[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-01 10:13
Gewoon Blind op het middenveld in een controlerende rol. Al meerdere malen afgeschreven en zo traag als wat maar heeft een goed seizoen gedraaid bij Girona en heeft een prima pass en ervaring.

Veerman zien we niet meer terug, wel sneu voor die gozer maar het is niet anders

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:28
Ja maar mensen, het was heel warm vandaag!

Zonder Frenkie is dit elftal gewoon 5 klasses minder. Sinds de nations league finals is hij er niet meer bij geweest en niet geheel toevallig was dat het begin van de neerwaartse spiraal (bizar slordig in balbezit tegen teams die fullpress/halfpress spelen).

En dan niet kijken naar Frenkie goals of assists. Kijk naar hoe hij precies datgene goed doet wat Schouten, Veerman en Reijnders niet/minder goed deden vandaag en vorige wedstrijden: verdediging ontlasten door goed wegdraaien en onder druk uitspelen, altijd accuraat passen, altijd aanspeelbaar, voorassists geven en af en toe dribbelen zodat heel het team onder de druk uit kan komen.

Hoop dat de Veerman-naar-Real-Madrid kneuzen dat nu ook door hebben. Met enorme afstand de beste speler van Oranje de laatste vijf jaar. En het middenveld is (nog meer dan voorheen) de belangrijkste linie van een elftal. Ons huidige middenveld is gewoon te groen, en dat is Koeman ook niet aan te rekenen, dat is gewoon een feit.

Het beste van maken volgende wedstrijd, modernere trainer aanstellen na het EK, hopen dat de voorhoede zich goed ontwikkelt komende twee jaar (Zirkzee, Brobbey ....) en hopen dat onze middenvelders heel blijven.
Dan zie ik wel een interessant WK tegemoet.

Op naar de Olympische Spelen :)

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:17
Ik heb het al zoo vaak gezegd: met Koeman aan het roer ga je nooit hoge ogen gooien. Samen met Lodeweges ontbreekt het hen simpelweg aan tactische kennis. Zij blijven al 10 jaar hangen in de tijd. Komt hij weer met Wijnaldum aankakken, gelijk al het voetbal uit het elftal. Ook begrijpt Koeman niet dat je zonder druk op de bal gewoon die goals op je af roept. Zeker als je spelers zoals Van Dijk, Wijnaldum, Depay, Geertruida en De Vrij hebt die gewoon niet zo heel slim zijn en situaties gewoon niet kunnen herkennen. Dan houdt het gewoon op.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Als je iets terugleest dan kan je vinden van wat ik van Depay vind.

Maar ik ga niet ontkennen dat het 1 van de beste spitsen van het NL elftal is, de feiten zijn daarin onweerlegbaar denk ik.
Op basis van cijfertjes op papier wellicht. Op basis van tijdsgeest, tegenstanders en gevoel (die laatste is oneerlijk) wellicht niet. Wat ik zeg, voor wat hij heeft gedaan. Dankjewel. Op naar de volgende op dit moment.
Snowdog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Man je snapt zelf toch ook wel dat Weghorst een serieus beperkte speler is. Die kan behalve wat balletjes doorkoppen en wat simpele passjes weinig, Memphis kan een bal vasthouden en zich onder druk uitspelen.

Nou mag je best vinden dat hij dat niet altijd geweldig doet, maar als je het idee hebt dat een Weghorst hetzelfde te bieden hebt als een Memphis dan mis je toch echt wel wat imo. Weghorst past gewoon echt niet in dit NL eigenlijk, behalve als breekijzer.

En als de tegenstander op hem ingespeeld is en weet dat hij start, dan is hij ook zo onschadelijk gemaakt. Ik zie echt niet hoe je het idee hebt dat het met Weghorst allemaal beter zou gaan. Juist omdat hij er vaak zo laat inkomt is hij een belangrijke kracht. En daarnaast presteert hij vaak dan ook nog boven verwachting goed, maar ik heb absoluut niet het idee dat hij dat ook zou kunnen als basisspeler.

Maar goed dan komen we ook weer uit bij het hele we hadden vroeger topspitsen en ook die kregen zoveel kritiek. Je kan het gewoon niet goed doen in het NL-elftal I guess. Behalve als je pinchhitter bent en af en toe scoort. Dan lijkt het ineens alsof je een stuk beter bent.
Als je mijn reactie leest, lees je ook dat ik precies zo over Weghorst denk. Iedereen weet dat het niet kan..maar we hebben een Brobbey, Zirkzee ook nog. Hell desnoods Dallinga.

Of als koeman dan fan is voor het opstellen van een valse spits. Dan een malen of Gakpo. Maar liever niet want die renderen ergens anders beter.

Memphis rendeert niet meer. Af en toe een goal is niet meer renderen t.o.v. het hele wedstrijd beeld.

Het zwerven, amper tot niet meeverdedigen legt gewoon een verkeerde druk op de rest van het elftal die dat moeten compenseren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 12:55
hotymoty schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:51:
Ik heb het al zoo vaak gezegd: met Koeman aan het roer ga je nooit hoge ogen gooien. Samen met Lodeweges ontbreekt het hen simpelweg aan tactische kennis. Zij blijven al 10 jaar hangen in de tijd. Komt hij weer met Wijnaldum aankakken, gelijk al het voetbal uit het elftal. Ook begrijpt Koeman niet dat je zonder druk op de bal gewoon die goals op je af roept. Zeker als je spelers zoals Van Dijk, Wijnaldum, Depay, Geertruida en De Vrij hebt die gewoon niet zo heel slim zijn en situaties gewoon niet kunnen herkennen. Dan houdt het gewoon op.
Maar wie dan ipv Wijnaldum? De spoeling is gewoon dun op het middenveld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:37
Elzavo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:51:
Zonder Frenkie is dit elftal gewoon 5 klasses minder. Sinds de nations league finals is hij er niet meer bij geweest en niet geheel toevallig was dat het begin van de neerwaartse spiraal (bizar slordig in balbezit tegen teams die fullpress/halfpress spelen).
De Jong was er bij de zeperd tegen Tsjechië drie jaar terug ook gewoon bij. De Jong is absoluut van toegevoegde waarde maar het grote euvel gaat hij ook niet verhelpen: het gebrek aan middenvelders met loopvermogen. We hadden er nu eentje. Wijnaldum had dat vroeger ook maar die brengt het ook niet meer

Ik had wat dat betreft liever Koopmeiners erbij gehad.

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Ik word inderdaad ook een beetje moe van de mensen die doen alsof we wereldtoppers op de bank hebben maar Koeman ze niet opstelt.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 18:37
hotymoty schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:51:
Qua Wijnaldum volledig met je eens, maar om de spelers eigenlijk dom te roemen gaat mij wel ver. Die herkennen de situatie wel, maar de 2-1 (Schouten en Gakpo heel naïef) en de 3-2 eigenlijk weer, maar stond inderdaad Virgil verkeerd (opheffen buitenspel). Het middenveld was eigenlijk het slechtst bezet vandaag. Veel ruimte/ gaten, veel balverlies/ verkeerde keuzes. Maar verder was niemand goed, al vond ik Simons best aardig spelen.

• Elzavo
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:57:
[...]

De Jong was er bij de zeperd tegen Tsjechië drie jaar terug ook gewoon bij. De Jong is absoluut van toegevoegde waarde maar het grote euvel gaat hij ook niet verhelpen: het gebrek aan middenvelders met loopvermogen. We hadden er nu eentje. Wijnaldum had dat vroeger ook maar die brengt het ook niet meer

Ik had wat dat betreft liever Koopmeiners erbij gehad.
Beetje makkelijk om net die pot erbij te halen...
Dat EK zie ik meer als een Frank de Boer/ KNVB Faal. Heel Oranje bakte er toen niets van. Eén dag van tevoren naar een snikheet Budapest afreizen en lekker de Airco op standje tien zetten in het hotel. Acclimatiseren? Koelvesten? Nooit van gehoord... Amateurisme ten top, maar ouwe koeien...

Vergelijk gewoon beelden met en zonder de Jong. En Koopmeiners moet eerst nog maar eens een paar potjes goed spelen in Oranje.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 05:24
Snowdog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Met een reden, omdat hij bij topclubs speelt unlike de rest van het NL-elftal. Als hij naar een subtopper wil zoals een Weghorst of op de bank wil zitten bij een goeie club, dan kan hij ook prima bij een groot aantal clubs terecht. En laten we niet vergeten dat een Sneijder ook alleen bij Gala terecht kon, dus laten we dat nou niet als argument gebruiken.

Daarnaast wilde niemand van Persie (wat toch echt wel een goeie spits was) in NL en was Stuntelaar voor velen een beter alternatief. Net als nu met Memphis en Weghorst eigenlijk. Echt dat gezeur hier is zo enorm vermoeiend. Alsof Memphis er wat aan kan doen dat ons hele team zo ruk is dat we 3 doelpunten tegen krijgen tegen Oostenrijk ffs....

