Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Er zijn meer interlands dan ooit en Koeman is nogal behoudend met doorselecteren, is dus vrij vaak dezelfde vaste groep die weer samen komt bij Oranje.Fiber schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:49:
Probleem is natuurlijk ook dat er bijna geen automatismen zijn zoals bij een club omdat deze spelers vrijwel nooit samen trainen.
Dit was de beste kwalificatie reeks tegen Malta tot op hedenDr. Strangelove schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:59:
Hier heeft Van Dijk wel staalhard gelijk. Deze twee heren weten als geen ander dat dit soort wedstrijden vaker dan niet gewoon ruk zijn en dat je veel vaker met moeite wint dan er een goalfestijn van maakt.
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar die kerels hebben ook heel wat slechte potjes tegen slechte teams gespeeld. En verspeeld.
2025/26 12-0
1994/95 8-0
1991/92 9-0
1982/83 11-0
Vijf breaks met twee interlands.dutchgio schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 00:52:
Er zijn meer interlands dan ooit ..
Voor 2020 speelde Oranje deze eeuw structureel 11 danwel 12 interlands per jaar zonder de eindtoernooien.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
wellicht hebben ze na afloop gezellig een pakje kanos gegeten (nu eigenlijk ook wel trek in)Agent47 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:41:
Ik dacht gisteren echt dat Weghorst Koeman een klap voor z'n kano ging geven. Haha wat een chagrijn.
Denk dat je San Marino mag vergelijken qua niveau met Malta dus dan is Oostenrijk vet beter :-P
maar oostenrijk is toch ook "vet" beter. Als die tegen NL spelen zou ik mijn geld niet op winst voor NL zetten.Vlassie1980 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:20:
Als je ziet hoe Oostenrijk helemaal gehakt maakt van San Marino met 10-0...
Denk dat je San Marino mag vergelijken qua niveau met Malta dus dan is Oostenrijk vet beter :-P
Het vervelende is dat hij zelf dus niet doorheeft, dat het al een wonder is dat hij erbij zit. Als we 2 betere (fitte) spitsen hadden, dan zat hij nog niet eens bij de voorselectie.Agent47 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:41:
Ik dacht gisteren echt dat Weghorst Koeman een klap voor z'n kano ging geven. Haha wat een chagrijn.
Giroud vond ik altijd underrated, maar je zou kunnen zeggen dat ze beide op elkaar lijken fysiek gezien. Toch heeft Giroud 10x meer kwaliteiten dan hij ooit heeft gehad (hij kon ook meebewegen met het spel). En zo zullen er nog andere spitsen zijn, die zoveel meer zijn dan Weghorst.
Waarom kan hij niet gewoon normaler doen? We waarderen allemaal zijn inzet, maar het blijft gek dat je in Nederland met een grote mond heel ver komt, en als je veel voorzichtiger bent, door niemand wordt gezien.
Dikke kans dat Weghorst meegaat naar het WK als pinchhitter. Een Emegha, ik ken de speler verder niet, is/was vier van de laatste vijf interlands breaks geblesseerd.HollowGamer schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:18:
Het vervelende is dat hij zelf dus niet doorheeft, dat het al een wonder is dat hij erbij zit. Als we 2 betere (fitte) spitsen hadden, dan zat hij nog niet eens bij de voorselectie.
Nou ziet het veld eruit alsof de koeien er morgen weer op zullen grazen, maar ik van het spel van Oranje kan ik niet warm worden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En Duitsland had gister mooie shirts aan begrijp ik (uit tegen Luxemburg)? Volgens mij moeten ze dit handhaven; das het krachtige wit met enkel logo dat ze tot 1986 hadden, en niet die vlag erbij... en geen sterren.
                                                [ Voor 90% gewijzigd door Sjah op 11-10-2025 08:14 ]
Ben niet van de tattoos maar als wij er ooit eentje krijgen overweeg ik het
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nou ja als ze goed presteren, met oa de gebroeders Bacuna, dan is het toch terecht?Sjah schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 07:26:
Curacao misschien naar de Wk..? Proest. Als het dan nog alle Antillen waren...ok..maar dit.
Dick Advocaat kan zijn zoveelste kunststukje uithalen, wel mooi dan.
Maar ze zijn er nog niet hoor, over 4 dagen de andere grote concurrent thuis, Trinidad en Tobago.
