Klopt, maar hij heeft ook redelijke wedstrijden gespeeld. En hij is wel verdwenen omdat een ander beter was anders had je hem wel laten staan. Maar feyenoord heeft ook de speelstijl aangepast, maar hij stond er in het begin omdat Feyenoord destijds ook geen andere opties had. En ik zeg ook; het gaat om de huidige selectie op dit moment in het NL-elftal. Je hebt er maar een paar die in aanmerking komen of in overweging genomen kunnen worden. Natuurlijk is het niet ideaal. Maar steeds terugvallen op wijnaldum ook nietph4ge schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:09:
[...]
Geertruida heeft heel wat op het middenveld gespeeld bij Feyenoord, maar is mij daar nooit bevallen. Hij is niet van het middenveld verdwenen omdat een ander nog beter was, maar omdat hij zelf niet goed was op die positie.
Ik denk, en volgens mij liet Koeman dat ook vallen gisteren, dat je van systeem of tactiek kunt schuiven totdat je een ons weegt. Maar als de basis niet op orde is maakt het niets uit. Wanneer niemand zich aanbiedt of loopacties maakt zonder bal. Wanneer er niet wordt doorgedekt of met een bepaalde intensiteit wordt gedekt. Wanneer afspraken niet worden nagekomen. Dan maakt een opstelling ook niet zo veel uit.
Ook met opkomende backs moet je de bal nog ergens kwijt kunnen. Het is gewoon veel te statisch en voorspelbaar allemaal.
Flickr PSN ID= cheironnl
De eredivisie presteert in Europa anders nog best behoorlijk de laatste jaren. Alleen dragen daar natuurlijk ook buitenlanders aan bij. Ik zou het in de opleiding zoeken. Ons grootste aanvallende talent (Xavi) is opgeleid in Spanje. Wellicht gaat Zirkzee het maken maar voor de rest zijn het wederom de verdedigers die we zien komen vanuit de jeugd. Wat komt er verder nog aan de komende jaren? Hato? Beelen? Gebroeders Timber? En wat verder kijkend: die jonge verdedigende middenvelder van PSV? Milambo? Allemaal geen aanvallers.MazeWing schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:52:
[...]
Ik denk dat dit inherent is aan de staat van de Nederlandse competitie. Die stelt al jaren geen zak meer voor, met als enige uitzondering Ajax van een paar jaar geleden die tot de halve finale van de CL kwam.
In de tweede helft schoof hij vanuit verdedigende positie door naar het middenveld en daar had hij toch aardige ingrepen. Het systeem is wat dat betreft ook maar een label want opbouwend staat het anders dan verdedigend.ph4ge schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:09:
[...]
Geertruida heeft heel wat op het middenveld gespeeld bij Feyenoord, maar is mij daar nooit bevallen. Hij is niet van het middenveld verdwenen omdat een ander nog beter was, maar omdat hij zelf niet goed was op die positie.
Dan denk ik vanuit een 343 bijvoorbeeld aan het volgende:
Geertruida v Dijk Aké
Dumfries/Frimpong Schouten Reijnders Maatsen/Blind
Xavi Depay Gakpo
Afhankelijk van hoe je Dumfries of Maatsen zet is het ook een 433. Maar wel eentje met wat meer zekerheid denk ik omdat zowel Maatsen, Blind als Geertruida kunnen inschuiven op het middenveld
Kwalitatief is het niet het beste Oranje wat we ooit gezien hebben, maar zelfs middelmatige ploegen kunnen best behoorlijk presteren als ze het snot voor de ogen lopen. Maar ook dat laatste zit er totaal niet in bij deze ploeg. Het is allemaal zo gezapig als wat. Ja, dan heb je het tegen iedere ploeg moeilijk. Vooral tegen 1 die er wel vol op klapt.
Het was echt schrijnend om te zien gister en je kan 11 keer wisselen maar zonder inzet maakt het geen klap uit wie je er neerzet. Waar is de wil om te winnen? De trots om het Oranje shirt te dragen? Het ontbreekt gewoon volledig. Of dat de huidige generatie is, die veelal drukker is met social media, of dat de technische staf gewoon niet bij ze binnenkomt, geen idee, maar er ontbreekt echt iets.
Ik ben het niet vaak eens met van Hooijdonk maar gister was ik het volledig met 'm eens. Wat een slappe zooi zeg, ongelooflijk. Dit moet wel een van de slechtste wedstrijden geweest zijn die ik ooit van Oranje gezien heb.
Zet alsjeblieft een man als Bosz voor de groep en ga doorselecteren. Weg met vergane glorie als Wijnaldum, Blind, Depay en Bergwijn en zet iemand neer die wel snapt hoe (modern) voetbal gespeeld moet worden.
Het was echt schrijnend om te zien gister en je kan 11 keer wisselen maar zonder inzet maakt het geen klap uit wie je er neerzet. Waar is de wil om te winnen? De trots om het Oranje shirt te dragen? Het ontbreekt gewoon volledig. Of dat de huidige generatie is, die veelal drukker is met social media, of dat de technische staf gewoon niet bij ze binnenkomt, geen idee, maar er ontbreekt echt iets.
Ik ben het niet vaak eens met van Hooijdonk maar gister was ik het volledig met 'm eens. Wat een slappe zooi zeg, ongelooflijk. Dit moet wel een van de slechtste wedstrijden geweest zijn die ik ooit van Oranje gezien heb.
Zet alsjeblieft een man als Bosz voor de groep en ga doorselecteren. Weg met vergane glorie als Wijnaldum, Blind, Depay en Bergwijn en zet iemand neer die wel snapt hoe (modern) voetbal gespeeld moet worden.
Er is een groot verschil tussen inschuiven naar het middenveld of daar al staan. Net als dat een back die goed kan opkomen ook geen goede buitenspeler hoeft te zijn.D-e-n schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:34:
[...]
In de tweede helft schoof hij vanuit verdedigende positie door naar het middenveld en daar had hij toch aardige ingrepen. Het systeem is wat dat betreft ook maar een label want opbouwend staat het anders dan verdedigend.
Dan denk ik vanuit een 343 bijvoorbeeld aan het volgende:
Geertruida v Dijk Aké
Dumfries/Frimpong Schouten Reijnders Maatsen/Blind
Xavi Depay Gakpo
Afhankelijk van hoe je Dumfries of Maatsen zet is het ook een 433. Maar wel eentje met wat meer zekerheid denk ik omdat zowel Maatsen, Blind als Geertruida kunnen inschuiven op het middenveld
Ik snap dat in geval van panijk we Luts op het middenveld kunnen proberen maar ik ben op basis van zn wedstrijden bij Feyenoord op die positie daar absoluut geen fan van.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Lutsharel moet daar komen en niet al staan, dan kan het volgens mij heel goed (doet die bij Feyenoord ook), maar dan zijn het dus momenten waarbij de tegenstander er dan op moet reageren.ph4ge schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:36:
[...]
Er is een groot verschil tussen inschuiven naar het middenveld of daar al staan. Net als dat een back die goed kan opkomen ook geen goede buitenspeler hoeft te zijn.
Ik snap dat in geval van panijk we Luts op het middenveld kunnen proberen maar ik ben op basis van zn wedstrijden bij Feyenoord op die positie daar absoluut geen fan van.
Staat die er al, dan is het een stuk lastiger en hoeft de tegenstander er niet/ minder op te reageren.
@ph4ge
Daarom kwam ik ook met die alternatieve opstelling. Hij staat niet op het middenveld maar hij kan er zo wel komen.
Daarom kwam ik ook met die alternatieve opstelling. Hij staat niet op het middenveld maar hij kan er zo wel komen.
