[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 243 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29
418O2 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:45:
[...]

_O- ok boomer. Laat die gast zijn ding doen man, maak je niet zo druk
Heeft z’n ding wel weer gedaan. Penalty slecht ingeschoten. Weer eentje voor de statistieken.

Gelukkig heb ik alleen de samenvatting gezien. Meer goede acties van Eriksen gezien dan van Gravenberch in een heel seizoen :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Heeft z’n ding wel weer gedaan. Penalty slecht ingeschoten. Weer eentje voor de statistieken.

Gelukkig heb ik alleen de samenvatting gezien. Meer goede acties van Eriksen gezien dan van Gravenberch in een heel seizoen :)
Dan vraag ik me toch echt af hoeveel wedstrijden van Ajax jij nou eigenlijk echt kijkt...
Ik krijg echt het idee dat het bashen om het bashen is, al schiet ie er 10 van 30m afstand in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sydney08 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:52:
Goed dat Wijnaldum niet speelt. Die was de laatste 5 a 10 wedstrijden constant de zwakke schakel en vertraagde het spel alleen maar. Ben benieuwd hoe het middenveld nu gaat spelen!
Er zaten matige potten tussen maar vijf a tien wedstrijden is natuurlijk ook weer dikke onzin. Vergeet niet dat Klaassen de rol van Wijnaldum had en Wijnaldum meer dienend moest spelen.

Dit systeem vergt sowieso een andere nummer toen. Als Berghuis niet beschikbaar is of uit vorm komen wat mij betreft Klaassen, van de Beek en Wijnaldum alledrie niet in aanmerking. Dan wil je creativiteit hebben. Denk aan Gakpo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Er zaten matige potten tussen maar vijf a tien wedstrijden is natuurlijk ook weer dikke onzin. Vergeet niet dat Klaassen de rol van Wijnaldum had en Wijnaldum meer dienend moest spelen.

Dit systeem vergt sowieso een andere nummer toen. Als Berghuis niet beschikbaar is of uit vorm komen wat mij betreft Klaassen, van de Beek en Wijnaldum alledrie niet in aanmerking. Dan wil je creativiteit hebben. Denk aan Gakpo.
Maar Gakpo is toch ook totaal geen 10? In dat geval zou ik 1 vd 2 spitsen een plek naar achter halen en Danjuma opstellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Ik krijg echt het idee dat het bashen om het bashen is,
Dat is hier (en elders) sowieso wel populair. Is het niet Gravenberch, dan is het wel Depay, Wijnaldum, Dumfries, de Vrij, Ten Hag, Koeman enzovoort. In het verleden waren onder andere zelfs iconen als van Persie en van Nistelrooij "slachtoffer".

Iets meer nuance tussen goed en slecht spelen zou wel fijn zijn af en toe. Iets meer besef dat het laten schitteren van de ene speler soms kan betekenen dat de ander wat minder in beeld is. Iets meer besef dat je niet altijd de beschikking hebt over tien keer Robben ook. En zelfs die heeft mindere potten gehad, wat dus niet betekende dat je hem dan gelijk niet meer op ging roepen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 27-03-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Maar Gakpo is toch ook totaal geen 10? In dat geval zou ik 1 vd 2 spitsen een plek naar achter halen en Danjuma opstellen
Ik denk dat hij dat wel kan hoor. Maar je kunt ook wat schuiven inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33
ephymerous schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Er zijn weinig alternatieven, danjuma past hier niet zo lekker in imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat hij dat wel kan hoor. Maar je kunt ook wat schuiven inderdaad
Ik denk niet dat hij dat kan. In de as spelen vergt toch wat meer balcontrole, inzicht en slimmigheid dan aan de flanken.
Gakpo vind ik een fantastische speler maar ook door zijn snelheid. Daar heb je weinig aan in de as.

Aanvallend was het gisteren genieten.
Maar verdedigend moet het écht écht beter. Anders krijg je echt teveel tegen op een wk en lig je er misschien binnen no time uit.

Vooral de hoge ballen, daar hadden we gisteren moeite mee.
En we missen eigenlijk nog steeds een ouderwetse Ausputzer... Een type Nigel de Jong
Frenkie en Koopmeinders zijn wat te lief daar.
En Blind... Dat verhaal kennen we inmiddels

Ff mijn mening :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 27-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Harribo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Ik denk niet dat hij dat kan. In de as spelen vergt toch wat meer balcontrole, inzicht en slimmigheid dan aan de flanken.
Gakpo vind ik een fantastische speler maar ook door zijn snelheid. Daar heb je weinig aan in de as.

Aanvallend was het gisteren genieten.
Maar verdedigend moet het écht écht beter. Anders krijg je echt teveel tegen op een wk en lig je er misschien binnen no time uit.

Vooral de hoge ballen, daar hadden we gisteren moeite mee.
En we missen eigenlijk nog steeds een ouderwetse Ausputzer... Een type Nigel de Jong
Frenkie en Koopmeinders zijn wat te lief daar

Ff mijn mening :)
Welke @&&&€@&! zet dan ook Blind in de verdediging in tegen een kopsterke spits die een kop groter is.

Te traag :F dekt in de rug :F en springt net zo hoog en goed getimed als mijn schoonvader van 89 na zijn TIA. :F

Alleen stijfkoppig, verstokt en armzalig nepotisme houdt hem nog bij deze selectie.

Vrij kansloos, als je het mij vraagt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 377816

[...]

Dan vraag ik me toch echt af hoeveel wedstrijden van Ajax jij nou eigenlijk echt kijkt...
Ik krijg echt het idee dat het bashen om het bashen is, al schiet ie er 10 van 30m afstand in.
Hij heeft toch een punt? Gravenbergh is maanden uit vorm geweest, zelfs een tijd wissel gezeten. Nu speelt hij 3 aardige wedstrijden en is het een wereldspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder niet teveel waarde hechten aan deze prestatie. Was de eerste pot in de nieuwe formatie. Een oefenpotje ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:33:
[...]

We spelen ook alleen deze walgelijke tactiek vanwege Depay. Dus dat zou geen issue moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:33
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:22:
[...]

We spelen ook alleen deze walgelijke tactiek vanwege Depay. Dus dat zou geen issue moeten zijn
Buiten dat je nogal overdreven reageert, is dat ook niet zo. Depay zou het beter doen in een 4-3-3 systeem (of 4-2-3-1), maar we hebben geen rechtsbuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Waarom is het een "walgelijke tactiek" ? Elke tactiek kan aanvallend of verdedigend worden uitgevoerd dus dat systeem an sich zegt niks. En ik dacht dat we het fossiele tijdperk van "het mot 433 zijn" toch inmiddels wel hadden losgelaten? Zelfs Cruijff speelde in de praktijk al vaak met drie verdedigers dus het is ook maar hoe je het opschrijft.