Dat we nog wat leuke aanvallen krijgen is mede aan hem te danken, maar goed, morgen zal iedereen de kritiek op Memphis al wel weer klaar hebben staan, ondanks dat hij vandaag echt niet zo slecht speelde en gewoon beter dan gemiddeld was waarschijnlijk...
Memphis speelt niet bij een topclub, hij heeft geen club. Dat Atletico hem gratis de deur uit laat lopen zegt voldoende. De afgelopen 2 jaar heeft hij weinig gespeeld en veel blessures. Hij is gewoon niet fit en weinig ritme.

En Sneijder vergelijken met Memphis kan natuurlijk niet. Sneijder is een van de beste voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Of hij nou in Turkije speelde of niet.

Memphis kan er wel degelijk wat aan doen dat het hele team slecht is omdat hij het hele elftal meeneemt in zijn speelstijl. Doordat hij continu uitzakt en de bal vasthoudt haalt hij alle aanvalsdrift uit het elftal. Neem nou de 1-1, die snelheid zat erin omdat Memphis zich er niet mee bemoeit. De 2-2 die Memphis maakt is een prima goal, maar dat neemt niet weg dat zijn rendement gigantisch laag is.

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Ik word inderdaad ook een beetje moe van de mensen die doen alsof we wereldtoppers op de bank hebben maar Koeman ze niet opstelt.
Nee..maar steeds terugvallen op iets wat niet werkt vind ik wel kwalijk. Dat een aantal krediet hebben/hadden snap ik. Maar je mag toch wel benoemen dat je dat een slechte keuze vind? Het is Wijnaldum zijn geluk dat er nu inderdaad geblesseerde zijn en je door rustmomenten wel moet wisselen.

Maar als je nu in zo'n wedstrijd... Waarin het niet loopt. .. dan niet in de rust denkt. Nja fuck it. Gegokt en verloren. Dan maar compleet anders en dan wel een Maatsen, Zirkzee, Gravenberch, de ligt in brengt.... Dat snap ik niet dat je toch weer bij de bekende stokpaardjes uitkomt.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:03
gws24 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:27:
[...]
Ben het gedeeltelijk met je eens maar 1e wedstrijd was het toch Dumfries/Xavi en ook tegen Frankrijk was dat zo in het begin, toch?
Sorry, tegen Polen was dat idd zo. Tegen de fransen niet, dat waren dumfries en frimpong en xavi op 10.

• D-e-n
Elzavo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:09:
[...]

Vergelijk gewoon beelden met en zonder de Jong. En Koopmeiners moet eerst nog maar eens een paar potjes goed spelen in Oranje.
Sinds Koopmeiners een nieuwe rol heeft bij Atalanta is hij echt verbeterd. Van een type dat net als alle Nederlanders de bal in de voet wil hebben is hij veranderd in een moderne middenvelder die ook het hele veld kan bestrijken. En daar hebben we er gewoon te weinig van.

De Jong is het excuus om het probleem maar niet te onderkennen. Terwijl als je het weet kun je er wellicht wat mee.

Daarom vond ik de suggestie van Til als vervanger voor de geblesseerden De Jong en Koopmeiners niet eens zo'n slechte. Qua techniek komt hij totaal niet in de buurt van wat je nastreeft maar hij levert wel de arbeid die je wilt hebben

• D-e-n
Millie-ano schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:18:
[...]

Maatsen, Zirkzee, Gravenberch, de ligt in brengt.... Dat snap ik niet dat je toch weer bij de bekende stokpaardjes uitkomt.
Gewoon wat namen roepen brengt ons niet verder. Jij kunt gewoon geen opstelling maken die alles zomaar oplost.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 17:19

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Sinds Koopmeiners een nieuwe rol heeft bij Atalanta is hij echt verbeterd. Van een type dat net als alle Nederlanders de bal in de voet wil hebben is hij veranderd in een moderne middenvelder die ook het hele veld kan bestrijken. En daar hebben we er gewoon te weinig van.

De Jong is het excuus om het probleem maar niet te onderkennen. Terwijl als je het weet kun je er wellicht wat mee.

Daarom vond ik de suggestie van Til als vervanger voor de geblesseerden De Jong en Koopmeiners niet eens zo'n slechte. Qua techniek komt hij totaal niet in de buurt van wat je nastreeft maar hij levert wel de arbeid die je wilt hebben
De voorhoede loopt gewoon niet graag. Het sjokt opvallend veel. Enorme open deur. Maar Bosz en Slot wisselen je meteen als je je man laat lopen en daaruit gescoord wordt.

Maar nu zijn er heilige huisjes, waardoor je geen dominant voetbal kunt spelen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Justevo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:16:
[...]
Memphis speelt niet bij een topclub, hij heeft geen club. Dat Atletico hem gratis de deur uit laat lopen zegt voldoende. De afgelopen 2 jaar heeft hij weinig gespeeld en veel blessures. Hij is gewoon niet fit en weinig ritme.

En Sneijder vergelijken met Memphis kan natuurlijk niet. Sneijder is een van de beste voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Of hij nou in Turkije speelde of niet.

Memphis kan er wel degelijk wat aan doen dat het hele team slecht is omdat hij het hele elftal meeneemt in zijn speelstijl. Doordat hij continu uitzakt en de bal vasthoudt haalt hij alle aanvalsdrift uit het elftal. Neem nou de 1-1, die snelheid zat erin omdat Memphis zich er niet mee bemoeit. De 2-2 die Memphis maakt is een prima goal, maar dat neemt niet weg dat zijn rendement gigantisch laag is.
Memphis heeft momenteel geen club, maar dat komt waarschijnlijk vooral door zijn eigen eisen. Hij kan bij elke subtopper zo aan de bak waarschijnlijk. Dat was beetje hetzelfde met Sneijder. Die kon ook niet naar de echte topclubs, anders was hij niet bij Gala terechtgekomen.

Dat hij een fantastische speler was, dat ben ik met je eens, maar het feit dat Memphis niet bij echte topclubs terecht kan en hem daarom maar af te schrijven, tsjah, dan had je dat ook met Sneijder moeten doen, dat is een beetje het punt. Dat Memphis niet de status of het niveau van een Sneijder heeft, dat lijkt me duidelijk. Sneijder was een van de beste die we hebben gehad.

Memphis is echter ook geen enorm slechte speler (hoewel je dat idee hier wel krijgt). En qua snelheid kan je Memphis denk ik weinig ten laste leggen. Hij is vrij snel. Wellicht maakt hij niet altijd de juiste keuzes, maar dat geldt voor Xavi (of Gakpo) niet anders.

Als we verdedigend kijken, dan zie je ook dat bv een VVD rechtstreeks verantwoordelijk is voor een goal omdat hij de buitenspelval opheft, maar ik zie hier maar weinig commentaar op hem. Eigenlijk ook raar, want die bakt er in NL ook niet zo bijster veel van. Blijkbaar is Memphis afzeiken een stuk populairder.

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Gewoon wat namen roepen brengt ons niet verder. Jij kunt gewoon geen opstelling maken die alles zomaar oplost.
Ik noem namen in de huidige selectie. Keuzes die Koeman heeft.

In de dit geval. Kun je met de genoemde namen poppetje voor poppetje wisselen. Of zonder al teveel.impact schuiven. Lost het iets op? Geen idee., het gebeurt niet want Koeman doet het niet. Zou het kunnen wellicht. Had het vandaag veilig gekund, zeker. Je was immers al door. En toch een coach die niks anders probeert.

• D-e-n
Millie-ano schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Ik noem namen in de huidige selectie. Keuzes die Koeman heeft.

In de dit geval. Kun je met de genoemde namen poppetje voor poppetje wisselen. Of zonder al teveel.impact schuiven. Lost het iets op? Geen idee., het gebeurt niet want Koeman doet het niet. Zou het kunnen wellicht. Had het vandaag veilig gekund, zeker. Je was immers al door. En toch een coach die niks anders probeert.
Als je je elftal overhoop gaat halen levert dat meestal juist niks op, leert het verleden.

Maar voor wie zou Malen moeten komen? Deed Ake of vd Ven het verkeerd dan? Wat is jouw opstelling?

• Elzavo
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Welk probleem? Welk excuus? Dat ze geblesseerd zijn neem ik aan? Ik vind Koopmeiners ook een geweldige speler. Ik zou bijv. een middenveld met de Jong, Reijnders en Koopmeiners heerlijk vinden, omdat ze verschillen en elkaar aanvullen.

- Snelheid, dribble, afstandsschot (Reijnders),
- Drukbestendig+dribble+opbouw (Frenkie)
- Passing, assists, afstandsschot en vrije trappen (Koopmeiners)

Maar daar heb je fitheid en een moderne coach voor nodig helaas :).