Laat Koeman alsjeblieft Blind op 6 zetten volgende wedstrijd. Je kunt veel van Daley zeggen, maar balverlies leidt hij vrijwel nooit. Meer rust en zuiverheid in de opbouw is nodig, zodat je minder kans hebt dat je gepakt wordt in de omschakeling door snel balverlies.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zJYOtLz8LrQkWzo2RjInHv3I.png?f=user_large)
* sidenote: Schouten of Reijnders is eigenlijk om het even, maar ik denk dat Schouten beter past tegen de Engelsen dan Reijnders. Waarbij je zelfs nog kunt overwegen om Schouten een linie naar achteren te halen (voor De Ligt) en dan Reijnders op zijn plek.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zJYOtLz8LrQkWzo2RjInHv3I.png?f=user_large)
* sidenote: Schouten of Reijnders is eigenlijk om het even, maar ik denk dat Schouten beter past tegen de Engelsen dan Reijnders. Waarbij je zelfs nog kunt overwegen om Schouten een linie naar achteren te halen (voor De Ligt) en dan Reijnders op zijn plek.
[ Voor 21% gewijzigd door SterqVerhael op 26-06-2024 11:07 ]
Conform verwachting, ja en nee.ph4ge schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:04:
[...]
We zitten bij de laatste 16. Met dit materiaal, zeker na de blessures, heb je dan eigenlijk al conform verwachting gepresteerd. Afhankelijk van de loting zit er normaal gesproken voor een BC met dit materiaal niet veel meer in.
Dat we terugvallen op "misschien doen Clasie of Gravenberch het beter" zegt toch genoeg? De eerste keus valt weg (Koopmeinders, De Jong) en de tweede/derde keus ook (Wieffer, Timber, De Roon), dan wordt het gewoon lastig zeker als je nog wat om wilt zetten want dan kom je bij de vierde keuze uit.
Ik ben van mening dat we, ondanks de uitvallers, qua namen nog steeds een redelijk team bij elkaar hebben kunnen sprokkelen. Op papier in ieder geval een stuk beter dan Oostenrijk. Niet alleen qua naam, maar ook qua transferwaarde (845 vs 237 miljoen). Nu zegt dat niet alles (ik noem een Engeland
Oostenrijk had een plan, was scherp en speelde met het mes tussen de tanden, terwijl Oranje een tandeloze leeuw (jaja
Ik was in zijn “goede” tijd best fan van Depay, maar dat goede is er al een tijdje vanaf. En ondanks 2 ongekend slechte eerste 2 poulewedstrijden (laatste was iets beter) mag hij pot 3 wel weer komen opdraven. Een schril contract met Veerman, die inderdaad ook slecht was maar al na 30 minuten het veld moet ruimen en de 2e wedstrijd vanaf de bank moest beginnen. Ik snap Koeman z’n uitleg wel dat hij iets moest doen, maar als je dan een schrikeffect wil bereiken, wissel er dan meteen 2 of 3. Nu slachtoffer je 1 man (1 van de weinigen die in goeden doen nog iemand kan wegsturen met een pass) waarvan je nu al weet dat ie de rest van het toernooi geen bal meer raakt.
En Wijnaldum, moeten we het daar nog over hebben? 70 minuten gespeeld, 15 passes waarvan er 10 aankwamen. Beschamend dat Koeman hem nog durft in te brengen. Wat moet een Maatsen, die zijn vakantie heeft afgebroken als vervanger voor Frenkie de Jong, dan wel niet denken?
Ik zou zeggen, bouw de hele bende maar om naar 5-3-2 en zet 3-4 andere spelers in de basis. Je hebt nu toch niks meer te verliezen want zo doorgaan is sowieso exit volgende ronde.
Depay iig niet, kom op, 99% is gewoon balverliesZieMaar! schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:16:
Wie moet ze dan nemen? Denk dat alleen Gakpo in aanmerking komt, maar die zie ik met zijn lengte liever in de 16.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
Toch is hij wel de enige speler die zo'n goal als gisteren binnen kan rommelen. Hij houdt hem echt handig bij zich en schiet hem goed binnen. Beetje een rare voetballer wel.CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:18:
[...]
Depay iig niet, kom op, 99% is gewoon balverlies
Reden genoeg om gakpo die indraaiende vrijetrappen en corners te laten nemen. Kan Depay de bal erin frommelen als v Dijk de bal op de lat koptVerwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:27:
[...]
Toch is hij wel de enige speler die zo'n goal als gisteren binnen kan rommelen. Hij houdt hem echt handig bij zich en schiet hem goed binnen. Beetje een rare voetballer wel.
Study everything, You'll find something you can use
Dat is wel wat overdreven, daarnaast staat hij doorgaans op een plek waar je nou eenmaal vaker balverlies hebt. (in de voorhoede, that is)CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:18:
[...]
Depay iig niet, kom op, 99% is gewoon balverlies
Hij heeft ook vaak briljante ideeen, alleen komen die iets te vaak niet uit de verf. Lukt de actie wel is het fantastisch. En op eigen helft moet je niet teveel risico nemen, als je daar dan door zo'n mislukte actie de bal verspeelt, krijg je direct een tegenaanval.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Hij heeft nauwelijks een bal goed geraakt maar zijn enige 2 dreigende momenten (schot uit de draai tegen de Fransen met als rebound Simons en de goal gisteren) waren wel in een zeker opzicht behoorlijk geniaal.Rhapsody schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:31:
[...]
Dat is wel wat overdreven, daarnaast staat hij doorgaans op een plek waar je nou eenmaal vaker balverlies hebt. (in de voorhoede, that is)
Hij heeft ook vaak briljante ideeen, alleen komen die iets te vaak niet uit de verf. Lukt de actie wel is het fantastisch. En op eigen helft moet je niet teveel risico nemen, als je daar dan door zo'n mislukte actie de bal verspeelt, krijg je direct een tegenaanval.
Gisteren vond ik hem toch meermaals de bal goed opvangen en meteen aan een teamgenoot meegeven.
(Ging zeker niet iedere keer goed, maar al beter als tegen Frankrijk)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Hij gaf een paar redelijke kaatsen ja, had ook veel meer ruimte dan tegen de Fransen natuurlijk. Die Oostenrijkers gaven nog best wat weg.Rhapsody schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:37:
Gisteren vond ik hem toch meermaals de bal goed opvangen en meteen aan een teamgenoot meegeven.
Nederland ook het probleem was dat de Oostenrijkers daar meer gebruik van maakte dan de Oranje poesjes
Valt ook wel mee, toch. Het is niet alsof al hun goals 100% uitgespeeld waren.bie100 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Nederland ook het probleem was dat de Oostenrijkers daar meer gebruik van maakte dan de Oranje poesjes
We maakten praktisch gezien twee eigen goals...de 0-1 was gewoon erg ongelukkig. De 1-2 eigenlijk ook. Een de Vrij had die bal in 9/10 andere wedstrijden gewoon goed geraakt (idem voor Malen bij de 0-1 trouwens).
Dat terwijl 'onze' goals eigenlijk meer dan fraai waren en we nog een paar flinke kansen hebben laten liggen (Reijnders, Malen, Depay).
Gisteren vond ik Oostenrijk gek genoeg ook helemaal niet zoveel beter, wel meer overtuiging en fanatieker. Daar stond tegenover dat Oranje gisteren collectief faalden en (helaas voor hem) Veerman door de ondergrens zakte. Als je gisteren speelt naar de kwaliteiten die je hebt dan is het wel twee klassen beter dan wat we gisteren hebben gezien en dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je deze wedstrijd verliest. Maar dat gebeurde niet. Het was ronduit dramatisch, een stuk minder nog dan de eerste twee wedstrijden waar het al niet overhield (understatement?). Mijn hoop voor de wedstrijd was dat je juist een stap vooruit kon zetten, in plaats daarvan zet je er twee terug. Er is veel kritiek op Koeman en (helaas) heeft hij nog niet bewezen dat dit onterecht is.