En Depay is niet de reden voor dit systeem. Het ontbreken van extra klasse op de vleugels en tegelijk het ontbreken van een echte nummer negen is de reden. En dat lijkt me een legitieme reden. Bij Oranje kun je ook niet de buidel trekken voor Haller of Antony dus je moet dat systeem kiezen waarmee je denkt het meeste kans op succes te hebben.

Als Depay geblesseerd raakt speelt van Gaal ook gewoon met Malen en Bergwijn voorin, dan gaat hij echt niet van systeem wisselen. Straks gaan we Depay nog de schuld geven van de oorlog in de Oekraïne...........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Waarom is het een "walgelijke tactiek" ? Elke tactiek kan aanvallend of verdedigend worden uitgevoerd dus dat systeem an sich zegt niks. En ik dacht dat we het fossiele tijdperk van "het mot 433 zijn" toch inmiddels wel hadden losgelaten? Zelfs Cruijff speelde in de praktijk al vaak met drie verdedigers dus het is ook maar hoe je het opschrijft.

En Depay is niet de reden voor dit systeem. Het ontbreken van extra klasse op de vleugels en tegelijk het ontbreken van een echte nummer negen is de reden. En dat lijkt me een legitieme reden. Bij Oranje kun je ook niet de buidel trekken voor Haller of Antony dus je moet dat systeem kiezen waarmee je denkt het meeste kans op succes te hebben.

Als Depay geblesseerd raakt speelt van Gaal ook gewoon met Malen en Bergwijn voorin, dan gaat hij echt niet van systeem wisselen. Straks gaan we Depay nog de schuld geven van de oorlog in de Oekraïne...........
Hoezo fossiele tijdperk van het 433? De beste clubs spelen nog steeds 433 of een op 433 gebaseerd systeem. Dus dat systeem werkt gewoon nog. Depay is wel de reden, dat is al meerdere keren gezegd(al niet bij naam, maar dat het beter bij de beste spelers zou passen), hij past niet in 433, dus moet het maar op anders. Terwijl de daadwerkelijke beste spelers nooit in de systeem passen of zelfs anders moeten spelen, van Dijk en de Jong dus. Als ik de media mag geloven dan is Van Dijk het er sowieso al niet mee eens, die 5 verdedigers. We hebben er ook geen echte linksback voor en mocht Dumfries geblesseerd raken dan zit je op rechts ook erg dun.

De beste optie naar mening zou zijn Depay dwingen te spelen als een buitenspeler of gewoon niet opstellen, ondanks z'n status als "beste speler". Want 433 spelen en Depay z'n ding laten doen werkt niet. Dan heb je niets aan de nr 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:39:
[...]

De beste optie naar mening zou zijn Depay dwingen te spelen als een buitenspeler of gewoon niet opstellen, ondanks z'n status als "beste speler". Want 433 spelen en Depay z'n ding laten doen werkt niet. Dan heb je niets aan de nr 9.
Maar wie zou er dan als nummer 9 moeten acteren in het Nederlands elftal? Ik zie niet heel veel Nederlandse spelers die op enige niveau spelen als nummer 9 om even die plaats in te nemen. Het is dan ook meer het gevoel dat ik heb dat het niet is dat Depay er in staat in die rol omdat hij een andere potentiele nummer 9 eruit speelt maar eerder dat het Nederlandse elftal geen bruikbare nummer 9 heeft om in te zetten en dat beperkt de discussie over Depay.

L. de Jong, Weghorst, Dost, Locadia, Lammers. de bondscoach wordt het niet bijzonder lastig gemaakt. Tenzij er gekozen wordt om met een valse negen te spelen maar ook daar voldoet Depay prima voor/niet direct iemand die er wat mij betreft bovenuit steekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je in dit systeem geen Berghuis hebt voor op 10 kun je volgens mij Depay daar prima neerzetten.. Wat je ook van hem vindt, hij ziet het spelletje wel. Met Gakpo, Malen, Bergwijn, Danjuma heb je dan voldoende spelers die daarvoor kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Maar wie zou er dan als nummer 9 moeten acteren in het Nederlands elftal? Ik zie niet heel veel Nederlandse spelers die op enige niveau spelen als nummer 9 om even die plaats in te nemen. Het is dan ook meer het gevoel dat ik heb dat het niet is dat Depay er in staat in die rol omdat hij een andere potentiele nummer 9 eruit speelt maar eerder dat het Nederlandse elftal geen bruikbare nummer 9 heeft om in te zetten en dat beperkt de discussie over Depay.

L. de Jong, Weghorst, Dost, Locadia, Lammers. de bondscoach wordt het niet bijzonder lastig gemaakt. Tenzij er gekozen wordt om met een valse negen te spelen maar ook daar voldoet Depay prima voor/niet direct iemand die er wat mij betreft bovenuit steekt.
De nummer 9 hoeft niet zoveel te doen, behalve scoren. Haller werd eerder genoemd als voorbeeld, die kan er ook helemaal geen pepernoot van, maar scoort wel.
Dus een Weghorst of De Jong moet prima kunnen zolang die ballen er maar komen. Die komen er niet met Depay. Tenminste niet met Depay die z'n gang mag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Hoezo fossiele tijdperk van het 433?
Het fossiele tijdperk waarin wordt gedaan alsof er maar één systeem is. De fossielen zoals de Derksens en Driessens van deze wereld die van de leg zijn als er geen linkspoot op links en rechtspoot op rechts staat.
De beste clubs spelen nog steeds 433 of een op 433 gebaseerd systeem. Dus dat systeem werkt gewoon nog.
Ik heb niks tegen vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers. Ik heb ook niks tegen buitenspelers. Want wat dat laatste betreft is het ene 433 ook het andere niet. Ik heb wel een allergie voor alles wat zegt dat je per se op één bepaalde manier moet voetballen. Dat kan bij een club een streven zijn maar wanneer je de spelers niet zelf kunt kopen dus niet.
hij past niet in 433
Depay past prima in een 433. Hij kan als valse spits of vanaf links komend achter een nummer negen.

