[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 349 350 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27

Fiber

Beaches are for storming.

Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:38:
Duitsland nog steeds op 0-0 laatste minuut
Hup Duitsland!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:34

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

van dijk die zich stiekem toch even laat gelden op het laatst. gelukkige overwinning. BOE van, dijk motm?

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:28
mavaros schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:38:
Gered door de fluit van de scheidsrechter. En toch drie punten binnengeharkt.
Gelukkig stond Bart op goal en niet de fluit van de scheidsrechter.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:14
Soulizer schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:38:
Moest uit de tenen van Virgil komen om de overwinning binnen te slepen.
Ja erg scherp in de slotfase, gelukkig maar

Don't let perfect be the enemy of good.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:04
Lekker chaotisch einde. Punten over de streep getrokken.

Vier leerzame wedstijden. Veel nog niet op orde. Paar mooie momenten, genoeg slechte momenten. Ben vooral benieuwd geraakt naar wat Xavi hiervan leert en gaat doen.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20:37
Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:38:
Duitsland nog steeds op 0-0 laatste minuut
En 0-0 gebleven

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
"wat is dan liefde"...
Mooi elke keer die hazes muziek :)

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
Moeilijke 4 wedstrijden. Wat moet je hier nou van meenemen? Weinig stabiliteit nog op het middenveld, scorend vermogen valt daar ook nog wat tegen. Verdediging echt nog voor verbetering vatbaar. Aanvallend wel talent en mensen die willen werken, maar komt nog niet tot veel scoren.

Hopelijk valt het voor Van de Ven mee, maar het zag er niet fijn uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Spuugvuur op 04-10-2026 22:42 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We staan bovenaan

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33
Je ziet dat Xavi vooral op het middenveld nog zoekt

• Charles Hill
Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:40:
"wat is dan liefde"...
Mooi elke keer die hazes muziek :)
Nou ...

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De NOS zou nog roepen dat Verstappen zo mager was vandaag.

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 18:11
Conclusie van dit interlandperiode is dat er nog veel te veel spelers tussen zitten die een wisselvalig niveau halen. Alleen Verbruggen en Summervile zijn wat mij betreft onomstreden.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
Missen voorin natuurlijk wel veel mankracht zonder een Malen, Brobbey en Gakpo. Niet gek dat je dan moeilijk tot scoren komt

• Harribo
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:42:
Je ziet dat Xavi vooral op het middenveld nog zoekt
Achterin gaat het ook nog niet lekker
De basis is toch de verdediging...

• HollowGamer
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:38:
Echt triest dat je nog zo onder druk komt te staan tegen dit Servië, ook al heb je een mannetje minder.
Kijk even de geblesseerde lijst.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Blik1984 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:43:
Missen voorin natuurlijk wel veel mankracht zonder een Malen, Brobbey en Gakpo. Niet gek dat je dan moeilijk tot scoren komt
Als je bij je nationale elftal voetbald moet je minimaal 80-90+% kunnen van de A keuze, zeker met alle mogelijkheden die je hier hebt.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Harribo
  • Nu online
In een poule die veel spannender is dan dat ik had verwacht

• iCore
  • Laatst online: 01:14
Ja dat wordt wel vergeten, erg moeilijk voor NL met zoveel blessures

Don't let perfect be the enemy of good.

• Harribo
  • Nu online
Ik moet vooral ook een beetje lachen... Muziek van een andere generatie

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 04-10-2026 22:46 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-10 18:04
Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:43:
[...]

De verdedigers van vandaag spelen bij respectievelijk Real Madrid, Liverpool, Juventus en Tottenham.

Nu weet ik dat Juve en Spurs niet heel lekker lopen, maar dan nog zou je zeggen dat je daar nog een redelijk betrouwbare verdediging van zou moeten brouwen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

• Charles Hill
Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:46:
[...]

Ik moet vooral ook een beetje lachen... Muziek van een andere generatie
Jaren 80 en 90 is mijn muziek, maar zeker niet dit 😏

• Charles Hill
Moeten nog een keer tegen Griekenland en Duitsland?

Gaat nog lastig worden de groep te winnen, kan Griekenland wel eens worden.

• HollowGamer
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:47:
[...]