Ik had het over de ruimte die ze vrij lieten aan beide kanten waar hun gewoon meer gebruik van maakten vaak de diepte zoeken en zoeric.1 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Valt ook wel mee, toch. Het is niet alsof al hun goals 100% uitgespeeld waren.
De goals waren een gevolg van zwak verdedigen maar goed die gasten zijn ook geen pannenkoeken al denken de meeste dat wel tis gewoon een goed team
Eens hoorDenman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:06:
[...]
(...)
Ik zou zeggen, bouw de hele bende maar om naar 5-3-2 en zet 3-4 andere spelers in de basis. Je hebt nu toch niks meer te verliezen want zo doorgaan is sowieso exit volgende ronde.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Hou op zeg, die 1e goal maakt al dat balverlies echt niet goed.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:27:
[...]
Toch is hij wel de enige speler die zo'n goal als gisteren binnen kan rommelen. Hij houdt hem echt handig bij zich en schiet hem goed binnen. Beetje een rare voetballer wel.
Was dat nou alleen in de spits, prima, maar hij komt steeds het middenveld in, en verliest DAAR de bal door achteloze passjes, of gedribbel tussen 3 man.
[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 12:18 ]
Hij verliest de meeste ballen op het middenveld.Rhapsody schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:31:
[...]
Dat is wel wat overdreven, daarnaast staat hij doorgaans op een plek waar je nou eenmaal vaker balverlies hebt. (in de voorhoede, that is)
Mee eens. Hoewel er bij Oranje kennelijk wel een plan was, maar daar werd (aldus Koeman) totaal niet aan gehouden. In combinatie met een echt door de ondergrens zakkende Veerman en voor de rest 9 spelers (Verbruggen weinig op aan te merken) die ook hun potentieel niet halen, kom je dus heel slecht voor de dag.Denman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Conform verwachting, ja en nee.
Ik ben van mening dat we, ondanks de uitvallers, qua namen nog steeds een redelijk team bij elkaar hebben kunnen sprokkelen. Op papier in ieder geval een stuk beter dan Oostenrijk. Niet alleen qua naam, maar ook qua transferwaarde (845 vs 237 miljoen). Nu zegt dat niet alles (ik noem een Engeland) maar toch wel iets. Bij de start van het EK dacht ik dat alleen Frankrijk onmogelijk zou worden, en Polen / Oostenrijk lastig, maar niet onoverkomelijk. En toch word je volledig zoek gespeeld door dit Oostenrijk.
Oostenrijk had een plan, was scherp en speelde met het mes tussen de tanden, terwijl Oranje een tandeloze leeuw (jaja) was. De spelers wisten, ondanks gewaarschuwd, de eerste 10 minuten niet wat ze overkwam. Ze waren niet scherp. Er staat geen vechtmachine of team die voor elkaar door het vuur gaan als het op kwaliteit even niet lukt. Ik leg die verantwoordelijkheid bij Koeman en zijn staf.
Komt het doordat je al geplaatst bent? Is het ongemerkt toch een misplaatst gevoel van superioriteit ten opzichte van Oostenrijk, ondanks de waarschuwingen? Is het het tactische concept van Koeman die totaal niet werkte of zijn het de spelers die zich daar helemaal niet aan hielden? Of is het een gebrek aan kwaliteit t.o.v. de tegenstander?
Wat dat laatste betreft ben ik van mening dat Oranje doorgaans de betere voetballers heeft dan wat er bij Oostenrijk in het veld stond. Als collectief en het kunnen leggen van intensiteit in de wedstrijd, zou ik zeggen dat Oostenrijk meer kwaliteiten heeft.
Veerman zakte wel echt door de ondergrens heen hoor. Meer dan de rest op het veld. Dat hij geslachtofferd werd, vind ik niet onbegrijpelijk. Hoewel ik ook je opmerking steun dat je dan beter 2/3 spelers kan wisselen voor het signaal. Daar zou Veerman wat mij betreft sowieso tussen zitten o.b.v. zijn prestatie gisteren.Ik was in zijn “goede” tijd best fan van Depay, maar dat goede is er al een tijdje vanaf. En ondanks 2 ongekend slechte eerste 2 poulewedstrijden (laatste was iets beter) mag hij pot 3 wel weer komen opdraven. Een schril contract met Veerman, die inderdaad ook slecht was maar al na 30 minuten het veld moet ruimen en de 2e wedstrijd vanaf de bank moest beginnen. Ik snap Koeman z’n uitleg wel dat hij iets moest doen, maar als je dan een schrikeffect wil bereiken, wissel er dan meteen 2 of 3. Nu slachtoffer je 1 man (1 van de weinigen die in goeden doen nog iemand kan wegsturen met een pass) waarvan je nu al weet dat ie de rest van het toernooi geen bal meer raakt.
En Wijnaldum, moeten we het daar nog over hebben? 70 minuten gespeeld, 15 passes waarvan er 10 aankwamen. Beschamend dat Koeman hem nog durft in te brengen. Wat moet een Maatsen, die zijn vakantie heeft afgebroken als vervanger voor Frenkie de Jong, dan wel niet denken?
Voor Depay en Wijnaldum geldt enigszins hetzelfde denk ik. Koeman is nog altijd overtuigd van hun kwaliteiten. Zelfs na hun prestaties in de eerste twee wedstrijden. Nu vind ik dat Depay nog vleugjes van kwaliteit laat zien, zij het veel te weinig. Wijnaldum heef tinderdaad niks laten zien. Je noemt dan echter Maatsen in dezelfde context. Alleen hij is geen speler voor die positie. Zuur voor hem maar hij heeft in ieder geval Aké en Van de Ven voor zich. Het heeft echter geen relatie met Wijnaldum. Een alternatief was bijvoorbeeld Til geweest. Ik geloof dat die jongen de ballen uit zijn broek had gelopen en alleen daardoor al meer zou hebben laten zien dan Wijnaldum. Maar goed, Koeman koos ervoor om te putten uit zijn voorselectie en ook dat is niet geheel onbegrijpelijk.
In je eerste alinea heb je het over een tandeloze leeuw. In hoeverre gaat de formatie met een extra verdediger dat verbeteren?Ik zou zeggen, bouw de hele bende maar om naar 5-3-2 en zet 3-4 andere spelers in de basis. Je hebt nu toch niks meer te verliezen want zo doorgaan is sowieso exit volgende ronde.
Ik deel je mening om over te stappen naar 1-5-3-2 dan ook niet. In mij optiek is dat geen systeem waarin Oranje ooit echt lekker heeft gespeeld. Vaak ging het pas lopen na een omzetting, waarmee juist afscheid werd genomen van die formatie. De formatie is wat mij betreft niet het grootste probleem. Dat zit hem meer in minder kwaliteit in de selectie die we denken of zouden wensen (en weinig opties nadat veel middenvelders geblesseerd zijn weggevallen) en de speelwijze als het gaat om hoe zetten we druk en met welke intensiteit doen we dat. Daar is het echt ondermaats. Of dat de tactische onbekwaamheid is van Koeman en zijn staf of de matige uitvoering van de selectie vind ik lastig in te schatten.
Je kunt eigenlijk niet meer om van de Ven heen, speelde weer goed gisteren. Is echt ijzersterk, snel en heeft techniek. Echter is het hij of Aké, beide gaat alleen als je met 5 achterin gaat spelen. Linkshalf zie ik niet gebeuren.