Probleem is dat we die nummer negen helemaal niet hebben en dat de buitenste aanvallers niet van zodanig niveau zijn dat ze de backs van de zijlijn horendol kunnen tikken.
We hebben er ook geen echte linksback voor
Dat ben ik deels met je eens. De linksbscks die we hebben zijn jong en moeten nog groeien. Bovendien zie ik daar graag een speler die ook middenvelder kan zijn. Daarom zou ik binnen dit systeem ook opteren voor het testen van Vilhena als back. Die was prima op links destijds in de oefenpot tegen Portugal.
en mocht Dumfries geblesseerd raken dan zit je op rechts ook erg dun.
Karsdorp is daar hartstikke geschikt voor. Onbegrijpelijk dat die er niet bij zit.
Dan heb je niets aan de nr 9.
Welke nummer 9? We hebben een bankzitter van Ajax, een talent bij Anderlecht, een beperkte voetballer bij Burnley en een bankzittende pinchhitter bij Barcelona. Dat is allemaal geen basisploeg materiaal en het haalt het niet bij het niveau van snelle aanvallers als Malen, Bergwijn, Danjuma of dus Depay. Dan zet ik mijn geld dus liever daar op.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 27-03-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Het fossiele tijdperk waarin wordt gedaan alsof er maar één systeem is. De fossielen zoals de Derksens en Driessens van deze wereld die van de leg zijn als er geen linkspoot op links en rechtspoot op rechts staat.

Ik heb niks tegen vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers. Ik heb ook niks tegen buitenspelers. Want wat dat laatste betreft is het ene 433 ook het andere niet. Ik heb wel een allergie voor alles wat zegt dat je per se op één bepaalde manier moet voetballen. Dat kan bij een club een streven zijn maar wanneer je de spelers niet zelf kunt kopen dus niet.
Vast houden aan 433 betekend niet dat het altijd precies hetzelfde moet zijn. 4231(wat veel teams spelen) en 433 zijn in de basis gewoon dezelfde tactieken, met compleet verschillende instructies. Zodra dat goed uitgevoerd wordt is het gewoon het beste systeem.
Voorlopig worden Nederlandse spelers ook meestal nog opgeleid in dat systeem. Dus een tactiek kiezen die bij de jeugdopleidingen van het land hoort is in principe hetzelfde als spelers kopen voor je tactiek, met de geluksfactor dat er daadwerkelijk spelers met kwaliteit opgeleid worden.
Depay past prima in een 433. Hij kan als valse spits of vanaf links komend achter een nummer negen.

Probleem is dat we die nummer negen helemaal niet hebben en dat de buitenste aanvallers niet van zodanig niveau zijn dat ze de backs van de zijlijn horendol kunnen tikken.
Depay past helemaal niet in een 433, niet de manier waarop hij nu mag spelen. Alles bij Depay draait om Depay. Dus op links gaat hij veel naar binnen en schieten, zet je hem in de spits, dan zou hij het eindpunt van de aanval moeten zijn, maar dat bevalt hem niet dus gaat hij als nog de bal proberen op te halen en staat ie niet in de spits. Daarom zei ik ook, 433 werkt alleen als je Depay dwingt zich tot z'n rol te houden, maar een blinde kan nog zien dat Depay dat nooit zou doen.
Welke nummer 9? We hebben een bankzitter van Ajax, een talent bij Anderlecht, een beperkte voetballer bij Burnley en een bankzittende pinchhitter bij Barcelona. Dat is allemaal geen basisploeg materiaal en het haalt het niet bij het niveau van snelle aanvallers als Malen, Bergwijn, Danjuma of dus Depay. Dan zet ik mijn geld dus liever daar op.
Maar nu moeten we het doen met een bankzitter van Barcelona(net zoals L. De Jong) en een bankzitter van Spurs. Er is sowieso amper niveau. Daarom kan je beter voor een goed team gaan ipv de beste spelers op het veld zetten, niet dat Depay bij die beste spelers hoort naar mijn mening

En als je al je team om een speler wil bouwen, doe het dan om de daadwerkelijke beste speler, Frenkie De Jong. (Van Dijk is natuurlijk ook erg goed, maar niemand gaat een team om een verdediger bouwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Depay past helemaal niet in een 433, niet de manier waarop hij nu mag spelen.
Hij paste prima in het 433 zoals Koeman dat hanteerde. Daarin was de nummer negen een zwervende speler die acties mocht maken en daarmee ook ruimte gaf aan komende mensen zoals Wijnaldum of Bergwijn.
Alles bij Depay draait om Depay. Dus op links gaat hij veel naar binnen en schieten, zet je hem in de spits, dan zou hij het eindpunt van de aanval moeten zijn, maar dat bevalt hem niet dus gaat hij als nog de bal proberen op te halen en staat ie niet in de spits. Daarom zei ik ook, 433 werkt alleen als je Depay dwingt zich tot z'n rol te houden, maar een blinde kan nog zien dat Depay dat nooit zou doen.
Het probleem is dat je een achterhaald idee van 433 lijkt te hebben. Je kunt natuurlijk prima afspreken dat de aanvaller op links naar binnen mag komen of dat de nummer negen uit de spits kan wegtrekken.

Robben gaf ook nooit voorzetten en ging ook voor de actie. Maar dat werd dan weer als stok gebruikt om van Persie mee af te kraken want die functioneerde dan hoegenaamd niet.
[...]
Maar nu moeten we het doen met een bankzitter van Barcelona(net zoals L. De Jong) en een bankzitter van Spurs. Er is sowieso amper niveau.
Maar je gaat toch niet beweren dat Luuk de Jong meer individuele kwaliteiten heeft dan Depay of Bergwijn of Danjuma of Malen?

En wat wil je dan met De Jong in de spits? Dan moet je toch nog steeds met dezelfde vleugelspitsen gaan spelen die jij nu ook al van minder niveau vindt. En dan krijgt De Jong dus geen enkele bruikbare bal. Want De Jong is een speler die toch echt voorzetten nodig heeft.
Daarom kan je beter voor een goed team gaan ipv de beste spelers op het veld zetten
Dat is nu exact wat van Gaal aan het doen is. Hij bedenkt een systeem waarin spelers de tegenstander kunnen verrassen. En spelers die geen absolute top zijn kunnen vaak meer verrassen als ze meer vrijheid hebben en dat is wat van Gaal zal zoeken in dit systeem.
niet dat Depay bij die beste spelers hoort naar mijn mening
De centrale verdedigers zijn beter. Je hebt Frenkie de Jong. Maar dan? Dan komt al snel Depay in de rangorde.
En als je al je team om een speler wil bouwen, doe het dan om de daadwerkelijke beste speler, Frenkie De Jong.
Wat zou dat moeten inhouden? Ik zie voor De Jong het verschil niet zolang hij maar één van twee centrale middenvelders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:21:

Het probleem is dat je een achterhaald idee van 433 lijkt te hebben. Je kunt natuurlijk prima afspreken dat de aanvaller op links naar binnen mag komen of dat de nummer negen uit de spits kan wegtrekken.

