[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 327 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:54
Miki schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:32:
[...]

Dat hebben ze met Andries Jonker wel gedaan en dat pakte niet heel goed uit, zeg maar desastreus. Dus het is ergens nog te prijzen dat de KNVB van haar fouten leek te leren, alleen dat is dus geen recept geweest voor verbetering in situatie met Koeman.
We zullen nooit weten of dat een recept is geweest voor verbetering. Misschien was het dan (nog) slechter geweest. Het is allemaal de koe in de kont kijken. We lopen een beetje over van analisten die vooral achteraf precies weten hoe het moet. Kijk maar eens beelden terug van Cruyff, die wist voor een wedstrijd al een aantal punten te maken die je ook daadwerkelijk terugzag in de wedstrijd. Ik zie dat nu een beetje (op een heel ander niveau) bij Theo Janssen.

Ik kan de keuze van de KNVB in ieder geval heel goed begrijpen.
Waarschijnlijk is dit een gevalletje wanneer hadden ze het het wel goed kunnen doen?
Gelet op de reacties hier en hoe veelal gekeken wordt tegen de aanstelling van De Jong als TD, nooit.

• bazzemans
Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:39:
[...]

Dat Jonker het sportief volledig verkloot heeft kan je niet direct aan de kennis dat zijn contract eindig was relateren. Hoewel de media aardig hun best deden om dit zo te framen waren ze eerder zelf een onrustfactor met de continue vragen erover.

De groep stond nog volledig achter Jonker maar hij had een tactisch plan wat simpelweg voor geen meter werkte. Daarnaast te weinig doorgeselecteerd en wat blessures en het is sportief een drama. Maar ik ben er van overtuigd dat zonder de mededeling over zijn contract de resultaten niet ineens wel heel goed waren geweest. Daarvoor heeft hij ook gewoon zelf veel te veel fout gedaan.
En het idee dat het aan de communicatie lag past wel in het plaatje bij Jonker, weinig zelfreflectie die man.
Tja. Zo kan je het ook niet direct relateren aan de rol van de media of de kwaliteiten van Jonker. Waar exact de reden zit, daarvoor staan wij en de pers er te ver vanaf en het is maar de vraag of dat op één ding te pin-pointen is. Eigenlijk doet dat er ook helemaal niet toe in deze discussie. Wat wel relevant is, is dat namelijk duidelijk is dat De Jong zélf heeft aangegeven dat die timing bij Jonker onhandig was. Dan durf ik de redenatie wel aan dat hij bewust anders heeft gehandeld met het contract van Koeman.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bazzemans schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Tja. Zo kan je het ook niet direct relateren aan de rol van de media of de kwaliteiten van Jonker. Waar exact de reden zit, daarvoor staan wij en de pers er te ver vanaf en het is maar de vraag of dat op één ding te pin-pointen is. Eigenlijk doet dat er ook helemaal niet toe in deze discussie. Wat wel relevant is, is dat namelijk duidelijk is dat De Jong zélf heeft aangegeven dat die timing bij Jonker onhandig was. Dan durf ik de redenatie wel aan dat hij bewust anders heeft gehandeld met het contract van Koeman.
Die redenatie betwist ik ook niet. Ik vind het argument dat het bij Jonker niet goed gegaan zou zijn geen reden om het FA-argument van tafel te schuiven. Dat ze het nu niet gedaan hebben is een keuze, maar het kan gewoon wel.

Vanuit mijn onderbuik denk ik dat de KNVB nooit de intentie gehad heeft om Koeman eruit te wippen, die vonden het allang best. Het besluit kwam van Koeman zelf en de KNVB heeft feitelijk nooit de regie gehad. Waarschijnlijk wilden die gewoon eens rustig gaan evalueren na het toernooi.

Overigens vind ik het een beetje gedoe om niets. Als Bosz daadwerkelijk zo graag bondscoach hadden willen worden dan had hij bij het bijtekenen een clausule moeten laten opnemen. Die had hij namelijk wel gewoon voor een echte topclub.
Maar blijkbaar wilde Bosz dus niet graag genoeg, en Slot is gewoon beschikbaar maar wil ook niet. Wat had de KNVB dan moeten voorbereiden? Ik snap dat ook niet zo goed.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
Eens hoor. Er is genoeg om kritiek op te hebben bij de KNVB. Een heleboel bedenken nu allemaal fouten die de KNVB gemaakt zou hebben, terwijl ze eigenlijk een eerdere situatie niet juist vinden. Dat maakt echter niet dat de vervolgsituaties die daardoor instaan ook fout zijn.

Mijn conclusie is ook dat de KNVB niet uit heeft geklonken in het nemen van de regie. Alleen zeggen dat een half jaar geleden ze al in kannen en kruiken een opvolger hadden moeten hebben, voor het geval dat ze toch niet doorgingen met Koeman is een utopie. Zo werkt de wereld simpelweg niet. Zolang je nog niet definitief afscheid hebt genomen van Koeman, kan je niet in gesprek met kandidaten laat staan daarmee afspraken vastleggen.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:45
Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:17:
[...].