• D-e-n
Elzavo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Maar daar heb je fitheid en een moderne coach voor nodig helaas :).
Dat is flauw. Dat was echt het beoogde middenveld van Koeman hoor

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Alles oplossen is ook wel veel gevraagd. Je ziet nu twee keer dat Wijnaldum (geheel volgens verwachting) niets brengt. Een derde keer hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten is behoorlijk dom.

Gravenberch is dan toch een serieuze optie? Die heeft meer dan 30 wedstrijden gespeeld afgelopen seizoen. Ik denk dat Koeman ‘m niet opstelt omdat Gravenberch een keer heeft afgezegd.

Idem voor Depay. Die faalt al drie wedstrijden opzichtig en ik ben bang dat hij de volgende ook weer speelt. Veerman was niet veel slechter en wordt voor de bus gegooid.

XXXVI

• Justevo
Snowdog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:24:
[...]
Memphis is echter ook geen enorm slechte speler (hoewel je dat idee hier wel krijgt). En qua snelheid kan je Memphis denk ik weinig ten laste leggen. Hij is vrij snel. Wellicht maakt hij niet altijd de juiste keuzes, maar dat geldt voor Xavi (of Gakpo) niet anders.
Memphis heeft al lang niet meer de snelheid die hij bijvoorbeeld in 2014 had bij de goal tegen Chili. Hij legde 3/4 van het veld af in een bizarre sprint.

Van die snelheid is bijna niets meer over, hij is veel te zwaar en bonkig geworden. Dat weet hij ook en dat is de reden dat hij altijd maar uitzakt, hij heeft niet meer de snelheid om diep te gaan en hij compenseert die tekortkoming door altijd maar in de bal de komen. Dan hoef je ook niet diep te gaan.

Tuurlijk wordt iedereen ouder, maar hij hanteert deze speelstijl nu al ruim 5/6 jaar terwijl hij voor Oranje een blok aan het been is. Die enkele geniale momenten vallen in het niet bij de hoeveelheid slechte momenten.

Memphis is geen leider, nooit geweest en bezit niet het nodige voetbalintellect. Hij zuigt alle zuurstof uit dit elftal.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
[...]

Gravenberch zit gewoon op de bank zonder enige kans op speelminuten blijkbaar. Die doet het vast beter dan Gini "20 balcontacten in 60 minuten over 3 wedstrijden" Wijnaldum

• Elzavo
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Dat is flauw. Dat was echt het beoogde middenveld van Koeman hoor
Koeman zou nooit die drie naast elkaar gezet hebben. Zeker niet in een 4-3-3. En misschien is daar ook wel wat voor te zeggen met onze zogenaamde fantastische verdediging...

[ Voor 15% gewijzigd door Elzavo op 25-06-2024 22:45 ]

• Exocet
  • Niet online
Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynZS2WCFvOB3ybUduMQSk9X6tQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gvNBE8rfUcmuC6bMZyBl0qpz.png?f=fotoalbum_large

• D-e-n
Elzavo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:44:
[...]

Koeman zou nooit die drie naast elkaar gezet hebben. Zeker niet in een 4-3-3. En misschien is daar ook wel wat voor te zeggen met onze zogenaamde fantastische verdediging...
Waarom denk je dat? Kijk maar hoe hij wilde oefenen tegen IJsland. Minus de Jong was dat de basis

Onze verdediging is prima. Mensen onderschatten consequent het belang van goed staan en meelopen op het middenveld. Ik heb zelf Ramos en Cannavaro als kleuters zien schutteren op momenten dat het bij hun ploeg niet goed stond.

• Grindtegel
  • Laatst online: 23:03
Exocet schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:48:
Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan
[Afbeelding]
van alle losers zijn wij het best. iets om trots op te zijn!

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Als je je elftal overhoop gaat halen levert dat meestal juist niks op, leert het verleden.

Maar voor wie zou Malen moeten komen? Deed Ake of vd Ven het verkeerd dan? Wat is jouw opstelling?
Voor deze wedstrijd had ik graag gezien:.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAu3YIpyH1zcMdf5x-S7T13H2vY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bG7ROFktzyfSTUXvjcYG7RnZ.png?f=fotoalbum_large

Op CB kan ook Ake met de Vrij of de ligt.
Op LB kan daarmee ook van de ven/maatsen
Op RB kan ook een Geertruida zoals nu of een Frimpong..
Op RW kan ook een Simons/Frimpong
Op SP kan ook een Malen/Brobbey

Op middenveld Gravenberch voor Veerman/Schouten
Op middenveld Simons voor Reijnders (zelfs Memphis)maar blijf voorin en op je plek en niet in de spits.

Zo zie je t.o.v. de huidige selectie mogelijkheden zat die je vandaag had kunnen proberen. Inclusief wissels en of andere invulling/speeltijd Maar eigenlijk ook de 5-6 voorgaande wedstrijden.

Ik neem het niet kwalijk dat koeman ergens heeft ingezet hoe hij het heeft gedaan. Ik neem het hem kwalijk dat hij het stug volhoudt.

• D-e-n
@Millie-ano
Dat is exact hetzelfde middenveld dat omver werd gelopen vandaag. Je wisselt overal behalve daar waar het moet

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:55:
@Millie-ano
Dat is exact hetzelfde middenveld dat omver werd gelopen vandaag. Je wisselt overal behalve daar waar het moet
Lees je nou echt niet ?...
Dat veerman zo werd overlopen weet je ook niet van te voren. Dat Koeman zo is gestart met dit middenveld snapt iedereen wel denk ? .. volgens mij was 99% het daar wel over eens. Het gaat ook mede om de wissels. En die wisselingen leg ik je ook voor.

• ph4ge
Terranova schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Gravenberch zit gewoon op de bank zonder enige kans op speelminuten blijkbaar. Die doet het vast beter dan Gini "20 balcontacten in 60 minuten over 3 wedstrijden" Wijnaldum
Gravenberch is inderdaad de enige middenvelder die over is, maar heeft geen indrukwekkend seizoenen achter de rug en zal het kennelijk Koeman op de trainingen ook niet moeilijk maken.

Ik zou hem nu ook een kans geven, maar dat is meer omdat we wanhopig zijn dan dat ik het Koeman kwalijk neem dat hij hem tot nu toe niet heeft opgesteld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Waarom denk je dat? Kijk maar hoe hij wilde oefenen tegen IJsland. Minus de Jong was dat de basis

Onze verdediging is prima. Mensen onderschatten consequent het belang van goed staan en meelopen op het middenveld. Ik heb zelf Ramos en Cannavaro als kleuters zien schutteren op momenten dat het bij hun ploeg niet goed stond.
Maar waarom moet je linkervleugelspits daar staan dan waar je eigenlijk een centrum verdediger verwacht bij die derde goal? In een wedstrijd die op dat moment op slot hoort te zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2024 23:02 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• D-e-n
Millie-ano schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:57:
[...]

Dat veerman zo werd overlopen weet je ook niet van te voren. Dat Koeman zo is gestart met dit middenveld snapt iedereen wel denk ? .. volgens mij was 99% het daar wel over eens. Het gaat ook mede om de wissels. En die wisselingen leg ik je ook voor.
Ik was er al bang voor

Je begint net zo verkeerd als iedereen inclusief Koeman en wisselt net als Koeman Veerman voor een ander. Had Gravenberch dan het verschil gemaakt?

• Justevo
Millie-ano schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:57:
[...]

Het resultaat is dat dit middenveld niet kan.

En nee, ik snap er niets van dat Veerman in de basis staat. Tegen Polen niet goed, Frankrijk matige invalbeurt en vandaag dramatisch. Veerman is op Europees niveau keer op keer door het ijs gezakt. Arsenal, Dortmund.. Hij komt echt ernstig veel te kort voor dit niveau. Dus ja, je kon het wel aan zien komen.

• Elzavo
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Die twee oefenwedstrijden hebben zoveel zand in de ogen gestrooid, ook bij mij moet ik bekennen. Het was gewoon iedereen uitproberen en kijken wie zou leveren, verder niets.

Omdat Koeman al zijn hele trainerscarriere bekend staat om zijn conservatisme. Altijd anticiperen op tegenstanders. Vandaag zag je het ook. Tegen Frankrijk is dat natuurlijk logisch, maar vandaag bijvoorbeeld Geertruida opstellen tegenover Dumfries is een pure conservatieve switch. Bang voor de gegenpressing dus een technischere speler opstellen dan SuperDenzel die minder drukbestendig is maar aanvallend en veel meer kan brengen dan Geertruida. Ik snap het wel maar ik vind dat je daar niet vanuit moet gaan.