Maar ja media doet net alsof ze er al bijna zijn voor de sensatie en verkoop, as usual.
Enfin beetje off topic, hoewel er wel voetballers uit Nederland natuurlijk aan mee doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 11-10-2025 11:18 ]
Dat geldt voor elke speler, dat ie niet opgeroepen wordt als er betere alternatieven zijnHollowGamer schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:18:
[...]. Als we 2 betere (fitte) spitsen hadden, dan zat hij nog niet eens bij de voorselectie.
Ik bedoel meer dat het meer gelukkig is voor hem, dat er geen alternatieven zijn op zijn positie.toolkist schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:32:
[...]
Dat geldt voor elke speler, dat ie niet opgeroepen wordt als er betere alternatieven zijn
Tenzij jij mij 2 kan noemen die momenteel beschikbaar zijn?
Ik vind dat ze dit soort wedstrijden te belangrijk maken. Je hebt -21, en dan ook nog min -19 (dacht nog meer zelfs?).Malfunctions schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:23:
Ik zap toevallig langs de wedstrijd van jong Oranje tegen Bosnië Herzegovina, maar wat een armoe. Bosnië speelt in een 541 met constant 8 man in de eigen 16. Jong Oranje heeft het overwicht maar kan eigenlijk helemaal niks. Veel slechte aannames, slappe passes en nutteloze dribbels.
Nou ziet het veld eruit alsof de koeien er morgen weer op zullen grazen, maar ik van het spel van Oranje kan ik niet warm worden.
Op zo'n moment mogen andere sporten of vrouwenvoetbal wel meer aandacht krijgen. Naar beide kijk ik niet, maar vind alles van die jong elftallen (ook in de KKD) verloren zendtijd.
Emegha, Zirkzee, DallingaHollowGamer schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:41:
[...]
Ik bedoel meer dat het meer gelukkig is voor hem, dat er geen alternatieven zijn op zijn positie.
Tenzij jij mij 2 kan noemen die momenteel beschikbaar zijn?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik dacht dat Dallinga nog bij jong Oranje zit? Emegha is toch geblesseerd?
En ja, ik vind Zirkzee ook beter dan Weghorst.
Ik vind Zirkzee een slapzak die veel te weinig scoort. Geef mij malle weghorst dan maar die wel scoort ondanks zijn handicaps.HollowGamer schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:43:
[...]
Ik dacht dat Dallinga nog bij jong Oranje zit? Emegha is toch geblesseerd?
En ja, ik vind Zirkzee ook beter dan Weghorst.
Dallinga is getest vorig jaar of zo? Doet het nu ook niet meer zo goed helaas.
Emegha... Die wil ik nog wel zien als hij fit is.
Ik denk overigens dat het goed doen bij een redelijke club nog geen garantie is dat je het ook redt in het Nederlands elftal. Niveau is vaak iets hoger, de beste van elk land, en je hebt niet de spelers om je heen die je gewend bent.
Ok, ik ging ervan uit dat Jamaica de grootmacht was in dit bonte groepje landen.Harribo schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:17:
[...]
Nou ja als ze goed presteren, met oa de gebroeders Bacuna, dan is het toch terecht?
Dick Advocaat kan zijn zoveelste kunststukje uithalen, wel mooi dan.
Maar ze zijn er nog niet hoor, over 4 dagen de andere grote concurrent thuis, Trinidad en Tobago.
Maar ja media doet net alsof ze er al bijna zijn voor de sensatie en verkoop, as usual.
Over Curacao en wat ik daar op tegen heb. Tja ik vind het Wk met 48 landen niet interessanter worden. Ben er niet tegen want het is leuk voor al die landen als Uzbekistan (toch niet lullig met 38 miljoen) en Egypte, maar dit soort kleine landjes, mwa ok Trinidad mag nog (daar heb ik iets mee). Nee, echt kijken met fanatieke inzet naar de Wk zou ik denk ik doen als 16 landen meedoen.
zal je misschien zeggen, ja maar dan doet NL niet mee, nou zonder een superspits als Haaland of Gerd Muller, wat hebben we er te zoeken; wij gaan alleen maar voor Goud toch... Over Haaland gesproken, ik ga Wk-titel wedden op Frankrijk, Noorwegen, Brazilie en Portugal.
