? Want Koeman heeft de meeste aankomende talenten inmiddels wel eens geprobeerd. Alleen Read niet maar die is veel geblesseerd.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:46:
[...]
Als we iedere speler thuis moeten laten die hier wordt afgezeken dan komen we uit op een selectie van tien man.
Dan zeik ik nog ff door, zodat we uberhaupt niet gaan

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 21:03
Nl heeft aardige middenvelders maar het zijn met name controleurs, Simons is juist een creative speler die veel kan bieden als ie erbij zou zijn. Koopmeiners kan dat ook maar minder explosief dan Simons. Dat Simons niet rendeert in het Nederlands elftal ligt naar mijn mening met name aan Ronald tikkebreed tikkieterug ad infinitum Koeman, die alles bepaald.
Laat Koeman maar thuis, kan niet wachten tot die gast eindelijk opzout.

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:58:
[...]

Dan zeik ik nog ff door, zodat we uberhaupt niet gaan
Waarom wil je dat we niet gaan?

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
Het is toch ook gewoon prima om te accepteren dat Nederland de groepsfase nog wel zal overleven maar dat het daarna vrij snel exit zal zijn. Dat is gewoon het niveau van de generatie voetballers die we op dit moment hebben. Het maakt ook niet heel veel uit of je pietje opstelt of dat Jantje geblesseerd raakt, ik geloof niet dat dat bij dit elftal veel verschil maakt.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:02:
[...]

Waarom wil je dat we niet gaan?
Hoe harder Trump/Infantino zn WK faalt hoe beter.

• Exocet
  • Niet online
Nieuwe regel op WK: spelers die mond bedekken tijdens confrontaties kunnen rood krijgen
https://nos.nl/l/2612342

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:36:
Dan moet je juist dit Oranje sturen... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Sjah
De liefde voor dit Oranje lijkt niet groot.
Toch worden we getipt als gevaarlijke outsider.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56

Fiber

Beaches are for storming.

Trump ziet er anders wel uit als een fan van Oranje 🍊🍊🍊

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:36:
[...]

Ok. Maar dat heeft niks met de spelers te maken

• D-e-n
Sjah schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:39:
De liefde voor dit Oranje lijkt niet groot.
Toch worden we getipt als gevaarlijke outsider.
Door wie? Gaat nooit gebeuren. WK's worden altijd gewonnen door grote landen en/of landen met in elk geval één ster die er voorin eentje in kan prikken.

• Sjah
tJa door wie, die ene econoom Joachim Klement die zei met zijn voorspelmodel dat Oranje Wk wordt. En we hebben idd niet een ster, maar met een Gakpo en Dumfries, hebben we 2 kerels die er af en toe iets inprikken. Persoonlijkheden hebben we niet, op misschien aanvoerder v Dijk na.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik vind het wel een prima uitgangspositie. Selectie zonder echte sterren en ook niet tot de favorieten behoren. Kan het alleen maar meevallen. Groepsfase tegen Japan en Zweden gaan we zien waar we staan. Die zou je op papier moeten winnen maar zullen ook niet de makkelijkste wedstrijden zijn.

Vooralnsog zie ik Frankrijk en Spanje als favorieten. We gaan het wel zien, ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is :X

• ephymerous
Vlassie1980 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:52:
ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is :X
Mijn oudste zoon is 6 en kijkt al maanden uit naar het wk. Het lijkt hem (en mij ook) fantastisch om midden in de nacht voetbal te kijken. Het samen met hem kijken is waar ik naar uit kijk :)

XXXVI

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ephymerous schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:24:
[...]

Mijn oudste zoon is 6 en kijkt al maanden uit naar het wk. Het lijkt hem (en mij ook) fantastisch om midden in de nacht voetbal te kijken. Het samen met hem kijken is waar ik naar uit kijk :)
Oudste hier, ook 6, is daar ook enorm voor in. Dus ik snap je volledig.
Net als de F1 races die 's ochtends vroeg beginnen. Samen onder een dekentje op de bank, afgebakken broodje erbij. Leuk om te delen met je kind! 😍

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 29-04-2026 21:34 ]

nggyu nglyd

• D-e-n
Vlassie1980 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:52:
Ik vind het wel een prima uitgangspositie. Selectie zonder echte sterren en ook niet tot de favorieten behoren. Kan het alleen maar meevallen. Groepsfase tegen Japan en Zweden gaan we zien waar we staan. Die zou je op papier moeten winnen maar zullen ook niet de makkelijkste wedstrijden zijn.

Vooralnsog zie ik Frankrijk en Spanje als favorieten. We gaan het wel zien, ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is :X
Van Japan won het veel betere elftal met Sneijder, Robben en van Persie maar nipt en Zweden speelt tegenwoordig met drie centrale verdedigers met die twee lepe spitsen voorin. Ook geen makkie. Gelukkig hoeft de derde plek niet direct een slechter schema voor de KO fase op te leveren

• ephymerous
Quad schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:33:
[...]

Oudste hier, ook 6, is daar ook enorm voor in. Dus ik snap je volledig.
Net als de F1 races die 's ochtends vroeg beginnen. Samen onder een dekentje op de bank, afgebakken broodje erbij. Leuk om te delen met je kind! 😍
Ja prachtig O+ Zijn idee hier is ‘s nachts frikandellen in de airfryer :o

XXXVI

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ephymerous schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:48:
[...]

Ja prachtig O+ Zijn idee hier is ‘s nachts frikandellen in de airfryer :o
Prima toch! Oliehoorn fritessaus van oranje erbij voor het oranjegevoel.

nggyu nglyd

• D-e-n
Soulizer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:50:
Ik zou Bosz graag per augustus zien bij Oranje. Ik ben Koeman onderhand wel beu met dat saaie voetbal en zou wel eens willen zien Oranje met een goede coach en hernieuwde selectie zonder oudjes.
Met het voetbal van Bosz heb je spelers voorin nodig die het verschil kunnen maken. En die hebben we niet, nog steeds niet.

We hebben een linksbuiten die de bank warm houdt bij Liverpool, achter Depay zit de spits van Sunderland en op rechtsbuitens hebben we nu de hoop gevestigd op een speler van een degradatiekandidaat met nul interlands.

En een hernieuwde selectie klinkt leuk maar Hato, Valente en Smit zaten de laatste keer al bij de groep. Read zou op korte termijn kunnen maar verder weet ik echt niemand die een versterking zou kunnen zijn.

• ephymerous
Koeman heeft gisteren aangegeven “Wijnaldum als gepasseerd station te zien” :)

XXXVI

Pagina: 1 ... 266 267 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!