Maar ja als het team als geheel niet levert ben je sowieso uitgeluld. Ik snap ook echt niet waarom Koeman het zooitje al een jaar lang totaal niet aan de praat krijgt.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Oranje ontloopt Spanje in achtste finales

https://www.nu.nl/ek-voet...elijke-tegenstanders.html

Verder:

De kansenverhouding is gelijk: in twee van de vier gevallen wordt Oranje gekoppeld aan Engeland, de nummer één van groep C. In de overige gevallen is de nummer één van groep E (nu Roemenië) de opponent.

[ Voor 39% gewijzigd door Erhnam op 25-06-2024 23:11 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:01:
[...]

Ik was er al bang voor

Je begint net zo verkeerd als iedereen inclusief Koeman en wisselt net als Koeman Veerman voor een ander. Had Gravenberch dan het verschil gemaakt?
Tja dat laatste van Gravenberch zullen we nooit weten. Koeman probeert het niet. En dat is het punt wat ik wil maken, het wissel beleid. Nee veerman kon ook niet. Maar op basis van de spelers die je over hebt. Snap ik een middenveld met reijnders/schouten/Simons/veerman (in welke combinatie dan ook) wel. De wissels die je nog over hebt een Gravenberch of Wijnaldum of 1 van de bovenstaande die je niet kan opstellen.. mag blijkbaar een Wijnaldum het keer op keer proberen. Dat begrijp ik niet. Jullie wel blijkbaar... Net als een Memphis en een van dijk.

Maar goed. Deze bondscoach houdt op in deze discussie. Ga jullie niet kunnen overtuigen op de manier waarop ik het kan omschrijven , en dat hoeft ook niet. Jullie hebben een andere kijk. Al zie ik graag jullie opstelling inclusief wissels op de wedstrijd van vandaag. Had dat het verschil, niemand die het ooit komt te weten.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:58
Vanavond de 2e helft met een half oog gekeken vanwege kraamvisite. Maar man man dat was niet best vandaag.

Ik zou bijna zeggen dat de enige winst van vandaag is dat Koeman ook van mening is dat het waardeloos was. Bij de vorige wedstrijden had je de indruk dat hij meer tevreden was dan kritisch op wat beter moest.

En we stevenen nog steeds af op wat vooraf wel de verwachting was. De poulefase doorkomen en dan afhankelijk van de tegenstander misschien een rondje verder. Na drie poulewedstrijden is de kans op nog een ronde wat mij betreft wel geslonken.

[ Voor 27% gewijzigd door bazzemans op 25-06-2024 23:19 ]

• upschur
  • Laatst online: 08-12-2025
Kunnen heel lang lullen , we hebben geen robben van persie of bergkamp meer.

Memphis is geen pannekoek maar er is.geen ploeg ter wereld die zich insteld op een malen of depay.

Als je 10 x tegen Oostenrijk speelt win je er 9

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Snowdog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:24:

Depay is geen slechte speler. De goal van vandaag bevestigt dat hij echt wel wat kan.
Mijn probleem met Depay is dat hij Memphis Depay het allerbelangrijkst vindt. En niet het team.
upschur schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:37:
Als je 10 x tegen Oostenrijk speelt win je er 9
Dat denk ik niet. We hebben gewoon een heel matige selectie met dito coach die er weinig van bakt.

• upschur
Welke speler is er 1 op 1 beter?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-01 19:31
Koeman is echt gewoon 3x niks

Hij krijgt het voor elkaar om het PSV duo Veerman-Schouten totaal niet te laten renderen. En dan ook nog eens in de 1e helft wisselen terwijl hij voorheen nooit voor de 60e minuut wisselde. (ja ik weet dat hij slecht speelde maar het gejojo met zijn plek helpt niet mee) Xavi rendeert niet, Depay rendeert niet. Hij komt steeds met Wijnaldum op de proppen. En dat is nog het topje van de ijsberg. Wat een ellende.

Deze gasten kunnen echt wel iets maar Koeman die maakt ze helemaal tam, zal vast door de 2 familie dagen in 1 week komen

ik hoop echt dat we na dit Ek van Koeman verlost zijn. En die haarband had hij ook gewoon moeten verbieden

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 25-06-2024 23:52 ]

• upschur
Denk dat je misselijk word als je de lijst opnoemt met spelers die wel hadden kunnen spelen.

Niet dat die dan gelijk beter spelen.

Maar een de jong timbers hartman .

We hebben geen aanval

[ Voor 36% gewijzigd door upschur op 26-06-2024 00:00 ]

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:03
Erhnam schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:09:
Oranje ontloopt Spanje in achtste finales

https://www.nu.nl/ek-voet...elijke-tegenstanders.html

Verder:

De kansenverhouding is gelijk: in twee van de vier gevallen wordt Oranje gekoppeld aan Engeland, de nummer één van groep C. In de overige gevallen is de nummer één van groep E (nu Roemenië) de opponent.
Volgens mij zijn er nog maar 3 mogelijke paden, 2 leiden naar Engeland, 1 naar Belgie-groep. Volgens mij, maar ik kan het verkeerd hebben: als Tsjechie wint van Turkije, moeten we tegen de Belgie-groepswinnaar, en anders tegen Engeland (tenzij de nr 3 van de Belgie-groep met grote uitslag verliest)

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:18:
Vanavond de 2e helft met een half oog gekeken vanwege kraamvisite. Maar man man dat was niet best vandaag.

Ik zou bijna zeggen dat de enige winst van vandaag is dat Koeman ook van mening is dat het waardeloos was. Bij de vorige wedstrijden had je de indruk dat hij meer tevreden was dan kritisch op wat beter moest.

En we stevenen nog steeds af op wat vooraf wel de verwachting was. De poulefase doorkomen en dan afhankelijk van de tegenstander misschien een rondje verder. Na drie poulewedstrijden is de kans op nog een ronde wat mij betreft wel geslonken.
Grootste winst is dat je ontsnapt ben aan een mission impossible in de linkerhelft van het schema. Zelfs als dit team 10x beter loopt dan vandaag was je nooit door de muur Tsjechie / Portugal / Spanje gekomen. Never gonna happen. Nu zit je aan een kant waar alleen maar tegenvallende teams zitten, en je bent Frankrijk nog kwijt ook. Liever nu Engeland tegenkomen dan weer zo'n houten klazen club als Oostenrijk.

Ik blijf positief; het kan echt niet veel slechter dan vandaag en Nederland heeft een traditie ervan om het beste te bewaren voor de beste tegenstanders. Het kan nog steeds een memorabel toernooi worden.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Nou, ik ben bang dat we niet beter zijn dan pakweg Zwi, Oos, Bel, Roe, Den, Tur. Knap als je met dit materiaal de finale haalt. Wel ben ik positief dat we de "makkelijke kant" hebben, zeker als we de winner van Groep E mogen doen in de 2e ronde.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 26-06-2024 01:59 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
Tja, ik snap de kritiek. Want het was ook waardeloos. En dat Koeman Veerman weer opstelde is belachelijk.

Maar helaas mis je nu eenmaal je beste spelers op het middenveld door blessures.
Het is gelukkig iets beter dan een paar jaar geleden met het NL elftal. Alleen een generatie zoals Robben, Sneijder, v persie hebben we nu helaas niet.

Met een de Jong, Hartman, Wieffer en Timber was het denk ik een stuk beter geweest.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
Ik hoop tegen Engeland! Die spelen ook waardeloos en maken we nog een kans 😀

niet iedereen heeft een bierbuikje

• FreakNL
  • Laatst online: 07:36

FreakNL

Well do ya punk?

Maarten_E schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:15:
[...]

Wel de eerste met het plaatje, maar het woord BAM werd al gebezigd, zeker weten door een Ajacied, misschien toolkist of exocet?

Dat het bouwbedrijf vervolgens een openbaar beschikbaar lettertype gebruikt in zijn logo... O-)
Off-Topic maar draait het logo van de BAM eens om en vertel me wat je ziet :+

• bie100
  • Registratie: September 2016
wodkabuikje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:20:
Ik hoop tegen Engeland! Die spelen ook waardeloos en maken we nog een kans 😀
Dat zou ook gewoon een leuke pot kunnen worden :)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Engeland of België dus…

Tegen Engeland maken we zelfs met penalty schieten nog kans. Die zijn er net zo beroerd in als dat wij zijn. :+

[ Voor 69% gewijzigd door Agent47 op 26-06-2024 07:36 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wyke schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 00:13:
[...]