De verdedigers van vandaag spelen bij respectievelijk Real Madrid, Liverpool, Juventus en Tottenham.

Nu weet ik dat Juve en Spurs niet heel lekker lopen, maar dan nog zou je zeggen dat je daar nog een redelijk betrouwbare verdediging van zou moeten brouwen.
Oneens, als ie clubs zitten er echt niet lekker in. Liverpool gaat een beetje op en neer.

Ik snap echt het gezeur niet, sorry. Als je niet ziet dat dit al beter is dan Koeman in 2 jaar, dan weet ik het niet meer.

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Yeah op doelsaldo 1e in de poule na 4 wedstrijden 🤔😆

• D-e-n
Mwah. Gakpo scoort op toernooien natuurlijk altijd maar ook met die spelers hadden we dit euvel

• D-e-n
Harribo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:43:
[...]

Middenveld is de basis. Als dat alles door laat lopen is iedere verdediger de klos.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

wat een waardeloze "subs" bij het interview van Xavi :X

• Harribo
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:55:
[...]

Middenveld is de basis. Als dat alles door laat lopen is iedere verdediger de klos.
Oh ja je hebt gelijk. In dit geval wel inderdaad.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:55:
[...]

Ik betrapte mezelf erop dat ik baalde van een paar van de wissels… Middenveld Gravenberch, Reijnders, Veerman (verkapt ook Koopmeiners), is wel erg solide.

Het voelde als verzwakking, die wissels, en het effect was ook dat Servië sterker leek, en het werd nog erger toen Timber erin kwam. Je op één na laatste echte sterkhouder eruit halen…

Maar goed, het zijn ook verkapte oefenpotjes met enig relevant belang, je moet ook wel enigszins experimenteren.

En wat dat betreft… Zechiël is een leuke aanwinst. Van Bommel idem. Meerdink kan ook wel wat. Ik was wel heel blij met het erin komen van Zirkzee. Meer lengte, meer mogelijkheden.

Al met al kon het slechter. Verbruggen is wel een fijne zekere factor achterin, zeker als de linies ervoor wat meer een gesloten blok vormen bij omschakelingen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D-e-n
Ramzzz schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 23:21:
[...]

Ik betrapte mezelf erop dat ik baalde van een paar van de wissels… Middenveld Gravenberch, Reijnders, Veerman (verkapt ook Koopmeiners), is wel erg solide.

Het voelde als verzwakking, die wissels, en het effect was ook dat Servië sterker leek, en het werd nog erger toen Timber erin kwam.
Solide? Het was gatenkaas. En Xavi wisselde juist op het middenveld omdat het niet liep. Hij bracht een vierde verdediger, wisselde Gravenberch voor een loper (Zechiel) en ging 433 met de punt naar achter spelen. Toen kwam ook de goal.

Uiteindelijk gaat het er niet om of Jantje of Pietje goed speelt maar of we een middenveld kunnen krijgen dat kan opbouwen, een bal kan afpakken, kan lopen en ook nog passes naar voren kan geven. En die combinatie is al een paar jaar moeilijk.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 04-10-2026 23:33 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:32
Nu de Nations League zo een 8 jaar bij ons is, begint die bij mij te leven. Wil dat we deze keer weer ns de mini-eindronde halen, jah! En dan winnen. Ok tis onvergelijkbaar veel minder waard dan Wk/Ek, maar toch, het groeit... Zeker als ze bij de Europese eindronde Bra/Arg (een van die 2) en de nr 1 Afrika toelaten, in die mini eindronde. DAN zou het de waarde Wk wel ns achter zich kunnnen laten. Ja het is dan 1x per 2 jaar, ja.... das wel fout.

• Foxgamer2001
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 05-10 17:49
Charles Hill schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:48:
Moeten nog een keer tegen Griekenland en Duitsland?

Gaat nog lastig worden de groep te winnen, kan Griekenland wel eens worden.
Bij een nederlaag in Duitsland bestaat de mogelijkheid dat er drie landen op 11 punten eindigen. In de Nations League is het doelsaldo voor onderling resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Foxgamer2001 op 05-10-2026 08:45 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:14
D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 23:30:
[...]

