Rare reactie op mijn vraag.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:34:
[...]
Ok, als jij 1-1 tegen Ecuador een goed resultaat vindt... ik niet. Met 11 of 10 man.
Ach ja, Italië staat ook na een 1-0 voorsprong en een vroege rode kaart op 1-1 tegen Bosnië.
Beetje vergelijkbare situatie, alleen gaat Italië wellicht het WK niet halen zo en is Koeman met zijn matties er gewoon weer bij
Beetje vergelijkbare situatie, alleen gaat Italië wellicht het WK niet halen zo en is Koeman met zijn matties er gewoon weer bij
Schouten lost veel op verdedigend. Als hij in vorm is, dan heb je er best een goede aan
Ecuador is aanvallend niet heel sterk denk ik, die moeten het meer van een snelle counter hebben lijkt het
Ecuador is aanvallend niet heel sterk denk ik, die moeten het meer van een snelle counter hebben lijkt het
Same back at ya.
Heel simpel, je speelt straks tegen vergelijkbare ploegen in de groepsfase en dan moet je ook als het tegenzit die drie punten kunnen pakken. Dus prima oefening dit. En niet zoals die commentator ijlt dat je moet vermijden te verliezen.
Heel simpel, je speelt straks tegen vergelijkbare ploegen in de groepsfase en dan moet je ook als het tegenzit die drie punten kunnen pakken. Dus prima oefening dit. En niet zoals die commentator ijlt dat je moet vermijden te verliezen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zweden de tegenstander op het WK van Nederland, Polen rest het niet tegen Zweden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De Vrij is ook slechts de backupHarribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:40:
De vrij eruit volgende keer, van hecke erin
Balen, had liever Polen gehad.Gynnad schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:40:
Zweden de tegenstander op het WK van Nederland, Polen rest het niet tegen Zweden.
Zweden lijkt mij lastiger
Die had er best in gemogen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zweden is veel leuker toch, alleen al qua fansHarribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:41:
[...]
Balen, had liever Polen gehad.
Zweden lijkt mij lastiger
Je houdt t forumniveau graag in lijn met het voetbal begrijp ik?toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:42:
[...]
Zweden is veel leuker toch, alleen al qua fans
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik vroeg naar de bewering dat Oranje aangeeft titelkandidaat te zijn. Dat zeggen ze namelijk niet. Wel gaan ze met de instelling ernaartoe om kampioen te worden. Dat lijkt mij heel normaal.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:39:
Same back at ya.
Verder. Nee, het spel was niet goed. Dat is met een rode kaart ook niet heel gek. Bovendien is het een oefenwedstrijd met ontzettend veel positiewisseligen. Nog los van het feit dat ik de daadwerkelijke kwaliteit van Ecuador moeilijk in kan schatten. Lijkt mij een hele taaie ploeg om tegen te voetballen, ze maken je het voetballen op af mogelijke manieren onmogelijk. Nee, ik hecht weinig waarde aan deze wedstrijd. Vooraf al niet en gelet op het verloop van de wedstrijd al helemaal niet.
Dat misschientoolkist schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:42:
[...]
Zweden is veel leuker toch, alleen al qua fans
Qua statistieken was Polen de betere partij dus misschien is Zweden toch niet zo goed als ik vrees.
Zweden lijkt mij een makkelijkere tegenstander.
Italië 1-1 met rood.
Zou een stunt zijn als die er niet bij zouden zijn
Tsjechië Denemarken ook 1-1
Blij dat wij niet in die situatie beland zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 31-03-2026 22:48 ]
Ik vind het wel jammer. Anders had je nu nog een geslaagd die nog ergens om gingen.Harribo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:47:
Italië 1-1 met rood.
Je speelt tegen #21 terwijl wij blijkbaar top 10 zijn.hoevenpe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:09:
Equador lekker aan het ballen, voelt niet als een WK titel-kandidaat tegen FC schietschijf.