Ik zou het wel aandurven door Ake te wisselen met van Dijk. Maar dat is een heilighuisje wat niet aangeraakt mag worden denk ik. Maar definieer techniek bij V.d Ven? Hij is best houterig toch, beetje zoals De Vrij & Weghorst.Justevo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:09:
Je kunt eigenlijk niet meer om van de Ven heen, speelde weer goed gisteren. Is echt ijzersterk, snel en heeft techniek. Echter is het hij of Aké, beide gaat alleen als je met 5 achterin gaat spelen. Linkshalf zie ik niet gebeuren.
Millie-ano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:42:
[...]
Ik zou het wel aandurven door Ake te wisselen met van Dijk. Maar dat is een heilighuisje wat niet aangeraakt mag worden denk ik. Maar definieer techniek bij V.d Ven? Hij is best houterig toch, beetje zoals De Vrij & Weghorst.
Bekijk die actie op 1:17 maar eens, alles behalve een houten klaas
Die gozer is 1.93m en de snelste speler in de PL. Verkozen tot speler van het jaar bij de Spurs.
Dit is een moderne center back in alle opzichten.
Oke, maar jij wil hem dan als CB of als LB? zou in mijn ogen allebei kunnen.?Justevo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:50:
[...]
[YouTube: Micky Van De Ven - Full Season Show - 2024ᴴᴰ]
Bekijk die actie op 1:17 maar eens, alles behalve een houten klaas![]()
Die gozer is 1.93m en de snelste speler in de PL. Verkozen tot speler van het jaar bij de Spurs.
Dit is een moderne center back in alle opzichten.
Pardon?Justevo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:09:
Aké was één van de zeer weinigen die nog een beetje fatsoenlijk niveau haalden.
Ik ben totaal niet onder de indruk van Van de Ven.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Van Dijk is de captain, die haal je er niet uit, hoe slecht hij ook speelt.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Maarja dat is toch ook een beetje de issue met Depay. Mensen zien hem nog als de sterspeler en daarom moet hij altijd spelen en de vrije trappen nemen enzo.Quad schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:07:
Ik vind Van Dijk niet slecht hoor, maar hij is niet meer zo goed als vroeger en z'n spel is daar niet echt op aangepast, dus daarom gaat het gewoon niet zo goed meer. Van mij hoeft er hij ook niet perse uit, maar voor mij is het onzin dat je hem er niet mag uithalen omdat hij de captain is.
[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 26-06-2024 16:14 ]
Dat teken je als coach toch ook je eigen doodvonnis. Andere spelers zijn ook niet gek, als je aanvoerder niet presteert en je laat hem desondanks staan verdwijnt je overwicht op de groep als sneeuw voor de zon. (geldt net zo goed voor alle andere spelers). Je moet gewoon je beste spelers opstellen, ongeacht wie het is. Het probleem bij Nederland is alleen dat ze alle 25 van bedenkelijk niveau zijn. Dat is niet erg, maar betekent wel dat we gewoon realistisch moeten zijn en tevreden zijn als we überhaupt nog een ronde verder komen. Meer zit er gewoon niet in.Quad schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:07:
Ik verbaas mij nog steeds over de vrije trappen en corners. Elke bal die Memphis genomen heeft is slecht. Maar niet "net niet goed", maar gewoon "super slecht". Corners die over de 16 vliegen of vrije trappen die op kniehoogte in een muur verdwijnen.
Ze kijken toch met zijn alle de wedstrijd na. Dan zit je op een stoel te kijken en denk je toch ook: "Misschien kan ik die beter even een wedstrijd overslaan".
Wij hebben met onze hockey jongens onder 10 wel eens een wedstrijd gefilmd en die lijken zelf-kritischer dan dit. En ook Koeman mag wel eens op zijn strepen gaan staan. Als speler was het hem niet overkomen dat een ploeggenoot 2 slechte trappen achter elkaar nam.
Ze kijken toch met zijn alle de wedstrijd na. Dan zit je op een stoel te kijken en denk je toch ook: "Misschien kan ik die beter even een wedstrijd overslaan".
Wij hebben met onze hockey jongens onder 10 wel eens een wedstrijd gefilmd en die lijken zelf-kritischer dan dit. En ook Koeman mag wel eens op zijn strepen gaan staan. Als speler was het hem niet overkomen dat een ploeggenoot 2 slechte trappen achter elkaar nam.
LB, omdat ik Aké er niet uit wil halen. Die is gewoon betrouwbaar.Millie-ano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:06:
[...]
Oke, maar jij wil hem dan als CB of als LB? zou in mijn ogen allebei kunnen.?
Het MO12 team van mijn dochter heeft voor de gein afgelopen seizoen een keer met stappentellers om een wedstrijd gespeeld. Dat varieerde van 8000 tot 11000 stappen. Het gaat dan om meisjes van 10 en 11 jaar oud, in 70 minuten.PWM schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:38:
Volgens mij heeft de hele aanval van oranje gisteren nog geen 10k afgelegd in anderhalf uur. Werd gewoon moe van het kijken naar het gesjok..
Dat overdrijf je, net als al die zgn. ‘kritische voetbalkenners’. Zowel corners als vrije trappen worden vrijwel nergens consequent goed getrapt, en Memphis heeft één van de beste traptechnieken van het NL-elftal.PWM schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:38:
Ik verbaas mij nog steeds over de vrije trappen en corners. Elke bal die Memphis genomen heeft is slecht. Maar niet "net niet goed", maar gewoon "super slecht". Corners die over de 16 vliegen of vrije trappen die op kniehoogte in een muur verdwijnen.
Het komt er gewoon bij niemand echt uit, momenteel. Zo kun je ‘op zijn populistisch’ wel een zondebok zoeken, maar dat is dan wel een fikse kudde.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat vooral opviel is de druk die Oostenrijk overal kon creeeren, een bal van achteruit naar de flanken dan hadden Gakpo / Malen direct de back in de nek en de middenvelder sloot de weg terug direct af. Keer op keer hetzelfde recept, ze speelde 1 op 1 over het hele veld en NL heeft daar geen antwoord op gevonden.
In balbezit was er geen enkele rust en het leek erop dat ze daarnaasr verdedigend rust dachten te kunnen pakken waardoor ze compleet overhoop gelopen werden.
In balbezit was er geen enkele rust en het leek erop dat ze daarnaasr verdedigend rust dachten te kunnen pakken waardoor ze compleet overhoop gelopen werden.
Pressie en doordekken deden die Oostenrijkers prima inderdaad. Telkens tikkie breed en terug vanaf de backposities en de spelers die daarvoor liepen was gewoon vrijwel consequent ruk.forzav schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:56:
Wat vooral opviel is de druk die Oostenrijk overal kon creeeren, een bal van achteruit naar de flanken dan hadden Gakpo / Malen direct de back in de nek en de middenvelder sloot de weg terug direct af. Keer op keer hetzelfde recept, ze speelde 1 op 1 over het hele veld en NL heeft daar geen antwoord op gevonden.
Maar hij heeft ze toch bijna allemaal kut genomenRamzzz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:56:
[...]
Dat overdrijf je, net als al die zgn. ‘kritische voetbalkenners’. Zowel corners als vrije trappen worden vrijwel nergens consequent goed getrapt, en Memphis heeft één van de beste traptechnieken van het NL-elftal.
Het komt er gewoon bij niemand echt uit, momenteel. Zo kun je ‘op zijn populistisch’ wel een zondebok zoeken, maar dat is dan wel een fikse kudde.
Hartstikke leuk dat hij het in theorie zou kunnen. Maar als hij "één van de beste traptechnieken van het NL-elftal" heeft, speelt hij dus het meest onder zijn kunnen en is de kritiek terecht.
