[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 326 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

dutchgio schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:12:
[...]

Tja die ging voor Michel, dan was Xavi ook wel een optie geweest zou je zeggen.
Xavi wou waarschijnlijk gewoon een part time baantje.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

FreakNL schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:10:
Wat een onzin dit.

Echt schandalig. En ook een aanfluiting.
Want?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47
418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:13:
[...]

Xavi wou waarschijnlijk gewoon een part time baantje.
Die heeft al eens aangegeven dat hij graag bondscoach zou worden vanwege zijn gezin

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:28

Grvy

Bot

hurrdurr niet nederlandse bondscoach? is echt het enigste wat ik me kan bedenken.. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grvy op 12-08-2026 21:16 ]

Dit is een account.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Zenix schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:13:
[...]

Met Xavi weten we tenminste zeker dat we niet met 5 verdedigers gaan spelen :)
Hoog spel, snel naar voren, bij balverlies de bal terugveroveren rond het middenveld.
Nu nog de spelers.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

Format-C

Tracing Rays

Xavi heeft helemaal niks met de "gevestigde" orde van Nederlandse voetballers, dus misschien krijgen we nu eens wat andere spelers dan bv Depay.

Ben benieuwd. :)

Vind het helemaal niet zo'nn gekke keuze.

Ik ben echt Cruijff (gedachtengoed) fan, dus kom maar door met het Cruijffiaanse voetbal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 12-08-2026 21:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik wist niet dat de KNVB met een positieve verassing kon komen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
Grote naam maar bij Barcelona was hij toch ook niet zo'n succes toch? Dus wat dat betreft heb ik twijfels maar ik ben blij met een vreemde blik op ons voetbal want dat is heel erg nodig want buiten die paar toptrainers zijn we erg vastgeroest in Nederland.

• Gonadan
  • Laatst online: 21:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nog meer Spaanse enclave! :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Zeker niet. Maar wel dat 70% winst dan niet bijster veel zegt.
Volgens mij willen we toch juist af van een bondscoach die steeds zn vriendjes op blijft roepen. Martinez is daar nou net een prima voorbeeld van. Niet doorselecteren bij Belgie en niet bij Portugal.
Voor de duidelijkheid: het was ook niet mijn eerste keuze

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:21

Agent47

I always close my contracts.

Ben benieuwd. Meer heb ik er niet op te zeggen. Qua naam een fenomeen natuurlijk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Ik denk dat helemaal niemand weet wat we ermee kunnen gaan verwachten, en juist dat onbekende is ook wel eens leuk.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Miki
  • Laatst online: 00:21
Bossie schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:16:
Ik wist niet dat de KNVB met een positieve verassing kon komen :)
Na die media berichten dat het mislukt was met potentiële topcoaches als Bosz en Slot was de moed mij wel in de schoenen gezakt. Helemaal met de naam Reiziger die plots ook rond zong.

Dat letterlijk Xavi gepresenteerd wordt is dan echt wel een hele dikke WTF! OMG!!!

Goed geen garantie dat hij ons wel even wereld kampioen gaat maken maar ik verheug me wel op hoe hij straks Nederland laat gaan voetballen.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik ben geen voorstander van buitenlandse coaches voor het nationale elftal, maar voor Xavi Hernandez maak ik een uitzondering. Dat is een er eentje van de aanvallen de school. Het had ook Guardiola mogen zijn hoor.

We gaan wereldkampioen worden.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Jammer dat Huijsen en Asencio niet meer kunnen switchen. :9

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
D-e-n schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:21:
Grote naam maar bij Barcelona was hij toch ook niet zo'n succes toch? Dus wat dat betreft heb ik twijfels maar ik ben blij met een vreemde blik op ons voetbal want dat is heel erg nodig want buiten die paar toptrainers zijn we erg vastgeroest in Nederland.
Is wel gelijk kampioen geworden in zijn eerste seizoen bij Barcelona.
Grappig dat hij daar ook Koeman al opvolgde :P

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33
zelfs deze oude zure man kan niks zuurs bedenken. Verrassend van de knvb/de jong, het moet niet gekker worden.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Appeltje eitje :p

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:33
Ik ben tevreden met de keuze voor Xavi. Grote naam, verfrissende keuze, eindelijk ook buiten de bekende Nederlandse vijver gevist. Kan alleen maar verrassen.

En ja als Slot en Bosz niet beschikbaar zijn dan is dit een naam die je prima mee kan aan kan komen.