Dat laatste verbaast mij meer dan de ranking van Equador.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
We hebben net niet verloren van ECU..bazzemans schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:46:
Zweden lijkt mij een makkelijkere tegenstander.
Waarom geeft Turpin al die klagende Italianen geen geel? Natuurlijk was dit geen rood er staat een andere speler zowat tegen die Italiaan aan.
Dus? Het is de vergelijking tussen Zweden en Polen. Dan lijkt mij Zweden de makkelijkere tegenstander. Ik geloof niet dat ik schreef dat we die wel ff mee een nulletje of 6 van de mat spelen. In deze periode van Koeman hebben we sowieso weinig wedstrijden met volle overtuiging gewonnen, dus ik verwacht dat we het op het WK ook dat geen enkele wedstrijd makkelijk is.
Oh ja, en we hebben gelijkgespeeld, met 10 tegen 11. Dat is wel een nuanceverschil.
Wat is dit nou weer voor gezever? Mag ik de Scandinavische fans leuker vinden dan andere fans? Net als de Ieren, Schotten etc?DirtyBird schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:44:
[...]
Je houdt t forumniveau graag in lijn met het voetbal begrijp ik?
Engeland speelde gelijk tegen Uruguay, dat lager eindigde in de kwalificatie dan Ecuador en verloor vandaag van Japan. Er zijn dus amper makkelijke wedstrijden meer.
En zeker onze groep is straks gewoon k**. Want wellicht moet je in de volgende ronde gelijk tegen Brazilië.
Echt zo irritant inderdaad. Onbegrijpelijk dat ze hem die wedstrijden blijven geven, net als met Sierd de Vos en AtleticoJoteW schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:17:
Kan die Schelvis niet gewoon ontslag krijgen met zijn Pro-Italie gezwets?
Engeland B/C jaD-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:13:
[...]
Engeland speelde gelijk tegen Uruguay, dat lager eindigde in de kwalificatie dan Ecuador en verloor vandaag van Japan. Er zijn dus amper makkelijke wedstrijden meer.
En zeker onze groep is straks gewoon k**. Want wellicht moet je in de volgende ronde gelijk tegen Brazilië.
Tja als je dat team nou bekijkt, dan hebben ze op Donnaruma na toch ook geen toppers rondlopen? Tonali is nog wel aardig, maar verder?Exocet schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:35:
Dag Italië, derde keer op rij...
Schelvis zal inmiddels wel in een hoekje zitten te huilen
Mooi hoor Bosnie door, prachtig land
Nou de italianen waren erg blij toen Bosnie van Wales won haha geweldig.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het is een beetje het gevolg van koopcompetities, Engeland heeft dat ook. Die verloren vanavond vrij geruisloos van Japan. Veel kopen, weinig kansen voor eigen talent.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bizar. Drie keer op rij WK missen maar tussendoor wel een EK overtuigend winnen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Faillissement vh Italiaanse voetbal, vraag me af of er maatregelen gaan komen.
En vreemd dat er zich geen Turk meldt die zijn blijdschap uit, ligt dat aan Tweakers?
Congo erbij, leuk...
En vreemd dat er zich geen Turk meldt die zijn blijdschap uit, ligt dat aan Tweakers?
Congo erbij, leuk...
Die zitten op tweakers.com.tr.Sjah schreef op woensdag 1 april 2026 @ 02:18:
Faillissement vh Italiaanse voetbal, vraag me af of er maatregelen gaan komen.
Congo erbij, leuk...
En ik roep al jaren dat sport1 en later ziggo moet stoppen met schelvis, wat een drama die man. Alsof hij betaald wordt door italie.
[ Voor 17% gewijzigd door Megupe op 01-04-2026 08:01 ]
Nederland heeft zo'n bizar zware weg naar een eventuele wk finale dat het eigenlijk schier onmogelijk gaat worden. Zwaarste ooit volgens mij met Brazilië/Marokko, Frankrijk, Portugal en Spanje allemaal achterelkaar koekoek
Wat ik er van gezien heb was dit ook wel echt een voorbeeld van een incident. Zonder rode kaart of over 2 wedstrijden had Italie dit makkelijk gewonnen denk ik. Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:58:
Bizar. Drie keer op rij WK missen maar tussendoor wel een EK overtuigend winnen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het kan toch geen incident zijn als je de poule fase uberhaupt al niet als winnaar door komt?ph4ge schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:29:
[...]