Robben gaf ook nooit voorzetten en ging ook voor de actie. Maar dat werd dan weer als stok gebruikt om van Persie mee af te kraken want die functioneerde dan hoegenaamd niet.
Het probleem is volgens mij dat je graag Depay ziet spelen en daarom niet door hebt dat Depay absoluut niet in de buurt komt van de kwaliteit van Robben.

Daarnaast, de kritiek op Van Persie was er vooral ook omdat er achter Van Persie nog een spits van wereldklasse zat, terwijl Van Persie meestal niet zo goed speelde als hij bij z'n clubs wel speelde.
Had Van Persie een speler zoals Weghorst achter zich had, dan was het al een stuk minder.
Maar Huntelaar was gewoon altijd zeer dodelijk in Oranje(1 goal per 102 minuten tov 1 goal per 146 van Van Persie), dus als de nr 1 dan minder speelt of even minder scoort, dan is het logisch dat er mensen zijn die vragen om de nr 2.

De aanval nu is gewoon echt van een gigantisch lager niveau als in het tijdperk van de "Grote 4", ook met Depay. Daarom kan je juist beter gaan voor een goed systeem gaan. De 2 spitsen gaat misschien wel beter werken voor Depay. Maar als je dan spelers zoals Frenkie de Jong en Van Dijk hebt die opeens in een ander systeem moeten spelen(en dat liever ook niet doen) dan gaat het ook niet werken.

Verdedigend was het weer dramatisch en het middenveld liep ook niet echt. Moet je alles gaan opofferen voor die ene bevlieging van een subtopper zoals Depay? Ik ben het er echt totaal niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Het probleem is volgens mij dat je graag Depay ziet spelen
En bij andere weer dat ze Depay per definitie liever niet zien spelen. Ieder zo zijn voorkeur en met weemoed kunnen we terugdenken aan tijden als van Nistelrooij, Bergkamp en van Basten. Die tijden zijn niet meer, daar missen we specifieke kwaliteiten voor.

Is Depay de ideale spits? Nee maar hij is wel een speler die momenten kan creeeren en daarmee de wedstrijd over de streep kan trekken, dat zie ik maar weinig spelers in het huidige elftal met grote regelmaat hebben. Er zijn zeker wel andere opties maar ik zie niet zo snel hoe je de specifieke kwaliteiten van Depay gemakkelijk op kan vangen zonder flink in te leveren, daar zit - op sommige vlakken - toch te veel kwaliteitsverschil tussen de andere opties.
daarom niet door hebt dat Depay absoluut niet in de buurt komt van de kwaliteit van Robben.
Gaat dit niet twee kanten op, ik zie @D-e-n niet stellen dat Depay ook maar in de buurt komt van Robben laat staan van eenzelfde niveau. Enkel een vergelijking met een speler en de speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Napo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:22:
[...]

En bij andere weer dat ze Depay per definitie liever niet zien spelen. Ieder zo zijn voorkeur en met weemoed kunnen we terugdenken aan tijden als van Nistelrooij, Bergkamp en van Basten. Die tijden zijn niet meer, daar missen we specifieke kwaliteiten voor.

Is Depay de ideale spits? Nee maar hij is wel een speler die momenten kan creeeren en daarmee de wedstrijd over de streep kan trekken, dat zie ik maar weinig spelers in het huidige elftal met grote regelmaat hebben. Er zijn zeker wel andere opties maar ik zie niet zo snel hoe je de specifieke kwaliteiten van Depay gemakkelijk op kan vangen zonder flink in te leveren, daar zit - op sommige vlakken - toch te veel kwaliteitsverschil tussen de andere opties.

[...]

Gaat dit niet twee kanten op, ik zie @D-e-n niet stellen dat Depay ook maar in de buurt komt van Robben laat staan van eenzelfde niveau. Enkel een vergelijking met een speler en de speelstijl.
En ten tijde van de hoogtijdagen van Van Nistelrooij als topspits in Europa, werd hij een tijd straal genegeerd door de toenmalige bondscoach.

Topspitsen hebben we best gehad, maar die waren ook niet allemaal onomstreden - terecht of niet.

Zo zul je altijd gedoe houden. En mensen die zeuren over een spits die veel en vaak scoort, omdat-ie 'maniertjes' heeft.

Op die manier was ook Cristiano Ronaldo hier uitgekotst als hij Nederlander was geweest. :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ramzzz schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:24:
[...]

En ten tijde van de hoogtijdagen van Van Nistelrooij als topspits in Europa, werd hij een tijd straal genegeerd door de toenmalige bondscoach.

Topspitsen hebben we best gehad, maar die waren ook niet allemaal onomstreden - terecht of niet.

Zo zul je altijd gedoe houden. En mensen die zeuren over een spits die veel en vaak scoort, omdat-ie 'maniertjes' heeft.

Op die manier was ook Cristiano Ronaldo hier uitgekotst als hij Nederlander was geweest. :z
En Bergkamp, Overmars, Van Basten, Gullit etc etc
Nee hoor, die werden niet uitgekotst, hadden geen maniertjes en waren bijna elke wedstrijd top.
Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Het probleem is volgens mij dat je graag Depay ziet spelen
Het gaat me niet om Depay. Ik zou hem opstellen omdat hij beter is dan pakweg Bergwijn of Malen en veel beter dan Weghorst.
en daarom niet door hebt dat Depay absoluut niet in de buurt komt van de kwaliteit van Robben.
Dat zegt niemand, ook ik niet. Maar als we geen Robben, van Persie of Bergkamp hebben dan kun je die ook niet opstellen.
Daarnaast, de kritiek op Van Persie was er vooral ook omdat er achter Van Persie nog een spits van wereldklasse zat, terwijl Van Persie meestal niet zo goed speelde als hij bij z'n clubs wel speelde.
Huntelaar was natuurlijk veel beter dan Weghorst en echt goed in de zestien maar hij was niet van Europese klasse. Hij had niet de superieure techniek van van Persie. De suggestie dat Van Persie vs Huntelaar ook maar in de buurt komt van een gelijkwaardige strijd is dan ook bezopen en leefde vooral bij bepaalde fans.
De aanval nu is gewoon echt van een gigantisch lager niveau als in het tijdperk van de "Grote 4", ook met Depay. Daarom kan je juist beter gaan voor een goed systeem gaan.
En waarom zou dat 433 zijn? Je moet een systeem kiezen waarbij we met die mindere aanvallers toch succes kunt hebben. We moeten daarbij nederig zijn en niet denken dat we iedereen overhoop kunnen spelen. We moeten slim zijn.
De 2 spitsen gaat misschien wel beter werken voor Depay. Maar als je dan spelers zoals Frenkie de Jong en Van Dijk hebt die opeens in een ander systeem moeten spelen(en dat liever ook niet doen) dan gaat het ook niet werken.
Ze zijn net begonnen dus laten we even afwachten.
Moet je alles gaan opofferen voor die ene bevlieging van een subtopper zoals Depay?
Waarom verzin je dit er steeds bij? Kap eens met die oneigenlijke argumenten.