Ach, dit was in 1974. Er deden toen ook al voetbaldwergen meeSjah schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:26:
Ok, ik ging ervan uit dat Jamaica de grootmacht was in dit bonte groepje landen.
Over Curacao en wat ik daar op tegen heb. Tja ik vind het Wk met 48 landen niet interessanter worden. Ben er niet tegen want het is leuk voor al die landen als Uzbekistan (toch niet lullig met 38 miljoen) en Egypte, maar dit soort kleine landjes, mwa ok Trinidad mag nog (daar heb ik iets mee). Nee, echt kijken met fanatieke inzet naar de Wk zou ik denk ik doen als 16 landen meedoen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Prima 1-2 van Depay trouwens.
Edit: bammerdebam
[ Voor 13% gewijzigd door Shabbaman op 12-10-2025 18:19 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
2e gemist. Memphis?Shabbaman schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:10:
BAM(alen die scoort als basisklant?)
Prima 1-2 van Depay trouwens.
Edit: bammerdebam
Staat van Dijk in sofascore.
Gaat goed, zou zeggen, maak er nog een derde.
Malen had meer zonet uit zijn kans moeten halen.
Zijn eerste was ook houdbaar en niet bijster goed geplaatst.
Enfin hij scoort, altijd goed natuurlijk
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een een-tweetje.Harribo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
2e gemist. Memphis?
⏩ PVOutput☀️
Hm normaal gesproken is het hier druk genoeg hoor, ik denk dat het tijdstip en een niet aansprekende tegenstander het wel beïnvloed.HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Er zijn niet meer veel die voetbal kijken. Tijdens de F1 is het stukken drukker. Denk wel dat het bepaalde oorzaken heeft, maar laten we het gezellig houden.
⏩ PVOutput☀️
Dank. Zie nu opeens de herhaling.
Prima gedaan.
Wel fijn zo'n malen naast memphis. Zeer doelgericht.
Ik vind hem sowieso verschrikkelijk. Hij is vaak te optimistisch, en vertelt eigenlijk nooit iets interessants.Wyke schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:03:
het wordt weer zo'n dag qua commentaar... depay speelt de bal over 2 meter naar malen: "memphis geeft hem fraai mee".... euh what???
Denk dat ik daarom al jaren niet meer de NOS kijk. Voor wielrennen kijk ik naar de Belg, en Eredivisie samenvattingen kijk ik op YouTube terug.
Sorry voor de verwarring.Harribo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
2e gemist. Memphis?
Misschien is heel natuurlijk, geen arm meer hebben?
Officieus, niet officieel
A wise man's life is based around fuck you
Prima strafschop trouwens. Al vind ik het een betere statistiek dat ie zoveel assists heeft, daar had ik geen idee van.
Het zegt alleen niet zo veel. Is dit tegen de top landen?Megupe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:38:
Sloveense VAR, pogacar?
Prima strafschop trouwens. Al vind ik het een betere statistiek dat ie zoveel assists heeft, daar had ik geen idee van.
Leuk dat we dik winnen van Finland, maar je weet nu al dat we op toernooien weer heel saai en slecht voetbal gaan spelen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Wist je dat die VAR vroeger schansspringer was?Megupe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:38:
Sloveense VAR, pogacar?
Bij Memphis? Die sjokt nog steeds. Zet nooit fatsoenlijk druk, en verdedigt amper mee. Memphis staat er door gebrek aan beter. Ben ik van mening.Harribo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:47:
Laatste minuut zakte het wat in maar ik zie nu meer werklust bij iedereen. Prima gedaan.
Ja leuk hoor zo’n penalty maar dit balverlies is tegen een beter land dodelijk.
XXXVI
Nou voorin kan dat nog. Maar dat is wel een puntje van kritiek... Gravenberch levert 3x risicovol in.ephymerous schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:50:
[...]
Ja leuk hoor zo’n penalty maar dit balverlies is tegen een beter land dodelijk.
En ander puntje... Malen scoort maar moet toch meer secuur met zijn kansen om gaan. Hij had, en misschien moet, er zeker minimaal nog 1 moeten scoren.
Maar enfin er is altijd wat te zaniken, laten we blij zijn dat ze er allemaal tenminste nu de benodigde energie in gooien.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Memphis staat er voor andere dingen. Malen verdedigt ook nauwelijks.OMX2000 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:50:
[...]