Solide? Het was gatenkaas. En Xavi wisselde juist op het middenveld omdat het niet liep. Hij bracht een vierde verdediger, wisselde Gravenberch voor een loper (Zechiel) en ging 433 met de punt naar achter spelen. Toen kwam ook de goal.

Uiteindelijk gaat het er niet om of Jantje of Pietje goed speelt maar of we een middenveld kunnen krijgen dat kan opbouwen, een bal kan afpakken, kan lopen en ook nog passes naar voren kan geven. En die combinatie is al een paar jaar moeilijk.
Beetje lastig als je geen Rodi hebt?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Bossie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:20:
[...]

Beetje lastig als je geen Rodi hebt?
Maar wel een Frenkie! Die zou komende week weer op het veld moeten staan

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54

Agent47

I always close my contracts.

Zechiel viel ook lekker in.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:58:
[...]

En jij bent alweer vergeten hoe iedereen steeds klaagt over hoe hij het spel van het Nederlands elftal structureel vertraagt door zijn oeverloze gebrei zonder scherpe dieptepassing?

Wat voegt dat in dit elftal nog toe dan?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Blik1984
Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:36:
[...]

En jij bent alweer vergeten hoe iedereen steeds klaagt over hoe hij het spel van het Nederlands elftal structureel vertraagt door zijn oeverloze gebrei zonder scherpe dieptepassing?

Wat voegt dat in dit elftal nog toe dan?
Denk dat dit ook de rol was die die kreeg vanuit Koeman, bij Barcelona had die die rol veel minder en is die ondanks zijn verdedigende rol ook iemand die juist wel een goede splijtende pass kan geven. Daarnaast is die ontzettend balvast en brengt die rust in het spel. Juist in het spel wat Xavi voor ogen heeft een hele belangrijke pion

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Blik1984 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:52:
[...]

Denk dat dit ook de rol was die die kreeg vanuit Koeman, bij Barcelona had die die rol veel minder en is die ondanks zijn verdedigende rol ook iemand die juist wel een goede splijtende pass kan geven. Daarnaast is die ontzettend balvast en brengt die rust in het spel. Juist in het spel wat Xavi voor ogen heeft een hele belangrijke pion
Dat dus. In het spel van Koeman zat nauwelijks progressie of idee, dat maakt hem ook vleugellam. En types als Frenkie en Rodri zijn belangrijker dan men vaak denkt

"Kijk naar de wedstrijd en je ziet ze niet. Kijkt naar hun en je ziet de wedstrijd"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Uiteraard kan dat zeker, maar dat hebben wij dus al in geen 4-5 jaar gezien.

• Blik1984
Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:07:
[...]

Jawel, alleen niet in het Nederlands Elftal maar alleen bij Barca

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Blik1984 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:07:
[...]

Jawel, alleen niet in het Nederlands Elftal maar alleen bij Barca
Daar ging het hier niet over, en de ‘lol’ van Barça kijken is me al lang geleden bestorven.

Ik weet dat-ie het in zich heeft, maar dat kunnen er wel meer. Schouten, Koopmeiners, Veerman, o.a.

En het bewijs is al een tijd niet meer geleverd in het NL-elftal.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2026 12:10 ]

• Blik1984
Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:08:
[...]

Dara ging het hier niet over, en de ‘lol’ van Barça kijken is me al lang geleden bestorven.
Maar natuurlijk is dat wel belangrijk, het is daarmee namelijk niet een kwestie van niet kunnen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Als Barça je al niet meer kan bekoren...

https://www.vi.nl/nieuws/xavi-bewijst-ongelijk-koeman-over-saoedische-competitie-defensie-valt-tegen

[ Voor 72% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2026 12:46 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 20:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:08:
[...]

Daar ging het hier niet over, en de ‘lol’ van Barça kijken is me al lang geleden bestorven.

Ik weet dat-ie het in zich heeft, maar dat kunnen er wel meer. Schouten, Koopmeiners, Veerman, o.a.

En het bewijs is al een tijd niet meer geleverd in het NL-elftal.
Nou daar gaat het wel over. Als een speler het bij zijn club wel laat zien maar bij Oranje niet, en we klagen al precies die 4-5 jaar waar jij het over hebt over Koeman dan verdient zo'n jongen op zijn minst de kans om het óók bij Xavi te proberen.