Klassiek aanvalsspel zit er met deze selectie gewoon niet in. Dus zoekt de bondscoach het in beweging voorin waarin snelle spelers de ruimte benutten. Daar lijkt me niks vreemds aan.

Overigens zou dat als tussenoplossing natuurlijk ook gewoon met 442 kunnen met bijvoorbeeld Berghuis als voorste middenvelder. Want twee spitsen voorin met creativiteit erachter werkte dus overduidelijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 28-03-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Harribo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:20:
[...]

En Bergkamp, Overmars, Van Basten, Gullit etc etc
Nee hoor, die werden niet uitgekotst, hadden geen maniertjes en waren bijna elke wedstrijd top.
Zo kan het dus ook.
Ook Bergkamp is uitgekotst in Oranje. Die haalde niet het niveau van Arsenal, had daarvoor ook een dip bij Inter en moest volgens vele "kenners" destijds maar op de bank gaan zitten. Van Nistelrooij idem dito. Het is in Nederland van alle tijden dat er hetzes gevoerd worden tegen bepaalde spelers.

Overigens is de vergelijking niet eerlijk richting Depay want het niveau van van Basten of Bergkamp heeft hij gewoon niet. Maar dat is nu eenmaal wat het is. Wat Overmars in dat rijtje doet is me overigens een raadsel want die is toch wel een pak minder dan de andere drie, die kwam nooit voor in "beste speler van Europa" lijstjes.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 28-03-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Ik zie over het algemeen alles. Gravenberch is al tijden uit vorm en dat hij per ongeluk in de laatste minuut een bal in de kruising schiet doet daar niets aan af.
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Helaas zijn we veroordeeld tot Depay. Op het moment zie ik ook weinig toptalenten aan de deur kloppen.

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 28-03-2022 08:32 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:05
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:40:
[...]

Het gaat me niet om Depay. Ik zou hem opstellen omdat hij beter is dan pakweg Bergwijn of Malen en veel beter dan Weghorst.

[...]

Dat zegt niemand, ook ik niet. Maar als we geen Robben, van Persie of Bergkamp hebben dan kun je die ook niet opstellen.

[...]

Huntelaar was natuurlijk veel beter dan Weghorst en echt goed in de zestien maar hij was niet van Europese klasse. Hij had niet de superieure techniek van van Persie. De suggestie dat Van Persie vs Huntelaar ook maar in de buurt komt van een gelijkwaardige strijd is dan ook bezopen en leefde vooral bij bepaalde fans.

[...]
Met toch nog even de toevoeging dat juist het spel van Van Persie in 2010 (kaatsend, combinerend, zwervend, ruimte makend en niet zelf egoïstisch in de 16 hangend) er voor zorgde dat Robben maar met name Sneijder kon excelleren. RvP had een fenomenaal gevoel voor ruimte en liet daarmee het hele elftal beter renderen.

Zo ligt veel ook aan de speelwijze. Duitsland heeft jarenlang een klassieker systeem met een target man gespeeld. Zo kon Klose topscorer aller tijden op WKs worden terwijl zijn verste doelpunt een penalty was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Met toch nog even de toevoeging dat juist het spel van Van Persie in 2010 (kaatsend, combinerend, zwervend, ruimte makend en niet zelf egoïstisch in de 16 hangend) er voor zorgde dat Robben maar met name Sneijder kon excelleren. RvP had een fenomenaal gevoel voor ruimte en liet daarmee het hele elftal beter renderen.

Zo ligt veel ook aan de speelwijze. Duitsland heeft jarenlang een klassieker systeem met een target man gespeeld. Zo kon Klose topscorer aller tijden op WKs worden terwijl zijn verste doelpunt een penalty was.
Eigenlijk net als Oranje wanneer Huntelaar speelde, die hoefde je ook niet buiten de 16 aan te spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Eigenlijk net als Oranje wanneer Huntelaar speelde, die hoefde je ook niet buiten de 16 aan te spelen ;)
Ja, alleen dan dus met de vraag of Sneijder en Robben net zo goed gerendeerd hadden. We zullen het nooit weten en als de teen van Casillas niet dwars had gelegen hadden we dit soort gesprekken over dat WK nooit meer gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:27
Jammer dat Frimpong geblesseerd is. Die hoort er altijd in op basis van zijn prestaties de laatste 2 jaar. Hij kan zowel rechtsback als linksback, dus dat is opzich al een voordeel.

Ik zou zo gaan spelen op het WK:

Flekken
Frimpong - De Ligt - V Dijk - Ake - Wijndal/Malacia

Gravenberch - De Jong
Berghuis
Depay - Malen/Danjuma

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Van de spelers voorin verdient Danjuma het absoluut om als 1e op het wedstrijdformulier gezet te worden. Die presteert zo goed dit seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
toolkist schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:43:
Van de spelers voorin verdient Danjuma het absoluut om als 1e op het wedstrijdformulier gezet te worden. Die presteert zo goed dit seizoen...
Frimpong idem dito.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die ligt er maanden uit volgens mij?
[edit]yep op z'n vroegst begin volgend seizoen hersteld.
[edit2] los daarvan is het nog wel een klein verschilletje of je leuk meespeelt in de subtop van de Bundesliga, of dat je ook in de CL gewoon goed speelt.

[ Voor 90% gewijzigd door toolkist op 28-03-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
toolkist schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:47:
Die ligt er maanden uit volgens mij?
[edit]yep op z'n vroegst begin volgend seizoen hersteld.
Helaas wel ja. Hopelijk haalt hij het WK.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
CryptoNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:40:
Jammer dat Frimpong geblesseerd is. Die hoort er altijd in op basis van zijn prestaties de laatste 2 jaar. Hij kan zowel rechtsback als linksback, dus dat is opzich al een voordeel.