Wijnaldum is een ander verhaal bijvoorbeeld. Die kan gewoon niet meer meekomen, dat is Koemans verantwoordelijkheid om hem te mee te selecteren.
Mooie cirkelredeneringen.
Wie laat het dan wél zien?
Als één van de weinigen doet Memphis wél zijn stinkende best. De defensie gaf, op Aké na, gewoon collectief ‘niet thuis’… aan de aanvallers lag het echt niet.
Als één van de weinigen doet Memphis wél zijn stinkende best. De defensie gaf, op Aké na, gewoon collectief ‘niet thuis’… aan de aanvallers lag het echt niet.
Satirische video afgekeurde goal Xavi Simons gaat viraal.
This is brilliant 😂pic.twitter.com/kjV462p6Kr
— Troll Football (@TrollFootball) 26 juni 2024
[ Voor 23% gewijzigd door Slasher op 26-06-2024 17:15 ]
Elect a clown, expect a circus.
Overdrijf je nu ook niet een beetje? Volgens mij zijn er maar weinig die hem zo zien. Wel was er de hoop dat hij een hoog niveau zou kunnen behalen, na een periode waarin hij eigenlijk zelden volledig fit was. Tegen beter weten in wellicht en niet in de laatste plaats ingegeven door het feit dat we voorin nu eenmaal weinig opties hebben van niveau. Dan is het niet gek dat mensen de hoop hebben dat de speler die dicht tegen all-time topscorer van Oranje aan zit, het verschil kan gaan maken. De alternatieven zijn niet per se, in Oranje bewezen, beter.Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:12:
[...]
Maarja dat is toch ook een beetje de issue met Depay. Mensen zien hem nog als de sterspeler en daarom moet hij altijd spelen en de vrije trappen nemen enzo.
Wat ik de afgelopen periode echter véél vaker heb gehoord is kritiek op Depay, met name op zijn persoonlijkheid en gedragingen buiten het veld.
Niemand laat het zien, op de keeper en Gakpo na wellicht.Ramzzz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:08:
Mooie cirkelredeneringen.
Dat laat onverlet dat een corner best in de 16 mag landen en als dat 3x niet lukt, iemand anders het wel eens mag proberen. Als 3 vrije trappen in de muur landen, mag best een 4e keer iemand anders plaats nemen.
En dat gebeurt niet, dus is het inderdaad Depay die het aanvallend op dat vlak laat liggen.
In clubverband misschien, maar dit is een eindtoernooi. Daar moet je als coach simpelweg het beste team opstellen. En als je aanvoerder geen meerwaarde is, haal je hem eruit. Zelfde voor je spits. Als die 2 kutwedstrijden speelt, dan laat je hem de 3e wedstrijd banken.Quad schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:07:
Slap gelul van Koeman met z'n 'geschiedenis'. De geschiedenis in gaat ie, als enorme faalhaas die niet wilde zien wat elke gewone supporter al weken roept.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Mogelijk, maar zoals ik al eerder hier gepost hebt: Zelfs als Depay de beste speler zou zijn, dan is hij nog niet de beste optie omdat hij niet echt voor het team werkt. Hij "werkt" hard en doet af en toe hele mooie dingen, maar wat heb je er echt aan. Hij loopt vaak uit positie en wil zich graag laten zien door druk te zetten op plekken waar het niet hoeft. Tegelijkertijd doet hij van die dingen zoals tegen Polen, heel fraai opendraaien, maar het is op een plek waar je geen balverlies wil lijden en dat leed hij daarna ook.bazzemans schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:21:
[...]
Overdrijf je nu ook niet een beetje? Volgens mij zijn er maar weinig die hem zo zien. Wel was er de hoop dat hij een hoog niveau zou kunnen behalen, na een periode waarin hij eigenlijk zelden volledig fit was. Tegen beter weten in wellicht en niet in de laatste plaats ingegeven door het feit dat we voorin nu eenmaal weinig opties hebben van niveau. Dan is het niet gek dat mensen de hoop hebben dat de speler die dicht tegen all-time topscorer van Oranje aan zit, het verschil kan gaan maken. De alternatieven zijn niet per se, in Oranje bewezen, beter.
Wat ik de afgelopen periode echter véél vaker heb gehoord is kritiek op Depay, met name op zijn persoonlijkheid en gedragingen buiten het veld.
Z'n hele mentaliteit is Memphis > Team. Let maar op, als hij de bal krijgt dan is z'n eerste gedachte "Kan ik wat moois doen", vaak is dat een nutteloze dribbel(gister ook weer 4 pogingen, 4 mislukt) of een kansloos schot.
Daar kan hij mee weg komen als hij presteert, maar los van die prima goal gister. Hij had 21x balverlies, won maar 3 van z'n 12 duels en vreemd genoeg probeerde hij als spits 9 voorzetten te geven waar er maar 2 van aan kwamen.
Het is gewoon niet goed genoeg meer. De Depay van vroeger was voor mij persoonlijk net zo irritant, maar hij presteerde wel.
Ik heb liever dat een Brobbey of Zirkzee de kans krijgt, die houden zich over 't algemeen wel gewoon aan de rol/positie en werken voor het team. Of anders Malen of Gakpo in de spits. Weghorst mag van mij gewoon de pinchhitter blijven, daar is hij geweldig is.
Overigens voor @Ramzzz zoek eens op "Depay free kick" dan zie je allemaal filmpjes van vrije trappen die hij scoorde, alles van 5 tot 10 jaar geleden, want zo lang is het dat hij echt goede vrije trappen nam.
Hij heeft 13 vrije trappen gescoord, waarvan 12 5+ jaar geleden. Z'n laatste was in 't seizoen 20/21
https://www.transfermarkt...e=&pos=&torart=207&stand=
Ik zou zelfs willen stellen dat Depay z'n rechten m.b.t. vrije trappen volledig kwijt zou moeten zijn in een team waar de hiërarchie op een normale wijze functioneert. 2x volledig falen (niet eens missen) betekent weer gewoon onderaan het lijstje komen te staan.PWM schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:31:
[...]
Niemand laat het zien, op de keeper en Gakpo na wellicht.
Dat laat onverlet dat een corner best in de 16 mag landen en als dat 3x niet lukt, iemand anders het wel eens mag proberen. Als 3 vrije trappen in de muur landen, mag best een 4e keer iemand anders plaats nemen.
En dat gebeurt niet, dus is het inderdaad Depay die het aanvallend op dat vlak laat liggen.
Man man is het gefit op Depay nu nog niet beetje gedaald, hij scoorde gister HOORR.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 27-06-2024 02:43 ]
Oud nieuws, gaat al jaren zo. Vaak geroepen.PWM schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:38:
Probleem is dat uiteindelijk de bondscoach erover gaat en elke bondscoach geeft hem die krediet.
Gezien de statistieken misschien wel logisch maar iets minder krediet mag van mij ook wel.
Ik vermoed dat hij dat krediet krijgt omdat de bondscoaches hem niet teleur willen stellen of zo.
Hij maakte gisteren wel weer knap dat doelpunt.
Ik had hem wel gebruikt maar niet voor de vrije trappen en ook niet als diepste spits, hij zet te weinig druk
Ja en las je ook mijn post? 21x balverlies, 3 van de 12 duels gewonnen en maar 2 van z'n 9 voorzetten goed.Sjah schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:46:
Man man is het gekanker op Depay nu nog niet beetje gedaald, hij scoorde gister HOORR.
Dat zijn geen goede cijfers, al was de goal prima.