Wat ik er van gezien heb was dit ook wel echt een voorbeeld van een incident. Zonder rode kaart of over 2 wedstrijden had Italie dit makkelijk gewonnen denk ik. Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.
Verwijderd
Relatief minder plekken. Maar 16 UEFA deelnemers is een record. In Qatar waren het maar 13.ph4ge schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:29:
Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.
Italië verliest in de poulefase 2x ruim van Noorwegen: 3-0 en 4-1. Dat een land als Italië 2x zo ruim verliest en gisteren niet van Bosnië Herzegovina kan winnen, waarbij de rode kaart natuurlijk niet helpt, dan is het niet per se een incident.ph4ge schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:29:
[...]
Wat ik er van gezien heb was dit ook wel echt een voorbeeld van een incident. Zonder rode kaart of over 2 wedstrijden had Italie dit makkelijk gewonnen denk ik. Italie is een beetje slachtoffer van het systeem waarbij Europa minder plekken krijgt en een enkel moment zo beslissend kan zijn.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
toolkist schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:43:
Het kan toch geen incident zijn als je de poule fase uberhaupt al niet als winnaar door komt?
Ik denk dat 2e worden achter Noorwegen elk land had kunnen overkomen, dat is gewoon een goede ploeg. Ze hebben verder geen punt gemorst.Gynnad schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:51:
Italië verliest in de poulefase 2x ruim van Noorwegen: 3-0 en 4-1. Dat een land als Italië 2x zo ruim verliest en gisteren niet van Bosnië Herzegovina kan winnen, waarbij de rode kaart natuurlijk niet helpt, dan is het niet per se een incident.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 01-04-2026 09:56 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De zesde Klasse? Ik heb lang niet meer gevoetbald, is dat niet heeeel laag?
Lager kan niet in de reguliere pyramide. Maar da's geen schande toch, als je tegen de AOW-leeftijd aanhikt.HollowGamer schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:18:
[...]
De zesde Klasse? Ik heb lang niet meer gevoetbald, is dat niet heeeel laag?
Regeren is vooruitschuiven
Ik lees in de eredivisie blog van de NOS vandaag dat Wijnaldum hoopt op het wk. Ik hoop van harte dat zijn afscheid van het NL elftal toch echt al definitief is. En dat de Saoedische competitie sterker zou zijn dan de Nederlandse.. Tsja.
Wijnaldum wil naar WK: 'Bondscoaches Portugal en Brazilië kijken hier wel rond'
Georginio Wijnaldum heeft in De Telegraaf zijn wens om met Oranje naar het WK te gaan uitgesproken. De 35-jarige middenvelder hoopt dat bondscoach Ronald Koeman oog heeft voor zijn prestaties in de Saudische competitie.
"Natuurlijk wil ik naar het WK. Ik ga er alles aan doen om een kans te krijgen", zegt Wijnaldum. "Het is niet de makkelijkste situatie. Het grote verschil is dat ik bij Al Ettifaq al anderhalf jaar op mijn eigen positie speel en topfit ben. Onder Steven Gerrard speelde ik voor de verdediging. Na zijn vertrek ben ik weer de middenvelder die ik wil en kan zijn."
Dat Wijnaldum in Saudi-Arabië speelt ziet hij zelf zeker niet als een struikelblok. "De coaches van Brazilië en Portugal kijken hier wel rond. Met alle respect: de Saudi Pro League is sterker dan de eredivisie. Als een eredivisiespeler mijn statistieken haalt, is hij dan in beeld bij Oranje? Ik weet dat ik onder een vergrootglas lig en dat ik meer moet brengen. Daar heb ik mee te dealen."