Ik zou zo gaan spelen op het WK:

Flekken
Frimpong - De Ligt - V Dijk - Ake - Wijndal/Malacia

Gravenberch - De Jong
Berghuis
Depay - Malen/Danjuma
Frimpong schijnt het goed te doen. Toch vind ik Dumfries niet verkeerd.

Gravenberch op vm is zeker een optie hoewel het wat mij betreft wel wat agressiever dan mag in het afpakken van de bal.
Wat ik al eerder zei, ik mis dan toch een type Nigel de Jong.

Bergwijn vind ik echt top. Die zou er bij mij instaan ten koste van Danjuma. Danjuma als invaller in minuut 60. Malen vind ik een goede voetballer maar wel de minste van het stel voorin.

Zonder Blind missen we wel de goede voorzetten en passen, zou Malacia dat wat kunnen?
Vond Wijndal verdedigend niet altijd sterk.

Missen we trouwens niet een grote sterkte spits zo?
Vond Luuk de Jong het verbazingwekkend goed doen bij Barca tijdje geleden.

Hopelijk weer zo'n leuke pot morgen!

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 28-03-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Harribo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Frimpong schijnt het goed te doen. Toch vind ik Dumfries niet verkeerd.

Gravenberch op vm is zeker een optie hoewel het wat mij betreft wel wat agressiever dan mag in het afpakken van de bal.
Wat ik al eerder zei, ik mis dan toch een type Nigel de Jong.

Bergwijn vind ik echt top. Die zou er bij mij instaan ten koste van Danjuma. Danjuma als invaller in minuut 60. Malen vind ik een goede voetballer maar wel de minste van het stel voorin.

Zonder Blind missen we wel de goede voorzetten en passen, zou Malacia dat wat kunnen?
Vond Wijndal verdedigend niet altijd sterk.

Missen we trouwens niet een grote sterkte spits zo?
Vond Luuk de Jong het verbazingwekkend goed doen bij Barca tijdje geleden.

Hopelijk weer zo'n leuke pot morgen!
Frimpong is vele malen beter dan Dumfries met zijn lompe acties en vaak harde voeten. Het is geen fijne technicus en dat is Frimpong wel.

Dat argument van Blind tja. Ik kan daar niet zoveel mee. Verdedigers moeten Frenkie inspelen en Gravenberch. Je kan met Blind niet op het WK aan komen zetten. Die zal nog voorbij worden gelopen door de rechtermiddenvelder van Iran ofzo :'(

Spits hebben we alleen duurt dat nog even > Brobbey.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:31
Ramzzz schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Welke @&&&€@&! zet dan ook Blind in de verdediging in tegen een kopsterke spits die een kop groter is.

Te traag :F dekt in de rug :F en springt net zo hoog en goed getimed als mijn schoonvader van 89 na zijn TIA. :F

Alleen stijfkoppig, verstokt en armzalig nepotisme houdt hem nog bij deze selectie.

Vrij kansloos, als je het mij vraagt.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de defensieve tekortkomingen van Blind zo groot beginnen te worden dat hij eigenlijk niet meer zou moeten spelen. Maar om te stellen dat zijn selectie op basis van nepotisme plaatsvindt slaat nergens op. Offensief gezien kan hij de beste statistieken overleggen van ongeveer alle spelers in de eredivisie, en zelfs in heel Europa zijn er nauwelijks spelers die aan hem kunnen tippen op dat gebied. Ik kan me niet herinneren waar, maar daar heb ik recent een artikel over gelezen dat haarfijn uitlegde waarom hij bij Ajax nog steeds wordt opgesteld.

Blind is veruit de beste passer in de selectie van het NL elftal. Je levert defensief wel een hoop in als je hem laat spelen. Dat is de afweging die van Gaal (en ten Hag) moeten maken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malfunctions schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Blind is veruit de beste passer in de selectie van het NL elftal. Je levert defensief wel een hoop in als je hem laat spelen. Dat is de afweging die van Gaal (en ten Hag) moeten maken.
Na Berghuis bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Offensief gezien kan hij de beste statistieken overleggen van ongeveer alle spelers in de eredivisie, en zelfs in heel Europa zijn er nauwelijks spelers die aan hem kunnen tippen op dat gebied.
Over welke specifieke statistiek van Blind hebben we het dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Napo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Over welke specifieke statistiek van Blind hebben we het dan?
Ik kon het betreffende artikel terugvinden in mijn geschiedenis https://dutchsoccersite.o...d-mystery-finally-solved/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Frimpong is vele malen beter dan Dumfries met zijn lompe acties en vaak harde voeten. Het is geen fijne technicus en dat is Frimpong wel.
Dat is zo denigrerend richting een speler die het gewoon prima doet bij Inter en bijna in zijn eentje de eerste pot op het EK won. Je kunt ook niet alles hebben: als hij ook nog de beste techniek zou hebben dan was hij de beste back ter wereld.

Van Frimpong moeten we het allemaal maar afwachten nog. Speelt hij überhaupt als wingback in Duitsland?
Spits hebben we alleen duurt dat nog even > Brobbey.
Ook dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
D-e-n schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Dat is zo denigrerend richting een speler die het gewoon prima doet bij Inter en bijna in zijn eentje de eerste pot op het EK won. Je kunt ook niet alles hebben: als hij ook nog de beste techniek zou hebben dan was hij de beste back ter wereld.

Van Frimpong moeten we het allemaal maar afwachten nog. Speelt hij überhaupt als wingback in Duitsland?

[...]

Ook dat is afwachten.
Hoezo denigrerend? De een is gewoon beter dan de ander. Ja hij speelt als wingback en soms als back.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Malfunctions schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Ik kon het betreffende artikel terugvinden in mijn geschiedenis https://dutchsoccersite.o...d-mystery-finally-solved/.
Maar zijn die zoveel waard dat we de matige verdediging voor lief nemen? Zoals hij de laatste tijd bij Ajax en Oranje speelt dan betwijfel ik dat ten zeerste.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
ephymerous schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Maar zijn die zoveel waard dat we de matige verdediging voor lief nemen? Zoals hij de laatste tijd bij Ajax en Oranje speelt dan betwijfel ik dat ten zeerste.
In mijn eerste post gaf ik al aan dat ik daar ook ernstige twijfels over heb. Op de Parool site staat vandaag wel een aardige artikel over de kansen van Ajacieden op het WK later dit jaar. Juist voor Blind kan het nieuwe systeem positief uitpakken omdat de extra verdedigers zijn zwakte kunnen compenseren.
De buitenste centrale verdedigers zullen in de spelopbouw vooral degenen zijn die de bal het middenveld inspelen. Een pass-specialist als Blind is zo’n taak wel toevertrouwd. Ook is de versterkte defensieve ruggensteun die een extra centrumverdediger biedt geen gek idee, gelet op Blinds gebrekkige snelheid.