En als je z'n heatmeat ziet

Hij stond meer op andere plekken dan op z'n daadwerkelijk positie
[ Voor 17% gewijzigd door Terranova op 26-06-2024 17:53 ]
Verwijderd
Wie van zijn ploeggenoten heeft ooit een directe vrije trap gescoord? In Oranje of op clubniveau?Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:33:
Overigens voor @Ramzzz zoek eens op "Depay free kick" dan zie je allemaal filmpjes van vrije trappen die hij scoorde, alles van 5 tot 10 jaar geleden, want zo lang is het dat hij echt goede vrije trappen nam.
Hij heeft 13 vrije trappen gescoord, waarvan 12 5+ jaar geleden. Z'n laatste was in 't seizoen 20/21
Veerman, en volgens mij (heb er niet heel erg op gelet) nam die ook de ballen toen die erin stond.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:03:
[...]
Wie van zijn ploeggenoten heeft ooit een directe vrije trap gescoord? In Oranje of op clubniveau?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Voor het toernooi en tot gisteren had ik ook nog de hoop. Ondanks dat hij tegen Frankrijk echt dramatisch was. In het begin van de wedstrijd tegen Oostenrijk zag je ook dat hij vaker de bal naar de juiste kleur laatste, van waaruit er verder gebouwd kon worden aan een aanval. In de rest van de wedstrijd was dat helaas weer spaarzaam.Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:33:
[...]
Mogelijk, maar zoals ik al eerder hier gepost hebt: Zelfs als Depay de beste speler zou zijn, dan is hij nog niet de beste optie omdat hij niet echt voor het team werkt. Hij "werkt" hard en doet af en toe hele mooie dingen, maar wat heb je er echt aan. Hij loopt vaak uit positie en wil zich graag laten zien door druk te zetten op plekken waar het niet hoeft. Tegelijkertijd doet hij van die dingen zoals tegen Polen, heel fraai opendraaien, maar het is op een plek waar je geen balverlies wil lijden en dat leed hij daarna ook.
Z'n hele mentaliteit is Memphis > Team. Let maar op, als hij de bal krijgt dan is z'n eerste gedachte "Kan ik wat moois doen", vaak is dat een nutteloze dribbel(gister ook weer 4 pogingen, 4 mislukt) of een kansloos schot.
Daar kan hij mee weg komen als hij presteert, maar los van die prima goal gister. Hij had 21x balverlies, won maar 3 van z'n 12 duels en vreemd genoeg probeerde hij als spits 9 voorzetten te geven waar er maar 2 van aan kwamen.
Het is gewoon niet goed genoeg meer. De Depay van vroeger was voor mij persoonlijk net zo irritant, maar hij presteerde wel.
Ik heb liever dat een Brobbey of Zirkzee de kans krijgt, die houden zich over 't algemeen wel gewoon aan de rol/positie en werken voor het team. Of anders Malen of Gakpo in de spits. Weghorst mag van mij gewoon de pinchhitter blijven, daar is hij geweldig is.
Je beweert heel stellig dat hij vindt Memphis > team. Toegegeven, zo komt het zo nu en dan naar de buitenwacht zeker over. Vanuit medespelers zijn de signalen echter heel anders. In hoeverre dat echt zo is of komt door een bepaalde kliek en hiërarchie die op basis van resultaten uit het verleden is ontstaan, daar kunnen wij eigenlijk slechts over speculeren.
Klopt, want na zijn wissel merkte ik op dat het enige nadeel van de wissel was dat Depay weer achter elke bal ging staan.St@m schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:07:
[...]
Veerman, en volgens mij (heb er niet heel erg op gelet) nam die ook de ballen toen die erin stond.
Tuurlijk hij is een lul, alleen die stats heb je vast van een website .Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:52:
[...]
Ja en las je ook mijn post? 21x balverlies, 3 van de 12 duels gewonnen en maar 2 van z'n 9 voorzetten goed.
Dat zijn geen goede cijfers, al was de goal prima.
En als je z'n heatmeat ziet
[Afbeelding]
Hij stond meer op andere plekken dan op z'n daadwerkelijk positie
Verwijderd
In de eerste divisie nog langer geleden dan Depay.St@m schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:07:
Veerman, en volgens mij (heb er niet heel erg op gelet) nam die ook de ballen toen die erin stond.
Hoe worden ze op training genomen? Het zal mij niks verbazen dat Depay domweg de beste vrije trappennemer van deze selectie is.
@Terranova je laat gemakshalve wel een 92% (23/25) passnauwkeurigheid achterwege. Met een hoger aantal passes dan de andere twee aanvallers en Xavi Simons (100% nauwkeurig). Ook een betere score dan Weghorst.
sofascoreSjah schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:10:
[...]
Tuurlijk hij is een lul, alleen die stats heb je vast van een website .
Is dat een reden om dan maar nooit iemand anders te proberen. Omdat Memphis hem 5 jaar geleden een keer raak heeft geschoten. Hij hoeft niet altijd op goal.. een voorzet uit stand als het ware mag ook hè.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:03:
[...]
Wie van zijn ploeggenoten heeft ooit een directe vrije trap gescoord? In Oranje of op clubniveau?
Verwijderd
Depay heeft alleen al sinds het WK een interland of tien gemist door blessures. Zijn er in die wedstrijden geen directe vrije trappen genomen?Millie-ano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:23:
Is dat een reden om dan maar nooit iemand anders te proberen. Omdat Memphis hem 5 jaar geleden een keer raak heeft geschoten. Hij hoeft niet altijd op goal.. een voorzet uit stand als het ware mag ook hè.
Snap je punt. Van wat ik kon vindenVerwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:33:
[...]
Depay heeft alleen al sinds het WK een interland of tien gemist door blessures. Zijn er in die wedstrijden geen directe vrije trappen genomen?
https://www.transfermarkt...167850/plus/1?saison=2022
Ging dat vanaf juni tot november 2023. In de wedstrijden waarin hij niet mee deed hebben we er 3 verloren, niet van de minste landen. Frankrijk, Italië en Kroatië. Kan de wedstrijden niet helemaal meer voor de geest halen. Maar op papier de vice- de wereld en Europees kampioen.
De.overige wedstrijden was het simpelweg niet nodig wel wenselijk. Maar hebben we gewonnen zonder.
+ De discussie is ook niet nieuw. (Okt 2023)
https://nos.nl/artikel/24...lsituaties-geboren-worden
Waarin erkend wordt dat alleen Memphis heeft gescoord uit vrije trap vanuit de laatste periodes. Maar ook dat hij toch ook 2 pingels heeft gemist en daaruit kun dus wel de 'set pieces' als erbarmelijk bestempelen. Dus er zal op getraind moeten worden, maar dan nog vind ik ook dat je andere varianten kan bedenken. Een reijnders, malen, Gakpo, Ake, kan een bal uit stilstand echt wel op een bepaald plekje mikken voor een kopper. Die hoeft niet alleen Memphis te nemen.
Koeman zal het niet doen, maar wat mij betreft is het einde dan Dijk. Zet daar eens een echte verdediger neer die ook durft door te dekken, zoals van de Ven.
Veerman, Reijnders, Gravenberch, Van Dijk en Maatsen. Van Dijk 't meeste met 4, dus het is niet allemaal geweldig. Maargoed Depay staat ook maar op 1 vrije trap in de afgelopen 5 jaar en veel van die spelers die ik noemde zijn niet de vrije trap nemers van hun clubs.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:03:
[...]
Je hebt gelijk, maar als je met 92% passnauwkeurigheid alsnog 21x de bal verliest, dan staat dat er ook niet echt goed op. Dat betekent dat je als aanvaller dan te weinig de bal rond speelt en eerder zelf gaat voor een actie. Precies wat mijn punt was over zijn mentaliteit.bazzemans schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:15:
@Terranova je laat gemakshalve wel een 92% (23/25) passnauwkeurigheid achterwege. Met een hoger aantal passes dan de andere twee aanvallers en Xavi Simons (100% nauwkeurig). Ook een betere score dan Weghorst.