Volgens mij zijn er nog maar 3 mogelijke paden, 2 leiden naar Engeland, 1 naar Belgie-groep. Volgens mij, maar ik kan het verkeerd hebben: als Tsjechie wint van Turkije, moeten we tegen de Belgie-groepswinnaar, en anders tegen Engeland (tenzij de nr 3 van de Belgie-groep met grote uitslag verliest)
Ik sluit niet uit dat Tsjechië kan winnen van Turkije. Het zal wel een leuke wedstrijd worden want aan een punt heeft Tsjechië niks.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Imho, Nl heeft al een aantal jaar geen goede lichting. Ze missen de passie en wil, om ten koste van alles te winnen.
Het gaat er gezapig aan toe. Individueel zijn het goede voetballers, maar voor Oranje niet goed genoeg. Wie er voor in de plaats moet komen weet ik niet. Veel opties van spelers die goed zijn bij hun club maar niet de wil, of de kunde, hebben om te gaan tot het gaatje in Oranje.

Weet niet waar het aan ligt, te lange seizoenen, teveel trainen/voetbal, drukke competities inclusief Europees voetbal en interland. De honger is er niet meer lijkt wel. Mis bij veel spelers echt the eye of the tiger. Je tegenstander op willen vreten. Als je tegenstander gaat pissen, gewoon meegaan. Begrijp dat het huidige voetbal heel anders is als 10, 15 jaar terug.
Engeland en Duitsland stellen mij ook teleur, net als meerdere grote landen. Misschien dit soort toernooien midden in het seizoen laten plaatsvinden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

GrooV schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:51:

Deze gasten kunnen echt wel iets maar Koeman die maakt ze helemaal tam, zal vast door de 2 familie dagen in 1 week komen
Familiedagen? Wat is dit Club Med?

Elect a clown, expect a circus.

• Dr. Strangelove
Het is inderdaad een stukje passie, beleving en de wil om tot het gaatje te gaan.

En ze missen een sloper als De Jong of Van Bommel die een aanvaller onder de zoden de stopt in plaats van de rode loper uit te leggen.

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02-2025
LZ86 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 06:00:
Tja, ik snap de kritiek. Want het was ook waardeloos. En dat Koeman Veerman weer opstelde is belachelijk.

Maar helaas mis je nu eenmaal je beste spelers op het middenveld door blessures.
Het is gelukkig iets beter dan een paar jaar geleden met het NL elftal. Alleen een generatie zoals Robben, Sneijder, v persie hebben we nu helaas niet.

Met een de Jong, Hartman, Wieffer en Timber was het denk ik een stuk beter geweest.
Grappenmaker 8)7
De Jong ja, maar de rest wat je opnoemt heeft niks geen ervaring en dan krijg je hetzelfde probleem als waar wij nu tegenaan lopen. Gewoon absolute middelmaat waar niemand beter van wordt!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dingdong schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:53:
[...]

Grappenmaker 8)7
De Jong ja, maar de rest wat je opnoemt heeft niks geen ervaring en dan krijg je hetzelfde probleem als waar wij nu tegenaan lopen. Gewoon absolute middelmaat waar niemand beter van wordt!
Noem dan idd De Roon

• D-e-n
Dingdong schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:53:
[...]

Grappenmaker 8)7
Het gaat om het type speler. Die Oostenrijkers hebben echt geen betere spelers, spelen ook niet bij betere clubs. Ze hebben wel het type lopers en beukers dat wij missen. En tenzij je Spanje bent heb je dat soort spelers nodig.

Neem nu de actie van Geertruida waaruit Gakpo uiteindelijk scoort: dat zijn ingrepen die je geen enkele middenvelder zag doen.

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:48:
Het is inderdaad een stukje passie, beleving en de wil om tot het gaatje te gaan.

En ze missen een sloper als De Jong of Van Bommel die een aanvaller onder de zoden de stopt in plaats van de rode loper uit te leggen.
Dat is geen beleving. Dat is gewoon een kwaliteit maar die onderschatten we nog wel eens.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zit net een stukje van het RTL nieuws te kijken en de reacties van fans die het stadion uitkomen.

Jongetje van een jaar of 12 die als kado voor een jaar hard werken op school naar deze wedstrijd mocht en in tranen het stadion uitkwam.
En dan zo'n zaadpartij voorgeschoteld krijgen, ik had echt medelijden met die jongen

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 19:59

Spotmatic

Ken sent me

Slasher schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:26:
Zit net een stukje van het RTL nieuws te kijken en de reacties van fans die het stadion uitkomen.

Jongetje van een jaar of 12 die als kado voor een jaar hard werken op school naar deze wedstrijd mocht en in tranen het stadion uitkwam.
En dan zo'n zaadpartij voorgeschoteld krijgen, ik had echt medelijden met die jongen
Wel een goede cursus "omgaan met teleurstellingen".

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• D-e-n

Ik niet. Verliezen hoort erbij en aangezien we geen Spanje zijn verlies je op zo'n toernooi wel eens.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 19:28
Uiteindelijk is Koeman gewoon een tactisch onbenul. Die zorgt er voor dat de tactiek niet klopt. Volgens mij hebben we prima spelers.

• D-e-n
tiswat schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:30:
Uiteindelijk is Koeman gewoon een tactisch onbenul. Die zorgt er voor dat de tactiek niet klopt. Volgens mij hebben we prima spelers.
Met wie zou jij dan spelen? Koeman is geen Slot, Bosz of van Gaal maar ook de laatste had problemen. Wij denken gewoon dat we beter zijn dan we eigenlijk zijn. Frankrijk wint niet van Polen, Duitsland niet van Zwitserland en dan denken wij dat we Oostenrijk kunnen oprollen?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 19:28
D-e-n schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Met wie zou jij dan spelen? Koeman is geen Slot, Bosz of van Gaal maar ook de laatste had problemen. Wij denken gewoon dat we beter zijn dan we eigenlijk zijn. Frankrijk wint niet van Polen, Duitsland niet van Zwitserland en dan denken wij dat we Oostenrijk kunnen oprollen?
Ik zou van Dijk er sowieso uitlaten, die kan heel goed wijzen en zogenaamd coachen maar laat ook zijn man vaak gaan. En ik zou de backs niet zo ver naar voren laten gaan, laat ze maar eens focussen op verdedigen. Het middenveld werd compleet overlopen omdat de verdediging de gaten ook te groot laat worden.

• Dr. Strangelove

Mooi stukje levenservaring. Als hij garanties op een mooie dag had willen hebben had hij beter naar de Efteling kunnen gaan.

Mijn zoontje was gisteravond ook de tranen nabij. Maar hij is ook zwaar chagrijnig en heel kritisch over zichzelf als hij op zaterdagochtend verliest. Prima, dat is de juiste attitude.

• D-e-n
tiswat schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Ik zou van Dijk er sowieso uitlaten, die kan heel goed wijzen en zogenaamd coachen maar laat ook zijn man vaak gaan. En ik zou de backs niet zo ver naar voren laten gaan, laat ze maar eens focussen op verdedigen. Het middenveld werd compleet overlopen omdat de verdediging de gaten ook te groot laat worden.
Dat spreekt elkaar tegen. Probleem is juist dat we niet durven te kiezen. Als Koeman met de kont in de goal speelt krijgt hij ook de wind van voren. Zie van Gaal op het WK. En jij lost ons grootste probleem ook niet op want onze verdediging is echt het probleem niet. Van Dijk is nu de nieuwe kop van jut maar hoe denk je ooit te kunnen strijden met een team als Oostenrijk als het blok op het middenveld uit Schouten en Veerman bestaat? Dat is leuk als je de bal hebt maar niet als er lijf aan lijn gevochten moet worden

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 26-06-2024 08:46 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Mooi stukje levenservaring. Als hij garanties op een mooie dag had willen hebben had hij beter naar de Efteling kunnen gaan.

Mijn zoontje was gisteravond ook de tranen nabij. Maar hij is ook zwaar chagrijnig en heel kritisch over zichzelf als hij op zaterdagochtend verliest. Prima, dat is de juiste attitude.
Aan de andere kant, wat had die vader moeten zeggen na het laatste fluitsignaal, dit is een mooi leermoment voor je? Misschien wat meer empathie voor dat jongetje op dat moment :)

Natuurlijk is dat zo, wij als volwassene zien dat zo maar dat jongetje ziet dat toch anders en had wellicht andere verwachtingen, en ik vond het zielig voor hem.

Je doet behoorlijk veel moeite en steekt er veel tijd en geld in, dan mag je toch hopen dat de speler iets meer hun best doen, dan dat we voorgeschoteld kregn.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

MazeWing

The plot thickens...

Sepp14 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:45:
Imho, Nl heeft al een aantal jaar geen goede lichting. Ze missen de passie en wil, om ten koste van alles te winnen.
Het gaat er gezapig aan toe. Individueel zijn het goede voetballers, maar voor Oranje niet goed genoeg. Wie er voor in de plaats moet komen weet ik niet. Veel opties van spelers die goed zijn bij hun club maar niet de wil, of de kunde, hebben om te gaan tot het gaatje in Oranje.