Bij Memphis? Die sjokt nog steeds. Zet nooit fatsoenlijk druk, en verdedigt amper mee. Memphis staat er door gebrek aan beter. Ben ik van mening.
nou ja, niet dusph4ge schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:58:
Prima pot tegen een tegenstander die alleen maar tegenhoudt.
jawel, niet meer in te halen (in principe) tenzij je met 13-0 van polen verliest.
A wise man's life is based around fuck you
Polen kan nog gewoon op 19 punten komen, drie meer dan Oranje zou hebben na deze winst. Dan zijn we bij 2x verlies veroordeeld tot de play offs. Dus nee, ook officieus zijn we niet geplaatst.Zwelgje schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:05:
[...]
jawel, niet meer in te halen (in principe) tenzij je met 13-0 van polen verliest.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verder fijn dat Timber wordt gewisseld. Gaat hij hopelijk ook fitter naar Arsenal. Daar wordt hij tenminste wel gewaardeerd.
Ja lolEmgeebee schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:20:
Lol dat oranje strikje van Wouterientje.
Het blijft mij er een met zijn cagefighter look
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II 
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Normaal had je nog Voetbalpraat, maar denk alleen door de week.
[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 12-10-2025 19:27 ]
Moeten ze vaker doen, Eredivisie op zondagavond!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II 
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is dat nog leuk? Vond het leuker in de oude samenstelling. Geen idee wie er nu zit.Megupe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:28:
Wij gaan zo dit was het nieuws ff kijken, ook heul ontspannend op de zondagavond.
Moeten ze vaker doen, Eredivisie op zondagavond!
Wedstrijd valt een beetje dood.
Was eerder leuker ja. Aflevering met Heerschop dit seizoen was nog echt leuk.HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:33:
[...]
Is dat nog leuk? Vond het leuker in de oude samenstelling. Geen idee wie er nu zit.
Wedstrijd valt een beetje dood.
Wat doet Simons met dat bandje over zijn hoofd terwijl hij daar geen haar heeft?
Hij had daar ook voor vast moeten inzitten. Vind die Pannekoek echt niet leuk, geen idee of die er nog zit?Megupe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
Was eerder leuker ja. Aflevering met Heerschop dit seizoen was nog echt leuk.
Wat doet Simons met dat bandje over zijn hoofd terwijl hij daar geen haar heeft?
Lekker doelpunt.
Nee bewaar die maar eens voor tegen een topland.HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:42:
Als doelpunten zo belangrijk zijn, maak er dan nog maar eentje of twee bij.
Nu was het er wel de gelegenheid naar, dus kon het mijns inziens wel.HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:44:
Ik wist het gewoon, zou als Koeman zijnde echt zeggen dat jonge gasten (Xavi, Kluivert) echt moeten wegblijven bij vrije trappen.
Op belangrijke momenten wel met jou eens.
ja, want de oudere ervaren Memphis neemt ze altijd zo lekkerHollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:44:
Ik wist het gewoon, zou als Koeman zijnde echt zeggen dat jonge gasten (Xavi, Kluivert) echt moeten wegblijven bij vrije trappen.
Gapko kan dat prima zelf.Wyke schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:54:
[...]
ja, want de oudere ervaren Memphis neemt ze altijd zo kekker
De Faroe eilanden staan 3e in hun poule en hebben nog kans op de play-offs
1. Kroatie 5-13 (+16)
2. Tsjechie 7-13 (+4)
3. Faroe eilanden 7-12 (+4)
Hoezo voetbaldwergen?
Edit: Faroe moet nog tegen Kroatie, en Tsjechie tegen Gibraltar. Dat gaat dus niet gebeuren (jammer).
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 12-10-2025 20:17 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Van mij mogen ze al die mini landjes in een aparte eigen competitie gooien...gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:00:
Andere uitslagen in de Europese kwalificatie: Faroe eilanden - Tsjechie 2-1
De Faroe eilanden staan 3e in hun poule en hebben nog kans op de play-offs
1. Kroatie 5-13 (+16)
2. Tsjechie 7-13 (+4)
3. Faroe eilanden 7-12 (+4)
Hoezo voetbaldwergen?
Edit: Faroe moet nog tegen Kroatie, en Tsjechie tegen Gibraltar. Dat gaat dus niet gebeuren (jammer).