En ja ik weet dat aanvallers juist risico kunnen/moeten nemen met acties/dribbels etc. Maar dan wil je op z'n minst nog een goed slagingspercentage hebben, niet 0% zoals gister.
[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 26-06-2024 19:37 ]
Er is gewoon een kans dat wij nu tegen Roemenië mogen 😅
Dat is als we bovenaan blijven staan in de stand met de nrs3?gaizka schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:55:
Er is gewoon een kans dat wij nu tegen Roemenië mogen 😅
Ik zie geen schema daarvan
Ik weet het niet exact om eerlijk te zijn, de kans op Engeland was groter op voorhand.Harribo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:56:
[...]
Dat is als we bovenaan blijven staan in de stand met de nrs3?
Ik zie geen schema daarvan
Maar die rechterkant van het schema... Nederland kan zomaar de finale halen, Oostenrijk en Zwitserland zijn de sterkste landen aan die kant, en Italië is gevaarlijk.
Heb je ook afgevraagd of het klopt wat je zegt? En geverifieerd bij andere wedstrijden. Ik heb naar de spitsen van Frankrijk gekeken. Daar scoort Dembele een 8,2 voor zijn prestatie gisteren. Je zou dus zeggen dat die jongen een goede pot speelde. Wat schetst mijn verbazing; hij verloor 20 keer de bal. Slechts 1 keer minder dan Depay. Zijn passnauwkeurigheid was slechts 76% (29 van 38).Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:35:
[...]
Je hebt gelijk, maar als je met 92% passnauwkeurigheid alsnog 21x de bal verliest, dan staat dat er ook niet echt goed op. Dat betekent dat je als aanvaller dan te weinig de bal rond speelt en eerder zelf gaat voor een actie. Precies wat mijn punt was over zijn mentaliteit.
En ja ik weet dat aanvallers juist risico kunnen/moeten nemen met acties/dribbels etc. Maar dan wil je op z'n minst nog een goed slagingspercentage hebben, niet 0% zoals gister.
Mijn punt? Ik zal niet beweren dat Depay beter speelde dan Dembele of überhaupt goed speelde (het was m.i. een collectief falen). Alleen naar de statistieken kijken is echter niet voldoende om te bepalen hoe goed/slecht iemand speelde. Als je dan aan cherry picking doet en gemakshalve maar even de statistiek waar Depay er wel goed uitkomt weglaat dan ben je weinig geloofwaardig.
Dat bedoel ik, is er nergens een duidelijke uitleg over waar die nrs 3 tegen moeten?gaizka schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:00:
[...]
Ik weet het niet exact om eerlijk te zijn, de kans op Engeland was groter op voorhand.
Haha ja maar Nederland is slap en matig dit ekMaar die rechterkant van het schema... Nederland kan zomaar de finale halen, Oostenrijk en Zwitserland zijn de sterkste landen aan die kant, en Italië is gevaarlijk.
ja want de spits staat in het veld om lekker veel te passen....bazzemans schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:15:
:strip_exif()/f/image/83N4gd68xwVwOMk3kWtWQOxx.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus:
Als Tsjechië of Georgië wint, dan moeten we tegen Roemenië. Anders bij gelijkspel tegen Engeland
[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 26-06-2024 20:14 ]
Liever er tegen ENG uit dan tegen ROE
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Nee zo pijnlijk mogelijk graag, dan is Koeman zeker weg.
Straks krijgt ie het nog in zn hoofd om nog een WK te willen doen
Heeft Tsjechië er belang bij om te winnen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb je het punt gemist dat ik probeerde te maken? Niet al zijn statistieken waren slecht. Als je adhv statistieken wil aantonen dat iemand als het speelt, laat dan niet net even de statistiek die slecht uitkomt weg. Bovendien heb je leugens, grove leugens en statistiek. Statistiek vraagt altijd om duiding. Dat Depay zo vaak de bal verloor, kwam omdat we hem het meeste zochten, vooral ook met lange en hoge ballen. Terwijl hij tegenover twee fysiek zeer sterke verdedigers stond. Daar verloor hij vaak de bal. Dat Depay over het veld zwerft is daarmee gelijk deels verklaard. Hij moest namelijk uit die fysieke duels zien te komen.toolkist schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:08:
[...]
ja want de spits staat in het veld om lekker veel te passen....
En je vraagt waarvoor hij er stond? Om te scoren en warempel dat deed hij. Maar om op de basis daarvan te zeggen dat hij goed speelde is scorebordjournalistiek.
Naast Depay waren er nog 9 ondermaats gisteren (wissels even daargelaten). Alleen Verbruggen was voldoende.
Dan gaan ze door naar de volgende ronde, anders niet.Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:23:
Heeft Tsjechië er belang bij om te winnen?
Heeft nog contract tot en met WK2026toolkist schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Nee zo pijnlijk mogelijk graag, dan is Koeman zeker weg.
Straks krijgt ie het nog in zn hoofd om nog een WK te willen doen
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als Tsjechië met meer dan 2 doelpunten verschil wint van Turkije en Georgië niet wint wordt het ook Engeland. Dan valt Turkije onder Hongarije op de ranking op doelsaldo.Harribo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:12:
[Afbeelding]
Dus:
Als Tsjechië of Georgië wint, dan moeten we tegen Roemenië. Anders bij gelijkspel tegen Engeland
Weet je waar we het toernooi OOK verliezen, met dat eeuwig durende gezeik van die studio gasten. Hooydonk zit nu een uur lang te zeiken, vaart altijd zelfde, stentler met obligaat gewauwel. Wout “schopmaar” drama zelfde, valse lucht aanzuigen bij elke zin affellay ook al. Ik wordt er doodziek van.
een treffende spreuk
Scherpe analyse voor wie een abonnement op VI Pro heeft: https://www.vi.nl/pro/ana...oblemen-van-ronald-koeman
Maar ja, als je zo'n abonnement hebt dan had je het al gelezen. Wat me hier opvalt: Koeman heeft z'n backs met een domme opdracht het veld in gestuurd en Geertruida vervolgens de schuld. Dat gaat niet meer goedkomen.
EDIT: het gaat ook over het ontbrekende vierkant. Nu speelt Koeman meestal wel met een vierkant: hier eerder ook wel benoemd toen het ging over Dumfries samen met Frimpong. Er is altijd een vleugelspeler die naar binnen trekt, met daarachter een back die in de buitenbaan blijft. Je krijgt dan een vierkant op het middenveld. Geertruida speelt aan de binnenkant, maar Malen trekt niet naar het middenveld. Geen vierkant. De vorige keer dat Geertruida speelde (Canada) was met Frimpong voor hem. Toen stond V/d Ven achter Depay. En Depay staat UITERAARD niet aan de zijkant. Dan krijg je nog een vierkant, maar dan vanaf links.
Koeman was hier volgens mij redelijk consistent in, maar tegen Frankrijk en Oostenrijk niet.
Maar ja, als je zo'n abonnement hebt dan had je het al gelezen. Wat me hier opvalt: Koeman heeft z'n backs met een domme opdracht het veld in gestuurd en Geertruida vervolgens de schuld. Dat gaat niet meer goedkomen.
EDIT: het gaat ook over het ontbrekende vierkant. Nu speelt Koeman meestal wel met een vierkant: hier eerder ook wel benoemd toen het ging over Dumfries samen met Frimpong. Er is altijd een vleugelspeler die naar binnen trekt, met daarachter een back die in de buitenbaan blijft. Je krijgt dan een vierkant op het middenveld. Geertruida speelt aan de binnenkant, maar Malen trekt niet naar het middenveld. Geen vierkant. De vorige keer dat Geertruida speelde (Canada) was met Frimpong voor hem. Toen stond V/d Ven achter Depay. En Depay staat UITERAARD niet aan de zijkant. Dan krijg je nog een vierkant, maar dan vanaf links.