Zijn laatste interland speelde Wijnaldum op het EK 2024. Dit seizoen maakte hij veertien goals voor Al Ettifaq, in 28 duels.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Oranje-international Simons mist WK door zware knieblessure - https://nos.nl/l/2612137
Geen Simons. Kansen Wijnaldum toegenomen?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
De laatste keer had Koeman Gravenberch, Reijnders, Timber, Valente, Smit, Koopmeiners. Daar komt De Jong nog bij en hij had ook nog Til op het oog. Lijkt me niet dat een speler uit de zandbak dan wat toevoegt.Quad schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:28:
Oranje-international Simons mist WK door zware knieblessure - https://nos.nl/l/2612137
Grote aderlating, het gemis van Simons. Erg groot. Bovenal ontzettend sneu.
Ik denk dat veel dat huilend bekkie kunnen missen als kiespijn…. Wel sneu inderdaadDutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:51:
Grote aderlating, het gemis van Simons. Erg groot. Bovenal ontzettend sneu.
Mij boeit dat huilende bekkie dus echt helemaal niks. Ik beoordeel iemand liever op zijn prestaties en zijn toegevoegde waarde.
En toegevoegde waarde heeft ie niet bij Oranje.DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:38:
Mij boeit dat huilende bekkie dus echt helemaal niks. Ik beoordeel iemand liever op zijn prestaties en zijn toegevoegde waarde.
Voor het gemak even de halve finale tegen Engeland vergeten EK 24 zeker.Megupe schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:55:
[...]
En toegevoegde waarde heeft ie niet bij Oranje.
Gelukkig middenvelders genoeg en missen we Simons niet en hoeven we ook niet terug te vallen op de hypocriete Wijnaldum. Die kon vier jaar geleden al niet meer.
XXXVI
Geen idee waarop die kansen zijn toegenomen maar als dat Nederlands elftal moet zijn dan mag Koeman meteen opbokken. Wat dat betreft mag alleen Depay nog een fout schema krijgen en het ziet er goed uit voor komende zomer. Alle slapjanussen weg. Scheelt weer van die geforceerde opstootjes in de 85e minuut waar de heren opeens beseffen waar het om gaat als het kalf allang verdronken is.Quad schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:28:
Koeman heeft het nepotisme uitgevonden lijkt het, als ie wéér aankomt met z'n pleegkind Wijnaldum.
En dat charme offensief van Wijnaldum zelf in de krant, zeggen dat het een goede competitie is etc. Ja prima, maar jij bent al over je houdbaarheidsdatum heen voor het NL elftal.
En dat charme offensief van Wijnaldum zelf in de krant, zeggen dat het een goede competitie is etc. Ja prima, maar jij bent al over je houdbaarheidsdatum heen voor het NL elftal.
Eh?DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:47:
[...]
Voor het gemak even de halve finale tegen Engeland vergeten EK 24 zeker.
Heb je ook een mooi fragment van Koevermans of Collins John?DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:41:
[...]
Speciaal voor jou, omdat ie zo mooi was.
YouTube: Xavi Simons goal vs. England! 💎
XXXVI
Hoe deed Xavi het in de wedstrijd erna eigenlijk?DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:41:
[...]
Speciaal voor jou, omdat ie zo mooi was.
YouTube: Xavi Simons goal vs. England! 💎
Simons is de enige middenvelder in de selectie die wat creativiteit in het voorste middenveld kan brengen. Dat hij in Oranje nog niet altijd zijn plek weet te vinden mede omdat hij meermalen is misbruikt als rechtsbuiten mag zo zijn maar dit is echt een enorme aderlating, al is het maar als twaalfde man.Megupe schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:55:
[...]
En toegevoegde waarde heeft ie niet bij Oranje.
En dan wordt er iedere keer weer geroepen dat we zo'n fantastisch middenveld hebben maar het is vooral veel van hetzelfde. De Jong en Gravenberch spelen graag van achteruit en Reijnders komt als loper toch ook beter tot zijn recht naast De Jong of Gravenberch dan ervoor. Ook hij gaat dat laatste balletje in de zestien niet geven.