Nederland gaat er toch altijd prat op een klein landje te zijn?Fiber schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:10:
Van mij mogen ze al die mini landjes in een aparte eigen competitie gooien...
Maar dat is toch wel hard tegen Tsjechie
Iedereen staat er bij gebrek aan beter. Als we een betere CV er hadden, zou van Dijk ook op de bank zitten.OMX2000 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:50:
[...]
Bij Memphis? Die sjokt nog steeds. Zet nooit fatsoenlijk druk, en verdedigt amper mee. Memphis staat er door gebrek aan beter. Ben ik van mening.
Je gaat me toch niet zeggen dat Memphis in de top 10, heck top 50 beste spitsen ter wereld staat? Memphis komt dan niet eens in de gesprekken voor. Terwijl bijna alle basisspelers van Oranje op het hoogste niveau opereren.ST10©DE schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:54:
[...]
Iedereen staat er bij gebrek aan beter. Als we een betere CV er hadden, zou van Dijk ook op de bank zitten.
Een fitte Memphis die op Europees topniveau zou voetballen geloof ik best wel in. Maar ik erger me nu teveel aan hem. Ik hoop echt dat Meerdink niet te lang geblesseerd zal zijn en in Oranje gaat verschijnen.
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen de woorden “bij gebrek aan beter” die je daarvoor gebruikt, snijden wat mij betreft geen hout omdat dat voor iedereen geldt.OMX2000 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:12:
[...]
Je gaat me toch niet zeggen dat Memphis in de top 10, heck top 50 beste spitsen ter wereld staat? Memphis komt dan niet eens in de gesprekken voor. Terwijl bijna alle basisspelers van Oranje op het hoogste niveau opereren.
Een fitte Memphis die op Europees topniveau zou voetballen geloof ik best wel in. Maar ik erger me nu teveel aan hem. Ik hoop echt dat Meerdink niet te lang geblesseerd zal zijn en in Oranje gaat verschijnen.
Als iemand tegen je zegt:“We hebben jou gekozen bij gebrek aan beter”, dan snap jij dondersgoed dat in een normale situatie ze niet bij jou aankomen. Onze norm was van Persie, Huntelaar, Kluivert, van Nistelrooij, Bergkamp, en van Basten. Helaas moeten we die norm bijstellen, en komen we uit bij Weghorst en Memphis. Waarbij Memphis zich echt wel bewezen heeft in Oranje, maar eigenlijk al een tijdje niet meer kan.ST10©DE schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:30:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen de woorden “bij gebrek aan beter” die je daarvoor gebruikt, snijden wat mij betreft geen hout omdat dat voor iedereen geldt.
Maar zowel Frenkie en van Dijk, die overigens als de beste verdediger ooit in de PL wordt gezien door menig Engelse speler, zouden “part of the conversation” zijn. Maar Memphis niet.toolkist schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:45:
Ook dat geldt voor een hele hoop andere spelers. Zou jij van Dijk opstellen als je Koeman en Stam hebt? Frenkie als je Sneijder Cocu Rijkaard hebt (maar een paar voorbeelden)? Etc etc.
Frenkie en van Dijk spelen al een heele tijd op Europees topniveau. Dat heeft Memphis nooit lang gedaan.
Hij is geen aanvaller en geen verdediger maar een spelverdeler van de top categorie.
Volgens mij is hij bijna geen 1x de bal kwijt geraakt gisteren. Leest het spel en weet precies waar hij moet staan om de tegenstanders het moeilijk te maken.
Nee, dat is niet makkelijk, van alle kanten komen spelers op hem af.
Mag in sommige wedstrijden iets meer naar voren denken naar mijn mening maar eigenlijk een topspeler.
Matthijs de Ligt? Mi een overgewaardeerde verdediger met vaak wel een cruciaal foutje. Blij dat hij niet bij oranje in de basis staat.
Memphis... Genoeg over gezegd, is nuttig.
Tja we hebben geen topspits.
Zelfde reden dat hij die directe vrije trappen neemt, we hebben geen vrije trappen specialist.
Oranje was gisteren ouderwets goed. Mi zit het verschil in de hoeveelheid energie die ze erin steken. Dat oogt mij per wedstrijd nog wat te wisselvallig.
