[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 324 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

bazzemans schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:45:
Als ik de indruk wek dat ik denk dat het ons overkomt en we niks anders moeten doen; nee, natuurlijk niet. Dat is de handdoek in de ring gooien. Ik weet wel dat aantallen ertoe doen (talentherkenning en -ontwikkeling is deel "a numbers game") en geld evengoed. Daar zijn er in het nadeel t.o.v. andere landen. Alleen denk ik dac het probleem óók schuilgaat in de wijze waarop we selecteren en soms te snel door selecteren.

De jeugdopleiding van Ajax is er m.i. de afgelopen jaren er ook op achteruit gegaan. AZ daarentegen doet het heel goed. Alleen die talenten moeten nagenoeg gelijk de stap naar het buitenland maken omdat NLdse clubs de transfersommen niet kunnen betalen. AZ zelf lukt het niet om de stap naar topclub te maken, waardoor die spelers bepaalde druk en ervaringen missen als ze naar het buitenland gaan.
Eigenlijk zouden we moeten doen wat Frankrijk heeft gedaan en nog steeds doet met hun INF Clairefontaine.
Hoewel er selectiecentra in elke regio van Frankrijk bestaan, is INF Clairefontaine de belangrijkste. Op dit instituut worden slechts de uitzonderlijk begaafde voetballers toegelaten. Uit zo'n tweeduizend 13-jarige voetbaltalenten, worden de beste twintig geselecteerd. Deze talenten zullen een opleiding volgen in het instituut, waar ze ook gedurende de week verblijven en studeren. Tijdens hun opleiding zijn de spelers ondergebracht bij verschillende clubs. Het laatste jaar van hun opleiding, als ze zestien jaar oud zijn, spelen ze samen in één team onder de naam 'INF Clairefontaine'. Een enkele uitzondering mag al met vijftien jaar voor deze ploeg spelen. In de jaren waarin de talenten hier opgeleid worden, wordt er enorm veel resultaat geboekt. Na de opleiding komt 95 procent terecht bij een profclub.
O.a. Thierry Henry & Kylian Mbappé komen er vandaan.

It’s the economy, stupid!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
ephymerous schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:38:
[...]

Als ie Frank Rijkaard kan overhalen word ik wel enthousiast hoor
Mwah. Dan moet je wel Ten Cate erbij nemen want dat was volgens mij degene die de trainingen deed bij Barcelona. En in tegenstelling tot Seedorf, Reiziger of Kluivert heeft hij ook bewezen verstand van voetbal te hebben

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Vergeet Reiziger als BC. Als we het over ervaring hebben, hoe is De Jong dan TD geworden? .

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:08:
Vergeet Reiziger als BC. Als we het over ervaring hebben, hoe is De Jong dan TD geworden? .
Hoeveel mensen hebben ervaring als td bij een bond?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Dunno. Meeste directeurs van iets hebben decennia lang bestuurlijk ervaring opgebouwd. What do I know. De Jong komt koud van het veld af, dus daar is ervaring met het trainen van spelers of besturen van voetbalclubs en organisaties dus niet belangrijk voor. Is het puur zijn besluit wie bondscoach wordt?

Anyway, ik zie Reiziger ook niet zitten. Heeft weinig palmares en ik denk ook niet dat hij het overwicht heeft om deze selectie bij de les te brengen. Beetje type Rijkaard, Blind, en dat waren ook geen successen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2026 17:24 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:16:
Dunno. Meeste directeurs van iets hebben decennia lang bestuurlijk ervaring opgebouwd. What do I know. De Jong komt koud van het veld af, dus daar is ervaring met het trainen van spelers of besturen van voetbalclubs en organisaties dus niet belangrijk voor. Is het puur zijn besluit wie bondscoach wordt?
Dat weet niemand natuurlijk. Ik vind het zelf lastig inschatten wat een goede bondscoach maakt. Het is sowieso anders dan een club coach natuurlijk. Het is de laatste jaren een verkapt erebaantje geweest wat als nadeel heeft dat je coaches krijgt met ervaring, maar ook met een vaak wat traditionelere kijk op het spel. Dat helpt ook niet per se.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
D-e-n schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Mwah. Dan moet je wel Ten Cate erbij nemen want dat was volgens mij degene die de trainingen deed bij Barcelona. En in tegenstelling tot Seedorf, Reiziger of Kluivert heeft hij ook bewezen verstand van voetbal te hebben
Een prima duo. Helaas heeft Rijkaard te kennen gegeven niets meer in het voetbal te willen doen. Erg jammer, ik had m ook graag bij Ajax gezien :)
418O2 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:26:
[...]

Dat weet niemand natuurlijk. Ik vind het zelf lastig inschatten wat een goede bondscoach maakt. Het is sowieso anders dan een club coach natuurlijk. Het is de laatste jaren een verkapt erebaantje geweest wat als nadeel heeft dat je coaches krijgt met ervaring, maar ook met een vaak wat traditionelere kijk op het spel. Dat helpt ook niet per se.
Goede people manager, zich goed kunnen verwoorden, gunfactor, tactisch sterk, keuzes durven maken. In staat om met een beperkt aantal contactmomenten een spelopvatting over te brengen. Allemaal onderdelen waarbij ervaring cruciaal is. Een goede coach stelt zijn opvatting ook continu bij. Zie bijvoorbeeld Pep.

[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 03-07-2026 18:07 ]

XXXVI

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:41
Bij gebrek aan goede kandidaten kunnen we ook Ruud Gullit nemen. Dan hebben we in ieder geval weer mooie verhalen tijdens de persconferenties en voldoende om over te praten tijdens de vele sportprogramma's.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:08:
Je zou zomaar kunnen zeggen dat de 'koers' van de KNVB destijd is ingezet, en nu zijn wrange vruchten afwerpt.

De Jong als TD aanstellen was al waanzin.

Hem een nieuwe BC laten 'kiezen' is dat in het kwadraat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 324 325 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!