Weet niet waar het aan ligt, te lange seizoenen, teveel trainen/voetbal, drukke competities inclusief Europees voetbal en interland. De honger is er niet meer lijkt wel. Mis bij veel spelers echt the eye of the tiger. Je tegenstander op willen vreten. Als je tegenstander gaat pissen, gewoon meegaan. Begrijp dat het huidige voetbal heel anders is als 10, 15 jaar terug.
Engeland en Duitsland stellen mij ook teleur, net als meerdere grote landen. Misschien dit soort toernooien midden in het seizoen laten plaatsvinden.
Ik denk dat dit inherent is aan de staat van de Nederlandse competitie. Die stelt al jaren geen zak meer voor, met als enige uitzondering Ajax van een paar jaar geleden die tot de halve finale van de CL kwam.

De paar "toppers" binnen het Nederlandse voetbal gaan veel te vroeg bij een (grote) buitenlandse club spelen, iets dat meestal uitloopt op een teleurstelling vanwege te weinig speelminuten, weer uitgeleend worden, etc.

Nederland is simpelweg niet meer zo goed als we tot een jaar of 10 geleden waren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
De poppetjes maken natuurlijk wel iets uit, maar laten we nou niet doen alsof een paar wissels uit gaan maken. Dit zit dieper, dit gaat over spelprincipes, een systeem neerzetten dat past bij je spelers, afspraken nakomen. Als je aanvallers hebt die matig druk kunnen zetten dan moet je dus geen druk zetten of die aanvaller niet opstellen. Als je middenvelders af en toe niet opletten, dan moet je daar een defensieve truuk voor bedenken (zoals Geertruida in het eerste deel van de tweede helft).

Ik zou denk ik een zeer sterk centraal blok maken met Van Dijk, Ake en afhankelijk van de tegenstander De Ligt of De Vrij. Aan een kant speel je met een wingback die je middenveld versterkt (Maatsen of Geertruida), aan de andere kant een meer klassieke wingback (Dumfries/Frimpong of van de Ven). Schouten en Reijnders ervoor, waarvan er maar 1 tegelijk de laatste derde in mag. Voorin mogen Gakpo, Xavi en Memphis het uitzoeken.

Tegen Engeland gewoon achterover leunen, Gakpo en Xavi schermen de passlijnen naar de backs af, zodat die pas later aan de bal kunnen komen en ze daarmee de vleugels te vol bouwen (zowel Saka als Foden zijn beter met veel ruimte). Met de Ligt en Van Dijk moet je Kane kunnen hebben en dat gokken op de counter. Slovenië kon dat ook en onze spelers zijn echt wel beter.

• Dr. Strangelove
Slasher schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Aan de andere kant, wat had die vader moeten zeggen na het laatste fluitsignaal, dit is een mooi leermoment voor je? Misschien wat meer empathie voor dat jongetje op dat moment :)

Natuurlijk is dat zo, wij als volwassene zien dat zo maar dat jongetje ziet dat toch anders en had wellicht andere verwachtingen, en ik vond het zielig voor hem.

Je doet behoorlijk veel moeite en steekt er veel tijd en geld in, dan mag je toch hopen dat de speler iets meer hun best doen, dan dat we voorgeschoteld kregn.
Oh don't get me wrong, het lijkt mij ook sneu voor dat mannetje. Ik ken die teleurstelling uit eigen ervaring en nu ook die van mijn eigen kinderen (kind, de jongste vindt voetbal maar stom en dat is nog de meest gezonde houding misschien). Maar van een afstandje hoef je daar geen medelijden mee te hebben toch? Ik denk dat het zo'n mannetje op de lange termijn alleen maar goed doet. En het hoort bij voetbal. Ik weet nog heel goed hoe we de oranje ballonnen kapot prikten in 1994 na die klote Branco en zie nog voor me hoe de buurjongen en ik de slingers losmaakten tussen onze balkons na de zoveelste gemiste pingel in 2000, en hoe de vlaggetjes treurig naar beneden dwarrelden. Mooie herinneringen op een bepaalde manier.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:15
Ach, qua kwaliteit op dit EK heb je eigenlijk Spanje die het beste materiaal heeft (en het beste speelt) en dan krijg je daarachter een groepje van Duitsland, Frankrijk en Portugal m.i. (Portugal het minste van de 4). Engeland zou daar in principe bij moeten kunnen aansluiten maar speelt ook slecht. Dan krijg je Belgie en wij zijn op papier eigenlijk de nummer 7 of 8 (hoewel het verschil met Belgie ook weer niet heel groot is). Als je dan een slechte dag hebt, ja dan kun je verliezen van Oostenrijk.

• ph4ge
MazeWing schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:52:
Ik denk dat dit inherent is aan de staat van de Nederlandse competitie. Die stelt al jaren geen zak meer voor, met als enige uitzondering Ajax van een paar jaar geleden die tot de halve finale van de CL kwam.
Helemaal niet mee eens, we hebben niet voor niets meer plaatsen en een hogere ranking dan we de afgelopen 25 jaar hadden. PSV en Feyenoord maken ook al een paar seizoenen een prima indruk in Europa, en bijv. Twente en AZ doen het met hun middelen ook helemaal niet zo slecht.
De paar "toppers" binnen het Nederlandse voetbal gaan veel te vroeg bij een (grote) buitenlandse club spelen, iets dat meestal uitloopt op een teleurstelling vanwege te weinig speelminuten, weer uitgeleend worden, etc.
Ook niet mee eens, we zien dat zeker de topclubs spelers langer vast weten te houden en Ajax zelfs weer wat 'volwassen' spelers in de bloei van hun leven terug kunnen halen naar de Eredivisie.

Neem een Geertruida, zo'n speler had nooit nog een seizoen bij Feyenoord gespeeld een paar jaar geleden.
Nederland is simpelweg niet meer zo goed als we tot een jaar of 10 geleden waren.
In 2014 hadden we een team dat over de hele linie niet beter was dan dat we nu hebben, verschil is dat we toen nog Robben hadden. We moesten bijv. terugvallen op Kuyt als linksback zo ruim zaten we toen in de verdedigers... Nu hebben we juist achterin wereldtop (op papier) maar is de spoeling vooral op het middenveld dun vanwege blessures.

Er is niks mis mee met een ploeg te hebben die op papier slechts top 10 is van Europa. Het is wat het is, zeker met de blessures. Dat wil niet zeggen dat je niet kan stunten, Frankrijk is op papier waarschijnlijk het beste land en versloeg ons ook niet.

Overigens zie ik het na een nachtje reflectie ook helemaal niet meer zo somber in. We komen waarschijnlijk aan een relatief gunstige kant van het schema en we treffen of wel een Engeland dat ook heel matig presteert en onder hoge druk staat, of wellicht wel een kleiner land waar we vooraf heel blij mee waren geweest. Waar we bijv. 4 jaar geleden hozanna riepen en in de 8e finale een flater opliepen vanwege de hitte en/of arrogantie staan we nu met beide voetjes op de grond en hebben we nog een kans.

Ja, het was slecht, maar nog steeds had je gisteren zomaar kunnen winnen. Een offday kan altijd gebeuren. Een Veerman kan de slechtste interland uit zn loopbaan maar achter de rug hebben. :+ Uiteindelijk gaat het gewoon om overleven en dat hebben we gedaan.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-01 23:47
Wat zou Koeman moeten doen om het nu nog om te draaien? Gek genoeg is er nog niets verloren, als we Engeland loten en daarna in de makkelijkere kant van het schema zitten. Ik kan mij niets voorstellen dat dit oranje nog gaat presteren, maar wat zou er nog kunnen?
Moet Koeman naar een 5-3-2? Een andere spits? De Ligt voor van Dijk?

Zelf lijkt me het sowieso goed om de spits te wisselen, ik wil Brobbey wel zien.
Het middenveld is mij 1 groot raadsel. Gravenberg dan maar? Frenkie wordt verschrikkelijk gemist.

Wie weet er een leuke opstelling of een goede gedachte? :) Helaas vrees ik dat Koeman weinig gaat veranderen, maar toch.

Ik zie toch wel het meeste in 5-3-2, omdat Nederland van achteruit nu helemaal niets kan. Kun je daley blind inpassen als passer. Ik vind sowieso dat we er wel spelers voor hebben. Frimpong/Denzel/Blind komen allemaal beter in hun kracht met 5 achterop. Voorin scoort Gakpo nu ook uit de counter, niet zo zeer omdat Nederland dominant met vleugelspelers speelt. Lekker counteren met minimaal 1 sterke spits voorin die de bal kan vasthouden. Het is ook niet mijn eerste liefde, maar ik vind Nederland echt gatenkaas nu en aanvallend bedroevend.

