[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 325 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:47:
[...]

En dan doel je op de stem van commissie Mijnals?
Nee gewoon op mensen met totale onkunde die zoiets beslissen.

• toolkist
  • Niet online
Soulizer schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:26:
Nos schrijft dat naast van Gaal er uitgebreid en lang gesproken hebben met Reiziger. Als ze slim zijn kiezen ze van Gaal. Dat zie ik wel zitten. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat ze gaan voor Reiziger ..
Zal dan wel een constructie worden dat van Gaal Reiziger op sleeptouw neemt zodat die het over een jaar of 2 max over kan nemen in zn eentje

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan ik op polymarket nog inzetten op reiziger of valt er niks meer te winnen?

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:58
toolkist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:48:
[...]

Zal dan wel een constructie worden dat van Gaal Reiziger op sleeptouw neemt zodat die het over een jaar of 2 max over kan nemen in zn eentje
Zou dat zo'n heel gek scenario zijn? In ieder geval stuk beter dan Reiziger nu bondscoach maken, bij gebrek aan kandidaten.

De verwijzing naar commissie Mijnals snap ik niet zo goed. Die zijn van "Ons voetbal is van iedereen" en is er om de KNVB en Rijksoverheid te adviseren met raad en daad bij het bestrijden van racisme en discriminatie en het bevorderen van inclusiviteit. Dat lijkt mij niet overbodig. De fout die de commissie maakte is bij de aanstelling van De Boer "klagen" over dat er in zijn geheel niet gesproken is met een kandidaat van kleur, daar hadden ze ver van moeten blijven, en daarna (gevraagd) antwoord gaven op vragen over de aanstelling van Nigel de Jong. De commissie heeft nu helemaal geen rol.

Kunnen we dat de KNVB (De Jong) een geschikte kandidaat ziet in Reiziger nou echt niet los zien van zijn huidskleur? Is dat niet sluimerend racisme?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11
groggy schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:05:
Kan ik op polymarket nog inzetten op reiziger of valt er niks meer te winnen?
Kan altijd denk ik, maar met Reiziger gaat er de komende 2-4 jaar niet veel gewonnen worden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• bazzemans
loekf2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:14:
[...]

Kan altijd denk ik, maar met Reiziger gaat er de komende 2-4 jaar niet veel gewonnen worden.
Scheelt dat we sinds 1988 al niks gewonnen hebben. Zoveel zegt dat dus niet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:37

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben fan van Louis. Reiziger lijkt me niks. Van Gaal of Slot zie ik als enige iets pakken qua prijs qua Nederlandse trainers.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:04
toolkist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:48:
[...]

Zodat die het WK mag verkloten

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:04
loekf2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:14:
[...]

Ik vrees dat we gewoon een toernooi missen zelfs en dat we gaan verlangen naar Koeman. De KNVB spiegelt zich nu waarschijnlijk aan Spanje waar ze ook hun coaches doorschuiven maar men vergeet dat er daar veel meer dan hier over de volledige breedte van de voetballerij een cultuur is van moderne trainers.

@bazzemans
Voor de duidelijkheid. Ik vind dat Reiziger bij Jong Oranje blijk heeft gegeven van ongeschiktheid bij het maken van keuzes. Dat gaat meelopen met van Gaal niet verhelpen.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 03-08-2026 16:49 ]

• bazzemans
Ah we zijn weer in de fase van doemdenken beland. Het is ook wel alles of niks t.a.v. Oranje.

• bazzemans
@D-e-n Ik bedoel niet dat twijfelen aan Reiziger als geschikte kandidaat-bondscoach een blijk van racisme is. Omgekeerd, het feit dat de KNVB/De Jong hem als geschikte kandidaat ziet, wordt door menigeen hier toegeschreven aan zijn huidskleur. Waarom moet het (volgens sommigen hier) daarmee te maken hebben (en halen we dus commissie Mijnals aan)? Dat schuurt...

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
bazzemans schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:53:
@D-e-n Ik bedoel niet dat twijfelen aan Reiziger als geschikte kandidaat-bondscoach een blijk van racisme is. Omgekeerd, het feit dat de KNVB/De Jong hem als geschikte kandidaat ziet, wordt door menigeen hier toegeschreven aan zijn huidskleur. Waarom moet het (volgens sommigen hier) daarmee te maken hebben (en halen we dus commissie Mijnals aan)? Dat schuurt...
Maar waar zou het dan wel aan toegeschreven moeten worden? Ervaring heeft hij niet. En zijn prestaties bij Jong Oranje zeggen nou niet bepaald dat het een geschikte keuze is. In tegendeel, het is juist een teken om het niet te doen. Jong Oranje staat onder zijn leiding er dramatisch voor en lijkt jeugd EK met ruime achterstand mis te gaan lopen. Ook zijn selectiebeleid laat nou niet blijken dat hij oog heeft voor talent. Als je van alle spelers die je kon kiezen nota bene Noah Ohio zonder wedstrijdritme als eerste spits laat fungeren tijdens het afgelopen jeugd EK, dan lijkt het mij gewoon een brevet aan onvermogen.