Waar er Ajax-fans zijn die liever Nicolás Tagliafico in de basis zien, lijkt Blind bij Oranje haast verzekerd van een belangrijke basisplaats op het WK. De spoeling onder de linksbacks is dun, het lijkt aan Malacia of Owen Wijndal om Van Gaal te overtuigen dat zij basiswaardig zijn. Lukt een van hen dat, zal Blind opschuiven naar het verdedigingshart. Van Gaal benoemde eerder deze week namelijk al dat hij aan de linkerkant van zijn defensieve centrum per se een linkspoot wil hebben.
Ook stippen ze daar aan wat ik zaterdag ook dacht toen ik naar de wedstrijd keek. In dit systeem, in de rol rechter centrale verdediger komt de Ligt semi-rechtsback te spelen en is hij helemaal niet op z'n gemak. Als Timber zijn goede lijn van dit seizoen doortrekt zou ik niet raar staan te kijken als die straks een basisplek heeft op het WK als rechter centrale verdediger. Omdat hij daarin aan de bal veel zekerder is.
Wat vreemd is omdat ik de Ligt in principe aan de bal heel goed vind, maar wel meer vanuit het midden spelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Malfunctions schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Ook stippen ze daar aan wat ik zaterdag ook dacht toen ik naar de wedstrijd keek. In dit systeem, in de rol rechter centrale verdediger komt de Ligt semi-rechtsback te spelen en is hij helemaal niet op z'n gemak. Als Timber zijn goede lijn van dit seizoen doortrekt zou ik niet raar staan te kijken als die straks een basisplek heeft op het WK als rechter centrale verdediger. Omdat hij daarin aan de bal veel zekerder is.
Wat vreemd is omdat ik de Ligt in principe aan de bal heel goed vind, maar wel meer vanuit het midden spelend.
Die plek is uiteindelijk gewoon voor De Vrij toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Op basis waarvan vind je dat de Vrij moet spelen? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Ik ben benieuwd. LvG heeft een terecht zwak voor De Vrij en hij is een van de beste verdedigers bij een topclub in Italië. Maar De Vrij speelt bij Inter in het centrum van een driemansverdediging waar bij Oranje Van Dijk speelt. Nu heeft De Vrij een verleden als rechtsback dus moet hij dit prima kunnen, maar rechts achterin is in principe niet zijn positie meer. Nu is Timber natuurlijk een alternatief die überhaupt nooit in een driemanscentrum speelt dus de keuze voor hem in plaats van De Vrij zou absurd zijn, maar je weet het nooit met LvG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
donleone83 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Ik ben benieuwd. LvG heeft een terecht zwak voor De Vrij en hij is een van de beste verdedigers bij een topclub in Italië. Maar De Vrij speelt bij Inter in het centrum van een driemansverdediging waar bij Oranje Van Dijk speelt. Nu heeft De Vrij een verleden als rechtsback dus moet hij dit prima kunnen, maar rechts achterin is in principe niet zijn positie meer.
We hebben nu toch de Ligt als rechtsback? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Op basis waarvan vind je dat de Vrij moet spelen? :)
Op basis van goed spel, goede verdediger, goed in het plaatje passend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:32:
[...]

We hebben nu toch de Ligt als rechtsback? :)
Ik vind De Ligt in potentie een geweldenaar en hij is pas 22, maar de afgelopen 2,5 seizoenen heeft De Vrij in Italië wel gewoon structureel beter gepresteerd dan De Ligt. Dus een basisplaats voor De Ligt in plaats van De Vrij zou wat mij betreft ook niet eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-06 20:57
Wat een ontzettende flapdrol die scheids bij Jong NL - Jong Zwitserland

Oja, en die spelers van Zwitserland nog triester. Schwalbe om penalty uit te lokken, Burger een 2e gele kaart aannaaien. Sneu sneu

[ Voor 48% gewijzigd door JoteW op 29-03-2022 20:05 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Die van der vaart heeft 2 nekken joh.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25

Quad

Doof

Nederland - Duitsland, een van de weinige oefenpotten die wel interessant zijn om te bekijken. :)

Wel fijn hoe snel ze de bal voorin willen hebben.
Nu nog even oefenen op het net niet buitenspel staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 29-03-2022 20:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
De intensiteit lijkt iig lekker hoog te liggen. Wel benieuwd of we aanvallend een vuist kunnen maken. Voorlopig lijkt het er niet op. Maar dat komt ook omdat de Duitsers goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oioi, wat dichtbij bij Duitsland.
Ze hebben problemen bij Nederland.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 21:23
Voorlopig is Duitsland veel beter, een aantal spelers bij Nederland zijn echt heel slecht, zoals Berghuis.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wat ik niet snap, hebben we 3 ' top' cv's achterin, elke keer kan een Duitser makkelijk de bal aannemen of doorkoppen tussen hun allemaal in.
Nu ook lobje van Raum op Werner, die kan gewoon vrij op doel koppen.

Was tegen Denemarken al zo, bij hoge ballen wordt er niet goed ingegrepen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Quad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:07:
Oioi, wat dichtbij bij Duitsland.
Ze hebben problemen bij Nederland.
Volgens mij was dat gewoon buitenspel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZDFZZd7VGph6M29vK-qf2kBlJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kgUURJvWB6RFr1otqXRI9VP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door KlaasjeNL op 29-03-2022 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Malacia ook niet best. Ligt veel te snel en makkelijk op de grond en komt kracht te kort. Dat schot was 3x niks!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Die malacia kan bij Feyenoord geen fatsoenlijke voorzet geven en die probeert nu die bal met z’n slechte been even de kruising in te jagen…

T is een goede verdediger. Moet niet verder komen dan 60-70m , dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Sydney08 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:12:
Malacia ook niet best. Ligt veel te snel en makkelijk op de grond en komt kracht te kort. Dat schot was 3x niks!
Is te druistig joh. Hij heeft wel echt veel kracht , vergis je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik snap dat gelul met die korte corners de hele tijd niet. Nu net staan ze met z'n drieën bij de hoekvlag in de buurt. Dan klopt je veldbezetting sowieso niet meer.