Frimpong/Denzel,van Dijk,de Vrij, Blind, Ake
------Schouten--Gravenberch
------------Simons----------------
--------Brobbey/Wout---Gakpo

Wout als invaller natuurlijk! Ik vind eigenlijk dat hij een basisplaats verdiend, maar is zo belangrijk met zijn invalbeurten. Gister ook weer betrokken bij een goal.

[ Voor 43% gewijzigd door Joel22 op 26-06-2024 09:29 ]

• hotymoty
  • Laatst online: 21:17
[...]

Gravenberch?

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
In de eerste helft staat het tactisch compleet verkeerd en veel erger nog, de spelers wisten zelf niet in te grijpen en Koeman langs de kant kreeg het duidelijk ook niet voor elkaar. 2e helft gelukkig uit de rondo gekomen maar daarna verzaken in simpele taken en verdedigen te laconiek, nergens met het mes tussen de tanden. Misschien heeft het wel te maken dat deze wedstrijd er niet 100% toe deed maar ik denk dat bijna alle spelers, en zeker ook Koeman tactisch gezien, dit zichzelf mogen aanrekenen.

Ooh ja, kan iemand met uitleggen wat Koemans obsessie met Wijnaldum is? Komt uit een 3e rangs competitie, statiek toont aan dat hij onzichtbaar is. En toch weer opstellen....

[ Voor 15% gewijzigd door Chefbierrr op 26-06-2024 09:20 ]

• jbdeiman
Wat Koeman moet doen is in elk geval zorgen/ duidelijk maken dat ze de stijd aan moeten gaan en anders worden gewisseld, dat gezapige gaat nergens over.
De generatie met van Gaal in Brazilië was ook niet van werelds niveau, maar wel én topfit en gingen elke wedstrijd de strijd aan. Ik heb gisteren geen strijd gezien, geen moment dat ze 'feller' toonden (of net zo fel) als de Oostenrijkers. Die gasten (Oostenrijkers) geven alles, die van Nederland zweten omdat het toevallig warm was. :+

Ik vind niet dat zoals @ZieMaar! benoemd dat je de spelprincipes moet aanpassen, maar spelers moeten met elkaar communiceren. De analyse in de rust klopte wat dat aan gaat voor mij volledig, waarbij werd aangehaald dat de 3 middenvelders op 1 rij stonden bij de opbouw van Oostenrijk, waarbij er tussen het middenveld en de verdediging gaten vielen. Je zag ook (vaak) dat Geertruida dan opschoof (niet vol overtuiging, want dan kan hij ook de linksbuiten niet meer terugpakken) om de ruimte in elk geval klein(er) te maken.
Dat heeft niets met het type spelers te maken, alles met afspraken nakomen en elkaar daarop aanspreken/ aansturen.

• jbdeiman
Chefbierrr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:19:
In de eerste helft staat het tactisch compleet verkeerd en veel erger nog, de spelers wisten zelf niet in te grijpen en Koeman langs de kant kreeg het duidelijk ook niet voor elkaar. 2e helft gelukkig uit de rondo gekomen maar daarna verzaken in simpele taken en verdedigen te laconiek, nergens met het mes tussen de tanden. Misschien heeft het wel te maken dat deze wedstrijd er niet 100% toe deed maar ik denk dat bijna alle spelers, en zeker ook Koeman tactisch gezien, dit zichzelf mogen aanrekenen.

Ooh ja, kan iemand met uitleggen wat Koemans obsessie met Wijnaldum is? Komt uit een 3e rangs competitie, statiek toont aan dat hij onzichtbaar is. En toch weer opstellen....
Ik denk dat hij Gravenbergh nog niet goed genoeg vindt voor die rol. Wijnaldum is een beetje een Box-To-Box speler (Gravenbergh ook) die zowel verdedigend op het middenveld als bij de aanval vaak weer aansluit. Daarnaast is hij op de bank zo'n beetje de enige met ervaring en aangezien het nogal stuurloos was, denk ik dat Koemand hoopte dat Wijnaldum wat zou (bij)sturen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-01 15:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jbdeiman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Wijnaldum is een beetje een Box-To-Box speler die zowel verdedigend op het middenveld als bij de aanval vaak weer aansluit.
LMFAO, wanneer 5 jaar terug?
Wijnaldum is gewoon echt slecht, totaal onzichtbaar, en dat spelen in de zandbak maakt hem niet beter.

[ Voor 46% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 09:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• jbdeiman
CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:29:
[...]

LMFAO, wanneer 5 jaar terug?
Wijnaldum is gewoon echt slecht, totaal onzichtbaar, en dat spelen in de zandbak maakt hem niet beter.
Dat klopt, ik benoem ook alleen waarom ik vermoed dat Koeman hem brengt. Het is niet mijn mening he, en wij weten niet wat Koeman op de training ziet.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jbdeiman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Dat klopt, ik benoem ook alleen waarom ik vermoed dat Koeman hem brengt. Het is niet mijn mening he, en wij weten niet wat Koeman op de training ziet.
Wat brengt koeman uberhaupt? Dat is een betere vraag, die man is tactisch zo slecht, en heeft nooit echt ergens iets voor elkaar gekregen.

Het laten staan van Depay, ondanks het vele balverlies (al jaren eigenlijk), en het constant inbrengen van Wijnaldum is naar mijn mening een perfect voorbeeld dat deze man te veel aan het verleden vast houd.

Je hebt potverdorie spelers op de bank die super draaiden afgelopen seizoen, en die gebruik je dan niet.

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 09:32 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is ook niet de verlosser.

Face it, we hebben niet veel bijzonders... Er valt met de Roon, Koopmeiners en de Jong gewoon een compleet middenveld weg. En het zijn ook niet de minsten. De Jong weten we wat hij kan, maar De Roon (hier vaak verguisd) en Koopmeiners hebben echt op een heel hoog niveau geacteerd, een jaar lang.. Die Veerman is echt 3 klassen minder dan de Roon...

Ik zou overigens Wijnaldum lekker thuis hebben gelaten.. Want dat voegt echt niks meer toe.. Neem dan "gewoon" Clasie mee... Dat is ook niks bijzonders (meer) hoor, maar Wijnaldum is echt klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 26-06-2024 09:39 ]

• jbdeiman
CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Wat brengt koeman uberhaupt? Dat is een betere vraag, die man is tactisch zo slecht, en heeft nooit echt ergens iets voor elkaar gekregen.

Het laten staan van Depay, ondanks het vele balverlies (al jaren eigenlijk), en het constant inbrengen van Wijnaldum is naar mijn mening een perfect voorbeeld dat deze man te veel aan het verleden vast houd.

Je hebt potverdorie spelers op de bank die super draaiden afgelopen seizoen, en die gebruik je dan niet.
Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden, in die zin dat ik het idee ook heb dat hij teveel aan spelers vast houdt die het wel eens voor hem hebben gedaan. Dat oeverloze vertrouwen is i.m.o. nergens op gebaseerd en is een valkuil van (tot nog toe) bijna alle Trainers voor het NL elftal.
Ik denk overigens wel dat het er niet gemakkelijker op is geworden met de blessures van de Roon, de Jong en Koopmeijners.

• Dr. Strangelove
CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Ik vind dat Koeman een heel aardige eerste periode als bondscoach heeft gehad. Jammer dat hij voortijdig wegging om een droom waar te maken. Zal geen gemakkelijke keuze zijn geweest. Iedereen mag daar zijn mening over hebben, persoonlijk begrijp ik het en heb ik er respect voor.

Het gaat nu wat minder dan toen, ik kan zelf moeilijk beoordelen waar dat door komt maar om continu te roepen dat het Koeman's schuld is lost het niet op, dat gevoel heb ik wel. Wat ik gisteren op het veld zag was echt niet een probleem van tactiek of coaching maar veel meer van focus, inzet en een stuk tandeloosheid bij veel spelers. Mentaal dus. Daar ben je als coach voor accountable maar niet responsible voor en ik denk dat die distinctie wel belangrijk is.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Ik vind dat Koeman een heel aardige eerste periode als bondscoach heeft gehad. Jammer dat hij voortijdig wegging om een droom waar te maken. Zal geen gemakkelijke keuze zijn geweest. Iedereen mag daar zijn mening over hebben, persoonlijk begrijp ik het en heb ik er respect voor.
Je weet dat onder de vorige periode van koeman we niet eens kwalificeerden? |:(
Blijkbaar herriner ik mij iets wat niet gebeurt is.

Ok granted hij was op het einde al weg, maar daarvoor heeft hij niet veel soeps gepresteerd.
Wat ik gisteren op het veld zag was echt niet een probleem van tactiek of coaching
Dat was juist een probleem van tactiek en coaching, en ook opstelling, de spelers zwommen omdat koeman een compleet verkeerde opstelling neer had gezet, met compleet de verkeerde tactiek.

[ Voor 31% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 09:52 ]

• Dr. Strangelove
CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Je weet dat onder de vorige periode van koeman we niet eens kwalificeerden? |:(
Facts. They matter.