Ik ben in ieder geval blij dat Reiziger het niet is geworden, daar was daadwerkelijk geen enkele draagvlak voor en dus ook totaal onuitlegbaar.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:35

UTM

Onder het mom van ‘verandering van spijs doet eten’, ben ik erg benieuwd naar wat deze aanstelling allemaal teweeg gaat brengen. Worden in ieder geval interessante weken en maanden :)

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:15
Miki schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:25:
[...]
Goed geen garantie dat hij ons wel even wereld kampioen gaat maken maar ik verheug me wel op hoe hij straks Nederland laat gaan voetballen.
Hij heeft ons al een keer "niet wereldkampioen" gemaakt, dus hij heeft wat goed te maken :+

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Wyke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:32:
[...]

Hij heeft ons al een keer "niet wereldkampioen" gemaakt, dus hij heeft wat goed te maken :+
Dat was ook de laatste keer dat we met van Marwijk een "nieuwe" bondscoach hadden? Daarna alleen maar terugkerende coaches en voormalige assistenten gehad.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Polycom
  • Laatst online: 22:46

Polycom

Poes van goud

Eindelijk eens wat anders.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:22
Xavi Hernandez heeft die buiten Barcelona iets relevants gepresteerd?

Wel 3 jaar trainer van Barcelona geweest zie ik. Ik denk geen brede ervaring, maar ik wel intense ervaring in vergelijking met andere beschikbare kandidaten.

We denken natuurlijk direct aan de voetballer Xavi, laten we hopen dat hij net zo attractief coacht als dat ie speelde.

Al met al niet een verkeerde uitkomst, gegeven de mogelijkheden.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27

Typhone

Who Dares Wins

Geen idee waarom maar ik ben enthousiast!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:42
Ben best blij had al van Gaal weer verwacht? Ik ben benieuwd!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Verrassend. Heeft het niet onbedingd goed gedaan met FCB. Ik ben benieuwd!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• mavaros
dglavimans schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:42:
Ben best blij had al van Gaal weer verwacht? Ik ben benieuwd!
Misschien is Van Gaal op de achtergrond wel een soort hulpcoach.

• Daggast
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
Desiler schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:29:
Is wel gelijk kampioen geworden in zijn eerste seizoen bij Barcelona.
Grappig dat hij daar ook Koeman al opvolgde :P
Dat was het tweede seizoen. Het eerste half jaar ging erg moeizaam met een winstpercentage van rond de 50%. Want... dezelfde spelers. Pas na het aantrekken van Lewandowski en Rapinha ging het beter.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

mavaros schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:49:
[...]

Misschien is Van Gaal op de achtergrond wel een soort hulpcoach.
Ze zullen vast wel even een praatje maken of een belletje doen.. :)

• Miki
DeKever schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:38:
Xavi Hernandez heeft die buiten Barcelona iets relevants gepresteerd?

Wel 3 jaar trainer van Barcelona geweest zie ik. Ik denk geen brede ervaring, maar ik wel intense ervaring in vergelijking met andere beschikbare kandidaten.

We denken natuurlijk direct aan de voetballer Xavi, laten we hopen dat hij net zo attractief coacht als dat ie speelde.

Al met al niet een verkeerde uitkomst, gegeven de mogelijkheden.
Weet je, het is ook best treurig dat er geen enkele serieuze Nederlandse trainer van naam is die beschikbaar lijkt te zijn voor de functie van bondscoach. We hebben genoeg net niet kandidaten zoals Pastoor, Jans, Reiziger maar geen enkele serieuze top kandidaat die zegt, ik ga het wel even doen. Slot en Bosz hadden er weinig trek in als je de analyses en interviews mag geloven.

• Miki
Daggast schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:51:
[...]

Dat was het tweede seizoen. Het eerste half jaar ging erg moeizaam met een winstpercentage van rond de 50%. Want... dezelfde spelers. Pas na het aantrekken van Lewandowski en Rapinha ging het beter.
Alsnog kampioen worden in een competitie met Real en Atletico Madrid is toch best knap. Dat zijn toch echt Europese topploegen die steevast ieder jaar heel ver komen in de CL.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Verrassende keuze. Positief is dat het een geweldige voetballer was, geschoold op de Cruijff-filosofie. Als trainer ervaring beperkt, maar wel aan de top. Onbekend is hoe hij zal functioneren als bondscoach, maar dat vind ik niet onoverkomelijk. Er zal ongetwijfeld veel kritiek op komen dat het geen Nederlander is. De snor en Telegraaf grijpen dat ongetwijfeld aan om toch ook vooral negatief te zijn. Hoewel ik het mooier vind als de bondscoach een Nederlander is. heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee.