Het is vreemd om een De Jong nu ineens al af te schrijven en die andere drie wél mee te nemen in de komende fase. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop spelers zijn die kunnen gaan opbloeien onder een andere speelstijl en met een andere gedachte.

Dat is juist het verfrissende nu, het kan weer alle kanten op. En dan zal moeten blijken welke spelers bij Xavi wel renderen en welke niet.

En uiteindelijk zijn we toch wel teleurgesteld want kampioen worden we vast niet. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Is wel een makkelijke kop van VI. Die spelers zitten nu net in SA. Ik ben benieuwd wat het met hun ontwikkeling gedaan heeft als ze daar drie jaar zitten, daar ben ik ook niet zo van overtuigd als ik eerlijk ben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:56:
[...]

Is wel een makkelijke kop van VI. Die spelers zitten nu net in SA. Ik ben benieuwd wat het met hun ontwikkeling gedaan heeft als ze daar drie jaar zitten, daar ben ik ook niet zo van overtuigd als ik eerlijk ben.
Denk je echt dat ze verleren hoe te voetballen?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:54:
[...]

Nou daar gaat het wel over. Als een speler het bij zijn club wel laat zien maar bij Oranje niet, en we klagen al precies die 4-5 jaar waar jij het over hebt over Koeman dan verdient zo'n jongen op zijn minst de kans om het óók bij Xavi te proberen.

Het is vreemd om een De Jong nu ineens al af te schrijven en die andere drie wél mee te nemen in de komende fase. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop spelers zijn die kunnen gaan opbloeien onder een andere speelstijl en met een andere gedachte.

Dat is juist het verfrissende nu, het kan weer alle kanten op. En dan zal moeten blijken welke spelers bij Xavi wel renderen en welke niet.

En uiteindelijk zijn we toch wel teleurgesteld want kampioen worden we vast niet. :+
Ik schrijf hem helemaal niet af. :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:14
Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:07:
[...]

Misschien zit er naast, maar was het niet Xavi die Frenkie bij Barcelona als middenvelder juist meer naar voren wilde laten spelen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:04:
[...]

Ik schrijf hem helemaal niet af. :)
Nou als ik je laatste paar posts krijg doe je daar toch anders hard je best voor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:01:
[...]

Denk je echt dat ze verleren hoe te voetballen?
Dat is meteen wel weer het meest extreme wat je kunt verzinnen. Even zonder drogredenen:

Wanneer de weerstand die je als sporter meemaakt minder wordt dan zal je moeilijker op niveau blijven en stevig doorontwikkelen is nóg moeilijker.
Aangezien ik de Saoedische competitie nog niet op het niveau van een PL en CL schat ben ik er nog niet zo zeker van dat dit op de lange termijn voor hen sportief gezien ook wat gaat brengen. We moeten niet uitsluiten dat de ontwikkeling gaat stagneren, of erger, dat ze gewoon niet op niveau blijven.

Om spelers uit die competitie dan maar helemaal uit te sluiten gaat mij te ver, je moet gewoon kijken hoe een speler het doet en op basis daarvan selecteren. Maar de conclusie van VI dat het helemaal niets uit maakt is gewoon veel te voorbarig, dat kan je nu gewoon nog niet zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:35:
[...]

Dat is meteen wel weer het meest extreme wat je kunt verzinnen. Even zonder drogredenen:

Wanneer de weerstand die je als sporter meemaakt minder wordt dan zal je moeilijker op niveau blijven en stevig doorontwikkelen is nóg moeilijker.
Aangezien ik de Saoedische competitie nog niet op het niveau van een PL en CL schat ben ik er nog niet zo zeker van dat dit op de lange termijn voor hen sportief gezien ook wat gaat brengen. We moeten niet uitsluiten dat de ontwikkeling gaat stagneren, of erger, dat ze gewoon niet op niveau blijven.

