Het gaat me niet om Depay. Ik zou hem opstellen omdat hij beter is dan pakweg Bergwijn of Malen en veel beter dan Weghorst.
en daarom niet door hebt dat Depay absoluut niet in de buurt komt van de kwaliteit van Robben.
Dat zegt niemand, ook ik niet. Maar als we geen Robben, van Persie of Bergkamp hebben dan kun je die ook niet opstellen.
Daarnaast, de kritiek op Van Persie was er vooral ook omdat er achter Van Persie nog een spits van wereldklasse zat, terwijl Van Persie meestal niet zo goed speelde als hij bij z'n clubs wel speelde.
Huntelaar was natuurlijk veel beter dan Weghorst en echt goed in de zestien maar hij was niet van Europese klasse. Hij had niet de superieure techniek van van Persie. De suggestie dat Van Persie vs Huntelaar ook maar in de buurt komt van een gelijkwaardige strijd is dan ook bezopen en leefde vooral bij bepaalde fans.
De aanval nu is gewoon echt van een gigantisch lager niveau als in het tijdperk van de "Grote 4", ook met Depay. Daarom kan je juist beter gaan voor een goed systeem gaan.
En waarom zou dat 433 zijn? Je moet een systeem kiezen waarbij we met die mindere aanvallers toch succes kunt hebben. We moeten daarbij nederig zijn en niet denken dat we iedereen overhoop kunnen spelen. We moeten slim zijn.
De 2 spitsen gaat misschien wel beter werken voor Depay. Maar als je dan spelers zoals Frenkie de Jong en Van Dijk hebt die opeens in een ander systeem moeten spelen(en dat liever ook niet doen) dan gaat het ook niet werken.
Ze zijn net begonnen dus laten we even afwachten.
Moet je alles gaan opofferen voor die ene bevlieging van een subtopper zoals Depay?
Waarom verzin je dit er steeds bij? Kap eens met die oneigenlijke argumenten.
Klassiek aanvalsspel zit er met deze selectie gewoon niet in. Dus zoekt de bondscoach het in beweging voorin waarin snelle spelers de ruimte benutten. Daar lijkt me niks vreemds aan.
Overigens zou dat als tussenoplossing natuurlijk ook gewoon met 442 kunnen met bijvoorbeeld Berghuis als voorste middenvelder. Want twee spitsen voorin met creativiteit erachter werkte dus overduidelijk wel.
[
Voor 6% gewijzigd door
D-e-n op 28-03-2022 00:05
]