Als je dan per se het Spaanse voorbeeld wil volgen en out of the box wil denken, dan kan je beter Peter van der Veen aanstellen. Die heeft letterlijk jaren aan ervaring opgebouwd met jeugd ploegen van Oranje en twee EK titels achter zijn naam staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Bpow op 03-08-2026 17:25 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:22
Reiziger aanstellen is net zoiets als Blind aanstellen. Een onverklaarbare en rampzalige keuze die alleen de KNVB kan maken, maar dat wil nog niet zeggen dat racisme er iets mee te maken heeft.

Ik snap niet waarom je iemand die er zo'n bende van maakt bij Jong Oranje überhaupt op je lijstje zet. Reiziger heeft het gewoon niet in z'n vingers, net als menig voetballer is een goede voetballer nog niet automatisch een goede trainer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

Zou dat zo'n heel gek scenario zijn? In ieder geval stuk beter dan Reiziger nu bondscoach maken, bij gebrek aan kandidaten.

De verwijzing naar commissie Mijnals snap ik niet zo goed. Die zijn van "Ons voetbal is van iedereen" en is er om de KNVB en Rijksoverheid te adviseren met raad en daad bij het bestrijden van racisme en discriminatie en het bevorderen van inclusiviteit. Dat lijkt mij niet overbodig. De fout die de commissie maakte is bij de aanstelling van De Boer "klagen" over dat er in zijn geheel niet gesproken is met een kandidaat van kleur, daar hadden ze ver van moeten blijven, en daarna (gevraagd) antwoord gaven op vragen over de aanstelling van Nigel de Jong. De commissie heeft nu helemaal geen rol.

Kunnen we dat de KNVB (De Jong) een geschikte kandidaat ziet in Reiziger nou echt niet los zien van zijn huidskleur? Is dat niet sluimerend racisme?
Geen idee, die commissie Mijnans suggestie komt niet bij mij vandaan. Ik zie het gewoon als wat vriendjes die elkaar aan een baan helpen ipv dat ze voor de beste optie gaan.

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:25:
[...]

Geen idee, die commissie Mijnans suggestie komt niet bij mij vandaan. Ik zie het gewoon als wat vriendjes die elkaar aan een baan helpen ipv dat ze voor de beste optie gaan.
offtopic:
Heeft Sven nu ook al zijn eigen commissie?
De eerste vraag was aan jou gericht. Ik heb liever nu Van Gaal die Reiziger opleidt om bondscoach te worden dan dat Reiziger nu, bij gebrek aan een geschikte kandidaat, maar aangesteld wordt.

Het tweede deel van mijn reactie over commissie Mijnans was gericht aan degenen die erover begonnen.

• bazzemans
Bpow schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

Maar waar zou het dan wel aan toegeschreven moeten worden? Ervaring heeft hij niet. En zijn prestaties bij Jong Oranje zeggen nou niet bepaald dat het een geschikte keuze is. In tegendeel, het is juist een teken om het niet te doen. Jong Oranje staat onder zijn leiding er dramatisch voor en lijkt jeugd EK met ruime achterstand mis te gaan lopen. Ook zijn selectiebeleid laat nou niet blijken dat hij oog heeft voor talent. Als je van alle spelers die je kon kiezen nota bene Noah Ohio zonder wedstrijdritme als eerste spits laat fungeren tijdens het afgelopen jeugd EK, dan lijkt het mij gewoon een brevet aan onvermogen.
Die vraag kan alleen De Jong beantwoorden. Kennelijk zien ze kwaliteiten in Reiziger als bondscoach. Allemaal prima kritiek op zijn prestaties. Alleen wáárom moet het omgedraaid worden door te zeggen dat hij dús alleen maar gekozen kan worden vanwege zijn huidskleur. Die gedachte is niks minder dan racisme.
Als je dan per se het Spaanse voorbeeld wil volgen en out of the box wil denken, dan kan je beter Peter van der Veen aanstellen. Die heeft letterlijk jaren aan ervaring opgebouwd met jeugd ploegen van Oranje en twee EK titels achter zijn naam staan.
Jup, prima idee om naar dit soort opties te kijken!
offtopic:
Nb. "out of the box" betekent "nieuw uit de doos". Je bedoelt "outside the box".

• bazzemans
ph4ge schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:17:
Reiziger aanstellen is net zoiets als Blind aanstellen. Een onverklaarbare en rampzalige keuze die alleen de KNVB kan maken, maar dat wil nog niet zeggen dat racisme er iets mee te maken heeft.
Leuk dat je reageert op mijn reactie over racisme. Jammer dat je die vervolgens uit de context haalt. Mijn opmerking is gericht aan de mensen die roepen dat Reiziger alleen gekozen wordt vanwege zijn huidskleur (en verwijzen naar commissie Mijnans). Als je inhoudelijk aangeeft Reiziger niks te vinden, omwille van (onderbouwde) twijfels over zijn kwaliteiten prima. Ik zie echter genoeg die de neiging hebben om zijn huidskleur (als reden om hem tóch eventueel te kiezen als KNVB) erbij te halen. Dat laatste is onnodig.