Koeman was hier volgens mij redelijk consistent in, maar tegen Frankrijk en Oostenrijk niet.
[ Voor 50% gewijzigd door Shabbaman op 26-06-2024 21:23 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
NRC had vandaag ook een vrij dodelijke analyse. Concreet komt het erop neer dat Koeman een veel te afwachtende en weinig gedefinieerde stijl wil spelen met spelers die alleen maar gewend zijn aan progressief voetbal met veel pressie. Tijdens de wedstrijd zie je diverse spelers naar elkaar roepen omdat ze elkaar niet begrijpen. Ondanks een 2 weken durende voorbereiding een speler na 30 minuten vervangen is erg slechte basis om verder te gaan.Shabbaman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:00:
Scherpe analyse voor wie een abonnement op VI Pro heeft: https://www.vi.nl/pro/ana...oblemen-van-ronald-koeman
Kortom, matige bondscoach, maar dat wisten we al.Shabbaman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:00:
XXXVI
Lekker bondige samenvatting.ephymerous schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:25:
[...]
Kortom, matige bondscoach, maar dat wisten we al.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Nouja het klopt, ik verzin geen cijfers. Niet elke site toont dezelfde cijfers(balverlies is 1 die bijvoorbeeld wel op sofascore staat en niet op whoscored), maar wat er staat komt grotendeels overeen.bazzemans schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:01:
[...]
Heb je ook afgevraagd of het klopt wat je zegt? En geverifieerd bij andere wedstrijden. Ik heb naar de spitsen van Frankrijk gekeken. Daar scoort Dembele een 8,2 voor zijn prestatie gisteren. Je zou dus zeggen dat die jongen een goede pot speelde. Wat schetst mijn verbazing; hij verloor 20 keer de bal. Slechts 1 keer minder dan Depay. Zijn passnauwkeurigheid was slechts 76% (29 van 38).
Mijn punt? Ik zal niet beweren dat Depay beter speelde dan Dembele of überhaupt goed speelde (het was m.i. een collectief falen). Alleen naar de statistieken kijken is echter niet voldoende om te bepalen hoe goed/slecht iemand speelde. Als je dan aan cherry picking doet en gemakshalve maar even de statistiek waar Depay er wel goed uitkomt weglaat dan ben je weinig geloofwaardig.
Maar je kan prima Dembele er bij halen, maar de discussie ging over Nederland en bovendien staat Dembele op de flank. Ik ben het wel met je eens dat alleen statistieken niets zeggen, maar Depay faalt de "oogtest" al een hele lange tijd.
En ik was niet aan het cherrypicken. Ik vind een hoog pass percentage geen goed cijfer als je koppelt aan verder veel balverlies. Bovendien zit in dat percentage niet de voorzetten(wat ik zelf wel als pass zou zien, maar goed). Want passes + voorzetten zou neer komen op een percentage van 73,53%
Dembele zou trouwens nog lager komen, maar waarom hij een hoger cijfer heeft volgens die sites, is omdat hij 4 van z'n 5 dribbels won, meer keypasses gaf en zelf 1 grote kans had gecreeerd. Belangrijkere statistieken voor een aanvaller dan passnauwkeurigheid.
Als je van Roemenië wint kom je ook nog eens Engeland of Italië pas in de halve finale tegen. En we hebben 2 dagen meer rust. Bizar wat een geluk.
Ja echt uitgenaste tacticus die Koeman.Justevo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:50:
Als je van Roemenië wint kom je ook nog eens Engeland of Italië pas in de halve finale tegen. En we hebben 2 dagen meer rust. Bizar wat een geluk.
Heeft Koeman weer maximaal geluk
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Totdat je dinsdag gewoon kansloos onderuit gaat tegen fucking Roemenië.
Of dat net redt en dan nog een keer over de knie mag tegen Oostenrijk.Malfunctions schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:58:
Echt heel erg mixed feelings hierover. Aan de ene kant denk je 'de weg naar de finale ligt open' en dan denk je 'maar we hebben een stel potloden in het veld staan'.
Echt gevalletje jammerrrrrrrr
Het is heel erg 2021 all over. Toen waren we ook happy dat we op het laatste moment toch tegen Tsjechië mochten. En toen kwamen we tenminste nog uit een groepsfase met drie overwinningen.
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-06-2024 23:51 ]
Je moet gewoon hopen op een step change bij het team. Maar ik denk dat de kans daarop groter was tegen Engeland dan tegen Roemenië. Je ziet Nederland keer op keer dit soort tegenstanders onderschatten.
Mijn way forward was een kraker tegen Engeland die je met 1-0 of 2-1 wint en die wat doet met de ploeg. Nu speel je tegen Roemenië, mijn gevoel zegt dat je dat dan wint, men denkt dat het lek boven is en gaat gewoon de boot in tegen Turkije of, waarschijnlijker, Oostenrijk.
Mijn way forward was een kraker tegen Engeland die je met 1-0 of 2-1 wint en die wat doet met de ploeg. Nu speel je tegen Roemenië, mijn gevoel zegt dat je dat dan wint, men denkt dat het lek boven is en gaat gewoon de boot in tegen Turkije of, waarschijnlijker, Oostenrijk.
Ik heb geen pro maar je kunt ook hun YouTube video van vandaag over Oranje bekijken en dan krijg je de strekking ook prima mee.Shabbaman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:00:
Maar om dat vierkant terug te krijgen moet je dus met één naar binnen spelende buitenspeler beginnen. En als je Gakpo niet wilt offeren (onze beste aanvaller?) dan moet dat dus op rechts.
Als je wint van Roemenië (waar ik ernstige twijfels over heb) kom je daarna Oostenrijk weer tegen vermoed ik. Ga je er weer vanaf.Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:16:
Je moet gewoon hopen op een step change bij het team. Maar ik denk dat de kans daarop groter was tegen Engeland dan tegen Roemenië. Je ziet Nederland keer op keer dit soort tegenstanders onderschatten.
Er vanuit gaande dat oranje wel van Roemenië zou moeten kunnen winnen op papier gaat het een weerzien worden met Oostenrijk daarna. Of Turkije. Twee ploegen die blijven komen. Als Koeman onverkort blijft bij zijn eigen gelijk gaan we tegen Oostenrijk en Turkije ongeacht wie het wordt er af.
Wat is zijn "eigen gelijk"? Hij heeft tegen Polen dus juist heel anders gespeeld als tegen Oostenrijk.Joosie200 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:31:
Als Koeman onverkort blijft bij zijn eigen gelijk gaan we tegen Oostenrijk en Turkije ongeacht wie het wordt er af.
Als je teamgenoten je constant slap of onzuiver inspelen terwijl je ook nog eens dubbel gedekt staat, zegt dat dan iets over jou, of over je teamgenoten?Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:35:
[...]
Je hebt gelijk, maar als je met 92% passnauwkeurigheid alsnog 21x de bal verliest, dan staat dat er ook niet echt goed op. Dat betekent dat je als aanvaller dan te weinig de bal rond speelt en eerder zelf gaat voor een actie. Precies wat mijn punt was over zijn mentaliteit.
Is dat niet al eens eerder gebeurd. Of was Roemenië de b team wedstrijd in de groep toen? Om vervolgens in de knock-out er gelijk uit te gaan.Malfunctions schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:58:
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
/f/image/lZofVqAQP2PGKNuFzm9jboue.png?f=fotoalbum_large)