Blind en Hiddink faalden in 2016 en 2018, Koeman bereikte de finale van de NL en slaagde erin ons te kwalificeren voor het EK 2020.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-06-2024 09:49 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

jbdeiman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden, in die zin dat ik het idee ook heb dat hij teveel aan spelers vast houdt die het wel eens voor hem hebben gedaan. Dat oeverloze vertrouwen is i.m.o. nergens op gebaseerd en is een valkuil van (tot nog toe) bijna alle Trainers voor het NL elftal.
Ik denk overigens wel dat het er niet gemakkelijker op is geworden met de blessures van de Roon, de Jong en Koopmeijners.
Een plek bij de laatste 8 zou overigens al een zeer goede prestatie zijn. Daar ben je natuurlijk nog niet, maar wat ik bedoel te zeggen; Het is ook niet realistisch om van dit Oranje veel meer te verwachten dan wat we nu zien. Zeker niet met alle blessures erbij. .. Het is echt een gemankeerd elftal.. Als we er in de 8e finale uitgaan, soit..

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

.

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 09:48 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:58

Shabbaman

Got love?

Op zich was de opstelling tegen Canada een variant op 3-5-2, met Frimpong in de buitenbaan en Geertruida aan de binnenkant. Zo gek is dat niet. Maar dat systeem is geneuzel in de marge als er geen duidelijke afspraken zijn en/of afspraken niet nageleefd worden.

https://www.vi.nl/wedstri...elijk/nederland-vs-canada

[ Voor 9% gewijzigd door Shabbaman op 26-06-2024 09:50 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
het is gewoon een mentaliteitsdingetje. Iets wat je niet of nauwelijks (meer) ziet bij het NL elftal.
Zonder (de juiste) mentaliteit kom je nergens.

Kijk naar Slovenië en Albanië, dat zijn de landen met échte mentaliteit. In mijn ogen echte strijders, voetballen met trots voor hun land.

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 26-06-2024 09:52 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
jbdeiman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:20:
Wat Koeman moet doen is in elk geval zorgen/ duidelijk maken dat ze de stijd aan moeten gaan en anders worden gewisseld, dat gezapige gaat nergens over.
De generatie met van Gaal in Brazilië was ook niet van werelds niveau, maar wel én topfit en gingen elke wedstrijd de strijd aan. Ik heb gisteren geen strijd gezien, geen moment dat ze 'feller' toonden (of net zo fel) als de Oostenrijkers. Die gasten (Oostenrijkers) geven alles, die van Nederland zweten omdat het toevallig warm was. :+

Ik vind niet dat zoals @ZieMaar! benoemd dat je de spelprincipes moet aanpassen, maar spelers moeten met elkaar communiceren. De analyse in de rust klopte wat dat aan gaat voor mij volledig, waarbij werd aangehaald dat de 3 middenvelders op 1 rij stonden bij de opbouw van Oostenrijk, waarbij er tussen het middenveld en de verdediging gaten vielen. Je zag ook (vaak) dat Geertruida dan opschoof (niet vol overtuiging, want dan kan hij ook de linksbuiten niet meer terugpakken) om de ruimte in elk geval klein(er) te maken.
Dat heeft niets met het type spelers te maken, alles met afspraken nakomen en elkaar daarop aanspreken/ aansturen.
Mijn punt is dat je juist die afspraken (dat zijn ook principes) afstemt op de groep. Als afspraken niet nagekomen worden is dat omdat spelers niet willen of omdat ze niet kunnen (durven is voor mij ook kunnen).

Wat Geertruida na rust deed, was echt een andere opdracht dan voorheen.

Wellicht geven we andere woorden aan t zelfde :).

• Millie-ano
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Mijn punt is dat je juist die afspraken (dat zijn ook principes) afstemt op de groep. Als afspraken niet nagekomen worden is dat omdat spelers niet willen of omdat ze niet kunnen (durven is voor mij ook kunnen).

Wat Geertruida na rust deed, was echt een andere opdracht dan voorheen.

Wellicht geven we andere woorden aan t zelfde :).
Na rust speelde hij meer tussen middenveld en verdediging in. Soms weer naar rechts. Misschien is daar een sleutel in de huidige selectie. Geertruida als sloper/slot op de deur als blok op middenveld. Bij feyenoord ook (weleens) gedaan, maar feyenoord heeft nu betere opties. Opties die NL nu niet heeft. ?

• HollowGamer
  • Niet online
Teleurstellend dat de 'moderne' media tegenwoordig gericht is op headlines en snel artikelen maken. Er wordt nu op één man gespeeld, terwijl je ook 10 andere kunt eruit pikken.

En waarom wordt de coach niet afgemaakt? Alles wat hij doet, is helemaal niet in het belang van het team. Depay mag alle spelmomenten nemen, Wijnaldum elke keer invallen, met de punt naar achteren spelen, waardoor er niets wordt gecreëerd, .. waarom wordt daar niet naar gekeken?

Het plan is eigenlijk heel kort samen te vatten. Na de rust valt Wijnaldum in, rond de 70min. Weghorst, en Koeman die daarna gaat roepen dat iemand zijn man heeft laten lopen, en dat kostte de wedstrijd.

Als je nou gewoon aanvallend voetbal speelt, je maakt er 3, dan maakt die ene tegengoal nog niet eens zoveel uit. Nu sta je nergens en heb je een ongemotiveerd team met frustrerende spelers. Het lijkt mijn werk wel, waar de teamlead ook maar van alles roept, en niet naar zichzelf kijkt.

• jbdeiman
Millie-ano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Na rust speelde hij meer tussen middenveld en verdediging in. Soms weer naar rechts. Misschien is daar een sleutel in de huidige selectie. Geertruida als sloper/slot op de deur als blok op middenveld. Bij feyenoord ook (weleens) gedaan, maar feyenoord heeft nu betere opties. Opties die NL nu niet heeft. ?
Is wel een type speler dat je nu mist in elk geval, die de balans op het middenveld bewaakt en inderdaad een blok is voordat men bij de verdedigers uitkomt. Door de gaten / ruimte op het middenveld kwam je best vaak in een 1-op-1 uit.

• ph4ge
Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Het gaat nu wat minder dan toen, ik kan zelf moeilijk beoordelen waar dat door komt maar om continu te roepen dat het Koeman's schuld is lost het niet op, dat gevoel heb ik wel. Wat ik gisteren op het veld zag was echt niet een probleem van tactiek of coaching maar veel meer van focus, inzet en een stuk tandeloosheid bij veel spelers. Mentaal dus. Daar ben je als coach voor accountable maar niet responsible voor en ik denk dat die distinctie wel belangrijk is.
We zitten bij de laatste 16. Met dit materiaal, zeker na de blessures, heb je dan eigenlijk al conform verwachting gepresteerd. Afhankelijk van de loting zit er normaal gesproken voor een BC met dit materiaal niet veel meer in.

Dat we terugvallen op "misschien doen Clasie of Gravenberch het beter" zegt toch genoeg? De eerste keus valt weg (Koopmeinders, De Jong) en de tweede/derde keus ook (Wieffer, Timber, De Roon), dan wordt het gewoon lastig zeker als je nog wat om wilt zetten want dan kom je bij de vierde keuze uit.
HollowGamer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:02:
En waarom wordt de coach niet afgemaakt?
Omdat A) de prestatie conform verwachting is met dit materiaal en B) niemand (vooraf) het heel anders zou hebben gedaan.

Dat bijv. Veerman de slechtste wedstrijd uit zn carriere speelt kan je een BC niet echt kwalijk nemen. Veerman was gewoon in prima vorm en stond op de juiste positie.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 26-06-2024 10:08 ]

• ph4ge
Millie-ano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:57:
Geertruida heeft heel wat op het middenveld gespeeld bij Feyenoord, maar is mij daar nooit bevallen. Hij is niet van het middenveld verdwenen omdat een ander nog beter was, maar omdat hij zelf niet goed was op die positie.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

HollowGamer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:02:
Depay mag alle spelmomenten nemen,
Dit vind ik ook curieus en nog vreemder is dat het team er niets van zegt.
Elke vrije trap/voorzet/corner is super slecht.
Het plan is eigenlijk heel kort samen te vatten. Na de rust valt Wijnaldum in, rond de 70min. Weghorst, en Koeman die daarna gaat roepen dat iemand zijn man heeft laten lopen, en dat kostte de wedstrijd.
Spijker. kop.

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 10:15 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wie moet ze dan nemen? Denk dat alleen Gakpo in aanmerking komt, maar die zie ik met zijn lengte liever in de 16.

• Vlassie1980
  • Laatst online: 19-01 10:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4WRjLKRQ_OgGdZFRSalCXI8FzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6ICzM5OW6rLQjbECdvf3obh.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 156 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!