Om spelers uit die competitie dan maar helemaal uit te sluiten gaat mij te ver, je moet gewoon kijken hoe een speler het doet en op basis daarvan selecteren. Maar de conclusie van VI dat het helemaal niets uit maakt is gewoon veel te voorbarig, dat kan je nu gewoon nog niet zeggen.
Dus het maakt geen zak uit waar je speelt, maar hoe je speelt. Of dat nu PL, SA of de derde divisie is....

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:30:
[...]

Nou als ik je laatste paar posts krijg doe je daar toch anders hard je best voor. :P
Ik ben fan van een effectieve Frenkie, en die heb ik al 5 jaar niet gezien. Los van de reeks blessures. We moeten meer spelers gebruiken en herevalueren welke combinaties van spelers effectiefst zijn.

• Foxgamer2001
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 05-10 17:49
418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]

Dus het maakt geen zak uit waar je speelt, maar hoe je speelt. Of dat nu PL, SA of de derde divisie is....
Handelingssnelheid?

• Charles Hill
Foxgamer2001 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:05:
[...]

Bij een nederlaag in Duitsland bestaat de mogelijkheid dat er drie landen op 11 punten eindigen. In de Nations League is het doelsaldo voor onderling resultaat.
Gaat dan echt nog spannend worden. Alleen nummer 1 gaat door toch? Of ook de (beste) nummers 2?

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
1 en 2 gaan door.

Thuis winnen van de Grieken en uit tegen Duitsland gelijk spelen en we zijn er. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2026 19:08 ]

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]

Heb je überhaupt de moeite genomen om mijn post te begrijpen of vind je het gewoon lekker om die oneliner er zo in te gooien? :?

Mijn post beschrijft dat het juist wél uit maakt. Ik mag aannemen dat je zelf ook wel begrijpt dat een speler zich in de derde divisie echt niet tot hetzelfde niveau gaat ontwikkelen als in de PL. (mits hij niveau PL überhaupt aan kan)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:14:
[...]

Heb je überhaupt de moeite genomen om mijn post te begrijpen of vind je het gewoon lekker om die oneliner er zo in te gooien? :?

Mijn post beschrijft dat het juist wél uit maakt. Ik mag aannemen dat je zelf ook wel begrijpt dat een speler zich in de derde divisie echt niet tot hetzelfde niveau gaat ontwikkelen als in de PL. (mits hij niveau PL überhaupt aan kan)
Nee maar het boeit dus ook niet waar iemand speelt, want het gaat er uiteindelijk om hoe je speelt. Ik geloof er echt niks van dat als een speler na 2 jaar Saoudisch voetbal te spelen ineens niet meer kan voetballen. Dus daarop speculeren als bondscoach zou ook wat stom zijn imo

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2026 19:17 ]

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]

Ik ben fan van een effectieve Frenkie, en die heb ik al 5 jaar niet gezien. Los van de reeks blessures. We moeten meer spelers gebruiken en herevalueren welke combinaties van spelers effectiefst zijn.
Maar je kijkt ook geen Barcelona dus hoe zou je dat gezien kunnen hebben dan? :P

Verder ben ik het eens hoor. Gebruik dit oefentournooi maar lekker om erachter te komen wat spelers kunnen en welke balans goed werkt.
We missen achterin al stabiliteit, dan moet je hem middenveld hebben wat ze gratis inlevert. En voorin staan aanvallers die ook gewoon bediend moeten worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:16:
[...]

Nee maar het boeit dus ook niet waar iemand speelt, want het gaat er uiteindelijk om hoe je speelt. Ik geloof er echt niks van dat als een speler na 2 jaar Saoudisch voetbal te spelen ineens niet meer kan voetballen. Dus daarop speculeren als bondscoach zou ook wat stom zijn imo
Als dat uiteindelijk potjes blijken te zijn van derde divisie niveau* dan gaan ze inderdaad een stuk minder niveau hebben over twee jaar. Je went aan het niveau en de weerstand waartegen je speelt.
Dat betekent niet dat ze niet meer kunnen voetballen maar wel dat ze na die twee jaar waarschijnlijk wel een tijd nodig hebben om weer op niveau te komen. En echt beter zijn ze dan sowieso niet geworden.
Terwijl ze waarschijnlijk wel beter zouden zijn geworden als ze op niveau waren blijven spelen.