Vind Koeman een prima trainer maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de spelers bijvoorbeeld onder een dominante van Gaal wel elke wedstrijd tot het uiterste gaan.
Dit team kan ver komen maar het zal afhangen van de collectieve vechtlust denk ik.
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 13-10-2025 06:28 ]
De hakbal van Depay rond minuut 11 zei al genoeg wat de instelling was. Onnodig balverlies wat in de omschakeling in het verleden al vaak genoeg tot een vroeg tegendoelpunt heeft geleid. Maar in dit soort suffe potjes komt dat niet voor vanwege een gebrek aan kracht bij de tegenstander.
Koeman is zo conservatief dat het winnen van iets niet gaat gebeuren op internationaal niveau. We wachten vol smart tot er weer een serieus potje voor bij komt voor Oranje. Maar dat kan wel even duren denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 13-10-2025 07:24 ]
De Jong is een extreem goede postbode. Hij kan zo goed dribbelen maar maakt zn acties zelden op de helft van de tegenstander en 9 van de 10 keer heb je meer aan een snelle pass dan weer een keer kappen en weer een dribbel, hoewel het af en toe wel wat adem geeft. Hij heeft feitelijk zelden een belissende pass of goal, en verdedigend is hij ok maar niet super.Sjah schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 01:15:
Frenkie...ik zie het niet in em.
Volgens mij werd hij ook niet echt onder druk gezet door de Finnen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En doelpunten maken kan hij ook al niet.....ph4ge schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:01:
[...]
De Jong is een extreem goede postbode. Hij kan zo goed dribbelen maar maakt zn acties zelden op de helft van de tegenstander en 9 van de 10 keer heb je meer aan een snelle pass dan weer een keer kappen en weer een dribbel, hoewel het af en toe wel wat adem geeft. Hij heeft feitelijk zelden een belissende pass of goal, en verdedigend is hij ok maar niet super.
Volgens mij werd hij ook niet echt onder druk gezet door de Finnen.
Je kijkt zeker alleen maar Ajax en Oranje en leest alleen maar wat voetbalsites? Zeker De Ligt is dit jaar goed bezig, bij een verder pover United, maar dat ligt niet aan hem, meerdere malen alsnog de uitblinker geweest.Typhone schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:08:
Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, ooit goud maar in Oranje nooit van enige waarde geweest helaas. Ik schrok laatst toen ik zag hoe oud ze allemaal geworden zijn inmiddels. Met name die laatste is na zijn periode bij Ajax nooit meer van enige waarde geweest.
Dus hij speelt 10 wedstrijden goed en dat zou maatgevend voor zijn gehele carrière moeten zijn waarin hij vrijwel zonder uitzondering geen enkele reeks aan goede wedstrijden heeft laten zien, behalve bij Ajax? Ga ik niet in mee.Terranova schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Je kijkt zeker alleen maar Ajax en Oranje en leest alleen maar wat voetbalsites? Zeker De Ligt is dit jaar goed bezig, bij een verder pover United, maar dat ligt niet aan hem, meerdere malen alsnog de uitblinker geweest.
Zo kan ik elke individuele speler eruit gaan lichten en omhoog gaan praten maar als hij eind volgend jaar nog steeds aan deze sterke reeks bezig is dan geef mij even een seintje. Vooralsnog vind ik het een grote flop en met 8 interlands in twee jaar tijd denkt onze - conservatieve - bondscoach daar net zo over.
quote>>
Als Nederland verliest van Polen, maar vervolgens wint van Litouwen, moet het wel heel raar lopen wil het WK-ticket aan de neus van Koeman & co voorbijgaan. Polen zal tegen Malta, afhankelijk van de grootte van de eerdere zege op Oranje, flink op schot moeten zijn om het verschil in doelsaldo nog goed te maken. Op voorhand lijkt dat verschil wegpoetsen een onmogelijke missie, maar de gedachten zullen teruggaan naar 21 december 1983.
Destijds moest Spanje in zijn laatste kwalificatiewedstrijd met minstens 11 doelpunten verschil van Malta winnen om zich ten koste van Nederland te plaatsen voor het EK van 1984. Na een 3-1 ruststand eindigde het duel in 12-1 en dus ging Spanje alsnog naar het EK. De keeper van Malta was toen John Bonello, de vader van Henry Bonello, de huidige doelman van de eilandstaat.
[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 15-10-2025 10:30 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!