Dit soort flauwe reacties dragen niet echt bij aan een inhoudelijke discussie. Met enig voetbalinzicht zou je toch moeten zien dat dit totaal onvergelijkbare spelers zijn.ephymerous schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:09:
[...]
Heb je ook een mooi fragment van Koevermans of Collins John?
Dit soort gejank is ook zo typisch Nederlands. Aan de ene kant overschatten we ons voetbal schromelijk, aan de andere kant worden spelers veel te snel met de grond gelijk gemaakt. En het zijn niet de minsten die op enig moment in hun carrière door ons als zogenaamde "kenners" te licht zijn bevonden voor Oranje: van Bergkamp tot Seedorf tot Kluivert tot van Nistelrooij tot van Bommel.
Dat is ook één van de redenen dat we slechts een subtopper zijn dit WK. Als we het achterin dichthouden kunnen we wellicht eens verrassen maar we gaan het al oh zo moeilijk hebben in de groep waar de tegenstander zich gewoon lekker op ons in gaat stellen en zie er dan maar doorheen te komen zonder enige creativiteit. Wellicht kan Summerville ons nog verrassen maar dat een speler van een degradatie kandidaat onze hoop zou moeten zijn op de vleugel zegt al genoeg.
Die wedstrijd die we verloren bedoel je?DutchOwnage schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:47:
[...]
Voor het gemak even de halve finale tegen Engeland vergeten EK 24 zeker.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Alsof één fragment van een willekeurige speler iets zegt. Of dat nou Simons of Koevermans is. En nee ze zijn niet te vergelijken.D-e-n schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:10:
[...]
Dit soort flauwe reacties dragen niet echt bij aan een inhoudelijke discussie. Met enig voetbalinzicht zou je toch moeten zien dat dit totaal onvergelijkbare spelers zijn.
XXXVI
Simons is eigenlijk toch meer half middenvelder/half aanvaller? Bij Spurs staat hij ook vaak hangend op links, of anders in een vrije rol op 10. Koeman heeft hem juist vaker hangend op rechts geprobeerd, wat niet zo heel veel succes heeft opgeleverd. Gezien Gakpo er ook nog is, moet je dan het team aanpassen en Simons vrij op 10 zetten? Anyhow, gezien het gebrek aan creativiteit had ik hem er toch graag bij gehad, al was het maar op de bank. Maar achteraf gezien had hij beter in de Bundesliga kunnen blijven.
Ik denk dat we op het WK veel van hetzelfde gaan zien wat de afgelopen jaren al hebben waargenomen, d.w.z. afhankelijk van de opkomende backs, of een individuele actie van Gakpo of een dood spelmoment. Maar ik laat me graag verrassen.
Ik denk dat we op het WK veel van hetzelfde gaan zien wat de afgelopen jaren al hebben waargenomen, d.w.z. afhankelijk van de opkomende backs, of een individuele actie van Gakpo of een dood spelmoment. Maar ik laat me graag verrassen.
Hopen dat Kluivert weer fit wordt en Reijnders nog wat speeltijd krijgt bij zijn club.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat hangt van de tegenstander af. Ik vind Reijnders, Gravenberch, De Jong niet voor elke tegenstander ideaal. Tegen Spanje deed Kluivert het bijvoorbeeld goed op tien. Er zullen tegenstanders of gewoon delen van wedstrijden komen waar je een type Simons nodig hebt maar die optie is nu dus weg.Sineplex schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:27:
Gezien Gakpo er ook nog is, moet je dan het team aanpassen en Simons vrij op 10 zetten?
De tijd van een vaste elf lijkt me sowieso voorbij. We zijn ook niet goed genoeg om ons niet aan te passen
Omdat wij nooit trainen op een dergelijk scenario. Dat kun je een coach verwijten. Niet de spelers. Geef mij een taak dat ik de hele wedstrijd Messi moet dekken en dan zal ik dat doen.D-e-n schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:59:
[...]