Er zal vast een idee achter zitten, maar mij ontgaat dat volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Agent47 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Is te druistig joh. Hij heeft wel echt veel kracht , vergis je niet.
Ja, dacht ook dat hij altijd wel stevig zijn mannetje stond, maar op dit niveau nog duidelijk niet. Goed voor Feyenoord, maar dit is nog een niveau te hoog.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:09:
Wat ik niet snap, hebben we 3 ' top' cv's achterin, elke keer kan een Duitser makkelijk de bal aannemen of doorkoppen tussen hun allemaal in.

De Ligt vooral heeft vaker zulke fouten, was met die kopbal net ook. Zet de vrij daar maar neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Sydney08 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Ja, dacht ook dat hij altijd wel stevig zijn mannetje stond, maar op dit niveau nog duidelijk niet. Goed voor Feyenoord, maar dit is nog een niveau te hoog.
Eredivisie vs Duits international. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Duitsland heeft wel echt een ijzer sterke verdediging. Groot en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schwalbe is een Duits woord met een reden.... Die Werner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Nu moeten spelers presteren onder échte druk.
Nu wordt elke verkeerde balaanname afgestraft.

Wel eens een keer goed, weten ze weer waar ze staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Malen is het gewoon net niet steeds. Ben toch meer fan van Bergwijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Goede pass en matig vervolg van Malen.
Of goed verdedigd, kan ook.

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 29-03-2022 21:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Malen is het wel redelijk verleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:25
Malen is een soort matige variant van Openda: hard rennen en dan naast schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
Malen en Depay zijn beide 'net niet spelers'. Jammer, want als we daar nog afmakers hadden als een Van Nistelrooy of Makaay...

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:09:

Volgens mij heeft dat met automatismes en gewenning te maken. Ze zijn niet gewend met 3 CVs te spelen en de Duitsers hebben veel beweging.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sydney08 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:22:
Malen en Depay zijn beide 'net niet spelers'. Jammer, want als we daar nog afmakers hadden als een Van Nistelrooy of Makaay...
Vind Depay wel redelijk, paar keer balverlies maar ook paar keer goede acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Sydney08 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:22:
Dit zat ik net ook te denken, we hebben geen spelers die de bal er 'gewoon' in schieten. Was nooit heel erg gecharmeerd van Huntelaar, maar dat kon hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Malen is het zeker niet tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:24:
Malen is het zeker niet tot nu toe
In de rust wisselen zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tis ook wat afwachten op wat de Duitsers steeds doen. Druk zetten is er niet bij.

Het mag wat mij betreft wel wat actiever, ook in balbezit

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 29-03-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
ParaDroid2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:23:
[...]

Dit zat ik net ook te denken, we hebben geen spelers die de bal er 'gewoon' in schieten. Was nooit heel erg gecharmeerd van Huntelaar, maar dat kon hij wel.
Precies. Nu is het weinig voorspelbaar en dat kan ook leuk zijn, maar te vaak snappen ze elkaar ook niet.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heeft Malen ooit wat onaardigs gezegd tegen die commentator ofzo? Wat een fkn onzin. Hij heeft het over 2 bankzitters alsof de ene enorm efficiënt zou zijn en de andere niet? En dan een Memphis die geïrriteerd zou zijn, maar die regelmatig zelf de helft van de ballen die hij krijgt met simpele schoten verneukt. Ja, hij speelt niet best, maar geeft het even de tijd ipv een paar minuten. Het is niet alsof andere spelers nooit zo'n missers maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Dat is een kans afmaken, goeie dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52

Shabbaman

Got love?

Zijn we er toch weer ingetuind.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Zijn we er toch weer ingetuind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die Muller hè.. Dodelijk. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Waarom doet die Muller alsof hij de wereldbeker wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:30:
Heeft Malen ooit wat onaardigs gezegd tegen die commentator ofzo? Wat een fkn onzin. Hij heeft het over 2 bankzitters alsof de ene enorm efficiënt zou zijn en de andere niet? En dan een Memphis die geïrriteerd zou zijn, maar die regelmatig zelf de helft van de ballen die hij krijgt met simpele schoten verneukt. Ja, hij speelt niet best, maar geeft het even de tijd ipv een paar minuten. Het is niet alsof andere spelers nooit zo'n missers maken.
Is gewoon slecht, commentator heeft helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Hoezo ingetuind? Duitsland is gewoon de betere ploeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1674354

Mijn god wat een foutenfestival. Irritante wedstrijd om te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
En de helft staat toe te kijken.
Hebben ze valium gehad?

Terechte achterstand. Malen eruit, Bergwijn erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:23:
[...]

Maar dat is toch al jaren zo? We hebben gewoon geen typische goalgetter die een beetje kan ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07:59
Onze rechterkant ligt steeds open en dan zie ik Berghuis maar langzaamaan mee sjokken achter de vrije man aan. Malacia en Blind dekken vaak een man dubbel zodat Kehrer er dan weer overheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:56
D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:32:
Bijzonder overdreven reactie inderdaad. Alsof die al 100 wedstrijden niet gescoord heeft.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Exocet schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Is gewoon slecht, commentator heeft helemaal gelijk.
Ja, net als die Berghuis die er geen bal van bakt en de rest. En zelfs al zou dat zo zijn om dan bankzitter als Bergwijn die nooit speelt en tegen een B-team een keer een aardige wedstrijd speelt als voorbeeld te nemen... Helemaal gelijk man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Ja, net als die Berghuis die er geen bal van bakt en de rest. En zelfs al zou dat zou zijn om dan bankzitter Bergwijn die nooit speelt en tegen een B-team een keer een aardige wedstrijd speelt als voorbeeld te nemen... Helemaal gelijk man.
Die probeert tenminste nog teamgenoten te bereiken, Malen schiet alles als ie binnen 30 meter van de goal komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Maar dat is toch al jaren zo? We hebben gewoon geen typische goalgetter die een beetje kan ballen
Een goalgetter die niet kan ballen is ook welkom, zoveel Benzema's zijn er niet hoewel Havertz bij Duitsland wel erg compleet is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
D-e-n schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:32:
Omdat het nog een ouderwetse Duitser is, die zie je niet veel meer.
Lekker irritant en een schwalbe meister als het niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Die Raum maakt zijn naam waar. Krijgt alle ruimte (van Dumfries)
Pagina: 1 2 ... 243 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!