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 03-08-2026 19:48 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
bazzemans schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:42:
[...]
Het tweede deel van mijn reactie over commissie Mijnans was gericht aan degenen die erover begonnen.
Ik ben er in dit topic over begonnen maar het is vaker besproken. Het heeft voor mij niets met racisme te maken maar vooral met het mogelijk aanstellen van een coach die daar op geen enkele manier aanspraak op maakt. Combineer dat met de kritiek van de commissie op het aanstellen van voorgaande bondscoaches… dan is de gedachte toch niet zo heel gek? :? Het is dat of ouderwets nepotisme.

En voor de duidelijkheid. Mocht je dit (op een manier die ik nu niet zie) wel kunnen uitleggen als racisme dan is dat op geen enkele manier de bedoeling ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 03-08-2026 19:49 ]

XXXVI

• bazzemans
ephymerous schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:48:
[...]

Ik ben er in dit topic over begonnen maar het is vaker besproken. Het heeft voor mij niets met racisme te maken maar vooral met het mogelijk aanstellen van een coach die daar op geen enkele manier aanspraak op maakt. Combineer dat met de kritiek van de commissie op het aanstellen van voorgaande bondscoaches… dan is de gedachte toch niet zo heel gek? :? Het is dat of ouderwets nepotisme.

En voor de duidelijkheid. Mocht je dit (op een manier die ik nu niet zie) wel kunnen uitleggen als racisme dan is dat op geen enkele manier de bedoeling ;)
Eigenlijk zeg je dus, hij heeft geen kwaliteiten dús zal het wel vanwege commissie Mijnans zijn (lees: vanwege zijn huidskleur). Laat het dan geen racisme zijn, sjiek is het allerminst. It's a thin line.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:50:
[...]

Eigenlijk zeg je dus, hij heeft geen kwaliteiten dús zal het wel vanwege commissie Mijnans zijn (lees: vanwege zijn huidskleur). Laat het dan geen racisme zijn, sjiek is het allerminst. It's a thin line.
Nou feit is wel dat het meermaals geopperd is dat er meer mensen van kleur (donker/zwart, geen idee hoe ik het moet noemen) op sleutelposities bij de KNVB moeten komen. Dat hele idee en de 'zweem' die er om heen hangt slaat natuurlijk nergens op. Iemand ergens willen hebben omdat hij een kleur heeft is net zo fout als iemand niet willen hebben omdat hij een kleur heeft. Alleen werkt dit vaak (zo is dat nu eenmaal in onze wereld) maar één kant op wanneer het puur op het échte racisme aankomt. En dat is vaak wit richting zwart, niet zwart richting wit.

Ik zou er voor opperen om als argument in te brengen dat Reiziger niet geschikt is op basis van zijn palmares. Een Henk ten Cate daarentegen kent het klappen van de zweep wel en zou ik in dat licht geen rare keuze vinden. Of dat wel/niet voorkomt is een ander verhaal natuurlijk maar zelfs tijdens het typen van dit bericht merk je al dat je op moet letten met wat je zegt omdat er maar één iemand hoeft te zijn die iets verkeerd opvat en hup dan ga je de bietenbrug op.

Kort na de bevindingen van die commissie hebben ook meerdere spelers zich 'aangeroepen' gevoeld om opeens een groot deel van de mensen als racistisch te bestempelen. Nu kan ik mij vanaf eind jaren '80 meerdere donkere spelers heugen in Oranje die nooit meer weg zijn gegaan wat ook bij de cultuur van Nederland hoort (Suriname, Nederlands-Indië, de Antillen om maar wat te noemen). Ik ben ook bij wedstrijden geweest van Oranje maar ik kan mij toch echt niet heugen dat er grosso modo veel incidenten geweest zijn zoals door enkelen wel geopperd.

Ik vermoed dat 99.9% van die toetsenbord ridders zijn die op social media tekeer gaan (Insta, TikTok, Facebook, wat je nog meer hebt) en daar een grote groep ongeletterde volgers voor krijgen wat totaal niet relevant is voor het normale publiek. Maar ik denk niet dat jij in een gemiddeld voetbalstadion in Nederland een grote mond moet opzetten tegen een speler van kleur. Zoek de krachttermen er maar zelf bij en of je het nou in Eindhoven roept tegen Saibari, in Amsterdam tegen Gravenberch of in Rotterdam tegen Ulrich van Gobbel het zelfcorrigerend vermogen treedt al snel op vermoed ik dan.
Pagina: 1 ... 325 326 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!