De tijd van een vaste elf lijkt me sowieso voorbij. We zijn ook niet goed genoeg om ons niet aan te passen
Xavi heb je niet nodig op een WK. Een paar anderen ook niet. Wellicht kan hij van pas komen als de spelers het veld op komen om het handje van de tegenstanders vast te houden. De tijd voor een frisse wind kan niet snel genoeg komen. Modern voetbal in Oranje. Cant wait!
Wat je eigenlijk zegt is dat Koeman jou gewoon mee moet nemen?Typhone schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:56:
[...]
Omdat wij nooit trainen op een dergelijk scenario. Dat kun je een coach verwijten. Niet de spelers. Geef mij een taak dat ik de hele wedstrijd Messi moet dekken en dan zal ik dat doen.
Ik denk dat het moeten missen van Xavi echt wel een aderlating is, je kan bepaalde type spel nu gewoon minder goed doen. Ja hij heeft een rotkop als hij dingen niet eerlijk vind, maar voetballen kan hij zeker wel.
Als ie Weghorst ook niet meeneemt zou het gehalte rotkoppen wel historisch laag zijn onder Koeman.
En vooral het gehalte van mensen die zichzelf belangrijker vinden dan het team.
[ Voor 30% gewijzigd door Qu3st op 28-04-2026 11:25 ]
Heb jij informatie over dat Depay niet meegaat?Qu3st schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:12:
XXXVI
En dan Goes als vervanger meenemenQu3st schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:12:
Als ie Weghorst ook niet meeneemt zou het gehalte rotkoppen wel historisch laag zijn onder Koeman.
Als we iedere speler thuis moeten laten die hier wordt afgezeken dan komen we uit op een selectie van tien man. Het zoals Ik hierboven constateerde een hardnekkig fenomeen van alle tijden maar ik vind het allemaal nogal bekrompen.Qu3st schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:12:
Xavi is gewoon een goede voetballer die kwaliteiten heeft die niemand anders van onze middenvelders heeft en die kwaliteiten ga je gedurende een toernooi dus missen. En Weghorst is superirritant maar je hebt ook een pinchhitter nodig. Til misschien anders?
Het gaat niet om het dekken van Messi. Het gaat om een ander type speler vanwege het spel van de tegenstander. Dat kan dus ook een aanvallende keus zijn.Typhone schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:56:
[...]
Omdat wij nooit trainen op een dergelijk scenario. Dat kun je een coach verwijten. Niet de spelers. Geef mij een taak dat ik de hele wedstrijd Messi moet dekken en dan zal ik dat doen.
En dan komt weer de vraag die vervolgens nooit beantwoord wordt: welke spelers dan? Want Koeman heeft de meeste aankomende talenten inmiddels wel eens geprobeerd. Alleen Read niet maar die is veel geblesseerd.De tijd voor een frisse wind kan niet snel genoeg komen. Modern voetbal in Oranje. Cant wait!
Dan zeik ik nog ff door, zodat we uberhaupt niet gaanD-e-n schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:46:
[...]
Als we iedere speler thuis moeten laten die hier wordt afgezeken dan komen we uit op een selectie van tien man.
Nl heeft aardige middenvelders maar het zijn met name controleurs, Simons is juist een creative speler die veel kan bieden als ie erbij zou zijn. Koopmeiners kan dat ook maar minder explosief dan Simons. Dat Simons niet rendeert in het Nederlands elftal ligt naar mijn mening met name aan Ronald tikkebreed tikkieterug ad infinitum Koeman, die alles bepaald.
Laat Koeman maar thuis, kan niet wachten tot die gast eindelijk opzout.
Laat Koeman maar thuis, kan niet wachten tot die gast eindelijk opzout.
Waarom wil je dat we niet gaan?toolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:58:
[...]