Het is voor een speler met significante PL en CL potentie sportief gezien gewoon zonde om op een lager niveau te gaan spelen. Dat gaat simpelweg ten koste van je ontwikkeling.

Maar mijn hele punt was dat de conclusie van VI nergens op slaat want we zijn nog geen twee jaar verder. Dus de Saoedische competitie kan op dit moment onmogelijk van invloed geweest zijn.
Daarmee is een stelling dat het 'dus' niets uit maakt ook gewoon kul.

* even voor de stelling, want het echte niveau kan ik niet zo beoordelen. Het is echter overduidelijk minder dan een PL

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

We hebben toch nog geen speler gezien waarbij een significante afwijking in ontwikkeling te merken was? Ik vind het een beetje speculatie persoonlijk

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:29:
We hebben toch nog geen speler gezien waarbij een significante afwijking in ontwikkeling te merken was? Ik vind het een beetje speculatie persoonlijk
Dat is gewoon hoe sport werkt. Legio voorbeelden van spelers die op lager niveau gingen acteren of geen stappen maakten en daardoor bleven hangen.
Volgens jouw redenatie hoeft een jeugdspeler dan ook geen minuten bij het eerste te krijgen, dat maakt zich niet uit voor zijn ontwikkeling en niveau.

Dat kan je toch niet serieus menen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:44:
[...]

Dat is gewoon hoe sport werkt. Legio voorbeelden van spelers die op lager niveau gingen acteren of geen stappen maakten en daardoor bleven hangen.
Volgens jouw redenatie hoeft een jeugdspeler dan ook geen minuten bij het eerste te krijgen, dat maakt zich niet uit voor zijn ontwikkeling en niveau.

Dat kan je toch niet serieus menen? :?
Een jeugdspeler die het grootste deel van zijn ontwikkeling nog moet meemaken en kkd speelt vind ik nogal wat anders dan een Summerville die in zijn prime zit en in SA speelt.

• D-e-n
[...]

De Jong heeft zelden een splijtende pass en dat ligt niet aan Koeman. Het is een hele hele goede verbindingsspeler maar wel eentje die alleen tot zijn recht komt in een specifieke situatie. De Jong is meer een ondersteunende speler dan een beslissende

• D-e-n
418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:58:
[...]

Probleem is dat Rodi op zijn plek staat

• Blik1984
D-e-n schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:51:
[...]

De Jong heeft zelden een splijtende pass en dat ligt niet aan Koeman. Het is een hele hele goede verbindingsspeler maar wel eentje die alleen tot zijn recht komt in een specifieke situatie. De Jong is meer een ondersteunende speler dan een beslissende
En toch had de Jong 5 assists vorig jaar, en behoorde daarmee tot de beter presterende verdedigende middenvelders dat jaar.

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:56:
[...]

Ook VI heeft wel eens stukjes op het niveau van hun naamgenoot op tv

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:53:
[...]

Probleem is dat Rodi op zijn plek staat
Die is al ook vaak geblesseerd en ze spelen nogal wat wedstrijden, dus dat is geen probleem

• D-e-n
Blik1984 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:55:
[...]

En toch had de Jong 5 assists vorig jaar, en behoorde daarmee tot de beter presterende verdedigende middenvelders dat jaar.
Maar het blijft dus een verdedigende middenvelder. We doen hier in Nederland soms of het een Wesley Sneijder is maar die mate van beslissend zijn heeft hij dus gewoon niet. Het is ook niet voor niets dat hij nooit hoog in de voetballer van het jaar verkiezingen staat. We hebben de afgelopen tien jaar maar één wereldtopper gehad en die staat achterin.

• D-e-n
418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:58:
[...]

Die is al ook vaak geblesseerd en ze spelen nogal wat wedstrijden, dus dat is geen probleem
Natuurlijk is dat een probleem. Een fitte Rodri speelt alles wat belangrijk is. En er is ook nog een jongere backup meen ik

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:48:
[...]

Een jeugdspeler die het grootste deel van zijn ontwikkeling nog moet meemaken en kkd speelt vind ik nogal wat anders dan een Summerville die in zijn prime zit en in SA speelt.
Fysiek is Summerville wel klaar, maar technisch en tactisch heeft hij nog vele jaren voor zich. Gemiddeld genomen dan, want of hij al tegen zijn plafond zit durf ik niet te zeggen.