Overigens vind ik het een beetje gedoe om niets. Als Bosz daadwerkelijk zo graag bondscoach hadden willen worden dan had hij bij het bijtekenen een clausule moeten laten opnemen. Die had hij namelijk wel gewoon voor een echte topclub.
Maar blijkbaar wilde Bosz dus niet graag genoeg, en Slot is gewoon beschikbaar maar wil ook niet. Wat had de KNVB dan moeten voorbereiden? Ik snap dat ook niet zo goed.
Ik ben het er wel mee eens dat het makkelijk praten is. Misschien Is het ook wel onterechte kritiek.

De KNVB had alvast informeel kunnen polsen wie wel en niet beschikbaar zou zijn. En ze hadden bijvoorbeeld bij Bosz kunnen lobbyen om zich beschikbaar te houden. Mijn argwaan wordt gevoed omdat dat ze blijkbaar serieus met Reiziger hebben gesproken. Dat is gewoon geen goede kandidaat.

• Gonadan
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DeKever schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

Ik ben het er wel mee eens dat het makkelijk praten is. Misschien Is het ook wel onterechte kritiek.

De KNVB had alvast informeel kunnen polsen wie wel en niet beschikbaar zou zijn. En ze hadden bijvoorbeeld bij Bosz kunnen lobbyen om zich beschikbaar te houden. Mijn argwaan wordt gevoed omdat dat ze blijkbaar serieus met Reiziger hebben gesproken. Dat is gewoon geen goede kandidaat.
Maar waarom zou je een half jaar voor het eindtoernooi informeel gaan polsen als je nog helemaal geen intentie hebt om Koeman eruit te wippen? Tijdens het toernooi werd hij binnen korte tijd snel intens zuur, toen was wel duidelijk dat het eindig moest zijn. Maar de tijd van voorbereiden was toen wel voorbij.

Dat er met Reiziger gesproken is vind ik niet meer dan normaal. Hij is de trainer van jong en in die zin logischerwijs iemand op je long list. Die van volledig negeren en überhaupt niet mee praten zou ik juist raar gevonden hebben. De kritiek op Reiziger begrijp ik wel, maar hij is nog steeds in dienst bij de KNVB dus blijkbaar kijken zij daar positiever naar dan de buitenwacht.

Ik denk dat ze zich nu net op tijd gerealiseerd hebben dat Reiziger qua ervaring en naam toch teveel een lichtgewicht is en dat het niet zou gaan werken. Een Nederlander die wel aan die eisen voldoet is niet te vinden dus dan maar een buitenlandse naam.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
~
DeKever schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

De KNVB had alvast informeel kunnen polsen wie wel en niet beschikbaar zou zijn. En ze hadden bijvoorbeeld bij Bosz kunnen lobbyen om zich beschikbaar te houden.
Gedachte experiment. Stel dit was gedaan. En dan? Gaat Bosz dan omwille van een hypothetische kans maar niet tekenen bij PSV? Kolder. Hoogstens had Bosz dan een clausule kunnen bedingen, maar mind you daar heeft PSV dan ook nog iets over te zeggen. Dus misschien is dat nooit een serieuze optie geweest. Komt nog bij dat als zoiets uitlekt (dat is schering en inslag) je flink hebt gezaagd aan de stoelpoten van je huidige bondscoach en werknemer. Zo werkt het gewoon niet.
Mijn argwaan wordt gevoed omdat dat ze blijkbaar serieus met Reiziger hebben gesproken. Dat is gewoon geen goede kandidaat.
Dus omdat de KNVB kwaliteiten bij iemand ziet, die jij niet ziet (lees: jullie verschillen van mening) ben je argwanend? Vind je zelf ook niet dat dit een beetje overdreven klinkt?

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:45
Dus omdat de KNVB kwaliteiten bij iemand ziet, die jij niet ziet (lees: jullie verschillen van mening) ben je argwanend? Vind je zelf ook niet dat dit een beetje overdreven klinkt?
Ik heb er minder vertrouwen in omdat de KNVB Reiziger als kandidaat zou hebben gezien. Kan best zijn dat Reiziger talenten heeft die ik van verre afstand niet zie, maar feit blijft dat ik het niet zie en met mij vele anderen. Dat vind ik niet overdreven.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
bazzemans schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:30:
~
[...]

Gedachte experiment. Stel dit was gedaan. En dan? Gaat Bosz dan omwille van een hypothetische kans maar niet tekenen bij PSV? Kolder. Hoogstens had Bosz dan een clausule kunnen bedingen, maar mind you daar heeft PSV dan ook nog iets over te zeggen. Dus misschien is dat nooit een serieuze optie geweest. Komt nog bij dat als zoiets uitlekt (dat is schering en inslag) je flink hebt gezaagd aan de stoelpoten van je huidige bondscoach en werknemer. Zo werkt het gewoon niet.

[...]

Reiziger heeft een puinzooi gemaakt van het laatste eindtoernooi van Jong Oranje. Geen moment bleek daar dat hij talent herkent en op een juiste manier laat samenspelen. Dat lijkt me het moment om geschiktheid te beoordelen en dat de KNVB dit inzicht niet deelt is een goede reden om ook aan de geschiktheid van De Jong en co te twijfelen
Pagina: 1 ... 327 328 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!