Dan zeik ik nog ff door, zodat we uberhaupt niet gaan
Het is toch ook gewoon prima om te accepteren dat Nederland de groepsfase nog wel zal overleven maar dat het daarna vrij snel exit zal zijn. Dat is gewoon het niveau van de generatie voetballers die we op dit moment hebben. Het maakt ook niet heel veel uit of je pietje opstelt of dat Jantje geblesseerd raakt, ik geloof niet dat dat bij dit elftal veel verschil maakt.
Nieuwe regel op WK: spelers die mond bedekken tijdens confrontaties kunnen rood krijgen
https://nos.nl/l/2612342
https://nos.nl/l/2612342
Dan moet je juist dit Oranje sturen...toolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:36:
Hoe harder Trump/Infantino zn WK faalt hoe beter.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Trump ziet er anders wel uit als een fan van Oranje 🍊🍊🍊
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ok. Maar dat heeft niks met de spelers te makentoolkist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:36:
[...]
Hoe harder Trump/Infantino zn WK faalt hoe beter.
Door wie? Gaat nooit gebeuren. WK's worden altijd gewonnen door grote landen en/of landen met in elk geval één ster die er voorin eentje in kan prikken.Sjah schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:39:
De liefde voor dit Oranje lijkt niet groot.
Toch worden we getipt als gevaarlijke outsider.
tJa door wie, die ene econoom Joachim Klement die zei met zijn voorspelmodel dat Oranje Wk wordt. En we hebben idd niet een ster, maar met een Gakpo en Dumfries, hebben we 2 kerels die er af en toe iets inprikken. Persoonlijkheden hebben we niet, op misschien aanvoerder v Dijk na.
Ik vind het wel een prima uitgangspositie. Selectie zonder echte sterren en ook niet tot de favorieten behoren. Kan het alleen maar meevallen. Groepsfase tegen Japan en Zweden gaan we zien waar we staan. Die zou je op papier moeten winnen maar zullen ook niet de makkelijkste wedstrijden zijn.
Vooralnsog zie ik Frankrijk en Spanje als favorieten. We gaan het wel zien, ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is
Vooralnsog zie ik Frankrijk en Spanje als favorieten. We gaan het wel zien, ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is
Mijn oudste zoon is 6 en kijkt al maanden uit naar het wk. Het lijkt hem (en mij ook) fantastisch om midden in de nacht voetbal te kijken. Het samen met hem kijken is waar ik naar uit kijkVlassie1980 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:52:
ik heb er wel weer zin in maar die tijden zijn wel echt bagger... Hopelijk zijn we na 2 wedstrijden al door en kan ik die wedstrijd tegen Tunesie laten voor wat het is
XXXVI
Oudste hier, ook 6, is daar ook enorm voor in. Dus ik snap je volledig.ephymerous schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:24:
[...]
Mijn oudste zoon is 6 en kijkt al maanden uit naar het wk. Het lijkt hem (en mij ook) fantastisch om midden in de nacht voetbal te kijken. Het samen met hem kijken is waar ik naar uit kijk
Net als de F1 races die 's ochtends vroeg beginnen. Samen onder een dekentje op de bank, afgebakken broodje erbij. Leuk om te delen met je kind! 😍
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 29-04-2026 21:34 ]
nggyu nglyd
Van Japan won het veel betere elftal met Sneijder, Robben en van Persie maar nipt en Zweden speelt tegenwoordig met drie centrale verdedigers met die twee lepe spitsen voorin. Ook geen makkie. Gelukkig hoeft de derde plek niet direct een slechter schema voor de KO fase op te leverenVlassie1980 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:52:
Ik vind het wel een prima uitgangspositie. Selectie zonder echte sterren en ook niet tot de favorieten behoren. Kan het alleen maar meevallen. Groepsfase tegen Japan en Zweden gaan we zien waar we staan. Die zou je op papier moeten winnen maar zullen ook niet de makkelijkste wedstrijden zijn.
Ja prachtigQuad schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:33:
[...]
Oudste hier, ook 6, is daar ook enorm voor in. Dus ik snap je volledig.