Overigens verwijt ik hem niets hoor, er is meer dan alleen maar sportieve groei. In hun situatie kan ik het ergens wel begrijpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:06:
[...]

Fysiek is Summerville wel klaar, maar technisch en tactisch heeft hij nog vele jaren voor zich. Gemiddeld genomen dan, want of hij al tegen zijn plafond zit durf ik niet te zeggen.

Overigens verwijt ik hem niets hoor, er is meer dan alleen maar sportieve groei. In hun situatie kan ik het ergens wel begrijpen.
We zullen het zien. Sec niet selecteren vanwege de zwakkere competitie vinden we volgens mij beide niet echt slim :)

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:14:
[...]

We zullen het zien. Sec niet selecteren vanwege de zwakkere competitie vinden we volgens mij beide niet echt slim :)
Nope, daar zijn we het zeker over eens. Je mag best een mening over een competitie hebben maar spelers selecteer je op wat ze laten zien.
Hooguit kan je stellen dat het lastig is om een speler op waarde te schatten voor een niveau waar hij nooit op speelt, maar iemand die al wel niveau heeft laten zien bij voorbaat afschrijven omdat hij naar een mindere competitie gaat vind ik te makkelijk.

Overigens deed Koeman dat ook maar vrij selectief, dus heel serieus kon ik die man niet nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:36:
[...]

Nope, daar zijn we het zeker over eens. Je mag best een mening over een competitie hebben maar spelers selecteer je op wat ze laten zien.
Hooguit kan je stellen dat het lastig is om een speler op waarde te schatten voor een niveau waar hij nooit op speelt, maar iemand die al wel niveau heeft laten zien bij voorbaat afschrijven omdat hij naar een mindere competitie gaat vind ik te makkelijk.

Overigens deed Koeman dat ook maar vrij selectief, dus heel serieus kon ik die man niet nemen.
Koeman is een beste kerel, maar als coach ongeschikt op vele vlakken imo.

Denk dat het met summerville wel goed komt. Tegen de tijd dat SA hem gaat remmen is hij weer terug in Europa denk ik. Even dertig miljoen in 2 jaar harken en dan weer terug. Is hij 26...

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:04
D-e-n schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:59:
[...]

Het is ook niet voor niets dat hij nooit hoog in de voetballer van het jaar verkiezingen staat.
2019 werd De Jong 11e bij de Ballon d'Or. Maar goed. Dat is inmiddels ook laaang geleden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:17:
[...]

Maar je kijkt ook geen Barcelona dus hoe zou je dat gezien kunnen hebben dan? :P
Alleen in de CL.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 18:59

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:29:
Die hebben we wel gezien. Hij heet Marcos Leonardo en speelt in de spits bij Ajax. Log, eenbenig geworden, niet snel, geen schotkracht meer. Zie ook even wat gasten die rond 2016-2017 naar China vertrokken. Huilen met de pet op. Zei er iemand Dele Alli?

• Harribo
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:06:
1 en 2 gaan door.

Thuis winnen van de Grieken en uit tegen Duitsland gelijk spelen en we zijn er. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Zou je zeggen maar ik vind ons als team verdedigend te labiel.
Griekenland MÓET je eigenlijk winnen anders heb je een redelijke kans dat je 3e wordt.

Want Duitsland kan op doelsaldo ons inhalen tegen Servië en de ronde daarna kunnen de Grieken op punten over ons heen tegen Servië en moeten wij dan winnen in Duitsland. Gelijkspel is dan niet meer genoeg.

• Charles Hill
Nu jong Oranje op ESPN. Belangrijke wedstrijd als ze door willen naar het EK. Moeten winnen, en dan mag Israël niet winnen van Noorwegen.

Zit alleen geen kip, maar niet zo vreemd als je dit in het stadion van de Graafschap speelt ipv een grotere stad. Neem dan de Galgenwaard, grotere stad, meer centraal.