Vooral verrast door deze keuze en stap van De Jong/KNVB en heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Geen lage maar ook geen hoge verwachtingen. Scheelt ook weer teleurstelling. We moeten m.i. ook realistisch zijn dat we nu geen grote aanvallende spelers in de selectie hebben, wat het maakt dat we wat mij betreft geen favoriet zijn op eindtoernooien.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Beetje dubbel gevoel, ergens wel jammer dat er geen Nederlandse coach is gevonden, het is m.i. toch leuker om te winnen met een volledig Nederlands team :). Ik bedoel , liever 3e met een Nederlandse coach dan 2e met Xavi :P . Winnen doen we toch niet met de huidige generatie.
Aan de andere kant ook wel weer leuk iets nieuws.

Ik had gehoopt op Sarina Wiegman, dat leek mij echt fantastisch! Maar die is eigenlijk veel te goed om een B elftal te coachen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 12-08-2026 22:41 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Typhone
  • Laatst online: 22:27

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:44:
Verrassend. Heeft het niet onbedingd goed gedaan met FCB. Ik ben benieuwd!
Onbedingd :D

Duitser busted!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:34
Miki schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Weet je, het is ook best treurig dat er geen enkele serieuze Nederlandse trainer van naam is die beschikbaar lijkt te zijn voor de functie van bondscoach. We hebben genoeg net niet kandidaten zoals Pastoor, Jans, Reiziger maar geen enkele serieuze top kandidaat die zegt, ik ga het wel even doen. Slot en Bosz hadden er weinig trek in als je de analyses en interviews mag geloven.
Waarom zou je het willen als je toch alleen maar wordt afgezeken door 18 miljoen mensen die het beter weten?

• Brunobasto
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:00
Dit nieuws komt keihard aan in huize Reiziger

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Ai.... betrapt.... 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• mavaros
Brunobasto schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:35:
Dit nieuws komt keihard aan in huize Reiziger
Welnee.

Reiziger krijgt vast wel zijn kans, maar niet nu. Die gozer stond al met 12-0 achter als hij nu trainer zou worden, en dat weet huize Reiziger ook.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:07
Veel positieve reacties hier, moet het nog maar zien. Heeft als trainer nog niet teveel bewezen, job bij Barcelona gekregen omwille van zijn status daar. In de CL zelfs 2maal op rij derde geëindigd en naar de Europa League gemoeten en zelfs daar niet ver in kunnen komen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Als bondscoach moet je vooral mensen managen en een tactiek bedenken en overdragen. Dat is heel anders dan wat je als club coach doet. En bij Barça had hij destijds ook niet het allerbeste materiaal.

Ik vind hem by far de beste optie die voorbij kwam. Op pep na, maar dat nam ik niet serieus

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Enorme Cruyff fan, hij zat heel prominent in die docu over Johan van een tijdje terug. Ben benieuwd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:54
Ik ben benieuwd. Ga zeker Oranje volgen vanaf september. Ik hoop dat we eens af komen van dat Tikkie breed Tikkie terug schijtbakken voetbal. Hoop dat buitenlandse ervaring dat eens kan moderniseren.

• Denman
  • Laatst online: 01:22
Soulizer schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:27:
Ik ben benieuwd. Ga zeker Oranje volgen vanaf september. Ik hoop dat we eens af komen van dat Tikkie breed Tikkie terug schijtbakken voetbal. Hoop dat buitenlandse ervaring dat eens kan moderniseren.
Nou dit inderdaad. Enorm fan geweest van Xavi tijdens zijn voetbalcarrière, geweldige speler om naar te kijken met een fantastisch inzicht. Hopelijk kan hij die speelwijze vertalen naar het NL elftal want de laatste jaren was het niet om aan te zien. Natuurlijk moet je daar ook het spelersmateriaal voor hebben, maar ik ga er liever vanaf met sprankelend voetbal dan het laffe spel zoals we zagen tegen Marokko. En met het materiaal wat we hadden was dat ook gewoon mogelijk geweest tijdens het laatste WK.

Join het GoT Pulse-Team!

• toolkist
  • Niet online
Lijkt erop dat Nigel de Jong hiermee zn eigen carriere bij de KNVB ook wat verlengd heeft.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:43

R.G

Het is ongelovelijk dat we geen Nederlandse bondscoach gebruiken hoezo een spanjaard..?

Speelde wij niet de wk finale tegen spanje in Africa en speelde Xavi niet tegen ons?

Een land moet een land zijn coaches gebruiken toch niet coaches van andere landen? Of hoe zit dat met FiFa worldcup?

Is er nog een mogelijkheid om dit ongedaan te krijgen of ?
Pagina: 1 ... 326 327 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!