Net als de F1 races die 's ochtends vroeg beginnen. Samen onder een dekentje op de bank, afgebakken broodje erbij. Leuk om te delen met je kind! 😍
XXXVI
Prima toch! Oliehoorn fritessaus van oranje erbij voor het oranjegevoel.ephymerous schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:48:
[...]
Ja prachtigZijn idee hier is ‘s nachts frikandellen in de airfryer
nggyu nglyd
Met het voetbal van Bosz heb je spelers voorin nodig die het verschil kunnen maken. En die hebben we niet, nog steeds niet.Soulizer schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:50:
Ik zou Bosz graag per augustus zien bij Oranje. Ik ben Koeman onderhand wel beu met dat saaie voetbal en zou wel eens willen zien Oranje met een goede coach en hernieuwde selectie zonder oudjes.
We hebben een linksbuiten die de bank warm houdt bij Liverpool, achter Depay zit de spits van Sunderland en op rechtsbuitens hebben we nu de hoop gevestigd op een speler van een degradatiekandidaat met nul interlands.
En een hernieuwde selectie klinkt leuk maar Hato, Valente en Smit zaten de laatste keer al bij de groep. Read zou op korte termijn kunnen maar verder weet ik echt niemand die een versterking zou kunnen zijn.
Koeman heeft gisteren aangegeven “Wijnaldum als gepasseerd station te zien”
XXXVI
En Read speelt Dumfries voorlopig niet uit de basis.D-e-n schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:49:
En een hernieuwde selectie klinkt leuk maar Hato, Valente en Smit zaten de laatste keer al bij de groep. Read zou op korte termijn kunnen maar verder weet ik echt niemand die een versterking zou kunnen zijn.
Aanvallend blijft het relatief armoedig en zal je een coach moeten hebben die daar mee om kan gaan. Dat zie ik ook niet in Bosz.
Bosz parkeert het hele elftal vol met middenvelders, dat scheeltD-e-n schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:49:
[...]
Met het voetbal van Bosz heb je spelers voorin nodig die het verschil kunnen maken. En die hebben we niet, nog steeds niet.
We hebben een linksbuiten die de bank warm houdt bij Liverpool, achter Depay zit de spits van Sunderland en op rechtsbuitens hebben we nu de hoop gevestigd op een speler van een degradatiekandidaat met nul interlands.
Maar uiteraard is het te karig voorin. We leiden te weinig echt goede aanvallers op. Kijk naar wat er bij de Nederlandse topclubs voorin loopt.....
Heb je psg in de CL zien voetballen... Wat een tempo en techniek. Dat is slechts een gedeelte van Frankrijk.Sineplex schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:50:
[...]
Maar uiteraard is het te karig voorin. We leiden te weinig echt goede aanvallers op. Kijk naar wat er bij de Nederlandse topclubs voorin loopt.....
Die kunnen volgens mij gewoon 3 teams opstellen die allen beter zijn dan oranje.
Over Spanje nog maar te zwijgen..
Nee we hebben een aardig team maar wereldwijd zijn er een aantal teams beter dan ons.
En we hebben op papier een goede verdediging maar heb het idee dat die op sommige momenten zitten te slapen. Als je soms kijkt hoe we de goals tegen krijgen..
En aanvallend komen we kwaliteit te kort.
Ik verwacht er heel weinig van. Zeker als we momenten hebben achterin waarop we niet geconcentreerd genoeg zijn, kunnen we het ook tegen bijvoorbeeld een Japan het heel moeilijk krijgen.
Enfin, wel weer leuk een wk en al die wedstrijden.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 04-05-2026 17:39 ]
Nu ben ik ook kritisch op Oranje en met name Koeman maar het mooie van één wedstrijd is dat je van iedereen kan winnen en verliezen. Natuurlijk als je 10x tegen Frankrijk speelt dan verlies je 9x maar laat die ene keer nou net de halve finale zijnHarribo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:37:
[...]
Dat is slechts een gedeelte van Frankrijk.
Die kunnen volgens mij gewoon 3 teams opstellen die allen beter zijn dan oranje.
Over Spanje nog maar te zwijgen..
XXXVI
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!