[ Voor 41% gewijzigd door Charles Hill op 06-10-2026 18:44 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
Zo belangrijk vindt de KNVB het jongeren elftal dus.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Quad schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:14:
Zo belangrijk vindt de KNVB het jongeren elftal dus.
Vraag me af of er dan wel veel mensen op een dinsdagavond om 18:45 naar het stadion gaan.

En dan nog, ook leuk als er een iets "in de provincie" is

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Ik zit met een half oog te kijken maar het grote probleem van jong oranje is er nog steeds: veel kansen/mogelijkheden maar effectief zijn ho maar. Ik denk dat Reiziger er gek van wordt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Charles Hill
418O2 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:15:
[...]

Vraag me af of er dan wel veel mensen op een dinsdagavond om 18:45 naar het stadion gaan.

En dan nog, ook leuk als er een iets "in de provincie" is
Ik vermoed meer toeschouwers dan nu. En dan hadden er ook nog genoeg kaartjes gegeven kunnen worden aan scholen of sportverenigingen, plek genoeg. En Hartstikke leuk dat het in de provincie is, maar doe dat niet met zulke belangrijke wedstrijden als publiek nodig is om er een sfeer van te maken.

• Charles Hill
gws24 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:31:
Ik zit met een half oog te kijken maar het grote probleem van jong oranje is er nog steeds: veel kansen/mogelijkheden maar effectief zijn ho maar. Ik denk dat Reiziger er gek van wordt.
Ja, de bal wil er echt niet in, terwijl ze echt wel de kansen krijgen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Charles Hill schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:33:
[...]

Ja, de bal wil er echt niet in, terwijl ze echt wel de kansen krijgen.
Zou wel typisch zijn als ze in de laatste minuten verliezen

• Charles Hill
418O2 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:54:
[...]

Zou wel typisch zijn als ze in de laatste minuten verliezen
Dat zou wel heel zuur zijn.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Israël voor, dan is het al bijna over

• D-e-n
gws24 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:31:
Gewoon gebrek aan kwaliteit voorin. En ze missen hun beste aanvaller ook nog.

• JoteW
  • Laatst online: 21:39
En die man wouden ze ook nog bondscoach maken, onvoorstelbaar dat je je met deze selectie niet plaatst. Leuk al die kansen nu, maar je bent afhankelijk van Noorwegen - Israel, mag nooit gebeuren

Twente komt eraan!

• Charles Hill
1-0, maar dat betekend (nog) niets want Israël staat voor!

• Harribo
  • Nu online
Charles Hill schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:14:
1-0, maar dat betekend (nog) niets want Israël staat voor!
Ach we hebben tenminste een leuk voetbalpotje om naar te kijken.
Kan niet wachten totdat de reguliere competities weer beginnen

• Charles Hill
Harribo schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:16:
[...]

Ach we hebben tenminste een leuk voetbalpotje om naar te kijken.
Kan niet wachten totdat de reguliere competities weer beginnen
Het kan weer, noorwegen op 1-1 gekomen.

Maar inderdaad, de competitie mag wel weer beginnen.

• Charles Hill
Dat aanstellen wordt de spelers daar al vroeg geleerd! Wat een stelletje zielepieten zijn het.

• Charles Hill
En 3-0, dat gaat nu wel goed! 😄

• Harribo
  • Nu online
Sliti speelt goed.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:35
Zonder spits die goals kan maken lijkt jong Oranje wel een Koeman-elftal.

Hebben niets te zoeken op een EK tenzij ze ergens een spits vandaan halen.

• Charles Hill
Valt het toch nog de goede kant op voor jong Oranje 😄

• Harribo
  • Nu online
Read zegt : heb vertrouwen in die play-offs, komt helemaal goed.
Ok....

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Harribo schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:46:
Read zegt : heb vertrouwen in die play-offs, komt helemaal goed.
Ok....
De loting in Nyon levert vier tweeluiken op. Naast Nederland hebben ook Griekenland, Turkije, Tsjechië, Finland, IJsland, Denemarken en Ierland zich geplaatst voor de play-offs. Jong Oranje kan iedere tegenstander uit dat rijtje loten.
Klinkt goed te doen

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39
Reiziger toch maar mooi qualifier playoffs gehaald. Bevestiging dat ie toekomstig bondscoach is :+
Pagina: 1 ... 349 350 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!